Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:53
Jazco2nd schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:26:
Weet iemand welke voorwaarden er zijn voor de lader en kabel om de nieuwe battery- bypass feature, dat je telefoon rechtstreeks gevoed wordt via de lader (na opladen tot 80%) te laten werken?

Ik lees hier en daar de volgende dingen:
- USB Power Delivery is vereist. Dit werkt alleen met USB-C laders en USB-C naar USB-C kabels. Maar welke versie minimaal?
- Dus niet met een 30W USB-A lader en een A-naar-C kabel of met een verloopje van A-C en daar een C-naar-C kabel op.
- Lader moet voldoende power kunnen leveren voor bypass en om te garanderen dat de telefoon niet meer trekt dan de lader aan kan.

Klopt dit allemaal? Ik kan nergens documentatie vinden..
Pixel 8 hier. Simpele oplader met simpele usb a naar c kabel. Werkt perfect. Wel even inschakelen in de instellingen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Jazco2nd schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:26:
Weet iemand welke voorwaarden er zijn voor de lader en kabel om de nieuwe battery- bypass feature, dat je telefoon rechtstreeks gevoed wordt via de lader (na opladen tot 80%) te laten werken?

Ik lees hier en daar de volgende dingen:
- USB Power Delivery is vereist. Dit werkt alleen met USB-C laders en USB-C naar USB-C kabels. Maar welke versie minimaal?
- Dus niet met een 30W USB-A lader en een A-naar-C kabel of met een verloopje van A-C en daar een C-naar-C kabel op.
- Lader moet voldoende power kunnen leveren voor bypass en om te garanderen dat de telefoon niet meer trekt dan de lader aan kan.

Klopt dit allemaal? Ik kan nergens documentatie vinden..
Hier werkt het zelfs met draadloos laden .. dus helemaal zonder kabels ... Maar je moet het wel aanzetten dus .. maar alle logica zit dus "in de telefoon" .. en dus achter het laad circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-06 22:47
GekkeRipper schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:35:
[...]

Pixel 8 hier. Simpele oplader met simpele usb a naar c kabel. Werkt perfect. Wel even inschakelen in de instellingen natuurlijk.
Heb je het over laden tot 80% of de bypass ?
Want dat laden tot 80% altijd werkt weet ik ook wel. Andere telefoons kunnen dat al jaren.
duvekot schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:52:
[...]

Hier werkt het zelfs met draadloos laden .. dus helemaal zonder kabels ... Maar je moet het wel aanzetten dus .. maar alle logica zit dus "in de telefoon" .. en dus achter het laad circuit.
Jij hebt het sowieso alleen over stoppen met laden bij 80%. De bypass waar ik het over heb werkt niet bij draadloos laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Jazco2nd schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 04:44:
[...]

Heb je het over laden tot 80% of de bypass ?
Want dat laden tot 80% altijd werkt weet ik ook wel. Andere telefoons kunnen dat al jaren.

[...]

Jij hebt het sowieso alleen over stoppen met laden bij 80%. De bypass waar ik het over heb werkt niet bij draadloos laden.
Ik heb het over 80% laden. Ik dacht dat dan de bypass ingeschakeld wordt. Hoe werkt de bypass dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
GekkeRipper schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 06:28:
[...]

Ik heb het over 80% laden. Ik dacht dat dan de bypass ingeschakeld wordt. Hoe werkt de bypass dan?
@Jazco2nd zo werkte het in mijn gedachten ook. Dat "Bypass" en "80%" in elkaars verlengde zaten achter een en dezelfde instelling. Maar de enige manier om dat zeker te weten is om te meten wat er gebeurt ...
(Maar ik heb geen USB-C stroommeter helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:07
duvekot schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:50:
[...]

@Jazco2nd zo werkte het in mijn gedachten ook. Dat "Bypass" en "80%" in elkaars verlengde zaten achter een en dezelfde instelling. Maar de enige manier om dat zeker te weten is om te meten wat er gebeurt ...
(Maar ik heb geen USB-C stroommeter helaas)
Ik gebruik draadloos opladen met een Belkin 15W stand. Opladen tot 80% werkt uiteraard prima. Daarna blijft mijn Pixel 8 Pro op de Belkin continue warm. Ik twijfel dus ook aan de werking van de bypass bij draadloos opladen. Misschien is er iemand met een Pixel Stand (2e generatie) met ervaring sinds de 80% update?

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Meubelmaker schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:02:
[...]

Ik gebruik draadloos opladen met een Belkin 15W stand. Opladen tot 80% werkt uiteraard prima. Daarna blijft mijn Pixel 8 Pro op de Belkin continue warm. Ik twijfel dus ook aan de werking van de bypass bij draadloos opladen. Misschien is er iemand met een Pixel Stand (2e generatie) met ervaring sinds de 80% update?
Mijn ervaring is met de eerste Pixel stand (als in gebruik sinds mijn Pixel 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:21
[...]
Ik weet niet wat bedoeld wordt met de bypass (ik ken het alleen van powerbanks die tijdens het opladen ook eventueel dat opladen wat aan de powerbank ligt te opladen) maar mijn pixel 8 koelt gewoon af op mijn INIU 15 watt draadloze oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
Ik kan me voorstellen dat, als ik mijn Pixel gebruik, de batterij inmiddels de 80% heeft bereikt, en nog op de Belkin Stand staat, warmer wordt tijdens dat gebruik.

Staat mijn Pixel met de bereikte 80% ongebruikt op de Stand dan gebruikt de Pixel nauwelijks of geen stroom en zou dus, zoals @ratzz ook ervaart, niet warm moeten worden. Mijn Pixel wordt of blijft dan nog steeds warm, ook na langere tijd.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:54
[...]

Welke Belkin lader?
Ik heb de Belkin Boost Up stand daar merk ik niet dat mijn toestel constant warm blijft na de update/inschakeling van de 80% feature.
Dat had ik wel bij het gebruik van een MagSafe hoesje.
De Google Pixel Stand Gen.2 doet het wat dat betreft sowieso beter door de ventilator. Blijft alles koel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmaker
maniac2003 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:14:
[...]

Welke Belkin lader?
Ik heb de Belkin Boost Up stand daar merk ik niet dat mijn toestel constant warm blijft na de update/inschakeling van de 80% feature.
Dat had ik wel bij het gebruik van een MagSafe hoesje.
De Google Pixel Stand Gen.2 doet het wat dat betreft sowieso beter door de ventilator. Blijft alles koel op.
Dezelfde Belkin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:02
Is opladen tot 80% beter?
Het is nl mijn 1e mobiel met snelladen en grotere capaciteit.(Pixel 8 )

Doen jullie daarna wel weer eens op 100% laden als je een dag echt nodig hebt?

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Offens1490 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:37:

Opladen tot 80% en dan de kabel er in laten is beter omdat dan de koppeling tussen de USB kabel en de batterij verbroken wordt.

En ik heb het nu een tijdje aan staan .. en het lukt me meestal wel om de dag door te komen zonder bij te laden. Maar hoe vaak ben je tegenwoordig buiten bereik van een standaard USB-c oplader? Eventjes een extra boost is altijd wel te doen tegenwoordig. Zeker met alles wat er nu verkocht wordt verplicht USB-c moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prup
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:26
Offens1490 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:37:

Nog niet gedaan. Kom met mijn p9p de dag goed door. Hij laadt tussendoor wel af en toe zelf tot 100% op, maar dat zal wel goed zijn anders hadden ze het niet zo ontworpen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:11
De laatste paar weken ontvang ik nog nauwelijks telefoontjes. Bijna iedereen die me belt gaat meteen naar de voicemail, of we horen elkaar niet. Meer mensen last van? Provider is Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
zunrob schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 09:21:
De laatste paar weken ontvang ik nog nauwelijks telefoontjes. Bijna iedereen die me belt gaat meteen naar de voicemail, of we horen elkaar niet. Meer mensen last van? Provider is Simpel.
Had ik ook altijd last van. Bellen over wifi uitzetten en dan gaat hij weer over.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
PerlinNoise schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 09:49:
[...]

Had ik ook altijd last van. Bellen over wifi uitzetten en dan gaat hij weer over.
Ik heb het nu juist maar aangezet... En dan met voorkeur voor wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:39
Ervaar hetzelfde probleem. Krijg regelmatig een smsje gemist gesprek terwijl mn telefoon niet eens is overgegaan. Speelt bij KPN (eSIM), mn simpel lijkt wel goed te werken. Bellen over wifi uitgezet net als de voicemail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Na al die jaren kan Google nog steeds de basics niet stabiel houden dus. Eerste en laatste Pixel voor mij. Trouwens, ik heb een Nexus van Google ooit gehad. Die was wel in orde volgens mij.

[ Voor 28% gewijzigd door GekkeRipper op 01-01-2025 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11-06 13:05
Wat scheelt eraan dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Ik heb in de eerste zoveel maanden dat ik deze telefoon had ook erg veel netwerkproblemen gehad. Nu lees ik hierboven weer over netwerkproblemen.

Tevens was in de media al aangehaald dat de december update ook weer eens voor netwerkproblemen zorgt. https://support.google.co...ter-dec-2024-update?hl=en

Van deze laatste heb ik zo nu en dan ook last. Rare problemen met apps die via internet werken. Even de telefoon rebooten lost het weer op.

Daarnaast heb ik maanden op een Pixel 9 Pro mogen wachten. Die maar geannuleerd. Gewoon schandalig. Zo verlies je klanten.

Verder ben ik erg tevreden over het toestel. Dat maakt het zo jammer. Samsung heeft dit gedoe niet of nauwelijks. Ben benieuwd of de S25 weer een Snapdragon heeft. Dan ga ik die proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:19
Wat ik vooral merk nu ik sinds twee dagen een KPN sim heb, dat de telefoon van mening is dat het 5G netwerk beter is dan mijn eigen wifi netwerk. In combinatie met adaptive connectivity die standaard aanstaat, pleurt die dan gewoon mijn wifi verbinding eruit.

Wat op zijn zachtst gezegd niet handig is met alle home automation die alleen via wifi bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
RF1000 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:49:
Ervaar hetzelfde probleem. Krijg regelmatig een smsje gemist gesprek terwijl mn telefoon niet eens is overgegaan. Speelt bij KPN (eSIM), mn simpel lijkt wel goed te werken. Bellen over wifi uitgezet net als de voicemail.
Ik zal bellen over wifi weer uitzetten. Weet sowieso niet of dat wel werkt met Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
zunrob schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 23:49:
[...]
Ik zal bellen over wifi weer uitzetten. Weet sowieso niet of dat wel werkt met Simpel.
Dat zou moeten werken zo te lezen:

https://www.simpel.nl/kla...-erover-moet-weten-simpel

Ik ben wel benieuwd of je zelf nog een verbinding voorkeur kan opgegeven (Mobiel eerst vs WiFi eerst) ... dat kan je dan kiezen als je WiFi bellen hebt aangezet (of niet dus ... Dat kan de provider beïnvloeden nml)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
duvekot schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 07:13:
[...]

Dat zou moeten werken zo te lezen:

https://www.simpel.nl/kla...-erover-moet-weten-simpel

Ik ben wel benieuwd of je zelf nog een verbinding voorkeur kan opgegeven (Mobiel eerst vs WiFi eerst) ... dat kan je dan kiezen als je WiFi bellen hebt aangezet (of niet dus ... Dat kan de provider beïnvloeden nml)
Dat kan ik kiezen. Heb gekozen voor wifi eerst. Hoor echter nu dat mensen klagen dat ik steeds wegval tijdens het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:38
Weet iemand hoe je de simpele klok met weer als widget terugkrijgt?
Zoals op het plaatje op deze website.

Heb een pixel opnieuw ingesteld met iphone als basis, maar dan overschijft hij ook deze widget, en krijg hem niet terug.
Wel alleen de datum, maar niet met temp.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Driek schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 19:06:
Weet iemand hoe je de simpele klok met weer als widget terugkrijgt?
Zoals op het plaatje op deze website.

Heb een pixel opnieuw ingesteld met iphone als basis, maar dan overschijft hij ook deze widget, en krijg hem niet terug.
Wel alleen de datum, maar niet met temp.
Welk plaatje? Of bedoel je "Pixel at a Glance"? Maar die heeft nooit een klok gehad, alleen maar Datum, Weer en afspraken. Ik heb de standaard Pixel klok widget er naast gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:38
Inmiddels gelukt, paar apps verplaats en toen kwam hij tevoren schijn

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-06 21:42
Update januari staat weer klaar.

We zijn begonnen met het uitrollen van de maandelijkse software-update voor januari 2025. Alle ondersteunde Pixel-apparaten met Android 15 ontvangen deze software-updates vanaf vandaag en de uitrol zal de komende week gefaseerd worden voortgezet, afhankelijk van de provider en het apparaat.

Softwareversies
Wereldwijd
Pixel 6: AP4A.250105.002
Pixel 6 Pro: AP4A.250105.002
Pixel 6a: AP4A.250105.002
Pixel 7: AP4A.250105.002
Pixel 7 Pro: AP4A.250105.002
Pixel 7a: AP4A.250105.002
Pixeltablet: AP4A.250105.002
Pixelvouw: AP4A.250105.002
Pixel 8: AP4A.250105.002
Pixel 8 Pro: AP4A.250105.002
Pixel 8a: AP4A.250105.002
Pixel9: AP4A.250105.002
Pixel 9 Pro: AP4A.250105.002
Pixel 9 Pro XL: AP4A.250105.002
Pixel 9 Pro Vouw: AP4A.250105.002
Telstra
Pixel 7: AP4A.250105.002.B1
Pixel 7 Pro: AP4A.250105.002.B1
Pixel 7a: AP4A.250105.002.B1
Pixelvouw: AP4A.250105.002.B1
Pixel 8: AP4A.250105.002.B1
Pixel 8 Pro: AP4A.250105.002.B1
Pixel 8a: AP4A.250105.002.B1
Pixel 9: AP4A.250105.002.B1
Pixel 9 Pro: AP4A.250105.002.B1
Pixel 9 Pro XL: AP4A.250105.002.B1
Pixel 9 Pro Vouw: AP4A.250105.002.B1
EMEA
Pixel 6: AP4A.250105.002.A1
Pixel 6 Pro: AP4A.250105.002.A1
Pixel 6a: AP4A.250105.002.A1

Wat is inbegrepen
De update van januari 2025 bevat bugfixes en verbeteringen voor Pixel-gebruikers. Zie hieronder voor meer informatie.
Geluid
Oplossing voor audiovertraging en stabiliteitsprobleem bij gebruik van bepaalde apps*[1]
Camera
Oplossing voor probleem met camerastabiliteit bij overschakelen naar een aangesloten camera onder bepaalde omstandigheden*[2]
Weergave en grafische weergave
Oplossing voor probleem met knipperende lijnen op het scherm onder bepaalde omstandigheden*[2]
Gebruikersinterface
Oplossing voor probleem met de weergave van de kleuren van het themapictogram van de Pixel-launcher onder bepaalde omstandigheden*[1]
-------------------------------------------------------------------------
Toepasbaarheid van het apparaat
Fixes zijn beschikbaar voor alle ondersteunde Pixel-apparaten, tenzij hieronder anders aangegeven. Sommige fixes kunnen provider-/regiospecifiek zijn.
*[1] Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel Tablet, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold
*[2] Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold

[ Voor 10% gewijzigd door almere op 07-01-2025 20:34 ]

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zit nog op de Google Play van november. Is er geen nieuwere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Het valt me op dat sinds de update van december het 'tikken om het scherm te ontwaken' niet altijd meer merkt, en dat ik vaak de power knop in moet drukken. Iemand met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:15
zunrob schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 23:19:
Het valt me op dat sinds de update van december het 'tikken om het scherm te ontwaken' niet altijd meer merkt, en dat ik vaak de power knop in moet drukken. Iemand met dezelfde ervaring?
Mij nog niet opgevallen, net nog even een paar keer uitgeprobeerd en het werkt consequent prima. Misschien even rebooten, optie uit en weer aanzetten e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Tuktop schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 23:36:
[...]

Mij nog niet opgevallen, net nog even een paar keer uitgeprobeerd en het werkt consequent prima. Misschien even rebooten, optie uit en weer aanzetten e.d.?
Beide gedaan, ik houd het in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
IJsbeer schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:42:
Ik zit nog op de Google Play van november. Is er geen nieuwere versie?
Loop dat niet standaard achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-06 21:29
Hele simpele vraag voor de kenners hier. We hebben een Pixel 8A, maar het kabeltje van onze oplader is afgebroken.
De stekker doet het nog wel. Wat voor soort kabeltje heb ik nodig hiervoor? Heb verder niet zoveel kennis hierin en ik zie soms door al die USB's het overzicht niet meer.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Spaulding1 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:28:
Hele simpele vraag voor de kenners hier. We hebben een Pixel 8A, maar het kabeltje van onze oplader is afgebroken.
De stekker doet het nog wel. Wat voor soort kabeltje heb ik nodig hiervoor? Heb verder niet zoveel kennis hierin en ik zie soms door al die USB's het overzicht niet meer.

Alvast bedankt!
USB-C <> USB-C neem ik aan?

Volgens mij kreeg je geen lader meer bij je 8a dus het kan van alles zijn.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Offens1490
Spaulding1 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:28:

Alvast bedankt!
Afhankelijk welk blokje je gebruikt

Als voorbeeld: Google eigen adapter is usb-c naar usb-c

Oudere blokjes gebruiken deze:( was toevallig in de supermarkt):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFHKD_sHMSYd7Keq6ge-rCovk8g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R8qQ3oxVIPdIa342tsRZvIsg.jpg?f=fotoalbum_large

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-06 21:29
Thanks!
Was vergeten dat we inderdaad geen charger meer kregen bij de telefoon, dus moet vanavond thuis even kijken welk blok we gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-06 20:05
Offens1490 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:17:
[...]

Afhankelijk welk blokje je gebruikt

Als voorbeeld: Google eigen adapter is usb-c naar usb-c

Oudere blokjes gebruiken deze:( was toevallig in de supermarkt):
[Afbeelding]
Let op dat dit waarschijnlijk niet echt snel je telefoon oplaad
Liever een usb c naar usb c met een lader die PSS ondersteund. (Google snellaad protocol).

Bijna alle bekende niet supermarkt merken hebben dit wel, bijna elk supermarkt merk weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Whiskey48 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:39:
[...]

Let op dat dit waarschijnlijk niet echt snel je telefoon oplaad
Liever een usb c naar usb c met een lader die PSS ondersteund. (Google snellaad protocol).

Bijna alle bekende niet supermarkt merken hebben dit wel, bijna elk supermarkt merk weer niet.
klopt helemaal maar reageerde meer op de vraag. Genoeg mensen hebben nog oude Samsung blokjes. Met usb 2.0.

Zelfs destijds van de zomer Google adapter kunnen scoren via ibood gratis verzendk voor 15 euro.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-06 22:31
Ik heb mijn Google Pixel inmiddels opgestuurd voor reparatie.
Na 9 maanden heeft ook mijn Google Pixel 8 de bekende problemen met het scherm.
Zelf heb ik ervoor gekozen om de telefoon rechtstreeks bij Google aan te melden.
Maar tot mijn verbazing wordt de telefoon voor 't gemak ff opgestuurd naar Polen...?
Zit er nou niets dichterbij huis? Iemand ervaring met deze reparatie service?

Ik denk dat het nog wel even duurt voordat de telefoon weer terug is.
Tot die tijd heb ik weer een good old Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Huizinity schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:46:
Zelf heb ik ervoor gekozen om de telefoon rechtstreeks bij Google aan te melden.
Maar tot mijn verbazing wordt de telefoon voor 't gemak ff opgestuurd naar Polen...?

Is standaard voor Europa meen ik, eerdere generaties Pixels gingen ook daarheen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:00

Ja dat is standaard. Maar super snel en goede service bij mij steeds op de 5e werkdag weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490

Weet je toevallig welke types het probleem ondervinden? Of is dat 1e batch pixel 8 ?

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-06 20:05

Wees blij, beter dit dan naar Dynafix.
Deze krijgt een minimale vergoeding van de fabrikant, maar gaat meer repareren wat dan voor rekening van de klant is om extra geld te verdienen. Als je de telefoon terug wilt (wat altijd meerdere weken duurt), moet je dus bijna altijd flink bijbetalen (zie recencies op google)

Een extra reden om voor een Google telefoon te gaan en niet een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
Offens1490 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 06:59:
[...]

Weet je toevallig welke types het probleem ondervinden? Of is dat 1e batch pixel 8 ?
Ik denk de eerste batch. Maar waar zou ik dat kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
ErikKam schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:56:
[...]

Ja dat is standaard. Maar super snel en goede service bij mij steeds op de 5e werkdag weer terug
Ik heb mijn toestel zojuist weer binnen gekregen, gerepareerd. Wat een snelle service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-06 10:08
Hoi hoi.
Heeft iemand al de update van januari al binnen op de pixel 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Gerrya schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:17:
Hoi hoi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDMC3l3uHPk3Xf6mJRYt9YleelA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G02erxyhJgt42mx7IX3xAHfe.png?f=fotoalbum_large
Ja ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 21:25
Gerrya schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:17:
Hoi hoi.
Is vorige week al uitgebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-06 23:57
Vroem schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:09:
[...]

Is vorige week al uitgebracht...
Ik heb 'm vandaag pas ontvangen, tot gister geen melding dat er een update was. Lijkt dus zoals gewoonlijk per device weer verschillende datums te hebben

Daarintegen kreeg ik de upgrade naar Android 15 wel op dag 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
Ik vraag me af wanneer we de pixel 9 camera features gaan krijgen zoals groepsfoto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Jensw19 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:46:
[...]

Ik heb 'm vandaag pas ontvangen, tot gister geen melding dat er een update was. Lijkt dus zoals gewoonlijk per device weer verschillende datums te hebben

Daarintegen kreeg ik de upgrade naar Android 15 wel op dag 1
Je kan altijd een extra check doen ...dan heb je vaak al de update .. ipv wachten tot je een melding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-06 23:57
duvekot schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:06:
[...]

Je kan altijd een extra check doen ...dan heb je vaak al de update .. ipv wachten tot je een melding krijgt.
Doe ik ook, maar dan krijg ik nog niks..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Android 16 beta 1 staat al klaar, voor de liefhebbers :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-03 15:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MoIx_VMRIjDT8wGLUy-Xe5gi_wg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Fhb1acmPnzaYtSiVcMLBJxhg.png?f=fotoalbum_large

Ik zou graag dat deuntje willen wijzigen op mijn P8P, waar kan ik dat vinden
Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
IJsselman schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:36:
[Afbeelding]

Ik zou graag dat deuntje willen wijzigen op mijn P8P, waar kan ik dat vinden
Bedankt alvast
Welk deuntje bedoel je precies? Het vinkje staat bij mediavolume, dat is het volume van media zoals YouTube en Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Laatst online: 13-03 15:05
Bedankt Tuptop,
Als je erop tikt, hoor je een deuntje
Volume up en volume down
Snap ik allemaal, maar dat deuntje zou ik willen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SASQUATXH
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-01 15:36
Ik ben vorige week geswitched van een iphone naar de Pixel 8a. Ik heb alleen 1 heel raar probleem: er is 1 specifiek telefoonnummer, waar ik geen sms naartoe kan sturen (krijg de foutmelding "niet gestuurd, opties controleren". Dat telefoonnummer is wel gewoon bereikbaar via sms met mijn werktelefoon, en ik kan met mijn Pixel wel sms berichten sturen naar andere telefoonnummers. Ik heb inmiddels het telefoonnummer verwijderd en opnieuw toegevoegd, RCS uitgezet, telefoon opnieuw gestart, maar niks lost dit probleem op. Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Laatst online: 09:00
Je zou kunnen kijken bij de berichten en dan rechts boven op het Icoontje klikken en dan spam en geblokkeerd? Staat het nummer hier misschien bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
SASQUATXH schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:24:
Ik ben vorige week geswitched van een iphone naar de Pixel 8a. Ik heb alleen 1 heel raar probleem: er is 1 specifiek telefoonnummer, waar ik geen sms naartoe kan sturen (krijg de foutmelding "niet gestuurd, opties controleren". Dat telefoonnummer is wel gewoon bereikbaar via sms met mijn werktelefoon, en ik kan met mijn Pixel wel sms berichten sturen naar andere telefoonnummers. Ik heb inmiddels het telefoonnummer verwijderd en opnieuw toegevoegd, RCS uitgezet, telefoon opnieuw gestart, maar niks lost dit probleem op. Iemand nog een suggestie?
Heb even wat rondgezocht en kwam dit tegen:
I had this same problem and the following fixed it.

In contacts, go to the contact you are having problems with.

Click the "Text" button.

My phone asked me which number to use. I selected the mobile number of the contact and clicked the always button.

Texts now work.

I think the problem was that an incoming text got associated with a name in my contacts, but not the mobile number of that person. When I tried to respond to a text, I think it was trying to use the wrong (non-mobile) number.

Andere mogelijkheid is dat jouw nummer door die persoon (per ongeluk) geblokkeerd is voor sms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joenos
  • Laatst online: 20-04 09:41
Sinds gisteren ben ik van November 2024 naar Januari 2025 gegaan

[Edit]
Google play systeem update 🫣

[ Voor 5% gewijzigd door Joenos op 29-01-2025 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:58
Spaulding1 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:23:
Thanks!
Was vergeten dat we inderdaad geen charger meer kregen bij de telefoon, dus moet vanavond thuis even kijken welk blok we gebruiken.
Late reactie, ik heb gisteren bij de Mediamarkt de officiële 45W lader van google gekocht voor €28, daar is nu die BTW actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Offens1490
Popcorna schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:32:
[...]

Late reactie, ik heb gisteren bij de Mediamarkt de officiële 45W lader van google gekocht voor €28, daar is nu die BTW actie.
Ga ik vond 30w Google lader al snel ( nog nooit snellader gehad).

Net ff gekeken maar ik vind toch 45 w weer minder fijn usb -c onderkant.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Andere vraag opladen tot 80% red ik meestal de dag wel, maar dag je Efteling/ dag je weg als voorbeeld laden jullie hem gewoon naar 100% toch?

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
Zou ik wel doen ja. Het is niet alsof die accu van zo nu en dan 100% volladen ineens kapot gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:21
Offens1490 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 18:33:
Andere vraag opladen tot 80% red ik meestal de dag wel, maar dag je Efteling/ dag je weg als voorbeeld laden jullie hem gewoon naar 100% toch?
Ik heb ook een tijdje tot 80% opgeladen maar soms wil je inderdaad wat meer. Sinds een tijdje laad ik heb dan ook draadloos op, als je wat juice wilt leg je hem even erop en vaak is dat ook maar tot 60 of 70% maar daar kom je lekker de dag mee door en als je hem voor de zekerheid 100% wilt opladen is dat ook zo gebeurd zonder eerst de instellingen in te moeten.
Het is overigens een 15 watt draadloze oplader dus dat gaat redelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
maniac2003 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:04:
Zou ik wel doen ja. Het is niet alsof die accu van zo nu en dan 100% volladen ineens kapot gaat.
Klopt daar was ik niet bang voor. Maar bij 80% opladen stond erbij dat hij hem af en toe naar 100 % oplaad. Nou heb ik dat nog niet 1 keer kunnen constateren.

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
Hier ook niet. Dus wanneer nodig even handmatig naar 100% laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk70
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 19-02 13:22
Beste,
Ik heb hetzelfde probleem met mijn alarmsysteem. Als het vergrendelscherm actief is en het alarm wordt geactiveerd door een ongewenst persoon krijg ik geen alarm op mijn Pixel 8 Pro, dus ik heb niets aan dat alarmsysteem. Ik heb ook een dure Samson geprobeerd, zonder resultaat en dus meteen teruggestuurd. Ook heb ik een ander alarmsysteem geprobeerd, ook meteen teruggestuurd. Doze is de boosdoener en dit probleem is wereldwijd bekend. Onbegrijpelijk dat Android geen keuze knop inbouwd, zo kunnen gebruikers zelf kiezen of ze Doze willen gebruiken of niet. Er zou een app bestaan, Doze stopper, maar of die werkt en of die gratis is weet ik niet. De bouwer reageert niet op mijn vraag. Ik gebruik nu maar ADB, maar zoals gezegd je moet iedere keer als je de telefoon opnieuw opstart dit opnieuw instellen. Ik weet niet of het nadelig is als je de telefoon nooit uitzet?
Verkopers en ook Google zelf doen alsof hun neus bloedt als je over Doze begint. Bij de helpdesk van Google zeggen de meeste dat ze nog nooit van Doze hebben gehoord.
Een Iphone heeft dit probleem niet, maar deze is veel te duur als je vergelijkbare camera wilt als de Pixel 8 Pro. Graag reactie.

Groeten
Henk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-06 18:48
Henk70 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:58:
Beste,
Ik heb hetzelfde probleem met mijn alarmsysteem. Als het vergrendelscherm actief is en het alarm wordt geactiveerd door een ongewenst persoon krijg ik geen alarm op mijn Pixel 8 Pro, dus ik heb niets aan dat alarmsysteem. Ik heb ook een dure Samson geprobeerd, zonder resultaat en dus meteen teruggestuurd. Ook heb ik een ander alarmsysteem geprobeerd, ook meteen teruggestuurd. Doze is de boosdoener en dit probleem is wereldwijd bekend. Onbegrijpelijk dat Android geen keuze knop inbouwd, zo kunnen gebruikers zelf kiezen of ze Doze willen gebruiken of niet. Er zou een app bestaan, Doze stopper, maar of die werkt en of die gratis is weet ik niet. De bouwer reageert niet op mijn vraag. Ik gebruik nu maar ADB, maar zoals gezegd je moet iedere keer als je de telefoon opnieuw opstart dit opnieuw instellen. Ik weet niet of het nadelig is als je de telefoon nooit uitzet?
Verkopers en ook Google zelf doen alsof hun neus bloedt als je over Doze begint. Bij de helpdesk van Google zeggen de meeste dat ze nog nooit van Doze hebben gehoord.
Een Iphone heeft dit probleem niet, maar deze is veel te duur als je vergelijkbare camera wilt als de Pixel 8 Pro. Graag reactie.

Groeten
Henk
Dat kan je gewoon uitzetten toch?
App info > Batterijgebruik van app > Achtergrondgebruik toestaan aantikken en dan Onbeperkt kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk70
Hallo,
Ik heb een Google Pixel 8 Pro gekocht, vanwege zijn goede reviews over de camera's. Ik kan echter nergens een handleiding vinden die over de camera's gaat. Moet je dit maar zelf uitvinden?
Ik heb een aantal vragen, ik hoop dat iemand me kan helpen.
Er zitten 3 camera's naast elkaar, hoe weet ik nu welke welke is?
Kan ik handmatig een keuze maken?
Ik wil kleine insecten door een microscoop fotograferen en heb hiervoor een geschikt opzetstuk gekocht.
Welke camera is hier geschikt voor? Ik wil zoveel mogelijk kunnen uitvergroten voor details.
Als ik de telefoon monteer op de microscoop kiest die een camera die niet door de microscoop kijk. Dit moet ik toch kunnen instellen?
Scherp stellen moet ik handmatig kunnen doen, automatisch kiest die net dat stuk dat ik niet extra goed wil bekijken.
Wie kan me helpen?
Groeten
Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:17

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Henk70 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:20:
Hallo,
Ik heb een Google Pixel 8 Pro gekocht, vanwege zijn goede reviews over de camera's. Ik kan echter nergens een handleiding vinden die over de camera's gaat. Moet je dit maar zelf uitvinden?
Ik wil kleine insecten door een microscoop fotograferen en heb hiervoor een geschikt opzetstuk gekocht.
Welke camera is hier geschikt voor? Ik wil zoveel mogelijk kunnen uitvergroten voor details.
Als ik de telefoon monteer op de microscoop kiest die een camera die niet door de microscoop kijk. Dit moet ik toch kunnen instellen?
Scherp stellen moet ik handmatig kunnen doen, automatisch kiest die net dat stuk dat ik niet extra goed wil bekijken.
Wie kan me helpen?
Groeten
Henk
Vanuit de camera app, onderop instellingen en dan Pro tab kiezen.
Hier heb je de optie om zelf de lens te kiezen.

Wanneer dit op auto staat gaat de telefoon afhankelijk van hoe dicht je op iets zit of aan het zoomen bent zelf de beste lens kiezen.

En om antrwoord te geven op welke lens is welke
als de telefoon op het scherm ligt van links naar rechts
Gewoon, Ultrawide, Telezoom

[ Voor 5% gewijzigd door Rubman op 03-02-2025 10:23 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk70
Hallo,
Ik weet niet waar ik nu op reageer, ik ben nieuw en weet niet hoe dit werkt hier.
Voor het Doze probleem antwoord: dit werkt zolang het scherm actief is, in de vergrendelstand wordt Doze actief en overruled de andere instellingen.

Voor de camera: welke lens is nu het beste om door de microscoop de fotograferen?
Als ik met de camera bezig ben, krijg ik plots een stem te horen dat dit of dat is afgekapt met een vierkant erom heen en die blijft maar bezig. Hoe kan ik dit uitzetten?
Groeten
Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Henk70 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:20:
Hallo,
Wie kan me helpen?
Groeten
Henk
Ingebouwde Pixel-tips al bekeken?
Verder kan je hier de informatie vinden m.b.t. de hardware: https://support.google.com/pixelphone/answer/7157629?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:17

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Henk70 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:34:
Hallo,
Ik weet niet waar ik nu op reageer, ik ben nieuw en weet niet hoe dit werkt hier.
Voor het Doze probleem antwoord: dit werkt zolang het scherm actief is, in de vergrendelstand wordt Doze actief en overruled de andere instellingen.

Voor de camera: welke lens is nu het beste om door de microscoop de fotograferen?
Als ik met de camera bezig ben, krijg ik plots een stem te horen dat dit of dat is afgekapt met een vierkant erom heen en die blijft maar bezig. Hoe kan ik dit uitzetten?
Groeten
Henk
Henk,

Sowieso welkom op het forum, je hoeft niet onder elke post te eindigen met je naam en dergelijke.
Reageren is net als in een chat op iedereen tenzij je echt een quote (zoals ik nu doe) toepast.

Om antwoord te geven op je vraag wat betreft camera's welke het beste is weet ik niet, fotografeer niet door een microscoop. Ik zou zeggen probeer ze alledrie en kijk welke het beste resultaat geeft.
Instellingen zijn veel aan te passen en met de Pro modus kun je nog meer handmatig verstellen.

Ook zijn zoals hierboven angegeven de Pixel-tips heel handig om eens doorheen te bladeren.
Staan als app op je telefoon. Word redelijk stap voor stap uitgelegd wat de functies zijn van veel zaken.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-06 18:48
Henk70 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:34:
Hallo,
Dat zou wel moeten werken, zo staat het ook voor mijn auto en ik kan hem altijd ontgrendelen zonder dat ik mijn telefoon eerst ontgrendel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• almere
De update van feb staat weer klaar.

Softwareversies
Wereldwijd
Pixel 6: AP4A.250205.002
Pixel 6 Pro: AP4A.250205.002
Pixel 6a: AP4A.250205.002
Pixel 7: AP4A.250205.002
Pixel 7 Pro: AP4A.250205.002
Pixel 7a: AP4A.250205.002
Pixeltablet: AP4A.250205.002
Pixelvouw: AP4A.250205.002
Pixel 8: AP4A.250205.002
Pixel 8 Pro: AP4A.250205.002
Pixel 8a: AP4A.250205.002
Pixel9: AP4A.250205.002
Pixel 9 Pro: AP4A.250205.002
Pixel 9 Pro XL: AP4A.250205.002
Pixel 9 Pro Vouw: AP4A.250205.002
T-Mobiel
Pixel 9: AP4A.250205.002.C1
Pixel 9 Pro: AP4A.250205.002.C1
Pixel 9 Pro XL: AP4A.250205.002.C1
Pixel 9 Pro Vouw: AP4A.250205.002.C1
Telstra
Pixel 7: AP4A.250205.002.B2
Pixel 7 Pro: AP4A.250205.002.B2
Pixel 7a: AP4A.250205.002.B2
Pixelvouw: AP4A.250205.002.B2
Pixel 8: AP4A.250205.002.B2
Pixel 8 Pro: AP4A.250205.002.B2
Pixel 8a: AP4A.250205.002.B2
Pixel 9: AP4A.250205.002.B2
Pixel 9 Pro: AP4A.250205.002.B2
Pixel 9 Pro XL: AP4A.250205.002.B2
Pixel 9 Pro Vouw: AP4A.250205.002.B2
EMEA
Pixel 6: AP4A.250205.002.A1
Pixel 6 Pro: AP4A.250205.002.A1
Pixel 6a: AP4A.250205.002.A1

Wat is inbegrepen
De update van februari 2025 bevat bugfixes en verbeteringen voor Pixel-gebruikers – zie hieronder voor meer informatie
Geluid
Oplossing voor probleem met audio-uitvoer in Android Auto onder bepaalde omstandigheden*[1]
Bluetooth
Oplossing voor probleem waarbij verbinding met bepaalde Bluetooth-apparaten of accessoires soms werd verhinderd*[2]
-----------------------------------------------------------------------------------------
Toepasbaarheid van het apparaat
Fixes zijn beschikbaar voor alle ondersteunde Pixel-apparaten, tenzij hieronder anders aangegeven. Sommige fixes kunnen provider-/regiospecifiek zijn.
*[1] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel Tablet, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold
*[2] Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-05 01:03
De fingerprint scan bij mijn Google Pixel 8a werkt niet bepaald goed. Zijn er manieren om dit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

DimiDee schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 01:09:
De fingerprint scan bij mijn Google Pixel 8a werkt niet bepaald goed. Zijn er manieren om dit te verbeteren?
Nooit gedaan of sinds recent? Je vingers slijten dus even opnieuw je vingerprintjes invoeren als vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-05 01:03
True schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 01:13:
[...]

Nooit gedaan of sinds recent? Je vingers slijten dus even opnieuw je vingerprintjes invoeren als vingers.
Ik vind dat het nooit goed gewerkt heeft, bij mijn Pixel 4a (weliswaar aan de achterzijde) werkte dit veel beter. Heb de telefoon nog maar een wek in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
DimiDee schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 02:38:
[...]

Ik vind dat het nooit goed gewerkt heeft, bij mijn Pixel 4a (weliswaar aan de achterzijde) werkte dit veel beter. Heb de telefoon nog maar een wek in gebruik.
Je zou eens kunnen proberen om dezelfde vinger nogmaals toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit94
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik merkte wel dat de vingerafdruk steeds beter wordt met gebruik. Ik lees best vaak dat de optische scanners van Pixels niet goed zouden zijn maar ik heb er echt nooit problemen mee. Zeker in combinatie met gezichtsherkenning grijp ik nooit mis eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

gerrit94 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:19:
Ik merkte wel dat de vingerafdruk steeds beter wordt met gebruik. Ik lees best vaak dat de optische scanners van Pixels niet goed zouden zijn maar ik heb er echt nooit problemen mee. Zeker in combinatie met gezichtsherkenning grijp ik nooit mis eigenlijk.
Gezichtsherkenning doe ik op Android niet aan, veel te onveilig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iestyn99
  • Laatst online: 11-06 15:09
True schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:07:
[...]

Gezichtsherkenning doe ik op Android niet aan, veel te onveilig.
De gezichtsherkenning van de Pixels (i.t.t. andere telefoons) vinden DigID en alle banken veilig genoeg voor authenticatie bij betalingen e.d., dus ik ben daar niet zo bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
iestyn99 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:07:
[...]

De gezichtsherkenning van de Pixels (i.t.t. andere telefoons) vinden DigID en alle banken veilig genoeg voor authenticatie bij betalingen e.d., dus ik ben daar niet zo bang voor.
Helemaal mee eens.

Volgens mij ben je zelfs verzekerd daarvoor via google. Althans dacht dat ik zoiets had gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

almere schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:36:
[...]

Helemaal mee eens.

Volgens mij ben je zelfs verzekerd daarvoor via google. Althans dacht dat ik zoiets had gelezen.
[citation needed] :P
Ik denk dat je bij Google nul op rekest krijgt, welke 'verzekering' heb je daar, en hoe maak je aanspraak op zoiets én hoe bewijs je dat iemand anders je telefoon heeft ontgrendeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 08:46
almere schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:30:
Oplossing voor probleem met audio-uitvoer in Android Auto onder bepaalde omstandigheden*[1]
Heeft dit te maken met het feit dat geluid van filmpjes soms heel zacht is, ondanks dat je hoog volume aan hebt staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
True schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:56:
[...]

[citation needed] :P
Ik denk dat je bij Google nul op rekest krijgt, welke 'verzekering' heb je daar, en hoe maak je aanspraak op zoiets én hoe bewijs je dat iemand anders je telefoon heeft ontgrendeld.
Dat van die verzekering weet ik ook niet hoor, maar wel dat de gezichtsherkenning in de P8-serie biometric security Class 3 is, dezelfde rating als de fingerprint scanner.

[ Voor 3% gewijzigd door Tuktop op 06-02-2025 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasvc
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-02 18:20
Sinds mijn vrouw de pixel A8 gekocht heeft werkt haar fortis app niet meer. De eerste week wel, daarna niet meer. Je installeert de app, de app werkt tot je op afmelden duwt. Daarna kan je niet meer aanmelden tot je de app verwijdert en terug installeert...

Iemand een idee?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Jonasvc schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:37:
Sinds mijn vrouw de pixel A8 gekocht heeft werkt haar fortis app niet meer. De eerste week wel, daarna niet meer. Je installeert de app, de app werkt tot je op afmelden duwt. Daarna kan je niet meer aanmelden tot je de app verwijdert en terug installeert...

Iemand een idee?

Thx
België neem ik aan?
En dus de "Easy Banking App"?
En ik neem aan een Pixel 8a

En alles geactiveerd volgens deze handleiding?:
https://www.bnpparibasfor...talingen/easy-banking-app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasvc
Ja klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasvc
duvekot schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:54:
[...]

België neem ik aan?

Ja klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Laatst online: 13:32
Iemand verklaring voor volgende. Pixel 8a bij Media Markt BE vorige week aan 369.99EUR (blauw), nu is het minimum dat je vindt op internet 419 EUR (en bij dezelfde MM in BE die het toestel aan 369.99 EUR aanboodt is het nu zelfs 449.99EUR geworden).

Vreemd dat een toestel dat altijd maar dichter bij een opvolger komt *duurder* wordt....

Is dit common practice, omdat het toestel net "zeldzamer" wordt?

[ Voor 9% gewijzigd door Pharos1985 op 08-02-2025 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Pharos1985 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 01:19:
Iemand verklaring voor volgende. Pixel 8a bij Media Markt BE vorige week aan 369.99EUR (blauw), nu is het minimum dat je vindt op internet 419 EUR (en bij dezelfde MM in BE die het toestel aan 369.99 EUR aanboodt is het nu zelfs 449.99EUR geworden).

Vreemd dat een toestel dat altijd maar dichter bij een opvolger komt *duurder* wordt....

Is dit common practice, omdat het toestel net "zeldzamer" wordt?
Je hebt altijd schommelingen in de prijs, zeker als je enkel naar één winkel kijkt. Ik zie zowel de 256 als de 128 in alle kleuren een vrij logisch prijsdaling hebben over tijd.

En dan maakt het dus niet uit welke ik hier aanklik: product: Google Pixel 8a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasvc
duvekot schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:54:
[...]

België neem ik aan?

Heb jij misschien idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Helaas niet, ik zou voorstellen contact op te nemen met de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Laatst online: 13:32
Jonasvc schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:37:

Iemand een idee?

Thx
Ik weet niet of het je kan helpen maar zonet mijn ouders geholpen met de easy banking app van BNP op een iPad: werkte ook nietmeer.
Ze kregen een hele wizard voorgeschoteld: moesten GSM nummer opgeven, toegang tot location services toestaan, allerlei EULA's ondertekenen.
Dit allemaal in het kader van phishing preventie volgens de app. Kan er mij wel iets bij voorstellen dat location services & GSM nummer kennen door de bank iets kan doen bij preventie tot phishing.
Misschien bij jou iets soortgelijks maar krijg je de wizard niet proper voorgeschoteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik ben wel een beetje klaar met de Pixels..

Vandaag kreeg ik de melding:
"Missed alarm - Alarm did not fire due to an unknown reason"
Gewoon een stock Pixel 8a, geen battery sleep apps of andere rariteiten en dan kan ik blijkbaar niet op de standaard clock en alarm vertrouwen.
Iemand eens eerder met dit bijltje gehakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
True schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:42:
Ik ben wel een beetje klaar met de Pixels..

Vandaag kreeg ik de melding:
"Missed alarm - Alarm did not fire due to an unknown reason"
Gewoon een stock Pixel 8a, geen battery sleep apps of andere rariteiten en dan kan ik blijkbaar niet op de standaard clock en alarm vertrouwen.
Iemand eens eerder met dit bijltje gehakt?
Irritant zeg. Ik heb letterlijk nog nooit iets geks meegemaakt met een alarm, op geen enkele telefoon. Althans, niet dat ik me kan herinneren.

Misschien even de cache en data van de Clock app leegmaken?
Pagina: 1 ... 37 ... 40 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires