Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik vind bomen die je zelf aanplant wel erg klein. Groeien deze nog met de jaren? In deel 1 kon je echt hele mooie bossen maken maar dat lukt me nu niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:04
Bomen moeten groeien ja.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-09 12:32
Of hele dure grote bomen plaatsen. Althans daar had City Planner Plays het over.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
Bomen moeten groeien. Het idee is dat als je later terugkomt bij een stuk dat je eerder gebouwd hebt, het er heel anders uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
Oke, dat is wel heel gaaf. _/-\o_

Kun je vervuilde grond ook schoonmaken? Ik heb een stuk industrie verplaatst maar de grond is enorm vervuild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
456 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:58:
[...]

Inderdaad. Net als in de Sims, dat (eventueel met zelf instelbare tijd) de nacht automatisch snel wordt doorgespoeld. Immers, de burgemeester slaapt zelf ook.
Klopt, goede redenering. Want het is zonde om de dag/nacht visuals uit te zetten, want die zijn net mooi en geven leven aan de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saninl schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:55:
Is er een mogelijkheid om de grid om zoning toe te passen te veranderen? Soms kan ik enkel zoning toepassen op hoofdwegen, maar wil ik juist aansluitend op kleinere wegen ook kleinere huisjes laten oppoppen…
Wat mij opvalt in C:S2 is dat ik veel meer lig te prullen met de zoning. Dat werkte in C:S1 precies toch beter. Heel vaak verschijnt de zoning niet op de weg waar je wilt en die zoning is dan by default ook nog dieper (6 units in plaats van 4). Het zou al helpen als je zelf kon bepalen hoe diep de zoning zou zijn. Als ik het goed begrijp was die optie er in C:S1 op een gegeven moment, maar ik ben al even geleden gestopt met een spelen van C:S1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderr
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-09 15:56
Gisteren een uurtje of 3 gespeeld. Leuk mooi spel, maar wel echt wennen. Morgen avond denk ik een nieuwe stad beginnen die ik echt groot wil maken. De lenovo trekt het met de aanbevolen settings goed.

Een ding wat ik wel vervelend vind is het dag nacht ritme, als je een groot nieuwe gebied wilt ontwikkelen is het echt uitdagend.

Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:30
HMaster_II schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:56:
[...]

Dit is een 3D joystick. Het vervangt deels de muis. Was ooit bedoeld voor gebruik in AutoCAD-3D tekenen.
Is niet echt van de grond gekomen.
Je kan de knop draaien en kantelen. Maar je kan de knop ook een paar mm omhoog trekken om hoogte en diepte je kijken.
Alleen was bij mij de instelling zo snel, dat ik binnen een paar seconden mijn CAD test tekening kwijt was in AutoCAD. :X
Niet echt van de grond gekomen noemt hij dat. :X
Bij elke werkplek waar 3D getekend word (inventor, solidworks etc) staat zo'n muis.
Je scrolt je een ongeluk zonder zo'n muis.

In autocad (2D) heeft het inderdaad geen echte meerwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:15:
Ook wat uurtjes en een aantal maps verder. Echt een mega toffe game die met de juiste settings ook prima draait wat mij betreft.

Stoor me bij een aantal maps wel behoorlijk aan de hoogteverschillen. Je moet echt continu met de landscaping tools aan de gang om de boel een beetje egaal te krijgen..

En hebben de hulpdiensten geen sirenes? Ik hoor niets in ieder geval :D
De lampen zijn mooi maar je hoort inderdaad geen sirenes vanop hoogte. Geen idee wat het doet als je inzoomt. Ook wel een verademing want in C:S1 hoorde je constant sirenes, ongeacht hoe hoog je camera stond.

De lampen zijn wel mooi. Alleen spijtig dat je geen actie ziet. De brandweerwagen gaat langs, de politie gaat langs, maar je ziet niks gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchCrownNL schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:39:
[...]

Windowed ipv full screen gebruiken, alleen grote kans dat "edge-scroll" dan niet (meer) werkt.
Was er geen FPS bug met windowed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
Leanderr schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:38:
Gisteren een uurtje of 3 gespeeld. Leuk mooi spel, maar wel echt wennen. Morgen avond denk ik een nieuwe stad beginnen die ik echt groot wil maken. De lenovo trekt het met de aanbevolen settings goed.

Een ding wat ik wel vervelend vind is het dag nacht ritme, als je een groot nieuwe gebied wilt ontwikkelen is het echt uitdagend.
Dat kun je (gelukkig) uitzetten. Dat heb ik inmiddels ook gedaan al zien de nachten er wel echt heel mooi uit. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D422 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:01:
Ik moet vandaag terugdenken aan de tijden op de middelbare school, toen ik niet kon wachten om naar huis te gaan om MW2 te spelen. Met dat gevoel zit ik vandaag op kantoor :+

Gisteravond al een paar uur versleten en na wat tweaks is de performance goed genoeg om te kunnen spelen. Ryzen 5 3600 / RX5700XT / 16 GB op medium/high settings. Hiermee zit ik op 35-40 fps en er zit misschien nog meer in omdat ik te ongeduldig was om de guides van Reddit erbij te nemen.

De game speelt lekker weg, heel veel quality of life upgrades ten opzichte van de 'classic.' Ik mis met name een aantal mods zoals Move It en Traffic Manager, maar dat is geen grote belemmering. Er waren een aantal kleine dingen die me stoorden:
  • De 'snap' op 90° is niet heel dominant waardoor ik vaak wegen aanleg met 88 of 89°. De grid functie verhelpt dit.
  • Als je twee wegen met een andere hoeveelheid rijstroken op elkaar aansluit krijg je soms vreemde knikjes in je weg. Dit is waarschijnlijk een kwestie van wennen.
  • De geldbeloningen bij nieuwe milestones zijn te hoog. Het budget in mijn stad was catastrofaal (- € 230k) maar omdat je in het begin vrij regelmatig milestones behaalt krijg je daarvoor zoveel geld dat je je eigenlijk geen zorgen hoeft te maken om je balans. Ik had iets meer uitdaging verwacht.
Ik denk niet dat ik de 17:00 ga halen vandaag O-)
Twee opmerkingen:
- Je kan de snapping van 90° afzonderlijk uitzetten (zie de snapping icoontjes)
- Er is helemaal geen uitdaging op financieel vlak. Ik zit in milestone 5 en heb nog geen enkele keer naar mijn budget moeten kijken! Pas na uren spelen dacht ik: "oh, hoe zit het eigenlijk met mijn geld?". Ik maakte wel beperkt verlies, maar blijkbaar waren de milestones voldoende om geld in de lade te brengen om ongestoord verder te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
servival7 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:11:
Gisteren een paar uur gespeeld. Mis vooral mijn Ctrl + Z mod :+
Even naar de settings en alles leek redelijk op high te staan en heb totaal geen performance issues gemerkt op mijn setup Kan niet wachten tot ik vanavond weer verder kan.
Een undo-knop heb ik ook al gemist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HMaster_II schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:25:
Of hele dure grote bomen plaatsen. Althans daar had City Planner Plays het over.
Dat gaat niet. Ik denk dat hij bedoelde dat hij graag die optie had gehad.

Dat bomen groeien vind ik wel leuk, alleen duurt het inderdaad écht wel lang. Maar dat doet je ook twee keer denken over het verwijderen van bomen. Of ergens bouwen waar bomen staan, want bosindustrie heeft volgroeide bomen nodig.

Wel handig: als je bomen aan de kant van de weg plaatst en je upgrade de weg naar een vierbaansweg met middenberm, en je plaatst bomen op de middenberm, dan behouden de bomen die al aan de kant stonden hun groei. Je verplaatst de bomen dus in dat geval. Je kan dus zonder probleem eens testen hoe bomen in het midden van de weg eruit zouden zien, zonder je groei te verliezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Flying Hawkic schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:41:
[...]

Was er geen FPS bug met windowed?
Dat was volgens mij icm vsync.
Ik heb gister zowel windowed als fullscreen gespeeld, maar geen verschil waargenomen qua fps.
Vsync staat dan ook gewoon uit.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inevitable schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:36:
Oke, dat is wel heel gaaf. _/-\o_

Kun je vervuilde grond ook schoonmaken? Ik heb een stuk industrie verplaatst maar de grond is enorm vervuild.
Gaat met verloop van tijd denk ik. Ik weet niet of en hoe je dat kan versnellen, maar denk het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 09:23
Iemand al een mooie stad gemaakt die ie wilt delen? :)

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:56
FRANQ schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:39:
[...]

Niet echt van de grond gekomen noemt hij dat. :X
Bij elke werkplek waar 3D getekend word (inventor, solidworks etc) staat zo'n muis.
Je scrolt je een ongeluk zonder zo'n muis.

In autocad (2D) heeft het inderdaad geen echte meerwaarde.
Ik neem aan dat HMaster_II bedoelt dat het voor hem persoonlijk niet van de grond is gekomen ;)

Even een vraagje aan de mensen hier die ook CS1 hebben gespeeld. Wat na vele uren mij vooral nog irriteerde was dat wegen alleen konden hellen in de richting van de weg, maar dat ze haaks op de richting vlak moesten zijn. Het effect hiervan was dat de game op heuvels vaak de heuvel inkerfde om de weg te kunnen leggen, met als gevolg dat je links en rechts van de weg lelijke mini-terraforming kreeg. Ik heb nog niet echt kunnen ontdekken of ze dit in 2 hebben aangepast. Kan iemand me dit vertellen?

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kazu schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:50:
[...]

Ik neem aan dat HMaster_II bedoelt dat het voor hem persoonlijk niet van de grond is gekomen ;)

Even een vraagje aan de mensen hier die ook CS1 hebben gespeeld. Wat na vele uren mij vooral nog irriteerde was dat wegen alleen konden hellen in de richting van de weg, maar dat ze haaks op de richting vlak moesten zijn. Het effect hiervan was dat de game op heuvels vaak de heuvel inkerfde om de weg te kunnen leggen, met als gevolg dat je links en rechts van de weg lelijke mini-terraforming kreeg. Ik heb nog niet echt kunnen ontdekken of ze dit in 2 hebben aangepast. Kan iemand me dit vertellen?
Ik begrijp je vraag niet helemaal vrees ik :-( (heb C:S1 wel gespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:16
Inevitable schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:22:
Ik vind bomen die je zelf aanplant wel erg klein. Groeien deze nog met de jaren? In deel 1 kon je echt hele mooie bossen maken maar dat lukt me nu niet echt.
Ja de bomen groeien langzaam. Waarschijnlijk komt er later een mod waarmee je deze direct op volledige grootte kunt planten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yngy6DB4g-9CaNbto1GqD8o6oxc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dbI2dYdC6paxRRK269zx0Pok.png?f=fotoalbum_large

Dit gaat natuurlijk weer gezeik opleveren met deze windrichting in de toekomst :+

Overigens heb ik mijn fps in GeForce configuratiescherm gecapped op 40 fps en daarmee mijn cpu/gpu flink koeler gekregen. Gister had ik 60 fps maar dan moet m'n pc wel wat harder werken en zaten zowel cpu/gpu steeds tussen de 70-80c. Nu is het wel fijn als je pc ook als verwarming dient, maar mijn stroomrekening vindt het wat minder leuk :D Nu met een 40fps cap komen cpu/gpu niet boven de 55c uit wat bij mij aanzienlijk scheelt in het verbruik. 12700k/RTX3080 btw.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

De Steam versie staat in geforce now. Nu nog wachten op de gamepass versie. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Rezania schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:50:
Iemand al een mooie stad gemaakt die ie wilt delen? :)
Mijn eerste stad gisteren op Windy Fjords. Maar ik ga hem verlaten :). Heb veel fouten gemaakt.

Inwoners vonden het geen probleem om een high voltage powerline in hun achtertuin te hebben :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZscWXbnpk4fQqOCqBXFvJstlJo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x5OavTLXRPr1bfzq9oWkrFq6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nj8pXzao7rUxW9t5BjOkRcf88io=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aFhf2qpvjdjqC65ceBxHPA7r.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjS8wzcsUmvkOz-iWsa7DKow4sg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Q5X7myzaO37IVh9eiDz2Nrc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKlKQSopxzKg9WO-9q46hXawYrA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DjQOKrWo9vT1pkR5aPKbadXU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUQrjcHhdOIlthdfvIbgef3Vucc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PilRSpJzexLBxOtrdDfDA1uD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FXIeE9Ct0l1Zx8ZXNjAb71-T2w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QrRWVhUY5mXE8EttFXlLXFG1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol_1248163264
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:16
Kazu schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:50:
[...]

Met de mod Node Controller kon je de weg ook laten "kantelen" maar deze optie heeft nooit in de basisgame gezeten en dit zal bij SC2 ook niet zo zijn. Waarschijnlijk zal deze functie bij de nieuwe CS2 mod ook weer toegevoegd worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Mol_1248163264 op 25-10-2023 11:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 15:58
Ondanks alle heisa en de review bombing op Steam heb ik me toch wel flink vermaakt gisteravond hoor. Niet enorm lang kunnen spelen helaas, maar om 17u ga ik 100% weer verder :)
Dat je nu écht verschillende rijbanen kan opsplitsen is écht ideaal. En rontondes. Heel erg vet :)

Toch gaan er nog wel een aantal dingen mis hier:
  • Via 'twitter' is men massaal aan het klagen over de slechte healthcare, ondanks dat de stad enorm veel verlies maakt omdat ik 2 basic healthcare buildings heb (die beide vrijwel niks doen).
  • Werkt garbage wel? Die zit hier nog altijd op 0% vol? Tegelijkertijd zeurt niemand om z'n vuilnis...
  • Ook hier is het nog onmogelijk om 'winst' te maken, de taxes wegen onmogelijk op tov de uitgaven (energy en healthcare)
  • Framerate is echt niet zo belabberd als sommigen beweren, maar de stutters zijn soms wel irritant
  • Die weirdo die uitlegt dat een housing shortage echt niet goed is heb ik nu al 8x gehoord :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik vind eigenlijk alles wennen tov CS1. ;)
Maar 4 zaken ergeren me echt:
- In de nacht is echt niet te bouwen (dus uitgezet)
- In de winter ziet het er allemaal ongeloofwaardig uit en de kleuren van zoning worden moeilijker herkenbaar. Mag van mij ook met een toggle uit.
- Hoe wegen reageren (maar ook gebouwen) op hoogte verschillen is echt een drama.
- Als er een prop op de map staat en je wilt dat overheen een gebouw zetten moet je het eerst verwijderen. In CS1 werd dat gewoon meteen gedaan bij het plaatsen.

Verder is het allemaal erg mooi en ik ga nog vele uren / jaren plezier hebben ermee.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Richh schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:02:
Ondanks alle heisa en de review bombing op Steam heb ik me toch wel flink vermaakt gisteravond hoor. Niet enorm lang kunnen spelen helaas, maar om 17u ga ik 100% weer verder :)
Dat je nu écht verschillende rijbanen kan opsplitsen is écht ideaal. En rontondes. Heel erg vet :)

• Via 'twitter' is men massaal aan het klagen over de slechte healthcare, ondanks dat de stad enorm veel verlies maakt omdat ik 2 basic healthcare buildings heb (die beide vrijwel niks doen).
  • Werkt garbage wel? Die zit hier nog altijd op 0% vol? Tegelijkertijd zeurt niemand om z'n vuilnis...
  • Ook hier is het nog onmogelijk om 'winst' te maken, de taxes wegen onmogelijk op tov de uitgaven (energy en healthcare)
  • Framerate is echt niet zo belabberd als sommigen beweren, maar de stutters zijn soms wel irritant
  • Die weirdo die uitlegt dat een housing shortage echt niet goed is heb ik nu al 8x gehoord :P
Exact, de radio is zéér eentonig. Daar moeten ze dringend iets aan doen want het is een leuk idee maar na x-aantal keren heb je het wel gehad. De eerste keer is het grappig, de tweede keer vraag je je af of je het niet al gehoord hebt en vanaf de derde keer ga je het negeren.

Framerate is veel beter dan ik had verwacht, maar had nog maar een kleine stad (6K).

Vuilnisbelt heb ik niet gebouwd. Er klaagt ook niemand over. Ik zie wel vuilniswagens maar die komen dan van een andere stad neem ik aan. Had op YouTube gehoord dat zelfs grotere steden zonder vuilnisbelt kunnen (weet het getal niet meer precies, maar denk dat het pas rond 30K vereist werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 10:02
Zo, de eerste uurtjes zitten erop. Ik speel op 1920x1080 windowed op mijn 2560x1440 scherm. Beetje jammer, maar ik moet het doen met een 2600x en een 2060. Heb de settings aangepast zoals hier al eerder werd geadviseerd en dat werkt redelijk. Met 3.5000 inwoners zit ik rond de 32 fps. ben benieuwd wat dat wordt als de stad gaat groeien.

Eerste indruk is dat het een weer een heerlijke game is. Heb 1000+ uur in CS1 zitten, kijken of ik dat nu ook ga halen. Dan moet ik wel eerst flink upgraden, want met deze settings is het niet wat ik graag zou zien.

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doerakje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:06:
Zo, de eerste uurtjes zitten erop. Ik speel op 1920x1080 windowed op mijn 2560x1440 scherm. Beetje jammer, maar ik moet het doen met een 2600x en een 2060. Heb de settings aangepast zoals hier al eerder werd geadviseerd en dat werkt redelijk. Met 3.5000 inwoners zit ik rond de 32 fps. ben benieuwd wat dat wordt als de stad gaat groeien.

Eerste indruk is dat het een weer een heerlijke game is. Heb 1000+ uur in CS1 zitten, kijken of ik dat nu ook ga halen. Dan moet ik wel eerst flink upgraden, want met deze settings is het niet wat ik graag zou zien.
De grootste drop in fps komt pas vanaf 20-25K inwoners als ik de test van CPP zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 15:58
Flying Hawkic schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:06:
[...]

Exact, de radio is zéér eentonig. Daar moeten ze dringend iets aan doen want het is een leuk idee maar na x-aantal keren heb je het wel gehad. De eerste keer is het grappig, de tweede keer vraag je je af of je het niet al gehoord hebt en vanaf de derde keer ga je het negeren.

Framerate is veel beter dan ik had verwacht, maar had nog maar een kleine stad (6K).

Vuilnisbelt heb ik niet gebouwd. Er klaagt ook niemand over. Ik zie wel vuilniswagens maar die komen dan van een andere stad neem ik aan. Had op YouTube gehoord dat zelfs grotere steden zonder vuilnisbelt kunnen (weet het getal niet meer precies, maar denk dat het pas rond 30K vereist werd).
Ah, dan gaat die zometeen wel weg :P want hij kost me wel bakken met geld. Ik geloof dat hij in de tutorial langs kwam? Beetje gek als hij nog niet nodig is.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inevitable
Richh schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:02:

Dat is bijzonder, ik kan prima winst maken met mijn stad. Ik heb wel gemerkt dat de voorzieningen wel heel royaal zijn voor het aantal inwoners (2x politiebureau, ziekenhuis etc) maar uiteindelijk als je door gaat bouwen kom je in de plus.

Ik heb nu ruim 7 miljoen in de plus en er komt meestal zo'n 30.000 bij. En dan uiteraard nog de beloningen voor het groeien van de stad.

Mijn stadje in de winter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNJdfH2M2qz4UPAwC6RyvZm40uM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/En7x0NFxS3gHmVYsXdtNNM38.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 15:48
Flying Hawkic schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:38:
[...]

Wat mij opvalt in C:S2 is dat ik veel meer lig te prullen met de zoning. Dat werkte in C:S1 precies toch beter. Heel vaak verschijnt de zoning niet op de weg waar je wilt en die zoning is dan by default ook nog dieper (6 units in plaats van 4). Het zou al helpen als je zelf kon bepalen hoe diep de zoning zou zijn. Als ik het goed begrijp was die optie er in C:S1 op een gegeven moment, maar ik ben al even geleden gestopt met een spelen van C:S1.
Je kan toch zelf de diepte bepalen van de zoning? Je moet de tool dan alleen niet op de paint bucket hebben staan maar op drag en drop of paint mode.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9OKje7iAbRaH_ngxojSrjbvjTEs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y4PpkuWhfhk1XYLqbWEqf3qv.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard Frissen
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-02 19:08
RobinNL schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:11:
[...]

Klopt, de map is onderdeel van de pre-order bonus. @Richard Frissen
Zou je eens een screenshot willen delen van je productactivatie en dlc's van Cities?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik draai inmiddels op 5120x1440 en boel draait prima rond de 30-50 fps.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 15:16
Heerlijk bezig, ik vind het heel gemakkelijk wegspelen!

Twee vragen die ik vooralsnog niet heb ontdekt;
Geen mogelijkheid om mouse button voor camera te wijzigen?
Geen mogelijkheid om assets (bv een park met 'toggle snapping off') te draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:00
jorank schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:16:
Zijn er mensen die met spelen op 4K met een 5800X3D en een 4090? Ben voorlopig nog niet thuis en ben wel benieuwd wat voor fps jullie hebben met bepaalde settings.
Zelfde setup, alles op high stad met 750 inwoners loopt op 19fps :p

GPU is maximaal belast CPU doet vrijwel niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yunghui
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-09 14:51
artemivanov schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:21:
Heerlijk bezig, ik vind het heel gemakkelijk wegspelen!

Twee vragen die ik vooralsnog niet heb ontdekt;
Geen mogelijkheid om mouse button voor camera te wijzigen?
Geen mogelijkheid om assets (bv een park met 'toggle snapping off') te draaien?
Draaien kan alleen als je rechter muisknop ingedrukt houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
!GN!T!ON schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:11:
[...]

Je kan toch zelf de diepte bepalen van de zoning? Je moet de tool dan alleen niet op de paint bucket hebben staan maar op drag en drop of paint mode.

[Afbeelding]
Ja, dat kan je kiezen, maar als je maar 4 vakjes diep kleurt, blijven er wel twee niet-gekleurd en die blijven wel ruimte nemen. Je zou moeten kunnen kiezen hoeveel je er wilt kunnen zonen, zodat op hoeken overige plaats naar zoning aan een aangrenzende straat kan gaan. Nu moet je dat geforceerd doen door paden te tekenen waarna de zoning zich opnieuw aanpast, maar dat is een gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:24:
[...]

Zelfde setup, alles op high stad met 750 inwoners loopt op 19fps :p

GPU is maximaal belast CPU doet vrijwel niets
Dat is niet normaal. Heb je de Reddit setup gevolgd? https://www.reddit.com/r/..._guide_and_psa_for_cs_ii/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !GN!T!ON
Flying Hawkic schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:50:
[...]

Ja, dat kan je kiezen, maar als je maar 4 vakjes diep kleurt, blijven er wel twee niet-gekleurd en die blijven wel ruimte nemen. Je zou moeten kunnen kiezen hoeveel je er wilt kunnen zonen, zodat op hoeken overige plaats naar zoning aan een aangrenzende straat kan gaan. Nu moet je dat geforceerd doen door paden te tekenen waarna de zoning zich opnieuw aanpast, maar dat is een gedoe.
Aaah, check. Sorry ik snapte je niet. Hopen dat dat een optie is die snel word toegevoegd.

Overigens een anouncement van CO vanochtend:
Performance
Post-Release Plans & Goals
Cities: Skylines II is built for the future with modern hardware in mind, allowing us to add more depth and detail to the game than its predecessor had. Earlier this month, we shared a note on performance as we had not reached the benchmark target we had set for the game. Following this, we have seen some concerns about performance and what it means for the game as a whole. We’d like to give some context to the issues the game is currently facing, what we’re doing to address them, and what you can do if you are among the players experiencing performance issues.

Firstly, we want to assure you that the issues are not deeply rooted in the game’s foundation, so we fully expect to be able to improve performance going forward. The issues we are currently facing are tied to the rendering of the game, and decreasing the quality of visual effects such as Depth of Field, Global Illumination, and Volumetrics will get you a fair performance without affecting simulation - at the cost of some eye candy. If you experience low FPS we recommend the following:
Reduce screen resolution to 1080p
Disable Depth of Field and Volumetrics
Reduce Global Illumination
Check the full guide for more tips

WHAT HAPPENS POST-RELEASE
Following the release, we intend to push a series of small patches (and likely a big one) as we significantly improve different areas of performance. We have identified some issues tied to certain hardware setups that yielded unexpected results, and following those discoveries, we're working on improvements to:

Remove stutters, generally caused by some synchronization condition in the simulation. They can vary greatly from one CPU to another, as well as how your city is built.
Optimize and balance GPU performances by reducing the number of vertices processed per frame and optimizing/balancing the effects that affect fillrate (mainly Depth of Field, Global Illumination, and Volumetrics), which you can turn off or reduce in the settings for the time being to get a decent FPS.
Pushing any CPU optimizations that are not already done that we come across in this process.

It’s worth noting that balancing GPU performances does not mean reducing quality overall but, for example, taking fewer samples with smarter distribution to achieve identical or very similar results.

We are also looking at expanding the options for upscaling solutions. Right now, the game includes AMD FSR1, which does not look that good when the scale ratio is 50% (you can enable it with Dynamic resolution scale setting), but it is supported by Unity out of the box, so it made sense to include.

Both FSR2 and DLSS2 require the use of Temporal Anti-aliasing, which is not possible at the moment due to some objects being incompatible with that technique. We are currently working towards making this possible, which will not only help to boost performances but also provide a better quality anti-aliasing solution than the one we currently use (SMAA by default).

OUR GOALS
With the upcoming patches, the situation will largely improve with default settings. It is worth mentioning that for a game like this, the performance target is to run at a steady 30FPS minimum. There is no real benefit in a city builder to aim for higher FPS (unlike a multiplayer shooter) as a growing city will inevitably become CPU-bound. What matters more with this type of game is to avoid stutters and have a responsive UI.

For that reason, our simulation is also built around an expected update rate given 30fps. However, it does not hurt to get 60fps as it can contribute to better visuals in relation to temporal effects, so while our target is 30fps, we don't intend to limit or stop the optimization work just because we reach it on the recommended hardware. We just don't believe there would be a long-term benefit in setting the target to 60fps, especially because we face rendering challenges both from close-ups and far distances.

A NOTE ON RELEASE TIMING
While some setups on PC have challenges, we concluded the performance is not a dealbreaker for all the players. For us, the number one priority is for the players to have fun with the game, and we had seen enough feedback from players enjoying the game that it would be more unfair to postpone. We know we will keep working on the game and do our best to fix issues as fast as possible, so we wanted to respect the announced release date and allow people to start playing the game.
Goed te horen dat ze denken dat de perf. issues niet in het 'fundament' zitten maar vooral in de rendering. Ze noemen nu ook zelf die graphic options (waarvan ik dus nu al helemaal niet meer snap waarom ze de defaults niet gewoon hier direct op hebben gezet, ze wisten het immers...... :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:20

n3z

Iemand met een 3060 ti die zijn ervaringen wil delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Bedankt voor de link, heb deze settings aangepast en haal nu 80-90 fps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:53
schumi1986 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:13:
[...]

Yup die settings zijn wel even key inderdaad dan is het prima te behappen zelfs op een laptop met een RTX4070 die maar 40watt mag trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:06:
[...]

Exact, de radio is zéér eentonig.
Dit was in CS1 toch niet anders? Je had daar diverse radio stations maar uiteindelijk waren die allemaal eentoning en koos je het station dat het minst irritant was?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Webgnome schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:21:
[...]

Dit was in CS1 toch niet anders? Je had daar diverse radio stations maar uiteindelijk waren die allemaal eentoning en koos je het station dat het minst irritant was?
Daar had je tenminste nog Viking Gods :+ Commercials waren ook veel leuker, 'Horse Economy 3: Stable Markets', 'The Old Grainmill', classics.

[ Voor 13% gewijzigd door JustFogMaxi op 25-10-2023 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:21:
[...]

Ik kan het mij niet herinneren maar waren er in CS1 ook radioberichten? Ik kan mij niet herinneren dat ik die zo herhalend waren in CS1 in elk geval (als ze er waren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:13:
[...]

Wow, wat een verschil. Van 19 fps naar 80-90 fps! Super :).

Ik heb onmiddellijk die settings gebruikt, dus geen idee wat het verschil bij mij zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n3z schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:57:
Iemand met een 3060 ti die zijn ervaringen wil delen?
RTX3070 in een laptop hier (Lenovo Legion 5 Pro). Zou vergelijkbaar met de 3060TI moeten zijn. Loopt soepel voorlopig, maar heb nog maar kleine steden.

Het enige wat ik wel soms merk, weet niet of anderen dat ook hebben, is dat soms alles plots heel wazig wordt, en dan duurt het eventjes voor alles weer is ingeladen (wellicht omdat ik niet de aanbevolen 10 GB VRAM heb?). Maar dat stoort niet echt. Niet gamebreaking wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
Flying Hawkic schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:58:
[...]

Mijn eerste stad gisteren op Windy Fjords. Maar ik ga hem verlaten :). Heb veel fouten gemaakt.

Inwoners vonden het geen probleem om een high voltage powerline in hun achtertuin te hebben :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wauw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

De Steam reviews trekken gelukkig ook alweer bij. Heb zelf ook een positieve review geschreven. Ik snap ook volledig dat ze de game hebben gereleased, ondanks de performance problemen. Die zijn met wat toggles prima te tackelen en de core gameplay is echt heel erg goed wat mij betreft. En die performance problemen worden vanzelf gefixed de komende dagen/weken zoals uit de blogs ook wel bleek.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TLLRS
Er zijn mensen die zeggen: "dit hadden ze nooit mogen releasen", maar ik heb het naar mijn zin, het loopt goed genoeg. Ik had het erger gevonden als ze het spel 6 maanden hadden uitgesteld. Geef het een paar patches in de komende weken en het is een regelrechte aanrader.

Ik heb ook een positieve steam review achtergelaten om de reviewbombers wat te compenseren. Ik hoop dat de negatieve reviews niet teveel mensen afschrikken, want het is echt een top spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

Nakebod

Nope.

Zit nu op ongeveer 5.5 uur speeltijd, en een stad van 7500 inwoners.
Balans tussen residental en commercial vind ik, net als in CS1, een beetje scheef. Heb het gevoel dat onderhand 1/3e van de bebouwing commercieel is.
De vraag naar low density residental lijkt ook niet op te houden, terwijl de vraag naar row houses of medium er vrijwel niet is. Komt vast goed als de stad groter is :)

En momenteel krijg ik mijn winst nog niet positief.
Denk grotendeels door landmark buildings. Had er 2 met beide een upkeep van 160k per maand. Tenminste.. Als ik in het Parks & Recreation menu kijk staat er 160k, klik ik op het gebouw staat er 16k.
Voor de zekerheid maar even uitgeschakeld en nu hopen dat ik langzaam aan toch winst ga maken :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Flying Hawkic schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:29:
[...]

RTX3070 in een laptop hier (Lenovo Legion 5 Pro). Zou vergelijkbaar met de 3060TI moeten zijn. Loopt soepel voorlopig, maar heb nog maar kleine steden.

Het enige wat ik wel soms merk, weet niet of anderen dat ook hebben, is dat soms alles plots heel wazig wordt, en dan duurt het eventjes voor alles weer is ingeladen (wellicht omdat ik niet de aanbevolen 10 GB VRAM heb?). Maar dat stoort niet echt. Niet gamebreaking wat mij betreft.
ik heb die laptop ook.

Is dat toevallig bij scrollen/pannen of hoe je dat ook wilt noemen?
Dan is het motion blur, moet je even uitzetten.

Ik heb motion blur uit, v-sync uit en speel op een externe 4k monitor.
Had 16fps in de 100+K savegame die gedeeld was.

Zit nu op een stad van 7-9k inwoners, en dat is nog mega vloeiend.
Heb echt geen een keer rare dingen gehad.

Mijn Legion 5 pro staat overigens wel bijna verticaal op een laptop beugel aan een monitorarm.
Plat op het bureau heeft hij te weinig ruimte onder de laptop om koude lucht aan te zuigen.
Plat op het bureau doet hij aan throttlen vanwege te hoge temperatuur.
Als je iemand kent met een 3d printer, dit is echt een verbetering voor de koeling.
https://www.printables.co...o-legion-5-pro-riser-feet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
London schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:33:
De Steam reviews trekken gelukkig ook alweer bij. Heb zelf ook een positieve review geschreven. Ik snap ook volledig dat ze de game hebben gereleased, ondanks de performance problemen. Die zijn met wat toggles prima te tackelen en de core gameplay is echt heel erg goed wat mij betreft. En die performance problemen worden vanzelf gefixed de komende dagen/weken zoals uit de blogs ook wel bleek.
heb ik ook gedaan.
Schrijf nooit reviews, maar dit werd onterecht omlaag getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
TLLRS schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:39:
Er zijn mensen die zeggen: "dit hadden ze nooit mogen releasen", maar ik heb het naar mijn zin, het loopt goed genoeg. Ik had het erger gevonden als ze het spel 6 maanden hadden uitgesteld. Geef het een paar patches in de komende weken en het is een regelrechte aanrader.

Ik heb ook een positieve steam review achtergelaten om de reviewbombers wat te compenseren. Ik hoop dat de negatieve reviews niet teveel mensen afschrikken, want het is echt een top spel.
Ja en tegelijkertijd lopen ze al weken te roepen dat ze de versie willen kunnen spelen die de youtubers gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:27:
[...]

Ik kan het mij niet herinneren maar waren er in CS1 ook radioberichten? Ik kan mij niet herinneren dat ik die zo herhalend waren in CS1 in elk geval (als ze er waren).
Er waren, zover ik weet, vaak reclames die veel voorbij komen ( iets met een paard en cowbow?) en dat was soms best irritant. Of het radiostation waarbij een vrouwtje op mars zou zitten.. :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Nakebod schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:40:
Zit nu op ongeveer 5.5 uur speeltijd, en een stad van 7500 inwoners.
Balans tussen residental en commercial vind ik, net als in CS1, een beetje scheef. Heb het gevoel dat onderhand 1/3e van de bebouwing commercieel is.
De vraag naar low density residental lijkt ook niet op te houden, terwijl de vraag naar row houses of medium er vrijwel niet is. Komt vast goed als de stad groter is :)

En momenteel krijg ik mijn winst nog niet positief.
Denk grotendeels door landmark buildings. Had er 2 met beide een upkeep van 160k per maand. Tenminste.. Als ik in het Parks & Recreation menu kijk staat er 160k, klik ik op het gebouw staat er 16k.
Voor de zekerheid maar even uitgeschakeld en nu hopen dat ik langzaam aan toch winst ga maken :P
volgens mij is mijn stad minstens de helft industrie :D

Ik doe of wat fout, of iedereen wil graag eigen baas zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:41
FRANQ schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:45:
[...]
Schrijf nooit reviews, maar dit werd onterecht omlaag getrokken.
Ik heb de indruk dat mensen 1 zich laten vangen door hypes, zowel positief als massa drama hype, 2 te mottig zijn om zelf te spelen.

't is een beetje off topic, maar ik begrijp niet waarom mensen reviews mogen schrijven met minder dan twee uur play time op bv. Steam. Op die manier ben je tenminste verplicht om het spel te proberen vooraleer je gewoon kan shitposten zonder inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacnoth
  • Laatst online: 31-12-2024
Heeft iemand nog tips voor het ondergronds bouwen?
Ik probeerde vanochtend een subway aan te leggen, maar kan de rails niet aansluiten op het depot, ik krijg een overlap waarschuwing (ja duh, ik probeer het aan te sluiten).
En ondergronds de lijnen aansluiten is ook erg lastig. ook hier krijg ik overlap waarschuwing, of de rails blijken op een hele andere hoogte te liggen.
Het perspectief is erg lastig en de snapping helpt ook niet, het snapt terwijl er een verschil in diepte is. end als dat er niet is krijg ik een overlap fout :? . Zeer frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Webgnome schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:47:
[...]

Of het radiostation waarbij een vrouwtje op mars zou zitten.. :+
Die ga ik missen :'(
Had die altijd aan staan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !GN!T!ON
FRANQ schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:45:
[...]

Ja en tegelijkertijd lopen ze al weken te roepen dat ze de versie willen kunnen spelen die de youtubers gehad hebben.
Ik zat net even door de steam reviews heen te bladeren, maar het gross slaat echt he-le-maal nergens op, van mensen die moord en brand schreeuwen dat er bij release een paar settings moeten worden aangepast -al dan niet tijdelijk-, iemand die helemaal uit zijn plaat gaat dat zijn 4090 600watt trekt alsof dat CO's schuld is.

Iemand anders die uit z'n plaat gaat want CS1 haalt meer FPS dan CS2 (no shit, CS1 is 8 jaar oud :p ).

Zit er met verbazing naar te kijken hoe boos mensen lijken te zijn om relatief niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
Helaas toch een refund gevraagd. Zal dit binnen paar maanden mss nog eens opnemen maar het werkte voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:49

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik was vroeger groot fan van SimCity 3000 en Sim City 4, maar sinds die laatste een beetje uit het hele gamewereldje gegroeid. Soms kriebelt het nog wel, maar ik krijg SimCity 4 die ik via Steam heb aangeschaft niet meer fatsoenlijk aan de praat. Nu zit ik dus naar Cities: Skylines te kijken en natuurlijk dus ook naar C:SII. Ik vraag mij alleen af of het een beetje fatsoenlijk draait op mijn laptop. Ik heb een Intel i7-1270P processor, met een Nvidia GeForce MX550 GPU en 16 GB geheugen (DDR5). Als ik het spel grafisch iets moet downtunen, vind ik dat niet heel erg. Maar ik zou het zonde vinden als het er totaal niet uitziet en/of niet vooruit te branden is. Weet iemand of ik met die specs enigzins uit de voeten kan?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Laatst online: 20:45
Webgnome schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:47:
[...]

Er waren, zover ik weet, vaak reclames die veel voorbij komen ( iets met een paard en cowbow?) en dat was soms best irritant. Of het radiostation waarbij een vrouwtje op mars zou zitten.. :+
Vond de radio’s in cs1 ook best wel irritant. Gelukkig kan je op Spotify ook de muziek van simcity 4 vinden, vind die altijd wel chill tijdens het bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:54

The_Worst

Unox

JAtech schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:53:
Misschien interessant, er loopt momenteel een actie voor gratis 1 maand Geforce Now in combinatie met CS 2.
https://www.paradoxintera...-skylines-ii/geforce-now#
Ik maak hier momenteel gebruik van en het werkt echt ideaal! Bedankt voor de tip! Ik heb of een laptop of een oude desktop staan (die ondanks eventuele patches toch geüpgraded zal moeten worden) dus dit is een mooi alternatief. Of ik moet een nieuwe desktop halen à €800 of ik speel hiermee een paar maanden.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
!GN!T!ON schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:49:
[...]

Ik zat net even door de steam reviews heen te bladeren, maar het gross slaat echt he-le-maal nergens op, van mensen die moord en brand schreeuwen dat er bij release een paar settings moeten worden aangepast -al dan niet tijdelijk-, iemand die helemaal uit zijn plaat gaat dat zijn 4090 600watt trekt alsof dat CO's schuld is.

Iemand anders die uit z'n plaat gaat want CS1 haalt meer FPS dan CS2 (no shit, CS1 is 8 jaar oud :p ).

Zit er met verbazing naar te kijken hoe boos mensen lijken te zijn om relatief niks.
Der zijn in die reviews ook precies meer mensen met een 4090 dan er 4090's zijn gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Laatst online: 16-09 22:58
Ik was niet van plan om deze te spelen, maar toen ik zojuist zag dat het spel vanaf dag 1 beschikbaar gemaakt is op GeForce Now Ultimate kon ik het toch niet weerstaan. Na twee uurtjes gespeeld te hebben ben ik heel positief verrast. Ik heb weinig van de aanloop naar dit spel meegekregen, wel begrepen dat er performance issues zijn. Tot nu toe met streamen geen last van gehad. Enige waar ik op moet letten is dat GFN zichzelf afsluit bij idle en dus je progressie verloren gaat.

Voor de mensen die geen bakbeest van een PC hebben, maar toch willen spelen. Probeer het een maandje zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:37
UnderAVoidSky schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:47:
[...]

Ik heb de indruk dat mensen 1 zich laten vangen door hypes, zowel positief als massa drama hype, 2 te mottig zijn om zelf te spelen.

't is een beetje off topic, maar ik begrijp niet waarom mensen reviews mogen schrijven met minder dan twee uur play time op bv. Steam. Op die manier ben je tenminste verplicht om het spel te proberen vooraleer je gewoon kan shitposten zonder inhouden.
Omdat je na 2 uur de game niet meer kan refunden dus dat zou een totaal verkeerd beeld geven.

Hoe dan ook belachelijk (imo) hoe mensen het releasen van een game in deze staat goed praten, maar hey dat is schijnbaar het niveau waar PC gaming is gekomen. En dat zeg ik terwijl ik het spel gewoon speel op een redelijke fps en het echt niet onspeelbaar noem.

En dan kan iemand aan komen met een link met de juiste settings, maar waarom releasen ze de game dan niet standaard met die settings aan dan wel uit? Iedereen die meer power beschikbaar heeft kan ze dan hoger zetten en de rest heeft gelijk een speelbare ervaring.

Iemand die niet op forums rond hangt zal deze settings snel missen en lang niet iedereen kan zelf de juiste settings vinden in de 2 uur die je hebt om de game te testen voor er geen refund optie meer is.

Anyway ik heb er vertrouwen in dat de game beter zal worden en vandaar dat ik ondanks de gamepass versie toch de Steam versie heb gekocht. Zou toch een keer overstappen gezien ik Gamepass niet aan hou dus dan maar gelijk. Heb ik ook eerlijke uren in Steam :+

Edit : Grappig de save verhuist gewoon mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !GN!T!ON
AequitasII schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:55:
Ik was niet van plan om deze te spelen, maar toen ik zojuist zag dat het spel vanaf dag 1 beschikbaar gemaakt is op GeForce Now Ultimate kon ik het toch niet weerstaan. Na twee uurtjes gespeeld te hebben ben ik heel positief verrast. Ik heb weinig van de aanloop naar dit spel meegekregen, wel begrepen dat er performance issues zijn. Tot nu toe met streamen geen last van gehad. Enige waar ik op moet letten is dat GFN zichzelf afsluit bij idle en dus je progressie verloren gaat.

Voor de mensen die geen bakbeest van een PC hebben, maar toch willen spelen. Probeer het een maandje zou ik zeggen!
mb.t. tot die idle, misschien auto saving even aanzetten in de settings, staat default op disabled. Dan raak je mss wat minder progressie kwijt bij idle afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:06

OMD

Larmoth schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:51:
Helaas toch een refund gevraagd. Zal dit binnen paar maanden mss nog eens opnemen maar het werkte voor geen meter.
Zou fijn zijn als je even wat argumenten geeft. Waarom werkte het voor geen meter. Perfomance wise of gameplay?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Beakzz schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:57:
[...]

Omdat je na 2 uur de game niet meer kan refunden dus dat zou een totaal verkeerd beeld geven.

Hoe dan ook belachelijk (imo) hoe mensen het releasen van een game in deze staat goed praten, maar hey dat is schijnbaar het niveau waar PC gaming is gekomen. En dat zeg ik terwijl ik het spel gewoon speel op een redelijke fps en het echt niet onspeelbaar noem.

En dan kan iemand aan komen met een link met de juiste settings, maar waarom releasen ze de game dan niet standaard met die settings aan dan wel uit? Iedereen die meer power beschikbaar heeft kan ze dan hoger zetten en de rest heeft gelijk een speelbare ervaring.

Iemand die niet op forums rond hangt zal deze settings snel missen en lang niet iedereen kan zelf de juiste settings vinden in de 2 uur die je hebt om de game te testen voor er geen refund optie meer is.

Anyway ik heb er vertrouwen in dat de game beter zal worden en vandaar dat ik ondanks de gamepass versie toch de Steam versie heb gekocht. Zou toch een keer overstappen gezien ik Gamepass niet aan hou dus dan maar gelijk. Heb ik ook eerlijke uren in Steam :+

Edit : Grappig de save verhuist gewoon mee.
Dat zou dus toch net wel een goed beeld geven? Neem dan 1u of 90min om inderdaad rekening te houden met de refundregel, maar zo maar reviewen zonder iets te spelen geeft ook een totaal verkeerd beeld natuurlijk.

Ik zie hier eigenlijk ook niemand de staat waarin de game is gereleased goedpraten. Wat ik wel zie is mensen die er gewoon het beste van maken.
Het feit dat ik aangenaam verrast was over de fps die ik nog haal wilt genoeg zeggen over hoe negatief er gedaan werd/wordt.

Is dit het niveau van PC gaming? Ik vrees van wel, en zelfs gaming ik het algemeen. Als ik kijk naar de release van AAA studio's is het gewoon niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
UnderAVoidSky schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:13:
[...]

Dat zou dus toch net wel een goed beeld geven? Neem dan 1u of 90min om inderdaad rekening te houden met de refundregel, maar zo maar reviewen zonder iets te spelen geeft ook een totaal verkeerd beeld natuurlijk.

Ik zie hier eigenlijk ook niemand de staat waarin de game is gereleased goedpraten. Wat ik wel zie is mensen die er gewoon het beste van maken.
Het feit dat ik aangenaam verrast was over de fps die ik nog haal wilt genoeg zeggen over hoe negatief er gedaan werd/wordt.

Is dit het niveau van PC gaming? Ik vrees van wel, en zelfs gaming ik het algemeen. Als ik kijk naar de release van AAA studio's is het gewoon niet beter.
Ja ik reageerde op je 2 uur. Natuurlijk ben ik het er mee eens dat je minstens 30 minuten of zo gespeeld moet hebben. Maar mensen die echt willen gaan dan de game gewoon 30 minuten (of zo lang als nodig) aan zetten. Verder zie ik ook geen haat tegen CS2 online zoals bv. bij een ongewilde exclusive als Starfield wel het geval is dus ik denk dat de mensen die dit aan " review bomben" waren oprecht boos ziijn op wat voor performance ze krijgen. Al zal er ook een groep zijn die het simpelweg afkeurt om zo een game te releasen.

En misschien lezen jij en ik berichten anders, maar ik heb hier genoeg posts gezien als van ik snap het gezeur niet, terecht dat ze zo releasen en mensen willen gewoon haten en daar reageerde ik op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Yukkie schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:55:
Ik was vroeger groot fan van SimCity 3000 en Sim City 4, maar sinds die laatste een beetje uit het hele gamewereldje gegroeid. Soms kriebelt het nog wel, maar ik krijg SimCity 4 die ik via Steam heb aangeschaft niet meer fatsoenlijk aan de praat. Nu zit ik dus naar Cities: Skylines te kijken en natuurlijk dus ook naar C:SII. Ik vraag mij alleen af of het een beetje fatsoenlijk draait op mijn laptop. Ik heb een Intel i7-1270P processor, met een Nvidia GeForce MX550 GPU en 16 GB geheugen (DDR5). Als ik het spel grafisch iets moet downtunen, vind ik dat niet heel erg. Maar ik zou het zonde vinden als het er totaal niet uitziet en/of niet vooruit te branden is. Weet iemand of ik met die specs enigzins uit de voeten kan?
Ik zou vie geforce now spelen als ik jou was..
Je grafische kaart gaat het echt niet trekken.

Geforce now is gratis uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:10

Is die gratis maand Priority of Ultimate?
Ik heb zelf een priority abbonement en twijfel heel erg of dit voldoende is om de game te gaan halen.

Nou dag he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 14:26
FRANQ schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:27:
[...]

Ik zou vie geforce now spelen als ik jou was..
Je grafische kaart gaat het echt niet trekken.

Geforce now is gratis uit te proberen.
Gratis trial via https://www.paradoxinteractive.com/games/cities-skylines-ii/geforce-now bedoel je?

Ik heb zelf Game Pass, maar er wordt enkel gesproken over het linken van een Steam account om te verifiëren dat je CSII hebt.

Bovendien ligt https://beta-accounts.paradoxinteractive.com/ eruit dus je kan geen trial code claimen volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Laatst online: 16-09 22:58
Anatidae schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:42:
[...]

Ik heb zelf een priority abbonement en twijfel heel erg of dit voldoende is om de game te gaan halen.
Ik heb een Ultimate abonnement.
De priority heb ik ook geprobeerd, dan speel je op 1080P en draait alles volgens mij ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Anatidae schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:42:
[...]

Helaas priority wat ik op zich een vage keuze vind als je aan potentiële klanten wilt zien wat de ervaring kan zijn. Ik heb het net even geprobeerd en dat zag er niet uit op een 1440 ultrawide monitor dus heb ik ook geen interesse meer. En misschien had ultimate mij kunnen verleiden gezien mijn pc niet meer de snelste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af hoeveel invloed de 24vram heeft op de game kan zomaar een voordeel zijn. Gamepass versie staat er nog steeds niet op zag ik. Ben zo benieuwd hoe die gaat draaien. :)
Beakzz schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:14:
[...]

Helaas priority wat ik op zich een vage keuze vind als je aan potentiële klanten wilt zien wat de ervaring kan zijn. Ik heb het net even geprobeerd en dat zag er niet uit op een 1440 ultrawide monitor dus heb ik ook geen interesse meer. En misschien had ultimate mij kunnen verleiden gezien mijn pc niet meer de snelste is.
Dan laat je het toch. :P
Ik ben van de free tier naar Ultimate overgestapt en niet meer omgekeken. De free tier was genoeg om te ervaren dat het goed zit met de latency. Priority was volgens mij 1080P. Als je dan geen 'risico' wil nemen met een maandje Ultimate is dat jouw keus of verlies, ligt er aan hoe je het bekijkt.

review: Cities: Skylines II - De beste citybuilder, maar niet nu

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2023 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
. Enige waar ik op moet letten is dat GFN zichzelf afsluit bij idle en dus je progressie verloren gaat.
Move mouse uit de windows app store een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
!GN!T!ON schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:49:
[...]

Laten we wel gewoon objectief blijven. Als ik zie hoe zwaar mijn 4090 het heeft met een Citybuiler dan mag daar best over geklaagd worden toch? Er is bijna niets op het scherm te zien en mijn grafische kaart is zo hard aan het werk dat ik in mijn tshirt achter de pc zou kunnen zitten :p

Tuurlijk Nvidia heeft er voor gezorgd dat deze kaart heel wat stroom kan trekken maar Nvidia zorgt er ook voor dat er heel wat tools beschikbaar zijn om dit maximaal te beperken en daar heeft de maker van Cities Skyline geen enkel gebruik van gemaakt. Het is namelijk helemaal niet logisch dat een Citybuilder zoveel van een grafische kaart vraagt en ik denk dat als we daar eerlijk over zijn ook allemaal kunnen toegeven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Laatst online: 20:45
De mod die ik denk ik nu het meeste mis is prop line tool, voor de bomen. Zal wel een van de eerste mods zijn die beschikbaar komen verwacht ik

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• !GN!T!ON
schumi1986 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:41:
[...]

Laten we wel gewoon objectief blijven. Als ik zie hoe zwaar mijn 4090 het heeft met een Citybuiler dan mag daar best over geklaagd worden toch? Er is bijna niets op het scherm te zien en mijn grafische kaart is zo hard aan het werk dat ik in mijn tshirt achter de pc zou kunnen zitten :p

Tuurlijk Nvidia heeft er voor gezorgd dat deze kaart heel wat stroom kan trekken maar Nvidia zorgt er ook voor dat er heel wat tools beschikbaar zijn om dit maximaal te beperken en daar heeft de maker van Cities Skyline geen enkel gebruik van gemaakt. Het is namelijk helemaal niet logisch dat een Citybuilder zoveel van een grafische kaart vraagt en ik denk dat als we daar eerlijk over zijn ook allemaal kunnen toegeven ;)
Deels mee eens. Dat het een city builder is maakt natuurlijk geen biet uit. Die kan net zo goed grafisch intensief zijn. Daarnaast heeft CO al aangegeven in een annoucement dat ze een aantal bugs hebben gevonden die de performance drastisch moet verbeteren. Daarom dat nu (tijdelijk) een aantal settings even wat teruggeschroefd moeten worden. Dat is inderdaad vervelend, maar m.i. geen regelrechte ramp zoals sommige mensen dit doen lijken met kreten als onspeelbaar. Sterker nog, ik weet objectief dat dit onwaar is, want ik heb nu al 10 uur speeltijd erin zitten ong. en vermaak mij prima. Als ik dit topic doorlees ben ik daarin niet enige, ook mensen met minder krachtige hardware en laptops vermaken zich ook prima.

Verder moet ik toch heel hard terugdenken aan 'vroegah', kan jij je Crysis nog heugen met de meme die jaren lang heeft rond gedwaald 'but can it run crysis'? Ook kan ik mij Far Cry nog heugen. In die tijd was het redelijk normaal dat als een spel uitkwam je dikke hardware nodig hebt om met alle settings op high te spelen in veel gevallen gewoon onmogelijk. Ik zie nu mensen letterlijk uit hun dak gaan omdat ze een met een 3,5 jaar oude high-end kaart (6900xt) 3 settings 2 tandjes terugmoeten schroeven -en dan waarsch. nog tijdelijk ook-. Idem met mensen die klagen dat hun bijna acht jaar oude 1080 niet alle settings op max kunnen draaien. Of iemand die in lichterlaaie staat, want CS1 haalt meer FPS dan CS2 op dezelfde hardware (duuh CS1 is 8 jaar oud, wat verwacht je dan :/ ) Dan krab ik wel een beetje achter mijn oren ja.

Daarnaast moet CO ook nog enigzins rekening houden met dat ze deze game weer 8 a 10 jaar mee moet. Dus ze zichzelf in de voet schieten als ze nu features en mogelijkheden laten liggen zodat mensen met een 8 jaar oude kaart ook op high kunnen spelen.

Uiteindelijk ligt de waarheid ergens in het midden en is deze ook een beetje subjectief. Ik begreep de ophef een beetje maar als ik de redanties van veel mensen zie dan word er ook gewoon heel hard overdreven of zijn (m.i.!) hun verwachtingen niet realistisch.

Blijft dat CO die settings die ze nu aanraden gewoon direct default hadden moeten zetten, ik durf te wedden dat als ze dat hadden gedaan, en misschien zelfs die aankondiging dat de performance niet aan hun eigen verwachten voldoet niet hadden gemaakt, dat er nu relatief geen haan naar had gekraaid (streisand effect).

[ Voor 6% gewijzigd door !GN!T!ON op 25-10-2023 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 14:26
misteriks schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:56:
[...]

Bovendien ligt https://beta-accounts.paradoxinteractive.com/ eruit dus je kan geen trial code claimen volgens mij
Ok op mijn telefoon werkt de site wel, maar is idd expliciet voor Steam only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De vraag naar low residential blijft maar groeien, terwijl de vraag naar high residential bijna niet bestaand is, zelfs niet in de buurt van een universiteit. Beetje vreemd als je mij vraagt.

Spel loopt hier overigens prima, geen 400fps zoals de andere CS2, maar wel gewoon vloeiend. (Amd 3600/16b + AMD 6700XT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
!GN!T!ON schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:53:
[...]

Deels mee eens. Dat het een city builder is maakt natuurlijk geen biet uit. Die kan net zo goed grafisch intensief zijn.
Ik durf zelfs wel te stellen dat een citybuilder juist intensiever zou moeten zijn. Je hebt namelijk te maken met een shitload aan objecten (van flatgebouwen en huzien tot boompjes en prullenbakken) die allemaal gerenderd moeten worden en weer schaduw casten. Normaliter loop je maar wat rond op straatniveau in je racesim of shooter 8)7

Voorheen had dit nooit gekund, waardoor sim games er altijd simpeler uit zagen, en vooral city builders. Om eerlijk te zijn, ik ben echt impressed dat die hoeveelheid details nog zo soepel loopt op hedendaagse hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@GENETX en dan heb je het alleen nog maar over het renderen. Wat denk je van het simulatie gedeelte van de game? Je moet voor alle agents ( zoals ze in Cs1 werden genoemd) een heleboel variabelen berekenen en steeds herberekenen. Dat is best een intensieve taak

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
GENETX schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:25:
[...]

Ik durf zelfs wel te stellen dat een citybuilder juist intensiever zou moeten zijn. Je hebt namelijk te maken met een shitload aan objecten (van flatgebouwen en huzien tot boompjes en prullenbakken) die allemaal gerenderd moeten worden en weer schaduw casten. Normaliter loop je maar wat rond op straatniveau in je racesim of shooter 8)7

Voorheen had dit nooit gekund, waardoor sim games er altijd simpeler uit zagen, en vooral city builders. Om eerlijk te zijn, ik ben echt impressed dat die hoeveelheid details nog zo soepel loopt op hedendaagse hardware.
Ik snap persoonlijk ook niet goed waarom 'city builder' word gebruikt als argument, mogelijk dat jouw verklaring daarin klopt en dat het perceptie is. Als iemand met wat software architectuur ervaring deel ik jouw mening volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Geen idee of de volledige post al is doorgezet hier, kan m zo snel niet zien (maar posts gaan nogal snel momenteel ;))
Indien al geplaatst, dan verwijs ik graag naar mijn ondertitel...

Reactie van Paradox:
https://forum.paradoxplaz...ease-plans-goals.1603449/

[ Voor 17% gewijzigd door 456 op 25-10-2023 15:38 ]

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 17:07
Webgnome schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:27:
@GENETX en dan heb je het alleen nog maar over het renderen. Wat denk je van het simulatie gedeelte van de game? Je moet voor alle agents ( zoals ze in Cs1 werden genoemd) een heleboel variabelen berekenen en steeds herberekenen. Dat is best een intensieve taak
Is dat niet juist CPU werk? Dat lijken ze overigens wel goed voor elkaar te hebben als ik eens rond kijk.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GPU's worden ook steeds vaker ingezet voor andere taken anders dan renderen van dingen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Flying Hawkic schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:52:
[...]
Ik begrijp je vraag niet helemaal vrees ik :-( (heb C:S1 wel gespeeld).
Ik had al zo'n vermoeden, want het is lastig uit te leggen :+ Ik heb even snel een nieuwe stad in CS1 opgestart om het te laten zien. Dit is een extreem geval, want het is een steile heuvel, maar ik vraag me dus af of in 2 je wel de mogelijkheid hebt om de weg gelijk met de heuvel te laten lopen, waardoor de weg dus onder een hoek staat en vlak op de heuvel ligt. Met name bij hele lichte heuvels zou dit veel mooier en realistischer zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XOC09nt0O4fj-LUtyH7mm-5QNA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bz6cKt04hpKja7GWWdLjwtNs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8V59wOhwUw3zxNk18CpBUH9VWyo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkNPsRtXURHuaI1uuk3FiNJV.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
Klein irritate puntje: het omkeren van eenrichtingsverkeer is echt vervelend nu... Als je zelf snelweg connecties aan het maken bent (bijvoorbeeld een trumpet interchange) is het echt geen doen om altijd in de juiste richting te tekenen. Het omkeren van de richting kan niet meer op de oude manier (rechter muisknop bij het upgraden), is er nog een andere manier behalve het overtrekken van de weg in de juiste richting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
Kazu schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:50:
[...]

Ik had al zo'n vermoeden, want het is lastig uit te leggen :+ Ik heb even snel een nieuwe stad in CS1 opgestart om het te laten zien. Dit is een extreem geval, want het is een steile heuvel, maar ik vraag me dus af of in 2 je wel de mogelijkheid hebt om de weg gelijk met de heuvel te laten lopen, waardoor de weg dus onder een hoek staat en vlak op de heuvel ligt. Met name bij hele lichte heuvels zou dit veel mooier en realistischer zijn.

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat is helemaal niet realistisch toch? Vrachtwagens lopen het risico te kantelen als de weg onder een hoek staat.

In CS2 krijg je overigens een betonnen rand geloof ik, zie hier bijvoorbeeld: YouTube: Our Cities Skylines 2 Journey Starts Now! Are You Ready?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
bij zulke stijle wanden krijg je nu volgens mij muren.

Maar jij bedoeld bij een stuk grond dat net niet vlak is, of het dan ook zijwaarts mee glooit met het terrein.
Volgens mij niet. maar ik weet het niet helemaal zeker.
Terrein rondom gebouwen komt net zo vierkant uit de (of juist in) grond als bij cs1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Je bedoelt dat je weg dus niet perfect horizontaal ligt? Nee, dit werkt in C:S2 exact hetzelfde.

Wel heb je de cut and fill tool waardoor je wel op nog steilere bergen wegen kan maken zonder teveel terraforming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Top, dank voor de antwoorden, de muren zijn al een flinke verbetering t.o.v. 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Soepstengel schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:36:
[...]

Is dat niet juist CPU werk? Dat lijken ze overigens wel goed voor elkaar te hebben als ik eens rond kijk.
Als ik het goed had begrepen van de livestream van gisteren wordt er in CS2 inderdaad (zoals @wegam ook zegt) een klein stukje van de simulatie op de GPU gedaan, maar het grootste stuk nog steeds op de CPU. Ik merkte gisteren ook weinig invloed op de FPS toen ik de simulatiesnelheid van 1 naar 3 zette.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tweakers heeft ondertussen ook een review blijkbaar: review: Cities: Skylines II - De beste citybuilder, maar niet nu

Even lezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
GENETX schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:25:
[...]

Tuurlijk kost het wat rekenwerk maar ik snap niet waarom jullie de slechte performance zo verdedigen. Nogmaals het is niet normaal dat een RTX 4090 op vol load zit met een stad van 750 inwoners. Dit is gewoon slecht geoptimaliseerd en dat geeft de ontwikkelaar ook gewoon toe.
Pagina: 1 ... 16 ... 61 Laatste