Het gaat erom dat Google met de Pixel 8-reeks 7 jaar updates belooft, en dat zal met een 'externe' SoC gewoon veel lastiger zijn (hoewel ik inderdaad nóg liever zou zien dat Qualcomm de ondersteuningsperiode van hun Snapdragon-SoC's ophoogt naar 7 jaar). Ik snap ook niet zo goed waarom dat nu zo gebagatelliseerd wordt, juist omdat een korte ondersteuningsperiode altijd als een flink minpunt werd gezien. Zo werd en wordt 3-4 jaar, terecht, als ondermaats gezien, zeker bij een flagship.Cloclo100 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:35:
[...]
Doen mensen echt nog 7J met een GSM toestel? Of maw, zie jij jezelf over 6J nog met dit toestel rondlopen. Batterijduur moet dan dramatisch geslonken zijn, en nieuwe versies van Android worden wss zwaarder en zwaarder met al (tegen dan) die nieuwere AI-functies waardoor jouw ouder toestel wss ook uit de boot valt.
Ik doe nu al ruim 5,5 jaar met m'n OnePlus 6. Nu was dat ook wel een erg goed toestel voor de prijs. De bottleneck van de OP6 (reden om te vervangen) is op volgorde van belangrijkheid voor mij als volgt geweest: 1) accuduur liep ver terug (dus accu laten vervangen, kon weer een paar jaar mee), 2) camera ondermaats en 3) geen software/feature/beveiligingsupdates meer. Punt 2 en 3 zal bij de P8P beter zijn, en punt 1 kan ik weer herhalen. Zo hoop ik toch echt zeker 6 of misschien wel de volledige 7 jaar te gaan doen met de P8P.
[ Voor 5% gewijzigd door Tuktop op 23-10-2023 14:50 ]