Dit is idd niet Pixel specifiek .. maar Android specifiek. Elke (maar dan ook echt elke) app op Android kan aangeven dat ze bepaalde "Intents" kunnen afhandelen .. bijvoorbeeld als je een text selecteert. Als je dat doet dan zal het Android systeem gaan zoeken in de details van ALLE geïnstalleerde apps om te kijken welke apps de specifieke intent kan verwerken. Helaas is er geen standaard optie binnen Android om daar blokkades op te zetten. Alleen als de app bouwer die de intent kan verwerken daar wat voor gemaakt heeft om dat aan en uit te zetten kan je er wat aan doen .. of je moet de gehele app verwijderen.ratzz schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:26:
Ik weet niet of dit perse een Pixel dingetje is maar ik denk dat als ik de oplossing zoek dit de beste plek is aangezien het mijn Pixel 8 betreft.
In het contextmenu dat verschijnt bij het selecteren van tekst in een browser krijg ik nogal wat opdringerige opties zoals "Vraag het aan Bing", "Zoeken in Edge" en "Vraag Perplexity". Het maakt niet uit welke browser ik gebruik dus het moet wel iets zijn dat dieper in het systeem zitten. Edge en Perplexit heb ik overigens wel geïnstalleerd maar niks m.b.t. Bing.
Mijn vraag is kan ik het contextmenu aanpassen en sommige items verwijderen die ik niet wil zien. Ik kan me niet voorstellen dat Google de opties m.b.t. Bing, Edge en Perplexity erin heeft gezet.
Leuke "Rabbit Hole" 🐇 🕳️ om in te duiken als je echt verder je in wil verdiepen.