Ja 1 vinger 2x laten scannen.MikeyMan schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:56:
[...]
Een vinger op meerdere posities?
Ik heb beide duimen en wijsvingers ingeleerd nu.
En ook als je een screen protector hebt, deze modus opzetten
/f/image/Mb3KuK32jbJGamRYx5kutabo.png?f=fotoalbum_large)
Ja 1 vinger 2x laten scannen.MikeyMan schreef op zondag 6 april 2025 @ 20:56:
[...]
Een vinger op meerdere posities?
Ik heb beide duimen en wijsvingers ingeleerd nu.
Inmiddels is er alweer een update van Android Auto geïnstalleerd, en na die tijd heb ik het probleem gelukkig niet meer gehad.ErikKam schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:14:
[...]
Ik heb weinig ervaring, vorige week wel 2x gebruikt met een auto van de zaak.
Ik heb wel een keer gehad dat de telefoon ineens tijdens mijn rit volledig opnieuw opstarte.
Geen idee of dit met Android Auto te maken had of een andere oorzaak had.
Nee, maar normaal gesproken heb ik 'm altijd rond de 5e van de maand. Dit is voor het eerst dat het zolang duurt.... Vandaar.MikeyMan schreef op woensdag 9 april 2025 @ 07:07:
Verwachten we iets spannends?
Ik ook niet. Die van mij zit nog op maart en wil ook niet updatenPiksol8 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:37:
Ben dus niet de enige die de update voor de pixel 8 nog niet hebt mogen ontvangen.
Nee die optie zie ik bij mij ook niet (meer) inderdaad. Tijdje geleden zat ik in een hotel, en wilde ik de TV als secundair scherm aansluiten, met fullscreen de Ziggo app. Dat lukte me niet meer, terwijl ik dat voorheen ook wel eens heb gedaan. Nu moest ik dus naar een screen mirror kijken, met van die zwarte randen eromheen. Zelfde probleem, waarschijnlijk.Byte_Me schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:01:
Maar de optie "Force desktop mode" is niet aanwezig op mijn telefoon. Ik heb nog geprobeert die aan te zetten via ADB ( adb shell settings put global force_desktop_mode_on_external_displays 1 ), maar dat maakte niet uit. Maar het irritante is dat het dus gewoon gewerkt heeft, een tijd geleden.
Nou, wereld van verschil zeg! Dat ik dit nog mee makenJoenos schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:22:
April update is beschikbaar, https://support.google.co...id=3963928681962725565-EU
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
Ik kom helemaal niet in WhatsApp,hij sluit meteen.Tuktop schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:57:
Hier ook niets aan de hand. Status van de backup staat in WhatsApp bij Instellingen > Chats > Back-up van chats. Daar vind je ook de optie om nu een backup te maken.
Note to self: eerst koffie.SpiriTNL schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:03:
[...]
Ik kom helemaal niet in WhatsApp,hij sluit meteen.
Ik kan dus niks nakijken. Ik heb ingesteld om elke nacht een backup te maken.
Zit niks anders op dan opnieuw installeren en hopen dat het goed gaan 🫣
Thnx, laatste backup is van deze morgen 👍Barfman schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:27:
Je kan via je webbrowser naar drive gaan en dan zie je van wanneer de backup is: https://drive.google.com/drive/u/0/backups
Wat vreemd. Ik zie op Reddit trouwens geen recente klachten hierover, of bedoelde je oude klachten?joblauwblomme schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:14:
Gisteren ook de update ontvangen op P8. Tijdens de update verloor mijn P8 de verbinding met het wifi-netwerk thuis en sinds de update ziet hij geen enkel wifi-netwerk meer.
In het drop-down-menu staat wifi ingeschakeld, maar in het instellingen-menu staat wifi uit. Als ik handmatig in het menu wifi inschakel, schakelt de telefoon zelf na enkele seconden wifi terug uit.
Reddit staat vol met identieke klachten, zonder oplossing voorlopig. Nog iemand last van dit probleem?
(Bij de vorige update schakelde mijn P8 zichzelf te pas en te onpas uit. Dit raakte na heel wat zoekwerk opgelost met een update van de Play Store-app. Leuk zo, die jarenlange updates als er bij elke update iets verkeerd loopt...)
[ Voor 8% gewijzigd door Tuktop op 11-04-2025 10:28 ]
Muah, de updates krijgen we eigenlijk altijd vrijwel direct toch? Qua features die server side worden uitgerold, lopen we inderdaad wel flink achter in Europa.joblauwblomme schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:31:
Ik ga ervanuit dat we qua updates een beetje achter lopen op de rest van de wereld, dus threads van ongeveer een maand oud zou ik niet meteen oude klachten noemen... Het zijn allemaal klachten over wifi na een update naar Android 15.
De reset heb ik geprobeerd. Helaas zonder succes.
(De telefoon opnieuw opstarten verloopt ook niet probleemloos. Hij blijft hangen bij het afsluiten en ik moet hem geforceerd afsluiten en dan weer geforceerd opstarten.)
[ Voor 6% gewijzigd door Yarda op 13-04-2025 21:36 ]
Hier valt de wifi ook regelmatig weg sinds de update (Pixel 8 pro).joblauwblomme schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:14:
Gisteren ook de update ontvangen op P8. Tijdens de update verloor mijn P8 de verbinding met het wifi-netwerk thuis en sinds de update ziet hij geen enkel wifi-netwerk meer.
In het drop-down-menu staat wifi ingeschakeld, maar in het instellingen-menu staat wifi uit. Als ik handmatig in het menu wifi inschakel, schakelt de telefoon zelf na enkele seconden wifi terug uit.
Reddit staat vol met identieke klachten, zonder oplossing voorlopig. Nog iemand last van dit probleem?
(Bij de vorige update schakelde mijn P8 zichzelf te pas en te onpas uit. Dit raakte na heel wat zoekwerk opgelost met een update van de Play Store-app. Leuk zo, die jarenlange updates als er bij elke update iets verkeerd loopt...)
[ Voor 3% gewijzigd door Tuktop op 15-04-2025 23:26 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Ohmarinus op 16-04-2025 19:05 ]
Ik heb ze beiden ook, hij zegt bij mij: 'open the google assistant on your phone then try that button again' NB ik gebruik nooit die knop en ik gebruik niet de Google assistant op de telefoon.MikeyMan schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:17:
Ik krijg het met de 8A niet voor elkaar om de assistent knop van mn Bose QC35ii aan de praat te krijgen. Meer mensen ervaring mee?
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Heeft vast te maken met het uitfaseren van de Google Assistent .. en volgens mij komt er geen nieuwe link naar Gemini voor de QC35ii.MikeyMan schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:17:
Ik krijg het met de 8A niet voor elkaar om de assistent knop van mn Bose QC35ii aan de praat te krijgen. Meer mensen ervaring mee?
Yup, dat heb ik ook... Had voorheen netjes de interactie met assistent. Nu dus niet meer.True schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:49:
[...]
Ik heb ze beiden ook, hij zegt bij mij: 'open the google assistant on your phone then try that button again' NB ik gebruik nooit die knop en ik gebruik niet de Google assistant op de telefoon.
Komt dit overeen met jou en is het niet wat je wilt?
Heel fijn... Het is niets anders dan een knop-druk om de interactie te starten. Zou toch niet al te moeilijk moeten zijn...duvekot schreef op woensdag 16 april 2025 @ 20:26:
[...]
Heeft vast te maken met het uitfaseren van de Google Assistent .. en volgens mij komt er geen nieuwe link naar Gemini voor de QC35ii.
Ik zou Bose een support bericht sturen, zie het nog wel gebeuren dat zij het in hun app gaan fixen.MikeyMan schreef op woensdag 16 april 2025 @ 21:20:
[...]
Heel fijn... Het is niets anders dan een knop-druk om de interactie te starten. Zou toch niet al te moeilijk moeten zijn...
Voor wie dit ook irritant vindt: https://www.androidauthor...disturb-shortcut-3545687/Tuktop schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 01:55:
Hmm, ik had 'niet storen' in de quick settings staan en die gebruik dagelijks zeer vaak. Nu zit dat ineens in een submenu van de tile 'modi'... Heeft iemand toevallig een manier gevonden om een bepaalde modus weer als directe toggle in de quick settings te krijgen?
[ Voor 8% gewijzigd door Frappuccino op 19-04-2025 08:37 ]
Same... Wel vervelende bug...Frappuccino schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:34:
Sinds de laatste upday is bij mij wel het tot 80% laden om zeep.![]()
De vorige keer kreeg ik het terug door het te toggelen en de 8 opnieuw op te starten maar deze keer wil het niet.
Heeft iemand nog andere opties?
Wat bij mij hielp is eenmalig doorladen tot 100%. En dan niet van de lader halen als hij de 100% heeft bereikt, maar pas als er een shield-symbooltje bij de batterij verschijnt. Dat kan best even duren. Daarna stopt hij weer netjes bij 80% (totdat de telefoon vindt dat het wederom tijd is om de batterij te calibreren, dan het bovenstaande herhalen).Frappuccino schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 08:34:
Sinds de laatste upday is bij mij wel het tot 80% laden om zeep.![]()
De vorige keer kreeg ik het terug door het te toggelen en de 8 opnieuw op te starten maar deze keer wil het niet.
Heeft iemand nog andere opties?
Volgens mij stond het schildje er vanmorgen bij, weet het niet helemaal zeker meer.Out.of.Control schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:15:
[...]
Wat bij mij hielp is eenmalig doorladen tot 100%. En dan niet van de lader halen als hij de 100% heeft bereikt, maar pas als er een shield-symbooltje bij de batterij verschijnt. Dat kan best even duren. Daarna stopt hij weer netjes bij 80% (totdat de telefoon vindt dat het wederom tijd is om de batterij te calibreren, dan het bovenstaande herhalen).
WTF is een 'Stand 2' en een defecte lader kan dit veroorzakenzunrob schreef op zondag 20 april 2025 @ 00:58:
We liggen net te slapen, terwijl ik opeens een knal hoor en brandende elektrische componenten ruik. Blijkt de oplader van de Stand 2 kapot te zijn geknald. Oplader, kabel en stand 2 zelf zijn de originele producten. Wat zou dit veroorzaakt kunnen hebben?
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door True op 20-04-2025 12:59 ]
Sorry, dacht dat de term Stand 2 voldoende was.True schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:58:
[...]
WTF is een 'Stand 2' en een defecte lader kan dit veroorzaken
Edit: Ah, een 'Google Pixel Stand' (2nd gen).
Ik zou contact opnemen met de verkoper en vragen voor een vervangende lader en kabel.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Onderaan het sound & vibration menu staat de optie "Work Profile Sounds" en daar kan je voor je work profiel andere geluiden instellen.evilution schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:39:
Ik heb sinds kort de Pixel 8 Pro in gebruik maar ben op zoek naar de instelling om per SIM een default ringtone in te stellen. Weet iemand waar ik die instelling kan vinden? Ik heb een privé en werk SIM en wil graag aan de ringtone horen in welke hoedanigheid ik wordt gebeld.
Nee, ik gebruik geen werkprofiel. Bij mijn vorige telefoon (Nokia 8 ) had ik dat ook niet maar kon desondanks een ringtone per SIM instellen.duvekot schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:14:
[...]
Onderaan het sound & vibration menu staat de optie "Work Profile Sounds" en daar kan je voor je work profiel andere geluiden instellen.
(Ik neem aan dat je een work profiel gebruikt voor alles wat werk gerelateerd is)
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Werk profiel is wel heel prettig vind ik persoonlijk .. en volgens mij is dat de enige manier om eea te splitsen op een Pixel.evilution schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:34:
[...]
Nee, ik gebruik geen werkprofiel. Bij mijn vorige telefoon (Nokia 8 ) had ik dat ook niet maar kon desondanks een ringtone per SIM instellen.
Mijn vraag is eigenlijk hoe ik zonder werk- en privéprofiel per SIM een default ringtone kan instellen. Als dat niet kan is dat ook een antwoord.duvekot schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:59:
[...]
Werk profiel is wel heel prettig vind ik persoonlijk .. en volgens mij is dat de enige manier om eea te splitsen op een Pixel.
Volgens mij heeft @duvekot gelijk en heb je daarmee inderdaad je antwoord. En misschien zijn er apps voor? In de gauwigheid zag ik DualSimRinger voorbij komen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.evilution schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:32:
[...]
Mijn vraag is eigenlijk hoe ik zonder werk- en privéprofiel per SIM een default ringtone kan instellen. Als dat niet kan is dat ook een antwoord.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
Ik vraag mij altijd af hoe mensen het voor elkaar krijgen zoveel Gb te gebruiken. Het lukt mij niet, ik heb ruim wat apps geïnstalleerd voor 44 Gb en met foto's die ik geregeld neem kom ik niet verder dan 10 Gb. Dus ik zit nog niet op de helft van die 128 Gb.duvekot schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:38:
[...]
Dat is voor de 128Gb versie .. en dat is niet heel veel opslag tegenwoordig. Ik heb een Pixel 8 256Gb .. en daarvan zit nu al 140Gb vol.
[ Voor 6% gewijzigd door Majesty op 14-05-2025 13:03 ]
Dan ben ik wat opgeruimder want ik gooi nagenoeg alles de dag erna weer eraf m.b.t. chat gesprekken, uitzonderingen daar gelaten als ik ze nog even nodig heb.Majesty schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:02:
Zit inderdaad in foto's en video's, als je die weinig maakt, gebruik je over het algemeen ook weinig opslag.
Mijn Signal en WhatsApp back-up zijn ook groot overigens, Signal is 37GB en WhatsApp 11GB, ik hecht veel waarde aan chat historie.
...
Even geduld hebben ... Zo ver ik weet zit er een vertraging en verdeling op de updates...ocmer schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:35:
Mijn vrouw heeft een nieuwe Pixel 8 gekocht, 399 euro, goede deal.
Nu staat na updaten de software nog op Android-beveiligingsupdate 5 maart 2024.
Ik heb vaak "controleren op updates" gedaan en verschillende keren herstart; maar het lukt niet om naar een recente versie te updaten. Kent iemand dit probleem en de oplossing?
Waarschijnlijk vergist je met 2024 wat hij heeft?duvekot schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:43:
[...]
Even geduld hebben ... Zo ver ik weet zit er een vertraging en verdeling op de updates...
Waarschijnlijk kan je later deze week wel eea binnen krijgen.
En zorg dat je telefoon aan de oplader ligt ..
Nee. Ook de oude updates etc gaan op die manier .. soms krijg je bij het eerste opstarten een melding .. maar dat werkt alleen als je al aan internet hangt etc.Superman schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 19:12:
[...]
Waarschijnlijk vergist je met 2024 wat hij heeft?
Ik ervaar dezelfde problemen.Koen87 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:47:
[...]
Same here, al heb ik dan ook last van oververhitting (tijdens navigeren in de auto) en dat de eSim erg slecht van netwerk wisselt in het buitenland.
Laatst nog naar Belgie gereden (en terug) en had direct na de grens een netwerk. E-sim van Simyo.Jaap.Antwerp schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:11:
Mijn Pixel 8 heeft een probleem met het vinden van een netwerk.
Dat gebeurt erg traag
Als ik de grens over ga (van België naar Nederland), dan duurt het wel zo'n 40 km voordat mijn Google Pixel 8 (eindelijk) het nieuwe (Nederlandse) netwerk vindt en daarop verbindt.
Overigens ook in mijn eigen land (België) gebeurt het af en toe dat hij z'n netwerk verliest.
Met mijn vorige smartphone (Huawei P30 pro) heb ik daar nooit last van gehad.
Herkent iemand dat?
Hebben jullie ook deze problemen ervaren?
Is er wat aan te doen?
Ik heb dit nooit eerder ervaren, tot afgelopen weekend! Ik reed de grens over van Nederland naar België, en ik had geen netwerk meer. Opnieuw de telefoon gestart, maar toen nog steeds niks.Jaap.Antwerp schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:11:
Mijn Pixel 8 heeft een probleem met het vinden van een netwerk.
Dat gebeurt erg traag
Als ik de grens over ga (van België naar Nederland), dan duurt het wel zo'n 40 km voordat mijn Google Pixel 8 (eindelijk) het nieuwe (Nederlandse) netwerk vindt en daarop verbindt.
Overigens ook in mijn eigen land (België) gebeurt het af en toe dat hij z'n netwerk verliest.
Met mijn vorige smartphone (Huawei P30 pro) heb ik daar nooit last van gehad.
Herkent iemand dat?
Hebben jullie ook deze problemen ervaren?
Is er wat aan te doen?
Lees er inderdaad veel over, zelf gelukkig nergens last van.Dubrillion schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:09:
Hoeveel van jullie hebben last van de Battery Drain die gemeld wordt?
Ik was afgelopen weekend in Disney Land en na een uurtje de Disney App gebruikt te hebben voor navigatie door het park was me telefoon leeg gelopen naar 30%.
Gauw alle internet verbindingen uit gezet, alles op batterijbesparing en nog zat ik 2 uur later met een telefoon op 9%
Ik dacht dat het aan de situatie kwam, maar er worden dus heel veel problemen met de batterij gemeld op verschillende Pixel telefoons. Van de 6 t/m de Pixel 9
Ah! Gelukkig ben ik dan niet de enige. Bij mijn Pixel 8 is de accu ook veel sneller leeg dan gebruikelijk. Normaal doe ik 1 dag met een volle accu lading vanaf 06:00 tot 23:00 uur. Dan heb ik vaak nog 20% over. Nu moet ie al veel eerder aan de lader.Dubrillion schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:09:
Ik was afgelopen weekend in Disney Land en na een uurtje de Disney App gebruikt te hebben voor navigatie door het park was me telefoon leeg gelopen naar 30%.
Gauw alle internet verbindingen uit gezet, alles op batterijbesparing en nog zat ik 2 uur later met een telefoon op 9%
Ik dacht dat het aan de situatie kwam, maar er worden dus heel veel problemen met de batterij gemeld op verschillende Pixel telefoons. Van de 6 t/m de Pixel 9
Misschien iets qua volume instellingen?Cazzius schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:57:
M'n vriendin heeft recentelijk na een Google reparatieverzoek een refurbished Pixel 8 Pro ontvangen. Echter heeft ze een vreemd issue met het geluid; dit werkt prima met Spotify, YouTube, Netflix etc, maar systeemgeluiden zoals ringtones, meldingsgeluiden (vanuit bv Whatsapp), toetsgeluiden of het alarmgeluid in de wekker app werken niet.Ik heb een aantal dingen geprobeerd (o.a op basis van dit topic), maar hetzelfde probleem terugkomen:
- Niet storen staat uit en alle geluiden staan op max volume
- Hetzelfde gedrag gebeurt wanneer er earphones gekoppeld zijn
- Laatste Android update is geinstalleerd
- Er zijn geen andere devices, zoals bv een watch, gekoppeld aan de telefoon
Heeft iemand soortgelijke ervaringen en/of adviezen om dit werkende krijgen?
- In veilige modus gestart
- Reset app settings gedaan
- Nieuw audio file toegevoegd als ringtone/meldingsgeluid
- Bluetooth en wifi aan/uit gezet
Check eens je modi, is te vinden in het quick settings paneel (waar ook niet storen staat) of bij je instellingen onder "modi"Cazzius schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:57:
M'n vriendin heeft recentelijk na een Google reparatieverzoek een refurbished Pixel 8 Pro ontvangen. Echter heeft ze een vreemd issue met het geluid; dit werkt prima met Spotify, YouTube, Netflix etc, maar systeemgeluiden zoals ringtones, meldingsgeluiden (vanuit bv Whatsapp), toetsgeluiden of het alarmgeluid in de wekker app werken niet.Ik heb een aantal dingen geprobeerd (o.a op basis van dit topic), maar hetzelfde probleem terugkomen:
- Niet storen staat uit en alle geluiden staan op max volume
- Hetzelfde gedrag gebeurt wanneer er earphones gekoppeld zijn
- Laatste Android update is geinstalleerd
- Er zijn geen andere devices, zoals bv een watch, gekoppeld aan de telefoon
Heeft iemand soortgelijke ervaringen en/of adviezen om dit werkende krijgen?
- In veilige modus gestart
- Reset app settings gedaan
- Nieuw audio file toegevoegd als ringtone/meldingsgeluid
- Bluetooth en wifi aan/uit gezet
[ Voor 0% gewijzigd door blueman85 op 21-05-2025 22:32 . Reden: Typo ]
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Heel bijzonder.....Cazzius schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:57:
@ErikKam ik was inderdaad via die weg bij de extra instellingen gekomen, maar daar staan alle geluiden op minimaal 50% volume. 'Geluid schermvergrendeling' en 'tik- en klikgeluiden' werken overigens wel.
@blueman85 goeie, maar helaas stond er geen modi aan. Ter test 1 aangemaakt en gespeeld met de settings, maar helaas zonder resultaat.
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Ik heb het nieuws gezien en volg het op de voet. Vet interessant en eindelijk wordt er meer gedaan met blur effecten en animaties. Het is nu zelfs al te testen met Android 16 QPR1 Beta 1. Zie onderstaand filmpje;Tuktop schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:00:
Hebben jullie gisteren de Android show gezien? Komen mooie interface-aanpassingen aan! De meningen zullen wel verdeeld zijn, maar ik vind het er tof uitzien en heb toch wel grotendeels een Pixel gekozen om (net als bij iPhone) direct dat soort updates te ontvangen. Leuk om te zien hoe zo'n groot bedrijf UX/UI aanpakt.
Oeh vet, die ga ik na werk zeker even kijken. Het begint gelijk al met een paar vette details!Huizinity schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:31:
[...]
Ik heb het nieuws gezien en volg het op de voet. Vet interessant en eindelijk wordt er meer gedaan met blur effecten en animaties. Het is nu zelfs al te testen met Android 16 QPR1 Beta 1. Zie onderstaand filmpje;
YouTube: Android 16 QPR1 Beta 1 – Material 3 Expressive Is Another Level!
Ik haal het einde van de dag niet meer zonder opladen. Duurt al zeker een week, ik hoop echt dat ze snel een fix deployen.Dubrillion schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:09:
[ Voor 14% gewijzigd door RF1000 op 24-05-2025 13:10 ]
Ik hoop (en wat ik lees klopt dat ook) dat dit niet mogelijk is. Want dan kan met elke gestolen telefoon klakkeloos betaald worden. Het enige wat je in kan stellen is dat het scherm niet aan hoeft te staan bij betalingen voor het openbaar vervoer. Maar de telefoon moet wel aan staan. Een data verbinding op de telefoon is ook niet direct nodig om betalingen te kunnen doen als het goed is (nog niet geprobeerd)RF1000 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:15:
Voor zover ik weet kan je je telefoon ook als 'pasje' gebruiken als deze uit staat.
Net even getest. Met telefoon uit geen toegang/reactie van de auto. Altijd in de veronderstelling geweest dat dit een mooie backup wascocico schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:53:
Ow, dat zou wel een life saver zijn! Dat ga ik, gewoon voor de weet, wel eens proberen!
Op zich niet vreemd .. de telefoon moet steeds weer een andere pas na doen .. en dat kan alleen door de software gedaan worden.RF1000 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:11:
[...]
Net even getest. Met telefoon uit geen toegang/reactie van de auto. Altijd in de veronderstelling geweest dat dit een mooie backup was. Nu dus toch maar het pasje bijsteken.
Heb ik 2 weken geleden ook moeten doen. Op vrijdag opgestuurd, de vrijdag erop had ik hem al terug. Gaat wel snel.duvekot schreef op zondag 25 mei 2025 @ 13:10:
Vandaag maar een gratis reparatie aangevraagd voor mij Pixel 8. Al een tijdje last van zo'n mooie paarse streep over het scherm en zo nu en dan een groene waas er overheen. "Gelukkig" valt mijn telefoon onder die extended warranty voor het scherm (op basis van de IMEI controle).
Later vandaag alles maar tijdelijk overzetten naar mijn oude Pixel 5 .. zodat ik bereikbaar ben tijdens de reparatie.
Dat is wel lekker snel .. en fijn om te weten..Weswyp schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:49:
[...]
Heb ik 2 weken geleden ook moeten doen. Op vrijdag opgestuurd, de vrijdag erop had ik hem al terug. Gaat wel snel.
Hier ook. Ook vanwege paarse lijn. Vrijdag opgestuurd en donderdag terug gekregen.duvekot schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:56:
[...]
Dat is wel lekker snel .. en fijn om te weten..
Press any button... "Where is the 'any button'?!"
Controleer je IMEI op deze pagina:Fascinerend schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:59:
Hier ook een paarse lijn af en toe. Toevallig dat zoveel dat tegelijk hebben nu?
Yes hij komt inderdaad in aanmerking.duvekot schreef op zondag 25 mei 2025 @ 22:41:
[...]
Controleer je IMEI op deze pagina:
https://store.google.com/repair?hl=nl
Of je in aanmerking komt voor de extended reparatie programma:
https://support.google.com/pixelphone/answer/15009955?hl=nl
Betreft dit alleen de 8, of alle 3 modellen? Dus ook de Pro en de a?duvekot schreef op zondag 25 mei 2025 @ 22:41:
[...]
Controleer je IMEI op deze pagina:
https://store.google.com/repair?hl=nl
Of je in aanmerking komt voor de extended reparatie programma:
https://support.google.com/pixelphone/answer/15009955?hl=nl
Geen idee .. maar de controle is wel voor alle telefoons ... En je kan gewoon eea nakijken zonder verdere "consequenties" natuurlijk.zunrob schreef op maandag 26 mei 2025 @ 07:28:
[...]
Betreft dit alleen de 8, of alle 3 modellen? Dus ook de Pro en de a?
Je weet dat Edge de browser van Microsoft is en dat Bing de "zoekmachine" van Microsoft? Ik denk dat de installatie van die twee er wel degelijk voor zorgen dat jij die opties te zien krijgt in het context menu. Misschien eens de instellingen van de betreffende apps checken en kijken of je e.e.a kan uitschakelen?ratzz schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:26:
Ik weet niet of dit perse een Pixel dingetje is maar ik denk dat als ik de oplossing zoek dit de beste plek is aangezien het mijn Pixel 8 betreft.
In het contextmenu dat verschijnt bij het selecteren van tekst in een browser krijg ik nogal wat opdringerige opties zoals "Vraag het aan Bing", "Zoeken in Edge" en "Vraag Perplexity". Het maakt niet uit welke browser ik gebruik dus het moet wel iets zijn dat dieper in het systeem zitten. Edge en Perplexit heb ik overigens wel geïnstalleerd maar niks m.b.t. Bing.
Mijn vraag is kan ik het contextmenu aanpassen en sommige items verwijderen die ik niet wil zien. Ik kan me niet voorstellen dat Google de opties m.b.t. Bing, Edge en Perplexity erin heeft gezet.
Dat had ik al gedaan maar ik kan nergens opties daarvoor vinden. Ik kan Edge wel verwijderen maar sporadisch gebruik ik die. Perplexity heb ik net wel verwijderd en het is dan ook uit het context menu verdwenen. Maar dat is niet de oplossing die ik zoek.blueman85 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:29:
[...]
...Misschien eens de instellingen van de betreffende apps checken en kijken of je e.e.a kan uitschakelen?
Net even Edge geïnstalleerd, en als ik nu tekst selecteer (systeembreed) zag ik achter de drie hamburgerpuntjes een extra optie 'Zoeken met Edge', maar die zie ik inmiddels ook niet meer.ratzz schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:51:
[...]
Dat had ik al gedaan maar ik kan nergens opties daarvoor vinden. Ik kan Edge wel verwijderen maar sporadisch gebruik ik die. Perplexity heb ik net wel verwijderd en het is dan ook uit het context menu verdwenen. Maar dat is niet de oplossing die ik zoek.
Ik vind het eigenlijk ook vreemd dat Android die integratie door het systeem toestaat, dat geeft geen veilig gevoel.
.Dat die opties er zijn in de eigen browser van Edge kan ik natuurlijk begrijpen maar niet bij alle browsers.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq