Landmarks zijn pre-order (net als de map Tampere), staan onder parks & rec (laatste tab). Ultimate edition geeft je als ik me niet vergis meteen de San Francisco map.RobinNL schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:35:
[...]
Je kan ook kijken of je de maps hebt die je bij de Ultimate Edition krijgt. De landmarks heb ik nog ff niet zo snel kunnen vinden.
Lekker chill, heb zelf The Vibe opstaan.Webgnome schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:49:
Hoe is de soundtrack eigenlijk? Ik vond die van CS1 erg goed altijd
There's no place like 127.0.0.1
Voor mij ook prima te spelen met deze settings met een mid range gpu. Ik maak me er verder niet zo druk over, ben al blij dat ik kan spelen.Borundil schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:51:
Eerste anderhalf uur smaakt naar meer, al heb ik wel een tijdje zitten klooien met de juiste settings. De guide op Reddit hielp enorm! Las daar ook dat de optimalisatie voor de cpu tov deel 1 een stuk verbeterd is. Als ze de grafische optimalisatie op orde kunnen krijgen, dan belooft dat wel wat. Toch vind ik het lichtelijk teleurstellend dat de game zo uitgebracht is.
Onderaan de streep gaat het hier natuurlijk om. Ik ga ook niet om een terugbetaling vragen. De game is speelbaar, ik heb me er net prima mee vermaakt en zal dat in de toekomst ongetwijfeld nog veel meer doen.Bartske schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:53:
[...]
Ik maak me er verder niet zo druk over, ben al blij dat ik kan spelen.
Oh joh dat meen je? Pfff ik maar lopen hannesenElPaco schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:47:
[...]
Hoeft niet aan een weg. Je kan een (ondergrondse) laagspanning kabel leggen naar een weg. Die elektriciteitskabels kan je ook onder de grond leggen (op dezelfde manier als een weg omhoog of omlaag).

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Wees blij dat je er na 2 uur spelen achter komt, ipv na 2 jaarDutchCrownNL schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:00:
[...]
Oh joh dat meen je? Pfff ik maar lopen hannesen
Ah vandaar, die had ik overgeslagen om meteen de performance te testen.. whoopsElPaco schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:01:
[...]
Wees blij dat je er na 2 uur spelen achter komt, ipv na 2 jaarZat volgens mij in de tutorial, soort van RTFM dus

Met deze instellingen heb ik met een RTX3080 en 1440p 80-90 fps op een lege kaart. Helemaal primaJeffrey1908 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:08:
Ik ben positief tot nu toe, ookal zie ik wel graag verdere verbetering.
Met mijn Ryzen 5800 RTX3070 en 16GB
Disable - VSync
Disable - Depth of Field Mode
Reduce - Volumetrics Quality to Low
Disable - Global Illumination
Disable - Motion Blur
Disable - Terrain Casts Shadows
buiten deze setting vrijwel alles op medium, en 1440
Nieuwe game 'lege map' haal ik 70/80 fps, na wat vlugge straatjes en wat huisjes zo rond de 750 inwoners zo rond de 55/60 fps en de savegame van 100k die hier eerder gepost is schommelt die tussen de 18/33 fps heel afhankelijk waar je je bevind. Bij de 100k savegame gedraagd de game zich wel wat vreemd een hoop assets laat inladen voornamelijk bomen,
mijn cpu komt zelfs met 100k inwoners grote stad dus nauwelijk boven de 50%
zou een driver update van nvidia bijvoorbeeld nou een wezelijk verschil kunnen maken hier ben ik niet in thuis maar wel heel benieuwd naar.
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
3-tal uurtjes gespeeld denk ik. Véél verbetering tov basis CS1, voel dat ik me de komende jaren er veel mee ga amuseren. Alleen bij in en uitzoomen had ik wat stutters, voor de rest smooth tussen de 30-40fps dus ik ben voorlopig tevreden. Hopelijk binnenkort na wat updates wat meer opties terug aanzetten en dan is het helemaal goed.
Dit is echt top gedaan met die landsite waarbij je super goed die size kan aanpassen en invullen.
/f/image/SI702Mnquyzp3zet3y8fJFiI.png?f=fotoalbum_large)
Moet soms erg wennen aan het koppelen van leidingen en draden, is soms nog een beetje gehannes
/f/image/Cn4lS6kajqFZ20pUmJpUtgmk.png?f=fotoalbum_large)
You can't park there mate 😂
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik draai met deze settings en een RTX 4070 op mijn Legion Slim 5 gaming laptop 60-70 fps. Wel zit GPU constant rond de 90-95%. Vraag me oprecht wel af of dit geen kwaad kan. Iemand die daar wellicht iets vanaf weet? Lijkt wel een 747 die opstijgt continu zeg maarJustinn1988 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:11:
[...]
Met deze instellingen heb ik met een RTX3080 80-90 fps op een lege kaart. Helemaal prima
[ Voor 4% gewijzigd door Rhodez op 24-10-2023 22:43 ]
Mee eens, vind het aansluiten van de leidingen tot nu toe geen verbetering. Ook vreemd dat het willekeurig aan de weg aansluiten voldoende is, de leidingen liggen er recht onder.Woohooo schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:26:
Draait hier als een zonnetje op 5700X en 2060Super 1920x1080 alles op high. Zoveel verbeteringen tov CS1 in de game
Dit is echt top gedaan met die landsite waarbij je super goed die size kan aanpassen en invullen.
[Afbeelding]
Moet soms erg wennen aan het koppelen van leidingen en draden, is soms nog een beetje gehannes
[Afbeelding]
Ook oogt de wereld wel heel kaal op de een of andere manier. Zit minder sfeer in.
Hoe kunt je trouwens de-zonen?
Zelfde als bij het bouwen van een nieuwe zone, maar dan rechts klikken
Thanks!Woohooo schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:49:
[...]
Zelfde als bij het bouwen van een nieuwe zone, maar dan rechts klikken
Gaaf trouwens dat je de melkweg kunt zien als het donker is. Ook de straatlantaarns geven een hele mooie sfeer.
Ja, maar bouwen in het donker is niet te doen.Inevitable schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:52:
[...]
Gaaf trouwens dat je de melkweg kunt zien als het donker is. Ook de straatlantaarns geven een hele mooie sfeer.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ook op 1440p? Ik heb gespeeld tot ca 1000 inwoners en dan daalt de FPS al wel tot meer richting de 50-60 bij mij. Wat jij zegt over CPU/GPU verbruik lijkt een algemene deler bij iedereen te zijn. Spel is vooral GPU heavy. Met wat grafische tweaks/updates de komende tijd moet dit echt wel te verbeteren zijn en daar ga ik wel vanuit.Rhodez schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:42:
[...]
Ik draai met deze settings en een RTX 4070 op mijn Legion Slim 5 gaming laptop 60-70 fps. Wel zit GPU constant rond de 90-95%. Vraag me oprecht wel af of dit geen kwaad kan. Iemand die daar wellicht iets vanaf weet? Lijkt wel een 747 die opstijgt continu zeg maarValt me wel op dat CPU op slecht 20% ofzo zit.
Verbruik van 90%+ kan opzich niet direct kwaad zolang hij niet te heet wordt (in laptops m.i. sneller een probleem dan desktops). In 'the long run' zal het misschien de levensduur iets verkorten.
Ik heb gemerkt dat als je de weg hebt liggen, je meestal geen leiding meer hoeft te trekken vanaf de water pomp, omdat hij die in de weg gebruikt, ook al wordt dat visueel niet goed weergegeven. Beste indicatie is dat het icoontje 'Geen pijpverbinding' verdwijnt van de water pomp op het moment dat je de weg legt.Woohooo schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:26:
[Afbeelding]
Paar uur gespeeld op een 1070Ti @ 1920x1200 zonder dat ik de FPS hinderlijk vond.
[ Voor 4% gewijzigd door MatHack op 24-10-2023 23:11 ]
Nee dat klopt inderdaad. Dat is erg lastig.JoepW schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:07:
[...]
Ja, maar bouwen in het donker is niet te doen.
Wat kosten de services trouwens een hoop geld.
Nee, is wel op 1080p. Heb een externe monitor eraan gekoppeld. 1440p zou ik nog kunnen proberen morgen. Temperatuur blijft best ok. Rond 60 graden. Maar wel nog tijdens tutorial. Denk jij dat GPU % naar beneden zal worden gebracht met die tweaks? Ik dacht dat ze vooral richting stijging fps zouden komen?Justinn1988 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:08:
[...]
Ook op 1440p? Ik heb gespeeld tot ca 1000 inwoners en dan daalt de FPS al wel tot meer richting de 50-60 bij mij. Wat jij zegt over CPU/GPU verbruik lijkt een algemene deler bij iedereen te zijn. Spel is vooral GPU heavy. Met wat grafische tweaks/updates de komende tijd moet dit echt wel te verbeteren zijn en daar ga ik wel vanuit.
Verbruik van 90%+ kan opzich niet direct kwaad zolang hij niet te heet wordt (in laptops m.i. sneller een probleem dan desktops). In 'the long run' zal het misschien de levensduur iets verkorten.
Ik kan het mis hebben, maar grafisch-technische issues lijken mij meer beïnvloedbaar dan CPU/workload processing gerelateerde zaken. Ik ben daarom optimistisch dat het echt wel beter wordt met de komende spel-updates of tweaks uit de community. In beide gevallen leidend tot meer fps.Rhodez schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:13:
[...]
Nee, is wel op 1080p. Heb een externe monitor eraan gekoppeld. 1440p zou ik nog kunnen proberen morgen. Temperatuur blijft best ok. Rond 60 graden. Maar wel nog tijdens tutorial. Denk jij dat GPU % naar beneden zal worden gebracht met die tweaks? Ik dacht dat ze vooral richting stijging fps zouden komen?
Performance valt mij tot nu toe in ieder geval vooralsnog mee, in very low potato mode
Gewend aan CS2 is het even wennen aan met name building size. Low residential in het bijzonder. Hoe dit een beetje kwijt te kunnen. Voelt nu zo open allemaal. Denser bebouwen, geeft weer zoveel weg
/f/image/3ETYfbmVmMdZyxecJriphFOA.png?f=fotoalbum_large)
Ook nog beetje wennen aan money management, haha.
Same hier. Mijn geothermal power plant helpt niet echt meeUnderAVoidSky schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:18:
Sinds ik in CS1 vooral veel deed aan beauty building nooit echt op inkomsten/uitgaven gelet, moet zeggen dat hier voor mij toch de grootste uitdaging zal liggen de eerst komende tijd. Dat positieve saldo is momenteel nog ver weg![]()
3-tal uurtjes gespeeld denk ik. Véél verbetering tov basis CS1, voel dat ik me de komende jaren er veel mee ga amuseren. Alleen bij in en uitzoomen had ik wat stutters, voor de rest smooth tussen de 30-40fps dus ik ben voorlopig tevreden. Hopelijk binnenkort na wat updates wat meer opties terug aanzetten en dan is het helemaal goed.
Qua money management is het wel een stuk lastiger dan cs1. Maar bij de 12k inwoners had ik een flow van 6k/uur. Ook zijn de service buildings wat aan de grote kant tov de huizen, maar went wel snel.
In het begin had ik nagenoeg geen traffic issues, maar bij 7-8k inwoners stond de rotonde bij de ingang van de stad toch aardig vast 😅
Wat wel irritant is zijn de sewage en water pipes.
[ Voor 32% gewijzigd door Yunghui op 24-10-2023 23:51 ]
Onder roads en dan een na laatste rechts. Dan heb je de pedestrian roads.MHJVaartjes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 01:19:
Ja, leuke game!! Heb de loop paden echter nog niet weten te vinden, kan iemand in tip geven waar ze nu staan? In het park gedeelte van menu zie ik ze niet terug. Onder roads ook niet.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Valt wel mee toch als je wat maandlonen optelt?Inevitable schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:13:
[...]
Nee dat klopt inderdaad. Dat is erg lastig.
Wat kosten de services trouwens een hoop geld.Voor een brandweerkazerne 24000 per maand. Politie 38000 per maand.
De muziek die er in zit vind ik echt perfect bij de game passen, maar dat gelul er tussendoor is bijzonder irritant. Het klinkt zo fake en niet radio achtig? Ook heb ik Non Stop Music staan, maar daar komt het gepraat dus gewoon tussendoor. Bij de vorige game is de radio nooit een bron van irritatie geweest.
Verder heb ik het gevoel dat je wel erg veel winkels en industrie nodig hebt voor het aantal inwoners. Zat eerder vanavond met ongeveer 400 inwoners en telde minstens 40 winkels. Geen idee hoe goed een winkel het doet op 10 mensen, maar dat lijkt mij geen goede verhouding.
Hoe dan ook echt behoorlijke wijken voor je een beetje inwoners hebt. Alsof ze allemaal alleen wonen. Dit gaat natuurlijk met andere soorten woningen anders maar dan nog,
En tja geen fietsers, achterlijk grote Amerikaanse scholen en dat soort details zijn storend.
Als ik het nu moet inschatten speel ik nog een tiental uur om daarna weer een goed gemodde playtrough van CS1 te starten tot deze game zijn shit voor elkaar heeft en wat meer content heeft.

Goed vermaakt tot nu toe. Ben nu bij "rank" 5. Merk zoals anderen opmerken wel dat geld verdienen niet direct makkelijk is. Ik heb het vermoeden dat mijn huidige stad zeer binnenkort bankroet is, maar dan plop ik dan ook alles dat ik nu unlock direct neer.
Hier en daar nog wel een bug, zoals announcements op de radio dat je water of elektra op is, terwijl je een overvloed hebt aan beiden. Ook aantal gebouwen die klagen dat ze geen voedgangerstoegang hebben terwijl dat wel zo is, andere gebouwen ernaast met zelfde weg klagen nergens over.
Maar tot nu toe allemaal klein en niks game breaking
Maar waar is de INVERT MOUSE button?
Het beeld gaat nu op en neer compleet tegenovergesteld dan in CS1....

90% onspeelbaar voor mij dan
[ Voor 7% gewijzigd door Snowwie op 25-10-2023 03:04 ]

Knooppunt Benelux?sven_engelen schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 05:38:
De game draait hier al een tijdje dikke prima. Heb als eerste project maar even met de nieuwe roadtools gespeeld. Wie kan raden welk knooppunt dit is verdient de eeuwige roem:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De echte looppaden zitten bij terra forming.MHJVaartjes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 01:19:
Ja, leuke game!! Heb de loop paden echter nog niet weten te vinden, kan iemand in tip geven waar ze nu staan? In het park gedeelte van menu zie ik ze niet terug. Onder roads ook niet.
De looppaden bij roads zijn de wegen voor ‘voetgangersgebieden’ waar utility verkeer wel mag rijden.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik heb gisteren geen gepraat gehoord in mijn radio, heb je de Ads toevallig nog aanstaan (optierondje rechtsonderin)?Beakzz schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 02:07:
De muziek die er in zit vind ik echt perfect bij de game passen, maar dat gelul er tussendoor is bijzonder irritant. Het klinkt zo fake en niet radio achtig? Ook heb ik Non Stop Music staan, maar daar komt het gepraat dus gewoon tussendoor. Bij de vorige game is de radio nooit een bron van irritatie geweest.
Knooppunt Beneluxsven_engelen schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 05:38:Wie kan raden welk knooppunt dit is verdient de eeuwige roem
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Hangt een beetje van de zender af dacht ik. Bij 1 had ik bijna continu gepraat (ook met ads uit), bij de ander de hele tijd muziek. Vind dat gepraat niet echt top.MatHack schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 06:54:
[...]
Ik heb gisteren geen gepraat gehoord in mijn radio, heb je de Ads toevallig nog aanstaan (optierondje rechtsonderin)?
Zeer scherp! Zou hem alleen niet graag gebruiken in mijn stad, in real life altijd file haha

5600x
rtx 4070
64 gb ram
zou je toch beter verwachten
Ik weet niet op welke resolutie en settings je speelt, maar misschien kan je het proberen wat te verlagen en te kijken of dat werkt?1ntroduc3 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:28:
jeez bij mij crasht de game echt om de 3 minuten, draait soepel maar ineens BAM freeze en kapoet.
5600x
rtx 4070
64 gb ram
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Dank Robin, draaide 1440 maar ook op 1080 crasht de game helaas.RobinNL schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:32:
[...]
Ik weet niet op welke resolutie en settings je speelt, maar misschien kan je het proberen wat te verlagen en te kijken of dat werkt?
Wat zegt crash log dan? Ik bedoel er zal vast een reden voor zijn en wellicht zit er iets niet lekker in je pc. Voeding misschien een hickup, zonder log is het tasten in het duister.1ntroduc3 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:28:
jeez bij mij crasht de game echt om de 3 minuten, draait soepel maar ineens BAM freeze en kapoet.
5600x
rtx 4070
64 gb ram
Kan best zijn dat CS2 de enige game is die zoveel van je voeding vraagt (omdat het vram helemaal volgepropt wordt) dat de voeding het er lastig mee krijgt.
*sowieso
Daar issie dan! (stukken uit geknipt ivm overzichtelijkheidDonJunior schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:33:
[...]
Wat zegt crash log dan? Ik bedoel er zal vast een reden voor zijn en wellicht zit er iets niet lekker in je pc. Voeding misschien een hickup, zonder log is het tasten in het duister.
Kan best zijn dat CS2 de enige game is die zoveel van je voeding vraagt (omdat het vram helemaal volgepropt wordt) dat de voeding het er lastig mee krijgt.
@DonJunior
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
| Mono path[0] = 'D:/Steam/steamapps/common/Cities Skylines II/Cities2_Data/Managed' Mono config path = 'D:/Steam/steamapps/common/Cities Skylines II/MonoBleedingEdge/etc' Initialize engine version: 2022.3.7f1 (9480356cee4d) [Subsystems] Discovering subsystems at path D:/Steam/steamapps/common/Cities Skylines II/Cities2_Data/UnitySubsystems GfxDevice: creating device client; threaded=1; jobified=1 Direct3D: Version: Direct3D 11.0 [level 11.1] Renderer: NVIDIA GeForce RTX 4070 (ID=0x2786) Vendor: NVIDIA VRAM: 12025 MB Driver: 31.0.15.4584 Begin MonoManager ReloadAssembly - Loaded All Assemblies, in 4.627 seconds - Finished resetting the current domain, in 0.001 seconds <RI> Initializing input. New input system (experimental) initialized Using Windows.Gaming.Input XInput1_3.dll not found. Trying XInput9_1_0.dll instead... <RI> Input initialized. <RI> Initialized touch support. UnloadTime: 0.775800 ms Logs at C:/Users/marth/AppData/LocalLow/Colossal Order/Cities Skylines II\Logs Game version: 1.0.9f1 (104.24482) [5247.31813] [KNIP IVM GROOTTE VAN BERICHT] Type: Desktop OS: Windows 11 (10.0.22621) 64bit System memory: 63,945 GB Graphics device: NVIDIA GeForce RTX 4070 (Version: Direct3D 11.0 [level 11.1]) Graphics memory: 11,743 GB Max texture size: 16384 Shader level: 50 3D textures: True Shadows: True Compute: True CPU: AMD Ryzen 5 5600X 6-Core Processor Core count: 12 Platform: WindowsPlayer Screen resolution: 1920x1080x143 Window resolution: 1920x1080 DPI: 96 Rendering Threading Mode: LegacyJobified CLR: 4.0.30319.42000 Scripting runtime: Mono 6.13.0 (Visual Studio built mono) C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NvContainer\MessageBus.dll:MessageBus.dll (00007FF8537A0000), size: 7565312 (result: 0), SymType: '-exported-', PDB: 'C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NvContainer\MessageBus.dll', fileVersion: 1.22.2758.1620 D:\Steam\steamapps\common\Cities Skylines II\Cities2_Data\Plugins\x86_64\cohtml_Unity3DPlugin.dll:cohtml_Unity3DPlugin.dll (00007FFFFAD70000), size: 4354048 (result: 0), SymType: '-exported-', PDB: 'D:\Steam\steamapps\common\Cities Skylines II\Cities2_Data\Plugins\x86_64\cohtml_Unity3DPlugin.dll' D:\Steam\steamapps\common\Cities Skylines II\Cities2_Data\Plugins\x86_64\cohtml_icuuc.dll:cohtml_icuuc.dll (00007FFFFABC0000), size: 1708032 (result: 0), SymType: '-exported-', PDB: 'D:\Steam\steamapps\common\Cities Skylines II\Cities2_Data\Plugins\x86_64\cohtml_icuuc.dll' D:\Steam\steamapps\common\Cities Skylines II\Cities2_Data\Plugins\x86_64\RenoirCore.WindowsDesktop.dll:RenoirCore.WindowsDesktop.dll (00007FFFE2780000), size: 1986560 (result: 0), SymType: '-exported-', PDB: 'D:\Steam\steamapps\common\Cities Skylines II\Cities2_Data\Plugins\x86_64\RenoirCore.WindowsDesktop.dll' D:\Steam\steamapps\common\Cities Skylines II\Cities2_Data\Plugins\x86_64\cohtml.WindowsDesktop.dll:cohtml.WindowsDesktop.dll (00007FFFE09D0000), size: 6606848 (result: 0), SymType: '-exported-', PDB: 'D:\Steam\steamapps\common\Cities Skylines II\Cities2_Data\Plugins\x86_64\cohtml.WindowsDesktop.dll', fileVersion: 1.38.0.8 D:\Steam\steamapps\common\Cities Skylines II\Cities2_Data\Plugins\x86_64\v8_libplatform.dll:v8_libplatform.dll (00007FF854D40000), size: 208896 (result: 0), SymType: '-exported-', PDB: 'D:\Steam\steamapps\common\Cities Skylines II\Cities2_Data\Plugins\x86_64\v8_libplatform.dll' D:\Steam\steamapps\common\Cities Skylines II\Cities2_Data\Plugins\x86_64\v8_libbase.dll:v8_libbase.dll (00007FF854CF0000), size: 319488 (result: 0), SymType: '-exported-', PDB: 'D:\Steam\steamapps\common\Cities Skylines II\Cities2_Data\Plugins\x86_64\v8_libbase.dll' D:\Steam\steamapps\common\Cities Skylines II\Cities2_Data\Plugins\x86_64\v8.dll:v8.dll (00007FFFD3010000), size: 23949312 (result: 0), SymType: '-exported-', PDB: 'D:\Steam\steamapps\common\Cities Skylines II\Cities2_Data\Plugins\x86_64\v8.dll' D:\Steam\steamapps\common\Cities Skylines II\Cities2_Data\Plugins\x86_64\v8_zlib.dll:v8_zlib.dll (00007FF854BD0000), size: 167936 (result: 0), SymType: '-exported-', PDB: 'D:\Steam\steamapps\common\Cities Skylines II\Cities2_Data\Plugins\x86_64\v8_zlib.dll' D:\Steam\steamapps\common\Cities Skylines II\Cities2_Data\Plugins\x86_64\MediaDecoders.WindowsDesktop.dll:MediaDecoders.WindowsDesktop.dll (00007FF8093A0000), size: 978944 (result: 0), SymType: '-exported-', PDB: 'D:\Steam\steamapps\common\Cities Skylines II\Cities2_Data\Plugins\x86_64\MediaDecoders.WindowsDesktop.dll' D:\Steam\steamapps\common\Cities Skylines II\Cities2_Data\Plugins\x86_64\HttpServer.WindowsDesktop.dll:HttpServer.WindowsDesktop.dll (00007FFFE0230000), size: 7933952 (result: 0), SymType: '-exported-', PDB: 'D:\Steam\steamapps\common\Cities Skylines II\Cities2_Data\Plugins\x86_64\HttpServer.WindowsDesktop.dll' ERROR: SymGetSymFromAddr64, GetLastError: 'Poging om toegang te verkrijgen tot ongeldig adres.' (Address: 00007FF84BFD53BE) 0x00007FF84BFD53BE (nvwgf2umx) (function-name not available) 0x00007FF84D7583DB (nvwgf2umx) OpenAdapter12 0x00007FF84C35E1A5 (nvwgf2umx) NVAPI_Thunk 0x00007FF84C27C8AE (nvwgf2umx) NVAPI_Thunk 0x00007FF84C21C439 (nvwgf2umx) NVENCODEAPI_Thunk 0x00007FF84C01D31C (nvwgf2umx) NVAPI_DirectMethods 0x00007FF84D7B356A (nvwgf2umx) NVDEV_Thunk 0x00007FF84D7B3268 (nvwgf2umx) NVDEV_Thunk 0x00007FF84D7E2D33 (nvwgf2umx) NVDEV_Thunk 0x00007FF84D7E2C2F (nvwgf2umx) NVDEV_Thunk 0x00007FF84DD9145E (nvwgf2umx) NVDEV_Thunk 0x00007FF874F6257D (KERNEL32) BaseThreadInitThunk 0x00007FF87668AA78 (ntdll) RtlUserThreadStart ========== END OF STACKTRACE =========== A crash has been intercepted by the crash handler. For call stack and other details, see the latest crash report generated in: * C:/Users/marth/AppData/Local/Temp/Colossal Order/Cities Skylines II/Crashes |
[ Voor 85% gewijzigd door 1ntroduc3 op 25-10-2023 07:46 ]
1ntroduc3 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:37:
[...]
Daar issie dan! (stukken uit geknipt ivm overzichtelijkheid
@DonJunior
code:
1 ..
1
| GetLastError: 'Poging om toegang te verkrijgen tot ongeldig adres.' |
Hier heb je precies niks aan..
check ook de laatste regel uit je log...pretty much means you have a crash and you didn't check "Copy PDB files" when building, and thus the crash handler was unable to determine where it crashed. Literally any crash will appear like this if you don't have PDB files next to executable
*sowieso
Voor nu met gamepass, maar wanneer deze uit is op de PlayStation dan instant buy.
Even je bestanden verifiëren lijkt me.DonJunior schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:56:
[...]
code:
1 GetLastError: 'Poging om toegang te verkrijgen tot ongeldig adres.'
[...]
check ook de laatste regel uit je log.
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
pdb files?DonJunior schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:56:
[...]
code:
1 GetLastError: 'Poging om toegang te verkrijgen tot ongeldig adres.'
[...]
check ook de laatste regel uit je log.
C:\Users\(username)\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II\ScreenshotsFlying Hawkic schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:57:
Als je op Steam speelt en je maakt foto's met de ingame camera, iemand enig idee waar die worden opgeslagen?
Altijd van die handige en logische locaties.
Appdata is echt de rommella van Windows. Ondertussen wordt de pictures folder niet gebruikt. Komt een beetje over van "Dat organiseer ik nog wel eens" en dan kom je er nooit aan toe. Net zoals IRL dus.Jordy8 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:59:
[...]
C:\Users\(username)\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II\Screenshots
Altijd van die handige en logische locaties.
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Ik moet wel zeggen dat ik units beter vond dan meters, of minstens beide wil zien. Ook vervelend, afhankelijk van je camera komt bepaalde informatie soms over elkaar te staan waardoor je het percentage van de helling niet kan zien. Ook kan je enkel de graden van de hoek zijn van de weg waar je begint met bouwen maar niet waar je op aansluit.
Help, ik wil ook graag die flikkeringen uit de schaduw weg hebben, dit is niet om aan te zien. Zelfs met AA helemaal uit heb ik ze, en ik kan alleen kiezen tussen FXAA, medium SMAA en high SMAA.TweakerVincent schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:17:
Tip kies TAA ipv smaa. Dan heb je die irritante flikkers niet
Heb een AMD CPU (5600G) en een RTX4060 8GB.
Het vormen van grids is wel echt fijn. Gisteren al veel gebruik van gemaakt. Ook dat je rotondes kan neer plompen waar je wil is zeer prettig.
staat bij advancedKurkentrekker schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:12:
[...]
Help, ik wil ook graag die flikkeringen uit de schaduw weg hebben, dit is niet om aan te zien. Zelfs met AA helemaal uit heb ik ze, en ik kan alleen kiezen tussen FXAA, medium SMAA en high SMAA.
Jij kijkt bij AA quality, je moet bij AA Method kijkenKurkentrekker schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:12:
[...]
Help, ik wil ook graag die flikkeringen uit de schaduw weg hebben, dit is niet om aan te zien. Zelfs met AA helemaal uit heb ik ze, en ik kan alleen kiezen tussen FXAA, medium SMAA en high SMAA.
Maar het doet ook units als je die optie aanzet, het laat het enkel niet zien. Persoonlijk ben ik meer fan meters, alles in units resulteert sneller in een grid lijkt me.Flying Hawkic schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:09:
[...]
Ik moet wel zeggen dat ik units beter vond dan meters, of minstens beide wil zien. Ook vervelend, afhankelijk van je camera komt bepaalde informatie soms over elkaar te staan waardoor je het percentage van de helling niet kan zien. Ook kan je enkel de graden van de hoek zijn van de weg waar je begint met bouwen maar niet waar je op aansluit.
Thanks, ik was te vroeg met posten want ik had nog een Google tabje open staan waar letterlijk dit antwoord in stond. Voor de volledigheid:
Head into Options.
Click on Graphics.
Toggle on Advanced at the top right of the Graphics menu.
Scroll down to find “Anti-aliasing Method.”
Click the drop-down menu and choose TAA.
Heb je v-sync en motion blur uit gezet?Beakzz schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 02:07:
Na een uur of 3 gespeeld te hebben weet ik nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Performance is niet echt wat het zou moeten zijn, maar had het erger verwacht na de eerste berichten. Mijn 2080 draait het redelijk op 1440 ultrawide met het meeste op medium.
Verder heb ik het gevoel dat je wel erg veel winkels en industrie nodig hebt voor het aantal inwoners. Zat eerder vanavond met ongeveer 400 inwoners en telde minstens 40 winkels. Geen idee hoe goed een winkel het doet op 10 mensen, maar dat lijkt mij geen goede verhouding.
Hoe dan ook echt behoorlijke wijken voor je een beetje inwoners hebt. Alsof ze allemaal alleen wonen. Dit gaat natuurlijk met andere soorten woningen anders maar dan nog,
En tja geen fietsers, achterlijk grote Amerikaanse scholen en dat soort details zijn storend.
Als ik het nu moet inschatten speel ik nog een tiental uur om daarna weer een goed gemodde playtrough van CS1 te starten tot deze game zijn shit voor elkaar heeft en wat meer content heeft.
Daarna zou ik dat lijstje wat al meerdere keren gedeeld is aflopen voordat je alles op laag zet.
Motion blur was bij mij de grootste veroorzaker van framedrops.
De nacht is heel erg donker. Maar dat vond ik on cs1 ook. Heb die nu dus ook maar even uit gezet.
Sneeuw is dan weer heel erg wit, maar wel enorm gaaf dat het erin zit
(Hoop dat in de toekomst de wegen nog wit worden)
Dat verbaast mij niet. Iedereen die het leuk vond was op dat moment immers nog aan het spelenHammie schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:46:
Baal behoorlijk, wilde deeltje 2 ook graag spelen maar als ik de steamreviews zie... oef die liegen er niet om. Pas een paar uurtjes uit en "mostley negative"
Ik speelde op Windy Fjords en in het begin van de nacht was het héél donker, echt zwart. Naarmate de nacht of avond vorderde, kwam de maan en was het eigenlijk best wel te doen. Op dat donker moment stop ik even met bouwen en kijk ik wat rond in mijn stad.FRANQ schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:22:
[...]
Heb je v-sync en motion blur uit gezet?
Daarna zou ik dat lijstje wat al meerdere keren gedeeld is aflopen voordat je alles op laag zet.
Motion blur was bij mij de grootste veroorzaker van framedrops.
De nacht is heel erg donker. Maar dat vond ik on cs1 ook. Heb die nu dus ook maar even uit gezet.
Sneeuw is dan weer heel erg wit, maar wel enorm gaaf dat het erin zit![]()
(Hoop dat in de toekomst de wegen nog wit worden)
Alleen wel vervelend dat de snelste modus van doorspoelen nog steeds traag is; Dus als je in de nacht wilt bouwen heb je twee keuzes: de nachtvisuals uitzetten of wachten. Zou leuk zijn als je die nachtvisuals snel kan toggelen en automatisch terug uit laten zetten voor de zon op komt, want dat zijn toch net mooie momenten: zonsopgang en zonsondergang.
En wat sneeuw betreft: ja dat is teleurstellend... Ik zou willen dat ook de wegen worden bedekt, eigenlijk alles, en dat het sneeuwvrij moet worden gemaakt, anders verkeerschaos. Ik mis ook heel erg fietsen.
[ Voor 8% gewijzigd door Flying Hawkic op 25-10-2023 08:40 ]
Oh tuurlijk... en kun je ook uitleggen hoe meneer dat kan doen?

*sowieso
Dat zijn debug files die CO met de game mee zou moeten leveren als je ze wil hebben.
Steam -> Rechtermuisknop op de game -> Properties -> Daar ergens zit het onder (ga er vanuit dat de meeste Steam gebruikers die optie weten).DonJunior schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:39:
[...]
Oh tuurlijk... en kun je ook uitleggen hoe meneer dat kan doen?
Debug files, die heb je niet (logisch want je speelt een release en geen dev versie)
Daarom ook de opmerking dat je hier precies helemaal niets aan hebt helaas.
Heb je, zoals de laatste regel van je log aangeeft dat rapport bestand kunnen vinden?
1
2
| A crash has been intercepted by the crash handler. For call stack and other details, see the latest crash report generated in: * C:/Users/marth/AppData/Local/Temp/Colossal Order/Cities Skylines II/Crashes |
[ Voor 23% gewijzigd door DonJunior op 25-10-2023 08:43 ]
*sowieso
Waarom ga je daar zomaar vanuit? Het is niet dat je die logica altijd nodig hebt als je een spel installeert in steam toch? Sterker nog, ik heb het in al die jaren nog nooit gebruikt..MatHack schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:42:
[...]
Dat zijn debug files die CO met de game mee zou moeten leveren als je ze wil hebben.
[...]
Steam -> Rechtermuisknop op de game -> Properties -> Daar ergens zit het onder (ga er vanuit dat de meeste Steam gebruikers die optie weten).
*sowieso
https://www.paradoxintera...-skylines-ii/geforce-now#
Inderdaad. Net als in de Sims, dat (eventueel met zelf instelbare tijd) de nacht automatisch snel wordt doorgespoeld. Immers, de burgemeester slaapt zelf ook.Flying Hawkic schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:39:
[...]
Alleen wel vervelend dat de snelste modus van doorspoelen nog steeds traag is; Dus als je in de nacht wilt bouwen heb je twee keuzes: de nachtvisuals uitzetten of wachten. Zou leuk zijn als je die nachtvisuals snel kan toggelen en automatisch terug uit laten zetten voor de zon op komt, want dat zijn toch net mooie momenten: zonsopgang en zonsondergang.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Klinkt als een leuk idee voor een mod.456 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:58:
[...]
Inderdaad. Net als in de Sims, dat (eventueel met zelf instelbare tijd) de nacht automatisch snel wordt doorgespoeld. Immers, de burgemeester slaapt zelf ook.
Waar kan ik de setting voor de nachtvisuals vinden?
Stoor me bij een aantal maps wel behoorlijk aan de hoogteverschillen. Je moet echt continu met de landscaping tools aan de gang om de boel een beetje egaal te krijgen..
En hebben de hulpdiensten geen sirenes? Ik hoor niets in ieder geval
Tesla M3LR '21
Kan misschien ook de range van geluidoverlast zijn? (In de beschrijving is dat vermeld)Kurkentrekker schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:08:
Weet iemand wat die cirkel onder de windmolen betekent als je hem gaat plaatsen? De positie van de cirkel lijkt te bewegen afhankelijk van de camerapositie, maar ik snap niet zo goed wat hij dan probeert aan te geven. Het is in ieder geval niet de positie op de grond...
Dat is wel een stukje realistischer natuurlijk. Ik krijg steeds meer zin om te spelen.. Must.. resistLondon schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:15:
Stoor me bij een aantal maps wel behoorlijk aan de hoogteverschillen. Je moet echt continu met de landscaping tools aan de gang om de boel een beetje egaal te krijgen..
[ Voor 8% gewijzigd door Webgnome op 25-10-2023 09:22 ]
Dat wel. Alleen heb je soms als je een asset plaatst dat alle grond eromheen ook egaal wordt waardoor je hele gekke hoogteverschillen krijgt. Maar goed, de landscaping tools werken wel prima verder hoorWebgnome schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:21:
[...]
Dat is wel een stukje realistischer natuurlijk. Ik krijg steeds meer zin om te spelen.. Must.. resist
Tesla M3LR '21
:strip_exif()/f/image/PRhq0an1BbcMfYozm9FZQhyD.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn 117 inwoners klagen maar over gebrek aan water, elektriciteit, gezondheidszorg, afvalverwerking, etc. maar ik heb helemaal geen huizen.

Bij instellingen -> GameplayBartske schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:12:
[...]
Klinkt als een leuk idee voor een mod.
Waar kan ik de setting voor de nachtvisuals vinden?
Ik heb 2 schermen, en draai CS2 fullscreen op het ene scherm
Op mijn andere scherm staat mijn browser open.
Als ik even iets op wil zoeken, of zoals nu een reactie wil schrijven, dan gaat CS2 geminimaliseerd naar mijn taakbar.
Weet iemand daar een oplossing voor?
Windowed ipv full screen gebruiken, alleen grote kans dat "edge-scroll" dan niet (meer) werkt.456 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:38:
Wat ik wel irritant blijf vinden:
Ik heb 2 schermen, en draai CS2 fullscreen op het ene scherm
Op mijn andere scherm staat mijn browser open.
Als ik even iets op wil zoeken, of zoals nu een reactie wil schrijven, dan gaat CS2 geminimaliseerd naar mijn taakbar.
Weet iemand daar een oplossing voor?
That's the trick! Thanks!DutchCrownNL schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:39:
[...]
Windowed ipv full screen gebruiken, alleen grote kans dat "edge-scroll" dan niet (meer) werkt.
(edge scrolling staat sowieso al uit bij me),
Ik heb bij CS1 mijn 3Dconexion 3Dmuis ooit eens geprobeerd aan de praat te krijgen.
Dat werkte minimaal.
Lijkt me wel fantastisch als dat met CS2 gaat werken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/kC4vj16JsbLxPRKTpHwjS7bA.png?f=user_large)
Is dat zoals een joystick?FRANQ schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:52:
even inhakend op edge scrolling.
Ik heb bij CS1 mijn 3Dconexion 3Dmuis ooit eens geprobeerd aan de praat te krijgen.
Dat werkte minimaal.
[Afbeelding]
Ik heb volgens mij ook nog zo'n ding in huis liggen.. ergens... Poging waard om eens te gaan testen.FRANQ schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:52:
even inhakend op edge scrolling.
Dat werkte minimaal.
[Afbeelding]
Ik ben gisteravond ook even wezen proberen. Het koppelen van stroom en water vind ik nog wel lastig. Kon gemaakte leidingen ondergronds ook niet verwijderen. Zal wel een trucje voor zijn die ik nog niet snap.
The S in IOT stands for security.
Dit is een 3D joystick. Het vervangt deels de muis. Was ooit bedoeld voor gebruik in AutoCAD-3D tekenen.
Is niet echt van de grond gekomen.
Je kan de knop draaien en kantelen. Maar je kan de knop ook een paar mm omhoog trekken om hoogte en diepte je kijken.
Alleen was bij mij de instelling zo snel, dat ik binnen een paar seconden mijn CAD test tekening kwijt was in AutoCAD.

[ Voor 29% gewijzigd door HMaster_II op 25-10-2023 09:58 ]
The S in IOT stands for security.
Je moet zo'n extra menu openen waarbij je de bulldozer ondergronds kan gebruiken.HMaster_II schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:55:
[...]
Ik heb volgens mij ook nog zo'n ding in huis liggen.. ergens... Poging waard om eens te gaan testen.
Ik ben gisteravond ook even wezen proberen. Het koppelen van stroom en water vind ik nog wel lastig. Kon gemaakte leidingen ondergronds ook niet verwijderen. Zal wel een trucje voor zijn die ik nog niet snap.
Gisteravond al een paar uur versleten en na wat tweaks is de performance goed genoeg om te kunnen spelen. Ryzen 5 3600 / RX5700XT / 16 GB op medium/high settings. Hiermee zit ik op 35-40 fps en er zit misschien nog meer in omdat ik te ongeduldig was om de guides van Reddit erbij te nemen.
De game speelt lekker weg, heel veel quality of life upgrades ten opzichte van de 'classic.' Ik mis met name een aantal mods zoals Move It en Traffic Manager, maar dat is geen grote belemmering. Er waren een aantal kleine dingen die me stoorden:
- De 'snap' op 90° is niet heel dominant waardoor ik vaak wegen aanleg met 88 of 89°. De grid functie verhelpt dit.
- Als je twee wegen met een andere hoeveelheid rijstroken op elkaar aansluit krijg je soms vreemde knikjes in je weg. Dit is waarschijnlijk een kwestie van wennen.
- De geldbeloningen bij nieuwe milestones zijn te hoog. Het budget in mijn stad was catastrofaal (- € 230k) maar omdat je in het begin vrij regelmatig milestones behaalt krijg je daarvoor zoveel geld dat je je eigenlijk geen zorgen hoeft te maken om je balans. Ik had iets meer uitdaging verwacht.

Even naar de settings en alles leek redelijk op high te staan en heb totaal geen performance issues gemerkt op mijn setup Kan niet wachten tot ik vanavond weer verder kan.
Herkenbaar al werk ik vandaag vanuit huis maar morgen kantoor..D422 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:01:
Ik moet vandaag terugdenken aan de tijden op de middelbare school, toen ik niet kon wachten om naar huis te gaan om MW2 te spelen. Met dat gevoel zit ik vandaag op kantoor
IT zou het vast niet erg vinden als ik Steam Link op de werklaptop installeer, toch...?
Je kunt de manier waarop je twee verschillende wegen aansluit (meer of minder rijbanen) aanpassen met een van de snapping tools in je wegenmenu. Je kunt ze dan wel centraal op elkaar laten aansluiten zodat je aan beide zijden een mooie hoek krijgt. Weet alleen even niet welke je dan aan of uit moeten zetten.D422 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:01:
Ik moet vandaag terugdenken aan de tijden op de middelbare school, toen ik niet kon wachten om naar huis te gaan om MW2 te spelen. Met dat gevoel zit ik vandaag op kantoor![]()
Gisteravond al een paar uur versleten en na wat tweaks is de performance goed genoeg om te kunnen spelen. Ryzen 5 3600 / RX5700XT / 16 GB op medium/high settings. Hiermee zit ik op 35-40 fps en er zit misschien nog meer in omdat ik te ongeduldig was om de guides van Reddit erbij te nemen.
De game speelt lekker weg, heel veel quality of life upgrades ten opzichte van de 'classic.' Ik mis met name een aantal mods zoals Move It en Traffic Manager, maar dat is geen grote belemmering. Er waren een aantal kleine dingen die me stoorden:Ik denk niet dat ik de 17:00 ga halen vandaag
- De 'snap' op 90° is niet heel dominant waardoor ik vaak wegen aanleg met 88 of 89°. De grid functie verhelpt dit.
- Als je twee wegen met een andere hoeveelheid rijstroken op elkaar aansluit krijg je soms vreemde knikjes in je weg. Dit is waarschijnlijk een kwestie van wennen.
- De geldbeloningen bij nieuwe milestones zijn te hoog. Het budget in mijn stad was catastrofaal (- € 230k) maar omdat je in het begin vrij regelmatig milestones behaalt krijg je daarvoor zoveel geld dat je je eigenlijk geen zorgen hoeft te maken om je balans. Ik had iets meer uitdaging verwacht.
Of B (bulldozer) en dan page down (ondergronds)tlpeter schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:59:
[...]
Je moet zo'n extra menu openen waarbij je de bulldozer ondergronds kan gebruiken.
Dat is een van de features uit CS1 die het helaas niet heeft gehaald naar CS2. Voor nu is het wachten op een mod of update.stomley schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:10:
Iemand enig idee hoe je automatische grid uitzet bij roads bouwen? Bij CS1 kon je aangeven dat je alleen een grid links, rechts, beide of helemaal niet wilde aan een road. bij CS2 zie ik dat nu niet en dat was wel handig als je grids niet zo goed op elkaar afgestemd werden (bijvoorbeeld bij bochtjes).