Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Tuktop schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:21:
[...]

Irritant zeg. Ik heb letterlijk nog nooit iets geks meegemaakt met een alarm, op geen enkele telefoon. Althans, niet dat ik me kan herinneren.

Misschien even de cache en data van de Clock app leegmaken?
Ik heb ook echt nog nooit zo'n probleem gehad op Android sinds ik met een HTC Desire S begon. Het meest frustrerende is dat ik -ook al is het maar één keer- geen vertrouwen meer heb in de clock/alarm app.

Ik denk dat het één of andere deep sleep was of zo, ondanks dat ik nog 33% had (na de alarmtijden).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:08
True schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:07:
[...]

Ik heb ook echt nog nooit zo'n probleem gehad op Android sinds ik met een HTC Desire S begon. Het meest frustrerende is dat ik -ook al is het maar één keer- geen vertrouwen meer heb in de clock/alarm app.

Ik denk dat het één of andere deep sleep was of zo, ondanks dat ik nog 33% had (na de alarmtijden).
Tsja, dat is aan jou. Ik zou me er zelf niet zo'n zorgen om maken. Desnoods een tijdje weten 3rd party app of losse wekker gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:28

Mappy

Piramide van Austerlitz

True schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:42:
Ik ben wel een beetje klaar met de Pixels..

Vandaag kreeg ik de melding:
"Missed alarm - Alarm did not fire due to an unknown reason"
Gewoon een stock Pixel 8a, geen battery sleep apps of andere rariteiten en dan kan ik blijkbaar niet op de standaard clock en alarm vertrouwen.
Iemand eens eerder met dit bijltje gehakt?
Je telefoon lag niet toevallig ondersteboven?
Settings > System > Gestures > Flip to Shhh

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Mappy schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:03:
[...]

Je telefoon lag niet toevallig ondersteboven?
Settings > System > Gestures > Flip to Shhh
Daar gaat je wekker toch gewoon doorheen? Hier wel in ieder geval (gelukkig maar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Tuktop schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:44:
[...]

Daar gaat je wekker toch gewoon doorheen? Hier wel in ieder geval (gelukkig maar).
Bij mij ook, en @Mappy dat was ook niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-09 08:53
True schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:42:
Ik ben wel een beetje klaar met de Pixels..

Vandaag kreeg ik de melding:
"Missed alarm - Alarm did not fire due to an unknown reason"
Gewoon een stock Pixel 8a, geen battery sleep apps of andere rariteiten en dan kan ik blijkbaar niet op de standaard clock en alarm vertrouwen.
Iemand eens eerder met dit bijltje gehakt?
Die melding heb ik nog niet eerder gehad. Maar lijkt mij uiterst vervelend. Zelf heb ik laatst met mijn Pixel 8 wel een melding in beeld gehad tijdens het instellen van de wekker. De Pixel gaf toen aan dat de wekker niet af zou gaan, vanwege de Niet Storen stand die op dat moment actief stond.
Dit terwijl ik in mijn schema heb staan dat de wekker dit mag overrulen. Dus dat vond ik ook best vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:56
Nooit issues met het alarm, wel met discipline...

Hier nog altijd een happy camper mbt de P8. Maandag ochtend om 7:00 eens tot 100% geladen (normaal altijd 80%) en zit morgenvroeg 7:00 zo rond de 15% met tussendoor een keer 10% geladen (in de auto) met in totaal 5u SoT en mix van 5G en WiFi. Geen games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:20
Update maart staat klaar

We zijn begonnen met het uitrollen van de maandelijkse software-update voor maart 2025. Alle ondersteunde Pixel-apparaten met Android 15 ontvangen deze software-updates vanaf vandaag en de uitrol zal de komende week gefaseerd worden voortgezet, afhankelijk van de provider en het apparaat. U ontvangt een melding zodra de systeemupdate beschikbaar is voor uw apparaat. We raden u aan uw Android-versie te controleren en te updaten om de nieuwste software te ontvangen.
Details over de beveiligingsoplossingen van deze maand zijn te vinden in het Pixel Security Bulletin: https://source.android.com/docs/security/bulletin/pixel
Bedankt,
Google Pixel-ondersteuningsteam

Softwareversies
Wereldwijd
Pixel 6: BP1A.250305.019
Pixel 6 Pro: BP1A.250305.019
Pixel 6a: BP1A.250305.019
Pixel 7: BP1A.250305.019
Pixel 7 Pro: BP1A.250305.019
Pixel 7a: BP1A.250305.019
Pixeltablet: BP1A.250305.020.T2
Pixelvouw: BP1A.250305.019
Pixel 8: BP1A.250305.019
Pixel 8 Pro: BP1A.250305.019
Pixel 8a: BP1A.250305.019
Pixel9: BP1A.250305.020
Pixel 9 Pro: BP1A.250305.020
Pixel 9 Pro XL: BP1A.250305.020
Pixel 9 Pro Vouw: BP1A.250305.020
Taiwan+EMEA
Pixel 9: BP1A.250305.020.A2
Pixel 9 Pro: BP1A.250305.020.A2
Pixel 9 Pro XL: BP1A.250305.020.A2
Pixel 9 Pro Vouw: BP1A.250305.020.A2
Wat is inbegrepen
De update van maart 2025 bevat bugfixes en verbeteringen voor Pixel-gebruikers – zie hieronder voor meer informatie
Toepassingen
Oplossing voor stabiliteit of prestaties met bepaalde apps die WebView* gebruiken[2]
Geluid
Oplossing voor problemen met het aanpassen van het gespreksvolume bij gesprekken via BT-headsets*[3]
Camera
Algemene verbeteringen voor de stabiliteit van de camera onder bepaalde omstandigheden*[2]
Weergave en grafische weergave
Oplossing voor de stabiliteit en prestaties van het beeldscherm onder bepaalde omstandigheden*[1]
Systeem
Algemene verbeteringen voor de stabiliteit en prestaties van het systeem onder bepaalde omstandigheden*[2]
Telefonie
Algemene verbeteringen voor de stabiliteit en prestaties van netwerkverbindingen onder bepaalde omstandigheden*[2]
Gebruikersinterface
Oplossing voor probleem waarbij het kleurenthema in de preview van de launcher soms niet overeenkwam met de geselecteerde achtergrond onder bepaalde omstandigheden*[3]
Oplossing voor probleem met pictogrammen op het startscherm die transparant lijken na het ontgrendelen of het wisselen van apps onder bepaalde omstandigheden*[2]
Oplossing voor probleem met het schakelen tussen apps bij gebruik van launchers van derden onder bepaalde omstandigheden*[2]
Oplossing voor probleem met thema-iconen onder bepaalde omstandigheden*[3]
Algemene verbeteringen voor prestaties en stabiliteit in bepaalde UI-overgangen en animaties*[3]
---------------------------------------------------------------------------
Toepasbaarheid van het apparaat
Fixes zijn beschikbaar voor alle ondersteunde Pixel-apparaten, tenzij hieronder anders aangegeven. Sommige fixes kunnen provider-/regiospecifiek zijn.
*[1] Pixel Vouw, Pixel 9 Pro Vouw
*[2] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel Tablet, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold
*[3] Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel Tablet, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:24
Hier komt die na een controle al binnen .. eerder vanavond nog niet ..

Er zitten dus een aantal fixes in voor bepaalde Zero Days die al actief gebruikt worden..
nieuws: Google dicht twee actief misbruikte zerodays in Android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Hmm, ik had 'niet storen' in de quick settings staan en die gebruik dagelijks zeer vaak. Nu zit dat ineens in een submenu van de tile 'modi'... Heeft iemand toevallig een manier gevonden om een bepaalde modus weer als directe toggle in de quick settings te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:45
Mijn 8 Pro lijkt opeens niet meer met de Stand 2 samen te werken zoals ie eerst deed. Normaal als je hem op de oplader zette ging ie bijvoorbeeld automatisch in 'niet storen'. Ik heb daarom de stand 2 verwijderd bij bekenden apparaten met het idee om hem opnieuw toe te voegen, maar die wizard krijg ik nu niet meer. Iemand tips?

Update nog niet geïnstalleerd, probleem is er al een aantal dagen.

[ Voor 20% gewijzigd door zunrob op 05-03-2025 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
zunrob schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 07:35:
Mijn 8 Pro lijkt opeens niet meer met de Stand 2 samen te werken zoals ie eerst deed. Normaal als je hem op de oplader zette ging ie bijvoorbeeld automatisch in 'niet storen'. Ik heb daarom de stand 2 verwijderd bij bekenden apparaten met het idee om hem opnieuw toe te voegen, maar die wizard krijg ik nu niet meer. Iemand tips?

Update nog niet geïnstalleerd, probleem is er al een aantal dagen.
Installeer de update eerst .. daarin zitten nml veranderingen rondom "modi/modes" waaronder ook een "Pixelstand" mode. Wie weet hebben ze "onderwater" al wat updates doorgevoerd die nu niet lekker samenwerken :?

(Nog even los van de twee zero day beveiligings problemen die er ook mee opgelost worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:43
Sinds de update vandaag merk ik dat de trilmotor anders voelt bij het terug swipen. Het is minimaal, maar het valt mij op. Is dat iets tussen mijn oren of hebben jullie dit ook?
Betreft een pixel 8.

[ Voor 5% gewijzigd door Zawaponga op 05-03-2025 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Zawaponga schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:50:
Sinds de update vandaag merk ik dat de trilmotor anders voelt bij het terug swipen. Het is minimaal, maar het valt mij op. Is dat iets tussen mijn oren of hebben jullie dit ook?
Betreft een pixel 8.
Hoe voelt het anders? Mij is het nog niet opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
duvekot schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 07:49:
[...]

Installeer de update eerst .. daarin zitten nml veranderingen rondom "modi/modes" waaronder ook een "Pixelstand" mode. Wie weet hebben ze "onderwater" al wat updates doorgevoerd die nu niet lekker samenwerken :?

(Nog even los van de twee zero day beveiligings problemen die er ook mee opgelost worden)
Ik denk dat je gelijk had! Na de update werkt het weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
zunrob schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:53:
[...]

Hoe voelt het anders? Mij is het nog niet opgevallen.
Het voelt voor mij alsof hij harder trilt. Maar het kan zoals gezegd tussen mijn oren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-07 05:17
Na het batterijprobleem met de Google Pixel 4a had ik gehoopt dat de Google Pixel 8a de batterijproblemen volledig de wereld uit zou helpen. Ik heb echter de indruk dat mijn smartphone snel leeg is. Zeker sneller dan je zou verwachten bij een nieuw toestel. Welke instellingen kan ik aanpassen om dit te voorkomen? Ik herinner mij bv dat ik in het begin een refresh rate oid heb aangezet, wellicht helpt dit de batterijduur niet vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:11
Zawaponga schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:01:
[...]

Het voelt voor mij alsof hij harder trilt. Maar het kan zoals gezegd tussen mijn oren zitten.
Het viel mij ook al op. Trillen is inderdaad harder.

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
DimiDee schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:03:
Na het batterijprobleem met de Google Pixel 4a had ik gehoopt dat de Google Pixel 8a de batterijproblemen volledig de wereld uit zou helpen. Ik heb echter de indruk dat mijn smartphone snel leeg is. Zeker sneller dan je zou verwachten bij een nieuw toestel. Welke instellingen kan ik aanpassen om dit te voorkomen? Ik herinner mij bv dat ik in het begin een refresh rate oid heb aangezet, wellicht helpt dit de batterijduur niet vooruit.
Jep, smooth display kost best wat meer batterij. En als je een nieuwe telefoon hebt is de batterij aan het begin nog niet geoptimaliseerd. Na een paar weken heb je merkbaar betere batterij performance. En heb je ingesteld dat de batterij maar tot 80% bijlaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

DimiDee schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:03:
5g doet ook veel met je accu, heb je nu 5g?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 18:57
Werkt bij jullie opladen tot 80 procent ook niet meer? Er wordt op diverse fora melding van gemaakt. Ik weet dat de telefoon soms tot 100% oplaad, maar het is nu bij veel gebruikers gebeurt. Het lijkt op een bug na de maart update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
BlakeNL schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:44:
Werkt bij jullie opladen tot 80 procent ook niet meer? Er wordt op diverse fora melding van gemaakt. Ik weet dat de telefoon soms tot 100% oplaad, maar het is nu bij veel gebruikers gebeurt. Het lijkt op een bug na de maart update.
Vanochtend stond die bij mij idd op 100% .. ik zal de kabel er nu eens aanhangen en kijken wat er nu gebeurt. (Sta nu op 54% na een lange dag op de telefoon)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
duvekot schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:48:
[...]

Vanochtend stond die bij mij idd op 100% .. ik zal de kabel er nu eens aanhangen en kijken wat er nu gebeurt. (Sta nu op 54% na een lange dag op de telefoon)
En hij blijft nu netjes weer op 80% staan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
Zawaponga schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:22:
[...]

Jep, smooth display kost best wat meer batterij. En als je een nieuwe telefoon hebt is de batterij aan het begin nog niet geoptimaliseerd. Na een paar weken heb je merkbaar betere batterij performance. En heb je ingesteld dat de batterij maar tot 80% bijlaad?
Aha, smooth display uitgezet. 80% idd altijd aangezet. Maar 5g uitzetten bv kan toch ook niet de bedoeling zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:30
Gisteren de Pixel 8 binnen gekregen en ik heb tot nu toe één aanpassing niet kunnen vinden.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik vanuit mijn Home screen zowel naar links alsook rechts andere pagina's heb?

Recht voeg ik ze toe door een app langs de rechterkant te slepen. Links werkt dat niet.

Een toegevoegde pagina als Home screen instellen kan natuurlijk ook. Echter, kan ik die instelling ook niet vinden.

Of moet ik over naar een andere launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
MRIdev schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 07:25:
Gisteren de Pixel 8 binnen gekregen en ik heb tot nu toe één aanpassing niet kunnen vinden.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik vanuit mijn Home screen zowel naar links alsook rechts andere pagina's heb?

Recht voeg ik ze toe door een app langs de rechterkant te slepen. Links werkt dat niet.

Een toegevoegde pagina als Home screen instellen kan natuurlijk ook. Echter, kan ik die instelling ook niet vinden.

Of moet ik over naar een andere launcher?
Voor zover ik weet heb je je eigen vraag inderdaad beantwoord. De Pixel launcher is niet bepaald de meest customizable launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 18:57
duvekot schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:16:
[...]

En hij blijft nu netjes weer op 80% staan ..
Nee bij mij laad hij gewoon nog steeds over de 80 procent helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:55
Mijn telefoon was inderdaad 100% geladen vanmorgen. De "Niet Storen" modi is hier vannacht ook niet meer geactiveerd, dus die lijkt ook stuk.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Wimlem schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:18:
[...]

Mijn telefoon was inderdaad 100% geladen vanmorgen. De "Niet Storen" modi is hier vannacht ook niet meer geactiveerd, dus die lijkt ook stuk.
Heeft dat laatste niet met de nieuwe modi te maken? Zo te zien kun je 'niet storen' niet inplannen, enkel handmatig inschakelen, 'bedtijd' misschien wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
DimiDee schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 02:19:
[...]

Aha, smooth display uitgezet. 80% idd altijd aangezet. Maar 5g uitzetten bv kan toch ook niet de bedoeling zijn?
5g uitzetten vind ik ook te ver gaan, maar er zijn er hier die dat doen om batterij te sparen. Ik heb de batterij maar tot 80 % opladen uitstaan en heb nu 20% meer batterij capaciteit :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
DimiDee schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 02:19:
[...]

5G slurpt echt batterij met weinig snelheidsvoordeel, ik zou het echt uitzetten.

Overigens heb ik laatst mijn 8 Pro opnieuw geïnstalleerd vanwege problemen met Android 16 Beta. Nu weer terug naar 15 en zonder Nova Launcher: wat een verademing qua stabiliteit en smoothheid. Ik vind de Pixel launcher een gedrocht qua de grootte van de iconen, maar hij werkt wel duidelijk het beste. Kom er nu pas achter dat ik met Nova toch echt vaak last had van irritante haperingen of bugs. Kan het iedereen die Nova gebruikt aanraden in ieder geval >:).
Enige wat echt jammer is is die irritante zoekbalk onderin je home screen, maar goed, daar leer je mee leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:16
Majesty schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:11:
[...]

5G slurpt echt batterij met weinig snelheidsvoordeel, ik zou het echt uitzetten.
...
Je bent me net voor 5G is net zo'n hype als giganet internet. Het is een enkeling die daar optimaal gebruik van maakt en profijt van heeft.
Hier staat die ook op 4G en met gemak haal ik minimaal 260 Mb/s, bij mijn gebruik is er niks wat ik er niet mee kan doen zonder vertraging.

Novalaucher houdt ik nog even, ik heb gelukkig ook geen problemen of klachten maar ik zou niet weten wat ik zonder die map indelingen zou moeten doen die Novalaucher biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
[...]

Overigens heb ik laatst mijn 8 Pro opnieuw geïnstalleerd vanwege problemen met Android 16 Beta. Nu weer terug naar 15 en zonder Nova Launcher: wat een verademing qua stabiliteit en smoothheid. Ik vind de Pixel launcher een gedrocht qua de grootte van de iconen, maar hij werkt wel duidelijk het beste. Kom er nu pas achter dat ik met Nova toch echt vaak last had van irritante haperingen of bugs. Kan het iedereen die Nova gebruikt aanraden in ieder geval >:).
Enige wat echt jammer is is die irritante zoekbalk onderin je home screen, maar goed, daar leer je mee leven.
Hmmmm dat lijkt mij eerder een bug aan jouw kant. Ik heb Nova launcher icm 4 verschillende pixels gebruikt en nooit last van enige haperingen gehad. Ben nog altijd een tevreden gebruiker icm mijn huidige pxiel 8. Enige wat mij een beetje zorgen baart is het feit dat Nova launcher niet meer regelmatig geupdate wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:30
Tuktop schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 07:50:
[...]

Voor zover ik weet heb je je eigen vraag inderdaad beantwoord. De Pixel launcher is niet bepaald de meest customizable launcher.
Zoiets vermoedde ik al, echter kwam ik andere instellingen ook na een aardige tijd zoeken pas tegen :).

Iemand nog launcher tips? Momenteel neig ik naar Smart launcher ,of anders Nova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Zawaponga schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:40:
[...]

...Enige wat mij een beetje zorgen baart is het feit dat Nova launcher niet meer regelmatig geupdate wordt.
Je moet even in de app zelf kijken, daar worden beta's aangeboden. Volgens mij willen ze bij een volgend grote release overstappen op een geheel nieuwe versie. Dus ze zijn wel bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:11

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

MRIdev schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:56:
[...]

Zoiets vermoedde ik al, echter kwam ik andere instellingen ook na een aardige tijd zoeken pas tegen :).

Iemand nog launcher tips? Momenteel neig ik naar Smart launcher ,of anders Nova.
Ik heb ook gezocht naar een alternatief voor de standaard launcher en kwam op Nova en op Lawnchair uit. Na beide een poosje te hebben gebruikt toch gekozen voor Lawnchair en daarover eigenlijk geen klachten.

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
[...]

Ik zie enkel 5g (aanbevolen), LTE, 3 G en 2G staan. Zo raar dat er geen 4G bij staat? Wat kies je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Zawaponga schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:40:
[...]

Hmmmm dat lijkt mij eerder een bug aan jouw kant. Ik heb Nova launcher icm 4 verschillende pixels gebruikt en nooit last van enige haperingen gehad. Ben nog altijd een tevreden gebruiker icm mijn huidige pxiel 8. Enige wat mij een beetje zorgen baart is het feit dat Nova launcher niet meer regelmatig geupdate wordt.
Ja wellicht was het de combinatie van Beta Android software (draaide voor 16 ook 15 beta), dat zou natuurlijk kunnen. Maar ben nu eigenlijk wel gewend aan de Pixel launcher en dat werkt lekker.

Enige gekke is dat ik geen Spotify controls tevoorschijn krijg op mijn lockscreen, alleen welk nummer aan het spelen is. Iemand weleens problemen mee gehad? Alle settings daarvoor lijken gewoon goed te staan, met letterlijk de knop 'lockscreen controls' die aan staat.
DimiDee schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:03:
[...]

Ik zie enkel 5g (aanbevolen), LTE, 3 G en 2G staan. Zo raar dat er geen 4G bij staat? Wat kies je dan?
Welke provider gebruik je? Volgens mij bestaan er nog geen providers die geen 4G (meer) aanbieden?

[ Voor 33% gewijzigd door PaT op 06-03-2025 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 16-09 09:05
ratzz schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:37:
[...]
Je moet even in de app zelf kijken, daar worden beta's aangeboden. Volgens mij willen ze bij een volgend grote release overstappen op een geheel nieuwe versie. Dus ze zijn wel bezig.
De "nieuwste" beta is 9 maanden oud.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
DimiDee schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:03:
[...]
Is dit op een Pixel 8/8pro/8a ?

Heb je een screenshot?
Dit staat er op mijn Pixel 8 (met Vodafone eSIM)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbCVdLyCFRw0F9J0aqp8GVC_9No=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hyf8ltRVxnXPMTh0041ZzsB3.png?f=user_large
(En dan heb ik "use 2G" uitstaan in de settings .. dus ik vond het wel bijzonder dat 2G er nog tussen staat)

De radios van mobiele telefoons gebruiken idd een boel stroom. Ik heb hier een oude Pixel5 in Airplane Mode staan .. maar wel met WiFi en WiFi bellen aan. En het is altijd bijzonder om te zien dat de telefoon na 4 dagen nog steeds niet leeg is. Terwijl met de mobiele radio aan .. het meestal na anderhalve dag wel voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Laatst online: 22:22
Yep, same sh*t here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:11
Majesty schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:09:
[...]

Ja wellicht was het de combinatie van Beta Android software (draaide voor 16 ook 15 beta), dat zou natuurlijk kunnen. Maar ben nu eigenlijk wel gewend aan de Pixel launcher en dat werkt lekker.

Enige gekke is dat ik geen Spotify controls tevoorschijn krijg op mijn lockscreen, alleen welk nummer aan het spelen is. Iemand weleens problemen mee gehad? Alle settings daarvoor lijken gewoon goed te staan, met letterlijk de knop 'lockscreen controls' die aan staat.

[...]

Welke provider gebruik je? Volgens mij bestaan er nog geen providers die geen 4G (meer) aanbieden?
Misschien het plaatje iets croppen zodat je nr niet zichtbaar is??...

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 06-03-2025 22:32 . Reden: Afbeelding uit de quote verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
ErikKam schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:19:
[...]

Misschien het plaatje iets croppen zodat je nr niet zichtbaar is??...
Woops, thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
duvekot schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:22:
[...]

Is dit op een Pixel 8/8pro/8a ?

Heb je een screenshot?
Dit staat er op mijn Pixel 8 (met Vodafone eSIM)
[Afbeelding]
(En dan heb ik "use 2G" uitstaan in de settings .. dus ik vond het wel bijzonder dat 2G er nog tussen staat)

De radios van mobiele telefoons gebruiken idd een boel stroom. Ik heb hier een oude Pixel5 in Airplane Mode staan .. maar wel met WiFi en WiFi bellen aan. En het is altijd bijzonder om te zien dat de telefoon na 4 dagen nog steeds niet leeg is. Terwijl met de mobiele radio aan .. het meestal na anderhalve dag wel voorbij is.
Bij mij staat 4g er dus niet tussen, zit bij Mobile Vikings in België. Die gebruiken netwerk van Proximus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
Hier ook. Had even de hoop dat het een af-en-toe-doorladen-tot-100% actie was, maar mijn 8a is nu weer van <80% tot >80% aan het laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Sabelis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-07 11:57
Bij mij laadde hij ook naar 100% na de update. Ik heb het smart alden uit en aan gezet en nu stopt hij weer bij 80%. Ik weet niet of dat permanent is maar .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Jan Sabelis schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 17:33:
Bij mij laadde hij ook naar 100% na de update. Ik heb het smart alden uit en aan gezet en nu stopt hij weer bij 80%. Ik weet niet of dat permanent is maar .....
Dat deed bij mij ook het truucje. Maar ik blijf het toch nog een paar laadsessies in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-09 16:52
Ik heb de maandelijkse update nog niet geïnstalleerd.
Normaal ging ik altijd met de hand naar de updates.
Dacht deze maand: eens kijken of ik er een melding van krijg want dat zou toch ook wel een x gebeuren?
Maar tot nu toe nog geen melding gehad dat er wat klaar staat.
Ik ga eens kijken hoe lang t duurd.

Iemand die wel deze melding automatisch krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Tervueren schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:05:
Ik heb de maandelijkse update nog niet geïnstalleerd.
Normaal ging ik altijd met de hand naar de updates.
Dacht deze maand: eens kijken of ik er een melding van krijg want dat zou toch ook wel een x gebeuren?
Maar tot nu toe nog geen melding gehad dat er wat klaar staat.
Ik ga eens kijken hoe lang t duurd.

Iemand die wel deze melding automatisch krijgt?
Dat duurt altijd vrij lang heb ik gemerkt. Kan wel 1 tot 2 weken wachten worden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-09 16:52
duvekot schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:10:
[...]

Dat duurt altijd vrij lang heb ik gemerkt. Kan wel 1 tot 2 weken wachten worden ....
Ok, bedankt.
Dan doe ik t nu wel weer met de hand.
Was gewoon nieuwsgierig voor het geval ik het zou vergeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:25
In aanvulling op anderen hier: gebruik echt 4G ipv 5G, maakt echt veel uit qua batterij en geen (merkbaar) snelheidsverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
Jan Sabelis schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 17:33:
Dat trucje werkt bij mij helaas niet. Tenminste, de optie ' optimalisatie voor opladen gebruiken' heb ik uit en aan gezet, maar hij laadt nog steeds door boven de 80%.
Of bedoel je een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Out.of.Control schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:33:
[...]

Dat trucje werkt bij mij helaas niet. Tenminste, de optie ' optimalisatie voor opladen gebruiken' heb ik uit en aan gezet, maar hij laadt nog steeds door boven de 80%.
De eesrte keer ging hij naar 100, daarna ging hij gewoon tot 80steeds. Heb het daarna ook neit meer gezien dat ie hem volllaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Sabelis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-07 11:57
Out.of.Control schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:33:
[...]

Dit is wel echt wat ik bedoelde. Hij laadt sindsdien ook steeds netjes tot 80%.
Ik heb ook, al was het niet daarvoor, een keer gereboot .... misschien dat je dat nog kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
Jan Sabelis schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:32:
[...]

Dit is wel echt wat ik bedoelde. Hij laadt sindsdien ook steeds netjes tot 80%.
Ik heb ook, al was het niet daarvoor, een keer gereboot .... misschien dat je dat nog kan proberen.
Bijzonder. Ook na een reboot blijft mijn 8a doorgaan met laden boven de 80%.
Hopelijk wordt dit met een volgende update verholpen, voor nu maar weer tijdig loskoppelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe zijn jullie bevindingen mbt de update?
Heb een paar issues opgemerkt:
-De bekende: Laden gaat voorbij 80%, nog geen oplossing gevonden.
-Batterij gaat voor mijn gevoel langer mee, dat is positief. :)
-Bluetooth issues, merk dat Android Auto/Earpods regelmatig pauzeren, handmatig play is dan de oplossing. :/
-Algemene snelheid van de telefoon is beter geworden na mijn idee.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:42
Out.of.Control schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:02:
[...]

Bijzonder. Ook na een reboot blijft mijn 8a doorgaan met laden boven de 80%.
Hopelijk wordt dit met een volgende update verholpen, voor nu maar weer tijdig loskoppelen...
Volgens mij moet je 1 keer tot 100% laden. Je toestel doet dan een herijking. Daarna laadt het gewoon steeds tot 80% als je dat zo hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Harmen schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:46:
-Batterij gaat voor mijn gevoel langer mee, dat is positief. :)
-Bluetooth issues, merk dat Android Auto/Earpods regelmatig pauzeren, handmatig play is dan de oplossing. :/
-Algemene snelheid van de telefoon is beter geworden na mijn idee.
Wat betreft bluetooth: ik heb heel vaak dat mijn Spotify in de auto gepauzeerd wordt uit het niets. Spotify draait op Android Automotive (dus niet Android Auto) in m'n Renault E-Tech. Ik ga eens kijken of het uitzetten van Bluetooth helpt dit te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Harmen schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:46:
Deze optie uit- en weer aanzetten deed het bij mij. Al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Frappuccino schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:03:
[...]

Deze optie uit- en weer aanzetten deed het bij mij. Al geprobeerd?
Hij hangt nu aan de lader, zal het nog eens proberen. Edit, helaas geen verschil. :/

@Majesty Maak gebruik van een wireless aa dongle. Dan is bluetooth uitzetten niet zo handig. Hopelijk komt er een android auto update binnenkort.

[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 10-03-2025 19:26 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
M!chiel schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:36:
[...]

Volgens mij moet je 1 keer tot 100% laden. Je toestel doet dan een herijking. Daarna laadt het gewoon steeds tot 80% als je dat zo hebt ingesteld.
Ook al gedaan, maar hij blijft opladen tot boven de 80%. Zal het nog eens proberen, maar heb er een beetje een hard hoofd in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Out.of.Control schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:07:
[...]
Ook al gedaan, maar hij blijft opladen tot boven de 80%. Zal het nog eens proberen, maar heb er een beetje een hard hoofd in.
Zie ook deze post:

https://discuss.grapheneo...tion-with-android-15-qpr2
As explained in the Settings > Battery > Charging optimization description below the toggle, the device will occasionally need to charge to 100% in order to recalibrate estimated battery capacity. The recalibration seemingly didn't work before Android 15 QPR2 but has been fixed.
Dus zorg dat je instellingen gewoon goed staan ..en probeer hem eens overdag langere tijd aan de lader te houden ... Dan zou die idd naar de 100% kunnen gaan .. en daarna wel weer tot 80% gaan.
Ik had de nacht na de installatie dat de telefoon naar 100% gegaan was .. en daarna eigenlijk niet meer.

Blijkbaar even geduld er mee hebben lijkt het dus ..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Out.of.Control
@duvekot Ah, bedankt voor de link. Daar zie ik dat tot 100% laden (wat ik deed) niet voldoende is, je moet hem dan nog een tijdje aan de lader laten totdat er een shield-symbooltje verschijnt bij de batterij. Pas dan is de hercalibratie voltooid.
Nu ik dat gedaan heb, stopt hij weer netjes bij 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
Ook hier worden de issues besproken met de laatste Pixel update.
YouTube: Google Pixel March 2025 Update – Major Bugs & Issues You NEED to Know!

Er wordt ook een oplossing genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Er is ook iets fout gegaan met de tijdlijn. Ik had vele jaren aan tijdlijn geschiedenis, die ze nu gewist hebben. Ondanks dat de instelling op 'niet verwijderen' staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
zunrob schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:25:
Er is ook iets fout gegaan met de tijdlijn. Ik had vele jaren aan tijdlijn geschiedenis, die ze nu gewist hebben. Ondanks dat de instelling op 'niet verwijderen' staat.
Daar had je expliciet zelf extra acties voor moeten doen om die te behouden idd. En verschillende zaken aanvinken en toestemming geven etc ..
De tijdlijn wordt nu lokaal bijgehouden op je mobiel en je had dus expliciet toestemming moeten geven om de oude over te zetten . En daarna de nieuwe records toch weer naar je account over te zetten.

Was wel ff goed lezen .. dus ik snap wel dat het fout kon gaan .. maar mijn historie is er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
duvekot schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:10:
[...]

Daar had je expliciet zelf extra acties voor moeten doen om die te behouden idd. En verschillende zaken aanvinken en toestemming geven etc ..
De tijdlijn wordt nu lokaal bijgehouden op je mobiel en je had dus expliciet toestemming moeten geven om de oude over te zetten . En daarna de nieuwe records toch weer naar je account over te zetten.

Was wel ff goed lezen .. dus ik snap wel dat het fout kon gaan .. maar mijn historie is er nog steeds.
Dat heb ik maanden geleden allemaal al gedaan. Al die instellingen stonden en staan nog goed. Maar alles voor 7 maart is weg. Internet, zeker op Reddit, staat er vol mee. Verbaasd me dat het hier niet eerder genoemd werd?

https://www.reddit.com/r/GoogleMaps/s/NZGPzCJRay

[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 14-03-2025 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
zunrob schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 07:17:
[...]

Dat heb ik maanden geleden allemaal al gedaan. Al die instellingen stonden en staan nog goed. Maar alles voor 7 maart is weg. Internet, zeker op Reddit, staat er vol mee. Verbaasd me dat het hier niet eerder genoemd werd?

https://www.reddit.com/r/GoogleMaps/s/NZGPzCJRay
Eeuuuuhhhh ... Sorry 😔 .. ik zie hier het zelfde helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Laatst melde ik dat ik was issues had met bluetooth connectiviteit, deze zijn inmiddels verholpen. Ben daar wel blij om.

Ben inmiddels toe aan de 2de screenprotector, de oude is deze week helaas gesneuveld. Telefoon viel schuin met de bovenkant op een drempel. Spigen heeft hier een uitsparing gemaakt voor de speaker. Heb er nu weer een nieuwe opgezet van Spigen. Hopelijk gaat deze ook weer een jaar mee. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
duvekot schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 07:30:
[...]

Eeuuuuhhhh ... Sorry 😔 .. ik zie hier het zelfde helaas..
Green problem hoor. Maar dit is wel echt balen. Heb al een aantal van de suggesties geprobeerd in de hoop dat de historie terugkwam, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Heeft iemand al de Gemini-apps (voorheen extensies) voor Spotify en Google Home binnengekregen?
Ik kan overigens wel via Gemini, Google Home aansturen, maar ik zie dat dat nog via de Google Assistant verloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huizinity
zunrob schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:53:
[...]

Green problem hoor. Maar dit is wel echt balen. Heb al een aantal van de suggesties geprobeerd in de hoop dat de historie terugkwam, maar helaas...
nieuws: Google bevestigt probleem met verdwijnende Tijdlijn-geschiedenis in Maps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik kreeg een uurtje geleden deze mail en dit werkt voor mij:
We hebben kort een technisch probleem gehad waardoor de Tijdlijn-gegevens van sommige mensen zijn verwijderd. We nemen contact met je op omdat jouw account mogelijk is getroffen.
Als je versleutelde back-ups hebt aangezet, kun je je gegevens misschien herstellen. Zorg dat je de nieuwste versie van Google Maps hebt en ga naar je Tijdlijn. Tik op het wolkicoon ( ) bovenaan het scherm en kies een back-up om je gegevens te importeren. Als je back-ups niet hebt aangezet, kun je verloren gegevens helaas niet herstellen.
We begrijpen dat dit frustrerend kan zijn als je Tijdlijn gebruikt om plaatsen te onthouden die je hebt bezocht. We nemen stappen om onze systemen in de toekomst te verbeteren.
Ik heb weer 5+ jaar aan tijdlijn terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Afgelopen weekend ook overgestapt van een 6a naar een 8a. Merk eerlijk gezegd weinig verschil. Enige noemenswaardige feature die ik merk is draadloos laden.

Valt me wel op dat ik wat apps die ik voorheen gewoon op de 6a had staan nu op de 8a niet meer kan installeren. Vreemd, want zelfde Android versie verder.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 25-03-2025 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
MikeyMan schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:24:
Valt me wel op dat ik wat apps die ik voorheen gewoon op de 6a had staan nu op de 8a niet meer kan installeren. Vreemd, want zelfde Android versie verder.
Staan ze überhaupt nog wel in de Play Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

duvekot schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:45:
[...]

Staan ze überhaupt nog wel in de Play Store?
Jawel, maar met vermelding dat ze incompatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
MikeyMan schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:49:
Ik ben benieuwd of dat met je oude toestel na een factory reset ook onmogelijk is ... En het zijn dan vast geen apps die veel gebruikt worden denk ik zo .. had je de ontwikkelaar als een een bericht gestuurd? (En zie je misschien wat bij de reviews?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iestyn99
  • Laatst online: 15-09 19:39
MikeyMan schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:49:
[...]

Heb ik ook gehad: Schijnt dat bij een update naar een hogere versie van Android de reeds geïnstalleerde app blijft op je telefoon, ook al is hij officieel niet meer compatible. Als je hem opnieuw probeert te installeren, b.v. na een reset van de telefoon, dan zal dat niet lukken.

Dus voor de reset of weggeven van de oude telefoon: d.m.v. een APK Extractor app een apk van de app laten maken. Hopelijk kan hij dan later alsnog worden geinstalleerd, desnoods via ADB:
code:
1
adb install --bypass-low-target-sdk-block name_of_package.apk

[ Voor 31% gewijzigd door iestyn99 op 25-03-2025 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

duvekot schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:57:
[...]

Ik ben benieuwd of dat met je oude toestel na een factory reset ook onmogelijk is ... En het zijn dan vast geen apps die veel gebruikt worden denk ik zo .. had je de ontwikkelaar als een een bericht gestuurd? (En zie je misschien wat bij de reviews?)
Na factory reset zou ik moeten checken. Kan idd wel zo zijn dat deze er vanaf Android 13 (?) al op stonden.

Zijn idd geen breed gebruikte app. Vervelendste vind ik de app voor mn Pioneer receiver. Daarmee kan ik hem aanzetten als het via arc niet lukt. Geen wereldschokkend issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

iestyn99 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:01:
[...]

Heb ik ook gehad: Schijnt dat bij een update naar een hogere versie van Android de reeds geïnstalleerde app blijft op je telefoon, ook al is hij officieel niet meer compatible. Als je hem opnieuw probeert te installeren, b.v. na een reset van de telefoon, dan zal dat niet lukken.

Dus voor de reset of weggeven van de oude telefoon: d.m.v. een APK Extractor app een apk van de app laten maken. Hopelijk kan hij dan later alsnog worden geinstalleerd, desnoods via ADB:
code:
1
adb install --bypass-low-target-sdk-block name_of_package.apk
Lijkt ook niet te werken:

code:
1
2
Performing Streamed Install
adb: failed to install .\iControlAV5_4.4.0_APKPure.apk: Failure [INSTALL_FAILED_NO_MATCHING_ABIS: INSTALL_FAILED_NO_MATCHING_ABIS: Failed to extract native libraries, res=-113]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
32 bit apps werken niet meer op de nieuwere Pixels, adb gaat hier niets aan veranderen.

Als de developer de app niet 64 bit compatible maakt is het een no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Brad Pitt schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:54:
32 bit apps werken niet meer op de nieuwere Pixels, adb gaat hier niets aan veranderen.

Apart dat dat dan op een vanilla Android 15 toch voor zoveel verschil zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:54:

Het kan nog wel met emulatie(Virtual Machines). Maar dat is zover ik weet op dit moment nog vooral theoretisch, want veel 32bit apps werken in geen enkele VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Long story short, het werkt gewoon niet meer :)

Vind het ook jammer want had ook paar 32 bits apps en heb ook "alles" geprobeerd maar nu gewoon opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
Sinds de laatste update ervaar ik problemen met Android auto via mijn Pixel 8. Ik las op diverse forums dat er meer mensen zijn die hier last van hebben. Komt dit jullie ook bekend voor? Vastlopers, spontane herstarts, stotterende muziek tijdens muziek streamen.

Hopelijk wordt dit snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
Ik weet niet of de problemen specifiek voor de 8 zijn, maar op mijn 8a heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Op mijn P8P ook geen probleem met Android Auto. Bedraad, Ford Focus 2019. Wel heel af en toe een hele korte hiccup bij muziek, maar ik heb de auto nog niet zo lang dus bij mijn weten was dat altijd zo, en zo sporadisch dat het niet erg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:56
P8 hier en geen issues met AA, vandaag nog gebruikt. Navi, muziek, bellen, alles werkt zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Huizinity schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:49:
Sinds de laatste update ervaar ik problemen met Android auto via mijn Pixel 8. Ik las op diverse forums dat er meer mensen zijn die hier last van hebben. Komt dit jullie ook bekend voor? Vastlopers, spontane herstarts, stotterende muziek tijdens muziek streamen.

Cache en data van AA gecleared?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerre247
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 17-06 19:30
Dag allen

Zijn er hier mensen van België met de google pixel 8A? Werkt deze enkel met proximus als provider?
Onzeker of ik via telenet ooit zelf heb kunnen bellen naar mensen (gebruik altijd whatsapp) maar nu kunnen mensen ook niet meer naar mij bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
jerre247 schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:22:
Dag allen

Zijn er hier mensen van België met de google pixel 8A? Werkt deze enkel met proximus als provider?
Onzeker of ik via telenet ooit zelf heb kunnen bellen naar mensen (gebruik altijd whatsapp) maar nu kunnen mensen ook niet meer naar mij bellen.
Geen Pixel 8a maar wel de Pixel 8. En ik gebruik Orange als e-sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerre247
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 17-06 19:30
Cowboy_Henk schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:49:
[...]

Geen Pixel 8a maar wel de Pixel 8. En ik gebruik Orange als e-sim.
Heb de telefoon aangekocht bij vandenborre en daar zat een sim kaart van proximus bij. Ze hadden mij echter gezegd dat als je met een andere provider werkt je gewoon je eigen sim kon gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Valt me met de 8a wel op dat -ook na meermaals opnieuw inleren- de vinger print het een stuk minder doet dan bij de 6A. Meer mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

MikeyMan schreef op zondag 6 april 2025 @ 18:28:
Valt me met de 8a wel op dat -ook na meermaals opnieuw inleren- de vinger print het een stuk minder doet dan bij de 6A. Meer mensen die dit herkennen?
Gewoon slijtage van je vingerafdrukken - ik heb geen 6A gehad, maar heb geen merkbare schillen gemerkt tussen de Pixels qua in-screen fingerprint werking eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

True schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:41:
[...]

Gewoon slijtage van je vingerafdrukken - ik heb geen 6A gehad, maar heb geen merkbare schillen gemerkt tussen de Pixels qua in-screen fingerprint werking eigenlijk.
Slijtage? Ik heb dat ding nu twee weken... En inmiddels drie keer opnieuw alle vingers opnieuw ingeleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
MikeyMan schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:04:
[...]

Slijtage? Ik heb dat ding nu twee weken... En inmiddels drie keer opnieuw alle vingers opnieuw ingeleerd.
Alle vingers? Misschien moet je gewoon de vinger die je het meest gebruikt meerdere malen inscannen, dat levert een beter resultaat op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ratzz schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:47:
[...]

Alle vingers? Misschien moet je gewoon de vinger die je het meest gebruikt meerdere malen inscannen, dat levert een beter resultaat op denk ik.
Een vinger op meerdere posities?

Ik heb beide duimen en wijsvingers ingeleerd nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit94
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Gewoon zo laten. Ik heb de 8a sinds introductie en de vingerafdrukherkenning wordt aanzienlijk beter omdat het leert. Heb er eigenlijk nooit problemen mee, ook niet bij droge, vettige of vochtige vingers. Terwijl ik de herkenning in de eerste week aardig matig vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
MikeyMan schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:56:
[...]

Een vinger op meerdere posities?

Ik heb beide duimen en wijsvingers ingeleerd nu.
Ik heb beide duimen en dan iedere duim 2 keer als zijnde een andere vinger om de accuratesse te vergroten. Het kan tussen de oren zitten maar bij mij ging het inloggen hierna een stuk fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
Huizinity schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:49:

Ik heb weinig ervaring, vorige week wel 2x gebruikt met een auto van de zaak.
Ik heb wel een keer gehad dat de telefoon ineens tijdens mijn rit volledig opnieuw opstarte.
Geen idee of dit met Android Auto te maken had of een andere oorzaak had.
Pagina: 1 ... 38 ... 41 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires