Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:26
Mannie87 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:36:
[...]

Zie je dan wel op welke sim er gebeld wordt?

Ik zit te twijfelen om een pixel 8 te nemen. Echter lees ik veel problemen met Android auto. Meer mensen die hier last van hebben? Is voor mij wel dagelijks gebruik.
VW ID.3 draadloos en bedraad AA werkt beide perfect.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Greve
Thanks voor de tip. Ik ga dat binnenkort ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 18:05
Vraagje voor de bezitters van de 8/8 Pro.

Ik gebruik al jaren de "double tap power button" om mijn LED aan & uit te doen als ik in een situatie ben waar ik snel licht nodig heb. Werkt perfect, hoef niet eens het scherm te benaderen.

Ik ben zeer dicht bij het bestellen van een Pixel 8, maar nu las ik net dat power button de LED niet kan activeren ? De enige optie is de Quick Tap actie, maar dan wel op de achterkant van het toestel. Gebruikt iemand dit? Werkt dit goed, ook met een (stevig) hoesje errond?

De double tap op de powerbutton kan ik letterlijk in het donker doen en instant. Ik het gebruik het dagelijks. Tijdens klussen, als ik iets in de wagen zoek, nachtelijk visites naar de plee, als ik mijn kat zoek in de tuin.... zo ontzettend vaak. Ik zou het gewoon frustrerend vinden dat ik die functie zou moeten verliezen. Ze is zo basic.

Ik vond in de Playstore wel een app, genaamd "Button Mapper: Remap your keys", maar geen idee of dit ook werkt op de nieuwe Pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:02
Mlazurro schreef op zondag 5 november 2023 @ 02:21:
Ik ben zeer dicht bij het bestellen van een Pixel 8, maar nu las ik net dat power button de LED niet kan activeren ? De enige optie is de Quick Tap actie, maar dan wel op de achterkant van het toestel. Gebruikt iemand dit? Werkt dit goed, ook met een (stevig) hoesje errond?
Ik gebruik het .. en werkt prima .. zelfs te goed zo nu en dan >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjSgOel6fkicYf7ZWQnNl8Zwcc0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gwoqYUft9FopZ0GMrzOcC1ou.png?f=fotoalbum_large

Ik heb die "require stronger taps" aanstaan (in de screenshot staat het uit omdat ik weer ff aan het testen was) omdat ik merkte dat mijn flashlight soms per ongeluk aanging. En ik gebruik dit samen met een spigen case. Ook al bij mijn Pixel5 had ik dit aanstaan.

De power button kan je alleen aanpassen naar "Assistent" of gewoon power menu.

Geen idee of zo'n "button remapper" gaat werken .. ik heb er nooit behoefte aangehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:26
duvekot schreef op zondag 5 november 2023 @ 06:36:
[...]

De power button kan je alleen aanpassen naar "Assistent" of gewoon power menu.

Geen idee of zo'n "button remapper" gaat werken .. ik heb er nooit behoefte aangehad.
Dat is ingedrukt houden, 2 x klikken start de camera als je dat aan hebt staan in gebaren.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:28

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb de Pixel 8 Pro nu een paar weken in gebruik, ben er op zich niet ontevreden over, maar 1 ding stoort mij wel; de tint van het scherm verandert met de kijkhoek. Als ik de telefoon recht voor me houd, is het wit warmer (tegen het gele aan) terwijl als ik hem naar voren of achteren kantel, het juist kouder (blauwiger) wordt. Dit is niet mijn eerste telefoon met OLED, maar wel de eerste keer dat ik dit effect zie.

Herkennen meer mensen dat? Is het een side effect van het type Gorilla glass?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:44
Ja klopt. Heb het zelf ook. Vind het overigens niet zo storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-09 16:44
SeatRider schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:27:
Ik heb de Pixel 8 Pro nu een paar weken in gebruik, ben er op zich niet ontevreden over, maar 1 ding stoort mij wel; de tint van het scherm verandert met de kijkhoek. Als ik de telefoon recht voor me houd, is het wit warmer (tegen het gele aan) terwijl als ik hem naar voren of achteren kantel, het juist kouder (blauwiger) wordt. Dit is niet mijn eerste telefoon met OLED, maar wel de eerste keer dat ik dit effect zie.

Even gecheckt, maar heb het zelf niet voor zover ik zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fascinerend
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 30-09 11:31
Mlazurro schreef op zondag 5 november 2023 @ 02:21:
Vraagje voor de bezitters van de 8/8 Pro.

Ik gebruik al jaren de "double tap power button" om mijn LED aan & uit te doen als ik in een situatie ben waar ik snel licht nodig heb. Werkt perfect, hoef niet eens het scherm te benaderen.

De double tap op de powerbutton kan ik letterlijk in het donker doen en instant. Ik het gebruik het dagelijks. Tijdens klussen, als ik iets in de wagen zoek, nachtelijk visites naar de plee, als ik mijn kat zoek in de tuin.... zo ontzettend vaak. Ik zou het gewoon frustrerend vinden dat ik die functie zou moeten verliezen. Ze is zo basic.

Ik vond in de Playstore wel een app, genaamd "Button Mapper: Remap your keys", maar geen idee of dit ook werkt op de nieuwe Pixels.
Ik heb hem aanstaan als snelkoppeling op mn vergrendelscherm. Dat werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Greve
Ik heb nu de synchronisatie deels uitgezet (geschiedenis en bookmarks) en nu crasht Chrome na 1s al... :D
Zelfs geen tijd meer om in het instellingen menu te komen.
Nu effe geen zin om verder te klooien, maar zal Chrome maar weer eens opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:51
Bij mij begon chrome ook random te crashen. De fix was de telefoon rebooten. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-09 08:18
@Paling1 @Deagle
Ik heb er al een week geen last meer van (afkloppen).
Heb opnieuw geïnstalleerd en sindsdien geen incognito tabbladen meer geopend. Geen idee of dit uiteindelijk de oplossing is, maar het is iig te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
SeatRider schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:27:

Het OLED scherm op je smartphone is een lotto.
Als ik het goed begrijp worden OLED schermen in de fabriek uit een grote plaat gesneden en diegene aan de binnenkant zijn van betere kwaliteit dan diegene aan de buitenkant (of omgekeerd, ben het niet meer zeker).
Het komt er dus op neer dat je verschillende kwaliteit hebt in OLED schermen. Het kan dus zijn dat jouw toestel een scherm heeft van mindere kwaliteit.

Heb dit zelf ook al gehad met andere smartphones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 15:17
Cr1ptkeeper schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:42:
[...]

Het OLED scherm op je smartphone is een lotto.
Als ik het goed begrijp worden OLED schermen in de fabriek uit een grote plaat gesneden en diegene aan de binnenkant zijn van betere kwaliteit dan diegene aan de buitenkant (of omgekeerd, ben het niet meer zeker).
Het komt er dus op neer dat je verschillende kwaliteit hebt in OLED schermen. Het kan dus zijn dat jouw toestel een scherm heeft van mindere kwaliteit.

Heb dit zelf ook al gehad met andere smartphones.
Klopt, OLED is altijd een loterij. Mijn iPhone XS was een hel, vervangen, zelfde euvel bij nieuwe toestel.
Pixel 7 had enorm regenboog effect wat blijkbaar normaal was door het wat goedkopere paneel.
Pixel 8 die ik nu heb is beneden wat lichter en boven wat donkerder, merk ik alleen in dark mode bij donkergrijze achtergronden. Ik weet nog niet of ik hem ga laten vervangen want de nieuwe kan ook nog slechter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greve
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 15:49
Paling1 schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:41:
@Greve
Ik heb nu de synchronisatie deels uitgezet (geschiedenis en bookmarks) en nu crasht Chrome na 1s al... :D
Zelfs geen tijd meer om in het instellingen menu te komen.
Nu effe geen zin om verder te klooien, maar zal Chrome maar weer eens opnieuw installeren.
Ik ben begonnen met een volledig schone Chrome. Cache leeg, gebruikersdata leeg, chrome opnieuw installeren. En ook niet meer inloggen bij Google. Pas toen dit een tijdje goed ging ben ik weer ingelogd en heb ik direct het synchroniseren uit gezet.

Maar ik ben dus al mijn historie kwijt. Behalve mijn bookmarks en wachtwoorden.

Dit werkt bij mij prima. Alleen rebooten werkt voor een paar minuten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 17:46
Google security update is uit voor de pixel 8 reeks. Met een aantal fixes voor onder andere:
  • Pixel 8 opslag probleem bij gebruik van meerdere profielen.
  • Niet precieze registratie van finger op beeldscherm.
  • Instabiel raken van nfc.
  • Verdwijnen van iconen na unlocken telefoon.
  • Soms treedt er een groene flash op tijdens uitdoen van beeldscherm.
  • Soms instabiel raken van systeem doordat een app toegang vraagt aan een app dat niet meer geinstalleerd is.
Andere lopende issues zijn waarschijnlijk opgenomen in Android 14 Qpr1 dat waarschijnlijk volgende maand uitkomt. Het is nog in beta.

https://9to5google.com/2023/11/06/first-pixel-8-update/

[ Voor 10% gewijzigd door victor1701 op 07-11-2023 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-09 13:09
victor1701 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:39:
Google security update is uit voor de pixel 8 reeks. Met een aantal fixes voor onder andere:
...
Als ik het lees in de bron staat er dit: Fix for issue occasionally causing screen jerkiness when touch registration becomes imprecise.

Wellicht dat dat iets van de stutters die sommige gebruikers ervaren gaat verminderen? Of zou dat een apart issue zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:07
victor1701 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:39:
  • Pixel 8 opslag probleem bij gebruik van meerdere profielen.
  • Instabiel raken van nfc.
  • Verdwijnen van iconen na unlocken telefoon.
  • Soms treedt er een groene flash op tijdens uitdoen van beeldscherm.
  • Soms instabiel raken van systeem doordat een app toegang vraagt aan een app dat niet meer geinstalleerd is.
Andere lopende issues zijn waarschijnlijk opgenomen in Android 14 Qpr1 dat waarschijnlijk volgende maand uitkomt. Het is nog in beta.

https://9to5google.com/2023/11/06/first-pixel-8-update/
Ik krijg hem nog niet binnen op mijn Pixel 8. Bij andere tweakers wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:08
@barbarian, hier staat ie wel klaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nbp9RZJm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Ik heb hem geinstalleerd net idd, P8P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
barbarian schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:19:
[...]
Ik krijg hem nog niet binnen op mijn Pixel 8. Bij andere tweakers wel?
ik moest even twee keer op zoeken klikken in dat update scherm voordat de update beschikbaar kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
Caelorum schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:54:
[...]

ik moest even twee keer op zoeken klikken in dat update scherm voordat de update beschikbaar kwam.
Thx voor je reactie, echter na reboot en nogmaals refreshen geen resultaat. Ik ga maar eens contact opnemen met support van Google.

Groet,

Richard

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• victor1701
barbarian schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:04:
[...]

Thx voor je reactie, echter na reboot en nogmaals refreshen geen resultaat. Ik ga maar eens contact opnemen met support van Google.

Groet,

Richard
Onzin ik krijg nu ook de update nog niet aangeboden. Iedere update wordt in fases uitgerold. In andere woorden Niet alle pixel telefoons kunnen tegelijk de update binnen halen. Kan wel tot een week duren voordat jij en ik aan de beurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Update duurde wel echt lang. Hij was zo binnen, maar het optimaliseren van de apps was hij een krap uur mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
victor1701 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:52:
[...]

Onzin ik krijg nu ook de update nog niet aangeboden. Iedere update wordt in fases uitgerold. In andere woorden Niet alle pixel telefoons kunnen tegelijk de update binnen halen. Kan wel tot een week duren voordat jij en ik aan de beurt zijn.
Geduld is niet mijn sterkste punt. Bij mijn vorige Pixel, kon ik de updates direct binnen hengelen zodra deze beschikbaar kwamen. Ik heb de OTA gedownload en via ADB sideload uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
barbarian schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:57:
[...]

Geduld is niet mijn sterkste punt. Bij mijn vorige Pixel, kon ik de updates direct binnen hengelen zodra deze beschikbaar kwamen. Ik heb de OTA gedownload en via ADB sideload uitgevoerd.
Ach nou ja als een of meerdere van bugs je erg dwars zitten op je telefoon. Kan ik het me wel voorstellen. Ik ben benieuwd of je verbeteringen ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
victor1701 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:02:
[...]

Ach nou ja als een of meerdere van bugs je erg dwars zitten op je telefoon. Kan ik het me wel voorstellen. Ik ben benieuwd of je verbeteringen ervaart.
Ik had met name issues met de camera. De primaire camera gaf geen scherpe foto's en de kleuren waren nogal flets. Ik was benieuwd of er een fix in deze update zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
barbarian schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:11:
[...]

Ik had met name issues met de camera. De primaire camera gaf geen scherpe foto's en de kleuren waren nogal flets. Ik was benieuwd of er een fix in deze update zou zitten.
Oh ok ik ben niet bekend met dat euvel. Ik vind de kleuren bij mij prima ik heb wel wat moeite om bij macro opnames de boel scherp te krijgen. Maar dat is iets anders.

Maar wat was je vorige telefoon. Want als je vorige telefoon een samsung was. Die schermen tonen standaard best verzadigde kleuren. En fotos van Samsung telefoons tonen ook wat verzadigde kleuren. Dan zou het hebben van een pixel de kleuren flets doen overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
victor1701 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:23:
[...]

Oh ok ik ben niet bekend met dat euvel. Ik vind de kleuren bij mij prima ik heb wel wat moeite om bij macro opnames de boel scherp te krijgen. Maar dat is iets anders.

Maar wat was je vorige telefoon. Want als je vorige telefoon een samsung was. Die schermen tonen standaard best verzadigde kleuren. En fotos van Samsung telefoons tonen ook wat verzadigde kleuren. Dan zou het hebben van een pixel de kleuren flets doen overkomen.
Mijn vorige telefoon was een Pixel 7. Die foto's waren een stuk scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
barbarian schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:37:
[...]

Mijn vorige telefoon was een Pixel 7. Die foto's waren een stuk scherper.
Als je hier een directe vergelijking kunt plaatsen, kunnen we even meekijken. Als er echt duidelijk verschil in zit, lijkt me dat een teken dat er iets mis is met je camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
Tuktop schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:07:
[...]

Als je hier een directe vergelijking kunt plaatsen, kunnen we even meekijken. Als er echt duidelijk verschil in zit, lijkt me dat een teken dat er iets mis is met je camera...
Het gekke is dat na de update de camera vergelijkbaar is met de Pixel 7, terwijl dat nergens op gebaseerd is. Het is immers niet als fix genoemd in de releasenotes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Vorige week of zo is er ook een update voor de camera app geweest via de playstore. Kan dat het niet zijn geweest? Of heb je tussentijds nog gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
vaagisdenaam schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:56:
Vorige week of zo is er ook een update voor de camera app geweest via de playstore. Kan dat het niet zijn geweest? Of heb je tussentijds nog gekeken?
Dat is een hele relevante opmerking. Ik heb na de update via de Playstore gelijk de apps geupdate. Dat waren er een heleboel. Je zou heel goed gelijk kunnen hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door barbarian op 07-11-2023 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57

Mappy

Piramide van Austerlitz

Hmm over de batterijduur: ik merkte dat m'n P8 's nachts best snel leegliep (als test, want normaal 's nachts aan lader). Ik heb als enige wijziging toen Firefox battery van optimised naar restricted gezet, en nu haal ik bijna 2 dagen zonder laden, bij licht gebruik...

Nu gok ik dat best veel mensen hier Firefox geinstalleerd hebben, dus het valt te proberen :) Ben benieuwd of anderen ook dit verschil merken.
Lang klikken op Firefox-icoontje, dan de "(i) App info", dan "App battery usage" -> "Restricted"

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
  • Laatst online: 30-09 20:50
Mappy schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 23:03:
Hmm over de batterijduur: ik merkte dat m'n P8 's nachts best snel leegliep (als test, want normaal 's nachts aan lader). Ik heb als enige wijziging toen Firefox battery van optimised naar restricted gezet, en nu haal ik bijna 2 dagen zonder laden, bij licht gebruik...

Nu gok ik dat best veel mensen hier Firefox geinstalleerd hebben, dus het valt te proberen :) Ben benieuwd of anderen ook dit verschil merken.
Lang klikken op Firefox-icoontje, dan de "(i) App info", dan "App battery usage" -> "Restricted"
Ik gebruik geen Firefox, en ik moet ongeveer om de 2,5 dagen laden. Eveneens bij licht gebruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:22
barbarian schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:04:
[...]

Groet,

Richard
Boomer alert haha. Richard, groeten doen we hier niet en wat de update betreft: geduld beste kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jowz
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-09 13:39
Ik had net een Google play-systeemupdate van 77 mb. Het gekke is dat er na de update nog steeds staat dat het een oktober update betreft? Er stond ook geen info bij wat de update precies inhield? Meerdere mensen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ik heb nog geen enkele update gehad, p8pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Jowz schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:23:
Ik had net een Google play-systeemupdate van 77 mb. Het gekke is dat er na de update nog steeds staat dat het een oktober update betreft? Er stond ook geen info bij wat de update precies inhield? Meerdere mensen gehad?
Wel een update en er staat november bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jowz
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-09 13:39
Caelorum schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:50:
[...]

Wel een update en er staat november bij mij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8krBZRaWv5H1zUc-zUMpCYCqXNg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wGktCWS6KOzx733NJ02Ojf1B.png?f=fotoalbum_large

Staat er bij jou november hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomb-el
Even gemeld hebben, de foto's via de P8P zijn echt waanzinnig. In het begin was ik wat zoekende maar ik kom er op terug. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

3 weken mee gehad in Zuid Korea, ontzettend veel fotos gemaakt en veel positieve feedback op de fotos. Batterij gebruik was ook prima. Onderhand ook gewend aan het gewicht, nu is de P5 goedkoop in vergelijking... Al is de P8 nog wel een maatje te groot maar goed.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ja.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmeNiug4Tzu7bdZ2hNM9zMdyKUs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JKZqRAqvocJkoS3RlflLzmjN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Hier is hij nu ook te downloaden.
31 mb groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:22
vaagisdenaam schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 00:31:
Hier is hij nu ook te downloaden.
31 mb groot
Hier ook binnen. Man wat duurt dat installeren toch altijd lang haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Ik vond dit op Reddit.
Geekbench multi-core score van de P8P flink verbeterd sinds de november update. Iemand anders toevallig nog wat oude benchmarks om dit te kunnen bevestigen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgkPpSi3sTgFECvVDctmejw6f6s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ubT0Lh7bGHalXue1uEvo6V9o.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Tuktop op 10-11-2023 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-09 21:15

m-buurman

hmmm...coffee!!

Tuktop schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:01:
Ik vond dit op Reddit.
Geekbench multi-core score van de P8P flink verbeterd sinds de november update. Iemand anders toevallig nog wat oude benchmarks om dit te kunnen bevestigen?
[Afbeelding]
Ik kwam altijd al rond die score uit, de review van GSMArena toont ook een soortgelijke uitkomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ben niet zo van de benchmarks, maar toch nog even gedraaid, voor en na de update:

Geekbench Google Pixel 8 Pro oktoberpatch:
- Singlecore 1696
- Multicore 4109

Geekbench Google Pixel 8 Pro novemberpatch:
- Singlecore 1732
- Multicore 4185

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
CLB schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:46:
Ben niet zo van de benchmarks, maar toch nog even gedraaid, voor en na de update:

Geekbench Google Pixel 8 Pro oktoberpatch:
- Singlecore 1696
- Multicore 4109

Geekbench Google Pixel 8 Pro novemberpatch:
- Singlecore 1732
- Multicore 4185
Zou het dan alleen bij de Pro verbeterd zijn en op de reguliere 8 niet?
Overigens nu ook de november update aan het installeren op de 8. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Soundwork op 10-11-2023 18:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:55
Ik krijg de indruk dat het vrij rustig op het forum is. Ik ga er daarmee stiekem vanuit de telefoons overall in goede aarde vallen.
Ontevreden mensen zijn meestal vocalen dan te vrede mensen.
Of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon kopen dus ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-09 21:38
Ja ik ben inderdaad erg tevreden. Al heb ik nog niet zoveel met de telefoon gedaan.

Het is de opvolger van mij Pixel 5.
Vanochtend 7.15 van de lader er heb nu nog 48 % over van de accu dus dat is geen probleem voor mij.

Nog niet veel fotos gemaakt alleen practische fotos voor bijvoorbeeld marktplaats.

Enige nadeel is dat de vinger afdruk scanner naar mijn idee wel minder goed werkt. Gelukkig hebt de face unlock dan wel weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 23:50

Klippy

Still Game

Nu een maand de P8 in bezit en geen klachten.
Een nieuwe telefoon is altijd even wennen, vond hem wat zwaar in het begin maar daar sta je niet meer bij stil, het formaat is goed, dus ligt fijn in de hand.

Verder lekker stabiel, snel, geen gekke dingen kunnen ontdekken, geen rare bugs.
Batterijduur is prima, beter dan mijn 3 jaar oude OnePlus Nord en volgens mij ook beter dan toen ik die net had.
Scherm is goed, goede kleuren, geluid prima en de camera maakt leuke plaatjes op de standaard stand.

De vraag is dan is het de prijs waard... Weet ik niet, zullen vergelijkbare telefoons zijn voor minder geld maar ik heb meer vertrouwen in de Pixel software en updates dan van anderen. Dat vond ik ook bij OnePlus een nadeel, niet consistent, lange periodes geen updates, onduidelijk of en wanneer er een nieuwe Android versie kwam, etc... Dus voor een apparaat waar ik zo afhankelijk van ben vind ik het de investering waard.

Al met al dus gewoon tevreden en niks te melden. Het is ook geen wauw factor, maar gewoon een fijne telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Klippy op 10-11-2023 21:24 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:06
Ik heb nog steeds problemen met mijn Hey Google op m'n 8 Pro. Ik heb vanavond een volledige reset gedaan op basis van iemand die in het Pixel Community forum (Google Support) aangaf dat daarmee het probleem opgelost was. (mijn telefoon geeft aan dat deze niet beschikbaar is in mijn taal)

Dit werkte prima op de 7 Pro. Iemand hier ook last van? En iemand eventueel een oplossing?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

foekebooij schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 20:20:
Ik krijg de indruk dat het vrij rustig op het forum is. Ik ga er daarmee stiekem vanuit de telefoons overall in goede aarde vallen.
Ontevreden mensen zijn meestal vocalen dan te vrede mensen.
Of zie ik het verkeerd?
Kritiek is niet zo welkom (buyers remorse -> 'ik heb geen last van X dus jij ook niet'), ook is het allang bekend wat de minpunten zijn dus hoe vaak zou dat herhaald moeten worden? Er komen af en toe bugs langs omdat de Pixels veelal als beta platform wordt gebruikt door Google, maar dat weet je als je 'm koopt dus ook dat hoor je niet snel.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Fijne telefoon!
Wifi werkt niet helemaal lekker met mesh, en de 2nd party launchers hebben met animaties wat issues.

Geen dealbreakers, wordt wel opgelost.

Mesh (sneller roaming of zoiets) uitzetten helpt overigens en merk ik weinig van.

So far fijne upgrade van mijn p6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenar95
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-09 10:47
Ik heb twee irritante bugs met mijn Pixel 8 Pro, iemand die ze herkent of een oplossing heeft?

1) Widgets synchroniseren niet goed. Bijvoorbeeld mijn Google Keep widget en de Google Agenda widget. De agenda toont soms nog de vorige dag, en als ik hij Keep iets heb toegevoegd aan een lijstje, dan staat de oude versie van het lijstje nog steeds in de widget. Als ik het lijstje via de widget aanklik dan is hij wel gewoon bijgewerkt, maar als ik vervolgens terug ga naar het homescherm dan toont de widget nog een oude versie van het lijstje. Soms is de widget ineens wel gesynchroniseerd. Het lijkt er dus op dat de Widgets niet direct synchroniseren..

2) In whatsapp soms onmogelijk om terug te gaan vanuit een chat naar het chatoverzicht, ik moet dan wel rond de 10 keer op vorige drukken (knop in app of Android veegbeweging). Het lijkt net name mis te gaan als ik vanuit bv Chrome een link deel via whatsapp, dan moet ik whatsapp erna helemaal uit het geheugen wegvegen en weer opnieuw opstarten, anders blijft hij enorm hangen in de chat. Als het dan toch lukt om terug te gaan naar het chatoverzicht dan licht de bovenste chat even donker op alsof hij geselecteerd wordt (moeilijk uit te leggen).

Mijn partner heeft de normale Pixel 8 en beide bugs niet..

EDIT: OPGELOST!

Mijn dag kan niet meer stuk, heb het euvel zelf gevonden: de optie 'activiteiten niet opslaan' stond om wat voor reden dan ook aan onder de ontwikkelaaropties. Hiermee is de Whatsapp 'bug', widget 'bug' en het aggresieve RAM management direct opgelost..! 8)7 :*) :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Kenar95 op 12-11-2023 12:59 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Widgets gebruik ik niet, maar punt 2 herken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

@Kenar95 Misschien het batterijgebruik van de app eens op onbeperkt zetten?
Ik gebruik Chronus alleen als widgets en die worden netjes bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:05
vandeven66 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:04:
De accuduur wordt er bij mij helaas niet beter op.

Vandaag, 1h34m SOT en 20 uur standby. 20% over. (100% WiFi, nachtelijke drain met enkele uren podcast luisteren was maar liefst 33% (!!!))
Vrijdag 2h43m SOT en 10 uur standby. 9% over. (90% 5G)
Woensdag 59m SOT en 15 uur standby. 37% over. (80% 5G)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

AccuBattery geeft nu gem. standby drain van -3,1% en actieve drain van -12,1% aan.

Het is jammer dat ik hem niet kan terugsturen aangezien er al een licht krasje op de visor zit.
Maar wat een slechte accuduur zeg!

Zal binnenkort eens een keer een reset proberen, misschien dat er iets mis is wat niet zichtbaar is in de battery stats. Anders misschien nog garantiereparatie proberen, maar Belsimpel geeft 14 dagen aan voor een reparatie, dat is erg lang.
Update over mijn accuduur probleem.

Ik heb 1,5 week geleden de telefoon gereset. Alles opnieuw geinstalleerd etc. maar helaas geen verbetering.
Nog steeds hooguit 3 uur schermtijd wanneer ik buiten de deur ben. Ook op 4G, al merk ik wel dat het iets beter is op 4G, telefoon wordt ook minder warm.

Voorbeelden:
100-39%, 1u54m sot 14u standby (50% 4G)
100-26%, 2u41m sot 14u standby (70% 4G)
100-29%, 3u2m sot 13u standby (60% 4G)

Zit er misschien toch aan te denken om een garantieclaim te gaan maken. Heeft iemand een idee hoelang zo'n reparatie duurt bij Google?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenar95
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-09 10:47
Klippy schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 17:34:
@Kenar95 Misschien het batterijgebruik van de app eens op onbeperkt zetten?
Ik gebruik Chronus alleen als widgets en die worden netjes bijgewerkt.
Batterij al op onbeperkt gezet idd.
Lijkt met extreem agressief geheugenmanagement op m'n telefoon te maken te hebben (ondanks de 12gb ram..). Als ik bv switch tussen Chrome en een andere app, moet Chrome de pagina al opnieuw laden. Speel ik een licht spelletje en ga ik 1x naar een andere app, start het spelletje erna weer helemaal opnieuw op. Op mijn vorige pixel 4xl (4gb ram) dit zelfs niet gehad.

Iemand anders zelfde ervaringen met agressief memory management op de 8 pro?

Edit: draadje aangemaakt op Reddit om te kijken of er daar misschien meer mensen zijn die het ook hebben:
https://www.reddit.com/r/...m_management_doesnt_keep/

EDIT: OPGELOST!

Mijn dag kan niet meer stuk, heb het euvel zelf gevonden: de optie 'activiteiten niet opslaan' stond om wat voor reden dan ook aan onder de ontwikkelaaropties. Hiermee is de Whatsapp 'bug', widget 'bug' en het aggresieve RAM management direct opgelost..!

[ Voor 24% gewijzigd door Kenar95 op 12-11-2023 13:00 . Reden: Reddit toegevoegd, opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinbrutus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-09 08:58
Nog iemand problemen dat de camera app op de 8 pro soms niet werkt? De app geeft wel de functies maar het beeld blijft zwart. Het valt precies enkel wel voor als ik de camera hen gebruikt in aan andere app, zoals bv Google lens. Moet hem dan terug opnieuw opstarten en dan werkt de camera terug werkt. Voor de rest wel enorm tevreden, ook van de kwaliteit van de foto's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomb-el
Mijn batterijverbruik is echt significant beter geworden. Zit met behoorlijk intensief gebruik (5 uur schermtijd) sinds vanochtend 8.30 nog op 55%. Dat is wel echt netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Bomb-el schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:57:
Mijn batterijverbruik is echt significant beter geworden. Zit met behoorlijk intensief gebruik (5 uur schermtijd) sinds vanochtend 8.30 nog op 55%. Dat is wel echt netjes!
Welke variant? Pixel 8 of Pixel 8 Pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Mijn pixel 8 pro gaat waarschijnlijk morgen geretourneerd worden. Telefoon gesprekken kan ik nauwelijks voeren. Het signaal lijkt bedroevend. De tegenpartij kan mij soms nauwelijks verstaan. Ook buiten hetzelfde effect. Na wat Googlen merk ik op dat dit voorval vrij vaak voorkomt bij de Pixel 8 pro. Erg jammer voor zo'n duur toestel!

Ik maak overigens al gebruik van een E-sim.
Bij mijn huawei had ik het probleem ook al, maar niet zo erg als nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-09 14:14
Bomb-el schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:57:
Hoeveel van dit op wifi en hoeveel op 4G of 5G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
C6DL schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:59:
Mijn pixel 8 pro gaat waarschijnlijk morgen geretourneerd worden. Telefoon gesprekken kan ik nauwelijks voeren. Het signaal lijkt bedroevend. De tegenpartij kan mij soms nauwelijks verstaan. Ook buiten hetzelfde effect. Na wat Googlen merk ik op dat dit voorval vrij vaak voorkomt bij de Pixel 8 pro. Erg jammer voor zo'n duur toestel!

Ik maak overigens al gebruik van een E-sim.
Bij mijn huawei had ik het probleem ook al, maar niet zo erg als nu
Heb je WiFi bellen wel uit staan? Dat zorgt in mijn ervaring echt vaak voor slechte kwaliteit gesprekken.
Buiten hetzelfde effect zou betekenen dat het daar niet aan ligt, maar who knows.

Ik moet nog even mijn telefoon wisselen met iemand om mezelf te bellen, ben wel benieuwd hoe het klinkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Majesty op 13-11-2023 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

vandeven66 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 19:01:
[...]

Update over mijn accuduur probleem.

Ik heb 1,5 week geleden de telefoon gereset. Alles opnieuw geinstalleerd etc. maar helaas geen verbetering.
Nog steeds hooguit 3 uur schermtijd wanneer ik buiten de deur ben. Ook op 4G, al merk ik wel dat het iets beter is op 4G, telefoon wordt ook minder warm.

Voorbeelden:
100-39%, 1u54m sot 14u standby (50% 4G)
100-26%, 2u41m sot 14u standby (70% 4G)
100-29%, 3u2m sot 13u standby (60% 4G)

Zit er misschien toch aan te denken om een garantieclaim te gaan maken. Heeft iemand een idee hoelang zo'n reparatie duurt bij Google?
Ik denk niet dat er iets gerepareerd kan worden, deze getallen zijn vrij doorsnee onder bepaalde omstandigheden. Mocht je het toch willen proberen dan kan je vragen om een 'advanced replacement', dan krijg je een refurbished toestel opgestuurd op het moment van aanvraag zodat je niet al te lang zonder telefoon hoeft te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Majesty schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:18:
[...]

Heb je WiFi bellen wel uit staan? Dat zorgt in mijn ervaring echt vaak voor slechte kwaliteit gesprekken.
Buiten hetzelfde effect zou betekenen dat het daar niet aan ligt, maar who knows.

Ik moet nog even mijn telefoon wisselen met iemand om mezelf te bellen, ben wel benieuwd hoe het klinkt.
Neen, zou dat veel uitmaken denk je?
Hoezo zou dat een bijdrage kunnen leveren aan de slechte kwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
C6DL schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:55:
[...]

Neen, zou dat veel uitmaken denk je?
Hoezo zou dat een bijdrage kunnen leveren aan de slechte kwaliteit?
Probeer het maar eens, mijn ervaring is dat het veel kan uitmaken. WiFi bellen zorgt ervoor dat je over WiFi in plaats van telefoonmasten belt, waardoor je dus afhankelijk bent van het bereik en stabiliteit van je WiFi netwerk (afstand tot je modem heeft bijvoorbeeld al invloed op de belkwaliteit). Zelfs als je WiFi verbinding over het algemeen heel goed is, kan het zijn dat de gesprekskwaliteit minder/slecht is leert de ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 13-11-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
nst6ldr schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:37:
[...]

Ik denk niet dat er iets gerepareerd kan worden, deze getallen zijn vrij doorsnee onder bepaalde omstandigheden. Mocht je het toch willen proberen dan kan je vragen om een 'advanced replacement', dan krijg je een refurbished toestel opgestuurd op het moment van aanvraag zodat je niet al te lang zonder telefoon hoeft te zitten.
Muah, er lijkt in dit geval toch echt iets aan de hand te zijn. Als ik zijn cijfers extrapoleer haalt hij de 4 uur SoT niet eens bij half mobiele data, half WiFi. Dat is echt niet ok.
Cevie schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:48:
ik heb gisteren ongeveer 5,5 uur SOT gehaald, alleen op 5G.
vaagisdenaam schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:50:
[...]
Ter vergelijking: op wifi haalde ik 10 uur, op (alleen maar) 5g net geen 8. Dus daar zit verschil in, maar niet zó veel.
En zeker kijkende naar de oorspronkelijke post van @vandeven66 waar nog veel ergere statistieken staan (ook met enkel wifi), denk ik dat er hier echt iets verkeerd gaat.

Heb je https://support.google.co...953844703411823-AP#zippy= al eens geprobeerd? Ik zou zeker even contact opnemen met de Google Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Ik had sinds gisteren opeens een issue dat de telefoon bij alle bekende en al eerder ingelogde wifi-netwerken aangaf "check wachtwoord" en dus niet wilde verbinden. Zat bij mijn ouders opeens op 5G, en daarna thuis ook.
Op Reddit ook mensen met hetzelfde probleem. Een van de voorgestelde oplossingen was alle opgeslagen netwerken verwijderen. Ik had er 99 :+
Hier een boel van verwijderd, daarna even geen issues gehad, Kijken of dit zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
cordonbleu schreef op zondag 12 november 2023 @ 22:23:
[...]

Hoeveel van dit op wifi en hoeveel op 4G of 5G?
Wel praktisch alles op WiFi. Maar de dagen die ik eerder alleen op WiFi zat, waren aanmerkelijk beroerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Soundwork schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:46:
[...]

Welke variant? Pixel 8 of Pixel 8 Pro?
Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Bomb-el schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:23:
[...]

Wel praktisch alles op WiFi. Maar de dagen die ik eerder alleen op WiFi zat, waren aanmerkelijk beroerder
Ja precies.. En probeer dit nu eens op 4G/5G. Het verschil daarin is enorm. En mobiel is mijn inziens toch waar een mobiele telefoon voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:12
Werkt aangepast opladen nou alleen bij bedraad opladen? Dat deed het bij mij prima maar sinds een week zet ik hem snachts op mn draadloze OnePlus lader maar daar lijkt hij niet naar aangepast laden te schakelen.

Ook uit onderstaande site blijkt niet dat dit bij draadloos opladen zou werken.

https://support.google.co...ng&rd=1#adaptive_charging

Of werkt de OnePlus lader met een ander protocol wat de Pixel niet ondersteund? Hij laadt iig niet heel snel (wat prima is) op wat mn oneplus wel deedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Op mijn vrekkige 5W draadloze Ikea lader staat er zelfs aangepast opladen :)

Volgens mij moet dat in principe goed gaan dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Tuktop schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:41:
[...]

Muah, er lijkt in dit geval toch echt iets aan de hand te zijn. Als ik zijn cijfers extrapoleer haalt hij de 4 uur SoT niet eens bij half mobiele data, half WiFi. Dat is echt niet ok.
Naar jouw ervaring niet, ik weet niet beter. Beide Pixel 6 en 7 halen in mijn geval echt niet hoger dan dat. Collega van mij heeft nu nog een 6, die doet het ook niet veel langer. Het modem heeft echt veel meer invloed op de accuduur dan je zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:12
vaagisdenaam schreef op maandag 13 november 2023 @ 23:18:
Op mijn vrekkige 5W draadloze Ikea lader staat er zelfs aangepast opladen :)

Volgens mij moet dat in principe goed gaan dus
Bij mij ook idd. Alleen bij het draadloos laden lijkt aangepast laden niet geactiveerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
welke draadloze lader gebruiken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
RF1000 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:01:
[...]
Bij mij ook idd. Alleen bij het draadloos laden lijkt aangepast laden niet geactiveerd te worden.
Dit klopt wel. Op mijn lader kan ik zien met hoeveel W/A etcetera er geladen wordt en met adaptive uit geeft lader 30W aan tot ongeveer 70 procent accu, met adaptive aan fluctueert dit constant.
Maar het draadloze opladen gaat met een constante waarde, er is niets adaptiefs aan. Plus de batterij en telefoon worden heel warm dus gebruik dit nooit. Batterij stond op 36 en de telefoon op 63 graden dus na deze test weer gewoon terug op laden met kabeltje :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cevie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:42
RF1000 schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:18:
Werkt aangepast opladen nou alleen bij bedraad opladen? Dat deed het bij mij prima maar sinds een week zet ik hem snachts op mn draadloze OnePlus lader maar daar lijkt hij niet naar aangepast laden te schakelen.

Ook uit onderstaande site blijkt niet dat dit bij draadloos opladen zou werken.

https://support.google.co...ng&rd=1#adaptive_charging

Of werkt de OnePlus lader met een ander protocol wat de Pixel niet ondersteund? Hij laadt iig niet heel snel (wat prima is) op wat mn oneplus wel deedt.
Zelf heb ik nog een oude huawei draadloze oplader. Bij inschakelen van mijn alarm zie ik wel dat aangepast opladen actief is. Er staat dan dat de telefoon vol is als mijn alarm afgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desaff
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-06 13:14
Ik ben aan het kijken naar de pixel 8 serie. Ik heb een tijd geleden de 6 en 6 pro gehad. Waren fijne toestellen maar helaas vaak werden ze heel erg warm als ik voor werk meerdere uren per dag moest videobellen (teams, webex etc). Hebben jullie soortgelijke ervaringen met de 8 of 8 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunaticNL
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 14:56
Hey allen, ik weet niet of deze vraag al is beantwoord.
Maar ik vind er nog vrij weinig over of het zo is.

Vraag:
samsung heeft DEX, maar is zoiets al geimplementeerd bij de google pixel 8 (pro)?
Las laatst wel ergens, dat het idee bestaat om in te voeren.
weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
lunaticNL schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:45:

Vraag:
samsung heeft DEX, maar is zoiets al geimplementeerd bij de google pixel 8 (pro)?
No, nul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
lunaticNL schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:45:

Vraag:
Hardwarematig is er ondersteuning voor DP Alt mode dus technisch gezien kan het. Softwarematig wordt her niet ondersteund, maar het is niet uitgesloten dat dit nog komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomb-el
nst6ldr schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:25:
[...]

Kritiek is niet zo welkom (buyers remorse -> 'ik heb geen last van X dus jij ook niet'), ook is het allang bekend wat de minpunten zijn dus hoe vaak zou dat herhaald moeten worden? Er komen af en toe bugs langs omdat de Pixels veelal als beta platform wordt gebruikt door Google, maar dat weet je als je 'm koopt dus ook dat hoor je niet snel.
Wat een onzin 🙈 het staat vol met kritische berichten op dit forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ik vind de overstap van 7 Pro naar 8 Pro echt een van de slechtste beslissingen die ik heb gemaakt. De telefoon is minder smooth, de accuduur is vergelijkbaar, het scherm vind ik minder premium (en "plat dus geen gedoe met screen protectors" was ook onzin), snelheid merk ik geen verschil in, de leuke camera gimmicks vereisen meestal een internet verbinding dus als ik hier op werk even een demo wil geven moet eerst de foto geüpload worden (duurt hier eeuwig) waarna je ook voor de magische ingreep zelf weer 20+ seconden moet wachten.

Maar dan nog, kwam van een OnePlus 7Pro af en die vind ik nog steeds fijner dan de beide Pixels. Scherm veel mooier, geen camera gat, super smooth, twrp mogelijk, alles. Heb deze dan ook nog steeds.

Misschien beide Pixels er uit een 4 jaar terug in de tijd. De progressie in al die jaren is, voor mij, nagenoeg nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:29:
Ik vind de overstap van 7 Pro naar 8 Pro echt een van de slechtste beslissingen die ik heb gemaakt. De telefoon is minder smooth, de accuduur is vergelijkbaar, het scherm vind ik minder premium (en "plat dus geen gedoe met screen protectors" was ook onzin), snelheid merk ik geen verschil in, de leuke camera gimmicks vereisen meestal een internet verbinding dus als ik hier op werk even een demo wil geven moet eerst de foto geüpload worden (duurt hier eeuwig) waarna je ook voor de magische ingreep zelf weer 20+ seconden moet wachten.

Maar dan nog, kwam van een OnePlus 7Pro af en die vind ik nog steeds fijner dan de beide Pixels. Scherm veel mooier, geen camera gat, super smooth, twrp mogelijk, alles. Heb deze dan ook nog steeds.

Misschien beide Pixels er uit een 4 jaar terug in de tijd. De progressie in al die jaren is, voor mij, nagenoeg nul.
4 jaar terug in de tijd? Ik kom van een Pixel 6 pro en dit is echt wel vloeiender. Dus ik weet niet wat jouw referentiekader is... Maar als je zo ontevreden bent als je schetst, zou ik de telefoon heel snel retourneren als ik jou was. Ik herken alleen de magische gum-upload-delay,verder niks.

Mag ik eigenlijk vragen waarom je de opvolger koopt van een telefoon waar je al ontevreden over was?

[ Voor 3% gewijzigd door Helsie op 15-11-2023 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop

Als ik zo ontevreden was met een telefoon, zou ik 'm direct terugsturen of verkopen en ook niet gauw meer iets uit die reeks kopen! Misschien toch maar weer naar een OnePlus kijken? Blijven goede telefoons voor de prijs imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 18:55
Hey allen,

Ik heb van de belsimpel deal gebruik gemaakt om een Lebara abo te combineren met een Pixel 8 Pro.

Nu dat mijn opzeg termijn voorbij is en ik mijn sim kan gaan gebruiken, zegt de telefoon dood leuk dat deze niet ondersteunt is en ik een nieuwe nodig heb.

Ook de sim van mijn partner (ook lebara) werkt niet. Mijn oude BEN sim kaart deed het prima en ook mijn KPN simkaart van het werk doet het zonder problemen. De lebara simkaart(en) werken ook nog prima op mn oude telefoon (galaxy note 2) en in mn werk telefoon (galaxy A54g).

Uiteraard kan belsimpel er vrij weinig aan doen en weet Lebara 1ste lijns ook niet wat ze moeten doen. Ik wacht noch totdat ik terug gebeld word, maar heeft iemand hier een idee wat dit kan veroorzaken? Wat voor informatie kan ik aan Lebara geven om dit te fixen?

https://support.google.com/pixelphone/answer/7086887 meld:
```
Belangrijk: Sommige oudere simkaarten worden niet ondersteund op de Pixel 8 en hoger. Als je een niet-ondersteunde sim plaatst, krijg je het bericht 'Deze simkaart wordt niet meer ondersteund. Neem contact op met je provider voor een nieuwe simkaart.'
```

maar lebara 1ste lijns denk dan aan een 4G simkaart vs een oudere 3G simkaart, want ze melden 'je hebt al een nieuwe simkaart'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
oliveroms schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:55:
Hey allen,

Ik heb van de belsimpel deal gebruik gemaakt om een Lebara abo te combineren met een Pixel 8 Pro.

Nu dat mijn opzeg termijn voorbij is en ik mijn sim kan gaan gebruiken, zegt de telefoon dood leuk dat deze niet ondersteunt is en ik een nieuwe nodig heb.

Ook de sim van mijn partner (ook lebara) werkt niet. Mijn oude BEN sim kaart deed het prima en ook mijn KPN simkaart van het werk doet het zonder problemen. De lebara simkaart(en) werken ook nog prima op mn oude telefoon (galaxy note 2) en in mn werk telefoon (galaxy A54g).

Uiteraard kan belsimpel er vrij weinig aan doen en weet Lebara 1ste lijns ook niet wat ze moeten doen. Ik wacht noch totdat ik terug gebeld word, maar heeft iemand hier een idee wat dit kan veroorzaken? Wat voor informatie kan ik aan Lebara geven om dit te fixen?

https://support.google.com/pixelphone/answer/7086887 meld:
```
Belangrijk: Sommige oudere simkaarten worden niet ondersteund op de Pixel 8 en hoger. Als je een niet-ondersteunde sim plaatst, krijg je het bericht 'Deze simkaart wordt niet meer ondersteund. Neem contact op met je provider voor een nieuwe simkaart.'
```

maar lebara 1ste lijns denk dan aan een 4G simkaart vs een oudere 3G simkaart, want ze melden 'je hebt al een nieuwe simkaart'.
Klinkt toch alsof je een nieuwe simkaart moet aanvragen. Thanks voor de head's up, ik heb ook nog een vrij oude simkaart van Simyo die ik over twee weken in mn P8P ga prikken. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Ik heb bij KPN gewoon een Esim aangevraagd en toen de oude sim weg gegooid :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
Waarmee het punt van nst6ldr meteen bewezen is.

Het is een toestel van 1100 Euro. Uit 2023. Dan mag je wel wat verwachten, imho. Het is een prima apparaat, maar niet wowww wat heftig.

Maar goed, verder met accu stats dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu

Qua display ben ik het absoluut met je eens. Ik heb nog een Huawei Mate 20 Pro, dus uit dezelfde tijd als de OnePlus 7 Pro, en ik vind het scherm veel mooier dan de huidige generatie telefoons met oled scherm. Bij de nieuwe toestellen vind ik zowel de kleuren als de kijkhoeken gewoon veel minder goed. Bij mijn Mate 20 Pro is het scherm net als een zwevende sticker. Lastig uit te leggen, maar het scherm lijkt bovenop het glas te liggen en de kleuren zijn veel verzadigder. De kijkhoeken blijven ook zelfs onder een extreme hoek heel goed. Bij nieuwe telefoons mis ik die eigenschappen. De Pixel 7 Pro, 8 Pro, S23U, al die schermen vind ik minder mooi...

Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met de LTPO techniek. En dat is jammer, want 120Hz is wel echt heel fijn, maar vreet wel batterij als het niet terugklokt. De hogere helderheid van de huidige oleds is wel een grote vooruitgang, maar dan nog, het scherm van m'n Mate 20 Pro kan ik ook in volle zon nog perfect aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Brad Pitt schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:58:
Waarmee het punt van nst6ldr meteen bewezen is.

Het is een toestel van 1100 Euro. Uit 2023. Dan mag je wel wat verwachten, imho. Het is een prima apparaat, maar niet wowww wat heftig.

Maar goed, verder met accu stats dan maar :)
Welk punt?

En dat het toestel niet meer dan prima is, is jouw ervaring. Ik verwacht er zeker wat van, heel veel zelfs: een topscherm, een topcamera, een vloeiende ervaring (ik weet dat er in sommige apps stutter optreedt maar over het algemeen verwacht ik zeker een soepele interface-interactie), 7 jaar updates en een accuduur die me zonder problemen de dag doorbrengt. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coriolis
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:58
Sinds een maand nu in het bezit van een Pixel 8 en er super blij mee (ik kom van een Nokia 7.2)
Ik heb echter twee vragen;

1. Als ik in de camera app de zoom functie snel van heen en weer schuif, van 0,5 naar 8 keer zoom, dan hoor ik een tik bij de lenzen vandaan komen. Iemand een idee wat dit is?

2. Bij alle foto’s die ik maak zie ik post processing in de photo app. Waar ik mij kapot aan erger is dat ik eerst het origineel zie en dan de bewerkte versie zie verschijnen. Waarbij wit over duidelijk, te veel (naar mijn mening) bijgewerkt wordt. Soms is er echt enorm contrast verschil. Is dit uit te zetten op de één of andere manier, ik wil gewoon mijn originele foto gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Met een werkende versie van GCam kan dit, met de stock app zit je vast aan de settings die Google het beste vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 18:48
Ik kom van een one plus 8 pro.
Zou niet meer terug willen.
Zeer tevreden met me me pixel 8 pro!
Even wennen sommige dingen.
Maar voelt toch lekkerder met de dingen die ik gebruik🔆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

@Brad Pitt Wat is twrp?

Pagina: 1 ... 20 ... 42 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires