Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:32
Heb nu de Nothing Phone 2 in bezit, maar ik neig nog steeds naar een Google Pixel 8 Pro in het blauw (kan de Nothing Phone nog terug sturen).

Heb weer wat reviews bekeken, maar de accu is erg wisselend. sommige halen tussen de 4-5 uur SOT (voor mij te weinig), maar andere reviewers halen 7 tot 8 uur SOT (wat dan weer prima is).

Enige nadeel is dat ik Dual SIM heb.

Iemand die een screenshot van zijn accu kan laten zien op 4G/5G en met name de SOT?

De Pixel 7 Pro heb ik ook in bezit gehad, maar de accu vond ik "uitermate teleurstellend".

Als het vergelijkbaar is, dan weet ik dat de Nothing Phone 2 in mijn broekzak blijft :)

[ Voor 16% gewijzigd door Knamix op 10-12-2023 20:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
SOT (van een ander) zegt echt niet zoveel. Ik vind dark themes helemaal niks dus draint de accu hier veel sneller. Morgen vrij en dan hele dag binnen dus helderheid laag en hoppa je hebt weer twee uur extra SOT. Ga je buiten wat 4K video's maken, hop daar gaat je accu.

Welke social media apps draaien allemaal op de achtergrond, hoe hoog staat je helderheid, etc. etc.

Jij haalt misschien 5u SOT, ik 7, een ander 9. Hier ook wel eens tien uur gehaald. Is dat een gemiddelde, nou nee, ook wel eens vijf. Dus tsja ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 410Gone
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-09 02:09
Ondervinden jullie ook last van reboots op de Google Pixel 8 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-09 18:05
410Gone schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:12:
Ondervinden jullie ook last van reboots op de Google Pixel 8 Pro?
Nog nooit gehad, en ik heb de mijne sinds release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 410Gone
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-09 02:09
MarnickS schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:14:
[...]

Nog nooit gehad, en ik heb de mijne sinds release.
Ok, schijnt vaker te gebeuren, heb e.e.a al gelezen op reddit, ik ben een van de gelukkigen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:32
Brad Pitt schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:58:
SOT (van een ander) zegt echt niet zoveel. Ik vind dark themes helemaal niks dus draint de accu hier veel sneller. Morgen vrij en dan hele dag binnen dus helderheid laag en hoppa je hebt weer twee uur extra SOT. Ga je buiten wat 4K video's maken, hop daar gaat je accu.

Welke social media apps draaien allemaal op de achtergrond, hoe hoog staat je helderheid, etc. etc.

Jij haalt misschien 5u SOT, ik 7, een ander 9. Hier ook wel eens tien uur gehaald. Is dat een gemiddelde, nou nee, ook wel eens vijf. Dus tsja ;)
Heel begrijpelijk, maar dan heb ik in ieder geval een indicatie :)

Ik kan talloze youtube videos kijken, maar dat zijn meestal fixed tests en binnenshuis.

Vooral het stukje DUAL sim ben ik benieuwd naar..

W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Laatst online: 30-09 08:42
Op mijn Pixel 8 (non-Pro) lijkt het alsof de klok in de statusbalk te ver naar rechts staat.

Is dit ook zo, of is dit bij design?

Edit: na een reset heb ik dit probleem kunnen verhelpen!

[ Voor 56% gewijzigd door Jeffrey87 op 11-12-2023 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Laatst online: 30-09 08:42
edit:
Goedemorgen, gaat weer lekker, heb mijzelf zitten quoten 😅

[ Voor 86% gewijzigd door Jeffrey87 op 11-12-2023 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Ik kreeg vanochtend een notification van de Pixel Tips app waar de December Feature Drop functionaliteiten in werden aangehaald. Ik zag daarin ook dat de Call Screening aangehaald werd. Ik zie echter nog niks op de officiële Google pagina vermeld dat het nu ook in NL beschikbaar zou zijn helaas. Ook kan ik het niet makkelijk testen omdat het alleen actief wordt bij onbekende nummers en ik heb (gelukkig) al lang geen spam calls meer gehad.
Video boost werd er ook in genoemd, maar is ook nog niet actief bij mij blijkbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBmOkKgBuuHmkPUl17KC-SsCRu4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oVRbu2ziZIWoi8pcJecjP20Q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:38
striner schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:44:
Ik kreeg vanochtend een notification van de Pixel Tips app waar de December Feature Drop functionaliteiten in werden aangehaald. Ik zag daarin ook dat de Call Screening aangehaald werd. Ik zie echter nog niks op de officiële Google pagina vermeld dat het nu ook in NL beschikbaar zou zijn helaas. Ook kan ik het niet makkelijk testen omdat het alleen actief wordt bij onbekende nummers en ik heb (gelukkig) al lang geen spam calls meer gehad.
Video boost werd er ook in genoemd, maar is ook nog niet actief bij mij blijkbaar.

[Afbeelding]
Hopelijk snel beschikbaar word wekelijks gebeld door vage call centers. Ergens zwerft mn nummer rond.
Android Auto en waze drainen wel ontiegelijk je batterij. Ritje van 20 min 10% eraf, accu word heel warm hopelijk lossen ze dit op in een volgende update

[ Voor 7% gewijzigd door alki op 11-12-2023 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desaf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-01-2024
Wanneer is de december update te verwachten? Meestal de eerste maandag van de maand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-09 13:09
Desaf schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:00:
Wanneer is de december update te verwachten? Meestal de eerste maandag van de maand?
Staged rollout. Je krijgt 'm wanneer je 'm krijgt en als je er niet op wilt wachten, kun je sideloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Je kan de update wel sideloaden, maar volgens mij staat dit los van de Pixel Feature Drop. Ik heb de update gesideload maar het duurde al even a) voordat ik die Pixel Tips update kreeg en b) de daadwerkelijke features beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 17:30
[...]
[Afbeelding]
https://support.google.com/assistant/answer/9118387?hl=nl

In deze landen kun je gesprekken handmatig screenen op Pixel-telefoons:
  • Australië
  • Canada
  • Frankrijk
  • Duitsland
  • Ierland
  • Italië
  • Japan
  • Spanje
  • VK
  • Verenigde Staten
Het werkt dus (nog) niet in het Nederlands. Maar blijkbaar hebben ze de help-informatie wel al beschikbaar dus wie weet komt het binnenkort.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 15:17

[Afbeelding]
Heel interessant. Benieuwd of we dat misschien in 2024 kunnen verwachten. Ze zullen hem niet voor niks vertalen naar het Nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GKB
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-09 19:39

GKB

Jowz schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:28:
[...]

Mag ik je vragen wat voor timer? En is deze een beetje stil?
Ja gewoon een stekker op zigbee protocol.
In die stekker mn oplader gestoken.
Nee ik ervaar geen herrie.

Je kan ook een digitale timer kopen die maken ook geen herrie.
En kan je ook per dag een gewenste tijd instellen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13:59
Update is binnen voor de pixel8pro

Duurde wel weer lang om te installeren

Videoboost werkt goed, alleen duurt ook erg lang voordat de video klaar is.

[ Voor 35% gewijzigd door almere op 12-12-2023 20:58 ]

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 09:31
Security update downloading 352 mb....

[ Voor 19% gewijzigd door Vroem op 12-12-2023 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jowz
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-09 13:39
Yes, pixel 8 non pro is ook aan de beurt! 347 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:56
Had nergens een update gezien maar kreeg wel een melding over videoboost. Grappig. Vraagje: ik speel wel eens een spelletje op mijn telefoon en de meldingen komen dan heel groot in beeld, kun je ergens instellen dat ik die meldingen niet of klein zie tijdens een spelletje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:30
KaiseRRuby schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:53:
Had nergens een update gezien maar kreeg wel een melding over videoboost. Grappig. Vraagje: ik speel wel eens een spelletje op mijn telefoon en de meldingen komen dan heel groot in beeld, kun je ergens instellen dat ik die meldingen niet of klein zie tijdens een spelletje?
In de Pixel gamesettings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenar95
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-09 10:47
Als ik video boost aanzet in de video instellingen, is de functie alweer uit als ik de app opnieuw opstart (of bijvoorbeeld even wissel tussen foto en video). Lijkt mij niet de bedoeling om het iedere keer handmatig voor een video aan te moeten zetten?
Blijft video boost bij jullie wel aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een 'feature', dus hoort zo (helaas).

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 17:46
Heb nu al een paar dagen het google cadeau in huis de pixel watch 2. Maar het zit nog in de doos. Heb wel de doos even open gemaakt om te kijken. De plastic bescherm laag zit nog op het horloge. Maar ik heb nog geen plannen om het te gaan gebruiken. Ik draag namelijk al jaren geen horloge meer.

Wie heeft de pixel watch 2 hier al ingebruik. En wat zijn jullie bevindingen in de trend van wat er handig aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:30
victor1701 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:31:
Heb nu al een paar dagen het google cadeau in huis de pixel watch 2. Maar het zit nog in de doos. Heb wel de doos even open gemaakt om te kijken. De plastic bescherm laag zit nog op het horloge. Maar ik heb nog geen plannen om het te gaan gebruiken. Ik draag namelijk al jaren geen horloge meer.

Wie heeft de pixel watch 2 hier al ingebruik. En wat zijn jullie bevindingen in de trend van wat er handig aan is.
Die vraag kun je beter in het Pixel Watch forum stellen 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje-bart
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 21:32
Hier nu 2 weekjes de Pixel 8 Pro in bezit. Heel veel moois maar er vallen me 3 dingen op.

1. af en toe en complete freeze in bijvoorbeeld google chrome. kan dan swipen wat ik wil maar gebeurd niets. scherm aan en uit zetten is dan de oplossing.
2. Google maps berekend de route niet. hij blijft dan maar draaien.
3. delen van live locatie in whatsapp doet het niet, blijft dan ook maar draaien en geeft dan de melding "opnieuw versturen"

verder een hele leuke telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandersmander
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:06
Ben ik bijziend of zo? Ik heb de december update binnen, maar kan met geen mogelijkheid de video boost knop vinden in de video instellingen van de Pixel 8 pro. Wordt deze ook gefaseerd uitgerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
@Sandersmander ja volgens mij worden alle Pixel Drop features los van de december update uitgerold. Ik zag op reddit dat sommige mensen kun camera deden force closen en opnieuw openen en dat dat voor hen de trigger was om Video Boost te enablen, maar dat werkte bij mij niet. Pas vanochtend had ik hem binnen, terwijl ik de update al een paar dagen geleden had gesideload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Sandersmander schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:34:
Ben ik bijziend of zo? Ik heb de december update binnen, maar kan met geen mogelijkheid de video boost knop vinden in de video instellingen van de Pixel 8 pro. Wordt deze ook gefaseerd uitgerold?
Ik zag 'm eerst ook niet, maar zojuist kreeg ik deze melding toen ik de camera opstartte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gvf5XhOvIA6rFgsi__3o43_Q9bw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XvLvftA03fALEahxnJYULvQw.png?f=fotoalbum_large

En nu staat het als optie bij de video-instellingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tuktop op 13-12-2023 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 17:46
Sandersmander schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:34:
Start je camera app op zet in de camera app op video maken ga dan naar je instellingen in de camera app en je ziet video boost functie zo staan even aanklikken en het is actief.

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:31

wootah

They see me trollin'

Heeft iemand al de webcam functionaliteit geprobeerd? Op mijn p8p gebruikt hij alleen de camera aan de achterzijde, terwijl ik dacht dat het juist de bedoeling was om de camera voor te gebruiken.
Op zich wel een grappige functie en de kwaliteit is ook een stuk beter dan de cam in m'n laptop

• Tuktop
wootah schreef op donderdag 14 december 2023 @ 00:14:
Heeft iemand al de webcam functionaliteit geprobeerd? Op mijn p8p gebruikt hij alleen de camera aan de achterzijde, terwijl ik dacht dat het juist de bedoeling was om de camera voor te gebruiken.
Op zich wel een grappige functie en de kwaliteit is ook een stuk beter dan de cam in m'n laptop
Nog niet, maar ik had wel verwacht dat het de achtercamera zou zijn, die heeft immers de beste kwaliteit en als ik de telefoon als webcam gebruik hoef ik het telefoonscherm niet te zien. Maar keuze is altijd beter natuurlijk :)

• Mishatje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-09 22:28
Bartje-bart schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:16:
Hier nu 2 weekjes de Pixel 8 Pro in bezit. Heel veel moois maar er vallen me 3 dingen op.

1. af en toe en complete freeze in bijvoorbeeld google chrome. kan dan swipen wat ik wil maar gebeurd niets. scherm aan en uit zetten is dan de oplossing.
3. delen van live locatie in whatsapp doet het niet, blijft dan ook maar draaien en geeft dan de melding "opnieuw versturen"

Van punt 1 en 2 heb ik ook vaak last van. WhatsApp locatie delen doe ik nooit dus daar geen ervaring mee.

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:08
wootah schreef op donderdag 14 december 2023 @ 00:14:
Als je op webcam klikt in je notificatie balk opent de webcam functionaliteit verder en kan je ook het beeld zien wat die doorstuurt, wat met de zoom spelen en hier kan je ook wisselelen tussen de front en back camera.

• Sannietje1985
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
@KaiseRRuby
Ik las je bericht van vrijdag over de telefoons die je de afgelopen maanden hebt gehad.
Ik heb nu de Oneplus11 en de Pixel 8 (niet pro) maar vind het lastig kiezen.
Vind de kleuren van de fotos van de OP11 mooier dan die van de pixel en fijn dat je volledige 50MP resolutie kan gebruiken (mocht ik ooit grote afdruk willen), maar bij slecht licht en fotos van mn kinderen zijn ze sneller bewogen. Daarnaast is de OP11 ook maar IP 68.
De P8 heeft een klein formaat wat ik fijn vind (kleine handen), maar traag laden. Fotos maar in 12 MP en vindt de opties van de camera wat beperkter. (de pro vind ik te duur helaas) Wel beter updatebeleid. Maar gaat een telefoon wel echt zo lang mee? ik heb natuurlijk weinig eraan wanneer de p8 sneller de geest zou geven dan het updatebeleid duurt...

Waarom heb jij niet voor de OP11 gekozen? wat beviel jou er niet aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Sannietje1985 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:51:
@KaiseRRuby
Ik las je bericht van vrijdag over de telefoons die je de afgelopen maanden hebt gehad.
Ik heb nu de Oneplus11 en de Pixel 8 (niet pro) maar vind het lastig kiezen.
Vind de kleuren van de fotos van de OP11 mooier dan die van de pixel en fijn dat je volledige 50MP resolutie kan gebruiken (mocht ik ooit grote afdruk willen), maar bij slecht licht en fotos van mn kinderen zijn ze sneller bewogen. Daarnaast is de OP11 ook maar IP 68.
De P8 heeft een klein formaat wat ik fijn vind (kleine handen), maar traag laden. Fotos maar in 12 MP en vindt de opties van de camera wat beperkter. (de pro vind ik te duur helaas) Wel beter updatebeleid. Maar gaat een telefoon wel echt zo lang mee? ik heb natuurlijk weinig eraan wanneer de p8 sneller de geest zou geven dan het updatebeleid duurt...

Waarom heb jij niet voor de OP11 gekozen? wat beviel jou er niet aan?
Hoi!

Mijn redenen:

1. De OP heeft geen draadloos laden, mijn hele omgeving is daar op ingericht.
2. Op Dxomark krijgt de Pixel een veel hoger cijfer qua camera, daar ga ik vaak een beetje op af
3. De Pixel kan plat liggen op je bureau en wiebelt dan niet
4. Ik hou van de cleane android schil, gebruik hem met een andere launcher en dat werkt fijn

• AviatorAnimator
  • Registratie: November 2019
  • Niet online
Heb nog een vraag met de camera, als ik een foto maak van een document of van een andere telefoon waarbij het scherm aan staat, zie ik op sommige text lichtstralen / schaduw rondom de text. Een afbeelding maken via Macro modus heeft dit niet.

Hebben anderen dit ook? Het probleem lijkt meer op te komen als de text uit de focus is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEf22XD6qPs__vI1JRCMN7KW8wE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eveqFe8zHjnmDOQzbM4jwhrv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sannietje1985
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
KaiseRRuby schreef op donderdag 14 december 2023 @ 20:06:
[...]

Hoi!

Mijn redenen:

1. De OP heeft geen draadloos laden, mijn hele omgeving is daar op ingericht.
2. Op Dxomark krijgt de Pixel een veel hoger cijfer qua camera, daar ga ik vaak een beetje op af
3. De Pixel kan plat liggen op je bureau en wiebelt dan niet
4. Ik hou van de cleane android schil, gebruik hem met een andere launcher en dat werkt fijn
Dank!
Ik moet zeggen dat ik de cijfers vaak niet zo veel zeggend vind. Heb al best een paar keer gehad qua camera dat iets goed zou zijn maar ik het toch tegen vond vallen.
Draadloos en plat liggen vind ik geen issue wat bij mij de doorslag geeft.
Dan ga ik nog maar een nachtje erover slapen/

Ik zal vrees ik toch een compromis moeten doen want ga voor enkel de camera niet nog extra geld uitgeven. rond de 700-750 is wel een beetje de max..dusja, dan houdt het een beetje op verder vrees ik. Ben in elk geval nog niks beters tegengekomen voor het moment. Helaas kan ik me ook niet permitteren te lang te wachten aangezien mijn huidige telefoon een probleem heeft met zijn accu/batterij en waarschijnlijk op korte termijn er mee ophoudt. Ik had onlangs al 2 weken dat hij om de haverklap uitviel. Nu lijkt hij het wel weer beter te doen, maar de vraag is voor hoe lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Sannietje1985 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:12:
[...]

Dank!
Ik moet zeggen dat ik de cijfers vaak niet zo veel zeggend vind. Heb al best een paar keer gehad qua camera dat iets goed zou zijn maar ik het toch tegen vond vallen.
Draadloos en plat liggen vind ik geen issue wat bij mij de doorslag geeft.
Dan ga ik nog maar een nachtje erover slapen/

Ik zal vrees ik toch een compromis moeten doen want ga voor enkel de camera niet nog extra geld uitgeven. rond de 700-750 is wel een beetje de max..dusja, dan houdt het een beetje op verder vrees ik. Ben in elk geval nog niks beters tegengekomen voor het moment. Helaas kan ik me ook niet permitteren te lang te wachten aangezien mijn huidige telefoon een probleem heeft met zijn accu/batterij en waarschijnlijk op korte termijn er mee ophoudt. Ik had onlangs al 2 weken dat hij om de haverklap uitviel. Nu lijkt hij het wel weer beter te doen, maar de vraag is voor hoe lang.
FYI, ik heb mijn 8 Pro voor 750 gekocht, wel tweedehands uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-09 16:44
Ligt het aan mij of is de telefoon (pro) echt veel sneller en soepeler geworden na de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13:59
Bomb-el schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:43:
Ligt het aan mij of is de telefoon (pro) echt veel sneller en soepeler geworden na de laatste update?
Ja dat idee heb ik ook.
Loopt erg soepel geen enkel probleem hier na de update 👍

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-09 19:41
Knip, hiervoor is het forum niet bedoeld.

[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 16-12-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:34

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 09:31
Als je hem invoert staat er vooralsnog alleen in de VS...

Helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Deze test werkt hier gewoon wel, schrok nogal van de plotseling maximale helderheid van het scherm waarop de test draait. Wel geestig wat je allemaal kunt checken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZuJ3aUYQknnDCmPpiwvYCHwiZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PkChReEkgYhkFvV1O2Vsxkrs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner

[Afbeelding]
Heel vreemd, maar ik kan dit nu opeens niet meer terugvinden in de Pixel Tips app, of ik ben gewoon een heel slechte zoeker. Misschien hebben ze toch de fout geconstateerd en het eruit gehaald? Blijft nog steeds vreemd dat ze de moeite hebben genomen het naar het Nederlands te vertalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04

Phydomir

Dennis

Zijn er hier andere die klachten horen dat ze slecht bereikbaar zijn (8 non-pro). Ben vandaag schijnbaar twee keer gebeld zonder dat ik daar melding van krijg. Persoon die mij belde gaf aan dat de oproep direct naar de voicemail ging. Eerste keer was ik onderweg, dus dat kan gebeuren. Tweede keer lag m'n telefoon gewoon op m'n bureau. 10 minuten later probeerde hij het weer en ging mijn telefoon gewoon over.

Eerste even hier vragen of andere toevallig zelfde soort klachten hebben voordat ik richting telecom provider ga wijzen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 20:50
Phydomir schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:37:
Zijn er hier andere die klachten horen dat ze slecht bereikbaar zijn (8 non-pro). Ben vandaag schijnbaar twee keer gebeld zonder dat ik daar melding van krijg. Persoon die mij belde gaf aan dat de oproep direct naar de voicemail ging. Eerste keer was ik onderweg, dus dat kan gebeuren. Tweede keer lag m'n telefoon gewoon op m'n bureau. 10 minuten later probeerde hij het weer en ging mijn telefoon gewoon over.

Eerste even hier vragen of andere toevallig zelfde soort klachten hebben voordat ik richting telecom provider ga wijzen.
Ik heb het issue af en toe ook. Soms fractie van seconde gaat hij over en dan gemiste oproep.
Omdat ik mijn voicemail heb uitgezet blijft de beller overgangstoon horen. Welke provider gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyschrama
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Phydomir schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:37:

Hmm, ik kreeg vanmorgen een SMS dat ik een gemiste oproep had, maar in de telefoon app is geen gemiste oproep te zien. Ik heb teruggebeld en kreeg te horen dat hij direct bij mijn voicemail uitkwam. Dit was op mijn zakelijke nummer met fysieke simkaart (KPN).
Zit de hele ochtend al op dezelfde plek met sterk 5G en Wifi signaal.

Heb wel eens vaker gehoord dat ik niet bereikbaar ben, maar dat is dan meestal op mijn privé e-sim (Vodafone).

Gaat bij mij om een Pixel 8 Pro

[ Voor 4% gewijzigd door joeyschrama op 18-12-2023 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04

Phydomir

Dennis

joeyschrama schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:08:
Hmm, ik kreeg vanmorgen een SMS dat ik een gemiste oproep had, maar in de telefoon app is geen gemiste oproep te zien. Ik heb teruggebeld en kreeg te horen dat hij direct bij mijn voicemail uitkwam. Dit was op mijn zakelijke nummer met fysieke simkaart (KPN).

Heb wel eens vaker gehoord dat ik niet bereikbaar ben, maar dat is dan meestal op mijn privé e-sim (Vodafone).
Ik heb zelfde setup. Zakelijk KPN met SIM en Vodafone e-sim. Weet eerlijk gezegd niet of het op m'n prive sim ook is omdat ik daarop zelden gebeld wordt.
Soundwork schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:06:
[...]

Ik heb het issue af en toe ook. Soms fractie van seconde gaat hij over en dan gemiste oproep.
Omdat ik mijn voicemail heb uitgezet blijft de beller overgangstoon horen. Welke provider gebruik je?
Zie bovenstaande. Maar ik heb dus niet dat ik hem hoor overgaan. Gaat niet over en ook geen gemiste oproep.

[ Voor 23% gewijzigd door Phydomir op 18-12-2023 11:19 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Phydomir schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:17:
[...]

Ik heb zelfde setup. Zakelijk KPN met SIM en Vodafone e-sim. Weet eerlijk gezegd niet of het op m'n prive sim ook is omdat ik daarop zelden gebeld wordt.

[...]

Zie bovenstaande. Maar ik heb dus niet dat ik hem hoor overgaan. Gaat niet over en ook geen gemiste oproep.
Ik heb alleen Vodafone SIM en geen e-SIM.
Maar vreemd is het zeker, lijkt dus toch een issue in het modem te zitten. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:15
Heeft hier toevallig iemand ook last van Bluetooth problemen (P8P)? (en dit toevallig ook kunnen fixen?)

Ik heb twee problemen met Bluetooth:

- Van mijn oortjes valt er de hele tijd een oortje uit (soms rechts soms links) en herstelt zich na 2 seconden.
Normaal zou je denken dat dat aan de oortjes zelf liggen, maar ik heb 0% problemen bij andere telefoons, o.a. mijn Poco F3 en de Honor Magic5 Pro die ik hiervoor had. Het gaat om de Oppo Enco Air 2.

- Problemen met verbinden van bluetooth hoofdband.
Ik heb zo'n generic bluetooth hoofdband van Ali, 2 zelfs en beide hebben ze veel moeite om te verbinden. Ik zet dat ding aan en probeer dan te verbinden op de Pixel, maar blijft dan de hele tijd op verbinden... staan, probeert het soms 3x opnieuw en nog niets. En dan ineens verbindt ie met de waarschuwing ''Probleem met verbinden, zet het apparaat opnieuw uit en aan'', maar juist met die melding is hij verbonden. Wat wel werkt is de Bluetooth uit en aan te zetten op de Pixel, dan verbindt ie gelijk. Helemaal geen problemen op andere toestellen, gebruik die hoofdband al een jaar nu ofzo (en de tweede heb ik als reserve, die is pas een maand oud maar zelfde probleem, net ander model).

Het ligt ook niet aan het toestel zelf, aangezien dit al een vervangend toestel is. Moet dus iets in de software zijn. Iemand een idee? Vooral dat probleem met mijn oortjes is heel erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:28

Ves

A gadget addicted Bounty

Soundwork schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:06:
[...]

Het is mij inderdaad opgevallen dat ik slechter/geen bereik heb op plekken waar dit met mijn Pixel 7 geen probleem was

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Ves schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:34:
[...]

Het is mij inderdaad opgevallen dat ik slechter/geen bereik heb op plekken waar dit met mijn Pixel 7 geen probleem was
Dat herken ik echter niet bij de Pixel 8.
Het bereik is hetzelfde als mijn vorige telefoon (de Motorola Edge 30 Neo).
Alleen de Motorola signaleerde altijd zodra iemand mij belde, bij de Pixel 8 is het al meerdere malen voorgekomen dat ik of geen of een gemiste oproep heb doordat deze maar een fractie van een seconde overging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Hier geen probleem met zowel telefonisch bereik (Simyo) als Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:34
Soundwork schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:44:
[...]

Dat herken ik echter niet bij de Pixel 8.
Het bereik is hetzelfde als mijn vorige telefoon (de Motorola Edge 30 Neo).
Alleen de Motorola signaleerde altijd zodra iemand mij belde, bij de Pixel 8 is het al meerdere malen voorgekomen dat ik of geen of een gemiste oproep heb doordat deze maar een fractie van een seconde overging.
Ervaar ik ook bij kpn. Andere kaartje is simpel maar daar wordt ik amper op gebeld dus ook niet echt ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Tuktop schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:38:
Hier geen probleem met zowel telefonisch bereik (Simyo) als Bluetooth.
Welk toestel heb je: Pixel 8 of Pixel 8 Pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Laatste update van de Nova launcher heeft voor mij de problemen met het niet openen van apps opgelost, wat een verademing!
Visueel glitcht er wel nog iets volgens mij, zie aan de linkerkant heel snel de app drawer flitsen, maar het werkt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Soundwork schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:16:
[...]

Welk toestel heb je: Pixel 8 of Pixel 8 Pro?
Ah sorry, Pixel 8 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
joeyschrama schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:08:
[...]

Gaat bij mij om een Pixel 8 Pro
Zie mijn ander post, en google eens op connectivity modem problems.
Bekend probleem bij de Pixel toestellen.

Ik maak dit dagelijks mee helaas. Ook tijdens het bellen vaak slecht bereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C6DL
Bartje-bart schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:16:

Hier ook freeze, maar dan van het homescreen. Scherm uit en aan en ik kan weer swipen
Wellicht is Nova de oorzaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
C6DL schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:31:
Hier ook freeze, maar dan van het homescreen. Scherm uit en aan en ik kan weer swipen
Neem aan dat je Nova beta draait (heb dit nog niet meegemaakt) want de stable is no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvdw
  • Laatst online: 24-09 10:37
Als ik alle opmerkingen lees over de Pixel 8 (Pro) dan zie ik toch een constante in slechte ontvangst (modem) en vaak povere batterijduur.

Is dit wat de meesten onder jullie ervaren? Ik plan een nieuwe smartphone te kopen na de lancering van de Samsung S24. Hoewel ik goede ervaringen heb met Samsung en nog steeds de laatste nieuwe OneUI ontvang op mijn huidig toestel, denk ik dat een nieuwe Samsung weer meer van hetzelfde is qua gebruikerservaring. Een Pixel is toch net weer wat anders, maar ik vrees dat de gebreken frustrerend kan worden...

De reden voor de aanschaf van een nieuwe is dat ik gewoonlijk mijn smartphone doorgeef aan mijn vrouw en die is echt toe aan een nieuwe. Ik game niet, maar reis veel en dan is een goede camera (naast een volwaardige systeemcamera) altijd handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
janvdw schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:19:
Als ik alle opmerkingen lees over de Pixel 8 (Pro) dan zie ik toch een constante in slechte ontvangst (modem) en vaak povere batterijduur.

Is dit wat de meesten onder jullie ervaren? Ik plan een nieuwe smartphone te kopen na de lancering van de Samsung S24. Hoewel ik goede ervaringen heb met Samsung en nog steeds de laatste nieuwe OneUI ontvang op mijn huidig toestel, denk ik dat een nieuwe Samsung weer meer van hetzelfde is qua gebruikerservaring. Een Pixel is toch net weer wat anders, maar ik vrees dat de gebreken frustrerend kan worden...

De reden voor de aanschaf van een nieuwe is dat ik gewoonlijk mijn smartphone doorgeef aan mijn vrouw en die is echt toe aan een nieuwe. Ik game niet, maar reis veel en dan is een goede camera (naast een volwaardige systeemcamera) altijd handig.
Slechte batterij kan ik niet zeggen, na wat finetunen van de apps die op de achtergrond draaien gaat het een stuk beter. Maar dit had ik ook met mn vorige telefoon.
En ik kan je vertellen ik zit heel veel op mn telefoon de hele dag en als ik savonds naar bed ga heb ik meestal nog tussen de 30 en 40% over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb de P8 nu een maandje of wat en heb geen issue met slechte ontvangst. Batterij is wel matig, maar verder vind ik het een hele fijne telefoon en een waanzinnig fijne camera. Van mij krijgt hij een 7.5. Gewoon heel prima. Geen supertop-telefoon.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:50

Hier p8p nergens last van kwa bereik merk ik niet ergens geen verbinding te hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:48
Hier ook een Pixel 8 Pro, en ondervind geen problemen met ontvangst en accuduur. Ik ben geen mobiel gamer en gebruik mijn mobiel de hele dag door voor wat apps en internet. Af en toe een foto schieten en eind van de dag vaak 40% of meer over, dus voor mij prima. Dat je vaak problemen leest is wel logisch, mensen met problemen melden dat ook vaak. Mensen die geen problemen hebben melden dat minder.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 30-09 10:28
Hier ook geen problemen. Eerst wees ik deze telefoon al af op basis van wat reviews die achteraf gezien wel heel kritisch bleken. Alles leek op een gegeven moment middelmatig, van accu tot processor.

Ik kom dan wel van een prehistorische mobiel (Huawei mate 20 pro), maar heb echt niets te klagen. Laadtijd is prima, doe er gerust een hele dag mee (ook met 10 uur schermtijd, streamingdiensten, browsen en sociale media) en gebruik 'm veelvuldig en al die review-issues zijn voor mij totaal geen probleem.

Camera is top voor smartphone begrippen, UI en apps zijn vlot en allround gewoon een hele fijne telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:59
Ik zal ook maar even chimen. Ik heb in dit topic zelfs gezegd dat ik een P8P zou overwegen als ze die problemen eens oploste. Inmiddels gebruik al een maand lang met plezier een P8P. Alleen tijdens de november update had ik last van fingerprintsensor die niet altijd wilde detecteren dat er een vinger op zat als het scherm op always on stond.

Al het andere is mij heel erg meegevallen. So much so dat dit een iphone like experience of android is. Batterij prima. Ontvangst prima. Bluetooth geen problemen. Scrollen is smooth....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Hier ook geen problemen met zowel ontvangst als batterij. Ik haal doorgaans 36 uur maar laad sowieso elke avond op en ik eindig de dag meestal rond de 50%. 48 moet ook haalbaar zijn als het nodig is, bij een beetje opletten met gebruik. Ik gebruik geen batterij-besparende opties.

[ Voor 13% gewijzigd door Tuktop op 20-12-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
C6DL schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:31:
[...]

Ik heb ook freezes, gebruik Total Launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Sinds de laatste update denk ik, heb ik nogal eens problemen met de Google app. Je krijgt deze (nieuwsoverzicht) standaard te zien wanneer je naar rechts swiped vanaf het startscherm. Wanneer je dan weer naar links swiped ga je weer terug naar het startscherm. Scroll je echter wat door de nieuws artikelen, dan is de kans groot dat je op een gegeven moment niet meer naar links kunt swipen. Je kunt het wel doen, maar er gebeurt niets. Vanaf de bodem omhoog swipen werkt wel.

Komt dit bekend voor?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Atomsk schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:14:
Sinds de laatste update denk ik, heb ik nogal eens problemen met de Google app. Je krijgt deze (nieuwsoverzicht) standaard te zien wanneer je naar rechts swiped vanaf het startscherm. Wanneer je dan weer naar links swiped ga je weer terug naar het startscherm. Scroll je echter wat door de nieuws artikelen, dan is de kans groot dat je op een gegeven moment niet meer naar links kunt swipen. Je kunt het wel doen, maar er gebeurt niets. Vanaf de bodem omhoog swipen werkt wel.

Komt dit bekend voor?
Ik kan ook helemaal onderaan (tot aan de knop 'Meer artikelen') nog naar links swipen om terug te gaan naar het startscherm. Alleen als ik daadwerkelijk op 'Meer artikelen' klik niet meer, maar dat vind ik wel logisch want dan zit je een scherm dieper de app in als het ware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Limbeckx schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:03:
Ik zal ook maar even chimen. Ik heb in dit topic zelfs gezegd dat ik een P8P zou overwegen als ze die problemen eens oploste. Inmiddels gebruik al een maand lang met plezier een P8P. Alleen tijdens de november update had ik last van fingerprintsensor die niet altijd wilde detecteren dat er een vinger op zat als het scherm op always on stond.

Al het andere is mij heel erg meegevallen. So much so dat dit een iphone like experience of android is. Batterij prima. Ontvangst prima. Bluetooth geen problemen. Scrollen is smooth....
Idd komende van 10 jaar IOS is dit voor mij ook de "iPhone van de Androïde" erg tevreden mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-09 22:14

Ik heb de P8 nu 2 weken in gebruik en batterij duur valt goed mee vind ik, meestal 'savonds 30% over en ik gebruik de pixel wel redelijk veel.

Ik woon in België aan de grens met Nederland, en zit bij Proximus. Al jaren geen connectie problemen terwijl m'n partner een andere provider heeft en zij heel het huis rond moet moet gaan voor ontvangst.
Het zal dus wel niet altijd modem gebonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianald
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05-2024
https://support.google.co...518/pixel-8-battery-drain
Ik crosspost m'n vraag aan de Google community ook even hier, wellicht zijn er hier nog tips te halen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
2 simkaarten hier, de E sim is redelijk goed bereikbaar.
De fysieke simkaart vaker niet dan wel.
Bellers krijgen vaak de voicemail

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:27
C6DL schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:58:
2 simkaarten hier, de E sim is redelijk goed bereikbaar.
De fysieke simkaart vaker niet dan wel.
Bellers krijgen vaak de voicemail
2 simkaarten van de zelfde provider? :)

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:41
christianald schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:05:
https://support.google.co...518/pixel-8-battery-drain
Ik crosspost m'n vraag aan de Google community ook even hier, wellicht zijn er hier nog tips te halen :-)
Het is lastig om je vraag te beantwoorden, omdat batterijgebruik nogal afhangt van wat je doet met je P8, met welke apps, welke schermhelderheid, etc. Wat geeft je telefoon aan over het batterijgebruik in Instellingen -> Batterij?
Specifiek voor de Pixels is dat ze veel energie gebruiken op 5G, met name als er niet zo'n goede ontvangst is. In Nederland is 4G nauwelijks trager dan 5G, dus het is sowieso een goed idee om 5G uit te zetten.

[ Voor 0% gewijzigd door M!chiel op 21-12-2023 15:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C6DL
Microburst schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:56:
[...]

2 simkaarten van de zelfde provider? :)
Nee tmobile en simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crytex
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-09 18:03
Aangezien de pixel 6a bij mij een ramp was.
Lift to wake werkte niet bij uit broekzak halen. Zeer irritant zeker met vingerafdruk dat maar werkt met scherm aan.
Ook was de connectie niet super woon in België. Ook android auto viel soms uit.

Nu heb ik S23 opzich content van, maar een pixel software matig is aangenamer. Zijn die problemen opgelost met de pixel 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Crytex schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:03:
Aangezien de pixel 6a bij mij een ramp was.
Lift to wake werkte niet bij uit broekzak halen. Zeer irritant zeker met vingerafdruk dat maar werkt met scherm aan.
Ook was de connectie niet super woon in België. Ook android auto viel soms uit.

Nu heb ik S23 opzich content van, maar een pixel software matig is aangenamer. Zijn die problemen opgelost met de pixel 8?
Uitvallen van (draadloos) Android auto heb ik wel, echter weet ik niet of dat een Pixel probleem is of de brakke software van Skoda. :P
Andere dingen herken ik niet.

Eens met Samsung versus Pixel wat software betreft. Samsung vond ik echt een zooi met alle apps diensten etc. Hardware van Samsung is wel echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Ben sinds een paar weken eigenaar van de Pixel 8. Ik vind de UI soms wel wat haperend overkomen zeg. Dit zie ik met naar rechts swipen naar mijn agenda bijvoorbeeld. Loopt net niet helemaal soepel. Zou toch niet mogen met zo'n telefoon.

Ervaren meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Laatst online: 10:47
@GrazendeKoe in sommige apps is het scrollen niet soepel inderdaad, geldt ook voor mijn 8 Pro. Meen begrepen te hebben dat dit een software probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Voor de mensen met unlocked bootloader, probeer eens Sultan kernel. Soepel galore én betere accuduur (idle, met scherm aan maakt het allemaal geen verschil) 👍🏼

[ Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 25-12-2023 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
maniac2003 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:43:
@GrazendeKoe in sommige apps is het scrollen niet soepel inderdaad, geldt ook voor mijn 8 Pro. Meen begrepen te hebben dat dit een software probleem is.
Aha, vond het al opmerkelijk. Ook in de Foto's applicatie, wanneer je door het overzicht heen scrollt, is verschrikkelijk. Kun jij dat beamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:01
GrazendeKoe schreef op woensdag 27 december 2023 @ 06:45:
[...]
Aha, vond het al opmerkelijk. Ook in de Foto's applicatie, wanneer je door het overzicht heen scrollt, is verschrikkelijk. Kun jij dat beamen?
Nee, dat gaat hier echt super soepel met full resolution en smooth display aan.

Ik merk overigens sowieso weinig van niet soepel scrollen. Kan zijn dat ik de apps waar jullie het merken gewoon niet gebruik natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 27-12-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
[...]

Gaat hier erg soepel. Zie wel dat de thumbnails nog niet geladen zijn als je erg snel scrollt maar die verschijnen binnen een paar tienden van een seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Laatst online: 10:47
[...]

Google Photos gaat hier ook grotendeels soepel. Soms een hikje, vaak omdat de thumbnails dan worden gerenderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 18:05
Hier ongeveer een maand de Pixel 8. Ik zie veel mensen met minder fijne ervaringen met de batterij, maar bij mij is dit helemaal niet het geval, gelukkig maar.

Wat bij nu wel jammer is sinds een paar dagen of sinds de grote eerste firmware update, is dat de bluetooth verbinding gewoon wegvalt en terugkomt. Ik merk het op twee manieren.

In de hands-free functie van mijn wagen: "Pixel 8 is verbonden met Bluetooth" komt constant om de enkele minuten op het scherm van mijn wagen. Wat dus betekent dat de verbinding net ook weg was. De P8 hangt via USB aan de wagen en zo gebruik ik Android Auto en beluister ik ook muziek. Geen idee of de brakke bluetooth verbinding ook zorgt dat een telefoongesprek wegvalt - of dat dit dan via dezelfde USB kabel loopt (?). Ik hoop op het laatste.

Met mijn (semi)smartwatch, een Amazfit GTS 4 Mini. Waar die voorheen relatief probleemloos werkte, verliest de "Notify for Amazfit" voor de Zepp app nu soms verbinding met de smartwatch. Dit kon ik voorlopig verhelpen door alleen de stock app te gebruiken (Zepp), maar met minder customizing. Ik vind het wel jammer dat ik met een Pixel toestel op een recentere versie van Android juist MINDER kan instellen dan op een Chinese phone van 4 jaar terug. Ik kon bijvoorbeeld de notificatie die aanwezig moet blijven, onzichtbaar maken op de ouder smartphone, zonder dat de app werd afgesloten.

Ik hoop dat Google snel een oplossing voor vindt voor Bluetooth, ik snap niet dat een vier jaar oude €275 Xiaomi Mi 9T Pro op Android 11 (!) probleemloos werkte in de wagen en met dezelfde smartwatch, maar een 2023 flagship toestel van Google zélf met de laatste hard & software.... voorlopig minder.

Ik lees dat sommige met dezelfde Bluetooth problemen, zich opgaven voor de beta updates en zo de laatste Bluetooth systeem app konden installeren, verbetering zagen. Maar geen idee of je Beta tester kan worden en alleen intekenen op Bluetooth update? En kan je dan nog vlot terug naar de gewone "stabiele" Bluetooth die iedereen heeft, mochten er andere problemen opduiken.

Iemand een andere oplossing voor de instabiele Bluetooth? Ik zit op versie 14-10862217.
Idem om een app draaiende te houden in de achtergrond op een Pixel 8.

[ Voor 16% gewijzigd door Mlazurro op 28-12-2023 18:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 20:11
Heb de Pixel 8 net gehaald voor 215 euro bij Belsimpel in combinatie met een abbo. Inclusief Pixel buds pro was dit een te goede deal. Zal hier updaten hoe alles verloopt.

• KaiseRRuby
Heb gisteren de Caseology screenprotector geinstalleerd. De installatie gaat super makkelijk, ook met de bijgeleverde mal waar je de protector altijd goed kan plakken. De protector lijkt echter wel iets te smal, hij heeft zwarte randen en je merkt dat het eigenlijk een millimeter breder had moeten zijn. Dat vind ik minder fijn.

Ik gebruik de Pixel nu een paar weken en vind het een fijne telefoon. Vind het wel jammer dat een third party launcher er vrijwel altijd haperingen zijn en dat je merkt dat de processor soms bij games echt zijn best moet doen.

Ook bij Reddit gaat het met haperingen. Denk dat ik ergens komend jaar de Pixel Fold nog eens probeer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 20:11
Ik kom van een OnePlus Nord en in vergelijking met die telefoon is de Pixel 8 een frisse wind. Blijkbaar een frisse wind die ik nodig had.

De Pixel voelt premium in de hand en haptic feedback is uitstekend. Ik zet deze altijd uit, maar neig er naar deze aan te laten. Voelt lekker.

De camera is niet te vergelijken met de OnePlus. Prachtige foto's worden er gemaakt met de Pixel 8.

De processor doet voor mij prima zijn werk. Heb geen haperingen bij alle bekende social media apps en browsen gaat ook vloeiend.

Batterij update volgt nog. Vandaag prima de dag mee door.

Nu is het tijd om alle snufjes van de camera te ontdekken en dan zal ik nog eens een update doen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:30
Ook een positieve ervaring zoals diegene hierboven. Van een Pixel 7 Pro naar een Pixel 8 (non pro) gegaan. Nadat ik de 7a van mijn had vastgehouden wilde in heel graag een compactere Pixel. Pas half dagje mee kunnen spelen.

Formaat is erg fijn. Ik kan bijna alles met een hand bedienen. Verder niet echt heel anders dan de P7P, maar daar was ik verder ook erg over te spreken.

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianald
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05-2024
Sinds gisteren (30-12) merk ik dat een aantal apps plots crasht en dan gelijk een paar keer achter elkaar. Bij mijn weten heb ik niets veranderd in de instellingen o.i.d.
Het valt me het meest op bij de Chrome app.

Meer mensen met dit probleem?
Ik heb de apps die het doen al gedwongen gestopt en de cache gewist.

Edit: het lijkt vooral Chrome te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door christianald op 31-12-2023 09:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
Prima Geekbench 6 snelheid met de custom kernel.
Telefoon wordt beter en beter :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vi2PBiLCiH8kJCBpBi4njMwCXXw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lgr5g1HKfHYrkIqm2lKSHoOs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
christianald schreef op zondag 31 december 2023 @ 07:46:
Sinds gisteren (30-12) merk ik dat een aantal apps plots crasht en dan gelijk een paar keer achter elkaar. Bij mijn weten heb ik niets veranderd in de instellingen o.i.d.
Het valt me het meest op bij de Chrome app.

Meer mensen met dit probleem?
Ik heb de apps die het doen al gedwongen gestopt en de cache gewist.

Edit: het lijkt vooral Chrome te zijn.
Ja bij mij chrome ook, maar dat heeft zich op magische wijze na 2 dagen opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Brad Pitt schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 00:27:
Prima Geekbench 6 snelheid met de custom kernel.
Telefoon wordt beter en beter :)[Afbeelding]
Leuk om te zien, toch weer wat sneller dan stock (zojuist gedraaid: 1704 single-core en 4171 multi-core).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:54
Sinds gister de Pixel 8 in gebruik. Ik kom van een Pixel 7. Het viel me op dat de gegevens overzetten voor het eerst draadloos kon, wat de overstap weer wat gemakkelijker maakte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tuktop schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 01:24:
[...]
Leuk om te zien, toch weer wat sneller dan stock (zojuist gedraaid: 1704 single-core en 4171 multi-core).
Plus de idle drain is met nog geen 0.5 procent per uur ook geweldig (op Wifi). Dit was bij mij op stock echt hoger.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9721nICTbddWkO6lZEmQJc5etw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sIR5AcEA9ncx1bJRTPcAlgK0.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 23 ... 42 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires