Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:07
nst6ldr schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:09:
[...]

Wachten op de Pixel 10, tot die tijd kan je er niet veel aan doen.
Ik heb hier echt geen last van, klinkt niet normaal als je telefoon arelaxt warm wordt als je een reel upload.
Een beetje warmer, ok, en als het 30 graden is in de auto en navigate icm opladen snap ik wel wat 'ie echt warm kan worden, maar wat hierboven wordt beschreven klinkt echt niet goed. Heb je het al aangekaart bij de winkel @luukdr98? Nog vaker last van gehad?

[ Voor 3% gewijzigd door Tuktop op 10-10-2024 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vraaag schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:53:
[...]

Ik heb dit ook sinds een paar weken, af en toe loopt telefoon vast met zon groen scherm:
[Afbeelding]

In November 2023 gekocht bij Belsimpel, nu is echter de vraag of ik reparatie direct via Belsimpel aanvraag of via Google Support? Ervaringen?
Als het goed is je loopt je telefoon niet vast, het scherm krijgt alleen een vage groene overlay. Bij mij helpt het om midden/links bovenaan het scherm te drukken. Daarna is die groene laag weg. Overigens heb ik het idee dat het met name bij een warmer toestel zich voordoet. Ik moet hem ook nog bij Google/Belsimpel aanmelden, maar moet eerst nog even een tijdelijk toestel scoren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:50
[...]

Ik heb dit ook sinds een paar weken, af en toe loopt telefoon vast met zon groen scherm:
[Afbeelding]

In November 2023 gekocht bij Belsimpel, nu is echter de vraag of ik reparatie direct via Belsimpel aanvraag of via Google Support? Ervaringen?
Gewoon via google support, dat zal Belsimpel zelfs aangeven. Bij mij in ieder geval wel een jaar geleden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 11:18
[...]

[Afbeelding]

Direct via de Google support, even een chat starten via je telefoon en alle info doorgeven. In eerste instantie zeiden ze tegen mij dat het via BS moest, maar dat is niet zo.

Reparatie is overigens erg snel, binnen een week had ik de telefoon weer terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:21
Beste Pixel-gemeenschap,
Deze maand ontvangen alle ondersteunde Google Pixel-toestellen met Android 14 de software-update naar Android 15. De update is vandaag al voor een aantal gebruikers beschikbaar. De komende week zal het via mobiele operators geleidelijk worden uitgerold naar apparaten. Je ontvangt een melding wanneer de systeemupdate klaar staat voor jouw toestel.

Reikwijdte van de update
De update van oktober 2024 bevat bugfixes en verbeteringen voor Pixel. Meer informatie vindt u hieronder.
Batterij en opladen
Probleem opgelost waarbij het apparaat af en toe onverwachts opnieuw opstartte*[2]
Algemene verbeteringen op het gebied van opladen en batterijgebruik*[3]
Biometrische procedure
Er is een probleem opgelost waarbij gezichtsontgrendeling onder bepaalde omstandigheden niet betrouwbaar werkte*[8]
Bluetooth
Probleem opgelost waarbij verbinding met bepaalde Bluetooth-apparaten of Bluetooth-accessoires af en toe niet mogelijk was*[7]
camera
Algemene verbeteringen aan de betrouwbaarheid van de camera onder bepaalde omstandigheden*[7]
Weergave en afbeeldingen
Er is een probleem opgelost waarbij onder bepaalde omstandigheden een grijze schaduw op het binnenste scherm verscheen*[10]
Algemene betrouwbaarheids- en prestatieverbeteringen voor bepaalde systeemapps*[7]
Algemene verbeteringen in de betrouwbaarheid van de weergave*[9]
kader
Er is een probleem opgelost waarbij apps af en toe geen toegang hadden tot mediabestanden*[7]
systeem
Er is een probleem opgelost dat de betrouwbaarheid en prestaties van het systeem onder bepaalde omstandigheden beïnvloedde*[1]
Telefonie
Er is een probleem opgelost dat de betrouwbaarheid en prestaties van adaptieve connectiviteitsservices beïnvloedde*[6]
Algemene verbeteringen aan de betrouwbaarheid en prestaties van netwerkverbindingen onder bepaalde omstandigheden*[5,9]
gebruikersinterface
Er is een probleem opgelost waarbij Android-pictogrammen onder bepaalde omstandigheden niet correct werden weergegeven*[1]
Er is een probleem opgelost waarbij de animatie niet correct werd weergegeven bij het starten van de Google Assistent op het vergrendelscherm*[7]
Er is een probleem opgelost waarbij de middelste knop onder bepaalde omstandigheden niet meer reageerde*[3]
Probleem opgelost met meldingen van inkomende oproepen onder bepaalde omstandigheden*[3]
Er is een probleem opgelost dat onder bepaalde omstandigheden optrad met lay-outs en animaties tijdens overgangen*[7]
Er is een probleem opgelost dat de zichtbaarheid en betrouwbaarheid van overgangen tussen bepaalde UI-elementen en animaties beïnvloedde*[3]
Algemene visuele en betrouwbaarheidsverbeteringen voor overgangen tussen bepaalde UI-elementen en animaties*[1]
--------------------------------------------- --------------------------------------------- --
Opmerkingen over beschikbaarheid op apparaten
Bugfixes zijn beschikbaar voor alle ondersteunde Pixel-modellen, tenzij hieronder anders vermeld. Sommige oplossingen zijn mogelijk niet in alle regio's of bij alle mobiele providers beschikbaar.
*[1] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel Tablet, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Vouw
*[2] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a
*[3] Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL
*[4] Pixel 8, Pixel 8 Pro
*[5] Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a
*[6] Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL
*[7] Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold
*[8] Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel Tablet
*[9] Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL
*[10] Pixel 9 Pro Vouw

[ Voor 4% gewijzigd door almere op 15-10-2024 10:35 ]

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
almere schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:01:
De oktober update is er weer

Reikwijdte van de update
De update van oktober 2024 bevat bugfixes en verbeteringen voor Pixel. Meer informatie vindt u hieronder.
Batterij en opladen
Probleem opgelost waarbij het apparaat af en toe onverwachts opnieuw opstartte*[2]
Algemene verbeteringen op het gebied van opladen en batterijgebruik*[3]
Biometrische procedure
Er is een probleem opgelost waarbij gezichtsontgrendeling onder bepaalde omstandigheden niet betrouwbaar werkte*[8]
Bluetooth
Probleem opgelost waarbij verbinding met bepaalde Bluetooth-apparaten of Bluetooth-accessoires af en toe niet mogelijk was*[7]
camera
Algemene verbeteringen aan de betrouwbaarheid van de camera onder bepaalde omstandigheden*[7]
Weergave en afbeeldingen
Er is een probleem opgelost waarbij onder bepaalde omstandigheden een grijze schaduw op het binnenste scherm verscheen*[10]
Algemene betrouwbaarheids- en prestatieverbeteringen voor bepaalde systeemapps*[7]
Algemene verbeteringen in de betrouwbaarheid van de weergave*[9]
kader
Er is een probleem opgelost waarbij apps af en toe geen toegang hadden tot mediabestanden*[7]
systeem
Er is een probleem opgelost dat de betrouwbaarheid en prestaties van het systeem onder bepaalde omstandigheden beïnvloedde*[1]
Telefonie
Er is een probleem opgelost dat de betrouwbaarheid en prestaties van adaptieve connectiviteitsservices beïnvloedde*[6]
Algemene verbeteringen aan de betrouwbaarheid en prestaties van netwerkverbindingen onder bepaalde omstandigheden*[5,9]
gebruikersinterface
Er is een probleem opgelost waarbij Android-pictogrammen onder bepaalde omstandigheden niet correct werden weergegeven*[1]
Er is een probleem opgelost waarbij de animatie niet correct werd weergegeven bij het starten van de Google Assistent op het vergrendelscherm*[7]
Er is een probleem opgelost waarbij de middelste knop onder bepaalde omstandigheden niet meer reageerde*[3]
Probleem opgelost met meldingen van inkomende oproepen onder bepaalde omstandigheden*[3]
Er is een probleem opgelost dat onder bepaalde omstandigheden optrad met lay-outs en animaties tijdens overgangen*[7]
Er is een probleem opgelost dat de zichtbaarheid en betrouwbaarheid van overgangen tussen bepaalde UI-elementen en animaties beïnvloedde*[3]
Algemene visuele en betrouwbaarheidsverbeteringen voor overgangen tussen bepaalde UI-elementen en animaties*[1]
--------------------------------------------- --------------------------------------------- --
Opmerkingen over beschikbaarheid op apparaten
Bugfixes zijn beschikbaar voor alle ondersteunde Pixel-modellen, tenzij hieronder anders vermeld. Sommige oplossingen zijn mogelijk niet in alle regio's of bij alle mobiele providers beschikbaar.
*[1] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel Tablet, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Vouw
*[2] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a
*[3] Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL
*[4] Pixel 8, Pixel 8 Pro
*[5] Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a
*[6] Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL
*[7] Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold
*[8] Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel Tablet
*[9] Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL
*[10] Pixel 9 Pro Vouw
Ik zie hem nog niet, maaruh.... vandaag Android 15 toch? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
draakhoofd schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:22:
[...]

Ik zie hem nog niet, maaruh.... vandaag Android 15 toch? *O*
Aankomende week Android 15 idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:56
almere schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:01:
Beste Pixel-gemeenschap,
Deze maand ontvangen alle ondersteunde Google Pixel-toestellen met Android 14 de software-update naar Android 15.
Hopelijk lost de overstap naar Android 15 ook op dat diegene met wie ik bel zichzelf regelmatig terughoren i.p.v. mijn stem voor x seconden. Ik kom er maar niet uit waar het probleem in zit. Heb zelfs een tweede Pixel 8 van Google opgestuurd gekregen, met daarop hetzelfde issue, Dus het lijkt niet in de hardware specifiek te zitten van mijn eerste Pixel 8. Van alles softwarematig gecheckt, waaronder andere versie's van Google's dialer app. Android zonder instellingen terug over te zetten leek in eerste instantie goed te gaan maar dit moet ik wat langer testen nog. Wellicht is het een combinatie van bepaalde Pixel 8 hardware en de zendmast provider waar ik dit issue op meemaak? Een normaal gesprek is met mijn twee toestellen/simkaart op deze locatie niet te voeren. Tenzij ik een bluetooth headset opzet. Blijft vreemd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
r132546e schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:22:
[...]

Hopelijk lost de overstap naar Android 15 ook op dat diegene met wie ik bel zichzelf regelmatig terughoren i.p.v. mijn stem voor x seconden. Ik kom er maar niet uit waar het probleem in zit. Heb zelfs een tweede Pixel 8 van Google opgestuurd gekregen, met daarop hetzelfde issue, Dus het lijkt niet in de hardware specifiek te zitten van mijn eerste Pixel 8. Van alles softwarematig gecheckt, waaronder andere versie's van Google's dialer app. Android zonder instellingen terug over te zetten leek in eerste instantie goed te gaan maar dit moet ik wat langer testen nog. Wellicht is het een combinatie van bepaalde Pixel 8 hardware en de zendmast provider waar ik dit issue op meemaak? Een normaal gesprek is met mijn twee toestellen/simkaart op deze locatie niet te voeren. Tenzij ik een bluetooth headset opzet. Blijft vreemd...
En als je via Whatsapp oid belt? Ik heb nog nooit van dit issue gehoord trouwens, erg vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:08
[...]

Daar heb ik ook "gelukkig" geen last van.
Pixel 8 groen/grijs 256 gb kpn.

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikKam
[...]

En een nieuwe simkaart of een andere simkaart? Misschien is dat nog een idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r132546e
Tuktop schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:42:
[...]

En als je via Whatsapp oid belt? Ik heb nog nooit van dit issue gehoord trouwens, erg vreemd.
Niet opgemerkt, bel vooral normaal. Het testen waard, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r132546e
Offens1490 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:36:
[...]

Daar heb ik ook "gelukkig" geen last van.
Pixel 8 groen/grijs 256 gb kpn.
Hier precies hetzelfde, kreeg dit probleem niet vanaf het begin. Maar het speelt nu zeker al een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
ErikKam schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:14:
[...]

En een nieuwe simkaart of een andere simkaart? Misschien is dat nog een idee
Ja dat is ook nog een optie, dankje. En bellen op een andere locaties waar ik normaal gesproken minder vaak bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 06:03
Ik heb met mijn Pixel 8 sinds een aantal weken het probleem dat ik bluetooth pairing requests krijg.
Ik heb een Huawei Freelace Pro bt hoofdtelefoon , die is gekoppeld en staat dus in de lijst van gekoppelde apparaten op mijn pixel 8.
Maar ik blijf koppelingsverzoeken krijgen om de 40 sec, ook al is het reeds verbonden. Als ik op koppelen klik komt het koppelingsverzoek terug.

Ik heb eens geprobeerd de koptelefoon te laten 'vergeten' in de lijst gekoppelde apparaten en dan terug te koppelen. Koppelen geen probleem maar ik blijf de koppelingsverzoeken krijgen!

Misschien moet ik wachten op de android 15 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
Nu te downloaden Android 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenos
  • Laatst online: 20-04 09:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S09swS5YGRVzOUUvr80KqzkEu-o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n8HhXOev9h7hItcU1D9bynm7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:08
r132546e schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:06:
[...]

Hier precies hetzelfde, kreeg dit probleem niet vanaf het begin. Maar het speelt nu zeker al een half jaar.
Ff afwachten misschien is mijn versie een andere build/batch. Heb deze pas van augustus.

Hopelijk snel duidelijkheid.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 13:09
Yup, hier ook de Android 15 update ontvangen en geïnstalleerd. (Pixel 8a)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:19
Ik merk niets nieuws behalve de volumebalk die iets groter is -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-06 15:28
GekkeRipper schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:58:
Ik merk niets nieuws behalve de volumebalk die iets groter is -O-
Ik merkte ook geen verschil. Heb natuurlijk wel meteen na het lezen van jouw bericht op de volumeknop geduwd, en die is groot idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinkelman
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik dacht dat we bij de launcher (pixel) de app namen beter konden tonen !

Wat me wel opviel:
Instellingen > Verbonden apparaten > Verbindings voorkeuren > Bluetooth >
" Morgen automatisch aanzetten "

? Dit is vragen om moeilijkheden

Google is wel lekker bezig geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Dinkelman schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:19:
Ik dacht dat we bij de launcher (pixel) de app namen beter konden tonen !

Wat me wel opviel:
Instellingen > Verbonden apparaten > Verbindings voorkeuren > Bluetooth >
" Morgen automatisch aanzetten "

? Dit is vragen om moeilijkheden

Google is wel lekker bezig geweest
Dat is een rare optie. Wat zou die doen? Staat bij mij idd ook automatisch aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerrit94
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Na het installeren van Android 15 op mijn Pixel 8A crashed de Pixel Launcher en is de telefoon niet te bedienen. Opnieuw opstarten werkte niet.

Uiteindelijk opgelost door via quick settings naar instellingen te gaan > systeem > software updates > app updates > beheren > Pixel Launcher > verwijderen. Daarna werkt alles magisch.

Verder nog weinig van de update gemerkt behalve dat de animaties soepeler lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
zunrob schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:20:
[...]

Dit is waarschijnlijk om het Find My Device network zo goed mogelijk te laten functioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 14:41

Radeon

Today is a good day to die

Heb de verborgen ruimte gevonden, deze staat in je app lijst.

Maar waar zit de functie dat je de batterij maximaal naar 80% kan laden?

It's never easy.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
Ik merk trouwens dat de 'terug swipe gesture' niet meer zo lekker werkt. Het komt nu regelmatig voor dat ie niet registreert dat ik terug wil swipen. Merken meer mensen dit?

[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 16-10-2024 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 11:29
zunrob schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:20:
[...]

Zit er al even in, zo te zien vanaf Beta 2

Info:
Bluetooth is used for several important Android features, so Google doesn’t want you to turn it off.
By Mishaal Rahman

April 4,
  • Android 15 will add a new feature that can automatically turn on Bluetooth the day after you’ve disabled it.
  • Your phone’s Bluetooth radio is used for several key Android features, such as Quick Share and Find My Device.
  • Disabling Bluetooth will slightly improve battery, but the trade-off is that your device won’t be able to contribute to Google’s Find My Device network.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 13:09
De nieuwe Diefstalbeveiliging is nu ook actief in Android 15.

Met de volgende in te stellen opties:
- automatische vergrendeling bij diefstaldetectie
- offline apparaatvergrendeling
- apparaatvergrendeling op afstand
- apparaat vinden en wissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:54
Haay schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:18:
De nieuwe Diefstalbeveiliging is nu ook actief in Android 15.

Met de volgende in te stellen opties:
- automatische vergrendeling bij diefstaldetectie
- offline apparaatvergrendeling
- apparaatvergrendeling op afstand
- apparaat vinden en wissen
Ja super fijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:26
Radeon schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:43:
Die zocht ik ook al, maar niet gevonden. Zag ergens staan (maar weet helaas niet meer waar dat was) dat dit met een update in december pas wordt uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
Bedankt voor de tip van de update! Gek dat je geen automatische melding krijgt. Moest echt handmatig naar softwareupdate gaan in instellingen (Pixel 8 ).
Ben benieuwd of het 'freezen' met de Nova launcher is opgelost na de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
poekman schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:55:
Bedankt voor de tip van de update! Gek dat je geen automatische melding krijgt. Moest echt handmatig naar softwareupdate gaan in instellingen (Pixel 8 ).
Ik draai 15 Beta al een half jaar en daarin was het al een tijd opgelost, dus ga er vanuit dat dit in deze versie ook opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble-BE
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-06 14:36
Radeon schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:43:
Die zat in de beta, maar nu weer verdwenen in stable, de settings redesign is ook weer weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 08:46
[...]In November 2023 gekocht bij Belsimpel, nu is echter de vraag of ik reparatie direct via Belsimpel aanvraag of via Google Support? Ervaringen?
In tegenstelling tot de meeste andere berichten adviseer ik dit via BelSimpel te regelen. Hun klantenservice is helemaal prima, en ze regelen dat onderhands toch weer met de officiële support kanalen. Het voordeel is dat BS dan op de hoogte is van alle toestanden waar je eventueel mee te maken krijgt. Ik had een toestel (géén Pixel) dat in korte tijd tot 2x toe "gerepareerd" terug kwam, simpel omdat men gewoon niet begreep wat er mis mee was. Bijd e derde keer belde belsimpel mij persoonlijk terug, om te vragen wat er precies aan de hand was. Ik mocht het toestel naar hun kantoor sturen, ze zouden eerst zelf kijken, en daarna hebben ze zelf contact gezocht met het officiële supportkanaal en de reparatie afgestemd. Toen ging het goed. En als er sprake is van omruiling of coulance of zelfs genoegdoening, moet je toch met de verkoper spreken, niet met de fabrikant of de reparatiedienst. De service van BelSimpel is echt wel oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
conhen schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:23:
[...]

In tegenstelling tot de meeste andere berichten adviseer ik dit via BelSimpel te regelen. Hun klantenservice is helemaal prima, en ze regelen dat onderhands toch weer met de officiële support kanalen. Het voordeel is dat BS dan op de hoogte is van alle toestanden waar je eventueel mee te maken krijgt. Ik had een toestel (géén Pixel) dat in korte tijd tot 2x toe "gerepareerd" terug kwam, simpel omdat men gewoon niet begreep wat er mis mee was. Bijd e derde keer belde belsimpel mij persoonlijk terug, om te vragen wat er precies aan de hand was. Ik mocht het toestel naar hun kantoor sturen, ze zouden eerst zelf kijken, en daarna hebben ze zelf contact gezocht met het officiële supportkanaal en de reparatie afgestemd. Toen ging het goed. En als er sprake is van omruiling of coulance of zelfs genoegdoening, moet je toch met de verkoper spreken, niet met de fabrikant of de reparatiedienst. De service van BelSimpel is echt wel oké.
Ik zou zelf ook altijd beginnen bij de winkel, niet de fabrikant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cemeli
  • Laatst online: 21:56
zunrob schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 00:16:
Ik merk trouwens dat de 'terug swipe gesture' niet meer zo lekker werkt. Het komt nu regelmatig voor dat ie niet registreert dat ik terug wil swipen. Merken meer mensen dit?
Dezelfde probleem hier. Vind het irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
cemeli schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:14:
[...]

Dezelfde probleem hier. Vind het irritant
Ik merk geen verschil. Je kunt trouwens instellen hoe 'gevoelig' de gesture is (je kunt het gebied vergroten): Instellingen > Display en aanraken > Navigatiemodus > tandwieltje naast Navigatie met gebaren > sliders voor links en/of rechts naar Hoog slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Tuktop schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:23:
[...]

Ik merk geen verschil. Je kunt trouwens instellen hoe 'gevoelig' de gesture is (je kunt het gebied vergroten): Instellingen > Display en aanraken > Navigatiemodus > tandwieltje naast Navigatie met gebaren > sliders voor links en/of rechts naar Hoog slepen.
Klopt, alle instellingen ondertussen geprobeerd (laag, midden, hoog), incl. telefoon opnieuw opstarten, maar het helpt niet. Kon ik vroeger 'losjes' swipen, moet het nu heel geforceerd en precies gebeuren. Vooral in de foto's app of in Whatsapp heb ik er last van. Je gaat dan door bijv. foto's heen i.p.v. terug. Erg irritant.

Overigens, er staat me bij dat deze instelling in Android 14 liet zien hoe groot het swipegebied was, nu zie ik dat niet meer. Ik heb overigens die instelling altijd op de standaard gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door zunrob op 17-10-2024 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
zunrob schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:32:
[...]

Klopt, alle instellingen ondertussen geprobeerd (laag, midden, hoog), incl. telefoon opnieuw opstarten, maar het helpt niet. Kon ik vroeger 'losjes' swipen, moet het nu heel geforceerd en precies gebeuren. Vooral in de foto's app of in Whatsapp heb ik er last van. Je gaat dan door bijv. foto's heen i.p.v. terug. Erg irritant.

Overigens, er staat me bij dat deze instelling in Android 14 liet zien hoe groot het swipegebied was, nu zie ik dat niet meer. Ik heb overigens die instelling altijd op de standaard gehad.
Wat gek joh, ik kan het nog steeds heel 'losjes' doen. En ik zie ook de preview van het swipegebied bij de instellingen, wel alleen op het moment dat ik het schuifje daadwerkelijk versleep. De preview verdwijnt dan weer kort nadat ik de slider loslaat. Staat hier ook op standaard.

Verder geen last van touch-gerelateerde issues? Gebruik je een screen protector? En zo ja, staat de aanraakgevoeligheid daarop ingesteld? Nou ja je hebt hier vast allemaal wel al naar gekeken, maar het is een poging waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Tuktop schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:52:
[...]

Wat gek joh, ik kan het nog steeds heel 'losjes' doen. En ik zie ook de preview van het swipegebied bij de instellingen, wel alleen op het moment dat ik het schuifje daadwerkelijk versleep. De preview verdwijnt dan weer kort nadat ik de slider loslaat. Staat hier ook op standaard.

Verder geen last van touch-gerelateerde issues? Gebruik je een screen protector? En zo ja, staat de aanraakgevoeligheid daarop ingesteld? Nou ja je hebt hier vast allemaal wel al naar gekeken, maar het is een poging waard :)
Dank voor je uitgebreide reactie. :) Ik zie dat ik de breedte idd nu ook als preview zie bij het verschuiven. Ja, ik gebruik een screenprotector, en de modus daarvoor staat aan. Heb hier overigens in het verleden (en ook na de update) wel eens mee gespeeld, maar ik heb nooit enig verschil daardoor gemerkt. Ik merk als ik het uitzet geen verschil met aan.

Het is wel jammer; vroeger hoefde ik niet na te denken om te swipen, nu moet het dus echt 'geforceerd'. Ik kan er niet de vinger op leggen waardoor het komt; wel of niet aan de rand begint, sneller of langzamer, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
zunrob schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:00:
[...]

Dank voor je uitgebreide reactie. :) Ik zie dat ik de breedte idd nu ook als preview zie bij het verschuiven. Ja, ik gebruik een screenprotector, en de modus daarvoor staat aan. Heb hier overigens in het verleden (en ook na de update) wel eens mee gespeeld, maar ik heb nooit enig verschil daardoor gemerkt. Ik merk als ik het uitzet geen verschil met aan.

Het is wel jammer; vroeger hoefde ik niet na te denken om te swipen, nu moet het dus echt 'geforceerd'. Ik kan er niet de vinger op leggen waardoor het komt; wel of niet aan de rand begint, sneller of langzamer, etc...
Dan heb je alles gedaan wat je kan doen, volgens mij. Hopelijk wen je eraan en wordt het tweede natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Tuktop schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:03:
[...]

Dan heb je alles gedaan wat je kan doen, volgens mij. Hopelijk wen je eraan en wordt het tweede natuur.
Ja, ik denk dat er ergens in de swipe iets is aangepast, en het idd aanleren van een nieuwe methode is. Blijf het wel jammer vinden dat het op zowel de 7 Pro als op de 8 Pro tot nu toe super natuurlijk voelde, en nu opeens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Allicht heb ik de 'oorzaak' gevonden. Ik ben gewend te beginnen met terug swipen vanaf de zijkant van de telefoon. Mijn vinger begint dan ook vaak op het randje van het hoesje. Je komt dus al swipend het scherm op, om het zo maar even te zeggen. In dat geval detecteert hij het soms niet. Begin je echter met swipen op het scherm dan lijkt het wel goed te gaan.
Hopelijk is deze omschrijving duidelijk, zo niet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-06 15:46
Ligt het aan mij of is de instelling om het vingerafdruksymbool op het lockscherm aan te passen verdwenen in Android 15? Kan hem nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gister de update gedaan naar Android 15.
Nu helaas last van het issue dat men veel te snel gevoelige notificaties flagged en ik daardoor alleen maar zie dat er een app notificatie is, maar dus niet meer de tekst op mijn Garmin Smartwatch.
https://issuetracker.google.com/issues/354524657

Dus maar eens kijken hoe ik terug kan naar Android 14...

Maak je gebruik van een Garmin Smartwatch raad ik ten zeerste aan niet te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kj2kj2
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-02 21:49
Vincentio schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:55:
Gister de update gedaan naar Android 15.
Nu helaas last van het issue dat men veel te snel gevoelige notificaties flagged en ik daardoor alleen maar zie dat er een app notificatie is, maar dus niet meer de tekst op mijn Garmin Smartwatch.
https://issuetracker.google.com/issues/354524657

Dus maar eens kijken hoe ik terug kan naar Android 14...

Maak je gebruik van een Garmin Smartwatch raad ik ten zeerste aan niet te upgraden.
Heb hetzelfde probleem. Wel gek dat de meldingen wel op mijn Pixel Watch worden getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 13:48
kj2kj2 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:31:
[...]

Heb hetzelfde probleem. Wel gek dat de meldingen wel op mijn Pixel Watch worden getoond.
Komt omdat je deze om je pols draagt en je in principe 1x je pincode intoetst als je deze om doet. Vanaf die tijd zie je alle notificaties, tot je je horloge af doet

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 06:03
Is het normaal dat ik nog altijd niet de melding heb gekregen voor de Android 15 update voor mijn Pixel 8?
Ook als ik zoek naar updates zegt hij dat ik up to date ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Heb niet vernomen dat de uitrol voor de 8 vertraagd is @Cowboy_Henk . Anders de OTA update bij Google downloaden en side loaden via ADB.
Zelf heb ik ook wel van die momenten gehad. Dan is het afwachten of side loaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
poekman schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:55:
Update gedaan maar helaas, heb toch nog af en toe (is echt een stuk minder) dat hij 'freezed' in het homescreen. Nova launcher opnieuw installeren?

[ Voor 4% gewijzigd door poekman op 21-10-2024 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:47:
Is het normaal dat ik nog altijd niet de melding heb gekregen voor de Android 15 update voor mijn Pixel 8?
Ook als ik zoek naar updates zegt hij dat ik up to date ben.
Staat mij bij dat ik dit in het verleden had als ik het via GSM deed van Odido. Als ik dan via WiFi de update aanvroeg ging het wel. Ik heb sterk het vermoeden dat Odido de update servers van iig de pixels heeft geblocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-06 21:57
Google-widgets werken niet goed bij mij indien ik Nova wil gebruiken met Android 15 (Pixel 8)

Las op Reddit dat ik niet de enige ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Sinds de update naar 15 heb ik nu al 2x gehad dat ik mijn patroon moet ingeven ipv vingerafdrukscanner. De eerste keer dacht ik er niet veel van, maar zojuist las ik expliciet dat dit nodig was na opnieuw opstarten. Vanzelfsprekend heb ik hem niet zelf opnieuw opgestart. Lijkt er dus op dat ie vanzelf herstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

zunrob schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:17:
Sinds de update naar 15 heb ik nu al 2x gehad dat ik mijn patroon moet ingeven ipv vingerafdrukscanner. De eerste keer dacht ik er niet veel van, maar zojuist las ik expliciet dat dit nodig was na opnieuw opstarten. Vanzelfsprekend heb ik hem niet zelf opnieuw opgestart. Lijkt er dus op dat ie vanzelf herstart...
Het is standaard dat je na zoveel tijd een keer met je andere ontgrendelmethode moet ontgrendelen i.p.v. je vingerafdruk. Op wat voor uptime staat je telefoon?
Settings > About phone > uptime.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
True schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:25:
[...]

Het is standaard dat je na zoveel tijd een keer met je andere ontgrendelmethode moet ontgrendelen i.p.v. je vingerafdruk. Op wat voor uptime staat je telefoon?
Settings > About phone > uptime.
Nu 27 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:09

KL643

beeldaandemuur

Hier sinds de update na Android 15 random freezes. Camera voorkant licht dan op (ring) en vervolgens wordt het een reboot. Daarnaast kan ik de klok widget niet naar mijn gewenste grootte krijgen. Kortom, beetje jammer allemaal.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
KL643 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:28:
Hier sinds de update na Android 15 random freezes. Camera voorkant licht dan op (ring) en vervolgens wordt het een reboot. Daarnaast kan ik de klok widget niet naar mijn gewenste grootte krijgen. Kortom, beetje jammer allemaal.
Mbt je eerste probleem: geen idee, balen. Klinkt alsof een factory reset wellicht kan helpen :(
Tweede probleem: welke widget bedoel je precies? Er zijn er 5 die je vanuit Klok kunt toevoegen. Dan kan ik hier even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Tuktop schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:31:
[...]

Mbt je eerste probleem: geen idee, balen. Klinkt alsof een factory reset wellicht kan helpen :(
Tweede probleem: welke widget bedoel je precies? Er zijn er 5 die je vanuit Klok kunt toevoegen. Dan kan ik hier even testen.
De standaard klok widget. BTW, ik gebruik Nova Launcher.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
KL643 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:52:
[...]

De standaard klok widget. BTW, ik gebruik Nova Launcher.
Ok, maar als ik die toevoeg, kan ik kiezen uit 5 verschillende:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Re49TjqpDsA4RK1DZhbyC3sYWio=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kGnASgETqfJA5n7fznQVTwfi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yarda
Die widgets van Google werken slecht met Nova Launcher, 'verminken' of werken niet / nauwelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Tuktop schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:04:
[...]

Ok, maar als ik die toevoeg, kan ik kiezen uit 5 verschillende:[Afbeelding]
De bovenste. Die krijg ik gewoon niet groot. Met Android 14 werkte dat gewoon.

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
KL643 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:13:
[...]

De bovenste. Die krijg ik gewoon niet groot. Met Android 14 werkte dat gewoon.
Sorry, ik vind je niet heel duidelijk. Ik wil best helpen door e.e.a. te testen zodat je erachter kunt komen of het aan Nova ligt bijvoorbeeld, maar dan zul je wat duidelijker moeten zijn in wat er precies niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Tuktop schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:44:
[...]

Sorry, ik vind je niet heel duidelijk. Ik wil best helpen door e.e.a. te testen zodat je erachter kunt komen of het aan Nova ligt bijvoorbeeld, maar dan zul je wat duidelijker moeten zijn in wat er precies niet lukt.
Met Android 14, kon ik de klok widget (cijfers) zo groot maken dat ze bovenaan op het scherm het scherm van links tot rechts vulden. Dat lukt nu niet meer. Niet het einde van de wereld hoor maar dit + freezes en reboots is gewoon niet prettig.

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
KL643 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 23:25:
[...]

Met Android 14, kon ik de klok widget (cijfers) zo groot maken dat ze bovenaan op het scherm het scherm van links tot rechts vulden. Dat lukt nu niet meer. Niet het einde van de wereld hoor maar dit + freezes en reboots is gewoon niet prettig.
Volgens mij is die bovenste bedoeld om twee klokken naast elkaar te tonen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3EMUp2ofafekanoFrk7CHd_pqk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IdM5m1hw4y7mtgvD5OcTlmA9.png?f=fotoalbum_large

Met slechts 1 stad/klok krijg ik 'm ook niet op volledige breedte.

Een andere widget overigens wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8FAEE6-JDq2GQuBbigXV3Idx8ao=/x800/filters:strip_exif()/f/image/h1PltVhnLCIDQskzc2SFV1cj.png?f=fotoalbum_large

Dat van die reboots/freezes is overigens echt niet de bedoeling. Ik zou toch maar eens een factory reset overwegen, hoe vervelend dat ook is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
zunrob schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 00:16:
Kom hier toch nog even op terug. Onlangs voor de gein even m'n hoesje gewisseld van de Ringke Onyx naar de Spigen Liquid Air (die had ik ook nog liggen) en merkte gelijk dat de back-gesture veel minder makkelijk ging. De Ringke Onyx heeft verlaagde randen op de plek waar je doorgaans de back-gesture doet; de Spigen Liquid Air loopt helemaal door en is op die plek dus hoger, waardoor dat de gesture denk ik minder makkelijk is.

Misschien voor jou dus ook de overweging waard om eens een Ringke Onyx te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:20
Tuktop schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:47:
[...]

Kom hier toch nog even op terug. Onlangs voor de gein even m'n hoesje gewisseld van de Ringke Onyx naar de Spigen Liquid Air (die had ik ook nog liggen) en merkte gelijk dat de back-gesture veel minder makkelijk ging. De Ringke Onyx heeft verlaagde randen op de plek waar je doorgaans de back-gesture doet; de Spigen Liquid Air loopt helemaal door en is op die plek dus hoger, waardoor dat de gesture denk ik minder makkelijk is.

Misschien voor jou dus ook de overweging waard om eens een Ringke Onyx te proberen!
Ik gebruik al vanaf dag 1 de Spigen Liquid Air case voor mijn Pixel 8 ...en nog nooit problemen gehad met de back-gesture. (Maar ik heb de Android 15 update ook nog niet gehad .. ik zit in het buitenland momenteel ...dus ik zit niet te wachten op een grote update ...die doe ik wel later)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:38
Ik heb sinds de update (woensdag gedaan) ook regelmatig problemen met de back-gesture. Het is alleen niet zo dat ie het niet doet, hij wordt wel gewoon netjes geregistreerd. Back binnen een app gaat altijd vlekkeloos. Het gaat echter mis als je zo ver terug bent dat je volgende 'terug' de app moet afsluiten en je terugkeert naar het homescreen. Ook deze wordt dan wel uitgevoerd, maar met een vertraging van 3 seconden, in plaats van instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Tuktop schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:31:
[...]

Het eerste probleem is een app op mijn telefoon die helemaal lekker gaat met Android 15.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:30
KL643 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 23:25:
[...]

Probleem wordt bij mijn pixel 6a veroorzaakt door Nova Launcher

Maar lees hier net dat dat al eerder vermeld is ;)

Ik zelf kreeg trouwens op een gegeven moment de melding dat Nova Installer bepaalde rechten miste en moest die aanpassen, dat is mij niet gelukt, althans melding blijft.
Maar ik heb nu mijn startscherm weer enigszins goed gekregen en heb even geen zin meer om daar mee te gaan stoeien

[ Voor 27% gewijzigd door ivo1969 op 01-11-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 13-06 15:01
Sinds ik een pixel 8a heb, heb ik verbindingsproblemen tussen garmin connect en mijn garmin venu 2s. De bluetooth verbinging wordt op de een of andere manier niet opgeslagen nadat ik ze paar. Na 5 minuten zijn ze niet meer verbonden. Hebben meer mensen hier last van? Op mijn vorige telefoon ging dit nooit mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikKam
Byte_Me schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:31:
Sinds ik een pixel 8a heb, heb ik verbindingsproblemen tussen garmin connect en mijn garmin venu 2s. De bluetooth verbinging wordt op de een of andere manier niet opgeslagen nadat ik ze paar. Na 5 minuten zijn ze niet meer verbonden. Hebben meer mensen hier last van? Op mijn vorige telefoon ging dit nooit mis.
Met mijn pixel 8 geen probleem (zit nog niet op Android 15)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:04
Byte_Me schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:31:
Hier had ik ook last van op mn P8, bluetooth aan en uit zetten en/of telefoon opnieuw opstarten loste het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 13-06 15:01
Tinus1982 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:53:
[...]

Hier had ik ook last van op mn P8, bluetooth aan en uit zetten en/of telefoon opnieuw opstarten loste het op.
Ik was al een paar stappen verder dan dat, maar het lijkt nu te zijn opgelost, door alle bluetooth en wifi instellingen te resetten. Wel irritant, moet ik alle bluetooth apparaten opnieuw koppelen en alle wifi wachtwoorden invoeren, maar ik krijg weer notificaties op mijn garmin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 01-06 18:31
Hallo beste mensen,

Ik heb een probleem met Icon en achtergrond packs via de Pixel Launcher. Een nieuwe wereld voor mij. Ik krijg bij elke third part app die ik krijg aangeboden vanaf de Pixel Launcher een error. Ik heb nu 4/5 apps geprobeerd en ze zijn allemaal niet compatibel met Google Pixel.

Dusja al die speciale icons en achtergronden packs pakt hij niet. Nu moet ik zeggen dat ik ook nog niet wegwijs ben met de Pixel Launcher. Iemand daar tips voor?

Ik vind mijn interface/de UI nogal boring en ik ben wat dingen aan het proberen, maar ik loop hier nu tegenaan.

Weet iemand wat te doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCU1XhcDANAxSQugpsNM_Y2CmYg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/34eOsbp1lgryg0dRw3hD7tSF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jEclZd6w3crvHrwK3qvZ69Ixuw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AgtX7JNV5JX2mmiKik7vjzbU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/buTNmu0A66eqrrKrrweYgz-SpLo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AO0inrSzKYCda8fsCpKAqSEb.png?f=fotoalbum_large

Met de foto in de Play Store is het geval dat ik word doorgeleid naar een app die er uiteindelijk niet is. En de niet compatibel melding foto is een voorbeeld van alle meldingen die ik krijg.

Ik zie graag jullie reacties tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-06 20:56
luukdr98 schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:25:
Hallo beste mensen,

Ik heb een probleem met Icon en achtergrond packs via de Pixel Launcher. Een nieuwe wereld voor mij. Ik krijg bij elke third part app die ik krijg aangeboden vanaf de Pixel Launcher een error. Ik heb nu 4/5 apps geprobeerd en ze zijn allemaal niet compatibel met Google Pixel.

Dusja al die speciale icons en achtergronden packs pakt hij niet. Nu moet ik zeggen dat ik ook nog niet wegwijs ben met de Pixel Launcher. Iemand daar tips voor?

Ik vind mijn interface/de UI nogal boring en ik ben wat dingen aan het proberen, maar ik loop hier nu tegenaan.

Weet iemand wat te doen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met de foto in de Play Store is het geval dat ik word doorgeleid naar een app die er uiteindelijk niet is. En de niet compatibel melding foto is een voorbeeld van alle meldingen die ik krijg.

Ik zie graag jullie reacties tegemoet.
De Pixel Launcher ondersteunt geen icon packs oid. Dan zul je iets als Nova Launcher moeten installeren. Ik gebruik zelf Lawnchair. Die heeft iets minder opties dan Nova, maar lijkt meer op de Pixel Launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

KL643 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:12:
[...]

Het eerste probleem is een app op mijn telefoon die helemaal lekker gaat met Android 15.
Edit: Lijkt erop dat het te maken heeft met gezichts ontgrendelen. Bij verschillende apps loopt die vast. Front camera licht op een dan freezed mijn Pixel.

beeldaandemuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yarda
laatste update net weer binnen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almere
Update november

Google Pixel-gemeenschap
Hallo gebruikers
Er is een nieuwe mededeling gepost in de Google Pixel-community: Google Pixel Update - November 2024
Communitybeheerder
Sawako
Met genoegen kondigen we de release aan van de maandelijkse software-update van november 2024. Deze software-update wordt vandaag uitgerold naar alle ondersteunde Google Pixel-apparaten met Android 15. De uitrol zal de komende week in fasen plaatsvinden, waarbij de levertijd varieert per vervoerder en apparaat. U ontvangt een melding wanneer er een systeemupdate beschikbaar is voor uw apparaat. We raden u aan uw Android- versie te controleren en bij te werken naar de nieuwste software.
Voor meer informatie over de beveiligingsoplossingen van deze maand kunt u het Android-beveiligingsbulletin raadplegenop https://source.android.com/security/bulletin .
Bedankt voor uw voortdurende steun.
Google Pixel-ondersteuningsteam

software versie
mondiaal
Google Pixel 6: AP3A.241105.007
Google Pixel 6 Pro: AP3A.241105.007
Google Pixel 6a: AP3A.241105.007
Google Pixel 7: AP3A.241105.007
Google Pixel 7 Pro: AP3A.241105.007
Google Pixel 7a: AP3A.241105.007
Google Pixel-tablet: AP3A.241105.007
Google Pixel Fold: AP3A.241105.007
Google Pixel 8: AP3A.241105.007
Google Pixel 8 Pro: AP3A.241105.007
Google Pixel 8a: AP3A.241105.007
Google Pixel 9: AP3A.241105.008
Google Pixel 9 Pro: AP3A.241105.008
Google Pixel 9 Pro XL: AP3A.241105.008
Google Pixel 9 Pro Vouw: AP3A.241105.008
Inhoud bijwerken
De update van november 2024 bevat bugfixes en verbeteringen voor gebruikers. Zie hieronder voor meer informatie.
Bluetooth
Probleem met Bluetooth-bereik opgelost onder bepaalde omstandigheden*[3]
camera
Het fenomeen gecorrigeerd waarbij camerakanteling werd gedetecteerd bij het wisselen van camera en zoomen onder bepaalde omstandigheden*[3]
weergave en afbeeldingen
Het fenomeen gecorrigeerd waarbij witte stippen onder bepaalde omstandigheden knipperen*[3]
Er is een probleem opgelost waarbij de helderheid van het scherm onder bepaalde omstandigheden flikkerde*[2]
sensor
Een fenomeen gecorrigeerd waarbij automatische aanpassing van de helderheid onder bepaalde omstandigheden niet onregelmatig werd ingeschakeld*[3]
Tikbediening
Er is een probleem opgelost waarbij onder bepaalde omstandigheden op de sluitknop op het toetsenbord werd geklikt*[3]
gebruiker interface
Algemene prestatie- en stabiliteitsverbeteringen voor sommige UI-overgangen en animaties*[1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Het zit ook niet mee. Ik had afgelopen voorjaar mijn Pixel 7a geretourneerd i.v.m. de aanhoudende problemen m.b.t. bereikbaarheid (gebeld worden, direct naar VM, geen melding op de telefoon).

Nu heb ik sindsdien een Pixel 8a als vervanging gekocht welke vlekkeloos werkte. Nu heb ik sinds een week een andere auto en kreeg ik geen input/output geluid bij bellen via de auto (als ik dus BT verbinding met de auto heb hoor ik niets en hoort de andere kant mij ook niet). iPhone van werk getest en ook de Pixel 8a van mijn vrouw; beide werkten wel i.c.m. de auto. Wat uitgezocht en ik kwam o.a. uit op deze post: https://old.reddit.com/r/...t_during_phone_calls_via/ exact hetzelfde probleem. Opnieuw verbinden lost het probleem niet op, vergeten en opnieuw verbinden ook niet. Enige wat (tijdelijk) werkt is herstarten. Nu las ik dat het best lang duurde bij men voordat ze het probleem weer hadden na een herstart, maar nu heb ik het alweer.

Eerder schakelde ik mijn telefoon maar zelden uit dus nu éénmaal per week gaan doen kan ik prima in passen. Maar nu had mijn telefoon een uptime van nog geen 6 dagen en heb ik alweer dit probleem. Ik kan niet hebben dat ik niet kan bellen in de auto, dat is tegenwoordig echt wel een eis geworden.

Iemand hier ervaring mee?

PS Ik vind er hier ook nog een die ook wel interessant is: https://support.google.co...bluetooth-in-android-auto ik heb dan een ID.7 welke ook uit de VW-stal komt én ik heb Spotify binnen het infotainment systeem welke ik regelmatig gebruik. Overigens gebruik ik AA dan weer juist bijna nooit.

[ Voor 3% gewijzigd door True op 10-11-2024 16:03 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iDBNz9DFZQMyjYOMpp-ASkIcfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJfKQWs3oWaUZswpvZM51Bjv.jpg?f=fotoalbum_large

Weten jullie of deze lelijke developer tekst ooit weggaat? Ik vind het er ronduit onproffesioneel uitzien en ik stoor mij er wel aan. Staat het voor de androidersie tussenhaakjes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuktop
luukdr98 schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:01:
[Afbeelding]

Weten jullie of deze lelijke developer tekst ooit weggaat? Ik vind het er ronduit onproffesioneel uitzien en ik stoor mij er wel aan. Staat het voor de androidersie tussenhaakjes?
Volgens mij staat dat er alleen als je developer mode hebt ingeschakeld. Ik zie het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukdr98
Tuktop schreef op zondag 10 november 2024 @ 15:28:
[...]

Volgens mij staat dat er alleen als je developer mode hebt ingeschakeld. Ik zie het niet.
Ik zie het nu, bedankt voor de desodanks te makkelijke vraag, het antwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-06 13:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb sinds vorige week rare issues met wireless Android Auto (Pixel 8, aa adapter). Na ongeveer een half uur valt het geluid weg. Vanmorgen weer hetzelfde verhaal, heel storend. Heb voor de zekerheid de telefoon maar even herstart, voorheen had ik hier nooit last van. :? Hopelijk is het een update wat dit veroorzaakt.

Reboot van de telefoon heeft het issue verholpen. Geen problemen meer gehad gistermiddag en vanochtend.

[ Voor 15% gewijzigd door Harmen op 13-11-2024 10:18 ]

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:30
almere schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:03:
Update november

Google Pixel-gemeenschap
Hallo gebruikers
Er is een nieuwe mededeling gepost in de Google Pixel-community: Google Pixel Update - November 2024
Communitybeheerder
Sawako
Met genoegen kondigen we de release aan van de maandelijkse software-update van november 2024. Deze software-update wordt vandaag uitgerold naar alle ondersteunde Google Pixel-apparaten met Android 15. De uitrol zal de komende week in fasen plaatsvinden, waarbij de levertijd varieert per vervoerder en apparaat. U ontvangt een melding wanneer er een systeemupdate beschikbaar is voor uw apparaat. We raden u aan uw Android- versie te controleren en bij te werken naar de nieuwste software.
Voor meer informatie over de beveiligingsoplossingen van deze maand kunt u het Android-beveiligingsbulletin raadplegenop https://source.android.com/security/bulletin .
Bedankt voor uw voortdurende steun.
Google Pixel-ondersteuningsteam

software versie
mondiaal
Google Pixel 6: AP3A.241105.007
Google Pixel 6 Pro: AP3A.241105.007
Google Pixel 6a: AP3A.241105.007
Google Pixel 7: AP3A.241105.007
Google Pixel 7 Pro: AP3A.241105.007
Google Pixel 7a: AP3A.241105.007
Google Pixel-tablet: AP3A.241105.007
Google Pixel Fold: AP3A.241105.007
Google Pixel 8: AP3A.241105.007
Google Pixel 8 Pro: AP3A.241105.007
Google Pixel 8a: AP3A.241105.007
Google Pixel 9: AP3A.241105.008
Google Pixel 9 Pro: AP3A.241105.008
Google Pixel 9 Pro XL: AP3A.241105.008
Google Pixel 9 Pro Vouw: AP3A.241105.008
Inhoud bijwerken
De update van november 2024 bevat bugfixes en verbeteringen voor gebruikers. Zie hieronder voor meer informatie.
Bluetooth
Probleem met Bluetooth-bereik opgelost onder bepaalde omstandigheden*[3]
camera
Het fenomeen gecorrigeerd waarbij camerakanteling werd gedetecteerd bij het wisselen van camera en zoomen onder bepaalde omstandigheden*[3]
weergave en afbeeldingen
Het fenomeen gecorrigeerd waarbij witte stippen onder bepaalde omstandigheden knipperen*[3]
Er is een probleem opgelost waarbij de helderheid van het scherm onder bepaalde omstandigheden flikkerde*[2]
sensor
Een fenomeen gecorrigeerd waarbij automatische aanpassing van de helderheid onder bepaalde omstandigheden niet onregelmatig werd ingeschakeld*[3]
Tikbediening
Er is een probleem opgelost waarbij onder bepaalde omstandigheden op de sluitknop op het toetsenbord werd geklikt*[3]
gebruiker interface
Algemene prestatie- en stabiliteitsverbeteringen voor sommige UI-overgangen en animaties*[1]
Ik krijg nu bij mijn pixel 6a een systeem update van 35,06 mb binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roebfromthebloc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11-2024
almere schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:33:
Er staat weer een update klaar voor de pixels

Softwareversies
Wereldwijd
Pixel 6: AP2A.240905.003.F1
Pixel 6 Pro: AP2A.240905.003.F1
Pixel 6a: AP2A.240905.003.F1
Pixel 7: AP2A.240905.003
Pixel 7 Pro: AP2A.240905.003
Pixel 7a: AP2A.240905.003
Pixeltablet: AP2A.240905.003
Pixelvouw: AP2A.240905.003
Pixel 8: AP2A.240905.003
Pixel 8 Pro: AP2A.240905.003
Pixel 8a: AP2A.240905.003.A1
Pixel9: AD1A.240905.004
Pixel 9 Pro: AD1A.240905.004
Pixel 9 Pro XL: AD1A.240905.004
Pixel 9 Pro Vouw: AD1A.240905.004
Verizon
Pixel 8: AP2A.240905.003.B1
Pixel 8 Pro: AP2A.240905.003.B1
Pixel 8a: AP2A.240905.003.C1
Telus
Pixel 8: AP2A.240905.003.D1
Pixel 8 Pro: AP2A.240905.003.D1
Pixel 8a: AP2A.240905.003.E1
Wat is inbegrepen
De update van september 2024 bevat beveiligingspatches en verbeteringen voor Pixel-gebruikers. Zie hieronder voor meer informatie.
Beveiliging
Oplossing om APK van derden te verwijderen om beveiligingslek aan te pakken*[1]
Wi-Fi
Oplossing om de stabiliteit en prestaties van het draadloze netwerk (Wi-Fi) onder bepaalde omstandigheden te verbeteren*[2]
Sinds deze update is mijn wifi dus stuk op mijn pixel 8
Btw; sinds Android 15 gaat ook bluetooth niet meer aan

Iemand anders ook deze ervaring en evt wat er mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
roebfromthebloc schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:10:
[...]

Sinds deze update is mijn wifi dus stuk op mijn pixel 8
Btw; sinds Android 15 gaat ook bluetooth niet meer aan

Iemand anders ook deze ervaring en evt wat er mee te doen?
Beide werken prima op mijn Pixel 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roebfromthebloc
GekkeRipper schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:18:
[...]

Beide werken prima op mijn Pixel 8.
Fijn maar ik ging er al wel van uit dat er mensen zijn zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
roebfromthebloc schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:21:
[...]

Fijn maar ik ging er al wel van uit dat er mensen zijn zonder problemen
Je geeft niet aan of je zelf al iets geprobeerd hebt. Bijvoorbeeld
Zo reset je de bluetooth- en wifi-instellingen:

Belangrijk: Met deze optie worden je opgeslagen wifi-verbindingen verwijderd.

Open op je telefoon de app Instellingen.
Tik op Systeem en dan Opties voor resetten en dan Bluetooth en wifi resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roebfromthebloc
GekkeRipper schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:32:
[...]

Je geeft niet aan of je zelf al iets geprobeerd hebt. Bijvoorbeeld
[...]
Je hebt gelijk.

Geprobeerd:
- resetten wifi+ bt
- factory reset
- Android upgrade
- weer factory reset

Met reset wifi + bt werkt bt weer, maar later gaat hij weer uit

[ Voor 9% gewijzigd door roebfromthebloc op 12-11-2024 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
En als je na de factory reset eens een tijdje alleen maar stock apps gebruikt? Als dat ook fout gaat is er misschien iets defect? Ik zou dan iig garantie claimen.

• roebfromthebloc
GekkeRipper schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:14:
En als je na de factory reset eens een tijdje alleen maar stock apps gebruikt? Als dat ook fout gaat is er misschien iets defect? Ik zou dan iig garantie claimen.
Ik heb dat nog niet geprobeerd. Ik heb al wel de verkoper aangesproken, en die wil deels gele terug geven (prijs van nwe in winkel, welke lager is dan ik betaalde). Klein detail is dat ik in Zwitserland woon, ik heb geen idee wat precies mn rechten zijn. In nederland had het wat duidelijker geweest.

Ik bedenk me nog of ik akkoord ga, of misschien een derde toestel laten komen. Ik wil niet teveel inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:29
Ik ben al 4 jaar gebruiker van de pixel 4a, en het is tijd voor iets nieuws. Bevalt me uitermate deze telefoon, alleen de accu is redelijk op zijn eind. Ook geen updates meer al een hele tijd, dus ik ga niet investeren in een nieuwe accu.

NU met black friday is de google 8 en 8a op korting, voor 449 en 399. Die prijzen zijn voor de 128 versies, dat heb ik nu ook, en met een google abo van 2 euro per maand wat ik al gebruik is dat ook opgelost.

Heb me verder nooit meer echt ingelezen in de nieuwe pixels, raden jullie deze aan? En dan voor de gewone 8 gaan voor het kleine prijsverschil? Hoe bevallen deze telefoons jullie?

Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Popcorna schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:38:
Ik ben al 4 jaar gebruiker van de pixel 4a, en het is tijd voor iets nieuws. Bevalt me uitermate deze telefoon, alleen de accu is redelijk op zijn eind. Ook geen updates meer al een hele tijd, dus ik ga niet investeren in een nieuwe accu.

NU met black friday is de google 8 en 8a op korting, voor 449 en 399. Die prijzen zijn voor de 128 versies, dat heb ik nu ook, en met een google abo van 2 euro per maand wat ik al gebruik is dat ook opgelost.

Heb me verder nooit meer echt ingelezen in de nieuwe pixels, raden jullie deze aan? En dan voor de gewone 8 gaan voor het kleine prijsverschil? Hoe bevallen deze telefoons jullie?

Thx
Iemand die ervaringen zoekt zonder zelf 2 pagina's door te klikken in het topic, dat is nieuw :o

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:29
Popcorna schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:38:
Hoe bevallen deze telefoons jullie?
Top! Ben zelf voor de P8 gegaan vanwege kleinere formaat en betere camera, absoluut geen spijt. Komend van een P5 en na een week een S24 gehad te hebben.

• poekman
Ligt eraan wat je belangrijk vindt aan een smartphone. Ik ben voor de P8 gegaan vanwege de goede camera's (kwaliteit foto's is subjectief natuurlijk), het compacte formaat, waterdichtheid en geen zorgen over updates de komende jaren ;) Voor die prijzen zou ik hem niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:12
Mijn vriendin heeft de Pixel 8 Pro en het is al meerdere malen voorgekomen dat ze haar bundel van 5GB aan mobiele data er doorheen heeft gejaagd (melding van provider).

We hebben het vermoeden dat wifi onbewust geen verbinding heeft. We hebben twee wifi punten router zelf en deco mesh. Beide op auto verbinden.

We zijn nu naar Android 15 aan het updaten. Hopelijk dat dat wat oplost.

Mijn vraag: deelt iemand dezelfde ervaringen en weet iemand of Android 15 zaken gaat verbeteren op wifi gebied?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Eerlijk gezegd heb ik daar geen problemen mee ervaren @FJP84
Heb je kunnen achterhalen waar de data aan op gaat?
Google Play app updates buiten de deur bijv. of is het echt alleen thuis?

Edit: goede aanvulling van @gerrit94
Die aanpasbare connectiviteit optie staat bij mij gewoon aan.

Wifi thuis geregeld d.m.v. Unifi AP's.

[ Voor 38% gewijzigd door maniac2003 op 22-11-2024 11:38 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit94
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Het heeft waarde om te kijken waar de data allemaal precies naartoe gaat. Instellingen > Netwerk en internet > Simkaarten > simkaart > Datagbruik van app > eventueel grootgebruikers verbieden data te gebruiken

Verder zijn er instellingen om datagebruik in te perken.
Instellingen > Netwerk en internet > aanpasbare connectiviteit > uitzetten

Ook is er een verborgen optie in de ontwikkelaarsinstellingen om zo lang mogelijk op het wifi te blijven en niet naar data te schakelen op het moment dat wifi buiten bereik of te langzaam is. Deze optie hoef je doorgaans niet aan te passen want dan zul je merken dat het internet vaak te lang 'blijft plakken' aan wifi wat ook niet gewenst is. Vaak is de stap van 5GB naar 10GB+ een paar euro verschil dus al teveel moeite hierin steken ten kostte van comfort is misschien niet gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:41
Ik ben in voor een nieuwe telefoon en ik twijfel tussen de Pixel 8 Pro of een OnePlus 12R, verschil is 100 a 150 euro maar ik ben een beetje huiverig voor de batterijduur. Hoe lang gaat een PIxel 8 Pro in de praktijk mee?
Pagina: 1 ... 35 ... 40 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires