Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 13:32
Majesty schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:27:
[...]
Maar root je je daily driver dan ook? Of heb je die niet?
Uiteraard. Dit is m'n daily. Alles is gewoon 100% stabiel. Nou ja, zelfde als stock :) Zonder TWRP is "echt" tweaken sowieso geen succes, imho.
Currry schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:28:
[...]
Mag ik vragen welke launcher en/of icon pack je gebruikt?
Dit is gewoon Nova, met Nyon icon pack.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:30
Tuktop schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:44:
[...]

Je bedoelt €800, toch? Voor €859 heb je de Pixel 8 met 256 GB.

Moet toegeven dat Samsung lekker voor opslag meegeeft voor de prijs, maar het is maar waar je prioriteit ligt. Mij heeft het nieuwe updatebeleid van Google me over de streep getrokken, dat is onovertroffen. En van alle extra Samsung software en de Samsung store e.d. moet ik niks hebben, maar dat is persoonlijk.
Bij beveiligingsupdates is Samsung tegenwoordig sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:13
Vincent91 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:37:
[...]
Bij beveiligingsupdates is Samsung tegenwoordig sneller
Ik doel uiteraard op de 7 jaar OS- en security updates bij de Pixel 8-reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tuktop schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:44:
[...]
De vraag is dan wel wat is een P8 nog waard over 5 jaar met de G3 cpu en 2000x te zijn opgeladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:30
Tuktop schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:44:
[...]

Samsung gaat dit over enkele maanden ook aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:08

spaceboy

Op grote hoogte

Hier nog even mijn accu-bevindingen. Het is een n=1, maar wie weet heeft iemand er wat aan:

Gisteren 17:17 tot 100% opgeladen.
Sindsdien 1 uur 41 minuten schermtijd.
Batterijbesparing staat Aan
Telefoon weinig gebruikt.
Huidige batterijniveau = 71%
's Nachts op nacht-stand (zwart-wit)

Bekeken per systeem:
Wifi = 6 uur 13 minuten (41%)
Mobiel netwerk = 9 minuten (40%)
CPU = 15%
Scherm = 4%

Heftig verschil, Wifi en mobiel... Misschien maar overwegen om uberhaupt mobiele data uit te zetten. Net als vroeger: als je buiten bent heb je geen netwerk nodig. ;-)

Ik vind het wel prima. Zou ik dus makkelijk 2 dagen met een lading kunnen doen met mijn gebruik.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Luapper schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:03:
Wauw, die magic editor is toch wel vrij bizar! Pixel 8 mee op een tripje naar België.
Je kunt er gewoon een totaal andere wereld van maken, zie hier:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bergen erbij, bossen erbij, meren erbij. Epische luchten...

Vanaf nu geloof ik nooit meer iets tenzij ik het in het echt zie :z
Zo op een afstandje lijkt het wel maar - maar kijk je de AI foto's van dichtbij - o my boy wat een gruwel! :? Op de eerste toevoeging zie ik een rasterpatroon en de laatste zijn de bomen vloeibaar ! 8)7

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-05 18:34
Ik heb even de scores van dxomark van de pixel 8 pro als de pixel 7 pro naast elkaar gezet.
En je kunt zien dat ondanks de totale camera score omhoog is gegaan van de pixel 8 pro. Met 6 punten maar dat de kwaliteit van bokeh en video zelfs lager is dan bij de pixel 7 pro.

De pixel 7 pro heeft voor bokeh 70 punten waar de pixel 8 pro er 65 punten voor heeft.
Bij de pixel 8 pro is bij video de autofocus, texture en video stabilisatie in punten score gezakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6oIbxD0ZqrGB2xTUhTqPFmAaT_g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/78Qc1Lz6VOkgJAm3dr0UeRz8.jpg?f=user_large

Als we de pixel 8 pro vergelijken met de iphone 15 pro max. Dan scoort de pixel 8 pro hoger bij de hoofd camera en zoom. Maar de iphone wint weer bij video en bokeh.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8lLDRe_Cchd2gbtt_47SbPc-wM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0Mr8XJ8vJAktTg4Eo0GFOgxv.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:08

spaceboy

Op grote hoogte

Merlijn_merlin schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:19:
[...]

Zo op een afstandje lijkt het wel maar - maar kijk je de AI foto's van dichtbij - o my boy wat een gruwel! :? Op de eerste toevoeging zie ik een rasterpatroon en de laatste zijn de vloeibaar ! 8)7
Scherp gezien. Inderdaad, best knullig. Sowieso vind ik al dat gesodemieter met AI in foto's een ultieme nepperij. Gaat het erom wie de mooiste (nep)foto's kan maken? Vroeger waren dat mensen die goed waren met Photoshop, nu kunnen kleuters het ook. Wat het verschil is? Tja, dat nu iedereen en z'n moeder het gaan doen en je dus helemaal niet meer weet wat echt is en wat niet. Ik vind het géén vooruitgang. Maar misschien ben ik gewoon een ouwe knorrige gast die achter de geraniums moet gaan zitten janken. 8)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brad Pitt
Toch vind ik het resultaat vaak echt extreem okay, maar ik heb niet met een loupe zitten pixelpeepen. Iets als dit voor elkaar krijgen met Photoshop kan ik dag vrij voor gaan vragen. Gewoon zo klik, 20 seconden wachten, klaar, vind ik echt super handig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2XBrFomGOVky6zob-114k-xIwk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aAZgcTUrUSMANc8Dskdswjoy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1L8eEb_btcVCI7_Um1O0Ic9OaVA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBz4sfSxNA9QDkXoQ3TK6Hns.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellred666
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:38
spaceboy schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:16:
Hier nog even mijn accu-bevindingen. Het is een n=1, maar wie weet heeft iemand er wat aan:

Gisteren 17:17 tot 100% opgeladen.
Sindsdien 1 uur 41 minuten schermtijd.
Batterijbesparing staat Aan
Telefoon weinig gebruikt.
Huidige batterijniveau = 71%
's Nachts op nacht-stand (zwart-wit)

Bekeken per systeem:
Wifi = 6 uur 13 minuten (41%)
Mobiel netwerk = 9 minuten (40%)
CPU = 15%
Scherm = 4%

Heftig verschil, Wifi en mobiel... Misschien maar overwegen om uberhaupt mobiele data uit te zetten. Net als vroeger: als je buiten bent heb je geen netwerk nodig. ;-)

Ik vind het wel prima. Zou ik dus makkelijk 2 dagen met een lading kunnen doen met mijn gebruik.
toon volledige bericht
Om dan maar even mee te doen:
100% vol: gisteren om 08:15 ~ pixel watch altijd verbonden
tussen 08:15 en 19:30 uur ongeveer 5 minuten schermtijd per uur. +Signal op pcgeopend.
Tussen 19:30 en 21:00 Android Auto + YT Music + Waze + Flitsmeister
Om 21:00uur was de batterij nog 49%
Vervolgens tot slapen nog uurtje op mobiel gezeten, beetje browsen en vakantie zoeken.
Wakker geworden met 34% vanmorgen om 09:00u
Van 09:00u tot nu 14:34u ongeveer 10 minuten schermtijd per uur. + Signal op pc geopend.
Nog een telefoontje gehad van 20 minuten en accu is nog 16%.

Wat mij vooral opvalt is dat AndroidAuto + alle exta's op dat moment ongeveer 25% heeft verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Brad Pitt schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:47:
[...]

De vraag is dan wel wat is een P8 nog waard over 5 jaar met de G3 cpu en 2000x te zijn opgeladen :)
Och, dan vervang je tegen die tijd een keer de accu. Heb ik bij m'n OP6 ook gedaan, mede daarom gaat 'ie nu nog best ok mee, na ruim 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-08-2024
Weet iemand toevallig hoe je uitschakelt dat het scherm uitblijft bij notificaties?
Zelf met DND zie ik snachts mijn scherm kort aanspringen voor een mailtje. (of een deel van het scherm kan ook)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
C6DL schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:50:
Weet iemand toevallig hoe je uitschakelt dat het scherm uitblijft bij notificaties?
Zelf met DND zie ik snachts mijn scherm kort aanspringen voor een mailtje. (of een deel van het scherm kan ook)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APUxRf94sy1_T6eWrVUT2rIEV2s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qgH6OyWvuXWHyswHlSIUKHZu.png?f=fotoalbum_large
Tuktop schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:50:
[...]
Och, dan vervang je tegen die tijd een keer de accu. Heb ik bij m'n OP6 ook gedaan, mede daarom gaat 'ie nu nog best ok mee, na ruim 5 jaar.
YouTube: Google Pixel 8 Pro Teardown Disassembly Repair Video Review
Dat is niet zo een succes bij deze toestellen. Het is niet click glazen achterkant er af, batterij er in, click dicht.

[ Voor 28% gewijzigd door Brad Pitt op 19-10-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:29:
Toch vind ik het resultaat vaak echt extreem okay, maar ik heb niet met een loupe zitten pixelpeepen. Iets als dit voor elkaar krijgen met Photoshop kan ik dag vrij voor gaan vragen. Gewoon zo klik, 20 seconden wachten, klaar, vind ik echt super handig.
[Afbeelding][Afbeelding]
Als je hier die bewerkte foto aan iemand laat zien zonder context te geven dan valt het echt niet op. Alleen als je weet dat er hier iets in geedit is en je erop let dan valt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Brad Pitt schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:53:
[...]
YouTube: Google Pixel 8 Pro Teardown Disassembly Repair Video Review
Dat is niet zo een succes bij deze toestellen. Het is niet click glazen achterkant er af, batterij er in, click dicht.
Sorry, ik bedoel dat ik dat dan zou laten doen, gewoon buiten de garantie om.
Bij m'n OP6 ook niet zelf gedaan trouwens, daar wel nét binnen de 24 maanden, dus nog onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:58
C6DL schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:50:
Waarom mask je niet gebruik van de bedtijdstand?
Dat is echt ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-05 20:53
Vandaag wifi - licht gebruik:

https://i.imgur.com/SmRt7sI.png

50% over nu.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bomb-el
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-04 22:53
Toch wel aardig, de portret functie :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1UXjkfiy1EuDiNiPnfb93szN7rg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cPoo2ZpzAZsbc6GkrfWDQOn3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:46

Kiwi

Gadgetfreak

Mijn kat leent zich wat minder voor de portretfunctie :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/np8gSb95n5wPKZJVhd2w6XPIRtY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7M7DbsRM1zHmKQ1UoKo817GM.jpg?f=fotoalbum_large

In deze iets beter maar die snorharen blijven lastig :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9sinVlLX-lLrhCPyvuzJWvp80Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RUZ88w2yBOH0neL7FGILEqGs.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens vind ik de foto's zonder portretmodus veel te mooi om portretmodus te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:33
cordonbleu schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:34:
[...]

[...]

Nee, dat komt door hoe de Pixels intern van binnen zijn opgebouwd. De vorige Pixels hadden dit ook. De Pixel lijn kan je (voor reparatie) alleen openen via het scherm en dus niet via de achterkant. Om deze reden is het scherm alleen langs de randen vastgeplakt aan het frame en zit hij in het midden dus niet wezenlijk 'vast'. Daarom klinkt het hol.
Vanaf een Pixel 4a komende moet ik best wennen aan dat "hol" klinken op mijn nieuwe Pixel 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderVelden8
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-05-2024
De Pixel 8 is nu niet meer met gratis Buds Pro te krijgen toch? Volgens mij (en zo te zien) is deze actie inmiddels verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
@Kiwi haha ja, ik vraag me wel af wat portet modus precies doet hoor. Is het niet gewoon een 1,5 tot 2 x zoom van de gewone camera?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomb-el
SanderVelden8 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:26:
De Pixel 8 is nu niet meer met gratis Buds Pro te krijgen toch? Volgens mij (en zo te zien) is deze actie inmiddels verlopen.
Tm 16 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
De buds in België kan ik maar binnen 3 tal weken doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:32
Krijg je bij Google geen andere cadeautjes uit eigen doos trouwens? Zoals Apple met gratis muziek voor een paar maanden bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 20:13
r132546e schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:25:
[...]

Vanaf een Pixel 4a komende moet ik best wennen aan dat "hol" klinken op mijn nieuwe Pixel 8.
Wat bedoel je met "hol klinken"? Als je belt vinden de mensen aan de andere kant van de lijn je hol klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoedema
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 04:39
Heb nu een paar weken de Pixel 8 (non-pro) in gebruik en hij doet het goed. Batterij op zich best tevreden mee, maar ik snap het tethering niet was als app metAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HoYzuPytMerjRZQeT2eiPQ2tvk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dN9775rEbfNc7dYifzRJMKHX.png?f=fotoalbum_large verbruik staat. Hotspot heeft niet aangestaan afgelopen week. Ik lees er al wat vaker over, weet iemand wat dit is?

Ik heb ook nog geen 5G via zowel Vodafone en Odido (ik heb 2 sims erin), terwijl dit met mijn vorige Pixel 5 wel werkte. Ik merk daarmee dat de verbinding erg traag blijft op veel plekken en dat dit ook veel batterij kost. Heeft een van jullie al 5G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-08-2024
Op mijn samsung kon ik de volgorde van de home buttons nog aanpassen.
Op de pixel kan dat niet toch? Bv het pijltje terug zit nu links naar de home button. Het liefst heb ik deze rechts zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:13
Had jij hem al voor de release ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoedema
Currry schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:07:
[...]

Had jij hem al voor de release ;)
Oja is precies een week idd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:59
-TheNose- schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:55:
Krijg je bij Google geen andere cadeautjes uit eigen doos trouwens? Zoals Apple met gratis muziek voor een paar maanden bijvoorbeeld
3 maanden YouTube Premium.
Wat Google One opslag voor een aantal maanden en 6 maanden Fitbit Premium uit me hoofd.

De YouTube Premium is wel lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
mhoedema schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:53:
Ik heb ook nog geen 5G via zowel Vodafone en Odido (ik heb 2 sims erin), terwijl dit met mijn vorige Pixel 5 wel werkte. Ik merk daarmee dat de verbinding erg traag blijft op veel plekken en dat dit ook veel batterij kost. Heeft een van jullie al 5G?
Ik heb gewoon 5G, Odido. Ook in Duitsland had ik 5G via Telekom DE.
Staat 5G wel aan in de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Vincent91 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:48:
[...]
Samsung gaat dit over enkele maanden ook aanpassen
Beveiligingsupdates ja. Over OS upgrades lieten ze zich niet uit en naar verwachting zal dat ook niet gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 15:43
De camera van de 8 Pro wordt erg geprezen bij DxoMark.

https://www.dxomark.com/google-pixel-8-pro-camera-test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoedema
vandeven66 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:14:
[...]

Ik heb gewoon 5G, Odido. Ook in Duitsland had ik 5G via Telekom DE.
Staat 5G wel aan in de instellingen?
Ja idd, staat gewoon op 5G (recommended). Heb nog geprobeerd terug naar 3G en dan naar 5G. Hij gaat dan idd terug naar H+ met erg trage verbinding (1.2mbps). Nu op 5G instelling staat hij dus op 4G met 12mbps speedtest. Vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Dubrillion schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:12:
[...]

3 maanden YouTube Premium.
Wat Google One opslag voor een aantal maanden en 6 maanden Fitbit Premium uit me hoofd.

De YouTube Premium is wel lekker!
Waar claim ik dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 21:24
In de YouTube app, rechtsboven en dan neem premium. Werkt overigens niet als je al premium gehad hebt.

Google One in de One app denk ik, dit werkt weer niet met een Workspace account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
mhoedema schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:02:
[...]

Ja idd, staat gewoon op 5G (recommended). Heb nog geprobeerd terug naar 3G en dan naar 5G. Hij gaat dan idd terug naar H+ met erg trage verbinding (1.2mbps). Nu op 5G instelling staat hij dus op 4G met 12mbps speedtest. Vreemd!
Inderdaad erg vreemd! Op verschillende plekken ook?
Het bereik van de Pixel 8 is namelijk niet zo goed heb ik gemerkt. Kan zijn dat je Pixel 5 dan op een plek wel een 5G CA combinatie kan maken maar de Pixel 8 niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 19:20
C6DL schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:55:
Op mijn samsung kon ik de volgorde van de home buttons nog aanpassen.
Op de pixel kan dat niet toch? Bv het pijltje terug zit nu links naar de home button. Het liefst heb ik deze rechts zitten
Samsung heeft als nadeel dat het altijd de knoppen andersom had dan alle andere fabrikanten.

Gestures aan zetten. Paar dagen wennen en je wil nooit meer anders. Zelfs mijn vrouw kan niet mee zonder.

[ Voor 14% gewijzigd door Golf2vr6 op 19-10-2023 20:53 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qwasd
Golf2vr6 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:46:
[...]

Gestures aan zetten. Paar dagen wennen en je wil nooit meer anders.
Dit inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Wat denken jullie over de video boost?
Voor mij is het belangrijkste de video camera en daarom zit ik te twijfelen om de iPhone 15 pro max te kopen of eventueel de S24 ultra dan.
Maar ik ga best wachten tot december; want een demo is toch nog wat anders dan zelf real life iets filmen.
Als het echt zo goed is als ze beweren dan denk ik dat dat is hetgeen ik echt wil hebben maar het kan ook deels een beetje een flop worden mss, dan zal ik toch veranderen van phone. Ik verwacht er veel van alvast als ze zo groot tamtam rond maken ;).
Het jammere blijft wel dat in en uitzoomen die toch wat smoother mag gaan, je ziet het te vaak verspringen en herfocussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-05 17:44
Ben nu al 2 dagen aan het stoeien met het dicteren op mijn Pixel.
Als ik bijv. zinnen wil dicteren in whatsapp, dan gebeurt er meestal niet veel. Begin te spreken staat er dan.. maar doe ik dat, dan komt er niks te staan.
Heel af en toe wel.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Microfoon doet het gewoon goed, elke keer als ik hè Google roep dan kan ik gewoon alles zeggen.

Edit: Na lang zoeken en vooral systeemtaal en toetsenbord taal beide op Nederlands te zetten en Engels eerst te verwijderen doet hij het nu wel.

Vervolgvraag is eigenlijk hoe de Google Assistant "buitenlandse" namen herkent?
Vraag ik om een bericht te sturen naar Euan, maakt de assistent daar Johan van..

[ Voor 29% gewijzigd door Daejji op 19-10-2023 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Vervolgvraag is eigenlijk hoe de Google Assistant "buitenlandse" namen herkent?
Vraag ik om een bericht te sturen naar Euan, maakt de assistent daar Johan van..
Geen idee. Dat lijkt me moeilijk als die op Nederlands staat.

In je contactpersonen kun je wel een bijnaam en fonetische namen toevoegen. Misschien kom je daar verder mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:33
Soundwork schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:29:
[...]

Wat bedoel je met "hol klinken"? Als je belt vinden de mensen aan de andere kant van de lijn je hol klinken?
Ik bedoel dat wanneer je met je vinger op het scherm tikt tijdens het bedienen, het wat hol doet klinken. Varieert een beetje op de plaats, in het midden van he scherm het meeste. Schijnt te horen als ik de posts hierover waar ik op reageer goed begrijp. Ik zou het kunnen omschrijven dat het bedienen van het scherm op de Pixel 8 een harder geluid geeft dan dat op de Pixel 4a het geval is. Klinkt misschien een beetje gek, maar vind dit verschil wel noemenswaardig hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-05 09:16
@r132546e Staan de pixels 7/8 wel bekend om. Heeft de bouw te maken waarbij vrijwel alles in het frame zit en niet aan het scherm. Kijk maar naar een YT die hem open maakt. Was voor mij ook wennen met de p7 maar na het tijdje merk je het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
Voor de liefhebbers. 8 pro, 5g gewoon aan, vooral in het laatste gedeelte. Is ook niet heel veel Sot maar dit haalde ik op de p7pro nooit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PnrFX_ajMROOTSrwxUkFDklEU0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hOxMm8CyQ1Fn0skk7G5QRQIi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8tnDTsdYvbLzuOLB4XqR03bKNk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6EssTRQS41PtKmXXHq3HpV5Z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Was het gisteren vergeten te melden maar ik verneem opeens een flinke verbetering met de batterij vergeleken met de dagen ervoor. Ik had gisteren 7:17 minuten SOT en nog 37% over tussen 7:00 en 23:00. Ik denk 1.5 uur hiervan op 4G. 5G heb ik wel uitgeschakeld want die trok de batterij echt leeg bij me de dagen hiervoor. De batterij was het enige minpuntje maar zoals het nu lijkt kan ik het toestel gewoon houden. Erg blij mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itadori
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-03 13:00
Werkt eigenlijk de fitbit ecg app op de pixel watch 2? Op de Engelse site staat dat het enkel werkt op de fitbit horloges en niet op de pixel watches buiten een paar andere landen…op de Nederlandstalige site staat de pixel watch er gewoon dan weer wel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Google Pixel 8 Pro Device Score Summary | DXOMARK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:45
Zijn er nog meer mensen die problemen ervaren met Hey Google? Heb een 8 Pro en Pixel Buds pro maar mijn Hey Google reageert niet meer:

Op mijn 7 Pro werkte alles als een zonnetje :?

Ps, ik heb Nederlands als enige taal insteld bij zowel m'n taalinstellingen in de telefoon als die in de assistent. Dat heeft altijd gewerkt, nooit Engels hoeven toe te voegen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1DY1u_9lXy53rQ9CheS3FS0fwc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eQjs2YnhA9B2PFZW0PEIznfF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door blueman85 op 20-10-2023 07:41 ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42
Itadori schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 06:42:
Werkt eigenlijk de fitbit ecg app op de pixel watch 2? Op de Engelse site staat dat het enkel werkt op de fitbit horloges en niet op de pixel watches buiten een paar andere landen…op de Nederlandstalige site staat de pixel watch er gewoon dan weer wel bij
Ja, heb het gisteren gebruikt. Leuke interessante gimmick maar geen idee of ik het hierna ooit nog ga gebruiken haha.

Wel een soortgelijke vraag terug: werkt Smart Wake op de Pixel Watch 2? Die functionaliteit dat je eerder wakker wordt gemaakt als je 30 min voor je wekker veel beweegt. Ik zie het zo niet in de Watch 2 en kan er ook weinig info over vinden. Zou het echt schraal vinden als dit net in dit ding, met Fitbit ingebouwd nota bene, niet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

J3roen schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:15:
Ik heb nu een paar dagen de Pixel 8 Pro maar nu pas aan installatie toegekomen. Het valt mij op dat het scherm nogal flets is komende van een Poco F3. Er is een stuk minder contrast vergeleken met het andere toestel.
Ik ben nu een paar dagen verder en kan er maar niet aan wennen. Het lijkt alsof alle kleuren gebleekt zijn. Omdat het scherm in de reviews juist de hemel in wordt geprezen vraag ik mij af of ik misschien gewoon een matig exemplaar heb.

Ik snap dat het nogal subjectief is, maar toch vroeg ik mij af of anderen dit herkennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
J3roen schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:08:
[...]

Ik ben nu een paar dagen verder en kan er maar niet aan wennen. Het lijkt alsof alle kleuren gebleekt zijn. Omdat het scherm in de reviews juist de hemel in wordt geprezen vraag ik mij af of ik misschien gewoon een matig exemplaar heb.

Ik snap dat het nogal subjectief is, maar toch vroeg ik mij af of anderen dit herkennen?
Ik blijf erbij dat Samsung nog steeds het beste scherm heeft.
Mijne is ook best wel flets.. zou niet aan jou toestel specifiek liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
[...]

Welke telefoon had je hiervoor?

Het kan zijn dat je scherm staat ingesteld op weergeven van natuurlijke kleuren. Dat is inderdaad een stuk koeler/fletser dan bijvoorbeeld bij aanpasbaar. Bij de instellingen - scherm - kleuren kun je dit aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaickul
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Ik dacht dat de Pixel kleuren vrij waarheidsgetrouw zijn en misschien was dat niet het geval bij je vorige smartphone? Normaal is er wel een instelling in android om dit iets te veranderen (color temperature heet het, denk ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[...]

Herken het zeker. Op mijn OnePlus 8 Pro knalden de kleuren van het scherm af, bij de 8 Pro stuk minder. Onder Display -> Color kun je het aanpassen naar 'adaptive' zoals eerder genoemd, dan wordt het nog wat kleurrijker. Maar zoals al aangegeven werd: die kleuren op mijn vorige telefoon waren niet realistisch. Voor mooie wallpapers is dat leuk, maar voor foto's (met name met de kleur rood) is het niet waarheidsgetrouw. Of je daar last van hebt, zal per persoon verschillen.

Met onderstaande wallpaper als achtergrond (zit bij de standaard wallpapers), vind ik het toch wel een erg mooi scherm :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/guQY0F-hp3Ok05TIo84xGOTcHgw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kgkPGZxVrAdaiTYcpZB6u5b8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Majesty op 20-10-2023 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
qwasd schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 06:15:
Was het gisteren vergeten te melden maar ik verneem opeens een flinke verbetering met de batterij vergeleken met de dagen ervoor. Ik had gisteren 7:17 minuten SOT en nog 37% over tussen 7:00 en 23:00. Ik denk 1.5 uur hiervan op 4G. 5G heb ik wel uitgeschakeld want die trok de batterij echt leeg bij me de dagen hiervoor. De batterij was het enige minpuntje maar zoals het nu lijkt kan ik het toestel gewoon houden. Erg blij mee...
Vannacht niet opgeladen en ik was vroeg wakker want moest aardig wat zaken regelen op de telefoon. Alles via wifi en net klaar. Ik heb nu een totale schermtijd van 10 uur en 16 minuten met nog 10% over. Dat is volgens mij niet verkeerd en was een paar dagen geleden nog heel anders. Nogmaals ik heb 5G wel uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
qwasd schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:43:
[...]

Vannacht niet opgeladen en ik was vroeg wakker want moest aardig wat zaken regelen op de telefoon. Alles via wifi en net klaar. Ik heb nu een totale schermtijd van 10 uur en 16 minuten met nog 10% over. Dat is volgens mij niet verkeerd en was een paar dagen geleden nog heel anders. Nogmaals ik heb 5G wel uitgeschakeld.
Da's enorm!
Heb je je helderheid vast staan, of automatisch? En settings als always on display etc. uit denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Kaickul schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:24:
[...]

Ik dacht dat de Pixel kleuren vrij waarheidsgetrouw zijn en misschien was dat niet het geval bij je vorige smartphone? Normaal is er wel een instelling in android om dit iets te veranderen (color temperature heet het, denk ik).
Ik heb als test 3 toestellen naast elkaar gelegd op max brightness. Samsung A54, Poco F3 (met Pixel rom) en de P8P. Ik heb de kleuren bij allen op natural gezet (adaptive maakt het verschil nog groter). Die van de P8P zijn gewoon enorme gebleekt helaas :(
038Robijno schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:13:
[...]

Ik blijf erbij dat Samsung nog steeds het beste scherm heeft.
Mijne is ook best wel flets.. zou niet aan jou toestel specifiek liggen.
Dat zou dan echt wel jammer zijn. Met het scrolling issue erbij is dat dan wel reden om hem definitief terug te sturen.
Majesty schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:34:
[...]

Herken het zeker. Op mijn OnePlus 8 Pro knalden de kleuren van het scherm af, bij de 8 Pro stuk minder. Onder Display -> Color kun je het aanpassen naar 'adaptive' zoals eerder genoemd, dan wordt het nog wat kleurrijker. Maar zoals al aangegeven werd: die kleuren op mijn vorige telefoon waren niet realistisch. Voor mooie wallpapers is dat leuk, maar voor foto's (met name met de kleur rood) is het niet waarheidsgetrouw. Of je daar last van hebt, zal per persoon verschillen.
Wellicht zijn de andere 2 toestellen niet kleur accuraat dan. Maar het kijkt wel veel fijner weg. En als ik foto's bekijk op die schermen komt het in mijn ogen wel realistisch over.

Maar het blijft natuurlijk wel allemaal subjectief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qwasd
Majesty schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:46:
[...]

Da's enorm!
Heb je je helderheid vast staan, of automatisch? En settings als always on display etc. uit denk ik?
Helderheid automatisch maar aod uit. Haptics heb ik ook allemaal uit. En geluidjes vergrendelen etc ook.

Het is niet dat ik videos heb zitten kijken maar een beetje van alles en nog wat. Wat bankzaken moeten doen, veel browsen maar ook aardig wat moeten wachten in chats mbt contact met bank.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNFa_rHZwcz9-a8RJ2M5nP7sKB8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0dcAGAX8oNKmWpsLtYM1ALP9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door qwasd op 20-10-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-12-2024
Hoi allemaal! Ik ben sinds gisteren overgestapt van OnePlus Nord naar Pixel 8 Pro. Vraagje; Bij de Nord kon je de gesture balk/pil uitschakelen/verbergen. Waar zit die optie in de Pixel? Ik kan de instelling echt nergens vinden. Alvast dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Aurera schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:01:
Hoi allemaal! Ik ben sinds gisteren overgestapt van OnePlus Nord naar Pixel 8 Pro. Vraagje; Bij de Nord kon je de gesture balk/pil uitschakelen/verbergen. Waar zit die optie in de Pixel? Ik kan de instelling echt nergens vinden. Alvast dank :)
Als je de gesture balk/streep onderin bedoeld kan dat niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cenahej
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Voor zover zeer tevreden over de 8P komende van een 6P. Alles werkt prima en vloeiend en ook batterij duur is meer dan prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-z1UuOIKJTUxVvHpwx3b9Z5mh5Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XjiyRNcYkTgqrlontI4IENGC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
J3roen schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:51:
[...]
Wellicht zijn de andere 2 toestellen niet kleur accuraat dan. Maar het kijkt wel veel fijner weg. En als ik foto's bekijk op die schermen komt het in mijn ogen wel realistisch over.

Maar het blijft natuurlijk wel allemaal subjectief.
Het is dat laatste inderdaad. Zo'n 6 jaar geleden begonnen de fabrikanten een wedstrijdje "zoveel mogelijk kleur op het scherm toveren" en is het beeld enorm onrealistisch geworden. Probleem is dat veel mensen er ondertussen aan gewend zijn geraakt. Ik kon er nog steeds niet aan wennen en ben blij eindelijk een telefoon te hebben die het wel normaal doet.
Vooral op foto's was het op andere telefoons soms om te huilen op die schermen. Dan zag je een foto op een andere telefoon gemaakt, die al enorm onrealistische kleuren had, en dan ging er nog een boost overheen. Stond ik dan te kijken naar een groen-bruin blad in het echt en op de foto van datzelfde blad was die praktisch helemaal groen. Tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Ik zei het al: de brightness bij de pixel pro klopt toch echt niet ze. Ik moet overdag mijn scherm op 70 a 80% zetten en zelfs dan merk ik dat dat scherm niet wauw is. Het is gewoon oke het scherm maar er zijn er die beter zijn en scherper.

Wel zalig om te typen dat wel, voelt goed aan, mss omdat ik deze keer geene screenprotector gebruik haha.

Kleuren waarheidsgetrouw? Niet 1 smartphone is helaas perfect , ik mag eender welk toestel gebruiken, ik zie altijd fouten : gisteren in de mcdonalds trok ik foto van mijn drink beker: die gaf de kleur donkerder aan. Met wat instellingen aan te passen kreeg ik het wat beter, de beker was ietsje waarheidsgetrouw maar de plateau was volledig veranderd waar de beker op stond haha.

De S23 bij mijn maat die toonde dan weer oversaturrated foto, dat was knal geel terwijl dat dat niet het geval was. Dus de pixel was te donker qua kleur, de S23 veel te klaar en dus oversaturrated.

Hetzelfde met de iPhone 15 pro max: beste video camera zal wel zo zijn maar toch zag ik hoe die een grijsachtige muur + lijn op de grond knal wit toonde.

Dus helaas: er is niet 1 toestel die in alle omstandigheden het goed toont.
Ook bij kledij zie je dat soms hoe een zwarte trui ofzo bv bij samsung donker blauw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-05 17:32
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Ja, de kleuren op mijn oude toestel zijn wat teveel aangezet, maar dat scherm lijkt echt op het glas te liggen. Het lijkt net een sticker die bovenop zweeft. De Pixel heeft dat gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Vandaag ga ik eens youtube effe testen, eens zien hoe de batterij het gaat vol houden nu.
In mijn licht maar veel gebruik op wifi zat er niet echt youtube tussen omdat ik youtube gia groot scherm bekijk, of op mijn ultrawide pc scherm of via nvidia media player op mijn 55 inch oled scherm. Ben beniewd, het resultaat ga ik straks posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Reetkeverke schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:37:
Ik zei het al: de brightness bij de pixel pro klopt toch echt niet ze. Ik moet overdag mijn scherm op 70 a 80% zetten en zelfs dan merk ik dat dat scherm niet wauw is. Het is gewoon oke het scherm maar er zijn er die beter zijn en scherper.

Wel zalig om te typen dat wel, voelt goed aan, mss omdat ik deze keer geene screenprotector gebruik haha.

Kleuren waarheidsgetrouw? Niet 1 smartphone is helaas perfect , ik mag eender welk toestel gebruiken, ik zie altijd fouten : gisteren in de mcdonalds trok ik foto van mijn drink beker: die gaf de kleur donkerder aan. Met wat instellingen aan te passen kreeg ik het wat beter, de beker was ietsje waarheidsgetrouw maar de plateau was volledig veranderd waar de beker op stond haha.

De S23 bij mijn maat die toonde dan weer oversaturrated foto, dat was knal geel terwijl dat dat niet het geval was. Dus de pixel was te donker qua kleur, de S23 veel te klaar en dus oversaturrated.

Hetzelfde met de iPhone 15 pro max: beste video camera zal wel zo zijn maar toch zag ik hoe die een grijsachtige muur + lijn op de grond knal wit toonde.

Dus helaas: er is niet 1 toestel die in alle omstandigheden het goed toont.
Ook bij kledij zie je dat soms hoe een zwarte trui ofzo bv bij samsung donker blauw is.
toon volledige bericht
Of de telefoon de kleuren op het scherm waarheidsgetrouw toont is toch iets heel anders dan of de camera de juiste kleuren vastlegt?

En nogal een open deur dat geen één telefoon perfect is wat betreft de kleuren. Één ding is zeker: de standaard scherminstellingen van smartphones uit de Aziatische markt liggen verder af van de waarheid, dan die van de Pixel 8 (Pro), en daar ging het in deze discussie om. Of je dat nu mooi vindt of niet, dat is aan ieder zelf te beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Reetkeverke schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:43:
Vandaag ga ik eens youtube effe testen, eens zien hoe de batterij het gaat vol houden nu.
In mijn licht maar veel gebruik op wifi zat er niet echt youtube tussen omdat ik youtube gia groot scherm bekijk, of op mijn ultrawide pc scherm of via nvidia media player op mijn 55 inch oled scherm. Ben beniewd, het resultaat ga ik straks posten.
Wat wil je testen? Want met YouTube op WiFi test je voornamelijk het scherm.

Edit: het scherm dus. In dat geval zou ik eerder een lokale video op repeat zetten, dan heb je het beter geïsoleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door nst6ldr op 20-10-2023 12:50 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
nst6ldr schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:48:
[...]

Wat wil je testen? Want met YouTube op WiFi test je voornamelijk het scherm.

Edit: het scherm dus. In dat geval zou ik eerder een lokale video op repeat zetten, dan heb je het beter geïsoleerd.
Ik volg het normale gebruik bij mezelf en de meeste mensen. De ene app verbruikt meer dan een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itadori
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-03 13:00
striner schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:12:
[...]

Ja, heb het gisteren gebruikt. Leuke interessante gimmick maar geen idee of ik het hierna ooit nog ga gebruiken haha.

Wel een soortgelijke vraag terug: werkt Smart Wake op de Pixel Watch 2? Die functionaliteit dat je eerder wakker wordt gemaakt als je 30 min voor je wekker veel beweegt. Ik zie het zo niet in de Watch 2 en kan er ook weinig info over vinden. Zou het echt schraal vinden als dit net in dit ding, met Fitbit ingebouwd nota bene, niet zit.
Bedankt voor je antwoord! Goed om te horen dat het toch beschikbaar is :) ben je een beetje tevreden van de watch? Momenteel een Apple Watch 7 maar de randen van de Pixel Watch zien er wel vrij ik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Testje van 1 uur youtube gedaan op wifi; op 99% begonnen (die 1ste % duurt altijd langer daarom heb ik het vanaf 99% genomen).
Helderheid ongeveer 70%, geluid ong 85%.
1 uurtje youtube op 91% gestopt, dus ong 8% kwijt op een uur op wifi youtube. Natuurlijk weet ik nog niet als de batterij aan bv 60% zit of het dan wat sneller gaat of niet. Op 5G of 4G moet ik nog testen maar dat zal wel denk ik wat meer verbruiken dan.
En ja, zet uw geluid en helderheid op de max dan zal het nog iets meer zuipen maar dat is iets wat ik zelden doe dat ik beide op de max zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Cevie schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:48:
ik heb gisteren ongeveer 5,5 uur SOT gehaald, alleen op 5G. Ik heb wel wat last van haperingen soms en vastlopen. Het kan zijn dat het aan nova launcher ligt maar wil de stock ook niet gebruiken omdat die klok niet weg te halen is op homescreen. Ik hoop dat het opgelost kan worden met een software update. Ik wacht nog wel even tot de xiaomi 14 en reviews ervan. Misschien dat ik deze los verkoop en die ga halen dan. Laatste google telefoon was een nexus 4 en die was destijds een super telefoon. nu al 3 jaar een xiaomi mi 11 en poco x3 gebruikt te hebben, vind ik MIUI toch niet zo een fijne android ervaring. Heb gelezen dat Xiaomi ook een andere skin gaat gebruiken dus wie weet
Die haperingen, in welke vorm heb jij die?

Ik merk dat soms mijn Firefox niet opent, terwijl die wel in het geheugen zit. Blijf dan gewoon m'n wallpaper zien ipv dat Firefox wordt geopend. Het gebeurt zo af en toe (in deze video gebeurt het 3 keer). In deze video heb ik het vast proberen te leggen. Dus ik heb Firefox (of een andere app) geopend, ik swipe 'm weg en probeer 'm vervolgens weer te openen. Laatste stuk van het filmpje laat ik dan zien dat swipen van links of rechts dan ook niets meer doet.
Weet niet of het specifiek aan Firefox ligt of dat het ook bij meerdere apps gebeurt die in het geheugen zitten.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Pixel 8 Pro haperingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-05 22:32
Majesty schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:20:
[...]

Ik merk dat soms mijn Firefox niet opent, terwijl die wel in het geheugen zit. Blijf dan gewoon m'n wallpaper zien ipv dat Firefox wordt geopend. Het gebeurt zo af en toe (in deze video gebeurt het 3 keer). In deze video heb ik het vast proberen te leggen. Dus ik heb Firefox (of een andere app) geopend, ik swipe 'm weg en probeer 'm vervolgens weer te openen. Laatste stuk van het filmpje laat ik dan zien dat swipen van links of rechts dan ook niets meer doet.
Weet niet of het specifiek aan Firefox ligt of dat het ook bij meerdere apps gebeurt die in het geheugen zitten.

[YouTube: Pixel 8 Pro haperingen]
Dit heeft te maken met een bug in Android 14 in combinatie met alternatieve launchers. Heb hetzelfde namelijk op mijn Pixel 6 met Nova Launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Amelandbor schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:31:
[...]

Dit heeft te maken met een bug in Android 14 in combinatie met alternatieve launchers. Heb hetzelfde namelijk op mijn Pixel 6 met Nova Launcher.
Ik vreesde er al voor inderdaad. Hopelijk wordt het opgelost, het is overkomelijk, maar wel irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-05 22:32
Majesty schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:33:
[...]

Ik vreesde er al voor inderdaad. Hopelijk wordt het opgelost, het is overkomelijk, maar wel irritant.
https://issuetracker.google.com/u/4/issues/296108449
Kan iedereen even laten weten dat het opgelost moet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
Heeft iemand anders last van Chrome dat constant crasht? De crash is zo snel dat het scherm om een report te sturen gelijk weg is. Pixel 8, Chrome is up-to-date. Het lijkt ook op elke site te gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
Kreuk schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:01:
Heeft iemand anders last van Chrome dat constant crasht? De crash is zo snel dat het scherm om een report te sturen gelijk weg is. Pixel 8, Chrome is up-to-date. Het lijkt ook op elke site te gebeuren.
Android System Webview ook up-to-date?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
Kreuk schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:01:
Wat raar ik heb nog geen enkele crash gehad met de Chrome browser. Terwijl ik gemiddeld 10 tabs open heb staan.

Sluit je Chrome browser af. Druk op de Chrome browser icoon totdat je een menu voor je krijgt. Kies voor uitroepteken. Je komt dan op het informatie venster van de Chrome app.
Klik op gedwongen stoppen. En daarna opslag en cache en kies dan cache legen.

Hopelijk helpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
Soundwork schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:31:
[...]

Android System Webview ook up-to-date?
Yup, alles up to date. Updates net verwijderd en weer geïnstalleerd, helpt ook niet helaas.
victor1701 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:35:
[...]

Wat raar ik heb nog geen enkele crash gehad met de Chrome browser. Terwijl ik gemiddeld 10 tabs open heb staan.

Sluit je Chrome browser af. Druk op de Chrome browser icoon totdat je een menu voor je krijgt. Kies voor uitroepteken. Je komt dan op het informatie venster van de Chrome app.
Klik op gedwongen stoppen. En daarna opslag en cache en kies dan cache legen.

Hopelijk helpt dit.
Ook gedaan, 700mb verwijderd. Zal wel komen door het overzetten van de data van mijn oude telefoon. Ga de gebruikersdata ook maar verwijderen. En anders wachten op een update. Thanks iig :)

Edit: of toch maar niet. Wist "Totale gegevens gebruikt door Chrome, inclusief accounts, bookmarks en opgeslagen instellingen". Durf het er niet op te gokken dat dat goed gaat.

[ Voor 66% gewijzigd door Kreuk op 20-10-2023 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Amelandbor schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:31:
[...]

Heb je daar een bugreport voor? Vind de conclusie nogal voorbarig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Issue is not repro with the given build and app version. Please check and update the bug if you encounter the issue again with the latest app version or with latest build once available.
Heeft iemand een account om dat zipje met logging te downloaden? Ik ben wel benieuwd namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door nst6ldr op 20-10-2023 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 18:48
Ik had begin dat ik even moest wennen met de 🔋 batterij.
Nu na bijna een week werkt het top.
Ook snel laden... Dacht eerst pak mijn one plus lader(of andere)
Alleen zie nu dat het toch heerlijk werkt met de originele lader en kabel.
Kwartiertje ga ik van 40% naar 94%
Ik ben er blij mee, mijn 8pro 🔆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevie
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Majesty schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:20:
[...]

[YouTube: Pixel 8 Pro haperingen]
De haperingen waren het gevolg van nova launcher, ik heb heb ni de standaard pixel launcher. Wel even wat anders mbt indeling maar is even wennen totdat nova optimaal werkt. Enige waar ik nu nog last van heb, zijn de haperingen in google play store en youtube als telefoon warm is. Als ik in de ochtend naar werk rijd, heb ik google maps, flitsmeister, youtube, bluetooth en dit op 5G aan. Telefoon staat ook voor ventilatie dus wordt best wel warm. 1 keer zelfs melding dat hij dark mode ging gebruiken omdat het te warm was.

1 kwaal wat ik niet bij anderen tegenkom is dit: heel willekeurig. Denk 1 keer per dag, als ik door video's scroll in insta of video's kijk in youtube app, wordt de videobeeld geheel glitcherig. Soort van verschillende kleuren doorelkaar. Na 4-5 seconden wordt het weer normaal. Heb geen factory reset gedaan omwille dit. Misschien in de weekend dat ook even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
digiben schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:51:
Ik had begin dat ik even moest wennen met de 🔋 batterij.
Nu na bijna een week werkt het top.
Ook snel laden... Dacht eerst pak mijn one plus lader(of andere)
Alleen zie nu dat het toch heerlijk werkt met de originele lader en kabel.
Kwartiertje ga ik van 40% naar 94%
Ik ben er blij mee, mijn 8pro 🔆
Originele lader, je bedoelt dat blokje uit de Google shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
-TheNose- schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:48:
[...]

Wil ik ook graag weten, die 30W lader die eveneens bij andere webshops wordt verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
Toch heel soms loopt heel even mijn hele thuis scherm vast voor enkele seconden lang. Daarnaast heb ik wel geen last van haperingen in apps. Behalve dan in de google playstore.

Ik heb contact gezocht met de support van nova launcher om te vragen wat ze hiervan weten.
Zie hieronder
Hello,

This is a well known bug in Android 14 that's been around for a couple of months. This issue happens in all 3rd party launchers, not just Nova and not the stock launcher. This is something only Google can fix.

It's being reported by other users that it is already fixed in the current Android 14 QPR Beta version. Please note, that would require you to join the Android 14 beta program, which is likely something you don't want to do.

Possible fixes listed below:

1) Use 3-button navigation instead of system gesture navigation. It may or may not work. SPECIAL NOTE: We really ask that you give 3-button navigation a try for a day or so and let us know as soon as possible. We really feel this is related to system gesture navigation, as are many other things.

2) Simply wait 2 - 3 seconds in between clicking apps.

3) Disable animations via Developer Options within Phone Settings.
toon volledige bericht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 18:48
-TheNose- schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:48:
[...]

Ja, alleen ik heb hem dan bij Belsimpel vandaan.
Werkt toch prima dat blokje, met snel laden.
Nu zag ik vanmiddag ik heb nog 45% er in zitten de 8 pro pixel.
Dus even kwartier aan de lader en dik over de 90%
Nu nog op 70%,dit werkt toch top die batterij 🔋
Natuurlijk geen oneplus 60 wat of hoger met op laden...
Maar de one plus moest ik drie of vier keer per dag even snel laden voor die weer leeg was 🥳
Ik zit toch elke dag minimaal vijf uur op me scherm met alles, toppie🔆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@victor1701 de developer zit trouwens fout wat betreft uitzetten van de animaties. Die zit in ieder geval bij de Pixel onder Accessibility en niet de developer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Kreuk schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:53:
[...]

Edit: of toch maar niet. Wist "Totale gegevens gebruikt door Chrome, inclusief accounts, bookmarks en opgeslagen instellingen". Durf het er niet op te gokken dat dat goed gaat.
Gebruikersdata van Chrome zelf of de Pixel in het algemeen? Die bookmarks etc. staan toch gewoon in je Google account / cloud. Dat kun je checken als de synchronisatie aan staat door op "je gesynchroniseerde gegevens controleren" te tikken bij de synchronisatie instellingen in Chrome. Account wordt automatisch weer ingelogd als je Chrome opnieuw start, omdat dit account op je Pixel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:45:
@victor1701 de developer zit trouwens fout wat betreft uitzetten van de animaties. Die zit in ieder geval bij de Pixel onder Accessibility en niet de developer opties.
Die in de developer options werkt ook hoor :)

Overigens krijg je dan wel gezeik met whatsapp als je emoticons wil invoeren, dus pick your poison. Maar voor nova is het uitzetten in elk geval een workaround...

Kijken wat eerst een update krijgt: whatsapp, nova of de pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
vaagisdenaam schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 00:22:
[...]

Die in de developer options werkt ook hoor :)

Overigens krijg je dan wel gezeik met whatsapp als je emoticons wil invoeren, dus pick your poison. Maar voor nova is het uitzetten in elk geval een workaround...

Kijken wat eerst een update krijgt: whatsapp, nova of de pixel
Ik krijg toch sterk de indruk dat dit een bug is in android 14. En dat geen enkele 3e partij apps hier de oorzaak van is. Ik ga niet de animaties uitschakelen of bediening van android terug zetten naar 3 knoppen balk. Dan moet ik weer ontzettend aan gaan wennen hoe ik mijn telefoon bedien. Die ene vastloper per dag neem ik voorlopig voor lief. Totdat google met een fix komt. Hopelijk is dat snel. Ik hoop op rond 5 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Die screenshot is toch niet alles.
Ik neem nu screenshot van mijn bank om een betaling aan te tonen. Ik doe het via downloaden of pfd eerst en dat lukt wel, neem screenshot, volledig zwart, mislukt.

Dan maar opgeslaan en zo geopent met pdf reader, zo wel gelukt, toch omslachtig allemaal.

Software van google is oke maar er zitten een aantal zaken in die gewoon niet logisch zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvang
@Reetkeverke dat is privacy,safety bescherming in alle financiële apps. Screenshots maken kan ook niet in de DigiD app bijvoorbeeld. En maar goed ook denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Overigens bij de Rabobank app krijg ik netjes een melding dat het niet kan. Al is die op deze telefoon wel wat cryptischer ”disabled by your admin"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:53

Klippy

Still Game

Bij ABN AMRO kan je dat zelf aan en uit zetten.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reetkeverke
jvang schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:38:
@Reetkeverke dat is privacy,safety bescherming in alle financiële apps. Screenshots maken kan ook niet in de DigiD app bijvoorbeeld. En maar goed ook denk ik.
Dat weet ik wel maar je kan dan pfd toch kiezen e en nam screenshot maar was zwart.
Heb het dan opgeslaan op de phone en dan lukte het wel, moest het weer via een omweg doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 22:04

dbzfan

Nee.

Reetkeverke schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:47:
[...]

Dat weet ik wel maar je kan dan pfd toch kiezen e en nam screenshot maar was zwart.
Heb het dan opgeslaan op de phone en dan lukte het wel, moest het weer via een omweg doen.
Knip, niet op de man.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 21-10-2023 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 21:24
Maar dan is het toch alsnog krom dat je een zwart screenshot krijgt ipv. een melding dat het niet is toegestaan zoals op andere telefoons?
Pagina: 1 ... 16 ... 39 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires