Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29
Eerlijk gezegd ga ik sterk twijfelen of het nog wel wereldwijd zijn intrede doet. Het is angstvallig stil. Ik denk dat ze gaan mikken op de sportwedstrijden al is daar ook nog niet veel meer over te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-09 20:54
Hoezo is het angstvallig stil? Wat zijn ze verplicht nu te communiceren binnen 3 maanden na lancering? Wacht eerst WWDC en september event maar eens af alvorens zo stellig te beweren dat het “angstvallig” stil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
nms2003 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:18:
Hoezo is het angstvallig stil? Wat zijn ze verplicht nu te communiceren binnen 3 maanden na lancering? Wacht eerst WWDC en september event maar eens af alvorens zo stellig te beweren dat het “angstvallig” stil is.
Kijk, allereerst mag ik natuurlijk zelf uitmaken wat ik angstvallig stil vind. Dat is het mooie aan een vrij land.

Maar allertweetst heb ik daar ook mijn redenen voor. Ten eerste, ik heb zelf zo'n ding en hou dus het een en het ander in de gaten. Zoals redditsubs (waar ik er zelf een van heb), toevoegingen van nieuwe apps in de appstore, de gossips van bekende leakers en natuurlijk waar Apple nu eigenlijk echt naar toe wilt met de AVP.

En in alle gevallen is het verdomd stil geworden. De subs worden minder bezocht en er zijn weinig kwalitatieve toevoegingen. Steeds minder apps komen uit in de appstore en wat er uitkomt is niet van zeer hoge kwaliteit. Normaliter wordt er genoeg gespeculeerd over de volgende iOS/macOS en of nieuwe hardware wijzigingen. Maar bij de AVP lijkt het wel alsof er maar weinig iets over willen zeggen. En tenslotte Apple zelf. Er zijn al meerdere updates geweest van visionOS, maar tot nu toe zijn hun standaard apps amper spatial te noemen. Er zijn wat toevoegingen in de TV+ app welke meer promotiemateriaal is dan iets waarvoor je TV+ zou willen behouden. Ook de updates bezitten verbeteringen van huidige features, maar niet echt toevoegingen van nieuwe features zoals dat bij iOS bijv. wel vaker het geval is.

En natuurlijk kijk ik uit naar de WWDC, wie niet? De vraag is eerder, waar komt men daadwerkelijk mee om de AVP lokkende te maken, want momenteel zijn de verkopen aardig ingezakt en is het sentiment gewoon anders bij de huidige bezitters. Tuurlijk is het kijken van 3D films op de AVP megavet. En er zijn zeker wel apps die potentie hebben om er iets van te maken. Maar vanuit Apple wordt er niet veel meer gestimuleerd dan de updtes van visionOS waarin hun standaard apps nog steeds de iPad versies hebben. Dat valt op. Ook het overnemen van je mac is 'plat'. De gestures werken er niet op en je muis en keyboard verdwijnen terwijl je die juist nodig hebt om alsnog je mac te kunnen bedienen. Het is allemaal maar half half.

En omdat er dus zoveel kritiek op is van bezitters en Apple er stil over blijft, concludeer ik, en doet hoef jij niet te doen, dat het angstvallig stil is. En met angstvallig bedoel ik dat ik vrees dat Apple door heeft dat de AVP veel te vroeg op de markt is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
Hmm. We gaan het zien. Ik denk dat de ontwikkelingen die zichtbaar worden in Vision OS 2.0 best wat duidelijkheid gaan verschaffen. Toch kan ik me niet heugen dat ten tijde van de eerste iPhone men zo forthcoming was. Wereldwijde beschikbaarheid liet toen ook lang op zich wachten en de iPhone was qua product volwassener in de zin dat al wel een prijspunt was bereikt waarmee de massa bereikt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Yzord schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:57:
[...]

En in alle gevallen is het verdomd stil geworden.

[...]
Alles wat je hierboven zegt inderdaad. Maar ik zou willen toevoegen dat als er iets positiefs over de AVP te melden was, dat Apple dat gisteren had gedaan. Nu hadden ze een heel kort stukje over de AVP. Een willekeurig persoon die Porsche auto's shopt, een dokter die de AVP wel eens opdoet en een regisseur die de AVP gebruikt om zijn nieuwe film te overzien. Nou, dat zijn al 3 sales. In de MacWorld 2008 keynote gaf Jobs gewoon een update over de iPhone sales.

[ Voor 6% gewijzigd door Mog op 08-05-2024 17:53 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Ik vind het nog steeds een machtig mooi product. Maar als ik hem op zet dan kom in niet veel verder dan F1 kijken via Vroom en films kijken. Maarja, dat vind ik zelf geen spatial computing, want dit is ook te realiseren met een andere bril. Ik mis gewoon een speciale feature welke je gekluisterd houdt aan de bril. Dat zou dan sportwedstrijden kunnen zijn zoals F1 en voetbal.

Ook krijg ik zelf niet echt het filmen van spatial video van de grond. Toen we naar Curacao zijn geweest heb ik specifiek een externe usb aangeschaft om dus spatial video op te kunnen nemen, maar alle filmpjes daarvan klappen eruit zodra hij 2 seconden bezig is. Maar goed, dit zal wel aan mij liggen en mijn non ervaring in het schieten van een leuke film. Jammer vind ik het wel, want er staan leuke herinneringen op.

Ik hoop gewoon dat Apple zich ergens gaat onderscheiden met de AVP, want tot nu toe lacht Zuckerberg zich een hoedje lol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Apple heeft genoeg in huis om het een succes te maken: de hardware is goed, ze hebben het ecosysteem wat mogelijkheden biedt, genoeg app-ontwikkelaars 'aan boord' voor hun andere platforms (en de boel zou vrij gemakkelijk te porten moeten zijn). Ik snap de opmerking wel, het is inderdaad wat stil.

Ze zouden er goed aan doen om bij WWDC al een mooie update van het OS aan te kondigen. Een goedkopere variant van de hardware (die zal later pas komen) zal ook helpen, het is nu wel echt een niche. En de boel interessanter maken voor app-ontwikkelaars. Ik hoop zelf dat ze ook de focus leggen op productiviteit. Alle andere VR-headsets zijn te gericht voor gaming.

De huidige status weet mij (als Apple-fan) ook nog niet te overtuigen. Terwijl ik het hele concept wel ontzettend gaaf vind, en er ook erg in geloof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nms2003
de MacWorld 2008 keynote gaf Jobs gewoon een update over de iPhone sales.
Los van dat de Apple Vision in een heel andere fase van de adoptatie cyclus zit dan de iPhone ooit zat (de smartphone begon inmiddels gemeengoed te raken), was de originele iPhone ten tijde van Mac World 2008 (13-01-2008) inmiddels een half jaar na lancering (29 juni). Overigens pas 11 juli 2008 kwam de iPhone (3G) naar Nederland. De uitrol zal voor de Vision toch wezenlijk anders verlopen, trager, door de complexiteit van het product, de propositie. Aan veel merk je dat deze generatie dient om van het apparaat te leren ‘in het wild’; wat zijn de bezwaren om hem niet te kopen, waar lopen gebruikers tegenaan, hoe is de prijselasticiteit voor dit productsegment, wat kunnen developers ermee etc. Het is een pracht product, maar te duur en nog niet comfortabel genoeg en te weinig content. Het zal verwacht ik nog enkele jaren duren voor ze een product uitbrengen dat de early adopters (niet de pioniers zoals nu) aanspreekt. Pas als er zo’n product staat kan het groot groeien. Ter vergelijk; de iPhone zat direct op het niveau early adopter/early majority en iedereen die het zag vond het geweldig; niets stond massa adoptatie in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:16
Werkt de Magic Keyboard met Touch ID op de Vision Pro? Dus de functionaliteit van het toetsenbord. Ik snap dat Touch ID zelf niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:26
nieuws: Bloomberg: Apple wil Vision Pro na WWDC in juni uitbrengen buiten VS

Eindelijk, ik durfde toch niet te importeren vanwege de kans op crackgate of ik heb icoontjes gezien dat mensen naar een apple store moesten.
Ooit wel de eerste iPhone geimporteert en toen moest je behoorlijk kunst en vliegwerk uithalen om het ding te unlocken maar ook niet te bricken.

Ben zelf 2 weken er na in Munchen dus hopelijk is hij daar dan beschikbaar

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:42
Alweer wat weken verder. Bevalt hij nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:01
En gebruik je hem nog (veel), ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Ik gebruik de Vision Pro dagelijks. Kan niet wachten tot het ek begint! Ben er echt blij mee. Wel wacht ik echt tot ze het in Duitsland uitbrengen want het switchen van App Store blijf ik irritant vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb geen Vision Pro en ik zie er op korte termijn ook niet eentje komen. Ik kijk wel erg uit naar de WWDC, ben heel benieuwd naar visionOS 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:40
Mog schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:13:
Ik heb geen Vision Pro en ik zie er op korte termijn ook niet eentje komen. Ik kijk wel erg uit naar de WWDC, ben heel benieuwd naar visionOS 2.0.
De enige hoop die ik mezelf nog gun is de release in Duitsland. Maar met de BTW erbij zal het nog duurder zijn. Eigenlijk geen hoop dus :+

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben wel wat weg gezakt in mijn enthousiasme merk ik. Schermen overal is wel heel tof, super groot overal video is ook heel tof, alleen voor de rest kan ik er gewoon net niets mee ofz.

In een van de reviews (the verge dacht ik) zei iemand “it’s magical until it’s not” en dat is precies hoe ik het ook ervaar, als ik hem gebruik is het echt wel gaaf voor bijvoorbeeld content consumeren maar als ik hem dan afzet denk ik altijd “aah lekker hij is af”.

Ik heb er niet echt spijt van, want het is nieuw, want ik ben benieuwd wat de developers gaan doen, want ik wil graag visionOS2.0 zien maar als ik het had geweten had ik er geen eentje ge importeert denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Ik denk er precies zo over. Als je hem op hebt (en ik heb hem op zonder die gasket) os het zeker wel gaaf en dan met name F1 of films kijken. Maar voor de rest is er niet veel soeps. Games werken allemaal net niet. Er komt ook niet echt iets uit wat innoverend genoeg is. En ik blijf erbij, Apple laat echt een hoop steken vallen hier. Misschien dat visionOS2 het weer wat leven kan geven, maar op dit moment is het gewoon een dev device (en dan nog komt er niet veel soeps voor uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Maar moet je niet ergens een keer beginnen? Blijft een commercieel bedrijf en snap wel dat het (nog) niet compleet is.

Zal allemaal afhangen van het doorzettingsvermogen van Apple en het blijven stimuleren van Developers om er voor te ontwikkelen.

Wat dat betreft blij dat het geen Google product is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:46
Ik merk dat ik nog steeds geen goede maat heb om hem op te zetten, ik krijg snel pijn, omdat de onderkant vooral te smal is, waardoor hij op de bovenkant duwt zeg maar. Met de inserts kreeg ik een andere maat, die besteld (weer 200 euro) en nog steeds zit het niet lekker. Hopelijk komt hij snel hier zodat ik de goede maat kan passen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yzord schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:47:
Ik denk er precies zo over. Als je hem op hebt (en ik heb hem op zonder die gasket) os het zeker wel gaaf en dan met name F1 of films kijken. Maar voor de rest is er niet veel soeps. Games werken allemaal net niet. Er komt ook niet echt iets uit wat innoverend genoeg is. En ik blijf erbij, Apple laat echt een hoop steken vallen hier. Misschien dat visionOS2 het weer wat leven kan geven, maar op dit moment is het gewoon een dev device (en dan nog komt er niet veel soeps voor uit).
Sinds gisteren is er overigens Job simulator en Vacation Simulator. Job simulator ken ik van wat andere Vr platformen en was daar wel een een aanrader.

Ik heb ze nog niet geprobeerd maar ga dat zeker even doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:59:
Maar moet je niet ergens een keer beginnen? Blijft een commercieel bedrijf en snap wel dat het (nog) niet compleet is.

Zal allemaal afhangen van het doorzettingsvermogen van Apple en het blijven stimuleren van Developers om er voor te ontwikkelen.

Wat dat betreft blij dat het geen Google product is. :+
Ooh zeker alleen als koper van dat ding voelt het een beetje alsof Apple het nu al laat liggen.

Misschien dat alle aandacht nu naar visionOS2.0 gaat hoor maar als dat niet zo is vraag ik mij wel af wat ze er nou precies mee willen.

Je zou bijvoorbeeld van een fabrikant als Apple verwachten dat ze dan alle apps native hebben, om het goeie voorbeeld te geven, dat is nu al niet eens zo. Het meerendeel van de Apple apps zijn ook gewoon geschaalde iPad apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Donstil schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:07:
[...]

Ooh zeker alleen als koper van dat ding voelt het een beetje alsof Apple het nu al laat liggen.

Misschien dat alle aandacht nu naar visionOS2.0 gaat hoor maar als dat niet zo is vraag ik mij wel af wat ze er nou precies mee willen.

Je zou bijvoorbeeld van een fabrikant als Apple verwachten dat ze dan alle apps native hebben, om het goeie voorbeeld te geven, dat is nu al niet eens zo. Het meerendeel van de Apple apps zijn ook gewoon geschaalde iPad apps.
Ja daar heb je zeker een punt! Ze kunnen nog wel een Community Manager gebruiken daar die de boel een beetje op blijft zwepen. ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord
Donstil schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:07:
[...]

Dat is dus waar ik me eigenlijk het meest aan stoor. Hun eigen apps zijn nog niet eens bijgewerkt. En dat doet mij dus vermoeden dat het een dev device is en hadden ze waarschijnlijk gehoopt dat de community Apple's ogen zouden openen. Maar wat er nu uit is gekomen valt bij mij onder de categorie scheet apps die op de eerste iphone veelal uitkwam.

Maar het is een verademing om op bioscoop scherm je films te kunnen kijken en eventueel te gamen. Dus ik verkoop hem niet. Ik zie wel waar het schip strand. Ik heb nog wel een nieuwe liggen waar amper animo voor is. Dus ik laat ik lekker 30 jaar in de kast liggen om hem dan voor anderhalf miljoen te verkopen, ofzo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashwani
Ik kwam iemand tegen die verklaarde me eerst voor gek. Die zei je gaat toch niet 3000 betalen voor zo’n een bril. Ik vroeg hem hoeveel kost je fiets?? Hij zei 4000… ik zei ik vind jou fiets ook niet 4000 waard. Maar toch koop je het.. Ik vind de Vision Pro als entertainment apparaat echt heel gaaf. Films en Series zijn echt leuk hiermee en natuurlijk moet Apple meer zijn best doen om het product goed in de markt te zetten. Maar dat komt wel goed ze hebben geld zat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik ben bang dat ik hetzelfde ga hebben als mijn VR-brillen. Die waren de eerste 1.5 maand super tof, maar erna stof happen totdat ik DCS ontdekte in vr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
TweakerVincent schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:14:
Ik ben bang dat ik hetzelfde ga hebben als mijn VR-brillen. Die waren de eerste 1.5 maand super tof, maar erna stof happen totdat ik DCS ontdekte in vr :)
Ok, wat is DCS? Decentralised Counter Strike? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:03
Herkenbare ervaringen vind ik. Ik heb de PSVR2 en was ook ontzettend onder de indruk van VR. Tijdje enthousiast mee gespeeld. Maar zo'n groot drukkend ding op je hoofd word ik al met al niet blij van, en het magische gevoel is snel minder geworden. Het is gewoon niet ontspannen om een VR-bril te dragen (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:01
Dat vind ik ook en ik weet dat zo’n bril bij mij na de ongetwijfeld overweldigende ervaring de eerste 2 weken nooit meer de kast uit zou komen, vandaar dat ik hem zelf ook niet koop ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Yzord schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:13:
[...]

Ok, wat is DCS? Decentralised Counter Strike? :P
Digital Combat Simulator :D. Straaljager simulatie, echt super vet in VR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
TweakerVincent schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:52:
[...]

Digital Combat Simulator :D. Straaljager simulatie, echt super vet in VR.
thanks, ga ik ook ff checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gerucht: Apple brengt Vision Pro eind juli wereldwijd uit
nieuws: Gerucht: Apple brengt Vision Pro eind juli wereldwijd uit

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat lijkt verkeerd overgenomen door tweakers. Althans wereldwijd betekend hier wel wereldwijd maar niet “in alle markten”. International Launch zoals Macrumors het noemt dekt de lading beter.

Dit is eigenlijk het gerucht zoals we al een paar maanden lezen. Dus vooral Canada, UK, China.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 31-05-2024 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:47

Aiii

何これ

Wereldwijd kan waarschijnlijk ook wel, want ik verwacht geen stormloop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aiii schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:04:
Wereldwijd kan waarschijnlijk ook wel, want ik verwacht geen stormloop.
Hebben ze jou niet even gebeld om te overleggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:01:
[...]

Ja dat lijkt verkeerd overgenomen door tweakers. Althans wereldwijd betekend hier wel wereldwijd maar niet “in alle markten”. International Launch zoals Macrumors het noemt dekt de lading beter.

Dit is eigenlijk het gerucht zoals we al een paar maanden lezen. Dus vooral Canada, UK, China.
De grote markten met het overschot wat ze nog hebben liggen? ;)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:24:
[...]

De grote markten met het overschot wat ze nog hebben liggen? ;)
Sony kon een miljoen van die schermpjes maken voor 2024 en er zijn naar verwachting iets van 200.000 brillen verkocht, laten er dan nog 100.000 op de plank liggen in winkels en rma centra dan heb je nog 200.000 units over voor “de rest van de wereld”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Ze worden schaars. FOMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:13
Donstil schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:01:
[...]

Vrijwel tegelijk met het frontpage-artikel van Tweakers kwam iCulture met een bericht dat Frankrijk op 29 juni los gaat. Nu ken ik de status van iCulture, maar ze hebben het iets meer onderbouwd met dat de trainingen daar zijn begonnen.

Ik vraag mij wel af of ze er nog veel gaan verkopen. Ik denk haast dat iedereen die er écht eentje wilt, er wel eentje heeft via andere kanalen en niet nog een half jaar heeft gewacht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
Ik denk haast dat iedereen die er écht eentje wilt, er wel eentje heeft via andere kanalen en niet nog een half jaar heeft gewacht.....
Iedereen die gemakkelijk $3500 kan missen én zich niet druk hoeft te maken om kosten voor garantie, service.
Persoonlijk ben ik niet bereid $3500 te betalen, iig niet voor de V1. Mocht ik dan uiteindelijk toch $3500 moeten betalen voor een V2 of V3, dan wil ik de AVP wel in NL kopen ivm met garantie en service; voor mij is dat namelijk een enorm bedrag waarmee het apparaat vervolgens ook minimaal 5 jaar mee zal moeten gaan. ^^ ter illustratie. Mensen die hem willen en bereid zijn te betalen zijn niet automatisch bereid de hoofdprijs te betalen zonder op redelijker, gemakkelijke wijze aanspraak te kunnen maken op garantie en service. Daarbij is de marketing voor AVP niet gestart in landen waar hij niet verkocht wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door nms2003 op 01-06-2024 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

We gaan het maandagavond zien. Ik kan me niet voorstellen dat het gewoon een normale jaarlijkse update wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:36
Mog schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:01:
[...]

We gaan het maandagavond zien. Ik kan me niet voorstellen dat het gewoon een normale jaarlijkse update wordt.
Blij dat ik dit bericht lees. Ik had wel 10 juni in gedachten, maar om de een of andere reden had ik dinsdag in mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

meesje schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:04:
[...]

Blij dat ik dit bericht lees. Ik had wel 10 juni in gedachten, maar om de een of andere reden had ik dinsdag in mijn hoofd.
Je bent welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Ik durf te beweren dat ze hadden gehoopt dat de community met een kickass app zou komen. Want zelf hebben ze niks te bieden helaas als alleen het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Yzord schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:17:
[...]

Ik durf te beweren dat ze hadden gehoopt dat de community met een kickass app zou komen. Want zelf hebben ze niks te bieden helaas als alleen het OS.
VR heeft een kip/ei probleem. Ik vrees dat het Apple, Meta, HTC etc. heel wat geld gaat kosten om dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
meesje schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:04:
[...]

Omdat dit soort events vaak op dinsdag avond om 7 uur zijn ;)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prorobbert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
Ik hoop dat ze straks verbeteringen aan de visionOS simulator aankondigen.
Voor mijn scriptie ben ik met de bril bezig en er zijn heel veel functionaliteiten die minimaal gedocumenteerd zijn en niet werken in de sim.
De simulator heeft een debug mode waarin ze veel aan je laten zien, maar dat is dan zelf in de code niet beschikbaar. Zo zijn de PlaneProvider en WorldTrackingProvider beide niet beschikbaar. Laat je die nou net nodig hebben als je bijvoorbeeld objecten in de wereld om je heen wilt zetten. Dat verplicht je al een bril aan te schaffen om het te kunnen testen.
SharePlay lijkt een tof iets om te implementeren echter is dat niet te testen in de simulator omdat je Facetime nodig hebt. Fysiek testen vereist dus zelfs 2 brillen.

Er zijn veel dingen die Apple kan verbeteren voor de devs en ik hoop dat ze daar naar geluisterd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:11
Iemand een link naar het forum van Apple event? van tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:00
Drials schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:14:
Iemand een link naar het forum van Apple event? van tweakers
here you go: [WWDC 2024] Maandag 10 t/m vrijdag 14 juni 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Nou, een hoop om naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdejongh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-07 16:01
dus als ik het goed begrijp gaat mijn NL App Store account nog steeds niet werken omdat Nederland niet bij de landen zit waar de aankomende tijd de APV verkocht gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:30
De beta staat nu tussen Beta-updates! Ben benieuwd :)

[ Voor 17% gewijzigd door MelvinW op 10-06-2024 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ga de Vision Pro serieus nemen als Apple dat ook weer doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 01:15

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

hdejongh schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:06:
dus als ik het goed begrijp gaat mijn NL App Store account nog steeds niet werken omdat Nederland niet bij de landen zit waar de aankomende tijd de APV verkocht gaat worden?
Klopt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMyXw5eFyfEQHsL_waeg7nSA_gI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MKn4HiN9cApBmU82gl5ggHAc.jpg?f=fotoalbum_large

Bron: https://www.apple.com/de/shop/buy-vision/apple-vision-pro (onderaan)

Erg jammer, dit doet mij twijfelen of ik de Vision Pro uit Duitsland ga halen… (I.c.m. het feit dat VisionOS nu al lijkt te stagneren, bijv. geen Apple Intelligence aangekondigd.)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ulster Seedling schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:06:
[...]
Erg jammer, dit doet mij twijfelen of ik de Vision Pro uit Duitsland ga halen… (I.c.m. het feit dat VisionOS nu al lijkt te stagneren, bijv. geen Apple Intelligence aangekondigd.)
Ergens is het logisch, maar ergens is het ook bedroevend. Het is dé bevestiging van Apple dat je een bètatester bent (voor €4K).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 01:15

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Mog schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:09:
[...]

Ergens is het logisch, maar ergens is het ook bedroevend. Het is dé bevestiging van Apple dat je een bètatester bent (voor €4K).
Maar is het de bèta van een latere full release, of gaat de boel over een paar jaar het graf in? :X

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3999,- is overigens niet verkeerd, dat koste het zelf importeren ook ongeveer.
VisionOS2.0 leek wel een natte drol te zijn, meer VisionOS 1.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
hdejongh schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:06:
Schijnt mee te vallen als ik de users hier zo begrijp, alleen voor de store.
Voor mij was het belangrijkste om service niet aan de overkant van de atlantic te hebben.

Ben vaak in DE of FR dus heb de vrouw al overtuigd om hem 10 augustus op onze trip naar Disneyland bij de lokale Apple Store (Val D'Europe) te bestellen.
Ik ken gelukkig iemand met een Frans apple account.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ashwani
Vision Pro is wel echt heel snel geworden na de update. Het toetsenbord etc. werkt allemaal veel sneller en vloeiender. De HBO Max-app werkt nu ook.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Ashwani schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:32:
Vision Pro is wel echt heel snel geworden na de update. Het toetsenbord etc. werkt allemaal veel sneller en vloeiender. De HBO Max-app werkt nu ook.”
De beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Ja 2.0 draait gewoon lekker soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Voor een nieuwe OS versie is het echt maar heel karig. De native apps zijn….nog steeds de 2D native apps. De updates aan photos en zichtbare keyboard als je je pc overneemt zijn zeker wel een welkome toevoeging, maar hadden er allang in moeten zitten. Wat een gedoe was dat als je niet blind kan typen.

Dat het oude foto’s nu spatial kan maken is ook wel een dikke middelvinger aan de devs die een app moesten maken ervoor. Zoiets had dus al in het OS moeten zitten.

Ik begrijp gewoon niet waarom Apple zo broodnodig de AVP uit moest brengen. In het begin zag je nog wel eens iemand in het openbaar vervoer ermee, maar nu zie ik alleen nog lui in het vliegtuig er mee zitten.

Ik had hem laatst opgezet toen ik lekker lag te luieren in bed. Wat updates uitgevoerd en wat in de Appstore gekeken, maar na 10min was het alweer over. Film kijken had ik nou net geen zin in. Heb wel F1 gekeken en dat vind ik dan wel weer geweldig, maar voor de rest heb ik er nog geen usecase voor. Had gehoopt dat gamen in VR er eentje was, maar ik krijg ALVR niet goed aan de praat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:03
Ik vraag mij af of de reden dat VR maar niet echt aan slaat, niet ook te maken heeft met of mensen van nature niet houden van iets dat het gezicht en de ogen bedekt. Zicht is natuurlijk belangrijk geweest in het kader van onze onze overleving. Dat gevoel hebben we misschien nog steeds. Ik voel mij nooit ontspannen met een VR bril op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
MennoE schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:13:
Ik vraag mij af of de reden dat VR maar niet echt aan slaat, niet ook te maken heeft met of mensen van nature niet houden van iets dat het gezicht en de ogen bedekt. Zicht is natuurlijk belangrijk geweest in het kader van onze onze overleving. Dat gevoel hebben we misschien nog steeds. Ik voel mij nooit ontspannen met een VR bril op.
Met passthrough is dat er niet meer. En bij sommige games is je af kunnen sluiten van de buitenwereld een prima bijkomstigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Als ik het positief bekijk:
  • Een uitbreiding van Travel Mode waardoor je de Vision Pro nu ook in de trein kunt gebruiken
  • Nieuwe gestures voor Home View en Control Center
  • Ultrawide (twee keer 4K naast elkaar) Mac Virtual Display
  • De layout van de icoontjes in de Home View zijn nu aan te passen
Het is geen gigantische lijst, maar toch wel welkome updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Yzord schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:05:
Voor een nieuwe OS versie is het echt maar heel karig. De native apps zijn….nog steeds de 2D native apps. De updates aan photos en zichtbare keyboard als je je pc overneemt zijn zeker wel een welkome toevoeging, maar hadden er allang in moeten zitten. Wat een gedoe was dat als je niet blind kan typen.

Dat het oude foto’s nu spatial kan maken is ook wel een dikke middelvinger aan de devs die een app moesten maken ervoor. Zoiets had dus al in het OS moeten zitten.

Ik begrijp gewoon niet waarom Apple zo broodnodig de AVP uit moest brengen. In het begin zag je nog wel eens iemand in het openbaar vervoer ermee, maar nu zie ik alleen nog lui in het vliegtuig er mee zitten.

Ik had hem laatst opgezet toen ik lekker lag te luieren in bed. Wat updates uitgevoerd en wat in de Appstore gekeken, maar na 10min was het alweer over. Film kijken had ik nou net geen zin in. Heb wel F1 gekeken en dat vind ik dan wel weer geweldig, maar voor de rest heb ik er nog geen usecase voor. Had gehoopt dat gamen in VR er eentje was, maar ik krijg ALVR niet goed aan de praat helaas.
Het hele product is net iets ouder dan 4 maanden he? Compleet ander concept waar ontwikkelaars zich op aan moeten passen.. wat verwacht je precies? Er zitten maar 24 uur in één dag, ook bij Apple. :P

Je hebt een Vision Pro gekocht waar je van weet dat het een eerst generatie is en nog volop in ontwikkeling is. Snap je teleurstelling wel, maar misschien ben je ook niet de doelgroep voor Apple op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:39:
[...]

Het hele product is net iets ouder dan 4 maanden he? Compleet ander concept waar ontwikkelaars zich op aan moeten passen.. wat verwacht je precies? Er zitten maar 24 uur in één dag, ook bij Apple. :P

Je hebt een Vision Pro gekocht waar je van weet dat het een eerst generatie is en nog volop in ontwikkeling is. Snap je teleurstelling wel, maar misschien ben je ook niet de doelgroep voor Apple op dit moment.
Prima dat het in ontwikkeling is, dat heb ik zelf ook al tig aangegeven, maar breng dan geen visionOS 2 uit en borduur even voort op versie 1. Iedereen die een beetje Apple bezit kijkt uit naar een nieuwe versie want extra features etc. En wat bij de AVP? 1 extra environment, je mag je hand op de kop houden om het startmenu te kunnen zien en ze toveren de keyboard tevoorschijn die never nooit niet verborgen had moeten zijn. Zelfs AI is niet eens toebedeeld aan de AVP.

Dus leg jij me eens uit, wat is dan wel de doelgroep? De ja en amen groep? De 'ik heb geld teveel, maar dat maakt niet uit want hij is in ontwikkeling' groep? Waarom mag je niet kritisch zijn als je zoveel geld hebt uitgegeven en het gevoel krijgt dat Apple de weg niet eens weet?

Ja, misschien ben ik wel niet die doelgroep. Maar dat gevoel begin ik steeds meer te krijgen bij Apple. Maar wat is daar eigenlijk mis mee? En ja knikkers hebben we niks. En op kritiek kan je bouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Yzord schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:31:
[...]

Prima dat het in ontwikkeling is, dat heb ik zelf ook al tig aangegeven, maar breng dan geen visionOS 2 uit en borduur even voort op versie 1. Iedereen die een beetje Apple bezit kijkt uit naar een nieuwe versie want extra features etc. En wat bij de AVP? 1 extra environment, je mag je hand op de kop houden om het startmenu te kunnen zien en ze toveren de keyboard tevoorschijn die never nooit niet verborgen had moeten zijn. Zelfs AI is niet eens toebedeeld aan de AVP.

Dus leg jij me eens uit, wat is dan wel de doelgroep? De ja en amen groep? De 'ik heb geld teveel, maar dat maakt niet uit want hij is in ontwikkeling' groep? Waarom mag je niet kritisch zijn als je zoveel geld hebt uitgegeven en het gevoel krijgt dat Apple de weg niet eens weet?

Ja, misschien ben ik wel niet die doelgroep. Maar dat gevoel begin ik steeds meer te krijgen bij Apple. Maar wat is daar eigenlijk mis mee? En ja knikkers hebben we niks. En op kritiek kan je bouwen.
Waarom ik denk dat ze visionOS 2 toch uitgebracht hebben heb ik in mijn vorige reactie al gedeeld. Volgend jaar is er weer een volledig jaar gepasseerd om nieuwe features te ontwikkelen. Het was even niet anders.

Er is een reden dat er met een beperkte oplage in de VS is gestart. Het straalt toch aan alles uit dat het geen mainstream apparaat is voor het grote publiek? Je hebt extreem veel moeite moeten doen om er eentje te krijgen en toch verwacht je na 4 maanden een completer product dan dat het nu is. Ontwikkelen kost simpelweg tijd. Kijk maar naar de begindagen van iOS, waar je op de eerste iPhone nog niet eens een eigen achtergrond in kon stellen.

Dus je mag best kritisch zijn, absoluut, maar wees ook een beetje realistisch. No hard feelings overigens, gewoon mijn mening m.b.t. de huidige situatie.

[ Voor 0% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 11-06-2024 18:57 . Reden: Typfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Maar eigenlijk geef je een aantal redenen op die niet stroken. Want waarom visionOS2 als hij net pas 4 maanden uit is? Dan moet je toch wel iets moois willen presenteren na 4 maanden. Of het nu 12 maanden of 16 maanden in ontwikkeling is, dat zal het hem ook niet doen.

Ik verwacht geen completer product. Ik probeer te plaatsen waarom vOS2 gerechtvaardigd is na 4 maanden. Wat zit er in om zo'n grote versie stap te willen maken na 4 maanden al? De extra environment? De extra hand gesture? Of de verstopte keyboard?

En vwb de iphone. De eerste iphone kostte geen drol en was op zichzelf al een innovatie. En toch moest er een hardwarematige (3G) upgrade komen om naar iPhone OS 2 te gaan.

Afijn, het is ook mijn mening. Misschien te kritisch, misschien niet gerechtvaardigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Overigens was de iPhone voor die tijd wel heel duur. $599,- was ongekend toen.

Daarom liep dat ook niet en is de prijs verlaagd.

Maar goed los daarvan had het wat mij betreft net zo goed visionOS1.2 kunnen zijn. En dan dot updates uitbrengen tot de volgende WWDC. De updates die we nu gezien hebben vind ik geen major update stempel waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nms2003
@Yzord WatchOS 2 stelde ook bijzonder weinig voor, meer een voor de vorm OS 2, want nieuwe Apple Watch (series 2), dan dat er echt iets nieuws was. Vision OS 1.0 werd getoond op WWDC ‘23 en verscheen niet zoals andere updates in september/oktober, maar dus pas in februari ivm de lancering van Vision Pro pas in februari. VisionOS 2.0 werd getoond op WWDC 2024 en verschijnt pas in september/oktober 2024z
Ze willen de OS releases in sync brengen dus allen in september/oktober, niet een VisionOS dat uit de pas loopt.
Dan hadden ze met de release van VisionOS 2.0 kunnen wachten tot september 2025, maar dat doen ze dus niet en dat begrijp ik prima. In september/oktober 2025 zal VisionOS 3.0 komen en dan is er een heel jaar aan ontwikkeltijd geweest en meer zicht op wenselijke toevoegingen. @Donstil ik begrijp dat het een beetje als een natte drol voelt, t is niet veel wat er is toegevoegd.

[ Voor 6% gewijzigd door nms2003 op 11-06-2024 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
nms2003 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:33:
@Yzord WatchOS 2 stelde ook bijzonder weinig voor, meer een voor de vorm OS 2, want nieuwe Apple Watch (series 2), dan dat er echt iets nieuws was. Vision OS 1.0 werd getoond op WWDC ‘23 en verscheen niet zoals andere updates in september/oktober, maar dus pas in februari ivm de lancering van Vision Pro pas in februari. VisionOS 2.0 werd getoond op WWDC 2024 en verschijnt pas in september/oktober 2024z
Ze willen de OS releases in sync brengen dus allen in september/oktober, niet een VisionOS dat uit de pas loopt.
Dan hadden ze met de release van VisionOS 2.0 kunnen wachten tot september 2025, maar dat doen ze dus niet en dat begrijp ik prima. In september/oktober 2025 zal VisionOS 3.0 komen en dan is er een heel jaar aan ontwikkeltijd geweest en meer zicht op wenselijke toevoegingen.
Met deze reactie kan ik me wel vinden. Maar dan nog vind ik de upgrade naar 2 maar heel karig en hadden ze het imo beter een jaar uit kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Yzord schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:17:
Maar eigenlijk geef je een aantal redenen op die niet stroken. Want waarom visionOS2 als hij net pas 4 maanden uit is? Dan moet je toch wel iets moois willen presenteren na 4 maanden. Of het nu 12 maanden of 16 maanden in ontwikkeling is, dat zal het hem ook niet doen.

Ik verwacht geen completer product. Ik probeer te plaatsen waarom vOS2 gerechtvaardigd is na 4 maanden. Wat zit er in om zo'n grote versie stap te willen maken na 4 maanden al? De extra environment? De extra hand gesture? Of de verstopte keyboard?

En vwb de iphone. De eerste iphone kostte geen drol en was op zichzelf al een innovatie. En toch moest er een hardwarematige (3G) upgrade komen om naar iPhone OS 2 te gaan.

Afijn, het is ook mijn mening. Misschien te kritisch, misschien niet gerechtvaardigd.
Ja vanwege die jaarlijkse cyclus dus. O-)

We zullen het nooit weten, of iemand moet Tim Cook op de FaceTime hebben? Geintje.

Stukje marketing en uitstraling dat je er nog vol op inzet. Er zijn ook nieuwe API’s voor developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Ik had weinig van Vision OS 2.0 verwacht. Ze hebben tools voor developers uitgebracht en de headset wordt wereldwijd uitgebracht. Hopelijk geeft dat een boost. Maar ik gebruik het puur als entertainmentapparaat en daarvoor is hij nog steeds geweldig. Het enige wat ik nog mis NL taal ondersteuning , Apple TV+ en SkyShowtime. YouTube is gefixt en HBO doet het nu ook gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hoe is het werken met dual 4k? Dat lijkt me geweldig.

Werk nu met 4 schermen waarvan 3 32 in 4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:47:
Hoe is het werken met dual 4k? Dat lijkt me geweldig.

Werk nu met 4 schermen waarvan 3 32 in 4k
Dat is een "Later this year" feature volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Donstil schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:11:
[...]

Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Donstil schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:11:
[...]

ah ok, hoe werkt het nu met een groot scherm voor je? (met macbook)? Dat zou voor mij een belangrijke usecase zijn

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerVincent op 11-06-2024 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:20:
[...]

ah ok, hoe werkt het nu met een groot scherm voor je? (met macbook)? Dat zou voor mij een belangrijke usecase zijn
Twee of misschien drie keer gebruikt. Werkt heel goed maar ik ben niet echt een macOS user, mijn main platform is iPadOS en daar werkt het nog niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:50
Ben benieuwd hoe het zal gaan met de tweede hands markt als de AVP’s naar Europa komen. In de US zie je al modellen voor $2000 voorbij komen. Normaliter koop ik alles nieuw, maar als ik ook de reacties uit dit topic lees dan kan het zomaar een dure stofspons worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Hmm, beetje jammer. Zou mijn kritiek mee hebben geholpen?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:08:
Hmm, beetje jammer. Zou mijn kritiek mee hebben geholpen?

:+
Ongetwijfeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nms2003
Jammer dat je de context niet meegeeft. De prio is slechts verschoven naar eerst een goedkoper model. En dat lijkt me absoluut beter voor de beschikbaarheid voor een breder publiek en daarmee ontwikkeling van het platform dan eerst weer een € 3999 Pro uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nms2003 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:42:
[...]

Jammer dat je de context niet meegeeft. De prio is slechts verschoven naar eerst een goedkoper model. En dat lijkt me absoluut beter voor de beschikbaarheid voor een breder publiek en daarmee ontwikkeling van het platform dan eerst weer een € 3999 Pro uit te brengen.
Ja voelt als een noodgreep nu de populariteit door de bodem gezakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
https://www.xrtropolis.on...lvr-app/1968?u=heliosurge

Nu wordt het toch wel een stuk interessanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bovenstaande gaat dus over SteamVR streaming via third party oplossing naar een AVP. Aan ene kant interessant. Tegelijk voor beste (of nou ja, acceptabele waarschijnlijk meer) resultaten moet je vr controllers hebben. En dan kom je snel uit op lighthouses. En zenders voor de controllers. En ik vermoed dat de locatie van de controllers tov die van de headset gecalibreerd moet worden.

Je hebt dan in principe wel hele goede beeld kwaliteit met je SteamVR spellen, maar het is niet bepaald plug en play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Vandaag een afspraak in een Amerikaanse Apple Store voor een 30 minuten demo. Ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nils7
Ben deze week voor werk in Munchen.
Had gehoopt dat hij al beschikbaar zou zijn, de trip al stond.

Heb ze wel even gevraagd hoe het werkt.
Je hebt wel een DE (of FR of UK) Apple account nodig om de device in te komen. Ze zeiden wel dat het ook was voor icloud etc maar volgens mij heb ik hier al gelezen dat dat niet hoeft.
Maar je kan zonder DE account de demo krijgen en hem kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Je hebt helemaal geen account nodig om hem in de store te kopen. En je hebt een DE/US/FR/UK account nodig om apps te kunnen downloaden, maar je kan je NL account gebruiken om de rest te kunnen doen (iCloud, iMessage, Wachtwoorden etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
Yzord schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:48:
Je hebt helemaal geen account nodig om hem in de store te kopen. En je hebt een DE/US/FR/UK account nodig om apps te kunnen downloaden, maar je kan je NL account gebruiken om de rest te kunnen doen (iCloud, iMessage, Wachtwoorden etc.).
dat is wat ik zei toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sterker nog je hebt niet eens een Apple Account nodig om in het apparaat te komen. Is optioneel tijdens de OOBE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
nils7 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:08:
[...]

dat is wat ik zei toch? :)
Half, je gaf aan geen DE account nodig te hebben, waarin je eigenlijk zegt dat er wel een account nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel fraai in het zwart zo, ik wil de Vision Pro 2 ook wel in Space Black :P

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste