Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 17:46
@Vincent91

xda developers review is aanzienlijk beter. Mis wel een oordeel over de nieuwe groeps fotos maken met gezichten swappen. En ik had iets meer over de batterij duur willen zien.

https://www.xda-developers.com/google-pixel-8-pro-review/
But with Pixel cameras, it's about software as much as hardware. I already mentioned some of its generative AI tricks earlier, but even without them, the Pixel 8 Pro churns out great-looking shots. They look like other Pixel shots, meaning the colors pop and HDR is always on point, but there's a lot of processing, so the details are not the sharpest or most organic if you pixel peep.
Oei hij mist scherpte in fotos of had meer scherpte verwacht.
And this year, the Pixel 8 Pro's shutter feels a beat slow, probably because the phone is doing so much computational work. The shutter speed is not terrible or unacceptable by any means, but the iPhone 15 Pro's shutters are noticeably faster.
jammer hopelijk kan er aan de software kant nog aan getweaked worden en uitgerold worden bij een update.
We can see the Pixel 8 Pro also does a superb job keeping color science and exposure consistent across all three lenses.
Mooi
So the Pixel cameras are great, but many phone cameras are. Against the iPhone 15 Pro Max, I generally prefer the iPhone's colors over the Pixel's. The iPhone cameras this year do a good job of developing their own mood with deeper shadows.
😒
But when I zoom in and pixel peep, the Pixel's photos are sharper and less noisy.
En zo hoort het ook te zijn.
Against the Galaxy S23 Ultra, the Pixel 8 Pro is flat out the better camera system. The Pixel handles exposure more accurately than Samsung's, with more pleasing color reproduction. Even the 10X zoom, which you think would be an easy win for Samsung given the S23 Ultra has a dedicated 10X camera, is very close.
Verbaast me niks al gooi je er een canon van een lens in de telefoon. Als je de foto informatie niet goed verwerkt krijg je als nog matige fotos.
When going against last year's Pixel 7 Pro, the new Pixel's zoom lens is clearly superior, producing sharper and more vivid images, but the main camera is too close to call. Still, factoring in the new features like generative AI editing, the Pixel 8 Pro camera system is clearly more polished and a step ahead.
Hier zocht ik naar bevestiging dat de cameras van pixel 8 beter zijn dan pixel 7. Hoeveel beter is nog de vraag.
Video performance of the Pixel 8 Pro is good but not amazing by my super high standards. Stabilization with the main camera is good, but when shooting with the 5x zoom lens and walking, there are more bouncy jitters than 5x footage captured by the new iPhone or Xiaomi 13 Ultra.
Jammer maar kan misschien nog softwarematig gefixed worden?
It's fine, though, because Google's phone keeps getting smarter. For example, a few days ago, I received a call from an unknown number. Thinking it was spam, I did not pick up. But the Pixel 8 Pro used its Call Screen feature to answer the call, speak to the caller using Google Assistant's natural human voice, and asked the caller to describe what he wanted, after which the Google Assistant transcribed what the caller said. Turns out, it was a semi-important call — I had forgotten to lock my storage door. So Google's Call Screen saved me there. On any other phone, I would have just ignored the call completely.
Klinkt leuk en handig bestaat al op pixels. tenminste de oudere call screen functies dan. Alleenvjammer dat dit nog steeds niet in Nederland mogelijk is. Hopelijk wel in de nabije toekomst.
Battery life on the Pixel 8 Pro has been pretty good unless I'm actively playing with AI features. During normal use cases, the phone got up to a full 13-hour day with 5-6 hours of on-screen time. But when I play with Magic Editor, the battery drops 15-20% per hour.
Eindelijk iets over de batterijduur klinkt goed Behalve als je veel ai features dagelijks gebruikt. De ai core verbruikt blijkbaar veel stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:09
victor1701 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:41:
@Vincent91

xda developers review is aanzienlijk beter. Mis wel een oordeel over de nieuwe groeps fotos maken met gezichten swappen. En ik had iets meer over de batterij duur willen zien.

https://www.xda-developers.com/google-pixel-8-pro-review/

[...]

Oei hij mist scherpte in fotos of had meer scherpte verwacht.

[...]

jammer hopelijk kan er aan de software kant nog aan getweaked worden en uitgerold worden bij een update.

[...]

Mooi

[...]

😒

[...]

En zo hoort het ook te zijn.

[...]

Verbaast me niks al gooi je er een canon van een lens in de telefoon. Als je de foto informatie niet goed verwerkt krijg je als nog matige fotos.

[...]

Hier zocht ik naar bevestiging dat de cameras van pixel 8 beter zijn dan pixel 7. Hoeveel beter is nog de vraag.

[...]

Jammer maar kan misschien nog softwarematig gefixed worden?

[...]

Klinkt leuk en handig bestaat al op pixels. tenminste de oudere call screen functies dan. Alleenvjammer dat dit nog steeds niet in Nederland mogelijk is. Hopelijk wel in de nabije toekomst.

[...]

Eindelijk iets over de batterijduur klinkt goed Behalve als je veel ai features dagelijks gebruikt. De ai core verbruikt blijkbaar veel stroom.
Ik zie redelijk wat negatieve of teleurstellende puntjes in je samenvatting, maar de ondertitel van het artikel is wel "I can't put the phone down", dus ze moeten over het algemeen juist wél tevreden zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:21

JanAd

Wind’s howling

victor1701 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:41:
@Vincent91

[...]

Toen ik gisteren foto's aan het nemen was voor de verkoop van de Buds/Pixel ed had ik net de indruk dat de camera beter en sneller reageerde dan bij de Pixel 7. :P

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Cloclo100 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:56:
[...]

Ik zie redelijk wat negatieve of teleurstellende puntjes in je samenvatting, maar de ondertitel van het artikel is wel "I can't put the phone down", dus ze moeten over het algemeen juist wél tevreden zijn :D
Klopt maar ik heb er tussen uit geplukt waar ik een oordeel over wilde hebben. Als je de review zelf volledig leest dan vind je meerdere positieve dingen. En ik mis nog een hoop dingen die niet benoemd en beoordeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
JanAd schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:02:
[...]

Toen ik gisteren foto's aan het nemen was voor de verkoop van de Buds/Pixel ed had ik net de indruk dat de camera beter en sneller reageerde dan bij de Pixel 7. :P
Dat klinkt goed. Had je toevallig recent een update voor je pixel 8 gehad en uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:27
Uit de XDA review:
Tensor G3 still isn't the fastest phone around, as trimming a video length still requires waiting seconds (the process is immediate on an iPhone)
The phone isn't slow per se, but it's not fast either
Ben wel benieuwd wat ze daarmee bedoelen. Kan me weinig schelen dat opslaan van een video paar seconden duurt, als er verder maar geen lag in de UI is.

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Bij C-net wordt ie net niet neergesabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Vreemd, want over de niet-pro Pixel 8 zijn ze echt wel te spreken. Voornamelijk camera issues die ze bespreken maar het is dezelfde camera als in de gewone 8, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:21

JanAd

Wind’s howling

victor1701 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:09:
[...]

Dat klinkt goed. Had je toevallig recent een update voor je pixel 8 gehad en uitgevoerd?
Hij deed gisteren direct een systeem update.
Android versie: 14
Beveiligingsupdate: 5 oktober '23
Google Play-systeem update: 1 augustus '23

Edit: zoals aangegeven, geen camera problemen hier atm ;)

[ Voor 7% gewijzigd door JanAd op 12-10-2023 10:24 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-08 14:28
striner schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:22:
[...]

Vreemd, want over de niet-pro Pixel 8 zijn ze echt wel te spreken. Voornamelijk camera issues die ze bespreken maar het is dezelfde camera als in de gewone 8, toch?
Inderdaad bijzonder. Dit is wel de eerste review die enorm negatief is. Zou heel teleurstellend zijn als dit klopt, de camera is de enige de reden dat ik voor de Pro ben gegaan :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
outlandos schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:00:
Voor degenen met een 8 en KPN, kun je de eSIM al tijdens het initial installatieproces van je telefoon gelijk installeren/downloaden of kan dat pas later, wanneer je de kpn app hebt geïnstalleerd?
ik heb dit later gedaan omdat ik een foutmelding kreeg toen ik het direct probeerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:20
Hoi allemaal ik ga waarschijnlijk de overstap maken van iOS (iPhone 15 pro) naar een Pixel 8 of 8 Pro.
Dit omdat ik met mijn smarthome/fiets/tesla altijd gezever heb met bluetooth auto unlock etc etc. terwijl mijn werk samsung bij testen altijd foutloos werkt dus ga maar weer eens kijken bij android.
Ik zit nog te twijfelen tussen de gewone of de Pro wat is wijsheid ? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
x360junkie schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:28:
Hoi allemaal ik ga waarschijnlijk de overstap maken van iOS (iPhone 15 pro) naar een Pixel 8 of 8 Pro.
Dit omdat ik met mijn smarthome/fiets/tesla altijd gezever heb met bluetooth auto unlock etc etc. terwijl mijn werk samsung bij testen altijd foutloos werkt dus ga maar weer eens kijken bij android.
Ik zit nog te twijfelen tussen de gewone of de Pro wat is wijsheid ? :P
Dit is heel persoonlijk en hangt af van waar je waarde aan hecht.
De Pro is €300 duurder en hiervoor krijg je "slechts"
  • Groter scherm (maar die van de gewone 8 is "slechts" 6.2 inch)
  • iets groterere batterij
  • Pro controls in je camera
  • een extra of iets betere lens (ik weet even niet uit mijn hoofd wat precies)
  • een (relatief nutteloze op dit moment) temperatuursensor
  • Nog enkele andere features die soft-locked zijn voor Pro only
Veel mensen vinden (terecht) €1099 en €300 meer dan de gewone 8 te veel geld hiervoor.
De reden dat ik persoonlijk toch wel voor de pro ben gegaan is dat de Watch 2 t.w.v. €399 gratis erbij kwam en ik de Pixel-lijn al sinds de 6 in de gaten hou, dit voor mij een goed moment leek om te switchen, ik toch ook al voor een fitness tracker aan het kijken was, en ik dan toch ook alle features unlocked wil hebben.

EDIT:
een lijstje gevonden bij een review met nog iets meer verschillen en ook de camera-verschillen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNqpRQUtdw945A_XHclS3dH7YkE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X7130RGN4mxnuf5KKpem0gIC.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door striner op 12-10-2023 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen31
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-07 06:37
Offtopic, dus weg. Geen plek voor persoonlijke vetes

[ Voor 134% gewijzigd door janvanduschoten op 12-10-2023 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:04

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
Eindelijk ik heb m in mijn handen de nieuwe pixel 8 pro .

De pixel 8 pro voelt tikkeltje zwaarder en is ietsjes dikker dan de pixel 7 pro.

De pixel 8 pro komt stock met android 14 met update van september.

Het scherm is aanzienlijk helderder dan de pixel 7 pro

Dark theme staat default aan
Standaard staat cherm resolutie op 1080p

Bij opstarten uit gebreide uitleg in animatie hoe je de nieuwe navigatie modus moet gebruiken.

De vingerafdruk scanner instellen is iets uitgebreider geworden. De vinger afdruk scanner werkt net zo vlot als op de pixel 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Bomb-el schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:25:
[...]

Inderdaad bijzonder. Dit is wel de eerste review die enorm negatief is. Zou heel teleurstellend zijn als dit klopt, de camera is de enige de reden dat ik voor de Pro ben gegaan :(
Het gaat ook over features die alleen in de USA beschikbaar zijn, dat heb ik al bij meerdere reviews gelezen. Eer bepaalde zaken in het Nederlands beschikbaar gaan zijn.. gaat lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
victor1701 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:12:
Eindelijk ik heb m in mijn handen de nieuwe pixel 8 pro .

De pixel 8 pro voelt tikkeltje zwaarder en is ietsjes dikker dan de pixel 7 pro.

De pixel 8 pro komt stock met android 14 met update van september.

Het scherm is aanzienlijk helderder dan de pixel 7 pro

Dark theme staat default aan
Standaard staat cherm resolutie op 1080p

Bij opstarten uit gebreide uitleg in animatie hoe je de nieuwe navigatie modus moet gebruiken.

De vingerafdruk scanner instellen is iets uitgebreider geworden. De vinger afdruk scanner werkt net zo vlot als op de pixel 7
Hoe makkelijk is het je data over te zetten van de 7 naar 8? Oneplus kon je alles clonen is dat met de pixel ook zo of moet je alle apps weer apart instellen?

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Steevo_S schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:15:
[...]

Hoe makkelijk is het je data over te zetten van de 7 naar 8? Oneplus kon je alles clonen is dat met de pixel ook zo of moet je alle apps weer apart instellen?
Ik heb die stap nog even overgeslagen. Wilde de kale android zonder apps en instellingen eerst even bekijken. Maar je krijgt tijdens eerste startup al een venster om in 2 vingerdrukken je instellingen data en apps te kopieren van oude android telefoon. Er blijft na de setup nog een melding in je notificaties staan om alsnog je oude telefoon instellingen en data te kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:04
striner schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:39:
[...]
Veel mensen vinden (terecht) €1099 en €300 meer dan de gewone 8 te veel geld hiervoor.
De reden dat ik persoonlijk toch wel voor de pro ben gegaan is dat de Watch 2 t.w.v. €399 gratis erbij kwam en ik de Pixel-lijn al sinds de 6 in de gaten hou, dit voor mij een goed moment leek om te switchen, ik toch ook al voor een fitness tracker aan het kijken was, en ik dan toch ook alle features unlocked wil hebben.
Ik heb een vergelijkbare afweging gemaakt. Ik vind de 300 euro duurder het zelf niet waard maar door de aanbieding met de watch wordt het interessant. Ikzelf ga de watch niet gebruiken maar verkopen. Ditzelfde zou ik bij de Pixel 8 ook gedaan hebben (met de watch of de buds). Dan ben je grofweg 600 euro kwijt voor de pixel 8 en 800 voor de 8 pro (mits de accesoires verkopen voor een redelijke prijs). Daarnaast speelt mee dat de batterij iets groter is en het scherm beter kan schakelen qua Hz waardoor ik verwacht dat dit beter is voor de accuduur.Daarnaast vraag ik me af of men echt merkt dat de hardware wellicht wat trager is t.o.v. samsung/apple terwijl je softwarematig wel echt iets moois hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Hij gaat lekker diep in over de ai features en wat ie ervan vind. Leuke video review...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40
Hoe makkelijk is data/apps (met name whatsapp) overzetten van iphone naar de pixel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
BigF25 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:31:
Hoe makkelijk is data/apps (met name whatsapp) overzetten van iphone naar de pixel?
Afhankelijk hoe oud je iphone is en op welke ios versie je zit. zie link
https://faq.whatsapp.com/1295296267926284/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:44

Zorro

Z

Nog een leuke die ik vond op het OnePlus forum. Die 7 jaar support gaat niet lang een Google pluspunt zijn want iedereen moet eraan geloven zo te zien.
On Tuesday, the governor of California signed the Right-to-repair act into law. Under this law, which goes into effect next year but covers devices released back to 2021, manufacturers must provide parts, tools, repair documentation, and software updates for 3-years on devices costing between $50 and $99 while 7-years for any device costing more. Google knew this was coming hence the early announcement as a PR tool. Three other states in the US also have a Right-to-repair law on the books.
Een linkje https://gizmodo.com/calif...ht-to-repair-l-1850843136

[ Voor 7% gewijzigd door Zorro op 12-10-2023 11:44 ]

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19:29
pdavie2311 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:22:
Ik heb de 15 Pro Max nu met Apple Watch Ultra. Combinatie Pixel 8 Pro met Galaxy Watch 6 Classic (die gekocht en Pixel Watch 2 verkocht) scheelt mij meer dan 1000,- euro dat ik in mijn zak kan steken! Daar kun je een hoop leuke dingen mee doen. Zal de iPhone sneller zijn? Vast en zeker. Ga ik dat merken in dagelijks gebruik? Surfen, social media en foto’s maken? Denk het niet nee. Vandaar dat ik de stap eens wil proberen van iOS naar Android.
Ik ben van de 15 Pro met Airpods Pro naar de Pixel 8 met gratis buds gegaan, scheelt toch enkele honderden euro's ;) Ondertussen al mijn geld terug ontvangen van Coolblue.

Maar er zijn ook nadelen, geen video facetime meer en dat gebruiken we in de familie wel erg vaak want iedereen heeft letterlijk een iPhone.
En casten naar de AppleTV mag ik ook vergeten.
Beide uiteraard op te lossen met gekende alternatieven maar toch...

[ Voor 3% gewijzigd door PrettigGestoord op 12-10-2023 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:30

pdavie2311

Live life to the fullest..

PrettigGestoord schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:44:
[...]

Ik ben van de 15 Pro met Airpods Pro naar de Pixel 8 met gratis buds gegaan, scheelt toch enkele honderden euro's ;) Ondertussen al mijn geld terug ontvangen van Coolblue.

Maar er zijn ook nadelen, geen video facetime meer en dat gebruiken we in de familie wel erg vaak want iedereen heeft letterlijk een iPhone.
FaceTime doe ik nooit en Apple TV ook niet. Buiten dat om dus geen spijt? Mijn Pixel kan elk moment bezorgd worden en dan gaat de 15 Pro Max retour…

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
De google thuis launcher is nog steeds super beknopt. Je hebt nog steeds maar een thuis venster. En als je naar links swiped krijg je google news. Geen mogelijkheid om meerdere thuis vensters erbij te maken. Of ik kijk er over heen in de instellingen. Wel de mogelijkheid om iconen en letters groter te maken maar dat had ik ook al op de pixel 7.

Dat wordt zo direct lekker snel nova launcher installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
[...]

Facetime is echt een apple eigen ontwikkelde app. Die krijg je nergens anders op je telefoon behalve op een iphone dan.

Maar je kunt ook video bellen met elkaar via whatsapp. ik neem aan dat jij en je familie toch wel whatsapp hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
pdavie2311 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:45:
[...]

FaceTime doe ik nooit en Apple TV ook niet. Buiten dat om dus geen spijt? Mijn Pixel kan elk moment bezorgd worden en dan gaat de 15 Pro Max retour…
Ik zal daar binnen een week of 3 over oordelen wat spijt of geluk is 8)
Maar na 10j iOS mag het ook eens anders. En stiekem ben ik ook wel blij dat ik 709! EUR kan uitsparen.

edit: ik kan inderdaad uit de voeten met whatsapp en een simpele chromecast.

[ Voor 8% gewijzigd door PrettigGestoord op 12-10-2023 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:42
victor1701 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:48:
De google thuis launcher is nog steeds super beknopt. Je hebt nog steeds maar een thuis venster. En als je naar links swiped krijg je google news. Geen mogelijkheid om meerdere thuis vensters erbij te maken. Of ik kijk er over heen in de instellingen. Wel de mogelijkheid om iconen en letters groter te maken maar dat had ik ook al op de pixel 7.

Sleep vanuit de launcher een appje naar de achtergrond. En dan probeer je deze te verplaatsen naar een nieuw scherm rechts. Dan komt er een scherm bij!

Zelfde kan je doen met widgets ipv een appje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:34
victor1701 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:48:

Je kan gewoon meerdere thuis schermen gebruiken. Ik gebruik er zelf ook 3 en links swipen voor Google kan je uitzetten als je dat niet wil.

Een startscherm toevoegen
Tik op een app, snelkoppeling of groep en houd deze vast.
Schuif het item naar rechts totdat er een leeg startscherm wordt weergegeven.
Haal je vinger van het scherm.

[ Voor 12% gewijzigd door Golf2vr6 op 12-10-2023 11:58 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
pdavie2311 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:45:
[...]

Gewoon uit interesse, waarom wissel je al zo snel de pro max? Dat toestel is toch ook nog maar net uit en krijgt overal super reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-08 11:18
Ik ben aan het overwegen om de Pixel 8 Pro te kopen, ik heb momenteel de 6 pro maar ben niet tevreden van de batterijduur en het mobiel netwerk (slecht netwerk soms), is de pixel 8 pro zeker een verbetering op deze punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12
Argh die dilemma's altijd. Heb al jaren de XL/Pro, P4XL, P6P, P7P, eigenlijk voornamelijk vanwege de telezoom en grotere batterij. Ik vind de non-pro echter veel fijner qua afmetingen en massa.

Nu begrijp ik uit de reviews dat de digital zoom stilletjes aan steeds beter aan het worden is, waardoor de must-have van een dedicated telezoom wat minder lijkt te worden?

Maarja, is er wel sprake van een upgrade als je van P7P-->P8 gaat? Iemand die die route heeft genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Cloclo100 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:58:
[...]

Gewoon uit interesse, waarom wissel je al zo snel de pro max? Dat toestel is toch ook nog maar net uit en krijgt overal super reviews.
Klopt! Heb deze icm Watch Ultra. Als ik de Pixel neem met andere Watch, bespaar ik meer dan 1000,-

Rechtvaardigt die 1000,- meer dat ik de Pro Max behoud. Dat is een beetje waar ik over twijfel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
Dubrillion schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:52:
[...]

Sleep vanuit de launcher een appje naar de achtergrond. En dan probeer je deze te verplaatsen naar een nieuw scherm rechts. Dan komt er een scherm bij!

Zelfde kan je doen met widgets ipv een appje
Neee dat meen je niet was is zo simpel om dat te doen. Shit 8)7

Ik zie het nu ook ach tja nou nu ben ik wat meer enthousiast over de google launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
pdavie2311 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:11:
[...]

Klopt! Heb deze icm Watch Ultra. Als ik de Pixel neem met andere Watch, bespaar ik meer dan 1000,-

Rechtvaardigt die 1000,- meer dat ik de Pro Max behoud. Dat is een beetje waar ik over twijfel..
Jij kon dat allemaal gratis inwisselen? Veel succes met de aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Clear calling

Net een familielid gebeld en clear calling getest. Radio op de achtergrond aan aangezet. Zat naast de speaker en de gene aan de andere kant kon helemaal geen muziek horen. Speaker stond op gemiddelde sterkte aan. Stemmen op de achtergrond worden blijkbaar niet weggefilterd. Want wanneer er gesproken reclame werd afgespeeld kon de gene aan de andere kant van de telefoon lijn dat wel horen.

Alhoewel clear calling ook op mijn pixel 7 zit. Heb ik dat niet met iemand getest. En clear calling zou nu verbeterd moeten zijn ten opzichte van de pixel 7. Dit is wel een leuke handige feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Camera features

Bij de pixel 8 pro kun je in de camera app bij pro instellingen alleen kiezen tussen 12 megapixel en 50 megapixel foto's maken. Lagere resolutie opties dan 12 megapixel zie ik er niet meer bij staan. Bij de pixel 7 pro kon je nog kiezen tussen full resolutie (12 megapixel) en medium resolutie.

Ook staat er bij de pro features onderaan de mogelijkheid om fotos in p3 kleuren te maken in plaats van standaard srgb. Geen flauw idee wat daar het verschil in is. Waarschijnlijk meer kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-09 07:55
Is het nog steeds aan te raden om de accu voor het eerste gebruik tot 100% te laden? Of wil dat heden ten dage ook niks meer zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Complexity
  • Laatst online: 27-08-2024
Popcorna schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:00:
Is het nog steeds aan te raden om de accu voor het eerste gebruik tot 100% te laden? Of wil dat heden ten dage ook niks meer zeggen?
Ik denk niet dat dat nog nodig is, maar heb het wel gedaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Complexity
  • Laatst online: 27-08-2024
Standaard staat de Pixel niet op de maximale resolutie.
Ik merk niet echt een verschil met een hogere resolutie. Vraag me af welke resolutie gebruikt heeft om hun batterij claims te staven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
catchingfire schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:00:
Argh die dilemma's altijd. Heb al jaren de XL/Pro, P4XL, P6P, P7P, eigenlijk voornamelijk vanwege de telezoom en grotere batterij. Ik vind de non-pro echter veel fijner qua afmetingen en massa.

Nu begrijp ik uit de reviews dat de digital zoom stilletjes aan steeds beter aan het worden is, waardoor de must-have van een dedicated telezoom wat minder lijkt te worden?

Maarja, is er wel sprake van een upgrade als je van P7P-->P8 gaat? Iemand die die route heeft genomen?
Gewoon nemen wat je fijn vindt. De Pixel 8 is veel compacter en lichter, en daardoor fijner in de hand. Als jij dat fijner vindt (wat ik me totaal kan voorstellen persoonlijk) dan is dát je upgrade. De telefoon is snel genoeg en maakt geweldige foto's. Als voor jou de P8P niet een onderscheidende feature heeft die belangrijker is dan de compactheid van de P8, zou ik in jouw situatie de P8 nemen. (Trouwens, die komt vandaag binnen hier :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Net toch maar de pleister eraf getrokken en een Pixel 8 Pro besteld.
Baaiblauw 256GB met zwarte watch erbij.

Heb nu een 7 Pro maar wilde alweer een tijdje een smartwatch en ja kon hem lost kopen, maar nieuwe tel erbij is dan toch wel weer fijn.

Ben benieuwd of het echt als een significant betere telefoon gaat voelen, sowieso software wel in het begin en het scherm denk ik.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:55
Als ik de photo editor open in photos "tools" dan krijg je ik de melding: bewerkingtools worden later geïnstalleerd. Iemand een idee? Gewoon wachten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Zowel Proximus als Google zelf biedt het toestel in België aan. Echter in België krijg je de pixel Buds cadeau, bij Belsimpel de watch. Ik neem aan dat voor het gebruik (netwerk etc) het niet uitmaakt dat ik het toestel bij Belsimpel zou kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Iemand portrait mode al geprobeerd? Ik lees daar in meerdere reviews niet zulke beste dingen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Bomb-el schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:07:
Iemand portrait mode al geprobeerd? Ik lees daar in meerdere reviews niet zulke beste dingen over
Dat moet dan verslechterd zijn. Want op de P7 vind ik die prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Dubrillion schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:10:
[...]

Dat moet dan verslechterd zijn. Want op de P7 vind ik die prima!
Ja dat las ik dus ook. Dat ze daar ooit juist het sterkste in waren en inmiddels aan alle kanten zijn ingehaald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-09 11:25
Cloclo100 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:32:
Zowel Proximus als Google zelf biedt het toestel in België aan. Echter in België krijg je de pixel Buds cadeau, bij Belsimpel de watch. Ik neem aan dat voor het gebruik (netwerk etc) het niet uitmaakt dat ik het toestel bij Belsimpel zou kopen?
Nee, is precies hetzelfde toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:44

Zorro

Z

Cloclo100 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:32:
Puntje in de actievoorwaarden voor de watch wat wel een probleem kan opleveren:
d. Deelnemers moeten 18 jaar of ouder zijn en een bezorgadres in Nederland hebben.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Hmm..rabokaart toevoegen lukt niet in wallet. Het is op dit moment niet mogelijk. Neem contact op met je bank.

Krijg je dat gedoe weer. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
pdavie2311 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:14:
Hmm..rabokaart toevoegen lukt niet in wallet. Het is op dit moment niet mogelijk. Neem contact op met je bank.

Zal eerder te maken hebben met Rabo die nog naar Android 14 moet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saurus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 11:20
pdavie2311 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:14:

Precies dit probleem een tijdje terug ook gehad. Zelfs meerdere keren met de Rabobank helpdesk gebeld. De truc is dat je vanuit je Rabobank Bankieren App, de betaalkaart aan je wallet moet toevoegen. Niet vanuit de wallet app.

Hopelijk helpt je dit direct verder!

Edit: kijk bij Service ==> Betaalmethoden ==> Koppelingen

[ Voor 5% gewijzigd door Saurus op 12-10-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Heb de 8 pro sinds gisteren. Op m'n werk de eerste bug tegengekomen: het is compleet onmogelijk om op EduRoam in te loggen. Waarschijnlijk iets met certificaten of zo. Na alle aanmeldgegevens ingevoerd te hebben, blijft het mislukken op een ip adres aanvragen.

Tech support had het erover dat fabrikanten steeds meer pushen om beveiligingscertificaten te gebruiken, wat vervelend is voor organisaties die het anders geregeld hebben.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ing heeft al dagen een probleem met het verifiëren van de app. Tijd om een andere bank te zoeken. Kan al dagen niet internet bankieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15:49
Wat een bugs allemaal op de Pixel 8. Slordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:22
Otto Jans schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:21:
Wat een bugs allemaal op de Pixel 8. Slordig.
Welke dan "allemaal"? Lees weinig wat aan de pixel ligt. Bugs bij ing, Rabo, beveiliging cert, apps niet up to date voor Android 14 kan je toch niet aan de pixel toeschrijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:06
jvang schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:28:
[...]

Welke dan "allemaal"? Lees weinig wat aan de pixel ligt. Bugs bij ing, Rabo, beveiliging cert, apps niet up to date voor Android 14 kan je toch niet aan de pixel toeschrijven?
Ik wilde net zeggen. Ik lees al een tijdje mee want misschien wel goede vervanger van de OP8Pro, maar dit slaat nog kant nog wal. De applicaties zelf werken niet goed want Android 14 - daar moet de eigenaar van de apps zelf wat aan doen.
Wat betreft de WiFi - dit kan ook aan de eerste versie van Android 14 liggen - bij de update van 12 naar 13 op mijn 8pro had ik ook problemen met verbinden met certificaten terwijl de fold5 hier geen problemen mee had. Pas na een systeemupdate vanuit OP werkt(e) dit opeens wel.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Saurus schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:17:
[...]

Precies dit probleem een tijdje terug ook gehad. Zelfs meerdere keren met de Rabobank helpdesk gebeld. De truc is dat je vanuit je Rabobank Bankieren App, de betaalkaart aan je wallet moet toevoegen. Niet vanuit de wallet app.

Hopelijk helpt je dit direct verder!

Edit: kijk bij Service ==> Betaalmethoden ==> Koppelingen
Top! Nu wel inderdaad. Nog even een sneltoets maken om bij mijn kaart te komen..

Edit: face id werkt dus nog niet bij Rabo. Moet vingerafdruk kiezen helaas. 8 Pro had dit toch nu geregeld of verschilt dat per bank

[ Voor 11% gewijzigd door pdavie2311 op 12-10-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
jvang schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:28:
[...]

Nou ja, de instellingen van m'n 8 pro zijn exact hetzelfde als die van m'n 6 pro, maar het inloggen op EduRoam werkt niet op de 8 pro. Lijkt me toch meer een Pixel issue dan dat het aan EduRoam ligt. Enfin, er zullen wel meer tweakers zijn die in het onderwijs werken of studeren. Benieuwd of ik de enige ben dan.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Atomsk schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:18:
Heb de 8 pro sinds gisteren. Op m'n werk de eerste bug tegengekomen: het is compleet onmogelijk om op EduRoam in te loggen. Waarschijnlijk iets met certificaten of zo. Na alle aanmeldgegevens ingevoerd te hebben, blijft het mislukken op een ip adres aanvragen.

Tech support had het erover dat fabrikanten steeds meer pushen om beveiligingscertificaten te gebruiken, wat vervelend is voor organisaties die het anders geregeld hebben.
Dit geldt voor veel Android apparaten, dat dat niet goed werkt. Recent zijn veel Eduroam omgevingen ook omgezet naar een ander aanmeldprotocol. Daarvoor gebruik je de app 'geteduroam', te vinden in de Play Store. Wellicht bij jullie ook al in werking gesteld? Probeer het eens via die weg zou ik zeggen.
Overigens is dit echt een issue dat bij Eduroam ligt, zij gaan gewoon niet mee met de tijd :P .

[ Voor 10% gewijzigd door Majesty op 12-10-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleuthoot
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-09 14:02

Hmm... Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn OnePlus 9 (met LineageOS) dat ik niet kan inloggen op de eduroam. Misschien is het een niet een bug specifiek met de Google Pixel maar, wat je al aangaf, met de certificaten of iets anders.

[ Voor 6% gewijzigd door bleuthoot op 12-10-2023 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Majesty schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:34:
[...]

Dit geldt voor veel Android apparaten, dat dat niet goed werkt. Recent zijn veel Eduroam omgevingen ook omgezet naar een ander aanmeldprotocol. Daarvoor gebruik je de app 'geteduroam', te vinden in de Play Store. Wellicht bij jullie ook al in werking gesteld? Probeer het eens via die weg zou ik zeggen.
Overigens is dit echt een issue dat bij Eduroam ligt, zij gaan gewoon niet mee met de tijd :P .
Meteen geïnstalleerd. Helaas zit mijn hogeschool niet in de organisatielijst.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-09 11:25
Atomsk schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:34:
[...]

Nou ja, de instellingen van m'n 8 pro zijn exact hetzelfde als die van m'n 6 pro, maar het inloggen op EduRoam werkt niet op de 8 pro. Lijkt me toch meer een Pixel issue dan dat het aan EduRoam ligt. Enfin, er zullen wel meer tweakers zijn die in het onderwijs werken of studeren. Benieuwd of ik de enige ben dan.
Eduroam heeft op mijn 4a ook nooit echt lekker gewerkt. Ik gebruik op school nu gewoon 4G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:06
Voor de geïnteresseerden in GrapheneOS. Ontwikkeling van GOS voor de Pixels 8 is nog niet begonnen omdat de ontwikkeling van Android 14 nu voorrang heeft. Als GOS met Android 14 gereleased is wordt begonnen met GOS voor de Pixels 8.

https://nitter.net/GrapheneOS/status/1712412107130482888#m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saurus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 11:20
pdavie2311 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:32:
[...]
face id werkt dus nog niet bij Rabo. Moet vingerafdruk kiezen helaas. 8 Pro had dit toch nu geregeld of verschilt dat per bank
Geen idee of de Rabobank app of Google Wallet hiervoor kan zorgen. Dat moet ik nog uitpluizen. Ik hoop dat Face id wel gaat werken icm Google Wallet!

Mijn P8P is zojuist bezorgd. Ik heb een Bay Blue 256 GB gekozen en stap over vanaf een Xperia 5 II. De Xperia is eigenlijk nog heel netjes. Mijn zoon krijgt deze zodra alles overgezet is. Voor mij is de termijn voor software ondersteuning een belangrijk punt voor de keuze van een nieuwe telefoon. Sony is hier mild uitgedrukt nogal matig in...

Iedereen die een nieuwe P8(P) krijgt, veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
pdavie2311 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:32:
[...]
Top! Nu wel inderdaad. Nog even een sneltoets maken om bij mijn kaart te komen..

Edit: face id werkt dus nog niet bij Rabo. Moet vingerafdruk kiezen helaas. 8 Pro had dit toch nu geregeld of verschilt dat per bank
Je kan dat als app ontwikkelaar wel forceren. Bedenk je eens dat een MS authenticator ineens een authenticatie request zou toekennen alleen maar omdat je naar je telefoon kijkt. Dat is niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online

Het is alweer 10 jaar geleden, maar ik dacht dat je met eduroam ook een certificaatoptie had. Je zal dus bij je instelling/bedrijf moeten navragen of ze een root CA hebben voor hun eduroam netwerk die je kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
A4553 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 15:59:
Voor de geïnteresseerden in GrapheneOS. Ontwikkeling van GOS voor de Pixels 8 is nog niet begonnen omdat de ontwikkeling van Android 14 nu voorrang heeft. Als GOS met Android 14 gereleased is wordt begonnen met GOS voor de Pixels 8.

https://nitter.net/GrapheneOS/status/1712412107130482888#m
Dat het er nog niet is klopt zeker, alleen dat ze er nog niet mee begonnen zijn klopt als ik de tweet goed lees ook niet helemaal. A14 had de prio.. maar inmiddels draait mn pixel 6a sinds een paar dagen A14 versie van graphene.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:09
[...]

Beide uiteraard op te lossen met gekende alternatieven maar toch...
"Facetimen" kan in feite ook met WhatsApp videobellen.
Apple TV wordt een chromecast/GoogleTV ?!

Ff wennen inderdaad ... Dat wel.

8)7 ok .. Spuit 11... Ik wist het wel... Eerst altijd ff f5 doen ... :9

[ Voor 7% gewijzigd door GeeEs op 12-10-2023 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:06
HouseQ schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:09:
[...]

Dat het er nog niet is klopt zeker, alleen dat ze er nog niet mee begonnen zijn klopt als ik de tweet goed lees ook niet helemaal. A14 had de prio.. maar inmiddels draait mn pixel 6a sinds een paar dagen A14 versie van graphene.
Het klopt dat alle ondersteunde Pixels t/m de 7 serie nu GOS met Android 14 hebben. Ik meen dat de stable nog niet uit is. Alleen voor de Pixels 8 zijn ze nog niet begonnen GOS te ontwikkelen. Dat je GOS op je Pixel 6a hebt met Android 14 klopt inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik merk gek genoeg dat links uit facebook niet openen op de Pixel. Werkt dit voor iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:20
Vraagje, is het mogelijk een App vast te zetten zodat je hem niet kan sluiten als je bijv Close all apps gebuikt.
Op mijn samsung kan dat wel namelijk , hier zie ik alleen dat je een app kan pinnen maar dan kun je niet omhoog swipen naar het startscherm. ik wil dat bijv mijn tesla app altijd open staat op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
WouterL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:34:
Ik merk gek genoeg dat links uit facebook niet openen op de Pixel. Werkt dit voor iemand anders wel?
Geen problemen hier. Links opgenomen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Rechtstreeks uit de verpakking zit er een of ander raar gaatje bij de camera's😒QA van Google strikes again
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kzYTN6PwxrZ2ER52O80Z75b3UXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2F13Nee6Wob6HAradwzyl7CV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Bomb-el op 12-10-2023 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Dag mensen en pixel lovers; ik heb vandaag mijn aller 1ste pixel gekocht, pixel pro 8.
Maar ik stuit op dit moment op een vervelend probleempke waardoor ik nog niet volledig mijne phone kan instellen zoals ik wil.

Zie screenshot; eerst stond er de datum en de temperatuur, na veel zwoegen en doen heb ik het gevonden hoe de temperatuur er weg te krijgen, maar het lukt me niet om die datum er weg te krijgen, zeer zeer vervelend. Ik ben al 2 uren aan het zoeken en niet te vinden hoe dit op te lossen. Of ik zie iets over het hoofd of ik vrees dat ik mss een volledige reset moet doen waar ik niet meteen zin in heb, vandaag alvast niet meer.

Mss iemand van jullie dit weet hoe te fixen?

https://ibb.co/sWVMdhS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Nu online
WouterL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:34:
Tot nu toe geen problemen mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvang
@Bomb-el dat is de microfoon. Zit op de normale 8 rechts.

@Reetkeverke kan alleen met een andere launcher. Die hele balk is gereserveerd voor info als weer, agenda etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
jvang schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:42:

@Reetkeverke kan alleen met een andere launcher. Die hele balk is gereserveerd voor info als weer, agenda etc.
Ah top, thank god😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Nu online
Popcorna schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:00:
Ik doe gewoon mijn goesting zoals altijd wat opladen betreft ;).
Ik hou een toestel ook nooit langer dan een jaar dus het maakt me niet uit. Maar een maat heeft al toestellen van mij overgekocht en die batterij heeft het steeds goed volgehouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• victor1701

Ik dacht heel even dat het gaatje een ventilatie gat was. 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
victor1701 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:47:
[...]

Ik dacht heel even dat het gaatje een ventilatie gat was. 🤣
😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Nu online

Serieus? Wat een zever zeg. Die google balk gaat niet weg, maar ik had op z'n minst verwacht dat ik die datum links boven zou weg krijgen. Googel ontneemt me 10 apps af op mijn voorscherm, gadver zeg.
Ik zal het eens bekijken ivm andere launcher.
Maar wat slecht zeg, echt slecht, ik wil zelf bepalen wat ik doe en niet die opdringerigheid van google zelf, njah.
Kans groot dat ik toch mss de S24 ultra zal kopen in februari.

Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Nu online
U bent nog goedgezind, ik zou pissed zijn.
Heb je er last van bij het filmen en foto's nemen en in en uitzoomen etc...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Reetkeverke schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:50:
[...]

Nou sterkte dan. Ja jij hebt dat gaatje ook!

Je kan ook een tweede startscherm aanmaken. Als je tussen apps die n home schakelt gaat hij toch altijd terug naar laatst gebruikte.

Maar ik denk dat je gewoon Nova launcher moet installeren. Dan kan je alles precies zo aanpassen als jij wil .

[ Voor 29% gewijzigd door Golf2vr6 op 12-10-2023 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Reetkeverke schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:50:
[...]

Nou ik was niet blij, hoopte al op een goeie verklaring. Goddank is het dus gewoon de microfoon . De boel wordt nu overgezet, heb nog geen foto's kunnen maken, maar neem toch aan dat iedereen dit gaatje heeft als het de microfoon is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Reetkeverke schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:49:
[...]

Serieus? Wat een zever zeg. Die google balk gaat niet weg, maar ik had op z'n minst verwacht dat ik die datum links boven zou weg krijgen. Googel ontneemt me 10 apps af op mijn voorscherm, gadver zeg.
Ik zal het eens bekijken ivm andere launcher.
Maar wat slecht zeg, echt slecht, ik wil zelf bepalen wat ik doe en niet die opdringerigheid van google zelf, njah.
Kans groot dat ik toch mss de S24 ultra zal kopen in februari.

Bedankt voor de info.
Zolang fans blijven roepen dat Pixels met stock Android worden verkocht blijven klanten hier in trappen, dus dat mag je best kwalijk vinden ja.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Hou op met me 😂 installeer gewoon een andere launcher als je dat zo erg vind. Dat is nou het fijne van android!

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Dxomark heeft hun bevindingen over de schermen en audio kwaliteit al online gezet.

https://www.dxomark.com/smartphones/Google/Pixel-8-Pro

https://www.dxomark.com/smartphones/Google/Pixel-8

camera tests moeten nog komen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jvang
Waar gaat het heen hier! Kwaad om een gaatje wat nogal een belangrijke functie blijkt te hebben.

En een balk, die na een jaar met p7 toch best handig is, heel heel slecht vinden terwijl je dat zo kan oplossen met een andere launcher. Probeer dat maar bij Apple. Zo heeft elk merk wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Wat is een goede (gratis) ad blocker voor de Pixel?
Weet niet meer wat ik op de iPhone had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

pdavie2311 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:16:
Wat is een goede (gratis) ad blocker voor de Pixel?
Weet niet meer wat ik op de iPhone had...
Gebruik je een VPN? Dan gaat dat niet werken namelijk. Als je geen VPN gebruikt maakt het amper uit welke je kiest, ze werken allemaal hetzelfde en gebruiken allemaal dezelfde openbare blocklists.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Vandaag ook de pixel ontvangen komende van de pixel 5. Wat me toch wel opvalt is dat de pixel 8 echt een slagje groter is zowel qua lengte en dikte. Dat wist ik natuurlijk al maar in real life is het verschil groter dan ik dacht. Hetzelfde geldt voor het gewicht, wat eens zwaar toestel vergeleken met de 5. Toch zal ik het toestel houden maar dat wordt wel even wennen zeg. Geeft ook gelijk aan hou goed de pixel 5 eigenlijk was en nog steeds is eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Nu online
pdavie2311 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:11:
[...]

De iPhone zijn sterkste punt is de video camera, daar kan geen enkel merk aan tippen maar de andere zitten niet zoveel meer achter, die zijn beetje bij beetje ook dat gat wat aan het dichten. Als iemand zeer veel video camera gebruikt dan zou ik een iPhone max nemen. Bij mij is dat maar eens als het nodig is of als het past of eens op Tomorrowland dat ik film ofzo.

Voor de rest; foto's zijn overal bekeken denk ik beter bij de pixel pro 8 nu, afhankelijk ook natuurlijk in welke situatie.
Snelheid; scheelt ook weinig , dat er een toestel een fractietje een pagina ofzo wat sneller opent maakt niet al teveel uit, zolang het maar snel is of snel aanvoelt. Ik heb hier een 2 jaar oude oneplus gehad die nieuw slechts 335 euro koste, dat ding opende apps en links evensnel als bv een S23 Ultra. Natuurlijk was de camera bagger.

Als ik zie wat ik met een android toestel allemaal kan doen en aanpassen, dat is 1 vd redenen wrm ik iPhone bye had gezegd dit terwijl ik een Apple fanboy ben. Android is top.
Ieder moet voor zichzelf uitmaken wat die mee zijn geld doet en waar die zich goed bij voelt. Is dat een iPhone, goed voor die en die, de andere S23 Ultra, kunde ook niets fouts mee doen ;). Zijn allemaal top phones.

En inderdaad; de prijs ; bv 1100 euro met gratis earbuds erbij die je kan gebruiken of proberen verkopen vs 1500 euro voor een iPhone max...... Het scheelt toch meteen 4 a 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Nu online
voxxel schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:55:
[...]

Hou op met me 😂 installeer gewoon een andere launcher als je dat zo erg vind. Dat is nou het fijne van android!
Ik heb geen ervaring met pixel phone, altijd S23 Ultra enzo gehad en oneplus 11 en daar had ik dat niet voor, daarom mijn reactie e.
Ik zal ne keer diene Nova launcher testen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Nu online
Nog een vraagsje; dienen audio eraser; allemaal leuk en wel, maar ik heb filmpke gemaakt voor de fun vandaag en wat blijkt; ik kan maar tot 2 min nemen, dat is te weinig toch? Als je filmpkes maakt is dat vaak langer dan 2 min. Of kan je dat toch aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Reetkeverke schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:32:
[...]

De iPhone zijn sterkste punt is de video camera, daar kan geen enkel merk aan tippen maar de andere zitten niet zoveel meer achter, die zijn beetje bij beetje ook dat gat wat aan het dichten. Als iemand zeer veel video camera gebruikt dan zou ik een iPhone max nemen. Bij mij is dat maar eens als het nodig is of als het past of eens op Tomorrowland dat ik film ofzo.

Voor de rest; foto's zijn overal bekeken denk ik beter bij de pixel pro 8 nu, afhankelijk ook natuurlijk in welke situatie.
Snelheid; scheelt ook weinig , dat er een toestel een fractietje een pagina ofzo wat sneller opent maakt niet al teveel uit, zolang het maar snel is of snel aanvoelt. Ik heb hier een 2 jaar oude oneplus gehad die nieuw slechts 335 euro koste, dat ding opende apps en links evensnel als bv een S23 Ultra. Natuurlijk was de camera bagger.

Als ik zie wat ik met een android toestel allemaal kan doen en aanpassen, dat is 1 vd redenen wrm ik iPhone bye had gezegd dit terwijl ik een Apple fanboy ben. Android is top.
Ieder moet voor zichzelf uitmaken wat die mee zijn geld doet en waar die zich goed bij voelt. Is dat een iPhone, goed voor die en die, de andere S23 Ultra, kunde ook niets fouts mee doen ;). Zijn allemaal top phones.

En inderdaad; de prijs ; bv 1100 euro met gratis earbuds erbij die je kan gebruiken of proberen verkopen vs 1500 euro voor een iPhone max...... Het scheelt toch meteen 4 a 500 euro.
Aan de andere kant. De 14 pro Max of normale pro zijn erg voordelig aan te schaffen nu. Of de pixel allround gewaagd is aan die toestellen? Ik ga het meemaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 20:47
De Pixel 8 pro lijkt in ieder geval een stuk steviger te zijn dan de 7 pro:
https://youtu.be/BnPFaT1ZaNI?si=9QY4rW6Cfd8QwaS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Ik vind het geluid uit de speakers van de pixel 8 pro een stuk minder goed dan bij de pixel 7 pro. Of ligt het aan mij?
Pagina: 1 ... 9 ... 41 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires