Is dat dan eigenlijk niet juist vervelend, die wispelturigheid in de accuduur? Dan weet je nooit waar je aan toe bent toch?Brad Pitt schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:52:
Mooi geweest. Nu aan de oplader
Gewoon alles aan, AOD, 120Hz, geen app optimization, etc. Zeer acceptabel maar ook zeker geen gemiddelde, vaak zat ook slechts 5 uur SOT gehad.
Dus eigenlijk zeggen al deze screenshots en opsommingen niets![]()
[Afbeelding] [Afbeelding]
Dus elke auto heeft dezelfde levensduur?cordonbleu schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:10:
[...]
Is dat dan eigenlijk niet juist vervelend, die wispelturigheid in de accuduur? Dan weet je nooit waar je aan toe bent toch?
Elk huis verbruikt evenveel gas?
Elke persoon eet hetzelfde?
Iedereen is anders. Iedere dag is anders.
Misschien morgen 100 foto's maken en bijna geen WhatsApp, en je haalt het einde van de dag. Prima.
Misschien morgen 3 uur internet en 2 uur YouTube, en je haalt het einde van de dag. Prima.
Misschien morgen vrijwel geen telefoongebruik, en je hebt 65 procent over. Prima.
Zolang je gewoon elke dag doorkomt met de dingen die je gemiddeld doet is het toch allemaal prima. Dat je daarbij ook nog eens een van de beste schermen en camera's tot je beschikking hebt maakt het voor mij elke dag super.
Nickname does not reflect reality
Golf2vr6 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:36:
[...]
Ik krijg dezelfde melding met de P8p (Chrome)
Helsie schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:00:
[...]
Ik heb dit probleem ook op mijn p8p.Ik kan wél inloggen met mijn Google SSO.
Bedankt allemaal voor het testen. Wilde even uitsluiten of het aan mijn kant lag.Caelorum schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:03:
Gefaalde user agent check ofzo door Lego. Moeten ze daar oplossen.
Dat wordt Lego mailen dat het niet goed gaat.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Dit heeft bij mij zo'n 24 uur gewerkt, nu weer het zelfde probleem. Bijzonder vervelend, helemaal omdat je geen bug report kan indienen.Paling1 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:15:
[...]
[...]
Het lijkt erop dat dit de oplossing was.
Je punt was al duidelijk hoor, dat hoeft niet per se met nog 5 voorbeelden.Brad Pitt schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:28:
[...]
Dus elke auto heeft dezelfde levensduur?
Elk huis verbruikt evenveel gas?
Elke persoon eet hetzelfde?
Iedereen is anders. Iedere dag is anders.
Misschien morgen 100 foto's maken en bijna geen WhatsApp, en je haalt het einde van de dag. Prima.
Misschien morgen 3 uur internet en 2 uur YouTube, en je haalt het einde van de dag. Prima.
Misschien morgen vrijwel geen telefoongebruik, en je hebt 65 procent over. Prima.
Zolang je gewoon elke dag doorkomt met de dingen die je gemiddeld doet is het toch allemaal prima. Dat je daarbij ook nog eens een van de beste schermen en camera's tot je beschikking hebt maakt het voor mij elke dag super.
Ik vind het verschil tussen 5 en 10 uur SOT gewoon nogal behoorlijk. Ook als je uiteenlopend gebruik daarin meeneemt.
Oeps, zie ik dat ik vergeten ben hier een update over te plaatsen! Nog bedankt voor jullie reacties @Phydomir, @Caelorum en @Reetkeverke! Mede door jullie berichtjes heb ik contact opgenomen met Belsimpel en het toestel teruggestuurd. Zojuist bericht terug gekregen dat ze me een nieuwe gaan opsturenMelkunie schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:37:
Nu 8 dagen de 8 Pro, maar helaas gaat deze toch terug. Helemaal happy met het ding, komende van een Oneplus 7T Pro, maar mijn camera unit lijkt toch defect. Hoop dat ie snel omgewisselt kan worden.
Bij het openen van de camera app is het beeld standaard ongefocust. Na 5 tot 10 seconden niets doen wordt het beeld ineens wel scherp. Heftig schudden werkt ook, maar beide kan niet de bedoeling zijn.
Hoe is de ervaring hier, staat de camera (vrijwel) meteen scherp bij het openen van de app?
Ook hoor ik iets rammelen in de camera-unit. Dat heeft mijn vier jaar oude Oneplus ook niet, terwijl die ook optische beeldstabilisatie heeft.
Als er zoveel verschil is bij relatief hetzelfde soort gebruik, is dat inderdaad niet relaxt.cordonbleu schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:21:
[...]
Je punt was al duidelijk hoor, dat hoeft niet per se met nog 5 voorbeelden.
Ik vind het verschil tussen 5 en 10 uur SOT gewoon nogal behoorlijk. Ook als je uiteenlopend gebruik daarin meeneemt.
Maar 10 uur SOT bij 16 uur totaal gebruik in verhouding tot bijvoorbeeld 5 uur SOT bij 36 uur totaal gebruik zou ik helemaal vreemd vinden. En als je gaat gamen trekt elke telefoon veel sneller leeg dan wanneer je licht werk doet.
Bij mij lijkt het nog steeds goed...Kreuk schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:12:
[...]
Dit heeft bij mij zo'n 24 uur gewerkt, nu weer het zelfde probleem. Bijzonder vervelend, helemaal omdat je geen bug report kan indienen.
Ik had overigens in de playstore een beoordeling (met klacht over de crashes) achtergelaten voor Chrome. Binnen een uur had ik een reactie van Google met een linkje hoe je feedback kan opsturen:
https://support.google.co....Platform%3DAndroid&oco=1
Dat heb ik op die manier gedaan. Verder geen reactie meer gehad.
Thanks, ik ga nog een keer de hele boel resetten en anders dit proberen. Als dit aan blijft houden wordt het terugsturen ben ik bang.Paling1 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:36:
[...]
Bij mij lijkt het nog steeds goed...
Ik had overigens in de playstore een beoordeling (met klacht over de crashes) achtergelaten voor Chrome. Binnen een uur had ik een reactie van Google met een linkje hoe je feedback kan opsturen:
@victor1701 @C6DL
Complimenten voor de foto's. Pixel 8 pro is qua fotografie de beste camera smartphone, dat is wel duidelijk. Wow.
Complimenten voor de foto's. Pixel 8 pro is qua fotografie de beste camera smartphone, dat is wel duidelijk. Wow.
De Xperia 1V is wel beter, maar daar ga je wel 5 minuten nodig hebben om alles in te stellen. Heb je die tijd dan is dat ongetwijfeld de beste telefooncamera die er is.
Klopt, de Pro is zeker beter maar ik ben heel blij met de camera van mijn Pixel 8. Een zeer grote vooruitgang t.o.v. de Motorola... Wat een schandalig slechte camera zit daarin.Otto Jans schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:39:
@victor1701 @C6DL
:strip_exif()/f/image/zZc8CkCqIXRlrx9Ras1U7Bqn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0jETelUsMjenurM3aOsRakY4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pEEUwzTecH6S1voVRQBklFPW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jpiuSWUU5xG1OfqASFPYAB51.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ddZdbSTYoyRnb7XgnWUzbHSc.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog wat fotos van de P8. Erg tevreden mee. Ook de tools bevallen goed. Magische gum werkt in veel instanties goed genoeg voor sociaal media posts.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Indrukwekkende foto's. Gewone Pixel 8?MrVegeta schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 00:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nog wat fotos van de P8. Erg tevreden mee. Ook de tools bevallen goed. Magische gum werkt in veel instanties goed genoeg voor sociaal media posts.
Offtopic:
En waar is dit?
De Pixel 8 inderdaad. Ik ben 3 weken in Zuid Korea.Otto Jans schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 00:40:
[...]
Indrukwekkende foto's. Gewone Pixel 8?
Offtopic:
En waar is dit?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Is het iemand al gelukt om de watch of buds te claimen van de actie pagina? De site lijkt er gewoon uit te liggen. Of het is juist over vol 🤭
Overvol. Komt er met geen mogelijk door heen. Af en toe kom je een stapje verder. Om vervolgens weer opnieuw te kunnen beginnen.. Maar we hebben nog tijd
Eens. Alleen op=op. Dus ga ook geen dagen wachtenharley2009 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 06:32:
Overvol. Komt er met geen mogelijk door heen. Af en toe kom je een stapje verder. Om vervolgens weer opnieuw te kunnen beginnen.. Maar we hebben nog tijd
[quote]Dubrillion schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 06:34:
[...]
Eens. Alleen op=op. Dus ga ook geen dagen wachten
Dan moet Google er voor zorgen dat we er door heen komen, Kom niet verder dan stap 3..
[...]
Dan moet Google er voor zorgen dat we er door heen komen, Kom niet verder dan stap 3..
Dan ben je al verder gekomen dan mij. Ik had de pagina gisteren even opgezocht en klaar gezet. Maar krijgt alleen maar time out 😅harley2009 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 06:36:
[quote]Dubrillion schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 06:34:
[...]
Site is niet compleet. Kunt geen winkel selecteren (plaats van aankoop).. In mijn geval Belsimpel,, Google is lekker bezig op deze manier..Dubrillion schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 06:46:
[...]
Dan ben je al verder gekomen dan mij. Ik had de pagina gisteren even opgezocht en klaar gezet. Maar krijgt alleen maar time out 😅
Ben je eindelijk iets verder, loop je hier weer tegenaan..
[ Voor 9% gewijzigd door harley2009 op 27-10-2023 07:04 ]
Discussie hierover hoort thuis in het levertijden topic. Vanochtend om 5:00 kon het blijkbaar wel zoals je daar kan lezen
[Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
[Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Sind ruim een week nu in bezit van de Pixel 8, kom van een Pixel 5. Van tevoren niet helemaal zeker of grootte en zwaarte zouden bevallen, en of de fingerprint scanner werkbaar zou zijn. Verder niet al teveel verschillen verwacht.
Na deze week echt positiever over de overstap dan ik had verwacht! Fingerprint scanner is echt snel en werkt (bij mij) nog beter dan die op de 5; m'n duim is blijkbaar beter leesbaar
. Doordat het zo snel en soepel werkt gezichtsherkenning nog niet eens geprobeerd. Het net grotere scherm vind ik ook echt fijn, terwijl de telefoon niet echt groter voelt. Extra gewicht vind ik juist fijn en solide aanvoelen. Scherm en camera zijn ook echt een upgrade, de 120 Hz merk je zeker en de kwaliteit qua scherpte is gewoon weer en niveau omhoog. Echt verbaasd hoe mooi de losse pols foto's die ik gisteren heb gemaakt op een dagje uit met de kinderen eruit zijn gekomen, haarscherp. Batterij gaat ook makkelijk 2 dagen mee met mijn gebruik, en als het om werkdagen is misschien 3 zelfs haalbaar. De kleine toevoegingen vanuit Android 14 zijn toch ook weer leuke extra's.
De overstap voelde niet als noodzakelijk maar via overstap naar Vodafone scherpe prijs kunnen vinden, en nu wel echt blij mee!
Blijven mijn favoriete mobiele telefoons dit!
Na deze week echt positiever over de overstap dan ik had verwacht! Fingerprint scanner is echt snel en werkt (bij mij) nog beter dan die op de 5; m'n duim is blijkbaar beter leesbaar
De overstap voelde niet als noodzakelijk maar via overstap naar Vodafone scherpe prijs kunnen vinden, en nu wel echt blij mee!
[ Voor 4% gewijzigd door Tiroz op 28-10-2023 09:47 ]
Helemaal mee eens. Ik ben ook van de 5 naar de 8 gegaan wegens de beveiligingsupdates. Echt een zeer aangename verbetering. Gezichtsherkenning werkt ook top dat zou ik zeker proberen.Tiroz schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:44:
Sind ruim een week nu in bezit van de Pixel 8, kom van een Pixel 5. Van tevoren niet helemaal zeker of grootte en zwaarte zouden bevallen, en of de fingerprint scanner werkbaar zou zijn. Verder niet al teveel verschillen verwacht.
Na deze week echt positiever over de overstap dan ik had verwacht! Fingerprint scanner is echt snel en werkt (bij mij) nog beter dan die op de 5; m'n duim is blijkbaar beter leesbaar. Doordat het zo snel en soepel werkt gezichtsherkenning nog niet eens geprobeerd. Het net grotere scherm vind ik ook echt fijn, terwijl de telefoon niet echt groter voelt. Extra gewicht vind ik juist fijn en solide aanvoelen. Scherm en camera zijn ook echt een upgrade, de 120 Hz merk je zeker en de kwaliteit qua scherpte is gewoon weer en niveau omhoog. Echt verbaasd hoe mooi de losse pols foto's die ik gisteren heb gemaakt op een dagje uit met de kinderen eruit zijn gekomen, haarscherp. Batterij gaat ook makkelijk 2 dagen mee met mijn gebruik, en als het om werkdagen is misschien 3 zelfs haalbaar. De kleine toevoegingen vanuit Android 14 zijn toch ook weer leuke extra's.
De overstap voelde niet als noodzakelijk maar via overstap naar Vodafone scherpe prijs kunnen vinden, en nu wel echt blij mee!Blijven mijn favoriete mobiele telefoons dit!
En weer een update, het nieuwe exemplaar is perfect! Camera is meteen in focus en rammelt bijna niet bijna nietMelkunie schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:21:
[...]
Oeps, zie ik dat ik vergeten ben hier een update over te plaatsen! Nog bedankt voor jullie reacties @Phydomir, @Caelorum en @Reetkeverke! Mede door jullie berichtjes heb ik contact opgenomen met Belsimpel en het toestel teruggestuurd. Zojuist bericht terug gekregen dat ze me een nieuwe gaan opsturen
Wie heeft er nog meer nova launcher icm android auto?
Zodra ik in de auto mijn telefoon ontgrendel, komt het regelmatig voor dat ik het scherm niet kan swipen
Zodra ik in de auto mijn telefoon ontgrendel, komt het regelmatig voor dat ik het scherm niet kan swipen
@C6DL Ik heb die combi. Je bedoelt dat je op je telefoon niet meer kan swipen dan, of het scherm in de auto?
Ik heb bedraad AA aan een kabeltje van 20cm dus ik gebruik sowieso nooit mijn telefoon als ik AA verbonden heb. Dus ik niet dat ik je zo kan vertellen of ik dat ook heb. Maar kan er eens op letten.
Ik heb bedraad AA aan een kabeltje van 20cm dus ik gebruik sowieso nooit mijn telefoon als ik AA verbonden heb. Dus ik niet dat ik je zo kan vertellen of ik dat ook heb. Maar kan er eens op letten.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
De accuduur wordt er bij mij helaas niet beter op.
Vandaag, 1h34m SOT en 20 uur standby. 20% over. (100% WiFi, nachtelijke drain met enkele uren podcast luisteren was maar liefst 33% (!!!))
Vrijdag 2h43m SOT en 10 uur standby. 9% over. (90% 5G)
Woensdag 59m SOT en 15 uur standby. 37% over. (80% 5G)
AccuBattery geeft nu gem. standby drain van -3,1% en actieve drain van -12,1% aan.
Het is jammer dat ik hem niet kan terugsturen aangezien er al een licht krasje op de visor zit.
Maar wat een slechte accuduur zeg!
Zal binnenkort eens een keer een reset proberen, misschien dat er iets mis is wat niet zichtbaar is in de battery stats. Anders misschien nog garantiereparatie proberen, maar Belsimpel geeft 14 dagen aan voor een reparatie, dat is erg lang.
Vandaag, 1h34m SOT en 20 uur standby. 20% over. (100% WiFi, nachtelijke drain met enkele uren podcast luisteren was maar liefst 33% (!!!))
![]() | ![]() | ![]() |
AccuBattery geeft nu gem. standby drain van -3,1% en actieve drain van -12,1% aan.
Het is jammer dat ik hem niet kan terugsturen aangezien er al een licht krasje op de visor zit.
Zal binnenkort eens een keer een reset proberen, misschien dat er iets mis is wat niet zichtbaar is in de battery stats. Anders misschien nog garantiereparatie proberen, maar Belsimpel geeft 14 dagen aan voor een reparatie, dat is erg lang.
Dat is inderdaad niet best. Ik zit op 1,8 en 8,8%. Geen idee of dat wel fatsoenlijke waardes zijn overigens;)
Benieuwd of de reset helpt bij je.
Benieuwd of de reset helpt bij je.
Dat klinkt echt niet goed hoor... heb je al bij je verkoper/Google aangeklopt?vandeven66 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:04:
(100% WiFi, nachtelijke drain met enkele uren podcast luisteren was maar liefst 33% (!!!))
...
Vervelend man! Ik zou in jouw geval de telefoon opstarten in veilige modus als hij 100% geladen is en hem dan een nachtje laten liggen, puur ter vergelijk. Als de drain dan minimaal is (lees: normaal) zou ik een hard reset doen en om te beginnen alleen de apps terugzetten die direct relevant zijn. Daarna langzaam opbouwen tot je huidige status quo.vandeven66 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:04:
De accuduur wordt er bij mij helaas niet beter op.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
het is goed mogelijk dat een app niet helemaal lekker draait op android 14 en hem continu wakker houdt.
Dit is deels accessoires en deels Pixel ervaringen, maar gezien het mij vooral om de ervaringen gaat wil ik het hier even polsen!
Ik maak nu gebruik van Samsung Buds als draadloze oortjes. Op zich zijn ze niet echt aan vervanging toe, maar als Tweaker zijnde is een nieuwe gadget toch leuk. Is de integratie van de Pixel Buds Pro zoveel beter dan (random) niet oortjes? Zijn er mensen die met hun nieuwe P8(P) gelijk de overstap hebben gemaakt naar de Buds Pro of die bij de P7(p) al hadden?
Is er echt meerwaarde (behalve kwaliteitsverschil hah)
Ik maak nu gebruik van Samsung Buds als draadloze oortjes. Op zich zijn ze niet echt aan vervanging toe, maar als Tweaker zijnde is een nieuwe gadget toch leuk. Is de integratie van de Pixel Buds Pro zoveel beter dan (random) niet oortjes? Zijn er mensen die met hun nieuwe P8(P) gelijk de overstap hebben gemaakt naar de Buds Pro of die bij de P7(p) al hadden?
Ook wel benieuwd naar...sheane schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:27:
Dit is deels accessoires en deels Pixel ervaringen, maar gezien het mij vooral om de ervaringen gaat wil ik het hier even polsen!
Waar ik ook benieuwd naar ben: Hoe krijg ik oude apparaten uit mijn Google One account (backups bijvoorbeeld van mijn S23 Ultra).
[ Voor 8% gewijzigd door -TheNose- op 31-10-2023 08:03 ]
Ik kom er vandaag helaas achter dat Chrome weer crasht. Gebruik nu Firefox en wilde toch nog even testen of Chrome nog in orde was.Paling1 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:36:
[...]
Bij mij lijkt het nog steeds goed...
Kan geen website normaal bekijken. Chrome wordt na een seconde of 20 geminimaliseerd. Krijg geen crash melding of iets dergelijks. Heeft dus een paar dagen gewerkt na de re-install, maar helaas is dat dus geen oplossing...

Balen... Heb net ook weer opnieuw geïnstalleerd. Firefox bevalt me niet zo goed, mis bijvoorbeeld de synchronisatie met desktop. Het kan ook even wennen zijn na jaren lang Chrome gebruiken natuurlijk. Heb iig een bug report ingediend via de link die je had gegeven, ben benieuwd. Niet heel hoopvol aangezien die reddit thread ook al 4 maanden oud is.Paling1 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:32:
[...]
Ik kom er vandaag helaas achter dat Chrome weer crasht. Gebruik nu Firefox en wilde toch nog even testen of Chrome nog in orde was.
Kan geen website normaal bekijken. Chrome wordt na een seconde of 20 geminimaliseerd. Krijg geen crash melding of iets dergelijks. Heeft dus een paar dagen gewerkt na de re-install, maar helaas is dat dus geen oplossing...
@Kreuk ,
Heb ook weer wat feedback gestuurd, maar heb eigenlijk geen idee wat er dan verstuurd wordt.
Wat overigens erg iirritant is, is dat ik in de ontwikkelaarsopties het vinkje bij 'Altijd een crashvenster tonen' heb aangezet, maar het crashvenster crasht met Chrome mee lijkt het wel... Ik krijg het ook bijna nooit te zien als Chrome crasht.
Weet iemand misschien of er in Android nog ergens crashlogs worden opgeslagen?
Ik gebruik Firefox ook op de PC, maar dat synchroniseren gebruik ik niet op mijn mobiel.
Wat ik aan Firefox op Android irritant vind is dat tabbladen niet altijd gesloten worden als je terug klikt..
Dus als ik dan op 1 van mijn snelkoppelingen in het Firefox homescreen klik, dan kom ik vaak op een al geopend, niet ververst tabblad uit.
In Chrome werkt dat net iets fijner, al heb je daar dan weer geen snelkoppelingen op het homescreen, maar een soort van recente geschiedenis.
Heb ook weer wat feedback gestuurd, maar heb eigenlijk geen idee wat er dan verstuurd wordt.
Wat overigens erg iirritant is, is dat ik in de ontwikkelaarsopties het vinkje bij 'Altijd een crashvenster tonen' heb aangezet, maar het crashvenster crasht met Chrome mee lijkt het wel... Ik krijg het ook bijna nooit te zien als Chrome crasht.
Weet iemand misschien of er in Android nog ergens crashlogs worden opgeslagen?
Ik gebruik Firefox ook op de PC, maar dat synchroniseren gebruik ik niet op mijn mobiel.
Wat ik aan Firefox op Android irritant vind is dat tabbladen niet altijd gesloten worden als je terug klikt..
Dus als ik dan op 1 van mijn snelkoppelingen in het Firefox homescreen klik, dan kom ik vaak op een al geopend, niet ververst tabblad uit.
In Chrome werkt dat net iets fijner, al heb je daar dan weer geen snelkoppelingen op het homescreen, maar een soort van recente geschiedenis.
Heb iets gevonden: In de ontwikkelaarsopties staat ook een knop 'Bugrapport'.
Dat levert bij mij nu een bugrapport op van 21MB.
Er staat onder ander een textfile in met log-gegevens.
Dit is wat ik kan vinden over 2 Chrome crashes vlak na elkaar...
Heb alleen geen idee wat dit betekend.
Ik zie ook geen mogelijkheid om bij het versturen van feedback een bestand met deze data bij te voegen...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
| 10-31 12:09:14.042 10184 16198 16198 F libc : Fatal signal 5 (SIGTRAP), code 1 (TRAP_BRKPT), fault addr 0x758aa343b0 in tid 16198 (.android.chrome), pid 16198 (.android.chrome) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : Build fingerprint: 'google/shiba/shiba:14/UD1A.230803.041/10808477:user/release-keys' 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : Revision: 'MP1.0' 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : ABI: 'arm64' 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : Timestamp: 2023-10-31 12:09:14.120175561+0100 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : Process uptime: 4548s 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : Cmdline: com.android.chrome 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : pid: 16198, tid: 16198, name: .android.chrome >>> com.android.chrome <<< 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : uid: 10184 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : tagged_addr_ctrl: 0000000000000001 (PR_TAGGED_ADDR_ENABLE) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : pac_enabled_keys: 000000000000000f (PR_PAC_APIAKEY, PR_PAC_APIBKEY, PR_PAC_APDAKEY, PR_PAC_APDBKEY) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : signal 5 (SIGTRAP), code 1 (TRAP_BRKPT), fault addr 0x000000758aa343b0 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : Abort message: '[FATAL:jni_android.cc(289)] Please include Java exception stack in crash report' 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : x0 0000000000000000 x1 0000000000000400 x2 ffffffffffffffff x3 ffffffffffffffff 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : x4 00000000049f0582 x5 60646b4f1f5c2838 x6 60646b4f1f5c2838 x7 7f7f7f7f7f7f7f7f 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : x8 0000000000000000 x9 0000000000000000 x10 0000000000000002 x11 0000007ffebf7448 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : x12 0000007ffebf6190 x13 0000000000000051 x14 0000007ffebf6240 x15 00000d9a433c1ceb 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : x16 0000007591239700 x17 00000078dbb54310 x18 00000078fb536000 x19 0000007ffebf7918 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : x20 0000007ffebf7928 x21 0000007ffebf7930 x22 00000075912f7f00 x23 00000075912f7f20 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : x24 0000007591262000 x25 0000000000000050 x26 00000078fab85000 x27 00000072011a7850 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : x28 0000000000000050 x29 0000007ffebf78b0 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : lr 000000758aa340a8 sp 0000007ffebf7440 pc 000000758aa343b0 pst 0000000060001000 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : 29 total frames 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : backtrace: 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : #00 pc 0000000002c8a3b0 /data/app/~~uXxua4YYXsUDFQa-ir469Q==/com.google.android.trichromelibrary_599311133-t3NnngEgxvwNTaW-NiUuwA==/base.apk!libmonochrome_64.so (offset 0x8cf000) (BuildId: b1b26975caa9c252dbdaab2b0cf54e630aea3718) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : #01 pc 0000000002d156e4 /data/app/~~uXxua4YYXsUDFQa-ir469Q==/com.google.android.trichromelibrary_599311133-t3NnngEgxvwNTaW-NiUuwA==/base.apk!libmonochrome_64.so (offset 0x8cf000) (BuildId: b1b26975caa9c252dbdaab2b0cf54e630aea3718) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : #02 pc 0000000002d14fbc /data/app/~~uXxua4YYXsUDFQa-ir469Q==/com.google.android.trichromelibrary_599311133-t3NnngEgxvwNTaW-NiUuwA==/base.apk!libmonochrome_64.so (offset 0x8cf000) (BuildId: b1b26975caa9c252dbdaab2b0cf54e630aea3718) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : #03 pc 0000000008f0f0dc /data/app/~~uXxua4YYXsUDFQa-ir469Q==/com.google.android.trichromelibrary_599311133-t3NnngEgxvwNTaW-NiUuwA==/base.apk!libmonochrome_64.so (offset 0x8cf000) (BuildId: b1b26975caa9c252dbdaab2b0cf54e630aea3718) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : #04 pc 00000000075f55f4 /data/app/~~uXxua4YYXsUDFQa-ir469Q==/com.google.android.trichromelibrary_599311133-t3NnngEgxvwNTaW-NiUuwA==/base.apk!libmonochrome_64.so (offset 0x8cf000) (BuildId: b1b26975caa9c252dbdaab2b0cf54e630aea3718) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : #05 pc 0000000002d64284 /data/app/~~uXxua4YYXsUDFQa-ir469Q==/com.google.android.trichromelibrary_599311133-t3NnngEgxvwNTaW-NiUuwA==/base.apk!libmonochrome_64.so (offset 0x8cf000) (BuildId: b1b26975caa9c252dbdaab2b0cf54e630aea3718) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : #06 pc 0000000006327008 /data/app/~~uXxua4YYXsUDFQa-ir469Q==/com.google.android.trichromelibrary_599311133-t3NnngEgxvwNTaW-NiUuwA==/base.apk!libmonochrome_64.so (offset 0x8cf000) (BuildId: b1b26975caa9c252dbdaab2b0cf54e630aea3718) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : #07 pc 0000000003e11218 /data/app/~~uXxua4YYXsUDFQa-ir469Q==/com.google.android.trichromelibrary_599311133-t3NnngEgxvwNTaW-NiUuwA==/base.apk!libmonochrome_64.so (offset 0x8cf000) (BuildId: b1b26975caa9c252dbdaab2b0cf54e630aea3718) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : #08 pc 0000000003e11188 /data/app/~~uXxua4YYXsUDFQa-ir469Q==/com.google.android.trichromelibrary_599311133-t3NnngEgxvwNTaW-NiUuwA==/base.apk!libmonochrome_64.so (offset 0x8cf000) (BuildId: b1b26975caa9c252dbdaab2b0cf54e630aea3718) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : #09 pc 0000000000010288 /system/lib64/libutils.so (android::Looper::pollOnce(int, int*, int*, void**)+408) (BuildId: fa4adad04146b4ad60c9be9226c5d8bb) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : #10 pc 00000000001887ec /system/lib64/libandroid_runtime.so (android::android_os_MessageQueue_nativePollOnce(_JNIEnv*, _jobject*, long, int)+44) (BuildId: 282bbbd942fb4afe8dc4d64da6d1009f) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : #11 pc 000000000031a514 /data/misc/apexdata/com.android.art/dalvik-cache/arm64/boot.oat (art_jni_trampoline+116) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : #12 pc 00000000009ed1b0 /data/misc/apexdata/com.android.art/dalvik-cache/arm64/boot.oat (android.os.MessageQueue.next+304) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : #13 pc 00000000009ea150 /data/misc/apexdata/com.android.art/dalvik-cache/arm64/boot.oat (android.os.Looper.loopOnce+96) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : #14 pc 00000000009ea048 /data/misc/apexdata/com.android.art/dalvik-cache/arm64/boot.oat (android.os.Looper.loop+1112) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : #15 pc 000000000075da6c /data/misc/apexdata/com.android.art/dalvik-cache/arm64/boot.oat (android.app.ActivityThread.main+2316) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : #16 pc 0000000000337480 /apex/com.android.art/lib64/libart.so (art_quick_invoke_static_stub+640) (BuildId: a5fcf27f4a71b07dff05c648ad58e3cd) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : #17 pc 000000000038a568 /apex/com.android.art/lib64/libart.so (_jobject* art::InvokeMethod<(art::PointerSize)8>(art::ScopedObjectAccessAlreadyRunnable const&, _jobject*, _jobject*, _jobject*, unsigned long)+1588) (BuildId: a5fcf27f4a71b07dff05c648ad58e3cd) 10-31 12:09:14.306 10184 26247 26247 F DEBUG : #18 pc 0000000000389f24 /apex/com.android.art/lib64/libart.so (art::Method_invoke(_JNIEnv*, _jobject*, _jobject*, _jobjectArray*) (.__uniq.165753521025965369065708152063621506277)+32) (BuildId: a5fcf27f4a71b07dff05c648ad58e3cd) 10-31 12:09:14.307 10184 26247 26247 F DEBUG : #19 pc 00000000003206a8 /data/misc/apexdata/com.android.art/dalvik-cache/arm64/boot.oat (art_jni_trampoline+120) 10-31 12:09:14.307 10184 26247 26247 F DEBUG : #20 pc 0000000000bf9fd4 /data/misc/apexdata/com.android.art/dalvik-cache/arm64/boot.oat (com.android.internal.os.RuntimeInit$MethodAndArgsCaller.run+132) 10-31 12:09:14.307 10184 26247 26247 F DEBUG : #21 pc 0000000000c0563c /data/misc/apexdata/com.android.art/dalvik-cache/arm64/boot.oat (com.android.internal.os.ZygoteInit.main+3356) 10-31 12:09:14.307 10184 26247 26247 F DEBUG : #22 pc 0000000000337480 /apex/com.android.art/lib64/libart.so (art_quick_invoke_static_stub+640) (BuildId: a5fcf27f4a71b07dff05c648ad58e3cd) 10-31 12:09:14.307 10184 26247 26247 F DEBUG : #23 pc 00000000004eaa3c /apex/com.android.art/lib64/libart.so (art::JValue art::InvokeWithVarArgs<_jmethodID*>(art::ScopedObjectAccessAlreadyRunnable const&, _jobject*, _jmethodID*, std::__va_list)+728) (BuildId: a5fcf27f4a71b07dff05c648ad58e3cd) 10-31 12:09:14.307 10184 26247 26247 F DEBUG : #24 pc 0000000000591e50 /apex/com.android.art/lib64/libart.so (art::JNI<true>::CallStaticVoidMethodV(_JNIEnv*, _jclass*, _jmethodID*, std::__va_list)+156) (BuildId: a5fcf27f4a71b07dff05c648ad58e3cd) 10-31 12:09:14.307 10184 26247 26247 F DEBUG : #25 pc 00000000000e1ca8 /system/lib64/libandroid_runtime.so (_JNIEnv::CallStaticVoidMethod(_jclass*, _jmethodID*, ...)+104) (BuildId: 282bbbd942fb4afe8dc4d64da6d1009f) 10-31 12:09:14.307 10184 26247 26247 F DEBUG : #26 pc 00000000000ede2c /system/lib64/libandroid_runtime.so (android::AndroidRuntime::start(char const*, android::Vector<android::String8> const&, bool)+860) (BuildId: 282bbbd942fb4afe8dc4d64da6d1009f) 10-31 12:09:14.307 10184 26247 26247 F DEBUG : #27 pc 000000000001054c /system/bin/app_process64 (main+1260) (BuildId: f4681e185e75cef7f1e196fe70493c83) 10-31 12:09:14.307 10184 26247 26247 F DEBUG : #28 pc 00000000000616e8 /apex/com.android.runtime/lib64/bionic/libc.so (__libc_init+104) (BuildId: a017f07431ff6692304a0cae225962fb) 10-31 12:09:59.589 10184 26262 26262 F libc : Fatal signal 5 (SIGTRAP), code 1 (TRAP_BRKPT), fault addr 0x7587d7f3b0 in tid 26262 (.android.chrome), pid 26262 (.android.chrome) 10-31 12:10:00.623 10184 26589 26589 F DEBUG : *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : Build fingerprint: 'google/shiba/shiba:14/UD1A.230803.041/10808477:user/release-keys' 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : Revision: 'MP1.0' 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : ABI: 'arm64' 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : Timestamp: 2023-10-31 12:09:59.878220139+0100 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : Process uptime: 45s 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : Cmdline: com.android.chrome 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : pid: 26262, tid: 26262, name: .android.chrome >>> com.android.chrome <<< 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : uid: 10184 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : tagged_addr_ctrl: 0000000000000001 (PR_TAGGED_ADDR_ENABLE) 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : pac_enabled_keys: 000000000000000f (PR_PAC_APIAKEY, PR_PAC_APIBKEY, PR_PAC_APDAKEY, PR_PAC_APDBKEY) 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : signal 5 (SIGTRAP), code 1 (TRAP_BRKPT), fault addr 0x0000007587d7f3b0 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : Abort message: '[FATAL:jni_android.cc(289)] Please include Java exception stack in crash report' 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : x0 0000000000000000 x1 0000000000000400 x2 ffffffffffffffff x3 ffffffffffffffff 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : x4 00000000049f4bea x5 60646b4f1f5c2838 x6 60646b4f1f5c2838 x7 7f7f7f7f7f7f7f7f 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : x8 0000000000000000 x9 0000000000000000 x10 0000000000000002 x11 0000007ffebf7448 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : x12 0000007ffebf6190 x13 0000000000000051 x14 0000007ffebf6240 x15 00000d9a849eba56 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : x16 000000758e584700 x17 00000078dbb54310 x18 00000078fb536000 x19 0000007ffebf7918 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : x20 0000007ffebf7928 x21 0000007ffebf7930 x22 000000758e642f00 x23 000000758e642f20 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : x24 000000758e5ad000 x25 0000000000000050 x26 00000078fab85000 x27 0000007201abd200 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : x28 0000000000000050 x29 0000007ffebf78b0 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : lr 0000007587d7f0a8 sp 0000007ffebf7440 pc 0000007587d7f3b0 pst 0000000060001000 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : 29 total frames 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : backtrace: 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : #00 pc 0000000002c8a3b0 /data/app/~~uXxua4YYXsUDFQa-ir469Q==/com.google.android.trichromelibrary_599311133-t3NnngEgxvwNTaW-NiUuwA==/base.apk!libmonochrome_64.so (offset 0x8cf000) (BuildId: b1b26975caa9c252dbdaab2b0cf54e630aea3718) 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : #01 pc 0000000002d156e4 /data/app/~~uXxua4YYXsUDFQa-ir469Q==/com.google.android.trichromelibrary_599311133-t3NnngEgxvwNTaW-NiUuwA==/base.apk!libmonochrome_64.so (offset 0x8cf000) (BuildId: b1b26975caa9c252dbdaab2b0cf54e630aea3718) 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : #02 pc 0000000002d14fbc /data/app/~~uXxua4YYXsUDFQa-ir469Q==/com.google.android.trichromelibrary_599311133-t3NnngEgxvwNTaW-NiUuwA==/base.apk!libmonochrome_64.so (offset 0x8cf000) (BuildId: b1b26975caa9c252dbdaab2b0cf54e630aea3718) 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : #03 pc 0000000008f0f0dc /data/app/~~uXxua4YYXsUDFQa-ir469Q==/com.google.android.trichromelibrary_599311133-t3NnngEgxvwNTaW-NiUuwA==/base.apk!libmonochrome_64.so (offset 0x8cf000) (BuildId: b1b26975caa9c252dbdaab2b0cf54e630aea3718) 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : #04 pc 00000000075f55f4 /data/app/~~uXxua4YYXsUDFQa-ir469Q==/com.google.android.trichromelibrary_599311133-t3NnngEgxvwNTaW-NiUuwA==/base.apk!libmonochrome_64.so (offset 0x8cf000) (BuildId: b1b26975caa9c252dbdaab2b0cf54e630aea3718) 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : #05 pc 0000000002d64284 /data/app/~~uXxua4YYXsUDFQa-ir469Q==/com.google.android.trichromelibrary_599311133-t3NnngEgxvwNTaW-NiUuwA==/base.apk!libmonochrome_64.so (offset 0x8cf000) (BuildId: b1b26975caa9c252dbdaab2b0cf54e630aea3718) 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : #06 pc 0000000006327008 /data/app/~~uXxua4YYXsUDFQa-ir469Q==/com.google.android.trichromelibrary_599311133-t3NnngEgxvwNTaW-NiUuwA==/base.apk!libmonochrome_64.so (offset 0x8cf000) (BuildId: b1b26975caa9c252dbdaab2b0cf54e630aea3718) 10-31 12:10:00.624 10184 26589 26589 F DEBUG : #07 pc 0000000003e11218 /data/app/~~uXxua4YYXsUDFQa-ir469Q==/com.google.android.trichromelibrary_599311133-t3NnngEgxvwNTaW-NiUuwA==/base.apk!libmonochrome_64.so (offset 0x8cf000) (BuildId: b1b26975caa9c252dbdaab2b0cf54e630aea3718) 10-31 12:10:00.625 10184 26589 26589 F DEBUG : #08 pc 0000000003e11188 /data/app/~~uXxua4YYXsUDFQa-ir469Q==/com.google.android.trichromelibrary_599311133-t3NnngEgxvwNTaW-NiUuwA==/base.apk!libmonochrome_64.so (offset 0x8cf000) (BuildId: b1b26975caa9c252dbdaab2b0cf54e630aea3718) 10-31 12:10:00.625 10184 26589 26589 F DEBUG : #09 pc 0000000000010288 /system/lib64/libutils.so (android::Looper::pollOnce(int, int*, int*, void**)+408) (BuildId: fa4adad04146b4ad60c9be9226c5d8bb) 10-31 12:10:00.626 10184 26589 26589 F DEBUG : #10 pc 00000000001887ec /system/lib64/libandroid_runtime.so (android::android_os_MessageQueue_nativePollOnce(_JNIEnv*, _jobject*, long, int)+44) (BuildId: 282bbbd942fb4afe8dc4d64da6d1009f) 10-31 12:10:00.626 10184 26589 26589 F DEBUG : #11 pc 000000000031a514 /data/misc/apexdata/com.android.art/dalvik-cache/arm64/boot.oat (art_jni_trampoline+116) 10-31 12:10:00.626 10184 26589 26589 F DEBUG : #12 pc 00000000009ed1b0 /data/misc/apexdata/com.android.art/dalvik-cache/arm64/boot.oat (android.os.MessageQueue.next+304) 10-31 12:10:00.626 10184 26589 26589 F DEBUG : #13 pc 00000000009ea150 /data/misc/apexdata/com.android.art/dalvik-cache/arm64/boot.oat (android.os.Looper.loopOnce+96) 10-31 12:10:00.627 10184 26589 26589 F DEBUG : #14 pc 00000000009ea048 /data/misc/apexdata/com.android.art/dalvik-cache/arm64/boot.oat (android.os.Looper.loop+1112) 10-31 12:10:00.627 10184 26589 26589 F DEBUG : #15 pc 000000000075da6c /data/misc/apexdata/com.android.art/dalvik-cache/arm64/boot.oat (android.app.ActivityThread.main+2316) 10-31 12:10:00.627 10184 26589 26589 F DEBUG : #16 pc 0000000000337480 /apex/com.android.art/lib64/libart.so (art_quick_invoke_static_stub+640) (BuildId: a5fcf27f4a71b07dff05c648ad58e3cd) 10-31 12:10:00.627 10184 26589 26589 F DEBUG : #17 pc 000000000038a568 /apex/com.android.art/lib64/libart.so (_jobject* art::InvokeMethod<(art::PointerSize)8>(art::ScopedObjectAccessAlreadyRunnable const&, _jobject*, _jobject*, _jobject*, unsigned long)+1588) (BuildId: a5fcf27f4a71b07dff05c648ad58e3cd) 10-31 12:10:00.628 10184 26589 26589 F DEBUG : #18 pc 0000000000389f24 /apex/com.android.art/lib64/libart.so (art::Method_invoke(_JNIEnv*, _jobject*, _jobject*, _jobjectArray*) (.__uniq.165753521025965369065708152063621506277)+32) (BuildId: a5fcf27f4a71b07dff05c648ad58e3cd) 10-31 12:10:00.629 10184 26589 26589 F DEBUG : #19 pc 00000000003206a8 /data/misc/apexdata/com.android.art/dalvik-cache/arm64/boot.oat (art_jni_trampoline+120) 10-31 12:10:00.629 10184 26589 26589 F DEBUG : #20 pc 0000000000bf9fd4 /data/misc/apexdata/com.android.art/dalvik-cache/arm64/boot.oat (com.android.internal.os.RuntimeInit$MethodAndArgsCaller.run+132) 10-31 12:10:00.629 10184 26589 26589 F DEBUG : #21 pc 0000000000c0563c /data/misc/apexdata/com.android.art/dalvik-cache/arm64/boot.oat (com.android.internal.os.ZygoteInit.main+3356) 10-31 12:10:00.632 10184 26589 26589 F DEBUG : #22 pc 0000000000337480 /apex/com.android.art/lib64/libart.so (art_quick_invoke_static_stub+640) (BuildId: a5fcf27f4a71b07dff05c648ad58e3cd) 10-31 12:10:00.632 10184 26589 26589 F DEBUG : #23 pc 00000000004eaa3c /apex/com.android.art/lib64/libart.so (art::JValue art::InvokeWithVarArgs<_jmethodID*>(art::ScopedObjectAccessAlreadyRunnable const&, _jobject*, _jmethodID*, std::__va_list)+728) (BuildId: a5fcf27f4a71b07dff05c648ad58e3cd) 10-31 12:10:00.632 10184 26589 26589 F DEBUG : #24 pc 0000000000591e50 /apex/com.android.art/lib64/libart.so (art::JNI<true>::CallStaticVoidMethodV(_JNIEnv*, _jclass*, _jmethodID*, std::__va_list)+156) (BuildId: a5fcf27f4a71b07dff05c648ad58e3cd) 10-31 12:10:00.632 10184 26589 26589 F DEBUG : #25 pc 00000000000e1ca8 /system/lib64/libandroid_runtime.so (_JNIEnv::CallStaticVoidMethod(_jclass*, _jmethodID*, ...)+104) (BuildId: 282bbbd942fb4afe8dc4d64da6d1009f) 10-31 12:10:00.632 10184 26589 26589 F DEBUG : #26 pc 00000000000ede2c /system/lib64/libandroid_runtime.so (android::AndroidRuntime::start(char const*, android::Vector<android::String8> const&, bool)+860) (BuildId: 282bbbd942fb4afe8dc4d64da6d1009f) 10-31 12:10:00.633 10184 26589 26589 F DEBUG : #27 pc 000000000001054c /system/bin/app_process64 (main+1260) (BuildId: f4681e185e75cef7f1e196fe70493c83) 10-31 12:10:00.633 10184 26589 26589 F DEBUG : #28 pc 00000000000616e8 /apex/com.android.runtime/lib64/bionic/libc.so (__libc_init+104) (BuildId: a017f07431ff6692304a0cae225962fb) |
Ik zie ook geen mogelijkheid om bij het versturen van feedback een bestand met deze data bij te voegen...
Deze foutmelding komt uit de logcat van een Android-apparaat en het lijkt erop dat de Chrome-app (of een app die de Chrome-bibliotheek gebruikt) een fatale fout heeft ondervonden, waardoor het proces is beëindigd. De fout is van het type "Fatal signal 5 (SIGTRAP)", wat meestal wijst op een ernstige fout in de native code.Paling1 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:10:
Heb iets gevonden: In de ontwikkelaarsopties staat ook een knop 'Bugrapport'.
....
Hier zijn een paar belangrijke punten om op te letten:
Abort message: '[FATAL:jni_android.cc(289)] Please include Java exception stack in crash report' - Dit suggereert dat er een fatale fout is opgetreden op het niveau van de Java Native Interface (JNI).
De backtrace geeft aan dat de fout is ontstaan in libmonochrome_64.so, wat een deel is van Chrome.
Het lijkt erop dat het proces 45 seconden draaide voordat het crashte (Process uptime: 45s).
Wat kunt u doen?
App/OS Update: Zorg ervoor dat zowel het besturingssysteem van het apparaat als de Chrome-app up-to-date zijn.
Cache en Gegevens wissen: Probeer de cache en de gegevens van de Chrome-app te wissen via de app-instellingen.
Debugging: Als u toegang heeft tot de broncode, kunt u proberen de native crash te debuggen met tools zoals gdb of Android Studio.
Zoek naar Bekende Problemen: Zoek op internet om te zien of anderen vergelijkbare problemen hebben ondervonden en of er oplossingen zijn.
Zonder meer context of toegang tot de broncode is het moeilijk om een definitieve diagnose te stellen.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
@spaceboy
Apparaat + app is helemaal up-to-date...
Al meermaals verschillende apps verwijderd, cache en gegevens gewist.
Dus wat dat betreft ben ik er wel klaar mee.
Toegang tot de broncode van Chrome....
Denk het niet.
Ik moet een manier vinden om dit naar Google te krijgen denk ik. Al neem ik aan dat ze dit al van andere mensen hebben ontvangen.
Dit probleem speelt al een aantal maanden blijkt.
Dus wat dat betreft ben ik er wel klaar mee.
Toegang tot de broncode van Chrome....
Ik moet een manier vinden om dit naar Google te krijgen denk ik. Al neem ik aan dat ze dit al van andere mensen hebben ontvangen.
Gegarandeerd dat dit log gewoon onderdeel van de telemetrie is en dus al bij Google lag voordat je 'm had gevonden.Paling1 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:41:
@spaceboy
Dus wat dat betreft ben ik we wel klaar mee.
Toegang tot de broncode van Chrome....Denk het niet.
![]()
Ik ben wel benieuwd naar die stack trace trouwens, heb je die?
Ik neem aan dat je de Java exception stack bedoelt?nst6ldr schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:33:
[...]
Gegarandeerd dat dit log gewoon onderdeel van de telemetrie is en dus al bij Google lag voordat je 'm had gevonden.
Ik ben wel benieuwd naar die stack trace trouwens, heb je die?
Waar zou ik die kunnen vinden?
Is dat een bestand met de naam tombstone_<nummer>?
[ Voor 14% gewijzigd door Paling1 op 31-10-2023 14:48 ]
Ik hoopte stiekem dat je die gepresenteerd kreeg (ik las je bericht verkeerd). Standaard zijn die stack traces obfuscated, dus als je 'm nu opzoekt in je toestel dan krijg je iets wat amper leesbaar is.Paling1 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:35:
[...]
Ik neem aan dat je de Java exception stack bedoelt?
Waar zou ik die kunnen vinden?
Is dat een bestand met de naam tombstone_<nummer>?
Ah, OK.nst6ldr schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:15:
[...]
Ik hoopte stiekem dat je die gepresenteerd kreeg (ik las je bericht verkeerd). Standaard zijn die stack traces obfuscated, dus als je 'm nu opzoekt in je toestel dan krijg je iets wat amper leesbaar is.
Ik heb ook geen idee hoe dat eruit ziet en waar ik dat kan vinden.
Die bugreport is een zip-file van 21MB met daarin een aantal mappen en bestanden.
De grootste logfile is uigepakt 115MB en heeft ruim 100.000 regels.
Ik heb in die file gezocht op 'SYSTEM LOG' en toen bij een timestamp gekeken dat Chrome vastliep.
Verder heb ik nog even snel door de rest van de mappen en files gekeken, maar voor mij is het allemaal abracadabra.
Alleen in een tombstone file van dezelfde tijd als de crash kon ik iets vergelijkbaars als in de systemlog terugvinden. Die file is overigens ook 7.000 regels...
Het zal je werk zijn als je daar doorheen moet akkeren....

Aan de ene kant wil ik vragen of je die eens kan uploaden, aan de andere kant kan ik niet garanderen dat er geen persoonlijke informatie in staat dus zou ik het afraden.Paling1 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:40:
[...]
Ah, OK.
Ik heb ook geen idee hoe dat eruit ziet en waar ik dat kan vinden.
Die bugreport is een zip-file van 21MB met daarin een aantal mappen en bestanden.
De grootste logfile is uigepakt 115MB en heeft ruim 100.000 regels.
Ik heb in die file gezocht op 'SYSTEM LOG' en toen bij een timestamp gekeken dat Chrome vastliep.
Verder heb ik nog even snel door de rest van de mappen en files gekeken, maar voor mij is het allemaal abracadabra.
Alleen in een tombstone file van dezelfde tijd als de crash kon ik iets vergelijkbaars als in de systemlog terugvinden. Die file is overigens ook 7.000 regels...
Het zal je werk zijn als je daar doorheen moet akkeren....
Ik had er al naar zitten kijken en om precies dezelfde reden ga ik dat maar niet doen...nst6ldr schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:41:
[...]
Aan de ene kant wil ik vragen of je die eens kan uploaden, aan de andere kant kan ik niet garanderen dat er geen persoonlijke informatie in staat dus zou ik het afraden.
Als ik zo snel kijk staat er niets persoonlijks in, maar er staat een hoop HEX spul in. Dat is met zoeken in de file nogal lastig.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| memory near x11 ([stack]): 0000007ffebf7420 0000007ffebf7930 00000075852d18c2 0y........-.u... 0000007ffebf7430 0000007ffebf7928 0000007ffebf7918 (y.......y...... 0000007ffebf7440 000000000000004f 0000007201abd200 O...........r... 0000007ffebf7450 0000000000000050 8000000000000060 P.......`....... 0000007ffebf7460 0000000000000054 0000012100000000 T...........!... 0000007ffebf7470 000000758538f0e0 0000007200b73a60 ..8.u...`:..r... 0000007ffebf7480 0000000000000048 8000000000000050 H.......P....... 0000007ffebf7490 00000078fab85000 0000000000001002 .P..x........... 0000007ffebf74a0 6a3a4c415441465b 6f72646e615f696e [FATAL:jni_andro 0000007ffebf74b0 38322863632e6469 61656c50205d2939 id.cc(289)] Plea 0000007ffebf74c0 756c636e69206573 206176614a206564 se include Java 0000007ffebf74d0 6f69747065637865 206b63617473206e exception stack 0000007ffebf74e0 6873617263206e69 0a74726f70657220 in crash report. 0000007ffebf74f0 0000007ffebf7700 0000001400000000 .w.............. 0000007ffebf7500 ffffffff00000208 0000007ffebf7798 .........w...... 0000007ffebf7510 0000000000000017 0000000000000000 ................ |
En deze:
code:
1
2
3
| memory map (4342 entries): (fault address prefixed with --->) [...]knipje[...] ]--->00000075'850f5000-00000075'8e39dfff r-x 8cf000 92a9000 /data/app/~~uXxua4YYXsUDFQa-ir469Q==/com.google.android.trichromelibrary_599311133-t3NnngEgxvwNTaW-NiUuwA==/base.apk (BuildId: b1b26975caa9c252dbdaab2b0cf54e630aea3718) |
Of YouTube premium aanschaffen in Oekraïne voor €2,50 per maandjvang schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:23:
@vaagisdenaambedankt! ik dacht dat YT vanced niet meer werkte maar deze nieuwe dus wel. Heerlijk!
In other news: nog geen vorderingen met betrekking tot nova en de haperingen gezien in de issuetracker. Iemand anders toevallig nog nieuws ergens anders over gelezen?
Ik heb haperingen wanneer er video afgespeeld wordt bv. in de Opera browser. Spoel je terug, speelt het fragment wel goed. Gek genoeg loopt audio en de tijd in beeld wel verder. Ik gebruik verder de MX player voor mp4 of mkv video's en die doen/doet het goed. Er zal vast wel een update komen (hopelijk) van de mediaspeler want het kan wel. Ook kan ik niet mijn favoriete mediaspeler kiezen om altijd te gebruiken omdat hij direct door gaat naar afspelen.
Zijn er meer mensen die hier 'last' van hebben?
Ik heb de telefoon nu een kleine maand, en heb nog steeds extreem veel last van typfouten. Kom van een pixel 6. Lijkt wel alsof hey keyboarf wat laggy is kfzk. (even bewust niet aangepast maar raw feed van mijn keyboard.)
Ik word er een beetje kriegelig van, de helft van mijn zinnen moet ik opnieuw typen. SwiftKey, SwiftKey beta, gboard, ik heb het met alle 3. Lijkt wel alsof de haptics trager zijn (heb het bij SwiftKey ook al op 1ms gezet).
Al met al verder tevreden over phone, al is ie me alsnog iets te groot. Ik twijfel om toch eens de overstap naar iphone te maken. Na 6 pixels merk ik dat de glans er een beetje af begint te raken voor me en ik er van baal dat er nog steeds geen mini is. Twijfelsssss.
Ik word er een beetje kriegelig van, de helft van mijn zinnen moet ik opnieuw typen. SwiftKey, SwiftKey beta, gboard, ik heb het met alle 3. Lijkt wel alsof de haptics trager zijn (heb het bij SwiftKey ook al op 1ms gezet).
Al met al verder tevreden over phone, al is ie me alsnog iets te groot. Ik twijfel om toch eens de overstap naar iphone te maken. Na 6 pixels merk ik dat de glans er een beetje af begint te raken voor me en ik er van baal dat er nog steeds geen mini is. Twijfelsssss.
Ik denk dat dit wel kan verklaren waarom ik tijdens mijn reis in Duitsland beduidend slechtere batterij had dan hier thuis.
Google Pixel 8 users are reporting poor battery life on mobile data
Google Pixel 8 users are reporting poor battery life on mobile data
Zo jammer. Ik wil graag een pixel maar de batterijduur houdt mij tegen.
Beste medetweakers,
Na 2 weken erg te spreken over de Pixel 8 (komend van een OnePlus 6T).
Wat mij echter een beetje tegenvalt zijn de wit tonen van het scherm. Het scherm lijkt te warm vergeleken met de OnePlus. Hierdoor is het contrast te klein tussen letters en de achtergrond. Volgens mij zou dit aan te passen moeten zijn in de ontwikkelaarsopties. Als ik zoek in de instellingen zie dat er een optie is dat heet "Koele kleurtemperatuur". Ik kom alleen niet bij die instellingen terecht als ik erop klik.
Iemand suggesties of andere oplossingen voor het scherm?
Wat mij echter een beetje tegenvalt zijn de wit tonen van het scherm. Het scherm lijkt te warm vergeleken met de OnePlus. Hierdoor is het contrast te klein tussen letters en de achtergrond. Volgens mij zou dit aan te passen moeten zijn in de ontwikkelaarsopties. Als ik zoek in de instellingen zie dat er een optie is dat heet "Koele kleurtemperatuur". Ik kom alleen niet bij die instellingen terecht als ik erop klik.
/f/image/B26GFLpCLHPqQd8SCxH684in.png?f=fotoalbum_large)
@Flying-Dutchman, misschien heb je deze ook al geprobeerd, maar bij Instellingen > Scherm > Kleuren.
Dat staat bij mij standaard op 'Aanpasbaar' (ook al is er verder niets aan te passen), maar als ik deze op 'Natuurlijk' zet wordt de kleurtoon wel een stuk koeler.
Verder krijg ik ook geen instellingen gevonden bij de ontwikkelaarsopties, maar dat zoekresultaat krijg ik ook.
Dat staat bij mij standaard op 'Aanpasbaar' (ook al is er verder niets aan te passen), maar als ik deze op 'Natuurlijk' zet wordt de kleurtoon wel een stuk koeler.
Verder krijg ik ook geen instellingen gevonden bij de ontwikkelaarsopties, maar dat zoekresultaat krijg ik ook.
Ik haal 6 tot 8 uur schermtijd via gsm en 8 a 10 uur schermtijd met alleen wifi aan. Maar ik ben wel een lichte gebruiker. Voornaamste apps die ik gebruik zijn facebook, nu.nl, nos, rtl nieuws, whatsapp en Google Chrome browser.Limbeckx schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:47:
Zo jammer. Ik wil graag een pixel maar de batterijduur houdt mij tegen.
Ik had tot nu toe wel bluetooth en nfc uit staan.
De problemen hebben blijkbaar vooral te maken met het 5g modem dus op wifi mis je dat niet...victor1701 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:30:
[...]
Ik haal 6 tot 8 uur schermtijd via gsm en 8 a 10 uur schermtijd met alleen wifi aan. Maar ik ben wel een lichte gebruiker. Voornaamste apps die ik gebruik zijn facebook, nu.nl, nos, rtl nieuws, whatsapp en Google Chrome browser.
Ik had tot nu toe wel bluetooth en nfc uit staan.
Developer opties wel aanstaan?Flying-Dutchman schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:58:
Beste medetweakers,
[Afbeelding]
Dat zo best eens kunnen.Ik heb dat nog niet uitgeprobeerd. Ik ga deze week de mobiele gsm data instellen op alleen 4g. Want ik heb toch geen 5g abonnement.Limbeckx schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:35:
[...]
De problemen hebben blijkbaar vooral te maken met het 5g modem dus op wifi mis je dat niet...
Als je er tijd voor hebt, kan je je telefoon de ene dag met 5g op 100 op je nachtkastje zetten en de andere dag met 4g op 100 op je nachtkastje. Dat is was de meest eerlijke vergelijking.victor1701 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:38:
[...]
Dat zo best eens kunnen.Ik heb dat nog niet uitgeprobeerd. Ik ga deze week de mobiele gsm data instellen op alleen 4g. Want ik heb toch geen 5g abonnement.
Is wel wat werk... Dat wel...
Ik probeer je probleem niet te ontkennen want iedereen heeft zijn/haar eigen voorkeur, maar ik geef graag wel even wat context. Uit de review van de OnePlus 6T:Flying-Dutchman schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:16:
@Melkunie, dank voor de uitleg. Inderdaad al geprobeerd, alleen dat maakt de kleuren helaas niet beter.
@Caelorum, die optie staat aangevinkt.
Als je op je OP6T dus de standaard instellingen gebruikt, heb je al die tijd naar een te koel scherm gekeken. De Pixel 8 heeft een kleurtemperatuur van 6459, zeer dichtbij het ideaal van 6509.OnePlus heeft de route van Samsung gekozen; standaard staat het scherm te blauw afgesteld, met redelijk verzadigde kleuren. De kleurtemperatuur van het scherm komt gemiddeld uit boven 7600 kelvin, waar 6509 kelvin ideaal is.
Ook de grijswaardeafwijking en kleurfout zijn bij de P8 (zoals je mag verwachten) een stuk beter dan die op de OP6T. Mocht je het niet opgelost krijgen, zal het dus ook een kwestie van gewenning zijn.
Neemt niet weg dat het prettig was geweest als er een color temperature slider aanwezig was geweest op de P8(P) om te voldoen aan individuele voorkeur.
Heb eens een testje gedaan met het opladen van 0 -> 100% van m'n 8 pro.
Met m'n ugreen cd1216 lader (66W, ondersteund PPS) gaat dit in 1u en 14minuten. Heb wel de phone uit het kunststof hoesje gehaald om de temperatuur niet teveel te laten oplopen. In ieder geval een 30min sneller dan in de review hier op Tweakers. Moet het ook nog eens testen met een 30W Baseus lader en een powerbank.
Met m'n ugreen cd1216 lader (66W, ondersteund PPS) gaat dit in 1u en 14minuten. Heb wel de phone uit het kunststof hoesje gehaald om de temperatuur niet teveel te laten oplopen. In ieder geval een 30min sneller dan in de review hier op Tweakers. Moet het ook nog eens testen met een 30W Baseus lader en een powerbank.
_██_
(ಠ_ృ)
Is niet specifiek Pixel 8 . Want dit had ik ook op mijn vorige Pixel 5 en ook gezien op andere telefoons. Lijkt wel te maken te hebben met de player die gebruikt wordt op sites.JantjeKoud schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:39:
Ik heb haperingen wanneer er video afgespeeld wordt bv. in de Opera browser. Spoel je terug, speelt het fragment wel goed. Gek genoeg loopt audio en de tijd in beeld wel verder.
navigation bar (witte streep) is niet te verbergen zonder root?
(zoals bij Oneplus en Samsung wel kan)
I love watercooling
Zoek eens op google of dit topic. Maar Nee. Search bar ook niet.Garrett schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:29:
navigation bar (witte streep) is niet te verbergen zonder root?
ja heb het net gevonden idd... die search bar wel want ik gebruik nova launcherjvang schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:04:
[...]
Zoek eens op google of dit topic. Maar Nee. Search bar ook niet.
I love watercooling
@Garrett met een andere launcher kan vrijwel alles ja. Mooie opties met android.
@Tuktop, dank voor de heldere uitleg! Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar een iets blauwer scherm. Wellicht dat Google ooit nog een optie toevoegt om de kleurtemperatuur aan te passen.
Dat zegt helaas niet zo veel, er tellen veel meer factoren mee, zelfs de hoeveelheid masten die je in de buurt hebt staan. Pas als je praktisch zijn buurman bent en allebei op dezelfde plek werkt, kan je van een redelijke gelijkenis uitgaan.Limbeckx schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:43:
[...]
Als je er tijd voor hebt, kan je je telefoon de ene dag met 5g op 100 op je nachtkastje zetten en de andere dag met 4g op 100 op je nachtkastje. Dat is was de meest eerlijke vergelijking.
Is wel wat werk... Dat wel...
De getallen zeggen inderdaad niets. De verhouding tussen de getallen zeggen wel iets.Het kan nog steeds zijn dat hij meer masten heeft staan in de buurt dan ik.nst6ldr schreef op woensdag 1 november 2023 @ 23:37:
[...]
Dat zegt helaas niet zo veel, er tellen veel meer factoren mee, zelfs de hoeveelheid masten die je in de buurt hebt staan. Pas als je praktisch zijn buurman bent en allebei op dezelfde plek werkt, kan je van een redelijke gelijkenis uitgaan.
Dan nog is het interessant om te weten welk verschil het uitschakelen van 5g dan maakt. Daarnaast kunnen we op prima bekijken hoeveel masten er iedere buurt zijn.
Ik heb het idee dat de accuduur van mijn pixel 8 de afgelopen week slechter is geworden dan de eerste 2 weken dat ik de telefoon had? Afgelopen nacht bijvoorbeeld een drain van 100 naar 83%, alle apps gesloten en verbonden met wifi. Zijn er meer mensen die dit ervaren?
Nee nog niet... heb je onlangs update gehad?Jowz schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:05:
Ik heb het idee dat de accuduur van mijn pixel 8 de afgelopen week slechter is geworden dan de eerste 2 weken dat ik de telefoon had? Afgelopen nacht bijvoorbeeld een drain van 100 naar 83%, alle apps gesloten en verbonden met wifi. Zijn er meer mensen die dit ervaren?
En je hebt mobiel internet uit staan en WiFi aan, klopt dat?
Bij mij is de gemiddelde drain met 4G only ongeveer 5% per nacht.
Geen update gehad en wifi en 4g aan maar ging ervanuit dat 4g wordt uitgeschakeld als de wifi verbonden is?Soundwork schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:32:
[...]
Nee nog niet... heb je onlangs update gehad?
En je hebt mobiel internet uit staan en WiFi aan, klopt dat?
Bij mij is de gemiddelde drain met 4G only ongeveer 5% per nacht.
Ja, dat is wel waarschijnlijk maar als ik schakel tussen mobiel internet en WiFi zet ik altijd het andere vinkje uit om er zeker van te zijn dat er geen 2 internet connecties batterij zitten te trekken....Jowz schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:49:
[...]
Geen update gehad en wifi en 4g aan maar ging ervanuit dat 4g wordt uitgeschakeld als de wifi verbonden is?
Nee lijkt allemaal wel te kloppen, maar het bijzondere is dat ik afgelopen nacht weer ben gaan slapen met 100%, alle apps gesloten en 4g en wifi aan. Nu maar 6% verloren in de nacht? Gaat een beetje op en neer hier...Klippy schreef op donderdag 2 november 2023 @ 22:31:
@Jowz En je ziet niet welke app dit veroorzaakt?
Je zou eens kunnen kijken of je apps kunt pauzeren. Misschien dat je daarmee een dader kunt vinden. En daarnaast zet ik zelf veel apps op restricted als het gaat om achtergrond gebruik, eigenlijk standaard als ik er toch geen melding van wil ontvangen (en dat zijn er niet veel).
Sinds gisteren doet Spotify het opeens niet meer, speelt 5sec af en stopt dan opeens. App afsluiten en opnieuw starten werkt niet, telefoon opnieuw opstarten ook niet
Zo vaag opeens uit het niks?
App cach etc ook verwijderd, doet ook niks.
[ Voor 10% gewijzigd door -TheNose- op 03-11-2023 10:52 ]
Denkt de app niet dat je ergens anders aan het afspelen bent toevallig?-TheNose- schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:45:
Sinds gisteren doet Spotify het opeens niet meer, speelt 5sec af en stopt dan opeens. App afsluiten en opnieuw starten werkt niet, telefoon opnieuw opstarten ook niet
Na jaren Samsungs gebruikt te hebben (S7/9/10) met dual sim functionaliteit heb ik nu de overstap naar de Pixel 8 (Pro) gedaan, en kom er achter dat een aantal dingen simpelweg niet lijken te bestaan bij Google.
Zo is er geen dual WhatsApp. Okay, oplosbaar door 1 WhatsApp en 1 WhatsApp Business te gebruiken. Opgelost.
Rest nog 1 ding: verschillende beltonen voor de verschillende SIMs, en de mogelijkheid 1 SIM op stil te zetten.
Een zoektocht op diverse sites laat me alleen berichten van medeklagers zien vanaf 2018 ofzo, en behalve een 'oplossing' middels Tasker heb ik niets gevonden.
Daarom hier dus ook deze vraag: Is het echt zo dat je de beide SIMs niet van verschillende beltonen kunt voorzien, of 1 SIM stil kunt zetten terwijl de andere wel gewoon rinkelt?
Zo is er geen dual WhatsApp. Okay, oplosbaar door 1 WhatsApp en 1 WhatsApp Business te gebruiken. Opgelost.
Rest nog 1 ding: verschillende beltonen voor de verschillende SIMs, en de mogelijkheid 1 SIM op stil te zetten.
Een zoektocht op diverse sites laat me alleen berichten van medeklagers zien vanaf 2018 ofzo, en behalve een 'oplossing' middels Tasker heb ik niets gevonden.
Daarom hier dus ook deze vraag: Is het echt zo dat je de beide SIMs niet van verschillende beltonen kunt voorzien, of 1 SIM stil kunt zetten terwijl de andere wel gewoon rinkelt?
Ook geprobeerd om over te schakelen naar mijn sonos en dan weer terug naar de Pixel, maar hij stopt gewoon echt met afspelen.Limbeckx schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:53:
[...]
Denkt de app niet dat je ergens anders aan het afspelen bent toevallig?
Ok ik ben echt dom, in de praktijk stond mijn Spotify account te spelen op de Sonos. Nu speelt hij gewoon af op mijn Pixel. Zucht
[ Voor 17% gewijzigd door -TheNose- op 03-11-2023 12:03 ]
@MarcelG Nee dat kan niet. Ik heb hetzelfde, werk SIM erbij. Maar dat wist ik al. Mijn vorige telefoon had dat wel gewoon dus vond het ook jammer. Nu ben ik er al aan gewend. Dat ik één stil wil zetten heb ik nooit, in het weekend zet ik die hele SIM uit. Is jammer ja, maar niet onoverkomelijk voor mij.
Verkeerde topic. Verplaatst naar Cyb in "[Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires"
[ Voor 91% gewijzigd door Cyb op 05-11-2023 19:27 ]
Na jaren gebruik te hebben gemaakt van een Oneplus 8 pro ben ik sinds enkele weken in het bezit van de Pixel 8 Pro.
Hoewel ik erg blij ben met de telefoon is er 1 issue waar ik me dusdanig aan stoor dat ik zelfs twijfel om de telefoon toch weer weg te doen: De instabiliteit van de modem.
Momenteel heb ik 2 simkaarten in gebruik. 1 van Odido en 1 van Vodafone.
Met enige regelmaat merk ik dat telefoongesprekken wegvallen bij beide simkaarten.
Ook heeft het toestel vrijwel dagelijks dat de cellular verbinding in zijn geheel weg valt voor beide simkaarten tegelijk.
Hiernaast merk ik dat er meermaals per dag momenten zijn dat het toestel zijn WIFI verbinding kwijt raakt of dat de verbinding dusdanig traag is dat het vrijwel onbruikbaar is. Dat terwijl een telefoon die er recht naast ligt letterlijk een 10 keer snellere verbinding heeft op dat moment.
Dit is erg vervelend en totaal niet wat ik verwacht had. Het maakt het toestel voor mij vrijwel onbruikbaar zo.
Nu lees ik veel klachten over de modem van het device en batterij gebruik, maar zeer weinig over het signaal.
Herkennen meerdere Tweakers dit gedrag of kan dit daadwerkelijk een defect zijn?
Als iemand tips heeft om dit te troubleshooten wordt dat erg gewaardeerd.
Hoewel ik erg blij ben met de telefoon is er 1 issue waar ik me dusdanig aan stoor dat ik zelfs twijfel om de telefoon toch weer weg te doen: De instabiliteit van de modem.
Met enige regelmaat merk ik dat telefoongesprekken wegvallen bij beide simkaarten.
Ook heeft het toestel vrijwel dagelijks dat de cellular verbinding in zijn geheel weg valt voor beide simkaarten tegelijk.
Hiernaast merk ik dat er meermaals per dag momenten zijn dat het toestel zijn WIFI verbinding kwijt raakt of dat de verbinding dusdanig traag is dat het vrijwel onbruikbaar is. Dat terwijl een telefoon die er recht naast ligt letterlijk een 10 keer snellere verbinding heeft op dat moment.
Dit is erg vervelend en totaal niet wat ik verwacht had. Het maakt het toestel voor mij vrijwel onbruikbaar zo.
Nu lees ik veel klachten over de modem van het device en batterij gebruik, maar zeer weinig over het signaal.
Herkennen meerdere Tweakers dit gedrag of kan dit daadwerkelijk een defect zijn?
Ik herken dat in elk geval niet. Het is ook niet zo dat ik er de hele dag op let, maar ik heb hem nog nooit betrapt op geen verbinding. Zou me zeker opgevallen zijn met 2 SIM kaarten.
Ook WiFi niet en ik heb ook best wat automatiseringen lopen bij verbinden Wifi bijvoorbeeld en dat werkt allemaal naar behoren.
Het was een klacht op vorige Pixels dus ik heb er wel op gelet in het begin (heb niet de Pro versie overigens).
En het is niet zo dat hij gewoon in slaap stand is en daarom weinig streepjes laat zien, maar hij bij wakker worden gewoon verbinding heeft?
Ook WiFi niet en ik heb ook best wat automatiseringen lopen bij verbinden Wifi bijvoorbeeld en dat werkt allemaal naar behoren.
Het was een klacht op vorige Pixels dus ik heb er wel op gelet in het begin (heb niet de Pro versie overigens).
En het is niet zo dat hij gewoon in slaap stand is en daarom weinig streepjes laat zien, maar hij bij wakker worden gewoon verbinding heeft?
Dank voor de reactie.Klippy schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:26:
Ik herken dat in elk geval niet. Het is ook niet zo dat ik er de hele dag op let, maar ik heb hem nog nooit betrapt op geen verbinding. Zou me zeker opgevallen zijn met 2 SIM kaarten.
In het geval van de WIFI was het toestel al enkele minuten actief gebruikt.
Tijdens het bellen is lastig te bepalen. Vaak gebeurd dit tijdens het bellen in de auto via android auto, maar zo nu en dan ook als gewoon op mijn werkplek zit. Ik wordt dan gebeld of ga bellen en gedurende het gesprek vallen gewoon veel woorden weg. Het gesprek blijft in stand, maar we kunnen elkaar dan praktisch niet meer verstaan.
Ik heb een gewone Pixel 8 met eveneens een odido en vodafone sim maar ik herken dit niet. Bij bellen geen problemen, al heb ik nog niet gebeld met de vodafone sim. Daarnaast ook geen problemen met wifi. Ik heb helaas geen tips om te troubleshooten.Suugie schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:14:
Na jaren gebruik te hebben gemaakt van een Oneplus 8 pro ben ik sinds enkele weken in het bezit van de Pixel 8 Pro.
Ik herken dit wel (Odido). Meerdere keren is mijn ontvangst volledig weggevallen in de auto, enkele keren alleen de data (gsm bleef over?). Hierbij dus ook gehad dat een telefoongesprek wegviel. Met dezelfde sim, vorige telefoon (Pixel 6) nergens last van.Suugie schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:14:
Daarnaast merk ik ook wel eens dat ondanks dat ik wel goed ontvangst heb, het laden van een webpagina of ander internetgerelateerde activiteit niet lijkt te starten. Refresh-refresh-refresh: het werkt!
Op Reddit staan overigens meer klachten over de modem. Deze kunnen dan vervolgens weer het hoge verbruik van de batterij voor sommigen verklaren. Er is bij mij een duidelijk verschil tussen wifi en 5g.
Nergens last van met Odido. Moet wel zeggen dat ik niet hun dns servers gebruik, want die zijn brak. Zowel op vast als mobiel internet.
Zie je dan wel op welke sim er gebeld wordt?Klippy schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:30:
@MarcelG Nee dat kan niet. Ik heb hetzelfde, werk SIM erbij. Maar dat wist ik al. Mijn vorige telefoon had dat wel gewoon dus vond het ook jammer. Nu ben ik er al aan gewend. Dat ik één stil wil zetten heb ik nooit, in het weekend zet ik die hele SIM uit. Is jammer ja, maar niet onoverkomelijk voor mij.
Ik zit te twijfelen om een pixel 8 te nemen. Echter lees ik veel problemen met Android auto. Meer mensen die hier last van hebben? Is voor mij wel dagelijks gebruik.
Nu toevallig even Android Auto in gebruik in de Koreaanse huurauto maar geen problemen tegengekomen. Met usb aansluiten, Spotify afspelen en Naver gebruiken voor navigatie want Google Maps wordt niet in Korea gebruikt. Ik ondervind geen probleem.Mannie87 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:36:
[...]
Zie je dan wel op welke sim er gebeld wordt?
Ik zit te twijfelen om een pixel 8 te nemen. Echter lees ik veel problemen met Android auto. Meer mensen die hier last van hebben? Is voor mij wel dagelijks gebruik.
Welke gebruik je dan wel? Die van Google?Caelorum schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 07:47:
Nergens last van met Odido. Moet wel zeggen dat ik niet hun dns servers gebruik, want die zijn brak. Zowel op vast als mobiel internet.
Pixel 6 en 7 had dit ook, heeft vermoedelijk te maken met het modem aangezien ik zelden klachten tegenkom van mensen die AA bedraad gebruiken.Mannie87 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:36:
[...]
Jup, maar je kan ook van een andere partij gebruiken als je die data niet aan Google wil geven.-TheNose- schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 10:29:
[...]
Welke gebruik je dan wel? Die van Google?
Het maakt tegenwoordig geen Zak uit aan wie je je data geeft. Alle grote spelers willen het hebben en gebruiken het. Ook het schijnheilige Apple.Caelorum schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 10:47:
[...]
Jup, maar je kan ook van een andere partij gebruiken als je die data niet aan Google wil geven.
Er zijn ook kleinere partijen in de EU die zo'n dienst tegen betaling aanbieden.-TheNose- schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:04:
[...]
Het maakt tegenwoordig geen Zak uit aan wie je je data geeft. Alle grote spelers willen het hebben en gebruiken het. Ook het schijnheilige Apple.
Hier ook geen problemen met connectivity, alles werkt naar behoren. Android auto werkt draadloos ook zonder problemen. Alleen bedraad heb ik een vreemd probleem maar dat ligt aan de auto denk ik (Ford Fiesta). Zo gauw ik de P8Pro aansluit werken de USB poorten in de auto niet meer. Maar als ik de auto uitzet en weer aanzet werkt alles weer gewoon, ditzelfde probleem heb ik met de telefoon van mn vrouw (pixel 6a).
Ik heb een Pixel 7 met hetzelfde probleem. Alles geprobeerd (cache leeg, gebruikersdata weg, beta versies, carrier service weg en weer terug, etc, etc). Niets hielp langer dan een paar uur. Alles wat hier en bij reddit stond heb ik geprobeerd.Paling1 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:32:
[...]
Ik kom er vandaag helaas achter dat Chrome weer crasht. Gebruik nu Firefox en wilde toch nog even testen of Chrome nog in orde was.
Totdat ik synchroniseren uitschakelde. Geen enkele vastloper meer gehad. Ik sync nu wel weer iets, maar geen geschiedenis en instellingen. Dit werkte bij mij alleen bij een verse installatie. Direct na het inschakelen van de synchronisatie alles uitzetten (in ieder geval de historie en instellingen). Ik weet niet welke van deze 2 nu echt de problemen gaf. Maar chrome draait nu al bijna een week zonder vastlopers.
Onder Android Apps is mijn chrome ook heel klein. Nog wel een paar honderd mb aan cache, maar niet meer dan een tiental mb aan gebruikersdata. Dit was bijna 1 gb....
Je ziet in elk geval op welk netwerk de oproep binnen komt, dat is voor mij genoeg want ik heb twee verschillende. Er zijn ook alternatieve dialers natuurlijk.Mannie87 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:36:
[...]
Nog geen problemen tegen gekomen met android auto (bedraad).
Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires