Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-05 00:31
Wikipedia: TWRP (software)

Dankzij de Tensor-soc (volgensmij) is het niet te installeren op de Pixel 8 serie.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:53

Klippy

Still Game

Thanks. Ik had al gezocht op TWRP en vond dit, maar ik dacht dat zal het wel niet zijn... Want ook nu snap ik nog niet helemaal waarom je dat op een Pixel zou willen, maar goed ieder zijn ding.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 13:32
Klippy schreef op donderdag 16 november 2023 @ 00:48:
Thanks. Ik had al gezocht op TWRP en vond dit, maar ik dacht dat zal het wel niet zijn... Want ook nu snap ik nog niet helemaal waarom je dat op een Pixel zou willen, maar goed ieder zijn ding.
Een Pixel is nog een van de weinige telefoons waar je makkelijk en zonder gedoe je bootloader van kan unlocken. Mocht dit niet interessant zijn dan is twrp inderdaad ook geen nuttige toevoeging.
Voor mensen die wat willen rommelen en tweaken is het daarentegen een waanzinnig handig iets.
Om binnen een kwartier of zo je hele telefoon weer terug te hebben (na een bootloop bijvoorbeeld) inclusief alle apps en settings is best ideaal. Als er nu (zonder twrp) iets "mis" gaat is dat niet desastreus maar je bent niet snel terug naar waar je ervoor was. Heb dit op de OnePlus tientallen keren gebruikt. Na het rommelen en tweaken was de telefoon wel helemaal naar wens though :)
Helaas is dit allemaal (voor nu) sinds Android 13 passé.
MarnickS schreef op donderdag 16 november 2023 @ 00:34:
[...]
Dankzij de Tensor-soc (volgensmij) is het niet te installeren op de Pixel 8 serie.
De soc heeft hier weinig mee te maken though.

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 16-11-2023 01:57 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmm
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-05 20:41
Ligt het aan mij of is de accuduur de afgelopen week met de update toegenomen. Ik heb hem inmiddels een goede 4 weken in gebruik. De widget gaf na de eerste twee weken steeds 1 dag en 12 tot 14 uur aan, wat een conservatieve schatting was. Meestal kon ik er langer mee doen. Nu geeft de widget 1 dag en 23 uur aan. Ik hoop dat dit een echte verbetering is en niet 'slechts' een verbeterde precisie 😉. Ik was al niet ontevreden tov mijn oude telefoon overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomb-el
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-04 22:53
Remmm schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:32:
Ligt het aan mij of is de accuduur de afgelopen week met de update toegenomen. Ik heb hem inmiddels een goede 4 weken in gebruik. De widget gaf na de eerste twee weken steeds 1 dag en 12 tot 14 uur aan, wat een conservatieve schatting was. Meestal kon ik er langer mee doen. Nu geeft de widget 1 dag en 23 uur aan. Ik hoop dat dit een echte verbetering is en niet 'slechts' een verbeterde precisie 😉. Ik was al niet ontevreden tov mijn oude telefoon overigens.
Nee, ik herken dit wel, bij mij is de accuduur ook sterk verbeterd. Kan ook door de gewenning van het systeem van je gebruik komen. Wellicht beide:)

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
Tuktop schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:00:
[...]

Klinkt toch alsof je een nieuwe simkaart moet aanvragen. Thanks voor de head's up, ik heb ook nog een vrij oude simkaart van Simyo die ik over twee weken in mn P8P ga prikken. Ben benieuwd!
Ja, maar vooralsnog snapt de klantenservice van lebara dat nog niet :) dus ben benieuwd.

Mijn BEN simkaart was ook al 2 jaar oud, maar goed, ik weet niet wat er kwa 'versies' in sim-land gebeurd. Dacht dat het grotendeels nog wel het zelfde was als 20 jaar geleden, maar toch blijkbar subtiele verschillen. En nu uitleggen aan de helpdesk wat er aan de hand is.

Gek blijft het wel, want belsimpel/lebara hebben mij deze combinatie verkocht (koppel verkoop notabene met 2 jarig contract, wel prijstechniesch zeer goede deal).

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:45
Een soort van snellaad mogelijkheid die OnePlus gebruikt voor het opladen van zijn toestellen

My bad, bovenstaande klopt niet

[ Voor 8% gewijzigd door blueman85 op 16-11-2023 10:45 ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoldenLeafBird
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:40
blueman85 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:08:
[...]

Een soort van snellaad mogelijkheid die OnePlus gebruikt voor het opladen van zijn toestellen
Nee.

TWRP is TeamWin Recovery Program.
https://twrp.me/
Wordt veel gebruikt om custom roms en dergelijke te flashen.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:13
oliveroms schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:45:
[...]

Ja, maar vooralsnog snapt de klantenservice van lebara dat nog niet :) dus ben benieuwd.

Mijn BEN simkaart was ook al 2 jaar oud, maar goed, ik weet niet wat er kwa 'versies' in sim-land gebeurd. Dacht dat het grotendeels nog wel het zelfde was als 20 jaar geleden, maar toch blijkbar subtiele verschillen. En nu uitleggen aan de helpdesk wat er aan de hand is.

Gek blijft het wel, want belsimpel/lebara hebben mij deze combinatie verkocht (koppel verkoop notabene met 2 jarig contract, wel prijstechniesch zeer goede deal).
Ik had er ook nog ooit van gehoord, een 'te oude simkaart'. Maar heb je bij die deal ook een nieuwe simkaart gekregen? Lijkt me een kleine moeite voor Lebara om je een nieuwe te sturen, tenzij ze echt kunnen garanderen dat er niks is veranderd ten opzichte van die je nu hebt.

Vreemd issue hoor.

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:32
Remmm schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:32:
zit je in de stable of beta lijn? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oliveroms
Tuktop schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:16:
[...]

Ik had er ook nog ooit van gehoord, een 'te oude simkaart'. Maar heb je bij die deal ook een nieuwe simkaart gekregen? Lijkt me een kleine moeite voor Lebara om je een nieuwe te sturen, tenzij ze echt kunnen garanderen dat er niks is veranderd ten opzichte van die je nu hebt.

Vreemd issue hoor.
Oud vs nieuw is iets wat android verteld, maar ja, wat is oud, wat is nieuw. Lebara heeft wel ergens een noot 'als je nog geen 4G sim hebt, dan heb je een nieuwe nodig'. Afijn, de sim doet het in mn werktelefoon op 4G.

En uiteraard heb ik een nieuwe simkaart van lebara gekregen.

Maar ja, kan goed zijn dat er bepaalde hardware features van de sim verwacht nodig, b.v. sha512 oid wat een oude sim niet ondersteunt. Maar dat staat nergens beschreven natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmm
Microburst schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:53:
[...]

zit je in de stable of beta lijn? :)
Stable, denk ik, heb niks veranderd. Eergister in de nacht een update gehad die +10 uur op de verwachte batterijduur gaf. Vandaag gemiddeld gebruik, 6u s morgens van de lader af, (browsen, mail, teams, ongeveer 2 uur muziek streamen) 79% over (ben onderweg naar huis). Geeft aan 1 dag en 15 uur resterend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 09:52
Voor diegene die het nog niet wist, met deze gcam kun je de Pro controls van de 8 Pro op je reguliere 8 krijgen. Het installeert als een losse app dus je kunt de originele camera app er los naast gebruiken.
Enige wat ik kan zien dat niet werkt is 50MP.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THoaf8fDKK2l9n8zTdNykmlyBBc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ekhJZ4XzTO6GRJy0nzvnSTV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door injectx op 17-11-2023 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmm
Ik heb het eerste “minpuntje” van pixel Android ontdekt, gisteren is m’n nieuwe abbo ingegaan. Esim aanmaken was fluitje van een cent. Ik heb een 2e fysieke sim van een provider die geen esim ondersteunt. Al mijn vorige telefoons (Samsung, Motorola) hadden een handige widget in het notificatie menu om default sim te wisselen voor het bellen, sms’en en data. Bij de pixel lijk je daarvoor nu helemaal de settings in te moeten. Voor bellen is het daardoor nu handiger voor mij om elke keer te vragen met welke sim ik wil bellen en data switchen is gewoon jammer, deed ik toch wel regelmatig als de ene bundel op is. Iemand een oplossing die handiger is dan helemaal de settings in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Remmm schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:44:
Ik heb het eerste “minpuntje” van pixel Android ontdekt, gisteren is m’n nieuwe abbo ingegaan. Esim aanmaken was fluitje van een cent. Ik heb een 2e fysieke sim van een provider die geen esim ondersteunt. Al mijn vorige telefoons (Samsung, Motorola) hadden een handige widget in het notificatie menu om default sim te wisselen voor het bellen, sms’en en data. Bij de pixel lijk je daarvoor nu helemaal de settings in te moeten. Voor bellen is het daardoor nu handiger voor mij om elke keer te vragen met welke sim ik wil bellen en data switchen is gewoon jammer, deed ik toch wel regelmatig als de ene bundel op is. Iemand een oplossing die handiger is dan helemaal de settings in?
https://play.google.com/s...ualsimcontrol&hl=nl&gl=US
Zoiets?

Disclaimer: ik ken die specifieke app niet hoor, maar denk dat je in een dergelijke app de oplossing moet zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmm
Tuktop schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:04:
[...]

https://play.google.com/s...ualsimcontrol&hl=nl&gl=US
Zoiets?

Disclaimer: ik ken die specifieke app niet hoor, maar denk dat je in een dergelijke app de oplossing moet zoeken.
Helaas is die app niet beschikbaar voor pixel, lijkt ook al wat ouder te zijn zonder updates. Vergelijkbare apps idem. Het is een minor inconvenience vermoed ik, ik ga het ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-02 20:33
Jammer dat de pro geen black friday korting heeft. In Europa tenminste, in de VS wel schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Merkt iemand dat de nieuwe OTA veel sneller installeert? Het betreft A14 beta QPR2.

Link naar plaatje van Twitter post, fyi het gaat om de comments: https://imgur.io/ET2Y0v9?r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:22

Phydomir

Dennis

Remmm schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:44:
Was ook een van de eerste dingen die ik merkte. De Samsung die ik hiervoor had heeft dat beter voor elkaar. Wisselen van data moet je, voor zover ik heb kunnen ontdekken, echt de menu's is. Voor bellen kan je per contact aangeven wat de default bel sim is.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microburst
Tuktop schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:35:
Merkt iemand dat de nieuwe OTA veel sneller installeert? Het betreft A14 beta QPR2.

Link naar plaatje van Twitter post, fyi het gaat om de comments: https://imgur.io/ET2Y0v9?r
Ja dat was mij ook opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 01:17
injectx schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:30:
Voor diegene die het nog niet wist, met deze gcam kun je de Pro controls van de 8 Pro op je reguliere 8 krijgen. Het installeert als een losse app dus je kunt de originele camera app er los naast gebruiken.
Enige wat ik kan zien dat niet werkt is 50MP.

[Afbeelding]
Is deze GCAM even snel als de stock app op de Pixel 8? Ik gebruik al jaren GCAM op mijn non-pixel phones, tot grote tevredenheid. Het enige nadeel is de super trage start up time van de app - echt 2 of meer seconden - en de 3s dat het duurt om de foto te laten post processing. Ik veronderstel dat het op een echt Pixel allemaal een pak vloeiender is, maar is dat ook bij een GCAM versie op die Pixel 8 dan ook?

En ook: bestaat er al een GCAM versie voor de Pixel 8 waar je ook vanalles kan tweaken tot in het detail? Op mijn huidige Xiaomit verlaag ik de ruisonderdrukking in de GCAM app, wat voor significant véél meer detail zorgt in foto's, ten koste van wat (kleurloos) ruis in donkere delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
Mlazurro schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:13:
[...]
Is deze GCAM even snel als de stock app op de Pixel 8? Ik gebruik al jaren GCAM op mijn non-pixel phones, tot grote tevredenheid. Het enige nadeel is de super trage start up time van de app - echt 2 of meer seconden - en de 3s dat het duurt om de foto te laten post processing. Ik veronderstel dat het op een echt Pixel allemaal een pak vloeiender is, maar is dat ook bij een GCAM versie op die Pixel 8 dan ook?

En ook: bestaat er al een GCAM versie voor de Pixel 8 waar je ook vanalles kan tweaken tot in het detail? Op mijn huidige Xiaomit verlaag ik de ruisonderdrukking in de GCAM app, wat voor significant véél meer detail zorgt in foto's, ten koste van wat (kleurloos) ruis in donkere delen.
Deze is net zo snel als de stock App. Klopt, op andere telefoons moet er via een workaround andere libraries gebruikt worden wat eea flink kan vertragen. Ook in deze gcam kun je heel veel instellen (teveel om op te noemen). Heb je een Pixel 8 dan zou ik zeggen, probeer hem eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 20:13
Vraag aan de Pixel 8 bezitters met Vodafone netwerk : ik ben vandaag overgezet van HollandsNieuwe naar Vodafone zelf (mobiel netwerk beiden VF). Alleen ik heb met 4G only nog steeds dezelfde belabberde mobiele internet snelheid. Ik zie ook geen 4G+ in beeld maar 4G. Ook heb ik even 5G modus aan gehad, maar blijft super traag. Zien jullie met 4G only mode 4G+ in beeld of 4G? En wat zijn de max snelheden die jullie halen met de Pixel 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Soundwork schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:32:
Vraag aan de Pixel 8 bezitters met Vodafone netwerk : ik ben vandaag overgezet van HollandsNieuwe naar Vodafone zelf (mobiel netwerk beiden VF). Alleen ik heb met 4G only nog steeds dezelfde belabberde mobiele internet snelheid. Ik zie ook geen 4G+ in beeld maar 4G. Ook heb ik even 5G modus aan gehad, maar blijft super traag. Zien jullie met 4G only mode 4G+ in beeld of 4G? En wat zijn de max snelheden die jullie halen met de Pixel 8?
Net even getest voor je. Vodafone hier via eSim. Gewoon thuis met netwerk setting op 4G haal ik 87mbit down en bijna 30 up. Zie gewoon 4G bovenin staan. Op 5G iets hogere download snelheid en iets lagere upload snelheid.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
Soundwork schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:32:
Pixel laat inderdaad geen 4G+ zien maar altijd 4G.
Met NetMonster (app) kan je zien of je wel of niet met 4G+ verbonden bent (2+ banden = 4G+).

Wat voor snelheden haal je? Zijn deze vergelijkbaar met je HN abonnement?

5G bij Vodafone brengt amper meer snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
vandeven66 schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:46:
[...]

Pixel laat inderdaad geen 4G+ zien maar altijd 4G.
Met NetMonster (app) kan je zien of je wel of niet met 4G+ verbonden bent (2+ banden = 4G+).

Wat voor snelheden haal je? Zijn deze vergelijkbaar met je HN abonnement?

5G bij Vodafone brengt amper meer snelheid.
Nou, inderdaad bij HN haal ik hetzelfde. Ik dacht dat VF zelf meer snelheid bood. Maar dat is dus niet zo...
Max 80 Mbps down en 10 Mbps up. Ik heb een zakelijke mobiel die bij Odido zit, maar daar haal je echt 200 Mbps down en 100 Mbps up met 4G+. Daar zit VF bij lange na niet aan. Die 5G instelling bracht eveneens geen meer snelheid dus ik heb mobiel internet weer begrenst op 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Phydomir schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:45:
[...]

Net even getest voor je. Vodafone hier via eSim. Gewoon thuis met netwerk setting op 4G haal ik 87mbit down en bijna 30 up. Zie gewoon 4G bovenin staan. Op 5G iets hogere download snelheid en iets lagere upload snelheid.
Dank voor je testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
Soundwork schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:00:
[...]

Nou, inderdaad bij HN haal ik hetzelfde. Ik dacht dat VF zelf meer snelheid bood. Maar dat is dus niet zo...
Max 80 Mbps down en 10 Mbps up. Ik heb een zakelijke mobiel die bij Odido zit, maar daar haal je echt 200 Mbps down en 100 Mbps up met 4G+. Daar zit VF bij lange na niet aan. Die 5G instelling bracht eveneens geen meer snelheid dus ik heb mobiel internet weer begrenst op 4G.
De snelheid is natuurlijk van locatie afhankelijk, maar in principe haal je niet meer snelheid met HN tov Vodafone. HN heeft een maximale snelheid van 350/50Mbps, Vodafone dacht ik 1Gbps. Maar 350Mbps is al amper te halen op het Vodafone netwerk, ik haal 300Mbps maar op enkele masten. Veel hoger dan 150Mbps is het vaak niet en als je dan verder van de mast af bent daalt het alleen maar meer.

Bij Odido en KPN daarentegen haal je wel veel hogere snelheden. Het ligt in iedergeval niet aan je Pixel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ook even binnenshuis getest, prima waarden op HN. Benieuwd wat het wordt na de overstap naar Odido binnenkort :)
Het signaal is wel 4G+, maar dat staat alleen aangegeven in de quick settings, niet rechtsboven in de status bar inderdaad.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JN7WsNA7emoA_vVDhJmdFYR8L8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tc6Kzhba4ixZLwVrt7BL2MET.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Brad Pitt schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:25:
Ook even binnenshuis getest, prima waarden op HN. Benieuwd wat het wordt na de overstap naar Odido binnenkort :)
Het signaal is wel 4G+, maar dat staat alleen aangegeven in de quick settings, niet rechtsboven in de status bar inderdaad.[Afbeelding]
Nou deze snelheden heb ik nog nooit gehaald en ook niet bij HN.
Maar je hebt een andere app voor je dashboard? Waar je dus wel 4G+ ziet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Soundwork schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:37:
Maar je hebt een andere app voor je dashboard? Waar je dus wel 4G+ ziet staan?
Dit is met Better Internet Tiles (root/shizuku nodig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Tuktop schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:35:

Hier nog een Nederlands artikel https://androidworld.nl/n...efoons-worden-beter-71277

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:08

spaceboy

Op grote hoogte

Ik probeer mijn Pixel 8 te gebruiken in m'n Home Automation en daarom wil ik "Bluetooth presence" detecteren. Ben nu verschillende dingen aan het troubleshooten, maar het lijkt erop dat mijn telefoon niet zichtbaar is voor andere bluetooth apparaten. Ik zoek me suf op Google en in de instellingen van de Pixel (ook systeemontwikkelaar dingen), maar ik kan hier niets over vinden.

Iemand ervaring met Android 14 en bluetooth presence meten?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suspect_jay
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-06-2024
Nog iemand problemen met het bewerken van foto's op de pixel 8. Als ik swipe naar tools sluit de app 'foto's' zicht volledig af. Is wel niet altijd.
Toestel is up top date en ben ingelogd met de Google account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Suspect_jay schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:19:
Nog iemand problemen met het bewerken van foto's op de pixel 8. Als ik swipe naar tools sluit de app 'foto's' zicht volledig af. Is wel niet altijd.
Toestel is up top date en ben ingelogd met de Google account
Ik had hier eerder ook last van op m'n OnePlus 6 na een update van de Google Photos app een paar weken geleden. Vervolgens cache & data van die app leeggegooid, toen stonden veel foto's er in eerste instantie ineens dubbel in met het bericht dat er van 1297 foto's een backup gemaakt zou worden. Ik heb het maar even gelaten en beide problemen hebben zich vanzelf overnight opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:46

Kiwi

Gadgetfreak

spaceboy schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:17:
Ik probeer mijn Pixel 8 te gebruiken in m'n Home Automation en daarom wil ik "Bluetooth presence" detecteren. Ben nu verschillende dingen aan het troubleshooten, maar het lijkt erop dat mijn telefoon niet zichtbaar is voor andere bluetooth apparaten. Ik zoek me suf op Google en in de instellingen van de Pixel (ook systeemontwikkelaar dingen), maar ik kan hier niets over vinden.

Iemand ervaring met Android 14 en bluetooth presence meten?
Welke software gebruik je? Ik maak zelf gebruik van monitor en dat helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AviatorAnimator
  • Registratie: November 2019
  • Niet online
Ik heb een vraag: Is het modem van de Pixel 8 echt een drama als mensen zeggen?

Zit zelf te twijfelen tussen een Pixel 8 of een Samsung Galaxy S23. Liefst wil ik een Pixel 8 omdat ik er later GrapheneOS wil erop installeren maar ik wil ook een werkend telefoon hebben op de plekken waar ik geen wifi heb.

Ik heb al veel erover gelezen en bij sommige is het prima en de andere weer niet. Maakt me steeds huiverig om een keuze te maken.
Wat zijn jullie ervaringen met de modem momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:08

spaceboy

Op grote hoogte

Kiwi schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:47:
[...]

Welke software gebruik je? Ik maak zelf gebruik van monitor en dat helemaal prima.
Daar ben ik nu mee aan het hannessen, bedankt voor de tip. Ik denk dat ik het anders ga oplossen, namelijk met een ping naar mijn laptop, dat is een veiligere manier lijkt me. Ik heb het namelijk nodig om presence detectie te doen en als mijn laptop aan staat is dat een betere manier, voor wat ik zo zie. Misschien ligt het aan mijn Home Assistant dat het zo moelijk gaat allemaal... :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
AviatorAnimator schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:09:

Zit zelf te twijfelen tussen een Pixel 8 of een Samsung Galaxy S23. Liefst wil ik een Pixel 8 omdat ik er later GrapheneOS wil erop installeren maar ik wil ook een werkend telefoon hebben op de plekken waar ik geen wifi heb.

Ik heb al veel erover gelezen en bij sommige is het prima en de andere weer niet. Maakt me steeds huiverig om een keuze te maken.
Bij mij werkt het prima (8 Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Toevallig vandaag 7,5h internet radio gestreamd, samen met wat andere dingen natuurlijk, op 4g.
Buitengebied met matig bereik, ik heb nu 63 pct over.

Telefoon is dus amper in slaap modus geweest en op een half uurtje of zo na non-stop aan het streamen geweest, via 4g, naar een bluetooth speaker.
<1u schermtijd.

Lijkt mij prima. Althans, ik ben niet ontevreden over mijn modem/batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:35

Tot nu toe altijd prima bereik gehad (met tele2 , of uhh Odibo of hoe het nu ook heet). met de 8 pro. Nog 0,0 modem problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Persoonlijk geen problemen mee. Waar je mag verwachten prima bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
Phydomir schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:58:
[...]

Persoonlijk geen problemen mee. Waar je mag verwachten prima bereik.
Ik draai inmiddels ook graphene, en moet zeggen, vind het wel wat teleurstellend ten opzichte van lineageos ... Mn vrouw dr pixel 7 draait gelukkig wel lineage al, en dat is toch wel een verademing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Je wilt er een kopen maar de ervaringen/reviews van anderen suggereren dat het geen goede koop is, dus zoek je reden om er alsnog een te kopen. Wie hou je dan voor de gek?

Koop gewoon, laad er GrapheneOS op, als jouw omgeving en gebruik ertoe leiden dat hij voor jou te snel leeg is dan zet je er weer een originele image op en stuur je 'm terug/verkoop je 'm door. Daar komt bij dat je helaas niet veel keuze hebt als je persé GrapheneOS wilt (anders had ik nooit een pixel gekocht).

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AviatorAnimator
  • Registratie: November 2019
  • Niet online
nst6ldr schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:00:
[...]

Je wilt er een kopen maar de ervaringen/reviews van anderen suggereren dat het geen goede koop is, dus zoek je reden om er alsnog een te kopen. Wie hou je dan voor de gek?

Koop gewoon, laad er GrapheneOS op, als jouw omgeving en gebruik ertoe leiden dat hij voor jou te snel leeg is dan zet je er weer een originele image op en stuur je 'm terug/verkoop je 'm door. Daar komt bij dat je helaas niet veel keuze hebt als je persé GrapheneOS wilt (anders had ik nooit een pixel gekocht).
Je heb gelijk. Ik denk dat ik gewoon beter het kan proberen en mocht de telefoon niet goed genoeg zijn is het helaas niet anders dan geen GrapheneOS totdat het waarschijnlijk beter wordt met de Pixel 9 of hoger.

Zal binnenkort de Pixel 8 bestellen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
AviatorAnimator schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:01:
[...]

Je heb gelijk. Ik denk dat ik gewoon beter het kan proberen en mocht de telefoon niet goed genoeg zijn is het helaas niet anders dan geen GrapheneOS totdat het waarschijnlijk beter wordt met de Pixel 9 of hoger.

Zal binnenkort de Pixel 8 bestellen. Ben benieuwd.
Ik heb vooralsnog geen warmte of batterij problemen met de modem ondervonden. Heb een battery time van 2 dagen zegt ie. Nu gebruik ik hem niet als een puber, maar ... 'gewoon' :p

Heb er nu om lebara mijn werk-sim in zitten, en die doet netjes 5g de hele dag. Thuis wifi natuurlijk.

Mijn enige echte minpuntjes/verbeter puntjes zijn:

De Sim-tray van de a54g (mn werktelefoon) is echt 10x beter. Passen 2 sims in en een micro SD. Ik snap waarom google dat niet wil, maar dat zullen zeker niet de kosten zijn (325€ phone vs 1000€ phone).

De volume knoppen zitten aan de verkeerde kant :) (mn voorganger, believe it or not, was een note 2. Power button rechts, volume buttons links. Blind bedienen is veel makkelijker. Je weet gelijk welke kant wat is, en ook welke knop wat is. Nog irritanter is, dat de a54g de knoppen ook rechts heeft, maar net andersom :S
Tot slot, is de charging coil, niet netjes in het (gewichts) midden, en ook niet onder het logo. Dat maakt uit in dat mn huidige magsafe hoesje, de magneet niet netjes aligned heeft en hij dus warm wordt bij draadloos laden. Dit kan je in het hoesje fixen, maar dan is de balans enig sinds verstoord, wat vervelend is voor b.v. mn carkit, die magnetisch is.

Voor de rest ben ik eigenlijk zeer tevreden tot nog toe, maar ik game er dan ook niet mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:32
oliveroms schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:45:
[...]

Ik heb vooralsnog geen warmte of batterij problemen met de modem ondervonden. Heb een battery time van 2 dagen zegt ie. Nu gebruik ik hem niet als een puber, maar ... 'gewoon' :p

Heb er nu om lebara mijn werk-sim in zitten, en die doet netjes 5g de hele dag. Thuis wifi natuurlijk.

Mijn enige echte minpuntjes/verbeter puntjes zijn:

De Sim-tray van de a54g (mn werktelefoon) is echt 10x beter. Passen 2 sims in en een micro SD. Ik snap waarom google dat niet wil, maar dat zullen zeker niet de kosten zijn (325€ phone vs 1000€ phone).

De volume knoppen zitten aan de verkeerde kant :) (mn voorganger, believe it or not, was een note 2. Power button rechts, volume buttons links. Blind bedienen is veel makkelijker. Je weet gelijk welke kant wat is, en ook welke knop wat is. Nog irritanter is, dat de a54g de knoppen ook rechts heeft, maar net andersom :S
Tot slot, is de charging coil, niet netjes in het (gewichts) midden, en ook niet onder het logo. Dat maakt uit in dat mn huidige magsafe hoesje, de magneet niet netjes aligned heeft en hij dus warm wordt bij draadloos laden. Dit kan je in het hoesje fixen, maar dan is de balans enig sinds verstoord, wat vervelend is voor b.v. mn carkit, die magnetisch is.

Voor de rest ben ik eigenlijk zeer tevreden tot nog toe, maar ik game er dan ook niet mee :)
toon volledige bericht
Lol "gebruiken als een puber" is heel herkenbaar met hier 4 pubers thuis. Ik ben zelf ook uitermate tevreden over mijn pixel 8 pro. Ook voor mij is het een stuk gereedschap voor voornamelijk mijn werk en foto's van gezin(sactiviteiten) en geen speelgoed. Ook game ik al tijden niet meer.
Mijn accuduur en screen on tijd is dikke prima. Minpunten ben ik nog niet echt tegengekomen, behalve dat het voor sommige dingen wel even flink zoeken is in de software als je inmiddels bijna 10 jaar een iPhone gehad hebt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is er iemand die dit probleem ook heeft?

https://www.androidplanet...el-8-pro-schermproblemen/

Het viel mij na een dag of 2 op en heb er daarna niet meer echt bij stil gestaan. Echter vanwege bovenstaand artikel ben ik nog eens goed gaan kijken en zie ik op dezelfde plekken bij mijn Pixel 8 dezelfde kringen/bubbels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFUsXNvN-SRJ-i4SjXUh24xk0vw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BiQCaqs3jl0Fqz40uoTutj0B.jpg?f=user_large

Je krijgt ze er vrij lastig op (naast dat een Samsung A53 geen topcamera heeft) maar als je kijkt naar de foto uit het artikel lijkt het vrij logisch dat dit komt door de achterliggende bevestigingspunten:

Afbeeldingslocatie: https://www.androidplanet.nl/wp-content/uploads/2023/11/google-pixel-8-pro-schermprobleem.jpg

Ik neem aan dat dit daarmee een breder verspreid probleem is. Ik ga hem denk ik toch maar aanmelden bij Belsimpel om aan te horen wat hun idee hiermee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
J0YR1D3R schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:02:
Is er iemand die dit probleem ook heeft?

https://www.androidplanet...el-8-pro-schermproblemen/

Het viel mij na een dag of 2 op en heb er daarna niet meer echt bij stil gestaan. Echter vanwege bovenstaand artikel ben ik nog eens goed gaan kijken en zie ik op dezelfde plekken bij mijn Pixel 8 dezelfde kringen/bubbels.

[Afbeelding]

Je krijgt ze er vrij lastig op (naast dat een Samsung A53 geen topcamera heeft) maar als je kijkt naar de foto uit het artikel lijkt het vrij logisch dat dit komt door de achterliggende bevestigingspunten:

[Afbeelding]

Ik neem aan dat dit daarmee een breder verspreid probleem is. Ik ga hem denk ik toch maar aanmelden bij Belsimpel om aan te horen wat hun idee hiermee is.
toon volledige bericht
Deze 'dimples' zijn redelijk gebruikelijk bij OLED schermen. Apple Watches hebben er ook last van. Bij TV's zie je het ook wel eens verschijnen. Je ziet het alleen als je er met een lamp op schijnt. Verder heeft het geen impact op de beeldkwaliteit. Mijn Pixel 8 is omgeruild voor een nieuw model wegens een ander display issue en heeft ook de dimples in het scherm.

Bij OLED is het altijd een loterij. Je kunt je toestel laten vervangen in de hoop dat je nieuwe het niet heeft maar als je pech hebt is het erger dan voorheen of zijn er andere issues. Altijd tricky.

[ Voor 6% gewijzigd door injectx op 22-11-2023 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@injectx Inmiddels heb ik al heel wat OLED schermen versleten (Nexus 6P, Pixel 2XL, Pixel 4XL, Pixel 6) maar het is mij nog nooit opgevallen zoals het bij de Pixel 8 zichtbaar is. Je ziet ook duidelijk dat dit niet "standaard" OLED gedrag is, maar dat het komt door de montage. Je ziet het ook pas bij fel licht erop, normaal valt het niet eens op.

[ Voor 4% gewijzigd door J0YR1D3R op 22-11-2023 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
J0YR1D3R schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:00:
@injectx Inmiddels heb ik al heel wat OLED schermen versleten (Nexus 6P, Pixel 2XL, Pixel 4XL, Pixel 6) maar het is mij nog nooit opgevallen zoals het bij de Pixel 8 zichtbaar is. Je ziet ook duidelijk dat dit niet "standaard" OLED gedrag is, maar dat het komt door de montage. Je ziet het ook pas bij fel licht erop, normaal valt het niet eens op.
Ik snap wat je bedoelt, het is mij bij de P8 ook als eerste telefoon ooit opgevallen. Wil het ook niet goedpraten. Ik denk alleen niet dat je/we hier uiteindelijk veel beter uit gaan komen omdat ze het vrijwel allemaal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Pixel 8 gekocht vandaag. Wel een verschil met de s20FE die ik had. Pixel is een stuk lichter en ik had even het idee dat deze van plastic is maar dat voelt alleen maar zo.

Wilde vooral nu spelen met de nieuwe edit tools in Google photo. Als ik op edit en dan tools klik de melding:

"Some editing tools needs to be installed, Connect to Wifi to install" Verder klikken kan niet.

Ik heb geen wifi, enkel een unlimited 5g abonnement. Gegoogled en dit zegt google:
To use some editing tools, you must download the tool first. To install, tap the editing tool and then Install.
Make sure you’re connected to Wi-Fi and have available device storage. If you’re having trouble connecting to Wi-Fi, you can use mobile data.
Dat laatste stukje, "you can use mobile data", hoe dan? Nergens in de photo app een instelling en uiteraard staat alles play store gerelateerd op ook cellular gebruiken.

Iemand toevallig een idee?

• christianald
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05-2024
Ik merk sinds een dag of 3 dat mijn batterijduur een stuk achteruit is gegaan; kan nu opeens nog maar een dag doen op een volle batterij, en dat blijkt nu te berusten op achtergrondgebruik van WhatsApp (2u en 43min).

Meer mensen dit opgevallen? En evt al een oplossing?
Wil eigenlijk het batterijgebruik niet op restricted zetten vanwege de meldingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
J0YR1D3R schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:02:
Statement van Google:
“Pixel 8 phones have a new display. When the screen is turned off, not in use and in specific lighting conditions, some users may see impressions from components in the device that look like small bumps. There is no functional impact to Pixel 8 performance or durability.”

GOOGLE SPOKESPERSON

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-03 09:34
[Roland] schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:27:
Pixel 8 gekocht vandaag. Wel een verschil met de s20FE die ik had. Pixel is een stuk lichter en ik had even het idee dat deze van plastic is maar dat voelt alleen maar zo.

Wilde vooral nu spelen met de nieuwe edit tools in Google photo. Als ik op edit en dan tools klik de melding:

"Some editing tools needs to be installed, Connect to Wifi to install" Verder klikken kan niet.

Ik heb geen wifi, enkel een unlimited 5g abonnement. Gegoogled en dit zegt google:

[...]

Dat laatste stukje, "you can use mobile data", hoe dan? Nergens in de photo app een instelling en uiteraard staat alles play store gerelateerd op ook cellular gebruiken.

Iemand toevallig een idee?
toon volledige bericht
Loop even de Jumbo of Appie binnen en gebruik de gratis Wi-Fi... :9

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
micheldenhaag schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:14:
[...]

Loop even de Jumbo of Appie binnen en gebruik de gratis Wi-Fi... :9
Had ik zelf ook bedacht (bij de hoogvliet) Melding veranderde naar binnenkort wordt uw app geupdate. Na 20 minuten was ik uitgewinkeld en was deze nog niet geupdate. Ga vanavond eten bij vrienden, zal het dan nog eens proberen.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Toch denk ik dat ik dit bij Belsimpel wel even ga melden. Meer om te voorkomen dat bijv. na 1,5 jaar toch wel ineens een probleem blijkt te ontstaan. Dan heb je tenminste iets om op terug te vallen :) Functioneel merk ik er inderdaad nu weinig van.

Het enige wat ik wel merk is dat de accuduur enorm is gedaald en ik zou eigenlijk niet goed weten waarom :?

• Brad Pitt
Accuduur hier ook niet meer zoals het was. En bekende roze gloed op het ambient display dus ook hier geen perferct scherm. Al gaat dit softwarematig ogelost worden, door een wat hogere spanning op het scherm te laten tijdens ambient weergave, dus dat is ook ideaal voor de accuduur dan :)

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-05 08:18
Vandaag mijn eerste echte "issue" gehad.
Ik wilde een foto maken dus ik drukte twee keer snel op de aan uit knop. En toen reageerde de telefoon voor (ik gok) 30 sec. Bijna nergens meer op.
Uit eindelijk kreeg ik meldingen dat diverse onderdelen van het systeem waren gestopt ( en waarschijnlijk wel weer opnieuw gestart. Ik kon hem toen weer bedienen. Vervolgens maar opnieuw opgestart.
Sinds daarna lijkt alles wel weer goed te werken

[ Voor 6% gewijzigd door ErikKam op 23-11-2023 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik ben, door mijn werklocatie (ziekenhuis/bunker), aangewezen op bellen via WiFi (VoWiFi). Echter werkt dit al enige dagen niet meer waardoor ik onbereikbaar ben op het werk. Hebben andere mensen hier ervaring mee? Werkt bij jullie bellen via WiFi wel?

Ik gebruik een Google Pixel 8 Pro met Hollandsnieuwe als provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 10-05 19:58
Aurera schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:17:
Ik ben, door mijn werklocatie (ziekenhuis/bunker), aangewezen op bellen via WiFi (VoWiFi). Echter werkt dit al enige dagen niet meer waardoor ik onbereikbaar ben op het werk. Hebben andere mensen hier ervaring mee? Werkt bij jullie bellen via WiFi wel?

Odido en werkt . Heb je Wi-Fi calling aan staan onder je sim in settings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-05 09:00
Ook ik heb accu problemen sinds 1 of 2 dagen? Telefoon moet zelfs met maar 2 uur schermtijd aan de lader s avonds..
Batterij gebruik van vandaag toont 50 procent batterij door mobiel netwerk, en ook gigantisch veel door whatsapp.
Tot eergisteren kon ik makkelijk 1.5 dag met mijn batterij doen.
Wat is er gebeurd?

Ik dacht eerst dat het door 5g kwam, mijn nieuwe abbo is ingegaan gisteren en die heeft 5g ipv 4g. Heb ik nu maar teruggezet handmatig naar 4g. Even kijken of dit het oplost.
Maar ik lees dat meer mensen problemen hebben hierboven.

[ Voor 5% gewijzigd door Rogier.V op 24-11-2023 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 15:54

SebasFM

BOFH

Probleem met battery drain heb ik ook op mijn Pixel 7 en Zenfone 10 die ik in gebruik heb. Lijkt dus een breder issue te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koko71
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:43
Hier ook wat merkwaardigs qua batterij. Reboot net met 79% accu. Na reboot staat die ineens op 100% en blijft daar nu ook opstaan. Helemaal uitschakelen en herstart maakt geen verschil..Heb een Pixel 8.

Na het verwijderen van csche en data van de device health app gaat die weer van de 100% af. Maar status staat dus zeker 20% te hoog. Even afwachten na de volgende laadbeurt

[ Voor 33% gewijzigd door Koko71 op 25-11-2023 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Aurera schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:17:

Ik ben afgelopen maandag overgestapt van HollandsNieuwe naar Vodafone (dus ben binnen hetzelfde netwerk gebleven) en het is mij nog niet opgevallen dat ik meer accu verbruik heb. (ik had zowel bij HN nu als bij VF nu wel 4G only aan staan).

Wat wel opvalt is dat ik disconnects heb als ik aan het bellen ben, of dat inkomende oproep een halve seconde in de native dialer te zien is en dan meteen weg. De beller blijft overgangtoon horen dus die denkt dat de andere kant nog rinkelt.... Bij VoWiFi heb ik ook al af een no-way audio gespek gehad dus of dat door een netwerk change komt geen idee maar het valt wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenar95
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-04 11:43
Meer mensen last van het feit dat de vingerafdrukscanner (P8 Pro) op het lockscreen (always on display) soms niet reageert en lijkt te slapen. Bv. wanneer telefoon 's avonds naast mij op de bank ligt en ik mijn vinger op de sensor leg, gebeurt er niks. Moet dan eerst op het scherm tikken om de vingerafdrukscanner te activeren. Op de Samsung S20 van werk heb ik dit probleem nooit op het always on display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik merk soms ook wel wat kleine ongepolijste dingen in de software bij de Pixel 8 pro, dingen die ik tijdens het korte gebruik van de S23 ultra niet merkte. Daar was het meer een chaos van apps en diensten, maar draaide alles wel stabiel. Denk dat we nog een paar software updates nodig zullen hebben voor het allemaal helemaal stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:54
-TheNose- schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:34:
Ik merk soms ook wel wat kleine ongepolijste dingen in de software bij de Pixel 8 pro, dingen die ik tijdens het korte gebruik van de S23 ultra niet merkte. Daar was het meer een chaos van apps en diensten, maar draaide alles wel stabiel. Denk dat we nog een paar software updates nodig zullen hebben voor het allemaal helemaal stabiel is.
Daar kunnen ze nu 7 jaar de tijd voor nemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
cordonbleu schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:36:
[...]

Daar kunnen ze nu 7 jaar de tijd voor nemen. :+
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-02 20:33
Iemand gelukt een Rabobank credit card toe te voegen aan de Pixel 8 Pro? Hij zetg dat de kaart niet geschikt is voor tap to pay maar op mijn oude pixel 3a werkt het wel.
Mijn pinpas heb ik wel kunnen koppelen via de rabo app, maar kan niet de RaboCard koppelen.

Google support weet het ook niet die denken dat het aan de kaart ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

@Intelcore Ik ben eerder verbaasd dat het op je Pixel 3a wel werkte. Ook bij ABN AMRO is dit niet mogelijk en de betaalpas inderdaad alleen via de app van de bank.
Ik zat er ook even mee te klooien toen ik mijn Pixel 8 pas had, elke pas ongeschikt, toen viel me pas weer in dat het via de app moest.
Het lijkt er op dat het voor (de grote) Nederlands banken inderdaad anders werkt, maar ik weet de details er niet van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-05 23:00

HaikoW

International man of mystery

Hier kan je een lijstje vinden met alle in Nederland ondersteunde betaalmethoden voor Google Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microburst
HaikoW schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 23:51:
Hier kan je een lijstje vinden met alle in Nederland ondersteunde betaalmethoden voor Google Pay.
Het leuke is er staat ook:
ING Bank NV, Amsterdam Visa kaarten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Microburst schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 23:55:
[...]
Het leuke is er staat ook:
ING Bank NV, Amsterdam Visa kaarten :P
Hier ook bij ING, laatst nog specifiek aan een medewerker gevraagd maar Google Pay was onmogelijk. Dus een van de alinea's onderaan klopt geheel.

"Uw bank bepaalt of kaarten geschikt zijn voor Google Wallet. Banken kunnen ervoor kiezen om kaarten niet geschikt te maken voor mobiele betalingen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
SNS doet ook geen Google Pay en ICS creditcards werken ook niet.
Dat is nog wel waar ik soms van Baal sinds mijn overstap van iPhone. Ik deed alles via Apple Pay.
Enige pas die zonder problemen werkt hier is van KNAB. Andere banken pushen het liever via hun eigen app (SNS met een limiet van 50€ bijvoorbeeld, daar doe je tegenwoordig nauwelijks meer boodschappen van).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GKB
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-05 20:27

GKB

Hier Rabobank.
En dat werkt perfect op de pixel 8 pro.

Ik heb de betaalpas wel via de Rabobank app moeten toevoegen.
Niet via Google Pay.
Maar het werkt wel in Google Pay.
Misschien heb je er wat aan.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
-TheNose- schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:12:
Dat is nog wel waar ik soms van Baal sinds mijn overstap van iPhone. Ik deed alles via Apple Pay.
Enige pas die zonder problemen werkt hier is van KNAB. Andere banken pushen het liever via hun eigen app (SNS met een limiet van 50€ bijvoorbeeld, daar doe je tegenwoordig nauwelijks meer boodschappen van).
ABN is juist overgestapt van een eigen betaal-app naar ondersteuning van Google Pay.
Ik zit bij ASN, en heb straks een Pixel Watch 2 en daar kan ik dan volgens mij niet mobiel mee betalen, totdat ze ook Google Pay gaan ondersteunen. Ik heb het dan ook aan de klantenservice van ASN aangegeven dat dat mijn wens is. Hoe meer klanten dit doen, hoe beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
-TheNose- schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:12:
Ik had ongeveer hetzelfde, ik gebruik nu sinds een tijdje Revolut en het bevalt meer dan prima. Kost helemaal niks verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik ben pas van bank gewisseld en ga dat niet weer doen vanwege Google Pay, ik neem aan dat ze het uiteindelijk wel gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:06
-TheNose- schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:01:
Ik ben pas van bank gewisseld en ga dat niet weer doen vanwege Google Pay, ik neem aan dat ze het uiteindelijk wel gaan ondersteunen.
Ik hoop het ook voor de ING. Die hebben in februari al gezegd ondersteuning voor Pay te gaan bieden maar hebben het nog steeds niet.

Vraagje, dit topic lijkt niet gelinkt te zijn aan de toestellen zelf. Ik ga vaak naar Pricewatch - toestel - discussies & vragen en dan staat er een ervaringen topic. Bij deze is dat niet. Kan dat nog of doe ik wat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-04 11:14
Ik dacht dat "volume per app" tegenwoordig een vast onderdeel van de latere Android versies was, maar na aanschaf van een Pixel 8 Pro merk ik dat dat dus niet het geval is... Wat enorm dom is dat! Laten we allemaal vragen om deze vergeten feature via de Feedback optie in Android.
(settings - about phone - send feedback).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KaiseRRuby schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:27:
Vraagje, dit topic lijkt niet gelinkt te zijn aan de toestellen zelf. Ik ga vaak naar Pricewatch - toestel - discussies & vragen en dan staat er een ervaringen topic. Bij deze is dat niet. Kan dat nog of doe ik wat verkeerd?
Volgens mij kun je dat zelf ook 'linken', maar dat heb ik net gedaan :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:38
Ook hier de Pixel 8 binnen (als opvolger van een 4A 5G waarvan de schermreparatie na een jaar toch faalde). Moet zeggen dat ik blij ben dat mijn hoesje (van Google zelf) binnen is, want wat is die Pixel glad zeg! Heb anderhalve dag met de telefoon rondgelopen alsof ik een waanzinnig duur porceleinen kopje in mijn handen had.

Naast de 4a 5G heb ik nog een OnePlus Nord in de omloop. Vanwege de verschikkelijke on-screen fingerprint sensor was ik daar een tikkie huiverig voor bij de Pixel8. Dat bleek nergens voor nodig, want deze werkt razendsnel (al heb ik het idee ietsje minder snel met de mobilize screenprotector er op.

en niet goed gekeken.. dacht dat de normale pixel ook de temperatuursensor had..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
cheiron schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:11:
Ook hier de Pixel 8 binnen (als opvolger van een 4A 5G waarvan de schermreparatie na een jaar toch faalde). Moet zeggen dat ik blij ben dat mijn hoesje (van Google zelf) binnen is, want wat is die Pixel glad zeg! Heb anderhalve dag met de telefoon rondgelopen alsof ik een waanzinnig duur porceleinen kopje in mijn handen had.

Naast de 4a 5G heb ik nog een OnePlus Nord in de omloop. Vanwege de verschikkelijke on-screen fingerprint sensor was ik daar een tikkie huiverig voor bij de Pixel8. Dat bleek nergens voor nodig, want deze werkt razendsnel (al heb ik het idee ietsje minder snel met de mobilize screenprotector er op.

en niet goed gekeken.. dacht dat de normale pixel ook de temperatuursensor had..
Tip als je dat niet al gedaan hebt: voeg na het plaatsen van de screenprotector je vingerafdrukken opnieuw toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42
Hebben jullie ook de ervaring dat de wifi-ontvangst maar matig is? Ik zit op de onderste verdieping zo goed als naast de router en heb nog nooit een wolledig gevuld wifi-icoontje gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

@cheiron Apart, ik kom ook van een OnePlus Nord en heb nooit problemen ervaren met de vingerafdruk scanner. Ik vind het vergelijkbaar met de Pixel 8.

@striner Ik kijk er nu naar en het icoontje is gevuld. Zit ook in dezelfde kamer als de router, 5Ghz netwerk.
Maar los daarvan, het icoontje hoeft niet vol te zijn om toch gewoon een stabiele en sneller verbinding te hebben.

• Brad Pitt
striner schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:43:
Hebben jullie ook de ervaring dat de wifi-ontvangst maar matig is? Ik zit op de onderste verdieping zo goed als naast de router en heb nog nooit een wolledig gevuld wifi-icoontje gezien...
Wifi is een ding dat op de P8Pro juist geweldig is hier :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TvFYsX3bXC_LwkEFYOR9hFyHGQg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aDbE4r180zGvcOjfUcASt97t.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• christianald
Ik stoor me nu een week aan het volgende: mijn batterij gaat opeens een heel korter mee (~1 dag, eerst wel 1,5 - 2 dagen) en dat blijkt vooral te komen door achtergrondgebruik van WhatsApp. Terwijl ik die app niet opeens veel meer gebruik dan daarvoor.
Ik heb nu 2x geprobeerd contact met hen op te nemen maar zij zijn doof voor mijn feedback; het enige dat ik terugkrijg is dat het een "normale functionaliteit" is dat de app in standby gaat als de telefoon en/of app niet wordt gebruikt. Maar dat is volgens mij juist niet wat er gebeurt...

Ik weet zeker dat ik de laatste Android en WhatsApp update geinstalleerd heb. Twijfel nu of ik het batterijgebruik op beperkt moet zetten, alleen dan ben ik bang dat de notificaties het niet zo lekker meer doen.

Herkenbaar? Tips?

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:45
christianald schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:17:
Ik stoor me nu een week aan het volgende: mijn batterij gaat opeens een heel korter mee (~1 dag, eerst wel 1,5 - 2 dagen) en dat blijkt vooral te komen door achtergrondgebruik van WhatsApp. Terwijl ik die app niet opeens veel meer gebruik dan daarvoor.
Ik heb nu 2x geprobeerd contact met hen op te nemen maar zij zijn doof voor mijn feedback; het enige dat ik terugkrijg is dat het een "normale functionaliteit" is dat de app in standby gaat als de telefoon en/of app niet wordt gebruikt. Maar dat is volgens mij juist niet wat er gebeurt...

Ik weet zeker dat ik de laatste Android en WhatsApp update geinstalleerd heb. Twijfel nu of ik het batterijgebruik op beperkt moet zetten, alleen dan ben ik bang dat de notificaties het niet zo lekker meer doen.

Herkenbaar? Tips?
Heel herkenbaar. Mijn batterij houd het ook niet zo lang vol. Kan niet echt plaatsen hoe het komt. Ik heb ondanks zelfs een factory reset uitgevoerd en helemaal vanaf scratch begonnen, ik denk dat er diep in Android 14 nog wat dingen geoptimaliseerd of verbeterd moeten worden, maar zo zie ik het

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:23
blueman85 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:32:
[...]

Heel herkenbaar. Mijn batterij houd het ook niet zo lang vol. Kan niet echt plaatsen hoe het komt. Ik heb ondanks zelfs een factory reset uitgevoerd en helemaal vanaf scratch begonnen, ik denk dat er diep in Android 14 nog wat dingen geoptimaliseerd of verbeterd moeten worden, maar zo zie ik het
Ik heb dan een Pixel 6, maar heb ook het idee dat sinds Android 14 de batterij zeker van 60%-10% mega snel gaat terwijl het stukje 100%-60% gelijkwaardig lijkt aan de tijd met Android 13.

• Jowz
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08-05 21:55

Herkenbaar? Tips?
Ja heel herkenbaar, al is het bij mij (pixel 8 ) erg wisselend. Soms dagen dat de telefoon eind van de dag nog 28% heeft en dan weer een dag dat het eind van de dag 70% is. Kan de vinger er ook nog niet op leggen maar vermoed indd dat er nog een en ander geoptimaliseerd moet worden. Door de dagen waarbij ik eind van de dag nog 70% heb, heb ik wel vertrouwen in het toestel!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 16:07
Ik twijfel om een 8 pro te kopen, maar ik las in een review dat de langzamere processor al eens wou vastlopen. Hoe ervaren jullie dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarnickS
codemann schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:09:
Ik twijfel om een 8 pro te kopen, maar ik las in een review dat de langzamere processor al eens wou vastlopen. Hoe ervaren jullie dat?
Nog niets van gemerkt, maar sommige mensen hebben wel last van haperingen bij het scrollen (al lijkt het mij sterk dat dat iets met de processor te maken heeft).

• christianald
Jowz schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:40:
[...]

Ja heel herkenbaar, al is het bij mij (pixel 8 ) erg wisselend. Soms dagen dat de telefoon eind van de dag nog 28% heeft en dan weer een dag dat het eind van de dag 70% is. Kan de vinger er ook nog niet op leggen maar vermoed indd dat er nog een en ander geoptimaliseerd moet worden. Door de dagen waarbij ik eind van de dag nog 70% heb, heb ik wel vertrouwen in het toestel!
Dit stelt me ergens ook wel gerust, hopelijk werkt Google eraan. Tot hiervoor was ik namelijk heel tevreden over hoe de batterij steeds een beetje langer mee ging.

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34

Herkenbaar? Tips?
Ik zet alle niet relevante apps handmatig op beperkte accu functie. En dat helpt enorm. Ook insta en Facebook. Die syncen pas als ik ze open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:29
Heeft er iemand hier last van het vastlopen van je toetsenbord. Soms als ik aan het typen ben in Whatsapp of andere apps/instellingen, loopt het allemaal vast voor 3-4 seconden. Daarna kan ik weer door met typen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-05 08:18
Cevie schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 00:41:
Heeft er iemand hier last van het vastlopen van je toetsenbord. Soms als ik aan het typen ben in Whatsapp of andere apps/instellingen, loopt het allemaal vast voor 3-4 seconden. Daarna kan ik weer door met typen
Nee komt me niet bekend voor. Nooit meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Cevie schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 00:41:
Ook weleens gehad, of dat ik het toetsenbord een paar seconden niet meer tevoorschijn kan krijgen.

Mijn accu lijkt ook wat sneller te gaan de laatste tijd. Ik heb alleen niet getweaked aan apps op accuduur besparing zetten en zo. Vind eigenlijk dat het OS dat zou moeten regelen. Heb me daar op IOS nooit mee bezig hoeven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heyitsmeapo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-02 11:06
striner schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:43:
Ik kwam naar dit topic puur voor dit, ik heb ook het gevoel dat wifi niet bepaald stabiel is, mijn Diablo Immortal game blijft ingame vaak hangen maar op moment dat ik overschakel naar 4G dan loopt die meteen soepel. Dit probleem had ik 0x op mijn Pixel 6a.

Heb de Pixel 8 ongeveer 1 week in gebruik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKB
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-05 20:27

GKB

GKB schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:18:
Hier Rabobank.
En dat werkt perfect op de pixel 8 pro.

Ik heb de betaalpas wel via de Rabobank app moeten toevoegen.
Niet via Google Pay.
Maar het werkt wel in Google Pay.
Misschien heb je er wat aan.
Succes
Tevens 30 Nov de wacht gekregen.
Dat was ff uitvogelen maar ook daarop is het gelukt om mn Rabo pas toe te voegen.
Vandaag 1ste betaling ermee gedaan en ging soepel.
Pagina: 1 ... 21 ... 39 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires