Toch liever dat dan blijven kwakkelen met een defecte telefoon, toch?dddddaaf schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:29:
[...]
Klopt, maar ik zal hoe dan ook een vervangende telefoon moeten aanschaffen voor de tijd dat mijn Pixel 8 naar de webwinkel is waar ik hem gekocht heb.
Had je de vorige Pixel nog? Want ik gebruik mijn oud Pixel 5 als backup telefoon voor dit soort zaken.dddddaaf schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:29:
[...]
Klopt, maar ik zal hoe dan ook een vervangende telefoon moeten aanschaffen voor de tijd dat mijn Pixel 8 naar de webwinkel is waar ik hem gekocht heb.
Maar een tweede handsje van marktplaats werkt meestal ook wel goed als vervanging tijdens het weekje dat die weg is.
Hier ook een kwakkelende wifi verbinding. Verder nog super happy met de telefoon.
Over 3 weken heb ik hem 2 jaar. Hiervoor 2j Pixel 5 gehad zonder issues en vriendin gebruikt al 3j een Pixel 6a zonder issues.
Over 3 weken heb ik hem 2 jaar. Hiervoor 2j Pixel 5 gehad zonder issues en vriendin gebruikt al 3j een Pixel 6a zonder issues.
[ Voor 44% gewijzigd door Card Nox op 01-07-2026 20:46 ]
Daar heb ik noodgedwongen afscheid van moeten nemen vanwege een opbollende accu. Ook dat was overigens een Pixel (nl. een 6 Pro), maar die heeft me bijna drie jaar trouwe diensten bewezen.duvekot schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 17:44:
[...]
Had je de vorige Pixel nog? Want ik gebruik mijn oud Pixel 5 als backup telefoon voor dit soort zaken.
Maar een tweede handsje van marktplaats werkt meestal ook wel goed als vervanging tijdens het weekje dat die weg is.
Google Pixel Update - July 2026
AnnouncementWe have started to roll out the monthly software update for July 2026. All supported Pixel devices running Android 17 will receive these software updates starting today, and the rollout will continue over the next week in phases, depending on carrier and device. You will receive a notification once the system update is available for your device. We encourage you to check your Android version and update to receive the latest software.
Details of this month’s security fixes can be found on the Pixel Security Bulletin: https://source.android.com/docs/security/bulletin/pixel
Thanks,
Google Pixel Support Team
Software versions
Global
- Pixel 6: CP2A.260705.006
- Pixel 6 Pro: CP2A.260705.006
- Pixel 6a: CP2A.260705.006
- Pixel 7: CP2A.260705.006
- Pixel 7 Pro: CP2A.260705.006
- Pixel 7a: CP2A.260705.006
- Pixel Tablet: CP2A.260705.006
- Pixel Fold: CP2A.260705.006
- Pixel 8: CP2A.260705.006
- Pixel 8 Pro: CP2A.260705.006
- Pixel 8a: CP2A.260705.006
- Pixel 9: CP2A.260705.006
- Pixel 9 Pro: CP2A.260705.006
- Pixel 9 Pro XL: CP2A.260705.006
- Pixel 9 Pro Fold: CP2A.260705.006
- Pixel 9a: CP2A.260705.006
- Pixel 10: CP2A.260705.006
- Pixel 10 Pro: CP2A.260705.006
- Pixel 10 Pro XL: CP2A.260705.006
- Pixel 10 Pro Fold: CP2A.260705.006
- Pixel 10a: CP2A.260705.006
- Pixel 6: CP2A.260705.006.A1
- Pixel 6 Pro: CP2A.260705.006.A1
- Pixel 6a: CP2A.260705.006.A1
- Pixel 9: CP2A.260705.006.A1
- Pixel 9 Pro: CP2A.260705.006.A1
- Pixel 9 Pro XL: CP2A.260705.006.A1
- Pixel 9 Pro Fold: CP2A.260705.006.A1
- Pixel 9a: CP2A.260705.006.A1
- Pixel 10: CP2A.260705.006.A1
- Pixel 10 Pro: CP2A.260705.006.A1
- Pixel 10 Pro XL: CP2A.260705.006.A1
- Pixel 10 Pro Fold: CP2A.260705.006.A1
- Pixel 10a: CP2A.260705.006.A1
What’s included
The July 2026 update includes bug fixes and improvements for Pixel users – see below for details
Apps
- Fix for an issue where certain applications would unexpectedly close or fail to launch*[1]
- Fix for an issue where various system widgets were displayed with incorrect colors or contrast settings*[1]
- Fix for an issue where some devices would fail to load the Android system or become stuck in a boot loop under certain conditions*[1]
- Fix for an issue on foldable devices where the navigation buttons would unexpectedly change alignment after folding and unfolding the device*[2]
- Fix for an issue where the wallpaper shape effect would incorrectly cover the subject instead of appearing in the background*[1]
Device Applicability
Fixes are available for all supported Pixel devices unless otherwise indicated below. Some fixes may be carrier/region specific.
*[1] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel Tablet, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold, Pixel 9a, Pixel 10, Pixel 10 Pro, Pixel 10 Pro XL, Pixel 10 Pro Fold:, Pixel 10a
*[2] Pixel 10 Pro Fold
Details
Nu A17 inmiddels blijkbaar ruim een maand uit is, en ik meestal niet zo'n haast heb om direct te updaten, en er tevens meldingen waren van onvolkomenheden, wordt er door Google steeds harder aangedrongen direct te updaten.
Zijn er nog steeds mensen die tot op heden problemen ervaren met deze update of werkt inmiddels alles naar tevredenheid? Ik hoor het graag!
Zijn er nog steeds mensen die tot op heden problemen ervaren met deze update of werkt inmiddels alles naar tevredenheid? Ik hoor het graag!
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Geen enkel issue hier! Ik update altijd direct en heb eigenlijk nog nooit iets geks meegemaakt. Als je een specifieke bug of onvolkomendheid kan benoemen, kan ik die wel proberen te reproduceren.
Hier afgelopen maandag de update maar eens geïnstalleerd ....en eerlijk gezegd . Ik merk geen verschil.Meubelmaker schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 19:17:
Nu A17 inmiddels blijkbaar ruim een maand uit is, en ik meestal niet zo'n haast heb om direct te updaten, en er tevens meldingen waren van onvolkomenheden, wordt er door Google steeds harder aangedrongen direct te updaten.
Oja .. er zijn weer aparte quick setting buttons voor WiFi en Mobiele data .. dus die terug naar de kleinste breedte gezet .. en naast elkaar op de plek waar eerst "internet" stond.
Ik heb minder oververhitting op de Pixel 8a, verder geen problemen. Kleine bugs die ik eerst had in de Play Store of met externe aangesloten beeldscherm zijn weg sinds de update
Dit. Met de opmerking dat beide knoppen shit zijn. WiFi schakelt WiFi niet uit maar disconnect alleen van het huidige netwerk en als je mobiele data wilt inschakelen moet je dit nog een keer extra bevestigen... Maw het is er niet beter op geworden in mijn ogen.duvekot schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 19:24:
[...]
Oja .. er zijn weer aparte quick setting buttons voor WiFi en Mobiele data .. dus die terug naar de kleinste breedte gezet .. en naast elkaar op de plek waar eerst "internet" stond.
Het lijken in ieder geval geen onoverkomelijke problemen meer op te leveren. In het weekend ben ik weer thuis en zal ik, via mijn eigen WiFi netwerk, de update maar gaan installeren. Bedankt voor de redelijk geruststellende reacties.
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Ook ik heb inmiddels het bekende groene waas scherm. 2 weken terug voor het eerst toevallig, scherm bleef ook de hele tijd aan gaan. Telefoon herstart en opgelost, niet meer naar gekeken. Vandaag op kantoor weer toen maar even gegoogled.
IMEI valt onder extended support (garantie wel al verlopen). Ik wil eigenlijk even wachten op de Pixel 11 die ergens in augustus uitkomt, dan alles overzetten en kan de pixel 8 nog voor reparatie als backup toestel.
IMEI valt onder extended support (garantie wel al verlopen). Ik wil eigenlijk even wachten op de Pixel 11 die ergens in augustus uitkomt, dan alles overzetten en kan de pixel 8 nog voor reparatie als backup toestel.
Goed plan. Hoewel een Pixel voor de nieuwprijs wel pittig is, tenzij je een mooie deal hebt zoals een Pixel Watch erbij ofzo.Viper® schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:09:
Ook ik heb inmiddels het bekende groene waas scherm. 2 weken terug voor het eerst toevallig, scherm bleef ook de hele tijd aan gaan. Telefoon herstart en opgelost, niet meer naar gekeken. Vandaag op kantoor weer toen maar even gegoogled.
Augustus update is beschikbaar, zie
https://support.google.com/pixelphone/thread/456979478/google-pixel-update-august-2026?hl=en&sjid=3844718621749814955-EU
87,76 mb groot op Pixel 8
https://support.google.com/pixelphone/thread/456979478/google-pixel-update-august-2026?hl=en&sjid=3844718621749814955-EU
Wachten op de pixel 11 zodat de 10 wat daalt
Klopt, maar ja dat zijn alle nieuwe telefoons. Pixel 10 halen kan ook maar toch vaak net iets oudere hardware. Nu 2.5 jaar gedaan met de Pixel 8, mooie tijd voor vervanging zeker nu het scherm af en toe vreemd doet.Tuktop schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:23:
[...]
Goed plan. Hoewel een Pixel voor de nieuwprijs wel pittig is, tenzij je een mooie deal hebt zoals een Pixel Watch erbij ofzo.
Heb weinig zin om steeds weer alle data over te moeten zetten, dus liever wat nieuwer toestel dat net iets langer mee gaat. Zoals de Pixel 8
Zit er een bugfix in voor 'the green screen'Joenos schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:16:
[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 04-08-2026 20:31 ]
Beetje een "vreemde" update, het betreft alleen de Pixel 10. Wat moet ik daarmee als Pixel 8 gebruiker?Joenos schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:16:
edit:
Ik zie dat het ook een security update betreft.
Ik zie dat het ook een security update betreft.
[ Voor 6% gewijzigd door ratzz op 04-08-2026 20:49 ]
Ik heb een merkbare battery drain en ik denk sinds de laatste (Android) update op mijn 8a.
/f/image/nJEYdxqJVwMYwmxUImnuuSqm.png?f=fotoalbum_large)
Van 80% naar 20% met 1:47 SOT waarbij de eerste 8 uur slapen is.
Capacity is 89% en sinds de versie van Android met actieve sturing naar 80% laden houd ik dat ook aan.
/f/image/nJEYdxqJVwMYwmxUImnuuSqm.png?f=fotoalbum_large)
Van 80% naar 20% met 1:47 SOT waarbij de eerste 8 uur slapen is.
Capacity is 89% en sinds de versie van Android met actieve sturing naar 80% laden houd ik dat ook aan.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Beste techneuten,
Sinds enkele weken heeft mijn vrouw opgemerkt dat haar 8 Pro niet goed werkt.
Haar complete netwerk valt weg en moet de telefoon dan opnieuw opstarten om wat netwerk verbinding te krijgen.
Ik heb eergisteren nog een vrijwel grote update uitgevoerd. Dacht hiermee wel op te lossen. Maar niet dus.
Hebben jullie nog advies
Haar complete netwerk valt weg en moet de telefoon dan opnieuw opstarten om wat netwerk verbinding te krijgen.
Ik heb eergisteren nog een vrijwel grote update uitgevoerd. Dacht hiermee wel op te lossen. Maar niet dus.
Hebben jullie nog advies
Hopelijk geen hardware probleem. Ik heb gelijkaardige problemen gehad met en Pixel 6 en een Chromebook die het na een volgende update weer ging doen.theduke1989 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:31:
Beste techneuten,
Hebben jullie nog advies
In het andere geval netwerk verwijderen en opnieuw toevoegen, en controleren of willekeurig mac adres aan staat, misschien kan je netwerk daar niet mee uit de voeten.
Sinds gisteren helaas last van een krakend/ratelend geluid uit de rechter beneden speaker. Zag dat het stukje stof dat voor de speakergrill zit daar ook zodanig los zat dat het geen functie meer had, dus verwijderd, maar met hetzelfde resultaat.
Iemand met ervaring toevallig? Anders ga ik 'm maar laten repareren à €69 tot €99.
Iemand met ervaring toevallig? Anders ga ik 'm maar laten repareren à €69 tot €99.
Heb die melding nog niet gehad, Pixel 8 (480 laadsessies in 2,5jaar).cocico schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 09:54:
[Afbeelding]
Ik krijg deze melding - en effectief, mijn batterij haalt zelden het einde van de dag en in Zuid-Frankrijk vorige maand was mijn P8P 256GB constant oververhit.
Iemand al deze meldinng ook gekregen?
Was vorige maand in Portugal, merkte dat de telefoon op het strand wel erg snel warm werd, beeldscherm was dan ook haast onleesbaar.
Whatever.
Waar kan je het aantal laadsessies zien, ik dacht dat het pas vanaf de 8a was dat je dit native kon zien?
Met mijn 8A kan ik het zo snel ook niet vinden ..cocico schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 10:45:
Waar kan je het aantal laadsessies zien, ik dacht dat het pas vanaf de 8a was dat je dit native kon zien?
Inmiddels naar PrimeRepair geweest, voor €45,- binnen een half uur een nieuwe speaker erinMajesty schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 14:39:
Sinds gisteren helaas last van een krakend/ratelend geluid uit de rechter beneden speaker. Zag dat het stukje stof dat voor de speakergrill zit daar ook zodanig los zat dat het geen functie meer had, dus verwijderd, maar met hetzelfde resultaat.
Ik kreeg deze ook overigens, heb toen aBattery gebruikt (wel even wat meer werk dan een appje installeren) en zag dat ik op cycle count van 801 zat, blijkbaar is 800 de grens voor het triggeren van die melding. M'n accu zit nog op 89% capacity. Vind ik best prima na zeer intensief gebruik de afgelopen 3 jaar.cocico schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 09:54:
[Afbeelding]
Ik krijg deze melding - en effectief, mijn batterij haalt zelden het einde van de dag en in Zuid-Frankrijk vorige maand was mijn P8P 256GB constant oververhit.
Iemand al deze meldinng ook gekregen?
Wat is aBattery?Majesty schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:47:
[...]
Inmiddels naar PrimeRepair geweest, voor €45,- binnen een half uur een nieuwe speaker erin.
[...]
Ik kreeg deze ook overigens, heb toen aBattery gebruikt (wel even wat meer werk dan een appje installeren) en zag dat ik op cycle count van 801 zat, blijkbaar is 800 de grens voor het triggeren van die melding. M'n accu zit nog op 89% capacity. Vind ik best prima na zeer intensief gebruik de afgelopen 3 jaar.
Een app die de batterystatus en health uitleest.
Ik slaag er wel niet in om alle gedetailleerde statistieken uit te lezen, daar moet je dan weer een apk van een andere app voor installeren en goed, ik weet nu dat ik 834 laadcycli heb.
Wat mij wél tegenvalt: dus eens je over die 800 laadcycli gaat, gaat Google zélf beslissen om je te 'helpen' door de laadsnelheid te beperken en die waarschuwing te geven en je actief aan te sporen een nieuwe batterij te plaatsen. Dat zou imo een kéuze moeten zijn...
Ik slaag er wel niet in om alle gedetailleerde statistieken uit te lezen, daar moet je dan weer een apk van een andere app voor installeren en goed, ik weet nu dat ik 834 laadcycli heb.
Wat mij wél tegenvalt: dus eens je over die 800 laadcycli gaat, gaat Google zélf beslissen om je te 'helpen' door de laadsnelheid te beperken en die waarschuwing te geven en je actief aan te sporen een nieuwe batterij te plaatsen. Dat zou imo een kéuze moeten zijn...
Ah ik zie het ook, 294 cycles volgens 'Ampere' (app). Dan vind ik dat i.c.m. wat ik hier lees en mijn vorige post hier: True in "[Google Pixel 8 / 8A / 8 Pro)] Ervaringen & Discussie" het al helemaal treurig ..
Geen dankcocico schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:46:
Een app die de batterystatus en health uitleest.
[ Voor 14% gewijzigd door Majesty op 13-08-2026 15:57 ]
Ah ik gebruik al een tijdje battery guru.
Ik heb 672 laadbeurten en battery gezondheid is op 93%.
Dus nog zeer goed.
Ik heb 672 laadbeurten en battery gezondheid is op 93%.
Dus nog zeer goed.
Ik vind het jammer dat adaptive charging niet werkt wanneer de telefoon uitstaat. Snap wel dat dat technisch gezien moeilijk is ofzo, maar toch. Ben zo'n boomer die graag z'n telefoon heeft uitstaan 's nachts :-). Daardoor denk ik dat m'n batterij onnodig lijdt. Ach, helaas!
Je hebt er natuurlijk al over nagedacht, maar je zou evt ook de vliegtuigstand kunnen gebruiken.Sevenanths schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:15:
Ik vind het jammer dat adaptive charging niet werkt wanneer de telefoon uitstaat. Snap wel dat dat technisch gezien moeilijk is ofzo, maar toch. Ben zo'n boomer die graag z'n telefoon heeft uitstaan 's nachts :-). Daardoor denk ik dat m'n batterij onnodig lijdt. Ach, helaas!
Voor mij gaat het ook over het feit dat alles mooi afgesloten wordt en je 's ochtends kunt beginnen met een schone lei, maar volgens mij is dat helemaal niet het geval nu ik er zo over nadenkTuktop schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:22:
[...]
Je hebt er natuurlijk al over nagedacht, maar je zou evt ook de vliegtuigstand kunnen gebruiken.
Ben je ook zo'n boomerSevenanths schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:29:
[...]
Voor mij gaat het ook over het feit dat alles mooi afgesloten wordt en je 's ochtends kunt beginnen met een schone lei, maar volgens mij is dat helemaal niet het geval nu ik er zo over nadenk. Denk dat Android tegenwoordig ook een pagefile-achtige functie heeft. Je suggestie is dus eigenlijk een heel goed idee, bedankt!
Wat juist averechts werkt voor de batterij optimalisatie
Nee nee, dat gelukkig niet! Unused RAM is wasted RAM yadiyada ...True schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:32:
[...]
Ben je ook zo'n boomerdie elke app 'uit' swiped uit het recente scherm?
Vraagje van iemand uit generatie X, waarom zou dat persé slecht zijn? Ik heb geregeld een app die niet goed reageert en vaak is het afsluiten en opnieuw opstarten van de app de oplossing. Het wordt vaak ook als advies gegeven de telefoon eventueel opnieuw op te starten bij problemen.True schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:32:
[...]
Ben je ook zo'n boomerdie elke app 'uit' swiped uit het recente scherm?
Voor de geïnteresseerde, de app DevCheck geeft ook gewoon de oplaadcycli weer op mijn Pixel 8.
[ Voor 9% gewijzigd door ratzz op 13-08-2026 17:44 ]
Omdat het impact heeft op hoe Doze en app standby binnen Android met de apps kunnen omgaan.ratzz schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:59:
[...]
Vraagje van iemand uit generatie X, waarom zou dat persé slecht zijn? Ik heb geregeld een app die niet goed reageert en vaak is het afsluiten en opnieuw opstarten van de app de oplossing. Het wordt vaak ook als advies gegeven de telefoon eventueel opnieuw op te starten bij problemen.
Het zal niet veel schelen, maar door het niet te doen leert android en zal je volgens Google niet meer batterij gebruiken dan met swipen/sluiten van de apps.
Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires
/f/image/ox3RfZN0KcKd7zP2JswCZ09o.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4p0uAeb8BsBXKpq5srNzOnpi.jpg?f=fotoalbum_medium)