Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Ik heb de Pixel 8 en ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen.
1. Is het mogelijk om op het beginscherm de datum (linksboven) weg te krijgen?
2. Ik krijg het maar niet voor elkaar een cijfer op een badge te krijgen om zo bijvoorbeeld het aantal whatsapp of email te zien. Nu zie ik 'alleen' een stipje. Hebben jullie een idee?
[ Voor 62% gewijzigd door AlexanderCP op 16-05-2024 09:56 ]
Naar mijn weten kan je je problemen enkel oplossen met behulp van een 3rd party homescreen.AlexanderCP schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:54:
Goedendag,
Ik heb de Pixel 8 en ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen.
1. Is het mogelijk om op het beginscherm de datum (linksboven) weg te krijgen?
2. Ik krijg het maar niet voor elkaar een cijfer op een badge te krijgen om zo bijvoorbeeld het aantal whatsapp of email te zien. Nu zie ik 'alleen' een stipje. Hebben jullie een idee?
Ik gebruik NOVA-launcher.
Gelukt, vanmorgen werkte AA weer direct en stabiel. Vanmorgen 2 korte ritjes gedaan en beide keren pakte AA mijn telefoon meteen op.Joster schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:22:
Ah, ik heb zojuist nog een andere oude USB kabel opgesnord en nu werkt AA wel![]()
Het probleem dat ik nu nog heb (en dat ging vorige keer denk ik eerder ook al mis) is dat de telefoon bij "USB-voorkeuren" niet automatisch schakelt naar USB gebruiken voor Bestandsoverdracht / Android Auto. Dit blijft gewoon staan op "Geen gegevensoverdracht" en moet ik handmatig omzetten.
Kan je dit ergens afdwingen?! Want zodra ik hem aan tik zoals op onderstaand screenshot dan werkt AA wel gewoon..
[Afbeelding]
Edit: gevonden bij Ontwikkelaars opties > Standaard USB opties. Ben benieuwd of het werkt.
Blijft toch vreemd dat dit nu veroorzaakt lijkt door een USB-kabel die niet meer goed functioneert (wel met 2 andere telefoons) enerzijds en een USB instelling anderzijds (waar ik voorheen nooit last van had)..
Met Ookla app meet ik 102 down en 106 up. Ik heb een 100 Mbit glasvezelverbinding.zunrob schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:18:
[...]
Wat is je maximale download snelheid via je ISP? Als die hoog eens, probeer dan eens de testen met de Ookla app. Ik weet niet precies hoe de Fritz app werkt. Die zal op een manier je maximale netwerk snelheid testen verwacht ik. Ookla verbind daadwerkelijk met een server op het internet.
De Fritz app meet zoals ik het zie de interne wifi snelheid tussen router en telefoon, anders kan deze nooit hoger zijn dan mijn internetsnelheid.
Wifi staat nu op kanaal 112. Gemiddeld is de snelheid wel iets hoger, maar vooral stabieler als je de grafiek ziet.
Overigens heb ik ook nog een ander probleempje met mijn Pixel m.b.t. Wiregaurd via mijn Raspberry. Nu weet ik niet of dit helemaal de juiste plek is, maar voor mijn Pixel heb ik in PiVPN op de Raspberry een nieuwe client gemaakt en deze toegevoegd op de Pixel. Echter als ik op mobiele data zit en de VPN verbonden is, werkt internet niet. Ik kan ook niet via die verbinding naar mijn lokale netwerk toe.
Dit is vreemd want het enige wat je hoeft te doen is in de Raspberry Pi die client aanmaken en op je telefoon toevoegen.
Is dit een bekend probleem met Pixels?
/f/image/7VwWhWuWEXsv3z4nczrPLxXu.png?f=fotoalbum_large)
Dit lijkt niet perse een pixel probleem, partner met Samsung heeft dezelfde issues met de digid.ratzz schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:14:
Sinds de laatste update lukt het niet meer om effe de QR code te scannen bij DigiD, gisteren na een halve minuut lukte het wel opeens maar vandaag helemaal niet. Gelukkig heb ik DigiD nog op mijn oude telefoon staan en kan me dus redden maar hebben nog meer mensen problemen hiermee want dit is wel heel vervelend zacht uitgedrukt.
Dit heeft niks met de Pixel te maken. Hier werkt het prima. Heb je wel een handshake?Buffalo schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:35:
[...]
Overigens heb ik ook nog een ander probleempje met mijn Pixel m.b.t. Wiregaurd via mijn Raspberry. Nu weet ik niet of dit helemaal de juiste plek is, maar voor mijn Pixel heb ik in PiVPN op de Raspberry een nieuwe client gemaakt en deze toegevoegd op de Pixel. Echter als ik op mobiele data zit en de VPN verbonden is, werkt internet niet. Ik kan ook niet via die verbinding naar mijn lokale netwerk toe.
Dit is vreemd want het enige wat je hoeft te doen is in de Raspberry Pi die client aanmaken en op je telefoon toevoegen.
Is dit een bekend probleem met Pixels?
Ik ben waarschijnlijk iets te voorbarig. Ik kom er net achter dat Caiway CG Nat weer aangezet heeft. Ik denk dat het daarmee te maken moet hebben.PerlinNoise schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:48:
[...]
Dit heeft niks met de Pixel te maken. Hier werkt het prima. Heb je wel een handshake?
Ik ben nu met de klantenservice in gesprek.
Met enige regelmaat gaat het toetsenbord op EN-NL wat ervoor zorgt dat leestekens zoals de € opeens vervangen worden door £.
Kan ik in Gboard instellingen aangeven dat hij altijd NL als eerste moet laten staan, ik kan het net geen mogelijkheid vinden. Heb het enkel op de 8Pro gehad net andere toestellen nooit een issue gehad met Gboard.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik denk dat dit aan de Google Chrome browser ligt. Het gekke is, dat voordat je de code scant de telefoon in horizontale positie draait, het scannen wel goed gaat.wouter.k schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:46:
[...]
Dit lijkt niet perse een pixel probleem, partner met Samsung heeft dezelfde issues met de digid.
Ik heb ook de Opera browser geïnstalleerd staan en daar werkt het direct goed op.
De kleuren spatten van het scherm, wat komt door de Ultra HD, veronderstel ik?
Wanneer ik een foto op Instagram wil posten, dan verschijnen de foto's in de selectie met dezelfde helderheid en contrast.
In de volgende stap echter, nog voor de echte upload, wordt de foto een gans stuk grauwer.
Hoe komt dit?
De compressie van Instagram heeft nog niet plaatsgevonden, maar toch verlies je al een stuk 'levendigheid', alsof Instagram de foto niet goed kan interpreteren...
Stap 1 (zoals het hoort):
/f/image/IzF2dUYMyKg8dRCra1lHOwIG.png?f=fotoalbum_large)
Stap 2 (grauwer effect):
/f/image/ZAGWihfb9IuJb6NnCqEUfNlg.png?f=fotoalbum_large)
Screenshots zijn niet heel erg representatief, in werkelijkheid is het verschil enorm.
En ik neem aan dat je zoiets niet kan oplossen?Caelorum schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 04:38:
HDR wat vervalt.
Hier slagen ze er wel in om AVIF up te loaden met HDR support, maar bij mijn Pixel 8 Pro wil zo'n export uit Lightroom niet uploaden ("kan afbeelding niet laden").
Het zou moeten werken: https://www.theverge.com/...tagram-march-feature-dropxSilver schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:06:
[...]
En ik neem aan dat je zoiets niet kan oplossen?
Aan jouw kant vast wel, maar als ze de foto zonder HDR informatie posten (wat ik wel verwacht) dan zal de ontvangende kant het sowieso niet zien. En als de ontvangende kant geen HDR scherm heeft (wat 99% ook niet heeft), dan zullen ze het sowieso ook niet zien (wat waarschijnlijk ook de reden is dat die data eruit gehaald wordt).xSilver schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:06:
[...]
En ik neem aan dat je zoiets niet kan oplossen?
En verder wat @Tuktop zegt.
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 17-05-2024 14:41 ]
Volgens dit artikel zou het inderdaad out of the box moeten werken.Tuktop schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:43:
[...]
Het zou moeten werken: https://www.theverge.com/...tagram-march-feature-drop
In werkelijkheid krijg ik dit niet als HDR op Instagram gepost.
Benieuwd of iemand anders hierin wel slaagt?
Al met al ben ik best tevreden met deze deal en natuurlijk mijn nieuwe telefoon
We've got that ring of confidence
Heel erg vreemd, maar tijdens mijn testen, met hetzelfde materiaal en zelfde settings, een paar keer er in geslaagd om een HDR upload te doen.xSilver schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:27:
[...]
Volgens dit artikel zou het inderdaad out of the box moeten werken.
In werkelijkheid krijg ik dit niet als HDR op Instagram gepost.
Benieuwd of iemand anders hierin wel slaagt?
Om één of andere reden lukt het de ene keer wel en de andere keer niet, alsof het achterliggende algoritme van Instagram soms tussenkomt en andere keren niet.
Vreemd.
Het verschil is in elk geval wel enorm.
Bij gebruik van de Pixel launcher lukt het mij niet om op het startscherm 'snel overzicht' volledig uit te schakelen: de datum blijft altijd nog staan. Dit is op te lossen door bv Nova launcer te gebruiken maar ik blijf liever bij de originele Pixel launcher.
Weet iemand raad?
Ik vind de Pixel 8 zowiezo beperkt qua instellingen van de layout en bediening. Zoals o.a. het niet kunnen aanmaken van mappen in de applicatielade. Ik kom van Samsung A52 die kon ik stock aardig naar mijn hand instellen maar nu moet ik daar Nova launcher voor gebruiken.beash023 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:59:
Gisteren overgestapt van de Pixel 6 Pro naar de 8 Pro. Bij het instellen loop ik tegen een issue aan waar ik niet uit kom...
Bij gebruik van de Pixel launcher lukt het mij niet om op het startscherm 'snel overzicht' volledig uit te schakelen: de datum blijft altijd nog staan. Dit is op te lossen door bv Nova launcer te gebruiken maar ik blijf liever bij de originele Pixel launcher.
Weet iemand raad?
Wikipedia: A/B testingxSilver schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:07:
[...]
Heel erg vreemd, maar tijdens mijn testen, met hetzelfde materiaal en zelfde settings, een paar keer er in geslaagd om een HDR upload te doen.
Om één of andere reden lukt het de ene keer wel en de andere keer niet, alsof het achterliggende algoritme van Instagram soms tussenkomt en andere keren niet.
Vreemd.
Het verschil is in elk geval wel enorm.
Het verschil is enorm, daar hoef je zelfs geen A of B testing voor te doen.
Je ziet het met het blote oog.
Kan nu idd niet, maar er gaan geruchten dat dit in een komende update wel mogelijk gemaakt gaat worden.beash023 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:59:
Gisteren overgestapt van de Pixel 6 Pro naar de 8 Pro. Bij het instellen loop ik tegen een issue aan waar ik niet uit kom...
Weet iemand raad?
Die A/B testing is dan ook niet om wat jij ziet, maar om te zien of mensen met HDR aan, bijv. meer content gaan plaatsen of juist minder. Ze gaan echt niets invoeren wat engagement verlaagd, want dat is 1 van de meest belangrijke metriek die er is voor een sociaal netwerk.xSilver schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:35:
[...]
Het verschil is enorm, daar hoef je zelfs geen A of B testing voor te doen.
Je ziet het met het blote oog.
Ja, dat snap ik. Maar tegelijkertijd werd het ook wel tijd dat ze 'iets' deden om de kwaliteit van de foto's op Instagram te verbeteren.Caelorum schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 23:57:
[...]
Die A/B testing is dan ook niet om wat jij ziet, maar om te zien of mensen met HDR aan, bijv. meer content gaan plaatsen of juist minder. Ze gaan echt niets invoeren wat engagement verlaagd, want dat is 1 van de meest belangrijke metriek die er is voor een sociaal netwerk.
Nu goed, ik ben geen influencer of iemand met veel volgers, maar gewoon voor mijzelf vind ik het wel het proberen waard om de beste kwaliteit te kunnen behalen in mijn uploads.
Het zou zonde zijn om het niet uit te zoeken, als je toch al de hardware hebt.
Intussen een aantal bevindingen:
- Intussen in geslaagd om Instagram posts up te loaden in HDR. Blijkbaar lukt het wel bij mijn ene Instagram account, maar niet bij mijn Instagram account die ik normaal gebruik om te experimenteren.
Mogelijks is die door IG zelf nog niet geconverteerd om HDR toe te laten, geen idee?
Zelfde smartphone, zelfde app, zelfde settings, ...
- Uploaden is niet consequent: in bepaalde gevallen verlies je alsnog de HDR. Geen idee waarom.
Een nieuwe poging in dezelfde omstandigheden lost het probleem dan opeens wel op.
- Bewerken via Google foto's zorgt er steeds voor dat ik de HDR tag verlies.
Staat volledig los van Instagram, maar dit had beter gekund?
Jammer genoeg biedt mijn vertrouwde Lightroom die ik vroeger altijd gebruikte geen ondersteuning voor de Google Pixel 8 Pro en HDR.
En algemene bemerking: is die HDR een blijver of een gimmick?
Foto's zien er zeer gelikt uit met die HDR, maar het is tegelijkertijd een slap in your face met die brightness levels die openspringen.
Tegelijkertijd; zonder die HDR vind ik de foto's er toch maar flauw uitzien.
Dus maw, toch maar blijven foto's nemen in HDR-mode?
Kleiner kleiner kleiner. Hoop zo dat 9 iets kleiner wordt, dan wordt hij de opvolger van mijn Pixel 5.dimmak schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:57:
[...]
Perfectionering van het huidige ontwerp. Ik ben benieuwd naar de verschillen in specs tussen verschillende uitvoeringen.
Welke instellingen gebruiken jullie om de maan te fotograferen ?heb een p8 pro. Wat ik ook doe bij mij is het steeds blurred en ik dacht dat het 50x zoom was maar ik zie steeds 30x zoom. Raar
Edit :model had ik niet bij geschreven
[ Voor 12% gewijzigd door cemeli op 18-05-2024 14:17 ]
De P8P heeft optisch 5x optische zoom, de P8 heeft geen optische zoom. De rest is dus digitaal, en is dus eigenlijk niet meer dan een crop + softwarematige vergroting.cemeli schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:49:
Beste tweakers
Welke instellingen gebruiken jullie om de maan te fotograferen ? Wat ik ook doe bij mij is het steeds blurred en ik dacht dat het 50x zoom was maar ik zie steeds 30x zoom. Raar
Kan je ergens zien wanneer hij de optische, dan wel de digitale zoom gebruikt?Tuktop schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:00:
[...]
De P8P heeft optisch 5x optische zoom, de P8 heeft geen optische zoom. De rest is dus digitaal, en is dus eigenlijk niet meer dan een crop + softwarematige vergroting.
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 18-05-2024 19:47 ]
Kan niet dus je zult dan een andere launcher moeten gebruiken.beash023 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:59:
Weet iemand raad?
Mapjes in de app-drawer heeft de Pixel niet. Er staat bovenin een handige zoekbalk.ratzz schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:13:
[...]
Ik vind de Pixel 8 zowiezo beperkt qua instellingen van de layout en bediening. Zoals o.a. het niet kunnen aanmaken van mappen in de applicatielade. Ik kom van Samsung A52 die kon ik stock aardig naar mijn hand instellen maar nu moet ik daar Nova launcher voor gebruiken.
Verzamelingen/mapjes kan je maken op een van je home-screens.
Ja beiden zijn me bekend maar de handige zoekbalk zijn extra handelingen dus niet echt efficient en ik wil ook geen mapjes op mijn homescreen om het een beetje smooth en overzichtelijk te houden.Mapjes in de app-drawer heeft de Pixel niet. Er staat bovenin een handige zoekbalk.
Verzamelingen/mapjes kan je maken op een van je home-screens.
Ja zoals je had kunnen lezen gebruik ik al de nova launcher ;-)maniac2003 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:53:
@ratzz dan zul je een andere launcher moeten gebruiken. Het is spijtig dat de Pixel launcher niet wat flexibeler is maar gelukkig zijn er alternatieven.
1. Als ik mijn startscherm (mineraal zwarte wallpaper) op maximale helderheid zet, zie ik horizontale strepen rond de front face camera en daar nog vlak onder (van de linker bezel naar de rechter bezel). Echter, in het vergrendelscherm en bij apps die donker zijn aan de bovenzijde (bijv. Outlook) heb ik dit niet. Hebben jullie dit ook? Is dit softwarematig of een hardware probleem?
2. Als ik bel (met of zonder video) via Whatsapp en de helderheid staat laag, dan zie bij apps met een witte achtergrond (of andere lichte kleur) in het scherm vlak onder de notificatiebalk (links van de front face camera) een flikkerend streepje in het scherm. Hebben jullie dit ook? Is dit incompatibiliteit?
1 is een software fout. Maak maar eens een screenshot van je scherm en zoom in, dan zul je zien dat de strepen groter worden.LuckyStriker schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:32:
Misschien kunnen jullie mij helpen... Ik heb sinds gisteren de Pixel 8 Pro in gebruik. Prachtig toestel! Merk alleen twee dingen op waarover ik me zorgen maak, in die zin of mijn display kapot is of niet.
1. Als ik mijn startscherm (mineraal zwarte wallpaper) op maximale helderheid zet, zie ik horizontale strepen rond de front face camera en daar nog vlak onder (van de linker bezel naar de rechter bezel). Echter, in het vergrendelscherm en bij apps die donker zijn aan de bovenzijde (bijv. Outlook) heb ik dit niet. Hebben jullie dit ook? Is dit softwarematig of een hardware probleem?
2. Als ik bel (met of zonder video) via Whatsapp en de helderheid staat laag, dan zie bij apps met een witte achtergrond (of andere lichte kleur) in het scherm vlak onder de notificatiebalk (links van de front face camera) een flikkerend streepje in het scherm. Hebben jullie dit ook? Is dit incompatibiliteit?
Dit is onderdeel van de Pixel launcher. Als je een donkere achtergrond hebt zijn dit lichte strepen en bij een lichte achtergrond donkere strepen, vooral merkbaar bij hoge schermhelderheid. Het is dan net of er een schaduw van de bovenste schermrand het beeld in komt 'rollen' tot net onder de selfie camera, bij het unlocken van vergrendelscherm naar startscherm.LuckyStriker schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:32:
1. Als ik mijn startscherm (mineraal zwarte wallpaper) op maximale helderheid zet, zie ik horizontale strepen rond de front face camera en daar nog vlak onder (van de linker bezel naar de rechter bezel
Geen idee wat de toegevoegde waarde hiervan is. Misschien wilden ze de cijfers en icoontjes in de notificatiebalk iets prettiger leesbaar maken? Als je een andere launcher zoals Nova Launcher gebruikt is dit weg in ieder geval.
zunrob schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:11:
[...]
1 is een software fout. Maak maar eens een screenshot van je scherm en zoom in, dan zul je zien dat de strepen groter worden.
Opluchting. Ik dacht al... zal toch niet dat ik een defect scherm heb. Heb nooit zoveel geluk met nieuwe apparatuur.Webo schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:10:
[...]
Dit is onderdeel van de Pixel launcher. Als je een donkere achtergrond hebt zijn dit lichte strepen en bij een lichte achtergrond donkere strepen, vooral merkbaar bij hoge schermhelderheid. Het is dan net of er een schaduw van de bovenste schermrand het beeld in komt 'rollen' tot net onder de selfie camera, bij het unlocken van vergrendelscherm naar startscherm.
Geen idee wat de toegevoegde waarde hiervan is. Misschien wilden ze de cijfers en icoontjes in de notificatiebalk iets prettiger leesbaar maken? Als je een andere launcher zoals Nova Launcher gebruikt is dit weg in ieder geval.
Update over probleem 2. Ik heb dit niet alleen bij Whatsapp maar ook als ik word gebeld op de reguliere weg. Echter, dan moet je wel beter kijken om het te zien. Bij Whatsapp is het duidelijk zichtbaar. Het zijn drie dots die dan flikkeren. Ik zal kijken of ik een filmpje ervan kan maken. Benieuwd of jullie dit ook hebben.LuckyStriker schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:32:
Misschien kunnen jullie mij helpen... Ik heb sinds gisteren de Pixel 8 Pro in gebruik. Prachtig toestel! Merk alleen twee dingen op waarover ik me zorgen maak, in die zin of mijn display kapot is of niet.
Ingeving: kan dit de proximity sensor zijn?
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Zoek iets wat het minste batterij verbruikt.
Whatever.
Volgens mij moet je het bij Safety en Maps (edit: dit kan blijkbaar ook permanent) actief aanzetten voor een bepaalde tijd. Denk dat Life360 een prima optie is, gebruikt m'n vriendin ook en ik hoor weinig geklaag over de batterijHarmen schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:22:
Even een vraag over locatie sharing, sinds deze week Life360 geïnstalleerd. Nu kan mijn vriendin mij volgen als ik ga fietsen oid. Las later pas dat Pixel (Safety en oa Maps) deze feature ook standaard aanbied.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Zoek iets wat het minste batterij verbruikt.
[ Voor 3% gewijzigd door Tuktop op 22-05-2024 08:38 ]
De locatie van iemand anders is gedeeld met mij via Maps. Werkt vrij aardig, de keren dat ik kijk. Heb verder geen opmerkingen gehad over extra accu verbruik.Harmen schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:22:
Even een vraag over locatie sharing, sinds deze week Life360 geïnstalleerd. Nu kan mijn vriendin mij volgen als ik ga fietsen oid. Las later pas dat Pixel (Safety en oa Maps) deze feature ook standaard aanbied.
Dit geldt voor ons ook. Gebruiken we al jaren en werkt prima.maniac2003 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:22:
[...]
De locatie van iemand anders is gedeeld met mij via Maps. Werkt vrij aardig, de keren dat ik kijk. Heb verder geen opmerkingen gehad over extra accu verbruik.
He chill dit! Ik dacht dat het alleen tijdelijk kon maar zo te zien kan het ook 'totdat je het uitzet'.zunrob schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:10:
[...]
Dit geldt voor ons ook. Gebruiken we al jaren en werkt prima.
Dit is dus wat ik zie als ik bel via WhatsApp of op reguliere wijze. Het is zichtbaar aan de linkerkant schuin onder de front face camera.
[ Voor 6% gewijzigd door TTMJ! op 23-05-2024 00:51 ]
Enige wat nog net zo kut is als op eerdere Pixels: De Photo AI: Magische gum en objecten verplaatsen is gewoon amateur photoshop 0.1, compleet onbruikbaar. Portret modus lijkt iets beter te zijn dan in de Pixel 6 qua slechte uitsnede maar ook nog niet geschikt om op groot formaat aan de muur te hangen.
Op de iPhone hebben de Live Photos ook geluid. Is soms toch ook leuk.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
De kaart heb ik al opnieuw toegevoegd via de ABN Amro app of vanuit de wallet met NFC.
Telefoon heeft de laatste updates, wallet en Play services ook.
Netwerkinstellingen gereset
WiFi en Bluetooth gereset
De NFC chip werkt gewoon omdat hij mijn pas opnieuw kan toevoegen. Ook met de DigiD app kan ik mijn rijbewijs scannen.
Helaas is de pixel 7 pro van mijn vrouw voor de tweede maal verloren geraakt.
Mijn echte vraag::
Dus ben van plan om weer een nieuwe aan te schaffen.
Nu zag ik dat dit jaar rond oktober de google pixel 9 uitkomt. Is het beter om nog te wachten of dat weer niet en maakt het niet echt uit.
We doen het ook voor de fotos om een pixel te halen. Ze is uiterst tevreden over de pixel 7 pro fotos.
Andere probleem::
Helaas zijn we alle fotos en videos kwijt geraakt die ze had. NaS heeft nog geen verbinding en en ze heeft alles local opgeslagen.
Ga nu ook dus een extra OneDrive pakket aanschaffen zodat ze in de cloud opgeslagen zijn. En dat er een sync loopt naar de NAS. Synology heeft zon functie geloof ik om naar de nas vanuit OneDrive te kopiëren.
[ Voor 3% gewijzigd door theduke1989 op 26-05-2024 20:19 ]
Foto's en video's laat ik altijd backuppen door Google Photos op Google One. Werkt perfect en de zoekfunctie is OP
De Pixel 9 Pro krijgt er een kleinere versie bij. Als je vrouw liever een iets kleinere Pro wil is het wachten het misschien wel waard.theduke1989 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:19:
Beste Tweakers,
Helaas is de pixel 7 pro van mijn vrouw voor de tweede maal verloren geraakt.
Mijn echte vraag::
Dus ben van plan om weer een nieuwe aan te schaffen.
Nu zag ik dat dit jaar rond oktober de google pixel 9 uitkomt. Is het beter om nog te wachten of dat weer niet en maakt het niet echt uit.
We doen het ook voor de fotos om een pixel te halen. Ze is uiterst tevreden over de pixel 7 pro fotos.
Andere probleem::
Helaas zijn we alle fotos en videos kwijt geraakt die ze had. NaS heeft nog geen verbinding en en ze heeft alles local opgeslagen.
Ga nu ook dus een extra OneDrive pakket aanschaffen zodat ze in de cloud opgeslagen zijn. En dat er een sync loopt naar de NAS. Synology heeft zon functie geloof ik om naar de nas vanuit OneDrive te kopiëren.
En inmiddels heeft Google ook een eigen Find My Device netwerk: https://blog.google/products/android/android-find-my-device/
Probleem is dat nu twee google gmail accounts vol geraakt zijn met de fotos. Moet nu echt betere storage vinden.Card Nox schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:51:
@theduke1989, wat is beter om te wachten? Lijke me niet handig tot die tijd geen telefoon te hebben in ieder geval.
Foto's en video's laat ik altijd backuppen door Google Photos op Google One. Werkt perfect en de zoekfunctie is OP
Gelukkig heeft ze nog via WhatsApp fotos en wat video's aan mij gestuurd. Dus we hebben nog wel wat herinneringen.
Ik vermoed dat de kleinere versie minder mooie fotos maakt? Dan is het overwegen waard om voor de pixel te gaan die betere fotos maakt.RepareerDroid schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:19:
[...]
De Pixel 9 Pro krijgt er een kleinere versie bij. Als je vrouw liever een iets kleinere Pro wil is het wachten het misschien wel waard.
En inmiddels heeft Google ook een eigen Find My Device netwerk: https://blog.google/products/android/android-find-my-device/
Ik wou eigenlijk afwachten tot oktober. Maar als dat niet veel verschil maakt? Toch de pixel 8 pro te nemen
Herkent iemand dit en weet iemand de oplossing?
Dat is een notificatie die afgaat. Notificatiedrawer - Long press degene die afgaat (iets met Chrome media gok ik), - silentAlexanderCP schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:45:
Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen. ik heb de pixel 8 en ben er blij mee. Als ik via Chrome een artikel bekijk waarin ook filmpjes zitten, zoals een embedded Twitter filmpje ofzo, hoor ik de hele tijd 'pingetjes'. Ik heb geen idee waarom ik deze hoor en waar ik ze kan uitzetten.
Herkent iemand dit en weet iemand de oplossing?
Dit zijn nieuwe kabels, nieuwe adapters. Met mijn andere toestellen heb ik dit niet dus het ligt waarschijnlijk wel aan de pixel? Usbpoort is proper voor zover ik zie, oplaad cycli is amper 55, De pixel ligt altijd mooi plat tijdens het opladen en ik trek de kabel er altijd zo recht en zo voorzichtig mogelijk uit.
Is dit RMA waardig?
Wat ik wel eens heb gehad is dat de USB poort vuil is geworden.preske schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:30:
Heb in januari 2024 een pixel 8 gekocht, en de usbport is het al aan het begeven. dit is toch niet normaal? Als ik met ampere check, krijg ik vaak de melding "niet aan het oploaden" (blauw).
Dit zijn nieuwe kabels, nieuwe adapters. Met mijn andere toestellen heb ik dit niet dus het ligt waarschijnlijk wel aan de pixel? Usbpoort is proper voor zover ik zie, oplaad cycli is amper 55, De pixel ligt altijd mooi plat tijdens het opladen en ik trek de kabel er altijd zo recht en zo voorzichtig mogelijk uit.
Is dit RMA waardig?
Dan zit er veel stof in.
Dat haal ik er dan met een dun pinnetje (liefst niet elektrisch geleidend) uit.
Maar anders is dat inderdaad niet normaal. Ik heb hem vanaf oktober en geen problemen met de USB poort tot op heden.
Ik vind de telefoon app - na S21FE wel wennen ; krijg een telefoongesprek niet op de interne luidspreker; kan dit überhaupt?
Op de interface staat geen luidspreker icoontje dat ik aan of uit kan zetten...
OPGELOST - WEL ERG OMSLAGTIG...

[ Voor 28% gewijzigd door smeijers op 27-05-2024 15:55 . Reden: aanvulling ]
Ik zie 5g staan als ik het "snel menu" open. ( Van bovenaf naar beneden swipen)stefxx schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:38:
Domme vraag wellicht, maar waar kan ik zien of ik een 4G of 4G verbinding heb?
Vervolgens internet lang inhoud. Dan staat er bij mijn provider 5G.
Na twee keer verloren, alsnog maar een nieuwe gehaald. Zonder telefoon is het erg moeilijk in een tijdperk van nu. Alles loopt digitaal.
Hadden denk ik 5-8 youtube filmpjes bekeken vergeleken met iphone 15 pro. Ondanks een paar kleine sterkere punten voor de iphone, toch de Pixel genomen, tenslotte zitten we al een stuk langer in Android park.
Ook speelde de garantie voorwaarde hiermee. Ik ben niet echt tevreden over Google garantie services, maar goed hopelijk hoeven we het dit keer niet te gebruiken.
Nu wil ik eindelijk nog betere beveiliging voor fotos en videos. Wat is een goede oplossing, dacht aan een subscription van OneDrive, heb je ook direct Office daarbij.
Welke screenprotector hebben jullie voor de gebogen scherm van de Pro?
[ Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 28-05-2024 10:26 ]
1. Formaat: het wordt sowieso lastig om nog een telefoon te vinden met een schappelijk formaat. Algemene ervaringen hier hoe snel je went aan een grotere telefoon?
2. Ik ben altijd fan geweest van stock Android smartphones. Een Nexus 5 was mijn eerste stock-Android. Nu heb ik alleen een beetje vrees dat door alle AI-toevoegingen van Android/Google dit cleane gevoel een beetje verloren gaat. Iemand die daar wat over kan zeggen? Vind namelijk op de Pixel 4a (na Android 13 updates) al redelijk veel zooi door je strot wordt geduwd.
Bedankt!
Ben ook zeer tevreden over deze launcher!Weswyp schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:58:
[...]
Naar mijn weten kan je je problemen enkel oplossen met behulp van een 3rd party homescreen.
Ik gebruik NOVA-launcher.
Ik zou lekker bij Google Drive blijven. Standaard gratis Google account heeft 15GB, voor 2 euro in de maand of 20 euro per jaar breidt je dat uit naar 100GB.theduke1989 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:25:
Nu wil ik eindelijk nog betere beveiliging voor fotos en videos. Wat is een goede oplossing, dacht aan een subscription van OneDrive, heb je ook direct Office daarbij.
De Pixel 8 heeft geen gebogen scherm.[b]Welke screenprotector hebben jullie voor de gebogen scherm van de Pro?
Er is een aparte draad voor accessoires: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires
Als je van 'clean android' houdt kan ik GrapheneOS aanraden. Nadeel is wel dat Google Pay niet werkt. Voor de rest eigenlijk alles. En meer veiligheid en privacy als bonus.Malfoi schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:16:
2. Ik ben altijd fan geweest van stock Android smartphones. Een Nexus 5 was mijn eerste stock-Android. Nu heb ik alleen een beetje vrees dat door alle AI-toevoegingen van Android/Google dit cleane gevoel een beetje verloren gaat. Iemand die daar wat over kan zeggen? Vind namelijk op de Pixel 4a (na Android 13 updates) al redelijk veel zooi door je strot wordt geduwd.
Nee, alle meldingen van Chrome staan uit. Dat is het dus niet. Heeft niemand anders dit geluid?thecompany schreef op zondag 26 mei 2024 @ 22:06:
[...]
Dat is een notificatie die afgaat. Notificatiedrawer - Long press degene die afgaat (iets met Chrome media gok ik), - silent
Huh, het is toch letterlijk 1 tap om te wisselen tussen speaker en oorspeaker? Vooruit, 2 taps als je meer opties hebt zoals een smartwatch of bluetooth headset.smeijers schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:30:
ik heb een pixel 8A
Ik vind de telefoon app - na S21FE wel wennen ; krijg een telefoongesprek niet op de interne luidspreker; kan dit überhaupt?
Op de interface staat geen luidspreker icoontje dat ik aan of uit kan zetten...
OPGELOST - WEL ERG OMSLAGTIG...
Hoor het zelf niet maar ik las ergens dit:AlexanderCP schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:45:
[...]
Nee, alle meldingen van Chrome staan uit. Dat is het dus niet. Heeft niemand anders dit geluid?
The weird thing is I had all chrome notifications off but that did not work. I needed to do what you said and turn on notifications but toggle media playback to off.
Hm vroeger heb ik wel meermaals custom roms geflashed en zo maar inmiddels ben ik wat dat betreft een luie user geworden - moet gewoon werken out of the box.M!chiel schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:52:
[...]
Als je van 'clean android' houdt kan ik GrapheneOS aanraden. Nadeel is wel dat Google Pay niet werkt. Voor de rest eigenlijk alles. En meer veiligheid en privacy als bonus.
Het is niet zo dat ik helemaal geen bloatware hoef te hebben maar wil er ook weer niet mee doodgegooid worden.
Klopt, er staat wmb iig niets op wat ik eraf zou willen gooien. Maar ik maak dan ook gebruik van ongeveer alle Google-diensten (drive, mail, calendar, maps, contacten, photos, home, play store, wallet etc.). Hoewel, alleen de Google TV app gebruik ik niet en die kan er niet zomaar af, ach jaiestyn99 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:26:
Ok, er staan wat Google apps op de Pixel maar volgens mij niet te vergelijken met de overdaad aan ongewenste troep op een Samsung. Of zie ik dat verkeerd?
GrapheneOS is niet moeilijk ofzo, je hoeft niks te downloaden, gaat gewoon vanuit je browser. Af en toe op 'next' klikken en met 10 minuten ben je klaar.Malfoi schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:36:
[...]
Hm vroeger heb ik wel meermaals custom roms geflashed en zo maar inmiddels ben ik wat dat betreft een luie user geworden - moet gewoon werken out of the box.
Het is niet zo dat ik helemaal geen bloatware hoef te hebben maar wil er ook weer niet mee doodgegooid worden.
Google Android komt met Google bloatware, dus als je niet tot aan je nek in de Google diensten zit heb je een hoop ongebruikte apps en op je hoofdscherm een zoekbalk die niet weg kan.
Alle Google apps staan op de Pixel. Je krijgt geen stock Android maar gewoon Google Android met PixelUI launcher. Als je dus geen Google diensten gebruikt dan zit je wel met die Google zoekbalk op je hoofdscherm.iestyn99 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:26:
Ok, er staan wat Google apps op de Pixel maar volgens mij niet te vergelijken met de overdaad aan ongewenste troep op een Samsung. Of zie ik dat verkeerd?
Bij ING sowieso wel japiwakawaka schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:19:
Als ik mijn Pro ga rooten om AdAway te installeren, werkt Google Pay als ik SuperSU/Magisk verberg?
Nickname does not reflect reality
Ik heb sinds twee weken naast mijn Pixel 4a een S22 van werk. Man, wat staat daar idd een hoop troep op.iestyn99 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:26:
enTuktop schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:38:
[...]
Klopt, er staat wmb iig niets op wat ik eraf zou willen gooien. Maar ik maak dan ook gebruik van ongeveer alle Google-diensten (drive, mail, calendar, maps, contacten, photos, home, play store, wallet etc.). Hoewel, alleen de Google TV app gebruik ik niet en die kan er niet zomaar af, ach ja
Ja oké, misschien moet ik toegeven dat ik wel echt erg diep in de Google diensten zit. Denk dat ik de meeste Google apps wel gebruik.nst6ldr schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:44:
[...]
Google Android komt met Google bloatware, dus als je niet tot aan je nek in de Google diensten zit heb je een hoop ongebruikte apps en op je hoofdscherm een zoekbalk die niet weg kan.
Waar ik met mijn oorspronkelijke vraag eigenlijk op doelde, is dat me bij mijn Pixel 4a (Android 13) opvalt dat er steeds extra diensten gepusht worden. Bijv. dagelijks bij het openen van mijn Fotos app de popup met de vraag of ik niet toch wil back-uppen naar de Drive. En wat ik heb gelezen in een review ergens was dat bepaalde functies alleen onder bepaalde voorwaarden beschikbaar zijn (en je dus bijv. bepaalde Google diensten moet toestemmen eer je ze kan gebruiken).
Vandaar mijn vermoeden dat er meer en meer "bloat" ook in PixelOS wordt toegevoegd en de vraag of dat klopt.
Ooooh, dat klinkt wel easypeasy. Ik ga het eens bekijken.nst6ldr schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:44:
[...]
GrapheneOS is niet moeilijk ofzo, je hoeft niks te downloaden, gaat gewoon vanuit je browser. Af en toe op 'next' klikken en met 10 minuten ben je klaar.
Ik heb zoiets niet specifiek gemerkt maar heb dan ook al een backup lopen naar Drive, dus het zou best kunnen dat de app daarom gaat zeuren als je het niet hebt. Maar betwijfel of dat dan Pixel-specifiek is, of gewoon in de Photos app zit.Malfoi schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:18:
[...]
Ja oké, misschien moet ik toegeven dat ik wel echt erg diep in de Google diensten zit. Denk dat ik de meeste Google apps wel gebruik.
Waar ik met mijn oorspronkelijke vraag eigenlijk op doelde, is dat me bij mijn Pixel 4a (Android 13) opvalt dat er steeds extra diensten gepusht worden. Bijv. dagelijks bij het openen van mijn Fotos app de popup met de vraag of ik niet toch wil back-uppen naar de Drive. En wat ik heb gelezen in een review ergens was dat bepaalde functies alleen onder bepaalde voorwaarden beschikbaar zijn (en je dus bijv. bepaalde Google diensten moet toestemmen eer je ze kan gebruiken).
Vandaar mijn vermoeden dat er meer en meer "bloat" ook in PixelOS wordt toegevoegd en de vraag of dat klopt.
Enige wat ik kan bedenken (en wat ik wel een beetje irritant vind) is de constante vraag om YouTube Premium af te nemen...
Bij mij staat backup naar Drive ook uit, maar krijg daarover geen melding als ik Foto's open.Tuktop schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:13:
[...]
Ik heb zoiets niet specifiek gemerkt maar heb dan ook al een backup lopen naar Drive, dus het zou best kunnen dat de app daarom gaat zeuren als je het niet hebt. Maar betwijfel of dat dan Pixel-specifiek is, of gewoon in de Photos app zit.
Enige wat ik kan bedenken (en wat ik wel een beetje irritant vind) is de constante vraag om YouTube Premium af te nemen...
Ik heb wel "interactieve achtergronden" staan maar daar staan alleen 2 logo's van copilot zonder dat daar iets wordt gegenereerd
Vreemd genoeg zijn alle achtergronden in de categorie Universum live-achtergronden. Zitten wel mooie bij!RF1000 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:39:
Wellicht heb ik het ergens gemist maar heeft Google de live wallapers (o.a. earth) verwijderd? ik kan ze bij achtergronden nergens meer vinden?! (8 Pro - Android 14)
Ik heb wel "interactieve achtergronden" staan maar daar staan alleen 2 logo's van copilot zonder dat daar iets wordt gegenereerd
Dit kan je ook eens proberen, werkt super.piwakawaka schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:19:
Als ik mijn Pro ga rooten om AdAway te installeren, werkt Google Pay als ik SuperSU/Magisk verberg?
En je hebt voldoende zoekopdrachten om het gratis te gebruiken [ik toch] en dan hoef je helemaal niet te rooten.
https://nextdns.io/nl
Probeer de gratis offline navigatie app MagicEarth. Daarin kun je volume stem aanpassen t.o.v. de muziek die je via een andere app afspeelt over BT. Sowieso is het een geweldige app (kaarten van de hele wereld te downloaden) die ook nog eens rekening houdt met opstoppingen en andere zaken. Soort google nav maar dan zonder alle google ellendeconhen schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:07:
Android heeft nog steeds geen apart kanaal voor navigatie meldingen... Omdat navigatiemeldingen via het media kanaal lopen, gaan het samen met de muziek, en is muziek en stem dus niet apart instelbaar in volume. Heeft iemand hier al eens een oplossing voor gevonden? Zoiets als "Volume per App" wat Sommige Samsungs schijnen te hebben?
Niet direct, maar je kunt de uitvoer van de navigatie stem in de navigatie-instellingen wel op zachter, normaal of luider instellen. Erg basaal maar misschien helpt het.conhen schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:07:
Android heeft nog steeds geen apart kanaal voor navigatie meldingen... Omdat navigatiemeldingen via het media kanaal lopen, gaan het samen met de muziek, en is muziek en stem dus niet apart instelbaar in volume. Heeft iemand hier al eens een oplossing voor gevonden? Zoiets als "Volume per App" wat Sommige Samsungs schijnen te hebben?
Een oplossing zoals sommige Samsungs schijnen te hebben (Volume per App) stelt in staat om per app zelf een volume te kiezen, waardoor precies het omlaag brengen van het muziekvolume mogelijk wordt.
In ieder geval Samsung en Xiaomi telefoons kunnen inderdaad het volume per app regelen. In de Android 15 beta zit nog geen per app volume optie, maar wel volume normalisatie (officiele standaard: https://shop.cta.tech/pro...xed-devices-ansi-cta-2075) wat mogelijk ook zou kunnen helpen.conhen schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:07:
Ik ontken het probleem ook niet, wilde alleen meedenken aan een oplossing. Is het trouwens ook niet zo dat Maps de muziek dempt bij het uit spreken van een navigatie-instructie?conhen schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:10:
@Tuktop en @micheldenhaag beide gaan voorbij aan het feitelijke probleem. Het volume van de stem en dat van de muziek in hetzelfde media kanaal zijn gelijk, waarbij de muziek afhankelijk van je genre luider klinkt dan dat van de stem. Je kunt in veel navigatie apps wel het volume olaag brengen, maar maximaal is het default. Wat ik dus eerder zou is om in media apps het volume omlaag te kunnen brengen ten opzichte van de navigatie.
Een oplossing zoals sommige Samsungs schijnen te hebben (Volume per App) stelt in staat om per app zelf een volume te kiezen, waardoor precies het omlaag brengen van het muziekvolume mogelijk wordt.
oh, maar dat wordt ook wel gewaardeerd hoorTuktop schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:32:
[...]wilde alleen meedenken aan een oplossing.
Ja zeker is dat zo, en bij de meeste navigatie apps is dat het geval inderdaad. Maar het gaat om het volume van de stem. Die wil ik boven de muziek uit horen, ook in niet-gedempte muziek. Het is heel vreemd dat je bij volume 10 die wordt gedempt tot 5 de stem niet harder hoort dan 8. De verhouding is gewoon scheef.Is het trouwens ook niet zo dat Maps de muziek dempt bij het uit spreken van een navigatie-instructie?
[ Voor 5% gewijzigd door conhen op 31-05-2024 15:49 ]
Ik heb het door jou geschetste probleem niet met mijn Pixel icm Magic Earth. je kunt de stem van superluid tot tot nauwelijks hoorbaar instellen. Sws zit er vanuit de app ook een prio op de stem waardoor de muziek automatisch zachter gaat.conhen schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:10:
@Tuktop en @micheldenhaag beide gaan voorbij aan het feitelijke probleem. Het volume van de stem en dat van de muziek in hetzelfde media kanaal zijn gelijk, waarbij de muziek afhankelijk van je genre luider klinkt dan dat van de stem. Je kunt in veel navigatie apps wel het volume olaag brengen, maar maximaal is het default. Wat ik dus eerder zou is om in media apps het volume omlaag te kunnen brengen ten opzichte van de navigatie.
Ik ben zeer tevreden over mijn S22 behalve over de accu....
Is de Pixel 8a een betere telefoon?
Op vergelijkingssites is het om het even of krijgt de S22 onder aan de streep toch meer punten. Accu beduidend beter van de 8a.
[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 01-06-2024 21:17 ]
Als je tevreden bent? ... Waarom dan verlengen MET telefoon? Ben je dan niet goedkoper uit om over te stappen naar een SIM only en dan een jaartje wachten voor de Pixel 9/9a? Of zelfs wachten op de Pixel X/10 (En het verschil op je spaarrekening zetten)poekiepoes12 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:18:
Over 1 maand mag ik verlengen. Heb nu een S22 voor 33 per maand.
Ik kan bij Belsimpel verlengen met een Pixel 8a voor 26 euro per maand en onbeperkt minuten tov 120 minuten nu. De S22 is zelfs nog voor een euro of 250 te verkopen.
Ik ben zeer tevreden over mijn S22 behalve over de accu....
Is de Pixel 8a een betere telefoon?
Op vergelijkingssites is het om het even of krijgt de S22 onder aan de streep toch meer punten. Accu beduidend beter van de 8a.
Zeker met de ondersteuning van meerdere jaren die op de nieuwe telefoons zitten .. kan je beter een Sim Only hebben in mijn ogen en zelf sparen voor een nieuwe telefoon. Ik denk dat je dan goedkoper uit bent over die paar jaar.
Thanks voor je reactie. Sowieso goed om over na te denken in deze consumptie maatschappij.duvekot schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:19:
[...]
Als je tevreden bent? ... Waarom dan verlengen MET telefoon? Ben je dan niet goedkoper uit om over te stappen naar een SIM only en dan een jaartje wachten voor de Pixel 9/9a? Of zelfs wachten op de Pixel X/10 (En het verschil op je spaarrekening zetten)
Zeker met de ondersteuning van meerdere jaren die op de nieuwe telefoons zitten .. kan je beter een Sim Only hebben in mijn ogen en zelf sparen voor een nieuwe telefoon. Ik denk dat je dan goedkoper uit bent over die paar jaar.
Echter scheelt het iets meer dan een tientje per maand (sim only VS abbo met Pixel 8a) waarbij ik dus nu nog 250 euro ga vangen. Dat streep ik nagenoeg tegen elkaar weg.
Als de Pixel 8a een betere telefoon is dan de S22 vind ik het dit waard, maar daar ben ik dus niet zeker van.
De S22 staat bij mij nu structureel op spaarstand en daarvoor stond die sowieso al lager dan 120hz. Dat vind ik wel echt waardeloos, 8a wat accu betreft een prettige upgrade.
En hoelang moet je die 26 euro per maand betalen? En wat gebeurt er daarna? Ergens moet er iemand toch wat betalen voor die "voordelen"poekiepoes12 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 20:00:
[...]
Thanks voor je reactie. Sowieso goed om over na te denken in deze consumptie maatschappij.
Echter scheelt het iets meer dan een tientje per maand (sim only VS abbo met Pixel 8a) waarbij ik dus nu nog 250 euro ga vangen. Dat streep ik nagenoeg tegen elkaar weg.
Als de Pixel 8a een betere telefoon is dan de S22 vind ik het dit waard, maar daar ben ik dus niet zeker van.
De S22 staat bij mij nu structureel op spaarstand en daarvoor stond die sowieso al lager dan 120hz. Dat vind ik wel echt waardeloos, 8a wat accu betreft een prettige upgrade.
(Maar misschien wordt dit te veel "offtopic")
En over je S22 .. wel bijzonder dat die batterij nu al zo slecht is ... Mijn Pixel 5 hield het gewoon vol totdat er geen ondersteuning meer voor was (met een korte tussentijdse oplaad sessie
En dan weer "on-topic" .. de prijs van een 8 ligt volgens mij nu heel dicht bij die van een 8a .. maar nu dus wel een jaartje minder support)
Ik kijk ernaar om de pixel 8 te bestellen, maar zie in vele reviews verschillende ervaringen qua batterijduur. Vooral ook vele negatieve berichten.
Nu de telefoon al een tijdje beschikbaar is, wat is hier de realiteit van? Is de batterij erg tegenvallend, of valt dit reuze mee?
Dank
[ Voor 33% gewijzigd door jdmans op 02-06-2024 00:11 ]
Ga je net zo lang ervaringen en reviews zoeken totdat je er een tegenkomt waarin staat wat je wilt horen om jezelf te overtuigen er een te kopen?jdmans schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:58:
Goedennacht,
Ik kijk ernaar om de pixel 8 te bestellen, maar zie in vele reviews verschillende ervaringen qua batterijduur. Vooral ook vele negatieve berichten.
Nu de telefoon al een tijdje beschikbaar is, wat is hier de realiteit van? Is de batterij erg tegenvallend, of valt dit reuze mee?
Dank
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires