• Joenos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-03 08:15
Februari security update is daar:
https://support.google.co...id=2446929284450043562-EU

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-02 12:42
Hier ook binnen gekomen, en vanmorgen de Google Play Systeem update gedowngrade van januari 2026 naar november 2025
Gaat lekker daar
IJsselman schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:34:
Hier ook binnen gekomen, en vanmorgen de Google Play Systeem update gedowngrade van januari 2026 naar november 2025
Gaat lekker daar
Die Play System update heeft toch nooit op januari gestaan?

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:09
Tuktop schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:36:
[...]
Die Play System update heeft toch nooit op januari gestaan?
Bij stond 'ie op 1 Januari 2026. Vervolgens een update van 94MB en daarna staat hij nog steeds op 1 January 2026... 8)7

Pixel 8.

• Joenos
stefxx schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:05:
[...]

Bij stond 'ie op 1 Januari 2026. Vervolgens een update van 94MB en daarna staat hij nog steeds op 1 January 2026... 8)7

Pixel 8.
Bij mij stond deze voor de Februari update op november 2025. En nu op "Checken op systeemupdates"

• stefxx
Joenos schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:00:
[...]

Bij mij stond deze voor de Februari update op november 2025. En nu op "Checken op systeemupdates"
nvm

[ Voor 12% gewijzigd door stefxx op 05-02-2026 08:45 ]

• stefxx
stefxx schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:05:
[...]

Pixel 8.
Hahaha... vanmorgen nog een keer gecontroleerd op google play updates... en ja hoor... na een hele snelle update en herstart nu weer terug naar 1 November 2025 :?

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:07
Sinds de update doet "tikken om telefoon te checken" het niet meer bij mij. (P8)
Functie uit en aangezet, telefoon opnieuw opgestart. Helpt niet.
Vingerafdruk kan ook pas nadat knopje aan de zijkant is ingedrukt.

Edit: blijkbaar nadat ik modi aan-uit heb gezet doet die het weer.

[ Voor 61% gewijzigd door DeBaroN op 07-02-2026 08:26 ]

• Joenos
Google play update van Januari 2026 is zojuist geïnstalleerd. Zag bij de boot splash een groene process bar die ik volgens mij nog niet eerder heb gezien

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:39
Joenos schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:46:
Google play update van Januari 2026 is zojuist geïnstalleerd. Zag bij de boot splash een groene process bar die ik volgens mij nog niet eerder heb gezien
Ja hier ook binnen :)

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-03 16:10

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Pixel 8 van mijn vrouw heeft weer die groene waas, dat had zij vanochtend. Ze vroeg wat moet ik doen: "Ja, herstart even..." -> scherm kregen we niet meer aan de praat. Meegenomen naar werk, gehangen aan een powerbank en voor lunch zag ik het scherm weer werken. Na de lunch helaas weer zwart, geen leven in het scherm. Maar toestel is wel "alive" aangezien ik hem voel trillen.
En ik zeg weer, want eind augustus '25 is het originele toestel al door Google vervangen door het huidige, nu defecte, refurbished toestel.
De grap is echter dat de IMEI van dit refurbished toestel niet aangeeft onderdeel te zijn van het Extended Warranty Program, dit terwijl de issues zo nagenoeg vergelijkbaar zijn.
Google gebeld en nu gaat een team van "experts" beoordelen of het toestel niet alsnog meekan in dit programma. Anders is het minstens 125 euro betalen, en dat is ie het niet meer waard, lijkt mij.
Het display van de Pixel 8 vertoont een groen scherm defect waarbij het volledige scherm groen verkleurt. Na het uitschakelen van het toestel start het apparaat niet meer op, het scherm blijft volledig zwart. Het toestel reageert wel nog op aanraking (haptic feedback voelbaar) wat aangeeft dat het apparaat actief is maar het display niet functioneert. Dit is hetzelfde display-defect als bij de vorige Pixel 8 toestel, dat eerder door Google is vervangen onder reperatieverzoek.

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:49
Dijkertje schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:46:

Google gebeld en nu gaat een team van "experts" beoordelen of het toestel niet alsnog meekan in dit programma. Anders is het minstens 125 euro betalen, en dat is ie het niet meer waard, lijkt mij.
[...]
125 EUR zodat je toestel weer gewoon werkt tot en met Oktober 2030 (4 en half jaar) is eigenlijk best goedkoop als je er over nadenkt.

Maar als ze zelf tot de conclusie komen dat het eigenlijk gewoon het zelfde probleem is als voorheen, dan is het gratis. (Wat ik altijd begrepen had)

• DeBaroN
Iemand goeie ervaring met een magneet ring die je achter op je Pixel 8 kan plakken?

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 21:15

lxz

DeBaroN schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:59:
Iemand goeie ervaring met een magneet ring die je achter op je Pixel 8 kan plakken?
Wel ervaring, maar geen goede (tenminste, als het gaat om opladen). Ik heb 2 hoesjes van Amazon besteld en bij allebei werden zowel het toestel als de laad-pad erg heet. Dus ik ben maar weer overgestapt naar opladen met een snoertje en een standaard Qi-pad.

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:32
Mee eens. Heb hier nog een dbrand Ghost voor de P8 Pro, maar mijn ervaring is ook dat het flink warm wordt.

• DeBaroN
Nee, puur magneet die je op de achterkant van je telefoon plakt. Geen hoesje.

• duvekot
DeBaroN schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:59:
Grootste "probleem" is dat de daadwerkelijke inductie spoel van de Pixel8 hier volledig symmetrisch in het toestel zit. Als de makers dus de boel zo gemaakt hebben dat het dus echt netjes in het midden zit dan is de "koppeling" dus suboptimaal en wordt er dus een boel warmte gegenereerd.

Link naar locatie coil:
https://imgur.com/a/pixel...il-location-skb-1-CoSr5yE

[ Voor 8% gewijzigd door duvekot op 26-02-2026 14:52 ]

• DeBaroN
duvekot schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:07:
[...]

Grootste "probleem" is dat de daadwerkelijke inductie spoel van de Pixel8 hier volledig symmetrisch in het toestel zit. Als de makers dus de boel zo gemaakt hebben dat het dus echt netjes in het midden zit dan is de "koppeling" dus suboptimaal en wordt er dus een boel warmte gegenereerd.

Link naar locatie coil:
https://imgur.com/a/pixel...il-location-skb-1-CoSr5yE
Dus geen magneet op de achterkant plakken dus?

• duvekot
DeBaroN schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:42:
[...]
Dus geen magneet op de achterkant plakken dus?
Het kan wel .. maar dan wel op de juiste plek .. dat is dus ff goed zoeken.

Ik zelf zou het niet doen .. ik wacht wel totdat QI2 breed is uitgerold op de Pixel 12 of 13 >:)

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-03 15:00
duvekot schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 18:46:
[...]

Het kan wel .. maar dan wel op de juiste plek .. dat is dus ff goed zoeken.

Ik zelf zou het niet doen .. ik wacht wel totdat QI2 breed is uitgerold op de Pixel 12 of 13 >:)
En dat het goed werkt. Pixel 10 pro XL hier...werkt niet/slecht met veel QI laders.
Mijn ervaring met een hoesje met magneet erin voor een Pixel 8 pro: werd idd warm en problemen met 2 oudere QI laders.

• maniac2003
Mother_lepard schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:52:
[...]

En dat het goed werkt. Pixel 10 pro XL hier...werkt niet/slecht met veel QI laders.
Mijn ervaring met een hoesje met magneet erin voor een Pixel 8 pro: werd idd warm en problemen met 2 oudere QI laders.
Voor de Pixel 10 series wel een qi2 lader gebruiken. Geen problemen met de 2 Belkin laders + Belkin en Baseus qi2 powerbanks die ik heb.

qi op de Pixel 10 werkt dat weer bagger.

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-03 15:00
maniac2003 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:33:
[...]

Voor de Pixel 10 series wel een qi2 lader gebruiken. Geen problemen met de 2 Belkin laders + Belkin en Baseus qi2 powerbanks die ik heb.

qi op de Pixel 10 werkt dat weer bagger.
Het zou backwards compatibel moeten zijn, maar bij de meeste (ook nieuwe auto's) werkt het draadloos laden met de Pixel 10 serie niet tot nauwelijks...

• maniac2003
Ja, dat zou inderdaad zo moeten zijn @Mother_lepard. Mijn ervaring i.c.m. de Pixel series is in ieder geval dat het dus niet compatible is.
Nou ben ik in de 'gelukkige' omstandigheid dat het draadloze laadpadje niet leverbaar was voor mijn auto dus ben toch verplicht een kabel te gebruiken 😁

• duvekot
Mother_lepard schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 21:50:
[...]
Het zou backwards compatibel moeten zijn, maar bij de meeste (ook nieuwe auto's) werkt het draadloos laden met de Pixel 10 serie niet tot nauwelijks...
Ook de Pixel 8/8 Pro doet het ook niet lekker in autos. Hier problemen met de nieuwe Toyota.

En dat is een breed probleem als ik internet zo lees.

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:51
De maart systeemupdate en de play update van 1 febr zijn beschikbaar.

• Joenos
RF1000 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 21:33:
De maart systeemupdate en de play update van 1 febr zijn beschikbaar.
Zowz beste update, 684 Mb op de P8

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een Pixel 8a en heb vandaag de laatste systeemupdate erop gezet daarna kreeg de telefoon problemen met de esim.

Eerst kreeg ik niet de keuze om de esim te unlocken, wel de telefoon zelf.
Herstart, dat werkte.
Daarna kwam er een uitroepteken op het icoontje van de bel/data verbinding.
En zie de tekst 'Mobiele data maakt niet automatisch verbinding'.
Opnieuw herstart, esim opnieuw ingeladen (esim wissen en daarna met kpn app inladen), netwerk instellingen gereset, telefoon tijdje uit gehad. Niks werkte.

Ik kan bellen zonder wifi, maar data heb ik niet.

Zou dit een bug kunnen zijn?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxbHtQ46NXOtMXzK2p6LE8Yu8_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yddyrlz8QinlDH3ev3I9CcMc.png?f=fotoalbum_large

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mystic_Jack schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 13:45:
Ik heb een Pixel 8a en heb vandaag de laatste systeemupdate erop gezet daarna kreeg de telefoon problemen met de esim.

Eerst kreeg ik niet de keuze om de esim te unlocken, wel de telefoon zelf.
Herstart, dat werkte.
Daarna kwam er een uitroepteken op het icoontje van de bel/data verbinding.
En zie de tekst 'Mobiele data maakt niet automatisch verbinding'.
Opnieuw herstart, esim opnieuw ingeladen (esim wissen en daarna met kpn app inladen), netwerk instellingen gereset, telefoon tijdje uit gehad. Niks werkte.

Ik kan bellen zonder wifi, maar data heb ik niet.

Zou dit een bug kunnen zijn?[Afbeelding]
Probleem is opgelost. :)

Schijnbaar door technische omstandigheden is het schuifje van mobiele data verschoven en was daardoor mijn data uitgeschakeld. Ik zocht eigenlijk voor de simlock die ik ingesteld had en kwam dit tegen. :P

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:45
Van de Pixel 6 over naar een nieuwe 8 Pro die voor 340€ uit Frankrijk komt via ali. Blij mee. Prima camera en lekker vlot. De migratie ging ook uitstekend nadat de 8 was over gezet naar Android 16.
satya schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 23:16:
Van de Pixel 6 over naar een nieuwe 8 Pro die voor 340€ uit Frankrijk komt via ali. Blij mee. Prima camera en lekker vlot. De migratie ging ook uitstekend nadat de 8 was over gezet naar Android 16.
Lekker hoor! Mijn P8P doet het ook echt nog helemaal uitstekend. Beter zelfs dan toen ik 'm het had, vanwege de software updates. Blijft ook supersnel, de batterij houdt zich nog prima en de camera kan nog helemaal goed mee. Deze kan nog zeker een paar jaar mee!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:02
satya schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 23:16:
Ik denk dat ik dit ook ga doen over een paar jaar.
Van Pixel 8 naar pixel 12 pro ofzo terwijl de pixel 14 uit is. Het blijkt steeds een flinke upgrade, maar toch goedkoper. En her blijft nog een paar jaar updates krijgen
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires