Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:46
Alieunited schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:36:
Maar dan is het toch alsnog krom dat je een zwart screenshot krijgt ipv. een melding dat het niet is toegestaan zoals op andere telefoons?
Dat ligt aan aan de app zelf. Ik krijg bij de Rabobank gewoon netjes een melding en in andere apps die ik heb waar het niet mag ook.

Oh wacht hahaha.. ja via de sneltoetsen niet. Als je de applijst opent wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 21-10-2023 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:07
Knip, dit voegt niks toe.

[ Voor 94% gewijzigd door 13art op 21-10-2023 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

...mwoah :D

Pixel 7 zat toch echt wel op het randje voor wat betreft prijs, de 8 zit daar te ver overheen.

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 21-10-2023 18:30 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Weet iemand of het mogelijk is om een NFC toggle te krijgen in het swipe-down menu?
Nu kom ik er alleen door de Bluetooth toggle ingedrukt te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
Reetkeverke schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:58:
[...]
Feiten zijn feiten, pixel is heel goed maar er zijn enkele onlogische zaken in de software die beter en makkelijker kunnen.
? Dit is gewoon normaal, dat een bank app screenshot niet zomaar kan. Op welke telefoon dan ook. Als het wel kan is dat een uitzondering.
Snap het hele geneuzel dan ook niet.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 20:04
Ben nu toe wel zeer tevreden. Grootste frustratie bij de p7 was de batterij en deze doet het veel beter.

Nu zitten er hier en daar nog wel wat kleine bugs maar dat ligt vaker aan de app zelf die nog naar android 14 moet lijkt het.

Zo heb ik contactloze betaling standaard op ing staan, Tenzij er een andere open staat. Dit werkt niet. Niet met wallet en niet met Knab. Pakt evengoed de standaard bank pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
NmR schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:45:
Weet iemand of het mogelijk is om een NFC toggle te krijgen in het swipe-down menu?
Misschien via een third party app. Is er overigens een reden voor? Energiebesparing of veiligheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:25
jvang schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:07:

Nu zitten er hier en daar nog wel wat kleine bugs maar dat ligt vaker aan de app zelf die nog naar android 24 moet lijkt het.
Wij lopen denk ik een beetje achter met versie 14 :D

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dit kan o.a. met Better Internet Tiles (root/shizuku).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTWlVMTuZ25eEIesByiownqwww8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RJgGchlN5q5wNkAqDO4vht8v.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Brad Pitt schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:48:
[...]

? Dit is gewoon normaal, dat een bank app screenshot niet zomaar kan. Op welke telefoon dan ook. Als het wel kan is dat een uitzondering.
Snap het hele geneuzel dan ook niet.
Dat weet ik, ik open de app en tik op die betaling in de app, dan lukt het kiet dat is idd geweten.
En dan klik ik op bewaar pdf en nam dan de screenshot maar het was zwart. Ik moest het eerst downloaden en dan pas lukte het.
Dit is niet logisch maar soit, het ligt aan google, valt niets aan te doen.
Ik zal het morgen eens vragen aan mijne maat die een S23 heeft. Als ik fout ben dan zal ik het morgen hier posten.

[ Voor 17% gewijzigd door Reetkeverke op 21-10-2023 20:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Reetkeverke schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:50:
[...]
Dat weet ik.
Dus , ik klik op bewaar pdf en nam dan screenshot maar het was zwart. Ik moest het eerst downloaden en dan pas lukte het.
Dit is niet logisch maar soit, het ligt aan google, valt niets aan te doen.
Nee, Google bied een mogelijkheid om screenshots te blokkeren. Bank-apps o.a. hebben die functie allemaal aangezet. Het is de ontwikkelaar van die bank app die het blokkeert niet Google.
Je hebt wel gelijk dat via de power+volume knop ook gewoon een melding in beeld zou moeten komen. Dat is zeker wel Google aan te rekenen. Ze kunnen het ook, want als je via de actieve applijst een screenshot maakt krijg je die melding wel.
Maar nogmaals, het daadwerkelijk blokkeren is niet een keuze van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:46

spaceboy

Op grote hoogte

Een heel sneue vraag. Ik heb de Pixel 8 nu een paar dagen, maar krijg het niet voor elkaar om de Magische Editor te gebruiken. Als ik een foto heb gemaakt en ik doe Bewerken in Foto's, dan kan ik wel op dat gekleurde knopje linksonder in het scherm drukken, maar dan krijg ik een melding als 'Maak eerst een backup van de foto om met de magische editor te bewerken'. Maaruh, HOE dan?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
spaceboy schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:57:
Een heel sneue vraag. Ik heb de Pixel 8 nu een paar dagen, maar krijg het niet voor elkaar om de Magische Editor te gebruiken. Als ik een foto heb gemaakt en ik doe Bewerken in Foto's, dan kan ik wel op dat gekleurde knopje linksonder in het scherm drukken, maar dan krijg ik een melding als 'Maak eerst een backup van de foto om met de magische editor te bewerken'. Maaruh, HOE dan?
Google Photos backup aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:06
In veel apps heb ik geregeld last van het hakkelend scrollen op mijn Pixel 8.
Nu lees ik dat de Pixel 7 dit probleem ook had. Alhoewel het knullig is de opvolger met eenzelfde probleem op de markt te brengen, ben ik wel erg benieuwd of het destijds opgelost is met een software update.

Ik wil mijn telefoon graag houden, maar gezien de investering wil ik er wel vertrouwen in kunnen hebben dat het überhaupt opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

daanNL schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:17:
Nu lees ik dat de Pixel 7 dit probleem ook had. Alhoewel het knullig is de opvolger met eenzelfde probleem op de markt te brengen, ben ik wel erg benieuwd of het destijds opgelost is met een software update.

Ik wil mijn telefoon graag houden, maar gezien de investering wil ik er wel vertrouwen in kunnen hebben dat het überhaupt opgelost wordt.
Welkom bij de club. Hier helaas dezelfde ervaring en we zijn niet de enigen. Ik kijk het nog een week aan, en dan maak ik de beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
daanNL schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:17:

Over welke apps gaat dat allemaal? Ik heb de pro, ik kan u vertellen hoe het hier zit.

Insta en x en facebook en YouTube zijn oke hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-09 18:04
Waar vind ik ergens de sim ejector tool in de verpakking?

Edit: Gevonden.... sorry ben ook een blinde halvegaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Popcorna op 21-10-2023 23:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 18:48
Hier nog geen hapering gezien 📱
Dan wel de Pixel 8 pro.
Zeer tevreden mee.
Alleen ik gebruik dan geen Facebook of iets van die zooi.
Is allemaal wat men wil.
Hier alleen YouTube, Roon, Spotify, Qobuz, prime, Netflix de browser hele dag en crypto apps enzovoort 🔆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:25
Brad Pitt schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:58:
[...]

Google Photos backup aanzetten.
Of in elk geval de betreffende foto even uploaden. Backup heb ik ook express niet aan omdat ik niet elke foto die ik neem automatisch ge-upload hoef te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:09
Review Tweakers staat online over de 8 serie. Die is niet positief te noemen.

Plus en minpunten vooral stukje accuduur baart me zorgen als negatief punt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYSClplS5KuZodeDq-oP9QKhIaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0yv705hOLZy2u99yXKO01gm.jpg?f=fotoalbum_large

Net als vorig jaar kunnen we dus concluderen dat Google de boot heeft gemist op het gebied van accuduur. De accu's in de Pixel 8 en Pixel 8 Pro zijn niet kleiner dan die van de concurrentie, waaruit we kunnen afleiden dat de efficiëntie het probleem is. Terwijl concurrenten de afgelopen twee jaar wel een grote slag hebben gemaakt op dit gebied, blijven de Pixel-telefoons achter.

[ Voor 26% gewijzigd door Otto Jans op 22-10-2023 10:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jvang
De accuduur is bij mij juist top op de 8pro vanaf de 7pro. Voor mij de reden om de 8pro te houden en ook de switch te verantwoorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:24
jvang schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:17:
De accuduur is bij mij juist top op de 8pro vanaf de 7pro. Voor mij de reden om de 8pro te houden en ook de switch te verantwoorden.
Hier sluit ik me bij aan.
In het begin een paar lichte happeringen, maar nu totaal geen problemen meer.

Super blij ermee.

Mobiel hiervoor.

Flip 5

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Gelukkig staan er genoeg reviews online waar ik tegenwoordig meer waarde aan hecht dan die van Tweakers.

Vroeger keek ik uit naar de Tweakers reviews van games en telefoons. Nu komen ze veel te laat en zijn ze in mijn ogen slecht.

Voorbeeld: deze telefoon is ruim anderhalve week geleden op veel plekken gereviewd. Die zijn ook doorgaans heel positief.

Ander voorbeeld: waar blijft de Spiderman 2 (ps5) review? Toch wel een van de, zo niet dé grootste game release dit jaar...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 17:46
Otto Jans schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:04:

[Afbeelding]

Net als vorig jaar kunnen we dus concluderen dat Google de boot heeft gemist op het gebied van accuduur. De accu's in de Pixel 8 en Pixel 8 Pro zijn niet kleiner dan die van de concurrentie, waaruit we kunnen afleiden dat de efficiëntie het probleem is. Terwijl concurrenten de afgelopen twee jaar wel een grote slag hebben gemaakt op dit gebied, blijven de Pixel-telefoons achter.
Dat ligt er aan. Bijvoorbeeld ik gebruik maar een paar appjes zoals nu.nl, nos, rtl nieuws, google nieuws, Facebook, WhatsApp en de Chrome browser voor grootste deel om tweakers.net te lezen. Ik haalde eergisteren bijna 9 uur en 57 minuten aan schermtijd verspreid over 2 dagen en hield ik nog 10% over. Met wi-fi constant aan. Maar tja als je het vergelijkt met de grote jongens zoals Samsung en Apple met hun topmodellen dan loopt de pixel 8 reeks een stuk achter. Maar ik ben erg gecharmeerd van google camera setup en hun kale android setup. En de Ai features die wel hier in Nederland zijn te gebruiken.

Maar ik moet er wel bij melden dat ik in de instellingen de apps zoals Google, Google framework service en google photos de data op de achtergrond had gelimiteerd. Om te besparen op mijn mobiele data. En dat zou invloed hebben gehad op de stand bij tijd en de batterijduur.

Ik ga maandag een wat eerlijkere test doen met alles op default te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2Y1rTORaN0tEsc-VpeZ_REQMnc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nXPu6bnn8G8cWked2MxQ5lk8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AquzIDQzM6KfSYf7X2ZqRK9OBwM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8DrXbq182fqTeoMCo8oKJdkq.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door victor1701 op 22-10-2023 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-09 13:09

[Afbeelding]

Voor mij wegen de 4 pluspunten elk veel zwaarder dan de genoemde minpunten. En over de accuduur in de praktijk (itt tot een statische test) zijn veel gebruikers juist ook wél erg tevreden. Hoewel ik er wel van zou balen als ik een vergelijkbare accuduur zou hebben als de slechtere ervaringen op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianald
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05-2024
https://ibb.co/HFxsd7L
Ik ben nu na een aantal dagen tevreden over het design en de schone Android ervaring van de Pixel 8, al twijfel ik toch nog een klein beetje wat betreft die batterij. Ik had natuurlijk van tevoren gelezen dat de accuduur niet spectaculair was, maar tot nu toe kan ik mijn 8 net zo lang gebruiken op een volle batterij als mijn 3 jaar oude Oneplus Nord. Ik heb nog even om een beslissing te nemen.
Wellicht word de batterijduur nog beter na wat langer gebruiken met adaptive battery...

Ik vroeg me nog af, houden mensen nog rekening met dat wordt gezegd je batterij altijd zo tussen 20% en 80% te houden? Of laden jullie gewoon op tot 100% en gebruiken jullie de telefoon tot die (bijna) helemaal leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

victor1701 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:21:
[...]

Dat ligt er aan. Bijvoorbeeld ik gebruik maar een paar appjes zoals nu.nl, nos, rtl nieuws, google nieuws, Facebook, WhatsApp en de Chrome browser voor grootste deel om tweakers.net te lezen. Ik haalde eergisteren bijna 9 uur en 57 minuten aan schermtijd verspreid over 2 dagen en hield ik nog 10% over. Met wi-fi constant aan. Maar tja als je het vergelijkt met de grote jongens zoals Samsung en Apple met hun topmodellen dan loopt de pixel 8 reeks een stuk achter. Maar ik ben erg gecharmeerd van google camera setup en hun kale android setup. En de Ai features die wel hier in Nederland zijn te gebruiken.

Maar ik moet er wel bij melden dat ik in de instellingen de apps zoals Google, Google framework service en google photos de data op de achtergrond had gelimiteerd. Om te besparen op mijn mobiele data. En dat zou invloed hebben gehad op de stand bij tijd en de batterijduur.

Ik ga maandag een wat eerlijkere test doen met alles op default te zetten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik de schermtijden van je apps optel kom ik uit op 7,65u. Waar is dan de rest van de 10u schermtijd aan besteed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR

NmR

Brad Pitt schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:38:
[...]

Dit kan o.a. met Better Internet Tiles (root/shizuku).
[Afbeelding]
Ja, rooten gaat mij weer net te ver om een tile te krijgen voor NFC om een handeling minder te creëren voor het openen van de ondergrondse vuilnisbak.
Dan maar via long press op de bluetooth tile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik sluit me aan bij de positieve accuduur. Wellicht een (te) grote stap vanaf de voorganger (s10e) die het geen dag volhield inc. Mobile gaming. Maar de Pixel 8pro doet het echt dikke prima. Merk ook vooral dat er haast geen batterij weggaat in standby. Heb wel het always on scherm uit, maar dat is persoonlijke preference. Nog niet goed genoeg in de opties gedoken om dit uit te zetten als DND aan gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 22:35
NmR schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:22:
[...]

Ja, rooten gaat mij weer net te ver om een tile te krijgen voor NFC om een handeling minder te creëren voor het openen van de ondergrondse vuilnisbak.
Je zou het kunnen doen met Tasker. Deze creëert 3 extra tiles waarmee je acties kan uitvoeren. Bijvoorbeeld een NFC toggle actie.

Wat de batterij betreft, kan mij totaal niet vinden in de bevindingen van Tweakers. Ik krijg de batterij zelfs met heavy usage nog niet op 0 om 23:00. Wellicht dat de reguliere P8 het minder goed doet, maar de Pro is voor mij de ideale telefoon.

[ Voor 21% gewijzigd door thecompany op 22-10-2023 12:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• victor1701
NmR schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:12:
[...]

Als ik de schermtijden van je apps optel kom ik uit op 7,65u. Waar is dan de rest van de 10u schermtijd aan besteed?
Wat wil je daarmee zeggen? Ik had geen behoefte om meerdere screenshots te maken van de volledige lijst met apps die schermtijd hebben gehad. Dit is naar mijn idee afdoende om aan te geven dat ik daadwerkelijk zoals in de eerste screenshot staat dat ik bijna 10 uur schermtijd uit een oplaad beurt heb weten te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 08:30
Mocht je op je P8P de mediabediening op je lockscreen kwijt zijn, dat komt door de face-unlock. Je kunt face-unlock uitschakelen (en alleen vingerafdruk) of in de face-unlock instellingen kiezen dat hij op vergrendelscherm blijft. Dit laatste betekent dat hij na herkennen van je gezicht de telefoon ontgrendelt maar niet direct naar je homescreen gaat. Je moet dan op je lockscreen omhoogswypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:50
Op mijn nieuwe Pixel 8 Pro is de grootte van alles (tekst en icoontjes) kleiner is dan op de Pixel 7 Pro. Ik heb exact dezelfde settings overgenomen, dat is toch vreemd? Ik kan het wel groter maken maar dan wordt het gelijk weer te groot... Meer mensen die van de 7 komen opgevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 08:30
outlandos schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:54:
Op mijn nieuwe Pixel 8 Pro is de grootte van alles (tekst en icoontjes) kleiner is dan op de Pixel 7 Pro. Ik heb exact dezelfde settings overgenomen, dat is toch vreemd? Ik kan het wel groter maken maar dan wordt het gelijk weer te groot... Meer mensen die van de 7 komen opgevallen?
Door je scherm op hoge resolutie te zetten (ipv volledige resolutie) kun je die sweetspot van de p7p wel weer terugvinden. Ik liep tegen hetzelfde probleem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NmR schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:22:
[...]
Shizuku =/= root :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:03
christianald schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:11:
https://ibb.co/HFxsd7L
Ik ben nu na een aantal dagen tevreden over het design en de schone Android ervaring van de Pixel 8, al twijfel ik toch nog een klein beetje wat betreft die batterij. Ik had natuurlijk van tevoren gelezen dat de accuduur niet spectaculair was, maar tot nu toe kan ik mijn 8 net zo lang gebruiken op een volle batterij als mijn 3 jaar oude Oneplus Nord. Ik heb nog even om een beslissing te nemen.
Wellicht word de batterijduur nog beter na wat langer gebruiken met adaptive battery...

Ik vroeg me nog af, houden mensen nog rekening met dat wordt gezegd je batterij altijd zo tussen 20% en 80% te houden? Of laden jullie gewoon op tot 100% en gebruiken jullie de telefoon tot die (bijna) helemaal leeg is?
Hier ook een screenshot van de p8.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGkYxbG41rDDYDsNUFuBn07mQrQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CfbrvqwrkuwlSqGftFe7IJDa.png?f=fotoalbum_large

Ik vind het eigenlijk wel meevallen met de accuduur, het is wel beter geworden na een paar dagen. Anderhalve dag red ik er altijd wel mee.

Qua laden houd ik nergens rekening mee, gewoon vol laden. Deed ik met de pixel 6 ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Deagle op 22-10-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Vaag dat die optie er niet is bij de quick toggles... heeft m'n huidige telefoon wel. Wellicht de moeite om dat als feedback naar Google te sturen? Ik zal het iig ook doen zodra ik m'n P8P in gebruik neem. Niet dat ik de toggle ooit gebruik, maar toch.

Anyway, wat misschien ook zou kunnen is een routine maken in Home, daar als custom command 'Toggle NFC' inzetten en dan een shortcut ervan op je homescreen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
NFC doet zijn ding hier, alles goed ingesteld, speciaal van bank in Belgie veranderd van bpost naar den KBC en ik kan nu contactloos met de smartphone betalen. Als het al eens niet werkt dan ligt het niet aan de smartphone maar aan het toestel van die bepaalde frituur of winkel die mss een slecht bakje heeft of geen software update ofzo heeft gekregen denk ik.
Pixel doet het goed ook zoals de andere toestellen die NFC ondersteunen. Dat had ik nog niet gepost. ;).
Niets leukers dan met je smartphone te kunnen betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 08:16
*knip* Graag dit soort reacties achterwege laten. Als andermans reactie je niet bevalt, deze graag rapporteren in plaats van op de man te reageren.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 22-10-2023 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

Klippy

Still Game

Batterij gebruik is natuurlijk zeer afhankelijk van hoe je de telefoon gebruikt.
Met mijn gebruik ben ik op de anderhalve week dat ik de P8 in bezig heb nooit onder de 45% geweest op het einde van de dag. Ben er tevreden mee. Zal iets minder worden als de telefoon ouder wordt, maar met draadloos laden is dat ook geen groot issue voor mij. Heb een Pixel Stand op kantoor en een Qi pad in de auto ingebouwd.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke

[Afbeelding]

Niet teveel geloof hechten aan bepaalde zaken hoor.
De pixel 8 pro heeft echt wel een degelijke tot goede batterijduur. Helaas heb ik weinig tijd dat ik het zware gebruik nog niet kunnen testen heb, dat zal voor hopelijk binnen enkele dagen zijn.
Bij zoals eerder gezegd licht gebruik op wifi, die ook mijn normaler gebruik is haal ik net de beste batterijduur ooit, nog nooit met andere toestellen kunnen behalen.

De prijs? iPhone en samsung en co zijn vorig jaar allemaal gestegen en nog is de pixel pro goedkoper dan die merken.

De tensor 3 mag dan wel niet de allerbeste zijn; ik kan alles doen wat ik wil op een vlotte manier. Sommige dingetjes kan zijn het een beetje langer duurt maar apps openen en surfen op het web is snel en zo hoort het ook.

Ik heb het al gezegd; de beste smartphones zijn iPhone 15 pro max en binnenkort 100% zeker ben ik de S24 ultra, dat zijn of gaan de beste phones zijn. Wil je de beste video camera hebben dan moede de iPhone kiezen of je moet bij android dan de S24 ultra kopen in februari. Ook het in en uitzoomen is bij deze beter dan bij de pixel.
Software is persoonlijke keuze ook, samsung is beter nog dan pixel op bepaalde vlakken.
iPhone is dan weer iets apart en totaal anders dan android, je weet dat je bij een iPhone minder opties hebt om in te stellen.

En wie persee een pixel wilt hebben en de nieuwste dan raad ik echt wel aan om voor de pro model te gaan indien dat financieel kan of via een abonnement. Dan heb je alles en van alles het beste er is ;p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Van de Tweakers.net-review snap ik een ding niet. Bear with me, ik vergelijk als voorbeeld even de Xiaomi 13 Pro (1129,- euro bij 256GB opslag) met de Pixel 8 Pro (1159,- euro bij 256GB opslag).
Browsetest wifi
Pixel 8 Pro: 13u10m
Xiaomi 13 Pro: 12u57m

Browsetest 4G
Pixel 8 Pro: 9u41m
Xiaomi 13 Pro: 11u00m

Accuduur videotest:
Pixel 8 Pro: 24u00m
Xiaomi 13 pro: 22u36m

Best vergelijkbaar dus imo, afhankelijk van je gebruiksscenario.
En dan nu de conclusies in de review met betrekking tot de accuduur:
Xiaomi 13 Pro: "De Xiaomi 13 Pro noteert een kortere accuduur dan het kleinere model. Die valt met het oog op de verdere concurrentie dus wat meer gemiddeld uit (...) / Niet genoemd bij minpunten.
Pixel 8 Pro: "Net als vorig jaar kunnen we dus concluderen dat Google de boot heeft gemist op het gebied van accuduur" / Minpunt: "Teleurstellende accuduur"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Tuktop schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:45:
Van de Tweakers.net-review snap ik een ding niet. Bear with me, ik vergelijk als voorbeeld even de Xiaomi 13 Pro (1129,- euro bij 256GB opslag) met de Pixel 8 Pro (1159,- euro bij 256GB opslag).
Browsetest wifi
Pixel 8 Pro: 13u10m
Xiaomi 13 Pro: 12u57m

Browsetest 4G
Pixel 8 Pro: 9u41m
Xiaomi 13 Pro: 11u00m

Accuduur videotest:
Pixel 8 Pro: 24u00m
Xiaomi 13 pro: 22u36m

Best vergelijkbaar dus imo, afhankelijk van je gebruiksscenario.
En dan nu de conclusies in de review met betrekking tot de accuduur:
Xiaomi 13 Pro: "De Xiaomi 13 Pro noteert een kortere accuduur dan het kleinere model. Die valt met het oog op de verdere concurrentie dus wat meer gemiddeld uit (...) / Niet genoemd bij minpunten.
Pixel 8 Pro: "Net als vorig jaar kunnen we dus concluderen dat Google de boot heeft gemist op het gebied van accuduur" / Minpunt: "Teleurstellende accuduur"
Het betreft voornamelijk de accuduur bij browsen in 4G, wat ook in de review staat. Het minpunt is enkel wat minder specifiek. Dat lijkt mij acceptabel, want meestal zijn die punten ook vrij beknopt en moet je de review lezen voor de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
RepareerDroid schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:56:
[...]
Het betreft voornamelijk de accuduur bij browsen in 4G, wat ook in de review staat. Het minpunt is enkel wat minder specifiek. Dat lijkt mij acceptabel, want meestal zijn die punten ook vrij beknopt en moet je de review lezen voor de details.
Tsja, bij de videotest scoort de Pixel 8 Pro weer beter.

Door het zo plomp bij de minpunten te zetten komt het wat mij betreft dramatischer over dan de realiteit. En in de korte samenvatting van de review staat bij de P8P: "Problematischer is de kennelijk gebrekkige efficiëntie, die leidt tot een korte accuduur."

Bij de X13P is dat: "Daarentegen is het toestel veel duurder dan zijn voorganger, en is de accuduur van de 13 Pro niet het allerbest van alle topmodellen."

Als ik zo de header van de review bekijk, krijg ik het gevoel dat de accuduur van de P8P ronduit slecht is, terwijl die best vergelijkbaar is met de Xiaomi 13 Pro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ja of dat verschillende gebruikers haperingen ervaren met een verwijzing naar het forum.
Sure, daar is anderhalve week overheen gegaan dus er zijn wat ervaringen ja. Fair enough. Geen wereldramp.

Maar neem dan ook mee dat velen erg te spreken zijn over de telefoon. Zoals de batterijduur, ook op 5g. Of het scherm. Of de cameras. Of hoe het qua prijs best redelijk geprijsd is ivm concurrentie. Of hoe je er als je snel was een smartwatch bij krijgt (al waren ze daar al ruim te laat voor).

Niks van dat, gewoon wat nadelen opsommen en dan noemen we het een dag.

Sorry, maar die Tweakers review is waardeloos en sluit echt helemaal niet aan bij mijn ervaring, veel ervaringen hier, of de meeste reviews die er al zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door vaagisdenaam op 22-10-2023 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 15:17
Klippy schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:19:
Batterij gebruik is natuurlijk zeer afhankelijk van hoe je de telefoon gebruikt.
Met mijn gebruik ben ik op de anderhalve week dat ik de P8 in bezig heb nooit onder de 45% geweest op het einde van de dag. Ben er tevreden mee. Zal iets minder worden als de telefoon ouder wordt, maar met draadloos laden is dat ook geen groot issue voor mij. Heb een Pixel Stand op kantoor en een Qi pad in de auto ingebouwd.
Heb jij dingen als Smooth Display en AOD aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

Klippy

Still Game

injectx schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:04:
[...]

Heb jij dingen als Smooth Display en AOD aan?
Smooth wel, Always On niet.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvang
Als ik alles hier, YT kijk en reviews lees dan denk dat het vooral enigzins negatieve komt met de prijs in het achterhoofd. De continue race om de nieuwste chip, scherpste scherm, langste accuduur moet toch ook n x ophouden.

Maar als je de prijs vergelijkt met iPhone 15 pro Max en straks de s23 dan gaat de pixel 8 er over 6 maanden met een lagere prijs en bugs die opgelost zijn er beter vanaf komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:50
micheldenhaag schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:00:
[...]

Door je scherm op hoge resolutie te zetten (ipv volledige resolutie) kun je die sweetspot van de p7p wel weer terugvinden. Ik liep tegen hetzelfde probleem aan.
Ik heb een manier gevonden waardoor je op de hoogste resolutie kunt blijven maar wel de juiste font size, op 411 dp zetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwmW6AD06Ii--saAqO3NW-W3rWA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/64JZBlDwBDLo0dvDEynHBCcr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door outlandos op 22-10-2023 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:19
Whuttt....? Dat hebben ze eruit gehaald :|
In de vorige versies van Android en zeker bij mij vorige Pixel had je een NFC button in de quick keys vanuit meldingen scherm bovenin.

Sinds vandaag de Pixel 8 in gebruik genomen. Met de 30W lader van Google en het Google hoesje in dezelfde kleurstelling. Ziet er tot nu toe allemaal goed uit, maar die datum op het startscherm, die kan zeker net zoals G-zoekbalk ook niet verwijderd worden?

[ Voor 22% gewijzigd door Soundwork op 22-10-2023 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Reetkeverke schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 23:31:
[...]

Over welke apps gaat dat allemaal? Ik heb de pro, ik kan u vertellen hoe het hier zit.

Insta en x en facebook en YouTube zijn oke hier.
Ik merk het het meeste in bijvoorbeeld de apps van Marktplaats, Bol.com, Youtube, Play Store en ook een enkele keer in Whatsapp.

Ik heb een clean-install gedaan en geen data overgezet vanaf een andere telefoon (voor wat het waard is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
daanNL schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:55:
[...]

Ik merk het het meeste in bijvoorbeeld de apps van Marktplaats, Bol.com, Youtube, Play Store en ook een enkele keer in Whatsapp.

Ik heb een clean-install gedaan en geen data overgezet vanaf een andere telefoon (voor wat het waard is).
Optie smooth display heb je aan of uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Soundwork schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:16:
[...]

Optie smooth display heb je aan of uit staan?
Dat heb ik aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Ik ook, zal er eens op letten... **
Jij hebt de 8 Pro?

** edit/toevoeging: inderdaad bij scrollen in LinkedIn zie ik het ook.... stutter met scrollen :|

[ Voor 21% gewijzigd door Soundwork op 22-10-2023 21:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Vandaag 9.5 uur sot, 5% over dus eigenlijk van vol naar leeg. Niks aan batterij besparing aangezet

Veel YouTube, browsen, Google fotos, reddit, even spelletje gedaan. Helderheid auto, 120hz, volle resolutie. Zelfs nog even een eSIM ingesteld.

Mij maak je echt niet wijs dat de batterij van de 8 pro slecht is...

[ Voor 11% gewijzigd door vaagisdenaam op 23-10-2023 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
vaagisdenaam schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 00:16:
Vandaag 9.5 uur sot, 5% over dus eigenlijk van vol naar leeg. Niks aan batterij besparing aangezet

Veel YouTube, browsen, Google fotos, reddit, even spelletje gedaan. Helderheid auto, 120hz, volle resolutie. Zelfs nog even een eSIM ingesteld.

Mij maak je echt niet wijs dat de batterij van de 8 pro slecht is...
Damn dat is wel echt netjes hoor! Ik mag hopen dat ik ook zo'n ervaring ga krijgen. P8P is al geleverd bij het thuisfront maar ben nog tot begin december in het buitenland. Begin ongeduldig te worden :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Het is spannend of ik de 10 uur ga aantikken. Lijkt er wel op.

Morgen ga ik op 5g over, kijken naar het verschil...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 18:48
* knip* Dit soort ongefundeerde insinuaties over steekpenningen zijn ongepast.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 23-10-2023 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
daanNL schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:55:
[...]

Net eens bij mijn pro getest: youtube, bol app, play store en whatsapp gebruik ik sowieso dagelijks, geen probleem op dit moment, scrollen gaat goed, ik merk niet meteen een probleem of die zeer storend zou zijn.
Jammer dat je problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianald
Wat mij nu opvalt is dat er nog best wat batterij verbruik is als ik de telefoon 's nachts ongebruikt in flight mode op mijn nachtkastje heb liggen.
Hoe beperk ik dat sluip verbruik zo veel mogelijk? Enige wat van belang is, is dat ik 's ochtends gewekt word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Rechten van apps om op de achtergrond te mogen draaien ontnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianald
Caelorum schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 07:13:
Rechten van apps om op de achtergrond te mogen draaien ontnemen.
Je bedoelt met DND of batterijbesparing denk ik dan? Dat ik daar zelf niet aan dacht! Thanks :-)
Deagle schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:31:
[...]

Hier ook een screenshot van de p8.[Afbeelding]

Ik vind het eigenlijk wel meevallen met de accuduur, het is wel beter geworden na een paar dagen. Anderhalve dag red ik er altijd wel mee.

Qua laden houd ik nergens rekening mee, gewoon vol laden. Deed ik met de pixel 6 ook.
Ah top, inzichtelijk. Maar dan laad je dus ook overnight op? Ik ben nog erg zoekende naar wat ik nou het beste doe qua opladen.
Die batterij zou nog wel eens een struikelblok voor m'n P8 kunnen worden...

[ Voor 59% gewijzigd door christianald op 23-10-2023 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
christianald schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 07:08:
Wat mij nu opvalt is dat er nog best wat batterij verbruik is als ik de telefoon 's nachts ongebruikt in flight mode op mijn nachtkastje heb liggen.
Hoe beperk ik dat sluip verbruik zo veel mogelijk? Enige wat van belang is, is dat ik 's ochtends gewekt word :)
Hoeveel procent batterij verbruik verlies jij dan op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Google geeft toe dat ze benchmark tests geblokkeerd hebben tijdens review embargo periode over Pixel 8 serie.

https://www.notebookcheck...argo-period.761443.0.html

[ Voor 8% gewijzigd door Otto Jans op 23-10-2023 08:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heb de Pixel 8 nu paar dagen in Korea in gebruik en het valt me allemaal niet tegen. Ja de prijs is te hoog. Ook met de oordopjes er bij, maar goed je bent Pixel fanboy of niet he.

Qua batterij doet ie het prima. Heb veel de hotspot en navigatie plus fotos maken dan is die op het einde van de dag ook leeg maar hij laad ook prima op. Hier in Korea ook veel draadloze oplaadplekken, tijdens kopje koffie er op en er weer 40 procent bij.

Naar mijn idee om wel mooie fotos maar ik ben absoluut geen power user.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BD_U-jhLHpf5aGNwjBPH_aXTqyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CzLlx2WK68sodgxI5e5lpHEH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRWepc9HwovhRZ87iCNHQ2L-GSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0nWwscfUEO0AKVvgXVnB7kx4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjbhdCEeDkS09U3H4JS-QMt1uBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I96vBdW7VZdnrYn5Qg1r4DJR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vK4H_Hw5FhBuLB3zKraog3FLkWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4EvkQZvyTW7PsZKUu8V1UtI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4svkWbmtcyC4S9j57w14D2YDow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSEaeQX41j5yXpZj94H3S0Dz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLHBIkG73q5J4rJ3RkVoHvKjo1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJdlNElVFMf0jKgFZSCaIPE9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lcvMObQmQOi2x-AktPnF85pt8kE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RolW2RUpvzcLE0BIesV37qN0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lihvuU9KWfh_9lHy9PQxRzgYQMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KTRvJ9Nw5fiLjIiCRPKrjbjy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OY3h8NdJdz3SyAeKfgBSFmGW5VA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RSZQZuxC03MBLJjrJnJgOraH.jpg?f=fotoalbum_large

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:03
christianald schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 07:53:
[...]

Je bedoelt met DND of batterijbesparing denk ik dan? Dat ik daar zelf niet aan dacht! Thanks :-)

[...]

Ah top, inzichtelijk. Maar dan laad je dus ook overnight op? Ik ben nog erg zoekende naar wat ik nou het beste doe qua opladen.
Die batterij zou nog wel eens een struikelblok voor m'n P8 kunnen worden...
Nee gewoon random, eigenlijk bewust niet in de nacht. Toevallig had ik hem hier volgeladen terwijl ik een tijdje in de auto zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
MrVegeta schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:10:
Heb de Pixel 8 nu paar dagen in Korea in gebruik en het valt me allemaal niet tegen. Ja de prijs is te hoog. Ook met de oordopjes er bij, maar goed je bent Pixel fanboy of niet he.

Qua batterij doet ie het prima. Heb veel de hotspot en navigatie plus fotos maken dan is die op het einde van de dag ook leeg maar hij laad ook prima op. Hier in Korea ook veel draadloze oplaadplekken, tijdens kopje koffie er op en er weer 40 procent bij.

Naar mijn idee om wel mooie fotos maar ik ben absoluut geen power user.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Camera is echt heel goed qua foto's. Zoals altijd wel met de Pixel. Goed gemaakte foto's ook ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:19

WoutF

Hoofdredacteur
vaagisdenaam schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:20:
Gelukkig staan er genoeg reviews online waar ik tegenwoordig meer waarde aan hecht dan die van Tweakers.

Vroeger keek ik uit naar de Tweakers reviews van games en telefoons. Nu komen ze veel te laat en zijn ze in mijn ogen slecht.

Voorbeeld: deze telefoon is ruim anderhalve week geleden op veel plekken gereviewd. Die zijn ook doorgaans heel positief.
We zagen aanvankelijk gekke resultaten in tot de accutests, dus die hebben we meerdere keren gedraaid. Dat neemt helaas makkelijk een paar dagen in beslag, maar omdat het een belangrijk aspect van de telefoon is, wilde we dat echt goed doorgetest hebben. Ik had de review ook graag eerder online gehad, maar haasten vonden we geen optie.
Ander voorbeeld: waar blijft de Spiderman 2 (ps5) review? Toch wel een van de, zo niet dé grootste game release dit jaar...
Wordt druk aan gewerkt :) In tegenstelling tot gamesites hebben we geen meerkoppige gameredactie die de games onderling kan verdelen.
vaagisdenaam schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:28:

Maar neem dan ook mee dat velen erg te spreken zijn over de telefoon. Zoals de batterijduur, ook op 5g. Of het scherm. Of de cameras.
We gaan onze review niet (deels) baseren op subjectieve ervaringen van gebruikers. Daar is het forum voor.
Of hoe het qua prijs best redelijk geprijsd is ivm concurrentie. Of hoe je er als je snel was een smartwatch bij krijgt (al waren ze daar al ruim te laat voor).

Sorry, maar die Tweakers review is waardeloos en sluit echt helemaal niet aan bij mijn ervaring, veel ervaringen hier, of de meeste reviews die er al zijn.
Gewoon wat nadelen opsommen? Waardeloos? Ik stel feedback op onze content altijd op prijs, maar als je al het werk dat erin gaat zo bagatelliseert en zo overdrijft, dan kan ik het niet heel serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sowieso is de prijs van het toestel exclusief tijdelijke kortingen leidend bij de review lijkt me.
Det het momenteel tijdelijk een betere deal was, is mooi meegenomen, maar als je zo gaat beginnen had de Xperia 1V ook een goede deal geweest. Maar dat is die absoluut niet natuurlijk, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:56
Nu 8 dagen de 8 Pro, maar helaas gaat deze toch terug. Helemaal happy met het ding, komende van een Oneplus 7T Pro, maar mijn camera unit lijkt toch defect. Hoop dat ie snel omgewisselt kan worden.

Bij het openen van de camera app is het beeld standaard ongefocust. Na 5 tot 10 seconden niets doen wordt het beeld ineens wel scherp. Heftig schudden werkt ook, maar beide kan niet de bedoeling zijn.

Hoe is de ervaring hier, staat de camera (vrijwel) meteen scherp bij het openen van de app?
Ook hoor ik iets rammelen in de camera-unit. Dat heeft mijn vier jaar oude Oneplus ook niet, terwijl die ook optische beeldstabilisatie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
WoutF schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:30:
[...]

We zagen aanvankelijk gekke resultaten in tot de accutests, dus die hebben we meerdere keren gedraaid. Dat neemt helaas makkelijk een paar dagen in beslag, maar omdat het een belangrijk aspect van de telefoon is, wilde we dat echt goed doorgetest hebben. Ik had de review ook graag eerder online gehad, maar haasten vonden we geen optie.

[...]

Wordt druk aan gewerkt :) In tegenstelling tot gamesites hebben we geen meerkoppige gameredactie die de games onderling kan verdelen.

[...]

We gaan onze review niet (deels) baseren op subjectieve ervaringen van gebruikers. Daar is het forum voor.

[...]

Gewoon wat nadelen opsommen? Waardeloos? Ik stel feedback op onze content altijd op prijs, maar als je al het werk dat erin gaat zo bagatelliseert en zo overdrijft, dan kan ik het niet heel serieus nemen.
Dank voor het in gaan op je review wat veel vragen oproept omdat het niet in het straatje past van overige positieve reviews. @WoutF. Die onafhankelijke blik en kritische uitkomst is een gegeven en waardeer ik in deze tijden.

Gefeliciteerd met de goed geschreven en dito videoreview :) ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Otto Jans op 23-10-2023 11:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuktop
WoutF schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:30:
[...]

[...]

Denk dat 'ie er vooral op doelt dat een negatieve ervaring (stutters) van gebruikers in dit topic wél in de review genoemd wordt, maar de positieve ervaringen niet.

Ik zou de review ook zeker niet waardeloos willen noemen hoor, deze is erg zorgvuldig en diepgaand. Vele malen beter dan andere reviews, maar er wordt wel een erg streng oordeel aan gehangen. Bijvoorbeeld Tuktop in "[Google Pixel 8 (Pro)] Ervaringen & Discussie" en Tuktop in "[Google Pixel 8 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

Anyway, dank voor de mooie review en ondanks dat jullie de telefoon niet aanbevelen, heb ik toch de P8P besteld, afgaande op de ervaringen in dit forum. Zo schetst Tweakers alles bij elkaar toch een mooi beeld, zowel objectief als subjectief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
-

[ Voor 100% gewijzigd door Tuktop op 23-10-2023 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:19

WoutF

Hoofdredacteur
M.b.t de opmerking over de Xiaomi 13 Pro, da's een vraag voor @deepvreezo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000

Phydomir

Dennis

Melkunie schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:37:

Hoe is de ervaring hier, staat de camera (vrijwel) meteen scherp bij het openen van de app?
Net even getest (non-pro). Direct scherp. Van uit direct camera app openen (2x powerknop) direct scherp op een object 3m hier vandaan. Daarna gericht op een object 30cm van me vandaan en ook direct scherp.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bartsled
Tuktop schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

Denk dat 'ie er vooral op doelt dat een negatieve ervaring (stutters) van gebruikers in dit topic wél in de review genoemd wordt, maar de positieve ervaringen niet.

Ik zou de review ook zeker niet waardeloos willen noemen hoor, deze is erg zorgvuldig en diepgaand. Vele malen beter dan andere reviews, maar er wordt wel een erg streng oordeel aan gehangen. Bijvoorbeeld Tuktop in "[Google Pixel 8 (Pro)] Ervaringen & Discussie" en Tuktop in "[Google Pixel 8 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

Anyway, dank voor de mooie review en ondanks dat jullie de telefoon niet aanbevelen, heb ik toch de P8P besteld, afgaande op de ervaringen in dit forum. Zo schetst Tweakers alles bij elkaar toch een mooi beeld, zowel objectief als subjectief!
Ik mis ook enige nuance in de review. Persoonlijk vind ik de Pro ook te kort schieten voor de prijs die er tegenover staat, mede door wat de normale 8 kost: het verschil van 300 euro is echt fors. Echter als ik het rappport uit de review van de 8 neem en dit afzet tegenover het rapport van de normale iPhone 15 dan is het contrast schrijdend. Die ontvangt een 'Excellent' award mede omdat het toestel een paar tientjes goedkoper is geworden (maar bij introductie nog steeds 170 euro duurder was dan de 8 ). Echter krijgt die toch ook de nodige kritiek (traag opladen, 60hz scherm, etc.). Het gaat mij er dan niet om het wel of niet terecht krijgen van die award, maar dat de P8 nu overkomt als een matige telefoon en de 15 een excellente telefoon. Terwijl ze afhankelijk van wat je als gebruiker aantrekt ze niet voor elkaar onder hoeven te doen.

Zoals ook eerder aangestipt is het dan ook jammer dat de negatieve klanken de boventoon voeren en er minder ruimte is voor het positieve. Dat is iets wat ik naar mijn gevoel wel vaker terug lees in andere reviews. Afijn, neemt niet weg dat alle tijd en moeite die in een review als deze is gaan zitten ten zeerste gewaardeerd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
Thanks @Phydomir! Kwam nog wat Reddit threads tegen met hetzelfde probleem, daar leek de conclusie ook een hardwaredefect te zijn. Nieuw exemplaar deed het daar ook prima. Ga ik eens contact opnemen met Belsimpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ja zoals hierboven aangevuld, het komt overdreven negatief over, er zit geen consistentie in plus- en minpunten over meerdere reviews heen en naar het forum wordt selectief wel verwezen, maar we gaan niet af op ervaringen van het forum?

"We gaan onze review niet (deels) baseren op subjectieve ervaringen van gebruikers. Daar is het forum voor."

Toch staat er een verwijzing in naar hier?

"Gewoon wat nadelen opsommen? Waardeloos? Ik stel feedback op onze content altijd op prijs, maar als je al het werk dat erin gaat zo bagatelliseert en zo overdrijft, dan kan ik het niet heel serieus nemen."

Insgelijks.

Kijk, de perfecte telefoon is het niet. Zo sta ik er niet in. Maar of je het serieus neemt of niet, de review vind ik in vergelijking met andere reviews niet goed nee. Los van dat het stukken negatiever overkomt dan realistisch zou moeten. En helaas is dat vaker zo.

"Wordt druk aan gewerkt :) In tegenstelling tot gamesites hebben we geen meerkoppige gameredactie die de games onderling kan verdelen."

Begrijpelijk. Maar ook dat zorgt er voor dat hij ruim na alle andere reviews is. Cijfers zijn al bekend, het is een goede game, digitalfoundry heeft er al vanalles over online staat. Draait perfect. Die kan ik gaan halen.

...Wat gaan jullie hier nog aan toevoegen? Ik snap dat hij later is. Maar dat maakt hem ook minder waardevol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Ik heb het idee dat ondanks ik de telefoon (8 Pro) op trillen heb staan (maar geluid uit) dat hij niet bij elke notificatie trilt. Ik krijg voornamelijk Whatsapp- en Discordnotificaties.
Ook heb ik het idee dat de Pixel Watch 2 na 1 dag wel getrild te hebben in het begin nu ook niet meer trilt, terwijl ik niet echt iets heb aangepast in de settings.
In de avond schakelt de telefoon automatisch naar DND en in de ochtend weer terug, en dit heb ik gesynct met mijn Watch 2. Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben?
Iemand anders soortgelijke issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-09 16:44
Phydomir schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:55:
[...]

Net even getest (non-pro). Direct scherp. Van uit direct camera app openen (2x powerknop) direct scherp op een object 3m hier vandaan. Daarna gericht op een object 30cm van me vandaan en ook direct scherp.
Bij mij ongeveer 1 seconde lichte artifacts en dan scherp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
Ook hoor ik iets rammelen in de camera-unit. Dat heeft mijn vier jaar oude Oneplus ook niet, terwijl die ook optische beeldstabilisatie heeft.
Wat jij hebt met de focus hoort niet, maar het rammelen is goed. Dat is wel de optische beeldstabilisatie en 1 met een best groot bereik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

bartsled schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:09:
[...]

Ik mis ook enige nuance in de review. Persoonlijk vind ik de Pro ook te kort schieten voor de prijs die er tegenover staat, mede door wat de normale 8 kost: het verschil van 300 euro is echt fors. Echter als ik het rappport uit de review van de 8 neem en dit afzet tegenover het rapport van de normale iPhone 15 dan is het contrast schrijdend. Die ontvangt een 'Excellent' award mede omdat het toestel een paar tientjes goedkoper is geworden (maar bij introductie nog steeds 170 euro duurder was dan de 8 ). Echter krijgt die toch ook de nodige kritiek (traag opladen, 60hz scherm, etc.). Het gaat mij er dan niet om het wel of niet terecht krijgen van die award, maar dat de P8 nu overkomt als een matige telefoon en de 15 een excellente telefoon. Terwijl ze afhankelijk van wat je als gebruiker aantrekt ze niet voor elkaar onder hoeven te doen.

Zoals ook eerder aangestipt is het dan ook jammer dat de negatieve klanken de boventoon voeren en er minder ruimte is voor het positieve. Dat is iets wat ik naar mijn gevoel wel vaker terug lees in andere reviews. Afijn, neemt niet weg dat alle tijd en moeite die in een review als deze is gaan zitten ten zeerste gewaardeerd is :)
Dat lijkt me geen mysterie? iPhones worden vergeleken met iPhones, Androids met Androids. Je kan de Pixel niet naast een iPhone zetten, dan vergelijk je appels met androïden en dat is irrelevant.

Sowieso is een stukje objectiviteit en realiteitszin iets wat ik mis in de Google fanbase, zowel hier als op reddit als op een niet nader te noemen imageboard. Pixels worden veelal de lucht in geprezen op basis van onmeetbare kenmerken en zelfs indianenverhalen, maar wanneer een reviewer meetbaar de verschillen tussen Androids aanwijst, dan is alles aan die review kut wanneer het een Pixel betreft om de redenen "mijn N=1 is anders" of "het is niet waar, en als het waar is dan is het niet belangrijk". De emotionele betrokkenheid die bij een Pixel aankoop komt is echt opmerkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otto Jans
nst6ldr schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:38:
[...]

Dat lijkt me geen mysterie? iPhones worden vergeleken met iPhones, Androids met Androids. Je kan de Pixel niet naast een iPhone zetten, dan vergelijk je appels met androïden en dat is irrelevant.

Sowieso is een stukje objectiviteit en realiteitszin iets wat ik mis in de Google fanbase, zowel hier als op reddit als op een niet nader te noemen imageboard. Pixels worden veelal de lucht in geprezen op basis van onmeetbare kenmerken en zelfs indianenverhalen, maar wanneer een reviewer meetbaar de verschillen tussen Androids aanwijst, dan is alles aan die review kut wanneer het een Pixel betreft om de redenen "mijn N=1 is anders" of "het is niet waar, en als het waar is dan is het niet belangrijk". De emotionele betrokkenheid die bij een Pixel aankoop komt is echt opmerkelijk.
Dat is de omgekeerde buyers remorse reactie ;)

De review laat niets te wensen over en is heel duidelijk.

Google wilt met hun prijs de top dog spelen, maar is het op belangrijke vlakken zoals accuduur en soc prestaties nog niet. Kortom, werk aan de winkel Google. Dit moet en kan beter.

[ Voor 10% gewijzigd door Otto Jans op 23-10-2023 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
[...]

Nee dat lijkt niet te kloppen wat je zegt. De iPhone wordt gebruikt voor een vergelijk van de camera, batterijduur, snelheid, ga maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
vaagisdenaam schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:52:
[...]

Nee dat lijkt niet te kloppen wat je zegt. De iPhone wordt gebruikt voor een vergelijk van de camera, batterijduur, snelheid, ga maar door.
Ja, en als je dit vergelijkt met de concurrentie zoals Apple laat het dus te wensen over zoals in de review keurig beschreven.

[ Voor 8% gewijzigd door Otto Jans op 23-10-2023 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

vaagisdenaam schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:52:
[...]

Toch lijkt het me niet voor de hand liggen dat iemand een iPhone zou kopen als deze betere foto's maakt dan een Pixel, wanneer je bijvoorbeeld tegen de honderd euro aan Google Play aankopen hebt, ugh jaar aan historie in Google Photo's, etc.

Als de iPhone 15 een duidelijke verbetering is boven de iPhone 14, dan snap ik die Excellent award wel. Het blijft toch meten met twee maten in dat geval omdat dit grotendeels twee aparte markten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartsled
[...]

Raar. Juist technische elementen zijn ongeacht het OS prima meetbaar. De camera. Het scherm. De accu. Volgens jouw denkwijze kun je een iPhone dus alleen maar vergelijken met een iPhone, dan krijgt de nieuwe iPhone dus standaard een 'Excellent' omdat hij weer beter is dan de vorige :+

Overigens vind ik het grappig dat je zo aanslaat op mijn vergelijk met een Apple device, daarmee doe je eigenlijk dat waar je 'Pixel fanboys' van beticht. Ik stel dat de kritiek ten opzichte van de P8 in de T.net review (dus niet de Pro!) te stevig is en dat dit bijvoorbeeld bij de iPhone 15 niet het geval is. Heeft niets met voorkeur te maken, is gewoon een constatering. Komende van iemand die meer iDevices in huis heeft dan Google devices, voor wat dat waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

bartsled schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:59:
[...]

Raar. Juist technische elementen zijn ongeacht het OS prima meetbaar. De camera. Het scherm. De accu. Volgens jouw denkwijze kun je een iPhone dus alleen maar vergelijken met een iPhone, dan krijgt de nieuwe iPhone dus standaard een 'Excellent' omdat hij weer beter is dan de vorige :+
Dat is een logische gevolgtrekking die je niet kan maken, het klopt dan ook niet - zomaar een voorbeeld: review: Apple iPhone 14 en 14 Plus - Dertien-en-driekwart
[...]

Overigens vind ik het grappig dat je zo aanslaat op mijn vergelijk met een Apple device, daarmee doe je eigenlijk dat waar je 'Pixel fanboys' van beticht.
Noem ik indianenverhalen en placebo features? Waar?
[...]

Ik stel dat de kritiek ten opzichte van de P8 in de T.net review (dus niet de Pro!) te stevig is en dat dit bijvoorbeeld bij de iPhone 15 niet het geval is. Heeft niets met voorkeur te maken, is gewoon een constatering. Komende van iemand die meer iDevices in huis heeft dan Google devices, voor wat dat waard is.
Die stelling kan je dus niet onderbouwen, dáárom heeft het met voorkeur te maken. Tweakers test het toestel zoals het alle toestellen test, vervolgens komt dit in vergelijking met andere toestellen en wordt daar een waardeoordeel aan gehangen op basis van die ranglijst. Gevolg: Pixel scoort wederom slecht (anno Pixel 6 een traditie). Dat je dat niet leuk vindt is een ander verhaal, het maakt de review niet slecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuktop
[...]

Je doet nu een hele vreemde generalisering. Er is in dit topic genoeg kritiek van P8(P)-gebruikers. Zo zijn er voldoende mensen die een matige of zelfs slechte accuduur en stutters in apps melden, alsook mensen die vinden dat de camera niet voldoende vooruit is gegaan ten opzichte van de P7(P) of eerdere modellen.

De onmeetbare kenmerken die je noemt zijn óf wel meetbaar (een screenshot met bijna 10 uur SoT verdeeld over 2 dagen gebruik met nog 10% over), óf subjectief maar daarom niet minder relevant: bijvoorbeeld "geen last van stutters". Dat heeft niets met indianenverhalen te maken.

Er is welgeteld één iemand op dit forum die de review 'waardeloos' heeft genoemd. De andere reacties gaan er enkel over dat de review tot een strenger oordeel lijkt te zijn gekomen dan bij reviews van andere telefoons.

Ook heel erg flauw om 'de emotionele betrokkenheid die bij een Pixel aankoop komt' opmerkelijk te noemen, alsof dat niet het geval is bij kopers van Apple- of Samsungtelefoons, of welk ander merk dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000

Phydomir

Dennis

Sowieso een beetje krom om een telefoon en zijn eigenschappen helemaal plat te slaan tot een review, waar dan voor iedereen een gelijkwaardige conclusie aan kan worden gehangen. Dat klopt natuurlijk niet helemaal. Als je de review van Tweakers leest, kun je niet anders concluderen dan dat hij onderdoet qua accuduur ten opzichte van de concurrentie. Wat voor een waarde je daar dan aanhangt is geheel persoonlijk en volledig afhankelijk van hoe je hem gebruikt.

Voor mij persoonlijk maakt het namelijk helemaal niets uit. Hij gaat makkelijk een dag mee op een accu en hij gaat 's nachts aan de lader. Hierdoor boeit het mij dus ook niet dat hij minder snel laadt dan andere toestellen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
Nu 8 dagen de 8 Pro, maar helaas gaat deze toch terug. Helemaal happy met het ding, komende van een Oneplus 7T Pro, maar mijn camera unit lijkt toch defect. Hoop dat ie snel omgewisselt kan worden.

Bij het openen van de camera app is het beeld standaard ongefocust. Na 5 tot 10 seconden niets doen wordt het beeld ineens wel scherp. Heftig schudden werkt ook, maar beide kan niet de bedoeling zijn.

Je hebt dus de pech een defect toestel te hebben gekregen :/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Tuktop schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:13:
[...]

(een screenshot met bijna 10 uur SoT verdeeld over 2 dagen gebruik met nog 10% over),
"mijn N=1 is anders"

Ook is dat geen meten, dat is nog steeds een ervaring. Je kan pas van meten spreken als er een gelijkwaardig referentiekader is. Screenshots uitwisselen van SOT is hetzelfde als zelf uit de losse pols een lineaal tekenen en daar iets mee gaan opmeten: beide zijn sterk afhankelijk van het persoon.
[...]

óf subjectief maar daarom niet minder relevant: bijvoorbeeld "geen last van stutters". Dat heeft niets met indianenverhalen te maken.
Dat is gewoon een strawman natuurlijk, want niemand zegt dat ervaring te maken heeft met indianenverhalen, die relatie leg jij zelf. Indianenverhalen zijn bijvoorbeeld dat de Tensor chip allerlei AI features mogelijk maakt (stond in Google's advertorial van een gebruiker hier), dat de Pixels 'stock Android' draaien en daarmee een niet-kloppend waardeoordeel doen over andere fabrikanten, etc.
[...]

Er is welgeteld één iemand op dit forum die de review 'waardeloos' heeft genoemd. De andere reacties gaan er enkel over dat de review tot een strenger oordeel lijkt te zijn gekomen dan bij reviews van andere telefoons.
Dan moet je echt wel beter tussen de regels door gaan lezen, zomaar wat voorbeelden van de vorige pagina:
Reetkeverke schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:22:
Niet teveel geloof hechten aan bepaalde zaken hoor.
vaagisdenaam schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:28:
digiben schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 01:42:
Als je steek penningen toe geschreven krijgt.... Is het uitstekend.
[...]

Ook heel erg flauw om 'de emotionele betrokkenheid die bij een Pixel aankoop komt' opmerkelijk te noemen, alsof dat niet het geval is bij kopers van Apple- of Samsungtelefoons, of welk ander merk dan ook.
Ik heb oprecht nog niet bij andere merken meegemaakt dat kopers allerlei ontastbare dingen als voordeel gaan opnoemen nee. Samsung gebruikers zeggen niet "de afstemming is beter tussen OS en hardware" maar "aantekeningen maken gaat handig". iPhone gebruikers zeggen niet "wat is dit toestel slim" maar "tof dat face unlock in het donker werkt".

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tuktop
nst6ldr schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:31:
[...]

"mijn N=1 is anders"

Ook is dat geen meten, dat is nog steeds een ervaring. Je kan pas van meten spreken als er een gelijkwaardig referentiekader is. Screenshots uitwisselen van SOT is hetzelfde als zelf uit de losse pols een lineaal tekenen en daar iets mee gaan opmeten: beide zijn sterk afhankelijk van het persoon.

[...]

Dat is gewoon een strawman natuurlijk, want niemand zegt dat ervaring te maken heeft met indianenverhalen, die relatie leg jij zelf. Indianenverhalen zijn bijvoorbeeld dat de Tensor chip allerlei AI features mogelijk maakt (stond in Google's advertorial van een gebruiker hier), dat de Pixels 'stock Android' draaien en daarmee een niet-kloppend waardeoordeel doen over andere fabrikanten, etc.

[...]

Dan moet je echt wel beter tussen de regels door gaan lezen, zomaar wat voorbeelden van de vorige pagina:

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik heb oprecht nog niet bij andere merken meegemaakt dat kopers allerlei ontastbare dingen als voordeel gaan opnoemen nee. Samsung gebruikers zeggen niet "de afstemming is beter tussen OS en hardware" maar "aantekeningen maken gaat handig". iPhone gebruikers zeggen niet "wat is dit toestel slim" maar "tof dat face unlock in het donker werkt".
Het wordt wel erg off-topic nu, dus na deze reactie hou ik op met deze discussie.

Juist van iPhone-gebruikers (of Apple-gebruikers in het algemeen) hoor ik dat soort vage verhalen. "Apples zijn gewoon beter met Adobe software" of "Het scherm van de nieuwe MacBook heeft de beste HDR implementatie ooit", of klinkklare onzin zoals dat er geen enkele processor ook maar in de buurt zou komen van de snelheid van de nieuwe M2 (Max/Ultra, ik weet niet meer waar het over ging). We zien/lezen/horen allemaal wat we willen zien, it seems.

Over die n=1 over de accuduur: ik bedoel juist dat, ondanks dat dat inderdaad een subjectieve ervaring is, het wel de algemene/objectieve stelling 'teleurstellende accuduur' tegenspreekt die de Tweakers-review poneert.

Nu je de indianenverhalen hebt toegelicht ben ik het daar trouwens mee eens hoor, ik had een ander beeld bij waar je daarmee op doelde.

Tegenover jouw opsomming van 'tussen de regels door' (fair point trouwens) kan ik ook een opsomming van valide kritiekpunten zetten die genoemd worden.

Persoonlijk zal ik nooit de tekortkomingen van de P8(P) ontkennen, want die zijn er gewoon. Ja, de SoC had sneller moeten zijn in benchmarks en nee, stutters zijn niet acceptabel op een flagship en ja, de accuduur had beter gekund en zeker in de gevallen waar deze slecht uitpakt bij gebruikers. Maar het is wel jammer hoe de Tweakers-review de telefoon als niche-product afschildert met 'teleurstellende accuduur' terwijl een vergelijkbare accuduur bij de Xiaomi 13 Pro (zelfde prijsklasse) niet als minpunt wordt genoemd en in de lopende tekst enkel wordt gezegd dat die niet "niet het allerbeste van alle topmodellen" is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ik sluit hier nog bij aan en dan laat ik het er ook bij verder.

Eens, er is echt wel ruimte voor verbetering. Bijvoorbeeld die temperatuursensor voegt precies niks toe. En los van dat de chip het wel aan kan ziet het er ook niet uit dat de play store hapert. Er zijn zat pluspunten, maar er zijn ook minpunten.

De focus ligt naar mijn idee heel overdreven op de minpunten in de review. Veel meer dan wat ik elders lees. Dat het zo dankzij de toon uit de toon valt, gekoppeld met hoe laat de review was (voor wat voor reden dan ook) maakt dat voor mij alle waarde van de review weg is. Immers heb ik de telefoon al ruime tijd in gebruik, dus wat heb ik daar nog aan. Zie ook mijn Spiderman voorbeeld: wat gaat de Tweakers review nu nog toevoegen aan wat we al weten? Los van of die positief of negatief gaat zijn?

Dan nog het volledige gebrek aan consistentie over meerdere reviews heen zoals hierboven ook gemeld. Waar andere telefoons vergelijkbare plus- of minpunten hebben wordt dat wel of niet meegenomen. Das een beetje een tombola en lijkt heel willekeurig.
Samenvattend: wat voegt die review dan toe? Wat is de waarde van deze uit de algehele toon vallende Tweakers review die al mosterd na de maaltijd is om mee te beginnen?
*knip* op de man reactie voegt niets toe, dus weg.

Daar laat ik het verder ook bij, kunnen we weer terug naar iedereens eigen ervaringen.

[ Voor 7% gewijzigd door janvanduschoten op 23-10-2023 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Otto Jans schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:48:
[...]
Google wilt met hun prijs de top dog spelen, maar is het op belangrijke vlakken zoals accuduur en soc prestaties nog niet. Kortom, werk aan de winkel Google. Dit moet en kan beter.
Google kan vrij eenvoudig aan Snapdragon SOCs komen lijkt me, dat lost in een keer het SOC prestaties en accuduur probleem op. Tensor/Exynos is altijd al de achilleshiel geweest van Google en Samsung. Relatief veel hitte, slechte optimalisatie en ondermaats bereik door het bijbehorende Exynos 5300 modem.

Zodra ze van Tensor afstappen koop ik een Pixel. Na de P6Pro en S22U ben ik genezen van Tensor/Exynos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
stin00 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Google kan vrij eenvoudig aan Snapdragon SOCs komen lijkt me, dat lost in een keer het SOC prestaties en accuduur probleem op. Tensor/Exynos is altijd al de achilleshiel geweest van Google en Samsung. Relatief veel hitte, slechte optimalisatie en ondermaats bereik door het bijbehorende Exynos 5300 modem.

Zodra ze van Tensor afstappen koop ik een Pixel. Na de P6Pro en S22U ben ik genezen van Tensor/Exynos.
Helaas zal dan waarschijnlijk het updatebeleid van 7 jaar in het geding komen, en dat is juist een speerpunt van de Pixel 8-reeks. In elk geval eentje waar ik voor ben gezwicht :) zelfs wetende dat de G3 geen topper is qua prestatie/efficientie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
stin00 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Dan zou google een omzwaai van 180 graden moeten maken. En hun Ai core design en alle Ai features over de balk moeten gooien. Lijkt mij dat dit niet gaat gebeuren. Tenminste ik hoop van niet. Maar ze zouden wel betere keuzes kunnen maken betreft de tensor chip ontwerp. Bijvoorbeeld door bepaalde onderdelen in de tensor chip ontwerp niet van Samsung meer af te nemen. Maar zoals bijvoorbeeld de modem etc van Qualcomm te nemen. En de gehele chip niet meer door Samsung maar bij Tsmc te laten fabriceren op hun nieuwe 2 nanometer procede. Hopelijk zou dat ruimte op te chip leveren kunnen leveren voor nog een tweede high end core voor meer prestatie kracht. En hopelijk geen warmte/ throtteling problemen meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Ik heb de Pixel 8 (non pro) nu bijna een week en ik ben in het dagelijks gebruik heel erg tevreden over het toestel. De kale android is soms nog wat wennen, maar na een week weet je bijna niet anders meer.

Over de camera was ik in het begin enorm enthousiast, maar ik merk dat er toch wat tekortkomingen zijn. Ik ben nog niet helemaal in de foto instellingen gedoken, daardoor staat alles op "standaard". Zo vind ik de processing die Google eroverheen gooit behoorlijk extreem, zeker bij foto's waar veel detail op te zien is.

Bij onze hond vind ik het goed te zien, daar zijn de randen niet mooi, dit valt mij bij meer foto's op, zeker bij de portret functie zijn de randen vaak niet goed.

Op de tweede en de derde (zelfde foto) is er te veel sharpening overheen gegaan, dit zie je duidelijk bij de golfjes, dit doet wat onnatuurlijk aan. Bij deze foto heb ik mijn zoontje weggehaald met de magische gum en de andere heb gedaan in Photoshop met generative fill. Zoek de verschillen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1njJWOOHyahkIEyqrufz2gzoRo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/felyllDtdyGo40cGdLr3YM3w.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKyAXf51yJNRK7uXtLoUr9HVtH0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5ZxkDcFs6P4HvZNz52e1KIa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmqo8VXIQxm8jl-6C9-AIVKgCkk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YUxilcn6Df5KoCOKQbnPi0ky.jpg?f=fotoalbum_tile

De portretmodus heeft moeite om de randen goed te herkennen bij veel details, zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xB3LNIO3QCf6y1w4-iLzz_LWJt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvidY3K8XF38H66P2vBgE9FK.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is natuurlijk een lastig voorbeeld, maar ik zie dit ook bij andere foto's met de portretmodus en dan met name bij de haren, ook als de foto closer is gemaakt. Ik vind het beter werken om de foto achteraf aan te passen. Mijn 4 jaar oude p30 pro deed dit beter, al zaten daar regelmatig onscherpe missers tussen.

Nog een paar foto's:
Van de avondfoto's is er een met de nachtmodus gemaakt en 1 met de lange belichting.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzgjLF8GjkVb0WkTF5dckn2Qe8A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEVE9f9xoHfQma9cAB6pQ4k7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWyRFaRHJngjxjpwEUSSct2eo4U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TdNmGMGRjO1ydhFD83vk2yBx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2KzmHlf8DZbH19hqufmtXxiCHQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h3k3VG4XJp5yyHsHEyq9LlTB.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSN4AN16fsRamrpjmSfKPy88SMg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHIRbdEKgXY6LZwmCplZBVzJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Wat ik jammer vind is dat er geen belichtingscorrectie direct op de camera is, tikken op een deel en dan lichter of donkerder maken met een veeg naar boven of beneden. obv. die belichting. Maar de Pixel pakt de belichting uit zichzelf al en stuk beter, kijk bijvoorbeeld naar de foto in het bos. Met mijn P30 waren dit soort foto's vaak over of onderbelicht.

Al met al (ai ;) ) ben ik wél tevreden met de Pixel 8 (non pro), deze paar voorbeelden komt de telefoon (nog) niet goed tot zijn recht. Maar in de meeste gevallen juist wel! Zo zijn er foto's die onscherp zijn die je nog kan "redden" en in 90% van de gevallen zijn de foto's erg goed. Ik ga binnenkort nog wel in de instellingen duiken om te kijken of er nog meer in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-10 14:58
Tuktop schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:11:
[...]

Helaas zal dan waarschijnlijk het updatebeleid van 7 jaar in het geding komen, en dat is juist een speerpunt van de Pixel 8-reeks. In elk geval eentje waar ik voor ben gezwicht :) zelfs wetende dat de G3 geen topper is qua prestatie/efficientie.
Doen mensen echt nog 7J met een GSM toestel? Of maw, zie jij jezelf over 6J nog met dit toestel rondlopen. Batterijduur moet dan dramatisch geslonken zijn, en nieuwe versies van Android worden wss zwaarder en zwaarder met al (tegen dan) die nieuwere AI-functies waardoor jouw ouder toestel wss ook uit de boot valt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• victor1701
Alieunited schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:32:
Ik heb de Pixel 8 (non pro) nu bijna een week en ik ben in het dagelijks gebruik heel erg tevreden over het toestel. De kale android is soms nog wat wennen, maar na een week weet je bijna niet anders meer.

Over de camera was ik in het begin enorm enthousiast, maar ik merk dat er toch wat tekortkomingen zijn. Ik ben nog niet helemaal in de foto instellingen gedoken, daardoor staat alles op "standaard". Zo vind ik de processing die Google eroverheen gooit behoorlijk extreem, zeker bij foto's waar veel detail op te zien is.

Bij onze hond vind ik het goed te zien, daar zijn de randen niet mooi, dit valt mij bij meer foto's op, zeker bij de portret functie zijn de randen vaak niet goed.

Op de tweede en de derde (zelfde foto) is er te veel sharpening overheen gegaan, dit zie je duidelijk bij de golfjes, dit doet wat onnatuurlijk aan. Bij deze foto heb ik mijn zoontje weggehaald met de magische gum en de andere heb gedaan in Photoshop met generative fill. Zoek de verschillen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

De portretmodus heeft moeite om de randen goed te herkennen bij veel details, zie:
[Afbeelding]
Dit is natuurlijk een lastig voorbeeld, maar ik zie dit ook bij andere foto's met de portretmodus en dan met name bij de haren, ook als de foto closer is gemaakt. Ik vind het beter werken om de foto achteraf aan te passen. Mijn 4 jaar oude p30 pro deed dit beter, al zaten daar regelmatig onscherpe missers tussen.

Nog een paar foto's:
Van de avondfoto's is er een met de nachtmodus gemaakt en 1 met de lange belichting.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat ik jammer vind is dat er geen belichtingscorrectie direct op de camera is, tikken op een deel en dan lichter of donkerder maken met een veeg naar boven of beneden. obv. die belichting. Maar de Pixel pakt de belichting uit zichzelf al en stuk beter, kijk bijvoorbeeld naar de foto in het bos. Met mijn P30 waren dit soort foto's vaak over of onderbelicht.

Al met al (ai ;) ) ben ik wél tevreden met de Pixel 8 (non pro), deze paar voorbeelden komt de telefoon (nog) niet goed tot zijn recht. Maar in de meeste gevallen juist wel! Zo zijn er foto's die onscherp zijn die je nog kan "redden" en in 90% van de gevallen zijn de foto's erg goed. Ik ga binnenkort nog wel in de instellingen duiken om te kijken of er nog meer in zit.
Ik zie het inderdaad duidelijk in u foto van uw kind. Dat de bokeh effect (blurren van achtergrond) van de portret modus slecht is. Zelfs slechter dan op de pixel 7 reeks van vorig jaar. Ik las in meerdere reviews dat dit slecht is op de pixel 8 reeks. Hopelijk kan Google Nee dit moet google snel repareren met een software update.
Pagina: 1 ... 17 ... 42 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires