Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Hoezo doet nachtzicht het dan niet?pdavie2311 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:22:
Wat zijn jullie instellingen voor camera? Ik kom er nog niet uit. Je hebt algemeen met 12MP, daarnaast Pro met 50MP maar dan werkt nachtzicht etc niet meer. Ik wil gewoon snel de beste fotos kunnen maken, haha
Nu wel weer. Snap er niks van. Kun je tussen Pro en algemeen schakelen dan? Snap het nog niet echt
Volgens mij is het tabblad pro een aantal extra instellingen die de gewone pixel niet heeftpdavie2311 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:37:
[...]
Nu wel weer. Snap er niks van. Kun je tussen Pro en algemeen schakelen dan? Snap het nog niet echt
De stommerd dat ik ben bedenk me nu pas dat ik in ieder geval op mijn desktop monitor alleen sRGB kleuren kan bekijken. En geen p3. Nou ja voor de liefhebber die misschien achter een professionele monitor zit die wel p3 kleuren kan bekijken.
Let op dit zijn niet gecropte fotos en dus kan het een seconde duren bij het laden.
12 Megapixel in sRGB kleuren
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ex2jhewE4Q5sqjNBVv38mcfV.jpg?f=user_large)
12 Megapixel P3 kleuren
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/klEyoQ7SsYqxGlunMZfLdUcH.jpg?f=user_large)
Dan krijg je de melding: De belichting kan niet worden aangepast bij 50MP..
Ik blijf het wel ontzettend jammer vinden dat zoveel feautures alleen in de US (en andere beperkte landen) te gebruiken zijn... We betalen wel de volle mep maar kunnen niet eens van alles genieten. Hopelijk komt het ooit/snel wel naar Nederland.
Google support zei hierover het volgende:
"Google is expanding in having all feature be in all countries where Pixel devices has been launched, though we do not have any specific time frame as to when will be the feature available in the Netherlands, however, I'll definitely take this as feedback and pass it to our engineering team so that they can look into this and can help with the future workaround of Pixel devices. And hopefully there would all the features in the future updates.
"
Zelf lang lopen twijfelen wel, de form factor van de 8 bevalt me eigenlijk beter, maar die camera van de Pro is toch wel een lokkertje gebleken. Enfin, plan er wel een jaar of 4 mee te doen, dus dan is die 300 extra wel een keer te doen.
[ Voor 5% gewijzigd door R4m0n_46 op 13-10-2023 19:09 ]
Welke functies zouden je een Pro doen aanschaffen? Er zijn nu al ports van de Pro camera met manual mode werkend op de P7 Pro en P6 Pro. Met een beetje geluk komen die in de komende weken/maanden naar de P8 en is er (voor mij iig) heel weinig reden om naar de Pro over te stappen.R4m0n_46 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:08:
Zelf lang lopen twijfelen wel, de form factor van de 8 bevalt me eigenlijk beter, maar die camera van de Pro is toch wel een lokkertje gebleken. Enfin, plan er wel een jaar of 4 mee te doen, dus dan is die 300 extra wel een keer te doen.
Macro en telefoto is natuurlijk wel mooi, dat ga je op de gewone 8 nooit kunnen.injectx schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:41:
[...]
Welke functies zouden je een Pro doen aanschaffen? Er zijn nu al ports van de Pro camera met manual mode werkend op de P7 Pro en P6 Pro. Met een beetje geluk komen die in de komende weken/maanden naar de P8 en is er (voor mij iig) heel weinig reden om naar de Pro over te stappen.
Telephoto klopt. Macro zit gewoon op de P8 hoor.MarnickS schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:11:
[...]
Macro en telefoto is natuurlijk wel mooi, dat ga je op de gewone 8 nooit kunnen.
Alles is digitaal in de Vodafone app, geen SIM nodig.MrVegeta schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:18:
Eventjes een kleine side-step. Ik ga vanavond mijn Pixel 8 ophalen en wil waarschijnlijk wel een eSIM (vodafone) bij gaan gebruiken. Nou hebben ze op de site daar wel een stappenplan voor > https://community.vodafon...je-abonnement/ba-p/214402 maar toch 1 simpele vraag. Ik hoef om dit te doen _niet_ mijn huidige SIM kaart in de Pixel 8 te hebben right? 't Gaat allemaal digitaal lijkt me.
Volgende week naar Korea voor een trip, wil eigenlijk vooraf een Koreaanse eSIM bestellen/installeren. Kan je meerdere eSIM's op 1 telefoon hebben of moet ik die van Vodafone eerst verwijderen?
https://support.google.com/pixelphone/answer/9449293?hl=nl hier ook al het een en ander gevonden.
Je kiest gewoon voor eSIM wissel. Maar ik vond het totaal niet gebruiksvriendelijk en het het duurde veel langer dan verwacht. Je ziet ook niks van voortgang of status.
Ze hebben het over "enkele minuten", ik had na een uur nog niks. Je kan ook niet opnieuw proberen, dat is goed, want je krijgt dan wel te zien dat de wissel al bezig is. Na ongeveer 1.5 uur had ik nog steeds alleen een SIM volgens de app en kon ik wel opnieuw proberen, nu vanaf mijn nieuwe telefoon. Ik denk pas na 3-4 uur dat ik opeens twee eSIMS had
Ik heb er één geactiveerd, dat ging opzich vrij goed en de fysieke SIM werd inactief, maar daarna duurde het nog steeds een paar uur voordat dat zichtbaar werd in de app.
Ik heb nu dus één actieve en één niet actieve. Die kan in een smartwatch ofzo, maar die heb ik niet. Het werkt dus wel, maar die app is echt een drama (met meer dingen).
Vandaag op kantoor even in gehad. Ga ze nog wat verder testen. Ik vind de integratie prachtig, ze gaan aan als je ze uit het doosje haalt, koppelen start zodra je de klep open doet, prachtig qua settings en equalizer, echt gebruiksvriendelijk en opladen via de achterkant van de Pixel is ook grappig.Popcorna schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:19:
Iemand al de pixel buds pro getest? Ben aan het twijfelen zelf te gebruiken of wellicht te verkopen of iemand cadeau doen. Heb nu goedkope JBL draadloze oordopjes.
Geluid is ook best goed, maar de ANC vond ik matig. Als hij werkt is het goed (voor zover mogelijk met oordoppen, niet te vergelijken met mijn over-ear Sony natuurlijk), maar ik hoorde mezelf bijvoorbeeld typen tijdens de muziek, alsof hij dat net doorliet of versterkte, ik hoorde het beter dan zonder buds in en beter dan met gewone oordoppen zonder ANC in. Of af en toe een stem van een collega erdoor.
Maar ik zal nog eens beter testen dit weekend. Volgens mij stonden alle instellingen goed.
Ik had er denk ik geen 229 voor over gehad.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
https://www.gsmarena.com/..._hands_on-review-2624.php
The cameras this year feel more like a sidegrade after initial testing so it's unsurprising that Google is relying heavily on AI and cloud-based processing to improve things further. They are still great cameras but nothing that will give Pixel 7 or even Pixel 6 owners severe FOMO.
What's clearly unimpressive, however, is the new Tensor G3 chip. While we weren't shocked to see it get smacked around in benchmarks by two or even three-generation-old Qualcomm and Apple chips, it was surprising just how anemic it feels even in actual everyday use. You simply do not get that smooth and fast flagship experience you expect after paying this much money, and it's disappointing that Google thinks this is a fine compromise to make in order to do some AI trickery locally that it seemingly couldn't with off-the-shelf Snapdragon chips.
Ik sla GSMarena heel hoog aan. Oef.
[ Voor 27% gewijzigd door Otto Jans op 13-10-2023 21:31 ]
Nu het accesoires topic maar zoeken naar een goed hoesje. Ik ben toch van team hoesje. Nooit echt goede ervaringen mee om dat zonder te doen.
Thanks, duurt inderdaad erg lang. Ik zie het morgen wel verschijnen. Ben benieuwd hoe dat gaat in Korea straks. Je geeft aan 229 teveel te vinden voor de oordopjes, heb je dan toevallig ook een referentie voor andere (redelijk dure) dopjes? Of vergelijk je ze met de gewone oordoppen? Ik ben iig benieuwd hoeveel beter ze zijn dan mijn budget oordopjes.Klippy schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:23:
[...]
Alles is digitaal in de Vodafone app, geen SIM nodig.
Je kiest gewoon voor eSIM wissel. Maar ik vond het totaal niet gebruiksvriendelijk en het het duurde veel langer dan verwacht. Je ziet ook niks van voortgang of status.
Ze hebben het over "enkele minuten", ik had na een uur nog niks. Je kan ook niet opnieuw proberen, dat is goed, want je krijgt dan wel te zien dat de wissel al bezig is. Na ongeveer 1.5 uur had ik nog steeds alleen een SIM volgens de app en kon ik wel opnieuw proberen, nu vanaf mijn nieuwe telefoon. Ik denk pas na 3-4 uur dat ik opeens twee eSIMS had![]()
Ik heb er één geactiveerd, dat ging opzich vrij goed en de fysieke SIM werd inactief, maar daarna duurde het nog steeds een paar uur voordat dat zichtbaar werd in de app.
Ik heb nu dus één actieve en één niet actieve. Die kan in een smartwatch ofzo, maar die heb ik niet. Het werkt dus wel, maar die app is echt een drama (met meer dingen).
[...]
Vandaag op kantoor even in gehad. Ga ze nog wat verder testen. Ik vind de integratie prachtig, ze gaan aan als je ze uit het doosje haalt, koppelen start zodra je de klep open doet, prachtig qua settings en equalizer, echt gebruiksvriendelijk en opladen via de achterkant van de Pixel is ook grappig.
Geluid is ook best goed, maar de ANC vond ik matig. Als hij werkt is het goed (voor zover mogelijk met oordoppen, niet te vergelijken met mijn over-ear Sony natuurlijk), maar ik hoorde mezelf bijvoorbeeld typen tijdens de muziek, alsof hij dat net doorliet of versterkte, ik hoorde het beter dan zonder buds in en beter dan met gewone oordoppen zonder ANC in. Of af en toe een stem van een collega erdoor.
Maar ik zal nog eens beter testen dit weekend. Volgens mij stonden alle instellingen goed.
Ik had er denk ik geen 229 voor over gehad.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Jij en deze reviewer hebben beide een iPhone, zekerOtto Jans schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:25:
Gsmarena is kritisch in hun eerste ervaringen review:
The cameras this year feel more like a sidegrade after initial testing so it's unsurprising that Google is relying heavily on AI and cloud-based processing to improve things further. They are still great cameras but nothing that will give Pixel 7 or even Pixel 6 owners severe FOMO.
What's clearly unimpressive, however, is the new Tensor G3 chip. While we weren't shocked to see it get smacked around in benchmarks by two or even three-generation-old Qualcomm and Apple chips, it was surprising just how anemic it feels even in actual everyday use. You simply do not get that smooth and fast flagship experience you expect after paying this much money, and it's disappointing that Google thinks this is a fine compromise to make in order to do some AI trickery locally that it seemingly couldn't with off-the-shelf Snapdragon chips.
Niet geheel oneens met alle kritiek overigens maar jij bent hier volgens mij alleen maar om Pixel liefhebbers een slecht gevoel te geven
Niet helemaal mee eens. Ik heb de review net grotendeels gelezen vooral over hun bevindingen van de tensor 3 en cameras. Ze zijn wel kritisch en terecht. Maar over de tensor 3 chip lijken ze last te hebben van tunnel visie. Google heeft expres de tensor 3 ontworpen om beter te presteren dan de hun voorganger maar Googles visie is niet om de zwaarte games te kunnen afspelen op hun pixels of uit te blinken in cpu benchmarks. Ze willen veel ruimte geven aan gebruikers ervaring via AI. Terwijl de telefoon wel soepel en snel blijft aanvoelen.Otto Jans schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:25:
Gsmarena is kritisch in hun eerste ervaringen review:
Ze waren wel kritisch positief over de cameras tenminste zo las ik het. En positief over het ontwerp van de telefoon. Maar ze geven aan de telefoon niet snel en soepel te vinden. Dat vind ik nou weer raar. Ik merk zelf dat openen van apps en Chrome browser toch een stukje sneller gaat dan bij de pixel 7.
In hun eindoordeel wegen ze de mindere rauwe prestatie kracht van de tensor 3 cpu wel erg zwaar mee. En laten ze de AI kracht achterwege.
Maar ach ieder heeft een eigen mening. Uiteindelijk gaat het erom wat jij er zelf van vind.
Nee ik heb geen vergelijking. Dit zijn mijn eerste draadloze doppen ooit.MrVegeta schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:04:
[...]
Thanks, duurt inderdaad erg lang. Ik zie het morgen wel verschijnen. Ben benieuwd hoe dat gaat in Korea straks. Je geeft aan 229 teveel te vinden voor de oordopjes, heb je dan toevallig ook een referentie voor andere (redelijk dure) dopjes? Of vergelijk je ze met de gewone oordoppen? Ik ben iig benieuwd hoeveel beter ze zijn dan mijn budget oordopjes.
Als ik ze blind had getest zou ik zeggen die kosten 100 Euro, misschien 150. Maar goed, dat is het eerste gevoel. Er zitten veel features op en ik ben blij dat ik ze erbij kreeg, denk ze zeker te gaan gebruiken, tijdens wandelen ook wel, maar de tijd moet het uitwijzen denk ik. Heb nu letterlijk pas 45 minuten ervaring.
Ik hoop het ook. Maar voelt het device traag aan verder? Lees ook veel over hick-ups in allesaags gebruik op Reddit.Bomb-el schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:23:
Dat gezegd hebbende, vind ik wel dat ze gelijk hebben met het gebrek aan flagship gevoel bij het smooth scrollen bv. Merk eigenlijk geen enkel verschil tov mijn oude 5. Ik vind de verbeteringen in 3 jaar tijd ook wel erg minimaal helaas. Hopelijk wordt het nog beter
Dus als je een kritisch geluid laat horen ben je een iPhone gebruiker? Wat een onzin. Nee, ik heb een iPhone en S23 ultra. Ik ben een nerd/ smartphone liefhebber. Ik wil dat Google slaagt in hun smartphone project.Bomb-el schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:16:
[...]
Jij en deze reviewer hebben beide een iPhone, zeker
Niet geheel oneens met alle kritiek overigens maar jij bent hier volgens mij alleen maar om Pixel liefhebbers een slecht gevoel te geven
Alleen lees ik teveel mixed feelings om de stap te wagen naar de Pixel 8 pro
Scrollen is ook gewoon smooth.
Idem, geen unisono positieve reviews, zelfs vaak slechte.Otto Jans schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 03:47:
[...]
Dus als je een kritisch geluid laat horen ben je een iPhone gebruiker? Wat een onzin. Nee, ik heb een iPhone en S23 ultra. Ik ben een nerd/ smartphone liefhebber. Ik wil dat Google slaagt in hun smartphone project.
Alleen lees ik teveel mixed feelings om de stap te wagen naar de Pixel 8 pro
Daar had je ook een midrange toestel voor kunnen kopen met een midrange prijs. Hier betaal je 1000+ dus dan mag je flagship prestaties verwachten en dan moet het niet voldoende of snel genoeg zijn, maar excelleren.Caelorum schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 07:40:
@Otto Jans ik merk geen hickups. Het toestel is meer dan snel genoeg voor de dagelijkse taken die ik er mee doe: mail, internet, eigenlijk vooral communicatie en administratie.
Scrollen is ook gewoon smooth.
Tja ik merk het verschil tussen goed en goed gewoon niet. Ik heb nu nog nergens het gevoel gehad dat het niet smooth was of langzaam. Het toestel is gewoon erg goed in dagelijks gebruik. De camera is nog even uitvogelen, aangezien daar duidelijk de software niet af is.Cloclo100 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 07:55:
[...]
Daar had je ook een midrange toestel voor kunnen kopen met een midrange prijs. Hier betaal je 1000+ dus dan mag je flagship prestaties verwachten en dan moet het niet voldoende of snel genoeg zijn, maar excelleren.
Enige andere courante toestel dat ik heb om mee te vergelijken is een s23+ en daar doet het in ieder geval niet voor onder.
Nee het voelt absoluut niet traag. Echt heel snel eigenlijk. Alleen bij het bewerken van foto's vind ik hem regelmatig lang laden. Maar apps openen, face unlock, etc is heel snappy. En 4k 60fps video is wel echt waanzinnig.Otto Jans schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 03:45:
[...]
Ik hoop het ook. Maar voelt het device traag aan verder? Lees ook veel over hick-ups in allesaags gebruik op Reddit.
Hickups heb ik verder overigens nog geen last van gehad. En het display is ook echt wel indrukwekkend.
Mijn vriendin heeft de iPhone Pro Max 15 en die is toch ook wel onder de indruk van deze telefoon. En dat toestel is zeker wel 50% duurder. En na aftrek van de gratis watch bijna 100% duurder. Dus prijs kwaliteit is in die zin veel beter in verhouding bij de pixel pro 8 en en s23 ultra in mijn ogen.
Klopt, maar dat kan nog komen omdat de telefoon moet wennen aan jouw telefoongebruik. Dat was met de pixel 5 ook zo. Dat werd na een tijdje veel beterpdavie2311 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:39:
Batterij is nog niet echt top in het begin. 8.10 met 96% van MagSafe lader en nu alweer op 93% . Snap ook niet waarom hij niet tot 100% is opgeladen vanacht, maar goed..8 Pro...
Telefoon is toch nog een stukje groter en zwaarder dan de Pixel 5.
Ik mis de fingerprint scannen op de 5. Ging altijd erg makkelijk en ik gebruikte de gesture daar ook bij om notificaties te kunnen openen. Nu kan ik wel double tappen op de achterkant om hetzelfde te bereiken maar dat kost nogal veel moeite.
Even zien hoe het is na een dag gebruik
Er is een slim laden optie ergens in de instellingen die je batterij levensduur probeert te verlengen. Die zorgt ervoor dat de batterij alleen zover laad als dat hij denkt dat je nodig hebt. Je kan het even uitzitten de komende twee weken totdat die jouw gebruik door heeft, maar de andere optie is gewoon uitzetten. Ligt er even aan hoe lang je met je telefoon wil gaan doenpdavie2311 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:39:
Batterij is nog niet echt top in het begin. 8.10 met 96% van MagSafe lader en nu alweer op 93% . Snap ook niet waarom hij niet tot 100% is opgeladen vanacht, maar goed..8 Pro...
Bij Belsimpel lijkt het wel nog steeds mogelijk om de watch volledig gratis te krijgen bij de pro.
Ben wel nog aan het twijfelen tussen de gewone 8 en pro, vooral door de grootte. Heb momenteel een Iphone 13, niet zo grote handen en vraag me af of de pro niet te groot gaat zijn. Als ik de gewone neem + watch is het prijsverschil nog maar €130 tov pro met gratis watch.
Deze staat zelfs standaard aan geloof ikCaelorum schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:01:
[...]
Er is een slim laden optie ergens in de instellingen die je batterij levensduur probeert te verlengen. Die zorgt ervoor dat de batterij alleen zover laad als dat hij denkt dat je nodig hebt. Je kan het even uitzitten de komende twee weken totdat die jouw gebruik door heeft, maar de andere optie is gewoon uitzetten. Ligt er even aan hoe lang je met je telefoon wil gaan doen
In Belgie heb je de watch nooit gratis gekregen. De enige opties zijn de Pixel Buds Pro, of korting op een watch 2.Itadori schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:10:
Via de Google store (België) jammer genoeg al niet meer de Pixel watch volledig gratis bij de pro. Wel nog €170 zoals bij de gewone 8.
Bij Belsimpel lijkt het wel nog steeds mogelijk om de watch volledig gratis te krijgen bij de pro.
Ben wel nog aan het twijfelen tussen de gewone 8 en pro, vooral door de grootte. Heb momenteel een Iphone 13, niet zo grote handen en vraag me af of de pro niet te groot gaat zijn. Als ik de gewone neem + watch is het prijsverschil nog maar €130 tov pro met gratis watch.
Ik vroeg me alleen wel af waar die thermometer-app te vinden is. Hij staat bij mij namelijk niet in de app drawer.
Even via playstore zoeken en dan staat er wel dat je hem kan Updaten of openenMarnickS schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:43:
Ik heb mijn 8 Pro sinds gisteren (na een Pixel 4a) en was toch een beetje huiverig geworden door de negatieve posts en reviews, maar ik ben tot nu toe heel tevreden. De macro- en telefoto camera zijn leuk om mee te spelen (heb ze nog niet echt kunnen gebruiken) en ik merk echt duidelijk snelheidsverschil bij het laden van apps en websites tov mijn Pixel 4a, waar ik niet per se vanuit was gegaan. Het formaat valt me ook nog wel nee.
Ik vroeg me alleen wel af waar die thermometer-app te vinden is. Hij staat bij mij namelijk niet in de app drawer.
Face unlock met een beetje weinig licht werkt niet he. Jammer, want op zich is het een hele fijne functieBomb-el schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:49:
[...]
Even via playstore zoeken en dan staat er wel dat je hem kan Updaten of openen
Je hebt gelijk. Een paar dagen in NL gelogeerd en toen inderdaad gekeken. Niet bij stil gestaan dat ik toen in de NL Google store aan het kijken wasComplexity schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:24:
[...]
In Belgie heb je de watch nooit gratis gekregen. De enige opties zijn de Pixel Buds Pro, of korting op een watch 2.

Dan bestel ik hem wel bij Belsimpel en laat ik hem leveren bij een vriend in NL. Als ik tenminste de pro neem. Ben er nog niet uit
Ik vind het toch best lastig hoor. Ik heb nu een aantal reviews online gelezen. En ik haal er gemiddeld uit dat men de pixel 8 wel een vooruitgang vind ten opzichte van de pixel 7 lijn. Maar waar de ene reviewer helemaal positief is over de nieuwe Actua beeldschermen geeft de ander alleen een summary van de specificaties van de actua schermen. Grote verschillen in meningen.
Ik vind dat de meeste reviewers letterlijk alleen een vergelijking maken van de ruwe performance van de tensor 3 chip ten opzichte van voornamelijk de apple A17 chip en de snapdragon 8 gen 2. En dan door de bocht concluderen dat de tensor 3 behoorlijk ondermaats is. Maar wel een verbetering ten opzichte van de pixel 7.
Deze keuze maakt google nu al een paar jaar. En ja daar heeft google expliciet voor gekozen. Waarom om ruimte op de tensor chips te maken voor een geavanceerde AI core. Zodat we alle uitzonderlijke sommige handige software matige features kunnen gebruiken. Die nergens anders te vinden zijn. Anderzijds zorgt google er wel voor dat de gewone cores op de tensors krachtig genoeg zijn om te zorgen voor een soepele gebruikerservaring bij het dagelijks gebruik van de pixel telefoons.
Het is een keuze of een pixel telefoon met een cpu met hoge brute rekenkracht. Maar dan zonder snelle ai features of helemaal geen ai features. Of een pixel die wel soepel is in de dagelijkse bediening maar geen grote pure rekenkracht heeft maar daar tegen wel relatief veel snelle ai features. Ik ga voor veel ai features.
Tot nu toe ben ik redelijk tevreden met mijn pixel 8 pro. Heel erg mooi helder scherm. Ik vind dit samen met de pixel 7 het mooiste ontwerp van alle voorgaande pixels en nexus lijnen hebben. Ja de camera balk oogt wat fragiel. Daar had google iets beter hun best voor moeten doen. Ze hadden voor een andere robuuster metaalsoort moeten kiezen. Die waarschijnlijk duurder is dan het materiaal waarvan de balk nu is gemaakt.
De tensor 3 in samenhang met de 120hz Actua beeldscherm geeft mijn pixel 8 een zeer soepele gebruikerservaring. Bij mij zijn tot nu toe nog geen hick ups of stotteringen opgevallen. integendeel zelfs. Ik heb licht de indruk dat bijvoorbeeld openen van linkjes in g-mail de chrome browser vlotter geopend wordt.
De camera's ja ik las hier en daar kritiek op voornamelijk de portrait mode. Er zouden teveel artefacten in de foto’s komen. Personen op de voorgrond lopen niet natuurlijk over naar de achtergrond. Dat heb ik zelf nog niet kunnen testen. Gelukkig als dit zo zou zijn dan zou google dit kunnen fixen met een software update.
Zo waren er volgens mij nog een paar kritiekpunten. Kan ik nu even niet meer op komen welke dat waren. Maar dit klinkt voornamelijk als kinderziektes bij een nieuwe telefoon. Dat meestal binnen een paar maanden verholpen zullen zijn door google.
Helaas veel nieuwe en nog steeds bestaande ai en google assistent features zijn helaas of alleen in het Engels te gebruiken of zijn land gebonden. En dus alleen in de VS te gebruiken. Dat vind ik wel ontzettend jammer. We kunnen in Nederland nog steeds niet profiteren van call screening. Ik zou graag eens maak een samenvatting van een webpagina aan mijn google assistent willen vragen. Maar dat kan nog wel komen. In het verleden heeft het ook even geduurd voordat überhaupt de google home smart speakers in het Nederlands gebruikt konden worden. Ik hoop dat de nieuwe google assistent AI features snel naar ons kikkerlandje komen.
Daartegen kunnen we nu wel face swap gebruiken met magic eraser. En de zo wie zo verbeterde magic eraser gebruiken bij het bewerken van foto’s. We hebben nu audio eraser om vervelende geluiden uit video’s te verwijderen. We hebben al meer dan een jaar call clearing zodat men aan de andere kant van de telefoon ons beter kunnen verstaan. Nu zou call clearing nog beter moeten zijn. De video boost daar moeten we nog even op wachten. en ja ik vind het een beetje jammer dat de bewerking van video boost niet op de telefoon kan plaats vinden. Voor de meest hand liggende conclusie is dat dit proces veel te zwaar is om door de tensor 3 te laten doen.
De batterij duur daar ben ik nog niet over uit. Tot nu toe vind ik de kritiek nogal overdreven. Maar ik ben geen groot verbruiker. Ik zit niet uren lang op een dag op mijn telefoon. Behalve nu dan. Ik las dat men gemiddeld vind dat de batterijduur wel beter is ten opzichte van de pixel 7 maar nog niet de concurrentie evenaart. Bij mij gaat de batterij precies een dag mee met nog 10 a 15% over. Normaal gesproken deed ik bijna 2 dagen met een oplaadcyclus maar dat is bij mij bij normaal gebruik. Nu probeer, test ik en dus doe ik veel meer op mijn pixel 8 op een dag. In de praktijk duurt het naar mijn idee 1 a 2 weken voordat je echt een goed gemiddeld idee hebt of de batterij langer meegaat of juist niet.
Nog een opmerking let wel op dat sommige leuke google assistent features en notificatie features. Default aan kunnen staan en een extra aanslag zijn op de batterijduur. Bijvoorbeeld google assistent die altijd aan staat. En ook reageert als je telefoon scherm uit staat. Altijd aan staan beeldscherm (Always on display) of scherm aan als er nieuwe notificaties binnen komen. Of de feature dat als je telefoon oppakt of beweegt dat je scherm aan gaat. Allemaal kleine maar toch extra stroom verbruikende features. Kun je zelf naar hartenlust aan of uit zetten.
Het nieuwe Actua scherm verbruikt met zijn dynamische 120hz scherm waarschijnlijk nog steeds meer vermogen dan een scherm die max op 60hz draait. Ik zou de Actua scherm niet aanpassen naar 60hz. Maar toch dat je het weet. Wat wel een optie is om aan te passen is netwerk voorkeur. Bij mij staat het op 5g. Als je nog een abonnement hebt voor 4g of je provider ondersteunt het helemaal nog geen 5g . Dan zou je het kunnen zetten op 4g. Dan zoekt je telefoon niet constant ook nog eens naar een 5g verbinding. Dit zou minder belastend kunnen zijn voor je batterijvermogen. De instelling staat bij netwerk en internet - sims (provider naam) - (provider naam) en dan bij netwerk voorkeur.
De vraag is of iemand dit verschrikkelijke lange verhaal van mij gaat lezen !
Ik hoop nu dat de wind en regen hier in Haarlem snel wat afneemt. Want dan kan ik naar buiten om de camera's op mijn pixel 8 pro goed te testen.
Haha ik heb het gelezen hoorvictor1701 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:01:
@Cloclo100 @Caelorum @Otto Jans @Bomb-el
Ik vind het toch best lastig hoor. Ik heb nu een aantal reviews online gelezen. En ik haal er gemiddeld uit dat men de pixel 8 wel een vooruitgang vind ten opzichte van de pixel 7 lijn. Maar waar de ene reviewer helemaal positief is over de nieuwe Actua beeldschermen geeft de ander alleen een summary van de specificaties van de actua schermen. Grote verschillen in meningen.
Ik vind dat de meeste reviewers letterlijk alleen een vergelijking maken van de ruwe performance van de tensor 3 chip ten opzichte van voornamelijk de apple A17 chip en de snapdragon 8 gen 2. En dan door de bocht concluderen dat de tensor 3 behoorlijk ondermaats is. Maar wel een verbetering ten opzichte van de pixel 7.
Deze keuze maakt google nu al een paar jaar. En ja daar heeft google expliciet voor gekozen. Waarom om ruimte op de tensor chips te maken voor een geavanceerde AI core. Zodat we alle uitzonderlijke sommige handige software matige features kunnen gebruiken. Die nergens anders te vinden zijn. Anderzijds zorgt google er wel voor dat de gewone cores op de tensors krachtig genoeg zijn om te zorgen voor een soepele gebruikerservaring bij het dagelijks gebruik van de pixel telefoons.
Het is een keuze of een pixel telefoon met een cpu met hoge brute rekenkracht. Maar dan zonder snelle ai features of helemaal geen ai features. Of een pixel die wel soepel is in de dagelijkse bediening maar geen grote pure rekenkracht heeft maar daar tegen wel relatief veel snelle ai features. Ik ga voor veel ai features.
Tot nu toe ben ik redelijk tevreden met mijn pixel 8 pro. Heel erg mooi helder scherm. Ik vind dit samen met de pixel 7 het mooiste ontwerp van alle voorgaande pixels en nexus lijnen hebben. Ja de camera balk oogt wat fragiel. Daar had google iets beter hun best voor moeten doen. Ze hadden voor een andere robuuster metaalsoort moeten kiezen. Die waarschijnlijk duurder is dan het materiaal waarvan de balk nu is gemaakt.
De tensor 3 in samenhang met de 120hz Actua beeldscherm geeft mijn pixel 8 een zeer soepele gebruikerservaring. Bij mij zijn tot nu toe nog geen hick ups of stotteringen opgevallen. integendeel zelfs. Ik heb licht de indruk dat bijvoorbeeld openen van linkjes in g-mail de chrome browser vlotter geopend wordt.
De camera's ja ik las hier en daar kritiek op voornamelijk de portrait mode. Er zouden teveel artefacten in de foto’s komen. Personen op de voorgrond lopen niet natuurlijk over naar de achtergrond. Dat heb ik zelf nog niet kunnen testen. Gelukkig als dit zo zou zijn dan zou google dit kunnen fixen met een software update.
Zo waren er volgens mij nog een paar kritiekpunten. Kan ik nu even niet meer op komen welke dat waren. Maar dit klinkt voornamelijk als kinderziektes bij een nieuwe telefoon. Dat meestal binnen een paar maanden verholpen zullen zijn door google.
Helaas veel nieuwe en nog steeds bestaande ai en google assistent features zijn helaas of alleen in het Engels te gebruiken of zijn land gebonden. En dus alleen in de VS te gebruiken. Dat vind ik wel ontzettend jammer. We kunnen in Nederland nog steeds niet profiteren van call screening. Ik zou graag eens maak een samenvatting van een webpagina aan mijn google assistent willen vragen. Maar dat kan nog wel komen. In het verleden heeft het ook even geduurd voordat überhaupt de google home smart speakers in het Nederlands gebruikt konden worden. Ik hoop dat de nieuwe google assistent AI features snel naar ons kikkerlandje komen.
Daartegen kunnen we nu wel face swap gebruiken met magic eraser. En de zo wie zo verbeterde magic eraser gebruiken bij het bewerken van foto’s. We hebben nu audio eraser om vervelende geluiden uit video’s te verwijderen. We hebben al meer dan een jaar call clearing zodat men aan de andere kant van de telefoon ons beter kunnen verstaan. Nu zou call clearing nog beter moeten zijn. De video boost daar moeten we nog even op wachten. en ja ik vind het een beetje jammer dat de bewerking van video boost niet op de telefoon kan plaats vinden. Voor de meest hand liggende conclusie is dat dit proces veel te zwaar is om door de tensor 3 te laten doen.
De batterij duur daar ben ik nog niet over uit. Tot nu toe vind ik de kritiek nogal overdreven. Maar ik ben geen groot verbruiker. Ik zit niet uren lang op een dag op mijn telefoon. Behalve nu dan. Ik las dat men gemiddeld vind dat de batterijduur wel beter is ten opzichte van de pixel 7 maar nog niet de concurrentie evenaart. Bij mij gaat de batterij precies een dag mee met nog 10 a 15% over. Normaal gesproken deed ik bijna 2 dagen met een oplaadcyclus maar dat is bij mij bij normaal gebruik. Nu probeer, test ik en dus doe ik veel meer op mijn pixel 8 op een dag. In de praktijk duurt het naar mijn idee 1 a 2 weken voordat je echt een goed gemiddeld idee hebt of de batterij langer meegaat of juist niet.
Nog een opmerking let wel op dat sommige leuke google assistent features en notificatie features. Default aan kunnen staan en een extra aanslag zijn op de batterijduur. Bijvoorbeeld google assistent die altijd aan staat. En ook reageert als je telefoon scherm uit staat. Altijd aan staan beeldscherm (Always on display) of scherm aan als er nieuwe notificaties binnen komen. Of de feature dat als je telefoon oppakt of beweegt dat je scherm aan gaat. Allemaal kleine maar toch extra stroom verbruikende features. Kun je zelf naar hartenlust aan of uit zetten.
Het nieuwe Actua scherm verbruikt met zijn dynamische 120hz scherm waarschijnlijk nog steeds meer vermogen dan een scherm die max op 60hz draait. Ik zou de Actua scherm niet aanpassen naar 60hz. Maar toch dat je het weet. Wat wel een optie is om aan te passen is netwerk voorkeur. Bij mij staat het op 5g. Als je nog een abonnement hebt voor 4g of je provider ondersteunt het helemaal nog geen 5g . Dan zou je het kunnen zetten op 4g. Dan zoekt je telefoon niet constant ook nog eens naar een 5g verbinding. Dit zou minder belastend kunnen zijn voor je batterijvermogen. De instelling staat bij netwerk en internet - sims (provider naam) - (provider naam) en dan bij netwerk voorkeur.
De vraag is of iemand dit verschrikkelijke lange verhaal van mij gaat lezen !
Ik hoop nu dat de wind en regen hier in Haarlem snel wat afneemt. Want dan kan ik naar buiten om de camera's op mijn pixel 8 pro goed te testen.Maar voor nu wens ik iedereen heel veel plezier dit weekend met jullie nieuwe pixel 8.
Ik denk dat het grootste gedeelte van je bereik afhankelijk is bij welke provider je aangesloten zit. of beter op welke netwerk je zit kpn, vodafone of T-mobile.R4m0n_46 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:15:
Ervaringen qua bereik? Dat is toch hetgeen waar ik het meeste nog mee zit. De Pro in bestelling, maar toch... Woon niet in een gebied met denderend bereik namelijk, en geen ervaring met voorgaande Pixels hier.
Bij welke provider zit je?
[ Voor 6% gewijzigd door victor1701 op 14-10-2023 11:49 ]
Dit klopt niet overigens. Tensor is gewoon goedkoper voor Google in te kopen en absoluut niet geavanceerder (kwantificeer dat eens?) of iets dergelijks. Al minstens 3 jaar worden de Qualcomms en MediaTeks (en waarschijnlijk ook andere SOCs) met machinelearning cores gemaakt, en sinds de Tensor 1 heeft Google Samsung nog geen SOC geproduceerd die ook op dat vlak sneller en zuiniger is.victor1701 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:01:
Deze keuze maakt google nu al een paar jaar. En ja daar heeft google expliciet voor gekozen. Waarom om ruimte op de tensor chips te maken voor een geavanceerde AI core. Zodat we alle uitzonderlijke sommige handige software matige features kunnen gebruiken.
Klopt het dat tensor gebaseerd is op Exynos processor?
https://m.gsmarena.com/fu...on_samsung-news-59128.php
Ik zei niet dat de gehele tensor chip geavanceerder is. Ik zei de AI core is geavanceerder die op de tensor chip zit. En ik probeerde te doelen in vergelijking met voorgaande cpu's die Google op vorige modellen had. Dat andere bedrijven zoals Samsung en of Qualcomm ook ai cores op hun cpu hebben zou best kunnen. Daar weet ik weinig van. En lees of hoor er ook weinig over wat die ai cores aan prestaties kunnen leveren. De tensor 3 is wel geavanceerder dan bijvoorbeeld de tensor 2 of tensor 1. In het opzicht van gebruik van de nieuwere arm x3 core en het nieuwere ontwerp van de Ai core.
Ja. En komt ook uit dezelfde fabriek.Vincent91 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:27:
Blijkbaar is Google afhankelijk van Samsung
[ Voor 4% gewijzigd door nst6ldr op 14-10-2023 11:56 ]
Ik lees daar niks over in dat artikel. Dat artikel gaat over een gerucht dat google misschien de gehele cpu zelf gaat ontwerpen betreft toekomstige tensor processors. En het niet meer aan samsung laat om de chips te laten produceren. En dat google misschien overstapt naar tsmc voor de productie van google toekomstige tensor chips.
Nu is het zo dat de tensor 3 gedeeltelijk door google zelf is ontworpen en gedeeltelijk licenties heeft gekocht bij ARM voor de rest van het ontwerp van de tensor 3 chip. En google het daadwerkelijk maken van de tensor 3 chip aan samsung heeft uitbesteed. Tenminsfe dat is wat ik uit andere nieuws berichten heb begrepen.
Onder andere het modem is een Exynos, het ontwerp van de SOC lijkt daar ook erg op. Die kan je opzoeken en vergelijken.victor1701 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:24:
@nst6ldr @Vincent91
Ik lees daar niks over in dat artikel. Dat artikel gaat over een gerucht dat google misschien de gehele cpu zelf gaat ontwerpen betreft toekomstige tensor processors. En het niet meer aan samsung laat om de chips te laten produceren. En dat google misschien overstapt naar tsmc voor de productie van google toekomstige tensor chips.
Nu is het zo dat de tensor 3 gedeeltelijk door google zelf is ontworpen en gedeeltelijk licenties heeft gekocht bij ARM voor de rest van het ontwerp van de tensor 3 chip. En google het daadwerkelijk maken van de tensor 3 chip aan samsung heeft uitbesteed. Tenminsfe dat is wat ik uit andere nieuws berichten heb begrepen.
Eindelijk de Google balk weg onderaan het scherm.
Qua scherm moet ik even wennen. Ik kom van de s22 ultra af. Vooral op het scherm tikken voel je een groot verschil. Glas versus plastic
Hoe vind je de performance tegenover de S22 ultra?C6DL schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:38:
Wat een verademing de nova launcher.
Qua scherm moet ik even wennen. Ik kom van de s22 ultra af. Vooral op het scherm tikken voel je een groot verschil. Glas versus plastic
Ik vind hem zelfs vlotter reageren.. De 8 proOtto Jans schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:50:
[...]
Hoe vind je de performance tegenover de S22 ultra?
Oh ja niet aangedacht daarin heb je gelijk.nst6ldr schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:34:
[...]
Onder andere het modem is een Exynos, het ontwerp van de SOC lijkt daar ook erg op. Die kan je opzoeken en vergelijken.
Ik zag nog 2 kleine onderdelen die door samsung zijn ontworpen wat in de tensor 3 zit. Zoals de ufs controller. Zo zie je maar er zit zoveel in een enkele cpu. Lastig om alles bij te houden. Maar de grote jongens in de tensor 3 komen van ARM vandaan naast de door google zelf ontworpen AI core.Tensor G2 switched to the Exynos Modem 5300. It brought performance and efficiency improvements, but for the most part, it didn’t solve the thermal and power consumption problems. According to rumors, the Tensor G3 will still use the same modem, although it’s a slightly different variant.
https://www.androidauthor...-tensor-g3-specs-3331398/
Plastic?C6DL schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:38:
Wat een verademing de nova launcher.
Als je Google mag geloven is de g3 op tpu gebied 2 tot 150x sneller. Dat is nogal een bandbreedte haha.
Mous superdun magnetisch hoesje voor Pixel 8
Bellroy Leather Case voor Google Pixel 8 (Biscotti)
Maar even kijken welke bevalt
Ja dat klopt. De Tensor SOC wordt altijd al door Samsung gebakken. Ze gebruiken Samsung Foundry's nieuwe 4nm (4LPP). In de broncode staan zelfs Exynos verwijzingen. De G3 verklapt ook grotendeels hoe de aankomende Exynos 2400 opgebouwd zal worden. Er zit ook weer een Exynos 5300 modem in met marginale verbeteringen.Vincent91 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:27:
Blijkbaar is Google afhankelijk van Samsung
Dit verklaart ook waarom de accuduur en het bereik niet fantastisch zijn. Samsung's SOC is gewoon niet zo goed geoptimaliseerd als een vergelijkbare Snapdragon. Dat verschil zag je heel goed in de S22 Ultra met Exynos en Snapdragon SOC. Niet alleen voor de accuduur, maar ook foto/video post processing was minder goed.
Is het een probleem? Qua performance zal je er dagelijks niks van merken. Alleen de accuduur vind ik persoonlijk wel een dingetje, zeker na 1 tot 2 jaar opladen en accu slijtage.
Wat je ook van cnn mag vinden, ze zijn wel lekker enthousiast over de telefoon
- mooi helder scherm
- vlotte systeemprestaties; AI features en foto tools vrij traag
- batterij prima; niet bijzonder maar voldoende
- goede camera
- mooie en premium bouw
Ook heb ik het idee dat het hoofd USP de ai features zijn, die grotendeels of nog niet werken, of niet in Nederland beschikbaar zijn, of vooral erg gimmicky zijn.
Dat is wel vrij jammer
[ Voor 31% gewijzigd door WouterL op 14-10-2023 14:00 ]
Ik heb deze nu enkele dagen in huis en mij valt op dat deze bij licht gebruik (browsen e.d.) toch wel aanzienlijk warmer wordt dan mijn (ook niet erg efficiente) Samsung S21.
Daarnaast wordt de telefoon tijdens het opladen echt veel warmer dan mijn S21.
Ik gebruik een Google 30 watt oplader. De telefoon wordt zelfs zodanig warm dat ik mij afvraag hoeveel impact dit zal hebben op de levensduur van de accu....
Op dit moment gebruik ik de telefoon zelfs nog zonder hoesje.. en ik maak mij wel een beetje zorgen als ik ook nog een hoesje ga gebruiken, welke uiteindelijk toch fungeert als een soort isolatiedekentje.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of vergelijkbare ervaringen van mensen met een Pixel 7 in relatie tot de levensduur van de accu?
[ Voor 20% gewijzigd door daanNL op 14-10-2023 14:14 ]
Je moet op je nieuwe telefoon altijd eerst de bank app weer registreren/koppelen met je betaalrekening. ID in scannen foto + nfc scan. etc..Wackmack schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 14:14:
Kunnen jullie al contactloos betalen met de ing app? Ligt het aan mij of kan ik de hele instelling contactloos betalen nu niet vinden in de ing app?
Als je dat gedaan hebt, maak je een betaalkaart aan in de app, die gekoppeld staat aan je betaalrekening naar keuze.
Ik heb niks specifiek wat betreft contactloos betalen aangezet volgens mij, maar gewoon de standaard procedure doorlopen na 1e keer starten van de ing app.
Het werkte allemaal meteen weer, incl. contactloos betalen.
In de ing app staat (voordat je inlogt) het contactloos betalen icoontje rechtsboven naast het "i" (info) icoontje.
Maar daar hoef je volgens mij niks mee te doen. Dat staat er pas nadat je een betaalkaart hebt aangemaakt.
Volgens mij is dat om handmatig een betaling te starten, en vooraf te kiezen van welke betaalkaart je dat wilt doen.
[ Voor 26% gewijzigd door GeeEs op 14-10-2023 14:27 ]
Review van de P8 waarbij ook veel aandacht is besteed aan de foto’s. Het rosé model komt in beeld, mooi om die kleur ook eens ‘live’ te zien.
Eerste gedaan maar het tweede gedeelte was voorheen anders. Toen moest je een virtuele kaart aanmaken en daarmee kon je alles instellen omtrent contactloos betalen.GeeEs schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 14:22:
[...]
Je moet op je nieuwe telefoon altijd eerst de bank app weer registreren/koppelen met je betaalrekening. ID in scannen foto + nfc scan. etc..
Als je dat gedaan hebt, maak je een betaalkaart aan in de app, die gekoppeld staat aan je betaalrekening naar keuze.
Ik heb niks specifiek wat betreft contactloos betalen aangezet volgens mij, maar gewoon de standaard procedure doorlopen na 1e keer starten van de ing app.
Het werkte allemaal meteen weer, incl. contactloos betalen.
In de ing app staat (voordat je inlogt) het contactloos betalen icoontje rechtsboven naast het "i" (info) icoontje.
Maar daar hoef je volgens mij niks mee te doen. Dat staat er pas nadat je een betaalkaart hebt aangemaakt.
Volgens mij is dat om handmatig een betaling te starten, en vooraf te kiezen van welke betaalkaart je dat wilt doen.
Edit: heet nu mobiel betalen. Daar net de mobiele pas aangemaakt voor contactloos betalen.
[ Voor 4% gewijzigd door Wackmack op 14-10-2023 14:32 ]
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Totaal heb ik nu het scherm aan gehad 7 uur en 2 min
Groot verbruikers op mijn telefoon zijn:
- Camera 10%
- Wfi 38%
- Cpu 21%
- Mobile 17%
- Beelscherm 11%
Welke schermhelderheid gebruik je? Of automatisch?victor1701 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:35:
Nu gebruik ik de pixel 8 pro al anderhalve dag op een oplaad beurt. Zit nu op 15% van mijn batterij
Totaal heb ik nu het scherm aan gehad 7 uur en 2 min
Groot verbruikers op mijn telefoon zijn:
- Camera 10%
- Wfi 38%
- Cpu 21%
- Mobile 17%
- Beelscherm 11%
En kan iemand al iets zeggen over het bereik? Hoe verhoudt het zich tot andere telefoons, is het beter dan de Pixel 7 Pro?
[ Voor 11% gewijzigd door cordonbleu op 14-10-2023 15:43 ]
Scherm helderheid staat nu op dit moment op 53%. Maar android past het continu zelf aan. Want adaptive brightness staat bij mij aan.cordonbleu schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:43:
[...]
Welke schermhelderheid gebruik je? Of automatisch?
En kan iemand al iets zeggen over het bereik? Hoe verhoudt het zich tot andere telefoons, is het beter dan de Pixel 7 Pro?
Bij mij is het bereik goed. Maar dat ligt maar voor een klein gedeelte aan de telefoon. Overgrote gedeelte is waar je op dit moment bent en waar een zendmast staat. En bij welke provider je zit.
Ik zit bij Simyo en die maakt gebruik van het kpn netwerk.

Oei binnen zo'n korte tijd. Ik gok dat de redactie van tweakers net zelf hun test model hebben binnen gekregen. Uitgebreide gebruikers reviews zullen ook denk ik niet in zo'n korte tijd online komen.Tuktop schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:00:
Ik ben erg ongeduldig aan het wachten op de Tweakers-review van de P8(P). Overmorgen is al de laatste dag met de gratis Buds/Watch-aanbieding
Er zijn wel andere reviews te vinden.
https://nl.hardware.info/...t-poort-naar-de-ai-wereld
https://androidworld.nl/r...en-die-opvallen-na-n-week
https://www.androidplanet.nl/reviews/google-pixel-8-review/
https://id.nl/huis-en-ent...ne-voor-cameraliefhebbers
https://www.want.nl/google-pixel-8-pro-review/
Ik heb een pixel 7 pro vanaf launch.daanNL schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 14:10:
Hoe zijn jullie ervaringen met de warmte-ontwikkeling van de Pixel 8?
Ik heb deze nu enkele dagen in huis en mij valt op dat deze bij licht gebruik (browsen e.d.) toch wel aanzienlijk warmer wordt dan mijn (ook niet erg efficiente) Samsung S21.
Daarnaast wordt de telefoon tijdens het opladen echt veel warmer dan mijn S21.
Ik gebruik een Google 30 watt oplader. De telefoon wordt zelfs zodanig warm dat ik mij afvraag hoeveel impact dit zal hebben op de levensduur van de accu....
Op dit moment gebruik ik de telefoon zelfs nog zonder hoesje.. en ik maak mij wel een beetje zorgen als ik ook nog een hoesje ga gebruiken, welke uiteindelijk toch fungeert als een soort isolatiedekentje.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of vergelijkbare ervaringen van mensen met een Pixel 7 in relatie tot de levensduur van de accu?
Heb accubattery pro app geïnstalleerd
De telefoon wordt ongeveer 38 graden wanneer ik hem oplaad
Als ik de telefoon gewoon gebruik dan wordt hij ook behoorlijk warm.
Accu gaat niet echt lang mee
Meestal laad ik de telefoon op tot max 80% en niet onder de 20%
De telefoon moet 2x per dag aan de lading
In het weekend 3x
Heb ik totaal al 412 volledige laadcycli gehad
Volgens de accubattery pro is de capaciteit nog maar 92%
Dat was een paar weken geleden nog 96 %
Had vanmorgen de telefoon helemaal opgeladen en na 6u29 sot was hij op 14%. Totale gebruikstijd was 8u56
Alleen maar paar minuten Facebook en de rest browsen met chrome
Alles binnenshuis
Had hiervoor een Samsung a72 die was stukken beter wat dat betreft en ik heb eigenlijk spijt dat ik die weg heb gedaan voor een pixel 7 pro
Valt me ook op dat het typen soms nog een tikkeltje laggy voelt. Ik maak ongewoon veel spelfouten. Wel een heel mooi display en Android 14 is echt smoooooth.
8/10
Vreemd, ik heb geen apps voor de batterij geinstalleerd en gebruik de opties van Google zelf. Met average internetten, Garmin syncen en nog wat paar andere dingen hoef ik maar 1 keer per 1,5 - 2 dagen op te laden.hardtarget schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:53:
[...]
Ik heb een pixel 7 pro vanaf launch.
Heb accubattery pro app geïnstalleerd
De telefoon wordt ongeveer 38 graden wanneer ik hem oplaad
Als ik de telefoon gewoon gebruik dan wordt hij ook behoorlijk warm.
Accu gaat niet echt lang mee
Meestal laad ik de telefoon op tot max 80% en niet onder de 20%
De telefoon moet 2x per dag aan de lading
In het weekend 3x
Heb ik totaal al 412 volledige laadcycli gehad
Volgens de accubattery pro is de capaciteit nog maar 92%
Dat was een paar weken geleden nog 96 %
Had vanmorgen de telefoon helemaal opgeladen en na 6u29 sot was hij op 14%. Totale gebruikstijd was 8u56
Alleen maar paar minuten Facebook en de rest browsen met chrome
Alles binnenshuis
Had hiervoor een Samsung a72 die was stukken beter wat dat betreft en ik heb eigenlijk spijt dat ik die weg heb gedaan voor een pixel 7 pro
Heb alleen de Facebook app al lang verwijderd van de telefoon.
Nu aan het wachten op de 8 Pro. Liep helaas afgelopen week iets te hard tegen een punt van een tafel aan en de Pixel 7 pro kopte die net naast de front camera. Daar kon hij toch niet echt tegen...
Hier ook ongelooflijk veel typefouten. Dat heb ik nog nooit gehad...Fuku-San schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:57:
Pixel 8 binnen, eerste ervaringen zijn positief. Ik vind de telefoon helaas alsnog groter dan gehoopt. Het is nét niet echt handzaam,maar dat komt ook door de bellroy case. Batterijduur is niet super,maar ik heb ook veel dingen gedaan de afgelopen uren.
Valt me ook op dat het typen soms nog een tikkeltje laggy voelt. Ik maak ongewoon veel spelfouten. Wel een heel mooi display en Android 14 is echt smoooooth.
8/10
Nagenoeg even groot als mijn Nokia 8 die met pensioen gaat.
Kun je ook 5 apps op een rijtje krijgen ipv 4?
jvang schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:34:
@Frappuccino start scherm lang indrukken op een leeg vlak, krijg je een menu. Achtergrond en stijl, onderaan raster. 5*5 is de max met Google launcher.
Ja dat kan.. bij "Achtergrond en Stijl".Frappuccino schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:09:
Hier ook de P8 binnen. Tot op heden een fijn toestel.
Nagenoeg even groot als mijn Nokia 8 die met pensioen gaat.
Kun je ook 5 apps op een rijtje krijgen ipv 4?
Zeker bij portretten valt op dat het veel te hoog is.
Het lijkt daardoor of de persoon in de foto geplakt is.
Ik gebruik overigens geen portret modus.
[ Voor 25% gewijzigd door daanNL op 14-10-2023 20:50 ]
En zijn er meer mensen die de watch 2 maar moeilijk verbonden krijgen en daarna verbonden kunnen houden? Ik heb nog wat kinderziektes met de combo. De pixel 8 zag de watch net niet eens in de opgeslagen Bluetooth apparaten nadat ik bt even aan en uit deed. Heel weird.
Edit: bij wie doet face unlock het goed in ietwat donkere ruimtes? Werkt niet echt hier.
[ Voor 11% gewijzigd door Fuku-San op 14-10-2023 21:18 ]
Instellingen knopje indrukken?Fuku-San schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:41:
Zijn de contrast en brightness sliders ook weer terug te krijgen in de camera app zoals op de P6?.
[ Voor 42% gewijzigd door Golf2vr6 op 14-10-2023 21:21 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Ik bedoel op het camera scherm, by default.
Denk dat dat normaal is want het blijft maar een camera. Het is niet zoals op de iPhone een setup aan sensors die in het donker werken.Fuku-San schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:41:
Edit: bij wie doet face unlock het goed in ietwat donkere ruimtes? Werkt niet echt hier.
Had ook veel last van typefouten, maar denk dat het toetsenbord iets kleiner is. Heb deze een paar mm hoger gemaakt en gaat nu gewoon weer als vanouds.Fuku-San schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:57:
Pixel 8 binnen, eerste ervaringen zijn positief. Ik vind de telefoon helaas alsnog groter dan gehoopt. Het is nét niet echt handzaam,maar dat komt ook door de bellroy case. Batterijduur is niet super,maar ik heb ook veel dingen gedaan de afgelopen uren.
8/10
Signature
Je bedoelt de hoogte van gboard? Welke hoogte is aan te raden?mouzetc schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 01:23:
[...]
Had ook veel last van typefouten, maar denk dat het toetsenbord iets kleiner is. Heb deze een paar mm hoger gemaakt en gaat nu gewoon weer als vanouds.
Ja, hoogte van gboard idd. Bij het typen linksboven in gboard staan 4 dotjes/vierkantjes, daarna staat er resize (weet je wellicht, dan voor anderen). Ik heb gewoon wat gespeeld, maar volgens mij +/- een halve letterhoogte extra. Kan verder geen getallen invoeren.qwasd schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 01:32:
[...]
Je bedoelt de hoogte van gboard? Welke hoogte is aan te raden?
Signature
Oh ik zal even kijken. Ik dacht dat je onderstaande bedoelde:mouzetc schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 01:34:
[...]
Ja, hoogte van gboard idd. Bij het typen linksboven in gboard staan 4 dotjes/vierkantjes, daarna staat er resize (weet je wellicht, dan voor anderen). Ik heb gewoon wat gespeeld, maar volgens mij +/- een halve letterhoogte extra. Kan verder geen getallen invoeren.
/f/image/JiSqbvTeRDePztg6ymLPhkxm.png?f=fotoalbum_large)
GOS voor de P8(P) is nu in (pre)alpha. Er is nog geen werkende public release maar er wordt in elk geval aan gewerkt.
Staat wel aan (ik ben dan blijkbaar de uitzondering die een abo van slechts 5Gb heeft) maar hij hangt hier gewoon aan de wifi en die 5Gb is er nog lang niet door. Het lijkt dus echt specifiek om een melding te gaan die hij blijft herhalen. Nu 2x voor gekomen.Caelorum schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 09:22:
Niet iets van een datalimiet of datawaarschuwing aanstaan? Bij mij stond er standaard 1 aan voor 2GB via mobiel netwerk. Kansloos met de abonnementen in Nederland die doorgaans worden afgesloten.
Klopt standaard staat de melding weergeven aan bij overschreiden van 2GB bij mobiele internet gebruik.RF1000 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 09:19:
Na het installeren gister al 2x last gehad van het meldingsgeluif die op repeat lijkt blijven te staan. Eerst constant bij het binnenhalen van de whatsapp backup (per Mb een geluidje...) Vanochtend vroeg bij een melding van een Google photos herinnering. Rare bug of heb ik een setting verkeerd staan?
Zit jij nu daadwerkelijk je WhatsApp backup terug te zetten op je nieuwe pixel 8 zonder je wifi aan te hebben staan. Of heb je onbeperkt mobiele internet met jouw abonnement ?
Aanpassen of uitschakelen van mobiele internet waarschuwing doe je in de instellingen - netwerk & internet - (jouw mobiele provider naam) - data waarschuwing.
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires