Pixel 8 van mijn vrouw heeft weer die groene waas, dat had zij vanochtend. Ze vroeg wat moet ik doen: "Ja, herstart even..." -> scherm kregen we niet meer aan de praat. Meegenomen naar werk, gehangen aan een powerbank en voor lunch zag ik het scherm weer werken. Na de lunch helaas weer zwart, geen leven in het scherm. Maar toestel is wel "alive" aangezien ik hem voel trillen.
En ik zeg weer, want eind augustus '25 is het originele toestel al door Google vervangen door het huidige, nu defecte, refurbished toestel.
De grap is echter dat de IMEI van dit refurbished toestel niet aangeeft onderdeel te zijn van het Extended Warranty Program, dit terwijl de issues zo nagenoeg vergelijkbaar zijn.
Google gebeld en nu gaat een team van "experts" beoordelen of het toestel niet alsnog meekan in dit programma. Anders is het minstens 125 euro betalen, en dat is ie het niet meer waard, lijkt mij.
Het display van de Pixel 8 vertoont een groen scherm defect waarbij het volledige scherm groen verkleurt. Na het uitschakelen van het toestel start het apparaat niet meer op, het scherm blijft volledig zwart. Het toestel reageert wel nog op aanraking (haptic feedback voelbaar) wat aangeeft dat het apparaat actief is maar het display niet functioneert. Dit is hetzelfde display-defect als bij de vorige Pixel 8 toestel, dat eerder door Google is vervangen onder reperatieverzoek.