Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-09 13:09
Cloclo100 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:35:
[...]

Doen mensen echt nog 7J met een GSM toestel? Of maw, zie jij jezelf over 6J nog met dit toestel rondlopen. Batterijduur moet dan dramatisch geslonken zijn, en nieuwe versies van Android worden wss zwaarder en zwaarder met al (tegen dan) die nieuwere AI-functies waardoor jouw ouder toestel wss ook uit de boot valt.
Het gaat erom dat Google met de Pixel 8-reeks 7 jaar updates belooft, en dat zal met een 'externe' SoC gewoon veel lastiger zijn (hoewel ik inderdaad nóg liever zou zien dat Qualcomm de ondersteuningsperiode van hun Snapdragon-SoC's ophoogt naar 7 jaar). Ik snap ook niet zo goed waarom dat nu zo gebagatelliseerd wordt, juist omdat een korte ondersteuningsperiode altijd als een flink minpunt werd gezien. Zo werd en wordt 3-4 jaar, terecht, als ondermaats gezien, zeker bij een flagship.

Ik doe nu al ruim 5,5 jaar met m'n OnePlus 6. Nu was dat ook wel een erg goed toestel voor de prijs. De bottleneck van de OP6 (reden om te vervangen) is op volgorde van belangrijkheid voor mij als volgt geweest: 1) accuduur liep ver terug (dus accu laten vervangen, kon weer een paar jaar mee), 2) camera ondermaats en 3) geen software/feature/beveiligingsupdates meer. Punt 2 en 3 zal bij de P8P beter zijn, en punt 1 kan ik weer herhalen. Zo hoop ik toch echt zeker 6 of misschien wel de volledige 7 jaar te gaan doen met de P8P.

[ Voor 5% gewijzigd door Tuktop op 23-10-2023 14:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:27

deepvreezo

Redacteur
Tuktop schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:45:
Van de Tweakers.net-review snap ik een ding niet. Bear with me, ik vergelijk als voorbeeld even de Xiaomi 13 Pro (1129,- euro bij 256GB opslag) met de Pixel 8 Pro (1159,- euro bij 256GB opslag).
Ik heb de conclusie in de Pixel-review gebaseerd op de vergelijking met het hele testveld. Daarin zit wel wat verschuiving; als je kijkt naar de grafiekset in de review van de Xiaomi 13 Pro zie je dat dat toestel daarin relatief minder slecht scoort dan de positie van de Pixel 8 Pro ten opzichte van het testveld dat er nu is. Dat geeft nog maar weer aan dat in de accuduur van andere toestellen best wel een snelle ontwikkeling zit. Waar de Pixels het in twee jaar, van de 6 tot de 8 maar een beetje beter zijn gaan doen. Dus relatief eigenlijk steeds slechter.

Achteraf gezien had ik denk ik kritischer kunnen zijn op de accuduur van de Xiaomi 13 Pro toen ik de review van dat toestel schreef. In de BBG is het mede daarom nooit een aanrader geweest, ook al heeft hij een uitstekende camera, net zoals de Pixel 8 Pro, en scoort hij in andere opzichten ook goed. Waaronder overigens opladen. Dat doet de Xiaomi heel snel, wat m.i. wel een deel van het nadeel van een kortere accuduur wegneemt, waar de Pixel redelijk traag oplaadt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuktop
deepvreezo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:09:
[...]

Ik heb de conclusie in de Pixel-review gebaseerd op de vergelijking met het hele testveld. Daarin zit wel wat verschuiving; als je kijkt naar de grafiekset in de review van de Xiaomi 13 Pro zie je dat dat toestel daarin relatief minder slecht scoort dan de positie van de Pixel 8 Pro ten opzichte van het testveld dat er nu is. Dat geeft nog maar weer aan dat in de accuduur van andere toestellen best wel een snelle ontwikkeling zit. Waar de Pixels het in twee jaar, van de 6 tot de 8 maar een beetje beter zijn gaan doen. Dus relatief eigenlijk steeds slechter.

Achteraf gezien had ik denk ik kritischer kunnen zijn op de accuduur van de Xiaomi 13 Pro toen ik de review van dat toestel schreef. In de BBG is het mede daarom nooit een aanrader geweest, ook al heeft hij een uitstekende camera, net zoals de Pixel 8 Pro, en scoort hij in andere opzichten ook goed. Waaronder overigens opladen. Dat doet de Xiaomi heel snel, wat m.i. wel een deel van het nadeel van een kortere accuduur wegneemt, waar de Pixel redelijk traag oplaadt.
Dank voor je toelichting, het maakt je redenering al een heel stuk duidelijker! Leuk dat jullie dit als redactie ook persoonlijk oppakken door op het forum de gemoederen te peilen en erop in te gaan. Uiteraard ook dank voor de mooie, uitgebreide review van de Pixel 8-reeks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-09 18:04
Mijn Pixel 8 is naar Polen heengezonden. Lang over nagedacht, maar heb geen enkel wow effect gehad. Ook niet van dat AI gebeuren in foto's. Had ik wel gehoopt, keek er erg naar uit.

Ben weer terug op mijn Pixel 4a, en merk weinig verschil. Tenminste geen verschil dat 859 euro rechtvaardigd. Ook qua fotografie niet. Vind het erg jammer.

Maar kijken wat de Pixel 9 doet, of wellicht naar een ander merk toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:07
Ik ga eens de duivel spelen: wie van ons is hier ne professionele? Die der geld aan zou verdienen?
Denk bitter weinig zeker?

Ik heb al zoveel smartphone gehad en niet 1 heeft alle foto's correct weer, geen ene.
Maar de topmodellen geven wel goede foto's en dat is wat telt, de 1 foto zal mss beter zijn bij de pixel, een andere bij de iPhone etc...
Belangrijkste is dat je deftige camera's heeft en dat heeft de pixel pro, de iPhone en de samsung en de topmodellen van xiaomi, je kan er niet echt fout mee zitten, het blijft persoonlijke voorkeur.

Ik ben wel veeleisend en ik moet gewoon toegeven dat een iPhone 15 pro max en binnenkort de S24 ultra de 2 beste zullen zijn overal bekeken. Maar er is voor de meesten geen reden om hunne pixel 8 pro aan de kant te schuiven. De video boost kan mss wel wat goed maken ook.

Iedereen moet naar zichzelf kijken, zijde gij content, al de rest doet er niet toe dan.
Enige daar ik niet tegen kan is dat fanboy gedoe van sommigen, feiten zijn feiten.

Ik ben de pixel al goed gewoon, bevalt me wel, om de 1 of andere reden is typen op dat scherm heel leuk, ik heb deze keer geene screenprotector opliggen, dat kan de reden mss zijn?
Is wel zalig. Ik zet wel alles stil, dus als ik typ gevoel ik niets en hoork geen geluid, ik word daar gek van anders.

Mijn 1ste pixel ervaring is op wat kleinigheden na meer dan oke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

victor1701 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:28:
[...]

Dan zou google een omzwaai van 180 graden moeten maken. En hun Ai core design en alle Ai features over de balk moeten gooien.
Alsof de Snapdragons niet veel sneller en zuiniger zijn in machinelearning modellen dan de Tensors. Voor de Pixel 6 en 7 is het grootste verschil prijs, vanaf de Pixel 8 is dat niet eens meer aan de orde maar ligt het verschil in duur van support. Meerdere klanten van Qualcomm hebben publiek ruchtbaar gemaakt dat ze zo niet kunnen concurreren, dus dat is een kwestie van tijd. Ik durf zelfs een gokje te wagen dat 2024 het jaar is dat Qualcomm hier op terug gaat komen.
Tuktop schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:47:
[...]

Juist van iPhone-gebruikers (of Apple-gebruikers in het algemeen) hoor ik dat soort vage verhalen. "Apples zijn gewoon beter met Adobe software" of "Het scherm van de nieuwe MacBook heeft de beste HDR implementatie ooit", of klinkklare onzin zoals dat er geen enkele processor ook maar in de buurt zou komen van de snelheid van de nieuwe M2 (Max/Ultra, ik weet niet meer waar het over ging). We zien/lezen/horen allemaal wat we willen zien, it seems.
Als je het zo stelt (klopt hoor), dan zou ik het Google kamp in dat geval vergelijkbaar noemen. Zie bovenstaande quote bijvoorbeeld.
[...]

Over die n=1 over de accuduur: ik bedoel juist dat, ondanks dat dat inderdaad een subjectieve ervaring is, het wel de algemene/objectieve stelling 'teleurstellende accuduur' tegenspreekt die de Tweakers-review poneert.
Maar Tweakers meet juist alle toestellen hetzelfde zodat ze die kunnen beoordelen op de verschillen, daarom zeg ik dat ik realiteitszin mis in het Google kamp. Wij als consument hebben er meer aan dat we een potentiele aankoop kunnen inschatten op basis van onze huidige (of vorige) telefoons. Omdat dat nu niet goed uitvalt zijn de vaste klanten boos.

Bijvoorbeeld: in plaats van moeten inbeelden hoe het toestel zich gaat gedragen als een consument meer gebruik maak van WiFi of in tegenstelling tot de reviewer dagelijks navigeert, kan die persoon nu zien dat zijn Pixel 6 veel slechter presteert dan de Pixel 8. Dat maakt de overweging om de Pixel 8 te kopen een stuk makkelijker, daar heb je toch veel meer aan dan bijvoorbeeld een Marques Brownlee die zegt dat hij het toestel een dag lang kan gebruiken zonder op te laden?
[...]

Persoonlijk zal ik nooit de tekortkomingen van de P8(P) ontkennen, want die zijn er gewoon. Ja, de SoC had sneller moeten zijn in benchmarks en nee, stutters zijn niet acceptabel op een flagship en ja, de accuduur had beter gekund en zeker in de gevallen waar deze slecht uitpakt bij gebruikers. Maar het is wel jammer hoe de Tweakers-review de telefoon als niche-product afschildert met 'teleurstellende accuduur' terwijl een vergelijkbare accuduur bij de Xiaomi 13 Pro (zelfde prijsklasse) niet als minpunt wordt genoemd en in de lopende tekst enkel wordt gezegd dat die niet "niet het allerbeste van alle topmodellen" is.
Mogelijk heeft @deepvreezo dat gedaan omdat de 13 (Pro) behoorlijk snel opgeladen is. Ook heeft Xiaomi er een kleinere accu in gestopt.

Maar dat is gissen, dus ik tag hem gewoon dan horen we het misschien :)

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-09 21:38
Cloclo100 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:35:
[...]

Doen mensen echt nog 7J met een GSM toestel? Of maw, zie jij jezelf over 6J nog met dit toestel rondlopen. Batterijduur moet dan dramatisch geslonken zijn, en nieuwe versies van Android worden wss zwaarder en zwaarder met al (tegen dan) die nieuwere AI-functies waardoor jouw ouder toestel wss ook uit de boot valt.
Ik zou wel langer met een toestel willen doen dan nu bijvoorbeeld mogelijk/ veilig is.
Ik heb een Pixel 5 en ben toch overgestapt naar de 8 omdat de updates niet meer komen.
Als de updates nog kwamen voor mijn 5 was ik hem nog trouw gebleven. Dus meer dan 3 jaar zie ik wel gebeuren. Of ik de volledige 7 jaar volmaak weet ik niet maar het zou dan zeker een toestel kunnen worden voor kinderen oid, en ook dan is het fijn dat de updates nog meegenomen worden.

Ook daar vind ik een deel van de verhoging van de prijs wel voor te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:39
twijfel om m'n p8 pro in te wisselen voor die openklapbare oneplus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:19
Soundwork schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:08:
[...]
Sinds vandaag de Pixel 8 in gebruik genomen. Met de 30W lader van Google en het Google hoesje in dezelfde kleurstelling. Ziet er tot nu toe allemaal goed uit, maar die datum op het startscherm, die kan zeker net zoals G-zoekbalk ook niet verwijderd worden?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Ik weet het, ik heb het hier gepost: 10 apps kwijt op het voorscherm.
De onderste balk gebruik ik helemaal niet ppff en daardoor 5 apps kwijt en bovenaan krijg je het idd ook niet weg. Echt kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-09 18:05
Je kan de stijl van het vergrendelingsscherm wel aanpassen. Als het daar geen optie is dan kan het niet.

Edit: over het woord startscherm heen gelezen. Dat kan sowieso niet.

[ Voor 13% gewijzigd door MarnickS op 23-10-2023 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Reetkeverke schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:46:
[...]

Ik weet het, ik heb het hier gepost: 10 apps kwijt op het voorscherm.
De onderste balk gebruik ik helemaal niet ppff en daardoor 5 apps kwijt en bovenaan krijg je het idd ook niet weg. Echt kut.
Die onderste zoekbalk is nog tot daaraan toe, maar die datum bovenin.....
Dat is echt wel een minpunt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
kingpol schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:58:
twijfel om m'n p8 pro in te wisselen voor die openklapbare oneplus
Ik heb de z fold5 gehad, kan zijn die oneplus beter is maar ik miste de normale smartphone die licht in de hand voelt en niet lomp is en makkelijk is om te typen met je voorscherm enz...
Tis allemaal mooi e die folds maarja.....'
Ik heb daar enorm mijn broek aangescheurd: 1900 lappen, 3 weken later 1250 maar van gekregen zeg.
+ bol.com deed die prijs in sneltempo zakken ppff, van 1900 dus mijn model naar 1475€ in max 4 weken tijd e zeg, gadver.

Een fold phone is alleen maar de moeite als je het open doet. Maar voor het gemak , toch maar liever een gewone smartphone ;). Maar ieder moet die keuze voor zichzelf maken.

Ik hoop dat je niet hetzelfde zal mee maken als mij.
Als je thuis zit is a nog niks. Tis maar 1ls je van huis weg bent vindk, ik check dan snel alles als ik bv 5min bij de bakker moet wachten, das echt niet zo handig met een fold, je zit met een dubbele dikte van phone in de hand.

[ Voor 14% gewijzigd door Reetkeverke op 23-10-2023 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 17:46
Ik adviseer een ander thuisscherm launcher te installeren. Bijvooorbeeld nova launcher. Daarmee kun je exact zelf bepalen hoe groot de iconen op je scherm moeten zijn. Hoeveel rijen en kolommen aan icoontjes op je thuischerm wilt hebben. Je junt tevens meerdere thuisvensters aanmaken zowel links als recht van het hoofdscherm. En nog veel meer.

https://play.google.com/s...ilsw.launcher&hl=nl&gl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 20:04
@Soundwork denk dat niemand reageerde omdat dit al zo vaak is besproken. Even zoeken in dit forum of Google had je direct een antwoord opgeleverd.

Maar je kan altijd een andere launcher installeren. Ik had eerst ook nova launcher om het weg te krijgen maar ben er inmiddels aan gewend. Precies Google wilt. 😏

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:27

deepvreezo

Redacteur
nst6ldr schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:43:
Mogelijk heeft @deepvreezo dat gedaan omdat de 13 (Pro) behoorlijk snel opgeladen is. Ook heeft Xiaomi er een kleinere accu in gestopt.

Maar dat is gissen, dus ik tag hem gewoon dan horen we het misschien :)
Sneller opladen speelt mee, maar de accuduur moet ook gewoon goed zijn. Wat dat betreft ben ik bij de Pixels inderdaad kritischer geweest dan de Xiaomi, omdat het gehele testveld nu wat is opgeschoven. Maar onder de streep, hopelijk blijkt ook dat uit de conclusie, hebben ze echt wel sterke kanten. Het scherm is erg goed, de software is strak en die AI-trucs zijn leuk meegenomen. En zeker de Pixel 8 Pro heeft een uitmuntende camera. Ik ga 'm meteen weer meenemen als vergelijkingsmateriaal bij 'die openklapbare OnePlus', daar ben ik nu mee bezig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soundwork
jvang schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:17:
@Soundwork denk dat niemand reageerde omdat dit al zo vaak is besproken. Even zoeken in dit forum of Google had je direct een antwoord opgeleverd.

Maar je kan altijd een andere launcher installeren. Ik had eerst ook nova launcher om het weg te krijgen maar ben er inmiddels aan gewend. Precies Google wilt. 😏
Eens... ik laat de Google launcher even.... dan maar genoegen nemen met minder pictogrammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
Soundwork schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:56:
[...]

Eens... ik laat de Google launcher even.... dan maar genoegen nemen met minder pictogrammen.
Had vroeger op een Htc m7 een hack/app dat je op 1 plek 4 apps kwijt kon zonder map oid. Was helemaal gekkenwerk op een kleiner scherm. Later wordt je volwassen en denk je heb ik dit nou allemaal echt nodig? 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:09
In een blind camera camparison wint de Pixel 8 Pro met gemak van de big boys :)

Boeiend artikel:

https://www.phonearena.co...Phone-and-Galaxy_id151668

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
NmR schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:22:
[...]

Ja, rooten gaat mij weer net te ver om een tile te krijgen voor NFC om een handeling minder te creëren voor het openen van de ondergrondse vuilnisbak.
Dan maar via long press op de bluetooth tile.
Overigens begrijp ik niet waarom deze eruit gehaald. Android 13 had de tile nog wel....
Dus Google heeft deze er dus uitgesloopt in 14...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:25
blueman85 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 07:39:
Zijn er nog meer mensen die problemen ervaren met Hey Google? Heb een 8 Pro en Pixel Buds pro maar mijn Hey Google reageert niet meer:

Op mijn 7 Pro werkte alles als een zonnetje :?

Ps, ik heb Nederlands als enige taal insteld bij zowel m'n taalinstellingen in de telefoon als die in de assistent. Dat heeft altijd gewerkt, nooit Engels hoeven toe te voegen

[Afbeelding]
Iemand?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Gister nacht effe kort video filmpke gemaakt en daar had die het even wat moeilijk mee met een bepaalde overgang die die effe bleef behouden, verpeste stukje de video, nadien herstelde die wel. Maar dat zou eventueel een probleem kunnen zijn mss bij bv een concert etc...
Natuurlijk waren het geen ideale omstandigheden en in den donker ook al was er wel heel wat licht. Heen en terug draaien is niet evident merk ik voor smartphone video camera's maar de pixel is wel de enige denk ik als ik mijn andere video's bekijk die effe last had van een bepaalde overgang en er toch mss nog meer ruis was.
Voorlopig vind ik de test minder geslaagd in den donker bij de pixel en dat kan dus toch een probleem zijn als je op Tomorrowland ofzo gaat gaan filmen.

[ Voor 25% gewijzigd door Reetkeverke op 24-10-2023 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Hey google werkt goed hier.
Maar ik kan u helaas niet helpen om uw probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Ben toch nog steeds erg blij met het inruilen van mijn s23 ultra voor mijn P8P zeg. Voor mijn gebruik is dit de veel betere telefoon vind ik. De hardware is meer dan goed genoeg voor mij (tuurlijk is die van de S23ultra een stuk beter) en de Pixel Android is fijner en consistenter dan de oneui.

Problemen die beschreven zijn met gestotter en weet ik wat heb ik dan ook gelukkig geen last van en de batterij gaat heerlijk lang mee

Vind alleen de AI foto dingen wat traag, misschien verandert dat nog iets maar veel gebruiken doe ik het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 18:48
digiben schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 01:42:
[mbr] * knip* Dit soort ongefundeerde insinuaties over steekpenningen zijn ongepast. [/]
Toch werkt het zo...
Zo velen dingen gezien met audio enzovoort.
Maar ja dat is met alles.
Maakt ook niet uit wat men er van denkt 🔆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
-TheNose- schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:40:
Ben toch nog steeds erg blij met het inruilen van mijn s23 ultra voor mijn P8P zeg. Voor mijn gebruik is dit de veel betere telefoon vind ik. De hardware is meer dan goed genoeg voor mij (tuurlijk is die van de S23ultra een stuk beter) en de Pixel Android is fijner en consistenter dan de oneui.

Problemen die beschreven zijn met gestotter en weet ik wat heb ik dan ook gelukkig geen last van en de batterij gaat heerlijk lang mee

Vind alleen de AI foto dingen wat traag, misschien verandert dat nog iets maar veel gebruiken doe ik het toch niet.
Traagheid vd AI zal volgens mij aan de ten3 liggen die niet zo snel ervoor is, denk ik althans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
Reetkeverke schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 01:07:
[...]

Traagheid vd AI zal volgens mij aan de ten3 liggen die niet zo snel ervoor is, denk ik althans.
Zou kunnen idd, kan ook omdat een deel via de Google servers gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianald
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05-2024
victor1701 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:22:
[...]

Hoeveel procent batterij verbruik verlies jij dan op je telefoon?
Gisterenavond op 97% flight mode en extreme batterij besparing aangezet, en nu (23u-6u) staat ie op 88%.

Ik dacht dat ik het achtergrond verbruik juist zou stoppen met extreme batterij besparing, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
christianald schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 06:16:
[...]

Gisterenavond op 97% flight mode en extreme batterij besparing aangezet, en nu (23u-6u) staat ie op 88%.

Ik dacht dat ik het achtergrond verbruik juist zou stoppen met extreme batterij besparing, iemand tips?
Ik zou niet zo snel weten welke hardware onderdeel of apps hier de boosdoeners zijn. Het allermakkelijkste zou zijn laad je batterij op tot 100% dan gaat de telefoon opnieuw bijhouden welke hardware en apps batterij gebruiken. Doe dit voordat je gaat slapen. Als je telefoon volledig is opgeladen trek de kabel uit he telefoon. En kijk de volgende ochtend in je instellingen bij batterij en bij batterij gebruik. Dan kun je pas zien wat de afgelopen nacht zich heeft afgespeeld op je telefoon.

Ik had afgelopen nacht ook voor mijzelf bijgebouden wat mijn telefoon afgelopen nacht heeft verbruikt. En dat is 0,7% per uur met wifi uit en 4g aan. Ik bedoel met 5g aan in de instellingen maar ik heb bij simyo alleen 4g aansluiting.

[ Voor 12% gewijzigd door victor1701 op 24-10-2023 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianald
victor1701 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 07:30:
[...]

Ik zou niet zo snel weten welke hardware onderdeel of apps hier de boosdoeners zijn. Het allermakkelijkste zou zijn laad je batterij op tot 100% dan gaat de telefoon opnieuw bijhouden welke hardware en apps batterij gebruiken. Doe dit voordat je gaat slapen. Als je telefoon volledig is opgeladen trek de kabel uit he telefoon. En kijk de volgende ochtend in je instellingen bij batterij en bij batterij gebruik. Dan kun je pas zien wat de afgelopen nacht zich heeft afgespeeld op je telefoon.

Ik had afgelopen nacht ook voor mijzelf bijgebouden wat mijn telefoon afgelopen nacht heeft verbruikt. En dat is 0,7% per uur met wifi uit en 4g aan. Ik bedoel met 5g aan in de instellingen maar ik heb bij simyo alleen 4g aansluiting.
Dank, toch begrijp ik het nog steeds niet helemaal. Want je zou denk dat nagenoeg alle apps restricted zijn met extreme batterij besparing + flight mode.

Het zou imo zo handig zijn dit sluipverbruik's nachts te verbeteren, dan begin je tenminste echt met een (semi -) volle batterij aan je dag. Het is zonde om 10% kwijt te raken als je letterlijk niets met je telefoon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
christianald schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 06:16:
[...]

Zal toch ergens een app moeten zijn denk ik? Ik legde mijn telefoon neer om 0:00 met 45% en vanmorgen was hij 43%, geen flightmode niks. Zelfs geen dnd of bedtime of whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
-TheNose- schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:36:
[...]

Zal toch ergens een app moeten zijn denk ik? Ik legde mijn telefoon neer om 0:00 met 45% en vanmorgen was hij 43%, geen flightmode niks. Zelfs geen dnd of bedtime of whatever.
Wauw dat vind ik knap hoeveel uur was jouw nachtrust dan? En heb je niet of wel social media apps op je telefoon draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Iets meer informatie over haperingen tijdens scrollen op de pixel 8 reeks. Blijkbaar heeft een soortgelijk probleem zich afgespeeld op de pixel 7 telefoons. Maar google had dat in februari grotendeels verholpen. Er is volgens dit artikel nog geen indicatie wanneer het probleem op de pixel 8 wordt opgelost door google.

https://9to5google.com/20...e-pixel-8-scrolling-poll/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
-TheNose- schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:40:

lol bro what? wat was er mis met de 23u? das toch op veel gebieden beter dan de p8pro?

ging die kiezen moest ik het design/samsung ui liken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
Reetkeverke schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:49:
[...]

Ik heb de z fold5 gehad, kan zijn die oneplus beter is maar ik miste de normale smartphone die licht in de hand voelt en niet lomp is en makkelijk is om te typen met je voorscherm enz...
Tis allemaal mooi e die folds maarja.....'
Ik heb daar enorm mijn broek aangescheurd: 1900 lappen, 3 weken later 1250 maar van gekregen zeg.
+ bol.com deed die prijs in sneltempo zakken ppff, van 1900 dus mijn model naar 1475€ in max 4 weken tijd e zeg, gadver.

Een fold phone is alleen maar de moeite als je het open doet. Maar voor het gemak , toch maar liever een gewone smartphone ;). Maar ieder moet die keuze voor zichzelf maken.

Ik hoop dat je niet hetzelfde zal mee maken als mij.
Als je thuis zit is a nog niks. Tis maar 1ls je van huis weg bent vindk, ik check dan snel alles als ik bv 5min bij de bakker moet wachten, das echt niet zo handig met een fold, je zit met een dubbele dikte van phone in de hand.
ja klopt, enerzijds die prijs, anderzijds, hoe vaak klap je dat open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-09 16:44
Otto Jans schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:38:

Boeiend artikel:

Zeker interessant! Kan ook wel beamen dat de foto's over het algemeen erg indrukwekkend zijn. En eerlijk gezegd ben ik ook wel erg gecharmeerd van de video's. 4k 60fps video's zijn echt bijzonder mooi (met voldoende licht, als het te donker wordt, neemt de kwaliteit wel af)

Het enige is dat de portret functie niet altijd de foto's maakt die ik wil. Maar als ze wel lukken, zijn ze om door een ringetje te halen. ;)

Deze uitslag is op wel opmerkelijk, had wel verwacht dat de iPhone beter zou scoren. Maar altijd fijn om te contstateren als eigenaar van een P8P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
victor1701 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:47:
[...]

Wauw dat vind ik knap hoeveel uur was jouw nachtrust dan? En heb je niet of wel social media apps op je telefoon draaien?
Helaas maar 6 uurtjes en enige social media die ik heb draaien is Instagram voor mijn praktijk. Heb wel van alle apps de notificaties aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Otto Jans schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:38:

Boeiend artikel:

Inderdaad leuk om te zien. Inderdaad met de hoofd camera lens kun je fantastische mooie plaatjes mee maken. En zover ik kon zien werd in dat artikel alleen de hoofd camera lenzen gebruikt van alle 3 de telefoons. Maar daar ligt het probleem niet bij de pixel 8. De meeste kritiek valt op de portret modes bij de pixel 8 waar de bokeh effect bij complexe achtergronden flinke steken laat vallen. En de stabilisatie bij videos achterloopt op de concurrentie. Daarbij is de video kwaliteit ook minder tenopzichte van de concurentie.

Niet dat ik ontevreden ben met mijn pixel 8 pro. Maar ik hoop toch echt dat google tenminste de bokeh effect verbetert doormiddel van een software fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
kingpol schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:28:
[...]

lol bro what? wat was er mis met de 23u? das toch op veel gebieden beter dan de p8pro?

ging die kiezen moest ik het design/samsung ui liken
Het is niet dat er iets mis is met de telefoon, ik zeg zelfs dat die wat hardware betreft veelal superieur is aan de P8P. Ik vind hem voor mijn gebruik niet fijn.

Even wat context/achtergrond:
Tot aan de iPhone 4S ben ik altijd android gebruiker van het eerste uur geweest (begonnen met de HTC's), altijd fan geweest van zoveel mogelijk stock android ipv alle schillen en toeters en bellen die fabrikanten er overheen gooien. Vanaf de iPhone 4S tot aan de iPhone 12 pro tussen door enkel een keer een Nexus (5) en een samsung note gehad. Nooit fan geweest van de drang van Samsung om overal een eigen app en die van 2 andere fabrikanten mee te leveren. Toen mijn 12 pro slechter begon te laden na 3,5 jaar intensief gebruik (de poort niet de accu) besloot ik hem aan Rebuy te slijten en weereens voor Android te gaan, waarom? IOS begint mega saai te worden en daar voelde een iPhone 15 slechts als een heel kleine stap tov mijn 12 pro. Daarom naar android gegaan en vanwege de geweldige reviews en de vele clickbait "long time iPhone user switches to..." filmpjes besloten Samsung weer een kans te geven.

Na een week voelde ik me compleet verdwaald op de ultra met zoveel hoepels om door te springen en zoveel apps en mogelijkheden dat ik er gek van werd. Een Google account en een Samsung account oh en liefst ook een MS account want Samsung cloud is dood. Allerlei apps die moesten connecten, Samsung die je aan alle kanten dood gooit met of je nog andere diensten, producten whatever van ze wil kopen. Ik vond dat bloed irritant. Zou vast allemaal aangepast kunnen worden, maar bij een iPhone werkt het gewoon, hoef ik me niet blind te zoeken. Het is logisch en geen chaos.

Diezelfde ervaring als bij de iphone heb ik bij Pixel Android wel, Google account inloggen en gaan, alles werkt, is logisch, animaties voegen wat toe en de hardware is gewoon dikke prima.

Dus S23U prima telefoon, maar geef mij voor mijn gebruik de Pixel maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
Bomb-el schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:47:
[...]

Zeker interessant! Kan ook wel beamen dat de foto's over het algemeen erg indrukwekkend zijn. En eerlijk gezegd ben ik ook wel erg gecharmeerd van de video's. 4k 60fps video's zijn echt bijzonder mooi (met voldoende licht, als het te donker wordt, neemt de kwaliteit wel af)

Het enige is dat de portret functie niet altijd de foto's maakt die ik wil. Maar als ze wel lukken, zijn ze om door een ringetje te halen. ;)

Deze uitslag is op wel opmerkelijk, had wel verwacht dat de iPhone beter zou scoren. Maar altijd fijn om te contstateren als eigenaar van een P8P :P
ik zie dus bitterweinig verschil tussen al die cameras lol, ben wel blij met de resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
kingpol schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:10:
[...]

ik zie dus bitterweinig verschil tussen al die cameras lol, ben wel blij met de resultaten
Moet ook je hobby maar zijn om al die foto's naast elkaar te gaan bekijken welke net een tikje beter is. Of het nu de top Samsung, top iPhone of top Pixel is...het ontloopt elkaar maar bar weinig.

Tot je een foto van de maan gaat maken natuurlijk, dan is Samsung king. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
-TheNose- schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:35:
[...]

Moet ook je hobby maar zijn om al die foto's naast elkaar te gaan bekijken welke net een tikje beter is. Of het nu de top Samsung, top iPhone of top Pixel is...het ontloopt elkaar maar bar weinig.

Tot je een foto van de maan gaat maken natuurlijk, dan is Samsung king. :+
tenzij je de airplane mode aanzet lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
kingpol schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:14:
[...]

tenzij je de airplane mode aanzet lol
_/-\o_

De AI snufjes gaan bij elke telefoon door de cloud, maar snap je punt, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Chrome op mijn P8 blijft maar crashen... :(
Al een paar keer cache/gegevens/updates verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helpt allemaal niet helaas.
Nu maar Firefox geïnstalleerd, die crasht in ieder geval niet. Werkt alleen iets minder fijn dan Chrome.

Als Chrome crasht dan sluit de crash melding vrijwel gelijktijdig mee. Ik heb in de instellingen het vinkje aangezet dat crashmeldingen zichtbaar moeten worden als er een app crasht. Geen idee of er ergens een log opgeslagen wordt.

Verder een erg fijne telefoon. Vrijwel even groot als mijn oude Pixel 3a, maar veel beter scherm en accu.

[ Voor 24% gewijzigd door Paling1 op 24-10-2023 11:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuktop
Paling1 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:42:
Dat is irritant zeg, dat soort gedoe wil je niet! Ik kwam dit draadje tegen op Reddit, misschien staat daar wat nuttigs bij?
https://www.reddit.com/r/...ervices_if_your_pixel_is/
Carrier Services-update should be waiting in the play store & then just clear cache/data of android system WebView and then restart your device. And you should be good.
The full fix seems to be clear cache data for WebView, uninstall reinstall chrome, and then uninstall reinstall carrier services. This is based on what everyone else on Reddit seems to be saying currently. And then finally restart your device.
Maybe try going to Google play, and hit uninstall, the app is still installed but it deleted the bugged update. Works for me, will come back and say if it still crashes again
...
This worked for me as well. Specifically for the "carrier services" app.
Update: no longer worked for me. Chrome uninstall/re-update seemed to help.
...
Yes I realized later, chrome and WebView need to also be cleaned, so uninstall/reinstall & clear cache and data for both then a device restart seems to work better.

[ Voor 23% gewijzigd door Tuktop op 24-10-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 08:30
Paling1 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:42:
Al een paar keer cache/gegevens/updates verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helpt allemaal niet helaas.
Nu maar Firefox geïnstalleerd, die crasht in ieder geval niet. Werkt alleen iets minder fijn dan Chrome.

Als Chrome crasht dan sluit de crash melding vrijwel gelijktijdig mee. Ik heb in de instellingen het vinkje aangezet dat crashmeldingen zichtbaar moeten worden als er een app crasht. Geen idee of er ergens een log opgeslagen wordt.

Verder een erg fijne telefoon. Vrijwel even groot als mijn oude Pixel 3a, maar veel beter scherm en accu.
Installeer de MS Edge browser. Zelfde core, alleen daar heb je geen problemen mee. Been there, done that!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@Tuktop
Net die stappen uit je 2e quote uitgevoerd. Even afwachten of het blijft werken nu. Duurde soms een aantal uur na het herinstalleren voordat de problemen weer terug kwamen.

@micheldenhaag
Zou een laatste optie kunnen zijn. Firefox werkt een beetje anders dan Chrome, maar daar kan ik misschien wel aan wennen.

Ik gebruikte tot nu altijd Blokada om advertenties te blokken. Maar in Firefox heb ik nu de uBlock add-on geinstalleerd. Die werkt op mijn PC ook wel lekker. Blokada heeft soms wat quirks, maar werkt eigenlijk wel lekker. Add-ons in Chrome kunnen helaas niet...
Blokada heb ik nu uit staan. Ik ga eens testen wat nu lekkerder werkt voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Paling1 op 24-10-2023 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Ik heb het hier gepost: overdag is de video camera goed maar er zijn er een paar die beter zijn nog, ik kan het weten, ik heb al meerdere getest, ook op YouTube gezet etc... Ik kan steeds vergelijken.

Dus de video kwaliteit overdag is goed maar niet de beste. Het in en uitzoomen is niet goed bij de pixel, gelukkig heb je dat niet constant nodig.
Het inzoomen zelf, de kwaliteit bij de pixel is bv beter dan bij de S23 van samsung. Dus dat is wel leuk meegenomen.
Het geluid moet ik nog testen als het heel luid staat zoals bij een concert want ook dat moet goed zijn.

Dan 's nachts video recording is toch wat minder goed dan bij een aantal andere merken. Veel ruis op en een licht verpeste ook een stuk vh beeld en kort erna plots enorme ruis die kort later door naar een andere kant te bewegen plots weer weg was.

De stabiliteit vd camera is goed hoor, ik film met een selfiestick en ondertussen wandel ik ook en de stabiliteit is wel goed moet ik zeggen.

Er is dus nog wat werk aan de video camera.
Hopen dat die video boost een verschil kan maken.

Ikzelf ben natuurlijk ene die veeleisend is & nu net de video camera heel belangrijk vind. Voor wie dat niet veel gebruikt en dat niet echt prioriteit vind die zo goed met de pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:58
Reetkeverke schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:23:
Ik heb het hier gepost: overdag is de video camera goed maar er zijn er een paar die beter zijn nog, ik kan het weten, ik heb al meerdere getest, ook op YouTube gezet etc... Ik kan steeds vergelijken.

Dus de video kwaliteit overdag is goed maar niet de beste. Het in en uitzoomen is niet goed bij de pixel, gelukkig heb je dat niet constant nodig.
Het inzoomen zelf, de kwaliteit bij de pixel is bv beter dan bij de S23 van samsung. Dus dat is wel leuk meegenomen.
Het geluid moet ik nog testen als het heel luid staat zoals bij een concert want ook dat moet goed zijn.

Dan 's nachts video recording is toch wat minder goed dan bij een aantal andere merken. Veel ruis op en een licht verpeste ook een stuk vh beeld en kort erna plots enorme ruis die kort later door naar een andere kant te bewegen plots weer weg was.

De stabiliteit vd camera is goed hoor, ik film met een selfiestick en ondertussen wandel ik ook en de stabiliteit is wel goed moet ik zeggen.

Er is dus nog wat werk aan de video camera.
Hopen dat die video boost een verschil kan maken.

Ikzelf ben natuurlijk ene die veeleisend is & nu net de video camera heel belangrijk vind. Voor wie dat niet veel gebruikt en dat niet echt prioriteit vind die zo goed met de pixel.
welk youtube kanaal hebben we het dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:05
Komende van de S23 Ultra en Honor Magic 5 Pro:
Na ruim een week is de accuduur toch echt heel erg matig nog steeds. (P8P)

Gisteren 1u51m SOT van 100%-23%, 16u42m standby. Ongeveer 60% op 5G (vooral op zelfde plek), de rest op WiFi thuis. Beide gewoon goed bereik. Geen gaming, alleen webbrowsen, social media en enkele speedtests, zelfde gebruik als met de S23 Ultra en Honor.
Enkele dagen terug 100-20% met 2u25m SOT. Zelfde gebruik.
Heb dit de laatste jaren niet meer meegemaakt, zulke slechte accuduur.

Gemiddelde standby ontladen in AccuBattery steekt nog op -3.3%/uur (gemiddelde sinds ik hem heb). De Honor was dat bijvoorbeeld -2.0%/uur. Plus dat de actieve percentage -12,2%/uur is en bij de Honor -8%/uur was.

Wat ik ook echt merk is het slechte bereik. Op mijn gebruikelijke plekken haal ik duidelijk minder snelheid, bijvoorbeeld op een plek waar ik normaal 50-80 haal, haal ik met de Pixel hooguit 20. Het enige wat wel erg goed is, is de maximumsnelheid dichtbij de mast. Maar daar zijn Exynos modems sowieso erg goed in.

De meetlat is nu ook echt een stuk hoger geworden; de 8 Gen 2 telefoons zijn gewoon super zuinig tov vorige generaties. En de Tensor G3 is dat gewoon totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
vandeven66 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:31:
Komende van de S23 Ultra en Honor Magic 5 Pro:
Na ruim een week is de accuduur toch echt heel erg matig nog steeds. (P8P)

Gisteren 1u51m SOT van 100%-23%, 16u42m standby. Ongeveer 60% op 5G (vooral op zelfde plek), de rest op WiFi thuis. Beide gewoon goed bereik. Geen gaming, alleen webbrowsen, social media en enkele speedtests, zelfde gebruik als met de S23 Ultra en Honor.
Enkele dagen terug 100-20% met 2u25m SOT. Zelfde gebruik.
Heb dit de laatste jaren niet meer meegemaakt, zulke slechte accuduur.

Gemiddelde standby ontladen in AccuBattery steekt nog op -3.3%/uur (gemiddelde sinds ik hem heb). De Honor was dat bijvoorbeeld -2.0%/uur. Plus dat de actieve percentage -12,2%/uur is en bij de Honor -8%/uur was.

Wat ik ook echt merk is het slechte bereik. Op mijn gebruikelijke plekken haal ik duidelijk minder snelheid, bijvoorbeeld op een plek waar ik normaal 50-80 haal, haal ik met de Pixel hooguit 20. Het enige wat wel erg goed is, is de maximumsnelheid dichtbij de mast. Maar daar zijn Exynos modems sowieso erg goed in.

De meetlat is nu ook echt een stuk hoger geworden; de 8 Gen 2 telefoons zijn gewoon super zuinig tov vorige generaties. En de Tensor G3 is dat gewoon totaal niet.
Hmm hier lijkt toch ergens iets niet goed te gaan inderdaad.

Ter vergelijking: op wifi haalde ik 10 uur, op (alleen maar) 5g net geen 8. Dus daar zit verschil in, maar niet zó veel.
Een speedtest gaf ongeveer 50Mbps aan, bereik was vrij matig.

Wat geven de battery stats aan bij jou qua verbruik van apps en processen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
vaagisdenaam schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:50:
[...]

Hmm hier lijkt toch ergens iets niet goed te gaan inderdaad.

Ter vergelijking: op wifi haalde ik 10 uur, op (alleen maar) 5g net geen 8. Dus daar zit verschil in, maar niet zó veel.
Een speedtest gaf ongeveer 50Mbps aan, bereik was vrij matig.

Wat geven de battery stats aan bij jou qua verbruik van apps en processen?
Niets bijzonders. Gewoon de apps die ik gebruik stonden bovenaan, WhatsApp, Foto's, Bankieren, TikTok etc.
Geen duidelijke drainers. Overigens in mijn ervaring kloppen die stats sowieso nooit, tenzij er echt iets flink batterij verbruikt.

Vandaag was ik thuis dus is niet echt een goede meting, morgen zal ik weer een vergelijkbare dag hebben als gisteren, ben benieuwd of het dan beter gaat. Maar vandaag: 1h14m SOT van 8h, 78% over. -1.2%/uur standby, -10%/uur screen on. Stuk zuiniger natuurlijk door WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Misschien is de 5g dekking heel brak. Je kunt proberen om in de instellingen van je sim kaart de voorkeur op 4g te zetten?

Er zit een heel groot verschil tussen wifi en 5g, dus het netwerk zal er dan iets mee te maken hebben. Vandaar dat ik eens een dag op 4g zou proberen. Hij schakelt nog steeds naar 5g als dat beter is, maar de voorkeur staat dan op 4g zodat hij niet met slecht bereik koste wat kost 5g wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
vandeven66 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:18:
[...]
Vandaag was ik thuis dus is niet echt een goede meting, morgen zal ik weer een vergelijkbare dag hebben als gisteren, ben benieuwd of het dan beter gaat. Maar vandaag: 1h14m SOT van 8h, 78% over. -1.2%/uur standby, -10%/uur screen on. Stuk zuiniger natuurlijk door WiFi.
Als je dat extrapoleert kom je op 5,5 uur SoT bij 36 uur. Dat is dan weer niet zo zorgwekkend, moet je erg je best doen om dat in een dag leeg te krijgen. Hoewel ik ook betere cijfers heb gezien op dit forum.

Ik zou inderdaad bij wijze van test eens 4G forceren, kijken of dat een wezenlijk verschil maakt. Je zou vervolgens ook wat speedtests kunnen doen tussen 4G en 5G, wellicht is het niet de moeite als het wel veel accutijd scheelt? Niet ideaal, maar wel de moeite waard om te onderzoeken en dan kun je op basis daarvan beslissen of je het toestel wilt houden of niet.

Sowieso zou ik het trouwens als feedback geven aan Google, wellicht kan er softwarematig nog e.e.a. verbeterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
De mensen die hem gepreorderd hebben, hebben nog tot 27 oktober (aanstaande vrijdag) om te retourneren.

Zou jammer zijn als je toch niet geheel tevreden bent, en er na deze datum wel aan vastzit. Imho teveel geld voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
vaagisdenaam schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:24:
Misschien is de 5g dekking heel brak. Je kunt proberen om in de instellingen van je sim kaart de voorkeur op 4g te zetten?

Er zit een heel groot verschil tussen wifi en 5g, dus het netwerk zal er dan iets mee te maken hebben. Vandaar dat ik eens een dag op 4g zou proberen. Hij schakelt nog steeds naar 5g als dat beter is, maar de voorkeur staat dan op 4g zodat hij niet met slecht bereik koste wat kost 5g wil houden.
4G zal ongetwijfeld beter zijn, maar ik vind het ook interessant om het netwerk te monitoren, speedtesten te doen etc. Hiervoor gebruik ik NetMonster, wat best wel wat batterij kost. Maar, dit gebruik ik maar 1x per 2 uur en doe ik met iedere telefoon die ik heb.
Praktisch gezien zit er nu tussen 4G/5G weinig verschil, dus voor de gemiddelde gebruiker zou ik dan ook echt zeggen: gebruik 4G. De Exynos modem kan meer carrier band combinaties maken dan de Qualcomm modems; dus heel veel winst haal je niet met die extra n28 5G carrier.

Maar veel accuverschil tussen 4G en 5G is wel echt niet meer van deze tijd, bij de 8 Gen 2 scheelt het nog maar amper qua batterij en ook bij de Apple A16/A17 (maar die gebruiken hetzelfde modem)
Tuktop schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:33:
[...]

Als je dat extrapoleert kom je op 5,5 uur SoT bij 36 uur. Dat is dan weer niet zo zorgwekkend, moet je erg je best doen om dat in een dag leeg te krijgen. Hoewel ik ook betere cijfers heb gezien op dit forum.

Ik zou inderdaad bij wijze van test eens 4G forceren, kijken of dat een wezenlijk verschil maakt. Je zou vervolgens ook wat speedtests kunnen doen tussen 4G en 5G, wellicht is het niet de moeite als het wel veel accutijd scheelt? Niet ideaal, maar wel de moeite waard om te onderzoeken en dan kun je op basis daarvan beslissen of je het toestel wilt houden of niet.

Sowieso zou ik het trouwens als feedback geven aan Google, wellicht kan er softwarematig nog e.e.a. verbeterd worden.
Maar dit is natuurlijk WiFi gebruik, dat doet iedere telefoon wel goed.

Ik vermoed dat er softwarematig nog wel wat te halen is, aangezien bij mij de Pixel 7 Pro ook betere accuduur had. Maar beter dan dat zal het denk ik nooit worden, zeker niet op 4G/5G.

Toch echt wel iets om rekening mee te houden als je de Pixel 8 Pro koopt en op veel plekken zonder WiFi komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
vandeven66 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:57:
[...]

4G zal ongetwijfeld beter zijn, maar ik vind het ook interessant om het netwerk te monitoren, speedtesten te doen etc. Hiervoor gebruik ik NetMonster, wat best wel wat batterij kost. Maar, dit gebruik ik maar 1x per 2 uur en doe ik met iedere telefoon die ik heb.
Praktisch gezien zit er nu tussen 4G/5G weinig verschil, dus voor de gemiddelde gebruiker zou ik dan ook echt zeggen: gebruik 4G. De Exynos modem kan meer carrier band combinaties maken dan de Qualcomm modems; dus heel veel winst haal je niet met die extra n28 5G carrier.

Maar veel accuverschil tussen 4G en 5G is wel echt niet meer van deze tijd, bij de 8 Gen 2 scheelt het nog maar amper qua batterij en ook bij de Apple A16/A17 (maar die gebruiken hetzelfde modem)
Mijn Pixel 8 is gisteravond opgeladen tot 100% en draait tot 18:30 uur vandaag op 4G only, 15% eruit. In mijn geval echt niet slechter dan de Motorola Edge 30 Neo waar ik vandaan kwam.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianald
-TheNose- schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:36:
[...]

Ik zou niet weten welke app het dan zou moeten zijn, want je zou denken dat background battery usage uitschakeld moet zijn met extreme batterij besparing?
Ik heb daar in elk geval geen extra apps toestemming gegeven, dus dan zou het een van die standaard apps moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-09 16:59
GrapheneOS heeft nu een stable versie voor de Pixel 8 (Pro). Ook de displayport werkt volgens de devs :)

https://discuss.grapheneo...-8-pro-releases-available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Popcorna schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:52:
De mensen die hem gepreorderd hebben, hebben nog tot 27 oktober (aanstaande vrijdag) om te retourneren.

Zou jammer zijn als je toch niet geheel tevreden bent, en er na deze datum wel aan vastzit. Imho teveel geld voor.
Niet bij Belsimpel gelukkig. Maar ik ga hem inderdaad ook retourneren deze week. Niet tevreden om meerdere redenen, erg jammer.

S23 ultra gaat het denk ik worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
J3roen schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:04:
[...]

Niet bij Belsimpel gelukkig. Maar ik ga hem inderdaad ook retourneren deze week. Niet tevreden om meerdere redenen, erg jammer.

S23 ultra gaat het denk ik worden.
Ah wat jammer dat je ontevreden bent. Wat zijn jouw klachten over de pixel 8?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Tuktop schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:48:
[...]

Dat is irritant zeg, dat soort gedoe wil je niet! Ik kwam dit draadje tegen op Reddit, misschien staat daar wat nuttigs bij?
https://www.reddit.com/r/...ervices_if_your_pixel_is/

[...]
The full fix seems to be clear cache data for WebView, uninstall reinstall chrome, and then uninstall reinstall carrier services. This is based on what everyone else on Reddit seems to be saying currently. And then finally restart your device.
Het lijkt erop dat dit de oplossing was. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

victor1701 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:10:
[...]

Ah wat jammer dat je ontevreden bent. Wat zijn jouw klachten over de pixel 8?
Zeker! Ik wilde echt graag dat het anders was.

Het scherm kan ik niet aan wennen. De kleuren zijn voor mij persoonlijk te flets (ook al zou het objectief gezien juist correct zijn). De scrolling lag valt mij heel er op in verschillende apps. De selfie camera vind ik tegenvallen; onnatuurlijk en grauw in sommige omstandigheden.

Daarnaast niet onbelangrijk de batterij; ik ben op dit moment op een stedentrip en gebruik hem relatief weinig op foto's maken na. SoT vrij beperkt en toch eindig ik op 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
J3roen schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:26:
[...]

Het scherm kan ik niet aan wennen. De kleuren zijn voor mij persoonlijk te flets (ook al zou het objectief gezien juist correct zijn). De scrolling lag valt mij heel er op in verschillende apps. De selfie camera vind ik tegenvallen; onnatuurlijk en grauw in sommige omstandigheden.

Daarnaast niet onbelangrijk de batterij; ik ben op dit moment op een stedentrip en gebruik hem relatief weinig op foto's maken na. SoT vrij beperkt en toch eindig ik op 10%.
Heb je scherm op aanpasbaar of natuurlijk staan?
Gebruik je bluetooth, nfc dat kan aardig schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

victor1701 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:06:
[...]

Heb je scherm op aanpasbaar of natuurlijk staan?
Gebruik je bluetooth, nfc dat kan aardig schelen.
Staat op adaptive inderdaad. NFC en bluetooth staat aan maar mijns inziens moet dat gewoon kunnen. Bedankt iig voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
@J3roen

Zeker moet dat kunnen. Maar ondanks dat het bijvoorbeeld bluetooth de meest recente tech is omdat de pixel 8 bluetooth 5.3 versie heeft. Doen al deze draadloze systemen bijelkaar een aanslag op de batterij. Als je ze niet gebruikt lijkt mij het zonde om ze aan te laten staan. Ik ben nu deze week 4 testjes aan het draaien. 2 met alleen mobiel gsm verbruik met de rest alles uit behalve gps. En een mobiele gsm verbruik met default alles aan. Het zelfde met wifi.

Tot nu toe afgelopen nacht maar 2% batterij vermogen verloren over 10 uur tijd.

Eergister ochtend wat fotos gemaakt van de mistige ochtend en camera app totaal 17 minuten open geweest over de hele ochtend en toch meer dan 33% batterij vermogen verloren. Dit komt omdat natuurlijk de tensor 3 chip aan de slag moet om iedere foto die je schiet te bewerken. Bij de hardware informatie van de batterij tab stond cpu op 43% van totale verbruik ten opzichte van andere hardware.

Maar de vraag is natuurlijk of het energie verbruik bij andere vergelijkbare camera telefoons beter aan toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Ik moet wel zeggen inderdaad, de eerste 3-4 dagen dat ik de Pixel 8 Pro had en de trein naar Duitsland had gepakt, daar 2 volle dagen vertoefd, lopen, metro etc, en daarna weer de trein terug, dat de batterij dat niet fijn vond. Zodra ik weer thuis was en tot nu aan toe heeft de batterij zich voorbeeldig gedragen. Het heeft denk ik echt wel wat te maken met het constant switchen van masten oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micheldenhaag
Voor de Watch 2 en P8P combi-gebruikers: ik heb ontdekt dat sommige functies lijken aan te staan (toggles) en toch niet werken. Zoals bijvoorbeeld de gesyncte 'not disturb' functie van watch naar telefoon en andersom. Hoe stom het ook klinkt, even toggelen van settings op de telefoon loste al die problemen op. Tenminste, bij mij.

What you see is dus niet altijd what you get!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• preske
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-07 16:00
Paling1 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:14:
@Tuktop
Net die stappen uit je 2e quote uitgevoerd. Even afwachten of het blijft werken nu. Duurde soms een aantal uur na het herinstalleren voordat de problemen weer terug kwamen.

@micheldenhaag
Zou een laatste optie kunnen zijn. Firefox werkt een beetje anders dan Chrome, maar daar kan ik misschien wel aan wennen.

Ik gebruikte tot nu altijd Blokada om advertenties te blokken. Maar in Firefox heb ik nu de uBlock add-on geinstalleerd. Die werkt op mijn PC ook wel lekker. Blokada heeft soms wat quirks, maar werkt eigenlijk wel lekker. Add-ons in Chrome kunnen helaas niet...
Blokada heb ik nu uit staan. Ik ga eens testen wat nu lekkerder werkt voor mij.
Kiwi browser is ook gebasseerd op Chrome, maar werkt wél met chrome addons.
het is wel allemaal wat omslachtig om het te doe werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@preske
Dank voor de tip!
Ik ben er inmiddels achter dat add-ons een belangrijk nadeel hebben ten opzichte van Blokada.
Ze werken namelijk alleen in de browser.
Blokada blokkeert ook bij andere apps een heleboel storende reclame... Die heb ik dus toch maar weer aan gezet.
Maar goed dat geldt alleen voor de addblocker add-ons. Er zijn natuurlijk nog veel meer handige add-ons beschikbaar.
Ik ga voorlopig even verder met Firefox. Kijken of ik buiten ublock nog meer add-ons nodig heb...

[ Voor 4% gewijzigd door Paling1 op 25-10-2023 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 14:45
Anders kan ik de DuckDuckGo browser wel aanbevelen! Die heeft ook ingebouwde adblocker en anti tracking (ook voor andere apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Ik krijg van veel mensen te horen dat ik slecht verstaanbaar ben.
Geluid stottert steeds. Hebben meer mensen last hiervan? (pixel 8 pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingpol
C6DL schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:17:
spreek je met een zwaar dialect?

via whatsapp of gewone calls?

geen issues gehad voorlopig ermee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:46

spaceboy

Op grote hoogte

Ik bel niet met jou, dus ik heb er geen last van :D

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik kreeg dit zojuist te horen bij gebruik van mijn oordopjes zodra ik wegliep bij mijn telefoon. Dan is mijn eerste vermoeden dat de oordopjes alleen het geluid doen, maar dat de telefoon mic nog gebruikt werd... Gebruikte jij ook oordopjes? Ik gebruik Samsung Galaxy Buds Pro.

[ Voor 6% gewijzigd door Helsie op 25-10-2023 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
victor1701 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:51:
@J3roen

Zeker moet dat kunnen. Maar ondanks dat het bijvoorbeeld bluetooth de meest recente tech is omdat de pixel 8 bluetooth 5.3 versie heeft. Doen al deze draadloze systemen bijelkaar een aanslag op de batterij. Als je ze niet gebruikt lijkt mij het zonde om ze aan te laten staan. Ik ben nu deze week 4 testjes aan het draaien. 2 met alleen mobiel gsm verbruik met de rest alles uit behalve gps. En een mobiele gsm verbruik met default alles aan. Het zelfde met wifi.

Tot nu toe afgelopen nacht maar 2% batterij vermogen verloren over 10 uur tijd.

Eergister ochtend wat fotos gemaakt van de mistige ochtend en camera app totaal 17 minuten open geweest over de hele ochtend en toch meer dan 33% batterij vermogen verloren. Dit komt omdat natuurlijk de tensor 3 chip aan de slag moet om iedere foto die je schiet te bewerken. Bij de hardware informatie van de batterij tab stond cpu op 43% van totale verbruik ten opzichte van andere hardware.

Maar de vraag is natuurlijk of het energie verbruik bij andere vergelijkbare camera telefoons beter aan toe gaat.
Huh wat? Bluetooth een aanslag op de batterij? Nee hoor die vlieger gaat al een aantal jaren niet meer op bij de laatste chipsets/versies bluetooth, integendeel. Je koopt een flagship voor premium prijs, dan wil je ook gewoon constant verbonden zijn met je wearable, auto en kunnen betalen zonder te moeten togglen. En die testen vind ik compleet zinloos, je koopt een flagship gsm om hem heel de dag te kunnen gebruiken, niet om constant op de batterij te moeten letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Cloclo100 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:04:
[...]

Huh wat? Bluetooth een aanslag op de batterij? Nee hoor die vlieger gaat al een aantal jaren niet meer op bij de laatste chipsets/versies bluetooth, integendeel. Je koopt een flagship voor premium prijs, dan wil je ook gewoon constant verbonden zijn met je wearable, auto en kunnen betalen zonder te moeten togglen. En die testen vind ik compleet zinloos, je koopt een flagship gsm om hem heel de dag te kunnen gebruiken, niet om constant op de batterij te moeten letten.
Misschien was het woord aanslag te groot woord. Maar waar ik op doelde is dat ik aan het kijken ben hoeveel meer vermogen verbruikt wordt als je al deze draadloze tech aan laat staan. Misschien is het zo nihil dat het niet de moeite is om het allemaal uit te schakelen als je het toch niet gebruikt. En misschien is er een zekere noemenswaardige meer verbruik. Daar kom ik over 2 dagen achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
spaceboy schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:47:
[...]

Ik bel niet met jou, dus ik heb er geen last van :D
We kunnen wel even met elkaar bellen hoor 😉

Nee zonder oordopjes overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
J3roen schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:26:
[...]

Als je graag de onnatuurlijke knal kleuren van Samsung hebt dan is een pixel of een iPhone lastig aan te wennen natuurlijk. Puur persoonlijke voorkeur en duidelijk dat je dan een keus moet maken die voor jou goed is.

Veel plezier met de S23! Ik heb de omgekeerde weg bewandeld. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Cloclo100 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:04:
[...]

Ben ik het mee oneens. Bij iedere mobiel (wat de chipset ook is) is je batterijverbruik hoger bij Bluetooth en ook locatie snoept accu. Kan je wel ontkennen, maar is niet zo. Ben het wel met je eens dat de Tensor chips in de Pixel telefoons dan niet het juiste is als je locatie, WiFi, bluetooth en NFC "allways on" wil laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:50
micheldenhaag schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:56:
Voor de Watch 2 en P8P combi-gebruikers: ik heb ontdekt dat sommige functies lijken aan te staan (toggles) en toch niet werken. Zoals bijvoorbeeld de gesyncte 'not disturb' functie van watch naar telefoon en andersom. Hoe stom het ook klinkt, even toggelen van settings op de telefoon loste al die problemen op. Tenminste, bij mij.

What you see is dus niet altijd what you get!
Hmm waar vind ik deze toggle/setting op mijn telefoon? Werkt hier namelijk ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
Soundwork schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:50:
[...]

Ben ik het mee oneens. Bij iedere mobiel (wat de chipset ook is) is je batterijverbruik hoger bij Bluetooth en ook locatie snoept accu. Kan je wel ontkennen, maar is niet zo. Ben het wel met je eens dat de Tensor chips in de Pixel telefoons dan niet het juiste is als je locatie, WiFi, bluetooth en NFC "allways on" wil laten.
Vroeger ja, nu al jaren niet meer.

https://www.ad.nl/tech/mo...met%20draadloze%20oortjes.

"Wanneer je de bluetooth-connectie van je telefoon aan laat staan, kost dat je over een dag zo’n 2 procent meer batterijverbruik dan wanneer je de verbinding uitgeschakeld hebt. In deze situatie is de smartphone niet verbonden met een ander apparaat via bluetooth.

Wanneer je wel verbonden bent met draadloze oortjes om muziek te luisteren, is het verbruik ook nauwelijks meer. Je smartphone verbruikt dan slechts 0,2 procent meer batterij.

Wat misschien nog wel het meest opvallend is, is dat je telefoon de meeste stroom verbruikt wanneer bluetooth aanstaat, maar niet verbonden is met een ander apparaat. Het verbruik is dan 1,6 procent hoger dan wanneer je telefoon verbonden is met draadloze oortjes."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micheldenhaag
outlandos schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:00:
[...]

Hmm waar vind ik deze toggle/setting op mijn telefoon? Werkt hier namelijk ook niet.
in de Google Watch app > Meldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Cloclo100 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:11:
[...]

Vroeger ja, nu al jaren niet meer.

https://www.ad.nl/tech/mo...met%20draadloze%20oortjes.

"Wanneer je de bluetooth-connectie van je telefoon aan laat staan, kost dat je over een dag zo’n 2 procent meer batterijverbruik dan wanneer je de verbinding uitgeschakeld hebt. In deze situatie is de smartphone niet verbonden met een ander apparaat via bluetooth.

Wanneer je wel verbonden bent met draadloze oortjes om muziek te luisteren, is het verbruik ook nauwelijks meer. Je smartphone verbruikt dan slechts 0,2 procent meer batterij.

Wat misschien nog wel het meest opvallend is, is dat je telefoon de meeste stroom verbruikt wanneer bluetooth aanstaat, maar niet verbonden is met een ander apparaat. Het verbruik is dan 1,6 procent hoger dan wanneer je telefoon verbonden is met draadloze oortjes."
In het AD artikel staat niet echt hoe dit onderzocht is en waar de info vandaan komt.
Feit blijft dus wel dat je Bluetooth accu snoept als er geen apparaat verbonden is. Dus alleen daarom al zou ik niet allways on toepassen (ook niet qua security, want datzelfde artikel geeft ook aan dat hackers via BT inbreken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Soundwork schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:17:
[...]

In het AD artikel staat niet echt hoe dit onderzocht is en waar de info vandaan komt.
Feit blijft dus wel dat je Bluetooth accu snoept als er geen apparaat verbonden is. Dus alleen daarom al zou ik niet allways on toepassen (ook niet qua security, want datzelfde artikel geeft ook aan dat hackers via BT inbreken).
Juist ja, de KGB ligt op vinkenslag 😅
Hier is je onderzoek, is ondertussen zoiets als BLE, bluetooth verbruik is echt te verwaarlozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Bij mij lijkt alles wel te verwaarlozen!

20 procent over met 9.5h sot, wel op wifi, maar nog steeds alles op auto, 120hz, volledige resolutie. AOD staat uit.

Wel heb ik een hele zwik apps disabled die niks toevoegen. Wear app draait ook de hele dag trouwens, dus bluetooth staat aan ;) Redelijk lichte apps denk ik, maar toch: de 10u heb ik nog nooit gehaald met een telefoon volgens mij, en nu al twee keer en een paar keer bijna.

Misschien heeft er iemand iets aan. YouTube is disabled, maar daar gebruik ik revanced voor dus die heet ook YouTube. Hij staat dus bij disabled én hoog in de lijst met verbruikers :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzAW9kJtS_2ndjjqA4Jd6ElWXQk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vZ2vHJfaKI2nD6C9Xji3I2Ui.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVafY8K3BNv2A692b5vzk3Mr5Zw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TPaa6n854NPEFItyF4p0mll0.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5leiGv26jiJJmnNJMJcK6K2Y04=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UFJmvC7csRcUgtQIb9a7V6ls.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rm3izoVYNvgG0_y39roMJ-UbmA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OmZUpHqdI5EHi0pE1o5cuEe7.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvashTUjyQF78Qwwn1BE9Jz_Wno=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NTEwo1QurMltD6zsHHs4THhj.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 4% gewijzigd door vaagisdenaam op 26-10-2023 00:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
Heb net m'n hele telefoon maar uit gezet. Even kijken hoe lang de accu het dan uithoudt.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Er is toch niks mis met een boel uitzetten als je het niet gebruikt? Dat doe ik altijd. YouTube Music gebruik ik niet, want spotify. Meet gebruik ik niet, want teams en whatsapp. De helft van die Google meuk is voor het instellen van je telefoon, hulp op afstand, Google vpn, bestandsbeheer of email. Daar heb ik alternatieve apps voor of dat gebruik ik niet, dus dat kan uit.

En met 10u sot lijkt daar best wat voor te zeggen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mja, 42 procent accu over met 6.5 uur SOT met alles gewoon áán. Vind het wel prima. Anders was het misschien 50 procent accu geweest, tsja.
Gaat straks aan de lader en morgen gaan we weer verder.
Morgen misschien maar 5 uur SOT omdat ik dan meer buiten ben en dus hogere helderheid gebruik (want scherm is uiteraard verbruiker nummer één). Zo lang je de dag doorkomt en die hele dag tevreden bent en alles kunt doen en ontvangt is het toch prima :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExNprqfUnSwTM97JJzMj-apIG6k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WObzYhgf7kvVbrf4ANTNF8wa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Ik hoop dat er hier ook een lego fan zit die mee kan denken.

Het lijkt erop dat er iets ergens veranderd is tussen de Pixel 7 Pro en Pixel 8 Pro qua security. Al dan niet in Chrome.

Ik had nooit issues met inloggen op de verschillende lego websites op mijn Pixel 7 Pro. Op mijn Pixel 8 Pro lukt het niet om in te loggen.

Niet net chrome, niet met edge, niet met firefox. En ik heb al meerdere keren, cache en data van betreffende apps verwijderd. De apps zelf verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd. De settings vergeleken en gelijk getrokken mbt cookies en security gerelateerde zaken zoals op mijn Pixel 7 Pro.

Beide Pixels draaien Android 14 en app versies en settings zijn exact gelijk.

En toch krijg ik dezelfde melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ShjhoOSOGrpbjqgMVvldedxjS8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VpbdcRPhGV4gBDo8mHqeWFVn.png?f=fotoalbum_large

Ik kan wel op mijn oude Pixel 7 Pro inloggen en ook op mijn Surface in verschillende browsers.

Kan iemand die een lego account heeft misschien kijken naar zijn haar settings? Alvast bedankt

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:26
FongWan schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:50:

Het lijkt erop dat er iets ergens veranderd is tussen de Pixel 7 Pro en Pixel 8 Pro qua security. Al dan niet in Chrome.

Ik had nooit issues met inloggen op de verschillende lego websites op mijn Pixel 7 Pro. Op mijn Pixel 8 Pro lukt het niet om in te loggen.

Niet net chrome, niet met edge, niet met firefox. En ik heb al meerdere keren, cache en data van betreffende apps verwijderd. De apps zelf verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd. De settings vergeleken en gelijk getrokken mbt cookies en security gerelateerde zaken zoals op mijn Pixel 7 Pro.

[Afbeelding]

Ik kan wel op mijn oude Pixel 7 Pro inloggen en ook op mijn Surface in verschillende browsers.

Kan iemand die een lego account heeft misschien kijken naar zijn haar settings? Alvast bedankt
Ik krijg dezelfde melding met de P8p (Chrome)

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
FongWan schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:50:

[Afbeelding]

Ik heb dit probleem ook op mijn p8p.Ik kan wél inloggen met mijn Google SSO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:46
Gefaalde user agent check ofzo door Lego. Moeten ze daar oplossen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mooi geweest. Nu aan de oplader :)
Gewoon alles aan, AOD, 120Hz, geen app optimization, etc. Zeer acceptabel maar ook zeker geen gemiddelde, vaak zat ook slechts 5 uur SOT gehad.
Dus eigenlijk zeggen al deze screenshots en opsommingen niets 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ueZ0rdcIOGHAlMrqSGq37ENz8g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lGbl3O3UMMHkaDAzOYVy1pKE.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofhbLB5YKJLn3GxTwCRwDgwxbSM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/75MFCJn9Q1F0MVqaIdtBhbHx.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Brad Pitt schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:52:
Gewoon alles aan, AOD, 120Hz, geen app optimization, etc. Zeer acceptabel maar ook zeker geen gemiddelde, vaak zat ook slechts 5 uur SOT gehad.
[Afbeelding][Afbeelding]
Hangt idd ook af van de totale gebruikstijd sinds opladen en dat is bij screenshots met meerdere dagen niet duidelijk. Ik vind het verder wel nuttig hoor, geeft in elk geval aan wat praktisch haalbaar is. Wel jammer dat het zo varieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Brad Pitt schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:52:
[Afbeelding][Afbeelding]
Wauw dat doe je op een of andere manier heel goed. Gebruik je toevallig een donker thema op je telefoon en in je Google Chrome browser. Dat zou kunnen verklaren waarom je scherm relatief weinig stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
victor1701 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:20:
[...]
Wauw dat doe je op een of andere manier heel goed. Gebruik je toevallig een donker thema op je telefoon en in je Google Chrome browser. Dat zou kunnen verklaren waarom je scherm relatief weinig stroom verbruikt.
Nee dark theme vind ik helemaal niks :)
Wel de helderheid niet hoog gehad tijdens deze sessie.
De telefoon laadt wel lekker snel op 30W, reeds 67% :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldwrTe09gumtPYOEkHOTgAHOjTI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wcLVyLh2ZhaWwk3jnTxnOIps.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
@vaagisdenaam _/-\o_ bedankt! ik dacht dat YT vanced niet meer werkte maar deze nieuwe dus wel. Heerlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
jvang schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:23:
@vaagisdenaam _/-\o_ bedankt! ik dacht dat YT vanced niet meer werkte maar deze nieuwe dus wel. Heerlijk!
No problem!
Revanced manager is ook te gebruiken voor andere apps, zoals adobe en reddit. Kun je ook nog naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
De retouren via Polen werken in ieder geval goed. Maandagmiddag verzonden, en gistermorgen was de telefoon en buds aangekomen, en net mail gehad dat geld terug gaat via PayPal naar mijn rekening.

Stond bij dat dit even kon duren, maar iemand een idee hoelang? (Rabo).
Pagina: 1 ... 18 ... 42 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires