Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-06 23:18
MikeyMan schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:56:
[...]

Een vinger op meerdere posities?

Ik heb beide duimen en wijsvingers ingeleerd nu.
Ja 1 vinger 2x laten scannen.

En ook als je een screen protector hebt, deze modus opzetten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASUevFICa10UxyR6qcYn7lxC6JQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Mb3KuK32jbJGamRYx5kutabo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:21
ErikKam schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:14:
[...]

Ik heb weinig ervaring, vorige week wel 2x gebruikt met een auto van de zaak.
Ik heb wel een keer gehad dat de telefoon ineens tijdens mijn rit volledig opnieuw opstarte.
Geen idee of dit met Android Auto te maken had of een andere oorzaak had.
Inmiddels is er alweer een update van Android Auto geïnstalleerd, en na die tijd heb ik het probleem gelukkig niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
Weet iemand wanneer de update voor april beschikbaar is voor de Google Pixel 8?
Normaal altijd rond de 5e van de maand. Ik ben al een paar dagen aan het checken op updates, maar hier nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-06 21:57
de update is hier ook nog niet binnen op Pixel 8
we zullen nog even moeten wachten dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwachten we iets spannends?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piksol8
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 19-04 13:08
Ben dus niet de enige die de update voor de pixel 8 nog niet hebt mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:27
Meestal komt de update de donderdag na een week na dat het het bekend is gemaakt op internet, dus zal hier ongeveer volgende week woensdag laat of donderdag zijn.
Dit is waar ik me een beetje aan vasthoudt en wat bij mij een beetje klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Gebruikt hier weleens iemand desktop mode? Ik heb het een tijd terug gebruikt op mijn pixel 8a, gewoon om eens te testen, en het werkte. Vandaag was ik mijn laptop vergeten mee te nemen naar het werk en zou het heel handig zijn geweest om desktop mode op mijn telefoon te kunnen gebruiken, maar het werkte niet meer. Je moet er drie opties voor aanvinken in developer settings:
Afbeeldingslocatie: https://static1.anpoimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2024/05/pixel-8-external-display-3.jpg
Maar de optie "Force desktop mode" is niet aanwezig op mijn telefoon. Ik heb nog geprobeert die aan te zetten via ADB ( adb shell settings put global force_desktop_mode_on_external_displays 1 ), maar dat maakte niet uit. Maar het irritante is dat het dus gewoon gewerkt heeft, een tijd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
Nee, maar normaal gesproken heb ik 'm altijd rond de 5e van de maand. Dit is voor het eerst dat het zolang duurt.... Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:16

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Piksol8 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:37:
Ben dus niet de enige die de update voor de pixel 8 nog niet hebt mogen ontvangen.
Ik ook niet. Die van mij zit nog op maart en wil ook niet updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:10
Byte_Me schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:01:
Maar de optie "Force desktop mode" is niet aanwezig op mijn telefoon. Ik heb nog geprobeert die aan te zetten via ADB ( adb shell settings put global force_desktop_mode_on_external_displays 1 ), maar dat maakte niet uit. Maar het irritante is dat het dus gewoon gewerkt heeft, een tijd geleden.
Nee die optie zie ik bij mij ook niet (meer) inderdaad. Tijdje geleden zat ik in een hotel, en wilde ik de TV als secundair scherm aansluiten, met fullscreen de Ziggo app. Dat lukte me niet meer, terwijl ik dat voorheen ook wel eens heb gedaan. Nu moest ik dus naar een screen mirror kijken, met van die zwarte randen eromheen. Zelfde probleem, waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joenos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-04 09:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, wereld van verschil zeg! Dat ik dit nog mee maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:42
Softwareversies
Wereldwijd
Pixel 6: BP1A.250405.007
Pixel 6 Pro: BP1A.250405.007
Pixel 6a: BP1A.250405.007
Pixel 7: BP1A.250405.007.B1
Pixel 7 Pro: BP1A.250405.007.B1
Pixel 7a: BP1A.250405.007.B1
Pixeltablet: BP1A.250405.007
Pixelvouw: BP1A.250405.007.B1
Pixel 8: BP1A.250405.007.B1
Pixel 8 Pro: BP1A.250405.007.B1
Pixel 8a: BP1A.250405.007.B1
Pixel 9: BP1A.250405.007
Pixel 9 Pro: BP1A.250405.007
Pixel 9 Pro XL: BP1A.250405.007
Pixel 9 Pro Fold: BP1A.250405.007
Pixel 9a: BD4A.250405.003
Taiwan+EMEA
Pixel 9: BP1A.250405.007.A1
Pixel 9 Pro: BP1A.250405.007.A1
Pixel 9 Pro XL: BP1A.250405.007.A1
Pixel 9 Pro Fold: BP1A.250405.007.A1
Verizon
Pixel 9: BP1A.250405.007.D1
Pixel 9 Pro: BP1A.250405.007.D1
Pixel 9 Pro XL: BP1A.250405.007.D1
Pixel 9 Pro Fold: BP1A.250405.007.D1
Deutsche Telekom
Pixel 9: BP1A.250405.007.C1
Pixel 9 Pro: BP1A.250405.007.C1
Pixel 9 Pro XL: BP1A.250405.007.C1
Pixel 9 Pro Fold: BP1A.250405.007.C1
Wat is inbegrepen
De update van april 2025 bevat bugfixes en verbeteringen voor Pixel-gebruikers – zie hieronder voor details
Biometrie
Oplossing voor problemen met vingerafdrukherkenning en respons onder bepaalde omstandigheden.*[1]
Camera
Oplossing voor verbeteringen in de stabiliteit van de camera bij in- en uitzoomen onder bepaalde omstandigheden.*[2]
Weergave en grafische weergave
Oplossing voor probleem met flikkerende schermhelderheid bij gebruik van videostreaming-apps onder bepaalde omstandigheden.*[1]
Gebruikersinterface
Oplossing voor probleem met overlappende weergaven van de weerklok op het vergrendelscherm onder bepaalde omstandigheden.*[1]
Oplossing voor probleem met Pixel Launcher bij het aanmaken van een nieuwe gebruiker of het wisselen van gebruikers onder bepaalde omstandigheden.*[1]

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:07
Nieuwe update, nieuwe problemen.

Iemand problemen met WhatsApp na deze update?
Bij mij opent WhatsApp niet meer. Venster komt even snel naar voren maar sluit meteen weer.
Op mijn samsung tab werkt het goed.

Heb de cache al verwijderd, data nog niet want dan moet ik WhatsApp opnieuw instellen en ik weet niet of hij de backup heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nope, niks aan de hand hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:35
Hier ook niets aan de hand. Status van de backup staat in WhatsApp bij Instellingen > Chats > Back-up van chats. Daar vind je ook de optie om nu een backup te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
Tuktop schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:57:
Hier ook niets aan de hand. Status van de backup staat in WhatsApp bij Instellingen > Chats > Back-up van chats. Daar vind je ook de optie om nu een backup te maken.
Ik kom helemaal niet in WhatsApp,hij sluit meteen.
Ik kan dus niks nakijken. Ik heb ingesteld om elke nacht een backup te maken.
Zit niks anders op dan opnieuw installeren en hopen dat het goed gaan 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
SpiriTNL schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:03:
[...]

Ik kom helemaal niet in WhatsApp,hij sluit meteen.
Ik kan dus niks nakijken. Ik heb ingesteld om elke nacht een backup te maken.
Zit niks anders op dan opnieuw installeren en hopen dat het goed gaan 🫣
Note to self: eerst koffie.
Dom van me... Ik hoop met je mee dat de backup recent is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:37
Je kan via je webbrowser naar drive gaan en dan zie je van wanneer de backup is: https://drive.google.com/drive/u/0/backups

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
Barfman schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:27:
Je kan via je webbrowser naar drive gaan en dan zie je van wanneer de backup is: https://drive.google.com/drive/u/0/backups
Thnx, laatste backup is van deze morgen 👍
Alleen kan ik WhatsApp niet meer instaleren 🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblauwblomme
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:13
Gisteren ook de update ontvangen op P8. Tijdens de update verloor mijn P8 de verbinding met het wifi-netwerk thuis en sinds de update ziet hij geen enkel wifi-netwerk meer.

In het drop-down-menu staat wifi ingeschakeld, maar in het instellingen-menu staat wifi uit. Als ik handmatig in het menu wifi inschakel, schakelt de telefoon zelf na enkele seconden wifi terug uit.

Reddit staat vol met identieke klachten, zonder oplossing voorlopig. Nog iemand last van dit probleem?

(Bij de vorige update schakelde mijn P8 zichzelf te pas en te onpas uit. Dit raakte na heel wat zoekwerk opgelost met een update van de Play Store-app. Leuk zo, die jarenlange updates als er bij elke update iets verkeerd loopt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
joblauwblomme schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:14:
Gisteren ook de update ontvangen op P8. Tijdens de update verloor mijn P8 de verbinding met het wifi-netwerk thuis en sinds de update ziet hij geen enkel wifi-netwerk meer.

In het drop-down-menu staat wifi ingeschakeld, maar in het instellingen-menu staat wifi uit. Als ik handmatig in het menu wifi inschakel, schakelt de telefoon zelf na enkele seconden wifi terug uit.

Reddit staat vol met identieke klachten, zonder oplossing voorlopig. Nog iemand last van dit probleem?

(Bij de vorige update schakelde mijn P8 zichzelf te pas en te onpas uit. Dit raakte na heel wat zoekwerk opgelost met een update van de Play Store-app. Leuk zo, die jarenlange updates als er bij elke update iets verkeerd loopt...)
Wat vreemd. Ik zie op Reddit trouwens geen recente klachten hierover, of bedoelde je oude klachten?
Wel balen dat je zoveel issues hebt na updates.

Heb je dit al eens geprobeerd? Settings > System > Reset options > Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth. Alle bekende Wifinetwerken worden dan wel vergeten, dus je zult dan per netwerk opnieuw het wachtwoord moeten invoeren.

Je zou ook even Safe Mode kunnen proberen, om uit te sluiten dat het een 3rd party app is die de problemen veroorzaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Tuktop op 11-04-2025 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblauwblomme
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:13
Ik ga ervanuit dat we qua updates een beetje achter lopen op de rest van de wereld, dus threads van ongeveer een maand oud zou ik niet meteen oude klachten noemen... Het zijn allemaal klachten over wifi na een update naar Android 15.

De reset heb ik geprobeerd. Helaas zonder succes.

(De telefoon opnieuw opstarten verloopt ook niet probleemloos. Hij blijft hangen bij het afsluiten en ik moet hem geforceerd afsluiten en dan weer geforceerd opstarten.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
joblauwblomme schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:31:
Ik ga ervanuit dat we qua updates een beetje achter lopen op de rest van de wereld, dus threads van ongeveer een maand oud zou ik niet meteen oude klachten noemen... Het zijn allemaal klachten over wifi na een update naar Android 15.

De reset heb ik geprobeerd. Helaas zonder succes.

(De telefoon opnieuw opstarten verloopt ook niet probleemloos. Hij blijft hangen bij het afsluiten en ik moet hem geforceerd afsluiten en dan weer geforceerd opstarten.)
Muah, de updates krijgen we eigenlijk altijd vrijwel direct toch? Qua features die server side worden uitgerold, lopen we inderdaad wel flink achter in Europa.
Er gaan wel een hoop rare dingen mis bij jou... misschien dat er toch wat mis is met de hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarda
wazig hier, 2x Pixel 8 thuis. De 1e pakt de update van april probleemloos. Het andere toestel geeft aan: "systeem update" voorbereiden. Vervolgens... de melding: "je apparaat is up-to-date. En geen update zodat deze nog op maart staat. Toestel wel even uitgezet. Dezelfde melding.
Allemaal niet zo ramp, maar vreemd 8)7

edit
24 uur later , update zonder gedoe

[ Voor 6% gewijzigd door Yarda op 13-04-2025 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:07
joblauwblomme schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:14:

Hier valt de wifi ook regelmatig weg sinds de update (Pixel 8 pro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Voor wie Gemini gebruikt: sinds vandaag zag ik bij de Gemini instellingen > Apps, ook Spotify staan om te koppelen. Eindelijk. Nu Google Home nog, en dan kan de GA fallback er wat mij betreft af (dat is volgens mij ook Googles plan, gezien de uitfasering van GA).

[ Voor 3% gewijzigd door Tuktop op 15-04-2025 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ahhhh kak, had ik deze thread nou maar gecheckt. Ik heb vanmorgen de update gedraaid, duurde dik een half uur, en sindsdien krijg ik geen notificaties meer van WhatsApp.

Verder lijkt alles te werken, maarja, als je notificaties ineens niet krijgt terwijl het wel aan staat, heb je natuurlijk ook geen idee wat er wel en niet werkt.

Edit:
Na een uur of twee heeft het probleem zichzelf verholpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ohmarinus op 16-04-2025 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik krijg het met de 8A niet voor elkaar om de assistent knop van mn Bose QC35ii aan de praat te krijgen. Meer mensen ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

MikeyMan schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:17:
Ik krijg het met de 8A niet voor elkaar om de assistent knop van mn Bose QC35ii aan de praat te krijgen. Meer mensen ervaring mee?
Ik heb ze beiden ook, hij zegt bij mij: 'open the google assistant on your phone then try that button again' NB ik gebruik nooit die knop en ik gebruik niet de Google assistant op de telefoon.
Komt dit overeen met jou en is het niet wat je wilt?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:46
MikeyMan schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:17:
Heeft vast te maken met het uitfaseren van de Google Assistent .. en volgens mij komt er geen nieuwe link naar Gemini voor de QC35ii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

True schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:49:
[...]

Ik heb ze beiden ook, hij zegt bij mij: 'open the google assistant on your phone then try that button again' NB ik gebruik nooit die knop en ik gebruik niet de Google assistant op de telefoon.
Komt dit overeen met jou en is het niet wat je wilt?
Yup, dat heb ik ook... Had voorheen netjes de interactie met assistent. Nu dus niet meer.

Alexa lijkt ook niet te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

duvekot schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:26:
[...]

Heeft vast te maken met het uitfaseren van de Google Assistent .. en volgens mij komt er geen nieuwe link naar Gemini voor de QC35ii.
Heel fijn... Het is niets anders dan een knop-druk om de interactie te starten. Zou toch niet al te moeilijk moeten zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

MikeyMan schreef op woensdag 16 april 2025 @ 21:20:
[...]

Heel fijn... Het is niets anders dan een knop-druk om de interactie te starten. Zou toch niet al te moeilijk moeten zijn...
Ik zou Bose een support bericht sturen, zie het nog wel gebeuren dat zij het in hun app gaan fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Tuktop schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 01:55:
Hmm, ik had 'niet storen' in de quick settings staan en die gebruik dagelijks zeer vaak. Nu zit dat ineens in een submenu van de tile 'modi'... Heeft iemand toevallig een manier gevonden om een bepaalde modus weer als directe toggle in de quick settings te krijgen?
Voor wie dit ook irritant vindt: https://www.androidauthor...disturb-shortcut-3545687/

Yay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Laatst online: 15:34
Sinds de laatste upday is bij mij wel het tot 80% laden om zeep. :/
De vorige keer kreeg ik het terug door het te toggelen en de 8 opnieuw op te starten maar deze keer wil het niet.

Heeft iemand nog andere opties?

[ Voor 8% gewijzigd door Frappuccino op 19-04-2025 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:40
Het valt mij op dat er minder te zien is op de status balk, voorheen kon ik minimaal aan de rechterkant het batterij percentage, de wifi en telecom provider zien. Nu alleen nog maar het batterij percentage en de telecom provider. Dat is in zo verre vervelend dat ik het wel fijn vind om te zien of ik met wifi verbonden ben. Nu kan ik wel de percentage weergave bij de batterij verwijderen maar dan heb ik weer geen zicht op de batterij status.

De enige verandering die ik kan zien zover het klopt is dat al als de statusbalk naar beneden trek dat het batterij percentage is verdwenen en dat er nu staat hoeveel ik over heb, dus bijvoorbeeld 2dagen, 4 uur i.p.v. het . Zo krijg je de balk natuurlijk wel vol. Ik heb al eens gekeken of ik de items in de statusbalk kan aanpassen maar daar zie ik geen optie voor behalve dan het batterij percentage verwijderen maar dat wil ik dus ook niet.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:41
Frappuccino schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:34:
De vorige keer kreeg ik het terug door het te toggelen en de 8 opnieuw op te starten maar deze keer wil het niet.

Same... Wel vervelende bug...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-06 22:10
Frappuccino schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:34:

Wat bij mij hielp is eenmalig doorladen tot 100%. En dan niet van de lader halen als hij de 100% heeft bereikt, maar pas als er een shield-symbooltje bij de batterij verschijnt. Dat kan best even duren. Daarna stopt hij weer netjes bij 80% (totdat de telefoon vindt dat het wederom tijd is om de batterij te calibreren, dan het bovenstaande herhalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Laatst online: 15:34
Out.of.Control schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:15:
[...]

Wat bij mij hielp is eenmalig doorladen tot 100%. En dan niet van de lader halen als hij de 100% heeft bereikt, maar pas als er een shield-symbooltje bij de batterij verschijnt. Dat kan best even duren. Daarna stopt hij weer netjes bij 80% (totdat de telefoon vindt dat het wederom tijd is om de batterij te calibreren, dan het bovenstaande herhalen).
Volgens mij stond het schildje er vanmorgen bij, weet het niet helemaal zeker meer.
Misschien was ie toch nog aan het callibreren, maar dan had ie er nu meerdere laadsessies voor nodig.

Ga er de volgende keer op letten en als ie weer 100% is of het schildje er dan bij staat.

Thanks voor de tip iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:01
We liggen net te slapen, terwijl ik opeens een knal hoor en brandende elektrische componenten ruik. Blijkt de oplader van de Stand 2 kapot te zijn geknald. Oplader, kabel en stand 2 zelf zijn de originele producten. Wat zou dit veroorzaakt kunnen hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXbqahVEYW6ZdxLZ7GuGkZS2gYU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1z4NMDnfwpen9AoAgVEq5RKF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

zunrob schreef op zondag 20 april 2025 @ 00:58:
We liggen net te slapen, terwijl ik opeens een knal hoor en brandende elektrische componenten ruik. Blijkt de oplader van de Stand 2 kapot te zijn geknald. Oplader, kabel en stand 2 zelf zijn de originele producten. Wat zou dit veroorzaakt kunnen hebben?

[Afbeelding]
WTF is een 'Stand 2' en een defecte lader kan dit veroorzaken :>

Edit: Ah, een 'Google Pixel Stand' (2nd gen).
Ik zou contact opnemen met de verkoper en vragen voor een vervangende lader en kabel.

[ Voor 9% gewijzigd door True op 20-04-2025 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
True schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:58:
[...]

WTF is een 'Stand 2' en een defecte lader kan dit veroorzaken :>

Edit: Ah, een 'Google Pixel Stand' (2nd gen).
Ik zou contact opnemen met de verkoper en vragen voor een vervangende lader en kabel.
Sorry, dacht dat de term Stand 2 voldoende was. :) Het apparaat is net 2 jaar oud, dus denk niet dat er qua garantie nog iets gebeurt. Overigens niet eerder meegemaakt dat een oplader defect gaat. Gezien dit de originele Google lader is die toen 30 euro los kostte had ik dit ook niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik heb sinds kort de Pixel 8 Pro in gebruik maar ben op zoek naar de instelling om per SIM een default ringtone in te stellen. Weet iemand waar ik die instelling kan vinden? Ik heb een privé en werk SIM en wil graag aan de ringtone horen in welke hoedanigheid ik wordt gebeld.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
evilution schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:39:
Ik heb sinds kort de Pixel 8 Pro in gebruik maar ben op zoek naar de instelling om per SIM een default ringtone in te stellen. Weet iemand waar ik die instelling kan vinden? Ik heb een privé en werk SIM en wil graag aan de ringtone horen in welke hoedanigheid ik wordt gebeld.
Onderaan het sound & vibration menu staat de optie "Work Profile Sounds" en daar kan je voor je work profiel andere geluiden instellen.
(Ik neem aan dat je een work profiel gebruikt voor alles wat werk gerelateerd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

duvekot schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:14:
[...]

Onderaan het sound & vibration menu staat de optie "Work Profile Sounds" en daar kan je voor je work profiel andere geluiden instellen.
(Ik neem aan dat je een work profiel gebruikt voor alles wat werk gerelateerd is)
Nee, ik gebruik geen werkprofiel. Bij mijn vorige telefoon (Nokia 8 ) had ik dat ook niet maar kon desondanks een ringtone per SIM instellen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
evilution schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:34:
[...]

Nee, ik gebruik geen werkprofiel. Bij mijn vorige telefoon (Nokia 8 ) had ik dat ook niet maar kon desondanks een ringtone per SIM instellen.
Werk profiel is wel heel prettig vind ik persoonlijk .. en volgens mij is dat de enige manier om eea te splitsen op een Pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

duvekot schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:59:
[...]

Werk profiel is wel heel prettig vind ik persoonlijk .. en volgens mij is dat de enige manier om eea te splitsen op een Pixel.
Mijn vraag is eigenlijk hoe ik zonder werk- en privéprofiel per SIM een default ringtone kan instellen. Als dat niet kan is dat ook een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
evilution schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:32:
[...]

Mijn vraag is eigenlijk hoe ik zonder werk- en privéprofiel per SIM een default ringtone kan instellen. Als dat niet kan is dat ook een antwoord.
Volgens mij heeft @duvekot gelijk en heb je daarmee inderdaad je antwoord. En misschien zijn er apps voor? In de gauwigheid zag ik DualSimRinger voorbij komen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:05
Ik zit te twijfelen tussen de Pixel 8a en de S24. Nu is de S24 een stapje hoger/beter dan de Pixel 8a, maar ook een stapje prijziger.

Wat ik nou niet kan vinden/vergelijken is de kwaliteit van de microphone bij luide muziek. Mijn huidige Galaxy A41 kan ik op een festival prima filmen zonder krakend geluid, maar hoe zit dat bij de Pixel 8a?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit94
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik film en fotografeer veel met mijn 8A. Ik heb nog geen kraken waargenomen. In de video, die ik afgelopen week nam achterop een motor waar er heel veel lawaai was, is te merken dat het algehele volume verlaagd wordt zodat er geen pieken of gekraak waar te nemen zijn. Met magische editor in Google Foto's heb ik achteraf windruis verwijderd en dan is zelfs zachtjes ons gesprek van binnen onze helm te horen. Dit alles wil zeggen dat Google heel ver komt in de software en verwerking en hiermee dezelfde of betere resultaten haalt dan apparaten met betere hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Was recent bij een concert. Wat filmpjes opgenomen, en de geluidskwaliteit viel me zeer positief op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:42
Softwareversies
Wereldwijd
Pixel 6: BP1A.250505.005
Pixel 6 Pro: BP1A.250505.005
Pixel 6a: BP1A.250505.005
Pixel 7: BP1A.250505.005.B1
Pixel 7 Pro: BP1A.250505.005.B1
Pixel 7a: BP1A.250505.005.B1
Pixeltablet: BP1A.250505.005
Pixelvouw: BP1A.250505.005.B1
Pixel 8: BP1A.250505.005.B1
Pixel 8 Pro: BP1A.250505.005.B1
Pixel 8a: BP1A.250505.005.B1
Pixel 9: BP1A.250505.005
Pixel 9 Pro: BP1A.250505.005
Pixel 9 Pro XL: BP1A.250505.005
Pixel 9 Pro Fold: BP1A.250505.005
Pixel 9a: BD4A.250505.003
Taiwan en EMEA
Pixel 9: BP1A.250505.005.A1
Pixel 9 Pro: BP1A.250505.005.A1
Pixel 9 Pro XL: BP1A.250505.005.A1
Pixel 9 Pro Fold: BP1A.250505.005.A1
Verizon
Pixel 9: BP1A.250505.005.D1
Pixel 9 Pro: BP1A.250505.005.D1
Pixel 9 Pro XL: BP1A.250505.005.D1
Pixel 9 Pro Fold: BP1A.250505.005.D1
Deutsche Telekom
Pixel 9: BP1A.250505.005.C1
Pixel 9 Pro: BP1A.250505.005.C1
Pixel 9 Pro XL: BP1A.250505.005.C1
Pixel 9 Pro Fold: BP1A.250505.005.C1

Wat is inbegrepen
De update van mei 2025 bevat bugfixes en verbeteringen voor Pixel-gebruikers. Zie hieronder voor meer informatie.
Audio
Probleem met microfoonopnamekwaliteit in bepaalde apps opgelost*[1]
Bluetooth
Problemen met Bluetooth-koppeling opgelost bij sommige smartwatches onder bepaalde omstandigheden*[1]
Kader
Er is een probleem opgelost waarbij de secundaire taal onder bepaalde omstandigheden in de Snelle instellingen werd weergegeven*[1]
-----------------------------------------------------------------------------------------
Toepasbaarheid per apparaat
Tenzij hieronder anders vermeld, zijn er oplossingen beschikbaar voor alle ondersteunde Pixel-apparaten. Sommige oplossingen zijn mogelijk specifiek voor bepaalde providers en/of regio's.
*[1] Pixel 6, Pixel 6 Pro, Pixel 6a, Pixel 7, Pixel 7 Pro, Pixel 7a, Pixel 8, Pixel 8 Pro, Pixel 8a, Pixel Fold, Pixel Tablet, Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL, Pixel 9 Pro Fold en Pixel 9a

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
duvekot schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:38:
[...]

Dat is voor de 128Gb versie .. en dat is niet heel veel opslag tegenwoordig. Ik heb een Pixel 8 256Gb .. en daarvan zit nu al 140Gb vol.
Ik vraag mij altijd af hoe mensen het voor elkaar krijgen zoveel Gb te gebruiken. Het lukt mij niet, ik heb ruim wat apps geïnstalleerd voor 44 Gb en met foto's die ik geregeld neem kom ik niet verder dan 10 Gb. Dus ik zit nog niet op de helft van die 128 Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@ratzz, meer fotos en videos maken 😉. Ik film altijd 1080p/30fps omdat het anders te groot wordt en ik de meerwaarde in kwaliteit te laag vind.

Heb nu 18GB aan videos, 28GB aan apps en 5GB aan fotos en heb de telefoon nu zo'n 13 maanden. Vriendin gebruikt veeeel meer.

Meeste is van de kinderen dus dat is bij ons de grootste reden voor de hoeveelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Zit inderdaad in foto's en video's, als je die weinig maakt, gebruik je over het algemeen ook weinig opslag.

Mijn Signal en WhatsApp back-up zijn ook groot overigens, Signal is 37GB en WhatsApp 11GB, ik hecht veel waarde aan chat historie.
Daarnaast 184GB aan foto's en video's, ik film standaard in 4k60. Zit op 36% van mijn 512GB :).

[ Voor 6% gewijzigd door Majesty op 14-05-2025 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Majesty schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:02:
Zit inderdaad in foto's en video's, als je die weinig maakt, gebruik je over het algemeen ook weinig opslag.

Mijn Signal en WhatsApp back-up zijn ook groot overigens, Signal is 37GB en WhatsApp 11GB, ik hecht veel waarde aan chat historie.
...
Dan ben ik wat opgeruimder want ik gooi nagenoeg alles de dag erna weer eraf m.b.t. chat gesprekken, uitzonderingen daar gelaten als ik ze nog even nodig heb.
Misschien dat ik in de toekomst ooit wat meer video's zal maken maar voorlopig kom ik dus ruim vooruit met mijn 128 Gb.
Nou moet ik wel zeggen dat ik ook af en toe bang ben dat ik te weinig opslag heb ondanks dat dit hoeft maar heb ik dus nu wel mede dat er geen micro sd meer in de telefoon kan 100Gb bij Google One genomen als back-up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Hebben jullie gisteren de Android show gezien? Komen mooie interface-aanpassingen aan! De meningen zullen wel verdeeld zijn, maar ik vind het er tof uitzien en heb toch wel grotendeels een Pixel gekozen om (net als bij iPhone) direct dat soort updates te ontvangen. Leuk om te zien hoe zo'n groot bedrijf UX/UI aanpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:47
Mijn vrouw heeft een nieuwe Pixel 8 gekocht, 399 euro, goede deal.
Nu staat na updaten de software nog op Android-beveiligingsupdate 5 maart 2024.
Ik heb vaak "controleren op updates" gedaan en verschillende keren herstart; maar het lukt niet om naar een recente versie te updaten. Kent iemand dit probleem en de oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
ocmer schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:35:
Mijn vrouw heeft een nieuwe Pixel 8 gekocht, 399 euro, goede deal.
Nu staat na updaten de software nog op Android-beveiligingsupdate 5 maart 2024.
Ik heb vaak "controleren op updates" gedaan en verschillende keren herstart; maar het lukt niet om naar een recente versie te updaten. Kent iemand dit probleem en de oplossing?
Even geduld hebben ... Zo ver ik weet zit er een vertraging en verdeling op de updates...

Waarschijnlijk kan je later deze week wel eea binnen krijgen.

En zorg dat je telefoon aan de oplader ligt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
duvekot schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:43:
[...]

Even geduld hebben ... Zo ver ik weet zit er een vertraging en verdeling op de updates...

Waarschijnlijk kan je later deze week wel eea binnen krijgen.

En zorg dat je telefoon aan de oplader ligt ..
Waarschijnlijk vergist je met 2024 wat hij heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Superman schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 19:12:
[...]

Waarschijnlijk vergist je met 2024 wat hij heeft?
Nee. Ook de oude updates etc gaan op die manier .. soms krijg je bij het eerste opstarten een melding .. maar dat werkt alleen als je al aan internet hangt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ik kreeg zojuist pas de update aangeboden, die blijkbaar een security update is van 5 mei (Pixel 8).

Duurt soms wel erg lang voordat ik ze binnen krijg hier. Ik zie dat ik niet de enige ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.Antwerp
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-06 17:01
Mijn Pixel 8 heeft een probleem met het vinden van een netwerk.
Dat gebeurt erg traag

Als ik de grens over ga (van België naar Nederland), dan duurt het wel zo'n 40 km voordat mijn Google Pixel 8 (eindelijk) het nieuwe (Nederlandse) netwerk vindt en daarop verbindt.
Overigens ook in mijn eigen land (België) gebeurt het af en toe dat hij z'n netwerk verliest.

Met mijn vorige smartphone (Huawei P30 pro) heb ik daar nooit last van gehad.

Herkent iemand dat?
Hebben jullie ook deze problemen ervaren?
Is er wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.Antwerp
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-06 17:01
Koen87 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:47:
[...]

Same here, al heb ik dan ook last van oververhitting (tijdens navigeren in de auto) en dat de eSim erg slecht van netwerk wisselt in het buitenland.
Ik ervaar dezelfde problemen.
Duurt wel tot 40 km totdat mijn Pixel 8 het Nederlandse netwerk vindt.
Zou dat iets te maken hebben met de e-sim kaart (die had ik vroeger inderdaad niet) of eerder met het toestel zelf?
Ik zat vroeger (en nu nog steeds) bij Proximus, dus dat is niet veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Jaap.Antwerp schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:11:
Dat gebeurt erg traag

Als ik de grens over ga (van België naar Nederland), dan duurt het wel zo'n 40 km voordat mijn Google Pixel 8 (eindelijk) het nieuwe (Nederlandse) netwerk vindt en daarop verbindt.
Overigens ook in mijn eigen land (België) gebeurt het af en toe dat hij z'n netwerk verliest.

Herkent iemand dat?
Is er wat aan te doen?
Laatst nog naar Belgie gereden (en terug) en had direct na de grens een netwerk. E-sim van Simyo.

Kan me wel herinneren dat het soms gebeurt hoor. Ik rij regelmatig naar Portugal, dus redelijk wat grenzen over en sporadisch pakt 'ie dan geen netwerk. Maar dat heb ik eigenlijk op alle telefoons wel eens gehad. Meestal is het voldoende om airplane mode aan en weer uit te zetten in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Jaap.Antwerp schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:11:
Dat gebeurt erg traag

Herkent iemand dat?
Is er wat aan te doen?
Ik heb dit nooit eerder ervaren, tot afgelopen weekend! Ik reed de grens over van Nederland naar België, en ik had geen netwerk meer. Opnieuw de telefoon gestart, maar toen nog steeds niks.
Allicht is er in de laatste update dus iets niet helemaal lekker gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazzius
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:37
M'n vriendin heeft recentelijk na een Google reparatieverzoek een refurbished Pixel 8 Pro ontvangen. Echter heeft ze een vreemd issue met het geluid; dit werkt prima met Spotify, YouTube, Netflix etc, maar systeemgeluiden zoals ringtones, meldingsgeluiden (vanuit bv Whatsapp), toetsgeluiden of het alarmgeluid in de wekker app werken niet.
  • Niet storen staat uit en alle geluiden staan op max volume
  • Hetzelfde gedrag gebeurt wanneer er earphones gekoppeld zijn
  • Laatste Android update is geinstalleerd
  • Er zijn geen andere devices, zoals bv een watch, gekoppeld aan de telefoon
Ik heb een aantal dingen geprobeerd (o.a op basis van dit topic), maar hetzelfde probleem terugkomen:
  • In veilige modus gestart
  • Reset app settings gedaan
  • Nieuw audio file toegevoegd als ringtone/meldingsgeluid
  • Bluetooth en wifi aan/uit gezet
Heeft iemand soortgelijke ervaringen en/of adviezen om dit werkende krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:47
Hoeveel van jullie hebben last van de Battery Drain die gemeld wordt?
Ik was afgelopen weekend in Disney Land en na een uurtje de Disney App gebruikt te hebben voor navigatie door het park was me telefoon leeg gelopen naar 30%.

Gauw alle internet verbindingen uit gezet, alles op batterijbesparing en nog zat ik 2 uur later met een telefoon op 9%

Ik dacht dat het aan de situatie kwam, maar er worden dus heel veel problemen met de batterij gemeld op verschillende Pixel telefoons. Van de 6 t/m de Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Dubrillion schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:09:
Ik was afgelopen weekend in Disney Land en na een uurtje de Disney App gebruikt te hebben voor navigatie door het park was me telefoon leeg gelopen naar 30%.

Gauw alle internet verbindingen uit gezet, alles op batterijbesparing en nog zat ik 2 uur later met een telefoon op 9%

Ik dacht dat het aan de situatie kwam, maar er worden dus heel veel problemen met de batterij gemeld op verschillende Pixel telefoons. Van de 6 t/m de Pixel 9
Lees er inderdaad veel over, zelf gelukkig nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity

Ah! Gelukkig ben ik dan niet de enige. Bij mijn Pixel 8 is de accu ook veel sneller leeg dan gebruikelijk. Normaal doe ik 1 dag met een volle accu lading vanaf 06:00 tot 23:00 uur. Dan heb ik vaak nog 20% over. Nu moet ie al veel eerder aan de lader.
Hopelijk wordt het snel gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Batterydrain (nog) niet opgevallen. Ik krijg nu wel vaak de melding dat mijn apps meer data gebruiken dan normaal, als ik naar het data verbruik kijk is dit echter bijna niets....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:25
Cazzius schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:57:
M'n vriendin heeft recentelijk na een Google reparatieverzoek een refurbished Pixel 8 Pro ontvangen. Echter heeft ze een vreemd issue met het geluid; dit werkt prima met Spotify, YouTube, Netflix etc, maar systeemgeluiden zoals ringtones, meldingsgeluiden (vanuit bv Whatsapp), toetsgeluiden of het alarmgeluid in de wekker app werken niet.
Ik heb een aantal dingen geprobeerd (o.a op basis van dit topic), maar hetzelfde probleem terugkomen:
Misschien iets qua volume instellingen?
Een keer op de harder of zachter knop drukken en dan eens op de puntjes er onderdrukken. Dan krijg je wat extra instellingen, kan je daar wat mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:58
Cazzius schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:57:
Check eens je modi, is te vinden in het quick settings paneel (waar ook niet storen staat) of bij je instellingen onder "modi"

Als je de instellingen opent van een modi die ingesteld is, kan je aangeven of je media geluiden wilt dempen of juist niet

Check het bijgevoegde screenshot.

Hopelijk is dat de oorzaak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsbbEgWAbNs2-ssPdYb4w_qzcJs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HvhbBrXrTLbN8IeoQyVcMNk9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door blueman85 op 21-05-2025 22:32 . Reden: Typo ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazzius
@ErikKam ik was inderdaad via die weg bij de extra instellingen gekomen, maar daar staan alle geluiden op minimaal 50% volume. 'Geluid schermvergrendeling' en 'tik- en klikgeluiden' werken overigens wel.

@blueman85 goeie, maar helaas stond er geen modi aan. Ter test 1 aangemaakt en gespeeld met de settings, maar helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Cazzius schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:57:
@ErikKam ik was inderdaad via die weg bij de extra instellingen gekomen, maar daar staan alle geluiden op minimaal 50% volume. 'Geluid schermvergrendeling' en 'tik- en klikgeluiden' werken overigens wel.

@blueman85 goeie, maar helaas stond er geen modi aan. Ter test 1 aangemaakt en gespeeld met de settings, maar helaas zonder resultaat.
Heel bijzonder.....
Je doet het liever niet maar hard reset van de telefoon?

Ik gok dat dat de enige oplossing is

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huizinity
Tuktop schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:00:
Hebben jullie gisteren de Android show gezien? Komen mooie interface-aanpassingen aan! De meningen zullen wel verdeeld zijn, maar ik vind het er tof uitzien en heb toch wel grotendeels een Pixel gekozen om (net als bij iPhone) direct dat soort updates te ontvangen. Leuk om te zien hoe zo'n groot bedrijf UX/UI aanpakt.
Ik heb het nieuws gezien en volg het op de voet. Vet interessant en eindelijk wordt er meer gedaan met blur effecten en animaties. Het is nu zelfs al te testen met Android 16 QPR1 Beta 1. Zie onderstaand filmpje;

https://youtu.be/wFvkrbhwR0Y?si=F6keSmWkveI2uMUh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Huizinity schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:31:
[...]

Ik heb het nieuws gezien en volg het op de voet. Vet interessant en eindelijk wordt er meer gedaan met blur effecten en animaties. Het is nu zelfs al te testen met Android 16 QPR1 Beta 1. Zie onderstaand filmpje;

YouTube: Android 16 QPR1 Beta 1 – Material 3 Expressive Is Another Level!
Oeh vet, die ga ik na werk zeker even kijken. Het begint gelijk al met een paar vette details!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 16:49

Ik haal het einde van de dag niet meer zonder opladen. Duurt al zeker een week, ik hoop echt dat ze snel een fix deployen.
Ik was vorige week met 'n vriend iets gaan eten, en mijn Tesla Model 3 gebruikt de Pixel 8 Pro als smartphone. De battery drain ging heel snel opeens, en ik mijn gsm was uitgevallen. Ik heb toen aan de uitbater moeten vragen om te mogen bijladen of ik raakte niet meer in m'n auto. Sindsdien die keycard op zak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:28
Voor zover ik weet kan je je telefoon ook als 'pasje' gebruiken als deze uit staat.

klopt niet. excuus

[ Voor 14% gewijzigd door RF1000 op 24-05-2025 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 16:49
Ow, dat zou wel een life saver zijn! Dat ga ik, gewoon voor de weet, wel eens proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
RF1000 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:15:
Voor zover ik weet kan je je telefoon ook als 'pasje' gebruiken als deze uit staat.
Ik hoop (en wat ik lees klopt dat ook) dat dit niet mogelijk is. Want dan kan met elke gestolen telefoon klakkeloos betaald worden. Het enige wat je in kan stellen is dat het scherm niet aan hoeft te staan bij betalingen voor het openbaar vervoer. Maar de telefoon moet wel aan staan. Een data verbinding op de telefoon is ook niet direct nodig om betalingen te kunnen doen als het goed is (nog niet geprobeerd)

Maar een leuke test voor @cocico om dit allemaal te controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yarda
eens, mijn pixel 8 wil niet 'luisteren' naar de kassa als die volledig uit staat :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cazzius
@blueman85 een factory reset was inderdaad m'n laatste redmiddel en ik denk dat we daar dit weekend maar aan moeten geloven. Mocht dat niet helpen maar weer terug naar Google support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:28
cocico schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:53:
Ow, dat zou wel een life saver zijn! Dat ga ik, gewoon voor de weet, wel eens proberen!
Net even getest. Met telefoon uit geen toegang/reactie van de auto. Altijd in de veronderstelling geweest dat dit een mooie backup was 8)7 . Nu dus toch maar het pasje bijsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
RF1000 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:11:
[...]
Net even getest. Met telefoon uit geen toegang/reactie van de auto. Altijd in de veronderstelling geweest dat dit een mooie backup was 8)7 . Nu dus toch maar het pasje bijsteken.
Op zich niet vreemd .. de telefoon moet steeds weer een andere pas na doen .. en dat kan alleen door de software gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Vandaag maar een gratis reparatie aangevraagd voor mij Pixel 8. Al een tijdje last van zo'n mooie paarse streep over het scherm en zo nu en dan een groene waas er overheen. "Gelukkig" valt mijn telefoon onder die extended warranty voor het scherm (op basis van de IMEI controle).

Later vandaag alles maar tijdelijk overzetten naar mijn oude Pixel 5 .. zodat ik bereikbaar ben tijdens de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:39
duvekot schreef op zondag 25 mei 2025 @ 13:10:
Vandaag maar een gratis reparatie aangevraagd voor mij Pixel 8. Al een tijdje last van zo'n mooie paarse streep over het scherm en zo nu en dan een groene waas er overheen. "Gelukkig" valt mijn telefoon onder die extended warranty voor het scherm (op basis van de IMEI controle).

Later vandaag alles maar tijdelijk overzetten naar mijn oude Pixel 5 .. zodat ik bereikbaar ben tijdens de reparatie.
Heb ik 2 weken geleden ook moeten doen. Op vrijdag opgestuurd, de vrijdag erop had ik hem al terug. Gaat wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Weswyp schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:49:
[...]
Heb ik 2 weken geleden ook moeten doen. Op vrijdag opgestuurd, de vrijdag erop had ik hem al terug. Gaat wel snel.
Dat is wel lekker snel .. en fijn om te weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
duvekot schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:56:
[...]

Dat is wel lekker snel .. en fijn om te weten..
Hier ook. Ook vanwege paarse lijn. Vrijdag opgestuurd en donderdag terug gekregen.

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fascinerend
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14:13
Hier ook een paarse lijn af en toe. Toevallig dat zoveel dat tegelijk hebben nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Fascinerend schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:59:
Hier ook een paarse lijn af en toe. Toevallig dat zoveel dat tegelijk hebben nu?
Controleer je IMEI op deze pagina:
https://store.google.com/repair?hl=nl

Of je in aanmerking komt voor de extended reparatie programma:

https://support.google.com/pixelphone/answer/15009955?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fascinerend
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14:13
duvekot schreef op zondag 25 mei 2025 @ 22:41:
[...]

Yes hij komt inderdaad in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
duvekot schreef op zondag 25 mei 2025 @ 22:41:
[...]

Betreft dit alleen de 8, of alle 3 modellen? Dus ook de Pro en de a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
zunrob schreef op maandag 26 mei 2025 @ 07:28:
[...]

Betreft dit alleen de 8, of alle 3 modellen? Dus ook de Pro en de a?
Geen idee .. maar de controle is wel voor alle telefoons ... En je kan gewoon eea nakijken zonder verdere "consequenties" natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Ik weet niet of dit perse een Pixel dingetje is maar ik denk dat als ik de oplossing zoek dit de beste plek is aangezien het mijn Pixel 8 betreft.
In het contextmenu dat verschijnt bij het selecteren van tekst in een browser krijg ik nogal wat opdringerige opties zoals "Vraag het aan Bing", "Zoeken in Edge" en "Vraag Perplexity". Het maakt niet uit welke browser ik gebruik dus het moet wel iets zijn dat dieper in het systeem zitten. Edge en Perplexit heb ik overigens wel geïnstalleerd maar niks m.b.t. Bing.
Mijn vraag is kan ik het contextmenu aanpassen en sommige items verwijderen die ik niet wil zien. Ik kan me niet voorstellen dat Google de opties m.b.t. Bing, Edge en Perplexity erin heeft gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
ratzz schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:26:
Ik weet niet of dit perse een Pixel dingetje is maar ik denk dat als ik de oplossing zoek dit de beste plek is aangezien het mijn Pixel 8 betreft.
In het contextmenu dat verschijnt bij het selecteren van tekst in een browser krijg ik nogal wat opdringerige opties zoals "Vraag het aan Bing", "Zoeken in Edge" en "Vraag Perplexity". Het maakt niet uit welke browser ik gebruik dus het moet wel iets zijn dat dieper in het systeem zitten. Edge en Perplexit heb ik overigens wel geïnstalleerd maar niks m.b.t. Bing.
Mijn vraag is kan ik het contextmenu aanpassen en sommige items verwijderen die ik niet wil zien. Ik kan me niet voorstellen dat Google de opties m.b.t. Bing, Edge en Perplexity erin heeft gezet.
Je weet dat Edge de browser van Microsoft is en dat Bing de "zoekmachine" van Microsoft? Ik denk dat de installatie van die twee er wel degelijk voor zorgen dat jij die opties te zien krijgt in het context menu. Misschien eens de instellingen van de betreffende apps checken en kijken of je e.e.a kan uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
blueman85 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:29:
[...]
...Misschien eens de instellingen van de betreffende apps checken en kijken of je e.e.a kan uitschakelen?
Dat had ik al gedaan maar ik kan nergens opties daarvoor vinden. Ik kan Edge wel verwijderen maar sporadisch gebruik ik die. Perplexity heb ik net wel verwijderd en het is dan ook uit het context menu verdwenen. Maar dat is niet de oplossing die ik zoek.
Ik vind het eigenlijk ook vreemd dat Android die integratie door het systeem toestaat, dat geeft geen veilig gevoel.
.Dat die opties er zijn in de eigen browser van Edge kan ik natuurlijk begrijpen maar niet bij alle browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
ratzz schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:51:
[...]

Dat had ik al gedaan maar ik kan nergens opties daarvoor vinden. Ik kan Edge wel verwijderen maar sporadisch gebruik ik die. Perplexity heb ik net wel verwijderd en het is dan ook uit het context menu verdwenen. Maar dat is niet de oplossing die ik zoek.
Ik vind het eigenlijk ook vreemd dat Android die integratie door het systeem toestaat, dat geeft geen veilig gevoel.
.Dat die opties er zijn in de eigen browser van Edge kan ik natuurlijk begrijpen maar niet bij alle browsers.
Net even Edge geïnstalleerd, en als ik nu tekst selecteer (systeembreed) zag ik achter de drie hamburgerpuntjes een extra optie 'Zoeken met Edge', maar die zie ik inmiddels ook niet meer.
Misschien even deinstalleren, en opnieuw installeren. Ik zag in elk geval geen 'opdringerige opties'.

Het contextmenu is overigens voor zover ik weet systeembreed, dus niet afhankelijk van in welke app je zit.
Pagina: 1 ... 39 40 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires