Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:26
ratzz schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:26:
Ik weet niet of dit perse een Pixel dingetje is maar ik denk dat als ik de oplossing zoek dit de beste plek is aangezien het mijn Pixel 8 betreft.
In het contextmenu dat verschijnt bij het selecteren van tekst in een browser krijg ik nogal wat opdringerige opties zoals "Vraag het aan Bing", "Zoeken in Edge" en "Vraag Perplexity". Het maakt niet uit welke browser ik gebruik dus het moet wel iets zijn dat dieper in het systeem zitten. Edge en Perplexit heb ik overigens wel geïnstalleerd maar niks m.b.t. Bing.
Mijn vraag is kan ik het contextmenu aanpassen en sommige items verwijderen die ik niet wil zien. Ik kan me niet voorstellen dat Google de opties m.b.t. Bing, Edge en Perplexity erin heeft gezet.
Dit is idd niet Pixel specifiek .. maar Android specifiek. Elke (maar dan ook echt elke) app op Android kan aangeven dat ze bepaalde "Intents" kunnen afhandelen .. bijvoorbeeld als je een text selecteert. Als je dat doet dan zal het Android systeem gaan zoeken in de details van ALLE geïnstalleerde apps om te kijken welke apps de specifieke intent kan verwerken. Helaas is er geen standaard optie binnen Android om daar blokkades op te zetten. Alleen als de app bouwer die de intent kan verwerken daar wat voor gemaakt heeft om dat aan en uit te zetten kan je er wat aan doen .. of je moet de gehele app verwijderen.

Leuke "Rabbit Hole" 🐇 🕳️ om in te duiken als je echt verder je in wil verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:24
duvekot schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:19:
[...]

Leuke "Rabbit Hole" 🐇 🕳️ om in te duiken als je echt verder je in wil verdiepen.
Zo technisch ben ik helaas niet om me daar verder in te verdiepen. Chatgpt kwam met o.a. de volgende oplossingen:

#### 2. **Schakel tekstselectie-integratie uit via ADB (geavanceerd)**

Als je wat technischer bent ingesteld, kun je met **ADB (Android Debug Bridge)** bepaalde apps hun rechten ontnemen om zich aan te bieden in dat menu:

```bash
adb shell cmd role remove-role-holder android.app.role.SYSTEM_TEXT_SELECTION_SERVICE com.microsoft.android.browser
```

Vervang `com.microsoft.android.browser` met het exacte pakket van de app (bijv. `com.microsoft.emmx` voor Edge).

#### 3. **Gebruik een alternatieve launcher of ROM (voor gevorderden)**

Sommige aangepaste Android-ROMs (zoals LineageOS) of launchers bieden de optie om dit soort gedrag te onderdrukken, maar dat is vooral voor ervaren gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furkie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:54
Zelf heb ik ook de paarse lijn en mijn pixel lijkt ook in aanmerking te komen het uitgebreid schermreparatieprogramma.

Alleen ben ik er nog wel wat huiverig om om het op te sturen. Er wordt namelijk gevraagd wat er mis is met het apparaat, met als disclaimer "Zorg dat je alle apparaatproblemen meldt. Er wordt een reparatie uitgevoerd voor alle apparaatproblemen die worden gevonden, ook als ze niet worden gemeld.".

Ik heb hier en daar wat deukjes en krassen maar dat is niet wat ik gerepareerd wil hebben. Ik zou in principe dus alleen "Scherm verticale lijn" hoeven aan te vinken, maar de disclaimer doet mij geloven dat ik alsnog mogelijk zou moeten betalen voor "Schade aan het buitenframe".

Mensen die hier specifiek ervaring mee hebben? Is het safe om het alsnog op te sturen voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:17
Furkie schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:40:
Zelf heb ik ook de paarse lijn en mijn pixel lijkt ook in aanmerking te komen het uitgebreid schermreparatieprogramma.

Alleen ben ik er nog wel wat huiverig om om het op te sturen. Er wordt namelijk gevraagd wat er mis is met het apparaat, met als disclaimer "Zorg dat je alle apparaatproblemen meldt. Er wordt een reparatie uitgevoerd voor alle apparaatproblemen die worden gevonden, ook als ze niet worden gemeld.".

Ik heb hier en daar wat deukjes en krassen maar dat is niet wat ik gerepareerd wil hebben. Ik zou in principe dus alleen "Scherm verticale lijn" hoeven aan te vinken, maar de disclaimer doet mij geloven dat ik alsnog mogelijk zou moeten betalen voor "Schade aan het buitenframe".

Mensen die hier specifiek ervaring mee hebben? Is het safe om het alsnog op te sturen voor reparatie?
Is dat schade of zijn dat gebruikssporen?
In het overzicht dat ik kreeg stond steeds dat als iets onder garantie valt zij het kosteloos oplossen. Als er iets is waarvoor je wel moet betalen nemen ze eerst contact met je op.

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Tuktop schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:06:
[...]

'Zoeken met Edge', maar die zie ik inmiddels ook niet meer.
Misschien even deinstalleren, en opnieuw installeren. Ik zag in elk geval geen 'opdringerige opties'.
Helaas komt zoeken met Edge na her-installatie gewoon weer terug. Zoeken met Bing bleef notabene wel in de context menu staan terwijl ik dat nergens geactiveerd hebt aangezien ik Bing nooit gebruik.

Opdringerig, lees onoverzichtelijk omdat het menu met vanalles volloopt waar ik niet om gevraagd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ratzz schreef op maandag 26 mei 2025 @ 16:40:
[...]

Helaas komt zoeken met Edge na her-installatie gewoon weer terug. Zoeken met Bing bleef notabene wel in de context menu staan terwijl ik dat nergens geactiveerd hebt aangezien ik Bing nooit gebruik.

Opdringerig, lees onoverzichtelijk omdat het menu met vanalles volloopt waar ik niet om gevraagd heb.
Ok ja, irritant. Ik las net ergens dat die Search with Bing via de Outlook app kan komen. Voor mij overigens reden om beide apps niet te gebruiken. Ben het eigenlijk toch wel met je eens dat het wat opdringerig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Tuktop schreef op maandag 26 mei 2025 @ 17:03:
[...]

Ok ja, irritant. Ik las net ergens dat die Search with Bing via de Outlook app kan komen. Voor mij overigens reden om beide apps niet te gebruiken. Ben het eigenlijk toch wel met je eens dat het wat opdringerig is.
Dan wordt het nog vervelender want de Outlook app heb je nodig om in te loggen op je email bij een nieuw device omdat ze stoppen met hun authenticator. Het wordt je dus gewoon op gedrongen. Het is niet mijn primair email adres maar ik heb wel een legio sites waar het als inlog wordt gebruikt, onlineshops ect. etc..

Jammer dat Google daar geen controle over houdt of controle aan de gebruiker geeft m.b.t. de integratie in je telefoon.

[ Voor 19% gewijzigd door ratzz op 26-05-2025 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:11
ratzz schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:22:
[...]

Dan wordt het nog vervelender want de Outlook app heb je nodig om in te loggen op je email bij een nieuw device omdat ze stoppen met hun authenticator. Het wordt je dus gewoon op gedrongen. Het is niet mijn primair email adres maar ik heb wel een legio sites waar het als inlog wordt gebruikt, onlineshops ect. etc..

Jammer dat Google daar geen controle over houdt of controle aan de gebruiker geeft m.b.t. de integratie in je telefoon.
Ik denk dat Google er heel graag controle over zou willen hebben. Maar ik vermoed dat dit een gevalletje Europese wetgeving is en dat ze er geen controle over mogen hebben. Iets met monopolie positie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huizinity schreef op maandag 26 mei 2025 @ 20:01:
[...]

Ik denk dat Google er heel graag controle over zou willen hebben. Maar ik vermoed dat dit een gevalletje Europese wetgeving is en dat ze er geen controle over mogen hebben. Iets met monopolie positie.....
Daarnaast ken ik ook geen enkele andere app die zoiets flikt. Dus het lijkt me vooral een geval van feedback geven aan de betreffende Microsoft-apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
[...]

Kan ik me iets bij voorstellen maar dan mag ik als gebruiker toch zeker een keuzevrijheid hebben wat ik wel of niet wil laten integreren in mijn telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
Tuktop schreef op maandag 26 mei 2025 @ 20:42:
[...]

Daarnaast ken ik ook geen enkele andere app die zoiets flikt. Dus het lijkt me vooral een geval van feedback geven aan de betreffende Microsoft-apps.
Ik lees bij meerdere sites dat dit al 2 jaar speelt dus ik ben bang dat klagen niet echt helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
[...]
Ik denk dat je suggestie niet klopt ... Het is iets wat ze in theorie prima zouden kunnen implementeren als een extra security laag. Maar de interface daarvoor zal denk ik vrij ingewikkeld worden .. en lastig voor end users om te gaan beheren.
Tuktop schreef op maandag 26 mei 2025 @ 20:42:
[...]
Op Samsung telefoons heb ik wel eens voor geïnstalleerde apps gehad zonder "gui" (dus staan niet tussen je normale applicaties) maar die wel in de lijst van alle apps staan ..die via deze route dus opties konden toevoegen. Door die apps uit te zetten kon je dat weer uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
duvekot schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:57:
[...]

Ik denk dat je suggestie niet klopt ... Het is iets wat ze in theorie prima zouden kunnen implementeren als een extra security laag. Maar de interface daarvoor zal denk ik vrij ingewikkeld worden .. en lastig voor end users om te gaan beheren.
Even hardopdenkend, het zou een nieuwe Permission kunnen zijn (tsja, bedenk daar dan maar eens een simpele naam voor). Maar dan zou het wel alleen Toestaan/Niet toestaan zijn, dus misschien te beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:47
Ik gebruik Outlook gewoon via de browser. Je kan dan een pictogram zetten op je home screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 23:44
RF1000 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:11:
[...]

Net even getest. Met telefoon uit geen toegang/reactie van de auto. Altijd in de veronderstelling geweest dat dit een mooie backup was 8)7 . Nu dus toch maar het pasje bijsteken.
Ja ik probeerde het dan vorige week ook, maar eigenlijk best wel logisch dat het niet werkt.
Maar voor wat betreft security: als iemand mijn telefoon steelt en hij staat gewoon 'aan' maar wel locked dan kan iedereen met de telefoon in de hand wél mijn Tesla starten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
cocico schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:32:
[...]
Ja ik probeerde het dan vorige week ook, maar eigenlijk best wel logisch dat het niet werkt.
Maar voor wat betreft security: als iemand mijn telefoon steelt en hij staat gewoon 'aan' maar wel locked dan kan iedereen met de telefoon in de hand wél mijn Tesla starten :+
Maar dat laatste is makkelijk op te lossen .. gewoon je Tesla verkopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
JantjeKoud schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 02:03:
Ik gebruik Outlook gewoon via de browser. Je kan dan een pictogram zetten op je home screen.
Bedankt, had ik nog niet eens aan gedacht, daar ga ik eens mee spelen. Microsoft vereist nu wel dat je minimaal op twee mogelijkheden hebt om toegang te krijgen tot outlook om de ander zo nodig te verifiëren.
Outlook heb ik overigens even verwijderd maar het Bing item blijft in de contextmenu zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ratzz schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:16:
[...]

Bedankt, had ik nog niet eens aan gedacht, daar ga ik eens mee spelen. Microsoft vereist nu wel dat je minimaal op twee mogelijkheden hebt om toegang te krijgen tot outlook om de ander zo nodig te verifiëren.
Outlook heb ik overigens even verwijderd maar het Bing item blijft in de contextmenu zitten.
Wel echt irritant ja. Online nog wat mogelijke daders gevonden: Bing Chat of Microsoft 365.
Overigens past het contextmenu zich wel automatisch aan naar wat je gebruikt, dus als je een paar keer de opties kiest die je vooraan wil hebben, zal de rest naar achter de drie puntjes verschuiven als het goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
Tuktop schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:31:
[...]

Wel echt irritant ja. Online nog wat mogelijke daders gevonden: Bing Chat of Microsoft 365.
Overigens past het contextmenu zich wel automatisch aan naar wat je gebruikt, dus als je een paar keer de opties kiest die je vooraan wil hebben, zal de rest naar achter de drie puntjes verschuiven als het goed is.
Ik gebruik de optie meestal om iets op te zoeken dus ik moet altijd naar de 3 puntjes omdat je altijd eerste de optie Kopiëren en Delen krijgt in het menu. Maar bedankt voor de tip, ik heb het contextmenu dusdanig gebruikt dat Bing helemaal naar onder buiten het menu is geschoven zodat ik het niet meer zie.

Beide apps heb ik overigens niet en Edge en Outlook verwijderen maakte helaas ook geen verschil.

[ Voor 6% gewijzigd door ratzz op 27-05-2025 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cazzius
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:50
Cazzius schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 10:09:
@blueman85 een factory reset was inderdaad m'n laatste redmiddel en ik denk dat we daar dit weekend maar aan moeten geloven. Mocht dat niet helpen maar weer terug naar Google support
Om hier nog even op terug te komen. De factory reset heeft niets uitgehaald, ondanks de volledige clean install (ook instellingen niet van een backup laten herstellen). Nu dus maar opnieuw aangemeld voor reparatie bij Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:41
Cazzius schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:29:
[...]

Om hier nog even op terug te komen. De factory reset heeft niets uitgehaald, ondanks de volledige clean install (ook instellingen niet van een backup laten herstellen). Nu dus maar opnieuw aangemeld voor reparatie bij Google.
|:(

Jammer dat dit niet geholpen heeft.... nu maar wachten! Hopelijk is het snel verholpen

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-09 16:52
Net de nl alert ontvangen.
Maar na een paar x de alarmtoon gaat hij het bericht voorlezen.
Is dit aan te passen zodat hij niet meer het bericht voorleest ?
Kan het zelf zo gauw niet vinden 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10-09 22:13
mis ik de juni update .... of rolt die later uit ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huizinity
Yarda schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:18:
mis ik de juni update .... of rolt die later uit ?
Ik heb 'm ook nog niet. Maar, zal deze juni update misschien direct komen met Android 16? 🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:22
Wat ik las op Reddit komt hij vandaag uit om 11 uur PDT wat neerkomt op 19 uur onze tijd.

Wel is nu de Google Play system update naar 1 mei gegaan (of ik heb eerder niet op zitten letten, kan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Huizinity schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 06:19:
[...]

Ik heb 'm ook nog niet. Maar, zal deze juni update misschien direct komen met Android 16? 🤞🏻
Precies! Hij komt tegelijkertijd met Android 16. Sommige functies van Android 16 worden echter pas later dit jaar uitgerold.

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:38
Oké, ik wil niet de eerste zijn. Maar kan inderdaad elk moment binnenkomen. Tijdverschil is 10 uur. Midmorning, 10.00uur? 20.00u in Nederland.

De uitrol zou halverwege de ochtend Pacific Time moeten starten, gebaseerd op eerdere lanceringen. Raak niet in paniek als het niet meteen verschijnt – Google houdt ervan om dit soort dingen te spreiden.

https://piunikaweb.com/20...y-pixel-10-adaptive-tone/

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:31
Hij komt nu binnen, Pixel 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huizinity
Hier ook. Bezig met installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Huizinity schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:46:
[...]

Hier ook. Bezig met installeren.
Hij neemt zich de tijd, hij is al een uur bezig met updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:31
ratzz schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:25:
[...]

Hij neemt zich de tijd, hij is al een uur bezig met updaten.
Net klaar hier. Duurde alles bij elkaar ca. 1,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:17
Wat zijn jullie eerste ervaringen met Android 16?

De eerste keer na installeren hing mijn toestel vast, daarna niet meer voorgekomen. Heb het idee dat alles net wat sneller aanvoelt, maar hier had ik al niets over te klagen. Verder lijkt mijn batterij in de nacht wat minder te zijn leeggelopen, hopelijk blijft dat zo.
Wellicht dat het e.e.a. onder de motorkap is veranderd, maar als gebruiker merk ik nog weinig verschil.

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yarda
Na de update moet ik het automatisch opnemen van gesprekken maar weer eens aan de praat zien te krijgen. De app Cube ACR gebruik ik hiervoor. In android 16 zijn de opnames niet meer af te spelen.

edit
na een herstart werkt het wederom goed. Gelukkig maar

[ Voor 13% gewijzigd door Yarda op 11-06-2025 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:51
Ik merk eigenlijk geen enkel verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:21

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Voor mijn gevoel werkt net alles iets sneller en soepeler.
-Gezichtsherkenning werkt beter in duisternis
-Vingerafdruk is ook beter geworden
-Haptics iets subtieler
-Draadloos laden lijkt voor mijn gevoel sneller te gaan dan voorheen

Optisch valt enkel de klok mij echt op, voor de rest nog niet zoveel verschil. Zie het meer als een Android 15.1 update :+

[ Voor 20% gewijzigd door Harmen op 11-06-2025 15:07 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Is het normaal dat updaten zo lang duurt? Het ding is al zowat een uur bezig en de progress bar van Systeemupdate installeren staat nog op 30% of zo.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

evilution schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:35:
Is het normaal dat updaten zo lang duurt? Het ding is al zowat een uur bezig en de progress bar van Systeemupdate installeren staat nog op 30% of zo.
Duurde bij mij ook ruim drie uur voordat alles afgerond was. Gelukkig deze keer niet middenin de nacht een harde tril bij de herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

MikeyMan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:37:
[...]

Duurde bij mij ook ruim drie uur voordat alles afgerond was. Gelukkig deze keer niet middenin de nacht een harde tril bij de herstart.
Ah, net opnieuw opgestart. Dus toch nog vrij snel in vergelijking met jouw 3 uur.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huizinity
xtreme_lunatic schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:48:
Wat zijn jullie eerste ervaringen met Android 16?

De eerste keer na installeren hing mijn toestel vast, daarna niet meer voorgekomen. Heb het idee dat alles net wat sneller aanvoelt, maar hier had ik al niets over te klagen. Verder lijkt mijn batterij in de nacht wat minder te zijn leeggelopen, hopelijk blijft dat zo.
Wellicht dat het e.e.a. onder de motorkap is veranderd, maar als gebruiker merk ik nog weinig verschil.
Ik merk ook weinig verschil. De Material Design Expressive 3 komt pas als de Pixel 10 officieel uit is, volgens mij. Dat is wel ff een enorme tegenvaller.

Ik heb het nog niet goed genoeg kunnen testen, maar het battery drain probleem lijkt wel opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Huizinity schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:31:
[...]

Ik merk ook weinig verschil. De Material Design Expressive 3 komt pas als de Pixel 10 officieel uit is, volgens mij. Dat is wel ff een enorme tegenvaller.

Ik heb het nog niet goed genoeg kunnen testen, maar het battery drain probleem lijkt wel opgelost te zijn.
Same here, geen verschil eerlijk gezegd. Waar zijn de tijden heen dat een Android upgrade een volledige redesign of feature update was haha. Nu ga ik er maar vanuit dat de boel aan de achterkant efficiënter en veiliger is geworden. Wordt wachten op de Pixel 10 iig voor een design refresh. Live notifications lijkt me wel nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying-Dutchman
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:38
Ik heb weer meer last van de microstutter op Reddit, LinkedIn en vooral Funda.
Voorderest geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:59
Batterij lijkt hier sneller leeg te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:42
Superman schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:49:
Hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarda
ik zie dat de radar bij het weer ..., wederom aanwezig is. Die was ik kwijt :-)
Verder weinig nieuws, geen batterij problemen. Optisch wellicht wat sneller, maar ik gebruik Nova en heb de animaties uit staan in 'developer options' . Vooralsnog zit de winst m.i. vooral in de security update.
Prima toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:57

crashtestdummy

Ajoeto member

Superman schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:49:
Bij mij was dat bij de 1 batterij cycle na de update ook zo.
Maar daarna was alles weer ok. Ik zit nu op 60% met ruim 4 uur schermtijd.

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-09 21:22
Afgelopen donderdagavond heb ik mij aangemeld voor de Android 16 QPR1 Beta 2.
Tot de op dit moment nog geen reactie om te installeren.
Iemand een idee
Bedankt zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
IJsselman schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 15:29:
Afgelopen donderdagavond heb ik mij aangemeld voor de Android 16 QPR1 Beta 2.
Tot de op dit moment nog geen reactie om te installeren.
Iemand een idee
Bedankt zover
Heb je toevallig al gekeken of er een software update klaarstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
Bedankt blueman85,

Deze bijvoorbeeld

https://9to5google.com/20...r1-beta-2-everything-new/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Dat kan ook, maar ik bedoel meer op je telefoon zelf gekeken of er een update klaar staat? Met andere woorden, heb je gekeken als je naar Instellingen --> Beveiliging en Privacy --> Systeem en updates --> Beveiligingsupdate --> Controleren op updates klikt?

Aangezien je zelf al aangeeft je te hebben aangemeld/ingeschreven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
Net als bij voorgaande beta's,zodra je je aanmeldt staat deze gereed om geïnstalleerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 16:56
Ik heb nog altijd geen melding voor update tot android 16 gekregen...Ook als ik ga kijken bij systeem updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnti
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 29-07 10:24
Heb ik ook niet maar bij aanmelden stond dat het een hele poos kon duren.
Dus geduldig zijn. Is moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 16:56
Johnti schreef op zondag 15 juni 2025 @ 20:14:
Heb ik ook niet maar bij aanmelden stond dat het een hele poos kon duren.
Dus geduldig zijn. Is moeilijk :)
Wat bedoel je met aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnti
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 29-07 10:24
Sorry, was een antwoord op Ijsselman. Voor de beta's.
De update van juni (android 16) had je eigenlijk al binnen moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regul
  • Laatst online: 19:21
Furkie schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:40:

Heb jij jouw telefoon nog opgestuurd? Hoe is dat gegaan en kwamen daar nog meer kosten bij?

Ik heb helaas witte lijn in mijn scherm.
De telefoon heb ik bij Azerty aangeschaft en zij geven aan dat Google dit liever zelf afhandelt. Via Azerty zou het een maand kunnen duren.
Bij Google zelf wordt het helemaal onduidelijk: er staat dat m'n telefoon geen garantie meer heeft (klopt niet, is iets meer dan een jaar oud) en dat ik in aanmerking kom voor het gratis vervangen van het scherm.
Vervolgens kost het wel 125 euro om te laten repareren.

Dit laatste vind ik erg vreemd, maar ik krijg op geen mogelijkheid contact met Google Support. Bij telefoon en chatten blijft de boel staan op: "Probeer later opnieuw."

Zijn er mensen die hier iets meer over weten? Of een manier weten om wél contact te krijgen met Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Regul schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:08:
[...]

Heb jij jouw telefoon nog opgestuurd? Hoe is dat gegaan en kwamen daar nog meer kosten bij?

Ik heb helaas witte lijn in mijn scherm.
De telefoon heb ik bij Azerty aangeschaft en zij geven aan dat Google dit liever zelf afhandelt. Via Azerty zou het een maand kunnen duren.
Bij Google zelf wordt het helemaal onduidelijk: er staat dat m'n telefoon geen garantie meer heeft (klopt niet, is iets meer dan een jaar oud) en dat ik in aanmerking kom voor het gratis vervangen van het scherm.
Vervolgens kost het wel 125 euro om te laten repareren.

Dit laatste vind ik erg vreemd, maar ik krijg op geen mogelijkheid contact met Google Support. Bij telefoon en chatten blijft de boel staan op: "Probeer later opnieuw."

Zijn er mensen die hier iets meer over weten? Of een manier weten om wél contact te krijgen met Google?
Ik heb sinds gisteren mijn Pixel 8 terug .. en zonder kosten .. omdat mijn telefoon onder dat extra warranty programma viel.

Binnen een week retour (vorige week dinsdag ingeleverd bij UPS .. gisteren al weer terug). Bij mij hebben ze geen kosten in rekening gebracht omdat mijn telefoon dus onder dat extra warranty viel.

Waar had je gecontroleerd rondom je garantie? En wat is het bouwjaar van je toestel? (Kan je vinden in je menu (about phone, klikken op model)

Google is per definitie niet goed te bereiken .. dus dat wordt lastig ..

Maar ik ben dik tevreden over wat ze dus gedaan hebben. Het scherm is vervangen .. dus ik heb mijn eigen toestel terug en dus niet een vervangende/refurbished (gecontroleerd via IMEI/Serie nummer)

Zelfs als mijn toestel niet meer onder de garantie had gevallen had ik hem toch door Google laten repareren .. gewoon omdat het beter voelt dan een reparateur "om de hoek".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regul
duvekot schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:37:
[...]

Ik heb sinds gisteren mijn Pixel 8 terug .. en zonder kosten .. omdat mijn telefoon onder dat extra warranty programma viel.

Binnen een week retour (vorige week dinsdag ingeleverd bij UPS .. gisteren al weer terug). Bij mij hebben ze geen kosten in rekening gebracht omdat mijn telefoon dus onder dat extra warranty viel.

Waar had je gecontroleerd rondom je garantie? En wat is het bouwjaar van je toestel? (Kan je vinden in je menu (about phone, klikken op model)

Google is per definitie niet goed te bereiken .. dus dat wordt lastig ..

Maar ik ben dik tevreden over wat ze dus gedaan hebben. Het scherm is vervangen .. dus ik heb mijn eigen toestel terug en dus niet een vervangende/refurbished (gecontroleerd via IMEI/Serie nummer)

Zelfs als mijn toestel niet meer onder de garantie had gevallen had ik hem toch door Google laten repareren .. gewoon omdat het beter voelt dan een reparateur "om de hoek".
Bouwjaar is 2023, vorig voorjaar aangeschaft bij Azerty. Dus er zit sowieso nog garantie van Azerty op.

Een week is netjes! Waar moest 'ie naartoe?

Werd bij jou hier aangegeven dat je nog wel garantie had?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7JfVnwF6sgpAIF-etLGiaGSjqs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uheIPUymzsUBA6wZYgjbEQED.png?f=fotoalbum_large
Ik vind het nogal maf dat voor een gratis schermvervanging hier dus € 125 wordt aangegeven als geschatte kosten en ik m'n creditcard gegevens moet invullen om door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@duvekot ,
Had jij je telefoon een reset gegeven voordat je hem opstuurde? Of stond alles er nog op na reparatie?

Mijn Pixel heeft ook last van een gaar scherm. Paarse lijn en groene ruis. Alhoewel het weg gaat als je de telefoon een beetje twist of buigt. Gelukkig val ik onder de extended warranty.
Moet voordat ik hem opstuur alleen nog wel even een reserve telefoon regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Paling1 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:15:
@duvekot ,
Had jij je telefoon een reset gegeven voordat je hem opstuurde? Of stond alles er nog op na reparatie?

Mijn Pixel heeft ook last van een gaar scherm. Paarse lijn en groene ruis. Alhoewel het weg gaat als je de telefoon een beetje twist of buigt. Gelukkig val ik onder de extended warranty.
Ik had alles over gezet naar mijn oude Pixel 5 en een full factory reset gedaan.
Regul schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:11:
[...]

Bouwjaar is 2023, vorig voorjaar aangeschaft bij Azerty. Dus er zit sowieso nog garantie van Azerty op.

Een week is netjes! Waar moest 'ie naartoe?

Werd bij jou hier aangegeven dat je nog wel garantie had?
[Afbeelding]
Ik vind het nogal maf dat voor een gratis schermvervanging hier dus € 125 wordt aangegeven als geschatte kosten en ik m'n creditcard gegevens moet invullen om door te gaan.
Het toestel ging heen en weer naar Polen.

ik kan me dat scherm niet meer herinneren .. maar er werd wel gezegd dat als bij controle bleek dat het toestel niet in aanmerking kwam voor de gratis reparatie ..er wel kosten werden gerekend. Ik had Google een doosje op laten sturen voor verzending en ik kreeg een PDF met het label voor UPS. Ik heb hem zelf naar een UPS drop off point gebracht.
Ik moest dus ook mijn creditcard doorgeven voor als er wel kosten gemaakt werden.

Je had het proces gestart via deze link?

https://store.google.com/repair?pli=1&hl=nl

En nogmaals .. stel dat je wel moet betalen . Dan is dat een prima prijs voor een reparatie van het scherm bij deze toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regul
duvekot schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:27:
[...]

Ik had alles over gezet naar mijn oude Pixel 5 en een full factory reset gedaan.
[...]

Het toestel ging heen en weer naar Polen.

ik kan me dat scherm niet meer herinneren .. maar er werd wel gezegd dat als bij controle bleek dat het toestel niet in aanmerking kwam voor de gratis reparatie ..er wel kosten werden gerekend. Ik had Google een doosje op laten sturen voor verzending en ik kreeg een PDF met het label voor UPS. Ik heb hem zelf naar een UPS drop off point gebracht.
Ik moest dus ook mijn creditcard doorgeven voor als er wel kosten gemaakt werden.

Je had het proces gestart via deze link?

https://store.google.com/repair?pli=1&hl=nl

En nogmaals .. stel dat je wel moet betalen . Dan is dat een prima prijs voor een reparatie van het scherm bij deze toestellen.
Ja, via die link inderdaad.

Die prijs voor reparatie is natuurlijk prima, maar het strookt niet met de informatie dat ik in aanmerking kom voor een gratis schermvervanging.
Vandaar dat ik daar duidelijkheid over probeer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Regul schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:34:
[...]

Ja, via die link inderdaad.

Die prijs voor reparatie is natuurlijk prima, maar het strookt niet met de informatie dat ik in aanmerking kom voor een gratis schermvervanging.
Vandaar dat ik daar duidelijkheid over probeer te krijgen.
De standaardgarantie is 1 jaar, dus daar val je buiten. Maar je komt wel in aanmerking voor 1 gratis schermreparatie via het uitgebreide reparatieprogramma. Het is inderdaad verwarrend dat er een bedrag wordt genoemd. Wordt het duidelijker als je de voorwaarden leest?

Ik denk eerlijk gezegd dat het gratis gerepareerd zal worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Tuktop op 17-06-2025 10:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pxltrx
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:47
Paling1 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:15:
@duvekot ,

Ik had hetzelfde voor (paarse lijn op scherm). Ik heb de Pixel in Reparatiemodus gezet en zo opgestuurd.
Nadien stond alles er nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@pxltrx
Goede tip!
Heb er namelijk weinig zin in om de boel opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
pxltrx schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:52:
[...]
Ik had hetzelfde voor (paarse lijn op scherm). Ik heb de Pixel in Reparatiemodus gezet en zo opgestuurd.
Nadien stond alles er nog op.
De instructies bij mij waren om een full factory reset te doen ..
Ik zou niet op die reparatie modus vertrouwen ... Want stel dat er wat mis gaat met de reparatie . .. dan ben je alles kwijt. (Ik heb eigenlijk nog nooit die Backup optie van Android/Google geprobeerd)

Dus ik had gewoon even de tijd genomen om zelf te zorgen dat alles goed over was naar mijn Pixel 5 ... Sommige programmas gaan bij de migratie optie wel goed over.. sommige moet je echt helemaal zelf goed overzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pxltrx
ik had bijkomstig wel een backup gemaakt via de optie van android/Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
pxltrx schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:08:
ik had bijkomstig wel een backup gemaakt via de optie van android/Google
Maar heb je die ook ooit getest? .. ik dus nog nooit .. en gelukkig ook geen reden voor gehad. Maar zou wel eens goed zijn om uit te proberen ergens.. maar om nu een reserve Pixel 8 te kopen daarvoor 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

duvekot schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:07:
[...]

De instructies bij mij waren om een full factory reset te doen ..
Ik zou niet op die reparatie modus vertrouwen ... Want stel dat er wat mis gaat met de reparatie . .. dan ben je alles kwijt. (Ik heb eigenlijk nog nooit die Backup optie van Android/Google geprobeerd)

Dus ik had gewoon even de tijd genomen om zelf te zorgen dat alles goed over was naar mijn Pixel 5 ... Sommige programmas gaan bij de migratie optie wel goed over.. sommige moet je echt helemaal zelf goed overzetten.
Ik ging sowieso eerst een backup maken van de noodzakelijke dingen. Gaat mij er meer om dat ik een aantal apps (banken) op mijn telefoon heb die ik liever niet opnieuw wil installeren ivm met veel te veel gedoe... Die apps kan ik op zich wel een weekje missen als ik tijdelijk een andere telefoon gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Paling1 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:22:
[...]

Ik ging sowieso eerst een backup maken van de noodzakelijke dingen. Gaat mij er meer om dat ik een aantal apps (banken) op mijn telefoon heb die ik liever niet opnieuw wil installeren ivm met veel te veel gedoe... Die apps kan ik op zich wel een weekje missen als ik tijdelijk een andere telefoon gebruik.
Ik had mijn 5 banken apps heel snel weer over .. dat was erg makkelijk .. zeker als ze op de oude telefoon ook nog werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Precies de reden dat ik in gevallen van reparatie een nieuwe telefoon koop. Dan kan ik daar de data naartoe overzetten, en de andere na reparatie in de backup.

Backup werkt op zich, maar verre van naadloos. Vraag is wel, wat staat erop waar je aan gehecht bent? Mn email is online, mn fotos worden gebackupped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
MikeyMan schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:32:
Precies de reden dat ik in gevallen van reparatie een nieuwe telefoon koop. Dan kan ik daar de data naartoe overzetten, en de andere na reparatie in de backup.

Backup werkt op zich, maar verre van naadloos. Vraag is wel, wat staat erop waar je aan gehecht bent? Mn email is online, mn fotos worden gebackupped.
Bij reparatie na slechts 2 jaar is dat wel heel snel .. zeker als de verwachtingen zijn dat je zeker 5-7 jaar met een toestel kan doen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

duvekot schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:34:
[...]

Bij reparatie na slechts 2 jaar is dat wel heel snel .. zeker als de verwachtingen zijn dat je zeker 5-7 jaar met een toestel kan doen ..
Natuurlijk is dat snel. Maar het ding opsturen en hopen dat het goed komt is ook niet echt een geweldige strategie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
MikeyMan schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:38:
[...]
Natuurlijk is dat snel. Maar het ding opsturen en hopen dat het goed komt is ook niet echt een geweldige strategie.
Daarom heb ik jou strategie omgedraaid .. en is mijn vorige toestel mijn nood backup, die kan prima een weekje mee als het moet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn er meer mensen die na de upgrade naar Android 16 de volume slider in de screenshots te zien krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:40
MikeyMan schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:56:
Zijn er meer mensen die na de upgrade naar Android 16 de volume slider in de screenshots te zien krijgen?
Nee, geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:42
Hoe bedoel je? 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAOOpKEgC-xYsQFXV_zY8kBBmeQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JeKXsLRm8qJpJwdwUxO5fmBk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Ik maak screenshots door twee keer op de achterkant te tikken, dan heb je hier nooit last van. Misschien een goed alternatief voor jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:42
Als ik geen volume slider wil hebben heb ik hem ook niet hoor, maar ik dacht wellicht is het een feature dat die eruit gehaald wordt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 18:40

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb sinds een paar weken een roze streep op m'n scherm van m'n Pixel 8. Ik voldoe aan de eisen voor die reparatie-actie van Google, maar er staat wel "telefoon heb je met 7 a 10 werkdagen retour". Omdat ik die telefoon voor meer dingen nodig heb (o.a. 2FA voor diverse zaken) en ik geen 2e telefoon heb: zijn er mensen met ervaringen hoe lang dit in de praktijk duurt?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pxltrx
[b]spaceboy in "[Google Pixel 8 / 8A / 8 Pro)] Ervaringen & Discussie" zijn er mensen met ervaringen hoe lang dit in de praktijk duurt?
Ik had hem na 8 dagen terug.
Voor m'n werk heb ik een 2e toestel dat ik intussen voor mijn privé kon gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

pxltrx schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:02:
[...]

Ik had hem na 8 dagen terug.
Voor m'n werk heb ik een 2e toestel dat ik intussen voor mijn privé kon gebruiken.
Thanks. Dat is wel relaxed ja. Ik heb maar een extra telefoon besteld. Heb ik gelijk een backup voor als 't een keer nodig is. Geld moet rollen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:52
Dat ligt aan je druk volgorde, omdat je volume down gebruikt met de aan uit knop.
Je drukt waarschijnlijk net iets eerder op de down dan op de aanuit knop, daarmee pas je dus eerste vollume aan, en dan maak je daarvan een screenshot.

Speel maar eens met de timing van je vingers, dan merkt je waardoor het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErikKam schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:16:
[...]

Dat ligt aan je druk volgorde, omdat je volume down gebruikt met de aan uit knop.
Je drukt waarschijnlijk net iets eerder op de down dan op de aanuit knop, daarmee pas je dus eerste vollume aan, en dan maak je daarvan een screenshot.

Speel maar eens met de timing van je vingers, dan merkt je waardoor het komt.
Het lukt me met geen mogelijkheid om het voor elkaar te krijgen een screenshot te maken met de volumebalk erin. Het enige wat lukt, met verschillende timings tussen de 2 knoppen, is: een screenshot zonder volumebalk, of het volume 1 tandje lager zetten en het scherm uitzetten. Knappe timing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja en daarbij... Ik heb al vele jaren Android... Nog nooit gezien dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Laatst online: 18:52
Tuktop schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:23:
[...]

Het lukt me met geen mogelijkheid om het voor elkaar te krijgen een screenshot te maken met de volumebalk erin. Het enige wat lukt, met verschillende timings tussen de 2 knoppen, is: een screenshot zonder volumebalk, of het volume 1 tandje lager zetten en het scherm uitzetten. Knappe timing :)
het is gewoon een kwestie van volume knop laag indrukken, en dan samen vollume knop laag + aan uit in drukken.
Dus vollume knop laag 2x indrukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ErikKam schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:35:
[...]

het is gewoon een kwestie van volume knop laag indrukken, en dan samen vollume knop laag + aan uit in drukken.
Dus vollume knop laag 2x indrukken
Ja ok, met expliciet 2x op de volumeknop drukken wel ja, dat is logisch. Maar niet op de normale manier om een screenshot te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Tuktop op 18-06-2025 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 23:06
spaceboy schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:51:
Ik heb sinds een paar weken een roze streep op m'n scherm van m'n Pixel 8. Ik voldoe aan de eisen voor die reparatie-actie van Google, maar er staat wel "telefoon heb je met 7 a 10 werkdagen retour". Omdat ik die telefoon voor meer dingen nodig heb (o.a. 2FA voor diverse zaken) en ik geen 2e telefoon heb: zijn er mensen met ervaringen hoe lang dit in de praktijk duurt?
Op vrijdag net voor het weekend verstuurd, vrijdag terug. Volgens UPS was hij pas maandag opgehaald bij het ophaalpunt. Dus gaat wel snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
spaceboy schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:51:
Hier ook binnen de 7 dagen .. dinsdag ingeleverd .. maandag daarop terug ..

Maar misschien is het een ideetje om op marktplaats een Pixel 6 of nieuwer te kopen ..die als tijdelijke telefoon te gebruiken .. en als je Pixel 8 terug is weer op marktplaats te verkopen? Een "backup telefoon" is sowieso wel handig om te hebben ... stel dat je telefoon "weg is" (in water gevallen, gestolen, overreden door een wals) .. dan is het fijn om iets te hebben waarop je kan terug vallen. En .. je leert weer backups te maken, je data veilig te stellen, je leert waar je van afhankelijk bent ..etc etc ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

@Weswyp @duvekot Thanks. Ik heb een nieuwe A16 als backup besteld. Wat was het resultaat bij jullie: nieuw scherm? Nieuwe Pixel 8? Refurbished apparaat? Mijn roze streep is helaas niet permanent, dus hoop niet dat ik hem gewoon met issue en al retour krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxltrx
bij mij hebben ze het scherm vervangen. roze lijn was er in het begin ook niet altijd, na 2 à 3 dagen wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duvekot
spaceboy schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 07:33:
@Weswyp @duvekot Thanks. Ik heb een nieuwe A16 als backup besteld. Wat was het resultaat bij jullie: nieuw scherm? Nieuwe Pixel 8? Refurbished apparaat? Mijn roze streep is helaas niet permanent, dus hoop niet dat ik hem gewoon met issue en al retour krijg.
Maak je geen zorgen .. ik had precies hetzelfde en ze weten daar wel hoe ze het moeten nakijken/veroorzaken .. of ze repareren het gewoon altijd standaard en gaan uit van de goede bedoelingen van de klant.(Want waarom zou je hem anders opsturen :? ). Ik kreeg die van mij terug met een nieuw scherm (want mijn screenprotector zat er niet meer op) maar verder dus wel het zelfde toestel. (Ik had een screenshot van de IMEI en serienummer gemaakt voordat ik hem opstuurde)

Succes met het overzetten naar je backup telefoon .. en hopelijk weer snel je Pixel 8 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Even een vraagje over het vervangen van het scherm. Wij hebben laatst een gebroken scherm van een pixel 7 laten vervangen. Die telefoon moest toen achteraf nog ge-reset worden om de vingerafdruk opnieuw in te kunnen stellen. Is dat bij het onder garantie vervangen van het scherm van een pixel 8 ook nog nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:42
Bij mijn Pixel 8 werkt de functie: "Tikken om de telefoon te checken" niet meer. De functie aan en uit gezet, telefoon paar keer herstarten helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

duvekot schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:41:
[...]

Maak je geen zorgen .. ik had precies hetzelfde en ze weten daar wel hoe ze het moeten nakijken/veroorzaken .. of ze repareren het gewoon altijd standaard en gaan uit van de goede bedoelingen van de klant.(Want waarom zou je hem anders opsturen :? ). Ik kreeg die van mij terug met een nieuw scherm (want mijn screenprotector zat er niet meer op) maar verder dus wel het zelfde toestel. (Ik had een screenshot van de IMEI en serienummer gemaakt voordat ik hem opstuurde)

Succes met het overzetten naar je backup telefoon .. en hopelijk weer snel je Pixel 8 terug.
Toevallig een collega en een vriend met een Pixel die in de afgelopen maand ook hun telefoon hebben laten repareren (met hetzelfde issue), lijkt haast wel opzettelijk. De service is trouwens waanzinnig snel. Ik heb hem afgelopen vrijdag op de bus gedaan, naar Polen (uiteraard alles door Google betaald) met UPS. En deze ochtend komt hij alweer (gerepareerd) terug.

Edit: hij is gisteren teruggekomen. Keurig verpakt, zelfde telefoon, maar het glas "voelt" zelfs iets anders (steviger), maar misschien is dat iets tussen mijn oren. Ik ben in elk geval hartstikke blij met mijn Pixel 8 (na een week een Samsung A16 te hebben gebruikt, wat is die One UI klote zeg)... :P

[ Voor 12% gewijzigd door spaceboy op 26-06-2025 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:44
spaceboy schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 08:24:
[...]

Toevallig een collega en een vriend met een Pixel die in de afgelopen maand ook hun telefoon hebben laten repareren (met hetzelfde issue), lijkt haast wel opzettelijk. De service is trouwens waanzinnig snel. Ik heb hem afgelopen vrijdag op de bus gedaan, naar Polen (uiteraard alles door Google betaald) met UPS. En deze ochtend komt hij alweer (gerepareerd) terug.
Het probleem met mijn toestel – een roze lijn op het display – trad niet continu op en was tijdens de eerste reparatieperiode niet zichtbaar. Daardoor is het toestel ongerepareerd teruggestuurd, ondanks dat ik hierover contact had gehad met Google via de chat. Ik had voor de zekerheid ook nog een foto in de doos toegevoegd. Na veel gedoe heb ik het toestel opnieuw moeten opsturen. Gelukkig is het toen binnen een week wel gerepareerd retour gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
spaceboy schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 08:24:
[...]

Toevallig een collega en een vriend met een Pixel die in de afgelopen maand ook hun telefoon hebben laten repareren (met hetzelfde issue), lijkt haast wel opzettelijk.
Het is niet voor niets dat Google die extended warranty heeft ingericht voor problemen met het scherm. Dat was vrij snel duidelijk dat de eerste batches van de Pixel 8 dat probleem hebben. Dus Google kon vrij weinig anders meer doen.
De service is trouwens waanzinnig snel. Ik heb hem afgelopen vrijdag op de bus gedaan, naar Polen (uiteraard alles door Google betaald) met UPS. En deze ochtend komt hij alweer (gerepareerd) terug.
Dat is het voordeel van het weekend. Maar het gaat idd vrij snel.. we zijn erg verwend wat dat betreft in Europa. Ik heb in Australië soms wel 4 weken+ moeten wachten voordat een bestelling (die tijdens het bestelproces op levering over een week stond) eindelijk aangekomen was in West Australië. Het is niet voor niets dat ze in Australië zeggen dat WA in je adres staat voor "Wait Awhile" .. en dat ze het hebben over de Kangaroo Express of Koala Carriers als vervoerders .. en dit was nog in Perth .. leveringen buiten Perth heb je helemaal geen idee hoe lang dat gaat duren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joenos
  • Laatst online: 20:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:03
Welke privacy screen protector gebruiken jullie voor de Pixel 8a?

[ Voor 15% gewijzigd door eenhoorntje op 09-07-2025 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanrijsewijk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-08 15:30
Ook ik heb een Pixel 8 die voldoet aan de eisen om het scherm te laten vervangen.( IMEI eindigt op ..5465).
Dus verzonden naar een adres in Polen. De eerste domper volgens Google heeft het apparaat nog 3 andere fouten buiten de paarse streep die random voor de dag komt. Kosten om te repareren ruim € 300,00. Van deze z.g. problemen die Google vindt heb ik nog nooit last gehad !!! Ik heb deze Pixel 8 nog geen 1,5 jaar geleden gekocht voor € 636,00 !! Ik heb hem ongerepareerd terug laten sturen. Tweede domper op 9-06-2025 Pixel 8 verzonden en pas retour gekregen op 10-07-2025. Om dit voor elkaar te krijgen moest ik er wel zelf achterheen want nadat ik een mail ontving dat het apparaat GRATIS terug gezonden zou worden hoorde ik niets meer van Google. Conclusie: de garantie van Google mag je gewoon zelf betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cvanrijsewijk schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 19:39:
Ook ik heb een Pixel 8 die voldoet aan de eisen om het scherm te laten vervangen.( IMEI eindigt op ..5465).
Dus verzonden naar een adres in Polen. De eerste domper volgens Google heeft het apparaat nog 3 andere fouten buiten de paarse streep die random voor de dag komt. Kosten om te repareren ruim € 300,00. Van deze z.g. problemen die Google vindt heb ik nog nooit last gehad !!! Ik heb deze Pixel 8 nog geen 1,5 jaar geleden gekocht voor € 636,00 !! Ik heb hem ongerepareerd terug laten sturen. Tweede domper op 9-06-2025 Pixel 8 verzonden en pas retour gekregen op 10-07-2025. Om dit voor elkaar te krijgen moest ik er wel zelf achterheen want nadat ik een mail ontving dat het apparaat GRATIS terug gezonden zou worden hoorde ik niets meer van Google. Conclusie: de garantie van Google mag je gewoon zelf betalen.
Dat is balen zeg, zeker in vergelijking met de doorgaans positieve ervaringen die men hier heeft met dezelfde reparatie. Wat waren de 3 andere fouten trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanrijsewijk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-08 15:30
Er zou nog een audioprobleem zijn, een connectiviteitsprobleem en nog iets anders met het scherm zijn !
Deze punten werden alleen aangestipt en niet verder omschreven.
Ik heb zelf nooit iets van deze problemen gemerkt.
De Pixel 8 heb ik gekocht bij IBood die heb ik ondertussen gebeld en mijn verhaal gedaan over de service van Google.
Op hun verzoek heb ik mijn apparaat naar hen opgestuurd en zij gaan kijken wat er mogelijk is want het apparaat valt ruim binnen de garantie termijn.
Hopelijk leidt dit wel tot vervanging van het scherm
Pagina: 1 ... 40 ... 42 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires