Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Even een vraagje over het vervangen van het scherm. Wij hebben laatst een gebroken scherm van een pixel 7 laten vervangen. Die telefoon moest toen achteraf nog ge-reset worden om de vingerafdruk opnieuw in te kunnen stellen. Is dat bij het onder garantie vervangen van het scherm van een pixel 8 ook nog nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Bij mijn Pixel 8 werkt de functie: "Tikken om de telefoon te checken" niet meer. De functie aan en uit gezet, telefoon paar keer herstarten helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

duvekot schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:41:
[...]

Maak je geen zorgen .. ik had precies hetzelfde en ze weten daar wel hoe ze het moeten nakijken/veroorzaken .. of ze repareren het gewoon altijd standaard en gaan uit van de goede bedoelingen van de klant.(Want waarom zou je hem anders opsturen :? ). Ik kreeg die van mij terug met een nieuw scherm (want mijn screenprotector zat er niet meer op) maar verder dus wel het zelfde toestel. (Ik had een screenshot van de IMEI en serienummer gemaakt voordat ik hem opstuurde)

Succes met het overzetten naar je backup telefoon .. en hopelijk weer snel je Pixel 8 terug.
Toevallig een collega en een vriend met een Pixel die in de afgelopen maand ook hun telefoon hebben laten repareren (met hetzelfde issue), lijkt haast wel opzettelijk. De service is trouwens waanzinnig snel. Ik heb hem afgelopen vrijdag op de bus gedaan, naar Polen (uiteraard alles door Google betaald) met UPS. En deze ochtend komt hij alweer (gerepareerd) terug.

Edit: hij is gisteren teruggekomen. Keurig verpakt, zelfde telefoon, maar het glas "voelt" zelfs iets anders (steviger), maar misschien is dat iets tussen mijn oren. Ik ben in elk geval hartstikke blij met mijn Pixel 8 (na een week een Samsung A16 te hebben gebruikt, wat is die One UI klote zeg)... :P

[ Voor 12% gewijzigd door spaceboy op 26-06-2025 09:38 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:43
spaceboy schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 08:24:
[...]

Toevallig een collega en een vriend met een Pixel die in de afgelopen maand ook hun telefoon hebben laten repareren (met hetzelfde issue), lijkt haast wel opzettelijk. De service is trouwens waanzinnig snel. Ik heb hem afgelopen vrijdag op de bus gedaan, naar Polen (uiteraard alles door Google betaald) met UPS. En deze ochtend komt hij alweer (gerepareerd) terug.
Het probleem met mijn toestel – een roze lijn op het display – trad niet continu op en was tijdens de eerste reparatieperiode niet zichtbaar. Daardoor is het toestel ongerepareerd teruggestuurd, ondanks dat ik hierover contact had gehad met Google via de chat. Ik had voor de zekerheid ook nog een foto in de doos toegevoegd. Na veel gedoe heb ik het toestel opnieuw moeten opsturen. Gelukkig is het toen binnen een week wel gerepareerd retour gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:56
spaceboy schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 08:24:
[...]

Toevallig een collega en een vriend met een Pixel die in de afgelopen maand ook hun telefoon hebben laten repareren (met hetzelfde issue), lijkt haast wel opzettelijk.
Het is niet voor niets dat Google die extended warranty heeft ingericht voor problemen met het scherm. Dat was vrij snel duidelijk dat de eerste batches van de Pixel 8 dat probleem hebben. Dus Google kon vrij weinig anders meer doen.
De service is trouwens waanzinnig snel. Ik heb hem afgelopen vrijdag op de bus gedaan, naar Polen (uiteraard alles door Google betaald) met UPS. En deze ochtend komt hij alweer (gerepareerd) terug.
Dat is het voordeel van het weekend. Maar het gaat idd vrij snel.. we zijn erg verwend wat dat betreft in Europa. Ik heb in Australië soms wel 4 weken+ moeten wachten voordat een bestelling (die tijdens het bestelproces op levering over een week stond) eindelijk aangekomen was in West Australië. Het is niet voor niets dat ze in Australië zeggen dat WA in je adres staat voor "Wait Awhile" .. en dat ze het hebben over de Kangaroo Express of Koala Carriers als vervoerders .. en dit was nog in Perth .. leveringen buiten Perth heb je helemaal geen idee hoe lang dat gaat duren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joenos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:59
Welke privacy screen protector gebruiken jullie voor de Pixel 8a?

[ Voor 15% gewijzigd door eenhoorntje op 09-07-2025 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanrijsewijk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-08 15:30
Ook ik heb een Pixel 8 die voldoet aan de eisen om het scherm te laten vervangen.( IMEI eindigt op ..5465).
Dus verzonden naar een adres in Polen. De eerste domper volgens Google heeft het apparaat nog 3 andere fouten buiten de paarse streep die random voor de dag komt. Kosten om te repareren ruim € 300,00. Van deze z.g. problemen die Google vindt heb ik nog nooit last gehad !!! Ik heb deze Pixel 8 nog geen 1,5 jaar geleden gekocht voor € 636,00 !! Ik heb hem ongerepareerd terug laten sturen. Tweede domper op 9-06-2025 Pixel 8 verzonden en pas retour gekregen op 10-07-2025. Om dit voor elkaar te krijgen moest ik er wel zelf achterheen want nadat ik een mail ontving dat het apparaat GRATIS terug gezonden zou worden hoorde ik niets meer van Google. Conclusie: de garantie van Google mag je gewoon zelf betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:52
cvanrijsewijk schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 19:39:
Ook ik heb een Pixel 8 die voldoet aan de eisen om het scherm te laten vervangen.( IMEI eindigt op ..5465).
Dus verzonden naar een adres in Polen. De eerste domper volgens Google heeft het apparaat nog 3 andere fouten buiten de paarse streep die random voor de dag komt. Kosten om te repareren ruim € 300,00. Van deze z.g. problemen die Google vindt heb ik nog nooit last gehad !!! Ik heb deze Pixel 8 nog geen 1,5 jaar geleden gekocht voor € 636,00 !! Ik heb hem ongerepareerd terug laten sturen. Tweede domper op 9-06-2025 Pixel 8 verzonden en pas retour gekregen op 10-07-2025. Om dit voor elkaar te krijgen moest ik er wel zelf achterheen want nadat ik een mail ontving dat het apparaat GRATIS terug gezonden zou worden hoorde ik niets meer van Google. Conclusie: de garantie van Google mag je gewoon zelf betalen.
Dat is balen zeg, zeker in vergelijking met de doorgaans positieve ervaringen die men hier heeft met dezelfde reparatie. Wat waren de 3 andere fouten trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanrijsewijk
Er zou nog een audioprobleem zijn, een connectiviteitsprobleem en nog iets anders met het scherm zijn !
Deze punten werden alleen aangestipt en niet verder omschreven.
Ik heb zelf nooit iets van deze problemen gemerkt.
De Pixel 8 heb ik gekocht bij IBood die heb ik ondertussen gebeld en mijn verhaal gedaan over de service van Google.
Op hun verzoek heb ik mijn apparaat naar hen opgestuurd en zij gaan kijken wat er mogelijk is want het apparaat valt ruim binnen de garantie termijn.
Hopelijk leidt dit wel tot vervanging van het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanrijsewijk
Vanavond bericht ontvangen van iBood, ze hebben de schermfout ook geconstateerd en gaan het aankoop bedrag retourneren. Dat noem ik service daar kan Google nog wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

cvanrijsewijk schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:51:
Vanavond bericht ontvangen van iBood, ze hebben de schermfout ook geconstateerd en gaan het aankoop bedrag retourneren. Dat noem ik service daar kan Google nog wat van leren.
Je vergeet voor het gemak dat Google in dit geval helemaal niets hoeft. En iBood is nu ook niet bepaald het beste jongetje uit de klas getuige de diverse reviews https://tweakers.net/shopreview/7861/ibood/shopreviews/.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:25
Ik had sinds een paar dagen last van battery drain, 20% overnacht. Vanmorgen gechecked op een update en die was er een probleem lijkt verholpen. Was ik de enige? Voor degene met dezelfde issues handmatig checken op een update 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Laatst online: 11-09 09:05
Ik heb sinds kort een "probleem" met mijn foto's in de prullenbak van de Google Foto's app. Ik heb backup uit staan. Tijdens mijn vakanties leeg ik altijd mijn foto albums. Ondertussen was mijn vakantie in juni en de foto's staan nog allemaal in mijn prullenbak. Bij elke foto staat "nog 1 dag totdat item(s) definitief worden verwijderd".
Dat stond er gisteren, en eergisteren en waarschijnlijk morgen enz ook nog steeds.

Mijn instelling staat standaard op 30 dagen in de prullenbak tot ze verwijderd worden. Ik weet dat ik ze alsnog handmatig kan verwijderen maar iemand een idee waarom dit niet automatisch gaat?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joenos
  • Laatst online: 23:40
Security update van augustus is geland, https://support.google.co...d=16014358303017712771-EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-09 08:53
Ik heb de update van augustus geïnstalleerd. Sinds de update heb ik problemen met het uitschakelen van de niets storen stand. Wanneer die stand is ingeschakeld en ik zet 'm weer uit, blijft mijn Pixel 8 aangeven dat de stand aan staat. Dit kun je bijvoorbeeld ook zien aan het icoontje bovenin ⛔.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Huizinity schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 07:55:
Ik heb de update van augustus geïnstalleerd. Sinds de update heb ik problemen met het uitschakelen van de niets storen stand. Wanneer die stand is ingeschakeld en ik zet 'm weer uit, blijft mijn Pixel 8 aangeven dat de stand aan staat. Dit kun je bijvoorbeeld ook zien aan het icoontje bovenin ⛔.
Hebben meer mensen hier last van?
Hmm nee, werkt gewoon zoals altijd. Staat er niet toevallig een schema ingesteld? En open deur maar heb je 'm al opnieuw opgestart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huizinity
Tuktop schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:27:
[...]

Hmm nee, werkt gewoon zoals altijd. Staat er niet toevallig een schema ingesteld? En open deur maar heb je 'm al opnieuw opgestart?
Herstarten hielp niet. En een schema is er ook niet.
Maar ik kom er net achter dat wanneer ik met de volume knop en dan het luidspreker icoontje aan tik (geluid aan) het niet storen icoontje bovenin beeld weg gaat 🤓

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Regul
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:28
Korte update over mijn telefoon en het gedoe met de gratis vervanging:
Na een lange tijd heb ik eindelijk contact weten te krijgen met Google door een andere optie voor de supportchat te kiezen: als ik schermproblemen had geselecteerd werkte het gewoon niet.

Na dat ze eerst bleven hangen in "garantie gaat lopen na aankoop bij ons, en niet na aankoop bij de winkel" wilden ze het uiteindelijk verder onderzoeken wat ruim twee weken in beslag nam.
Blijkbaar stond er in hun systeem verkeerde info over het IMEI van mijn telefoon, nadat ze dit gecorrigeerd hadden werd de garantie van mijn telefoon wel herkend en kon ik de gratis schermvervanging aanvragen zonder dat daar € 125 euro voor in rekening gebracht werd.

Op dinsdag weggebracht en maandag weer terug. Dankzij repair mode hoefde ik ook verder niks opnieuw in te richten.
Dus na wat opstartproblemen is het netjes verholpen.

• Huizinity
Weet ook iemand of we het Material 3 Express design krijgen tijdens de maandelijkse update van September??

Zou ik persoonlijk enorm vet vinden!

[ Voor 29% gewijzigd door Huizinity op 28-08-2025 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:02
Huizinity schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:57:
Weet ook iemand of we het Material 3 Express design krijgen tijdens de maandelijkse update van September??

Zou ik persoonlijk enorm vet vinden!
Ja zou met de september update moeten binnenrollen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuktop
In een aantal apps is het inmiddels al aardig doorgevoerd. Over het algemeen vind ik het een succes, maar denk wel dat er nog wat moet worden gefinetuned, bijv. in de Clock app. Als je daar door de verschillende tabs gaat, is er maar weinig consistentie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ratzz
  • Laatst online: 21:46
Tuktop schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 19:51:
In een aantal apps is het inmiddels al aardig doorgevoerd. Over het algemeen vind ik het een succes, maar denk wel dat er nog wat moet worden gefinetuned, bijv. in de Clock app. Als je daar door de verschillende tabs gaat, is er maar weinig consistentie.
Dat was me ook al opgevallen en ik weet nog niet of ik er heel blij van wordt, ik vind het eigenlijk maar lomp. De Clock app is inderdaad helemaal een crime, zeker als je een wekker wilt instellen op een bepaalde dag.

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
ratzz schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 21:13:
[...]

Dat was me ook al opgevallen en ik weet nog niet of ik er heel blij van wordt, ik vind het eigenlijk maar lomp. De Clock app is inderdaad helemaal een crime, zeker als je een wekker wilt instellen op een bepaalde dag.
Ik vind het wel een stuk beter. Meer apple / simpel zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
ratzz schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 21:13:
[...]

Oh dat vind ik dan juist wel weer prima te doen. Plusje voor nieuwe wekker, tijd kiezen, de wekker aanklikken, gewenste dagen aantikken, opslaan. Ben eigenlijk alweer vergeten hoe het hiervoor was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Vind de wijzigingen tot nog toe erg wennen. Wanneer je gebeld wordt bijvoorbeeld is het nu naar links of naar rechts swipen in plaats omlaag of omhoog. Heb dat maar meteen uitgezet en gewoon knoppen ingesteld voor opnemen of weigeren..

Ben wel benieuwd wat er straks nog meer aan komt met de update van september, want de klok app is nu wel erg inconsistent inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja het is een beetje veranderen om het veranderen. En een beetje deja vu ook. Vroegah was alles vierkant, toen ronder, nu weer vierkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 12:00
Mijn vriendin loopt sinds een week te klagen over een veranderde interface (Pixel 7a). En sinds gisteren zie ik ook aanpassingen op mijn Pixel 8a (tot nu alleen de calculator met nieuw design).

Maar, nu de hamvraag: Mijn vriendin's 7a had deze week te maken met een leeglopende accu: 's avonds voor het naar bed gaan op 50+ procent, de volgende ochtend een gemiste wekker want accu leeg.
En ik vandaag ook met mijn 8a: tijdens de lunch (12u) had ik nog 50%. Nu (16:15u) nog maar 20%.

Zowel bij de Pixel 7a en mijn 8a slurpt Google door de Playstore en door Chrome ineens veel stroom.
Voor het slapen sluiten we altijd alle apps en gaat ook internet/locatie/wifi/bluetooth uit.

Zou dit te maken hebben met de uitrol van deze Material updates?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 07:24:
Ja het is een beetje veranderen om het veranderen. En een beetje deja vu ook. Vroegah was alles vierkant, toen ronder, nu weer vierkant.
Plus die wekker :F Je hoeft nu alleen maar op "snoozen" of "uitschakelen" te klikken in plaats van omhoog of omlaag te swipen. Dit maakt dat je nu veel sneller per ongeluk je wekker uit kan zetten met je slaperige hoofd omdat het slechts 1 klik is.

Voorheen was het imo beter omdat het een bewuste actie was, die tevens overeen kwam met het opnemen van je telefoon. Nu is het pure willekeur en ik vind het geen verbetering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ratzz
Joster schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 18:02:
[...]

Plus die wekker :F Je hoeft nu alleen maar op "snoozen" of "uitschakelen" te klikken in plaats van omhoog of omlaag te swipen. Dit maakt dat je nu veel sneller per ongeluk je wekker uit kan zetten met je slaperige hoofd omdat het slechts 1 klik is.

Voorheen was het imo beter omdat het een bewuste actie was, die tevens overeen kwam met het opnemen van je telefoon. Nu is het pure willekeur en ik vind het geen verbetering.
Buiten de rare fratsen is de nieuwe vormgeving ook niet echt serieus te noemen, het lijkt wel een kindertelefoon ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
ratzz schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 18:13:
[...]
Buiten de rare fratsen is de nieuwe vormgeving ook niet echt serieus te noemen, het lijkt wel een kindertelefoon ofzo.
Ik vind het wel leuk, weer eens wat anders. En zoveel verschil is er nou ook weer niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Tuktop schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 18:52:
[...]

Ik vind het wel leuk, weer eens wat anders. En zoveel verschil is er nou ook weer niet, toch?
Ik vind het soms nogal straight into your face als je slechtziend bent ofzo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slFO67FZrWduqa7pIhbX-wdnLYc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/z4bhwJztpNqEc2HweTpvLp98.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
ratzz schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:39:
[...]

Ik vind het soms nogal straight into your face als je slechtziend bent ofzo.
[Afbeelding]
Ok maar je hebt de fontsize ook wel echt groot staan. Hier ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRv_Nxa_pujL9nuJoIiKMNTVJGU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zmRiCXEUpidWKY6esHxP7g4i.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
Tuktop schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:07:
[...]

Ok maar je hebt de fontsize ook wel echt groot staan. Hier ziet het er zo uit:...
Ik weet niet of welke grootte je het hebt staan maar als ik hem op de tweede stop.zet doet het niks voor de klok weergave.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWyYCm-rQvpF5P7t__JXerWxVIs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sBDb4wxROUXKxoJXiwCXDIpc.png?f=fotoalbum_large

En dit is op 0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzfND4E2bn_lEXmInkflTt7tFKg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IF2AnJziq2DfVM7ANM0QN6eC.png?f=fotoalbum_large

App versie is 8.1 (799019792), misschien zit daar verschil in met die van jou?

Edit: Gevonden, ik had de letters op VET staan.

[ Voor 25% gewijzigd door ratzz op 02-09-2025 21:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuktop
De September-update wordt uitgerold. Notes 1 t/m 3 zijn van toepassing op de Pixel 8-reeks. Veel bugfixes!

Ik krijg 'm overigens nog niet direct binnen; de uitrol kan tot enkele weken duren maar in mijn ervaring is het eerder maximaal enkele dagen.
What’s included

The September 2025 update includes bug fixes and improvements for Pixel users – see below for details

Audio
Fix for issue Call Audio quality in certain conditions*[2]
Fix for issue causing occasional system instability and performance slowdowns in certain conditions*[2]
General improvements for system stability and performance in certain conditions*[1]

Battery & Charging
Fix for: Battery Health display issues in certain conditions*[4]

Biometrics
General improvements for fingerprint recognition and response in certain conditions*[2]

Bluetooth
Fix for improvements in stability or performance for Bluetooth in certain conditions*[2]

Camera
General improvements for camera stability and performance in certain conditions*[3]

Display & Graphics
Fix for issue with screen turning black during transitions from a webpage in the in-app browser under certain conditions*[5]

Framework
Fix for an issue where users are unable to type and keyboard stops responding in certain conditions*[2]
Fix for issue with the power button stops working, in certain instances when connected to Android Auto and charging via USB-C*[1]
Fix for secondary language showing up in quick settings in certain conditions*[2]
General improvements for performance and stability in certain UI transitions*[2]

Kernel
Fix for a stability and performance in certain conditions*[2]

System
Fix for a system stability and performance issues in certain conditions*[2]
Fix for issue causing Pixel launcher crash in certain conditions*[2]
Fix for issue occasionally causing system instability in certain conditions*[1]

Telephony
General improvements for network connection stability and performance in certain conditions*[2]

User Interface
Fix for a crash impacting Android stability metrics*[2]
Fix for a Java crash in System UI related to the Quick Tap gesture*[2]
Fix for devices becoming unresponsive to touch across multiple screens or apps in certain conditions*[2]
Fix for issue where long screenshots would sometimes duplicate content in certain conditions*[2]
Fix for issues with navigation gestures in certain conditions*[2]
Fix for issues with Quick Settings (QS) shade in certain conditions*[2]
Fix for: Home button not responding reliably, leading to a frustrating user experience and difficulty navigating applications*[2]
Edit: ah, zo te zien is dit ook de QPR1 release. In dat geval is er veeeel meer nieuws dan bovenstaande bugfixes. 9to5google heeft een mooi overzicht:
https://9to5google.com/20...in-android-16-qpr1-video/

Edit 2: rolt nu binnen op mijn P8P (0,96GB).

[ Voor 10% gewijzigd door Tuktop op 03-09-2025 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
Hier aan het installeren, Pixel 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
stefxx schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:08:
Hier aan het installeren, Pixel 8.
Hier ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
  • Nu online
Binnen het uur afgerond. Vooral de quick settings veranderingen ben ik erg blij mee. En een extra regel ruimte in de launcher. Blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
stefxx schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:06:
Binnen het uur afgerond. Vooral de quick settings veranderingen ben ik erg blij mee. En een extra regel ruimte in de launcher. Blij mee!
Jaa wow, wat een vooruitgang! Merk daarnaast echt overal kleine verbeteringen, en kom er vast nog wel meer tegen. Erg blij mee. Dit is voor mij een van de voornaamste redenen om een Pixel te hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:49
Nou, update is klaar, maar ik vind het best wel lelijk eigenlijk. Zeker boven in de statusbalk al die dikke symbolen en letters, lijkt wel een speelgoed telefoon zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
zunrob schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:31:
Nou, update is klaar, maar ik vind het best wel lelijk eigenlijk. Zeker boven in de statusbalk al die dikke symbolen en letters, lijkt wel een speelgoed telefoon zo...
Jammer. Hopelijk kun je eraan wennen, want dit gaat het wel blijven de komende tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Huizinity
Smaken verschillen. Ik vind het er supertof uit zien. Wat meer bij de tijd als je het mij vraagt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Tuktop schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:38:
[...]

Jammer. Hopelijk kun je eraan wennen, want dit gaat het wel blijven de komende tijd.
Haha, dat zeg je mooi. :) Kwestie van wennen inderdaad. Ik vind vooral de iconen, bijvoorbeeld wifi en batterij, zo dik. Ik krijg daar een beetje Samsung 2008 telefoon vibes van, maar weet niet of dat terecht is.

Ik ga eens zoeken welke verbeteringen er nog meer zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is gewoon iOS-based, ook niet helemaal mijn ding...
Draai het echter alweer een paar dagen op de Pixel 10 Pro, het went langzaam...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Joster
  • Nu online
Ik heb de update nog niet ontvangen maar hiervan word ik wel behoorlijk huiverig :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Update kwam binnen en toch maar direct geïnstalleerd. Moet inderdaad zeggen, dit is wennen!

Oude situatie (imo clean en duidelijk):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPYOz2enX2ZI1OqKx2h-qQZZ0dw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jwT4FgTNFLBQlFE0I8S3hf4O.png?f=fotoalbum_large

Hier zag ik ook netjes het bereik van mijn beide mobiele netwerken staan.

Nieuwe situatie (imo inderdaad te speels):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3t_lt6xZjU_OvCiNhoWnt5wwPM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RKb5p1gLReaBjFBgkD84jG5A.png?f=fotoalbum_large

Heb ik nu streepjes en bolletjes onder elkaar voor de mobiele netwerken? Kan het kloppen dat mensen met 1 simkaart gewoon enkel streepjes hebben?

Indien ik de snelle instellingen naar beneden swipe zie ik wel gewoon de 2 mobiele netwerken naast elkaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jekrVt1ZqBX78ewZA65IbDd3Gdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/53TwdMFoJljyTB4iyekojVQu.jpg?f=fotoalbum_large

En hier zijn het dus gewoon weer strakke balkjes in plaats van de ovaaltjes die ik zie op mijn startscherm. Waarom is dit zo inconsistent?

Moet zeggen, ik vond het oude - wat imo ietwat meer clean en zakelijk was - mooier en fijner. Dat speelse en bovenal inconsistente gedoe hoeft van mij niet zo.

• zunrob
De telefoon voelt in ieder geval niet trager aan na de update. Wat me wel opvalt is dat het lijkt alsof sommige apps nu worden afgesloten, in plaats van op de achtergrond open blijven. Bijvoorbeeld Home Assistant lijkt steeds afgesloten te worden.

• Tuktop
Joster schreef op donderdag 4 september 2025 @ 06:51:
[...]

Heb ik nu streepjes en bolletjes onder elkaar voor de mobiele netwerken? Kan het kloppen dat mensen met 1 simkaart gewoon enkel streepjes hebben?
Klopt: als de statusbar niet is uitgevouwen, toont dat icoon het bereik van beide simkaarten in één. De primaire sim is de bovenste (balkjes) en de tweede sim de onderste (stipjes).

Als je de statusbar uitvouwt, zie je van elk meer info + elk hun eigen balkjes.

Ik heb geen dual sim, dus ik zie in beide gevallen alleen balkjes (geen stipjes eronder). Niet inconsistent dus, maar een ontwerpkeuze.

[ Voor 18% gewijzigd door Tuktop op 04-09-2025 09:10 ]

• Joster
  • Nu online
Tuktop schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:08:
[...]

Klopt: als de statusbar niet is uitgevouwen, toont dat icoon het bereik van beide simkaarten in één. De primaire sim is de bovenste (balkjes) en de tweede sim de onderste (stipjes).

Als je de statusbar uitvouwt, zie je van elk meer info + elk hun eigen balkjes.

Ik heb geen dual sim, dus ik zie in beide gevallen alleen balkjes (geen stipjes eronder). Niet inconsistent dus, maar een ontwerpkeuze.
Dat laatste snap ik, maar wat ik er vooral inconsistent aan vind is de "ovalen" balkjes op het startscherm en de rechthoekige balkjes met haakse hoeken in de uitgevouwen statusbar ;)

• Tuktop
Joster schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:16:
[...]

Dat laatste snap ik, maar wat ik er vooral inconsistent aan vind is de "ovalen" balkjes op het startscherm en de rechthoekige balkjes met haakse hoeken in de uitgevouwen statusbar ;)
Ik snap niet wat je bedoelt. Ik denk dat je met 'ovaal' eigenlijk pilvormig bedoelt, en dat zijn ze allebei, met dezelfde radius. Heb de twee varianten uit je screenshots even naast elkaar gelegd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z968-tLMQfjx1Ck-7jbW4Bl0F3E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wmSlLLG323QR8H4QAVtmqhTG.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ratzz
Het vergrootglas is verdwenen uit de snelle instellingen, dat is wel een teleurstelling.
De dikke iconen in de statusbar kunnen mij ook niet bekoren, zeker niet die dikke batterij, dat lijkt wel een gat in mijn scherm. Ik had ook graag de netwerk verbinding erop willen zien maar daar is geen plek voor. Ik zou het wat kunnen verbeteren maar dan zou ik de weergave grootte op zijn kleinst moeten zetten en dat is niet te doen op mijn pixel 8.
Positief, het is allemaal super responsief en de vingrafsruk scanner werkt weer naar behoren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JF_Kp2V2AFMB6cEzYdZef0wNfXg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IDJgz6ZIln9SrqRz0qDJ8peI.png?f=fotoalbum_large

Edit: Alsnog het vergrootglas kunnen toevoegen aan de snelle instellingen door hem als geïnstalleerde app toen te voegen, het is dus geen systeem app meer blijkbaar. Maar dat valt behoorlijk uit de toon qua vormgeving.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPIeTfPvo9PTz52sE1sN153eoU4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/av4AlMmUka7P0yucDTcLeP5d.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door ratzz op 04-09-2025 10:51 ]

• Joster
  • Nu online
Tuktop schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:30:
[...]

Ik snap niet wat je bedoelt. Ik denk dat je met 'ovaal' eigenlijk pilvormig bedoelt, en dat zijn ze allebei, met dezelfde radius. Heb de twee varianten uit je screenshots even naast elkaar gelegd:
[Afbeelding]
Ohja, ik bedoel hier inderdaad pilvormig.

Wat ik verder bedoel is dat bovenstaande vormen (op het startscherm) dus verschillen van deze (na het uitvouwen van de statusbar):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jekrVt1ZqBX78ewZA65IbDd3Gdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/53TwdMFoJljyTB4iyekojVQu.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: lees nu je post pas goed en in jouw optiek zijn ze hetzelfde. Dat kan, maar visueel ziet het er (zonder in te zoomen of te schalen) in het eerste oogopslag bij mij echt anders uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Joster op 04-09-2025 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Joster schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:52:
[...]

Edit: lees nu je post pas goed en in jouw optiek zijn ze hetzelfde. Dat kan, maar visueel ziet het er (zonder in te zoomen of te schalen) in het eerste oogopslag bij mij echt anders uit.
Dat kan natuurlijk, onze ogen verschillen nou eenmaal. Maar ik begreep je in eerste instantie niet, want in mijn optiek ziet het dus wél hetzelfde uit, ook visueel/in eerste oogopslag. En het ís dus ook het echt hetzelfde. Nou goed, agree to disagree wat mij betreft want het is verder een vrij zinloze discussie op de donderdagochtend :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
ratzz schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:42: zeker niet die dikke batterij, dat lijkt wel een gat in mijn scherm.
Je kunt daar het percentage laten zien, heb ik ook.

Ik vind het wel leuk dat het er weer eens anders uitziet, toch het gevoel dat je weer wat nieuws hebt 🤗. Wel jammer dat Wifi en mobiele netwerken nog altijd onder 1 knop zitten, vroeger waren dit er twee en kon je ze sneller in en uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
Card Nox schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:11:
[...]

Je kunt daar het percentage laten zien, heb ik ook.
...
Dat heb ik net toegepast, zag het voorbij komen in een ander screenshot hier.

Natuurlijk zijn er ook goede dingen te melden, Instellingen zijn nu een stuk overzichtelijker naar mijn idee o.a. door de kleuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ratzz
Alsnog het vergrootglas kunnen toevoegen aan de snelle instellingen door hem als geïnstalleerde app toen te voegen, het is dus geen systeem app meer blijkbaar. Maar dat valt behoorlijk uit de toon qua vormgeving.

[Afbeelding]
Ik kom er net achter dat je zelf de grootte kunt aanpassen van de items in snelle toegang. Dus het kleine rondje voor het vergrootglas kan gewoon op dezelfde grootte als de rest. Je kunt dus in principe veel meer kwijt onder snelle toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Laatst online: 15-09 13:57
Sinds een paar dagen lijkt het alsof de functie voor opladen tot 80% is verwijderd. Die had ik sinds de invoering aan staan, maar nu laadt hij weer 'gewoon' op tot 100% en de optie is verdwenen uit het batterij menu.

Is dit bij anderen ook zo?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Malfunctions schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:22:
Sinds een paar dagen lijkt het alsof de functie voor opladen tot 80% is verwijderd. Die had ik sinds de invoering aan staan, maar nu laadt hij weer 'gewoon' op tot 100% en de optie is verdwenen uit het batterij menu.

Is dit bij anderen ook zo?
Ik gebruik het niet maar de functie is hier gewoon beschikbaar. Instellingen > Batterij > Batterijconditie > Optimalisatie voor opladen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOPdMLPnl0ySdjPnQheF2sBIetY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Uc1Kh5lWUINTIPZZ6vihpnhJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Laatst online: 15-09 13:57
@Tuktop na een herstart is de optie weer terug. Heel gek, maar het zal wel.

Het verplicht naar 100% laden duurt soms heel lang. Dan staat er al 100% en de tekst opgeladen onderin, maar moet je wachten tot het schildje bij het batterij icoon verschijnt. Dat kan rustig nog een uur duren of langer.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Krijgen we bij de volgende Update comic sans? Wat een over geaccentueerde dikke letters en iconen zeg. Bah.

@ratzz ik zie ook dat het nogal inconsistent is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ns7_H6aJNPVZMUpxxRKJ8VT7cZE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vY7qX68b5ilPLVE24DUcOO4e.png?f=fotoalbum_large

4x 'afgerond vierkant' en 4x 'pill'
Lijkt niet af.

[ Voor 66% gewijzigd door MikeyMan op 05-09-2025 19:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 18:38:
Krijgen we bij de volgende Update comic sans? Wat een over geaccentueerde dikke letters en iconen zeg. Bah.

@ratzz ik zie ook dat het nogal inconsistent is:
[Afbeelding]

4x 'afgerond vierkant' en 4x 'pill'
Lijkt niet af.
Tsja wanneer een knop 'aan' staat wordt hij afgerond vierkant en wanneer die uit staat meer een pil vorm, dat is niet inconsistent maar een design taal keuze.
Zoals hier boven aangegeven kun je van die iconen overigens ook het formaat vwijzigen. Ik ben wel tevreden over de wijzigingen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Majesty ook een designkeuze kan inconsistent zijn.

Zoals ik al zei: veranderen om het veranderen. Ze weten blijkbaar van gekkigheid niet meer wat ze nu weer moeten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuktop
MikeyMan schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:33:
@Majesty ook een designkeuze kan inconsistent zijn.

Zoals ik al zei: veranderen om het veranderen. Ze weten blijkbaar van gekkigheid niet meer wat ze nu weer moeten doen.
Het is gewoon consistent: uitgeschakeld is pilvorm, ingeschakeld is rechthoek met afgeronde hoeken. Je kan het lelijk vinden, maar het is een bewuste en consistente ontwerpkeuze. Als ontwerpkeuze is het volgens mij niet iets dat specifiek bijdraagt aan een betere UI, daar ben ik het wel mee eens, maar ik vind het wel een leukere, minder saaie UI. Maar smaken verschillen, zo blijkt.

Veranderen om het veranderen, tsja, dat kun je vinden. Ik denk dat er wel degelijk een gedachte achter zit, en bijvoorbeeld het feit dat we nu eindelijk (!) quick settings kleiner kunnen maken (1x1 ipv 2x1) vind ik echt een verademing. En bijvoorbeeld de Bluetooth tile (als je die op 2x1 zet), heel handig dat je nu in die ene knop zowel de toggle hebt om Bluetooth in- en uit te schakelen, als de mogelijkheid om het menu te openen waar je apparaten kunt verbreken/verbinden/zoeken. Dat kon eerst ook al met een long-press geloof ik, maar nu is het óók visueel ondervangen.

[ Voor 32% gewijzigd door Tuktop op 06-09-2025 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Vannacht is de telefoon tot 100% geladen terwijl ik laden tot 80% aan heb staan, apart. Krijg beetje flashbacks naar een paar maanden geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Card Nox schreef op zondag 7 september 2025 @ 08:04:
Vannacht is de telefoon tot 100% geladen terwijl ik laden tot 80% aan heb staan, apart. Krijg beetje flashbacks naar een paar maanden geleden.
Eens in de zoveel tijd laadt het door tot 100%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Tuktop schreef op zondag 7 september 2025 @ 08:14:
[...]

Eens in de zoveel tijd laadt het door tot 100%.
En na een (grote) update zie je dat vaak ook. Bij mij laadde hij na de update ook weer op100, nu stopt ie weer op 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-09 16:52
Joster schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 06:55:
Vind de wijzigingen tot nog toe erg wennen. Wanneer je gebeld wordt bijvoorbeeld is het nu naar links of naar rechts swipen in plaats omlaag of omhoog. Heb dat maar meteen uitgezet en gewoon knoppen ingesteld voor opnemen of weigeren..
Vind dit ook erg wennen.
Geef mensen anders de keus.
Horizontaal of vertikaal nu weer verplicht hun keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjebon
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06:59
Als je nu de werkbalk van google onderin je scherm opent, kan het kloppen dat nu van allerlei "trending content" ziet ?

Is dat iemand meer opgevallen?

En is hier iets aan te doen?

• zunrob
Ik merk wel sinds de update dat aanrakingen minder goed worden geregistreerd. Hij typt regelmatig een andere letter, of opent een compleet andere app dan die waarop ik klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-09 17:58
Zijn er nog mensen die de september update nog niet hebben op de Pixel 8, normaal gesproken zou ik hem woensdag of donderdag avond hebben, maar helaas heb ik hem nu nog niet, weet iemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:53
Die heb ik gewoon kunnen downloaden/installeren.
Heb ik gedaan voordat de P8Pro als backup de kast in ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04:27
Bij mij crasht outlook app als ik oudere email berichten opzoekt. Dit heb ik niet bij mijn oude Android telefoon van 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 16:05
Bij mij werkt de update tot nu toe vlekkeloos. Ben heel blij met het nieuwe design en vind vooral de aanpasbaarheid van de tiles erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Laatst online: 15-09 11:26
Ik draai ook probleemloos sinds de update. Ik geloof dat ik afgelopen weekend de update heb gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
maniac2003 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:11:
Die heb ik gewoon kunnen downloaden/installeren.
Heb ik gedaan voordat de P8Pro als backup de kast in ging.
Mag ik vragen waar je dit gedaan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
Gerrya schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 13:03:
[...]

Mag ik vragen waar je dit gedaan hebt.
Instellingen > Systeem > Software updates

Als ik moet wachten op de OTA push dan duurt het soms weken. Dus ik check altijd even op/kort na de releasedatum.

[ Voor 22% gewijzigd door maniac2003 op 12-09-2025 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
maniac2003 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 13:19:
[...]

Instellingen > Systeem > Software updates

Als ik moet wachten op de OTA push dan duurt het soms weken. Dus ik check altijd even op/kort na de releasedatum.
Hi hi ja dat weet ik, maar dat doe ik al een paar dagen, maar er komt niks binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Gerrya schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 13:24:
[...]

Hi hi ja dat weet ik, maar dat doe ik al een paar dagen, maar er komt niks binnen
Oh wacht, jij hebt de reguliere 8. Ik de 8 Pro, wellicht dat daar het verschil zit.

Even gecheckt. De OTA image voor de Pixel 8 is er ook.
Anders wellicht de update sideloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 17:11

crashtestdummy

Ajoeto member

[...]

Heb je al een reboot geprobeerd?

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
crashtestdummy schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 17:15:
[...]

Heb je al een reboot geprobeerd?
Hoe moet dat dan en wat is dat dan precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je toestel werkt er niet minder om, gewoon lekker weekend vieren!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:45
8a zojuist ook naar 16 gegaan. werkt lekker tot zover....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
[...]

Wel meerdere keren achter elkaar proberen, als ik 1x check doet hij vaak niets maar ja 2 a 3x komt hij dan toch.

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:39

Hans1956

Pixel 8 Pro

Sinds de P8pro update op 5 september blijft het opladen tot 100% doorgaan, ondanks de instelling op 80%. Ik heb al wat wijzigingen aangebracht en getest (na reboot) maar tot nu toe stopt het laden niet op 80%. Iemand tips?

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Hans1956 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 13:48:
Sinds de P8pro update op 5 september blijft het opladen tot 100% doorgaan, ondanks de instelling op 80%. Ik heb al wat wijzigingen aangebracht en getest (na reboot) maar tot nu toe stopt het laden niet op 80%. Iemand tips?
Heb je de telefoon al eens lang aan de lader laten hangen, totdat het schild-icoontje verschijnt? Anders wellicht even de optie uitschakelen, herstarten en weer inschakelen. En dan de eerste stap nog eens proberen.

• Hans1956

Hans1956

Pixel 8 Pro

Het opladen doe ik met een slimme stekker die vroeg in de morgen enkele uren aan schakelt. Ik heb zo ver ik weet nog geen schild icoontje van Google gezien. (Wel van safe online van Ziggo)
Ik zal het opladen eens overdag gaan doen zodat ik kan volgen wat er gebeurt. Voor de update ging het opladen tot 80% en soms tot 100% wel goed.

• maniac2003
Na de update al tot 100% geladen voor de kalibratie?
Als ik je commentaar goed lees wel maar vraag het even voor de zekerheid.

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:56
Laat je de telefoon echt langere tijd aan de oplader gehouden? Het duurt eventjes voordat de telefoon de 100% registreert nml .. dan krijg je het zelfde icoontje bij de batterij indicator te zien als bij 80%.

• Hans1956

Hans1956

Pixel 8 Pro

Ik zal de komende dagen het opladen langer door laten gaan zodat de 100% zeker bereikt wordt. Eens kijken of dat iets veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Superman schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:21:
Bij mij crasht outlook app als ik oudere email berichten opzoekt. Dit heb ik niet bij mijn oude Android telefoon van 2019.
Ik herken dit, erg irritant inderdaad. Heb er na updaten naar 16 geen last meer van gehad geloof ik. Maar anders eens de app opnieuw instellen / cache+data verwijderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans1956

Hans1956

Pixel 8 Pro

Hans1956 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:56:
Ik zal de komende dagen het opladen langer door laten gaan zodat de 100% zeker bereikt wordt. Eens kijken of dat iets veranderd.
De eerste dag heeft al een goed resultaat gebracht met de langere laadtijd. Vanmorgen was het 80%.
Wordt vervolgd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ratzz
Ik wil toch even melden dat ik alsnog heel blij ben met de laatste update. Van mij hoeven ze bij wijze van spreken geen meer updates meer te geven. Het gaat allemaal zo soepel ondanks dat smooth display uit staat. Het viel me ook op dat sommige apps wel heel rustig oogde zoals nu.nl en rtl4 nieuws, wat blijkt, de advertenties worden niet meer doorgeladen! Er is even een blanco vlak met de melding erin advertentie om dan direct weer te verdwijnen alsof het er nooit is geweest. Nog iemand met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Laatst online: 22:45
Het valt me op dat ik na de update de Rabobank app niet meer kan installeren. Ik wilde deze installeren maar krijg een "Your device isn't compatible with this version." Nog iemand hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
ratzz schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:34:
Ik wil toch even melden dat ik alsnog heel blij ben met de laatste update. Van mij hoeven ze bij wijze van spreken geen meer updates meer te geven. Het gaat allemaal zo soepel ondanks dat smooth display uit staat. Het viel me ook op dat sommige apps wel heel rustig oogde zoals nu.nl en rtl4 nieuws, wat blijkt, de advertenties worden niet meer doorgeladen! Er is even een blanco vlak met de melding erin advertentie om dan direct weer te verdwijnen alsof het er nooit is geweest. Nog iemand met deze ervaring?
Ik ook heel erg tevreden, de telefoon voelt zo inderdaad prima 'af' maar ben benieuwd wat ze de komende 5 jaar nog in petto hebben. Gelukkig vind ik de doorgevoerde veranderingen vaak positief en verfrissend. Ik merk overigens geen verschil in advertenties, lijkt me ook niet echt een bedoelde/ingebouwde feature van A16/QPR1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
Tuktop schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:21:
[...]
... Ik merk overigens geen verschil in advertenties, lijkt me ook niet echt een bedoelde/ingebouwde feature van A16/QPR1.
Het is in ieder geval een bijzondere gewaarwording. Ik ben me ook niet bewust ervan dat ik zelf iets gedaan heb wat dit veroorzaakt. Voor nu geniet ik er maar van zolang het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
AnnaAnjo schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:17:
Het valt me op dat ik na de update de Rabobank app niet meer kan installeren. Ik wilde deze installeren maar krijg een "Your device isn't compatible with this version." Nog iemand hier last van?
Vreemd. Ik zit niet bij de Rabobank maar heb de app net bij wijze van test zonder problemen geïnstalleerd.

Geen root/unlocked bootloader/custom rom in gebruik? Restart al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaAnjo
Tuktop schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:42:
[...]

Vreemd. Ik zit niet bij de Rabobank maar heb de app net bij wijze van test zonder problemen geïnstalleerd.

Geen root/unlocked bootloader/custom rom in gebruik? Restart al geprobeerd?
Nee gewoon standaard rom (of het moet vanaf de winkel een custom rom erop zijn gezet maar dat lijkt me niet). Restart helpt ook niet. Andere bank apps kunnen gewoon geïnstalleerd worden, alleen de Rabobank app niet. Apart, ik dacht dat 16 misschien nog niet ondersteund werd ... Maar als dat het niet is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
AnnaAnjo schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:54:
[...]

Nee gewoon standaard rom (of het moet vanaf de winkel een custom rom erop zijn gezet maar dat lijkt me niet). Restart helpt ook niet. Andere bank apps kunnen gewoon geïnstalleerd worden, alleen de Rabobank app niet. Apart, ik dacht dat 16 misschien nog niet ondersteund werd ... Maar als dat het niet is
Op Reddit kwam ik dit tegen:
1. Clear Play Store Storage
2. Clear Play Store Cache
3. Restart phone BEFORE reopening the Play Store
This seemed to fix the issue.
En misschien voor de zekerheid nog even op updates checken bij: Instellingen > Beveiliging en privacy > Systeem en updates > beide opties checken op updates.

En: Instellingen > bovenste item (je accountnaam) > Alle services > Systeemservices > daar even rondneuzen of er updates zijn.

Voordat je het vraagt: ja, het zou veel makkelijker moeten zijn om alle systeemupdates uit te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnnaAnjo
Tuktop schreef op maandag 15 september 2025 @ 21:18:
[...]

Op Reddit kwam ik dit tegen:

[...]

En misschien voor de zekerheid nog even op updates checken bij: Instellingen > Beveiliging en privacy > Systeem en updates > beide opties checken op updates.

En: Instellingen > bovenste item (je accountnaam) > Alle services > Systeemservices > daar even rondneuzen of er updates zijn.

Voordat je het vraagt: ja, het zou veel makkelijker moeten zijn om alle systeemupdates uit te voeren.
Ik had al de cache leeg gegooid maar niet in combinatie met een restart. Dat was het! Bedankt :)
Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires