Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-09 13:09
Brad Pitt schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:25:
[...]

Plus de idle drain is met nog geen 0.5 procent per uur ook geweldig (op Wifi). Dit was bij mij op stock echt hoger.
[Afbeelding]
Heel netjes ja! Ik duik niet te diep in battery stats maar denk dat het hier wel iets meer dan 4% overnight is ja :)
Er staat me zo'n 6-8% bij, maar zal eens een keertje proberen op te letten.

Is het trouwens al eens voorgekomen dat Google bij de stock kernel dergelijke optimalisatie overneemt waardoor het dichterbij jou stats kan komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
Tuktop schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:33:
[...]
Is het trouwens al eens voorgekomen dat Google bij de stock kernel dergelijke optimalisatie overneemt waardoor het dichterbij jou stats kan komen?
Geen idee, dit is m'n tweede pixel en de eerste nooit unlocked (vanwege ontbreken van TWRP). Maar vind het rommelen toch te leuk dus de P8Pro toch maar unlocked en nu beetje met dit soort dingen spelen :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenLeafBird
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-09 13:40
Mag ik vragen waarom je voor die specifieke kernel bent gegaan @Brad Pitt ? Op XDA is een (bescheiden) scala van kernels te vinden, maar ik vind de documentatie vaak maar magertjes in wat het biedt. De meeste zijn "Stable kernel for battery life and performance with some additional features"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
GoldenLeafBird schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 19:53:
Mag ik vragen waarom je voor die specifieke kernel bent gegaan @Brad Pitt ? Op XDA is een (bescheiden) scala van kernels te vinden, maar ik vind de documentatie vaak maar magertjes in wat het biedt. De meeste zijn "Stable kernel for battery life and performance with some additional features"...
Omdat je bij deze verity niet hoeft te disablen en daardoor wéér je hele device moet wipen. Daar had ik echt geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

dimmak schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:52:
Sinds gister de Pixel 8 in gebruik. Ik kom van een Pixel 7. Het viel me op dat de gegevens overzetten voor het eerst draadloos kon, wat de overstap weer wat gemakkelijker maakte. :)
Hoe bevalt de overstap? Merk je veel verschil kwa werking? Twijfel momenteel tussen de 7a en 8. :?

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 11:29
Harmen schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:30:
[...]

Hoe bevalt de overstap? Merk je veel verschil kwa werking? Twijfel momenteel tussen de 7a en 8. :?
Perfect. Qua vormfactor weer iets handzamer en qua werking weer wat smoother en wat extra features t.o.v. de 7 (vooral op AI gebied).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:38
alki schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 00:50:
[...]

Ja bij mij chrome ook, maar dat heeft zich op magische wijze na 2 dagen opgelost
ja heb ik ook wel eens gehad.
Niet de afgelopen dagen maar in de afgelopen maanden een keer dat crhome bleef crachen wat je ook deed.
De oplossing was inderdaad gewoon niks doen en later nog een keer proberen en dan loste het zichzelf vanzelf op.
Blijft gek en vervelend maar gelukkig loste het zich zelf op

Zelf ben ik er achter gekomen dat mijn groot hoek camera niet meer scherp kan stellen.
Alle fotos die er mee gemaakt worden zijn wazig (direct al als je hem op de groot hoek lens zet.
Het viel me het eerste op bij foto's van dichtbij. zodra de telefoon overschakelde naar de andere lens was alles onscherp en moet ik mijn telefoon van het onderwerp weg halen en opnieuw laten focussen met de andere lens en dan op iets grotere afstand de foto maken.
Ik ga maar eens contact op nemen met Belsimpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
@Brad Pitt zijn wel flinke scores idd! Laatste keer dat ik met custom kernels bezig was was op een nexus. Had mezelf beloofd met mijn stap terug naar Android niet meer te gaan rommelen maar het kriebelt nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
-TheNose- schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:09:
@Brad Pitt zijn wel flinke scores idd! Laatste keer dat ik met custom kernels bezig was was op een nexus. Had mezelf beloofd met mijn stap terug naar Android niet meer te gaan rommelen maar het kriebelt nu wel.
Hahah, exact hetzelfde gevoel hier! Inderdaad voor het laatst met m'n Nexus 5/5P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06:39
Nieuwe jan update staat weer klaar voor de pixel 8 pro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1QtkGF4QpbwrtcgZ7uX1jiFsED4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CBcm6KJlaLTDXadAMHjIJ4Kl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door almere op 03-01-2024 21:40 ]

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 07:47
Mijn P8Pro is besteld! Gezien de 7 jaar updates wil ik vanaf het begin zo goed mogelijk voor de batterij zorgen. Wie duwt me in de richting van wat best practices en tips & tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunaticNL
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 14:56
Hey Allen, ik loop tegen een 3tal dingen aan. En ben benieuwd of jullie dit ook hebben, of verholpen hebben.

1. Als ik een wekker in stel, dan krijg ik een notificatie 2u, 30 min, 15 min vantevoren en ook naar mijn smartwatch (garmin descent MK2).
Die mij vervolgens al vroeger dan de wekker wakker maken.

2. Ik heb bij instellingen gevonden dat je kan zeggen laad op als het % onder 20% is, tot 80-90% batterij.
Echter laad hij veel verder door, zonder te stoppen.

3. Als ik de telefoon wordt gebruikt voor android auto (draadloos), en ik heb de telefoon in mijn broekzak.
Dan wordt deze toch best wel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunaticNL
-

[ Voor 100% gewijzigd door lunaticNL op 04-01-2024 11:58 . Reden: niet relevant ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
lunaticNL schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:28:
[...]
Je hebt als je zoekt op batterij bij instellingen wel ergens de optie (samsung s22 heeft dat ook), alleen heb ik de functie zelf wel aangevinkt. Echter nog niet goed zien werken.
Battery saver =/= charge limit.

Stoppen met laden bij ingesteld percentage kan alleen met hulpmiddelen, niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:17
Adaptive charging is het enige wat standaard meekomt en je helpt de batterijduur te verlengen (zeggen ze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunaticNL
Brad Pitt schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:46:
[...]

Battery saver =/= charge limit.
Dit heb ik ingesteld, maar daar doet die niets mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
lunaticNL schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:31:
[...]

Dit heb ik ingesteld, maar daar doet die niets mee
Er is geen charge limit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
echo 85 > /sys/devices/platform/google,charger/charge_stop_level

En je telefoon stopt met laden op 85% :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Als je wilt gaan rooten enz, dan wel ja. Maar zo out of the box is er niets naast adaptive charging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:34
alki schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 00:50:
[...]

Ja bij mij chrome ook, maar dat heeft zich op magische wijze na 2 dagen opgelost
Heb ik ook al een aantal malen ervaren. Na een dag doet Chrome het ineens weer. Een echte oplossing lijkt er niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 20:11
bangsat schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 21:51:
Ik kom van een OnePlus Nord en in vergelijking met die telefoon is de Pixel 8 een frisse wind. Blijkbaar een frisse wind die ik nodig had.

De Pixel voelt premium in de hand en haptic feedback is uitstekend. Ik zet deze altijd uit, maar neig er naar deze aan te laten. Voelt lekker.

De camera is niet te vergelijken met de OnePlus. Prachtige foto's worden er gemaakt met de Pixel 8.

De processor doet voor mij prima zijn werk. Heb geen haperingen bij alle bekende social media apps en browsen gaat ook vloeiend.

Batterij update volgt nog. Vandaag prima de dag mee door.

Nu is het tijd om alle snufjes van de camera te ontdekken en dan zal ik nog eens een update doen hier.
De Pixel 8 bevalt uitstekend. Zoals eerder vermeld geen haperingen of andere zaken die de plezier kunnen drukken.

De batterij is voor mijn gebruik meer dan prima. Kom er de hele dag mee door en de overgebleven procenten per avond verschilt van 20 tot 30%.

Foto's maken met dit toestel blijf ik geweldig vinden. De foto's hebben een natuurlijke kleur en zijn zeer scherp. Ik vind de foto's mooier dan de s23 die me vriendin heeft.

Ik heb wel een nieuwjaarsresolutie en dat is minder op me telefoon zitten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:03
bangsat schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:17:
[...]
Ik heb wel een nieuwjaarsresolutie en dat is minder op me telefoon zitten.
offtopic:
:+ er op zitten is wel erg effectief om niet op het scherm te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Laatst online: 27-09 15:28
Nu ik na jaren verplichte Samsung werktelefoons een eigen mag kiezen overweeg ik de Pixel 8. Weet iemand hoe het staat met de 5g battery drain? Is dat al aangepakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Er!k schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:19:
Nu ik na jaren verplichte Samsung werktelefoons een eigen mag kiezen overweeg ik de Pixel 8. Weet iemand hoe het staat met de 5g battery drain? Is dat al aangepakt?
Problemen met het modem komen uit de hardware. Als het in jouw situatie niet goed presteert dan gaat dat niet verbeteren.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:31
Brad Pitt schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:37:
[...]

Geen idee, dit is m'n tweede pixel en de eerste nooit unlocked (vanwege ontbreken van TWRP). Maar vind het rommelen toch te leuk dus de P8Pro toch maar unlocked en nu beetje met dit soort dingen spelen :)
Dat rommelen hou ik ook van. Zodra er custom roms uitkomen weet ik zeker dat ik ook voor de bijl ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 14:12

conhen

Anti-Wappie

Meer mensen hier bij wie de Google foto app crasht zodra je de Magic eraser aanroept?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikKam
Er!k schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:19:
Ik kan al die verhalen dus helemaal niet begrijpen.
Of het moet echt heel zo erg locatie gebonden zijn.

Bijvoorbeeld vandaag. Vanochtend tond 7.00 van de de lader gehaald.
Gewoon een "normale dag" eens een webpagina bezoeken, eens een document doenloaden.
Een hotspot aan gezet om VPN naar de zaak te leggen.
En ik zit nu nog op 65% van de batterij.
Ik leg hem niet elke avond aan de lader.
Soms sla ik een nacht over en leg ik hem de volgende dag overdag eens een keer aan de lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
ErikKam schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:10:
[...]

Bijvoorbeeld vandaag. Vanochtend tond 7.00 van de de lader gehaald.
Gewoon een "normale dag" eens een webpagina bezoeken, eens een document doenloaden.
Een hotspot aan gezet om VPN naar de zaak te leggen.
En ik zit nu nog op 65% van de batterij.
Ik leg hem niet elke avond aan de lader.
Soms sla ik een nacht over en leg ik hem de volgende dag overdag eens een keer aan de lader.
Hier ook hoor, mijn Pixel doet het allemaal heel goed, geen klachten over de batterij. Vergeet hem daardoor wel vaker op te laden. Mijn mijn oude iPhone vergat ik dat niet want die was dan gewoon dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 15:02

spaceboy

Op grote hoogte

Ik vind dat het vooral wisselend is. Al gaat het de laatste weken wel beter voor mijn gevoel. Mijn Pixel 8 gebruik ik ook echt niet veel (af en toe Wordfeud, af en toe een foto, af en toe een 2FA check, af en toe Whatsapp/Signal) en normaalgesproken doe ik er 2 volle dagen mee. Maar soms is hij na 1 dag al op 30%. Maar al met al toptelefoontje.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

ErikKam schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:10:
[...]

En ik snap die reactie dan weer niet: modem is letterlijk het enige stuk hardware aan een telefoon waarvan de prestatie locatiegebonden is. Duh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:26
Op WiFi werkt het toestel stel top, maar zodra de modem zijn ding doet op 4G/5G keldert je accu.

Het is een onwijs mooi toestel en ik wil het ook graag proberen, maar met de Pixel 7 Pro haalde ik max 4 uur schermtijd.

Aangezien dezelfde modem wordt gebruikt zal het niet beter geworden zijn.

Ik gebruik ook twee simkaarten (privé en werk), dus dat is een recept voor slechte accuduur op een Pixel nu.

Battery tests op YouTube zou ik met een korreltje zout nemen aangezien ze het alleen op WiFi testen zonder simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Knamix schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:06:
Op WiFi werkt het toestel stel top, maar zodra de modem zijn ding doet op 4G/5G keldert je accu.

Het is een onwijs mooi toestel en ik wil het ook graag proberen, maar met de Pixel 7 Pro haalde ik max 4 uur schermtijd.

Aangezien dezelfde modem wordt gebruikt zal het niet beter geworden zijn.

Ik gebruik ook twee simkaarten (privé en werk), dus dat is een recept voor slechte accuduur op een Pixel nu.

Battery tests op YouTube zou ik met een korreltje zout nemen aangezien ze het alleen op WiFi testen zonder simkaart.
Dat 'kelderen' heb ik hier geen last van. Maar woon in omgeving Utrecht en gebruik 4G dus prima ontvangst, speelt waarschijnlijk ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 11:41
Sinds gisteren werkt mn google wallet niet meer. Wilde betalen gisteren toen gaf ie de melding te snel weggehaald, gelukkig mocht ik later terugkomen in de friture haha
Ik dacht zal wel aan t apparaat liggen, maar net bij de lunch weigert ie weer.

reboot van de telefoon heeft iig geholpen

[ Voor 8% gewijzigd door alki op 10-01-2024 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
KaiseRRuby schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:24:
[...]

Dat rommelen hou ik ook van. Zodra er custom roms uitkomen weet ik zeker dat ik ook voor de bijl ga.
Dat zal snel gaan gebeuren, Evolution X is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Tuktop schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:14:
[...]

Dat 'kelderen' heb ik hier geen last van. Maar woon in omgeving Utrecht en gebruik 4G dus prima ontvangst, speelt waarschijnlijk ook mee.
Maar wat is dan je gebruikstijd en schermtijd op 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Knamix schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:50:
[...]

Maar wat is dan je gebruikstijd en schermtijd op 4G?
Ik zit nooit gehele dagen op 4G want heb thuis, op m'n werk (2 locaties), bij vrienden en op reis (ik werk 1/3 van het jaar als digital nomad) WiFi. De keren dat wifi per ongeluk uitstond merkte ik wel verschil in batterijduur maar er was geen sprake van een keldering.

Ik zal 'for science' morgenochtend wifi uitzetten. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Tuktop schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:00:
[...]

Ik zit nooit gehele dagen op 4G want heb thuis, op m'n werk (2 locaties), bij vrienden en op reis (ik werk 1/3 van het jaar als digital nomad) WiFi. De keren dat wifi per ongeluk uitstond merkte ik wel verschil in batterijduur maar er was geen sprake van een keldering.

Ik zal 'for science' morgenochtend wifi uitzetten. Ben benieuwd.
Zou fijn zijn! Ik doe namelijk vaak dingen op me telefoon voor werk en dat is ook op plekken waar geen wifi is (bijv navigatie).

Ook heb ik twee simkaarten in mijn toestel.

Ter vergelijking:

Met mijn huidige toestel (nothing phone 2) heb ik nu 3.5 uur schermtijd en 50% over. Dit is op 4G (beide simkaarten).

- anderhalf uur Google maps
- half uur YouTube
- 3 kwartier bellen
- 2.5 uur Google Chrome
-1 uur hotspot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb vooral het probleem dat wanneer ik schakel van WiFi naar 4G de verbinding soms compleet weg is? (Pixel P8). Voor de rest top telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Heb Evolution X 8.2 draaien, mochten mensen er wat over willen weten - roep maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:31

Rubman

Retarded or just overjoyed!

@KaiseRRuby Heel veel custom roms gedraaid op onder ander HTC's en de eerdere Oneplus telefoons.

Maar vraag mij oprecht af wat nu nog de meerwaarde is van een custom op een telefoon als de P8 Pro?

Zijn dingen als batterij, etc verbeterd of andere zaken beter? En hoe zit het met bank apps, want was altijd wat gedoe om dit werkend te krijgen als je root toegang had gekregen en de telefoon "niet meer veilig" is.

[ Voor 22% gewijzigd door Rubman op 11-01-2024 10:57 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Rubman schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:57:
@KaiseRRuby Heel veel custom roms gedraaid op onder ander HTC's en de eerdere Oneplus telefoons.

Maar vraag mij oprecht af wat nu nog de meerwaarde is van een custom op een telefoon als de P8 Pro?

Zijn dingen als batterij, etc verbeterd of andere zaken beter? En hoe zit het met bank apps, want was altijd wat gedoe om dit werkend te krijgen als je root toegang had gekregen en de telefoon "niet meer veilig" is.
Wilde wel graag iets meer aan te passen hebben, qua statusbar, AOD, etc. Verder vond ik de telefoon stock een beetje laggy, dat wilde ik gewoon eens proberen.

Van die kleine dingen zijn wel fijn, klok verwijderen uit statusbar, die rare pill verwijderen, etc, etc. Het werkt ook wel sneller overigens vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Rubman schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:57:

Accuduur gaat aanzienlijk omhoog en je kan onder Google's spionage infrastructuur uitkomen. Enige wat je praktisch inlevert is contactloos betalen (want Google Pay). Bank apps werken gewoon.

Ik heb dit hier uitgeschreven over de P7: Google Pixel 7, 128GB opslag Zwart review door nst6ldr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
nst6ldr schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:48:
[...]

Accuduur gaat aanzienlijk omhoog en je kan onder Google's spionage infrastructuur uitkomen. Enige wat je praktisch inlevert is contactloos betalen (want Google Pay). Bank apps werken gewoon.

Ik heb dit hier uitgeschreven over de P7: Google Pixel 7, 128GB opslag Zwart review door nst6ldr
Google Pay werkt gewoon op Evolution. Dat spoofen enzo is allemaal prima voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Knamix schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:22:
[...]

Zou fijn zijn! Ik doe namelijk vaak dingen op me telefoon voor werk en dat is ook op plekken waar geen wifi is (bijv navigatie).

Ook heb ik twee simkaarten in mijn toestel.

Ter vergelijking:

Met mijn huidige toestel (nothing phone 2) heb ik nu 3.5 uur schermtijd en 50% over. Dit is op 4G (beide simkaarten).

- anderhalf uur Google maps
- half uur YouTube
- 3 kwartier bellen
- 2.5 uur Google Chrome
-1 uur hotspot
Vandaag getest, na een volledige dag (15 uur) op 4G, 3 uur schermtijd en nog 40% over. Tevens hele dag verbonden met een PW2. Net niet de stats die je met de NP2 haalt, maar in mijn geval kan ik zeker niet spreken van een slechte batterijduur met de P8P zonder WiFi.

Overigens is de batterijduur wel beter met voornamelijk WiFi, maar dat wisten we al :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tuktop op 11-01-2024 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Tuktop schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 23:50:
[...]

Vandaag getest, na een volledige dag (15 uur) op 4G, 3 uur schermtijd en nog 40% over. Tevens hele dag verbonden met een PW2. Net niet de stats die je met de NP2 haalt, maar in mijn geval kan ik zeker niet spreken van een slechte batterijduur met de P8P zonder WiFi.

Overigens is de batterijduur wel beter met voornamelijk WiFi, maar dat wisten we al :)
Dat klinkt eigenlijk wel goed! Ik ga er nog even over nadenken, maar ik stel het erg op prijs dat je het heb getest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenLeafBird
Toen ik m'n Pixel 8 net had was de batterijduur eigenlijk ondermaats, maar inmiddels is dat bijgetrokken en heb ik er geen omkijken meer naar. Ik weet niet of dat door softwareupdates komt, of doordat de telefoon moest "leren", maar ik ben wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianald
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05-2024
GoldenLeafBird schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:00:
Toen ik m'n Pixel 8 net had was de batterijduur eigenlijk ondermaats, maar inmiddels is dat bijgetrokken en heb ik er geen omkijken meer naar. Ik weet niet of dat door softwareupdates komt, of doordat de telefoon moest "leren", maar ik ben wel tevreden.
Ben wel benieuwd wat je ondermaats en 'geen omkijken meer naar' vindt :)
Heb mezelf er inmiddels bij neergelegd dat de batterij niet fantastisch is, maar zo lang ik er de dag mee doorkom zonder constant met een oplader rond te lopen is het inderdaad prima.
Enige wat me nog altijd stoort is de idle drain als ik mijn telefoon op flight mode + extreme batterijbesparing (zonder extra exceptions) heb staan, dan heb ik alsnog 9-10% drain in 8 uur tijd.
Ik dacht heel even na de januari update dat het een stuk beter was, maar dat lijkt nu toch weer niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenLeafBird
christianald schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:10:
[...]

Ben wel benieuwd wat je ondermaats en 'geen omkijken meer naar' vindt :)
Heb mezelf er inmiddels bij neergelegd dat de batterij niet fantastisch is, maar zo lang ik er de dag mee doorkom zonder constant met een oplader rond te lopen is het inderdaad prima.
Enige wat me nog altijd stoort is de idle drain als ik mijn telefoon op flight mode + extreme batterijbesparing (zonder extra exceptions) heb staan, dan heb ik alsnog 9-10% drain in 8 uur tijd.
Ik dacht heel even na de januari update dat het een stuk beter was, maar dat lijkt nu toch weer niet zo.
Ondermaats was dat ik de dag niet doorkwam zonder tussentijds bij te laden en me constant zorgen te maken om m'n resterende accuduur. Vooral als ik op pad ging was de idle drain zo hoog dat ik dat niet fijn vond omdat je dan, zonder echt gebruik, ineens met 40% stond.

Inmiddels hoef ik er voor m'n gevoel niet meer naar om te kijken. Een dag kom ik door zonder problemen, en ik hoef niet speciaal op te laden om de deur uit te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJZjpnQtkTuApB0blSjM8_TOs_I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QogKp827MFNVQvGpCStpIdm5.png?f=fotoalbum_large

Vind het echt gaaf hoe deze roms zijn ontwikkeld. Gewoon een OTA update en changelog in de beschrijving. Update terwijl je de telefoon gewoon gebruikt. Gaaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-09 18:05
KaiseRRuby schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:25:
[Afbeelding]

Vind het echt gaaf hoe deze roms zijn ontwikkeld. Gewoon een OTA update en changelog in de beschrijving. Update terwijl je de telefoon gewoon gebruikt. Gaaf.
Ik heb tot een jaar of 3 geleden heel veel custom roms gedraaid (oa Evolution X), maar heb er nu toch echt geen zin meer in. Ja, meestal werken de OTA's super goed, maar soms zit er een update tussen waardoor je telefoon onbruikbaar is en je eerst weer moet prutsen om het werkend te krijgen. Dat vind ik in principe prima, maar soms heb je daar geen tijd voor en dan heb je je telefoon gewoon nodig.

Grotere updates vond ik ook een probleem (bijv. straks naar Android 15), want dan moet alsnog je hele telefoon leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
MarnickS schreef op zondag 14 januari 2024 @ 15:31:
[...]

Ik heb tot een jaar of 3 geleden heel veel custom roms gedraaid (oa Evolution X), maar heb er nu toch echt geen zin meer in. Ja, meestal werken de OTA's super goed, maar soms zit er een update tussen waardoor je telefoon onbruikbaar is en je eerst weer moet prutsen om het werkend te krijgen. Dat vind ik in principe prima, maar soms heb je daar geen tijd voor en dan heb je je telefoon gewoon nodig.

Grotere updates vond ik ook een probleem (bijv. straks naar Android 15), want dan moet alsnog je hele telefoon leeg.
Dat begrijp ik heel goed, ik denk soms ook wel: 'waarom begin ik er weer aan', maar achteraf vind ik het toch leuk. Ook net die kleine extraatjes die je telefoon nét wat fijner in gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
MarnickS schreef op zondag 14 januari 2024 @ 15:31:
Ook dat is niet altijd meer nodig.

Zeker op een Pixel vind ik een custom ROM erg fijn. Google's Pixel OS heeft nog altijd best veel functies niet die wel in custom ROMS en ook in de skins van o.a. Samsung, Xiaomi en Oppo beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ik kan het niet echt op internet vinden, maar welke features zijn niet beschikbaar in Nederland?

Het enige wat ik kan vinden is "call screening", maar wellicht zijn er veel meer dingen die (nog) niet werken in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
Ik heb ondertussen ook een kleine week mijn P8Pro en ben toch wel tevreden. Vooral op WiFi momenteel, maar toch tussen de 4u30 en 5u45 schermtijd en dan 's avonds nog rond de 25-35%.

Ik ben all the way Pixel gegaan, dus een Pixel Watch 2, Pixel Buds Pro en een Pixel Stand er bij. En zeker hoe de telefoon, het horloge en de stand samenwerken is echt wel héél leuk.

Het enige wat me momenteel stoort is dat je bij het unlocken (cijfercombinatie, met je gezicht of je vinger) je nog extra moet bevestigen voor hij verder gaat. Als ik wat Google dan vrees ik dat ik daar mee moet leren leven, of zijn er mensen hier die leuke tips hebben? Het custom roms pad ga ik niet meer op, een telefoon moet voor mij 24/7 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
codemann schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:59:
Het enige wat me momenteel stoort is dat je bij het unlocken (cijfercombinatie, met je gezicht of je vinger) je nog extra moet bevestigen voor hij verder gaat. Als ik wat Google dan vrees ik dat ik daar mee moet leren leven, of zijn er mensen hier die leuke tips hebben? Het custom roms pad ga ik niet meer op, een telefoon moet voor mij 24/7 werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYEK6oXn8xst3fWjTIsT0UQfeGI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GtxKKwwNmUaLAIqTgvu0DFtI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 15-01-2024 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
codemann schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:59:
Als je een beetje dieper de instellingen induikt, kun je bij face unlock instellen dat ie het lockscreen overslaat. Bij fingerprint zie ik trouwens geen lockscreen na de verificatie, ik ga direct de telefoon in.

Na de pincode invoeren moet ik nog wel op 'enter' drukken maar daarna ga ik ook direct de telefoon in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codemann
Ik voel me dom... Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 18:54
Tuktop schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:07:
[...]

Als je een beetje dieper de instellingen induikt, kun je bij face unlock instellen dat ie het lockscreen overslaat. Bij fingerprint zie ik trouwens geen lockscreen na de verificatie, ik ga direct de telefoon in.

Na de pincode invoeren moet ik nog wel op 'enter' drukken maar daarna ga ik ook direct de telefoon in.
Is er een manier om die enter over te slaan? Bij mijn werk telefoon (Samsung) kan dat.

Wellicht kijk ik niet goed maar in de instellingen kan ik het niet vinden.

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
xtreme_lunatic schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:46:
[...]
Is er een manier om die enter over te slaan? Bij mijn werk telefoon (Samsung) kan dat.

Wellicht kijk ik niet goed maar in de instellingen kan ik het niet vinden.
Langere pin code gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 18:54
Brad Pitt schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:52:
[...]

Werkt! Thx!

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Brad Pitt schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:52:
[...]

Welkom bij tips van Pitt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knamix
Stoute schoenen aangetrokken en zojuist de Pixel 8 Pro 256GB in het zwart besteld. Wilde liever de Bay Blue, maar de visor is ook blauwig wat ik dan minder vind.

De zwarte stond voor 915 te koop als Outlet model.

Enige wat het kan maken of kraken voor mij is de accuduur met 2 simkaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomb-el
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-09 16:44
Ik wilde eigenlijk mijn pixel watch 2 verkopen die ik kreeg bij de aanschaf van mijn 8 pro. Ik ben hem echter toch gaan gebruiken, omdat ik er te weinig voor kreeg op marktplaats. En ik moet zeggen, de watch is echt fantastisch! Paar slimme settings (wifi uit en turn wrist to active uit) en hij gaat zeker anderhalve dag mee, met screen always on. Het is echt een pareltje, de sensoren en statistieken zijn echt bizar en je hebt echt geen idee dat je een horloge om hebt, zo licht is het horloge en zo fijn is het bandje. Hij laadt ook nog eens heel snel op echt mooi om te zien, dat laatste was ik vooraf wat huiverig voor. Bovendien is de combinatie met de pixel echt waanzinnig. Ik ben echt aangenaam verrast, mijn beste gadget in jaren! Einde bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baronal
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-09 23:55
Knamix schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:57:
Stoute schoenen aangetrokken en zojuist de Pixel 8 Pro 256GB in het zwart besteld. Wilde liever de Bay Blue, maar de visor is ook blauwig wat ik dan minder vind.

De zwarte stond voor 915 te koop als Outlet model.

Enige wat het kan maken of kraken voor mij is de accuduur met 2 simkaarten.
Mijn zoon heeft een outlet Pixel 7a bij BS aangeschaft. De eerste retour vanwege een SIM-lock (zou er niet op zitten, zat er toch op!), de tweede vanwege een hitte-probleem (en daardoor bizar snel lege accu).

Had dus ook weinig vertrouwen voor een outlet Pixel Pro 256Mb voor EUR 821. Maar heb hem nu al een paar dagen en lijkt gewoon helemaal OK te zijn. Dus hoop dat jij evenveel geluk hebt.

Lang getwijfeld tussen 7a, 8 en 8 pro. Die laatste valt niet tegen, al zijn die AI-functies in NL (nog) wat beperkt. Telelens is een mooie aanvulling en doet het aanzienlijk beter dan verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Bomb-el schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:06:
[...]Paar slimme settings (wifi uit en turn wrist to active uit) en hij gaat zeker anderhalve dag mee, met screen always on.[...]
Ik heb alles aanstaan wat maar kan en ik haal nog steeds 30 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Caelorum schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:18:
[...]

Ik heb alles aanstaan wat maar kan en ik haal nog steeds 30 uur.
Dat is helemaal spectaculair! ik haalde dan rond de 24 uur. Welke schermhelderheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Bomb-el schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:47:
[...]
Dat is helemaal spectaculair! ik haalde dan rond de 24 uur. Welke schermhelderheid?
Weet ik het, automatisch, standaard, zoiets. Helder genoeg :D Ik heb de eerste dag gewoon alles aangeknikkerd dat ik kon vinden aan opties en ook features in fitbit en het werkt gewoon prima. Nu krijg ik ook weer niet de hele dag door appjes, dus dat zal ook wel schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
baronal schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:15:
[...]

Mijn zoon heeft een outlet Pixel 7a bij BS aangeschaft. De eerste retour vanwege een SIM-lock (zou er niet op zitten, zat er toch op!), de tweede vanwege een hitte-probleem (en daardoor bizar snel lege accu).

Had dus ook weinig vertrouwen voor een outlet Pixel Pro 256Mb voor EUR 821. Maar heb hem nu al een paar dagen en lijkt gewoon helemaal OK te zijn. Dus hoop dat jij evenveel geluk hebt.

Lang getwijfeld tussen 7a, 8 en 8 pro. Die laatste valt niet tegen, al zijn die AI-functies in NL (nog) wat beperkt. Telelens is een mooie aanvulling en doet het aanzienlijk beter dan verwacht!
We gaan het zien! En anders gaat het toestel gewoon retour :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Bomb-el schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:47:
[...]

Ja zou nog even kunnen checken bij de Play Store op je PW2, dan helemaal naar beneden scrollen, knop Apps beheren. Daar stonden bij mij 25 updates klaar die for some reason niet automatisch werden geüpdatet. Daarna hield de batterij het wat langer vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codemann
Bomb-el schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:06:
Ik wilde eigenlijk mijn pixel watch 2 verkopen die ik kreeg bij de aanschaf van mijn 8 pro. Ik ben hem echter toch gaan gebruiken, omdat ik er te weinig voor kreeg op marktplaats. En ik moet zeggen, de watch is echt fantastisch! Paar slimme settings (wifi uit en turn wrist to active uit) en hij gaat zeker anderhalve dag mee, met screen always on. Het is echt een pareltje, de sensoren en statistieken zijn echt bizar en je hebt echt geen idee dat je een horloge om hebt, zo licht is het horloge en zo fijn is het bandje. Hij laadt ook nog eens heel snel op echt mooi om te zien, dat laatste was ik vooraf wat huiverig voor. Bovendien is de combinatie met de pixel echt waanzinnig. Ik ben echt aangenaam verrast, mijn beste gadget in jaren! Einde bericht :)
Werkt ook allemaal heel leuk samen met de Pixel Stand die op mijn nachtkastje staat. Net ingesteld dat wanneer hij na 21u en voor 7u op laden gaat, dat dan de bedtijdstand (en niet storen) automatisch aan gaan. En dat zou dan ook zo moeten gaan voor zowel de watch en de phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomb-el
Tuktop schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:12:
[...]

Ja zou nog even kunnen checken bij de Play Store op je PW2, dan helemaal naar beneden scrollen, knop Apps beheren. Daar stonden bij mij 25 updates klaar die for some reason niet automatisch werden geüpdatet. Daarna hield de batterij het wat langer vol.
Ik zie die knop nergens. Heb je wellicht een screenshot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Bomb-el schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:24:
[...]

Ik zie die knop nergens. Heb je wellicht een screenshot?
Ja, maar die is niet zo spannend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_x4S4kUSokrzLxYba1qoFoEDlU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tM07Ye4Aqpg8GK0AFU6i0b5B.png?f=user_large

Voor de duidelijkheid, op je PW2 ga je naar de Play Store app en dan scroll je helemaal naar beneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomb-el
Tuktop schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:48:
[...]

Ja, maar die is niet zo spannend:
[Afbeelding]

Voor de duidelijkheid, op je PW2 ga je naar de Play Store app en dan scroll je helemaal naar beneden.
Ah thanks! Ik keek op mijn telefoon onder watch - playstore 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenLeafBird
Mijn Pixel 8 gaat helaas retour. Ik heb sinds een paar dagen dat er een paarse streep over het scherm loopt van boven tot onder. Het lijkt echt hardwarematig want het treed op met de kou, en wil nog wel eens knipperen als ik op bepaalde plekken op het scherm duw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinuspw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-02 08:50
Hm, ik dacht dat ik er uit was na dat mijn OnePlus Nord (1) toch wel gebreken begint te vertonen: Het wordt de Google Pixel 8. Helaas denk ik toch maar dat ik verder ga zoeken, na dat ik hier de ervaringen lees over een slecht modem en batterijverbruik.

Vond de Pixel 8 vooral interessant omdat hij niet zo groot is en niet de bloatware van bijvoorbeeld Samsung S23 heeft,
Iemand tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuktop
rinuspw schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:33:
Hm, ik dacht dat ik er uit was na dat mijn OnePlus Nord (1) toch wel gebreken begint te vertonen: Het wordt de Google Pixel 8. Helaas denk ik toch maar dat ik verder ga zoeken, na dat ik hier de ervaringen lees over een slecht modem en batterijverbruik.

Vond de Pixel 8 vooral interessant omdat hij niet zo groot is en niet de bloatware van bijvoorbeeld Samsung S23 heeft,
Iemand tips?
We hebben geen idee wat je zoekt, de enige aanwijzing is 'niet zo groot' en 'geen bloatware'.
Ga naar de Pricewatch en vul wat parameters in die bij je wensen passen, zou ik zeggen. Of lees de BBG's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07:58

Iemand tips?
Er is niet zo veel keus in kleine toestellen. Problemen van de Pixel 8 vallen in de praktijk wel mee hoor. Alleen als je veel op 5G zit in gebieden waar je niet zo'n best bereik hebt zou ik een Pixel afraden. Je kunt nog naar de Zenfone 9 of 10 kijken, maar het updatebeleid van Asus is niet om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -TheNose-

Iemand tips?
Gewoon de Pixel halen, snap niks van die slecht bereik en slechte batterij claims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fascinerend
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 30-09 11:31
-TheNose- schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:06:
[...]

Gewoon de Pixel halen, snap niks van die slecht bereik en slechte batterij claims.
Hier ook niet. Altijd goed bereik en meer dan prima batterijduur op de p8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix

Iemand tips?
Genoeg "kleine" telefoons die prima zijn zoals de Zenfone 10 van Asus of de Xperia 5V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-09 12:49
M!chiel schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:58:
[...]
Alleen als je veel op 5G zit in gebieden waar je niet zo'n best bereik hebt zou ik een Pixel afraden.
Hier ook wel flink meer battery drain als ik op mijn werk niet op wifi zit maar op slechte 5G. Duidelijk slecht omdat zelfs telefoongesprekken vaak amper goed gingen. Telkens kraakgeluiden en mensen die mij maar slecht konden horen. Bellen via wifi heeft dat wel goed opgelost bij mij.

Ik weet het fijne er verder ook niet zo van, maar zou het dan helpen om in mijn huidige configuratie (Ben 5G + Pixel 8) te kijken of het op 4G (een stuk) beter gaat? Of maakt het tussen 4G en 5G niets uit qua bereik en battery drain?

Als ik op antennekaart.nl kijk zie ik wel dat voor 4G veel meer frequenties beschikbaar zijn dan voor 5G op de Odido masten bij mij in de buurt.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 11% gewijzigd door EdwinB op 17-01-2024 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07:58
EdwinB schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:59:
[...]

Hier ook wel flink meer battery drain als ik op mijn werk niet op wifi zit maar op slechte 5G. Duidelijk slecht omdat zelfs telefoongesprekken vaak amper goed gingen. Telkens kraakgeluiden en mensen die mij maar slecht konden horen. Bellen via wifi heeft dat wel goed opgelost bij mij.

Ik weet het fijne er verder ook niet zo van, maar zou het dan helpen om in mijn huidige configuratie (Ben 5G + Pixel 8) te kijken of het op 4G (een stuk) beter gaat? Of maakt het tussen 4G en 5G niets uit qua bereik en battery drain?

Als ik op antennekaart.nl kijk zie ik wel dat voor 4G veel meer frequenties beschikbaar zijn dan voor 5G op de Odido masten bij mij in de buurt.
***members only***
4G zou ik zeker doen in jouw geval. Is ook nauwelijks langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
Fascinerend schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:28:
[...]

Hier ook niet. Altijd goed bereik en meer dan prima batterijduur op de p8.
Hier ook geen probleem. Vandaag bijna hele dag wel wifi gehad. Behalve 2x half uur rijden.
Verder ongeveer 45 minuten gebeld, wat gebrowsed, 40 minuten YouTube filmpjes.
Schermtijd 4 uur

Vanochtend om 7uur van de lader.
En dan nog 60% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Gsm bereik is echt bar slecht, vaak 1 of helemaal geen streepje ontvangst. Zowel op mijn esim als fysieke sim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
C6DL schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:14:
Gsm bereik is echt bar slecht, vaak 1 of helemaal geen streepje ontvangst. Zowel op mijn esim als fysieke sim
Gek ik heb met de pixel een stuk beter bereik dan met de s21 die ik hiervoor gebruikt heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:50

Klippy

Still Game

Iemand tips?
Ik kom ook van de OnePlus Nord af en nu een Pixel 8 vanaf de lancering.
Totaal geen spijt van, is een goede vervanger. Ik zou zeggen gewoon doen :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
Op Wi-Fi is het in ieder geval top. Vandaag een hele dag thuis gewerkt, alleen 's avonds een wandeling gemaakt waar ik geen Wi-Fi had. Zit nu op 7u40 schermtijd en nog 50% over.

Heb met de nieuwe GSM ook wel een nieuwe no-social-media-app policy ingevoerd en minder notificatie apps zoals nieuws apps die je de hele dag storen. Een goede RSS feed app voor het nieuws en een browser als ik toch op de socials wil. Wat is mijn telefoon een pak rustiger geworden! 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
Kunnen agenda items uit je Microsoft 365 kalender ook getoond worden op je lock screen, aangezien ik in het Microsoft ecosysteem zit? In Google Agenda wordt alles al samen getoond, maar ik zie geen agenda items op mijn lock screen...

Ik ben er zeker van dat ik ooit agenda items heb gezien daar, en aangezien ik geen Google Agenda gebruik moeten dat er wel van mijn Microsoft account zijn geweest?

Heb ik iets kapot getweaked? Ik vind het even niet 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Op wifi doet de Pixel het toch aardig goed. Wel beter dan mijn Nothing Phone 2 die ook erg goed was.

Met de Nothing Phone verlies ik zo gemiddeld 7-8% per nacht en met de Pixel 8 Pro verloor ik 3%.

Maargoed.. belangrijkste is hoe de accu op 4G is natuurlijk :)

Vanmiddag maar even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Mijn laatste Android was een Galaxy Nexus of Nexus 5 (welke recenter is weet ik niet meer) en daarna naar iPhone toen Apple nog niet full hipster was. Van mijn iPhone 12 pro naar de P8P gegaan en vind het echt een verademing tov Apple nu. iPhones zijn erg goed hoor, maar de walled garden van hun ecosysteem geeft steeds minder vrijheid. Zelfs op mijn MacBook is dat zo (kan freeform niet eens verwijderen bijv).

Door mijn Pixel ga ik mijn MacBook Pro M1 nu ook verkopen en ga weer terug naar mijn roots: Linux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Kleine update over de batterij nerds (waaronder ik).

Dit is een nieuw ingestelde toestel, dus het kan nog beter worden.

Toestel van de lader gehaald om 23:00 gisteravond.

20 minuten YouTube videos/shorts gekeken.

Half 7 bed uit en het toestel zat op 95%.

Onderweg naar werk even een stop gemaakt bij de AH (ondergronds dus geen bereik) en 40 minuten in de auto gezeten.

Aankomst werk stond het op 92%.

Tussentijds nog wat belletjes gepleegd van 45 minuten totaal en Google maps gebruikt (22 minuten, maar wel gebruik gemaakt van een offline map).

Tussendoor de camera getest, muziek via Spotify afgespeeld, whatsapp en gemaild via de Outlook app.

Nu op kantoor met 74% over (wifi) en een schermtijd van 1 uur en 50 minuten.

Het is vooral nog op wifi, maar ik had veel erger verwacht :)

Toch wat negatieve puntjes:

- Fingerprint sensor is toch erg inconsistent en traag. 6/10x werkt het niet en het is een stuk trager dan op de Nothing Phone 2

- het bereik is goed, maar wel slechter dan de anything Phone 2. Bij de ondergrondse AH had ik met mijn Nothing Phone bereik en de Pixel 8 Pro weer niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Knamix op 18-01-2024 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Knamix schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:57:
- Fingerprint sensor is toch erg inconsistent en traag. 6/10x werkt het niet en het is een stuk trager dan op de Nothing Phone 2
Hmm, dit is wel vreemd. Het duurt hier ongeveer 1/10 seconde (misschien 2/10). En het gaat ook wel echt praktisch altijd goed. Misschien proberen dezelfde vinger nogmaals te registreren, en dan wat meer gekke hoeken van je vinger pakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Ik ben best tevreden voor de eerste dag met 2 simkaarten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igm6z-AuyhoaukPdicU0TU_WuXE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kGomxH6PtqOqCDn1n4btEObG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRf1SrembsCZDFw0Rmw5g6x1fvY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wa8Aw4kBcujwOlTWRqv3FpQM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Knamix op 18-01-2024 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Tuktop schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:20:
[...]

Hmm, dit is wel vreemd. Het duurt hier ongeveer 1/10 seconde (misschien 2/10). En het gaat ook wel echt praktisch altijd goed. Misschien proberen dezelfde vinger nogmaals te registreren, en dan wat meer gekke hoeken van je vinger pakken?
Zal het zo even proberen. Ik heb wel een glazen screen protector er op, maar touch sensivity is wel ingeschakeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Knamix schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:37:
[...]

Zal het zo even proberen. Ik heb wel een glazen screen protector er op, maar touch sensivity is wel ingeschakeld..
Ahja dat zou wel een verschil kunnen zijn, ik heb geen screen protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:27
Na dik 2 jaar de P6 gebruikt te hebben inmiddels een paar dagen in bezit van een P8. Prima telefoon, fijn formaat (vond de 6 eigenlijk te groot).
Verschil met de 6 is niet bijster groot, die werkte voor mij ook nog prima, maar kon via het werk een andere telefoon uitzoeken.
Face unlock is werk super, alleen jammer genoeg niet met slecht licht, hierdoor werkt de vingerafdruk ook niet helemaal lekker omdat de telefoon wel probeert te unlocken met de camera. Qua batterij nog niet echt kunnen testen, haalde 6uur sot met de 6 zonder gamen, op wifi. De 8 zal wellicht een uurtje iets langer zijn, maar een verbetering zoals de SD8 gen 2 of de iPhones zit er helaas niet in.
2 jaar volhouden, en hopen (wellicht uitgestelde teleurstelling) dat de dan nieuwe soc met betere modem en minpunten van de Tensors verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 18:05
Ik heb nu al een tijd het irritant probleem waar ik soms geen melding krijg van mensen die mij bellen. Geen notificatie, niets. Ik kom alleen te weten dat ze mij wilden bereiken door de "gemiste oproep" notificatie die ik dan wel weer krijg, eventueel met een voicemail bericht.

Wifi calling staat uit. 4G calling staat aan. 2G stond uit (recommeded van Pixel) DND staat uiteraard niet aan, geluid staat wel aan. Geen geblokkeerde contacten - daarnet was het een klant die mij voor het eerst belde.

Voorkeursnetwerk staat wel op 4G. En hier goede 4G verbinding.

Best irritant. En online vind ik nog mensen met dit probleem. Maar geen oplossing. Alleen "stuur feedback naar Google" of "er is misschien een oplossing in de volgende beta" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Mlazurro schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:17:
Ik heb nu al een tijd het irritant probleem waar ik soms geen melding krijg van mensen die mij bellen. Geen notificatie, niets. Ik kom alleen te weten dat ze mij wilden bereiken door de "gemiste oproep" notificatie die ik dan wel weer krijg, eventueel met een voicemail bericht.

Wifi calling staat uit. 4G calling staat aan. 2G stond uit (recommeded van Pixel) DND staat uiteraard niet aan, geluid staat wel aan. Geen geblokkeerde contacten - daarnet was het een klant die mij voor het eerst belde.

Voorkeursnetwerk staat wel op 4G. En hier goede 4G verbinding.

Best irritant. En online vind ik nog mensen met dit probleem. Maar geen oplossing. Alleen "stuur feedback naar Google" of "er is misschien een oplossing in de volgende beta" ...
Ik heb het ook heel soms, maar dat is dan altijd te verklaren doordat het een spam-belletje bleek te zijn, automatisch geblokkeerd door de telefoon. Dus dat zal het bij jou niet zijn.

Het feit dat je wel een notificatie krijgt voor de gemiste oproep geeft aan dat het belletje je telefoon wel daadwerkelijk bereikt, dus het probleem zal denk ik niet aan de netwerkkant liggen.

Irritant hoor, en geen idee hoe zoiets opgelost kan worden. Heb je al wel the usual suspects geprobeerd zoals cache van de Telefoon-app legen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 14:55
Ik vroeg me af welke cases iedereen hier gebruikt en welke draadloze lader.

Ik heb momenteel een P6 Pro met Pixel stand 2 in een Spigen liquid air hoesje. Ik wil gaan upgrade naar de P8 Pro maar lees online verschillende verhalen over het draadloos laden op de Pixel stand 2 i.c.m. P8 pro en een hoesje.

Ik zelf zat te kijken naar de dbrand grip case maar weet dus niet of die werkt op de draadloze lader. Iemand hier wellicht een idee?

Zoals hierboven ookal benoemd ben benieuwd naar alle "configuraties" die jullie hebben qua phone + case + lader

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 23:22

Rhapsody

In Metal We Trust

MrDucky schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:56:
Ik vroeg me af welke cases iedereen hier gebruikt en welke draadloze lader.

Ik heb momenteel een P6 Pro met Pixel stand 2 in een Spigen liquid air hoesje. Ik wil gaan upgrade naar de P8 Pro maar lees online verschillende verhalen over het draadloos laden op de Pixel stand 2 i.c.m. P8 pro en een hoesje.

Ik zelf zat te kijken naar de dbrand grip case maar weet dus niet of die werkt op de draadloze lader. Iemand hier wellicht een idee?

Zoals hierboven ookal benoemd ben benieuwd naar alle "configuraties" die jullie hebben qua phone + case + lader
Heb je hier al gekeken?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Pagina: 1 ... 24 ... 42 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen, levering, abonnementen, ed mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [Google Pixel 8 (Pro)] Accessoires