Heb je data besparing aangezet? Dat zou ook het probleem kunnen zijn.Webo schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:31:
[...]
Nu je het zeg; ik heb dit probleem bij WhatsApp inderdaad ook sporadisch, maar dan gek genoeg wel alleen bij groepschats en berichten van kanalen.
Ik heb ook de eerste batch en had ook de streep in het scherm.
Hij ligt nu bij Google en wordt gemaakt of vervangen. Verwacht geen dit weekend of begin volgende week terug. Ik heb hem maandag opgestuurd. Is gewoon garantie
Hij ligt nu bij Google en wordt gemaakt of vervangen. Verwacht geen dit weekend of begin volgende week terug. Ik heb hem maandag opgestuurd. Is gewoon garantie
Dit exacte probleem heb ik ook gehad helaas, gelukkig doen ze het vervangen wel soepelM!chiel schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:35:
[...]
Zou best de eerste batch kunnen zijn. Ik heb die van mij in oktober 2023 gekocht en heb hetzelfde probleem: [Afbeelding]
Nee dit staat uit en bovendien treedt het probleem ook op als ik op wifi zit. Gelukkig heb ik er niet vaak last van, in het geval van WhatsApp. Toch bedankt voor het meedenkenNoresponse schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:58:
[...]
Heb je data besparing aangezet? Dat zou ook het probleem kunnen zijn.
Zojuist mijn P8 ontvangen, blijkt de batterij helemaal leeg te zijn, ben daar niet zo'n fan van... We shall see.
Twee weken geleden nog iemand hier in het topic. Bijzonder.Card Nox schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:54:
Zojuist mijn P8 ontvangen, blijkt de batterij helemaal leeg te zijn, ben daar niet zo'n fan van... We shall see.
Yes, had dat ook gelezen maar kon het zo snel niet meer terug vinden. Ben benieuwd naar zijn/haar ervaringen.zunrob schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 14:16:
[...]
Twee weken geleden nog iemand hier in het topic. Bijzonder.
Card Nox schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 18:56:
[...]
Yes, had dat ook gelezen maar kon het zo snel niet meer terug vinden. Ben benieuwd naar zijn/haar ervaringen.
Volgens mij was dat bovenstaande reactie.Whiskey48 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:43:
Ik heb nu de 8pro, hiervoor een 7. Ben uiterst tevreden over de accuduur, gaat 1,5dag bij mij mee. (Frequent gebruik)
Life 's hard and then you die
Ik heb mijn telefoon vrijdag terug gekregen en gebruik hem al weer met tevredenheid.ErikKam schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 06:28:
Ik heb ook de eerste batch en had ook de streep in het scherm.
De garantie wordt snel verwerkt dat vind ik wel erg prettig. Binnen een werkweek terug
Card Nox schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 18:56:
[...]
Yes, had dat ook gelezen maar kon het zo snel niet meer terug vinden. Ben benieuwd naar zijn/haar ervaringen.
/f/image/jfgmKL81Kl3EtaZSMyAn5dcs.png?f=fotoalbum_large)
Was ik idd. Hier mijn batterij rapport, alles lijkt prima
Ik heb nu al 4 jaar de Pixel 5, welke ik tot een paar weken terug naar tevredenheid gebruikte. Echter, de laatste tijd met wat laadproblemen en uiteraard krijg ik geen updates meer. Ik twijfel nu enorm of ik moet wachten op de Pixel 9 (geen korting uiteraard..) of de Pixel 8 (Pro) zal nemen tegen een schappelijke prijs (inclusief trade-in deal). Wat is wijsheid?
[ Voor 6% gewijzigd door TheRicolaa10 op 21-07-2024 11:59 ]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Pixel 5 blijft een heerlijk telefoontje. Inderdaad na 4 jaar wellicht tijd voor wat anders.TheRicolaa10 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:58:
Ik heb nu al 4 jaar de Pixel 5, welke ik tot een paar weken terug naar tevredenheid gebruikte. Echter, de laatste tijd met wat laadproblemen en uiteraard krijg ik geen updates meer. Ik twijfel nu enorm of ik moet wachten op de Pixel 9 (geen korting uiteraard..) of de Pixel 8 (Pro) zal nemen tegen een schappelijke prijs (inclusief trade-in deal). Wat is wijsheid?
Omtrent je vraag, denk dat dat een persoonlijke kwestie betreft. Vind je het belangrijk om gelijk het nieuwste van het nieuwste te hebben of geef je daar wat minder om en is het vooral belangrijk om tegen een mooie (kortings) prijs een 8(Pro) op de kop te tikken, keuze is toch aan jou. En omtrent de 7 jaar updates, dat zit wel goed
Succes met het maken van je keuze!
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Ik heb dit dus ook merk ik (Pixel 8 ). Juist met (privé) Whatsapp berichten komen niet op het hoofdscherm/lockscreen. Zou mijn Huawei Watch GT2 hier invloed op kunnen hebben? Daar krijg ik wel direct nieuwe Whatsapp meldingen van.HRJ schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:09:
Heb sinds een aantal weken een Pixel 8a. Toestel bevalt op zich prima maar waar ik mij mateloos aan erger is dat notificaties van bepaalde apps alleen binnenkomen na activering van het scherm.
Gmail met name, nos app. Whatsapp komt wel meteen binnen.
Ben goed bekend met Android, aan de instellingen kan het niet liggen.
Zie op internet meer gebruikers met dezelfde issues:
https://www.reddit.com/r/...is_there_a_fix/?rdt=39797
https://www.reddit.com/r/...notifications_on_pixel_8/
Zijn er gebruikers op dit forum die dit herkennen en wellicht een oplossing weten ?
Maar het is dus een algemeen Android probleem lees ik? Geen eenvoudig oplossing voor handen blijkbaar?
Dit is dus de oplossing. Is dit een beetje risicoloos te doen? Heb geen zin in gezeik met een eventuele garantie afwikkeling.Webo schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:15:
[...]
De enige oplossing die echt werkt is om via ADB de Android Doze modus uit te schakelen. Dit moet je echter wel elke keer na een reboot weer handmatig opnieuw doen.
Waar kan ik zo'n ADB vinden?
[ Voor 20% gewijzigd door poekman op 22-07-2024 11:51 ]
Als je niet thuis bent in de materie: YouTube: 2019 FIX Android Delayed Notifications when phone is idle (NO root n...
Sinds twee weken de Pixel 8 Pro (hiervoor een Oppo Reno 4 dus sowieso is het een verbetering). Ik merk een paar dingetjes:
Vanaf het moment van gebruik merk ik dat de telefoon best warm wordt, bijna op het hete af, en niet alleen tijdens het laden. Is dat gebruikelijk of zou ik m moeten retourneren/laten repareren?
Ik gebruik de dual sim en waar ik op de Oppo een kloon WhatsApp had, leek het me nu wel handig om binnen WhatsApp te wisselen van account. Maar nu geeft WhatsApp van sommige contacten geen meldingen (ik heb die personen niet op dempen staan) . De zender ziet in zijn app ook maar 1 streepje staan. Het lijkt erop dat ik dan echt in de WhatsApp moet, moet wisselen van account en dat hij dan pas binnenkomt. Hebben meer mensen dit gehad en hebben jullie dat opgelost?
Vanaf het moment van gebruik merk ik dat de telefoon best warm wordt, bijna op het hete af, en niet alleen tijdens het laden. Is dat gebruikelijk of zou ik m moeten retourneren/laten repareren?
Ik gebruik de dual sim en waar ik op de Oppo een kloon WhatsApp had, leek het me nu wel handig om binnen WhatsApp te wisselen van account. Maar nu geeft WhatsApp van sommige contacten geen meldingen (ik heb die personen niet op dempen staan) . De zender ziet in zijn app ook maar 1 streepje staan. Het lijkt erop dat ik dan echt in de WhatsApp moet, moet wisselen van account en dat hij dan pas binnenkomt. Hebben meer mensen dit gehad en hebben jullie dat opgelost?
@Dull ik gebruik WhatsApp Business als 2e app. De Pixels zijn inderdaad geen koele kikkers, maar normaal gesproken vind ik niet dat de telefoon echt warm aanvoelt.
[ Voor 54% gewijzigd door maniac2003 op 23-07-2024 00:50 ]
In de zomermaanden wordt het toestel inderdaad warm, maar ik vind het een stuk beter dan bij de 7. Die werd voor mijn gevoel nog warmer.Dull schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:21:
Sinds twee weken de Pixel 8 Pro (hiervoor een Oppo Reno 4 dus sowieso is het een verbetering). Ik merk een paar dingetjes:
@Dull gewoon lekker je handen aan opwarmen in de winter. Het is normaal dat ze een beetje warm worden, ook als ze vrijwel niks doen.
Canon EOS R | Olympus OM-1
Hier merk ik enkel wat warmte als de cellular modem intensief wordt gebruikt icm opladen. Verder valt het me eigenlijk niet op, komende van een OP6.
Zijn de issues met het bereik nu echt zo erg of is het overdreven?
(In onze nieuwbouw woning heb ik sowieso erg slecht bereik, dus binnen maakt het mij niet zoveel uit, maar buiten is het hier wel goed met m'n S21, Reeuwijk met Odido)
(In onze nieuwbouw woning heb ik sowieso erg slecht bereik, dus binnen maakt het mij niet zoveel uit, maar buiten is het hier wel goed met m'n S21, Reeuwijk met Odido)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Niet overdreven. Bereik is zeer slecht helaas.Mad-Matt schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:30:
Combinatie van omstandigheden, maar de oorzaak ligt bij de beroerde SOC. Dus eigenlijk alles wat raakvlak met modem en CPU heeft gaat 'm opwarmen. Slecht bereik, dual sim, navigeren, updates uitpakken, dat soort dingen.Dull schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:21:
Volgens mij varieert dat per persoon een beetje. Heb zelf namelijk nooit last gehad van slecht bereik (heb Pixel 8 ). Zit momenteel bij Vodafone voor zover dat relevant is.Mad-Matt schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:30:
Ik zit bij Odido en mij is nooit opgevallen dat het bereik slecht zou zijn. Enige wat ik wel merk is dat met 5G mijn batterij aanzienlijk sneller gaat. Ik heb op dit moment hem gewoon op 4G gezet. (Pixel 8 met GrapheneOS)
Nog geen enkel probleem ervaren met het bereik (P8P+Simyo). Ook veel in het buitenland geweest.Mad-Matt schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:30:
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen ervaren met bereik (P8P, 2SIM Vodafone/Odido).Mad-Matt schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:30:
Wat ik wel bespeur dat sinds de telecomproviders 3 weken geleden de 3.5GHz 5G band zijn gaan gebruiken ik vooral 4G connectiviteit heb (ipv het 5G symbool dat ik eerder bijna altijd had).
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Ik merk dat mijn Pixel 8 de laatste paar weken een stuk warmer wordt dan voorheen. Overdag vind ik dat nog enigszins te verklaren door de warmere temperaturen. Maar ik krijg sinds een paar weken elke ochtend een melding dat het opladen is aangepast om de batterij te beschermen tegen hoge temperaturen. Ook bij koelere nachten. Hij ligt bij mij 's nachts op een draadloze lader met aangepast opladen, dus hij is niet de hele nacht door daadwerkelijk aan het laden. Dit doe ik al sinds release, maar deze melding kreeg ik hiervoor niet. Hebben anderen dit ook?
Oei, nee. Lijkt me niet de bedoelingJoop34 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:17:
Ik merk dat mijn Pixel 8 de laatste paar weken een stuk warmer wordt dan voorheen. Overdag vind ik dat nog enigszins te verklaren door de warmere temperaturen. Maar ik krijg sinds een paar weken elke ochtend een melding dat het opladen is aangepast om de batterij te beschermen tegen hoge temperaturen. Ook bij koelere nachten. Hij ligt bij mij 's nachts op een draadloze lader met aangepast opladen, dus hij is niet de hele nacht door daadwerkelijk aan het laden. Dit doe ik al sinds release, maar deze melding kreeg ik hiervoor niet. Hebben anderen dit ook?
Is dat niet de standaard melding dat hij aangepast oplaadt, die verschijnt meestal als je hem voor de nacht gaat opladen.Joop34 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:17:
...Maar ik krijg sinds een paar weken elke ochtend een melding dat het opladen is aangepast om de batterij te beschermen tegen hoge temperaturen...
Wat is de temp van je batterij? Anders even AccuBattery installeren.Joop34 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:17:
Maar ik krijg sinds een paar weken elke ochtend een melding dat het opladen is aangepast om de batterij te beschermen tegen hoge temperaturen.
Nee, het is echt een andere melding. De melding die jij benoemt krijg ik inderdaad direct als hij aan de lader ligt. Deze verschijnt later, vaak een half uur voor mijn wekker en hij dus daadwerkelijk sneller gaat opladen.ratzz schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:52:
[...]
Is dat niet de standaard melding dat hij aangepast oplaadt, die verschijnt meestal als je hem voor de nacht gaat opladen.
Ik weet even niet precies wat de bewoording is omdat ik hem met mijn slaperige hoofd wegklik, maar als niemand dit direct herkent ga ik morgen even goed opletten wat er precies staat en een screenshotje maken.
Geen idee. Ik zal AccuBattery even installeren en testen. Dankje.Card Nox schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:30:
[...]
Wat is de temp van je batterij? Anders even AccuBattery installeren.
Ja ik heb exact hetzelfde. Ook een draadloze lader met aangepast laden.Joop34 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:17:
Het lijkt ook niet iedere dag te zijn maar sporadisch bij mij.
Zal wel een software dingetje zijn dan?
Ah, ik ben dus niet de enige. Ik heb het idee dat het sinds een van de laatste updates is, maar dat weet ik niet zeker.Fascinerend schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:41:
[...]
Ja ik heb exact hetzelfde. Ook een draadloze lader met aangepast laden.
Het lijkt ook niet iedere dag te zijn maar sporadisch bij mij.
Zal wel een software dingetje zijn dan?
Valt me sowieso tegen van de P8. Kom van een P6 af en die werd vaak te warm, vooral met Android Auto.
Dacht met de 8 daar vanaf te zijn, maar ding wordt af en toe warmer dan de 6 deed.
Dacht met de 8 daar vanaf te zijn, maar ding wordt af en toe warmer dan de 6 deed.
@Joop34 Ja, hier 's morgens laatst ook de temperatuur melding op mijn Belkin BoostCharge Qi stand.
Google Pixel stand Gen 2. heeft er in ieder geval geen last van. Doet die dure ventilator toch iets 😁
Google Pixel stand Gen 2. heeft er in ieder geval geen last van. Doet die dure ventilator toch iets 😁
Die Pixel stand 2 wil ik ook graag, maar helaas nooit beschikbaar in de shop.maniac2003 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:09:
@Joop34 Ja, hier 's morgens laatst ook de temperatuur melding op mijn Belkin BoostCharge Qi stand.
Ik heb hem een tijd geleden zonder problemen via Amazon kunnen bestellen.Joop34 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:27:
[...]
Die Pixel stand 2 wil ik ook graag, maar helaas nooit beschikbaar in de shop.
Nee ik had hem vanmorgen weer.Joop34 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:06:
[...]
Ah, ik ben dus niet de enige. Ik heb het idee dat het sinds een van de laatste updates is, maar dat weet ik niet zeker.
/f/image/9JmIDRMOSVrZT6F1gIHBQCD3.png?f=fotoalbum_large)
Ah, ja dat is hem inderdaad! Ik had hem vanochtend toevallig niet omdat ik gisteravond mijn telefoon eerder had opgeladen.Fascinerend schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:52:
[...]
Nee ik had hem vanmorgen weer. [Afbeelding]
Bedraad oplader geeft sowieso minder restwarmte en is dus beter voor je accu op dat gebied.
De melding staat wel steeds op "Nu" op het moment dat m'n wekker gaat.
Ik weet niet of de melding komt als ik m'n telefoon ontgrendel of omdat hij vol is met laden omdat m'n wekker tegen die tijd gaat met adaptief laden.
Ik weet niet of de melding komt als ik m'n telefoon ontgrendel of omdat hij vol is met laden omdat m'n wekker tegen die tijd gaat met adaptief laden.
(gevonden)
[ Voor 95% gewijzigd door Jazco2nd op 27-07-2024 21:06 ]
Mijn pixel 6 is gehemeld dus tijd voor een nieuwe.
Wat denken jullie, is 150 euro meerprijs van de pixel 8 het waard tegenover de pixel 7?
Wat denken jullie, is 150 euro meerprijs van de pixel 8 het waard tegenover de pixel 7?
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Ik ben van een P5 naar een P7a (december 2023) gegaan daar was ik niet geheel tevreden over en heb die terug gedaan (non conform i.v.m. die launcher problematiek) en ben recent weer van mijn P5 naar de P8a gegaan en heb i.c.m. een contractverlenging €415,- betaald voor de 256GB variant. Dat vind ik weer betaalbare prijzen.Blackouts schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:45:
Mijn pixel 6 is gehemeld dus tijd voor een nieuwe.
Niet vergeten dat je een P8 kunt aanschaffen bij de Mediamarkt waardoor je die kunt krijgen met een €100,- cashback + toestelwaarde. Als je geen oude telefoon hebt die je kunt/wilt inleveren kun je altijd nog even op de V&A kijken voor iets wat in te leveren is volgens de eisen.
Of je het het waard vindt moet je uiteindelijk zelf weten, maar door deze actie komen de prijzen echt heel dicht bij elkaar te liggen wat de keuze wellicht iets makkelijker maakt.
Zie ook mijn post: True in "[Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen"
[ Voor 7% gewijzigd door True op 29-07-2024 13:31 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Dat maakt de keuze wel makkelijker. Met die 100 euro wordt het prijsverschil tussen de 7 en de 8 nog maar 50 euroTrue schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:30:
[...]
Ik ben van een P5 naar een P7a (december 2023) gegaan daar was ik niet geheel tevreden over en heb die terug gedaan (non conform i.v.m. die launcher problematiek) en ben recent weer van mijn P5 naar de P8a gegaan en heb i.c.m. een contractverlenging €415,- betaald voor de 256GB variant. Dat vind ik weer betaalbare prijzen.
Niet vergeten dat je een P8 kunt aanschaffen bij de Mediamarkt waardoor je die kunt krijgen met een €100,- cashback + toestelwaarde. Als je geen oude telefoon hebt die je kunt/wilt inleveren kun je altijd nog even op de V&A kijken voor iets wat in te leveren is volgens de eisen.
Of je het het waard vindt moet je uiteindelijk zelf weten, maar door deze actie komen de prijzen echt heel dicht bij elkaar te liggen wat de keuze wellicht iets makkelijker maakt.
Zie ook mijn post: True in "[Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen"
Andere vraag. Ik zit op het moment in Oostenrijk. Pixel 6 is kapot gegaan dus even een oude telefoon in gebruik die m'n zoon af en toe gebruikt. Sim kaart overgezet in een Samsung A52. Tot mijn verbazing zie ik dat ik 5G heb. Dat heb ik op mijn eigen pixel 6 nog nooit gezien in het buitenland.
Ik dacht altijd dat dit aan mijn abonnement lag (youfone) maar blijkbaar ligt het aan de telefoon. Ga ik met de pixel 8 wel 5G hebben in het buitenland?
Ik dacht altijd dat dit aan mijn abonnement lag (youfone) maar blijkbaar ligt het aan de telefoon. Ga ik met de pixel 8 wel 5G hebben in het buitenland?
[ Voor 3% gewijzigd door Blackouts op 29-07-2024 18:42 ]
Ik heb in Frankrijk in elk geval 5G gehad, terwijl mijn provider in Nederland dat nog niet aanbiedt (Simyo).Blackouts schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:41:
Andere vraag. Ik zit op het moment in Oostenrijk. Pixel 6 is kapot gegaan dus even een oude telefoon in gebruik die m'n zoon af en toe gebruikt. Sim kaart overgezet in een Samsung A52. Tot mijn verbazing zie ik dat ik 5G heb. Dat heb ik op mijn eigen pixel 6 nog nooit gezien in het buitenland.
Hi,
Sinds een maand ongeveer ook eigenaar van een Pixel 8, heel fijn toestel.
Sinds het weekend heb ik geen audio meer via de usb-c uitgang, ik gebruik een kabeltje om in de auto via minijack muziek te luisteren. De 8A van mijn vrouw doet het wel gewoon, kabeltje is dus goed.
Opladen gaat ook gewoon prima met mijn toestel. De poort is schoon.
Met Google kom ik er niet echt uit, heb het een en ander in de settings gecheckt en aan/ uit gezet maar dit hielp niet.
Ik lees ook op bv Reddit dat er een adapter met DAC nodig is, dat lijkt me niet het geval. het werkte immers prima.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is er een setting die audio via usb-c uitschakelt welke ik nog niet gevonden heb...?
Sinds het weekend heb ik geen audio meer via de usb-c uitgang, ik gebruik een kabeltje om in de auto via minijack muziek te luisteren. De 8A van mijn vrouw doet het wel gewoon, kabeltje is dus goed.
Met Google kom ik er niet echt uit, heb het een en ander in de settings gecheckt en aan/ uit gezet maar dit hielp niet.
Ik lees ook op bv Reddit dat er een adapter met DAC nodig is, dat lijkt me niet het geval. het werkte immers prima.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is er een setting die audio via usb-c uitschakelt welke ik nog niet gevonden heb...?
Er moet wel een DAC in het kabeltje zitten, er komt immers een digitaal signaal uit je telefoon, en dat moet worden omgezet naar een analoog signaal. Werkte het voorheen wel? Heb je toevallig iets gedaan in de developer settings?douwe.nl schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:30:
Hi,
Edit: oh, ik lees nu dat usb-c in principe ook een analoog signaal kan doorvoeren. Maar dan moet de telefoon wel een DAC hebben lijkt me, weet niet of de P8 dat heeft. Sorry, lekker nuttig dit.
[ Voor 8% gewijzigd door Tuktop op 30-07-2024 16:00 ]
Ik kwam de optie "disable usb audio routing" tegen, mocht niet baten helaas.
Was eerder van plan om nothing phone 2a te halen maar ben van mening veranderd mbt camera kwaliteit en besloten voor pixel 8 te gaan. En na 2 jaar nog evt leuke inruil voor krijgt.
Heb tot 29 augustus een 150,- korting via Belsimpel op toestel mbt contract verlenging.
Misschien na aankondiging pixel 9 13 aug de prijs zal
.
Update gaat naar andere topic
Heeft iemand toevallig ervaring met "MagSafe"?
En dan ook liefst met laden in de auto.
Daarnaast zo ik graag een stevig "rugged" hoesje en screenprotector willen kopen(ben vrij lomp) maar "Mouse" is best wel prijzig ik weet ook dat je telefoon niet moet willen beschermen met 5 euro siliconen hoesje als voorbeeld.
Heb tot 29 augustus een 150,- korting via Belsimpel op toestel mbt contract verlenging.
Misschien na aankondiging pixel 9 13 aug de prijs zal
Update gaat naar andere topic
Daarnaast zo ik graag een stevig "rugged" hoesje en screenprotector willen kopen(ben vrij lomp) maar "Mouse" is best wel prijzig ik weet ook dat je telefoon niet moet willen beschermen met 5 euro siliconen hoesje als voorbeeld.
[ Voor 7% gewijzigd door Offens1490 op 01-08-2024 07:54 ]
AnimeAdicted
Daarvoor kan je beter terecht in [Google Pixel 8 / 8A / 8 Pro] AccessoiresOffens1490 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:55:
Ik heb mijn pixel 8 opgestuurd voor reparatie aan het scherm. Maandag afgeleverd op een UPS point en zojuist de telefoon weer ontvangen.
Een tijdje geleden kreeg ik last van een groene/paarse waas over het scherm, met name bij hoge helderheid. Vorige week kwam er een paarse streep bij van boven naar beneden. Via de Google chat de garantie aanvraag gestart en dit is dus zeer vlot verlopen.
Ze hebben alleen het scherm vervangen. Nu de backup terugzetten, hopelijk gaat dit inclusief de E-sim van Odido.
E-sim wordt helaas niet terug gezet, maar kreeg gelijk een nieuwe in de winkel. Wel een onhandig systeem voor als je regelmatig een factory reset moet doen.
Een tijdje geleden kreeg ik last van een groene/paarse waas over het scherm, met name bij hoge helderheid. Vorige week kwam er een paarse streep bij van boven naar beneden. Via de Google chat de garantie aanvraag gestart en dit is dus zeer vlot verlopen.
Ze hebben alleen het scherm vervangen. Nu de backup terugzetten, hopelijk gaat dit inclusief de E-sim van Odido.
E-sim wordt helaas niet terug gezet, maar kreeg gelijk een nieuwe in de winkel. Wel een onhandig systeem voor als je regelmatig een factory reset moet doen.
[ Voor 13% gewijzigd door Alieunited op 03-08-2024 12:44 ]
Herkennen meer mensen dit bij de Pixel 8, de camera heeft moeite om bij rode kleuren over te schakelen naar macro, ook het scherpstellen gaat maar moeizaam indien handmatig naar macro wordt overgeschakeld, terwijl met de witte kleur gaat dit eigenlijk vanzelf. Zou ik handmatig iets kunnen veranderen in de instellingen om dit te verhelpen.
Zie foto's, of heb ik het aan mijn ogen, kan ook
:strip_exif()/f/image/Mon2vpSGbr6zuOAw7VfhwNon.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie foto's, of heb ik het aan mijn ogen, kan ook
:strip_exif()/f/image/Mon2vpSGbr6zuOAw7VfhwNon.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xTiSOUj0dYes5OkN1Iy9cfSj.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft e-sim recht een pre tov gewone sim die ik sinds oude tijde gebruik?Alieunited schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:58:
Ik heb mijn pixel 8 opgestuurd voor reparatie aan het scherm. Maandag afgeleverd op een UPS point en zojuist de telefoon weer ontvangen.
Ander vraag heeft iemand ervaring na aankondiging nieuwe pixels de oude in prijs droppen? Dus van 6 naar 7 en 7 naar 8?
Kon dat niet echt goed zien in de prijs watcher van tweakers.
Aangepaste versie:
Heeft e sim echt meer voordelen tov gewone simkaart?
Is er in verleden altijd een prijsverlaging met de vorige generatie pixels bij aankondiging/levering nieuwe pixel?
Kon dat niet in pricewatch goed zien.
[ Voor 9% gewijzigd door Offens1490 op 04-08-2024 12:58 ]
AnimeAdicted
Hier kan ik geen chocolade van makenOffens1490 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:40:
[...]
Heeft e-sim recht een pre tov gewone sim die ik sinds oude tijde gebruik?
Kl*te auto correct en zal ff verbeteren.
Zal het aanpassen.
Is er in verleden altijd een prijsverlaging met de vorige generatie pixels bij aankondiging/levering nieuwe pixel?
AnimeAdicted
Vind je, ik heb ook Odido en van de P5 naar de P8a was een paar klikken en verifiëren. Er stond ook de optie als ik de oude eSIM niet meer had dan moest ik even met iDIN verifiëren. Dat is ook een kwestie van de bank app en één minuutje. Nadeel is dan wel; heb je nog een werkende bank app of moet je die ook verifiëren met een SMSAlieunited schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:58:

Ik maak gebruik van een tweede nummer, dan is een Esim de enige optie, verder zie ik niet echt voordelen.Offens1490 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:57:
[...]
Kl*te auto correct en zal ff verbeteren.
Zal het aanpassen.
Bij een factory reset krijg je wel de optie om je E-simkaart te wissen of niet.
@True Deze optie kreeg ik in elk geval niet bij de reguliere backup en herstellen van de pixel, misschien als je naar een ander toestel gaat werkt dit beter. Of wellicht had ik bovenstaande optie niet aan moeten vinken.
Of er een prijsverlaging is bij de oude modellen weet ik zo ook niet, release is meestal in oktober. De Pixels hebben wel vaak een pre-order actie zoals gratis buds of een watch.
Nog wel een tip voor iedereen die de foto's backup niet aan hebben staan zoals ik: Plug een externe SSD in je pixel en binnen no-time zijn je foto's gekopieerd.
[ Voor 7% gewijzigd door Alieunited op 04-08-2024 14:10 ]
Nee dat staat ook bij de Odido portal na het inloggen, niet op je telefoon.Alieunited schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:52:
[...]
Ik maak gebruik van een tweede nummer, dan is een Esim de enige optie, verder zie ik niet echt voordelen.
Bij een factory reset krijg je wel de optie om je E-simkaart te wissen of niet.
@True Deze optie kreeg ik in elk geval niet bij de reguliere backup en herstellen van de pixel, misschien als je naar een ander toestel gaat werkt dit beter. Of wellicht had ik bovenstaande optie niet aan moeten vinken.
Of er een prijsverlaging is bij de oude modellen weet ik zo ook niet, release is meestal in oktober. De Pixels hebben wel vaak een pre-order actie zoals gratis buds of een watch.
Daar heb ik (achteraf) wel gekeken, maar daar stond: "Je kan een Esim maar 1 keer activeren". Maar goed, dit gaat wat offtopic en voor mij was het geen moeite even langs de Odido shop te gaan.True schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:09:
[...]
Nee dat staat ook bij de Odido portal na het inloggen, niet op je telefoon.
Voor mij het belangrijkste dat ik binnen een week mijn telefoon weer terug heb na reparatie. Op mijn oude scherm had ik toch een paar kleine krasjes opgelopen, mooie bijkomstigheid dat die er ook niet meer zijn.
Gelijk maar de Brotect Glas Screen Protector (TIP!) erop geplakt, toch prettig een extra setje.
Voor de Nova Launcher gebruikers hier: meer mensen die zo eens in de paar dagen last heeft van een 'freeze', waarbij je naar je homescreen kijkt terwijl je eigenlijk net een app uit het geheugen hebt geopend, maar die wordt dan niet getoond. Zo'n 5-10 seconden wachten kan dan helpen, of de app afsluiten en weer openen.
Het openen van de app drawer werkt op dat soort momenten ook niet.
Ik vermoed dat het aan Nova ligt, maar terug naar de Google Launcher wil ik echt niet. Tenzij je eindelijk de mogelijkheid krijgt om die achterlijk grote pictogrammen kan verkleinen naar 7x7.
Ik vermoed dat het aan Nova ligt, maar terug naar de Google Launcher wil ik echt niet. Tenzij je eindelijk de mogelijkheid krijgt om die achterlijk grote pictogrammen kan verkleinen naar 7x7.
Klinkt een beetje als wat ik heb met lawnchair launcher. Ik merk het meestal als ik whatsapp wil openen. Lijkt opeens soort van freeze inderdaad. Meestal lock en unlock ik dan en dan werkt het weer. Vraag mij dus af of het dus nova is.Majesty schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:24:
Voor de Nova Launcher gebruikers hier: meer mensen die zo eens in de paar dagen last heeft van een 'freeze', waarbij je naar je homescreen kijkt terwijl je eigenlijk net een app uit het geheugen hebt geopend, maar die wordt dan niet getoond. Zo'n 5-10 seconden wachten kan dan helpen, of de app afsluiten en weer openen.
Ja dat is een bekende: https://issuetracker.google.com/issues/296108449 dit was de reden waarom ik mijn P7a had geretourneerd. En ik heb heb op de P8a nog niet in diezelfde hoedanigheid ervaren.Majesty schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:24:
Dan zal het inderdaad gewoon iedere alternative launcher zijn.krijn1985 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:05:
[...]
Klinkt een beetje als wat ik heb met lawnchair launcher. Ik merk het meestal als ik whatsapp wil openen. Lijkt opeens soort van freeze inderdaad. Meestal lock en unlock ik dan en dan werkt het weer. Vraag mij dus af of het dus nova is.
Aha, dat verklaart een hoop. Gelukkig niet de enige dus, maar een issue dat al sinds aug 2023 open staat belooft niet veel goeds. Ik draai zelfs Android 15 Beta inmiddels, maar ook daar speelt het issue nog steeds helaas. Edit: bedacht me dat ik na de laatste update op 30 juli naar V4 van de Beta nog geen problemen heb ervaren, fingers crossed!True schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:28:
[...]
Ja dat is een bekende: https://issuetracker.google.com/issues/296108449 dit was de reden waarom ik mijn P7a had geretourneerd. En ik heb heb op de P8a nog niet in diezelfde hoedanigheid ervaren.
[ Voor 6% gewijzigd door Majesty op 06-08-2024 13:05 ]
Mijn Pixel 8 moest gerepareerd worden, dus pakte ik een oude Pixel 6 en zette met kabel binnen 30 minuten alles over, fluitje van een cent. Nu heb ik de 8 weer terug (binnen een week in Polen gerepareerd, bizar) en bij de Pixel 8 kan het bovenstaande alleen nog draadloos. Toen ik hem net kreeg viel dat nu zo op, maar nu met een week tussen de gebeurtenissen wel.
Wat is dat draadloos gegevens overzetten ontzettend traag! Daarbij klopt die estimated time ook niet. Het zou 45 minuten duren, ik ben 75 minuten verder en er staat nu nog 25 minuten op de teller.. Super vervelend.
Wat is dat draadloos gegevens overzetten ontzettend traag! Daarbij klopt die estimated time ook niet. Het zou 45 minuten duren, ik ben 75 minuten verder en er staat nu nog 25 minuten op de teller.. Super vervelend.
https://support.google.co...nsfer-data-on-pixel-laterdimmak schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:46:
Mijn Pixel 8 moest gerepareerd worden, dus pakte ik een oude Pixel 6 en zette met kabel binnen 30 minuten alles over, fluitje van een cent. Nu heb ik de 8 weer terug (binnen een week in Polen gerepareerd, bizar) en bij de Pixel 8 kan het bovenstaande alleen nog draadloos. Toen ik hem net kreeg viel dat nu zo op, maar nu met een week tussen de gebeurtenissen wel.
/f/image/TzrFxq2aA1X7rYyqaeJ3BXJe.png?f=fotoalbum_large)
Je moet ff wat magische krachten aanroepen blijkbaar
Deze hou ik even in gedachten voor de volgende keer. Wat er nu gaande is gaat helemaal nergens over. Nu nog 15 minuten te gaan..duvekot schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:19:
[...]
https://support.google.co...nsfer-data-on-pixel-later
[Afbeelding]
Je moet ff wat magische krachten aanroepen blijkbaar
Windowsminuten, Appleminuten, Googleminuten, what's newdimmak schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:25:
[...]
Deze hou ik even in gedachten voor de volgende keer. Wat er nu gaande is gaat helemaal nergens over. Nu nog 15 minuten te gaan..Hele rare minuten heeft Google.
De nieuwe update staat weer klaar.
Softwareversies
Globaal
Pixel 5a (5G): AP2A.240805.005
Pixel 6: AP2A.240805.005.F1
Pixel 6 Pro: AP2A.240805.005.F1
Pixel 6a: AP2A.240805.005.F1
Pixel7: AP2A.240805.005
Pixel 7 Pro: AP2A.240805.005
Pixel 7a: AP2A.240805.005
Pixeltablet: AP2A.240805.005
Pixelvouw: AP2A.240805.005
Pixel 8: AP2A.240805.005
Pixel 8 Pro: AP2A.240805.005
Pixel 8a: AP2A.240805.005.A1
Telus
Pixel 8: AP2A.240805.005.D1
Pixel 8 Pro: AP2A.240805.005,D1
Pixel 8a: AP2A.240805.005.E1
Wat is erbij inbegrepen
De update van augustus 2024 bevat bugfixes en verbeteringen voor Pixel-gebruikers. Zie hieronder voor meer informatie.
Weergave en grafische weergave
Oplossing voor probleem met flikkerende schermhelderheid onder bepaalde omstandigheden *[3]
Algemene verbeteringen voor de weergaveprestaties en stabiliteit onder bepaalde omstandigheden *[4]
Systeem
Oplossing voor probleem waardoor apparaten soms in een herstartlus terechtkomen na een fabrieksreset onder bepaalde omstandigheden *[2]
Gebruikersomgeving
Oplossing voor stabiliteitsproblemen bij het overschakelen van een gebruiker zonder schermvergrendeling naar een gebruiker met schermvergrendeling onder bepaalde omstandigheden *[1]
Softwareversies
Globaal
Pixel 5a (5G): AP2A.240805.005
Pixel 6: AP2A.240805.005.F1
Pixel 6 Pro: AP2A.240805.005.F1
Pixel 6a: AP2A.240805.005.F1
Pixel7: AP2A.240805.005
Pixel 7 Pro: AP2A.240805.005
Pixel 7a: AP2A.240805.005
Pixeltablet: AP2A.240805.005
Pixelvouw: AP2A.240805.005
Pixel 8: AP2A.240805.005
Pixel 8 Pro: AP2A.240805.005
Pixel 8a: AP2A.240805.005.A1
Telus
Pixel 8: AP2A.240805.005.D1
Pixel 8 Pro: AP2A.240805.005,D1
Pixel 8a: AP2A.240805.005.E1
Wat is erbij inbegrepen
De update van augustus 2024 bevat bugfixes en verbeteringen voor Pixel-gebruikers. Zie hieronder voor meer informatie.
Weergave en grafische weergave
Oplossing voor probleem met flikkerende schermhelderheid onder bepaalde omstandigheden *[3]
Algemene verbeteringen voor de weergaveprestaties en stabiliteit onder bepaalde omstandigheden *[4]
Systeem
Oplossing voor probleem waardoor apparaten soms in een herstartlus terechtkomen na een fabrieksreset onder bepaalde omstandigheden *[2]
Gebruikersomgeving
Oplossing voor stabiliteitsproblemen bij het overschakelen van een gebruiker zonder schermvergrendeling naar een gebruiker met schermvergrendeling onder bepaalde omstandigheden *[1]
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
Ik merk de laatste tijd dat de batterij minder presteert als wat ik gewoon ben. 's morgens laad ik op, 's avonds tegen 22u heb ik nog 30% over.
Als de nacht om is, ik gebruik "bedtijdstand" en "niet storen" 's nachts, is er nog eens 15% vanaf.
Ik heb al een tijd geen nieuwe apps geïnstalleerd.
Nog P8 eigenaars hier die dit ervaren?
Als de nacht om is, ik gebruik "bedtijdstand" en "niet storen" 's nachts, is er nog eens 15% vanaf.
Ik heb al een tijd geen nieuwe apps geïnstalleerd.
Nog P8 eigenaars hier die dit ervaren?
Niets aparts te zien bij je batterij gegevens dan? Bepaalde app, 5G, iets anders dat veel gebruikt, dat soort dingen.
Nickname does not reflect reality
Nou sinds vandaag ook bij de club van Google Pixel 8 256GB Groen. Dat is relatief meer grijzig dan groen.
Eerst ff gewacht tot hoesje en screenprotector.
Ik ben vrij lomp en ja hij is al een keer gevallen
Ben blij dat ik nu eindelijk voor iets meer Premium telefoon ben gegaan. Nu eindelijk een camera die vlot reageert en scherpe fotos maakt.
Eerst ff gewacht tot hoesje en screenprotector.
Ik ben vrij lomp en ja hij is al een keer gevallen

Ben blij dat ik nu eindelijk voor iets meer Premium telefoon ben gegaan. Nu eindelijk een camera die vlot reageert en scherpe fotos maakt.
[ Voor 7% gewijzigd door Offens1490 op 10-08-2024 17:17 ]
AnimeAdicted
Foutje
[ Voor 98% gewijzigd door Offens1490 op 10-08-2024 17:16 ]
AnimeAdicted
Interesse vraagje: waarom NU een Pixel 8 gekocht? En niet gewacht op een mogelijke prijsdaling met de komst van de Pixel 9 binnenkort?Offens1490 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:15:
Nou sinds vandaag ook bij de club van Google Pixel 8 256GB Groen. Dat is relatief meer grijzig dan groen.
Omdat ik een voucher van 150 euro kreeg van Belsimpel die tot de 10e ipv 29e Augustus geldig was/is. Had niet goed gekeken destijds.duvekot schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:51:
[...]
Interesse vraagje: waarom NU een Pixel 8 gekocht? En niet gewacht op een mogelijke prijsdaling met de komst van de Pixel 9 binnenkort?
En de Motorola g72 die ik had problemen heeft waar ik bijna van ergenis raam had in gegooid. Geen bereik/oproep ,freezes/stotteren.
Ik had zeker kunnen wachten mar is altijd " what if".
Kan ook zijn dat prijsverlaging later dit jaar pas in gaat omdat misschien mensen de Pixel 9 te duur vinden.
Nu heb je verschillende prijsniveaus.
Typo en zinsopbouw
[ Voor 24% gewijzigd door Offens1490 op 10-08-2024 18:39 ]
AnimeAdicted
Thx .. die Pixel 8 gaat echt geen 150 euro zakken denk ik ... Veel plezier met je telefoon.Offens1490 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:33:
[...]
Omdat ik nog naar mijn voucher 150 euro(contract verlenging)kreeg van Belsimpel was tot de 10e ipv 29e Augustus totaal verkeerd gekeken.
En de Motorola g72 die ik had problemen heeft waar ik die bijna van ergenis raam had in gegooid. Geen bereik/oproep ,freezes/stotteren.
Ik heb sinds gisteren dat er soms ineens een paarse streep van boven naar beneden loopt in beeld. De streep verdwijnt ook soms ineens en is (tot nu toe) ook nog weg te krijgen door de Pixel 8 even wat te bewegen/schudden of door hem een beetje te "buigen". Het is nu nog niet zo irritant omdat de streep vrij gemakkelijk weg te krijgen is, maar dit lijkt me wel een gevalletje opsturen voor garantie ben ik bang 
De telefoon is bij Belsimpel aangeschaft i.c.m. een abonnement. Is het dan handiger om garantie te claimen bij Belsimpel of direct bij Google?
De telefoon is bij Belsimpel aangeschaft i.c.m. een abonnement. Is het dan handiger om garantie te claimen bij Belsimpel of direct bij Google?
5G heb ik hier niet, zit aan de grensstreek.Brad Pitt schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:53:
Niets aparts te zien bij je batterij gegevens dan? Bepaalde app, 5G, iets anders dat veel gebruikt, dat soort dingen.
Bij batterij gegevens zie ik niks aparts voorbij komen, heb het al vaker gechecked.
Daarom dat ik nu hier eens wou navragen of andere P8 gebruikers mss hetzelfde opmerken.
Volgens mij loopt je garantie bij verkoper in jouw geval toch Belsimpel?EdwinB schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:29:
Ik heb sinds gisteren dat er soms ineens een paarse streep van boven naar beneden loopt in beeld. De streep verdwijnt ook soms ineens en is (tot nu toe) ook nog weg te krijgen door de Pixel 8 even wat te bewegen/schudden of door hem een beetje te "buigen". Het is nu nog niet zo irritant omdat de streep vrij gemakkelijk weg te krijgen is, maar dit lijkt me wel een gevalletje opsturen voor garantie ben ik bang
Wel vervelend zeg .
AnimeAdicted
Ik had precies hetzelfde (zie de foto die ik hier eerder postte). Belsimpel verwijst naar Google en Google vroeg om een verwijsmail van Belsimpel. Dat duurde even en in de tussentijd mocht ik het toestel toch opsturen. Ik heb een refurbished toestel gekregen (maar de IMEI is hetzelfde). Het hielp wel dat ik Google wees op hun eigen webpagina over dit probleem: https://support.google.com/pixelphone/answer/15009955?hl=nlEdwinB schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:29:
Is dat iets na verloop van tijd kan voordoen?M!chiel schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:53:
[...]
Ik had precies hetzelfde (zie de foto die ik hier eerder postte). Belsimpel verwijst naar Google en Google vroeg om een verwijsmail van Belsimpel. Dat duurde even en in de tussentijd mocht ik het toestel toch opsturen. Ik heb een refurbished toestel gekregen (maar de IMEI is hetzelfde). Het hielp wel dat ik Google wees op hun eigen webpagina over dit probleem: https://support.google.com/pixelphone/answer/15009955?hl=nl
Tevens ff link gekeken 3 jaar na aankoop wordt dat nog gerepareerd.
AnimeAdicted
Hi hi. Ja dat heb je goed dat het meer grijs is dan groen, ik dacht ook toen ik hem uitpakte 🧐🤔
Is ook niet einde van de wereld want meestal komt toch een hoesje omheen en screenprotector.Gerrya schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:40:
[...]
Hi hi. Ja dat heb je goed dat het meer grijs is dan groen, ik dacht ook toen ik hem uitpakte 🧐🤔
AnimeAdicted
Ja, dat kan zich na verloop van tijd voordoen. Schijnt een euvel te zijn van de eerste batch, maar ik geloof niet dat Google dat heeft erkend.Offens1490 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 11:12:
[...]
Is dat iets na verloop van tijd kan voordoen?
Tevens ff link gekeken 3 jaar na aankoop wordt dat nog gerepareerd.
Update Google Photos en eindelijk is Zoom Enhance beschikbaar. Kort getest, resultaten variëren maar best wel okay meestal. En het is sowieso niet allemaal cloud based want de temperatuur schiet omhoog van de cpu
Alleen voor de pixel 8 pro volgens dit artikel.Brad Pitt schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:30:
Update Google Photos en eindelijk is Zoom Enhance beschikbaar. Kort getest, resultaten variëren maar best wel okay meestal. En het is sowieso niet allemaal cloud based want de temperatuur schiet omhoog van de cpu
Oh ok dat wist ik niet, heb maar één Google 8 (nog)ratzz schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 23:33:
[...]
Alleen voor de pixel 8 pro volgens dit artikel.
Wat moet je dan ook met 2 pixelsBrad Pitt schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 23:57:
[...]
Oh ok dat wist ik niet, heb maar één Google 8 (nog)
Ik heb alleen de 8 vandaar mijn nieuwsgierigheid naar je post.
Heb nu een 8 Pro maar (hopelijk) overmorgen een 9 Pro XLratzz schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:49:
[...]
Wat moet je dan ook met 2 pixels![]()
Ik heb ook alleen de 8 vandaar mijn nieuwsgierigheid naar je post.
Ik vind het erg jammer dat het niet mogelijk is (in elk geval bij de 8a) in te stellen wat een "long-press" op de power button moet doen.
Van Asus ben ik gewend dat je vibrate > ring > mute kan instellen.
Ontzettend handig om je telefoon geen geluiden/trillingen te laten maken zonder eerst scherm aan en interactie.
Of als je Bluetooth oordopjes in hebt en je wil snel van vibrate afhalen zodat je geluids meldingen krijgt..
Echt een gemiste kans voor de Pixels.
Ontzettend handig om je telefoon geen geluiden/trillingen te laten maken zonder eerst scherm aan en interactie.
Of als je Bluetooth oordopjes in hebt en je wil snel van vibrate afhalen zodat je geluids meldingen krijgt..
Hoe heb je hem werkend gekregen, want hier een P8 Pro en kan hem niet werkend krijgen.Brad Pitt schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:30:
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Niets gedaan. Zag de app update, deze uitgevoerd, wederom meteen gekeken of Zoom Enhance er eindelijk eens tussen zou staan.Rubman schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:19:
[...]
Hoe heb je hem werkend gekregen, want hier een P8 Pro en kan hem niet werkend krijgen.
Deze keer was dat zowaar zo
/f/image/ssc0qGH2GZwMJRdpqaIE9ElI.png?f=fotoalbum_large)
Dan moet ik wachten op de update, blijkbaar is dat dus niet overal tegelijk
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Voor die laatste use case kun je zoiets proberen: https://ifttt.com/applets...your-ringer-volume-to-100Jazco2nd schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:05:
Ik vind het erg jammer dat het niet mogelijk is (in elk geval bij de 8a) in te stellen wat een "long-press" op de power button moet doen.
En verder ben ik echt helemaal gewend geraakt aan wisselen tussen ring/vibrate/silent vanaf bovenaan het volumebalkje... twee taps en klaar. Op het begin miste ik de hardware slider van m'n OnePlus wel even, maar inmiddels niet meer. Kan nu ook meer doen met automations ipv handmatige hardware acties.
Daarnaast is 'Flip to shh' of iets dergelijks ook een uitkomst. Als je de telefoon face down op een tafel legt, gaat silent do not disturb mode aan. Verder staat 'ie eigenlijk altijd op vibrate.
Gewenning is niet een teken dat je nu beter af bent. Ik zie dat echt juist als een compromis (dat ook nog eens alleen werkt met scherm unlocked), omdat er simpelweg geen andere optie is.Tuktop schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:00:
[...]
En verder ben ik echt helemaal gewend geraakt aan wisselen tussen ring/vibrate/silent vanaf bovenaan het volumebalkje... twee taps en klaar.
Een dedicated knop is reeds aanwezig, het heeft alleen zeer beperkte functionaliteit.
Bij "Flip to shh" gaat de telefoon in de niet storen modus 😉Tuktop schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:00:
[...]
Voor die laatste use case kun je zoiets proberen: https://ifttt.com/applets...your-ringer-volume-to-100
En verder ben ik echt helemaal gewend geraakt aan wisselen tussen ring/vibrate/silent vanaf bovenaan het volumebalkje... twee taps en klaar. Op het begin miste ik de hardware slider van m'n OnePlus wel even, maar inmiddels niet meer. Kan nu ook meer doen met automations ipv handmatige hardware acties.
Daarnaast is 'Flip to shh' of iets dergelijks ook een uitkomst. Als je de telefoon face down op een tafel legt, gaat silent mode aan. Verder staat 'ie eigenlijk altijd op vibrate.
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Er zijn zat andere opties. De hardware slider van de OnePlus had ook nadelen, Namelijk dat je met softwarematige automatiseringen minder kon, en het dus handmatig moest instellen. Nu kun je silent mode e.d. koppelen aan bedtime routines, en 's ochtends weer op vibrate. Ook kun je met IFTT het geluid weer aan laten zetten als je je bluetooth headsetje koppelt.Jazco2nd schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:05:
[...]
Gewenning is niet een teken dat je nu beter af bent. Ik zie dat echt juist als een compromis (dat ook nog eens alleen werkt met scherm unlocked), omdat er simpelweg geen andere optie is.
Een dedicated knop is reeds aanwezig, het heeft alleen zeer beperkte functionaliteit.
Als ik er even voor zou gaan zitten, hoef ik er nooit meer over na te denken en gaat alles vanzelf, afhankelijk van de situatie.
Kortom, ik mis de hardware slider echt niet meer.
Spuit 11 ... Eerst ff verder lezen voordat ik reageerJazco2nd schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:05:
[ Voor 31% gewijzigd door duvekot op 20-08-2024 11:24 . Reden: Was overbodig ... ]
Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires