Geen last van. Enkel stutter in de Reddit app, hoewel onwenselijk voor mij niet zo'n probleem.Frietsaus schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:23:
Sjonge jonge, ik dacht dat het na zoveel maanden wel wat beter zou zijn maar ik heb mijn Pixel 8 direct weer teruggestuurd. Destijds had ik een 8 Pro gepreordered en deze bleek ontzetten te stotteren in diverse apps. Nu heb ik vorige week een Pixel 8 ontvangen voor een tweede poging en niet alleen is het nog net zo erg, de 5G ontvangst is ook nog eens om te huilen (inclusief telefoongesprekken die droppen) en flikkert het scherm als de refresh rate wisselt bij lagere helderheid. Sorry hoor, maar dit is toch totaal onacceptabel? Ik blijf voorlopig ver weg van Pixel telefoons in elk geval.
Bijzonder. Ik vraag me af met welke apps je dit dan hebt. Ik heb de pixel 8 sinds hij uit is, maar ervaar geen enkele van de problemen die jij ervaart en ben er super tevreden over.Frietsaus schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:23:
Sjonge jonge, ik dacht dat het na zoveel maanden wel wat beter zou zijn maar ik heb mijn Pixel 8 direct weer teruggestuurd. Destijds had ik een 8 Pro gepreordered en deze bleek ontzetten te stotteren in diverse apps. Nu heb ik vorige week een Pixel 8 ontvangen voor een tweede poging en niet alleen is het nog net zo erg, de 5G ontvangst is ook nog eens om te huilen (inclusief telefoongesprekken die droppen) en flikkert het scherm als de refresh rate wisselt bij lagere helderheid. Sorry hoor, maar dit is toch totaal onacceptabel? Ik blijf voorlopig ver weg van Pixel telefoons in elk geval.
Sowieso in Reddit, Instagram, YouTube. Andere apps van Google zelf hebben er zo goed als geen last van. Ik gebruik nu een Redmi Note 13 4G van 180 euro en daar is Reddit gewoon veel vloeiender dus ik begrijp niet waarom dit zoveel moeite kost voor een Pixel 8 (Pro).
Tja, ik gebruik van die apps alleen YouTube, maar ik zie daar dus echt geen microstutter. Dit is al eens eerder voorbij gekomen en toen werd er met allerlei nieuwberichten gegooid. Ik ontken niet dat het probleem er is, maar het is zeker niet bij iedereen aanwezig.
Android 15 kan daar verbetering in brengen:Frietsaus schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:51:
Sowieso in Reddit, Instagram, YouTube. Andere apps van Google zelf hebben er zo goed als geen last van. Ik gebruik nu een Redmi Note 13 4G van 180 euro en daar is Reddit gewoon veel vloeiender dus ik begrijp niet waarom dit zoveel moeite kost voor een Pixel 8 (Pro).
"Marked as fixed. Ongoing optimizations in performance and power are slated for the next Android release.
These include improvements positively impacting overall system UI jank as well as use cases tied to some Android applications."
Ik hoop dat het verbetering brengt, maar het feit dat dit überhaupt al niet op orde was en na 8 (!) maanden nog steeds niet is opgelost geeft mij bijzonder weinig vertrouwen in Google en de Pixel.
Ik snap heus dat stutters in een paar apps onwenselijk is, maar persoonlijk boeit het me gewoon niet zoveel. Volgens mij is deze telefoon gewoon niets voor jou, niet zo erg toch?Frietsaus schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:30:
Ik hoop dat het verbetering brengt, maar het feit dat dit überhaupt al niet op orde was en na 8 (!) maanden nog steeds niet is opgelost geeft mij bijzonder weinig vertrouwen in Google en de Pixel.
[ Voor 7% gewijzigd door Tuktop op 24-06-2024 15:02 ]
Uiteraard is het bij iedereen aanwezig (afhankelijk van de gebruikte apps/sites). Dat niet iedereen het ziet geloof ik meteen.Caelorum schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:01:
Tja, ik gebruik van die apps alleen YouTube, maar ik zie daar dus echt geen microstutter. Dit is al eens eerder voorbij gekomen en toen werd er met allerlei nieuwberichten gegooid. Ik ontken niet dat het probleem er is, maar het is zeker niet bij iedereen aanwezig.
Nickname does not reflect reality
Ahja, ik zat er al op te wachten. Laat ik vooropstellen dat ik het dus wel op de video's zie. Ik zie ook microstutters op mijn LG OLED tv die geen van de andere bezoekers zie. Mijn ogen zijn niets mis mee. Ik ZIE dus echt die micro-stutters niet op mijn telefoon. ik ben ook niet de enige die er geen probleem mee heeft, maar SOMEHOW zijn het wel mijn ogen die niet goed zijn?
Ik snap dat het vervelend is om te horen dat het probleem niet bij iedereen aanwezig is, maar het is toch echt zo...
Ik snap dat het vervelend is om te horen dat het probleem niet bij iedereen aanwezig is, maar het is toch echt zo...
Het enige waar ik me aan irriteer, en dat is sinds de laatste update, is dat na het maken van een foto de telefoon enkele seconden nodig heeft om de foto te bewerken. Dit was eerst veel sneller. Verder ben ik prima tevreden.
Als 'ie niet zou stotteren zou het zeker wel wat zijn, maar in de huidige staat niet nee, ik verwacht beter van een high end toestel anno 2024. Daar laat ik het verder ook bij.Tuktop schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:02:
[...]
Ik snap heus dat stutters in een paar apps onwenselijk is, maar persoonlijk boeit het me gewoon niet zoveel. Volgens mij is deze telefoon gewoon niets voor jou, niet zo erg toch?
Nou ja, wel heel tof van Google dan dat ze voor Frietsaus en mij het stutter probleem aan het oplossen zijn!Caelorum schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:10:
Ahja, ik zat er al op te wachten. Laat ik vooropstellen dat ik het dus wel op de video's zie. Ik zie ook microstutters op mijn LG OLED tv die geen van de andere bezoekers zie. Mijn ogen zijn niets mis mee. Ik ZIE dus echt die micro-stutters niet op mijn telefoon. ik ben ook niet de enige die er geen probleem mee heeft, maar SOMEHOW zijn het wel mijn ogen die niet goed zijn?
Tot die tijd draai ik maar met een custom kernel waarvan een hoop mensen zeggen dat deze smoother is maar dat zal wel placebo zijn.
@Brad Pitt ik ben ook echt oprecht blij dat ze problemen aanpakken die door (grote) delen vand e gebruikers worden gemeld, maar eerlijk is eerlijk, dat is iets wat alle grote bedrijven wel doen.
Ik heb als ik mijn pixel pro unlock dat ik een soort sneeuw/ruis effect zie en niet altijd.
Nu schijnt dit een sparkle aka pixel effect te zijn en dat kun je uitschakelen door animaties te zoeken en stop te zetten.
Wilde dit toch even als tip aangeven, want ik dacht dat er iets mis wat met het video gedeelte.
Nu schijnt dit een sparkle aka pixel effect te zijn en dat kun je uitschakelen door animaties te zoeken en stop te zetten.
Wilde dit toch even als tip aangeven, want ik dacht dat er iets mis wat met het video gedeelte.
Als je "lang" op het streepje onderaan het scherm drukt, dan opent de "circle to search" functie. Dat wordt aangegeven door een soort pixel-wolk. Zelf haal ik dat ook vaak per ongeluk naar voren als ik even twijfel met mijn vinger onderaan het scherm. Wat mij betreft had wat meer vertraging in mogen zitten.Noresponse schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:48:
Ik heb als ik mijn pixel pro unlock dat ik een soort sneeuw/ruis effect zie en niet altijd.
Ik moet zeggen dat de pixel 8 pro precies doet wat ik van een mobiel verwacht. Het werkt smooth, vingerscanner werkt zeer goed en snel, internet zowel via 4G/5G en Wifi werkt ook perfect .
Het gebruik van BlackBerry Apps zoals BlackBerry HUB, BlackBerry Keyboard, BB launcher en BB password keeper werkt allemaal perfect. Ik kan niet zonder de HUB dat is waar al mijn social media, berichten, telefoontjes, sms allemaal samen komt.
Wel jammer is dat Hobo voor series niet meer werkt. Geen idee, maar kan het in de store niet meer vinden.
De batterij van de pixel 8 pro is goed en de foto's ook alleen wat ik al aangaf de foto bewerking is langzaam via online en is een gimmick en je kan duidelijk zien dat het bewerkt is.
Al met al was ik sowieso niet te spreken over de pixel 6 en had wat kleine issues met de 8, maar denk dat dit ook kwam door mijn ongeduld en dat alles nog te veel bezig was op de achtergrond. De reden dat ik de pro heb genomen door actie belsimpel 1 jaar KPN en betere batterij , maar was achteraf niet echt nodig. Met de 8 kom je ook makkelijk de dag door.
Update:
Zo was vanmorgen aan het lopen met een podcast en geluid viel na een minuut steeds uit en ik steeds weer aanzetten en wilde foto maken en geluid viel na 5 seconden weer weg en ik snapte niet hoe dat zo kwam en spotify, soundcore headset checken en toen kwam ik erachter bij netwerk dat het op DATA BESPARING stond. Deze uitgezet en opgelost...
Het gebruik van BlackBerry Apps zoals BlackBerry HUB, BlackBerry Keyboard, BB launcher en BB password keeper werkt allemaal perfect. Ik kan niet zonder de HUB dat is waar al mijn social media, berichten, telefoontjes, sms allemaal samen komt.
Wel jammer is dat Hobo voor series niet meer werkt. Geen idee, maar kan het in de store niet meer vinden.
De batterij van de pixel 8 pro is goed en de foto's ook alleen wat ik al aangaf de foto bewerking is langzaam via online en is een gimmick en je kan duidelijk zien dat het bewerkt is.
Al met al was ik sowieso niet te spreken over de pixel 6 en had wat kleine issues met de 8, maar denk dat dit ook kwam door mijn ongeduld en dat alles nog te veel bezig was op de achtergrond. De reden dat ik de pro heb genomen door actie belsimpel 1 jaar KPN en betere batterij , maar was achteraf niet echt nodig. Met de 8 kom je ook makkelijk de dag door.
Update:
Zo was vanmorgen aan het lopen met een podcast en geluid viel na een minuut steeds uit en ik steeds weer aanzetten en wilde foto maken en geluid viel na 5 seconden weer weg en ik snapte niet hoe dat zo kwam en spotify, soundcore headset checken en toen kwam ik erachter bij netwerk dat het op DATA BESPARING stond. Deze uitgezet en opgelost...

[ Voor 14% gewijzigd door Noresponse op 26-06-2024 10:26 ]
Ik stond op het punt een 8 Pro te bestelling krijg ik ineens de tip dat in augustus de 9 uit komt en daar EINDELIJK de telefoon bij zit waar ik al jaren op zoek naar ben.
Er komt een 9 Pro en een 9 Pro XL. De normale pro is hetzelfde formaat als de 9, dus 6.2".
Pro specs in een regulier formaat, ben ik erg blij mee.
Ik wacht dus hierop en bestel hem direct als hij beschikbaar is.
Er komt een 9 Pro en een 9 Pro XL. De normale pro is hetzelfde formaat als de 9, dus 6.2".
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ze worden waarschijnlijk aangekondigd in augustus. Wanneer ze op de markt komen is nog niet bekend. Ik denk begin oktober.Mad-Matt schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:23:
Ik stond op het punt een 8 Pro te bestelling krijg ik ineens de tip dat in augustus de 9 uit komt en daar EINDELIJK de telefoon bij zit waar ik al jaren op zoek naar ben.
Ah ok, site die ik net las gaf aan dat ze het dit jaar eerder gaan doen, maar goed, allemaal nog geruchten.Mother_lepard schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:49:
[...]
Ze worden waarschijnlijk aangekondigd in augustus. Wanneer ze op de markt komen is nog niet bekend. Ik denk begin oktober.
Ik ga het wel zien, maar dit is wel een telefoon waar ik nog wel wat maandjes op wil wachten. Tot die tijd doet m'n S21 Ultra het nog wel prima. (ik wil gewoon top spec camera's in een compacte gsm)
Met een S21 zou ik inderdaad zeker op de 9 wachten als die form factor je bevalt!Mad-Matt schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:52:
[...]
Ah ok, site die ik net las gaf aan dat ze het dit jaar eerder gaan doen, maar goed, allemaal nog geruchten.
Ik ga het wel zien, maar dit is wel een telefoon waar ik nog wel wat maandjes op wil wachten. Tot die tijd doet m'n S21 Ultra het nog wel prima. (ik wil gewoon top spec camera's in een compacte gsm)
De ultra heeft me qua camera's altijd enorm bevallen, alleen ding is zo groot en log. Zelfde met de 8 Pro, of welke ander topmodel. Blij dat er nu een compactere versie komt zoals Iphone ook heeft. (Wil absoluut geen IOS)Tuktop schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:02:
[...]
Met een S21 zou ik inderdaad zeker op de 9 wachten als die form factor je bevalt!
Hier wacht ik dus sinds de Pixel 6 ook al op.Mad-Matt schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:23:
Een compact met ALLE specs van de Pro
precies!Dubrillion schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:28:
[...]
Hier wacht ik dus sinds de Pixel 6 ook al op.
Wat ik van de geruchten begrijp is dat de Pro waarschijnlijk een 5x optische zoom krijgt en de Pro XL een 10x.
Maar dat maakt voor mij niet zo uit, 5x is genoeg. (Als dit allemaal waar is)
Edit:
Het lijkt erop dat de 9 toch al in augustus uitkomt, in combinatie met de nieuwe Android 15 en div. sites zeggen dat Google de AI-druk vanuit Apple voelt.
[ Voor 16% gewijzigd door Mad-Matt op 26-06-2024 15:25 ]
Ik heb de Pixel 8 nog maar sinds een weekje maar dit viel mij ook op. Hopelijk verbeteren ze dit weer bij een volgende update.zunrob schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:36:
Het enige waar ik me aan irriteer, en dat is sinds de laatste update, is dat na het maken van een foto de telefoon enkele seconden nodig heeft om de foto te bewerken. Dit was eerst veel sneller. Verder ben ik prima tevreden.
Verder bevalt de telefoon erg goed (kom van een Nothing Phone 1), hier wat mij tot nu positief opvalt:
- formaat (stukje kleiner dan mijn voorgaande telefoons en dit bevalt erg goed
- de helderheid van het scherm, deze is altijd goed leesbaar
- de camera's
- de accuduur (met mijn gebruik gaat hij langer mee dan de Nothing en Oneplus 7T Pro hiervoor)
- de algehele bouwkwaliteit
- en als laatste natuurlijk de software, ben altijd een fan geweest van puur Android dus dit is perfect
Zijn er dan geen nadelen? Jawel hoor! Zo reageert het swipen vanaf de onderkant om terug naar het beginscherm te gaan niet altijd en valt zoals ik al aangaf de verwerkingstijd na het nemen van foto's wat tegen. Hetzelfde geldt voor het bewerken hiervan. Dit moet toch sneller kunnen!
Hopelijk fixen ze dit dus nog met een software update.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Hier heb ik echt nooit last van. Is het niet een kwestie van wennen aan de juiste gesture? In welke gevallen gaat het niet goed?JunkO schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:33:
[...]
Zo reageert het swipen vanaf de onderkant om terug naar het beginscherm te gaan niet altijd.
Ik heb nog geen tijd gevonden om een Pixel 9 topic te maken, dus hier nog maar even.Dubrillion schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:28:
[...]
Hier wacht ik dus sinds de Pixel 6 ook al op.
Inmiddels bevestigen meerdere nieuwssites (The Verge heeft zelfs een officiele uitnodiging ontvangen) dat hij op 13 augustus gepresenteerd wordt en waarschijnlijk een week later te koop is.
Ik koop dus geen 8 Pro, maar wat op de 9 Pro.

[ Voor 6% gewijzigd door Mad-Matt op 27-06-2024 10:54 ]
Ik gebruik gestures al jaren op andere telefoons en de Pixel registreert de swipe gewoon slechter, kan er niets anders van maken. Ondertussen ook al 2 verschillende hoesjes geprobeerd maar ook dat maakt geen verschil.Tuktop schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:49:
[...]
Hier heb ik echt nooit last van. Is het niet een kwestie van wennen aan de juiste gesture? In welke gevallen gaat het niet goed?
Het enige wat ik kan bedenken is dat de 'chin' een stukje platter is dan op voorgaande toestellen, dus moet ik mijn duim misschien wat anders neerzetten.
[ Voor 4% gewijzigd door JunkO op 27-06-2024 11:03 ]
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Heb je wellicht een dikkere case erom heen waardoor je vinger niet goed wordt gedetecteerd.JunkO schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:33:
[...]
....
Zo reageert het swipen vanaf de onderkant om terug naar het beginscherm te gaan niet altijd
...
Hopelijk fixen ze dit dus nog met een software update.
Ik had hiervoor een spigen case en had ik ook wel eens dat de "terug-gesture" niet even goed werd opgemerkt.
Maar sinds ik ben overgestapt naar een x-level case die een stuk dunner is geen probleem meer mee.
(en hij beschermd nog goed. toch wel een aantal keren laten vallen en geen beschadigingen van gehad)
Begin je wel echt helemaal onderaan het scherm? De P8 heeft wellicht een kleinere bottom bezel dan je gewend bent. Zolang je bij dat horizontale streepjes begint zou het echt altijd goed moeten gaan, tenzij er iets stuk is.JunkO schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:01:
[...]
Ik gebruik gestures al jaren op andere telefoons en de Pixel registreert de swipe gewoon slechter, kan er niets anders van maken. Ondertussen ook al 2 verschillende hoesjes geprobeerd maar ook dat maakt geen verschil.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de 'chin' een stukje platter is dan op voorgaande toestellen, dus moet ik mijn duim misschien wat anders neerzetten.
Ik heb het horizontale streepje weggehaald met root dus het raakvlak is nog weer wat kleiner dan normaal. Het zal een kwestie van wennen zijn denk ik!Tuktop schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:33:
[...]
Begin je wel echt helemaal onderaan het scherm? De P8 heeft wellicht een kleinere bottom bezel dan je gewend bent. Zolang je bij dat horizontale streepjes begint zou het echt altijd goed moeten gaan, tenzij er iets stuk is.
Ah, ja, dan denk ik dat daardoor inderdaad de gesture hotspot ook naar beneden is geschoven.JunkO schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:45:
[...]
Ik heb het horizontale streepje weggehaald met root dus het raakvlak is nog weer wat kleiner dan normaal. Het zal een kwestie van wennen zijn denk ik!
Verwijderen van de streep doet niets met het "raakvlak".JunkO schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:45:
[...]
Ik heb het horizontale streepje weggehaald met root dus het raakvlak is nog weer wat kleiner dan normaal. Het zal een kwestie van wennen zijn denk ik!
Als je een vorm van immersive mode aan hebt gezet wel.
Ik heb via Magisk de Hidenavbar module geïnstalleerd, dat is dus volgens mij inderdaad een vorm van immersive mode.Brad Pitt schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:16:
[...]
Verwijderen van de streep doet niets met het "raakvlak".
Als je een vorm van immersive mode aan hebt gezet wel.
Ik heb gezocht op de site maar kan het antwoord niet vinden. Nu lees ik vrijwel overal dat het het beste is voor de levensduur van de batterij om deze niet lager dan 20% te laten ontladen en niet meer dan 80% te laden. Nu lijkt het mij dat fabrikanten van smartphones batterij management hebben ingebouwd die de batterij veel beter gezonder kan houden dan de gemiddelde gebruiker, toch? Ze zullen vast een marge aanhouden die er voor zorgt dat de batterij nooit te veel ontladen wordt en nooit te veel oplaad.
Dat klopt enigszins. Maar "battery life" in reviews is ook zeer belangrijk voor het beeld dat potentiële klanten over het toestel krijgen. Daarom blijft het altijd een compromis. Beter nog, houd je 'm zelf altijd tussen de 20% en 80%, als méér niet nodig is.Lemwise schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:12:
Ik heb gezocht op de site maar kan het antwoord niet vinden. Nu lees ik vrijwel overal dat het het beste is voor de levensduur van de batterij om deze niet lager dan 20% te laten ontladen en niet meer dan 80% te laden. Nu lijkt het mij dat fabrikanten van smartphones batterij management hebben ingebouwd die de batterij veel beter gezonder kan houden dan de gemiddelde gebruiker, toch? Ze zullen vast een marge aanhouden die er voor zorgt dat de batterij nooit te veel ontladen wordt en nooit te veel oplaad.
Er is de optie aangepast opladen, daar leert de telefoon van je gebruik. Als je hem 's avonds aan de lader hangt dan laadt hij tot 80% en dan de laatste 20% pas voordat je hem weer gaat gebruiken. Dit zou de levensduur van je batterij ten goede komen.Lemwise schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:12:
...Nu lijkt het mij dat fabrikanten van smartphones batterij management hebben ingebouwd die de batterij veel beter gezonder kan houden dan de gemiddelde gebruiker, toch? Ze zullen vast een marge aanhouden die er voor zorgt dat de batterij nooit te veel ontladen wordt en nooit te veel oplaad.
Nieuwe update staat klaar
Softwareversies
Globaal
Pixel 5a (5G): AP2A.240705.004
Pixel 6: AP2A.240705.004
Pixel 6 Pro: AP2A.240705.004
Pixel 6a: AP2A.240705.004
Pixel 7: AP2A.240705.004
Pixel 7 Pro: AP2A.240705.004
Pixel 7a: AP2A.240705.004
Pixel-tablet: AP2A.240705.004
Pixelvouw: AP2A.240705.004
Pixel 8: AP2A.240705.005
Pixel 8 Pro: AP2A.240705.005
Pixel 8a: AP2A.240705.005
Telus
Pixel 8: AP2A.240705.005.A1
Pixel 8 Pro: AP2A.240705.005.A1
Pixel 8a: AP2A.240705.005.A1
Wat is erbij inbegrepen
De update van juli 2024 bevat bugfixes en verbeteringen voor Pixel-gebruikers – zie hieronder voor details.
Camera
Algemene verbeteringen voor camerastabiliteit onder bepaalde omstandigheden *[2]
Systeem
Algemene verbeteringen voor systeemstabiliteit en prestaties onder bepaalde omstandigheden *[3]
Gebruikersomgeving
Oplossing voor navigatie met teruggebaren werkt niet onder bepaalde omstandigheden *[1]
--------------------------------------------- --------------------------------------------- --
Toepasbaarheid van het apparaat
Er zijn oplossingen beschikbaar voor alle ondersteunde Pixel-apparaten, tenzij hieronder anders aangegeven. Sommige oplossingen kunnen provider-/regiospecifiek zijn.
*[1] Pixel 5a (5G), Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel Fold, Pixel Tablet
*[2] Pixel 8 Pro, Pixel 8
*[3] Pixel 8 Pro, Pixel 8, Pixel 8a
Softwareversies
Globaal
Pixel 5a (5G): AP2A.240705.004
Pixel 6: AP2A.240705.004
Pixel 6 Pro: AP2A.240705.004
Pixel 6a: AP2A.240705.004
Pixel 7: AP2A.240705.004
Pixel 7 Pro: AP2A.240705.004
Pixel 7a: AP2A.240705.004
Pixel-tablet: AP2A.240705.004
Pixelvouw: AP2A.240705.004
Telus
Wat is erbij inbegrepen
De update van juli 2024 bevat bugfixes en verbeteringen voor Pixel-gebruikers – zie hieronder voor details.
Camera
Algemene verbeteringen voor camerastabiliteit onder bepaalde omstandigheden *[2]
Systeem
Algemene verbeteringen voor systeemstabiliteit en prestaties onder bepaalde omstandigheden *[3]
Gebruikersomgeving
Oplossing voor navigatie met teruggebaren werkt niet onder bepaalde omstandigheden *[1]
--------------------------------------------- --------------------------------------------- --
Toepasbaarheid van het apparaat
Er zijn oplossingen beschikbaar voor alle ondersteunde Pixel-apparaten, tenzij hieronder anders aangegeven. Sommige oplossingen kunnen provider-/regiospecifiek zijn.
*[1] Pixel 5a (5G), Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel Fold, Pixel Tablet
*[2] Pixel 8 Pro, Pixel 8
*[3] Pixel 8 Pro, Pixel 8, Pixel 8a
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
Systeemupdate voorbereiden... GO!
Dit vind ik toch één van de geneugten van de Pixel telefoons: elke maand een update, dan voelt het toch op zijn minst alsof je altijd het nieuwste van het nieuwste gebruikt
Dit vind ik toch één van de geneugten van de Pixel telefoons: elke maand een update, dan voelt het toch op zijn minst alsof je altijd het nieuwste van het nieuwste gebruikt
En zelfs al bij de 6acodemann schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:38:
Systeemupdate voorbereiden... GO!
Het kan aan mij liggen maar ik vind de update wel heel smooth werken.almere schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:34:
...
Nieuwe update staat klaar
Telus
........
Dat optimaliseren bij zo'n update is alleen altijd zo tergend langzaam.ratzz schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:57:
[...]
Het kan aan mij liggen maar ik vind de update wel heel smooth werken.
En dan is dit nog maar een update van ca 28MB.
[ Voor 8% gewijzigd door Frappuccino op 03-07-2024 20:10 ]
Na veel uitzoekwerk heb ik besloten om een Pixel 8 aan te schaffen (verkozen boven de Oneplus 12R). Ik heb er geen haast mee, maar lees dat de Pixel 9 half augustus officieel aangekondigd wordt en geleverd in oktober.
Vanwege vakantiefoto's zou ik de P8 graag voor eind augustus willen hebben. Verwachten jullie een extreme pricedrop in augustus voor de P8? Of zal het weinig uitmaken als ik hem deze maand aanschaf?
Vanwege vakantiefoto's zou ik de P8 graag voor eind augustus willen hebben. Verwachten jullie een extreme pricedrop in augustus voor de P8? Of zal het weinig uitmaken als ik hem deze maand aanschaf?
Ik verwacht die pricedrop pas rond oktober. Dat was bij de Pixel 7 ook het geval (hoewel de pricedrop niet enorm was geloof ik).poekman schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:43:
Na veel uitzoekwerk heb ik besloten om een Pixel 8 aan te schaffen (verkozen boven de Oneplus 12R). Ik heb er geen haast mee, maar lees dat de Pixel 9 half augustus officieel aangekondigd wordt en geleverd in oktober.
Of wachten op Black Friday eventueel of Cyber Monday als je geen haast hebt. Dat is nu mijn plan komende dan van een Galaxy A52s 5G (geen slecht toestel eigenlijk :-) )MarnickS schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:49:
[...]
Ik verwacht die pricedrop pas rond oktober. Dat was bij de Pixel 7 ook het geval (hoewel de pricedrop niet enorm was geloof ik).
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Dat vind ik net iets te lang wachten. M'n huidige Oneplus is bijna 3 jaar oud en begint kuren te krijgen met opladen.
Ik ben eens aan het 'prutsen' geweest. Google heeft bedacht dat het opnemen van gesprekken niet meer een optie is in NL (en meerdere landen). Juist die functie wilde ik wederom gebruiken op een Pixel 8
Ik heb de applicatie ACR Phone 0.340 uit de play store geplukt.
In combinatie met Cube ACR build 2.4.262 (en de 'helper' optie) werkt het opnemen van gesprekken goed.
Gesprekken worden vastgelegd via voice control maar worden duidelijk opgenomen.
Ik heb de applicatie ACR Phone 0.340 uit de play store geplukt.
In combinatie met Cube ACR build 2.4.262 (en de 'helper' optie) werkt het opnemen van gesprekken goed.
Gesprekken worden vastgelegd via voice control maar worden duidelijk opgenomen.
Was dat ooit wel werkend op een Pixel? Op mijn Pixel 3 of Pixel 5 zat dat volgens mij ook niet "native".Yarda schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 22:09:
Google heeft bedacht dat het opnemen van gesprekken niet meer een optie is in NL (en meerdere landen). Juist die functie wilde ik wederom gebruiken op een Pixel 8
Ik heb de Pixel 8a nu 3 weken in gebruik en ik ben er zeer tevreden mee. Het is goed te merken hoe oud mijn Galaxy Tab 6A is want de Pixel is lekker snappy. Alles opent vlot, mobiel internet is veel sneller dan wifi op mijn Galaxy en het batterij gebruik is prima. 'S ochtends even een half uur aan de lader en dan zit ie weer rond de 80% en kan ik er weer 24u mee toe. Het is natuurlijk niet een top model maar hiervoor had ik een Samsung C3350 van 11 jaar oud en het is mijn eerste smartphone dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal (behalve mijn tablet) en weet dus ook niet beter.
Geen idee, mijn vorige was de "nexus one" , die ik nog steeds heb trouwens.duvekot schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 01:19:
[...]
Was dat ooit wel werkend op een Pixel? Op mijn Pixel 3 of Pixel 5 zat dat volgens mij ook niet "native".
Daar werkte het wel op. Tussentijds andere merken versleten.
Standaard niet maar met root is het altijd mogelijk (in perfecte kwaliteit).duvekot schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 01:19:
[...]
Was dat ooit wel werkend op een Pixel? Op mijn Pixel 3 of Pixel 5 zat dat volgens mij ook niet "native".
Sinds deze week een roze streep door het scherm van mijn Pixel 8. Ik heb hem geen enkele keer laten vallen of andere gekke dingen.
Check even deze pagina: https://support.google.com/pixelphone/answer/15009955?hl=nl
je apparaat heeft een apparaat-ID, zoals een IMEI- of serienummer, waarvan door Google of een geautoriseerde reparatiepartner is vastgesteld dat deze in aanmerking komt voor dit programma. Welke serie betreft dit ?!
De eerste toestel batch?
"neem je contact op met Google". Onderin staat een knop. Als je het probleem hebt, dus gewoon even de chat in gaan en ze het ID geven, dan kunnen zij het wel aangeven.
Hoi! Ik heb net de Pixel 8 pro geleverd gekregen, alleen was de batterij 0%
Wordt een telefoon niet normaal geleverd met 50% -70% om schade aan de batterij te voorkomen??
Wordt een telefoon niet normaal geleverd met 50% -70% om schade aan de batterij te voorkomen??
Bij ons waren ze niet leeg idd, dit is wel vreemd.Whiskey48 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 18:42:
Nieuw en nog gesealed?Whiskey48 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 18:42:
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
De batterij zal langzaam leeg lopen door de ruststroom.
Wellicht heb je een eerdere batch ? Opladen dunkt me , lijkt me allemaal niet zo spannend zolang een kritische (ontlading) grens niet overschreden is
Wellicht heb je een eerdere batch ? Opladen dunkt me , lijkt me allemaal niet zo spannend zolang een kritische (ontlading) grens niet overschreden is
Ja nog geseald. Ik ben hem nu aan het gebruiken, de accuduur lijkt prima.
Maar apart idd, heb ik zelf nog nooit eerder gehad een 0% batterij, hij ging ook niet aan voor het opladen.
Inmiddels contact opgenomen met Google en de P8 ter reparatie opgestuurd, kort contact gehad over wat de klacht was en een refurbished exemplaar ontvangen. Heeft totaal 1 week geduurd.GoldenLeafBird schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:00:
[...]
Toevallig wel, al twee keer helaas.
Eerste keer een paarse lijn door m'n scherm, tweede keer het groene scherm. In beide gevallen teruggestuurd en een vervangend zeer net refurbished exemplaar gehad. Beide exemplaren waren ook als nieuw. Batterij was amper gebruikt, geen krasje op te vinden.
Eigenlijk niet van nieuw te onderscheiden in mijn gevallen.
In de tussentijd een Iphone 13 mini gebruikt, dacht een goede mogelijkheid om is een Apple te gebruiken, heb voor de P8 even getwijfeld om over te stappen. Ik kan mij best voorstellen dat mensen fan zijn van iphones, maar voor mij is het niks. Na een week kon ik er nog niet aan wennen. Miste vooral de universele 'back' mogelijkheid, verschillende volume controles voor meldingen/ media e.d. Animaties zijn vloeiend maar traag. Meldingen zijn een ramp. Face ID en accuduur zijn wel top.
Hopelijk geen problemen later 🤞Whiskey48 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 06:57:
[...]
Ja nog geseald. Ik ben hem nu aan het gebruiken, de accuduur lijkt prima.
Maar apart idd, heb ik zelf nog nooit eerder gehad een 0% batterij, hij ging ook niet aan voor het opladen.
Ben ook wezen kijken voor een 8 Pro. Bij verlenging een bijbetaling van € 650. Ik wil nog even aanzien wat er prijstechnisch gebeurt als de 9 Pro uitkomt ergens in augustus (volgens de medewerker in de winkel). Misschien gaat er dan nog iets vanaf!
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
EUR 599 bij KPN maandabonnementMeubelmaker schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:51:
[...]
Hopelijk geen problemen later 🤞
Ben ook wezen kijken voor een 8 Pro. Bij verlenging een bijbetaling van € 650. Ik wil nog even aanzien wat er prijstechnisch gebeurt als de 9 Pro uitkomt ergens in augustus (volgens de medewerker in de winkel). Misschien gaat er dan nog iets vanaf!
Net even gekeken op de KPN site. Het verschil in het bedrag wat ik voorgeschoteld krijg zal ongetwijfeld worden veroorzaakt omdat ik wel de 8Pro noemde maar niet de door mij gewenste 256Gb. Ik kom op € 576 bij 128Gb en € 720 bij 256Gb.Dan valt € 650 bijbetaling bij 50plusmobiel nog wel mee.
Zijn er nog tips om connectiviteit tijdens de gesprekken te verbeteren? Mijn vrouw heeft een Pixel 8 en ik een Pixel 7 Pro. Als ik haar bel valt ze continu weg tijdens het rijden. Het moet haast wel aan haar P8 liggen, want voorheen met haar oude toestel (Huawei) kwam dit nooit voor.
Ik ben op zoek naar een andere telefoon, nu een Samsung maar die batterij is dramatisch aan het worden. Normaal gesproken kies een topmodel van Samsung van een jaar eerder of een FE editie maar ik wil wat anders.
Oneplus 12 trekt mij wel vanwege het snel opladen maar de Pixel 8 (pro) trekt mij dan weer vanwege stock Android en de camera's hoewel die bij van de Oneplus ook niet slecht zijn volgens de reviews.
Ik ben alleen wat huiverig voor de accuduur van de Pixel 8, wat zijn jullie bevindingen wat betreft de accuduur?
Oneplus 12 trekt mij wel vanwege het snel opladen maar de Pixel 8 (pro) trekt mij dan weer vanwege stock Android en de camera's hoewel die bij van de Oneplus ook niet slecht zijn volgens de reviews.
Ik ben alleen wat huiverig voor de accuduur van de Pixel 8, wat zijn jullie bevindingen wat betreft de accuduur?
Ik geloof dat je genoeg kan vinden als je in dit topic zoekt op accu of accuduur.Freezhost schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:23:
Ik ben op zoek naar een andere telefoon, nu een Samsung maar die batterij is dramatisch aan het worden. Normaal gesproken kies een topmodel van Samsung van een jaar eerder of een FE editie maar ik wil wat anders.
Ik ben zelf super tevreden over de accuduur.
Ik heb zelf nog nooit met een lege accu gezeten. Ik laad hem soms snachts op, of soms aan mijn laptop tijdens het werk.
Ik heb nu de 8pro, hiervoor een 7. Ben uiterst tevreden over de accuduur, gaat 1,5dag bij mij mee. (Frequent gebruik)
Ik gebruik zelf de 8 en ben meer dan tevreden over de accuduur. Haal over het algemeen 1,5 tot 2 dagen (met 6-7 uur SOT) uit de batterij tussen laadmomenten in. Ben verder, als ik zelf mag zeggen, ook geen poweruser
[ Voor 14% gewijzigd door HoffieJR op 12-07-2024 16:34 ]
Op mijn huidige Samsung Galaxy A52s met Android 14, neem ik mijn telefoongesprekken op met CubeACR. (Whatsapp/VOIP gesprekken opnemen lukt mij echter niet maar is niet anders). Ook is de Cube ACR helper geïnstalleerd.
https://cubeacr.app/helper.html
Heeft iemand met een Pixel 8 Pro 256Gb, het toestel wat ik binnenkort wil gaan aanschaffen, ervaring met het opnemen van telefoongesprekken en WhatsApp/VOIP gesprekken op de Pixel 8 Pro, en, zo ja, met welke app dan?
https://cubeacr.app/helper.html
Heeft iemand met een Pixel 8 Pro 256Gb, het toestel wat ik binnenkort wil gaan aanschaffen, ervaring met het opnemen van telefoongesprekken en WhatsApp/VOIP gesprekken op de Pixel 8 Pro, en, zo ja, met welke app dan?
Geen ervaring met de 8 pro, wel met de 8
Cubeacr werkt gewoon met telefoon gesprekken. Aanname: zal dan ook m.i. werken voor de pro
Whatsapp gebruik ik niet voor gesprekken, dus daarover kan ik geen oordeel geven
Cubeacr werkt gewoon met telefoon gesprekken. Aanname: zal dan ook m.i. werken voor de pro
Whatsapp gebruik ik niet voor gesprekken, dus daarover kan ik geen oordeel geven
Ik was even bang dat Google dit soort apps misschien blokkeerden. CubeACR moet zich, zo lijkt het althans, vaak in allerlei bochten wringen om hun app werkend te houden. Daarvoor bieden ze buiten de Playstore dan weer aanvullende apps aan zoals de CubeACR Helper.Yarda schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:55:
Geen ervaring met de 8 pro, wel met de 8
inderdaad, het werkt wel
Ben zelf nog even bezig met de juiste instellingen. Waar ik mezelf hoor op 100% zit het geluid van mijn gesprekspartner op pakweg op 50%. Echter, wel te verstaan dus, en dus de opname functie werkt
Hoe het (opname)geluid van mijn gesprekspartner nog te versterken is nog even puzzelen, dat dan wel weer
Ben zelf nog even bezig met de juiste instellingen. Waar ik mezelf hoor op 100% zit het geluid van mijn gesprekspartner op pakweg op 50%. Echter, wel te verstaan dus, en dus de opname functie werkt
Hoe het (opname)geluid van mijn gesprekspartner nog te versterken is nog even puzzelen, dat dan wel weer
Nieuw topic maken vind ik erg ver gaan en kon met de zoekfunctie zo niets vinden.
Ik heb sinds kort de overstap gemaakt naar een Google Pixel 8 Pro vanaf een Xiaomi 12T Pro en ben er tot nu toe erg tevreden mee. Batterij verbruik is net wat beter dan de Xiaomi in mijn ervaring.
Maar ik zit erg te stoeien met foto's en het overzicht daarvan. Op de Pixel staat standaard alleen Google Foto's en het lukte mij maar niet om alle foto's in 1 overzicht te krijgen.
Blijkbaar MOET je daarvoor backup aan hebben staan en toen werd het helemaal een drama. Ik heb namelijk meer dan 15gb aan foto's. Uiteindelijk backup uit moeten zetten en alle foto's moeten verwijderen van Google om weer mail te kunnen ontvangen..
Alternatief die ik heb geprobeerd is de Google Galerij. Dat werkt voor mij ook niet want 70% van de foto's die ik heb overgezet vanaf mijn Xiaomi geeft de Galerij aan dat die in juni (toen ik de telefoon heb gekocht) gemaakt zijn. Bijna 2000 foto's staan dus allemaal door elkaar in de maand juni waardoor je totaal geen overzicht hebt.
Is er nog een beter alternatief? Of zal ik OF moeten betalen voor extra opslag OF voor eeuwig tussen mappen moeten blijven switchen om bepaalde foto's te bekijken?
Ik heb sinds kort de overstap gemaakt naar een Google Pixel 8 Pro vanaf een Xiaomi 12T Pro en ben er tot nu toe erg tevreden mee. Batterij verbruik is net wat beter dan de Xiaomi in mijn ervaring.
Maar ik zit erg te stoeien met foto's en het overzicht daarvan. Op de Pixel staat standaard alleen Google Foto's en het lukte mij maar niet om alle foto's in 1 overzicht te krijgen.
Blijkbaar MOET je daarvoor backup aan hebben staan en toen werd het helemaal een drama. Ik heb namelijk meer dan 15gb aan foto's. Uiteindelijk backup uit moeten zetten en alle foto's moeten verwijderen van Google om weer mail te kunnen ontvangen..
Alternatief die ik heb geprobeerd is de Google Galerij. Dat werkt voor mij ook niet want 70% van de foto's die ik heb overgezet vanaf mijn Xiaomi geeft de Galerij aan dat die in juni (toen ik de telefoon heb gekocht) gemaakt zijn. Bijna 2000 foto's staan dus allemaal door elkaar in de maand juni waardoor je totaal geen overzicht hebt.
Is er nog een beter alternatief? Of zal ik OF moeten betalen voor extra opslag OF voor eeuwig tussen mappen moeten blijven switchen om bepaalde foto's te bekijken?
Je betaalt vast op de een of andere wijze voor opslag. Ik heb Google One genomen en backup (en bekijk) mijn foto's ook op mijn Synology nas. Zijn beide niet gratis. Ook mijn opslag past niet in de gratis optie van Google.
Life 's hard and then you die
Ik heb ook al jaren geleden de weg van de minste weerstand gekozen en gewoon een 100GB (inmiddels 200GB)-plan genomen. Als je jaarlijks betaalt stelt het niet zoveel voor en ik vind het wel erg makkelijk allemaal.
Ook bij familieleden raad ik dit aan zodat alle fotos 'vanzelf' terug lverschijnen als ze een nieuwe telefoon kopen.
Ook bij familieleden raad ik dit aan zodat alle fotos 'vanzelf' terug lverschijnen als ze een nieuwe telefoon kopen.
Tuktop schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:33:
Ik heb ook al jaren geleden de weg van de minste weerstand gekozen en gewoon een 100GB (inmiddels 200GB)-plan genomen. Als je jaarlijks betaalt stelt het niet zoveel voor en ik vind het wel erg makkelijk allemaal.
Ook bij familieleden raad ik dit aan zodat alle fotos 'vanzelf' terugverschijnen als ze een nieuwe telefoon kopen.
Idd. Ik koop een telefoon met maar 128gb maar laat dit lekker automatisch backupen naar Google Drive voor wat is het, €20 per jaar??Tuktop schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:33:
Nou, het is weer zo ver. Ik zit inmiddels aan m'n 3e Pixel 8 en ook deze heeft inmiddels de "green screen bug" gehad. Ik ben het inmiddels zat, en heb eigenlijk geen zin in het 3e "nieuwe" toestel van Google, maar heb volgens mij niet heel veel opties.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Android heeft een draadloze functie om je data van je oude telefoon over te zetten naar je nieuwe telefoon, persoonlijk zou ik het op deze manier doen.PostalDude schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 18:43:
Nieuw topic maken vind ik erg ver gaan en kon met de zoekfunctie zo niets vinden.
https://www.android.com/transfer-data-android-to-android/
Ik heb dat probleem niet gehad. Ben dus ook niet wezen zoeken.GoldenLeafBird schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 23:38:
Nou, het is weer zo ver. Ik zit inmiddels aan m'n 3e Pixel 8 en ook deze heeft inmiddels de "green screen bug" gehad. Ik ben het inmiddels zat, en heb eigenlijk geen zin in het 3e "nieuwe" toestel van Google, maar heb volgens mij niet heel veel opties.
Iemand een idee?
Had ik ook zo gedaan maar toen kregen mijn foto's allemaal een nieuwe datum, de datum van de overdracht naar de nieuwe telefoon.XWB schreef op zondag 14 juli 2024 @ 00:34:
[...]
Android heeft een draadloze functie om je data van je oude telefoon over te zetten naar je nieuwe telefoon, persoonlijk zou ik het op deze manier doen.
https://www.android.com/transfer-data-android-to-android/
Gebruik al een paar weken de Soul Browser naar alle tevredenheid, de install was via Playstore.
Nu zie ik bij mijn P8P, bij het Batterijgebruik dat deze browser 3x vermeld staat.
Mijn vraag is Waarom 3x en hoe pas ik dit aan ?
Heb deze browser verwijderd, reboot en er staat niets meer bij batterijgebruik
Na een nieuwe install en even wachten staan ze er alle drie weer
iemand een idee
bij voorbaat dank
Nu zie ik bij mijn P8P, bij het Batterijgebruik dat deze browser 3x vermeld staat.
iemand een idee
bij voorbaat dank
/f/image/lRqwBV6XAXbkx658IUJEhEDq.png?f=fotoalbum_large)
Dat zou je toch aan de Soul Browser developers moeten vragen ipv in dit topic? Staat los van welk Android toestel je hebt lijkt me..Dinkelman schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:15:
Gebruik al een paar weken de Soul Browser naar alle tevredenheid, de install was via Playstore.
iemand een idee
bij voorbaat dank[Afbeelding]
Misschien separate achtergrond processen zoals hun ingebouwde downloader. Dat die als "los" gezien worden door het OS.
Helaas ben ik mijn JVC buds kwijt geraakt tijdens een weekendje weg met de familie, vermoedelijk uit het voorvakje gevallen. 
Ben nu op zoek naar nieuw buds om af en toe te kunnen gebruiken voor oa meetings, podcasts en muziek luisteren. Het liefste zou ik Pixel Buds gaan gebruiken, in hoeverre zijn de Pro's beter kwa geluid en pasvorm? Hoe zijn jullie ervaringen?

Ben nu op zoek naar nieuw buds om af en toe te kunnen gebruiken voor oa meetings, podcasts en muziek luisteren. Het liefste zou ik Pixel Buds gaan gebruiken, in hoeverre zijn de Pro's beter kwa geluid en pasvorm? Hoe zijn jullie ervaringen?
Whatever.
review: Elf luxe in-ears - Om in je oren te knopen - UpdateHarmen schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:09:
Helaas ben ik mijn JVC buds kwijt geraakt tijdens een weekendje weg met de familie, vermoedelijk uit het voorvakje gevallen.
Heb sinds een aantal weken een Pixel 8a. Toestel bevalt op zich prima maar waar ik mij mateloos aan erger is dat notificaties van bepaalde apps alleen binnenkomen na activering van het scherm.
Gmail met name, nos app. Whatsapp komt wel meteen binnen.
Ben goed bekend met Android, aan de instellingen kan het niet liggen.
Zie op internet meer gebruikers met dezelfde issues:
https://www.reddit.com/r/...is_there_a_fix/?rdt=39797
https://www.reddit.com/r/...notifications_on_pixel_8/
Zijn er gebruikers op dit forum die dit herkennen en wellicht een oplossing weten ?
Zijn er gebruikers op dit forum die dit herkennen en wellicht een oplossing weten ?
Geen Soundcore oortjes in deze lijst??
Bijzonder want deze zijn aardig populair en geven veruit de meeste bang for bucks.
Ja, komt door de brakke implementatie van doze door de GMail app. Dit speelt al jaren.HRJ schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:09:
Root plus doze disable en notificaties komen meteen binnen.
Dacht dat het aan mij lag (misschien verkeerde knop of zoiets gerukt )heb toen die tijd 3x fabrieksinstellingen gedaan en wat u zegt de datums kloppen niet meer, hele oude fotos zijn nou bovenaan de lijst . Dit is voor mij de irritantste geval op de p8 pro nou 😬Meubelmaker schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:56:
[...]
Had ik ook zo gedaan maar toen kregen mijn foto's allemaal een nieuwe datum, de datum van de overdracht naar de nieuwe telefoon.
Als er een how to is hou ik me aanbevolen 😁😁😁
Misschien helpt dit om je probleem op te lossen: https://sethflowers.com/g...oogle-takeout-photos.htmlcemeli schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:22:
[...]
Dacht dat het aan mij lag (misschien verkeerde knop of zoiets gerukt )heb toen die tijd 3x fabrieksinstellingen gedaan en wat u zegt de datums kloppen niet meer, hele oude fotos zijn nou bovenaan de lijst . Dit is voor mij de irritantste geval op de p8 pro nou 😬
#MeToo 👊cemeli schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:22:
[...]
Dacht dat het aan mij lag (misschien verkeerde knop of zoiets gerukt )heb toen die tijd 3x fabrieksinstellingen gedaan en wat u zegt de datums kloppen niet meer, hele oude fotos zijn nou bovenaan de lijst . Dit is voor mij de irritantste geval op de p8 pro nou 😬
Ik herken dit ook op mijn Pixel 6 Pro en ik stoor me er ook mateloos aan. Ik ben nog altijd heel tevreden met het toestel, maar dit is helaas het enige grote probleem dat ik al sinds dag 1 heb. Ik heb dit zitten uitzoeken want na alles geprobeerd te hebben bleef dit probleem zich voordoen. Het is een Android-probleem, niet zozeer Pixel gerelateerd. Mijn andere toestel (Samsung) heeft dit ook.HRJ schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:09:
Heb sinds een aantal weken een Pixel 8a. Toestel bevalt op zich prima maar waar ik mij mateloos aan erger is dat notificaties van bepaalde apps alleen binnenkomen na activering van het scherm.
Het blijkt te liggen aan de Android Doze modus, die bewust zo geïmplementeerd is. Als het toestel stand-by staat, checkt het op de achtergrond nog maar periodiek op nieuwe meldingen. Hoe langer stand-by actief is, hoe groter de tussenposes van het checken op meldingen. Als je je toestel unlockt, of je bent toevallig net bezig op je toestel, dan komen de meldingen wel direct binnen.
Sommige apps (WhatsApp, Bel-app, Sms-app, etc.) geven wel altijd direct meldingen door, ongeacht hoe lang het toestel al stand-by staat omdat dit meldingen met hoge prioriteit zijn. Het is aan de app-ontwikkelaar om te bepalen of hun meldingen hoge prioriteit hebben, dus het verschilt inderdaad per app.
Hier meer informatie over Android Doze: https://developer.android...device-state/doze-standby
De enige oplossing die echt werkt is om via ADB de Android Doze modus uit te schakelen. Dit moet je echter wel elke keer na een reboot weer handmatig opnieuw doen.
Ik heb inmiddels via adb doze uitgeschakeld. Er is ook een app automate waarbij je dit kunt regelen maar
dat gaat mijn pet te boven.
dat gaat mijn pet te boven.
Hmm dit is vreemd, mijn vrouw heeft een P7 en ik een P8, maar beiden ervaren we dit óók met WhatsApp. Sommige berichten zien we / melden zich echt pas als we onze telefoons unlocken..Webo schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:15:
[...]
Ik herken dit ook op mijn Pixel 6 Pro en ik stoor me er ook mateloos aan. Ik ben nog altijd heel tevreden met het toestel, maar dit is helaas het enige grote probleem dat ik al sinds dag 1 heb. Ik heb dit zitten uitzoeken want na alles geprobeerd te hebben bleef dit probleem zich voordoen. Het is een Android-probleem, niet zozeer Pixel gerelateerd. Mijn andere toestel (Samsung) heeft dit ook.
Het blijkt te liggen aan de Android Doze modus, die bewust zo geïmplementeerd is. Als het toestel stand-by staat, checkt het op de achtergrond nog maar periodiek op nieuwe meldingen. Hoe langer stand-by actief is, hoe groter de tussenposes van het checken op meldingen. Als je je toestel unlockt, of je bent toevallig net bezig op je toestel, dan komen de meldingen wel direct binnen.
Sommige apps (WhatsApp, Bel-app, Sms-app, etc.) geven wel altijd direct meldingen door, ongeacht hoe lang het toestel al stand-by staat omdat dit meldingen met hoge prioriteit zijn. Het is aan de app-ontwikkelaar om te bepalen of hun meldingen hoge prioriteit hebben, dus het verschilt inderdaad per app.
Hier meer informatie over Android Doze: https://developer.android...device-state/doze-standby
De enige oplossing die echt werkt is om via ADB de Android Doze modus uit te schakelen. Dit moet je echter wel elke keer na een reboot weer handmatig opnieuw doen.
Nu je het zeg; ik heb dit probleem bij WhatsApp inderdaad ook sporadisch, maar dan gek genoeg wel alleen bij groepschats en berichten van kanalen.Joster schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:12:
[...]
Hmm dit is vreemd, mijn vrouw heeft een P7 en ik een P8, maar beiden ervaren we dit óók met WhatsApp. Sommige berichten zien we / melden zich echt pas als we onze telefoons unlocken..
Thanks, na wat onderzoek bij de Liberty 4 NC uitgekomen. Heb ze zojuist besteld bij Amazon (Prime aanbieding 58,99 euro)Whiskey48 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:14:
[...]
Geen Soundcore oortjes in deze lijst??
Bijzonder want deze zijn aardig populair en geven veruit de meeste bang for bucks.
Whatever.
Ga je geen spijt van kijgen, de Noise Canceling werkt erg goed en in gebruik in calls veel prettiger dan bijvoorbeeld de airpodsHarmen schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:11:
[...]
Thanks, na wat onderzoek bij de Liberty 4 NC uitgekomen. Heb ze zojuist besteld bij Amazon (Prime aanbieding 58,99 euro)
Zou best de eerste batch kunnen zijn. Ik heb die van mij in oktober 2023 gekocht en heb hetzelfde probleem:Noresponse schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:31:
[...]
je apparaat heeft een apparaat-ID, zoals een IMEI- of serienummer, waarvan door Google of een geautoriseerde reparatiepartner is vastgesteld dat deze in aanmerking komt voor dit programma. Welke serie betreft dit ?!
De eerste toestel batch?
:strip_exif()/f/image/umiNhy9TNQ2WRIEeTC9rwsYO.jpg?f=fotoalbum_large)
Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires