Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
WouterL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:04:
[...]

Aan de andere kant. De 14 pro Max of normale pro zijn erg voordelig aan te schaffen nu. Of de pixel allround gewaagd is aan die toestellen? Ik ga het meemaken
1100 euro voor een 128GB iPhone 14 Pro voordelig? Nou, vind ik niet echt voordelig 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:26
Ik heb een raar ovaal gat precies in het midden aan de onderkant van m'n telefoon, jullie ook? Google's QA laat weer te wensen over 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:55
Luapper schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:15:
Ik heb een raar ovaal gat precies in het midden aan de onderkant van m'n telefoon, jullie ook? Google's QA laat weer te wensen over 8)7
Ovaal gat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:34
Luapper schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:15:
Het gekke is dat het kabeltje wat ook in de doos zit er precies in past. Maar waar je de andere kant van dat kabeltje dan weer in moet steken weet ik ook niet en Google QA laat ook hier weer te wensen over....
Ja in het midden! Links en rechts zitten er ook 2 dunnere, dat zijn speakers ben ik net achter gekomen.

[ Voor 20% gewijzigd door Golf2vr6 op 12-10-2023 20:21 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:02
Dus de audio eraser is max 2 min.
Waarschijnlijk vinden sommigen dit ook weer goed? Mocht minstens 5 min zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 19:55
Reetkeverke schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:22:
Dus de audio eraser is max 2 min.
Waarschijnlijk vinden sommigen dit ook weer goed? Mocht minstens 5 min zijn.
Toch wel balen dat Google bij de R&D jouw wensen niet heeft meegenomen. Hadden ze direct die balk ook weggehaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Iemand die een goed programmake kent die 4K 60fps aankan en waarbij je bv 2 filmpkes na elkaar kan plaatsen? Ik ben een leek in die dingen.
Ik zou deze week nog wat filmpkes maken maar nog een apart filmpke achter een andere laten lopen.

En aan de mensen die niet volwassen kunnen reageren, geef dan geen reactie als je niets nuttigs hebt te vertellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Reetkeverke op 12-10-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:11
bezig met mijn nieuwe speeltje. Maar blijft op systeemupdate installeren staan.. Blijft op de helft hangen ?? Meer mensen last van??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
harley2009 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:34:
bezig met mijn nieuwe speeltje. Maar blijft op systeemupdate installeren staan.. Blijft op de helft hangen ?? Meer mensen last van??
Bij mij duurde dat wel effe dat het int midden bleef hangen, nog wat geduld en dan zou het goed moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:11
Reetkeverke schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:37:
[...]

Bij mij duurde dat wel effe dat het int midden bleef hangen, nog wat geduld en dan zou het goed moeten komen.
Wachten we geduldig af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:42
Pixel 8 gekopieerd. Uiteindelijk moet je best nog wel veel doen voordat ie operationeel is.

Desalniettemin tot nu toe tevreden met de afmeting. Wel snel nog even een hoesje besteld. Hij is slippery genoeg 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-09 07:55
Ik zie we krijgen wel allemaal 6 maanden Google One cadeau, van 2 TB

Verder ben ik aan het klooien ermee, weet nog niet echt waar ik de aankoopprijs aan terugzie, maar het is wel een degelijk kwaliteitsding. Kom van google pixel 4a af, en ik ben geen geluidstechnicus, maar die 4a lijkt me beter klinken dan deze.

Heb nog nooit een vingerafdrukscanner in het beeld gehad, maar is het normaal dat ik steeds 2x moet tikken? Eenmaal voor scherm te activeren en dan de scanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 17:46
harley2009 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:34:
Klopt als je teveel op je telefoon bezig bent en teveel resources van je hardware gebruikt. Stopt de update in de achtergrond. En gaat pas verder als je scherm uit doet. Tenzij je in de instellingen naar de update venster gaat en op resume klikt. Anderzijds is de update een flink bestand dat een hoop wijzigingen aanbrengt op je telefoon en dus niet snel uitgevoerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
Popcorna schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:46:
Ik zie we krijgen wel allemaal 6 maanden Google One cadeau, van 2 TB

Verder ben ik aan het klooien ermee, weet nog niet echt waar ik de aankoopprijs aan terugzie, maar het is wel een degelijk kwaliteitsding. Kom van google pixel 4a af, en ik ben geen geluidstechnicus, maar die 4a lijkt me beter klinken dan deze.

Heb nog nooit een vingerafdrukscanner in het beeld gehad, maar is het normaal dat ik steeds 2x moet tikken? Eenmaal voor scherm te activeren en dan de scanner?
Bij gebaren , oppakken om telefoon te checken aanzetten. Dan kan je gelijk de vingerafdruk scanner gebruiken.

Updates worden bij de Pixel altijd op de achtergrond uitgevoerd en dat kan soms gewoon lang duren. Je kan je telefoon gewoon gebruiken en als hij klaar is vraagt hij vanzelf om je telefoon opnieuw op te starten.

[ Voor 13% gewijzigd door Golf2vr6 op 12-10-2023 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Laatst online: 29-08 19:06
Nu bezig met overzetten van alles naar de Pro. Het eerste dat me opvalt is hoe hol deze telefoon klinkt als ik er met mijn nagel op het scherm tik. De Oneplus 8T die ik heb klinkt toch een stuk compacter wat dat betreft haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:30

pdavie2311

Live life to the fullest..

nst6ldr schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:20:
[...]

Gebruik je een VPN? Dan gaat dat niet werken namelijk. Als je geen VPN gebruikt maakt het amper uit welke je kiest, ze werken allemaal hetzelfde en gebruiken allemaal dezelfde openbare blocklists.
Geen VPN. Net 1 geprobeerd maar helpt geen ene moer. Op de iPhone had ik wel een goede helaas..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:18

Klippy

Still Game

Dat "hol" klinken viel me ook al op bij de gewone 8.
Volgens mij is het het zachtere glas, kan me niet voorstellen dat ze hem zo dik maken en dan leeg laten van binnen :p

Verder bevalt hij eigenlijk wel goed. Nog geen gekke dingen tegen gekomen. Hij werd vrij warm bij het installeren van 119 apps, maar daarna ook niet meer.
Ben nog wat instellingen aan het zoeken, toch altijd weer even wennen als je een telefoon jaren hebt gehad, zoek bijvoorbeeld nog een snelle manier om mijn werk SIM uit te zetten via de drawer ofzo.

En hij is toch wel vrij compact, fijn, maar toch wennen een paar dagen. Vind ook de bovenkant waar het scherm begint niet zo mooi rond afgewerkt als mijn OnePlus Nord, valt me een beetje tegen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popcorna
Kan zeggen dat het scherm prima kwaliteit is, hond knalde het ding al van tafel, geen schade, thank god......
Ga snel zoeken voor een tempered glass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
victor1701 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:11:
Ik vind het geluid uit de speakers van de pixel 8 pro een stuk minder goed dan bij de pixel 7 pro. Of ligt het aan mij?
Jep het geluid van mn pixel 7 Pro is zeker beter dan dat van mn nieuwe pixel 8 pro. Zonde. Ik hoop dat ze het nog wat beter krijgen met software updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:47
Grrr, wil mijn whatsapp gesprekken overzetten van mijn oude iPhone 12 naar de Pixel 8.. probleem is dat mijn lightning poort op de iPhone niet meer werkt (oa vandaar nieuwe telefoon).

Is er ook een andere manier om het zonder kabel over te kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Toch al een paar vastlopers gehad. Net kwam ik niet meer uit de camera en ook bij ontgrendelen kwam ik er niet in. Slotje ging open maar kon swipen wat ik wou..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
Iemand een idee waar ik cinematic wallpapers kan maken van eigen foto's? Of is deze functie geschrapt? Ik mis die optie met dat sterretjes icoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Je had in de promo videos dat als je terug swipet dat je een "voorspelling" te zien krijgt waar je naartoe terug swipet. Moet je dit nog aanzetten in de instellingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 16:03
striner schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:59:
Nu bezig met overzetten van alles naar de Pro. Het eerste dat me opvalt is hoe hol deze telefoon klinkt als ik er met mijn nagel op het scherm tik. De Oneplus 8T die ik heb klinkt toch een stuk compacter wat dat betreft haha.
Klippy schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:05:
Dat "hol" klinken viel me ook al op bij de gewone 8.
Volgens mij is het het zachtere glas, kan me niet voorstellen dat ze hem zo dik maken en dan leeg laten van binnen :p
Nee, dat komt door hoe de Pixels intern van binnen zijn opgebouwd. De vorige Pixels hadden dit ook. De Pixel lijn kan je (voor reparatie) alleen openen via het scherm en dus niet via de achterkant. Om deze reden is het scherm alleen langs de randen vastgeplakt aan het frame en zit hij in het midden dus niet wezenlijk 'vast'. Daarom klinkt het hol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
Dubrillion schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:31:
Je had in de promo videos dat als je terug swipet dat je een "voorspelling" te zien krijgt waar je naartoe terug swipet. Moet je dit nog aanzetten in de instellingen?
Yep, bij ontwikkelaars opties kan je dat aanzetten. (Heel vaak op buildnummer klikken als je geen ontwikkelaars opties hebt)

Dan voorspellende animaties voor gebaren terug aanzetten.

Wekt nog niet overal (zal wel iets zijn dat in de app ook moet werken). In het instellingen menu bijvoorbeeld werkt het wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gt9KkHUPHZZhhPyJdMFI1PT3LfQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gN8hP2Y2YWXvgbFmQyDLrVLq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Golf2vr6 op 12-10-2023 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Golf2vr6 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:38:
[...]

Yep, bij ontwikkelaars opties kan je dat aanzetten. (Heel vaak op buildnummer klikken als je geen ontwikkelaars opties hebt)

Dan voorspellende animaties voor gebaren terug aanzetten.

Wekt nog niet overal (zal wel iets zijn dat in de app ook moet werken). In het instellingen menu bijvoorbeeld werkt het wel.

[Afbeelding]
Dankje. Gaan we even testen.

Tot nu toe dik tevreden. Het scherm is mooier dan de P7. De haptics "tikken" lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:59
Heeft de Pixel 7 Pro ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

pdavie2311 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:05:
[...]

Geen VPN. Net 1 geprobeerd maar helpt geen ene moer. Op de iPhone had ik wel een goede helaas..
Persoonlijk kan ik alleen open-source of betaalde apps aanraden, met het risico dat ik je daar alleen niet mee help kies ik er toch voor om deze te delen: https://adaway.org

Mocht je F-Droid griezelig vinden dan raad ik je toch aan de site even te bekijken, er staan namelijk wat belangrijke nuances/workarounds op over apps die middels VPN ads blokkeren. Misschien ben je daarmee geholpen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 16:03
Kan iemand al iets vertellen over het modem? Hoe is het bereik ten opzichte van de Pixel 7 (Pro)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 19:20
Zojuist ontvangen de 8pro. Mooi ding
Moet wel wat wennen aan het smalle scherm. Ik kom van een s22 ultra af.

Ook irriteer ik me nu al aan de Google balk onderaan het scherm. Schijnbaar kan deze niet weg. Alleen met een andere launcher 😶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:20

Mappy

Piramide van Austerlitz

Heeft iemand de telefoons al in winkels zien liggen? Ik neem aan bij belsimpel, maar bijvoorbeeld ook bij odido-winkels? Nog andere?
Dan kan ik nog even in het echt kijken of het wat is, vind 't altijd zo zonde om wat te bestellen en weer terug te moeten sturen.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:12
Mappy schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:00:
Heeft iemand de telefoons al in winkels zien liggen? Ik neem aan bij belsimpel, maar bijvoorbeeld ook bij odido-winkels? Nog andere?
Dan kan ik nog even in het echt kijken of het wat is, vind 't altijd zo zonde om wat te bestellen en weer terug te moeten sturen.
BIj belsimpel vanavond een Pixel 8 Pro bekeken en vastgehouden. Andere winkels niet gecheckt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

C6DL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 22:47:
Zojuist ontvangen de 8pro. Mooi ding
Moet wel wat wennen aan het smalle scherm. Ik kom van een s22 ultra af.

Ook irriteer ik me nu al aan de Google balk onderaan het scherm. Schijnbaar kan deze niet weg. Alleen met een andere launcher 😶
Ik ben eigenlijk meteen weer naar Nova Launcher gegaan, die was toch mee gekopieerd.

Is volledig aan te passen en voorkomt voor mij veel ergernissen met nieuwe Android updates. Pro versie is het ook waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe zetten jullie data over van een oude pixel naar de nieuwe ? Het liefst zou ik hem clonen..... Maar ben bang dat het handwerk blijft? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• striner
  • Laatst online: 29-08 19:06
kariem112 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:52:
Hoe zetten jullie data over van een oude pixel naar de nieuwe ? Het liefst zou ik hem clonen..... Maar ben bang dat het handwerk blijft? ;)
Ik was verbaasd over hoe soepel het proces verliep, zelfs van een niet-pixel (Oneplus 8T) naar deze. Van alles met lokale wifi hotspots, nearby share etc. Er wordt een lijstje van de apps doorgegeven en die worden op de pixel dan allemaal gedownload.
WhatsApp werkte zelfs buiten google drive om en kon via qr-code overgezet worden alsmede de Rabobank app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik was eigenlijk verbaasd over hoe makkelijk het ging, ik dacht dat ik met die kabel aan de slag moest met mijn OnePlus Nord. Die zit nog op Android 12, maar zodra de setup wizard bij de stap migratie kwam stond er al een notificatie op mijn OnePlus of ik de overgang wilde starten.
En dat verliep prima draadloos. Ik heb al mijn foto's etc zonder problemen over gezet (mappen met een .nomedia slaat hij natuurlijk over). Was op 30 minuten klaar voor een 20GB.

Het meeste werk was nog inloggen bij alle apps weer. Dus Pixel naar Pixel zal zeker geen issue zijn gok ik.
Heb zelf wel Google cloud backup aan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 12:44

Ves

A gadget addicted Bounty

Brammel schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:07:
De Pixel 8 pro lijkt in ieder geval een stuk steviger te zijn dan de 7 pro:
https://youtu.be/BnPFaT1ZaNI?si=9QY4rW6Cfd8QwaS3
Zag het net, was echt verbaasd. Ver verwachtingen waren niet hoog na de Pixel 7. Netjes gedaan door Google.
In een Odido winkel in Amsterdam zag ik het niet in de winkel staan. Wel de Pixel Buds Pro.
Aansluitend via de meegeleverde kabel en alles laten kopiëren bij het opstarten.
Was mij vorig jaar goed bevallen met de Pixel 7.

Van de 90 apps waren er denk ik 10 waar ik opnieuw moest inloggen. De rest werkte meteen, met huidige instellingen.
En natuurlijk weer inloggen op de websites via je browser.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:11
Werkt dat inloggen alleen als je bekabeld alles terugzet? ik doe nu wireless overzetten maar moet dan overal opnieuw inloggen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:48
Heeft iemand al ervaring met roaming? Ik krijg het in Nederland niet werkend, blijft hangen tussen data en geen data. Sms’en en bellen gaat wel, maar geen data
https://imgur.com/a/rvrKIqm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevie
vraagje: Is het normaal dat na instellen van alles ontwikkelaarsopties automatisch aanstaat? stond aan bij mijn oude poco x3 pro, geen idee of dit meegenomen wordt bij terugzetten backup. Ook werkt Tools in de photo app nog niet. staat binnenkort beschikbaar. Er is wel een systeemupdate dus ik hoop dat het daarna wel lukt dan. Mijn enige zorg is dat ontwikkelaarsopties al aan stond. Misschien handig om met een clean install te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:50
Reetkeverke schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:49:
[...]

Serieus? Wat een zever zeg. Die google balk gaat niet weg, maar ik had op z'n minst verwacht dat ik die datum links boven zou weg krijgen. Googel ontneemt me 10 apps af op mijn voorscherm, gadver zeg.
Ik zal het eens bekijken ivm andere launcher.
Maar wat slecht zeg, echt slecht, ik wil zelf bepalen wat ik doe en niet die opdringerigheid van google zelf, njah.
Kans groot dat ik toch mss de S24 ultra zal kopen in februari.

Bedankt voor de info.
Dat ding staat er al sinds de Nexus telefoons in de Google launcher van ver voor de pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Cevie schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 00:53:
Werkt dat inloggen alleen als je bekabeld alles terugzet? ik doe nu wireless overzetten maar moet dan overal opnieuw inloggen denk ik
Durf ik niet te zeggen, denk het zelf niet. Maar de praktijk moet het bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-08 14:28
Grappig, ik ben nu een paar uur met mijn pro aan het spelen en hoewel het een fantastisch mooi toestel is, voelt het standaard gebruik niet wezenlijk anders dan mijn pixel 5 die ik hiervoor had. Heb niet het idee dat hij nog beter of soepeler scrolt bijvoorbeeld of dat de foto's voor mijn gevoel wezenlijk beter zijn. Hoe is jullie ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
Voor de gene die het interessant vinden om te weten hoe de pixel 8 pro presteerd tegenover de iPhone 15 pro max of de galaxy s23 ultra. Kan hier een hele uitgebreide review over lezen van cpu en andere hardware tot prestaties van alle camera lenzen die er op de telefoons zitten.

Pixel 8 pro vs iphone 15 pro max
https://www.phonearena.co...google-pixel-8-pro_id5861

pixel 8 pro vs galaxy s23 ultra
https://www.phonearena.co...g-galaxy-s23-ultra_id5920

Ook de review van de pixel 8 pro alleen.

https://www.phonearena.co...-pro-review_id5981#camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:40
Bomb-el schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:39:
Grappig, ik ben nu een paar uur met mijn pro aan het spelen en hoewel het een fantastisch mooi toestel is, voelt het standaard gebruik niet wezenlijk anders dan mijn pixel 5 die ik hiervoor had. Heb niet het idee dat hij nog beter of soepeler scrolt bijvoorbeeld of dat de foto's voor mijn gevoel wezenlijk beter zijn. Hoe is jullie ervaring?
Heb je smooth display wel aangezet? Met de normale 8 merk ik best wat verschil vergeleken met de pixel 6 eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Deagle schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:06:
[...]

Heb je smooth display wel aangezet? Met de normale 8 merk ik best wat verschil vergeleken met de pixel 6 eigenlijk.
Zeker. Als ik ze echt naast elkaar leg, dan zie je het verschil wel goed overigens. Qua gebruikerservaring, viel het me niet direct enorm op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Ik lees hier en daar toch dat men de portrait mode fotos van de pixel 8 pro er onnatuurlijk uitzien. En er teveel artifacts in de fotos zitten.

phone arena review
The Galaxy does a better job at capturing a neat portrait that you simply want to share on your social media channels. The Pixel ones looks has tons of artifacts and uneven subject separation, it also looks extremely unnatural.
https://www.phonearena.co...y-s23-ultra_id5920#camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 13:45
Sorry, verkeerde topic

[ Voor 92% gewijzigd door Schildje op 13-10-2023 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
victor1701 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:48:
Voor de gene die het interessant vinden om te weten hoe de pixel 8 pro presteerd tegenover de iPhone 15 pro max of de galaxy s23 ultra. Kan hier een hele uitgebreide review over lezen van cpu en andere hardware tot prestaties van alle camera lenzen die er op de telefoons zitten.

Pixel 8 pro vs iphone 15 pro max
https://www.phonearena.co...google-pixel-8-pro_id5861

pixel 8 pro vs galaxy s23 ultra
https://www.phonearena.co...g-galaxy-s23-ultra_id5920

Ook de review van de pixel 8 pro alleen.

https://www.phonearena.co...-pro-review_id5981#camera
Weer de tegenvallende portrait modus. Dat is jammer, want die gebruik ik heel veel voor mijn kinderen. Hopelijk komt daar nog verbetering in middels een update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
@Bomb-el

Zou wel moeten kunnen. Aangezien google een softwarematige ai berekening tijd over de fotos los laat. Zou dit ook softwarematig opgelosf kunne. worden. et een update. Maar wie weet hebben we die update al gehad met de october update voor android 14. Want deze reviewers hebben de pixel 8 al 1 a 2 weken langer in huis dan wij.

Ik kom daar op terug ziet er naar uit dat de android 14 october update alleen uit security fixes bestaat. Dus google moet aan de slag voor de november update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
victor1701 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:10:
Ik lees hier en daar toch dat men de portrait mode fotos van de pixel 8 pro er onnatuurlijk uitzien. En er teveel artifacts in de fotos zitten.

phone arena review
[...]
https://www.phonearena.co...y-s23-ultra_id5920#camera
Ik zag een youtube review waarin ze erachter kwamen dat de 5x camera die geen portrait modus heeft betere portrait foto's maakt dan de andere camera's.

Ik heb nog niet echt met de cameras gespeeld, maar het beetje dat ik er mee heb gedaan bevestigd het al wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 13-10-2023 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
@Bomb-el @Caelorum

Heeft iemand al op de pixel 8 pro in de camera settings bij pro en dan bij advanced de p3 color optie uitgeprobeerd. ik ga vandaag eens kijken hoeveel mooier de kleuren in fotos wel niet zijn.

Het valt mij op dat de fotos gemaakt met de pixel 8 minder ruimte innemen op de telefoon opslag. Niet heel erg veel minder maar ik vermoedt dat de pixel 8 de nieuwere jpg formaat gebruikt jpg-A deze formaat ondersteunt photos met hdr informatie. En waarschijnlijk ook betere compressie.

Hier een link naar artikel van android police https://www.androidpolice...ay-p3-wide-gamut-capture/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
victor1701 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:35:
@Bomb-el @Caelorum

Heeft iemand al op de pixel 8 pro in de camera settings bij pro en dan bij advanced de p3 color optie uitgeprobeerd. ik ga vandaag eens kijken hoeveel mooier de kleuren in fotos wel niet zijn.

Het valt mij op dat de fotos gemaakt met de pixel 8 minder ruimte innemen op de telefoon opslag. Niet heel erg veel minder maar ik vermoedt dat de pixel 8 de nieuwere jpg formaat gebruikt jpg-A deze formaat ondersteunt photos met hdr informatie. En waarschijnlijk ook betere compressie.

Hier een link naar artikel van android police https://www.androidpolice...ay-p3-wide-gamut-capture/
Ik heb het gelijk aan gezet! Ga er ook wat mee spelen vandaag. Ik heb net in de pro settings handmatige camera selectie aan gezet. Het valt me dan op dat als ik de T selecteer (telelens neem ik aan) dat ik dan geen beeld krijg. Alleen zwart. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Volgens mij kom ik hier teveel met negatief nieuws.

Weer een artikel nu over de niet zo goed functionerende autofocus in de front camera

9to5google
https://9to5google.com/20...l-8-selfie-camera-issues/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Bomb-el schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:47:
[...]
Ik heb het gelijk aan gezet! Ga er ook wat mee spelen vandaag. Ik heb net in de pro settings handmatige camera selectie aan gezet. Het valt me dan op dat als ik de T selecteer (telelens neem ik aan) dat ik dan geen beeld krijg. Alleen zwart. Hebben meer mensen hier last van?
Had ik last van, maar na alle updates draaien niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
victor1701 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:48:
Volgens mij kom ik hier teveel met negatief nieuws.

Weer een artikel nu over de niet zo goed functionerende autofocus in de front camera

9to5google
https://9to5google.com/20...l-8-selfie-camera-issues/
Ze hebben de boel lekker weer lekker afgetest bij Google 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 11:55
Wat ik spijtig vind is dat er veel focus op de pro ligt (in vergelijking met de iPhone 15 max) en minder vaak een vergelijking tussen de iPhone 15 (pro) en Pixel 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Ik loop te zoeken naar de T optie die jij net vermelde. Ik moest bij de instellingen op handmatig zetten toen kon ik pas de kiezen uit uw w en de T aan klikken.

Ik krijg gewoon beeld bij de telelens. Misschien even met je vinger van onderaan naar halvewege scherm vegen terwijl je de camera app open hebt staan. Camera app wordt klein. Dan nog een keer vegen van midden tot helemaal boven dan wordt de camera app volledig gesloten en uit het geheugen gehaald. Start de camera app nog eens en kijk of je het probleem nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
victor1701 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:00:
[...]

Ik loop te zoeken naar de T optie die jij net vermelde. Ik moest bij de instellingen op handmatig zetten toen kon ik pas de kiezen uit uw w en de T aan klikken.

Ik krijg gewoon beeld bij de telelens. Misschien even met je vinger van onderaan naar halvewege scherm vegen terwijl je de camera app open hebt staan. Camera app wordt klein. Dan nog een keer vegen van midden tot helemaal boven dan wordt de camera app volledig gesloten en uit het geheugen gehaald. Start de camera app nog eens en kijk of je het probleem nog hebt.
Thanks. Op basis van een advies van andere tweaker heb ik de updates al geinstalleerd en daarna deed ie het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Caelorum schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

Had ik last van, maar na alle updates draaien niet meer.
Was inderdaad de truc, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Laatst online: 23:57
Heb er nu ook een half dagje met mijn Pixel 8 kunnen spelen.

Ik kom van een Xiaomi Redmi Note 7, dus deze telefoon voelt in alles een fijne upgrade.
Ik moet er nog beetje aan wennen maar de overstap van Android 10 naar 14 voelt erg positief.

Wordt het warm worden van de telefoon ook minder toevallig als de accu beter geclimatiseerd is zeg maar?
Ik gebruik op dit moment geen hoesje zelfs, maar bij het instellen werd ie al warm, maar vind hem nu met opladen (vanaf 20%) hem ook al vrij warm worden. Ik heb idee als ik een hoesje zou doen dat de warmte alleen maar meer wordt vastgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Domme vraag, maar ik zie de temperatuur app niet op mijn 8 Pro? Waar zit dat ding verstopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Het ding heet thermometer en fun fact is dat vrij duidelijk is dat het ding nu niet doet wat ze eigenlijk van plan waren, want de technische naam is com.google.android.apps.pixel.health -> https://play.google.com/s...android.apps.pixel.health)

[ Voor 95% gewijzigd door Caelorum op 13-10-2023 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevie
pdavie2311 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:28:
Domme vraag, maar ik zie de temperatuur app niet op mijn 8 Pro? Waar zit dat ding verstopt?
Gisteren had ik ook het een en ander dat niet werkte of afwezig was, kijk even of er een systeemupdate is. Bij mij was het het geval dat ik na een systeemupdate toegang had tot de magic eraser, tools in google photo app en de temperatuur app. Ook de pro functies werkten na de update.

Enige wat ik niet zo snel kan achterhalen is dat er bij scherminstellingen staat dat het tussen 60-120 Hz gaat. Ik dacht dat het ook tot 1 Hz kon maar dat zie ik nergens terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Cevie schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:32:
[...]

Gisteren had ik ook het een en ander dat niet werkte of afwezig was, kijk even of er een systeemupdate is. Bij mij was het het geval dat ik na een systeemupdate toegang had tot de magic eraser, tools in google photo app en de temperatuur app. Ook de pro functies werkten na de update.

Enige wat ik niet zo snel kan achterhalen is dat er bij scherminstellingen staat dat het tussen 60-120 Hz gaat. Ik dacht dat het ook tot 1 Hz kon maar dat zie ik nergens terug
Geen update staat klaar maar ik zie hem niet..Raar..

Edit. Nu wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:22
StygMa schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:18:
Heb er nu ook een half dagje met mijn Pixel 8 kunnen spelen.

Ik kom van een Xiaomi Redmi Note 7, dus deze telefoon voelt in alles een fijne upgrade.
Ik moet er nog beetje aan wennen maar de overstap van Android 10 naar 14 voelt erg positief.

Wordt het warm worden van de telefoon ook minder toevallig als de accu beter geclimatiseerd is zeg maar?
Ik gebruik op dit moment geen hoesje zelfs, maar bij het instellen werd ie al warm, maar vind hem nu met opladen (vanaf 20%) hem ook al vrij warm worden. Ik heb idee als ik een hoesje zou doen dat de warmte alleen maar meer wordt vastgehouden.
Toestel wordt juist piek warm tijdens het instellen, downloaden van alle apps etc etc. Daarna wordt het minder bij dagelijks gebruik. Accu zal sowieso zuiniger worden na een week ofzo omdat hij leert van jouw gebruik. Tenminste dit was bij de P7 echt een giga verschil tussen de eerste dagen en een week later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
Ben ik nou zo scheel of vind ik die dynamische wallpaper van eigen foto's niet? Of is dit geschrapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Ik heb de indruk dat de portrait foto's een stuk beter zijn als je de in de pro settings de camera selectie op handmatig zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Laatst online: 22:40
Interessante en uitgebreide camera vergelijking!

en deze mag natuurlijk niet ontbreken, floss! 8)

[ Voor 36% gewijzigd door BigF25 op 13-10-2023 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Bomb-el schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:38:
Ik heb de indruk dat de portrait foto's een stuk beter zijn als je de in de pro settings de camera selectie op handmatig zet.
Klopt, omdat als je inzoomt naar bijv. 5x op de automatische stand, wil dat niet zeggen dat die ook de 5x camera gebruikt. Als je portrait mode aan hebt staan zal die zeer waarschijnlijk 1x gebruiken en digitaal inzoomen, omdat er geen portrait mode op de 5x bestaat. Maar de 5x doet eigenlijk van nature al alles wat de portrait mode kunstmatig doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Caelorum schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:08:
[...]

Het is alweer 10 jaar geleden, maar ik dacht dat je met eduroam ook een certificaatoptie had. Je zal dus bij je instelling/bedrijf moeten navragen of ze een root CA hebben voor hun eduroam netwerk die je kan gebruiken.
Het is nu, een dag later, alweer opgelost. Mijn speculatie is dat iemand bij SurfConext even dit nieuwe Android device op de whitelist moest zetten (of iets dergelijks).

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Toch wel een heel kek kleurtje en matte afwerking is subliem, alleen dat frame... :/
Google Pixel 8 Pro

Google Pixel 8 Pro

Google Pixel 8 Pro

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
CLB schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:44:
Toch wel een heel kek kleurtje en matte afwerking is subliem, alleen dat frame... :/
Zeker een fraai mooi kleurtje. Wat bedoel je met frame? Heb je het over de metalen camera balk, of de rand rondom de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beide, heeft dezelfde glimmende afwerking...
In die van de 7 Pro zitten echt al veel krassen, burden en beschadigingen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Laatst online: 22:40
CLB schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:44:
[Afbeelding: Google Pixel 8 Pro]

Eens! had helemaal mat gemogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
CLB schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:56:
Ik heb de 7 pro altijd in een transparant hoesje gebruikt. Ik wilde de 8 nu naked gaan gebruiken. Na je post gelezen te hebben, gelijk maar weer een hoesje erom gedaan. En met hoesje zijn de gebaren op een vlak scherm toch iets minder prettig. Ik kijk wel hoe lang ik het hoesje erom laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier altijd een sticker op de body en camerabalk gehad, maar sinds een maandje of wat niet meer. En dan gaat het wel snel. Naked gebruiken is wel prima wat mij betreft. Wat ik met de 8 Pro ga doen is nog de vraag, alleen de camerabalk bestickeren lijkt me dan ook weer wat vreemd qua uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fascinerend
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRoJxK5Ro6kUoasYspv8--uRzxY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jO6AXkeb2bawh84PlOYD1A9E.png?f=fotoalbum_large

Ik wilde mijn pixel 5 vergelijken met de 8 (die vanmiddag komt) en zie ineens info over de accuduur van de 8.
Zou dit al van de officiële tests zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van Tweakers ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
een coating op metaal is ook niet alles hoor. Dat beschadigd ook en dan zie je zilver metaal erdoorheen.

heb een garmin epix zwart en de zwarte coating slijt er langzaam maar zeker vanaf. Al wordt een horloge maar blootgesteld aan tikken en schuren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
CLB schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:56:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb zelf ook de pixel 7 pro. Bij mij is ie wel volledig krasvrij. Maar ik ben wel een apart geval. Ben altijd uiterst voorzichtig met mijn telefoon. Bewaar het in mijn broekzak in een Dikke leren pouch hoes die een soort zachte vilt achtige binnevoering heeft.

Maar ik begrijp googgles keuze niet om te kiezen voor een metaal soort die zo kras gevoelig is. Volgens mij doet apple het beter tenminste met de metalen rand rondom de iphone 15. Iphone heeft wel een totaal ander uitziend camera eiland dan de pixel 8 en 7. Ik dacht dat de achterkant uit glas en titanium gemaakt was. Maar dat is bij de iphone pro max en weer anders bij de gewone iphone 15 modellen. 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:40
Ik ben benieuwd of het ook nog veel scheelt tussen 4g en 5g qua accuduur. Heb nu 5g aangelaten op de 8. Bij de pixel 6 scheelde dat wel aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Deagle schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:37:
Ik ben benieuwd of het ook nog veel scheelt tussen 4g en 5g qua accuduur. Heb nu 5g aangelaten op de 8. Bij de pixel 6 scheelde dat wel aanzienlijk.
Ach ja dat is ook een goed punt. Bij mij staat ie ook op 5g. Maar ik heb nog geen toegang tot 5g bij Simyo.

Ik meende ooit gelezen te hebben dat 5g meer power van je modem vereist. Ook al gebruik je het niet. De vraag is nu natuurlijk is dat nog steeds zo

Naar mijn mening de grootste boosdoeners van batterij verbruik:
  • 120hz beeldscherm
  • Google assistant altijd aan ook op lock screen
  • Always on display (scherm gaat aan als je
    telefoon oppakt of beweegt)
  • Always show time and info (staat default niet aan) wel groot stroom verbruiker
  • Modem actief aan op 5g ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 12:05
Snap sowieso niet echt dat mensen 5G aan hebben staan. Het gebruikt nog altijd meer energie dan 4G en qua snelheid ga je het echt niet merken.

Ik haal op 4G vaak 100mbit of hoger. Op kantoor zelfs 250mbit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
injectx schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:18:
Snap sowieso niet echt dat mensen 5G aan hebben staan. Het gebruikt nog altijd meer energie dan 4G en qua snelheid ga je het echt niet merken.

Staat default aan op de pixel 8. En je moet diep in de instellingen graven om de instelling aan te passen. Goede kans dat de meeste mensen niet weten dat het bestaat.

De laatste keer dat ik iets over 5g las. Was dat het prille 5g netwerk net zo snel was als de snelste 4g netwerk in nederland. Dus inderdaad je hebt er volgens mij nog niet heel veel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWHtje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:08
injectx schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:18:

Ben ik het volledig met je eens!
Alleen vraag ik me af of het uit gaat maken met het bereik. Of er verschil zit in dekking tussen 5G & 4G.

Edit:
Volgens de dekkingskaart en beschrijving wel:
https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

"Er worden meer en hogere frequenties worden gebruikt. Dat zorgt voor een betere dekking en bereik en minder belasting van het netwerk."

[ Voor 21% gewijzigd door JWHtje op 13-10-2023 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Oh jongens, wat een drama die portrait functie. Hoe kan dat zo slecht zijn geworden?? 😭😭😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

@Bomb-el ik raad je even aan om een paar posts terug te lezen.

Staat want interesante info over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:20

Mappy

Piramide van Austerlitz

Om mijn eigen vraag te beantwoorden, bij Odido liggen ze ook in de winkel (hier zelfs nog zonder kaartje erbij).

Was goed om ze even in het echt te zien. Gewicht van de gewone 8 vond ik meevallen, voelde lekker aan. De 8 pro is net aan de grote kant voor wat ik wil. Maarja, die telelens... Nog een nachtje over slapen :)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Ves schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:29:
@Bomb-el ik raad je even aan om een paar posts terug te lezen.

Staat want interesante info over.
Ja, weet ik. Ik had er ook wat mee gespeeld. Objecten van vrij dichtbij lijken wel een aardige portrait foto te mkaen. Maar nu heb ik foto's gemaakt mijn zoontje die iets verder weg staat bij een toneelstuk op school, maar je kan het geen portrait foto noemen, de achtergrondvervaging is bijna nul. En zelf bij het bewerken valt er niks van te maken. De Pixel 5 deed dit echt velen malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Sabelis
  • Laatst online: 10-07 11:57
Het is misschien heel dom maar ik heb nu mijn nieuwe pixel 8 pro binnen maar hoe en waar bestel ik die gratis pixel watch 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
@Jan Sabelis er is een zoek functie. Uitgebreid besproken in het levertijden topic etc

maar bij belsimpel is er een claim actie vanaf 27-10 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
WouterL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:34:
Ik merk gek genoeg dat links uit facebook niet openen op de Pixel. Werkt dit voor iemand anders wel?
Zelfde hier met Instagram. Kan geen links openen. Heb jij al een oplossing gevonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
Bomb-el schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:33:
[...]
Ja, weet ik. Ik had er ook wat mee gespeeld. Objecten van vrij dichtbij lijken wel een aardige portrait foto te mkaen. Maar nu heb ik foto's gemaakt mijn zoontje die iets verder weg staat bij een toneelstuk op school, maar je kan het geen portrait foto noemen, de achtergrondvervaging is bijna nul. En zelf bij het bewerken valt er niks van te maken. De Pixel 5 deed dit echt velen malen beter.
Portret foto's kan je eigenlijk alleen maken als de "achtergrond" verder weg is dan het onderwerp.

Dus zo kan het wel:
Jij----Zoontje------------------Toneel

Maar niet zo
Jij--------------------Zoontje---Toneel

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Brad Pitt schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:47:
[...]

Portret foto's kan je eigenlijk alleen maken als de "achtergrond" verder weg is dan het onderwerp.

Dus zo kan het wel:
Jij----Zoontje------------------Toneel

Maar niet zo
Jij--------------------Zoontje---Toneel
Klinkt op zich logisch, maar dat lukte mijn Pixel 5 op een of andere manier altijd prima, had ik het idee. Ik zal eens in mijn historie gaan kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:39
Bomb-el schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:49:
[...]

Klinkt op zich logisch, maar dat lukte mijn Pixel 5 op een of andere manier altijd prima, had ik het idee. Ik zal eens in mijn historie gaan kijken ;)
Je kunt natuurlijk ook gewone foto's maken en achteraf zelf de achtergrond vervagen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@Bomb-el check wel even of je onder pro handmatige selectie van de camera aan hebt staan en dan handmatig 5x zoom camera pakken. Die heeft geen portrait modus, maar is ook niet nodig want bokeh enzo doet die vanzelf al. + je kan met de editor altijd nog meer toevoegen.

Maar de 5x zoom camera is voorlopig de enige die het goed doet volgens alle reviews die op gezien heb.

(En 5x inzoomen garandeerd niet dat die de 5x lens pakt)

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 13-10-2023 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Joop34 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:55:
[...]

Je kunt natuurlijk ook gewone foto's maken en achteraf zelf de achtergrond vervagen. :)
haha correct, daar maak ik helaas iets teveel foto's voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Eventjes een kleine side-step. Ik ga vanavond mijn Pixel 8 ophalen en wil waarschijnlijk wel een eSIM (vodafone) bij gaan gebruiken. Nou hebben ze op de site daar wel een stappenplan voor > https://community.vodafon...je-abonnement/ba-p/214402 maar toch 1 simpele vraag. Ik hoef om dit te doen _niet_ mijn huidige SIM kaart in de Pixel 8 te hebben right? 't Gaat allemaal digitaal lijkt me.

Volgende week naar Korea voor een trip, wil eigenlijk vooraf een Koreaanse eSIM bestellen/installeren. Kan je meerdere eSIM's op 1 telefoon hebben of moet ik die van Vodafone eerst verwijderen?

https://support.google.com/pixelphone/answer/9449293?hl=nl hier ook al het een en ander gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 13-10-2023 16:19 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
Iemand al de pixel buds pro getest? Ben aan het twijfelen zelf te gebruiken of wellicht te verkopen of iemand cadeau doen. Heb nu goedkope JBL draadloze oordopjes.
Pagina: 1 ... 10 ... 41 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires