Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:08
cemeli schreef op woensdag 24 april 2024 @ 23:57:
Toen ik het kreeg was die al gereset
Heel raar
Maar toch zou ik hem nog eens resetten voordat je alles hebt ingesteld. Wie weet doet het toch iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cemeli
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 18:21
cemeli schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:12:
Ben me telefoon aan het herstellen van de reparatie
Maar soms kan ik niet scrollen naar beneden. Moet ik iets openmaken of een instelling aanzetten of zo iets. Voor de reparatie deed ie het wel
Of doe ik ets verkeerd. Dank u

[Afbeelding]

Kan met geen mogelijkheid naar beneden scrollen
Eindelijk na uren zoeken en proberen is het opgelost
Voor de mensen die het ook hebben
Bij instellingen en WEERGAVE GROOTTE EN TEKST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
cemeli schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:23:
[...]

Wat heb je daar aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
Heb de instelling van daar geresetAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yoda3qNKTqfrACyoTY-9Ygrl34E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WJ68Am3zQTqk0rfM3LB9ktK2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 83% gewijzigd door cemeli op 25-04-2024 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 27-09 14:39
cemeli schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:23:
[...]
Dit leek mij vrij duidelijk te zien aan de screenshot maar ik dacht dat je misschien een visuele beperking had en het daarom zo had staan.

Op je nieuwe screenshot staat het allemaal alsnog erg groot, dus vandaar ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
Klopt dat was toen ik speelde in het begin toen ik het kreeg
Ik werd gek ,nog een paar min. en ik had het gereset 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexanderCP
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05 20:40
Beste allemaal.
Ik overweeg de pixel 8 te kopen maar ben benieuwd naar de batterij . Is deze echt zo slecht als uit de reviews komt?

Wat is jullie ervaring? Voor diegene die 'm al langer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:46
Ligt heel erg aan jouw gebruik ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
AlexanderCP schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:36:
Beste allemaal.
Ik overweeg de pixel 8 te kopen maar ben benieuwd naar de batterij . Is deze echt zo slecht als uit de reviews komt?

Wat is jullie ervaring? Voor diegene die 'm al langer gebruikt.
Je kunt de release van de Pixel 8a (16 mei) afwachten. Die kan een betere accuduur hebben en krijgt net als de Pixel 8 7 jaar aan updates: https://www.androidheadli...-8a-renders-leak-features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderCP
De pixel 8 is het vlaggenschip model van Google. Soms lees ik dat de "a" versies de budget modellen zijn maar als ik de verwachtingen voor de 8a zie lijkt deze bijna identiek en misschien wel iets beter dan de 8. Klopt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 15:05
AlexanderCP schreef op zondag 28 april 2024 @ 20:57:
De pixel 8 is het vlaggenschip model van Google. Soms lees ik dat de "a" versies de budget modellen zijn maar als ik de verwachtingen voor de 8a zie lijkt deze bijna identiek en misschien wel iets beter dan de 8. Klopt dat
https://www.gsmarena.com/...2546&idPhone2=12937#diff-

Mooie vergelijking tussen die 2 (info over 8a is gebaseerd op wat er nu al uitgelekt is, en er is heel veel uitgelekt over dat toestel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 13:30
AlexanderCP schreef op zondag 28 april 2024 @ 20:57:
Nee de 8PRO is het vlaggenschip model. Die is stukken duurder en betere specs.

Verder klopt het dat de 8a vrijwel identiek lijkt te worden aan de 8. Prijs lijkt ook rond de 599 te worden wat de 8 ook kost.

Geruchten zijn ook dat er geen 9a meer komt omdat de a serie nu weinig toevoegt. Maar dat is koffiedik kijken.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:22
Ik heb nu nog een P5 en nog altijd erg tevreden over maar deze krijgt helaas geen security updates meer.

Nu zou ik graag de P8 eens in de hand willen voelen (evt vergelijken met de S23/S24 van Samsung) maar welke fysieke shop heeft de P8? Ik ben bang dat ik hem namelijk net iets te groot ga vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-09 11:23
Card Nox schreef op zondag 28 april 2024 @ 23:44:
Ik heb nu nog een P5 en nog altijd erg tevreden over maar deze krijgt helaas geen security updates meer.

Nu zou ik graag de P8 eens in de hand willen voelen (evt vergelijken met de S23/S24 van Samsung) maar welke fysieke shop heeft de P8? Ik ben bang dat ik hem namelijk net iets te groot ga vinden.
Belsimpel sowieso en volgensmij ook de Odido-winkels. In de Duitse Mediamarkt en Saturn hebben ze ze ook al jaren, maar of de Nederlandse MM ze ook heeft weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@MarnickS, wist niet eens dat Belsimpels shops had, zitten ook niet bij me in de buurt.

Odido heeft wel een shop in de buurt, binnenkort maar eens even langs gaan, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathalieD
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 03-05-2024
Card Nox schreef op zondag 28 april 2024 @ 23:44:

Toevallig vandaag in een Odido winkel beide toestellen naast elkaar kunnen vergelijken. De groothoeklens is beter in de P8Pro. Grote plus voor mij, maar de S24Ultra kan dan weer veel meer en beter inzoomen.

Ik zoek dé opvolger van m'n P30Pro (Huawei), en was van plan de Google P8pro aan te schaffen, maar na even gelezen te hebben in dit draadje (laatste vier pagina's) ga ik enorm twijfelen..... Maar ja, die S24Ultra is méga duur.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fascinerend
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:15
@NathalieD waarom neem je niet de s23 ultra? Zoveel schelen ze niet namelijk en toch weer een paar honderd goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathalieD
Fascinerend schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 19:08:
@NathalieD waarom neem je niet de s23 ultra? Zoveel schelen ze niet namelijk en toch weer een paar honderd goedkoper.
Ah, goede tip! Dat ik daar dan niet zelf aan denk he? Maar goed; ik heb nooit naar Samsung gekeken, ik vond de kleuren nooit mooi, dus ben nieuw, wat Samsung betreft ;)
Er is nu een cashback van 200 euro op de S24, maar dan nog is ie 200 euro duurder, de vraag is of dat het waard is inderdaad!
Heb je tips wat er qua verschil is? Ik wil het toestel als goede vervangen van de P30Pro dus, vanwege de camera ;) (niet per se alle trucjes, maar vooral de goede lenzen, groothoek, inzoomen, enz :) ) De Google 8Pro heeft wel echt een super super groothoek, dat heeft Samsung helaas niet, maar Huawei is gelijk met Samsung wat die groothoek betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fascinerend
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:15
NathalieD schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:38:
[...]

Ah, goede tip! Dat ik daar dan niet zelf aan denk he? Maar goed; ik heb nooit naar Samsung gekeken, ik vond de kleuren nooit mooi, dus ben nieuw, wat Samsung betreft ;)
Er is nu een cashback van 200 euro op de S24, maar dan nog is ie 200 euro duurder, de vraag is of dat het waard is inderdaad!
Heb je tips wat er qua verschil is? Ik wil het toestel als goede vervangen van de P30Pro dus, vanwege de camera ;) (niet per se alle trucjes, maar vooral de goede lenzen, groothoek, inzoomen, enz :) ) De Google 8Pro heeft wel echt een super super groothoek, dat heeft Samsung helaas niet, maar Huawei is gelijk met Samsung wat die groothoek betreft.
Er zijn inderdaad wat verschillen.
Ook in de conclusie van de review van de S24 ultra wordt er vergeleken met de S23 ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderCP
Is de 8a vergelijkbaar met de 8? Er zijn al best veel specificaties bekend.
Ik wil een van de twee kopen, welke raden jullie aan

Ik kom van Huawei P30 die nu nog steeds heel erg goed is. Ik zou niet weten welke telefoon nou veel beter is op dit moment?

[ Voor 73% gewijzigd door AlexanderCP op 01-05-2024 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
Ik kom ook van de p30 pro en heb helemaal geen spijt van. Ok alleen 1x meer opladen maar dat is geen probleem
Top toestel voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
AlexanderCP schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:08:
Is de 8a vergelijkbaar met de 8? Er zijn al best veel specificaties bekend.
Ik wil een van de twee kopen, welke raden jullie aan

Ik kom van Huawei P30 die nu nog steeds heel erg goed is. Ik zou niet weten welke telefoon nou veel beter is op dit moment?
Is inderdaad nog een goed toestel, maar de camera's van de moderne telefoons zijn wel echt een stuk beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderCP
cemeli schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:28:
Ik kom ook van de p30 pro en heb helemaal geen spijt van. Ok alleen 1x meer opladen maar dat is geen probleem
Top toestel voor mij
Heb je dan de 8 of 8 pro?

Ja, Huawei blijft onverslaanbaar. Met name de batterij
Als het Android zou hebben, zou het een zeer groot marktaandeel hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NathalieD
Fascinerend schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:59:
[...]

Er zijn inderdaad wat verschillen.
Ook in de conclusie van de review van de S24 ultra wordt er vergeleken met de S23 ultra.
Hartelijk dank! Ik kreeg een hele goede aanbieding bij Vodafone, en de 24Ultra kwam 200 euro goedkoper uit de bus (oa door de cashback), dus ben uiteindelijk toch voor de 24 gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
Heb de pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
AlexanderCP schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:14:
[...]

Heb je dan de 8 of 8 pro?

Ja, Huawei blijft onverslaanbaar. Met name de batterij
Als het Android zou hebben, zou het een zeer groot marktaandeel hebben.
De batterijduur van Huawei toestellen is niet beter dan de meeste concurrenten. Ook gebruikt Huawei (voorlopig nog) Android, enkel zonder Google diensten. Vooral qua camera's doen ze het nog wel altijd zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
Heeft er al iemand de update van mei gehad ? Al 2 maanden was het op de 5de van die maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zobat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 19:19
cemeli schreef op maandag 6 mei 2024 @ 18:21:
Heeft er al iemnd de update van mei gehad ? Al 2 maanden was het op de 5de van die maand
Hier staat nog niets: https://developers.google.com/android/ota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-09 06:53
cemeli schreef op maandag 6 mei 2024 @ 18:21:
Heeft er al iemand de update van mei gehad ? Al 2 maanden was het op de 5de van die maand
Klopt maar er zat nu een weekend tussen, vaak de eerste maandag van de maand, hoogstwaarschijnlijk vanavond dus, meestal check ik rond 20.00 en dan komen de eerste berichten binnen

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:33

thof

FP ProMod
r132546e schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:40:
Hier een probleempje met mijn Pixel 8, besteld op 16 oktober 2023.

Ik heb de laatste tijd regelmatig last dat degenen met wie ik bel zichzelf meermaals terughoren tijdens een gesprek als een soort echo. Op die momenten hoor ik hen juist helemaal niet. Bel ik vervolgens via een bluetooth headset lijkt het probleem zich niet voor te doen.

Is dit een bekend probleempje met de Pixel 8? Kan hier niets vinden op een dergelijke omschrijving maar wellicht zoek ik niet goed. Mocht iemand een tip hebben hoor ik het graag.

Alvast bedankt!
Ik zie dat hier nog geen reacties op zijn geweest. Toevallig 2x mee gemaakt in de auto dat de verbinding slecht is, waarvan 1x een echo en 1x dat het geluid ineens heel hoog was. Beide gevallen kon ik de ander even niet horen dacht ik.

Verder heb ik wel last van de genoemde netwerk problematiek, wat wel een beetje irritant is. Hopelijk gauw opgelost in een volgende update.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 26-09 22:38
RepareerDroid schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:04:
[...]
De batterijduur van Huawei toestellen is niet beter dan de meeste concurrenten. Ook gebruikt Huawei (voorlopig nog) Android, enkel zonder Google diensten. Vooral qua camera's doen ze het nog wel altijd zeer goed.
Daarnaast, de P30 (pro) heeft gewoon Android met Google. That said, mijn Pixel 8 Pro gaat, qua accu, echt wel langer mee dan een 4 jaar oude P30 pro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:39
Komt de 8a echt pas de 14e uit of zijn er bij eerdere Pixel A modellen ook pre-sales geweest? Ik heb mijn 6 meegenomen het IJsselmeer in en het scherm wordt nu langzaam donkerpaars/zwart van het vocht waar hij blijkbaar niet tegen kan. Elke dag dat ik de 8a eerder zou kunnen hebben is er dus één.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

Ik heb wat posts verhuisd naar het accessoires topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:06
WizzlerNL schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:11:
Komt de 8a echt pas de 14e uit of zijn er bij eerdere Pixel A modellen ook pre-sales geweest? Ik heb mijn 6 meegenomen het IJsselmeer in en het scherm wordt nu langzaam donkerpaars/zwart van het vocht waar hij blijkbaar niet tegen kan. Elke dag dat ik de 8a eerder zou kunnen hebben is er dus één.
Hij is inmiddels te pre orderen bij Belsimpel. Volgens de website 2 tot 4 werkdagen levertijd.

https://www.belsimpel.nl/google-pixel-8a/128gb-blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cemeli
De mei update staat er nou bij de link dat u hier hebt geplaatst maar nog niet op telefoon. Ben benieuwd wat ze hebben gefixt

Dus ieder ogenblik kan er een update op de telefoon komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18:15
Update mei voor de pixels

Wat is erbij inbegrepen
De update van mei 2024 bevat bugfixes en verbeteringen voor Pixel-gebruikers – zie hieronder voor meer informatie.
Bluetooth
Algemene verbeteringen in stabiliteit of prestaties voor Bluetooth LE-audio *[1]
Camera
Oplossing voor cameraprestaties onder bepaalde omstandigheden bij het opnemen van video *[2]

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinkelman
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-12-2024
Het is maar 11,63 MB !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18:15
Klopt kleine update.

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderCP
Ik wachtte even de 8a af om te kijken of dit een upgrade zou zijn tov de 8.
Ik ga denk ik toch maar de 8 bestellen. Lijkt me de beste keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
Ook geen netwerk fix update :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
AlexanderCP schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:00:
Ik wachtte even de 8a af om te kijken of dit een upgrade zou zijn tov de 8.
Ik ga denk ik toch maar de 8 bestellen. Lijkt me de beste keus
8a is sowieso geen upgrade tov de 8 toch, de a varianten zijn de 'light' varianten. Ik had hem graag genomen als hij wat kleiner was geweest dan de 8, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
Op pepper is er een aktie van de 8a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 12:11
cemeli schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:34:
Op pepper is er een aktie van de 8a
Yes, zeker een goed actie. Is niet echt op Pepper, maar via Google dus tegoed. Via Belsimpel enorme korting bij BEN en 50 Plus mobiel. (250euro korting + 150euro extra inruilkorting).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
Ik zou wel de berichten ff lezen en daarna beslissen of je het gaat halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:42
Is het nu mogelijk met kabel of OTA een extern scherm zoals met Samsung Dex te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-09 16:59
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon. Oude heeft het begeven. Nu kwam ik uit bij de P8P. Nu lees ik hier en ook elders dat bij scrollen er sprake is van stutter.

- is dit ook merkbaar als je scrolt door de instellingen en de app lade? In YouTube en Insta? Bij browser in Chrome?
- ik las dat google dit gaat oplossen met Android 15. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Is dit geloofwaardig?

Veel alternatieven zijn er momenteel niet. De s24 plus heeft een brakke camera en ben niet zo van de Samsung software. OnePlus 12 heeft gebogen schermranden, wat ik persoonlijk niet plezierig vind. Blijft weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:39
mouzetc schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 23:02:
[...]

Yes, zeker een goed actie. Is niet echt op Pepper, maar via Google dus tegoed. Via Belsimpel enorme korting bij BEN en 50 Plus mobiel. (250euro korting + 150euro extra inruilkorting).
Ik had besteld bij Google maar geannuleerd en opnieuw besteld bij Belsimpel. Lostoestel met 150 euro korting die er direct af ging. En ze hebben daar de 256GB versie ook beschikbaar, andere winkels hebben die niet.

Moest nu €504 betalen inclusief hoesje en screenprotector. Krijg van de verzekering €399 terug voor m'n oude toestel dus €105,- voor een nieuw lijkt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 12:17
LuckyStriker schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:18:
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon. Oude heeft het begeven. Nu kwam ik uit bij de P8P. Nu lees ik hier en ook elders dat bij scrollen er sprake is van stutter.

- is dit ook merkbaar als je scrolt door de instellingen en de app lade? In YouTube en Insta? Bij browser in Chrome?
- ik las dat google dit gaat oplossen met Android 15. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Is dit geloofwaardig?

Veel alternatieven zijn er momenteel niet. De s24 plus heeft een brakke camera en ben niet zo van de Samsung software. OnePlus 12 heeft gebogen schermranden, wat ik persoonlijk niet plezierig vind. Blijft weinig over.
In mijn ervaring qua stutter: Reddit en YouTube merkbaar, Instagram, instellingen en browser niet merkbaar. Zoals ik begreep komt er met A15 een mogelijkheid waarmee app-bouwers de stutter kunnen verhelpen. Wel geloofwaardig imo, maar dus wel nog een extra partij die dat voor elkaar moet krijgen.

Een andere veel genoemd pijnpunt zoals slechte accuduur ervaar ik niet en ook het laden is voor mij snel genoeg, hoewel m'n vorige OnePlus wel sneller kon laden.

Verder heel erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:17
Card Nox schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:21:
[...]

8a is sowieso geen upgrade tov de 8 toch, de a varianten zijn de 'light' varianten. Ik had hem graag genomen als hij wat kleiner was geweest dan de 8, maar helaas.
De 8a heeft wel een andere/nieuwere camera. Mocht deze mooiere foto's maken kan een 8a best een upgrade zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:06
Die stutter ervaar ik ook bij mijn base S24. Ik denk dat dit gewoon een algemeen probleem is en dit niet specifiek aan de Pixel lineup ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
Tuktop schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:48:
[...]

In mijn ervaring qua stutter: Reddit en YouTube merkbaar, Instagram, instellingen en browser niet merkbaar. Zoals ik begreep komt er met A15 een mogelijkheid waarmee app-bouwers de stutter kunnen verhelpen. Wel geloofwaardig imo, maar dus wel nog een extra partij die dat voor elkaar moet krijgen.

Een andere veel genoemd pijnpunt zoals slechte accuduur ervaar ik niet en ook het laden is voor mij snel genoeg, hoewel m'n vorige OnePlus wel sneller kon laden.

Verder heel erg blij mee!
Zou je dit probleem kunnen verhelpen met de beta versie van android 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
LuckyStriker schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:36:
[...]

Ik vind de 8 Pro juist een super soepele telefoon. Het enige waar ik merk dat ie niet zo soepel scrollt is idd de Reddit app, maar dit vind ik persoonlijk geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
zunrob schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:06:
[...]

Ik vind de 8 Pro juist een super soepele telefoon. Het enige waar ik merk dat ie niet zo soepel scrollt is idd de Reddit app, maar dit vind ik persoonlijk geen issue.
Goed om te horen. En reddit gebruik ik sowieso niet. Dus dat scheelt dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
LuckyStriker schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:43:
[...]

Goed om te horen. En reddit gebruik ik sowieso niet. Dus dat scheelt dan weer.
Dan zou ik me echt niet druk maken om dit issue. Heb je de mogelijkheid om de telefoon eens in een winkel of ergens anders te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
zunrob schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:00:
[...]

Dan zou ik me echt niet druk maken om dit issue. Heb je de mogelijkheid om de telefoon eens in een winkel of ergens anders te proberen?
Vanochtend even naar de Mediamarkt geweest. Maar daar hadden ze de telefoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 13:54
LuckyStriker schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:55:
[...]

Vanochtend even naar de Mediamarkt geweest. Maar daar hadden ze de telefoon niet.
Odido winkel , Belsimpel , kpn winkels
Deze hebben allemaal show modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Sinds kort start Flitsmeister niet meer automatisch op bij bluetooth verbinding; voor deze optie moet je nu betalen. Ik wil natuurlijk wel dat de app automatisch opstart, maar niet betalen. ;) Is er een optie op een Google Pixel om zelf routines aan te maken? Ik weet dat Samsung en Apple dergelijke functionaliteit ingebakken hebben, maar ik kan het niet vinden voor de Pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
Fantasio7 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:12:
[...]

Odido winkel , Belsimpel , kpn winkels
Deze hebben allemaal show modellen
Goede tip! De winkels van de twee providers zitten hier wel. Ga ik zo even kijken. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:34
Vodafone heeft nu ook alle pixel modellen in zijn assortiment met 150 euro inruilwaarde voor een Pixel 8a

https://www.vodafone.nl/telefoon/google/google-pixel-8

[ Voor 15% gewijzigd door Barfman op 08-05-2024 14:35 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
zunrob schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:15:
Is er een optie op een Google Pixel om zelf routines aan te maken?
IFTT of Tasker wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
LuckyStriker schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:36:
[...]

Misschien, maar omdat de app developers zelf ook nog wat moeten updaten denk ik dat dat geen zin heeft. Ik wacht rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-09 07:29
Tuktop schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:31:
[...]

Misschien, maar omdat de app developers zelf ook nog wat moeten updaten denk ik dat dat geen zin heeft. Ik wacht rustig af :)
NFC tag in je autohouder plakken en de gewenste actie eraan koppelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
micheldenhaag schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 09:21:
[...]

NFC tag in je autohouder plakken en de gewenste actie eraan koppelen :)
Er lopen wat dingen door elkaar, mijn reactie ging over de stutter in de Reddit app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Barfman schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:34:
Vodafone heeft nu ook alle pixel modellen in zijn assortiment met 150 euro inruilwaarde voor een Pixel 8a

https://www.vodafone.nl/telefoon/google/google-pixel-8
Ze zijn niet de enige, ook Belsimpel biedt tot 139 euro inruilwaarde.

Maar ik wacht nog even de accutests af :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:17
wil best wel naar een pixel over vanaf een Xiaomi. maar ik merk toch dat ik het snel laden en lange battery life toch wel fijn vind. Heb nu de xiaomi 12t. snelheid is prima, maar de android ervaring is toch anders (heb de 7 in mn hand gehad en dat was erg fijn)
toch maar de twijfel of het inleveren op oplaadsnelheid en battery life het waard is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

gupfishy schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:37:
wil best wel naar een pixel over vanaf een Xiaomi. maar ik merk toch dat ik het snel laden en lange battery life toch wel fijn vind. Heb nu de xiaomi 12t. snelheid is prima, maar de android ervaring is toch anders (heb de 7 in mn hand gehad en dat was erg fijn)
toch maar de twijfel of het inleveren op oplaadsnelheid en battery life het waard is
Heb zelf 0 issues met de (2 jaar oude) pixel6a qua battery life, die gaat nog 2 dagen mee als ik niet uren ga browsen/gamen. Het niet snel opladen mis ik persoonlijk niet omdat ik het in de nacht doe, en dan laad hij hem zo op dat hij op 100% is wanneer ik wakker word (en dat dan elke 2 dagen)

HOI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:02
Mich schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:17:
[...]

De 8a heeft wel een andere/nieuwere camera. Mocht deze mooiere foto's maken kan een 8a best een upgrade zijn.
De 8a heeft dezelfde camerahardware als de 7a, dus zeker geen upgrade tov de 8.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tuktop schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:31:
[...]
Dat denk ik niet per se want met custom kernel is de telefoon al way way smoother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Brad Pitt schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 14:04:
[...]

Dat denk ik niet per se want met custom kernel is de telefoon al way way smoother.
Tsja, een kernel zal daar vast ook invloed op hebben, maar dit is de info die ik tot nu toe hierover heb ontvangen mbt A15:
Google acknowledges scrolling stutter problem on Pixel phones and promises a fix with Android 15. Android 15 is slated to bring performance enhancements, including updates to the Android Dynamic Performance Framework that app developers can take advantage of.
Zelf houd ik er in elk geval rekening mee dat de stutter die ik ervaar in Reddit en YouTube (nergens anders overigens) niet per se zomaar als sneeuw voor de zon verdwijnt na de A15 update. Dergelijke berichten lees ik ook niet van beta-gebruikers. Maar het zou wel mooi zijn, natuurlijk, wie weet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tuktop schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 14:20:
[...]
Tsja, een kernel zal daar vast ook invloed op hebben, maar dit is de info die ik tot nu toe hierover heb ontvangen mbt A15:
Dat weet ik want heb zelf in deze thread gemeld omdat "men" geen last had van stutters en de telefoon gewoon smooth was. Wat in de praktijk dus gewoon vaak niet zo is.

Als men het niet ziet: prima toch, lijkt mij heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiezes
  • Laatst online: 03-09 16:29
Weet iemand hoe dit juist werkt met die inruilkorting als je de Pixel 8A bestelt via gomibo (BE) of belsimpel (NL)?

De €150 korting wordt meteen verrekend in het winkelmandje, maar als ik mijn toestel (Pocophone F1 128GB) opzoek in de link uit de actievoorwaarden, dan krijg ik de boodschap dat mijn toestel niet inruilbaar is.

Moet je nog je toestel inleveren voor die €150 inruilkorting? Krijg je die sowieso toegekend?

[ Voor 6% gewijzigd door Djiezes op 09-05-2024 18:37 ]

Current Desktop ; Old Desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Djiezes schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:33:
Weet iemand hoe dit juist werkt met die inruilkorting als je de Pixel 8A bestelt via gomibo (BE) of belsimpel (NL)?

De €150 korting wordt meteen verrekend in het winkelmandje, maar als ik mijn toestel (Pocophone F1 128GB) opzoek in de link uit de actievoorwaarden, dan krijg ik de boodschap dat mijn toestel niet inruilbaar is.

Moet je nog je toestel inleveren voor die €150 inruilkorting? Krijg je die sowieso toegekend?
Anders lees je de actievoorwaarden even:
https://www.belsimpel.nl/...96858ec443da78aee104bd292

En volgens mij moet deze vraag hier:
[Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen

[ Voor 6% gewijzigd door Ruzor op 09-05-2024 19:26 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiezes
  • Laatst online: 03-09 16:29
Oké, ik heb de vraag daar opnieuw gesteld. De actievoorwaarden had ik gelezen, maar het is met niet duidelijk hoe ze te interpreteren. Vandaar mijn vraag.

Current Desktop ; Old Desktop

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Even snel hier, zal binnenkort ook wel Pixel 9-topic maken alvast, maar Pixel 9 Pro XL, 9 Pro en 9-foto:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rozetked.me/imager/main/uploads/xJ/xJRRKYVEHjU8.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:00
Sinds de laatste update lukt het niet meer om effe de QR code te scannen bij DigiD, gisteren na een halve minuut lukte het wel opeens maar vandaag helemaal niet. Gelukkig heb ik DigiD nog op mijn oude telefoon staan en kan me dus redden maar hebben nog meer mensen problemen hiermee want dit is wel heel vervelend zacht uitgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 14:32
ratzz schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:14:
Sinds de laatste update lukt het niet meer om effe de QR code te scannen bij DigiD, gisteren na een halve minuut lukte het wel opeens maar vandaag helemaal niet. Gelukkig heb ik DigiD nog op mijn oude telefoon staan en kan me dus redden maar hebben nog meer mensen problemen hiermee want dit is wel heel vervelend zacht uitgedrukt.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Pixel 6a. (Ik dacht in eerste instantie dat het veroorzaakt werd door een beschadiging van mijn camera, echter foto's maken en het scannen van reguliere streepjescodes werkt nog wel prima. Dus de camera lijkt toch niet het probleem :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-09 00:13
Sinds de laatste update lukt het niet meer om effe de QR code te scannen bij DigiD, ...
Wat ik merk (P8P) is dat qr's via de camera supersnel worden opgepikt, maar dat specifieke apps die de camera gebruiken voor het scannen (Digid, Rabobank) er meer moeite mee hebben?

Daarnaast merk dat ik thuis vaak 4G zit ipv wifi, wifi uit/aan zetten op de p8p en dan verbind ie wel met de wifi.

En nog altijd geen notifications van de Nest app van m'n camera's, deurbel en rookmelders.

Vrees dat ik eigenlijk een factory reset zou moeten doen maar ben wat huiverig vanwege het gedoe om m'n 2fa, bitwarden, finance apps, wallet etc weer aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-09 09:27
CLB schreef op maandag 13 mei 2024 @ 22:13:
Even snel hier, zal binnenkort ook wel Pixel 9-topic maken alvast, maar Pixel 9 Pro XL, 9 Pro en 9-foto:
[Afbeelding]
Perfectionering van het huidige ontwerp. Ik ben benieuwd naar de verschillen in specs tussen verschillende uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:00
catchingfire schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:54:
[...]

Wat ik merk (P8P) is dat qr's via de camera supersnel worden opgepikt, maar dat specifieke apps die de camera gebruiken voor het scannen (Digid, Rabobank) er meer moeite mee hebben?

Daarnaast merk dat ik thuis vaak 4G zit ipv wifi, wifi uit/aan zetten op de p8p en dan verbind ie wel met de wifi.

En nog altijd geen notifications van de Nest app van m'n camera's, deurbel en rookmelders.

Vrees dat ik eigenlijk een factory reset zou moeten doen maar ben wat huiverig vanwege het gedoe om m'n 2fa, bitwarden, finance apps, wallet etc weer aan de praat te krijgen.
Mijn Samsung A52 is razendsnel bij het oppikken van de QR code van Digid, vaak al voordat ik de telefoon goed voor het scherm heb, dus die ervaring deel ik niet. Ik heb het net nog even geprobeerd en als ik hem heeel stil ervoor houdt pakt hij hem wel. Dat is dus niet wat ik gewend ben van de Samsung.

Ik had ook verbindings problemen nadat ik de gegevens van een andere telefoon had overgezet, dat heeft zich ook pas opgelost na een factory reset en een kale back-up (dus zonder voorkeursinstellingen) terug te zetten via Google zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:05
Heb vanmorgen met een mooie inruilactie de 8a opgehaald.

Komende van de 7a, voelt deze een stuk beter in de hand.
Voelt meer premium en door de matte achterkant ligt hij echt goed in de hand.

De vingerafdrukscanner is tot nu toe een hele verbetering.
Tevens is het scherm een stuk helderder en de 120hz scherm is ook fijner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Laatst online: 26-09 09:29

crashtestdummy

Ajoeto member

Bij mij (P8P) werkt de QR code scannen bij DigiD normaal. Ook na de mei update

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 18-09 15:42
Afgelopen weekend ben ik tijdens het hardlopen met mijn nieuwe camelbag helaas de casehouder van mijn buds pro oortjes verloren. Route al terug gelopen maar helaas niks gevonden.

Las online dat er helaas geen losse houder van de oortjes te bestellen is? Echt heel zonde van de oortjes doen het perfect.

Iemand nog een gouden tip? Jammer dat de case geen gps signal afgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 09:01
Wackmack schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:00:
Afgelopen weekend ben ik tijdens het hardlopen met mijn nieuwe camelbag helaas de casehouder van mijn buds pro oortjes verloren. Route al terug gelopen maar helaas niks gevonden.

Las online dat er helaas geen losse houder van de oortjes te bestellen is? Echt heel zonde van de oortjes doen het perfect.

Google heeft een app.

"Vind mijn apparaat." Misschien staat hij daar in en heeft hij dmv de gps van je telefoon de laatste plek van verbinding onthouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 18-09 15:42
ErikKam schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:46:
[...]

Google heeft een app.

"Vind mijn apparaat." Misschien staat hij daar in en heeft hij dmv de gps van je telefoon de laatste plek van verbinding onthouden?
Die al gebruikt maar die laat helaas alleen de oortjes zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 21:34
Er zijn genoeg keuzes voor een Galaxy Buds Pro Replacement Charging Case (Google maar)
https://www.amazon.nl/Ver...psc=1&smid=A1IT2UFMVZEG5L

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 23:57

Mappy

Piramide van Austerlitz

Wackmack schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:00:

Marktplaats/V&A? Vastwel mensen die juist versleten/verloren oordopjes hebben, maar de case nog wel hebben liggen.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Laatst online: 25-09 07:59
Gisteren heb ik op de dag van de release de Pixel 8a ontvangen en in gebruik genomen. Tot nu toe ben ik er erg tevreden mee. Ik kom van een Oneplus 8. De Pixel is iets kleiner maar ook iets zwaarder. Het toestel voelt goed en degelijk aan. Ik heb er direct een Spigen Liquid air case omheen gedaan en een Spigen Alignmaster screenprotector opgezet.
De software is erg snel en Android zoals het bedoeld is, is toch wel een verademing t.o.v. de Oneplus schil. Het scherm is erg mooi en goed af te lezen en de 120Hz refrsh rate vind ik een aangename toevoeging.
Komende tijd zal ik wellicht nog een review plaatsen.

Er is mij wel iets opgevallen. Mijn telefoon ligt altijd op mijn nachtkastje snachts. Vanmorgen had ik geen wifi verbinding, maar na een tijdje kwam deze wel terug, om vervolgens weer weg te vallen. Dit ging continue zo door De Fritzbox router staat een verdieping lager in de woonkamer. Het viel mij wel op dat het wifi symbool niet volledig gevuld was.
Ik heb dit direct vergeleken met de Oneplus en die had wel gewoon goede verbinding. Hierop heb ik beneden aan de keukentafel via de Fritz wifi app tegelijkertijd een meting gedaan op de Pixel en Oneplus. Onderstaand zijn de resultaten. De Oneplus haalt dus een veel hogere snelheid op de wifi dan de Pixel.
Is dit normaal of kan er iets met de wifi chip aan de hand zijn?

Pixel 8a
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGTyBX5RHlc6lJP7-v3OtMNrJAw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/FA1xDuEGSsRtUuB92elCYSgv.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgubxclCgr3EexLiF-5eRG5WkrE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/adg1geHSXXRpN0SW6ZS7jt4N.png?f=fotoalbum_tile

Oneplus 8
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJQ3ZHOKYmeaUcfN6_i2pkMbcuc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VIMV54Ld35I2BxQa0SJS7qbh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxIGPE6wxnlZGDNzFyj4rBpcC6Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3d0nd2uLzEFH4EgvjXjxSjZq.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Buffalo schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:36:
Gisteren heb ik op de dag van de release de Pixel 8a ontvangen en in gebruik genomen. Tot nu toe ben ik er erg tevreden mee. Ik kom van een Oneplus 8. De Pixel is iets kleiner maar ook iets zwaarder. Het toestel voelt goed en degelijk aan. Ik heb er direct een Spigen Liquid air case omheen gedaan en een Spigen Alignmaster screenprotector opgezet.
De software is erg snel en Android zoals het bedoeld is, is toch wel een verademing t.o.v. de Oneplus schil. Het scherm is erg mooi en goed af te lezen en de 120Hz refrsh rate vind ik een aangename toevoeging.
Komende tijd zal ik wellicht nog een review plaatsen.

Er is mij wel iets opgevallen. Mijn telefoon ligt altijd op mijn nachtkastje snachts. Vanmorgen had ik geen wifi verbinding, maar na een tijdje kwam deze wel terug, om vervolgens weer weg te vallen. Dit ging continue zo door De Fritzbox router staat een verdieping lager in de woonkamer. Het viel mij wel op dat het wifi symbool niet volledig gevuld was.
Ik heb dit direct vergeleken met de Oneplus en die had wel gewoon goede verbinding. Hierop heb ik beneden aan de keukentafel via de Fritz wifi app tegelijkertijd een meting gedaan op de Pixel en Oneplus. Onderstaand zijn de resultaten. De Oneplus haalt dus een veel hogere snelheid op de wifi dan de Pixel.
Is dit normaal of kan er iets met de wifi chip aan de hand zijn?

Pixel 8a
[Afbeelding][Afbeelding]

Oneplus 8
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb (qua signaalsterkte) hetzelfde gemerkt tussen een OnePlus 6T en de Pixel 7 Pro en de 8 Pro. De OnePlus leek meer signaal te ontvangen. Ik heb er in de praktijk echter geen last van.

Je moet de metingen niet tegelijkertijd doen trouwens. Dan kan de een bandbreedte van de andere pakken. Even na elkaar dus.

Anders voor beter signaal even een extra Fritz AP erbij. Dat werkt goed.

Je kunt ook nog handmatig kanaal 100 of hoger selecteren op je router. Die zenden namelijk met meer vermogen. Zit wel radar detectie op die kanalen.

[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 15-05-2024 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belloooh
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Iemand enig idee? Nieuwe Pixel 8 stopt ineens met het ontvangen/versturen via 5G. Wel verbonden met dit netwerk (via KPN), instellingen aldaar allemaal goed, volgens KPN, instellingen in telefoon bij mijn weten ook OK. Oplossingen van Google werken niet om dit op te lossen. Wifi werkt wel prima, software telefoon up-to-date.
NB Ook bij 4G geen succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Belloooh schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:36:
Iemand enig idee? Nieuwe Pixel 8 stopt ineens met het ontvangen/versturen via 5G. Wel verbonden met dit netwerk (via KPN), instellingen aldaar allemaal goed, volgens KPN, instellingen in telefoon bij mijn weten ook OK. Oplossingen van Google werken niet om dit op te lossen. Wifi werkt wel prima, software telefoon up-to-date.
NB Ook bij 4G geen succes.
Wat bedoel je precies? Dat je mobiele verbinding steeds wegvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:52
Sins kort ervaar ik veel problemen bij het gebruik van Android Auto i.c.m. mijn Pixel 8. Ik weet nagenoeg zeker dat dit aan de telefoon ligt, aangezien ik ook heb getest met een Pixel 7a en een Samsung S23, wat nog wel gewoon werkt.

AA heeft op mijn Pixel altijd gewoon goed gefunctioneerd, maar nu lijkt het wel alsof ze elkaar totaal niet meer vinden. Mijn telefoon laadt wel op als ik hem aan de USB-C kabel hang, alleen een melding dat hij wil gaan verbinden met AA komt niet meer in beeld. Afgelopen dagen heb ik wel eens de melding gezien dat hij probeerde te verbinden maar dat de verbinding niet tot stand kon worden gebracht, maar inmiddels krijg ik dat ook niet meer.

Wat ik al heb geprobeerd is het volgende: wisselen van USB poort in de auto, een andere USB kabel gebruiken, updates van AA verwijderen en opnieuw installeren (+ cache verwijderen), alle gekoppelde auto's binnen AA vergeten, via 'USB-voorkeuren' nogmaals aangegeven dat USB gebruikt moet worden voor 'Bestandsoverdracht / Android Auto'.

Helaas lijkt niet te helpen. Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belloooh
Om precies te zijn: de telefoon geeft aan, dat ik verbonden ben met 5G maar met de melding: "geen services". Ik kan er buiten wifi-bereik niks mee, geen internet, Android Auto, etc. Bellen en SMS werkt wel gewoon.
Gebeld met KPN, zeggen, dat alles voor zover zij kunnen zien goed is ingevuld en zelf ben ik ook alle mogelijkheden nagelopen, ook het opnieuw opstarten, aan/uit vliegtuigstand, simkaart erin/eruit, etc., maar geen resultaat. Alleen de eerste twee dagen werkte het, de vijf dagen daarna, dat is tot en met nu, niet meer.
KPN kijkt dit nog verder na en zal contact met mij opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belloooh
Hallo, Joster, Pixel 8 maakt via de AAWireless-dongle prima contact, maar blijft meteen hangen op omdat er dus geen internetverbnding is. Tot dan kan ik hem niet verder testen. Via AAWireless deed mijn Oppo A9 2020 het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Belloooh schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:20:
Hallo, Joster, Pixel 8 maakt via de AAWireless-dongle prima contact, maar blijft meteen hangen op omdat er dus geen internetverbnding is. Tot dan kan ik hem niet verder testen. Via AAWireless deed mijn Oppo A9 2020 het prima.
Mjah, op zich zou ik best open staan voor een AAWireless dongle, ware het niet dat ik over een half jaartje een nieuwe auto krijg waar naar alle waarschijnlijkheid gewoon standaard draadloze Android Auto op zit.

Daarnaast heeft AA bedraad gewoon altijd gewerkt, maar krijg ik het nu met geen mogelijkheid meer aan de praat ondanks dat mijn telefoon wel gewoon op laadt.. Ik vind het prima om terug te gaan naar hoe het was, maar dan moet het wel werken uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ah, ik heb zojuist nog een andere oude USB kabel opgesnord en nu werkt AA wel 8)7

Het probleem dat ik nu nog heb (en dat ging vorige keer denk ik eerder ook al mis) is dat de telefoon bij "USB-voorkeuren" niet automatisch schakelt naar USB gebruiken voor Bestandsoverdracht / Android Auto. Dit blijft gewoon staan op "Geen gegevensoverdracht" en moet ik handmatig omzetten.

Kan je dit ergens afdwingen?! Want zodra ik hem aan tik zoals op onderstaand screenshot dan werkt AA wel gewoon..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Ab4gaI7VtWd6EPvXN6Gv_-oqq8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/QgKfkhYqgKHgYDmT5kjVkvzJ.png?f=fotoalbum_medium

Edit: gevonden bij Ontwikkelaars opties > Standaard USB opties. Ben benieuwd of het werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Joster op 15-05-2024 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buffalo
zunrob schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:14:
[...]

Ik heb (qua signaalsterkte) hetzelfde gemerkt tussen een OnePlus 6T en de Pixel 7 Pro en de 8 Pro. De OnePlus leek meer signaal te ontvangen. Ik heb er in de praktijk echter geen last van.

Je moet de metingen niet tegelijkertijd doen trouwens. Dan kan de een bandbreedte van de andere pakken. Even na elkaar dus.

Anders voor beter signaal even een extra Fritz AP erbij. Dat werkt goed.

Je kunt ook nog handmatig kanaal 100 of hoger selecteren op je router. Die zenden namelijk met meer vermogen. Zit wel radar detectie op die kanalen.
Waar ik het dus vooral aan merk is dat de Pixel 8a vanmorgen in bed telkens wegvallend wifi signaal had. En de OnePlus niet. Dus wat je zegt over dat de OnePlus meer signaal ontvangt lijkt wel te kloppen. Ik heb de metingen opnieuw gedaan, nu na elkaar en het resultaat is vergelijkbaar.
Ik ga ieder geval wel een extra Fritz wifi AP plaatsen boven en de kanalen anders instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Buffalo schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:58:
[...]

Waar ik het dus vooral aan merk is dat de Pixel 8a vanmorgen in bed telkens wegvallend wifi signaal had. En de OnePlus niet. Dus wat je zegt over dat de OnePlus meer signaal ontvangt lijkt wel te kloppen. Ik heb de metingen opnieuw gedaan, nu na elkaar en het resultaat is vergelijkbaar.
Ik ga ieder geval wel een extra Fritz wifi AP plaatsen boven en de kanalen anders instellen.
Niet helemaal on topic hier, maar probeer eerst kanaal 100 of hoger. Is dat niet voldoende kan er nog makkelijk een extra AP bij. Probeer deze bedraad aan te sluiten en niet als repeater voor de hoogste snelheid. Een 1200 AX is een goed en goedkope keuze.

Fijn dat de snelheid nu gelijk is, er lijkt me dus niks mis met je nieuwe Pixel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
zunrob schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:09:
[...]

Niet helemaal on topic hier, maar probeer eerst kanaal 100 of hoger. Is dat niet voldoende kan er nog makkelijk een extra AP bij. Probeer deze bedraad aan te sluiten en niet als repeater voor de hoogste snelheid. Een 1200 AX is een goed en goedkope keuze.

Fijn dat de snelheid nu gelijk is, er lijkt me dus niks mis met je nieuwe Pixel. :)
Ik bedoelde eigenlijk met vergelijkbaar, zoals vanmorgen. Dus de OnePlus sneller.
Vanmiddag de test gedaan. Nu kan ik niet testen door de Caiway storing. Morgen eens met de kanalen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Buffalo schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:15:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk met vergelijkbaar, zoals vanmorgen. Dus de OnePlus sneller.
Vanmiddag de test gedaan. Nu kan ik niet testen door de Caiway storing. Morgen eens met de kanalen spelen.
Wat is je maximale download snelheid via je ISP? Als die hoog eens, probeer dan eens de testen met de Ookla app. Ik weet niet precies hoe de Fritz app werkt. Die zal op een manier je maximale netwerk snelheid testen verwacht ik. Ookla verbind daadwerkelijk met een server op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolipop
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13-05 00:10
Pixel 8a net binnen gekregen ziet er uit als een goede telefoon wel voelt de achter kant wat goedkoop.
De telefoon is dikker dan in de specs... Beetje jammer dacht dat ik een dunner telefoon kocht.
Ik hoop dat de achterkant geen issue zal zijn met de warmte.

Merk dat de telefoon heel glad is. Ook de officiële pixel 8a hoesje is te glad.

Mijn htc 12 voelt beter en stabieler aan.
Hopelijk na gebruik dat de 8a zijn waarde goed komt.

Betreft hoesje, nu een ander merk transparant hoesje besteld zelfde die ik gebruik op mn htc.

[ Voor 11% gewijzigd door Lolipop op 15-05-2024 22:19 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 42 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires