Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaulding1
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-06 21:29
Iemand anders weleens last gehad dat Android Auto niet meer werkt?
Jarenlang dezelfde kabel gebruikt en van de ene op andere dag verbond hij niet meer met Android Auto.
Ik heb de Pixel 8a.

Het vreemde is dat mijn vriendin ook een 8A heeft, en die met dezelfde kabel gelijk verbind met AA. Dus aan de kabel ligt het niet.
Aan de instellingen van de telefoon kom ik zelden, dus het lijkt me ook niet daar aan te liggen?
Als ik in de play store kijk is de app ook helemaal up to date.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-09 17:58
Mijn pixel 8 pro heeft een rammel als ik hem schud. duidelijk hoorbaar ter hoogte van de camera. Mijn temperatuur meter (die bij de camera doet helemaal niks (standaard 24 graden). Ik gok dus dat deze module los zit? iemand met de zelfde symptonen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:30
TunderNerd schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:57:
Mijn pixel 8 pro heeft een rammel als ik hem schud. duidelijk hoorbaar ter hoogte van de camera. Mijn temperatuur meter (die bij de camera doet helemaal niks (standaard 24 graden). Ik gok dus dat deze module los zit? iemand met de zelfde symptonen?
Het zou ook de camera zelf kunnen zijn die je hoort, en dat is normaal :) (optical image stabilizer)
https://support.google.co...0(OIS)%20system%20working.

[ Voor 19% gewijzigd door Microburst op 20-08-2024 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:31
De rammel is idd normaal, is de optische stabilisatie van de camera. De thermometer zou gewoon moeten werken, maar lijkt in jouw geval kapot. Hou je m wel dichtbij een oppervlakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
Tuktop schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:23:
[...]

De rammel is idd normaal, is de optische stabilisatie van de camera. De thermometer zou gewoon moeten werken, maar lijkt in jouw geval kapot. Hou je m wel dichtbij een oppervlakte?
Ah, thanks voor de update! ik kon het zelf niet niet vinden.
Dicht bij genoeg.... ik gok van wel. ik haalde gister een pannetje van de BBQ die een zekere 180 graden moest zijn. Die gaf het zelfde resultaat als mijn arm... 24 graden!

Ach, ik gebruik het toch nooit... Ik weet iig dat het rammelen geen kwaad kan, nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:04
Rammel is inderdaad de stabilisatie van de camera.
Voor wat betreft de thermometer, gebruik je een cameraprotector die je sensor afdekt? Zoals de eerste generatie rechthoekige Spigen protectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
maniac2003 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:26:
[...]

Rammel is inderdaad de stabilisatie van de camera.
Voor wat betreft de thermometer, gebruik je een cameraprotector die je sensor afdekt? Zoals de eerste generatie rechthoekige Spigen protectors.
Nee, ik heb een volledig open, doch zit er wel een screen protector op. Zou dit hem zijn?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Laatst online: 12:04
TunderNerd schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:57:
[...]

Nee, ik heb een volledig open, doch zit er wel een screen protector op. Zou dit hem zijn?...
Ik had deze versie:
https://www.phonelife.nl/...ns-protector-2-pack-black

Tegenwoordig bedekt de protector alleen het zwarte camera gedeelte. Blijkbaar blokkeert het toch de infrarood meting.

Na het verwijderen werkte de thermometer bij mij weer. Daarvoor was ook alles 24 graden.
Inmiddels een protector voor puur het zwarte camera stukje.

[ Voor 13% gewijzigd door maniac2003 op 20-08-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-09 13:42
Offens1490 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:15:
Nou sinds vandaag ook bij de club van Google Pixel 8 256GB Groen. Dat is relatief meer grijzig dan groen.

Eerst ff gewacht tot hoesje en screenprotector.
Ik ben vrij lomp en ja hij is al een keer gevallen |:(

Ben blij dat ik nu eindelijk voor iets meer Premium telefoon ben gegaan. Nu eindelijk een camera die vlot reageert en scherpe fotos maakt.
Haha dit had ik zelf ook komend vanuit een Oneplus 8T (die zichzelf had geëlektrocuteerd tijdens de laatste software update)
Als je het wil delen, hoe duur was die 256gb voor jou eigenlijk? ik heb deze maand de Google Pixel 8 Pro 128gb gehaald, en dat was net geen 600 euro (256gb was bijna 150 meer :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
Sinds de augustus update lijkt bij mijn Pixel 8 de 'Google App' onredelijk veel actief te zijn op de achtergrond waardoor de accuduur aanzienlijk minder is geworden. Als ik het vergelijk met de 7a die ik gebruik voor mijn werk dan doet de Google app maar een paar procenten van het totaal op een acculading... op de 8 is het veruit de grootverbruiker momenteel met 35~40%. Ze draaien beide de augustus update, enige verschil is dat de 7a de play update van juli heeft en de 8 die van augustus.

Uiteraard de app al eens opgeschoond door cache en opslag te verwijderen, leek 2 dagen beter te gaan maar nu schiet het verbruik toch weer omhoog van de app. Geen opvallend hoog dataverbruik oid... vreemd.

Meer mensen waarbij dit het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:48
MicGlou schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 18:01:
Sinds de augustus update lijkt bij mijn Pixel 8 de 'Google App' onredelijk veel actief te zijn op de achtergrond waardoor de accuduur aanzienlijk minder is geworden. Als ik het vergelijk met de 7a die ik gebruik voor mijn werk dan doet de Google app maar een paar procenten van het totaal op een acculading... op de 8 is het veruit de grootverbruiker momenteel met 35~40%. Ze draaien beide de augustus update, enige verschil is dat de 7a de play update van juli heeft en de 8 die van augustus.

Uiteraard de app al eens opgeschoond door cache en opslag te verwijderen, leek 2 dagen beter te gaan maar nu schiet het verbruik toch weer omhoog van de app. Geen opvallend hoog dataverbruik oid... vreemd.

Meer mensen waarbij dit het geval is?
Mijn Pixel 8 met augustus update maar Play services nog op juli laat geen verhoogd verbruik zien van de Google app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
GekkeRipper schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:04:
[...]

Mijn Pixel 8 met augustus update maar Play services nog op juli laat geen verhoogd verbruik zien van de Google app.
Doe eens updaten en koppel over 2 dagen eens terug? :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
MicGlou schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:06:
[...]

Pass ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:25
Bij mij gewoon minder dan 1% hoor. En de telefoon is helemaal bij met de updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Spaulding1 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:51:
Jarenlang dezelfde kabel gebruikt en van de ene op andere dag verbond hij niet meer met Android Auto.
Ik heb de Pixel 8a.

Het vreemde is dat mijn vriendin ook een 8A heeft, en die met dezelfde kabel gelijk verbind met AA. Dus aan de kabel ligt het niet.
Aan de instellingen van de telefoon kom ik zelden, dus het lijkt me ook niet daar aan te liggen?

Iemand enig idee?
Woensdag de laatste update van Android Auto geïnstalleerd en nu heb ik ook problemen met de verbinding met de auto. Om de haveklap krijg ik de melding 'Telefoon reageert niet'. Heb al meerdere meldingen gezien van gebruikers die daar ook last van hadden. Ik vermoed dat het te maken heeft met de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:38

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vanmorgen AA nog gebruikt (bekabeld), geen issues gehad tot nu toe.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:49
Same here. AA werkt top en geen issues met Google service die batterij leeg slurpt.

So far happy met de telefoon, vind het nog wel altijd iets te groot maar doe je helaas niets aan tegenwoordig. Camera maakt echt goede fotos en al 2x face swap gebruikt (heb 3 kleine kids dus soms echt handig 😅).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
MicGlou schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:06:
[...]

Zojuist gecontroleerd op updates maar ik krijg geen nieuwe Google Play update aangeboden. Zit op Juli. Wellicht is augustus teruggetrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 07:26
Ben nu zeer tevreden met de telefoon.(Pixel 8 )
Nu ik eindelijk een degelijke camera heb,hebben jullie tips nog om fotos beter te maken ?
Ik maak al gebruik van de grid 3x3 en speel met de contrast donker/lichter en dat werkt ook heel goed.

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:53
Gisteren van de Belsimpel aanbieding gebruik gemaakt om de Pixel 8a aan te schaffen. Dus ik stap over van mijn vier jaar oude OnePlus Nord die geen ondersteuning meer krijgt naar de Pixel 8a. :) Ben benieuwd en voeg me dus bij deze topic toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanquish92
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
GekkeRipper schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:24:
[...]

Zojuist gecontroleerd op updates maar ik krijg geen nieuwe Google Play update aangeboden. Zit op Juli. Wellicht is augustus teruggetrokken?
Hier ook geen nieuws na de Juli update, Pixel 8a. Geen excessief verbruik van de Google app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:49
Offens1490 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:03:
hebben jullie tips nog om fotos beter te maken ?
Het gaat allemaal om compositie. De 3x3 grid kan daar zeker bij helpen. Ik denk dat het waardevoller is te focussen op compositie dan het technische aspect.

Je hebt ook apps als Open Camera als je meer controle wilt over de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
GekkeRipper schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:24:
[...]

Ik vermoed het... zie hier screenshot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eaaieFgBOCVk2gJt2pTsT6pi3yU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R8LJCyXX3oKUQScfHyDoZ2Ed.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 31% gewijzigd door MicGlou op 24-08-2024 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tma
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-03 20:01

tma

Hallo, heeft iemand hier de Pixel 8a gebruikt in combinatie met een Aptx HD verbinding?
Ik heb de telefoon besteld maar lees contrasterende dingen online, en vrijwel niets officieels hierover. Het zou mij erg gerust stellen als ik zeker weet dat de 8a deze codec support voordat ik de doos open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-09 13:58
Spaulding1 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:51:
Ik heb de Pixel 8a.

Iemand enig idee?
Bij mij (Pixel 8 ) werkt AA regelmatig niet. Of dan is de verbinding ineens weg onder het rijden. Ik krijg dit meestal wel weer (tijdelijk) opgelost door het stof uit de USB-C poort te halen. Sinds USB-C heb ik ik hier wel meer last van en overweeg om van die rubber dopjes te kopen om de poort af te sluiten als hij niet gebruikt wordt. Opladen gebeurt eigenlijk toch altijd draadloos hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 16:50
Ik ben recent overgestapt van een iPhone naar de Pixel8a. Bevalt me prima tot dusver. Heb alleen 2 nadelen gevonden van de Pixel 8a ten opzichte van de iPhone. Mijn panorama foto's op de iPhone waren heel veel beter in kwaliteit. Ik lees dat deze functionaliteit op de nieuwe Pixel 9 enorm is verbeterd. Hopelijk komt dat nog een keer naar de Pixel 8 toe middels een update.
.
Het probleem wat ik nog niet kan oplossen is het kopieren van de foto van mijn PIxel naar mijn Windows 11 laptop. Dit gaat enorm traag via een USB kabel. Heb verschillende USB 3.2 kabels gerpobeert maar dit lijkt niet te werken met de USB 3 snelheid die ik had verwacht..
Weet iemand hier een oplossing voor want elke kaar als ik een connectie maak via USB met de PC moet ik minuten lang wachten tot alle foto in een folder zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Romoni schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:15:
Ik ben recent overgestapt van een iPhone naar de Pixel8a. Bevalt me prima tot dusver. Heb alleen 2 nadelen gevonden van de Pixel 8a ten opzichte van de iPhone. Mijn panorama foto's op de iPhone waren heel veel beter in kwaliteit. Ik lees dat deze functionaliteit op de nieuwe Pixel 9 enorm is verbeterd. Hopelijk komt dat nog een keer naar de Pixel 8 toe middels een update.
.
Het probleem wat ik nog niet kan oplossen is het kopieren van de foto van mijn PIxel naar mijn Windows 11 laptop. Dit gaat enorm traag via een USB kabel. Heb verschillende USB 3.2 kabels gerpobeert maar dit lijkt niet te werken met de USB 3 snelheid die ik had verwacht..
Weet iemand hier een oplossing voor want elke kaar als ik een connectie maak via USB met de PC moet ik minuten lang wachten tot alle foto in een folder zichtbaar zijn.
Quick share werkt bij mij probleemloos en vlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

.
Met een kabel foto's overzetten is werkelijk op iedere Android beroerd, daar zou ik echt een alternatief voor gebruiken. Ik mirror alles naar NextCloud, dat is al een stuk vriendelijker, je zou op een gewone Pixel waarschijnlijk een Google variant willen gebruiken.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:09
..
Waarom niet de foto's standaard laten synchroniseren op Google Foto's (gebeurd op de achtergrond dus kost nagenoeg geen tijd) en dan van de website downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
ratzz schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:14:
[...]

Waarom niet de foto's standaard laten synchroniseren op Google Foto's (gebeurd op de achtergrond dus kost nagenoeg geen tijd) en dan van de website downloaden?
Dit doe ik ook altijd. Al jaren niks meer met de kabel (behalve laden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-09 21:55
Zou iemand voor mij eens een foto willen schieten in RAW en het verschil met JPG eens willen bekijken?
Ik schrik gewoon hoeveel slechter de RAW foto is. Terwijl dit niet zou moeten.
Hij is totaal niet scherp, terwijl de JPG haarscherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
ratzz schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:14:
[...]

Bedankt voor deze tip. Ik ben zelf niet zo'n fan om ook mijn foto's met Google te delen want ik deel al genoeg dat met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romoni
Bedankt voor deze tip. Ga ik eens kijken of deze oplossing voor me werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

0re0 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 16:24:
Zou iemand voor mij eens een foto willen schieten in RAW en het verschil met JPG eens willen bekijken?
Ik schrik gewoon hoeveel slechter de RAW foto is. Terwijl dit niet zou moeten.
Hij is totaal niet scherp, terwijl de JPG haarscherp is.
Dat is het hele idee van de postprocessing van GCam, de originele foto's zijn inderdaad slecht, zoals je mag verwachten van een miniscule sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Romoni schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:10:
[...]

Bedankt voor deze tip. Ik ben zelf niet zo'n fan om ook mijn foto's met Google te delen want ik deel al genoeg dat met Google.
Zoals iemand anders al zei .. je kan bijvoorbeeld ook een eigen NextCloud server opzetten .. en daarmee effectief ook een "cloud sync" realiseren maar dan in eigen beheer. In theorie kan je dat zelf draaien op een server thuis. Ik zelf vind dat meestal niet verstandig vanwege de extra overhead om zelf die server veilig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:58
Romoni schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:10:
[...]

Ik gebruik ente.io voor mijn fotobeheer. Is niet 'gratis' (je betaalt met euro's ipv je data), en werkt ook cross-platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
hallo allen,

ik zit met een vaag probleem.

Ik verwijder nu al een tijdje alle fotos van mijn vrouws 8pro omdat het vol raakt, haar gmail.
Maar probleem is dat ik elke keer dit krijg, ook als ik fotos opsla in de cloud uit zet altijd raakt het direct vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-09 21:55
nst6ldr schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:40:
[...]

Dat is het hele idee van de postprocessing van GCam, de originele foto's zijn inderdaad slecht, zoals je mag verwachten van een miniscule sensor.
Wat bedoel je? De scherpte wordt toch bepaald tijdens het schieten van de daadwerkelijke foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
0re0 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:02:
[...]

Wat bedoel je? De scherpte wordt toch bepaald tijdens het schieten van de daadwerkelijke foto?
Gaat hier niet om de focus, maar om de algemene scherpte. De raw image is zonder softwarematige sharpening. De automatische jpg's krijgen standaard al een bak sharpening mee om ze acceptabel te doen ogen, maar de kleine sensor an sich is niet in staat om veel scherpte vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft iemand hier recent nog zijn taal instellingen aangepast naar Engels ipv Nederlands? Zoja, vroeg mij af welke extra features je dan krijgt. (http://whereisenabled.com)

Andere vraag, viel mij op dat de standaard Google App (Google Now, assistant etc) een flinke impact heeft op de batterij, vooral het achtergrond gebruik. Iemand een tip om dit op te lossen? Heb het voor nu de app maar ff uitgezet.

[ Voor 40% gewijzigd door Harmen op 26-08-2024 11:11 ]

Whatever.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
theduke1989 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:49:
hallo allen,

ik zit met een vaag probleem.

Ik verwijder nu al een tijdje alle fotos van mijn vrouws 8pro omdat het vol raakt, haar gmail.
Maar probleem is dat ik elke keer dit krijg, ook als ik fotos opsla in de cloud uit zet altijd raakt het direct vol.
Bedoel je misschien deze instelling? --> Delete backed-up photos automatically

Ik zag net op mijn nieuwe Pixel 8a dat die instelling blijkbaar standaard uit staat. Heb die zojuist bij mezelf aangezet.
Harmen schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:59:
Andere vraag, viel mij op dat de standaard Google App (Google Now, assistant etc) een flinke impact heeft op de batterij, vooral het achtergrond gebruik. Iemand een tip om dit op te lossen? Heb het voor nu de app maar ff uitgezet.
Mogelijk helpt deze tip ook om de batterij-impact te verminderen?

[ Voor 29% gewijzigd door Haay op 26-08-2024 12:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tma
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-03 20:01

tma

tma schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 00:10:
Hallo, heeft iemand hier de Pixel 8a gebruikt in combinatie met een Aptx HD verbinding?
Ik heb de telefoon besteld maar lees contrasterende dingen online, en vrijwel niets officieels hierover. Het zou mij erg gerust stellen als ik zeker weet dat de 8a deze codec support voordat ik de doos open.
Heb het nu zelf getest en als iemand die dit leest benieuwd is, ik kan bevestigen dat AptX HD werkt (Pixel 8a in combinatie met B&W PX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Vanquish92 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:40:
[...]

Hier ook geen nieuws na de Juli update, Pixel 8a. Geen excessief verbruik van de Google app.
Inmiddels is het batterijverbruik weer normaal... geen nieuwe security update gehad, ik vermoed via app update oid opgelost? Gisteren aan het einde van de middag opgeladen, toestel weinig gebruikt... nu nog 81%, dat was een paar dagen geleden zeker rond de 50% geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10-09 22:13
Haay, bedankt voor de link

Ik heb op mijn Pixel8 trouwens geen problemen zoals hierboven beschreven

[ Voor 59% gewijzigd door Yarda op 28-08-2024 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Grappig. Ik had recentelijk via een Prime aanbieding de Nothing CMF Buds (BT 5.3) gekocht. Met m'n vorige telefoon (OnePlus Nord met BT 5.0) duurde het elke keer enkele minuten voordat de verbinding tot stand kwam en ik naar muziek kon luisteren. Nu met m'n nieuwe Pixel 8a (BT 5.3) haal ik de dopjes uit het laaddoosje en heb ik direct verbinding. Ik ben blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
Ik ben nu op vakantie met een busreis en probeer foto's/videos te nemen door het glas. Maar ik merk dat de camera telkens (automatisch) overschakelt naar de macro functie waardoor het opgenomen beeld wazig wordt. De macro functie heb ik inmiddels uitgeschakeld in de instellingen van de camera app. Probleem blijft. Ook al cache van de camera app geleegd. Iemand wellicht een tip voor een andere camera app? Kan ik even testen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-ACv2PORzKH6U8e8PwdvjU9LPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2B7rx3jVsQNjWkpL54a7O5pj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door poekman op 02-09-2024 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 07:26
poekman schreef op maandag 2 september 2024 @ 23:44:
Ik ben nu op vakantie met een busreis en probeer foto's/videos te nemen door het glas. Maar ik merk dat de camera telkens (automatisch) overschakelt naar de macro functie waardoor het opgenomen beeld wazig wordt. De macro functie heb ik inmiddels uitgeschakeld in de instellingen van de camera app. Probleem blijft. Ook al cache van de camera app geleegd. Iemand wellicht een tip voor een andere camera app? Kan ik even testen..

[Afbeelding]
Toevallig laatst een artikel gelezen van tweakers" Black Magic"
nieuws: BlackMagic brengt update van zijn camera-app uit voor Google Pixel 9

Heb zelf nog niet de kans gekregen om te testen maar schijnt wel meer mogelijkheden te krijgen mbt instellingen.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online

[Afbeelding]
Had je hier al naar gekeken?:

https://blog.google/produ...el-8-camera-pro-controls/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop

[Afbeelding]
Denk dat de camera op de ruit probeert te focussen. Heb je de telefoon al eens helemaal tegen de ruit geplaatst? Dan heeft de lens die mogelijkheid niet, en zal 'ie scherpstellen op het onderwerp verder weg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10:39
Er staat weer een update klaar voor de pixels

Softwareversies
Wereldwijd
Pixel 6: AP2A.240905.003.F1
Pixel 6 Pro: AP2A.240905.003.F1
Pixel 6a: AP2A.240905.003.F1
Pixel 7: AP2A.240905.003
Pixel 7 Pro: AP2A.240905.003
Pixel 7a: AP2A.240905.003
Pixeltablet: AP2A.240905.003
Pixelvouw: AP2A.240905.003
Pixel 8: AP2A.240905.003
Pixel 8 Pro: AP2A.240905.003
Pixel 8a: AP2A.240905.003.A1
Pixel9: AD1A.240905.004
Pixel 9 Pro: AD1A.240905.004
Pixel 9 Pro XL: AD1A.240905.004
Pixel 9 Pro Vouw: AD1A.240905.004
Verizon
Pixel 8: AP2A.240905.003.B1
Pixel 8 Pro: AP2A.240905.003.B1
Pixel 8a: AP2A.240905.003.C1
Telus
Pixel 8: AP2A.240905.003.D1
Pixel 8 Pro: AP2A.240905.003.D1
Pixel 8a: AP2A.240905.003.E1
Wat is inbegrepen
De update van september 2024 bevat beveiligingspatches en verbeteringen voor Pixel-gebruikers. Zie hieronder voor meer informatie.
Beveiliging
Oplossing om APK van derden te verwijderen om beveiligingslek aan te pakken*[1]
Wi-Fi
Oplossing om de stabiliteit en prestaties van het draadloze netwerk (Wi-Fi) onder bepaalde omstandigheden te verbeteren*[2]

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinkelman
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-12-2024
Zie ik het goed, dat de Google Play Systeem Update weer naar 1 aug gezet is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
Ik heb een normale pixel 8. Dus deze extra settings heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
Tuktop schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:30:
[...]

Denk dat de camera op de ruit probeert te focussen. Heb je de telefoon al eens helemaal tegen de ruit geplaatst? Dan heeft de lens die mogelijkheid niet, en zal 'ie scherpstellen op het onderwerp verder weg.
Klopt, maar dat werkt dus niet. Het beeld blijft dus wazig en hij blijft denken dat de macro functie geactiveerd moet worden. Maar goed, gewoon buiten maakt hij prachtige fotos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Dinkelman schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:19:
Zie ik het goed, dat de Google Play Systeem Update weer naar 1 aug gezet is
Net even gekeken en ik kon inderdaad nu updaten naar augustus. Voorheen bleef het op juli hangen.
Grappig genoeg staat de Android-beveiligingsupdate trouwens op 5 september :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-08 17:57
Besten,

Ik ben een pixel gebruiker sinds een dag geleden.

Is er een alternatieve gallery app buiten google photos wat mij echt laat focussen op de foto's en video's op mijn frisse pixel apparaat zelf?

Ik mis echt zoals Samsung de galerij zelf en de functies erin direct. Dat was zo satisfying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
luukdr98 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:10:
Besten,

Ik ben een pixel gebruiker sinds een dag geleden.

Is er een alternatieve gallery app buiten google photos wat mij echt laat focussen op de foto's en video's op mijn frisse pixel apparaat zelf?

Ik mis echt zoals Samsung de galerij zelf en de functies erin direct. Dat was zo satisfying.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar je naar op zoek bent. Welke functies zoek je, die niet in Google Photos zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
Tuktop schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:14:
[...]

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar je naar op zoek bent. Welke functies zoek je, die niet in Google Photos zitten?
Ik was vergeten dat Pixel geen eigen gallerij app heeft zoals andere telefoons. Maar dat het via Google Photos werkt, alleen daar zie je de cloud in z'n geheel. Maar ik zoek dus een evt alternatieve vaste gallerij app zodat ik alleen zie wat er op mijn huidige telefoon staat. Ik ben geen everyday Google Photos user, ik werk liever vanuit een pure galerij écht op mijn telefoon. Offline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
luukdr98 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:21:
[...]

Ik was vergeten dat Pixel geen eigen gallerij app heeft zoals andere telefoons. Maar dat het via Google Photos werkt, alleen daar zie je de cloud in z'n geheel. Maar ik zoek dus een evt alternatieve vaste gallerij app zodat ik alleen zie wat er op mijn huidige telefoon staat. Ik ben geen everyday Google Photos user, ik werk liever vanuit een pure galerij écht op mijn telefoon. Offline.
Ah, ok. Tsja, dan zou ik gewoon een gallery app zoeken, lijkt me niet lastig te vinden toch?
https://play.google.com/s...gle.android.apps.photosgo
https://play.google.com/s...lemobiletools.gallery.pro
https://play.google.com/s...regalleryapp.imagegallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
[...]

Google Photos kan prima offline werken. Er is geen verplichting om je photos te uploaden naar de cloud dienst. Je hebt daar zelf controle over ..ook over welke folders gesynchroniseerd worden etc.

Maar als je een "echte" gallery app wil hebben dan zou ik de eerste nemen van het lijstje van hier boven omdat die van Google zelf is.

[ Voor 0% gewijzigd door duvekot op 05-09-2024 09:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 12:10
Ik heb de sync naar Google foto's uit staan en gebruik gewoon de foto's app, zonder dat de foto's in de cloud staan.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-09 15:05
[...]

Is dit iets voor je? Gebruik hem zelf ook naast Google Photos:
https://play.google.com/s...droid.apps.photosgo&hl=nl

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:57
[...]

Eenvoudige Galerij Pro werkt prima bijvoorbeeld.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

• luukdr98
Dank jullie wel allemaal,

Ik heb daarbij nog 1 opslag gerelateerd vraagje want ik ben mij weer even aan het inburgeren.

Want: wat heb je precies aan die 126/256/512 interne opslag als alle foto's en video's in de cloud zitten? Want die cloud opslag is weer een apart deel van Google Photo's/One. Hoe werkt dat verschil? Het is heel lang geleden dat ik weer in aanraking kom met Google opslag.

Kan je met de externe gallery apps ook weer verbinding maken met de AI Functies of moet ik dan de foto's in de Google Cloud openen en dan bewerken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
luukdr98 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:34:
Dank jullie wel allemaal,

Ik heb daarbij nog 1 opslag gerelateerd vraagje want ik ben mij weer even aan het inburgeren.

Want: wat heb je precies aan die 126/256/512 interne opslag als alle foto's en video's in de cloud zitten? Want die cloud opslag is weer een apart deel van Google Photo's/One. Hoe werkt dat verschil? Het is heel lang geleden dat ik weer in aanraking kom met Google opslag.

Kan je met de externe gallery apps ook weer verbinding maken met de AI Functies of moet ik dan de foto's in de Google Cloud openen en dan bewerken?
De AI-functies zijn volgens mij verbonden aan Google Photos want die gebeuren (in elk geval deels) in de Google cloud.

128 GB opslag kan best snel volraken als je veel apps installeert, veel foto's en video's maakt, en veel data zoals muziek en kaartgegevens offline hebt staan. Je kunt dan wel weer wat ruimte vrijmaken door lokale foto's op te schonen als ze op de cloud staan, maar als je ze bekijkt komen ze weer op je toestel terecht. Zo blijf je bezig, en in die gevallen kan 256+ GB opslag handig zijn.

Ik ben m.i. een heel reguliere gebruiker en heb al 85GB opslag in gebruik, dus ik ben blij met m'n 256GB :)

• luukdr98
Tuktop schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:47:
[...]

De AI-functies zijn volgens mij verbonden aan Google Photos want die gebeuren (in elk geval deels) in de Google cloud.

128 GB opslag kan best snel volraken als je veel apps installeert, veel foto's en video's maakt, en veel data zoals muziek en kaartgegevens offline hebt staan. Je kunt dan wel weer wat ruimte vrijmaken door lokale foto's op te schonen als ze op de cloud staan, maar als je ze bekijkt komen ze weer op je toestel terecht. Zo blijf je bezig, en in die gevallen kan 256+ GB opslag handig zijn.

Ik ben m.i. een heel reguliere gebruiker en heb al 85GB opslag in gebruik, dus ik ben blij met m'n 256GB :)
Dankjewel voor je mooie en duidelijke reactie.

Ik heb expres 256GB aangeschaft omdat ik weet dat ik heel fanatiek fotografeer en video's maak. Apart dat ze dan weer op je toestel terecht komen.. Ik heb namelijk mijn cloud al een keer opgeschoond en het is mij nog niet opgevallen.

De enige 2 dingen waar ik voor nu tegenaan loop is het snel warm worden en dat je wel merkt dat het niet de snelste processor is en met de animaties. Maar ik kom van Snapdragon af dus dan valt dat je op haha.

Verder ben ik heel blij om terug bij het speelse Pixel te zijn en de super camera. Het is het ene of het ander.

Toegevoegd: Wat zijn die maar liefst tweé Google Search bars toch ongeloofelijk lomp haha. Alsof éentje niet genoeg was.

[ Voor 4% gewijzigd door luukdr98 op 05-09-2024 21:06 ]

• Tuktop
luukdr98 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 21:03:
[...]

Dankjewel voor je mooie en duidelijke reactie.

Ik heb expres 256GB aangeschaft omdat ik weet dat ik heel fanatiek fotografeer en video's maak. Apart dat ze dan weer op je toestel terecht komen.. Ik heb namelijk mijn cloud al een keer opgeschoond en het is mij nog niet opgevallen.

De enige 2 dingen waar ik voor nu tegenaan loop is het snel warm worden en dat je wel merkt dat het niet de snelste processor is en met de animaties. Maar ik kom van Snapdragon af dus dan valt dat je op haha.

Verder ben ik heel blij om terug bij het speelse Pixel te zijn en de super camera. Het is het ene of het ander.

Toegevoegd: Wat zijn die maar liefst tweé Google Search bars toch ongeloofelijk lomp haha. Alsof éentje niet genoeg was.
Ja, de processor moet hard werken bij sommige bewerkingen :) zeker i.c.m. 4G/5G.
Ik merk wel dat naarmate ik minder aan het 'klooien' ben (dingen uitproberen) met m'n P8P, het toestel zelden meer echt warm wordt. Enkel nog bij opladen.

Is inderdaad niet de snelste SoC, maar in de praktijk gaat nagenoeg alles vloeiend. In sommige apps zoals Reddit is nog wel een flinke stutter merkbaar, hopelijk gaat Android 15 daar verandering in brengen.

Hmm, waar zie je twee Google Search bars? Ik heb er op m'n homescreen maar 1: onder de 4 onderste app shortcuts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• luukdr98
Tuktop schreef op donderdag 5 september 2024 @ 21:41:
[...]

Ja, de processor moet hard werken bij sommige bewerkingen :) zeker i.c.m. 4G/5G.
Ik merk wel dat naarmate ik minder aan het 'klooien' ben (dingen uitproberen) met m'n P8P, het toestel zelden meer echt warm wordt. Enkel nog bij opladen.

Is inderdaad niet de snelste SoC, maar in de praktijk gaat nagenoeg alles vloeiend. In sommige apps zoals Reddit is nog wel een flinke stutter merkbaar, hopelijk gaat Android 15 daar verandering in brengen.

Hmm, waar zie je twee Google Search bars? Ik heb er op m'n homescreen maar 1: onder de 4 onderste app shortcuts.
0:23 seconden: YouTube: How to Add Search Bar to Menu in Google Pixel 8?

Bovenaan heb ik die searchbar, hij werkt maar half en daardoor kan je niet direct iets opzoeken in je instellingen. Ik snap dat die ene er is onderaan, want dat heeft bijna iedere telefoon. Verderest zit ik wel prima op dit ding. Complexe telefoon, vol in de ontdekkingsfase. Straks weet ik álles over telefoons haha.

[ Voor 11% gewijzigd door luukdr98 op 05-09-2024 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
luukdr98 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 22:34:
[...]

0:23 seconden: YouTube: How to Add Search Bar to Menu in Google Pixel 8?

Bovenaan heb ik die searchbar, hij werkt maar half en daardoor kan je niet direct iets opzoeken in je instellingen. Ik snap dat die ene er is onderaan, want dat heeft bijna iedere telefoon. Verderest zit ik wel prima op dit ding. Complexe telefoon, vol in de ontdekkingsfase. Straks weet ik álles over telefoons haha.
Waarom heeft mijn reactie 2 plusjes gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:31
Is er op de 8a een (ingebouwde) mogelijkheid om tijdens het maken van fotos de flitser/lamp continu aan te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Brokencore schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 19:15:
Is er op de 8a een (ingebouwde) mogelijkheid om tijdens het maken van fotos de flitser/lamp continu aan te houden?
Volgens mij niet met de standaard Camera app. Er zijn vast wel apps die het kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
Ik heb de Pixel 8a en daar is de bèta van Android 15 op geïnstalleerd!
Nu heb ik opladen tot 80 procent aanstaan! Krijg dit niet meer terug naar opladen 100 procent. Het zou via instellingen batterij moeten kunnen. Maar dat zie ik niet.
Normaal vind ik 80 procent wel genoeg, maar soms bij intensief gebruik zou ik 100 procent wel terug willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-09 08:51
Naar mijn weten zit er toch geen optie in om op te laden tot 80% in de beta ?
Heb ook laatste beta [p8p]

Edit:

Blijkbaar wel te activeren bij sommige, meer info hier:

https://www.androidpolice...ity%20is%20still%20sparse.

[Voorlopig blijkbaar ook niet mogelijk om het terug uit te schakelen]

[ Voor 63% gewijzigd door jimmypop1 op 08-09-2024 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
John J. schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 20:30:
Ik heb de Pixel 8a en daar is de bèta van Android 15 op geïnstalleerd!
Nu heb ik opladen tot 80 procent aanstaan! Krijg dit niet meer terug naar opladen 100 procent. Het zou via instellingen batterij moeten kunnen. Maar dat zie ik niet.
Normaal vind ik 80 procent wel genoeg, maar soms bij intensief gebruik zou ik 100 procent wel terug willen.
"Many flagship Android phones ship with an option to limit the battery charge to 80% to increase its longevity. Google is also testing a similar feature for Pixel phones, with the option spotted in Android 15 Beta 4"

Zou in de batterij-instellingen te vinden moeten zijn, zie screenshot: https://www.gizchina.com/...ges/2024/07/Capture-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
Bedankt.
Klopt dat zou erin moeten staan, dus niet! Wacht wel op de volgende beta!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
Weten jullie wat ik moet doen met mijn Pro die om de kleinste dingen heel warm word? Gister was het echt niet relaxed om mijn telefoon vast te houden. Ik deelde gewoon een insta reel en toen werd hij kort heel erg warm. Ik wil graag op deze telefoon door maar dit nekt mij heel erg..

Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarda
vraag: ik schakel via de ontwikkelaarsopties alle animaties uit... Dat werkt goed

Echter, zodra ik de ontwikkelaarsopties schakelaar weer omzet ..., zijn de animaties weer terug.
Wat doe ik fout, normaliter zouden animaties dan toch blijvend uit moeten staan ?

Pixel 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Yarda schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:54:
vraag: ik schakel via de ontwikkelaarsopties alle animaties uit... Dat werkt goed

Echter, zodra ik de ontwikkelaarsopties schakelaar weer omzet ..., zijn de animaties weer terug.
Wat doe ik fout, normaliter zouden animaties dan toch blijvend uit moeten staan ?

Pixel 8
Dat is volgens mij nooit zo geweest, dev opties uit = onderliggende aanpassingen weer terug.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
True schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:10:
[...]

Dat is volgens mij nooit zo geweest, dev opties uit = onderliggende aanpassingen weer terug.
Inderdaad, logisch ook!
Je krijgt bij uitschakelen van de ontwikkelaarsopties ook de melding dat je telefoon opnieuw moet opstarten om de instellingen toe te passen l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Tuktop schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:32:
[...]

Inderdaad, logisch ook!
Je krijgt bij uitschakelen van de ontwikkelaarsopties ook de melding dat je telefoon opnieuw moet opstarten om de instellingen toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
-

[ Voor 100% gewijzigd door Tuktop op 13-09-2024 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarda
de melding om de telefoon op te starten krijg ik niet, desondanks natuurlijk opnieuw opgestart.
Animatie staat weer aan. Ik krijg de animaties alleen op 'uit' zolang de ontwikkelaaropties aangevinkt blijft.

Nu is dit me eerste Pixel 8, de vorige was de Nexus One :-) , long time ago

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Yarda schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 21:02:
de melding om de telefoon op te starten krijg ik niet, desondanks natuurlijk opnieuw opgestart.
Animatie staat weer aan. Ik krijg de animaties alleen op 'uit' zolang de ontwikkelaaropties aangevinkt blijft.

Nu is dit me eerste Pixel 8, de vorige was de Nexus One :-) , long time ago
Net even getest en waar ik eerder zeker weten een melding kreeg, nu inderdaad niet. Misschien had het te maken met een specifieke instelling die ik had aangezet, waarvoor een restart nodig is om die te reverten.

Anyway, het klopt dus dat je ontwikkelaarsopties aan moet laten staan om gebruik te kunnen blijven maken van die opties. Makes sense imo en het kan verder ook niet zoveel kwaad.

• Yarda
correct, het moet inderdaad aan staan, maar is dat niet wat vreemd ?
Net nog even geprobeerd op een oude Nexus 3, daar blijven de veranderingen van de instellingen wel bewaard als je onwikkelaarsopties uitschakelt

Net wat je zegt..., het kan niet zoveel kwaad, maar wel apart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Yarda schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:37:
correct, het moet inderdaad aan staan, maar is dat niet wat vreemd ?
Net nog even geprobeerd op een oude Nexus 3, daar blijven de veranderingen van de instellingen wel bewaard als je onwikkelaarsopties uitschakelt

Net wat je zegt..., het kan niet zoveel kwaad, maar wel apart
Ik vind het wel logisch. Maar goed, genoeg hierover denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-09 16:52
Zo gister mijn P8 (256) binnen gekomen.
Belsimpel had een weekaanbieding en ik kon niet meer langer wachten :-)
Vandaag de spigen liquid air en spigen screenprotector.
Ziet er mooi en strak uit.
Even wennen na mijn OnePlus maar ben iig blij met het compacter formaat.
Wel jammer dat de dubbel tap op de achterkant niet meer werkt icm met hoesje.
Nu de Pixel ui aan ' t ontdekken, ik zal me dus nog wel eens een x melden met een vraag.
Waarschijnlijk zal ik me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 11:09
Tervueren schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:41:
Zo gister mijn P8 (256) binnen gekomen.
Belsimpel had een weekaanbieding en ik kon niet meer langer wachten :-)
Vandaag de spigen liquid air en spigen screenprotector.
Ziet er mooi en strak uit.
Even wennen na mijn OnePlus maar ben iig blij met het compacter formaat.
Wel jammer dat de dubbel tap op de achterkant niet meer werkt icm met hoesje.
Nu de Pixel ui aan ' t ontdekken, ik zal me dus nog wel eens een x melden met een vraag.
Waarschijnlijk zal ik me
Deze staat wel uit neem ik aan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yr89hAUbSYwimHX0QeAudIWVNCE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/44wDEAdX7XYJ6ZQ8MKwGNBin.png?f=fotoalbum_large

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
Ja, het gekke is gister werkte het echt niet.
Niks veranderd aan de instellingen en vandaag....... Functioneerde het weer .
Snap t niet, wel blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
Nu ik toch bezig ben.
Op mijn homescreen heb ik 2 widgets die de temperatuur aangeven.
De weerwidget (blauwe cirkel) en het Google info balkje (groene cirkel)
Als ik nu de locatie, gps, ui (batterij) blijft de temp.info in het Google balkje werken.
Hier heb ik ook woonplaats ingevuld.
Maar de info in de weerwidget verdwijnt en meld dat de locatie voorzieningen aangezet moet worden.

Deze 2 zijn dus niet gekoppeld.
Kan in deze widget de locatie niet vast gezet worden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ooMeO8Itb8db09bIoSQRPVaGag=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a9rIibfxkziJcUK6LLRz5WTR.png?f=fotoalbum_large

• poekman
Majesty schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:51:
[...]

Dan zal het inderdaad gewoon iedere alternative launcher zijn.

[...]

Aha, dat verklaart een hoop. Gelukkig niet de enige dus, maar een issue dat al sinds aug 2023 open staat belooft niet veel goeds. Ik draai zelfs Android 15 Beta inmiddels, maar ook daar speelt het issue nog steeds helaas. Edit: bedacht me dat ik na de laatste update op 30 juli naar V4 van de Beta nog geen problemen heb ervaren, fingers crossed!
Is Android 15 Beta de enige oplossing voor dit probleem? Daar heb ik weinig behoefte aan. Zit te denken om de Nova launcher weer te verwijderen, ondanks dat deze goed bevalt. Bij mij gebeurd de 'freeze' vrijwel elke dag wat erg irritant begint te worden. Of heeft iemand een tip voor een andere launcher?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

poekman schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:40:
[...]

Is Android 15 Beta de enige oplossing voor dit probleem? Daar heb ik weinig behoefte aan. Zit te denken om de Nova launcher weer te verwijderen, ondanks dat deze goed bevalt. Bij mij gebeurd de 'freeze' vrijwel elke dag wat erg irritant begint te worden. Of heeft iemand een tip voor een andere launcher?
Andere launcher gaat niet werken, die kan net zulke problemen geven. Ik moet zeggen dat ik het vrij weinig ervaar op mijn 8A met Nova. 1x per 3 dagen of zo, wat vervelend is, maar niet zo dramatisch dat ik nu per se wat anders wil. Op mijn 7 (die ik mede hierom heb geretourneerd) had ik het wel 10x per dag. ;w

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb sinds een aantal weken een wireless android auto dongle in gebruik. Ben er achter dat de combi draadloos laden en android auto geen goede combinatie is. Telefoon werd na een uur rijden vrij warm en gaf een foutmelding. Zal hem voor langere ritten wel aansluiten met een usb c kabeltje. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
poekman schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:40:
[...]

Heb het inderdaad niet meer gehad, dus goed nieuws dat het in Android 15 hoogstwaarschijnlijk opgelost gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Sinds een aantal maanden zie ik wekkers die ik heb aangezet in Turbo Alarm Clock niet meer op lockscreen. Zet ik precies dezelfde wekker in de stock Klok app dan werkt het wel. Maanden terug werkte het ook exact hetzelfde voor de 3rd party app, nu niet meer wat wel jammer is... Handig om snel te kunnen zien op lockscreen.

Iemand enig idee of dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Tiroz schreef op zondag 29 september 2024 @ 22:35:
Sinds een aantal maanden zie ik wekkers die ik heb aangezet in Turbo Alarm Clock niet meer op lockscreen. Zet ik precies dezelfde wekker in de stock Klok app dan werkt het wel. Maanden terug werkte het ook exact hetzelfde voor de 3rd party app, nu niet meer wat wel jammer is... Handig om snel te kunnen zien op lockscreen.

Rechten al geprobeerd/gecontroleerd? Zie je meer mensen met vergelijkbare problemen in de play store bij de reviews? Hebben ze een support pagina (bijv. github) waar het al gemeld is door iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fascinerend
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 24-09 13:02
Tiroz schreef op zondag 29 september 2024 @ 22:35:

Ik heb precies hetzelfde. Zou ook niet weten hoe het komt en hoe het op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
True schreef op zondag 29 september 2024 @ 22:47:
[...]

Rechten al geprobeerd/gecontroleerd? Zie je meer mensen met vergelijkbare problemen in de play store bij de reviews? Hebben ze een support pagina (bijv. github) waar het al gemeld is door iemand anders?
Rechten zelf nog niet naar gekeken, kon ook zelf niet bedenken waar dit aan gekoppeld zou moeten zijn. De laatste twee inderdaad gisteren een uur op zitten google 8)7 kan geen officiële pagina of support pagina vinden, in de reviews komt het niet terug. Ook in het algemeen zoeken naar 'alarm lockscreen google pixel' etc leverde niks op. Vandaar hier maar even als soort last resort!

@Fascinerend Ook precies met deze app, of andere wekker app?

[ Voor 4% gewijzigd door Tiroz op 30-09-2024 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fascinerend
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 24-09 13:02
Tiroz schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:14:
[...]

Rechten zelf nog niet naar gekeken, kon ook zelf niet bedenken waar dit aan gekoppeld zou moeten zijn. De laatste twee inderdaad gisteren een uur op zitten google 8)7 kan geen officiële pagina of support pagina vinden, in de reviews komt het niet terug. Ook in het algemeen zoeken naar 'alarm lockscreen google pixel' etc leverde niks op. Vandaar hier maar even als soort last resort!

@Fascinerend Ook precies met deze app, of andere wekker app?
Nu je het zegt nee. Ik heb de Alarm Clock Xtreme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiroz
Fascinerend schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 07:50:
[...]

Nu je het zegt nee. Ik heb de Alarm Clock Xtreme
Heb ondertussen rechtstreeks mailcontact met de maker van Turbo Alarm. Hij was niet op de hoogte van het feit dat het alarm ook op het lockscreen zo kan worden getoond. Toevallig heeft hij ook een Pixel 8, dat komt weer handig uit! Hij gaat kijken of hij er iets mee kan. De alarmen van Google Klok worden ook niet altijd op het lockscreen getoond, op basis van wat ik nu heb getest komen ze er pas te staan als het alarm < 12 uur ik de toekomst ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Alieunited schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:58:
Ik heb mijn pixel 8 opgestuurd voor reparatie aan het scherm. Maandag afgeleverd op een UPS point en zojuist de telefoon weer ontvangen.

Een tijdje geleden kreeg ik last van een groene/paarse waas over het scherm, met name bij hoge helderheid. Vorige week kwam er een paarse streep bij van boven naar beneden. Via de Google chat de garantie aanvraag gestart en dit is dus zeer vlot verlopen.

Ze hebben alleen het scherm vervangen. Nu de backup terugzetten, hopelijk gaat dit inclusief de E-sim van Odido.

E-sim wordt helaas niet terug gezet, maar kreeg gelijk een nieuwe in de winkel. Wel een onhandig systeem voor als je regelmatig een factory reset moet doen.
Ik heb dit ook sinds een paar weken, af en toe loopt telefoon vast met zon groen scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0Y1Mpuep1PgMxuCExP-buOACHg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifWply8wXPp4KVNgZLN2Djy4.jpg?f=fotoalbum_large

In November 2023 gekocht bij Belsimpel, nu is echter de vraag of ik reparatie direct via Belsimpel aanvraag of via Google Support? Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

luukdr98 schreef op zondag 8 september 2024 @ 12:09:
Weten jullie wat ik moet doen met mijn Pro die om de kleinste dingen heel warm word? Gister was het echt niet relaxed om mijn telefoon vast te houden. Ik deelde gewoon een insta reel en toen werd hij kort heel erg warm. Ik wil graag op deze telefoon door maar dit nekt mij heel erg..

Dankjewel.
Wachten op de Pixel 10, tot die tijd kan je er niet veel aan doen.

Pagina: 1 ... 34 ... 42 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires