Hoe heb je dat gedaan dan? ik kan mn pas maar aan een apparaat koppelen.GKB schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:25:
[...]
Tevens 30 Nov de wacht gekregen.
Dat was ff uitvogelen maar ook daarop is het gelukt om mn Rabo pas toe te voegen.
Vandaag 1ste betaling ermee gedaan en ging soepel.
striner schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:43:
Hebben jullie ook de ervaring dat de wifi-ontvangst maar matig is? Ik zit op de onderste verdieping zo goed als naast de router en heb nog nooit een wolledig gevuld wifi-icoontje gezien...
/f/image/q6sCaeszdZSbaflLha5gurrn.png?f=fotoalbum_large)
Wifi bereik en snelheid heeft mij juist positief verrast! Op mijn pixel 8. Bereik lijkt beter dan mijn oude 4a 5g, en de wifi snelheid heb ik nog niet eerder zo hoog gezien bij mij
Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!
Hier nergens last mee.striner schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:43:
Hebben jullie ook de ervaring dat de wifi-ontvangst maar matig is? Ik zit op de onderste verdieping zo goed als naast de router en heb nog nooit een wolledig gevuld wifi-icoontje gezien...
Zit dan bij odido met die zyxel 1gb up down.
Haalde ik niet met me one plus pro 8.
Modem dan in de meterkast, Super tevreden met de telefoon 🔆
Welke van deze behalve de Samsung vond jij de beste/fijnste camera hebben?cordonbleu schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:27:
[...]
De Huawei Mate 20 Pro. Ik heb afgelopen jaar onder anderen de Xiaomi 13 en 13T Pro, Honor Magic 5 Pro, Samsung S23+ en Oneplus 11 even uitgeprobeerd en daarvoor ook nog eventjes de Pixel 6 Pro.
Geen hitte problemen met draadloos Android auto in combinatie met opladen ? Hier wordt het toestel erg warm en traag.... Koelen en/of reboot is het enige dat helpt.... Enkel met Android auto treed dit probleem op, maar heb nog geen oplossing gevonden.Golf2vr6 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:53:
[...]
VW ID.3 draadloos en bedraad AA werkt beide perfect.
Hallo allemaal,
Al langere tijd review ik producten. Voor TP-Link mag ik een router reviewen. Deze router heeft WiFi 7. Echter heb ik geen telefoon met WiFi 7. Ik vroeg mij af, is er iemand in de buurt van Heemskerk (Noord-Holland) met een telefoon die WiFi 7 aankan waarvan ik de telefoon een uurtje zou mogen lenen? Diegene mag er natuurlijk ook bij zijn als ik de WiFi snelheden test (want daar gaat het immers om).
Ik hoor graag wie mij zou kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Jos
Al langere tijd review ik producten. Voor TP-Link mag ik een router reviewen. Deze router heeft WiFi 7. Echter heb ik geen telefoon met WiFi 7. Ik vroeg mij af, is er iemand in de buurt van Heemskerk (Noord-Holland) met een telefoon die WiFi 7 aankan waarvan ik de telefoon een uurtje zou mogen lenen? Diegene mag er natuurlijk ook bij zijn als ik de WiFi snelheden test (want daar gaat het immers om).
Met vriendelijke groet,
Jos
Ik weet niet of dit het juiste draadje is om deze vraag zo te stellen?Tostie1987 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 20:43:
Hallo allemaal,
Met vriendelijke groet,
Jos
[ Voor 0% gewijzigd door blueman85 op 02-12-2023 22:26 . Reden: Negeer deze post aub, was iets te snel met antwoorden ]
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Nee, nergens last van. Gebruik draadloos opladen ook tegelijk. Rij meestal geen lange afstanden, half uurtje max ongeveer.kariem112 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:44:
[...]
Geen hitte problemen met draadloos Android auto in combinatie met opladen ? Hier wordt het toestel erg warm en traag.... Koelen en/of reboot is het enige dat helpt.... Enkel met Android auto treed dit probleem op, maar heb nog geen oplossing gevonden.
[ Voor 6% gewijzigd door Golf2vr6 op 03-12-2023 09:13 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
En de batterij laadt gewoon bij terwijl je Android auto gebruikt ?Golf2vr6 schreef op zondag 3 december 2023 @ 09:12:
[...]
Nee, nergens last van. Gebruik draadloos opladen ook tegelijk. Rij meestal geen lange afstanden, half uurtje max ongeveer.
Heb de P8P nu (eindelijk) een kleine week in gebruik en ben er echt heel erg tevreden mee. Scherm en camera vind ik echt geweldig en het geluid uit de speakers is veel voller dan wat ik gewend ben. De 'cleane' Android werk ook erg prettig. Was een beetje huiverig over de performance maar op Reddit na zie ik eigenlijk geen stutters en gaat alles snel en soepel (en zelfs in Reddit valt het erg me, had erger verwacht n.a.v. de verhalen). Ook de paar spelletjes die ik speel gaan verademend soepen ten opzichte van mijn vorige telefoon.
Batterijduur moet ik nog bezien maar het lijkt erop dat een volledige dag geen probleem is. Verder ook nog geen bugs tegengekomen oid.
Twee kleine quirks waar ik me aan erger:
Die *@#"&*#€-navigatiebalk onderaan het scherm kan niet weg. Ik hoop dat er ooit nog een optie komt om die te verbergen. Tweede punt gaat over Ultra HDR in de foto's. Ziet er werkelijk prachtig uit in Google Photos maar als ik een foto naar iemand anders verstuur, gaat de HDR-data uiteraard verloren en ziet de foto er behoorlijk anders uit. Oplossing zou zijn om óf in de camera de mogelijkheid te geven om Ultra HDR uit te schakelen, of (liever nog) een toggle in de Google Photos app waarmee Ultra HDR-weergave van fotos kan worden uitgeschakeld.
Batterijduur moet ik nog bezien maar het lijkt erop dat een volledige dag geen probleem is. Verder ook nog geen bugs tegengekomen oid.
Twee kleine quirks waar ik me aan erger:
Die *@#"&*#€-navigatiebalk onderaan het scherm kan niet weg. Ik hoop dat er ooit nog een optie komt om die te verbergen. Tweede punt gaat over Ultra HDR in de foto's. Ziet er werkelijk prachtig uit in Google Photos maar als ik een foto naar iemand anders verstuur, gaat de HDR-data uiteraard verloren en ziet de foto er behoorlijk anders uit. Oplossing zou zijn om óf in de camera de mogelijkheid te geven om Ultra HDR uit te schakelen, of (liever nog) een toggle in de Google Photos app waarmee Ultra HDR-weergave van fotos kan worden uitgeschakeld.
Het mediascherm van de auto geeft aan dat mijn telefoon opgeladen wordt. Dus ik neem aan dat dat gebeurt. Nooit gekeken of er daadwerkelijk procenten bij komen. Als ik eraan denk zal ik dat eens bekijken .kariem112 schreef op zondag 3 december 2023 @ 09:24:
[...]
En de batterij laadt gewoon bij terwijl je Android auto gebruikt ?
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Ligt ook aan de auto, mijn OnePlus 8pro verbruikte zoveel dat hij niet bij kon laden, de ervaring tot nu toe met de P8P is dat hij dat wel doet, niet veel maar toch wel iets.Golf2vr6 schreef op zondag 3 december 2023 @ 09:42:
[...]
Het mediascherm van de auto geeft aan dat mijn telefoon opgeladen wordt. Dus ik neem aan dat dat gebeurt. Nooit gekeken of er daadwerkelijk procenten bij komen. Als ik eraan denk zal ik dat eens bekijken .
Iets is al voldoendeVroem schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:17:
[...]
Ligt ook aan de auto, mijn OnePlus 8pro verbruikte zoveel dat hij niet bij kon laden, de ervaring tot nu toe met de P8P is dat hij dat wel doet, niet veel maar toch wel iets.
Ow ik had anrdoid auto niet draadloos maar via de 12V aansluiting tbv android auto...kariem112 schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:18:
[...]
Iets is al voldoendeheb het met een snellader en normale lader geprobeerd, in beide gevallen werd de telefoon veel te warm....
Hier ook eigenaar van mijn eerste Pixel, nu een dikke week een P8. Ik dacht, ik deel even m'n ervaring na upgrade vanuit een "oud" toestel - misschien handig voor anderen.
Ik kom van een Mi 9T Pro (2019), mijn beste smartphone tot nu toe, maar de battery ging duidelijk met pensioen + moeilijk te vervangen. Er stond ook GCAM op, waardoor ik eigenlijk topfoto's nam die Pixels konden evenaren, of soms beter detail toonden (NR omlaag), maar retetraag qua foto's nemen, waardoor ik eigenlijk gewoon de camera weinig gebruikte. Nu op de Pixel natuurlijk zeer snel, is de drempel ook meteen lager om die te gebruiken. De telelens van de Pro mis ik niet. Al had ik wel liever de (iets) betere ultrawide van de P8pro gehad. Maar ik vond de Pro te groot/zwaar.
P8 is heel vlot. Al moet ik nog wennen aan de gestures navigatie ipv de oldskool drie knoppen onderaan. Met mijn hoesje met rand is het ook soms moeilijk om juist te swipen naar "vorige". En het gebeurt vaak dat ik wil swipen in een app, zoals IG post met meerdere foto's, en dat ik per ongeluk dus "terug" swipe. Algemeen dan, dat ik dus terug op m'n homescreen kom of whatever. Lichtjes irritant.
Dat de zoekbalk niet weg kon, wist ik al. Ik gebruik em nooit. Maar niet superveel last van, ondanks dat ik jaren NovaLauncher gebruikt heb. Wel jammer dat de notificatiedots bij de apps wat flauw zijn qua kleur, bij Novalauncher was dat fel rood, veel duidelijker.
Ik heb nu wel iets raars, ik wou mijn lock screen, customizen en dat kan je ook doen door long press op je lockscreen en dan verschijnt "customize lockscreen" knop onderaan. Maar die komt niet meer. Of het nu een bug is of ergens een instelling die ik zelf heb aangepast, geen idee. Gelukkig kan het ook via homescreen. Novalauncher had wel véél meer opties natuurlijk, wel grappig dat in elke nieuwe Android versie er een of een paar features van Novalauncher inkomt. Het lijkt wel een 5 jaren plan van Google
Het notification system is wel wat complexer. En om één of andere reden krijg ik van sommige apps nu meer (onnodige) notificaties. Maar anderzijds beter te tweaken per app.
Het volume ding is ook anders. DND is er, maar "mute" is alleen een optie je via een shortcut op het lockscreen kan zetten. Dat is vreemd. Op mijn vorige smartphone had je gewoon twee settings in je quick settings: tril en DNB. En daarmee kon je alles doen, voor elke situatie. Het lijkt wel nu alsof Google wil dat je alleen "alles aan" of "alles uit" gebruikt. Oplossing was Button Remapper installeren. Was ook meteen het probleem opgelost met de torch die niet met een fysieke knop aankon (zoals mijn vorig toestel). Nu heb ik:
Double tap volume up: torch on/off
Double tap volume down: scroll through "normal", "mute (met tril dus)" en "DND"
Het toestel is wel iets kleiner dan de vorige, maar daar merk ik weinig van. Wel geen fan van de implentatie van de selfiecamera, dat gaatje is overal zichtbaar in elke video. Op die Mi 9T pro zat dit uiteraard mechanisch in de phone. Een pop-up of pop-out camera. Had je nooit last van tot je het nodig had.
Ik merk wel dat als ik switch tussen apps, dat mijn laatste activiteit weg is dan. Bijvoorbeeld als ik hier een comment zou typen in Chrome, halverwege stop, dan even naar Instagram ga om iets te checken en dan terugkom, is de comment box waarschijnlijk leeg en moet ik opnieuw beginnen. Dat had ik bij mijn vorige veel minder. Om een of andere reden, herlaadt Chrome de pagina helemaal ipv in het geheugen te houden.
Ik had gehoopt dat de notificaties nu altijd instant zouden zijn, maar ik werk wel dat sommige apps ook wat vertraging hebben. Jammer genoeg is dat ook met Gmail - ik had het op desktop al binnen, maar de Pixel gaf nog geen notificatie. Je zou het niet verwachten bij een Pixel.
Dus duidelijk een nieuwere phone, maar vooral ook de relatief grote stap van Android 11 naar 14. Van MIU naar een cleane Android. Nog wat wennen dus. Qua batterij, weinig klachten, ik kom van een toestel met een versleten batterij die nauwelijk een werkdag haalt.
Elke nacht ongeveer 8% eraf als ie idle ligt, data, wifi and sync aan. Valt mee dus. Ik gebruik geen 5G, staat op 4G.
Ik kom van een Mi 9T Pro (2019), mijn beste smartphone tot nu toe, maar de battery ging duidelijk met pensioen + moeilijk te vervangen. Er stond ook GCAM op, waardoor ik eigenlijk topfoto's nam die Pixels konden evenaren, of soms beter detail toonden (NR omlaag), maar retetraag qua foto's nemen, waardoor ik eigenlijk gewoon de camera weinig gebruikte. Nu op de Pixel natuurlijk zeer snel, is de drempel ook meteen lager om die te gebruiken. De telelens van de Pro mis ik niet. Al had ik wel liever de (iets) betere ultrawide van de P8pro gehad. Maar ik vond de Pro te groot/zwaar.
P8 is heel vlot. Al moet ik nog wennen aan de gestures navigatie ipv de oldskool drie knoppen onderaan. Met mijn hoesje met rand is het ook soms moeilijk om juist te swipen naar "vorige". En het gebeurt vaak dat ik wil swipen in een app, zoals IG post met meerdere foto's, en dat ik per ongeluk dus "terug" swipe. Algemeen dan, dat ik dus terug op m'n homescreen kom of whatever. Lichtjes irritant.
Dat de zoekbalk niet weg kon, wist ik al. Ik gebruik em nooit. Maar niet superveel last van, ondanks dat ik jaren NovaLauncher gebruikt heb. Wel jammer dat de notificatiedots bij de apps wat flauw zijn qua kleur, bij Novalauncher was dat fel rood, veel duidelijker.
Ik heb nu wel iets raars, ik wou mijn lock screen, customizen en dat kan je ook doen door long press op je lockscreen en dan verschijnt "customize lockscreen" knop onderaan. Maar die komt niet meer. Of het nu een bug is of ergens een instelling die ik zelf heb aangepast, geen idee. Gelukkig kan het ook via homescreen. Novalauncher had wel véél meer opties natuurlijk, wel grappig dat in elke nieuwe Android versie er een of een paar features van Novalauncher inkomt. Het lijkt wel een 5 jaren plan van Google
Het notification system is wel wat complexer. En om één of andere reden krijg ik van sommige apps nu meer (onnodige) notificaties. Maar anderzijds beter te tweaken per app.
Het volume ding is ook anders. DND is er, maar "mute" is alleen een optie je via een shortcut op het lockscreen kan zetten. Dat is vreemd. Op mijn vorige smartphone had je gewoon twee settings in je quick settings: tril en DNB. En daarmee kon je alles doen, voor elke situatie. Het lijkt wel nu alsof Google wil dat je alleen "alles aan" of "alles uit" gebruikt. Oplossing was Button Remapper installeren. Was ook meteen het probleem opgelost met de torch die niet met een fysieke knop aankon (zoals mijn vorig toestel). Nu heb ik:
Double tap volume up: torch on/off
Double tap volume down: scroll through "normal", "mute (met tril dus)" en "DND"
Het toestel is wel iets kleiner dan de vorige, maar daar merk ik weinig van. Wel geen fan van de implentatie van de selfiecamera, dat gaatje is overal zichtbaar in elke video. Op die Mi 9T pro zat dit uiteraard mechanisch in de phone. Een pop-up of pop-out camera. Had je nooit last van tot je het nodig had.
Ik merk wel dat als ik switch tussen apps, dat mijn laatste activiteit weg is dan. Bijvoorbeeld als ik hier een comment zou typen in Chrome, halverwege stop, dan even naar Instagram ga om iets te checken en dan terugkom, is de comment box waarschijnlijk leeg en moet ik opnieuw beginnen. Dat had ik bij mijn vorige veel minder. Om een of andere reden, herlaadt Chrome de pagina helemaal ipv in het geheugen te houden.
Ik had gehoopt dat de notificaties nu altijd instant zouden zijn, maar ik werk wel dat sommige apps ook wat vertraging hebben. Jammer genoeg is dat ook met Gmail - ik had het op desktop al binnen, maar de Pixel gaf nog geen notificatie. Je zou het niet verwachten bij een Pixel.
Dus duidelijk een nieuwere phone, maar vooral ook de relatief grote stap van Android 11 naar 14. Van MIU naar een cleane Android. Nog wat wennen dus. Qua batterij, weinig klachten, ik kom van een toestel met een versleten batterij die nauwelijk een werkdag haalt.
Leuk om je ervaring te lezen. Ik reageer even op de bovenstaande twee punten.Mlazurro schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:53:
Het volume ding is ook anders. DND is er, maar "mute" is alleen een optie je via een shortcut op het lockscreen kan zetten. Dat is vreemd. Op mijn vorige smartphone had je gewoon twee settings in je quick settings: tril en DNB. En daarmee kon je alles doen, voor elke situatie. Het lijkt wel nu alsof Google wil dat je alleen "alles aan" of "alles uit" gebruikt. Oplossing was Button Remapper installeren.
Ik kom van de OnePlus 6 dus miste de fysieke slider die tussen geluid/trillen/stil kon wisselen. Gelukkig kan dat nu ook heel makkelijk door een volumeknop in te drukken en dan boven de volumebalk op het icoontje te tikken, daar verschijnen dan de opties geluid/trillen/stil. Ik wist dit in eerste instantie niet dus vandaar dat ik het even deel.
Dan je tweede punt, dat heb ik nog niet meegemaakt. Zojuist even met een mailtje getest en de Pixel is welgeteld 3 seconden later met de notificatie dan wat ik op m'n desktop zie. Heb je niet een extreme batterijbesparing ingeschakeld oid?
Ja maar dan moet je dus eerst je smartphone unlocken, nee? Ik wou het sneller kunnen doen, bijna zonder naar m'n scherm te hoeven kijken. En dat kan dus met de app Button Remapper.Tuktop schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:05:
[...]
Leuk om je ervaring te lezen. Ik reageer even op de bovenstaande twee punten.
Ik kom van de OnePlus 6 dus miste de fysieke slider die tussen geluid/trillen/stil kon wisselen. Gelukkig kan dat nu ook heel makkelijk door een volumeknop in te drukken en dan boven de volumebalk op het icoontje te tikken, daar verschijnen dan de opties geluid/trillen/stil. Ik wist dit in eerste instantie niet dus vandaar dat ik het even deel.
Ook nog een Oneplus 3T gehad en dat was ook groot gemis toen ik die weg deed, die slider
Het gebeurt niet altijd, maar elke keer is een keer teveel. Zo kwam ik na een werkdag thuis, deed ik mijn laptop open en zag een mail in m'n gmail waarvan ik geen notificatie had ontvangen op m'n P8. 1x gehad. Als het daarbij blijft, is dat oké voor mij. Misschien moet Android zich nog wat settlelen, geen idee. Ik kom hier later zeker nog op terug.Dan je tweede punt, dat heb ik nog niet meegemaakt. Zojuist even met een mailtje getest en de Pixel is welgeteld 3 seconden later met de notificatie dan wat ik op m'n desktop zie. Heb je niet een extreme batterijbesparing ingeschakeld oid?
Geen wijzigen aangebracht aan het battery syteem. Ik had wel al gedacht op gmail nul batterijbesparing te geven ipv de standaard "optimized" modus, maar ik wacht nog even af.
Je kan bij instellingen -> scherm -> navigatiemodus kiezen voor de ouderwetse 3 knoppen.Mlazurro schreef op zondag 3 december 2023 @ 15:53:
En je kan ook de regio waarin je vanaf de zijkant kunt swipen groter maken. Ik weet ff niet waar, maar het kan wel.
Weet ikBarfman schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:08:
[...]
Je kan bij instellingen -> scherm -> navigatiemodus kiezen voor de ouderwetse 3 knoppen.
Sorry voor het quoten op een ouder bericht, maar ik ervaar hetzelfde probleem. Bellen in de auto is eigenlijk onmogelijk, gesprekken die vaak eindigen in een 1-way audio gesprek. Ook zie ik op het display van mijn auto het signaal telkens naar 1 streepje gaan en dan weer naar 4.Suugie schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:14:
Herkennen meerdere Tweakers dit gedrag of kan dit daadwerkelijk een defect zijn?
Als iemand tips heeft om dit te troubleshooten wordt dat erg gewaardeerd.
Ik zelf heb een eSIM van KPN en sim van Vodafone. Hiervoor had ik dezelfde "setup" maar dan met een Pixel 4a en nooit issues gehad. Bellen die ik overigens voornamelijk via mijn KPN eSIM. Om toch te kunnen bellen, gebruik ik nu vooral de call functie in WhatsApp aangezien data verkeer wel blijft werken. Maar ideaal is het allemaal niet...
5G heb ik al helemaal uitgezet en ook adaptive connectivity, ergens las ik dat dit zou kunnen helpen. Maar bij mij is het probleem helaas niet opgelost.
@Suugie, heb jij toevallig nog een oplossing voor het probleem gevonden?
Ik heb in mijn Kodiaq flink problemen gehad met bellen in de auto. Uiteindelijk was de oplossing simpel, telefoon verwijderen in de instellingen van de auto en opnieuw pairen, werkt als een zonnetje nu.G-Meister schreef op zondag 3 december 2023 @ 18:51:
[...]
Sorry voor het quoten op een ouder bericht, maar ik ervaar hetzelfde probleem. Bellen in de auto is eigenlijk onmogelijk, gesprekken die vaak eindigen in een 1-way audio gesprek. Ook zie ik op het display van mijn auto het signaal telkens naar 1 streepje gaan en dan weer naar 4.
Ik zelf heb een eSIM van KPN en sim van Vodafone. Hiervoor had ik dezelfde "setup" maar dan met een Pixel 4a en nooit issues gehad. Bellen die ik overigens voornamelijk via mijn KPN eSIM. Om toch te kunnen bellen, gebruik ik nu vooral de call functie in WhatsApp aangezien data verkeer wel blijft werken. Maar ideaal is het allemaal niet...
5G heb ik al helemaal uitgezet en ook adaptive connectivity, ergens las ik dat dit zou kunnen helpen. Maar bij mij is het probleem helaas niet opgelost.
Gebruik nu een 8 pro, vind vooral lvl3 biometrics via face unlock een pluspunt. Wat mij opvalt in 1 dag gebruik:
- ik wil graag instellen dat je dubbelklikt op de powerbutton om zodoende een custom actie te starten, kan dat?
- ik wil graag al mijn apps op het homescreen hebben, kan dat?
- kan het AOD ingesteld worden via een schema? (ik heb het nu via bedtime geregeld)
- de batterij loopt leeg als een baksteen
Verder gaaf toestel. Ga de camera nog wat meer testen en moet er nog een protector op plakken, heb de oude eraf gehaald. Achterkant wel glad, misschien DBrand sticker plakken.
- ik wil graag instellen dat je dubbelklikt op de powerbutton om zodoende een custom actie te starten, kan dat?
- kan het AOD ingesteld worden via een schema? (ik heb het nu via bedtime geregeld)
Verder gaaf toestel. Ga de camera nog wat meer testen en moet er nog een protector op plakken, heb de oude eraf gehaald. Achterkant wel glad, misschien DBrand sticker plakken.
Je gebruikt hem 1 dag, dan kan je bij een nieuwe telefoon nog niks over de accu zeggen. Verwacht geen wonderen maar "gewoon goed".KaiseRRuby schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:51:
Gebruik nu een 8 pro, vind vooral lvl3 biometrics via face unlock een pluspunt. Wat mij opvalt in 1 dag gebruik:
Verder:
- volgens mij wel, moet even zoeken hoe ook alweer
- waarom zou je dat willen? Kom je vanaf een iPhone soms? Apps vanuit de drawer slepen naar homescreen
Telefoon is al een maand oud, ik ben de tweede gebruiker. En wat die apps betreft, in vrijwel alle telefoons die ik heb gehad de afgelopen tijd (Samsung, Xiaomi, Oneplus) had je de optie om te kiezen voor een appdrawer of alle apps op je homescreen. Die kan ik niet vinden.-TheNose- schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:59:
[...]
Je gebruikt hem 1 dag, dan kan je bij een nieuwe telefoon nog niks over de accu zeggen. Verwacht geen wonderen maar "gewoon goed".
Verder:
- volgens mij wel, moet even zoeken hoe ook alweer
- waarom zou je dat willen? Kom je vanaf een iPhone soms? Apps vanuit de drawer slepen naar homescreen
De telefoon moet nog leren van jouw gebruik, dus de leeftijd van de telefoon maakt niet zo veel uit.KaiseRRuby schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:27:
[...]
Telefoon is al een maand oud, ik ben de tweede gebruiker. En wat die apps betreft, in vrijwel alle telefoons die ik heb gehad de afgelopen tijd (Samsung, Xiaomi, Oneplus) had je de optie om te kiezen voor een appdrawer of alle apps op je homescreen. Die kan ik niet vinden.
Alle apps op de appdrawer kan alleen als je een andere launcher installeert (tenzij je ze zelf sleept uiteraard).
Heb mijn P8 nu een week of 6 in gebruik, en ook hier een batterij als een baksteen. Vooral buiten de duer is het echt niet te doen. Als ik de telefoon in mijn broekzak heb zitten en een half uurtje in de auto zit kan het zomaar zijn dat er met niks doen 5% van de batterij af is. Waarschijnlijk alleen maar omdat de telefoon dan slecht bereik heeft en/of continu naar zendmasten aan het zoeken is. Buiten de deur zijn icm. onderweg zijn is echt niet te doen, dan mag ik blij zijn met 2 uur schermtijd. Binnen continu met wifi is al wel beter.
Daarnaast herken ik ook wel de bereiksstreepjes die alle kanten op kunnen schieten als je onderweg hebt. Nooit echt steady bereik, en dat uit zich dan ook weer in wegvallende verbindingen (zowel spraak als data).
Telefoon is opzich prima qua scherm, grootte, camera, software etc. maar de ervaring wordt wel stukken minder met de baksteen-batterij.
Daarnaast herken ik ook wel de bereiksstreepjes die alle kanten op kunnen schieten als je onderweg hebt. Nooit echt steady bereik, en dat uit zich dan ook weer in wegvallende verbindingen (zowel spraak als data).
Telefoon is opzich prima qua scherm, grootte, camera, software etc. maar de ervaring wordt wel stukken minder met de baksteen-batterij.
Ja, ik lees het wel meer. Ben ook qua draadloos opladen nog wat aan het vogelen qua wat het nou precies doet. Officieel zou het met 23W moeten gaan, maar als ik op een SuperVOOC wireless charger zit met een 30W macbook lader erachter, kom ik maar rond de 3W uit met laden. Begrijp ik ook nog niet goed.Thetallguy schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:38:
Heb mijn P8 nu een week of 6 in gebruik, en ook hier een batterij als een baksteen. Vooral buiten de duer is het echt niet te doen. Als ik de telefoon in mijn broekzak heb zitten en een half uurtje in de auto zit kan het zomaar zijn dat er met niks doen 5% van de batterij af is. Waarschijnlijk alleen maar omdat de telefoon dan slecht bereik heeft en/of continu naar zendmasten aan het zoeken is. Buiten de deur zijn icm. onderweg zijn is echt niet te doen, dan mag ik blij zijn met 2 uur schermtijd. Binnen continu met wifi is al wel beter.
Edit: ik lees hier dat die 23W alleen haalbaar is met de eigen Pixel charger. Anders hebben we een limiet tot 12W. Is nog steeds 4x zoveel als ik haal met de SuperVOOC lader, maar ik ga nog even op andere plekken meten (heb 3 wireless laders).
En dan lees ik ook nog dit van mijn draadloze lader:To summarize, here are the different charging speeds you can potentially achieve with the Google Pixel 8 Pro, depending on the charging method you choose:
Wired charging using the Google 30W USB-C charger: 30W
Wireless charging on Qi-certified BPP wireless chargers: 5W
Wireless charging on Qi-certified EPP wireless chargers: 12W
Wireless charging using Google Pixel Stand 2: 23W
Dan zal ik wel BPP hebben en dus maar op 5W uitkomen.. Ik wist echt niet dat het zo gecompliceerd was met allerlei afkortingen etc..Supports EPP 15W/ BPP 5W wireless charging.
[/quote]
[ Voor 29% gewijzigd door KaiseRRuby op 04-03-2024 12:35 ]
Helemaal eens. Ik vind het een top-telefoon, ook qua maat. Maar de batterij is echt vreselijk wisselend. Ik ben grootste deel van de week thuis, maar ook bij mij is de P8 gewoon soms "opeens weer 30 procent kwijt" na een halve dag dat ik hem echt niet gebruikt heb. Ik hoop nog wel op software-updates op dit vlak, maar ik weet ook niet of Google dit erg op het netvlies heeft.Thetallguy schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:38:
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik ben aan het twijfelen om de Pixel 8 aan te schaffen.. ik heb nu de Pixel 5 en dat toestel bevalt mij nog steeds goed.
Het enigste waar ik mee zit is de beveiligings updates.
En heb vanmorgen gezien dat de pixel 8 gunstig geprijsd is.
Wat zijn de meningen hier over?
Einde ondersteuning wat veiligheid aangaat is einde telefoon OF andere ROM draaien denk ik.benep schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:31:
Ik ben aan het twijfelen om de Pixel 8 aan te schaffen.. ik heb nu de Pixel 5 en dat toestel bevalt mij nog steeds goed.
Het modem is erg inefficiënt op 5G. Ik zou iedereen aanraden 5G uit te zetten; in Nederland is 5G sowieso nauwelijks sneller dan 4G.Thetallguy schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:38:
Ja eens, denk op dag 2/3 al 5g uitgezet, maar desondanks gaat het ook op 4g gewoon te hard.M!chiel schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:38:
[...]
Het modem is erg inefficiënt op 5G. Ik zou iedereen aanraden 5G uit te zetten; in Nederland is 5G sowieso nauwelijks sneller dan 4G.
Geprobeerd, maar helaas met het zelfde resultaat. Ik heb de unit van mijn auto volledig gereset naar fabrieksinstellingen. Van de week zal ik de software eens updaten van de unit in mijn auto, al denk ik niet dat het probleem aan de auto kant zit.-TheNose- schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:19:
[...]
Ik heb in mijn Kodiaq flink problemen gehad met bellen in de auto. Uiteindelijk was de oplossing simpel, telefoon verwijderen in de instellingen van de auto en opnieuw pairen, werkt als een zonnetje nu.
Voor degenen die zich, net als ik, irriteren* aan de Ultra HDR weergave van foto's: in Camera 9.2 (wordt nu uitgerold) komt een optie om het uit te schakelen. Zijn ze snel mee! Hoewel ik misschien nog liever een optie zou hebben om de weergave van Ultra HDR in Google Photos uit te schakelen (en het ingeschakeld te kunnen laten in de Camera app).
Op Reddit lees ik ook van iemand dat het wisselen tussen lenzen nu soepeler gaat.
* Irriteren is niet het goede woord: het ziet er echt prachtig uit maar het is niet zichtbaar op andere apparaten, dus vervelend bij foto's doorsturen naar iemand anders.
Op Reddit lees ik ook van iemand dat het wisselen tussen lenzen nu soepeler gaat.
* Irriteren is niet het goede woord: het ziet er echt prachtig uit maar het is niet zichtbaar op andere apparaten, dus vervelend bij foto's doorsturen naar iemand anders.
[ Voor 26% gewijzigd door Tuktop op 05-12-2023 12:16 ]
Hier ook veel verbruik van het 'Mobile network', ondanks dat alleen 4G aanstaat op m'n 8. Ik merk ook dat ik minder goed databereik heb t.o.v. van de Pixel 6 die ik hiervoor had. Er werd mij getipt een netwerk reset uit te voeren, maar dat heeft niet zoveel bijgedragen.
Ik heb inmiddels een nieuwe (Odido) SIM besteld, eens kijken of dat helpt.
Ik heb inmiddels een nieuwe (Odido) SIM besteld, eens kijken of dat helpt.
SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest
Belsimpel heeft het probleem intern doorgezet mbt de niet werkende simkaarten van Lebara zodat ze samen met Lebara naar een oplossing kunnen zoeken.
Als het abonnement bij Belsimpel is afgesloten kan je een melding maken en verwijzen naar order 31834624098
Als het abonnement bij Belsimpel is afgesloten kan je een melding maken en verwijzen naar order 31834624098
@remco111 enige update? Ik zit in de zelfde situatie al sinds 3 weken en ze zijn er nog niet achter. Lebara zou KPN mij laten bellen, maar nog nix ...remco111 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:30:
Belsimpel heeft het probleem intern doorgezet mbt de niet werkende simkaarten van Lebara zodat ze samen met Lebara naar een oplossing kunnen zoeken.
Dat meen je niet. Ik krijg vandaag een vervangende sim maar dat gaat natuurlijk niet werken. Ik hoop niet dat dit nog lang gaat duren dan..oliveroms schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:33:
[...]
@remco111 enige update? Ik zit in de zelfde situatie al sinds 3 weken en ze zijn er nog niet achter. Lebara zou KPN mij laten bellen, maar nog nix ...
Is contract ontbinden niet mogelijk? Had je het via Belsimpel ook al geprobeerd?
Hoi @G-Meister,G-Meister schreef op zondag 3 december 2023 @ 18:51:
[...]
Nee helaas heb ik hier geen oplossing voor gevonden.
Ik ervaar nog steeds issues, maar ik heb me er maar bij neergelegd dat de modem van deze telefoon simpelweg minder goed is dan die van mijn vorige telefoon.
Ik heb inmiddels ook 2 simkaarten van Vodafone er in zitten ipv 2 providers, dus als het nu weg valt kan het ook de dekking van de provider zijn.
Wel heb ik het idee dat de issues nu minder vaak voor komen, maar misschien let ik er nu gewoon minder op.
Het toestel doet het verder perfect en maar ik hoop wel op een update die dit fixt.
Nee, het is vandaag pas opgepakt door Belsimpel.oliveroms schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:33:
[...]
@remco111 enige update? Ik zit in de zelfde situatie al sinds 3 weken en ze zijn er nog niet achter. Lebara zou KPN mij laten bellen, maar nog nix ...
Mooi zuur dat je al 3 weken zonder zit, ik heb al mijn hoop gevestigd op Belsimpel bij de helpdesk van Lebara loop je tegen een hele dikke muur op.
Als er bij Belsimpel meer meldingen binnenkomen komt er wat meer prioriteit op te liggen.
Als er updates zijn laat ik het weten.
Ik heb nog geen screenprotector in huis, maar vind dat het scherm wel bijzonder snel krast terwijl ik er heel zuinig op ben. Anderen hier ook last van?
Opzich heb ik er niet zo'n last van, want ik heb de sim gewoon in mn werk telefoon, en mn werk-sim in mn prive telefoonvandeven66 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:50:
[...]
Dat meen je niet. Ik krijg vandaag een vervangende sim maar dat gaat natuurlijk niet werken. Ik hoop niet dat dit nog lang gaat duren dan..
Is contract ontbinden niet mogelijk? Had je het via Belsimpel ook al geprobeerd?
Belsimpel kan niet zo heel veel doen en laat het bij lebara. Ze hebben (na de eerste maand, want opzeggen oud contract) gezegd 'we willen wel schappelijk zijn en als het niet lukt je contract ontbinden), maar dan willen ze de telefoon ook terug en dat ik een nieuw contract aan ga eventueel. Punt is natuurlijk dat ik best een mooie korting heb gehad op de telefoon (ruim 100 euro). Dus die ben ik kwijt. En het horloge is volgens mij al op gestuurd, maar zou dan eventueel ook terug moeten. Dus daar heb ik zeker geen zin in. Gedoe, lebara moet maar werkende simkaarten gaan leveren. Ze ontkomen er toch niet aan.
Ben wel heel nieuwsgierig wat er zo speciaal is in de sim module van de pixel 8 pro. Zoals ik al eerder schreef, sim werkt prima in pixel 7, werktelefoon, mn oude ben sim (tmobile) en mn werk sim (kpn) doen het ook prima in mn pixel 8.
Lebara zou iig via kpn contact met me opnemen, maar lebara (en kpn) doen het op het moment hier in de USA niet. Geen idee wat hier weer achter zit ... (ligt niet aan de telefoon, we hebben hier 3 die het allemaal niet doen (wel allemaal KPN gebaseerd).
Heb de telefoon nooit gebruikt via screen protector. Enige wat me opvalt, is dat de 3 screenprotectors die ik tot dusverre heb geprobeerd, allemaal net niet lekker passen. Er is een thread op XDA hierover ...Bomb-el schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:04:
Ik heb nog geen screenprotector in huis, maar vind dat het scherm wel bijzonder snel krast terwijl ik er heel zuinig op ben. Anderen hier ook last van?
Nou al 3 weken langremco111 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:19:
[...]
Nee, het is vandaag pas opgepakt door Belsimpel.
Mooi zuur dat je al 3 weken zonder zit, ik heb al mijn hoop gevestigd op Belsimpel bij de helpdesk van Lebara loop je tegen een hele dikke muur op.
Als er bij Belsimpel meer meldingen binnenkomen komt er wat meer prioriteit op te liggen.
Als er updates zijn laat ik het weten.
Hier nog 100% krasvrij (geen screen protector, wel een hoesje). Ik doe de telefoon gewoon in m'n broekzak maar doe er geen sleutels oid bij uiteraard. Wel nog maar ~10 dagen in gebruik dus het kan nog komenBomb-el schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:04:
Ik twijfel heel erg om een Pixel 8 Pro te halen (vooral de blauwe variant ziet er geweldig uit).
Ik gebruik echter twee simkaarten (privé en werk).
Standaard zet ik beide simkaarten op 4G, maar ik lees verhalen dat de modem erg veel batterij verbruikt..
Ik gebruik echter twee simkaarten (privé en werk).
Standaard zet ik beide simkaarten op 4G, maar ik lees verhalen dat de modem erg veel batterij verbruikt..
Yup, hier ook. Alleen maar in broekzak gehad, nooit iets erbij, en toch kleine krassen. Slechtste scherm dat ik ooit op een telefoon heb gehad, qua krasvastheid.Bomb-el schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:04:
Nu AmFilm screen protector op gezet. Bijzonder blij mee qua gevoel, heeft alleen wel een cut out bij de camera en dat is optisch geen feestje.
Nickname does not reflect reality
Ik second de Amfilm. Fijne screenprotector voor een habbekrats, makkelijk te plaatsen met zo'n frame erbij. Het zal absoluut geen 9H zijn, maar je krijgt er dan ook wel meen ik drie stuks.
Overweeg aanschaf en heb vragen wat betreft AI en Google keyboard:
1. Op mijn huidige telefoon gebruik ik Google keyboard en die herkent zowel Engels als Nederlands bij dicteren. Aangezien dit een aparte app is lijkt het mij dat ik die ook kan gebruiken op de Google Pixel 8 (ongeacht regio/taalinstellingen telefoon)?
2. The AI functies zouden enkel Engels ondersteunen (?) m.u.v. camera).
Kan ik ervoor kiezen om de systeemtaal op Engels te zetten waardoor ik wel de samenvattingsfunctie van Android 14 kan gebruiken voor Engelsstalige artikelen/websites? Of is dit geblokt door geolocatie/netwerklocatie?
1. Op mijn huidige telefoon gebruik ik Google keyboard en die herkent zowel Engels als Nederlands bij dicteren. Aangezien dit een aparte app is lijkt het mij dat ik die ook kan gebruiken op de Google Pixel 8 (ongeacht regio/taalinstellingen telefoon)?
2. The AI functies zouden enkel Engels ondersteunen (?) m.u.v. camera).
Kan ik ervoor kiezen om de systeemtaal op Engels te zetten waardoor ik wel de samenvattingsfunctie van Android 14 kan gebruiken voor Engelsstalige artikelen/websites? Of is dit geblokt door geolocatie/netwerklocatie?
Hier ook nog geen krassen.Tuktop schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:38:
[...]
Hier nog 100% krasvrij (geen screen protector, wel een hoesje). Ik doe de telefoon gewoon in m'n broekzak maar doe er geen sleutels oid bij uiteraard. Wel nog maar ~10 dagen in gebruik dus het kan nog komen
Wel hoesje en natuurlijk sleutels enzovoort in de andere zak.
Maar meestal douw ik hem in me binnen zak.
Weet wat er anders gebeurt na mijn one plus 8 pro 😂
Heb hem nu aantal weekjes en zeer tevreden mee 🔆
Mag ik vragen waar je de jouwe besteld hebt? Ik heb zelf 2 maanden geleden 1 set besteld die te groot was (halo-effect aan de rand). Vorige week 1 set besteld dat wederom hetzelfde issue heeft. Het lijkt wel hit or miss met amfilm.vaagisdenaam schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 23:08:
Ik second de Amfilm. Fijne screenprotector voor een habbekrats, makkelijk te plaatsen met zo'n frame erbij. Het zal absoluut geen 9H zijn, maar je krijgt er dan ook wel meen ik drie stuks.
edit: de amfilm protectors van de 8 Pro blijken een stuk beter dan die van de reguliere 8.
[ Voor 8% gewijzigd door injectx op 06-12-2023 11:39 ]
Ik gebruik aangepast opladen op mijn pixel 8, zoals ik begrijp zou de telefoon een uurtje voordat de wekker gaat dan naar 100% moeten laden om de belasting op de batterij te verminderen wanneer je de telefoon de hele nacht oplaad. Nu valt het me op dat wanneer ik snachts bijvoorbeeld om 3:00uur even wakker wordt de telefoon toch naar 100% is geladen? Is dit bij meer mensen zo of zou het door mijn draadloze oplader kunnen komen?
Iemand toevallig zo'n Amfilm protector over en bereid om die aan mij te verkopen? Anders moet ik weer via Amazon of eBay aan de slag.. envelopje vanuit Nederland is fijner..
Ik heb hem bij Amazon vandaan voor de p8pro. Drie stuks hebben me 9 euro gekost zie ik.
Krijg je een camera beschermlaag bij, die is overigens waardeloos.
@KaiseRRuby in een envelopje gaat hij breken, en als pakketje verstuurd ben je voor 1 bijna net zo veel kwijt als voor 3 stuks bij Amazon, gewoon de .nl versie.
@KaiseRRuby in een envelopje gaat hij breken, en als pakketje verstuurd ben je voor 1 bijna net zo veel kwijt als voor 3 stuks bij Amazon, gewoon de .nl versie.
Dat wist ik dus helemaal niet, dat ze dan ook gewoon vanuit NL komen. Ongelofelijk, sommmige basic dingen zijn ook zo simpel.vaagisdenaam schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:04:
Ik heb hem bij Amazon vandaan voor de p8pro. Drie stuks hebben me 9 euro gekost zie ik.
Ik heb ook de Caseology Snap Fit erbij besteld, die schijnen ook fijn te zijn.
Ook geen krassen hier, geen screenprotector maar wel de officiële pixel case.
Maakt er hier iemand gebruik van 2 simkaarten op zijn Pixel 8 Pro? Zo ja, hoe is de accuduur?
Ik zou de blauwe P8P willen halen, maar als de accu vergelijkbaar is met de 7 Pro sla ik het toch even over..
Ik zou de blauwe P8P willen halen, maar als de accu vergelijkbaar is met de 7 Pro sla ik het toch even over..
Op wifi doet hij het wel een stukje beter uiteraard, maar bij 2 simkaarten (allebei KPN en op 4G) vind ik het goed te doen. Ik ben overigens geen zware gebruiker, maar doorgaans doe ik zeker wel 2 dagen met een accu.Knamix schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:08:
Maakt er hier iemand gebruik van 2 simkaarten op zijn Pixel 8 Pro? Zo ja, hoe is de accuduur?
Het is inmiddels bijna een maand later. Ik heb 1,5 week geleden een nieuw toestel van Google mogen ontvangen. Ingesteld zonder backup maar helaas nog steeds is de accuduur slecht. Het ligt dus in iedergeval niet aan mijn toestel specifiek.vandeven66 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 19:01:
[...]
Update over mijn accuduur probleem.
Ik heb 1,5 week geleden de telefoon gereset. Alles opnieuw geinstalleerd etc. maar helaas geen verbetering.
Nog steeds hooguit 3 uur schermtijd wanneer ik buiten de deur ben. Ook op 4G, al merk ik wel dat het iets beter is op 4G, telefoon wordt ook minder warm.
Voorbeelden:
100-39%, 1u54m sot 14u standby (50% 4G)
100-26%, 2u41m sot 14u standby (70% 4G)
100-29%, 3u2m sot 13u standby (60% 4G)
Zit er misschien toch aan te denken om een garantieclaim te gaan maken. Heeft iemand een idee hoelang zo'n reparatie duurt bij Google?
Het modem is gewoon vreselijk inefficient. Standby gaat buiten de deur gewoon met 3 a 4 procent per uur. Als ik hem gebruik 17 procent per uur op 5G.
Bijvoorbeeld vandaag:
06:50-16:12. 100 procent op 5G. 2h50m schermtijd en nog 27 procent over.
Het is nog niet eens avond.
Andere keer: 2u33m sot van 06:50-22:30. 17% over.
Met meer wifi gebruik gaat het al beter, bijvoorbeeld 10:00-0:00 3u24m sot 32% over. Of 10:00-23:30 52% 1u52m sot.
Op 4G heb ik op dit nieuwe toestel nog niet geprobeerd, zal ongetwijfeld iets beter zijn maar niet handig voor mijn gebruik (netwerkanalyse soms, speedtests)
En dan gebruik ik het toestel nog met 1 sim, idealiter doe ik dat met twee sims zoals ik dat doe bij andere toestellen.
[ Voor 3% gewijzigd door vandeven66 op 06-12-2023 16:23 ]
Wat je nog kan proberen, zelf inmiddels al meerdere belletjes in de auto kunnen doen zonder problemen en dat lukte eerder echt niet, is om de ene SIM op 5G te laten verbinden en de andere op 4G. Nu weet ik alleen niet of het voor jou gaat helpen aangezien je 2x Vodafone hebt, maar in mijn geval lijkt het beter te werken allemaal.Suugie schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:56:
[...]
Wel heb ik het idee dat de issues nu minder vaak voor komen, maar misschien let ik er nu gewoon minder op.
Het toestel doet het verder perfect en maar ik hoop wel op een update die dit fixt.
Adaptive connectivity: Off
eSIM KPN: 5G preferred network type (default for mobile data)
SIM Vodafone: 4G preferred network type (Mobile data & Switch mobile data automatically zijn beide off)
De signaal balk die ik op het scherm zie in de auto is nu ook veel stabieler, voorheen bleef het maar verspringen van 1 streepje naar 4/5 streepjes. En nu eigenlijk continue 4 / 5 streepjes.
Als het zo blijft werken als nu, dan ben ik er wel tevreden mee. Voorheen kon ik namelijk geen enkel gesprek voeren zonder om de paar minuten de persoon terug te moeten bellen

Pixel 8 feature drop: https://blog.google/produ...ature-drop-december-2023/
En Pixel december update: https://support.google.com/pixelphone/thread/247199114?hl=en
En Pixel december update: https://support.google.com/pixelphone/thread/247199114?hl=en
Iemand de december update al via OTA ontvangen?Tuktop schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:28:
Pixel 8 feature drop: https://blog.google/produ...ature-drop-december-2023/
Wat wel merk is dat de Android auto de batterij snel leeg maakt samen met waze. Als ik ze beide handmatig stop na de auto rit werkt alles perfect 6u scherm tijd met nog 46%vandeven66 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:21:
[...]
Het is inmiddels bijna een maand later. Ik heb 1,5 week geleden een nieuw toestel van Google mogen ontvangen. Ingesteld zonder backup maar helaas nog steeds is de accuduur slecht. Het ligt dus in iedergeval niet aan mijn toestel specifiek.
Het modem is gewoon vreselijk inefficient. Standby gaat buiten de deur gewoon met 3 a 4 procent per uur. Als ik hem gebruik 17 procent per uur op 5G.
Bijvoorbeeld vandaag:
06:50-16:12. 100 procent op 5G. 2h50m schermtijd en nog 27 procent over.
Het is nog niet eens avond.
Andere keer: 2u33m sot van 06:50-22:30. 17% over.
Met meer wifi gebruik gaat het al beter, bijvoorbeeld 10:00-0:00 3u24m sot 32% over. Of 10:00-23:30 52% 1u52m sot.
Op 4G heb ik op dit nieuwe toestel nog niet geprobeerd, zal ongetwijfeld iets beter zijn maar niet handig voor mijn gebruik (netwerkanalyse soms, speedtests)
En dan gebruik ik het toestel nog met 1 sim, idealiter doe ik dat met twee sims zoals ik dat doe bij andere toestellen.
"The rollout will continue over the next week in phases depending on carrier and device."Soundwork schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:16:
[...]
Iemand de december update al via OTA ontvangen?
Welke adaptor raden jullie aan om te gebruiken?
Ik heb nog die wat bij de pixel 5 zat.
De pixel 8 kan sneller laden, en heb het gevoel dat de adaptor van de pixel 5 het laden vertraagd.
De pixel 8 kan sneller laden, en heb het gevoel dat de adaptor van de pixel 5 het laden vertraagd.
Heb de ota maar gewoon geflashed. In Photos nu ook eindelijk de Memories functie, geen camera 9.2 nog helaas.Soundwork schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:16:
[...]
Iemand de december update al via OTA ontvangen?
/f/image/6tfW8P5RLfSHOtpwQ3c9MtU1.png?f=fotoalbum_large)
Ik had binnen 2 uur al een krasje zitten. Het was nauwelijks zichtbaar, enkel in vel licht als ik de telefoon nagel kantel maar toch.Tuktop schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:38:
[...]
Hier nog 100% krasvrij (geen screen protector, wel een hoesje). Ik doe de telefoon gewoon in m'n broekzak maar doe er geen sleutels oid bij uiteraard. Wel nog maar ~10 dagen in gebruik dus het kan nog komen
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik heb deze gekocht, https://www.amazon.nl/Bel...der-Samsung/dp/B0C4FYH4YMbenep schreef op woensdag 6 december 2023 @ 23:38:
Prima oplader.
Dat was indd wel wat lastig.ikdedinges schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:06:
[...]
Hoe heb je dat gedaan dan? ik kan mn pas maar aan een apparaat koppelen.
Ik heb op de Rabo app ingelogd.
Naar service
Betaalpas.
Pas gegevens.
Let op het kopiëren gaat niet volledig goed.
Ik heb het ff handmatig opgeschreven dit lange nr.
Vervolgens op de watchs de Google Pay openen en pas invoeren via de telefoon.
Op de telefoon dit nr ingevoerd.
Wel handmatig omdat bij het kopiëren niet goed ging.
En voila klaar. Het werkt.
Hopelijk heb je er wat aan. Succes.
Ben benieuwd of dit via de SNS ook zou werken.GKB schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:28:
[...]
Dat was indd wel wat lastig.
Ik heb op de Rabo app ingelogd.
Naar service
Betaalpas.
Pas gegevens.
Let op het kopiëren gaat niet volledig goed.
Ik heb het ff handmatig opgeschreven dit lange nr.
Vervolgens op de watchs de Google Pay openen en pas invoeren via de telefoon.
Op de telefoon dit nr ingevoerd.
Wel handmatig omdat bij het kopiëren niet goed ging.
En voila klaar. Het werkt.
Hopelijk heb je er wat aan. Succes.
Na bijna twee maanden in bezit van de Pixel 8 Pro ben ik zeer tevreden met de telefoon.
De foto's zijn erg goed, scherm is zeer helder en de hele gebruikservaring is zeer soepel. De accu is oké, valt me niet tegen, maar ook niet geweldig. Ik ervaar geen accu-problemen zoals sommigen op dit forum. Het scherm is nog volledig krasloos, zonder gebruik van van screen protector, wel hoesje.
Sinds zondag ook de gratis Pixel watch 2 erbij in gebruik, de praktische meerwaarde vind ik nog zeer beperkt, misschien wordt dat nog meer door de tijd heen.
De foto's zijn erg goed, scherm is zeer helder en de hele gebruikservaring is zeer soepel. De accu is oké, valt me niet tegen, maar ook niet geweldig. Ik ervaar geen accu-problemen zoals sommigen op dit forum. Het scherm is nog volledig krasloos, zonder gebruik van van screen protector, wel hoesje.
Sinds zondag ook de gratis Pixel watch 2 erbij in gebruik, de praktische meerwaarde vind ik nog zeer beperkt, misschien wordt dat nog meer door de tijd heen.
Heb de december update voor de 8 Pro handmatig geflasht via adb, maar ik zie niks van nieuwe features. Geen optie om een (bestaande) video naar de cloud te sturen om te boosten en geen weer-icoontje in mijn Klok-app. Wordt de Drop nog los van de OTA aangeboden server-side oid?
-edit-
Ik kreeg bij opstarten van de telefoon wel een scherm te zien met "je Pixel is bijgewerkt", maar toen ik zonet de telefoon wilde ontgrendelen na een tijdje stil gelegen te hebben, moest ik de pincode ingeven en stond er "pincode ingeven om update later te installeren"
-edit-
Ik kreeg bij opstarten van de telefoon wel een scherm te zien met "je Pixel is bijgewerkt", maar toen ik zonet de telefoon wilde ontgrendelen na een tijdje stil gelegen te hebben, moest ik de pincode ingeven en stond er "pincode ingeven om update later te installeren"
[ Voor 35% gewijzigd door striner op 07-12-2023 11:55 ]
En de roze gloed op het always on scherm is nu ook weg sinds de december update
Dit is, zoals bij veel Google features, server side en zal de komende tijd gestaag uitgerold worden.striner schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:44:
Heb de december update voor de 8 Pro handmatig geflasht via adb, maar ik zie niks van nieuwe features. Geen optie om een (bestaande) video naar de cloud te sturen om te boosten en geen weer-icoontje in mijn Klok-app. Wordt de Drop nog los van de OTA aangeboden server-side oid?
Om dit dus te voorkomen heb ik mn draadloze oplader op een timer gezet. (Zigbee)Jowz schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:35:
Ik gebruik aangepast opladen op mijn pixel 8, zoals ik begrijp zou de telefoon een uurtje voordat de wekker gaat dan naar 100% moeten laden om de belasting op de batterij te verminderen wanneer je de telefoon de hele nacht oplaad. Nu valt het me op dat wanneer ik snachts bijvoorbeeld om 3:00uur even wakker wordt de telefoon toch naar 100% is geladen? Is dit bij meer mensen zo of zou het door mijn draadloze oplader kunnen komen?
Hij gaat van 5 tot 7 aan. Dan is altijd mn telefoon vol zonder dat deze is overladen.
Dat doe ik al 4 jaar en mn Huawei p30 pro heeft ook nog een perfecte batterij.
Misschien heb je er wat aan.
Succes
Een 30W met PD3.0 is het beste om max snelheid te halen. En dan nog als de batterij behoorlijk leeg is. Ik had er 1 gekocht op bol.com voor 18 euro geloof ik, prima ding.benep schreef op woensdag 6 december 2023 @ 23:38:
Mag ik je vragen wat voor timer? En is deze een beetje stil?GKB schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:05:
[...]
Om dit dus te voorkomen heb ik mn draadloze oplader op een timer gezet. (Zigbee)
Hij gaat van 5 tot 7 aan. Dan is altijd mn telefoon vol zonder dat deze is overladen.
Dat doe ik al 4 jaar en mn Huawei p30 pro heeft ook nog een perfecte batterij.
Misschien heb je er wat aan.
Succes
Zelfde hier. Ook geprobeerd camera 9.2 te sideloaden, maar dan start de camera niet meer...Brad Pitt schreef op woensdag 6 december 2023 @ 23:49:
[...]
Heb de ota maar gewoon geflashed. In Photos nu ook eindelijk de Memories functie, geen camera 9.2 nog helaas.
[Afbeelding]
Er zit niets anders op dan te wachten vrees is.
Vandaag de Pixel 8 ontvangen, helaas met een defect in het scherm
. Wat me opviel is dat tijdens het afhalen van het beschermpapiertje van het scherm deze op meerdere plekken scheurde en aan het scherm geplakt bleef. Die stukken moest ik echt met m’n nagel van het scherm afkrabben. Beetje jammerlijke eerste indruk vond ik.
Hebben meer mensen zo’n ervaring gehad of ervan gehoord? Ik vraag het me af om te kunnen inschatten of ik pech heb gehad met dit exemplaar of dat het een QC issue is van Google.
Hebben meer mensen zo’n ervaring gehad of ervan gehoord? Ik vraag het me af om te kunnen inschatten of ik pech heb gehad met dit exemplaar of dat het een QC issue is van Google.
Ik heb net pixel camera 9.2.113.blablablabla als update gekregen uit de play store.Vledderos schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:39:
[...]
Zelfde hier. Ook geprobeerd camera 9.2 te sideloaden, maar dan start de camera niet meer...
Er zit niets anders op dan te wachten vrees is.
Misschien even checken of er voor jou ook updates zijn
Ik heb gisteren de pixel 8 ontvangen, en bij mij ging het beschermpapier er vlot vanaf. Het omgekeerde van wat jij beschrijft.A4553 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:38:
Vandaag de Pixel 8 ontvangen, helaas met een defect in het scherm. Wat me opviel is dat tijdens het afhalen van het beschermpapiertje van het scherm deze op meerdere plekken scheurde en aan het scherm geplakt bleef. Die stukken moest ik echt met m’n nagel van het scherm afkrabben. Beetje jammerlijke eerste indruk vond ik.
Is het wel een nieuwe? Was het doosje nog geseald ?
Ik vind de combinatie vreemd dat er een defect is aan het scherm, en het beschermpapiertje slecht los komt.
Mag ik vragen waar je gekocht hebt?
Dat is ook wat ik op unboxing fimpjes zag op YouTube, daarom verbaasde mij dat ook zo. Het was wel een nieuwe, doosje was geseald en zaten geen nergens vingerafdrukken of beschadigingen op het apparaat zelf. Vanwege die combi vermoed ik ook een productiefoutje.benep schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:08:
[...]
Ik heb gisteren de pixel 8 ontvangen, en bij mij ging het beschermpapier er vlot vanaf. Het omgekeerde van wat jij beschrijft.
Is het wel een nieuwe? Was het doosje nog geseald ?
Ik vind de combinatie vreemd dat er een defect is aan het scherm, en het beschermpapiertje slecht los komt.
Mag ik vragen waar je gekocht hebt?
Nieuw gekocht bij Belsimpel (geen tweedekans product of iets dergelijks). Zij losten het overigens heel snel en netjes op door een vervangend exemplaar te gaan sturen
Wel zo netjes dat ze hebben opgelost en er een andere onderweg is. Hopelijk een betere ervaring haha 👍A4553 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:12:
[...]
Dat is ook wat ik op unboxing fimpjes zag op YouTube, daarom verbaasde mij dat ook zo. Het was wel een nieuwe, doosje was geseald en zaten geen nergens vingerafdrukken of beschadigingen op het apparaat zelf. Vanwege die combi vermoed ik ook een productiefoutje.
Nieuw gekocht bij Belsimpel (geen tweedekans product of iets dergelijks). Zij losten het overigens heel snel en netjes op door een vervangend exemplaar te gaan sturen
Hoop ik ook! Vond het een heel erg strak, vlot toestel dat goed in de hand ligt; voor de drie minuten dat ik ‘m kon gebruiken voordat die retour ging…benep schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:16:
[...]
Wel zo netjes dat ze hebben opgelost en er een andere onderweg is. Hopelijk een betere ervaring haha 👍
Voor de Pixel 8 gebruikers: Mijn Pixel 8s ultra-wide camera / macro modus geeft veel ruis af vergeleken met de hoofd camera in laag licht. (donker buiten, kamer lamp aan).
De plaatjes die gemaakt worden lost het meeste ruis op maar als ik video's maak met de ultra wide is het ruis erg merkbaar. Hebben jullie hier ook last van?
De plaatjes die gemaakt worden lost het meeste ruis op maar als ik video's maak met de ultra wide is het ruis erg merkbaar. Hebben jullie hier ook last van?
De ultrawide sensor is een kleinere sensor dan de hoofdsensor. Hierdoor kan er minder licht opgevangen worden en kun je in situaties waar minder licht is, daar last van hebben (ruis).AviatorAnimator schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:26:
Voor de Pixel 8 gebruikers: Mijn Pixel 8s ultra-wide camera / macro modus geeft veel ruis af vergeleken met de hoofd camera in laag licht. (donker buiten, kamer lamp aan).
Ik heb de afgelopen maanden ongeveer 5 andere Android telefoons gebruikt, terwijl ik toch een iPhone gebruiker ben. In willekeurige volgorde:
- Honor Magic 5 pro
- Xiaomi mi mix fold 2
- Samsung Galaxy Fold 5
- Vivo Fold X
- OnePlus 11
Allemaal toch weer verkocht. De Pixel 8 Pro is de enige die me denk ik de iPhone laat verkopen. Camera is fijn, grotere scherm vind ik fijn. Leuk om even wat anders te hebben buiten Apple.
Weten jullie of het ook mogelijk is met oordopjes om hetzelfde te realiseren als de Apple oordopjes, dat hij zo makkelijk schakelt tussen twee toestellen?
- Honor Magic 5 pro
- Xiaomi mi mix fold 2
- Samsung Galaxy Fold 5
- Vivo Fold X
- OnePlus 11
Allemaal toch weer verkocht. De Pixel 8 Pro is de enige die me denk ik de iPhone laat verkopen. Camera is fijn, grotere scherm vind ik fijn. Leuk om even wat anders te hebben buiten Apple.
Weten jullie of het ook mogelijk is met oordopjes om hetzelfde te realiseren als de Apple oordopjes, dat hij zo makkelijk schakelt tussen twee toestellen?
Tja, Ik had een Huawei P30 Pro, en vind eigenlijk alleen de Pixel 8 Pro en misschien de Samsung S23 Pro of Ultra een waardige opvolger van de 5 jaar oude P30 pro. Dat is hem vooral gelegen aan de cameramodule, en de IP waarde, de rest kan me niet zo boeien eerlijk gezegd. Zolang het maar geen aiaiphoney is ;-). Ik geef echter nooit meer dan 500 euro uit aan een telefoon. De uiteindelijke kosten voor de Pixel 8 Pro waren met wat Black Friday voordeeltjes en een inruilwaarde van de Huawei net op de 600 euro. Das dan toch een ander bedrag dan de 1200 euro waar die normaal voor te koop staat ;-) Ik heb dus toch maar gehapt.KaiseRRuby schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:47:
De Pixel 8 Pro is de enige die me denk ik de iPhone laat verkopen.
Het enige wat me tot nog toe echt tegenvalt, is dat het ding zeker 2x zolang doet over een oplaadbeurt... erg raar. Ik weet dat de pixels traag laden vergeleken met andere flagships van nu, maar dat dat trager zou gaan dan een 5 jaar oude huawei dat had ik toch weer NIET verwacht eigenlijk.
Ik heb wat metingen zitten doen en eigenlijk alleen met een 30W lader met PD3.0 haal je de beloofde 30W waar mee is geadverteerd. Batterijduur is inderdaad ronduit slecht, maar ik verwacht wel een update die het gaat verbeteren.conhen schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:09:
[...]
Tja, Ik had een Huawei P30 Pro, en vind eigenlijk alleen de Pixel 8 Pro en misschien de Samsung S23 Pro of Ultra een waardige opvolger van de 5 jaar oude P30 pro. Dat is hem vooral gelegen aan de cameramodule, en de IP waarde, de rest kan me niet zo boeien eerlijk gezegd. Zolang het maar geen aiaiphoney is ;-). Ik geef echter nooit meer dan 500 euro uit aan een telefoon. De uiteindelijke kosten voor de Pixel 8 Pro waren met wat Black Friday voordeeltjes en een inruilwaarde van de Huawei net op de 600 euro. Das dan toch een ander bedrag dan de 1200 euro waar die normaal voor te koop staat ;-) Ik heb dus toch maar gehapt.
Het enige wat me tot nog toe echt tegenvalt, is dat het ding zeker 2x zolang doet over een oplaadbeurt... erg raar. Ik weet dat de pixels traag laden vergeleken met andere flagships van nu, maar dat dat trager zou gaan dan een 5 jaar oude huawei dat had ik toch weer NIET verwacht eigenlijk.
Goeie tip, bedankt, daar ga ik eens naar zoeken. Mijn oudere lader zal dat inderdaad wel niet PD3.0 hebben waarschijnlijk.KaiseRRuby schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:10:
[...]... eigenlijk alleen met een 30W lader met PD3.0 haal je de beloofde 30W waar mee is geadverteerd.
Ik heb gewoon deze gehaald: https://www.bol.com/nl/rn...er_item_id=40419271181000conhen schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:13:
[...]
Goeie tip, bedankt, daar ga ik eens naar zoeken. Mijn oudere lader zal dat inderdaad wel niet PD3.0 hebben waarschijnlijk.
Blijft nog steeds wel achter t.o.v. concurrenten hoor.
/f/image/3kxwriO83tQWKKaJHOo0bCCj.png?f=fotoalbum_large)
Je link werkt niet helemaalKaiseRRuby schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:17:
[...]
Ik heb gewoon deze gehaald: https://www.bol.com/nl/rn...er_item_id=40419271181000
Blijft nog steeds wel achter t.o.v. concurrenten hoor.
[Afbeelding]
ik krijg dit te zien
"Oeps er ging iets mis
Deze bestelling kunnen we nu niet ophalen, probeer de pagina te verversen"
Ik heb voor in de auto deze lader besteld nu: https://www.bol.com/nl/nl...r-zwart/9300000162672656/
En voor thuis toch maar het officiele laadblok van Google zelf.
En voor thuis toch maar het officiele laadblok van Google zelf.
Ik gebruik de originele Google 30 W lader en de telefoon vandaag vanaf 10% naar 100% opgeladen. Daar doet hij volgens prognose ruim 1 uur over en dat klopt aardig. Heel best is dat niet (zeker als je ziet hoe snel bij OnePlus geladen wordt) maar ik ben er tevreden mee. Ik heb in het verleden ook een Pixel 3a gebruikt, die deed er zelfs veel langer over om op te laden. En dat was ook met Power Delivery.KaiseRRuby schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:10:
[...]
Ik heb wat metingen zitten doen en eigenlijk alleen met een 30W lader met PD3.0 haal je de beloofde 30W waar mee is geadverteerd. Batterijduur is inderdaad ronduit slecht, maar ik verwacht wel een update die het gaat verbeteren.
De batterijduur vind ik acceptabel voor deze telefoon. Niet supergoed maar ook niet slecht. Sommige rapporteren echt een battery drain (dus na enkele uren al 70% verstoken), en dat lijkt mij toch echt een issue met of het toestel, specifieke apps of de lader die gebruikt wordt.
Het lijkt erop dat dit toestel een knal gehad heeft op de bovenkant van het doosje. Wat de barst en het "vastroesten" van de beschermcover uit de verpakking kan verklaren. Ik heb mijn toestel ook bij BelSimpel gekocht en dit toestel was gelukkig geen DOA. Goed om te lezen dat ze het voor je gaan vervangen op korte termijn. Ik ben heel tevreden over de service van deze shop, maar dat is andere discussie en ander topicA4553 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:38:
Vandaag de Pixel 8 ontvangen, helaas met een defect in het scherm. Wat me opviel is dat tijdens het afhalen van het beschermpapiertje van het scherm deze op meerdere plekken scheurde en aan het scherm geplakt bleef. Die stukken moest ik echt met m’n nagel van het scherm afkrabben. Beetje jammerlijke eerste indruk vond ik.
Video boost hier nu actief (via GMS Flags). Kan alleen op 30fps, HDR aanzetten kan wel nog gelukkig.
Kleine test video gedaan, echt snel is het niet. Nu wachten op de andere december goodies.
Kleine test video gedaan, echt snel is het niet. Nu wachten op de andere december goodies.
/f/image/5AMoxBJ24cxDFaIT4Ld8OCH6.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door Brad Pitt op 08-12-2023 21:53 ]
Dankje, dan ga ik die bestellen. Toch helft van het geld t.o.v. een originele Google lader. Wat een bedrag durven ze daar voor te vragen zeg.MarnickS schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:56:
[...]
In principe is elke lader die PPS ondersteunt en met minimaal 30W kan laden prima, dus ook die van jou. Ik vind het alleen wel een vaag merk dus ik zou eerder iets als dit nemen.
Ik heb nu de telefoon maar even aan de laptop gehangen om op te laden, laptop aan de lader.
Ik gebruik al meer dan een jaar (met mn oude P7P en nu mn P8P) een Essager 67W GaN lader. Die heeft 2 USB-C poorten en een USB-A. Ik ben er zeer tevreden over. Scheelt een boel stekkers. € 13,00 bij de bekende webshop en in vijd dagen in huis.GrazendeKoe schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:35:
[...]
Dankje, dan ga ik die bestellen. Toch helft van het geld t.o.v. een originele Google lader. Wat een bedrag durven ze daar voor te vragen zeg.
Ik heb nu de telefoon maar even aan de laptop gehangen om op te laden, laptop aan de lader.
Ah check. Deze is het:ErikKam schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:00:
[...]
Je link werkt niet helemaal
ik krijg dit te zien
"Oeps er ging iets mis
Deze bestelling kunnen we nu niet ophalen, probeer de pagina te verversen"
https://www.bol.com/nl/nl...ad/9300000142884681/?s2a=
Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires