Geen flauw idee waar je het over hebt. Maar ik zou het doen!spaceboy schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:20:
Ik kom nog weer 's terug in dit topic. Het knaagt nog steeds dat ik eigenlijk Uber Lilith wel een keer te pakken wil nemen. Heb op dit moment enkel Eternal gespeeld en heb 1 char (necro) op level 100. Ik maak echt nul komma niks kans.
Heeft het zin om bijvoorbeeld S2 met een nieuw karakter te beginnen omdat je dan "seasonal extra firepower" hebt? Even daargelaten dat ik waarschijnlijk niet genoeg game om tijdens S2 level 100 te halen, maar stél dat dat me lukt: heeft het zin? Of moet ik Uber Lilith links laten liggen?
@gupfishy Stukken beter dan de P7 pro iig. Denk dat je tov duur niet veel verschil zal merken maar het laden wel. Dat gaat niet zo snel als met de xiaomi. Max 30w maar haalt slechts 24/25w.
Voorheen met OP lade ik ook s avonds 30/60min tot vrijwel 100% en 's nachts niet meer. Mocht je te kort komen kon je altijd snel bijladen. Dat heb ik met de P7 nooit gedaan. Altijd 's nachts vol laden en met 100% de deur uit want de accuduur was niet best en snel bijladen was er niet bij.
Wellicht kan dat met de P8 wel weer.
Wel heel tevreden met de P8pro tov P7pro. Alles voelt wat snappier, scherm beter, geen curve, accu lijkt veel beter.
Voorheen met OP lade ik ook s avonds 30/60min tot vrijwel 100% en 's nachts niet meer. Mocht je te kort komen kon je altijd snel bijladen. Dat heb ik met de P7 nooit gedaan. Altijd 's nachts vol laden en met 100% de deur uit want de accuduur was niet best en snel bijladen was er niet bij.
Wellicht kan dat met de P8 wel weer.
Wel heel tevreden met de P8pro tov P7pro. Alles voelt wat snappier, scherm beter, geen curve, accu lijkt veel beter.
klein beetje off topic maar de gezondheidsbalk van Uber Lilith heeft 3 onderbrekingspunten tijdens fase 1. je kan deze onderbrekingspunten gebruiken om haar gezondheidspercentage te identificeren. Het eerste onderbrekingspunt komt overeen met 75% hp, en de rest komen respectievelijk overeen met 50% en 25%. Tijdens het gevecht, wanneer spelers de gezondheid van Uber Lilith verminderen tot elk onderbrekingspunt, zullen pijlen op de gezondheidsbalk omhoog springen en grijs worden, wat aangeeft dat de volgende fase van het gevecht is begonnen. Bij elke nieuwe fase zal Uber Lilith meerdere gezondheidsflesjes laten vallen die je ka oprapen. Uber Lilith heeft ook een Stagger-balk direct onder haar gezondheid, die wordt gevuld wanneer spelers Crowd Control-vaardigheden gebruiken en toepassen. Zodra de Stagger-balk vol is, zal Uber Lilith op de grond vallen en tijdelijk verdoofd zijn, waardoor ze extra schade zal oplopen van jouw aanvallen.spaceboy schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:20:
Ik kom nog weer 's terug in dit topic. Het knaagt nog steeds dat ik eigenlijk Uber Lilith wel een keer te pakken wil nemen. Heb op dit moment enkel Eternal gespeeld en heb 1 char (necro) op level 100. Ik maak echt nul komma niks kans.
Heeft het zin om bijvoorbeeld S2 met een nieuw karakter te beginnen omdat je dan "seasonal extra firepower" hebt? Even daargelaten dat ik waarschijnlijk niet genoeg game om tijdens S2 level 100 te halen, maar stél dat dat me lukt: heeft het zin? Of moet ik Uber Lilith links laten liggen?
Succes!
Ik ga definitief mijn S23 ultra terugsturen, net de formulieren gekregen. Is teveel geweldige hardware maar mindere software voor mij. Heb dat liever andersom, dat een smartphone vooral smart is zeg maar.
Ik ga nu ik niet meer mobiel game ook gewoon de 128Gb versie halen en mijn foto's netjes in de cloud zetten ipv dag in dag uit met 11 jaar aan foto's rond te lopen.
Dan moet 128Gb met cloud en alles streamen (zet nooit muziek of films offline) toch meer dan voldoende zijn?
Ik ga nu ik niet meer mobiel game ook gewoon de 128Gb versie halen en mijn foto's netjes in de cloud zetten ipv dag in dag uit met 11 jaar aan foto's rond te lopen.
Dan moet 128Gb met cloud en alles streamen (zet nooit muziek of films offline) toch meer dan voldoende zijn?
Ik had bij de Pixel 7 de 128Gb variant. En dan moest ik wel eens ''opschonen''.-TheNose- schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:46:
Dus de foto's gingen fysiek van het toestel af, zodra ze naar de cloud waren gekopieerd. Uiteindelijk was dit toestel nooit meer vol dan 60%. Dit keer wel voor de 256Gb gekozen.
Ik weet namelijk niet of de back-up naar de cloud ''volledige'' foto's zijn. En gewoon iets toekomstbestendiger dan 128 Gb
[ Voor 3% gewijzigd door Dubrillion op 17-10-2023 11:53 ]
Die backup kun je instellen als je Google fotos gebruikt op originele of gecomprimeerde kwaliteit
SafetyNet is prima.kingpol schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:24:
heeft het nut om hem te rooten tegenwoordig? geen zin om die safety net te brielen
/f/image/whpcs4wayjgduq7aMAgkpV6s.png?f=fotoalbum_large)
Nickname does not reflect reality
1 keer getest, op ong 8uur tijd was ik 4% kwijt.gupfishy schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:34:
wat zijn de ervaringen met battery life? lees in de nacht best veel omlaag. mijn Xiaomi 12T is in de ochtend gewoon nog 100% als ik hem 'avonds van de lader afhaal.
de snelheid van de 8 of 8 pro zal denk niet veel beter zijn dan mijn xiaomi 12t. (mediatek 8100 ultra) maar dat is het minst belangrijk.
simpele spelletjes zal geen probleem zijn neem ik aan.
wil namelijk richting een "basis" android. namelijk pixel en geen Miui. Heb veel gehoord van de nova launcher, maar dan is het weer iets anders. Stock is eigenlijk wat ik wil
Maar ik wil als ik op sta den dag starten met 100%, mijn phone ligt gewoon op mijn kastje heel de nacht aan de lader, nog nooit miserie mee gehad en leuk toch de dag met 100% beginnen
Op wifi thuis bij normaler gebruik en lichter gebruik kan ik makkelijk tussen de 8-10 uren screen on time halen. Al meermaals minstens 9u en meer, dat is me nog nooit gelukt bij andere toestellen die ik heb gehad.
Woehoe, Belsimpel had de porcelain 256Gb nog op voorraad (volgens de site), gelijk besteld met het officiële porcelain hoesje van Google.
Na de Nexus 5 mijn eerste Google phone weer. Als je dan overstapt naar Android vanaf Apple dan maar gelijk helemaal naar de darkside.
Na de Nexus 5 mijn eerste Google phone weer. Als je dan overstapt naar Android vanaf Apple dan maar gelijk helemaal naar de darkside.
Dag mede Tweakers.
Ik zit eens door de voorwaarden te lezen. Als we mogen gaan claimen op de 27ste heb je dus geen keuze uit een kleur. In mijn geval worden het dus sowieso de zwarte Buds Pro.
https://reward-promos.com/reward/launch2023/nl-NL/terms#
Ook viel me op dat je binnen 5 dagen te horen krijgt of je recht erop hebt. En proberen ze binnen 30 dagen uit te leveren. Mocht dit niet lukken wordt het 60 dagen. (puntje 10)
Vergeet ook niet je 3 maanden gratis YouTube Premium aan te zetten
Ik zit eens door de voorwaarden te lezen. Als we mogen gaan claimen op de 27ste heb je dus geen keuze uit een kleur. In mijn geval worden het dus sowieso de zwarte Buds Pro.
Ook viel me op dat je binnen 5 dagen te horen krijgt of je recht erop hebt. En proberen ze binnen 30 dagen uit te leveren. Mocht dit niet lukken wordt het 60 dagen. (puntje 10)
Hmmm raar wel...Dubrillion schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:09:
Dag mede Tweakers.
https://reward-promos.com...h2023/nl-NL/how-it-works#
Een paar dagen geleden was dat nog niet...
Als ik de link uit mijn post nu weer open is er nog steeds de keuze uit verschillende kleuren...
Dus volgens de 'Hoe werkt het' link kan je wel kiezen en volgens de 'Algemene voorwaarden' niet....
[ Voor 11% gewijzigd door Paling1 op 17-10-2023 15:19 ]
Oh wat grappig. Dan ga ik deze link open over tien dagenPaling1 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:16:
[...]
Hmmm raar wel...
https://reward-promos.com...h2023/nl-NL/how-it-works#
Een paar dagen geleden was dat nog niet...
Als ik de link uit mijn post nu weer open is er nog steeds de keuze uit verschillende kleuren...
Dus volgens de 'Hoe werkt het' link kan je wel kiezen en volgens de 'Algemene voorwaarden' niet....
Let op: De kleur van de vergoeding kan variëren afhankelijk van de beschikbaarheid. Als uw voorkeurskleur op het moment van versturen niet meer beschikbaar is, wordt automatisch een andere kleur gekozen. De kleurselectie kan niet worden gewijzigd.
[ Voor 14% gewijzigd door Dubrillion op 17-10-2023 15:20 ]
In de algemene voorwaarden staat onder artikel 11 overigens:
Beetje verwarrend wel...
Dus toch een keuze?Promotiebeloningen zijn niet-overdraagbaar, niet-retourneerbaar (behalve in het geval van een defect) en hebben geen alternatieve geldwaarde. Kleurkeuze van de Promotiebeloning is afhankelijk van beschikbaarheid.
Beetje verwarrend wel...
Dat wordt dus nog even afwachten. Ik twijfel tussen Porcelain of Charcoal. Dus beide zou prima zijn. Als het maar niet de blauwe wordenPaling1 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:24:
In de algemene voorwaarden staat onder artikel 11 overigens:
[...]
Dus toch een keuze?
Beetje verwarrend wel...
Die zijn pas echt lelijk....Dubrillion schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:25:
[...]
Dat wordt dus nog even afwachten. Ik twijfel tussen Porcelain of Charcoal. Dus beide zou prima zijn. Als het maar niet de blauwe rode worden
https://store.google.com/...bIjIiLCJNUT09Il1dfQ%3D%3D
Jij blij! Die bestaan niet meer. Tenzij ze ook Buds gaan pakken die ergens weg liggen te stoffen
Dat zou de koraal kleur moeten zijn... Die staan nog wel in de 'Hoe werkt het'. Ze maken er wel een lekker zooitje van zo....Dubrillion schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:30:
[...]
https://store.google.com/...bIjIiLCJNUT09Il1dfQ%3D%3D
Jij blij! Die bestaan niet meer. Tenzij ze ook Buds gaan pakken die ergens weg liggen te stoffen
[ Voor 4% gewijzigd door Paling1 op 17-10-2023 15:32 ]
Heb rond 11.30 neergelegd, en nu om 15.30, was hij van 80% naar 78%, dus het ligt sowieso aan Spotify dat in de achtergrond draaideTuktop schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:54:
[...]
Bij een andere gebruiker las ik 1-2% per uur. Jouw cijfers lijken dus not great, not terrible. Wellicht wordt het nog beter als alle initiele achtergrond/inleerprocessen uitgeraasd zijn?
Ligt eraan: heb je een bluetooth speaker/oortjes gepaired?Popcorna schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:43:
[...]
Heb rond 11.30 neergelegd, en nu om 15.30, was hij van 80% naar 78%, dus het ligt sowieso aan Spotify dat in de achtergrond draaide
had dat vroeger ook toen ik m'n oneplus roote, maar de bankapps werkten niet
Niks gepaired verder.nst6ldr schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:49:
[...]
Ligt eraan: heb je een bluetooth speaker/oortjes gepaired?
Voor zover ik weet werken de meeste bank apps prima zonder safetynet, alleen contactloos betalen niet.kingpol schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:54:
[...]
had dat vroeger ook toen ik m'n oneplus roote, maar de bankapps werkten niet
Safetynet is een Google implementatie van een feature die al in Android zit (en veiliger is), het vervelende is dat veel banken er voor kiezen om de Google implementatie te pakken omdat dit sneller gedaan is met de ontwikkeltooling van Google.
Embrace, extend, extinguish
Dat is grappig, Tweakers pakt deze URL niet in een BB tag: Wikipedia: Embrace, extend, and extinguish
[ Voor 12% gewijzigd door nst6ldr op 17-10-2023 16:06 ]
Alle Google apps op mijn Google Pixel 8 Pro staan in het Nederlands behalve Google Maps. Die is Engels. Zoals Google vermeldt ook al via een browser aangepast maar helpt niks. App cache etc al verwijderd maar nog steeds half engels/nederlands in de app. Iemand nog een idee? In de app zelf kan ik namelijk geen taalinstelling wijzigen. Ook al de systeemstandaard taal gewijzigd specifiek voor Google Maps maar helpt ook niks.
/f/image/mw14G9niFGPm3k4SOIYAV6Vs.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 48% gewijzigd door qwasd op 17-10-2023 16:21 ]
Systeem > talen > app talen?qwasd schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:19:
Alle Google apps op mijn Google Pixel 8 Pro staan in het Nederlands behalve Google Maps. Die is Engels. Zoals Google vermeldt ook al via een browser aangepast maar helpt niks. App cache etc al verwijderd maar nog steeds half engels/nederlands in de app. Iemand nog een idee? In de app zelf kan ik namelijk geen taalinstelling wijzigen. Ook al de systeemstandaard taal gewijzigd specifiek voor Google Maps maar helpt ook niks.
[Afbeelding]
Waarom kan je in de app zelf geen taalinstelling wijzigen? Dat is vreemd, want dat kan ik wel:qwasd schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:19:
[Afbeelding]
1. Druk in Google Maps naast de zoekbalk op het rondje met in jouw geval een 'R'
2. Druk op 'Instellingen/settings' (bijna onderaan)
3. Bovenin staat nu 'App-taal/App language'
4. Pas dit aan naar Nederlands
Dat lukt of werkt dus niet bij jou?
Dat las ik inderdaad ook op google maar zie onderstaande.stin00 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:42:
[...]
Waarom kan je in de app zelf geen taalinstelling wijzigen? Dat is vreemd, want dat kan ik wel:
1. Druk in Google Maps naast de zoekbalk op het rondje met in jouw geval een 'R'
2. Druk op 'Instellingen/settings' (bijna onderaan)
3. Bovenin staat nu 'App-taal/App language'
4. Pas dit aan naar Nederlands
Dat lukt of werkt dus niet bij jou?
Het vreemde is dat sommige dingen wel in het Nederlands staan.
/f/image/H9FTH7YDtf24wiuu2TFFPXXP.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door qwasd op 17-10-2023 16:48 ]
Ja bizar, het zou helemaal bovenin moeten staanqwasd schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:47:
[...]
Dat las ik inderdaad ook op google maar zie onderstaande.
Het vreemde is dat sommige dingen wel in het Nederlands staan.
[Afbeelding]
Bij mij (OnePlus 6) staat het ook helemaal bovenaan bij Instellingen van Maps.stin00 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:56:
[...]
Ja bizar, het zou helemaal bovenin moeten staanNou heb ik geen Pixel meer, alleen een Samsung. Zou het dan een Pixel specifiek iets zijn dat deze instelling ontbreekt? Ik ben oprecht verbaasd en benieuwd waar dit door komt.
Even een praktische vraag: Ik heb 48.000 foto's en 5000 video's in mijn icloud bibliotheek staan. Hoe krijg ik die het makkelijkst naar Google foto's?
Ik weet dat die migratie dienst er is (die 3-7 dagen duurt), maar dan staat er bij elke bestandsnaam "kopie van..." voor. Is dat niet hinderlijk?
Niet dat ik ooit een bestandsnaam zie van mijn foto's zo in een gallery app.
Ik weet dat die migratie dienst er is (die 3-7 dagen duurt), maar dan staat er bij elke bestandsnaam "kopie van..." voor. Is dat niet hinderlijk?
Niet dat ik ooit een bestandsnaam zie van mijn foto's zo in een gallery app.
@qwasd denk dat alles geprobeerd hebt. De eerstvolgende nieuwe update in de play store voor maps lost het waarschijnlijk wel op.
Alles werkt prima.nst6ldr schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:05:
[...]
Voor zover ik weet werken de meeste bank apps prima zonder safetynet, alleen contactloos betalen niet.
Safetynet is een Google implementatie van een feature die al in Android zit (en veiliger is), het vervelende is dat veel banken er voor kiezen om de Google implementatie te pakken omdat dit sneller gedaan is met de ontwikkeltooling van Google.
Embrace, extend, extinguish
Dat is grappig, Tweakers pakt deze URL niet in een BB tag: Wikipedia: Embrace, extend, and extinguish
/f/image/ZiaXQbnzS5Fup43wRJrOytRu.png?f=fotoalbum_large)
Nog meer Pixel 8 (pro) gebruikers die na 1x gebruik van de app de verbinding met hun vanmoof verliezen?
Lijkt dat de bluetooth verbinding (die volledig achter de schermen in de app zit) niet hersteld wordt. Bij bluetooth zelf kan je niet connecten
Zou het een android 14 issue zijn? De vanmoof helpdesk is momenteel wat lastig bereikbaar 😆
Lijkt dat de bluetooth verbinding (die volledig achter de schermen in de app zit) niet hersteld wordt. Bij bluetooth zelf kan je niet connecten
Zou het een android 14 issue zijn? De vanmoof helpdesk is momenteel wat lastig bereikbaar 😆
[ Voor 16% gewijzigd door RF1000 op 17-10-2023 18:35 ]
..
[ Voor 99% gewijzigd door RF1000 op 17-10-2023 18:35 ]
Ppfff, ik wil een long screenshot maken van een artikel, soms komt de knop er op om lange screenshot te maken, helaas vaak ook niet, dat werkt ook niet echt goed. Mega vervelend.
Meer opnemen werkt alleen bij vol-power screenshot. Bij gebaar omhoog screenshot werkt dat sowieso niet,Reetkeverke schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:40:
Ppfff, ik wil een long screenshot maken van een artikel, soms komt de knop er op om lange screenshot te maken, helaas vaak ook niet, dat werkt ook niet echt goed. Mega vervelend.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Hoe angstig ik was omdat vannacht in standbymodus 14% batterij vervlogen was, hoe tevreden ik vandaag ben, na Spotify in de achtergrond te hebben uitgeschakeld. 4% van 11.30 tot nu..
Moet wel bekennen dat ik Spotify vanaf een apk draai, dat zal er vast mee te maken hebben..
Moet wel bekennen dat ik Spotify vanaf een apk draai, dat zal er vast mee te maken hebben..
* MarktplaatsReetkeverke schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:40:
* Wachten tot januari
* S24 Ultra kopen
* Settled
De OnePlus functie met 3 vingers op het scherm was perfect 😕Reetkeverke schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:40:
Is de Samsung vs Google strijd zo heftig trouwens? Op youtube ook bij veel reviews 2 kampen.
Welke versie heb je in gebruik?Popcorna schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:49:
Hoe angstig ik was omdat vannacht in standbymodus 14% batterij vervlogen was, hoe tevreden ik vandaag ben, na Spotify in de achtergrond te hebben uitgeschakeld. 4% van 11.30 tot nu..
De 8 of de 8 Pro?
Excuses vergeten te vermelden, de standaard 8.Soundwork schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:03:
[...]
Welke versie heb je in gebruik?
De 8 of de 8 Pro?
Spotify 8.8.76.667
[ Voor 4% gewijzigd door Popcorna op 17-10-2023 21:12 ]
Dank, na lang wikken/wegen toch maar de Pixel 8 besteld i.c.m. abonnement bij Vodafone.Popcorna schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:11:
[...]
Excuses vergeten te vermelden, de standaard 8.
Spotify 8.8.76.667
Vraag : zijn er hier mensen op het forum die de Pixel 8 met een eSIM van Vodafone gebruiken?
Bij samsung nog makkelijker in te stellen met de app one hand operation.RF1000 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:13:
[...]
De OnePlus functie met 3 vingers op het scherm was perfect 😕
Maar idd, 3 vingers ook zeer handig bij de oneplus.
Dat is altijd belachelijk dat fanboy gedoe.-TheNose- schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:38:
Is de Samsung vs Google strijd zo heftig trouwens? Op youtube ook bij veel reviews 2 kampen.
Ik geef alle merken een kans, ik heb er dit jaar meer dan ooit gehad
Iedereen ervaart het anders, de 1 heeft liever ios, de andere pixel etc...
Maar als we het dit jaar over software hebben? Samsung is gewoon top notch dit jaar, het is de beste qua software van alle android phones, alles werkt gewoon steengoed, screenshot nemen, extra app zoals ik hier heb gepost doe u nog meer mogelijkheden heeft enz...
Onthou wel de pixel 8 niet alle functies zal hebben, een paar dingetjes zijn alleen voor de pro bestemd. Veel plezier ermee.Soundwork schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:14:
[...]
Dank, na lang wikken/wegen toch maar de Pixel 8 besteld i.c.m. abonnement bij Vodafone.
Vraag : zijn er hier mensen op het forum die de Pixel 8 met een eSIM van Vodafone gebruiken?
Als het financieel zal lukken haha, dit jaar beetje zot gedaan.Brad Pitt schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:56:
[...]
* Marktplaats
* Wachten tot januari
* S24 Ultra kopen
* Settled
Ik ga wachten op de video boost, dat kan een dealbreaker worden voor mij. Ik hecht veel belang aan de video camera.
[ Voor 5% gewijzigd door Reetkeverke op 17-10-2023 21:24 ]
Dat weet ik.... maar ik vind de Pixel 8 Pro veel te groot qua formaat en ook te duur.Reetkeverke schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:19:
[...]
Onthou wel de pixel 8 niet alle functies zal hebben, een paar dingetjes zijn alleen voor de pro bestemd. Veel plezier ermee.
Ik heb wat korting gekregen door nieuw abonnement aan te gaan, want ook de 8 is eigenlijk al te hoog geprijsd....
Ik heb de 8 pro nu ook sinds de launch.
De hoofdreden waarom ik deze heb gekocht is de betere camera.
Wat ik erg jammer vind is dat het maken van een foto op 50 megapixel zeker 1-2 seconden duurt (zelfs zonder RAW), hierdoor mis ik veel fotomomenten.
Dit kon mijn 6 pro toch echt stukken sneller.
Hopelijk is dit een bug waar ooit een fix voor uitkomt.
Wat ik erg jammer vind is dat het maken van een foto op 50 megapixel zeker 1-2 seconden duurt (zelfs zonder RAW), hierdoor mis ik veel fotomomenten.
Mrwhosetheboss meldt veel problemen met het 5G signaal in de review. Hoe zijn de ervaringen hier met 5G aan?
Zie review
YouTube: Google Pixel 8 / 8 Pro Review - Problems!
Zie review

[ Voor 16% gewijzigd door Otto Jans op 17-10-2023 22:15 ]
Heb nog geen gekke dingen meegemaakt op 4/5G. Merk geen verschil met m'n vorige Samsung.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Shutter speed manueel vastzetten op bijv. 1/250ste seconde? Nadeel is dat als je niet oppast je te weinig licht op de sensor krijgt en een te donkere foto overhoudt.StampVoet schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:52:
Maar als je overdag foto's wilt maken kan je de snelheid gerust vast zetten. Gewoon één test foto maken vooraf
Had met Android 14 op de 7pro ook opeens 2sec vertraging met de main camera shutter. 8pro alleen op de 50mp setting.StampVoet schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:52:
Tsja, het blijft toch wel een hardwarematige beperking van de Pixel 8 telefoons : de Tensor G3.Otto Jans schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:14:
Mrwhosetheboss meldt veel problemen met het 5G signaal in de review. Hoe zijn de ervaringen hier met 5G aan?
Zie review
[Afbeelding]
Eigenlijk blijft warmte en slechter modem het toestel qua eigenschappen toch wel parten spelen.
Het is jammer dat Google daar niet meer op ingezet heeft.
25 procent batterij over, met nu ruim 8u sot.
Helderheid automatisch (maar zet ik soms iets hoger), volledige resolutie, 120fps.
Dat is toch erg netjes.
Helderheid automatisch (maar zet ik soms iets hoger), volledige resolutie, 120fps.
Dat is toch erg netjes.
Zeker, ik heb overigens ook nog geen meldingen gezien van battery drain (op Spotify app na dan) in dit topic.vaagisdenaam schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 23:11:
25 procent batterij over, met nu ruim 8u sot.
Dat is toch erg netjes.
Lijkt er dus op dat batterij verbruik wel verbeterd is.
Vorige laadcyclus was ook gewoon goed, met daarin alles instellen.
Vandaag veel YouTube, dat is de grootste slurper. Makes sense, want dan kan het scherm niet terug naar een lagere refresh rate.
Verder nova launcher helemaal ingesteld, die en Brave browser staan op 2 en 3.
Ben er zeker niet ontevreden over!
Vandaag veel YouTube, dat is de grootste slurper. Makes sense, want dan kan het scherm niet terug naar een lagere refresh rate.
Verder nova launcher helemaal ingesteld, die en Brave browser staan op 2 en 3.
Ben er zeker niet ontevreden over!
Ik ben zeer tevreden met het gebrek aan drain gedurende de nacht. Ik leg hem door de week niet 's nachts aan de lader, op kantoor gaat in de Pixel Stand. En tegen de tijd dat ik ga slapen zit de batterij rond de 50%, dat is in de ochtend tot nu toe 1 tot 2% gezakt. Dat is veel beter dan mijn vorige OnePlus.Popcorna schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:49:
Vodafone eSIM hier, paar posts geleden mijn ervaring over het aanvragen gedeeld. Die waren matig, maar nu ik de eSIM eenmaal heb werkt het gewoon goed.Soundwork schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:14:
[...]
Dank, na lang wikken/wegen toch maar de Pixel 8 besteld i.c.m. abonnement bij Vodafone.
Nee en ik heb er extra op gelet omdat het bij de vorige Pixels genoemd werd en ik niet héél dicht bij een 5G mast woon. Maar ik heb hem nog nooit betrapt op geen signaal. Het is zelfs wat beter dan mijn vorige telefoon, daarmee had ik in de kelder/parkeergarage van ons complex nooit bereik, internet met héél veel moeite soms op E. Op de Pixel heb ik soms een beetje bereik.Otto Jans schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:14:
Zie review
[Afbeelding]
Je weet de reviews wel te vinden. Is het een hobby van je? Ik heb een Pixel en ik heb nog 0 reviews gekeken
edit:
Nu hebben we in NL ook geen 'echt' 5G, dus misschien verandert de ervaring nog wanneer de nieuwe frequenties live gaan
Nu hebben we in NL ook geen 'echt' 5G, dus misschien verandert de ervaring nog wanneer de nieuwe frequenties live gaan
[ Voor 3% gewijzigd door Klippy op 17-10-2023 23:39 ]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Mooi in ieder geval. Ik moet nog tot 20 november wachten totdat ik ben overgezet. In ieder geval kan het nooit slechter worden. Ik merk met HollandsNieuwe toch wel dat ik van veel frequenties gebanned wordt, wat nooit de accuduur van je toestel bevordert... Ook is met mijn huidige telefoon het mobiele internet over 4G nu heel bedroevend, ook dat zal bij Vodafone zelf er zeker niet slechter op worden...Klippy schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 23:22:
Vodafone eSIM hier, paar posts geleden mijn ervaring over het aanvragen gedeeld. Die waren matig, maar nu ik de eSIM eenmaal heb werkt het gewoon goed.
Mijn batterij is vannacht in 8 uur van 35% naar 14% gegaan. Net even halfuurtje Twitter gescrold. Nu nog maar 10% over... Not good
Edit: inmiddels op 6%..
En op de allerlaagste helderheid ook nog he. Dit lijkt me toch niet normaal
[ Voor 28% gewijzigd door Bomb-el op 18-10-2023 07:32 ]
en toch qua reviews komt Google Pixel 8 als de betere.Reetkeverke schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:18:
[...]
Dat is altijd belachelijk dat fanboy gedoe.
Ik geef alle merken een kans, ik heb er dit jaar meer dan ooit gehad.
Iedereen ervaart het anders, de 1 heeft liever ios, de andere pixel etc...
Maar als we het dit jaar over software hebben? Samsung is gewoon top notch dit jaar, het is de beste qua software van alle android phones, alles werkt gewoon steengoed, screenshot nemen, extra app zoals ik hier heb gepost doe u nog meer mogelijkheden heeft enz...
Qua software is juist Google heer en meester, stock android, meeste nieuwe features, betere camera software. Snellere updates qua security als Android updates.
dus begrijp niet zo waar je die info vandaan haalt.
2 seconden? Sorry maar dat is toch echt onaanvaardbaar? Hebben ze dat bij de 7pro nooit opgelost met een update?jvang schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:44:
[...]
Had met Android 14 op de 7pro ook opeens 2sec vertraging met de main camera shutter. 8pro alleen op de 50mp setting.
8 pro beter dan de s23u? Heb je daar bronnen van, wil ik wel eens zien/lezentheduke1989 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 07:37:
[...]
en toch qua reviews komt Google Pixel 8 als de betere.
Qua software is juist Google heer en meester, stock android, meeste nieuwe features, betere camera software. Snellere updates qua security als Android updates.
Misschien kan iemand mij de logica uitleggen, maar waarom zou je je telefoon 's nachts niet gewoon aan de lader leggen? Als je een alarm hebt ingesteld en adaptief laden aanzet zorgt de telefoon er zelf voor dat hij optimaal laadt en heb je nooit gezeur met een lege batterij.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Euh...de 7 draait ook net pas op Android 14 he!Cloclo100 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 07:51:
[...]
2 seconden? Sorry maar dat is toch echt onaanvaardbaar? Hebben ze dat bij de 7pro nooit opgelost met een update?
Voor wat ik allemaal gelezen en gezien heb (en daarna de switch gemaakt heb van de s23 ultra naar e Pixel 8 pro) is dat het echt software vs hardware is.Cloclo100 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 07:55:
[...]
8 pro beter dan de s23u? Heb je daar bronnen van, wil ik wel eens zien/lezen
Hardware technisch is S23 ultra beste van het beste en Pixel 8 "gewoon flagship niveau". Software technisch is Pixel het beste van het beste.
Er zijn natuurlijk mensen die de Samsung software geweldig vinden en er zitten zeker handigheidjes in die ik straks op de Pixel niet meer zal hebben, maar wat ik lastig vind is dat je nog steeds ziet dat ze een soort iPhone willen zijn, ook de eerste beelden die ik van OneUi 6 heb gezien zijn veel dingen erg herkenbaar als longtime Apple fanboy zoals ik. Ook moet je bij Samsung door teveel hoepeltjes springen wat het voor mij onrustig en verwarrend maakt: Updaten in 2 stores, systeemupdates op 2 plekken. Samsung die nonstop vraagt of je alsjeblieft de volgende app ook ergens aan wilt koppelen.
Niet mijn ding, ik hou het dan liever puur. Maar anderen zullen zweren bij Samsung. Dikke prima toch? Meer keuze en meer fabrikanten die hard hun best moeten blijven doen voor mooie spullen.
aaaah, sinds Android 14.. Ok danGolf2vr6 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 07:57:
[...]
Euh...de 7 draait ook net pas op Android 14 he!
Kijk eens wat er allemaal veel verbruikt? Hier vannacht van 00.30 tot 8.30, 4% gezakt. 1% per 2 uur, not bad.Bomb-el schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 06:53:
Mijn batterij is vannacht in 8 uur van 35% naar 14% gegaan. Net even halfuurtje Twitter gescrold. Nu nog maar 10% over... Not good
Interessant, maar weet je nog welke vergelijkingsreviews dit waren, interesseert me wel. Ben ondertussen met smart aan het wachten op die van Tweakers..-TheNose- schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:21:
[...]
Voor wat ik allemaal gelezen en gezien heb (en daarna de switch gemaakt heb van de s23 ultra naar e Pixel 8 pro) is dat het echt software vs hardware is.
Hardware technisch is S23 ultra beste van het beste en Pixel 8 "gewoon flagship niveau". Software technisch is Pixel het beste van het beste.
Er zijn natuurlijk mensen die de Samsung software geweldig vinden en er zitten zeker handigheidjes in die ik straks op de Pixel niet meer zal hebben, maar wat ik lastig vind is dat je nog steeds ziet dat ze een soort iPhone willen zijn, ook de eerste beelden die ik van OneUi 6 heb gezien zijn veel dingen erg herkenbaar als longtime Apple fanboy zoals ik. Ook moet je bij Samsung door teveel hoepeltjes springen wat het voor mij onrustig en verwarrend maakt: Updaten in 2 stores, systeemupdates op 2 plekken. Samsung die nonstop vraagt of je alsjeblieft de volgende app ook ergens aan wilt koppelen.
Niet mijn ding, ik hou het dan liever puur. Maar anderen zullen zweren bij Samsung. Dikke prima toch? Meer keuze en meer fabrikanten die hard hun best moeten blijven doen voor mooie spullen.
Sinds gisteren tóch de Pixel 8 in huis. Ik kom van de Pixel 6A die eigenlijk nog prima was, maar ik vind vooral de camera erg belangrijk. De telefoon is maar IETS smaller, maar ligt toch veel fijner in de hand dan de 6A. Wat ik ook niet had verwacht is dat het scherm echt heel erg merkbaar mooier is.
Als de accu het uithoudt gaat deze telefoon nu minstens 3 jaar mee wat mij betreft.
Om het te "vieren" kies ik bij een nieuwe telefoon altijd een nieuw fris uiterlijk. Heb dit keer zelfs 49 eurocent uitgegeven aan het Crayon icon-pack. Ik koop bijna nooit iets in de Play Store, maar dit is echt 49 cent well spent.
Als de accu het uithoudt gaat deze telefoon nu minstens 3 jaar mee wat mij betreft.
Om het te "vieren" kies ik bij een nieuwe telefoon altijd een nieuw fris uiterlijk. Heb dit keer zelfs 49 eurocent uitgegeven aan het Crayon icon-pack. Ik koop bijna nooit iets in de Play Store, maar dit is echt 49 cent well spent.
[ Voor 23% gewijzigd door spaceboy op 18-10-2023 09:07 ]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Spotify lijkt sowieso een grote boosdoener, dat had ik hier ook al gelezen, maar die heb uitgezet daarna op de achtergrond. Maar daarna liep ie ook heel snel leeg. WeirdPopcorna schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:53:
[...]
Kijk eens wat er allemaal veel verbruikt? Hier vannacht van 00.30 tot 8.30, 4% gezakt. 1% per 2 uur, not bad.
Is meer een conclusie van verschillende reviews met verschillende focus. Niet 1 op 1 vergelijkingen.Cloclo100 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:57:
[...]
Interessant, maar weet je nog welke vergelijkingsreviews dit waren, interesseert me wel. Ben ondertussen met smart aan het wachten op die van Tweakers..
Ik zal een kleine opsomming geven:theduke1989 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 07:37:
[...]
en toch qua reviews komt Google Pixel 8 als de betere.
- Bereik is top bij de S23 ultra.
- Helderheid en scherm is beter ook bij de S23 Ultra.
- Video camera + het in en uitzoomen is beter bij de s23 ultra, het zal vooral afhangen of de video boost in december een verschil kan maken bij de pixel, pas op, video camera is niet slecht he bij de pixel, iPhone is de beste gevolgd door samsung.
- Software zit ook beter in elkaar en is sneller en snappier dan de pixel 8 pro. Neem nu een screenshot nemen: dat is echt wel makkelijker en beter werkend bij de samsung, veel beter.
- Foto's en zoom zal van foto tot foto afhangen denk ik maar de pixel staat erom gekend de beste of betere foto camera te hebben.
- Fingerscan is beter bij samsung.
-Batterijduur op wifi bij licht gebruik is dan weer wat beter bij de pixel, zwaar werk moet ik nog testen, nog geen tijd voor gehad. Kan zijn bij zwaar gebruik we mss ander resultaat krijgen.
- Google heeft een paar extra functies die Samsung idd niet heeft maar wat doet google? Ze limiteren alles lol, waardoor ik die functie nauwelijks zal gebruiken. Neem nu die audio eraser: maximum 2 minuten, komaan, mijn video's zijn minstens 8/10 meer dan 2 minuten. Dus op die manier zal ik de audio eraser weinig gebruiken. Allemaal leuk he die mogelijkheden maar dan zo limieten opzetten slaat nergens op. Ook duurt het lang, mss daarom. Ze steken allerlei leuke dingetjes er op maar de processor of dat het ook is is er dan in feite te licht voor. Ik begrijp dat allemaal niet goed.
- Het is las ik de duurste pixel ooit, mag ik dan terecht klagen ivm de auio eraser die te heperkt is en dergelijke meer? We betalen genoeg e toch.
Nu lijkt het alsof ik de pixel geen goede phone vind, natuurlijk is het een goede phone, ik begrijp ook wel wrm heel wat mensen dat toestel graag hebben, het is overal bekeken zeker en vast een goed toestel, ik ben er best tevreden over, voelt goed aan, ligt goed in de hand, mooi toestel, maar kan niet tippen aan de samsung op heel wat vlakken en alsook de iPhone ook ja. Just facts.
Maar het blijft persoonlijke voorkeur maar ik merk gewoon dat die samsung sneller en nog snappier aanvoelt, hoe andere dingetjes in de software zoals screenshot echt allemaal logischer en beter werken. Het is toch niet logisch dat een simpele screenshot moeilijker te maken is terwijl het zoveel simpeler kan en de long screenshot is gewoon top bij samsung.
Maar soit: moest google in een update bepaalde zaken nog aanpakken + de video boost in december die hopelijk goed zal werken, dan zijn we er he, dan zwijg ik
Doe ik normaal ook, maar was bij mijn vriendin en daar ligt geen lader bij het bed, die laad ik dus op andere momenten op.Phydomir schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 07:55:
Misschien kan iemand mij de logica uitleggen, maar waarom zou je je telefoon 's nachts niet gewoon aan de lader leggen? Als je een alarm hebt ingesteld en adaptief laden aanzet zorgt de telefoon er zelf voor dat hij optimaal laadt en heb je nooit gezeur met een lege batterij.
De Android 14 update was pas sinds 10-10? binnen op de P7pro. Maak niet veel fotos dus kwam er afgelopen vrijdag pas achter en nu dus ook op de 50mp modus vd p8.Cloclo100 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 07:51:
[...]
2 seconden? Sorry maar dat is toch echt onaanvaardbaar? Hebben ze dat bij de 7pro nooit opgelost met een update?
maar dit lijkt dus een breder software probleem in A14 en niet specifiek voor de P8.
Ik heb nog geen warmte gevoeld.😂Soundwork schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:58:
[...]
Tsja, het blijft toch wel een hardwarematige beperking van de Pixel 8 telefoons : de Tensor G3.
Eigenlijk blijft warmte en slechter modem het toestel qua eigenschappen toch wel parten spelen.
Het is jammer dat Google daar niet meer op ingezet heeft.
Had hiervoor een one plus 8 pro die kookte in me handen altijd.
Modem heb ik tot nu... zo lang ik hem heb geen problemen mee, werkt top .
Alles werkt hier uitstekend.
Zit toch zes uur gemiddeld op dat scherm of meer 🥳
Prima toestel, alleen je de prijs is te hoog.
Maar dat heb je ook met een Samsung en Apple enzovoort.
Kan dik een kwart van de prijs af.
Alleen dan wachten tot het nieuwe toestel uit komt 🔆
Ooh ja heb een 8pro!
Toch raar dat je de helderheid van de Samsung zoveel beter vindt, terwijl het scherm van de 8pro het meest heldere scherm ooit is op een smartphone.Reetkeverke schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:21:
[...]
Ik zal een kleine opsomming geven:
- Bereik is top bij de S23 ultra.
- Helderheid en scherm is beter ook bij de S23 Ultra.
- Video camera + het in en uitzoomen is beter bij de s23 ultra, het zal vooral afhangen of de video boost in december een verschil kan maken bij de pixel, pas op, video camera is niet slecht he bij de pixel, iPhone is de beste gevolgd door samsung.
- Software zit ook beter in elkaar en is sneller en snappier dan de pixel 8 pro. Neem nu een screenshot nemen: dat is echt wel makkelijker en beter werkend bij de samsung, veel beter.
- Foto's en zoom zal van foto tot foto afhangen denk ik maar de pixel staat erom gekend de beste of betere foto camera te hebben.
- Fingerscan is beter bij samsung.
-Batterijduur op wifi bij licht gebruik is dan weer wat beter bij de pixel, zwaar werk moet ik nog testen, nog geen tijd voor gehad. Kan zijn bij zwaar gebruik we mss ander resultaat krijgen.
- Google heeft een paar extra functies die Samsung idd niet heeft maar wat doet google? Ze limiteren alles lol, waardoor ik die functie nauwelijks zal gebruiken. Neem nu die audio eraser: maximum 2 minuten, komaan, mijn video's zijn minstens 8/10 meer dan 2 minuten. Dus op die manier zal ik de audio eraser weinig gebruiken. Allemaal leuk he die mogelijkheden maar dan zo limieten opzetten slaat nergens op. Ook duurt het lang, mss daarom. Ze steken allerlei leuke dingetjes er op maar de processor of dat het ook is is er dan in feite te licht voor. Ik begrijp dat allemaal niet goed.
- Het is las ik de duurste pixel ooit, mag ik dan terecht klagen ivm de auio eraser die te heperkt is en dergelijke meer? We betalen genoeg e toch.
Nu lijkt het alsof ik de pixel geen goede phone vind, natuurlijk is het een goede phone, ik begrijp ook wel wrm heel wat mensen dat toestel graag hebben, het is overal bekeken zeker en vast een goed toestel, ik ben er best tevreden over, voelt goed aan, ligt goed in de hand, mooi toestel, maar kan niet tippen aan de samsung op heel wat vlakken en alsook de iPhone ook ja. Just facts.
Maar het blijft persoonlijke voorkeur maar ik merk gewoon dat die samsung sneller en nog snappier aanvoelt, hoe andere dingetjes in de software zoals screenshot echt allemaal logischer en beter werken. Het is toch niet logisch dat een simpele screenshot moeilijker te maken is terwijl het zoveel simpeler kan en de long screenshot is gewoon top bij samsung.
Maar soit: moest google in een update bepaalde zaken nog aanpakken + de video boost in december die hopelijk goed zal werken, dan zijn we er he, dan zwijg ik.
Al je argumenten lezend ben je gewoon erg gecharmeerd van Samsung (waar niets mis mee is) en je beter bij Samsung had kunnen blijven?
Ik heb nooit een samsung gehad omdat ik die kinderlijke kleurrijke one UI saus van samsung echt verschrikkelijk vind. Het lijkt wel software voor een kleuterschool. Nou zou je ook daar een andere launcher kunnen plakken natuurlijk.
Hmm, alleen in de volle zon is de Pixel net ietsje helderder. Binnenshuis en met wat je handmatig in kan stellen is de S23 Ultra (met extra brightness setting) zeker nog wel wat helderder dan de Pixel. Maargoed, beiden zijn meer dan toereikend.-TheNose- schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:01:
[...]
Toch raar dat je de helderheid van de Samsung zoveel beter vindt, terwijl het scherm van de 8pro het meest heldere scherm ooit is op een smartphone.
Al je argumenten lezend ben je gewoon erg gecharmeerd van Samsung (waar niets mis mee is) en je beter bij Samsung had kunnen blijven?
[ Voor 3% gewijzigd door cordonbleu op 18-10-2023 12:29 ]
De pixel 8 pro is niet zo bright als je denkt. Een voorbeeld: ik moet die nu op 70% zetten, samsung was 50% voldoende. 2400 nits is nonsens, dat haalt die helemaal niet die pixel, mss heel effe in volle zon dan, mss?? Maar nu, ik zit hier in de zetel, dat is absoluut geen 2000 of 2400 nits, no way man.-TheNose- schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:01:
[...]
Toch raar dat je de helderheid van de Samsung zoveel beter vindt, terwijl het scherm van de 8pro het meest heldere scherm ooit is op een smartphone.
Theorie is geene praktijk.
Sowieso maken veel mensen vaak 2 fouten.Reetkeverke schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:30:
[...]
De pixel 8 pro is niet zo bright als je denkt. Een voorbeeld: ik moet die nu op 70% zetten, samsung was 50% voldoende. 2400 nits is nonsens, dat haalt die helemaal niet die pixel, mss heel effe in volle zon dan, mss?? Maar nu, ik zit hier in de zetel, dat is absoluut geen 2000 of 2400 nits, no way man.
Die max helderheid is in HDR (peak) en op een bepaald percentage van het scherm, niet de hele scherm.
en meer merken vermelden dat op zo'n manier, zelfs met monitoren gebeurt dat
S23 Ultra is max 1200 nits, Pixel 8 is max 1400 nits en Pixel 8 Pro max 1600 nits.
Dus op papier is de S23U minder helder toch?
Daar komt probleem nummer 2 aan, hoge helderheid veroorzaakt intern hitte (en soms ook extern voelbaar)
Koeling van een telefoon zal dus ook een rol meespelen in hoe lang en hoe hoog die helderheid zal gaan, mijn iPhone 13 Pro haalt 1000 nits (peak 1200) en als deze op max blijft, dan op ten duur dimt het scherm door de warmte (ook met kouder weer, alleen minder snel)
ik ga geen uitspraken doen over de koeling van de Pixel 8 (Pro) want dat moet nog duidelijk worden vind ik
Terwijl zo'n S23 Ultra vrolijk langer door gaat, ondanks hogere helderheid.
daarom heb ik ook ingesteld dat de iPhone net onder de max zit, dan heb je dat dim probleem niet
Alles hierboven terzijde is er nog iets, helderheid van wat de fabrikant vermeldt versus de werkelijkheid.
Ik heb dit nog nooit met telefoons kunnen testen, maar met monitoren wil het weleens voorkomen dat de ene meer de spec volgt qua helderheid, dan de ander.
Het zou mij niet verbazen als hetzelfde bij smartphones gebeurd, immers niet iedere scherm is exact hetzelfde (al zullen de verschillen niet dramatisch groot zijn, slechte PR als zoiets zou gebeuren)
[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 18-10-2023 12:58 ]
Batterij optimalisatie tips voor apps
Ik las hier en daar klachten over dat de batterij bij sommigen toch snel leeg raakt. Dit hoeft niet perse aan de pixel 8 te liggen. Het kan ook zijn dat je een paar oude of slecht gemaakte apps op je telefoon hebt draaien. Sommige nieuws apps bijvoorbeeld ondanks dat je scherm uit hebt staan kunnen onnodig veel batterij gebruiken in de achtergrond. Heb je in de deze apps ingesteld dat je notificaties wilt ontvangen over nieuw berichten. Tja dan moet je even kijken of je dat wel nodig vind.Maar ja om te kijken welke apps meer dan bovengemiddeld batterij vermogen gebruiken.
Ga dan naar je instellingen - klik op batterij en druk op op batterij gebruik druk op bekijken per app.
Je krijgt een overzicht van alle meeste energie slurpende apps. Bij iedere genoemde app zie je hoeveel procent een app aan batterij vermogen verbruikt. Maar in de kleine letters zie je onder iedere app hoeveel minuten en uren iedere app actief bezig is in de achtergrond als je de app zelf niet gebruikt of je telefoon scherm uit staat.In de hieronder aangegeven plaatje zie bij mij dat google fotos en de google app erg veel bezig zijn in de achtergrond. Dat hoeft voor mij niet.
Druk op de app dan opent een venster waar je kunt instellen hoe android met de app in batterijverbruik moet omgaan. Je kunt kiezen voor beperkt. En uit proberen of dit effect heeft en let er op dit kan de optimale werking van de app negatief beïnvloeden. Wees op je hoede hierbij.
LET OP wees uiterst voorzichtig doe dit absoluut alleen met appjes die je zelf via de google playstore hebt geïnstalleerd. Doe dit ook niet bij social media apps zoals whatsapp en facebook etc. Want dan krijg je geen notificaties meer binnen van nieuwe berichten.
Mocht de betreffende app kuren vertonen dan moet je of dit terug draaien en het batterij verbruik op geoptimaliseerd zetten of kiezen om de app in zijn geheel van je telefoon te verwijderen.:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AQoIT6ITuVLGM9LSKdvctIZW.jpg?f=user_large)
-
Batterijverbruik van Wi-fi.
Als ik mijn scherm aan heb dan wil ik zoveel mogelijk gebruik maken van wi-fi. Maar ik vergeet wel eens Wi-fi uit te zetten als ik klaar ben. Er is een app die dit allemaal voor je regelt. De app kun je zo instellen dat als je scherm uit doet wi-fi binnen 1 minuut automatisch wordt uitgeschakeld. En als je scherm weer aandoet binnen enkele seconden wifi automatisch weer aangezet wordt.https://play.google.com/s...m.kimcy92.wifiautoconnect
Probeer het uit. Zorg ervoor dat het vinkje onderaan in de instellingen show notification (keep service) aan staat. En dat bij batterij verbruik op niet geoptimaliseerd staat anders werkt de app niet goed. En ja er blijft dan altijd een notificatie open staan bij het notificatiecentrum op je telefoon. Dit moet om de app actief te houden.
Wat heb je precies aan je smartphone als je geen internet hebt als je het scherm uitzet? Dan ontvang je ook geen notificaties. Of bedoel je het anders?victor1701 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:37:Batterij optimalisatie tips voor apps
Ik las hier en daar klachten over dat de batterij bij sommigen toch snel leeg raakt. Dit hoeft niet perse aan de pixel 8 te liggen. Het kan ook zijn dat je een paar oude of slecht gemaakte apps op je telefoon hebt draaien. Sommige nieuws apps bijvoorbeeld ondanks dat je scherm uit hebt staan kunnen onnodig veel batterij gebruiken in de achtergrond. Heb je in de deze apps ingesteld dat je notificaties wilt ontvangen over nieuw berichten. Tja dan moet je even kijken of je dat wel nodig vind.
Maar ja om te kijken welke apps meer dan bovengemiddeld batterij vermogen gebruiken.Ga dan naar je instellingen - klik op batterij en druk op op batterij gebruik druk op bekijken per app.
Je krijgt een overzicht van alle meeste energie slurpende apps. Bij iedere genoemde app zie je hoeveel procent een app aan batterij vermogen verbruikt. Maar in de kleine letters zie je onder iedere app hoeveel minuten en uren iedere app actief bezig is in de achtergrond als je de app zelf niet gebruikt of je telefoon scherm uit staat.
In de hieronder aangegeven plaatje zie bij mij dat google fotos en de google app erg veel bezig zijn in de achtergrond. Dat hoeft voor mij niet.
Druk op de app dan opent een venster waar je kunt instellen hoe android met de app in batterijverbruik moet omgaan. Je kunt kiezen voor beperkt. En uit proberen of dit effect heeft en let er op dit kan de optimale werking van de app negatief beïnvloeden. Wees op je hoede hierbij.LET OP wees uiterst voorzichtig doe dit absoluut alleen met appjes die je zelf via de google playstore hebt geïnstalleerd. Doe dit ook niet bij social media apps zoals whatsapp en facebook etc. Want dan krijg je geen notificaties meer binnen van nieuwe berichten.
Mocht de betreffende app kuren vertonen dan moet je of dit terug draaien en het batterij verbruik op geoptimaliseerd zetten of kiezen om de app in zijn geheel van je telefoon te verwijderen.
[Afbeelding]
-Batterijverbruik van Wi-fi.
Als ik mijn scherm aan heb dan wil ik zoveel mogelijk gebruik maken van wi-fi. Maar ik vergeet wel eens Wi-fi uit te zetten als ik klaar ben. Er is een app die dit allemaal voor je regelt. De app kun je zo instellen dat als je scherm uit doet wi-fi binnen 1 minuut automatisch wordt uitgeschakeld. En als je scherm weer aandoet binnen enkele seconden wifi automatisch weer aangezet wordt.
https://play.google.com/s...m.kimcy92.wifiautoconnect
Probeer het uit. Zorg ervoor dat het vinkje onderaan in de instellingen show notification (keep service) aan staat. En dat bij batterij verbruik op niet geoptimaliseerd staat anders werkt de app niet goed. En ja er blijft dan altijd een notificatie open staan bij het notificatiecentrum op je telefoon. Dit moet om de app actief te houden.
Ik ga bij de helderheid af op wat betrouwbare reviewers zeggen niet op mijn eigen testen. Voor mij is het simpel: mooi scherm en goed te zien in fel licht? Prima!Mizgala28 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:48:
[...]
Sowieso maken veel mensen vaak 2 fouten.
Die max helderheid is in HDR (peak) en op een bepaald percentage van het scherm, niet de hele scherm.
en meer merken vermelden dat op zo'n manier, zelfs met monitoren gebeurt dat
S23 Ultra is max 1200 nits, Pixel 8 is max 1400 nits en Pixel 8 Pro max 1600 nits.
Dus op papier is de S23U minder helder toch?
Daar komt probleem nummer 2 aan, hoge helderheid veroorzaakt intern hitte (en soms ook extern voelbaar)
Koeling van een telefoon zal dus ook een rol meespelen in hoe lang en hoe hoog die helderheid zal gaan, mijn iPhone 13 Pro haalt 1000 nits (peak 1200) en als deze op max blijft, dan op ten duur dimt het scherm door de warmte (ook met kouder weer, alleen minder snel)
ik ga geen uitspraken doen over de koeling van de Pixel 8 (Pro) want dat moet nog duidelijk worden vind ik
Terwijl zo'n S23 Ultra vrolijk langer door gaat, ondanks hogere helderheid.
daarom heb ik ook ingesteld dat de iPhone net onder de max zit, dan heb je dat dim probleem niet
Alles hierboven terzijde is er nog iets, helderheid van wat de fabrikant vermeldt versus de werkelijkheid.
Ik heb dit nog nooit met telefoons kunnen testen, maar met monitoren wil het weleens voorkomen dat de ene meer de spec volgt qua helderheid, dan de ander.
Het zou mij niet verbazen als hetzelfde bij smartphones gebeurd, immers niet iedere scherm is exact hetzelfde (al zullen de verschillen niet dramatisch groot zijn, slechte PR als zoiets zou gebeuren)
Je zult best gelijk kunnen hebben hoor, maar daar weet ik er te weinig vanaf.
Ik heb het over het automatisch uitschakelen van alleen je wi-fi. Als je wi-fi uit zet dan heb je toch nog altijd je Mobiele (GSM) data aan staan.cordonbleu schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:18:
[...]
Wat heb je precies aan je smartphone als je geen internet hebt als je het scherm uitzet? Dan ontvang je ook geen notificaties. Of bedoel je het anders?
Vrijwel alle telefoon reviews geven een hogere schermtijd bij gebruik van WiFi t.o.v. 4G/5G.victor1701 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:32:
Zeg slimmerik ik heb het over het automatisch uitschakelen van alleen je wi-fi. Als je wi-fi uit zet dan heb je toch nog altijd je Mobiele (GSM) data aan staan.
Weet je wel zeker dat het uitschakelen van WiFi voor een merkbare stroombesparing zorgt?
(in plaats van dat de accuduur er minder door wordt omdat alle data nu kilometers's i.p.v. meters moet overbruggen)
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Heb het toestel (8 Pro) gisteren meegenomen naar een dagje Duitsland.
08:00 met 100% begonnen maar was al rond 17:00 10% met 2u50m schermtijd. Niks bijzonders dus, 8Gen2 telefoons zoals de Honor Magic 5 Pro die ik heb gehad en S23 Ultra veel beter, meestal met deze dagjes kon hij de hele dag mee gaan (met 4u schermtijd)
Denk toch wel dat dat komt door de onzuinige Exynos modem. Had op flink wat plekken geen bereik waar mijn reisgenoten dat wel hadden, vaak Geen Service in beeld gezien. De topsnelheid dichtbij masten is wel erg hoog, beter dan de Snapdragon modems.
Vandaag ook al, 67% om 14:48 vanaf 08:30 met 1u30m schermtijd. Telefoon wordt ook best warm tijdens normaal gebruik.
Eigenlijk dus weinig verbeterd tov vorig jaar. De UI is wel super smooth en de camera app is een heel stuk minder buggy dan voorgaande jaren. Scherm is ook prachtig (wel jammer dat het scherm niet meer curved is) en de haptics zijn de beste die ik ooit gevoeld heb.
08:00 met 100% begonnen maar was al rond 17:00 10% met 2u50m schermtijd. Niks bijzonders dus, 8Gen2 telefoons zoals de Honor Magic 5 Pro die ik heb gehad en S23 Ultra veel beter, meestal met deze dagjes kon hij de hele dag mee gaan (met 4u schermtijd)
Denk toch wel dat dat komt door de onzuinige Exynos modem. Had op flink wat plekken geen bereik waar mijn reisgenoten dat wel hadden, vaak Geen Service in beeld gezien. De topsnelheid dichtbij masten is wel erg hoog, beter dan de Snapdragon modems.
Vandaag ook al, 67% om 14:48 vanaf 08:30 met 1u30m schermtijd. Telefoon wordt ook best warm tijdens normaal gebruik.
Eigenlijk dus weinig verbeterd tov vorig jaar. De UI is wel super smooth en de camera app is een heel stuk minder buggy dan voorgaande jaren. Scherm is ook prachtig (wel jammer dat het scherm niet meer curved is) en de haptics zijn de beste die ik ooit gevoeld heb.
Komt dat niet door de automatische backup en/of meldingen van herinneringen?victor1701 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:37:
In de hieronder aangegeven plaatje zie bij mij dat google fotos en de google app erg veel bezig zijn in de achtergrond. Dat hoeft voor mij niet.
[ Voor 6% gewijzigd door injectx op 18-10-2023 15:03 ]
lJe kan ook gewoon even normaal doen ipv meteen zo bijdehand reageren. Ik reageerde ook gewoon normaal op jou....victor1701 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:32:
[...]
Zeg slimmerik ik heb het over het automatisch uitschakelen van alleen je wi-fi. Als je wi-fi uit zet dan heb je toch nog altijd je Mobiele (GSM) data aan staan.
In je post vond ik het niet duidelijk omschreven, vandaar dat ik er naar vroeg. Lijkt mij vrij normaal, niet?
Volgens mij is Android tegenwoordig zelf volwassen genoeg om het schakelen tussen WiFi en mobiele data soepel te laten verlopen en verbruikt WiFi aan laten staan heel weinig energie als je al verbonden bent met 4/5G.
Dat is niet best. Ik zit met 1,5 scherm op 81%. P8provrijwel alles op wifi, Youtube spotify gebruikt.vandeven66 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:02:
Wat bedoel je precies? Het lijkt mij zonde om je wifi aan te laten staan als je scherm uit doet en je telefoon niet gebruikt. Anders heb je dus in feite 2 internet aansluitingen constant aan staan. Je wifi en je modem voor mobiele data. Als je telefoon op de momenten niet gebruikt lijkt mij het meer dan genoeg om alleen je modem voor mobiele data actief aab te laten.SmiGueL schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:49:
[...]
Vrijwel alle telefoon reviews geven een hogere schermtijd bij gebruik van WiFi t.o.v. 4G/5G.
Weet je wel zeker dat het uitschakelen van WiFi voor een merkbare stroombesparing zorgt?
(in plaats van dat de accuduur er minder door wordt omdat alle data nu kilometers's i.p.v. meters moet overbruggen)
Maar hoeveel stroom je bespaart heb ik nog niet getest.
@victor1701 Als je verbonden bent met wifi en via daar internet hebt, gaat die 5g/4g connectie gewoon op een laag standje. Die zal dan dus heel weinig energie verbruiken.
De kans is heel groot dat een enkele app de achtergrond permissies weghalen veel meer impact heeft dan wat je nu doet. Komt nog bij dat je nu dat schakelen hebt vervangen door een app die het moet doen. Die draait dus ook op de achtergrond iets te doen wat het OS zelf eigenlijk ook al doet.
De kans is heel groot dat een enkele app de achtergrond permissies weghalen veel meer impact heeft dan wat je nu doet. Komt nog bij dat je nu dat schakelen hebt vervangen door een app die het moet doen. Die draait dus ook op de achtergrond iets te doen wat het OS zelf eigenlijk ook al doet.
Je hebt gelijk. Sorry ik heb het aangepast.cordonbleu schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:08:
[...]
Je kan ook gewoon even normaal doen ipv meteen zo bijdehand reageren. Ik reageerde ook gewoon normaal op jou....
In je post vond ik het niet duidelijk omschreven, vandaar dat ik er naar vroeg. Lijkt mij vrij normaal, niet?
Volgens mij is Android tegenwoordig zelf volwassen genoeg om het schakelen tussen WiFi en mobiele data soepel te laten verlopen en verbruikt WiFi aan laten staan heel weinig energie als je al verbonden bent met 4/5G.
Vreemd. Afgelopen weekend 2 dagen door de Efteling gelopen. Elke dag meer dan 100 foto's en video's gemaakt. Efteling app veel gebruikt om wachttijden te checken e.d.. Ik begon om 8:30 met 100% en had om 23:00 nog 24% over (iets meer dan 4 uur dit).vandeven66 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:02:
Alles aan staan wifi/bt/volledige resolutie/smooth display etc
Heb nog altijd het idee dat vanaf 0 aan beginnen op ieder toestel dus zonder zaken overzetten beter is dan niet en handmatig alles terug zetten. Kan een fabel zijn maar zou dat niet misschien de grote verschillen verklaren in batterijleven?Golf2vr6 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:41:
[...]
Vreemd. Afgelopen weekend 2 dagen door de Efteling gelopen. Elke dag meer dan 100 foto's en video's gemaakt. Efteling app veel gebruikt om wachttijden te checken e.d.. Ik begon om 8:30 met 100% en had om 23:00 nog 24% over (iets meer dan 4 uur dit).
Geen idee. Hier alles vanaf mijn pixel 7 pro overgenomen.Otto Jans schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:01:
[...]
Heb nog altijd het idee dat vanaf 0 aan beginnen op ieder toestel dus zonder zaken overzetten beter is dan niet en handmatig alles terug zetten. Kan een fabel zijn maar zou dat niet misschien de grote verschillen verklaren in batterijleven?
In de Efteling lopen verbruikt wel wat minder energie, het bereik in de Efteling is goed en je switcht maar tussen 2 masten.Golf2vr6 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:41:
[...]
Vreemd. Afgelopen weekend 2 dagen door de Efteling gelopen. Elke dag meer dan 100 foto's en video's gemaakt. Efteling app veel gebruikt om wachttijden te checken e.d.. Ik begon om 8:30 met 100% en had om 23:00 nog 24% over (iets meer dan 4 uur dit).
Een tripje naar Duitsland heb je ook te maken met veel plekken zonder bereik, veel masthoppen. Dat kost ontzettend veel accu als het modem niet zuinig is. Standby was -4%/uur en actief was gemiddeld -19,8%/uur. Dat is gewoon ontzettend slecht. Maar in lijn met Exynos modem toestellen, zoals de S22U, Pixel 7 Pro en 8 Pro.
Klinkt niet echt denderend indd.vandeven66 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:05:
[...]
In de Efteling lopen verbruikt wel wat minder energie, het bereik in de Efteling is goed en je switcht maar tussen 2 masten.
Een tripje naar Duitsland heb je ook te maken met veel plekken zonder bereik, veel masthoppen. Dat kost ontzettend veel accu als het modem niet zuinig is. Standby was -4%/uur en actief was gemiddeld -19,8%/uur. Dat is gewoon ontzettend slecht. Maar in lijn met Exynos modem toestellen, zoals de S22U, Pixel 7 Pro en 8 Pro.
Duitsland is echt drama voor mobiel internet!vandeven66 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:05:
[...]
In de Efteling lopen verbruikt wel wat minder energie, het bereik in de Efteling is goed en je switcht maar tussen 2 masten.
Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires