Ik twijfel ook om een schone installatie te doen, de accu houdt nu niet over. Ik kijk het nog even aanOtto Jans schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:01:
[...]
Heb nog altijd het idee dat vanaf 0 aan beginnen op ieder toestel dus zonder zaken overzetten beter is dan niet en handmatig alles terug zetten. Kan een fabel zijn maar zou dat niet misschien de grote verschillen verklaren in batterijleven?
Fabel… Totaal geen problemen hier en ik zet altijd alles automatisch over… Al sinds de OP3, 5, 6, 7Pro, 8Pro, Pixel 6, 7, 8Pro…Golf2vr6 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:04:
[...]
Geen idee. Hier alles vanaf mijn pixel 7 pro overgenomen.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Ik vanaf OnePlus 7p,8p,9p,pixel7p. Wel OnePlus apps en oude niet gebruikte apps e.d. verwijderd.JanAd schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:47:
[...]
Fabel… Totaal geen problemen hier en ik zet altijd alles automatisch over… Al sinds de OP3, 5, 6, 7Pro, 8Pro, Pixel 6, 7, 8Pro…
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Bij mij loopt de batterij ook leeg als een lekke band. Hier had ik met mijn Pixel 7 Pro nooit last van. Daar had ik met 8-9 uur screentime vanaf 8:00 tot 23:00 ongeveer 40-50% over. Nu moet ik soms wel bijladen anders kom ik de dag niet door.
Zou het een hardware issue zijn en hebben wij misschien pech met een verkeerd toestel?qwasd schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:21:
Bij mij loopt de batterij ook leeg als een lekke band. Hier had ik met mijn Pixel 7 Pro nooit last van. Daar had ik met 8-9 uur screentime vanaf 8:00 tot 23:00 ongeveer 40-50% over. Nu moet ik soms wel bijladen anders kom ik de dag niet door.
Ik ben benieuwd want dit is geen doen zo. Ik ben niet snel ontevreden maar als dit zo doorgaat gaat ie terug. Voor nu heb ik 5G maar eens uitgeschakeld om te kijken of dit beter gaat. Batterij optimizen kan ook wat tijd in beslag nemen dus we kijken het even aan.Bomb-el schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:27:
[...]
Zou het een hardware issue zijn en hebben wij misschien pech met een verkeerd toestel?
[ Voor 9% gewijzigd door qwasd op 18-10-2023 17:35 ]
De mijne is sinds 12 uur vanmiddag nog maar 6% kwijtgeraakt (al heb ik hem max. 10 minuten gebruikt in die tijd), dus je zou wel zeggen dat dit aan het toestel ligt. Ik heb geen 5G-abbo en was de hele tijd verbonden met Wifi.
Mijn batterijduur is best goed, maar veel wifi.
Ik zal hem zo eens even wat opladen en van de wifi af halen, kijken wat er op 5G gebeurt. Kom er wel ff op terug straks.
Ik zal hem zo eens even wat opladen en van de wifi af halen, kijken wat er op 5G gebeurt. Kom er wel ff op terug straks.
Google zelf geeft dit ook op hun website aan, het is niet zo dat ik het zelf had getest.-TheNose- schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:31:
[...]
Ik ga bij de helderheid af op wat betrouwbare reviewers zeggen niet op mijn eigen testen. Voor mij is het simpel: mooi scherm en goed te zien in fel licht? Prima!
Je zult best gelijk kunnen hebben hoor, maar daar weet ik er te weinig vanaf.
2400 nits op de 8 Pro is volgens Google getest op 5% van het scherm in HDR.
En zo'n beetje alle fabrikanten doen dat en vermelden het hoogst gemeten (en Google ook de normale helderheid)
Maar ik ben het mee eens, als het fel genoeg buiten is dan ben ik tevreden, maar die vooruitgang is zo'n beetje al voorbij, alleen men wil graag hogere cijfers omdat het beter klinkt.
Sorry maar daar geloof ik echt niks van, de 7 pro is overal neergesabeld voor zijn slechte accuduur . 8 à 9u SOT met nog de helft overqwasd schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:21:

Nou het was toch echt zo dus geloof wat je wil. Waarom zou ik hier om liegen als ik nu een Pixel 8 Pro heb en het verschil merk? Mijn collega had ook een Pixel 7 Pro en die van mij liep nauwelijks leeg vergeleken met die van hem. Ik had echter de resolutie wel op Hoge resolutie staan i.p.v. Volledige resolutie. Dat staat nu wel op Volledige resolutie.Cloclo100 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:25:
[...]
Sorry maar daar geloof ik echt niks van, de 7 pro is overal neergesabeld voor zijn slechte accuduur . 8 à 9u SOT met nog de helft over, dat heeft zelfs een IPhone Pro Max niet. Ik heb een S23u en dat is ook een beest en haal wel eens 8SOT maar dan is hij bijna leeg.
Hangt er van af wat je doet met de telefoon hè. Screen on time zegt alleen hoe lang het scherm aan heeft gestaan, niet of ik benchmarks heb gedraaid of rustig aan het browsen was zolang dat scherm aan stond. 
Anyway, bij mij was het vebruik op wifi uitstekend maar op 5G ging het wel een stuk harder dan ik gewend ben van mijn iPhone 13. Ik heb ook besloten de telefoon niet te houden, hij voelt voor mij niet aan als een premium apparaat van 1k met de haperingen en ik ga met zulke bedragen de gok niet wagen om te wachten op een fix die misschien nooit komt. Wellicht dat ik de Pixel weer een kans geef zodra ze hun SoC op orde hebben.
Anyway, bij mij was het vebruik op wifi uitstekend maar op 5G ging het wel een stuk harder dan ik gewend ben van mijn iPhone 13. Ik heb ook besloten de telefoon niet te houden, hij voelt voor mij niet aan als een premium apparaat van 1k met de haperingen en ik ga met zulke bedragen de gok niet wagen om te wachten op een fix die misschien nooit komt. Wellicht dat ik de Pixel weer een kans geef zodra ze hun SoC op orde hebben.
Ook dit inderdaad. Ik kijk nooit video's op mijn telefoon. Dus voornamelijk browsen en andere taken met de ervaring die ik noemde met de Pixel 7 Pro. Ik kan nu gewoon het verschil enorm merken.Frietsaus schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:31:
Hangt er van af wat je doet met de telefoon hè. Screen on time zegt alleen hoe lang het scherm aan heeft gestaan, niet of ik benchmarks heb gedraaid of rustig aan het browsen was zolang dat scherm aan stond.
Uhuh, nogmaals hij stond helemaal aan de achterkant van alle testen qua batterij .. dus zeer ongeloofwaardig, vooral die 50% over hebben op het einde van de dag. Dan heb je volgens mij geen enkele app open gehadqwasd schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:30:
[...]
Nou het was toch echt zo dus geloof wat je wil. Waarom zou ik hier om liegen als ik nu een Pixel 8 Pro heb en het verschil merk? Mijn collega had ook een Pixel 7 Pro en die van mij liep nauwelijks leeg vergeleken met die van hem. Ik had echter de resolutie wel op Hoge resolutie staan i.p.v. Volledige resolutie. Dat staat nu wel op Volledige resolutie.
Licht gebruik oke via wifi thuis maar zoals ik al zei, dit behaalde ik niet met mijn andere toestellen, dit is effectief gebruik. Om 8u vanochtend vd lader gehaald.
51% over
.
https://i.imgur.com/TOlZ9KQ.png
51% over
https://i.imgur.com/TOlZ9KQ.png
[ Voor 6% gewijzigd door Reetkeverke op 18-10-2023 20:40 ]
Helaas geen screenshot maar zie qwasd in "[Google Pixel 7 / 7 Pro / 7a] Ervaringen & discussie". Maar goed ik hoef me niet te bewijzen. Nogmaals mijn collega stond er ook al van te kijken. En nee ik gebruikte mijn telefoon aardig veel. Het was wel een Pixel 7 Pro uit Duitsland. Daar zal het vast aan liggenCloclo100 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:34:
[...]
Uhuh, nogmaals hij stond helemaal aan de achterkant van alle testen qua batterij .. dus zeer ongeloofwaardig, vooral die 50% over hebben op het einde van de dag. Dan heb je volgens mij geen enkele app open gehad. Veel succes alleszins!
[ Voor 24% gewijzigd door qwasd op 18-10-2023 20:46 ]
Die haperingen zijn inderdaad gewoon niet premium. Zeker als de Android broeders en flagships dit niet hebben.Frietsaus schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:31:
Hopelijk wordt dit issue snel gefixed.
*knip* graag niet op de man spelen
[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 18-10-2023 22:21 ]
Ik heb nu een paar dagen de Pixel 8 Pro maar nu pas aan installatie toegekomen. Het valt mij op dat het scherm nogal flets is komende van een Poco F3. Er is een stuk minder contrast vergeleken met het andere toestel.
Ook scrollen gaat een stuk minder soepel in sommige apps (zoals de telefoon/bel app).
Is meer mensen dit opgevallen?
Ook scrollen gaat een stuk minder soepel in sommige apps (zoals de telefoon/bel app).
Lees even topic door aub. Ja dit hebben meer mensen.J3roen schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:15:
Ik heb nu een paar dagen de Pixel 8 Pro maar nu pas aan installatie toegekomen. Het valt mij op dat het scherm nogal flets is komende van een Poco F3. Er is een stuk minder contrast vergeleken met het andere toestel.
5g zet ik altijd direct als eerste uit. Heeft in Nederland nog steeds amper toegevoegde waarde ten opzichte van 4g en gebruikt wel duidelijk meer batterij.Frietsaus schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:31:
Voor ervaringen en discussie is het wel handig dat je de pixel 8 ook echt gebruikt.
Maar ik kom ook vd p7 pro. Accu daar was drama zeker op 4/5g. Dat maakte echt giga verschil. Als ik dan uit werk kwam en s avond weer op pad ging deed ik hem even aan de lader als ik thuis kwam. Was met vorig One plus nooit nodig.
Heb het idee dat ik dat met de 8 pro niet nodig heb en makkelijk de dag door kom. Zit vandaag op 3 Sot en nog 57% over. Nog nooit gehad op de 7pro. En dat na pas 2 dagen dus kan alleen maar beter worden.
Maar ik kom ook vd p7 pro. Accu daar was drama zeker op 4/5g. Dat maakte echt giga verschil. Als ik dan uit werk kwam en s avond weer op pad ging deed ik hem even aan de lader als ik thuis kwam. Was met vorig One plus nooit nodig.
Heb het idee dat ik dat met de 8 pro niet nodig heb en makkelijk de dag door kom. Zit vandaag op 3 Sot en nog 57% over. Nog nooit gehad op de 7pro. En dat na pas 2 dagen dus kan alleen maar beter worden.
Doe ik alleen als ik lange dag zonder wifi tegemoet ga. MN maar zeker 5g is killing zonder veel toegevoegde waarde.outlandos schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:21:
[...]
5g zet ik altijd direct als eerste uit. Heeft in Nederland nog steeds amper toegevoegde waarde ten opzichte van 4g en gebruikt wel duidelijk meer batterij.
ik heb gisteren ongeveer 5,5 uur SOT gehaald, alleen op 5G. Ik heb wel wat last van haperingen soms en vastlopen. Het kan zijn dat het aan nova launcher ligt maar wil de stock ook niet gebruiken omdat die klok niet weg te halen is op homescreen. Ik hoop dat het opgelost kan worden met een software update. Ik wacht nog wel even tot de xiaomi 14 en reviews ervan. Misschien dat ik deze los verkoop en die ga halen dan. Laatste google telefoon was een nexus 4 en die was destijds een super telefoon. nu al 3 jaar een xiaomi mi 11 en poco x3 gebruikt te hebben, vind ik MIUI toch niet zo een fijne android ervaring. Heb gelezen dat Xiaomi ook een andere skin gaat gebruiken dus wie weet
Compleet en pure onzin. Geen enkele telefoon, van welke fabrikant dan ook, haalt 9 uur SOT met de helft van de batterij over. Geen enkele. Waar gaat dit over.qwasd schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 20:38:
[...]
Helaas geen screenshot maar zie qwasd in "[Google Pixel 7 / 7 Pro / 7a] Ervaringen & discussie". Maar goed ik hoef me niet te bewijzen. Nogmaals mijn collega stond er ook al van te kijken. En nee ik gebruikte mijn telefoon aardig veel. Het was wel een Pixel 7 Pro uit Duitsland. Daar zal het vast aan liggenEn het gaat mij erom dat ik enorm verschil merk met mijn nieuwe Pixel 8 Pro. Daar haal ik de helft niet eens mee op dit moment.
Nickname does not reflect reality
Ok. Moet dan wel een leugen zijn he.Brad Pitt schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:56:
[...]
Compleet en pure onzin. Geen enkele telefoon, van welke fabrikant dan ook, haalt 9 uur SOT met de helft van de batterij over. Geen enkele. Waar gaat dit over.
@qwasd je geeft aan in het pixel 7 forum dat je 9-10 Sot had in een tijdspanne van 17uur, 07 tot 00uur.
Zeg niet dat je liegt maar dan moet je het wel verkeerd gezien hebben oid. 9 tot 10 uur het scherm aan op 17 uur gebruik kan toch niet? En dan ook nog 40-60% over.
Is gewoon onmogelijk.
Zeg niet dat je liegt maar dan moet je het wel verkeerd gezien hebben oid. 9 tot 10 uur het scherm aan op 17 uur gebruik kan toch niet? En dan ook nog 40-60% over.
Is gewoon onmogelijk.
Ik heb mijn 8 Pro net weer teruggezet naar fabrieksinstellingen en terug in het doosje gedaan. Vind dat de prestaties de prijs niet rechtvaardigen. Hoe jammer ik het ook vind, maar zelfs ten opzichte van mijn bijna 5 jaar oude toestel vind ik de upgrade te klein voor deze prijs en de batterij en soepelheid vielen mij tegen. Ik heb afgelopen jaar toestellen in mijn hand gehad die soepeler aanvoelden en een stuk minder kostten. Baal er wel van want de camera is geweldig, net als stock Android en het 7 jaren updatebeleid. Dat laatste gaan echter meer fabrikanten mee komen, omdat het in een aantal Amerikaanse staten verplicht gaat worden. Dus hopelijk sijpelt dat binnenkort verder door.
Ik ga nog even verder met mijn oude beestje en kijk ondertussen rond. Hopelijk komt de Pixel wel ooit weer op mijn pad.
Ik ga nog even verder met mijn oude beestje en kijk ondertussen rond. Hopelijk komt de Pixel wel ooit weer op mijn pad.
hoe zit het trouwens met retourneren bij belsimpel icm met abbo. Abbonement is ingegaan maar stel dat ik toch beslis om het terug te sturen. behoud ik mijn abbo of wordt die weer omgezet naar hoe het eerst was? Telefoon had ik in 1 keer betaald trouwens.
Jammer om te horen.cordonbleu schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:16:
Ik heb mijn 8 Pro net weer teruggezet naar fabrieksinstellingen en terug in het doosje gedaan. Vind dat de prestaties de prijs niet rechtvaardigen. Hoe jammer ik het ook vind, maar zelfs ten opzichte van mijn bijna 5 jaar oude toestel vind ik de upgrade te klein voor deze prijs en de batterij en soepelheid vielen mij tegen. Ik heb afgelopen jaar toestellen in mijn hand gehad die soepeler aanvoelden en een stuk minder kostten. Baal er wel van want de camera is geweldig, net als stock Android en het 7 jaren updatebeleid. Dat laatste gaan echter meer fabrikanten mee komen, omdat het in een aantal Amerikaanse staten verplicht gaat worden. Dus hopelijk sijpelt dat binnenkort verder door.
Naar welk toestel ga je dan terug en waar vergelijk je het mee?
Dit is kant en klare bullshit. 5u lang een spel spelen en dan nog 11u SoT halen? Als het vriest in de hel misschien....qwasd schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:16:
Het kan dus wel?
Zijn echter meer negatieve dan positieve berichten merk ik.
[Afbeelding]
Zou dit waar zijn @Cloclo100 ?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Dat is idd bullshit.Jeroenneman schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:21:
[...]
Dit is kant en klare bullshit. 5u lang een spel spelen en dan nog 11u SoT halen? Als het vriest in de hel misschien....
Ik kan het niet genoeg herhalen: bij licht gebruik de hele dag op wifi kan je er wel ong 10 uren uithalen.
Maar 5 uren gamen? Dan is de batterij denk ik wel plat toch? Of het zal nieveel schelen. Nog niet getest.
Dit is van vandaag van mij: ik heb nu nog 32%>
https://i.imgur.com/UbSajdB.png
PS: wie hier screenpost plaatst, zet er ook bij hoeveel % je op dat moment nog over hebt.
[ Voor 15% gewijzigd door Reetkeverke op 18-10-2023 23:29 ]
Zullen we het daar maar op houden dan want dit heeft geen zin en moet ik me straks verantwoorden tegen de 4e persoon hier. En nogmaals ligt ook aan het gebruik. Tussen 8 en 5 weinig gebruik en daarna volop. (Hele dag dus wifi). Maar hoe dan ook hield ik in de avond altijd wel rond dat percentage over. Ik kan nu al zeggen dat ik de Pixel 8 Pro soortgelijk gebruik en deze moet bijladen. Dat zegt al genoeg dat er iets mis is. Of dit software of hardwarematig is gaan we achterkomen. Reddit staat er ook vol mee en dan kan die week optimizen dit ook niet meer goedmaken.jvang schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:15:
@qwasd je geeft aan in het pixel 7 forum dat je 9-10 Sot had in een tijdspanne van 17uur, 07 tot 00uur.
Is gewoon onmogelijk.
Niet te goedgelovig zijn, er zitten veel zeveraars op het internet.qwasd schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:16:
Het kan dus wel?
Zijn echter meer negatieve dan positieve berichten merk ik.
[Afbeelding]
Zou dit waar zijn @Cloclo100 ?
Zie mijn link hierboven in mijn vorige post en dat is de hele dag wifi en licht gebruik. Wel straf zoals ik al zei, dit lukte mij niet bij andere toestellen die ik heb gehad.
[ Voor 13% gewijzigd door Reetkeverke op 18-10-2023 23:28 ]
De Huawei Mate 20 Pro. Ik heb afgelopen jaar onder anderen de Xiaomi 13 en 13T Pro, Honor Magic 5 Pro, Samsung S23+ en Oneplus 11 even uitgeprobeerd en daarvoor ook nog eventjes de Pixel 6 Pro.Otto Jans schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:19:
[...]
Jammer om te horen.
Naar welk toestel ga je dan terug en waar vergelijk je het mee?
Golf2vr6 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 19:00:
[Afbeelding]
ll24 is een bestel app van Lekkerland die scherm ook continue de camera aan heeft tijdens gebruik. Deze vreet echt accu. Met mijn OnePlus toestellen was de telefoon vrijwel leeg na een bestel ronde.
/f/image/A2B7GcnwtUVsdbs89LZEzTGw.png?f=fotoalbum_large)
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb ook bij Belsimpel besteld maar mijn abonnement is nog niet ingegaan in tegenstelling tot die van jouw. Gaan ze dan alles (nummerbehoud etc.) terugdraaien?Cevie schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:19:
hoe zit het trouwens met retourneren bij belsimpel icm met abbo. Abbonement is ingegaan maar stel dat ik toch beslis om het terug te sturen. behoud ik mijn abbo of wordt die weer omgezet naar hoe het eerst was? Telefoon had ik in 1 keer betaald trouwens.
Hierna hou ik ook op maar je hebt echt de tijdspanne helemaal mis.qwasd schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:25:
[...]
Zullen we het daar maar op houden dan want dit heeft geen zin en moet ik me straks verantwoorden tegen de 4e persoon hier. En nogmaals ligt ook aan het gebruik. Tussen 8 en 5 weinig gebruik en daarna volop. (Hele dag dus wifi). Maar hoe dan ook hield ik in de avond altijd wel rond dat percentage over. Ik kan nu al zeggen dat ik de Pixel 8 Pro soortgelijk gebruik en deze moet bijladen. Dat zegt al genoeg dat er iets mis is. Of dit software of hardwarematig is gaan we achterkomen. Reddit staat er ook vol mee en dan kan die week optimizen dit ook niet meer goedmaken.
07 tot 00 uur is 17 uur. Tussen 8-17 is 9uur, met weinig gebruik geef je aan, en tussen 17 en 00 is 7uur, met volop gebruik. De volle 7 uur je scherm aan dan?
Je hebt 9-10uur Sot. Wanneer dan? Waar haal je de uren vandaan?
Zelfs een extreem verslaafde tiktokkende tiener haalt dit niet. Je moet toch ook ergens wel zien dat dit, al zou je telefoon het kunnen, theoretisch vrijwel onmogelijk is.
Laten we inderdaad maar stoppen haha. Ik zal wel iets fout hebben net als vorig jaar. Dit is welles nietes als nog jonger dan tiktokkende tieners spelen. Dit gaat ook om de Pixel 8 Pro en niet mijn oude toestel. Met de Pixel 8 Pro ben ik op dit moment nog zeer ontevreden over.
[ Voor 3% gewijzigd door qwasd op 18-10-2023 23:43 ]
Ik heb mijn 8 pro vanmiddag binnengekregen en ik ben in tegenstelling tot de negatieve berichten hier erg onder de indruk van het toestel. Pixel Android is voor mij echt een verademing tov Samsung oneui.
Toestel ligt heerlijk in de hand, beter met 1 hand te bedienen voor mij (ja de Samsung kan je scherm krimpen maar dan sta je met een half gevuld scherm). Ook is het toestel voor mij heerlijk soepel.
Is ook maar net wat voor gebruiker je bent denk ik. Gamen etc doe ik allemaal niet meer. De smart functies zijn juist belangrijk voor me.
Toestel ligt heerlijk in de hand, beter met 1 hand te bedienen voor mij (ja de Samsung kan je scherm krimpen maar dan sta je met een half gevuld scherm). Ook is het toestel voor mij heerlijk soepel.
Is ook maar net wat voor gebruiker je bent denk ik. Gamen etc doe ik allemaal niet meer. De smart functies zijn juist belangrijk voor me.
Dit werkt niet lekker op een mobile helaas. Maar YouTube kijken via de Opera browser des te beter. Deze weert de advertenties ook standaard. Lastig is dat je na elk bekeken filmpje de terugknop moet gebruiken en dat je dan weer aan de start (bovenaan) weer kan beginnen met scrollen.
Ik ben ook al jaren zeer tevreden Pixel gebruiker voornamelijk omdat alles ook zo mooi integreert en vergeleken met Samsung ui erg mooi. Scherm vind ik vergeleken met vorig jaar (edges) ook een vooruitgang en ik ervaar ook geen problemen met het scrollen, snelheid of andere bugs.-TheNose- schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:54:
Ik heb mijn 8 pro vanmiddag binnengekregen en ik ben in tegenstelling tot de negatieve berichten hier erg onder de indruk van het toestel. Pixel Android is voor mij echt een verademing tov Samsung oneui.
Het enige waar ik nu tegenaan loop is de batterij. Ik zal het nog een weekje aankijken anders gaat ie helaas wel retour. Voor de rest ben ik namelijk zeer tevreden.
De S23 Ultra is 6.8 inch natuurlijk.-TheNose- schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:54:
En ik ben tevreden vd pixel hoor maar er zijn wel een aantal minpunten die ik niet goed begrijp.
Het is en blijft persoonlijke voorkeur.
Ik ben mss te veeleisend haha.
We betalen er tenslotte veel geld voor.
Ik kijk wel uit naar de video boost, voor mij is video vrij belangrijk en ook het geluid, want ik film op concerten en tomorrowland en post het op yt en ik ben er niets mee als het geluid bij luide muziek het niet goed aan kan en bv slecht klinkt of hapert of kraakt.
Ik had eens een tijdelijk toestel gekocht, een xiaomi 11t, ik had die mee en ook de S22 ultra, met beide gefilmd, met de 11t snel gestopt, het kraakte, kon het niet aan.
Dat moet ik eerst nog ergens kunnen testen met de pixel nu maar niet zo evident.
Als het vooral de batterij is waar je ontevreden over bent en hem binnen een week alweer retour stuurt, dan zou ik daar toch nog even mee wachten. Je batterij leert namelijk van je gebruik maar ook moeten apps nog geoptimaliseerd worden voor Android 14. Ik denk dat dat de komende periode wel gaat verbeteren (eventueel met software updates ). Dus als je verder met alles tevreden bent, lekker houden die Pixel 8 (pro)qwasd schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 00:08:
[...]
Ik ben ook al jaren zeer tevreden Pixel gebruiker voornamelijk omdat alles ook zo mooi integreert en vergeleken met Samsung ui erg mooi. Scherm vind ik vergeleken met vorig jaar (edges) ook een vooruitgang en ik ervaar ook geen problemen met het scrollen, snelheid of andere bugs.
Het enige waar ik nu tegenaan loop is de batterij. Ik zal het nog een weekje aankijken anders gaat ie helaas wel retour. Voor de rest ben ik namelijk zeer tevreden.
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Vanaf gisterochtend tot nu.
Ongeveer 1.5 uur op 5g de rest op wifi
/f/image/mSEDcTYuPXB5uFRrxuvAaUAt.png?f=fotoalbum_large)
Ben er zeker tevreden mee.
Hou hem zeker.
Ongeveer 1.5 uur op 5g de rest op wifi
/f/image/mSEDcTYuPXB5uFRrxuvAaUAt.png?f=fotoalbum_large)
Ben er zeker tevreden mee.
Hou hem zeker.
/f/image/pRQ5VGvqMg8BNWgCX4j7dZer.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door almere op 19-10-2023 00:33 ]
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
Als je gamed of video camera gebruikt of bv 4 uren 5G gebruikt dan ga je nooit een even goede batterij duur hebben als thuis op wifi met bv hetzelfde gebruik. Dat is nu éénmaal zo.
Als ik eens de hele dag weg ben en ik weet dat ik heel wat ga filmen etc.... Ik mag nog de beste smartphone batterijduur hebben, ik zal ook moeten bijtanken
. Ik heb een externe batterij van het merk anker van 13400mah. Die helpt me uit de nood zoals bv op Tomorrowland. Ik kwam ermee toe. Als ik 40 min pauze nam om te eten = bijtanken aja
.
Naar het schijnt zou de iPhone 15 pro zeer slecht zijn van batterijduur, dan moeten we alvast niet klagen over onze pixel denk ik?
Ik moet dringend eens het zwar gebruik testen haha.
Het is nu wel de 1ste keer in jaren dat ik geene screenprotector op heb liggen, normaal gezien doe ik dit altijd ze maar nog geen zin in gehad nu, ik neem wel risico's nu want krassen opt scherm en nadien verkopen tja... De waarde zakt dan nog wat meer. Maar het voelt goed aan zoals nu dat typen, zalig wel.
Wat ik wel heb: ik type snel en merk dat ik ook fouten maak, ik heb denk ik te dikke duim
.
Als ik eens de hele dag weg ben en ik weet dat ik heel wat ga filmen etc.... Ik mag nog de beste smartphone batterijduur hebben, ik zal ook moeten bijtanken
Naar het schijnt zou de iPhone 15 pro zeer slecht zijn van batterijduur, dan moeten we alvast niet klagen over onze pixel denk ik?
Ik moet dringend eens het zwar gebruik testen haha.
Het is nu wel de 1ste keer in jaren dat ik geene screenprotector op heb liggen, normaal gezien doe ik dit altijd ze maar nog geen zin in gehad nu, ik neem wel risico's nu want krassen opt scherm en nadien verkopen tja... De waarde zakt dan nog wat meer. Maar het voelt goed aan zoals nu dat typen, zalig wel.
Wat ik wel heb: ik type snel en merk dat ik ook fouten maak, ik heb denk ik te dikke duim
[ Voor 4% gewijzigd door Reetkeverke op 19-10-2023 00:42 ]
Ik heb hem (8 Pro) vannacht maar even aan de lader gedaan met 3% (begonnen met 89%). Twee volle dagen met de accu gedaan waarvan 1 dag amper wifi gezien. Ik ben in ieder geval tevreden.
De Xiaomi 10T pro waar ik vanaf kom haalde amper het einde van de dag met hetzelfde gebruik.
Ik moet ook nog de eerste haperingen tegenkomen. Nog niets van gezien. Ik heb wel volle resolutie en verversingssnelheid aan staan. Mogelijk dat dat nog helpt?
De Xiaomi 10T pro waar ik vanaf kom haalde amper het einde van de dag met hetzelfde gebruik.
Ik moet ook nog de eerste haperingen tegenkomen. Nog niets van gezien. Ik heb wel volle resolutie en verversingssnelheid aan staan. Mogelijk dat dat nog helpt?
Ik verwacht van jullie wel een van de uitgebreidste reviews ooit over een telefoon gezien de tijd die het in beslag neemt 😅WoutF schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:50:
[...]
@deepvreezo doet de review en we hebben net samen even gekeken naar scrollperformance in meerdere apps, maar kunnen niks geks zien. We duiken er nog even verder in
Gebruik ook Nova op mijn non-pro maar herken die klachten niet. Kan dus ook iets anders zijn.Cevie schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:48:
Ik heb wel wat last van haperingen soms en vastlopen. Het kan zijn dat het aan nova launcher ligt maar wil de stock ook niet gebruiken omdat die klok niet weg te halen is op homescreen.
Gebruik al sinds m'n HTC Desire Nova en wilde bij deze telefoon eigenlijk stock wel eens proberen. Maar kwam er al snel echter dat die nog steeds niet zo aan te passen is al ik graag zou willen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Pixel 8 pro is voor mij een fijn toestel. Is vlot, maakt mooie foto's. De accu verbruikt S,nachts bij mij rond de 5% (alle apps afgesloten). Dat is toch best veel.
Morgens naar het werk ga (100%) en kom tegen de avond thuis heb ik nog 45/50 % over.. Mijn oude P30 pro deed ik in het begin bijna 2 dagen met een accu.. Dus dat is wel een tegenvaller.
Ook vind ik screenshots maken te lastig.. Deze was op de 30Pro ook vele malen beter.. Misschien dat dat met een update makkelijker gemaakt kan worden, Dat zelfde hoop ik ook met de batterij duur..
Maar voor de rest tevreden met mijn aankoop..
Morgens naar het werk ga (100%) en kom tegen de avond thuis heb ik nog 45/50 % over.. Mijn oude P30 pro deed ik in het begin bijna 2 dagen met een accu.. Dus dat is wel een tegenvaller.
Ook vind ik screenshots maken te lastig.. Deze was op de 30Pro ook vele malen beter.. Misschien dat dat met een update makkelijker gemaakt kan worden, Dat zelfde hoop ik ook met de batterij duur..
Maar voor de rest tevreden met mijn aankoop..
Wat is er lastig aan?harley2009 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 06:58:
Ook vind ik screenshots maken te lastig.. Deze was op de 30Pro ook vele malen beter.. Misschien dat dat met een update makkelijker gemaakt kan worden
Hier is het een swipe en hold naar boven om in de lijst van "open" applicaties te komen .. en daar op de screenshot knop te drukken...
Daarna meteen op de share knop drukken die naar voren komt . Of op de edit knop om hem bij te snijden of te bewerken ..
Of idd "power + volume down" samen indrukken .. en dan heb je ook nog "capture more" opties
[ Voor 7% gewijzigd door duvekot op 19-10-2023 07:09 . Reden: "power+volume down" toegevoegd ]
Ik vind de dubbel klik achter op de telefoon erg fijn om een screenshot te maken.duvekot schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 07:03:
[...]
Wat is er lastig aan?
Hier is het een swipe en hold naar boven om in de lijst van "open" applicaties te komen .. en daar op de screenshot knop te drukken...
Daarna meteen op de share knop drukken die naar voren komt . Of op de edit knop om hem bij te snijden of te bewerken ..
Of idd "power + volume down" samen indrukken .. en dan heb je ook nog "capture more" opties
Wel even aanzetten in je instellingen.
Alles, inclusief de opzegging van een evt huidig abonnement wordt teruggedraaid.qwasd schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:30:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb ook bij Belsimpel besteld maar mijn abonnement is nog niet ingegaan in tegenstelling tot die van jouw. Gaan ze dan alles (nummerbehoud etc.) terugdraaien?
Mooi en toch ook wel wat zorgwekkend hoe makkelijk dat gaat he🙈Luapper schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:03:
Wauw, die magic editor is toch wel vrij bizar! Pixel 8 mee op een tripje naar België.
Je kunt er gewoon een totaal andere wereld van maken, zie hier:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bergen erbij, bossen erbij, meren erbij. Epische luchten...
Vanaf nu geloof ik nooit meer iets tenzij ik het in het echt zie
Dat vind ik nou grappig en leuk dat dit kan. Maar ik opende uw foto even in het groot en dan zie je nog wel waar de echte foto stopt en overloopt wat google ai heeft toegevoegd. Dat gedeelte is minder gedetaileerd en minder scherp. Maar een leuke gimmick voor het plaatsen op social mexia of het bekijken op kleine schermen.Luapper schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:03:
Wauw, die magic editor is toch wel vrij bizar! Pixel 8 mee op een tripje naar België.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb sinds gisteren de Pixel 8 Pro ontvangen na 7 jaar alleen een iPhone, toestel bevalt goed alleen aan 1 ding irriteer ik mij en dat is dat de Pixel continue de witbalans van de camera verkeerd heeft. Heb ik de lampen thuis op warm wit staat ziet de Pixel het als koel wit licht terwijl mijn iPhone 13 wel het juiste warm wit licht pakt. Ook als de lampen op paars staan ziet de Pixel het als blauw, iPhone heeft het wel goed.
Ook zie ik er uit als een soort lijk op de frontcamera en moet ik de foto handmatig aanpassen in de Photos app om mijzelf iets meer kleur te geven door de huittint aan te passen.
Meer mensen hier last van?
Ook zie ik er uit als een soort lijk op de frontcamera en moet ik de foto handmatig aanpassen in de Photos app om mijzelf iets meer kleur te geven door de huittint aan te passen.
Meer mensen hier last van?
Waar kan ik die optie vinden?almere schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 07:19:
[...]
Ik vind de dubbel klik achter op de telefoon erg fijn om een screenshot te maken.
Wel even aanzetten in je instellingen.
Open de instellingen en tik op ‘Systeem’;
Scroll naar ‘Gebaren’ en tik bovenaan op ‘Snel tikken om acties te starten’;
Zet het schuifje aan en kies welke functie jij graag wil gebruiken.
Ik heb hem gister nog even op 5g gebruikt na mijn post, maar merkte niks.
Dus vannacht op 5g weggelegd in plaats van wifi. 4 procent er af in de nacht, tegenover 3 procent op wifi.
Niks wetenschappelijks, doe er mee wat je wil
Dus vannacht op 5g weggelegd in plaats van wifi. 4 procent er af in de nacht, tegenover 3 procent op wifi.
Niks wetenschappelijks, doe er mee wat je wil
Ik hoop niet dat iemand heeft gewacht op de review en de pre order extras gemist heeft.Brabso schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 06:08:
[...]
Ik verwacht van jullie wel een van de uitgebreidste reviews ooit over een telefoon gezien de tijd die het in beslag neemt 😅
Nog even en de 8a is er al
Ook eindelijk eens tijd om een reactie te schrijven hier, sinds het ontvangen van de 8 Pro 512 Bay Blue.
Wat een apparaat! Eigenlijk mocht ik van mezelf pas na 4 jaar een ander toestel en was ik dus aan het wachten op de 24 Ultra, maar heb me toch in verleiding laten brengen door de 8 Pro (mijn OnePlus 8 Pro heeft 3,5 jaar erg goed dienst gedaan overigens
).
Nu wilde ik een 512gb apparaat omdat ik nog weleens in gebieden kom waar geen internet voorhanden is en ik wel 4k60fps beeldmateriaal maak met een andere camera, die ik dan op mijn telefoon kwijt wil als back-up (en om te kunnen bekijken).
Eerst een Obsidian Black versie bij Google zelf besteld omdat zij de Bay Blue variant niet leverden (raar?), toen kwam ik er later achter dat Belsimpel dat wel gewoon deed. Afijn, eerst de Obsidian Black nog even mee gespeeld voor de Bay Blue in huis was, maar daar leek wat mis mee te zijn. Nadat 'ie volledig up-to-date was bleef hij maar crashen om de zoveel tijd, met ook een streep artifacts over het scherm heen (telkens op een andere plek). Lijkt me een software issue, heb het ook maar aangegeven bij het retourneren. Dat zag er zo uit:
:strip_exif()/f/image/ndEdvnBar5jYOZKwU1Gq1w7F.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar wat een heerlijk snel toestel is dit weer. Ik dacht dat mijn OnePlus 8 Pro nog super snel was, maar dat bleek toch niet zo
.
En qua camera natuurlijk fenomenaal. Met weinig licht kan hij echt goed uit de voeten. Ik heb hier twee haarballen rondlopen die haast geen moment stilzitten, die weet hij toch erg goed vast te leggen. Met name een zwarte kat mooi op de foto krijgen, is niet eenvoudig. Oordeel zelf:
:strip_exif()/f/image/YmVwh4ZIwmX6GoBLOoo8Dw60.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zEd1nOzQ0lN3FNCberPkurnw.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb altijd Swift key gebruikt, maar wil nu toch het Gboard eens een kans geven. Ik schrijf vaak in het Engels om te communiceren met collega's en bij Swift key was ik gewend dat NL en EN moeiteloos door elkaar ging, en het corrigeren van woorden ook automatisch ging. Dat is met Gboard nog even wennen want dat gaat niet altijd vlekkeloos, maar misschien moet 'ie ook nog even aan mij wennen.
Qua tekst grootte heb ik het ook graag zo klein mogelijk (op mijn OnePlus 8 Pro stond alles op z'n kleinst), maar de kleinste stap vind ik in dit geval toch niet prettig meer. Dacht dat ik ongevoelig was voor leeftijd en het achteruit gaan van m'n ogen, maar blijkbaar wellicht toch
.
Ben toch benieuwd op welke setting jullie 'm hebben staan? Zo bij mij:
/f/image/kQIOqz8mQncV7St9hcdtnTT3.png?f=fotoalbum_large)
Enige minpuntjes tot nu toe vind ik dat Nova launcher niet helemaal lekker lijkt te werken soms, wanneer ik dan omhoog swipe om de app drawer te laden, blijf ik de wallpaper zien en gebeurt er niets. Ook zou het mooi zijn als dat lelijke witje balkje onderin weg zou kunnen zonder te rooten, net als die back gesture icoontjes, meh. Zou het tevens ook mooier vinden als de menu's van Google echt zwart zouden zijn in plaats van een grijze hue eroverheen. Maar dat zijn details.
Accu kan ik nog niet echt iets over zeggen na 5 dagen. Dat zijn toch 5 dagen van veel installeren, instellen, data binnentrekken (enorme WhatsApp / Signal database die op de achtergrond binnen komen) etc. Maar deed met een normale kantoordag + een hoop instellen toch al 1,5 dag, met SOT 5u. Verwacht dat dat nog wel hoger gaat worden.
Tot nu toe erg tevreden! Al hou ik de mogelijkheid voor een S24 Ultra nog wel open
.
Wat een apparaat! Eigenlijk mocht ik van mezelf pas na 4 jaar een ander toestel en was ik dus aan het wachten op de 24 Ultra, maar heb me toch in verleiding laten brengen door de 8 Pro (mijn OnePlus 8 Pro heeft 3,5 jaar erg goed dienst gedaan overigens
Nu wilde ik een 512gb apparaat omdat ik nog weleens in gebieden kom waar geen internet voorhanden is en ik wel 4k60fps beeldmateriaal maak met een andere camera, die ik dan op mijn telefoon kwijt wil als back-up (en om te kunnen bekijken).
Eerst een Obsidian Black versie bij Google zelf besteld omdat zij de Bay Blue variant niet leverden (raar?), toen kwam ik er later achter dat Belsimpel dat wel gewoon deed. Afijn, eerst de Obsidian Black nog even mee gespeeld voor de Bay Blue in huis was, maar daar leek wat mis mee te zijn. Nadat 'ie volledig up-to-date was bleef hij maar crashen om de zoveel tijd, met ook een streep artifacts over het scherm heen (telkens op een andere plek). Lijkt me een software issue, heb het ook maar aangegeven bij het retourneren. Dat zag er zo uit:
:strip_exif()/f/image/ndEdvnBar5jYOZKwU1Gq1w7F.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar wat een heerlijk snel toestel is dit weer. Ik dacht dat mijn OnePlus 8 Pro nog super snel was, maar dat bleek toch niet zo
En qua camera natuurlijk fenomenaal. Met weinig licht kan hij echt goed uit de voeten. Ik heb hier twee haarballen rondlopen die haast geen moment stilzitten, die weet hij toch erg goed vast te leggen. Met name een zwarte kat mooi op de foto krijgen, is niet eenvoudig. Oordeel zelf:
:strip_exif()/f/image/YmVwh4ZIwmX6GoBLOoo8Dw60.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zEd1nOzQ0lN3FNCberPkurnw.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb altijd Swift key gebruikt, maar wil nu toch het Gboard eens een kans geven. Ik schrijf vaak in het Engels om te communiceren met collega's en bij Swift key was ik gewend dat NL en EN moeiteloos door elkaar ging, en het corrigeren van woorden ook automatisch ging. Dat is met Gboard nog even wennen want dat gaat niet altijd vlekkeloos, maar misschien moet 'ie ook nog even aan mij wennen.
Qua tekst grootte heb ik het ook graag zo klein mogelijk (op mijn OnePlus 8 Pro stond alles op z'n kleinst), maar de kleinste stap vind ik in dit geval toch niet prettig meer. Dacht dat ik ongevoelig was voor leeftijd en het achteruit gaan van m'n ogen, maar blijkbaar wellicht toch
Ben toch benieuwd op welke setting jullie 'm hebben staan? Zo bij mij:
/f/image/kQIOqz8mQncV7St9hcdtnTT3.png?f=fotoalbum_large)
Enige minpuntjes tot nu toe vind ik dat Nova launcher niet helemaal lekker lijkt te werken soms, wanneer ik dan omhoog swipe om de app drawer te laden, blijf ik de wallpaper zien en gebeurt er niets. Ook zou het mooi zijn als dat lelijke witje balkje onderin weg zou kunnen zonder te rooten, net als die back gesture icoontjes, meh. Zou het tevens ook mooier vinden als de menu's van Google echt zwart zouden zijn in plaats van een grijze hue eroverheen. Maar dat zijn details.
Accu kan ik nog niet echt iets over zeggen na 5 dagen. Dat zijn toch 5 dagen van veel installeren, instellen, data binnentrekken (enorme WhatsApp / Signal database die op de achtergrond binnen komen) etc. Maar deed met een normale kantoordag + een hoop instellen toch al 1,5 dag, met SOT 5u. Verwacht dat dat nog wel hoger gaat worden.
Tot nu toe erg tevreden! Al hou ik de mogelijkheid voor een S24 Ultra nog wel open
[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 19-10-2023 09:34 ]
Heb de Pro (en de Watch 2) één dag na ontvangst direct 4 dagen meegenomen naar Duitsland, en daar was ie inderdaad iedere dag zo goed als leeg na een dag rondlopen, navigeren en foto's maken. Maar ik had zelfs het idee dat ie in de broekzak snel leeg ging daar. Ik had het idee dat mijn Oneplus 8T het langer vol zou houden.
Eerste dag na terugkomst ging hij nog steeds vlotjes leeg, maar gisteren op een normale (kantoor-)werkdag had ik nog 50% over aan het eind van de dag.
Geen idee wat ik hiermee moet maar dat laatste was wel fijn.
Eerste dag na terugkomst ging hij nog steeds vlotjes leeg, maar gisteren op een normale (kantoor-)werkdag had ik nog 50% over aan het eind van de dag.
Geen idee wat ik hiermee moet maar dat laatste was wel fijn.
Tot mijn verbazing stond clear calling (helder gespreksgeluid) bij mij niet standaard aan. Meteen even aangezet.
@victor1701 goeie, dit had ik ook nog niet gezien. Vreemd dat dit ook onder de geluidsopties staat en niet van de Telefoon-app.
Wat ik overigens nog steeds erg jammer vind is dat die coole Assistent-features zoals Call Screening en Hold for Me niet in NL beschikbaar zijn
Het zou me toch zo gaaf lijken om a) spam callers met de Assistent te verbinden en b) als we weer in de wacht staan bij de huisarts of provider, gewoon op te kunnen hangen en teruggebeld te worden.
Wat ik overigens nog steeds erg jammer vind is dat die coole Assistent-features zoals Call Screening en Hold for Me niet in NL beschikbaar zijn
Het zou me toch zo gaaf lijken om a) spam callers met de Assistent te verbinden en b) als we weer in de wacht staan bij de huisarts of provider, gewoon op te kunnen hangen en teruggebeld te worden.
Bij mij staat het ook uit. Heeft het zin om dit aan te zetten?victor1701 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:33:
Tot mijn verbazing stond clear calling (helder gespreksgeluid) bij mij niet standaard aan. Meteen even aangezet.
Ik zie hier al enkele leuke en handige features voorbij komen, zoals clear calling en de gebaren settings. Zijn er nog meer features of handigheden die jullie aanraden op een Pixel 8? Ik heb hem dinsdag in ontvangst genomen en vers geïnstalleerd.
Toen ik net naar de clear calling aan het zoeken was, kwam ik ook de optie "extra dimmen" tegen. Kan denk ik ook een handige feature zijn ter batterijbesparing of als je in een donkere ruimte naar het scherm kijkt.
Je kunt call clearing ook via de instellingen van je telefoon app bereiken. Maar je komt inderdaad dan uit bij geluid en trillingen venster.striner schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:37:
@victor1701 goeie, dit had ik ook nog niet gezien. Vreemd dat dit ook onder de geluidsopties staat en niet van de Telefoon-app.
Ja het inderdaad jammer dat we hier nog geen gebruik kunnen maken van call screening. Alhoewel de spam notificaties wel hier werken. Ik heb op mijn pixel 7 2x keer een rood scherm gehad met het bericht dat dit een mogelijke spam call is.
Inderdaad veel nieuwe google assistant features zijn alleen of in het Engels te gebruiken of zoals call screening regio gebonden ( alleen in de vs). Hopelijk worden die features snel populair in de vs en geeft dat google de indruk dat ze het ook in andere landen tot een succes kunnen maken.
Nou als je vaak buiten of in een luide omgeving staat te bellen. Kan het zeker uitmaken voor de persoon aan de andere kant van jouw telefoongesprek. Want het filtert alle achtergrond geluiden weg. Zodat die andere persoon in jouw telefoongesprek jouw beter kan verstaan.qwasd schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:44:
[...]
Bij mij staat het ook uit. Heeft het zin om dit aan te zetten?
Erg netjes! Hoe heb je de wolken zo gekregen? Steeds als ik de magic editor gebruik veranderd alleen de lucht kwa hue/kleurLuapper schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:03:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is zeker wat je zegt.blueman85 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 00:26:
[...]
Als het vooral de batterij is waar je ontevreden over bent en hem binnen een week alweer retour stuurt, dan zou ik daar toch nog even mee wachten. Je batterij leert namelijk van je gebruik maar ook moeten apps nog geoptimaliseerd worden voor Android 14. Ik denk dat dat de komende periode wel gaat verbeteren (eventueel met software updates ). Dus als je verder met alles tevreden bent, lekker houden die Pixel 8 (pro)
Batterij is toch in het begin even schrikken na eerste keer aan zetten.
Na een paar dagen top!
Ik had wel begin mijn Nokia of One plus lader er aan hangen.
Sinds dinsdag naar de originele Google lader gegaan 🥳
Heerlijk toestel die 8 pro.
Nu zo blijven de komende jaren 🔆
Vind persoonlijk in die foto's toch wel heulll duidelijk dat het nep/edited is. Zou het zelf niet zomaar gebruiken omdat ik dat lelijk vindCenahej schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:18:
[...]
Erg netjes! Hoe heb je de wolken zo gekregen? Steeds als ik de magic editor gebruik veranderd alleen de lucht kwa hue/kleur

Wat betreft die Ultra HDR, wordt dat alleen op het toestel zelf gerenderd of iets dergelijks?
Ik heb in Duitsland wat foto's op een regenachtige dag gemaakt van wat gebouwen + de lucht, en die lucht is echt fel op het apparaat in tegenstelling tot wanneer ik het in Google Photos in de browser open.
Ook jammer dat wanneer je een filter zoals "levendige lucht" erop toepast, de HDR eraf gaat.
Onderstaand in volgorde: screenshot van foto met HDR (al ziet het er nog steeds minder fel uit dan op mijn telefoon, maar je ziet dat ie wat met de lucht heeft gedaan), de foto zoals die in Google Photos web zit, de foto met een filter voor blauwe lucht
-EDIT-
De screenshot ziet er ook nog eens anders uit dan op mijn telefoon zelf. Het lijkt hier alsof een deel van de wolken links wordt weggelaten maar op de telefoon zelf zie ik dat niet zo.
/f/image/UAFcAqkbJhS6kg1O6gFJgaWM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/fRjhDXWNQ3KClG9Df5X8SP5b.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb in Duitsland wat foto's op een regenachtige dag gemaakt van wat gebouwen + de lucht, en die lucht is echt fel op het apparaat in tegenstelling tot wanneer ik het in Google Photos in de browser open.
Ook jammer dat wanneer je een filter zoals "levendige lucht" erop toepast, de HDR eraf gaat.
Onderstaand in volgorde: screenshot van foto met HDR (al ziet het er nog steeds minder fel uit dan op mijn telefoon, maar je ziet dat ie wat met de lucht heeft gedaan), de foto zoals die in Google Photos web zit, de foto met een filter voor blauwe lucht
-EDIT-
De screenshot ziet er ook nog eens anders uit dan op mijn telefoon zelf. Het lijkt hier alsof een deel van de wolken links wordt weggelaten maar op de telefoon zelf zie ik dat niet zo.
/f/image/UAFcAqkbJhS6kg1O6gFJgaWM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/fRjhDXWNQ3KClG9Df5X8SP5b.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UUd5hmJasblbNNEoW2LwstMg.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door striner op 19-10-2023 10:53 ]
Ik vermoed dat het iets met hoe HDR weergegeven wordt op verschillende devices en/of het Ultra HDR format te maken heeft, dit is een interessant artikel over het onderwerp: https://www.androidpolice.com/android-14-ultra-hdr-hands-on/striner schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:50:
Wat betreft die Ultra HDR, wordt dat alleen op het toestel zelf gerenderd of iets dergelijks?
-EDIT-
Apple heeft uiteraard een andere standaard.
[ Voor 4% gewijzigd door m-buurman op 19-10-2023 11:13 ]
Ik scrollde net door tweakers en ineens was het niet meer zo smooth. Ik sloot alle openstaande applicaties en ineens was ie wel weer smooth. Ik denk, ik probeer ook gelijk Twitter. En die was ineens ook smooth, evenals YouTube en de playstore. Heeft iemand anders dit ook al gemerkt?
Inderdaad interessant! Als ik het zo even vluchtig gelezen heb, zit het in de image ingebakken (een extra veldje in het JPEG-format, en JPEG wordt door meeste platdforms wel ondersteund dus hier zal het niet weggefilterd worden) en hangt het van het scherm af of je het ook daadwerkelijk kunt zien?m-buurman schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:00:
[...]
Ik vermoed dat het iets met hoe HDR weergegeven wordt op verschillende devices en/of het Ultra HDR format te maken heeft, dit is een interessant artikel over het onderwerp: https://www.androidpolice.com/android-14-ultra-hdr-hands-on/
Apple heeft uiteraard een andere standaard.
Dus als ik een monitor met Ultra HDR zou aanschaffen en mijn bovenstaande foto op beide monitors zou openen, zou ik verschil moeten zien?
Klopt. Ik maakte zelf ook de fout dat als ik een foto hier op tweakers foto album upload en dan een link hier ervan plaats in deze forum groep. Dat men de foto in hdr kon zien. Maar ik maakte 2 fouten. Inderdaad je moet een monitor hebben dat hdr kan weergeven. En de tweakers server zet alle album fotos die je upload om in een oudere jpg compressie die geen hdr informatie kan vast houden.striner schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:21:
[...]
Inderdaad interessant! Als ik het zo even vluchtig gelezen heb, zit het in de image ingebakken (een extra veldje in het JPEG-format, en JPEG wordt door meeste platdforms wel ondersteund dus hier zal het niet weggefilterd worden) en hangt het van het scherm af of je het ook daadwerkelijk kunt zien?
Dus als ik een monitor met Ultra HDR zou aanschaffen en mijn bovenstaande foto op beide monitors zou openen, zou ik verschil moeten zien?
Zon gevoel heb ik ook bij google fotos backup. Dat ze toch mijn originele fotos omzetten naar een compressie die weer anders is en hierdoor informatie in de fotos kwijt raak. Dus heb gebruik ik een andere app die echt de daadwerkelijke fotos van mij ongemoeid naar google drive backup.
Is inderdaad al eens voorbijgekomen. Het is nog maar de vraag hoeveel apparaten/schermen Ultra HDR gaan ondersteunen... het is een format dat is bedacht door Google. Op notebookcheck.net worden in elk geval de P7P, P8P en recente MacBooks genoemd.striner schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:21:
[...]
Inderdaad interessant! Als ik het zo even vluchtig gelezen heb, zit het in de image ingebakken (een extra veldje in het JPEG-format, en JPEG wordt door meeste platdforms wel ondersteund dus hier zal het niet weggefilterd worden) en hangt het van het scherm af of je het ook daadwerkelijk kunt zien?
heb hard getwijfeld om naar google pixel over te stappen maar toch niet gedaan
900€ vragen voor 128GIB terwijl samsung standaard 256 aanbied
,komaan google
ook ufs 3.1 UFS storage ,samsung bied 4.1 aan ,weet niet wat het verschil is in snelheid
en ook de oudere modem die ze gebruiken ,houd me tegen
momenteel hebben we volle 5G in belgie en wil er ook gebruik van maken
900€ vragen voor 128GIB terwijl samsung standaard 256 aanbied

ook ufs 3.1 UFS storage ,samsung bied 4.1 aan ,weet niet wat het verschil is in snelheid
Ik heb Proximus en heb al 5G zien verschijnen op mijn pixel.Vincent91 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:58:
900€ vragen voor 128GIB terwijl samsung standaard 256 aanbied![]()
,komaan google
![]()
MKHD bespreekt in deze video behoorlijk positief over de functies van pixel 8 (pro).
Dit is typisch een gevalletje dat als je het niet weet je het ook niet nodig hebtVincent91 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:58:
[...]
ook ufs 3.1 UFS storage ,samsung bied 4.1 aan ,weet niet wat het verschil is in snelheid[..]
Je bedoelt €800, toch? Voor €859 heb je de Pixel 8 met 256 GB.Vincent91 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:58:
,komaan google
Moet toegeven dat Samsung lekker voor opslag meegeeft voor de prijs, maar het is maar waar je prioriteit ligt. Mij heeft het nieuwe updatebeleid van Google me over de streep getrokken, dat is onovertroffen. En van alle extra Samsung software en de Samsung store e.d. moet ik niks hebben, maar dat is persoonlijk.
[ Voor 13% gewijzigd door Tuktop op 19-10-2023 12:46 ]
Idem hier, geen problemen met 5G. Werkt prima.Reetkeverke schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:59:
[...]
Ik heb Proximus en heb al 5G zien verschijnen op mijn pixel.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Dxomark heeft de google cameras getest en hun resultaten staan op hun website.
De pixel 8 pro staat op positie 4e van de beste camera telefoons.
1 Huawei p60 pro. 156 punten
2 Apple iPhone 15 pro max 154 punten
3 Apple iPhone 15 pro 154 punten
4 Google pixel 8 pro 153 punten
https://www.dxomark.com/smartphones/Google/Pixel-8-Pro
Niet de navigatie balk onderaan hebben en het kunnen aanpassen van meer UI onderdelen maakt rooten toch wel de moeite waard, imho. Heerlijk dat rommelen.
Plus uiteraard dingen als apps + settings backuppen en dergelijke. Enige (echt mega) grote gemis is het niet hebben van TWRP. Mis dat enorm.
Plus uiteraard dingen als apps + settings backuppen en dergelijke. Enige (echt mega) grote gemis is het niet hebben van TWRP. Mis dat enorm.
![]() | ![]() |
Tja...Vincent91 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:58:
,komaan google
![]()
Ik heb uiteindelijk 850 betaald voor een 256gb 8 pro en daarbij een nieuwe smartwatch.
Abonnement van 15 euro in de maand (20gb bundel).
Ik vind daar helemaal niks mis mee eigenlijk, dan maar ufs3.1
.
[ Voor 99% gewijzigd door vaagisdenaam op 19-10-2023 13:11 ]
Pixel 8 128gb is €799, 256gb is €859Vincent91 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:58:
,komaan google
![]()
Samsung is goedkoper (want langer op de markt), alleen ook Samsung begint met hun S23 bij 128gb, waarvan de 128gb UFS 3.1 is en 256gb UFS 4.0, opletten dus.
Of je het verschil merkt? De verschil in snelheid is er absoluut, maar dat is ook zo als ik mijn PCI-E 3.0 NVME in mijn PC voor de nieuwste 5.0 vervang.
Het is sneller, maar je zal over het algemeen niks van merken, net als met dat SSD voorbeeld.
S23+ is minimaal 256gb, zo ook S23 Ultra, alleen is die model het niet waard omdat S23U 256gb heeft 8gb RAM, vanaf 512gb heb je pas 12gb, ik weet dat maar het blijft onnodig verwarrend wat Samsung doet
De meningen over hoe betrouwbaar Dxomark is zijn natuurlijk ook verdeeld.victor1701 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:59:
Dxomark heeft de google cameras getest en hun resultaten staan op hun website.
Sowieso betrouwbaarder dan vrijwel elke reviewer influencer betaalde/gesponsorde product promotor op internet/youtubeMarnickS schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:12:
[...]
De meningen over hoe betrouwbaar Dxomark is zijn natuurlijk ook verdeeld.
"Vroeger" vond ik dat rommelen ook heel leuk, maar nu ben ik juist meer van de stock (stabiele) android ervaring zonder van alles te hoeven tweaken. Overigens stoor ik me totaal niet aan de zoek/navigatiebalk.Brad Pitt schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:05:
Niet de navigatie balk onderaan hebben en het kunnen aanpassen van meer UI onderdelen maakt rooten toch wel de moeite waard, imho. Heerlijk dat rommelen.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Daar is ook wat voor te zeggen uiteraard. Was hier snel uitgekeken op de 8 Pro omdat het verschil met de 7 Pro bijzonder gering is dus wilde weer even wat rommelen.Deagle schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:16:
[...]
"Vroeger" vond ik dat rommelen ook heel leuk, maar nu ben ik juist meer van de stock (stabiele) android ervaring zonder van alles te hoeven tweaken. Overigens stoor ik me totaal niet aan de zoek/navigatiebalk.
Nu ook dat gedaan is morgen waarschijnlijk weer terug naar stock dan wel andere tweaks proberen. Game nooit, bel nooit, heb toestel(len) puur voor het gespeel ermee
Zelfde voor mij, vroeger veel geroot (Xperia S, HTC One etc.), was een leuke tijd, maar tegenwoordig moet het allemaal werken want het is een daily driver waar ik afhankelijk van ben voor veel zaken. Voor Android kiezen geeft dan toch nog veel vrijheid die in iOS niet mogelijk is (Firefox draaien met add-ons erin etc.)Brad Pitt schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:19:
[...]
Daar is ook wat voor te zeggen uiteraard. Was hier snel uitgekeken op de 8 Pro omdat het verschil met de 7 Pro bijzonder gering is dus wilde weer even wat rommelen.
Nu ook dat gedaan is morgen waarschijnlijk weer terug naar stock dan wel andere tweaks proberen. Game nooit, bel nooit, heb toestel(len) puur voor het gespeel ermee
Maar root je je daily driver dan ook? Of heb je die niet?
Zo te zien ben ik er iets te vroeg bij. Dxomark heeft wel de camera scores op hun website gezet. Maar nog geen onderbouwing van hoe wat en waarom. Daar moeten we nog even op wachten.Brad Pitt schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:16:
[...]
Sowieso betrouwbaarder dan vrijwel elke reviewer influencer betaalde/gesponsorde product promotor op internet/youtube
Wat me wel al opvalt is de lage score voor bokeh effect voor de portrait mode.
65 punten. Ten opzichte van bijvoorbeeld iphone 15 pro max 80 punten krijgt.
Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires