Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:47
Freezhost schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:47:
Ik ben in voor een nieuwe telefoon en ik twijfel tussen de Pixel 8 Pro of een OnePlus 12R, verschil is 100 a 150 euro maar ik ben een beetje huiverig voor de batterijduur. Hoe lang gaat een PIxel 8 Pro in de praktijk mee?
Bij mij gaat de batterij niet zo lang mee
Haal het einde van de dag nooit.

Gebruik hem dan wel veel. Voornamelijk internetten en YouTube.

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:23
almere schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:21:
[...]

Dat is dan wel heel kort, dan ga ik er qua batterijduur niet echt op vooruit. Toegeven ik gebruik hem overdag niet veel dus ik zou er langer mee kunnen doen.

Ben jij er wel tevreden over? En zou je hem nu weer een Pixel kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:04
Ik ben in voor een nieuwe telefoon en ik twijfel tussen de Pixel 8 Pro of een OnePlus 12R, verschil is 100 a 150 euro maar ik ben een beetje huiverig voor de batterijduur. Hoe lang gaat een PIxel 8 Pro in de praktijk mee?
Voor mij een dag/anderhalve dag afhankelijk van het gebruik en omgeving. Maar soms lukt het ook niet.
Dat de Pixels geen geweldige SOC en accuduur hebben is redelijk bekend. Met name de camera is wat mij doen heeft besluiten weer voor een Pixel te gaan. Verder vind ik het prettig om mee te werken qua software.
Updates vlot en lange ondersteuning tegenwoordig.

Volgende upgrade zal vermoedelijk een Pixel 10 worden wanneer de SOC bij TSMC uit de fabriek rolt i.p.v. Samsung. Dat geeft hopelijk een leuke verbetering qua performance en zuinigheid dus accuduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almere
Freezhost schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:50:
[...]

Dat is dan wel heel kort, dan ga ik er qua batterijduur niet echt op vooruit. Toegeven ik gebruik hem overdag niet veel dus ik zou er langer mee kunnen doen.

Ben jij er wel tevreden over? En zou je hem nu weer een Pixel kopen?
Twijfel daarover. Normaal koop ik elk jaar een andere mobiel maar met deze ga ik toch nog een jaar door.

Dus vraag het me over een jaar nog maar eens een keer 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

@Freezhost Pixel 8 gebruiker hierzo .. en ik haal wel het einde van de dag ...zelfs na een jaar gebruik. En als je gewoon ergens waar je vaak zit een simpele niet snelle draadloze lader neer legt merk je het eigenlijk nooit meer dat die leeg is.
Gewoon van die kleine momentjes pakken om bij te laden die je eigenlijk niet merkt.
Zo ben ik lang door gegaan met mijn Pixel 5 .. die ik tweedehands kon kopen .. dus eigenlijk heb ik de 5, 6 en 7 overgeslagen en alleen naar de 8 gegaan omdat er geen updates meer op kwamen. Deze Pixel 8 ga ik waarschijnlijk ook gewoon mee door totdat de 7 jaar om zijn .. of als zelfs met ff tussendoor opladen je de dag niet meer doorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
almere schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:39:
[...]

Twijfel daarover. Normaal koop ik elk jaar een andere mobiel maar met deze ga ik toch nog een jaar door.

Dus vraag het me over een jaar nog maar eens een keer 😜
Haha met een Pixel heb je zolang ondersteuning dat je lang met je telefoon kan doen. Dat inclusief de goede camera setup maken dit voor mij best een goed keus.

Andere de andere kant is de Oneplus 12R ook een goede keus alleen die camera's zijn minder, de Oneplus 12 vind ik zelfs nu met black friday te duur.

Overigens ben ik iemand die zo lang mogelijk gebruik maakt van een telefoon en zeker niet ieder jaar een nieuwe koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
duvekot schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:51:
[...]

@Freezhost Pixel 8 gebruiker hierzo .. en ik haal wel het einde van de dag ...zelfs na een jaar gebruik. En als je gewoon ergens waar je vaak zit een simpele niet snelle draadloze lader neer legt merk je het eigenlijk nooit meer dat die leeg is.
Gewoon van die kleine momentjes pakken om bij te laden die je eigenlijk niet merkt.
Zo ben ik lang door gegaan met mijn Pixel 5 .. die ik tweedehands kon kopen .. dus eigenlijk heb ik de 5, 6 en 7 overgeslagen en alleen naar de 8 gegaan omdat er geen updates meer op kwamen. Deze Pixel 8 ga ik waarschijnlijk ook gewoon mee door totdat de 7 jaar om zijn .. of als zelfs met ff tussendoor opladen je de dag niet meer doorkomt.
Jij hebt de 8 dus niet de Pro? Volgens mij doet de 8 iets langer met z'n accu, dan de Pro. Eigenlijk ben ik ook wel zo iemand, zo lang mogelijk met je telefoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:11
duvekot schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:51:
[...]

Exact the same here. P8 gebruiker, haal altijd einde van de dag. Volgens AccuBattery is mijn combined use 2.7%/uur. Estimates zijn 11u screen on, 61u screen en dat maakt 37u mixed usage.
Kom ook van de P5 af en ik laad altijd met reizen van/naar werk dus 'laad' mijn telefoon zelden extra op.

Camera's zijn grootste plus van de P8 tov een S24, naast de schone software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Freezhost schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:25:
[...]
Jij hebt de 8 dus niet de Pro? Volgens mij doet de 8 iets langer met z'n accu, dan de Pro. Eigenlijk ben ik ook wel zo iemand, zo lang mogelijk met je telefoon doen.
De aanschaf van de Pro werd me te duur. Niet vanwege de telefoon maar van alle broeken die ik moest vervangen door broeken met grote broekzakken. En bretels om ze niet af te laten zakken :+

Maar eigenlijk gewoon omdat ik de Pro te groot vond/vind. De 8 is prima maat, de 3 en de 5 waren volgens mij net wat kleiner ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:50
[...]

Ik heb dan een pixel 8. Maar laad hem niet eens elke dag op. Ik kan ruim een dag op een accu lading.
Batterijduur vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
duvekot schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:23:
[...]

De aanschaf van de Pro werd me te duur. Niet vanwege de telefoon maar van alle broeken die ik moest vervangen door broeken met grote broekzakken. En bretels om ze niet af te laten zakken :+

Maar eigenlijk gewoon omdat ik de Pro te groot vond/vind. De 8 is prima maat, de 3 en de 5 waren volgens mij net wat kleiner ...
Haha ja dat is flink aan de maat maar ik wil graag een telelens en die heeft de normale variant niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Freezhost schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:55:
Haha ja dat is flink aan de maat maar ik wil graag een telelens en die heeft de normale variant niet.
Mijn vrouw heeft de 8Pro .. en zij kan dus 5x inzoomen ipv "slechts" 2x bij de 8. Maar ik moet zeggen dat ik het zelf niet echt mis. En met digitaal inzoomen kom je ook een heel eind tegenwoordig.

Maar als je geen probleem met de maat hebt, dan zou ik gewoon de 8Pro nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:37
Bij mij precies 1 dag tot 20% met redelijk wat gebruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:50
De 5x zoom lens van de Pro is echt geweldig en echt een game changer als je veel fotografeert, ik wil nooit meer zonder zo'n flinke optische zoom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Gisterenavond de 8 Pro besteld, zou vandaag binnen moeten komen... hopelijk gaat het lukken.

Qua afmeting verschilt het niet zoveel met m'n huidige telefoon denk ik. Ga het zien, hij kan altijd weer retour. Bijkomend voordeel is dat er UWB op zit en ik hem als autosleutel kan gebruiken

En ik maak heel veel foto's met mijn mobiel, m'n systeemcamera gebruik ik amper.

[ Voor 12% gewijzigd door Freezhost op 30-11-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
MaltaSoron schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 11:18:
De 5x zoom lens van de Pro is echt geweldig en echt een game changer als je veel fotografeert, ik wil nooit meer zonder zo'n flinke optische zoom
Eens, ervaar hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Hij kwam zaterdag netjes binnen maar ik heb geen tijd gehad om er wat mee te doen.
Net opgestart en alles overgezet, updates etc. Even wennen aan hoe het werkt, zijn er instellingen die ik moet aanpassen? Tips waar moet ik op letten? En wat camera instellingen betreft?

App drawer moet ik wel aan wennen, ik heb daar nu allemaal mapjes maar dat kan niet op een Pixel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Freezhost schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:28:
App drawer moet ik wel aan wennen, ik heb daar nu allemaal mapjes maar dat kan niet op een Pixel?
Je bedoelt de 5 app icoontjes onderaan? Je kan er gewoon een andere app naar toe slepen en dan heb je er twee of meer onder 1 knop zitten ...
Zelf gebruik ik geen mapjes ... Veel te veel handelingen vind ik .. gewoon wat je veel gebruikt op 1 scherm (ik heb er ook maar 1) en de rest vind ik wel bij alle apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:31
Freezhost schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:28:
Met de Pixel launcher kun je idd geen mapjes maken in de app drawer, zoals bij Samsung wel kan. Alternatief is een extra pagina maken in je homescreen en daar die mapjes neerzetten. Of je moet een custom launcher zoals Nova installeren; daarmee kan je bijna alles instellen en aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@M!chiel Hmm dat wordt wennen dan... die custom launcher heb ik zeker ook nodig om die zoekbalk onderin weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
duvekot schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:35:
[...]

Je bedoelt de 5 app icoontjes onderaan? Je kan er gewoon een andere app naar toe slepen en dan heb je er twee of meer onder 1 knop zitten ...
Zelf gebruik ik geen mapjes ... Veel te veel handelingen vind ik .. gewoon wat je veel gebruikt op 1 scherm (ik heb er ook maar 1) en de rest vind ik wel bij alle apps.
Zal een kwestie van wennen zijn, ik groepeer graag mijn apps apps die ik veel gebruik staan wel gewoon op het homescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:31
Freezhost schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:18:
@M!chiel Hmm dat wordt wennen dan... die custom launcher heb ik zeker ook nodig om die zoekbalk onderin weg te krijgen?
Klopt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yarda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-06 21:57
Ik heb op dit moment trouwens geen 'freeze' problemen meer met de laatste (beta) versie van Nova.
( Pixel 8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
Bij mij kwam de freeze nog regelmatig terug, dus heb Nova verwijderd en Lawnchair geïnstalleerd. Bevalt stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Nu online

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

poekman schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:11:
Bij mij kwam de freeze nog regelmatig terug, dus heb Nova verwijderd en Lawnchair geïnstalleerd. Bevalt stukken beter.
Ik heb het ook met Lawnchair, wel veel minder op Android 15, op de P8 dus dat hoeft niet direct de oplossing te zijn.

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-06 09:36

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Yarda schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:38:
Ik heb op dit moment trouwens geen 'freeze' problemen meer met de laatste (beta) versie van Nova.
( Pixel 8 )
Over welke freeze problemen hebben we het dan? :)
Ik vraag me af of ik daar ook last van heb op mijn oude A52s.

Wel grappig want ik was op zoek naar meer info over de Pixel 8 die ik onlangs heb gekocht, o.a. omdat die A52s maar issues blijft hebben zowel met firmware als hardware. Maar ik begin me nu af te vragen of die freeze issues op de A52s misschien met Nova te maken hebben.

Wat ik merk is dat na unlocken van het scherm ik soms niet in de os naar links of rechts kan swipen, en dat wanneer ik dan op een groep met apps klik, ik niet zie dat de groep opent omdat het scherm bevroren is. Als ik dan swipe en de telefoon lock, en dan weer unlock, dan staat 'ie soms ook halverwege twee pagina's van de homescreen. De freezes kon ik altijd fixen door opnieuw te locken en te unlocken. (en de freezes lossen zichzelf niet op door simpelweg lang te wachten).

[ Voor 3% gewijzigd door Ohmarinus op 04-12-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik heb heel af en toe een freeze van een seconden of twee als ik naar mijn homescreen ga en dan reageert het scherm niet. Dan na 2 seconden zie ik een kleine beweging en dan werkt het wel weer. Maar dit gebeurd max 1x per dag, voor mij niet voldoende om te switchen van Nova.

Ik heb overigens ook de meest gebruikste apps op homescreen.
De rest op mijn drawer verdeeld in mappen op 1 scherm. Is max 3x een aanraking voordat ik de app heb die ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Yarda schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:38:
( Pixel 8 )
Dat stemt mij hoopvol, maar ik meen dat dit een Google probleem was en geen Nova probleem.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Nou, de Pixel 8 eindelijk kunnen starten vandaag maar ik zie niet helemaal terug wat ik in de reviews en test setups terug zie komen.

Ik kom van een Samsung A52s.

Het scherm van de Pixel 8 lijkt minder fel, zelfs op max settings. Terwijl volgens metingen het scherm feller zou moeten kunnen dan de A52s. Verder ziet het scherm van de Pixel 8 er al heel snel erg donker uit, zelfs als je hem maar een klein stukje donkerder zet.

De camera focust heel erg moeilijk op bepaalde dingen, vooral als het objecten zijn die dichterbij de camera zijn. De focus in de stock camera app lijkt de hele tijd te verplaatsen over het scherm en zelfs als je de focus vastzet blijft 'ie automatisch verspringen. Heel soms pakt 'ie uiteindelijk wel de focus, maar in sommige gevallen ben ik minutenlang bezig, en dan pakt 'ie de focus, en dan komt de foto er ook nog eens super grainy uit, ondanks goede lichtomstandigheden.

Als ik vervolgens de A52s pak, dan focust 'ie instantly en is de foto nog een stuk scherper ook.

Na wekenlang reviews te hebben gekeken, had ik verwacht dat de telefoon wel wat beter zou presteren dan dit. Veel reviewers zeggen ook: "Als je vooral mooie foto's wil maken, kies dan de Pixel 8." Is niemand meer kritisch tegenwoordig, of is de camera app van Google zelf gewoon bagger?

Iemand tips hoe ik de fotokwaliteit nog kan verbeteren?

Verder viel het mij op dat de camera app bij minder licht de framerate lijkt te verlagen. Dat is op mijn oude telefoon ook niet het geval. Ik snap niet zo goed hoe een flagship telefoon van Google uit 2023 zoveel slechter presteert op dit vlak dan een budget telefoon van Samsung uit 2021.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:27
Gewoon terug naar die Samsung.......

Ik lurk mee in dit topic wat soms meer een bashtopic tegen Google hardware te zijn.
Ik heb een 8a, geweldige fotos, prima accu gaat makkelijk een dag meer of meer.
Nooit geen freeze gehad.
Gemini werkt echt geweldig en is vaak ook echt handig. Mijn zoons vinden het grappig om te kijken of ze haar vast kunnen praten wat nog niet mee valt voor hen.
Lekker formaat (eindelijk).
Opvallend is de enorme helderheid van het scherm met de aggressive en accurate adaptieve intensiteit.

0 klagen
Steeds updates die bij mij doorgaans meteen lekker werken. Kom van een Nothing phone 1 af welke veel meer quirks had

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

wowly schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:04:
Gewoon terug naar die Samsung.......

Ik lurk mee in dit topic wat soms meer een bashtopic tegen Google hardware te zijn.
Ik heb een 8a, geweldige fotos, prima accu gaat makkelijk een dag meer of meer.
Nooit geen freeze gehad.
Gemini werkt echt geweldig en is vaak ook echt handig. Mijn zoons vinden het grappig om te kijken of ze haar vast kunnen praten wat nog niet mee valt voor hen.
Lekker formaat (eindelijk).
Opvallend is de enorme helderheid van het scherm met de aggressive en accurate adaptieve intensiteit.

0 klagen
Steeds updates die bij mij doorgaans meteen lekker werken. Kom van een Nothing phone 1 af welke veel meer quirks had
Ik snap het niet helemaal. Reageer je nu op mijn vragen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maniac2003
@Ohmarinus
De camera app van Google is in ieder geval niet bagger en geoptimaliseerd voor de Pixel camera's.

Ik herken je ervaring op mijn 8 Pro in ieder geval niet terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:27
maniac2003 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:49:
@Ohmarinus
De camera app van Google is in ieder geval niet bagger en geoptimaliseerd voor de Pixel camera's.

Ik herken je ervaring op mijn 8 Pro in ieder geval niet terug.
Ik heb ook echt een totaal andere (= zeer goede) ervaring met de camera. Wat mij betreft zeker on par met bijv. flagship iPhone/Samsung, in elk geval op fotogebied. iPhone heeft wel een streepje voor bij video, maar dat gebruik ik toch zelden.

Schermhelderheid is ook hoger dan wat ik tot nu toe heb gehad/gezien, kan het scherm zelfs in de volle zon prima aflezen. Wel is het zo dat de maximale helderheid pas wordt bereikt als de telefoon veel omgevingslicht detecteert; handmatig met de slider kom je niet tot de max.

[ Voor 10% gewijzigd door Tuktop op 05-12-2024 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yarda
ik fotografeer sinds mijn 14e, inmiddels de 60 gepasseerd.
Een Pixel camera is niet te vergelijken met mijn D850 / D6 van Nikon. Het dynamisch bereik van 'mobieltjes' is vanzelfsprekend stukken minder. Is dat erg ? neen, je weet dat de camera's in een Pixel, - of welke merk dan ook -, kwalitatief onder doen en de nodige softwarematige bewerkingen ondergaan om uiteindelijk tot het maximale resultaat te komen. Fotografeer in ieder geval in RAW formaat bij een Pixel.

Haal vervolgens de foto's eens door Lightroom of een ander fotobewerking programma. Dan ben ik benieuwd naar de verschillen van de Pixel en de genoemde Samsung. De Pixel is niet slecht, maar beperkt tot 'kiekjes' . net als elke andere mobiel En daar scoort de Pixel serie in mijn optiek niet slecht in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:36
Ohmarinus schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:57:
Nou, de Pixel 8 eindelijk kunnen starten vandaag maar ik zie niet helemaal terug wat ik in de reviews en test setups terug zie komen.

Ik kom van een Samsung A52s.

Het scherm van de Pixel 8 lijkt minder fel, zelfs op max settings. Terwijl volgens metingen het scherm feller zou moeten kunnen dan de A52s. Verder ziet het scherm van de Pixel 8 er al heel snel erg donker uit, zelfs als je hem maar een klein stukje donkerder zet.

De camera focust heel erg moeilijk op bepaalde dingen, vooral als het objecten zijn die dichterbij de camera zijn. De focus in de stock camera app lijkt de hele tijd te verplaatsen over het scherm en zelfs als je de focus vastzet blijft 'ie automatisch verspringen. Heel soms pakt 'ie uiteindelijk wel de focus, maar in sommige gevallen ben ik minutenlang bezig, en dan pakt 'ie de focus, en dan komt de foto er ook nog eens super grainy uit, ondanks goede lichtomstandigheden.

Als ik vervolgens de A52s pak, dan focust 'ie instantly en is de foto nog een stuk scherper ook.

Na wekenlang reviews te hebben gekeken, had ik verwacht dat de telefoon wel wat beter zou presteren dan dit. Veel reviewers zeggen ook: "Als je vooral mooie foto's wil maken, kies dan de Pixel 8." Is niemand meer kritisch tegenwoordig, of is de camera app van Google zelf gewoon bagger?

Iemand tips hoe ik de fotokwaliteit nog kan verbeteren?

Verder viel het mij op dat de camera app bij minder licht de framerate lijkt te verlagen. Dat is op mijn oude telefoon ook niet het geval. Ik snap niet zo goed hoe een flagship telefoon van Google uit 2023 zoveel slechter presteert op dit vlak dan een budget telefoon van Samsung uit 2021.
Samsung schermen lijken helder als je de kleur modus op de knallen hebt staan. Onnatuurlijk. Maximale helderheid krijg je pas bij zonlicht.

Ik vond het scherm van de Pixel in het begin ook wennen. Beetje vaal leek het wel. Ben er nu aan gewend en het kan zeker wel fel! Maar je moet soms de slider wat hoger zetten. Daar leert de software van en zet het dan automatisch hoger tov de standaardkeuze out of the box.

Camera slecht? Ja dichtbij soms gedoe met focus herken ik. Maar minuten lang? Nee dat niet. Gewoon enkele seconden even op en neer. Heb je de instellingen aangepast? Standaard is het prima. Dus niet op de 48MP modus zetten. Niet op raw. En automatisch macro ingeschakeld laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
Yarda schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:10:
ik fotografeer sinds mijn 14e, inmiddels de 60 gepasseerd.
Een Pixel camera is niet te vergelijken met mijn D850 / D6 van Nikon. Het dynamisch bereik van 'mobieltjes' is vanzelfsprekend stukken minder. Is dat erg ? neen, je weet dat de camera's in een Pixel, - of welke merk dan ook -, kwalitatief onder doen en de nodige softwarematige bewerkingen ondergaan om uiteindelijk tot het maximale resultaat te komen. Fotografeer in ieder geval in RAW formaat bij een Pixel.

Haal vervolgens de foto's eens door Lightroom of een ander fotobewerking programma. Dan ben ik benieuwd naar de verschillen van de Pixel en de genoemde Samsung. De Pixel is niet slecht, maar beperkt tot 'kiekjes' . net als elke andere mobiel En daar scoort de Pixel serie in mijn optiek niet slecht in.
Met een DSLR is het uiteraard niet de vergelijken. Canon 80D hier.
Al moet ik zeggen dat onlangs in een wat slecht verlicht museum de Pixel foto's uitstekend waren. Zonder dat ik trucjes moet gaan doen op de RAW bestanden vanuit de Canon.

Maar dat is natuurlijk niet de vergelijking waar @Ohmarinus naar zoekt. De vergelijking is tussen de Samsung en de Pixel.
Dat zou de Pixel duidelijk moeten winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

GekkeRipper schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:23:
[...]

Samsung schermen lijken helder als je de kleur modus op de knallen hebt staan. Onnatuurlijk. Maximale helderheid krijg je pas bij zonlicht.

Ik vond het scherm van de Pixel in het begin ook wennen. Beetje vaal leek het wel. Ben er nu aan gewend en het kan zeker wel fel! Maar je moet soms de slider wat hoger zetten. Daar leert de software van en zet het dan automatisch hoger tov de standaardkeuze out of the box.

Camera slecht? Ja dichtbij soms gedoe met focus herken ik. Maar minuten lang? Nee dat niet. Gewoon enkele seconden even op en neer. Heb je de instellingen aangepast? Standaard is het prima. Dus niet op de 48MP modus zetten. Niet op raw. En automatisch macro ingeschakeld laten.
Helaas is de camera app een beetje crippled op de Pixel 8. Zo zijn er redelijk veel opties simpelweg niet beschikbaar (bijvoorbeeld geen manuele instellingen beschikbaar). Gelukkig is er wel de mogelijkheid tot het aanpassen van de brightness, maar deze zit wel achter een menu verstopt dus die is niet intuitief in het cameravenster zelf te gebruiken na het aangeven van het focus en belichtingspunt.

Echter heb ik inmiddels wel ontdekt wat het probleem was: de macro functie. Als je deze op de Pixel 8 uit zet, dan gaat de kwaliteit van de foto's met een grote sprong vooruit (omdat dan de betere sensor gebruikt wordt, het lijkt erop dat de macro functie gebruik maakt van de groothoek sensor, erg rare keuze als je het mij vraagt). Misschien niet heel intuitief voor de meeste mensen, maar juist de macro setting zorgde voor foto's met slecht leesbare tekst, weinig detail, laag contrast. Na het uitzetten van de macro optie gebruikt de camera nu altijd de betere sensor en heb je eigenlijk altijd de betere kwaliteit.

Tevens focust de camera nu tenminste goed, in de 'macro' stand krijg ik geen enkele foto scherp, er wordt altijd op een random deel gefocust door de telefoon. Door macro uit te zetten werkt het 95% van de tijd perfect, tenzij ik er te dicht op zit, maar dat merk je snel genoeg :D

Daarnaast heb ik zelf ook jaren professioneel als fotograaf gewerkt en heb ik ook digitale fullframe camera's. Natuurlijk heb ik totaal niet die verwachting van een telefoon, als ik iets voor werk wil fotograferen dan pak ik er natuurlijk wel een mooie prime lens bij ;)

Op de Pixel 8 is er ook niet in te stellen op welke resolutie je fotografeert, ik heb begrepen dat de 48Mp sensor d.m.v. pixel binning (4 naar 1) uiteindelijk een vaste resolutie foto produceert van 12.5Mp.

Schermhelderheid heb ik inmiddels ook kunnen uitvinden, de oplossing was om adaptive brightness uit te zetten. Die blijkt steevast het scherm te donker te willen zetten. Het enige dat nog rest is dat het scherm binnen slechts een paar seconden zichzelf dimt (op een andere manier dan hoe adaptive brightness dat doet, tijdsgebonden ipv onder invloed van de verlichting in de omgeving). Ik ben nog even aan het uitzoeken waar ik dat kan veranderen, maar kan ook met de power saving opties te maken hebben.

Verder zit ik te testen of het activeren van de P3 color space nog een nuttige toevoeging is in de settings van de camera app, ik heb het getest maar zie geen significante toename in dynamic range. Waarschijnlijk is dit op zonnige dagen beter te testen, dus dat is iets voor later, wanneer het geen dag met snijdend deprimerende motregen is :o ;)

Ik waardeer alle reacties _/-\o_ al denk ik wel dat er door verschillen tussen de modellen het niet altijd mogelijk is om aannames te doen over de aan/afwezigheid van bepaalde opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Ohmarinus schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:58:
[...]

Helaas is de camera app een beetje crippled op de Pixel 8. Zo zijn er redelijk veel opties simpelweg niet beschikbaar (bijvoorbeeld geen manuele instellingen beschikbaar). Gelukkig is er wel de mogelijkheid tot het aanpassen van de brightness, maar deze zit wel achter een menu verstopt dus die is niet intuitief in het cameravenster zelf te gebruiken na het aangeven van het focus en belichtingspunt.

Echter heb ik inmiddels wel ontdekt wat het probleem was: de macro functie. Als je deze op de Pixel 8 uit zet, dan gaat de kwaliteit van de foto's met een grote sprong vooruit (omdat dan de betere sensor gebruikt wordt, het lijkt erop dat de macro functie gebruik maakt van de groothoek sensor, erg rare keuze als je het mij vraagt). Misschien niet heel intuitief voor de meeste mensen, maar juist de macro setting zorgde voor foto's met slecht leesbare tekst, weinig detail, laag contrast. Na het uitzetten van de macro optie gebruikt de camera nu altijd de betere sensor en heb je eigenlijk altijd de betere kwaliteit.

Tevens focust de camera nu tenminste goed, in de 'macro' stand krijg ik geen enkele foto scherp, er wordt altijd op een random deel gefocust door de telefoon. Door macro uit te zetten werkt het 95% van de tijd perfect, tenzij ik er te dicht op zit, maar dat merk je snel genoeg :D

Daarnaast heb ik zelf ook jaren professioneel als fotograaf gewerkt en heb ik ook digitale fullframe camera's. Natuurlijk heb ik totaal niet die verwachting van een telefoon, als ik iets voor werk wil fotograferen dan pak ik er natuurlijk wel een mooie prime lens bij ;)

Op de Pixel 8 is er ook niet in te stellen op welke resolutie je fotografeert, ik heb begrepen dat de 48Mp sensor d.m.v. pixel binning (4 naar 1) uiteindelijk een vaste resolutie foto produceert van 12.5Mp.

Schermhelderheid heb ik inmiddels ook kunnen uitvinden, de oplossing was om adaptive brightness uit te zetten. Die blijkt steevast het scherm te donker te willen zetten. Het enige dat nog rest is dat het scherm binnen slechts een paar seconden zichzelf dimt (op een andere manier dan hoe adaptive brightness dat doet, tijdsgebonden ipv onder invloed van de verlichting in de omgeving). Ik ben nog even aan het uitzoeken waar ik dat kan veranderen, maar kan ook met de power saving opties te maken hebben.

Verder zit ik te testen of het activeren van de P3 color space nog een nuttige toevoeging is in de settings van de camera app, ik heb het getest maar zie geen significante toename in dynamic range. Waarschijnlijk is dit op zonnige dagen beter te testen, dus dat is iets voor later, wanneer het geen dag met snijdend deprimerende motregen is :o ;)

Ik waardeer alle reacties _/-\o_ al denk ik wel dat er door verschillen tussen de modellen het niet altijd mogelijk is om aannames te doen over de aan/afwezigheid van bepaalde opties.
Leuk om je nieuwe bevindingen te lezen! Wat betreft je eerste opmerking over het niet-intuitief beschikbaar zijn van basissettings zoals helderheid, witbalans e.d.: ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit in een toekomstige update van de Camera app verbeterd gaat worden. Zelf ook erg blij mee want ik vind dat de witbalans bij 'gezellige', warme (kunst)verlichting vaak erg koud uitpakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
[...]

De macro functie gebruikt inderdaad een andere sensor. Logisch want er zit een verschil tussen de minimale focus afstand. Op te lossen door iets meer afstand te nemen en in de zoomen. Dat zou je bij een 'normale' fotocamera ook doen. Mijn telelens heeft een minimale focus afstand van 1+ meter, dan kan ik niets scherp krijgen op 30cm 😁

Wanneer de macro functie actief is zie je het bekende bloempje in beeld. Iets meer afstand, dan switched de sensor, even inzoomen = scherpe foto.

In de camera app instellingen kan je Pro mode activeren voor meer opties.
Qua resolutie kan ik kiezen tussen 12MP (pixel binning) en 48MP voor de volledige resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

maniac2003 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:13:
[...]

De macro functie gebruikt inderdaad een andere sensor. Logisch want er zit een verschil tussen de minimale focus afstand. Op te lossen door iets meer afstand te nemen en in de zoomen. Dat zou je bij een 'normale' fotocamera ook doen. Mijn telelens heeft een minimale focus afstand van 1+ meter, dan kan ik niets scherp krijgen op 30cm 😁

Wanneer de macro functie actief is zie je het bekende bloempje in beeld. Iets meer afstand, dan switched de sensor, even inzoomen = scherpe foto.

In de camera app instellingen kan je Pro mode activeren voor meer opties.
Qua resolutie kan ik kiezen tussen 12MP (pixel binning) en 48MP voor de volledige resolutie.
Yes door het bloemetje kwam ik erachter dat 'ie bij mij niet goed werkt met macro helaas. Maar ik gok dat jij geen Pixel 8 hebt, want die heeft dus geen pro mode ;) (en de macro functie werkt op jouw model waarschijnlijk ook beter gok ik!).

De non-macro functie heeft inderdaad een veel grotere minimale focus afstand, maaaar daar staat tegenover dat de zoom het beeld toch weer stukken dichterbij haalt.

Ik zit nu een beetje krap bij tijd, maar ik zal morgen even een video maken zodat ik kan uitleggen hoe slecht het op de Pixel 8 werkt haha. Een video zegt meer dan duizend woorden in dit geval ;) En hoeveel beter het werkt als de macro functie volledig wordt uitgezet (y)
Het is werkelijk een wereld van verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:36
[...]

Ik heb ook de gewone Pixel 8. Geen idee van alle opties. Ik blijf er voor het grootste deel af. De standaard settings is al goed over nagedacht door Google. De meeste mensen die zich hier melden met klachten over de camera hebben zitten hobbyen met de settings.

Fijn dat je nu tevreden bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
Ohmarinus schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:20:
[...]

Yes door het bloemetje kwam ik erachter dat 'ie bij mij niet goed werkt met macro helaas. Maar ik gok dat jij geen Pixel 8 hebt, want die heeft dus geen pro mode ;) (en de macro functie werkt op jouw model waarschijnlijk ook beter gok ik!).

De non-macro functie heeft inderdaad een veel grotere minimale focus afstand, maaaar daar staat tegenover dat de zoom het beeld toch weer stukken dichterbij haalt.

Ik zit nu een beetje krap bij tijd, maar ik zal morgen even een video maken zodat ik kan uitleggen hoe slecht het op de Pixel 8 werkt haha. Een video zegt meer dan duizend woorden in dit geval ;) En hoeveel beter het werkt als de macro functie volledig wordt uitgezet (y)
Het is werkelijk een wereld van verschil.
Klopt. Pixel 8 Pro.
Meer verschil dan alleen de 5x optische zoom dus 🫤

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Ohmarinus schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:57:

Ik snap niet zo goed hoe een flagship telefoon van Google uit 2023 zoveel slechter presteert op dit vlak dan een budget telefoon van Samsung uit 2021.
Wellicht een slecht model te pakken? Allen updates al gedaan?

Ben zelf van een Pixel 5 naar de S24 gegaan maar vond de foto kwaliteit (beduidend) slechter dan de P5. Toen een P8 gekocht en die kwaliteit is (beduidend) beter dan de P5.

https://photos.app.goo.gl/fwdEFCsbtEqVLUYn7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almere
Nieuwe update december is er weer

Softwareversies
Wereldwijd
Pixel6: AP4A.241205.013
Pixel 6 Pro: AP4A.241205.013
Pixel 6a: AP4A.241205.013
Pixel 7: AP4A.241205.013
Pixel 7 Pro: AP4A.241205.013
Pixel 7a: AP4A.241205.013
Pixeltablet: AP4A.241205.013
Pixelvouw: AP4A.241205.013
Pixel 8: AP4A.241205.013
Pixel 8 Pro: AP4A.241205.013
Pixel 8a: AP4A.241205.013
Pixel9: AP4A.241205.013
Pixel 9 Pro: AP4A.241205.013
Pixel 9 Pro XL: AP4A.241205.013
Pixel 9 Pro Vouw: AP4A.241205.013
Telstra
Pixel 7: AP4A.241205.013.B1
Pixel 7 Pro: AP4A.241205.013.B1
Pixel 7a: AP4A.241205.013.B1
Pixelvouw: AP4A.241205.013.B1
Pixel 8: AP4A.241205.013.B1
Pixel 8 Pro: AP4A.241205.013.B1
Pixel 8a: AP4A.241205.013.B1
Pixel 9: AP4A.241205.013.B1
Pixel 9 Pro: AP4A.241205.013.B1
Pixel 9 Pro XL: AP4A.241205.013.B1
Pixel 9 Pro Vouw: AP4A.241205.013.B1
EMEA
Pixel 6: AP4A.241205.013.A2
Pixel 6 Pro: AP4A.241205.013.A2
Pixel 6a: AP4A.241205.013.A2

Wat is inbegrepen
De update van december 2024 bevat bugfixes en verbeteringen voor Pixel-gebruikers. Zie hieronder voor meer informatie.
Geluid
Oplossing voor audiostabiliteit en -prestaties onder bepaalde omstandigheden*[5]
Oplossing voor probleem met opnieuw opstarten van apparaat bij gebruik van een USB-audioapparaat onder bepaalde omstandigheden*[1]
Bluetooth
Oplossing voor probleem met Bluetooth-bereik onder bepaalde omstandigheden*[6]
Camera
Algemene verbeteringen voor de stabiliteit van de camera onder bepaalde omstandigheden*[1]
Weergave en grafische weergave
Probleem met groene tint op het scherm onder bepaalde omstandigheden*[1]
Systeem
Algemene verbeteringen voor de stabiliteit en prestaties van het systeem onder bepaalde omstandigheden*[2]
Telefonie
Algemene verbeteringen voor de stabiliteit en prestaties van netwerkverbindingen onder bepaalde omstandigheden*[4]
Gebruikersinterface
Oplossing voor probleem waardoor het vergrendelschermachtergrond soms langzaam vervaagde onder bepaalde omstandigheden*[3]
Oplossing voor probleem met stabiliteit van instellingen voor donkere modus onder bepaalde omstandigheden*[3]
Oplossing voor probleem met vertraging in oproepmeldingen die onder bepaalde omstandigheden verschijnen*[3]
Oplossing voor probleem met lay-outs en animaties tijdens overgangen onder bepaalde omstandigheden*[2]
Oplossing voor probleem met herhaalde kleurselectie in Achtergronden en stijlen onder bepaalde omstandigheden*[6]
Oplossing voor probleem met de Wallpaper & Style-app die onder bepaalde omstandigheden vastloopt*[6]
Oplossing om veegacties onder bepaalde omstandigheden te verbeteren*[3]
Oplossing voor probleem met achtergrondkleuren van meldingen onder bepaalde omstandigheden*[3]
Wifi
Oplossing om de stabiliteit en prestaties van het draadloze netwerk (Wi-Fi) onder bepaalde omstandigheden te verbeteren*[5]
--------------------------------------------------------------------------
Toepasbaarheid van het apparaat
Fixes zijn beschikbaar voor alle ondersteunde Pixel-apparaten, tenzij hieronder anders aangegeven. Sommige fixes kunnen provider-/regiospecifiek zijn.
*[1] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a
*[2] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a
*[3] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel Tablet, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold
*[4] Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel Tablet
*[5] Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel Tablet, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold
*[6] Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

almere schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:34:
Nieuwe update december is er weer

Softwareversies
Wereldwijd
Pixel6: AP4A.241205.013
Pixel 6 Pro: AP4A.241205.013
Pixel 6a: AP4A.241205.013
Pixel 7: AP4A.241205.013
Pixel 7 Pro: AP4A.241205.013
Pixel 7a: AP4A.241205.013
Pixeltablet: AP4A.241205.013
Pixelvouw: AP4A.241205.013
Pixel 8: AP4A.241205.013
Pixel 8 Pro: AP4A.241205.013
Pixel 8a: AP4A.241205.013
Pixel9: AP4A.241205.013
Pixel 9 Pro: AP4A.241205.013
Pixel 9 Pro XL: AP4A.241205.013
Pixel 9 Pro Vouw: AP4A.241205.013
Telstra
Pixel 7: AP4A.241205.013.B1
Pixel 7 Pro: AP4A.241205.013.B1
Pixel 7a: AP4A.241205.013.B1
Pixelvouw: AP4A.241205.013.B1
Pixel 8: AP4A.241205.013.B1
Pixel 8 Pro: AP4A.241205.013.B1
Pixel 8a: AP4A.241205.013.B1
Pixel 9: AP4A.241205.013.B1
Pixel 9 Pro: AP4A.241205.013.B1
Pixel 9 Pro XL: AP4A.241205.013.B1
Pixel 9 Pro Vouw: AP4A.241205.013.B1
EMEA
Pixel 6: AP4A.241205.013.A2
Pixel 6 Pro: AP4A.241205.013.A2
Pixel 6a: AP4A.241205.013.A2

Wat is inbegrepen
De update van december 2024 bevat bugfixes en verbeteringen voor Pixel-gebruikers. Zie hieronder voor meer informatie.
Geluid
Oplossing voor audiostabiliteit en -prestaties onder bepaalde omstandigheden*[5]
Oplossing voor probleem met opnieuw opstarten van apparaat bij gebruik van een USB-audioapparaat onder bepaalde omstandigheden*[1]
Bluetooth
Oplossing voor probleem met Bluetooth-bereik onder bepaalde omstandigheden*[6]
Camera
Algemene verbeteringen voor de stabiliteit van de camera onder bepaalde omstandigheden*[1]
Weergave en grafische weergave
Probleem met groene tint op het scherm onder bepaalde omstandigheden*[1]
Systeem
Algemene verbeteringen voor de stabiliteit en prestaties van het systeem onder bepaalde omstandigheden*[2]
Telefonie
Algemene verbeteringen voor de stabiliteit en prestaties van netwerkverbindingen onder bepaalde omstandigheden*[4]
Gebruikersinterface
Oplossing voor probleem waardoor het vergrendelschermachtergrond soms langzaam vervaagde onder bepaalde omstandigheden*[3]
Oplossing voor probleem met stabiliteit van instellingen voor donkere modus onder bepaalde omstandigheden*[3]
Oplossing voor probleem met vertraging in oproepmeldingen die onder bepaalde omstandigheden verschijnen*[3]
Oplossing voor probleem met lay-outs en animaties tijdens overgangen onder bepaalde omstandigheden*[2]
Oplossing voor probleem met herhaalde kleurselectie in Achtergronden en stijlen onder bepaalde omstandigheden*[6]
Oplossing voor probleem met de Wallpaper & Style-app die onder bepaalde omstandigheden vastloopt*[6]
Oplossing om veegacties onder bepaalde omstandigheden te verbeteren*[3]
Oplossing voor probleem met achtergrondkleuren van meldingen onder bepaalde omstandigheden*[3]
Wifi
Oplossing om de stabiliteit en prestaties van het draadloze netwerk (Wi-Fi) onder bepaalde omstandigheden te verbeteren*[5]
--------------------------------------------------------------------------
Toepasbaarheid van het apparaat
Fixes zijn beschikbaar voor alle ondersteunde Pixel-apparaten, tenzij hieronder anders aangegeven. Sommige fixes kunnen provider-/regiospecifiek zijn.
*[1] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a
*[2] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a
*[3] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel Tablet, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold
*[4] Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel Tablet
*[5] Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel Tablet, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold
*[6] Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold
In plaatst van deze onleesbare lap tekst zonder opmaak is het niet veel praktischer (en prettiger ..) om enkel een verwijzing te maken naar waar deze tekst online staat?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 14:41

Radeon

Today is a good day to die

Nog steeds niet de mogelijkheid om het opladen te beperken tot maximaal 80%. Tenzij ik over een instelling heen kijk 8)7

Edit.
Na het updaten in de Playstore staat het er wel bij in Batterij >> "Optimalisatie voor opladen"

[ Voor 29% gewijzigd door Radeon op 07-12-2024 04:21 ]

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Radeon schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 04:17:
Edit.
Na het updaten in de Playstore staat het er wel bij in Batterij >> "Optimalisatie voor opladen"
Deze laad de telefoon tot 80% en laad het laatst stukje bij zodat hij net op 100% is wanneer je (eerste) wekker gaat. CMIIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:33
Card Nox schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 09:11:
[...]

Deze laad de telefoon tot 80% en laad het laatst stukje bij zodat hij net op 100% is wanneer je (eerste) wekker gaat. CMIIW
Nee er is nu inderdaad een toevoeging voor beperken tot 80%. Volgens de informatie laadt hij op tot 80% en heel af en toe tot 100% om de geschatte capaciteit opnieuw te kalibreren.

Wat jij bedoeld is het aangepast opladen, dat is ook nog steeds mogelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door ratzz op 07-12-2024 09:32 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarda
Wat is nu echt nut en noodzaak om tot 80% dan op te laden ?
Je telefoon is dan eerder leeg en verhoudingsgewijs komt die dan vaker aan de lader.

Ik dacht altijd dat het aantal oplaad cyclus relevant was voor de duur van de batterij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:12
Er zijn typen batterijen die dendrieten enz vormen aan de binnenkant als ze te lang volledig volgeladen zijn. Die kan je vaak beter rond de 70% laden. Maarja, onedr de 20% is vaak ook al niet handig. En uiteindelijk gaat de rest van de telefoon vaak sneller stuk dan de batterij (of dat zal mijn omgeving zijn).

Overigens zijn oplaadcycli altijd van 0 tot 100%. Of jij nu 2x 0-50% of 1x 0-100% doet maakt niet uit. Het is beide 1 cyclus voor de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
ratzz schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 09:30:
[...]

Nee er is nu inderdaad een toevoeging voor beperken tot 80%. Volgens de informatie laadt hij op tot 80% en heel af en toe tot 100% om de geschatte capaciteit opnieuw te kalibreren.

Wat jij bedoeld is het aangepast opladen, dat is ook nog steeds mogelijk.
Waar is die optie? Net nog een grote update (774MB) geïnstalleerd maar zie het nergens, enkel het adaptive charging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Card Nox schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:47:
[...]

Waar is die optie? Net nog een grote update (774MB) geïnstalleerd maar zie het nergens, enkel het adaptive charging.
Op de Pixel 8 bij instellingen> Batterij> Optimalisatie voor opladen> Kiezen uit "Aangepast opladen" en "Beperken tot 80%".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@ratzz, die optie heb ik helemaal niet ... Dit zijn alle opties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utGR-_TTl_qX4b2-_yMcg_KsIm0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/f3Z0xCWmvjSSqztzeLNmLvv0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Card Nox schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:01:
Hebben we dan wel dezelfde versies van de telefoon en software?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wy4LQ2seA_-rkO9xfu02LaMilWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gdYl1hOrOdFJUmZ1rRzmxZJv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCzlw3NDQgnLKyHVs_idgHKreFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWYFSDM9MG0ZLnfUYqyzyFBT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kzlco95qi7dxgdnx3k23jN2jP5Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSZBcmFeWkgspef4C1Co4zvK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Yup...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2f9qImwloitAzsEbSffLeD08krM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0saPYJSjaGJIgzfbudIApoVx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
@Card Nox Ja heel bijzonder, de lay-out verschilt iets en je hebt een latere Playsystem update maar daar zal het niet aan liggen. Het lijkt me ook stug dat de Nederlandse taal iets veranderd qua functionaliteit t.a.v. het Engels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fascinerend
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:13
Je moet de Playstore updaten bij instellingen in de Playstore. Dan krijg je die optie pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Fascinerend schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:02:
Je moet de Playstore updaten bij instellingen in de Playstore. Dan krijg je die optie pas.
Ik ging er altijd van uit dat dit wel vanzelf zou komen indien nodig. Ik heb er in ieder geval nooit hinder van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-06 22:31
Probleem met groene tint op het scherm onder bepaalde omstandigheden
Helaas komt dit bij mij ook na de update nog regelmatig voor. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Card Nox schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:01:

[Afbeelding]
Optie wordt server-side uitgerold. Ik heb deze sinds vanochtend op mijn 8 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
maniac2003 schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:19:
[...]

Optie wordt server-side uitgerold. Ik heb deze sinds vanochtend op mijn 8 Pro.
Uhm... ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Card Nox op 09-12-2024 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Dat laatste klopt dus niet want ik had nog een update van september terwijl ik wel al de optie had om tot 80% te laden.

[ Voor 10% gewijzigd door ratzz op 09-12-2024 14:22 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@ratzz, Ik had oktober en had het nog niet. Maar toen ik de PlayStore ging updaten stond hij er daarna wel in. Ik weet de details ook niet, maar die update werkte voor mij in ieder geval (of hij viel toevallig samen met een serverside update, who knows :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Ik had en heb de oktober Play update. Gaf wel een update aan. Dunno. Had ergens iets gelezen m.b.t. een server-side update. Maar eerlijk gezegd nu ik er over nadenk vind ik het ook niet echt logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarda
en toch..., snap ik het niet helemaal
100% opladen is op zich niet erg ? alleen als het toestel daarna aan de lader blijft hangen ?

Waarvoor is dan die ingebouwde functie 'aangepast opladen" ? Je zou dan denken dat 100% optimaal (aangepast) laden is en dat het toestel vervolgens niet meer aan de lader ligt te slurpen ?

Hoeveel instellingen kun je bedenken bij een batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Yarda schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:14:
en toch..., snap ik het niet helemaal
100% opladen is op zich niet erg ? alleen als het toestel daarna aan de lader blijft hangen ?

Waarvoor is dan die ingebouwde functie 'aangepast opladen" ? Je zou dan denken dat 100% optimaal (aangepast) laden is en dat het toestel vervolgens niet meer aan de lader ligt te slurpen ?

Hoeveel instellingen kun je bedenken bij een batterij :)
Er zijn bronnen die beweren dat de levensduur van een accu langer is als je consequent tot maximaal tot 80% laadt. Ik geloof er wel in, maar ben zelf van het kamp "ik vervang tzt de accu wel een keer" en laad lekker tot 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-06 08:41
Raar
Toen ik vanochtend de update had geïnstalleerd was het eerste wat ik controleerde of de 80% laadfunctie nu wel bij de instellingen stond.
Dat stond tie niet.
Ik was aan t werk dus dacht toen vanavond even op tweakers kijken.
Toen dus mijn playstore willen updaten zoals geadviseerd, deze was up to date.
Ik weer naar de batterij instellingen.

Nu de functie wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fascinerend
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:13
Tervueren schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:31:
[...]

Raar
Toen ik vanochtend de update had geïnstalleerd was het eerste wat ik controleerde of de 80% laadfunctie nu wel bij de instellingen stond.
Dat stond tie niet.

Nu de functie wel......
Als je klikt op Playstore updaten dan krijg je een tijdelijke melding dat hij de Playstore gaat updaten maar je ziet verder geen voortgang oid. Na een tijdje is hij geüpdatet maar daar krijg je ook geen melding van. Kan zijn dat hij in de tussentijd de update heeft doorgevoerd en dat je daarna de functie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Tervueren schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:31:
[...]

Raar
Dat stond tie niet.

Nu de functie wel......
Blijft raar want ik had de laatste update van september van de playstore en toch de 80% laadfunctie al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuktop
Pixel Camera 9.7 wordt uitgerold en daar zit eindelijk (weer) de mogelijkheid in om direct vanaf het camerascherm de witbalans, helderheid en schaduwen te tweaken! Voor mij groot nieuws :)

Je moet het eerst activeren via de instellingen in de app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FItz4_4Fb8AgnFNoEJXfAHI8V4A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EU7Wl3YtQt9UmBwjmFuxmUxs.png?f=fotoalbum_large
Werkt goed, blij mee!

[ Voor 70% gewijzigd door Tuktop op 12-12-2024 17:20 ]

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:49
gerrit94 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:21:
Het heeft waarde om te kijken waar de data allemaal precies naartoe gaat. Instellingen > Netwerk en internet > Simkaarten > simkaart > Datagbruik van app > eventueel grootgebruikers verbieden data te gebruiken

Verder zijn er instellingen om datagebruik in te perken.
Instellingen > Netwerk en internet > aanpasbare connectiviteit > uitzetten

Ook is er een verborgen optie in de ontwikkelaarsinstellingen om zo lang mogelijk op het wifi te blijven en niet naar data te schakelen op het moment dat wifi buiten bereik of te langzaam is. Deze optie hoef je doorgaans niet aan te passen want dan zul je merken dat het internet vaak te lang 'blijft plakken' aan wifi wat ook niet gewenst is. Vaak is de stap van 5GB naar 10GB+ een paar euro verschil dus al teveel moeite hierin steken ten kostte van comfort is misschien niet gewenst.
Dank. Bij ontwikkelaars opties "mobiele data" altijd actief uitgeschakeld. Check gedaan bij mijn eigen telefoon Motorola Edge 50 pro en dat sinds het standaard uit. Klinkt wel als een mogelijke oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junior1981
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 03-04 11:46
Ik zelf heb de pixel 8 pro maar ik kan er niet aan wennen. Vind de foto's ook niet van heel uitmuntende kwaliteit. Ook vind ik dat de telefoon best traag is, ook met het laden van bijv filmpje op TikTok etc. Ook niks dan ellende met de Google Assistent. Op het moment dat ik voice match wil instellen moet je hem aanzetten maar op het moment dat ik dat schuifje om zet geeft die gelijk aan kan geen verbinding maken. Ook de vervelende applade kun je niks mee. Bij bijv een Samsung kun je alle app sorteren in mappen en dan zit alles zo gesorteerd maar bij de pixel hou je gewoon die lade. Ook de knoppen onder in het scherm zoals terug home en vensters zit op zo een manier in elkaar dat het lijkt voor linkshandige. Voorheen altijd Xiaomi gehad maar nadat ik de camera kwaliteit veranderd vond een overstap gemaakt. Vooral het vervelende dat je een focus punt moet selecteren voor je een foto maakt. Vroeger maakte je een foto en je had de hele foto helder nu is het dan je bijv het midden zuiver hebt en eromheen vaag of net andersom.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
junior1981 schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:26:
Ik zelf heb de pixel 8 pro maar ik kan er niet aan wennen. Vind de foto's ook niet van heel uitmuntende kwaliteit. Ook vind ik dat de telefoon best traag is, ook met het laden van bijv filmpje op TikTok etc. Ook niks dan ellende met de Google Assistent. Op het moment dat ik voice match wil instellen moet je hem aanzetten maar op het moment dat ik dat schuifje om zet geeft die gelijk aan kan geen verbinding maken. Ook de vervelende applade kun je niks mee. Bij bijv een Samsung kun je alle app sorteren in mappen en dan zit alles zo gesorteerd maar bij de pixel hou je gewoon die lade. Ook de knoppen onder in het scherm zoals terug home en vensters zit op zo een manier in elkaar dat het lijkt voor linkshandige. Voorheen altijd Xiaomi gehad maar nadat ik de camera kwaliteit veranderd vond een overstap gemaakt. Vooral het vervelende dat je een focus punt moet selecteren voor je een foto maakt. Vroeger maakte je een foto en je had de hele foto helder nu is het dan je bijv het midden zuiver hebt en eromheen vaag of net andersom.
Waarom heb je nog knoppen onderin? Met gesture navigation kan je ook alles bedienen... Geen knoppen meer nodig. En Samsung heeft die knoppen ooit andersom ingesteld tegen de logica van standaard Android, dus waarschijnlijk ben je daar aan gewend geraakt. Probeer het eens met Gesture navigation.

En ik heb nog nooit een focus punt gemaakt (of moeten maken) voor een foto op mijn Pixel 8 (niet de Pro).

Tiktok hoort niet op een telefoon thuis (naar mijn mening ...net als Temu en andere Chinese apps) en ik ben ook geen fan van de Google Assistant .. maar die kan je gewoon uit zetten (en volgens mij mis je dan niet veel).

Het is ff wennen, de Google Pixel omgeving ... Maar ik zou na zo veel jaar (3, 5 en 8 ) ook niet meer iets anders willen. Apple is al helemaal uitgesloten, en na een OnePlus X waarbij na iets meer dan een jaar al geen updates meer voor kwamen naar de Pixel lijn geswitcht.

[ Voor 0% gewijzigd door duvekot op 17-12-2024 11:05 . Reden: 8 ivp 8) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junior1981
duvekot schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 02:20:
[...]

Waarom heb je nog knoppen onderin? Met gesture navigation kan je ook alles bedienen... Geen knoppen meer nodig. En Samsung heeft die knoppen ooit andersom ingesteld tegen de logica van standaard Android, dus waarschijnlijk ben je daar aan gewend geraakt. Probeer het eens met Gesture navigation.

En ik heb nog nooit een focus punt gemaakt (of moeten maken) voor een foto op mijn Pixel 8 (niet de Pro).

Tiktok hoort niet op een telefoon thuis (naar mijn mening ...net als Temu en andere Chinese apps) en ik ben ook geen fan van de Google Assistant .. maar die kan je gewoon uit zetten (en volgens mij mis je dan niet veel).

Het is ff wennen, de Google Pixel omgeving ... Maar ik zou na zo veel jaar (3, 5 en 8 ) ook niet meer iets anders willen. Apple is al helemaal uitgesloten, en na een OnePlus X waarbij na iets meer dan een jaar al geen updates meer voor kwamen naar de Pixel lijn geswitcht.
Ik zelf vind die knoppen juist handig omdat ik nogal gewend ben aan gewenning. Hiervoor een Xiaomi gehad en die had het ook met de knoppen op dezelfde manier als een Samsung. En ik vind hem met laden ook hardstikke traag en dat focus punt heb ik continu en kan ik ook niet uitzetten. De Google Assistent ging mij er juist om dat ik hem niet meer aangezet krijg omdat die verbindingsfout blijft aangeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
junior1981 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:45:
[...]
...... En ik vind hem met laden ook hardstikke traag en dat focus punt heb ik continu en kan ik ook niet uitzetten.
Welke specs heeft de lader die je gebruikt? Wie weet valt die terug naar "gewoon" usb ...dus 500mA laden bij 5V. Maar weet wel ... Langzaam laden is stukken beter voor je batterij dan heel snel. De bulk van mijn opladen gebeurt draadloos bij mij op de langzaamste snelheid...

En ik heb net zelf ff gekeken naar de Google Camera .. en als ik idd wat aanklik op het scherm wordt daar op gefocust .. .maar je hoeft niet op het scherm te tikken .. (als ik goed je problemen begrijpt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:13
Vandaag een systeem update ontvangen voor mijn pixel 8.
Valt mij dat een aantal apps niet goed werken sinds deze update nl Abn Amro app en PostNL.
Apps hebben de laatste software update..

Ervaren jullie dit ook?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Cruzer schreef op woensdag 18 december 2024 @ 22:45:
Vandaag een systeem update ontvangen voor mijn pixel 8.
Valt mij dat een aantal apps niet goed werken sinds deze update nl Abn Amro app en PostNL.
Apps hebben de laatste software update..

Ervaren jullie dit ook?
Nope, ik heb beide apps op mijn Pixel 8 staan, en mijn telefoon is helemaal up to date ...

Wat werkt er niet goed dan?

• Cruzer
duvekot schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:56:
[...]

Nope, ik heb beide apps op mijn Pixel 8 staan, en mijn telefoon is helemaal up to date ...

Wat werkt er niet goed dan?
Abn Amro start niet op volledig op bleef hangen met de melding bezig met inloggen. Heb de app opnieuw geïnstalleerd maar het opnieuw aanmelden liep ook niet vlekkeloos gisterenavond. Installatie bleef in een loop hangen van bezig met opslaan , even geduld. Uiteindelijk heb ik de app afgesloten met deze meldingen. Toen werkte het weer maar nu vanochtend geeft die aan dat mijn code onjuist is icm vingerdruk.

• ratzz
Cruzer schreef op donderdag 19 december 2024 @ 06:32:
[...]

Abn Amro start niet op volledig op bleef hangen met de melding bezig met inloggen. Heb de app opnieuw geïnstalleerd maar het opnieuw aanmelden liep ook niet vlekkeloos gisterenavond. Installatie bleef in een loop hangen van bezig met opslaan , even geduld. Uiteindelijk heb ik de app afgesloten met deze meldingen. Toen werkte het weer maar nu vanochtend geeft die aan dat mijn code onjuist is icm vingerdruk.
Dit ervaar ik wel met de playstore als ik handmatig wil zoeken naar updates, dan blijft hij ook in het venster hangen van laden. Dit kan ik alleen stoppen door de app te killen en opnieuw op te starten waarna ik wel zonder problemen kan zoeken naar updates.

• junior1981
duvekot schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:16:
[...]

Welke specs heeft de lader die je gebruikt? Wie weet valt die terug naar "gewoon" usb ...dus 500mA laden bij 5V. Maar weet wel ... Langzaam laden is stukken beter voor je batterij dan heel snel. De bulk van mijn opladen gebeurt draadloos bij mij op de langzaamste snelheid...

En ik heb net zelf ff gekeken naar de Google Camera .. en als ik idd wat aanklik op het scherm wordt daar op gefocust .. .maar je hoeft niet op het scherm te tikken .. (als ik goed je problemen begrijpt).
Geen idee zo gauw volgens mij 64 watt lader, de bewuste foto zag ik had ik niet meer. Maar ik kan niet wennen aan de 8. Ik kan hem nog retourneren maar zit te denken wat te doen. In dezelfde prijsklasse heb ik ook de Samsung s24 ultra en daar krijg je nu gratis een Samsung watch 7 bij. Dus dat omgerekend betaal ik dan net zoveel als nu voor de pixel 8. Dus even dillema wat te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
junior1981 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:27:
[...]

Geen idee zo gauw volgens mij 64 watt lader, de bewuste foto zag ik had ik niet meer. Maar ik kan niet wennen aan de 8. Ik kan hem nog retourneren maar zit te denken wat te doen. In dezelfde prijsklasse heb ik ook de Samsung s24 ultra en daar krijg je nu gratis een Samsung watch 7 bij. Dus dat omgerekend betaal ik dan net zoveel als nu voor de pixel 8. Dus even dillema wat te doen
64W zegt niet zo veel .. gaat er om welke USB-C PD modes het ondersteunt.

En voor gewenning .. alle veranderingen kost ff tijd. Wie weet is de Samsung ook weer anders dan je gewend was ... En zit je op een smartwatch te wachten? Had je die anders ook gekocht? De S24 Ultra is natuurlijk ook weer een stuk groter, wie weet kan je daar niet aan wennen, of zijn je broeken te klein er voor ....

Succes met de keuzes ...

[ Voor 4% gewijzigd door duvekot op 20-12-2024 08:06 . Reden: Te snel op post gedrukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junior1981
duvekot schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 08:04:
[...]

64W zegt niet zo veel .. gaat er om welke USB-C PD modes het ondersteunt.

En voor gewenning .. alle veranderingen kost ff tijd. Wie weet is de Samsung ook weer anders dan je gewend was ... En zit je op een smartwatch te wachten? Had je die anders ook gekocht? De S24 Ultra is natuurlijk ook weer een stuk groter, wie weet kan je daar niet aan wennen, of zijn je broeken te klein er voor ....

Succes met de keuzes ...
Waar ik me vooral aan irriteer bij de 8 op dit moment is dat hoe noem je dat het laden z
van bijv internet zo traag is. Nu lees ik wel op meer plekken dat dit een dingetje is van de 8
en dat die last heeft van freeze. En zat niet echt op een horloge te wachten maar het ging me
er meer op dat als je dan de prijs omrekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
junior1981 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:50:
[...]
Waar ik me vooral aan irriteer bij de 8 op dit moment is dat hoe noem je dat het laden z
van bijv internet zo traag is. Nu lees ik wel op meer plekken dat dit een dingetje is van de 8
en dat die last heeft van freeze. En zat niet echt op een horloge te wachten maar het ging me
er meer op dat als je dan de prijs omrekend
Traag internet is niet iets wat vaak aan de telefoon ligt, maar in de meeste gevallen aan netwerk. Maar zonder details kunnen we daar niet veel bij helpen.

Als je niet op en horloge zat te wachten dan is het dus niet "even duur" ... Want die verdwijnt in een la ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
ratzz schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:13:
[...]

Dit ervaar ik wel met de playstore als ik handmatig wil zoeken naar updates, dan blijft hij ook in het venster hangen van laden. Dit kan ik alleen stoppen door de app te killen en opnieuw op te starten waarna ik wel zonder problemen kan zoeken naar updates.
Denk dat het is opgelost, lag aan een update van mijn KPN router deze week.
Als ik WIFI uitzet dan werken bepaalde apps wel goed. Zet ik WIFI aan dat geen verbinding met die bepaalde apps. Net de modem gereset en de acces points. Lijkt nu weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junior1981
duvekot schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:56:
[...]

Traag internet is niet iets wat vaak aan de telefoon ligt, maar in de meeste gevallen aan netwerk. Maar zonder details kunnen we daar niet veel bij helpen.

Als je niet op en horloge zat te wachten dan is het dus niet "even duur" ... Want die verdwijnt in een la ..
Heb het zowel op de wifi als 5G als ik de reviews online kijk is het een bekend iets van dit model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-06 11:12
Ter info: Pixel 8 pro is nu afgeprijsd naar: €548 en dan laagste aantal gb. Maar zeer nette prijs, dit gezien ik in mei van dit jaar de normale 8 kocht voor hetzelfde geld, en toen was de 8 pro nog ruim €800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Keesknd schreef op zondag 22 december 2024 @ 12:13:
Ter info: Pixel 8 pro is nu afgeprijsd naar: €548 en dan laagste aantal gb. Maar zeer nette prijs, dit gezien ik in mei van dit jaar de normale 8 kocht voor hetzelfde geld, en toen was de 8 pro nog ruim €800.
Vandaag zelfs voor 504,95 euro incl verzenden bij Ibood. Ga ik inderdaad bijna spijt krijgen dat ik ook indertijd de 8 heb gekocht. Maarja eigenlijk is dat een luxe probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-06 11:12
ratzz schreef op zondag 22 december 2024 @ 12:19:
[...]

Vandaag zelfs voor 504,95 euro incl verzenden bij Ibood. Ga ik inderdaad bijna spijt krijgen dat ik ook indertijd de 8 heb gekocht. Maarja eigenlijk is dat een luxe probleem.
Ik heb mijn Pixel 8 verkocht voor €350, en dan de 8 pro gekocht voor €200 meer. Ik zie dat Ibood pas verzend vanaf 7 januari, dat duurt mij te lang :-p dan maar €50,- meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
De pro is echt wel een meerwaarde, camarakwaliteit is echt fantastisch en gebruik de telecamera echt veel (maakt hele mooie foto's als je wat verder weg staat en een ingezoomde foto maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Whiskey48 schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:01:
De pro is echt wel een meerwaarde, camarakwaliteit is echt fantastisch en gebruik de telecamera echt veel (maakt hele mooie foto's als je wat verder weg staat en een ingezoomde foto maakt).
Ik ben toendertijd voor de 8 gegaan i.v.m. het kleinere formaat en gewicht. Hoe ervaar jij dat? Ik ben niet iemand die met tasjes enzo loopt dus de telefoon zal 99% in mijn broekzak gedragen worden.
Maar die zoom die steekt me dus wel voor de rest ben ik tevreden over de de 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
ratzz schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:37:
[...]

Ik ben toendertijd voor de 8 gegaan i.v.m. het kleinere formaat en gewicht. Hoe ervaar jij dat? Ik ben niet iemand die met tasjes enzo loopt dus de telefoon zal 99% in mijn broekzak gedragen worden.
Maar die zoom die steekt me dus wel voor de rest ben ik tevreden over de de 8.
Die twijfel had ik ook, vond hem in het begin idd wel wat groter. Maar intussen is het wat het is, helemaal aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-06 08:59
Zijn er meer mensen die na de update een slechte verbinding hebben? Vooral de wifi valt vaak weg of er staat dat de telefoon verbonden is, maar dat is die dan niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Dubrillion schreef op woensdag 25 december 2024 @ 13:49:
Zijn er meer mensen die na de update een slechte verbinding hebben? Vooral de wifi valt vaak weg of er staat dat de telefoon verbonden is, maar dat is die dan niet!
Je bedoelt dit:

https://piunikaweb.com/20...ember-update-mobile-data/

Ik heb er iig geen last van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:53
Ik heb sinds een week of twee wel regelmatig dat mijn vpn (die zo is ingesteld dat deze automatisch verbinding maakt als ik niet ben verbonden met enkele bekende wifi netwerken) heel even aan en uit gaat als ik naar zolder loop of naar beneden.
Kennelijk ben ik dan even de wifi verbinding kwijt.
Daarvoor was dat nooit zo en behield ik altijd verbinding met wifi.
Aan de wifi is niets veranderd en ik heb me er verder nog niet in verdiept, maar wellicht heeft het ook hiermee te maken?

Edit: betreft een 8a.

• luukdr98
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 01-06 18:31
Hallo,

Hoe gaan jullie om met dat alle bewerking via Google diensten gaat? Ik was zo gewend aan dat Samsung dat het alles in 1 had(eigen bewerkingsprogramma's).

(Ik weet er allemaal editing apps zijn die je in de play store kan downloaden maar dat is waar het mij niet om gaat nu)

Het geeft mij sterke neigingen om terug naar Samsung te gaan. Bewerking is zo wat de kern van multimedia en het is ook mijn hobby, en dat het dan juist daar knaagt vind ik heel lastig.

Maar om nou voor een andere telefoon te gaan door dit is ook van de zotte.

[ Voor 12% gewijzigd door luukdr98 op 26-12-2024 11:58 ]

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

luukdr98 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:57:
Hallo,

Hoe gaan jullie om met dat alle bewerking via Google diensten gaat? Ik was zo gewend aan dat Samsung dat het alles in 1 had(eigen bewerkingsprogramma's).

(Ik weet er allemaal editing apps zijn die je in de play store kan downloaden maar dat is waar het mij niet om gaat nu)

Het geeft mij sterke neigingen om terug naar Samsung te gaan. Bewerking is zo wat de kern van multimedia en het is ook mijn hobby, en dat het dan juist daar knaagt vind ik heel lastig.

Maar om nou voor een andere telefoon te gaan door dit is ook van de zotte.
Door geen PixelUI te gebruiken. Maar je geeft zelf met je laatste zin al aan dat je privacy ondersgeschikt vindt aan spiegeltjes en kraaltjes, dus dan snap ik de vraag niet zo goed.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Out.of.Control schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:48:
Ik heb sinds een week of twee wel regelmatig dat mijn vpn (die zo is ingesteld dat deze automatisch verbinding maakt als ik niet ben verbonden met enkele bekende wifi netwerken) heel even aan en uit gaat als ik naar zolder loop of naar beneden.
Kennelijk ben ik dan even de wifi verbinding kwijt.
Daarvoor was dat nooit zo en behield ik altijd verbinding met wifi.
Aan de wifi is niets veranderd en ik heb me er verder nog niet in verdiept, maar wellicht heeft het ook hiermee te maken?

Edit: betreft een 8a.
Hoe heb je dat zo ingesteld dat de VPN automatisch aangaat indien niet verbonden met bekend wifi netwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:53
@zunrob Met de app "WG tunnel". Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 11:04
Weet iemand welke voorwaarden er zijn voor de lader en kabel om de nieuwe battery- bypass feature, dat je telefoon rechtstreeks gevoed wordt via de lader (na opladen tot 80%) te laten werken?

Ik lees hier en daar de volgende dingen:
- USB Power Delivery is vereist. Dit werkt alleen met USB-C laders en USB-C naar USB-C kabels. Maar welke versie minimaal?
- Dus niet met een 30W USB-A lader en een A-naar-C kabel of met een verloopje van A-C en daar een C-naar-C kabel op.
- Lader moet voldoende power kunnen leveren voor bypass en om te garanderen dat de telefoon niet meer trekt dan de lader aan kan.

Klopt dit allemaal? Ik kan nergens documentatie vinden..
Pagina: 1 ... 36 ... 40 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires