joblauwblomme schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:14:
Gisteren ook de update ontvangen op P8. Tijdens de update verloor mijn P8 de verbinding met het wifi-netwerk thuis en sinds de update ziet hij geen enkel wifi-netwerk meer.
In het drop-down-menu staat wifi ingeschakeld, maar in het instellingen-menu staat wifi uit. Als ik handmatig in het menu wifi inschakel, schakelt de telefoon zelf na enkele seconden wifi terug uit.
Reddit staat vol met identieke klachten, zonder oplossing voorlopig. Nog iemand last van dit probleem?
(Bij de vorige update schakelde mijn P8 zichzelf te pas en te onpas uit. Dit raakte na heel wat zoekwerk opgelost met een update van de Play Store-app. Leuk zo, die jarenlange updates als er bij elke update iets verkeerd loopt...)
Sinds afgelopen week werken wifi en bluetooth niet meer op mijn 8pro. Anderen op tweakers die hiermee worstelen? Reddit staat vol met klachten hierover.
Ik heb contact gehad met het serviceteam van Google. Het is een bekend hardwarematig probleem, maar omdat ik 3 weken buiten de garantietermijn zit, moet ik 380e up front betalen als ik dit wil repareren.
Wat een service, bij een bekend probleem. Dit is mij laatste Google apparaat als ze op deze manier hiermee omgaan. Is er een manier waarop ik aanspraak kan maken op mijn wettelijke garantie?
Update: In de Reddit krochten een FIX gevonden die lijkt te werken. Uiteraard had ik al een factory reset, airplane mode on/off, restart en safe mode poging gedaan, maar bluetooth & wifi ging nog steeds niet aan.
FIX die wél werkt:
- zet telefoon uit
- verwijder simkaart
- zet telefoon aan
- connect Wifi en bluetooth
- stop daarna pas simkaart in de telefoon
Hopelijk blijven WIFI en BT werken. Ben blij dat ik na een week een oplossing heb gevonden (die Google zelf ook niet wist!) Lijkt dus tóch softwarematig.
[
Voor 16% gewijzigd door
PROximity op 11-11-2025 11:49
]