Yzord schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 16:04:
Zo @Donstil je verkoopt hem weer? Ik begin hem nu net fun te vinden dankzij ml-sharp splats haha
Ja beetje twijfel tussen M5 halen of deze houden, dus dacht "probeer het even" dan zie ik het wel.

Dus wie er nog eentje zoekt, DM me, dan komen we er wel uit

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 27-12-2025 16:10 ]

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09
Donstil schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 16:09:
[...]


Ja beetje twijfel tussen M5 halen of deze houden, dus dacht "probeer het even" dan zie ik het wel.

Dus wie er nog eentje zoekt, DM me, dan komen we er wel uit
Ow, je blijft dus wel onder ons?
Yzord schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 16:11:
[...]


Ow, je blijft dus wel onder ons?
Tuuuurlijk!

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-06 19:48
Overstappen van m2 naar m5 is iets wat ik persoonlijk niet zou doen. Gebruik de Vision Pro als persoonlijke Bioscoop. Verder doe ik er niet zoveel mee. Ik gebruik het dagelijks voor films en series. En dat is voldoende voor mij.

  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09
Ik heb ze beide en ik zie serieus niet de meerwaarde van de M5 als je de M2 al hebt. Ok, het opstarten gaat iets sneller, dat wel, maar voor de rest zie ik het nog niet.

  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09
Even een tip voor de menschen die een AVP hebben, maar er niks mee doen. Abonneer je op zijn weekelijkse blogpost en geloof mij, je bent er de hele tijd mee bezig haha

https://lastweekinavp.substack.com/

  • Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-06 19:48
Nemen jullie je Vision Pro mee naar buiten? Of gebruiken jullie het alleen thuis?

  • StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:56
Ashwani schreef op maandag 29 december 2025 @ 13:04:
Nemen jullie je Vision Pro mee naar buiten? Of gebruiken jullie het alleen thuis?
Buiten als in niet in mijn home location: zeker wel. Volgende week vlieg ik weer richting de Verenigde Staten en ik kijk er nu al weer naar uit om de Vision Pro als entertainment te gebruiken gedurende de transatlantische vlucht. Ook op de hotelkamer ter plaatse zal ik 'em zeker en vast gebruiken.

Buiten als in letterlijk in de buitenlucht al wandelend of al fietsend: neen, daarvoor heb ik niet echt de behoefte eerlijk gezegd en mis ik ook de use cases.

  • gj.denhertog
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06 18:43
Ashwani schreef op maandag 29 december 2025 @ 13:04:
Nemen jullie je Vision Pro mee naar buiten? Of gebruiken jullie het alleen thuis?
Eigenlijk 50/50. Thuis voor werk en af en toe entertainment. Daarnaast in de trein, het vliegtuig, het café, hotels en op kantoor als ik onderweg ben (voornamelijk voor het werk). Dit brengt ook goede privacy met zich mee. Daarnaast gebruik ik hem bijvoorbeeld ook bij de bloedbank.

  • WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:55

WTM

Ik lurk een beetje in dit topic. Is er nou er duidelijkheid of/wanneer het in Nederland zal komen of gaat het niet komen?

Het lijkt me wel veel gehannes met buitenlandse Apple ID etc. en ik zal het met een bril / lenses willen gebruiken en die sturen ze nadien thuis toch? Met mijn bril kijk ik prettig als ik -3,25 / -2,75 heb dus verwacht dat ik dat ook nodig heb in de AVP.

  • Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-06 19:48
Leuk om te lezen… En nemen jullie je Vision Pro in plaats van je iPad mee, of neem je ze beide mee? Ik mis nog wel een functie om de iPad en Vision Pro met elkaar te verbinden.

  • Mauser.NET
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-06 22:52
Nou.. eindelijk beweging in mijn bestelling… 23 december besteld en sinds vandaag labels gemaakt en verstuurd. Volgens de UPS wordt hij geleverd op mijn Duitse postadres woensdag in de loop van de ochtend. Echter komt degene van het adres pas woensdagavond weer in Duitsland. 🙈
Wat zouden jullie doen?

  • DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Mauser.NET schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 23:45:
Nou.. eindelijk beweging in mijn bestelling… 23 december besteld en sinds vandaag labels gemaakt en verstuurd. Volgens de UPS wordt hij geleverd op mijn Duitse postadres woensdag in de loop van de ochtend. Echter komt degene van het adres pas woensdagavond weer in Duitsland. 🙈
Wat zouden jullie doen?
In de UPS-app een andere bezorgdag selecteren?

  • gj.denhertog
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06 18:43
Ashwani schreef op woensdag 31 december 2025 @ 02:28:
Leuk om te lezen… En nemen jullie je Vision Pro in plaats van je iPad mee, of neem je ze beide mee? Ik mis nog wel een functie om de iPad en Vision Pro met elkaar te verbinden.
Voor mij is het antwoord daarop: ja. Ook omdat de Vision Pro stiekem behoorlijk wat ruimte in beslag neemt.

  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09
Hier moeten we dus naar toe en ik ben blij dat er een begin is gemaakt

Zo ziet het eruit https://www.reddit.com/r/...ision_pro_throughthelens/

[ Voor 21% gewijzigd door Yzord op 10-01-2026 15:51 ]

Fet. We kunnen het hier niet zien toch?

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09
Donstil schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 19:04:
[...]


Fet. We kunnen het hier niet zien toch?
Volgens mij moet je de app kunnen downloaden met je US account en wellicht dat je dan in app per wedstrijd betaald. Heb me er nog niet helemaal in verdiept.
Yzord schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 19:41:
[...]


Volgens mij moet je de app kunnen downloaden met je US account en wellicht dat je dan in app per wedstrijd betaald. Heb me er nog niet helemaal in verdiept.
Ik had hem gisteren nog even op toevallig en volgens mij stond er dat er een apart abonnement nodig is ergens op.

Maar ik ben nu niet bij dat ding in de buurt dus kan niet checken.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09
Donstil schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 19:43:
[...]


Ik had hem gisteren nog even op toevallig en volgens mij stond er dat er een apart abonnement nodig is ergens op.

Maar ik ben nu niet bij dat ding in de buurt dus kan niet checken.
For people who are having issues with the NBA immersive experience, see this!
This is for non-live only!


- Turn off your VPN! (otherwise you will loop back to home

- You do not need to be in LA! (Not sure about international)

- NBA app works!

- You do not need league pass, just free ID

- Force close out of app and check the app for updates. If that doesn’t work, delete it and reinstall

- Sign out and sign back in NBA app

- Click on the info icon or the LAL game below that https://i.imgur.com/18Pszzr.jpeg

Should bring you to this page where you have submenu to watch in immersive https://i.imgur.com/aqZA6I4.jpeg

Nog niet geprobeerd, maar gaak wel doen van de week :)

  • MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:26
Deze gelukkige tweaker heeft afgelopen woensdag van @Donstil zijn AVP overgenomen. Wat een pracht ding! Ik ga hem met name gebruiken voor films en series. Daarvoor gebruikte ik tot nu de Quest 3, wat ook prima geschikt voor is, maar met beperkingen qua resolutie en met bepaalde softwarematige onhandigheden.

Ik kan zoveel meer genieten van een film of serie in VR. Veel meer immersie en veel minder afleiding. Ik heb nog niks gekeken op de APV, maar wel even wat dingen gestart in Disney+ en de kwaliteit is ongekend. Ook de spatial foto’s zijn aardig bizar. Dank @Donstil! Zodra ik er wat meer mee heb gespeeld zal ik mijn ervaringen hier delen.
MennoE schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 13:31:
Deze gelukkige tweaker heeft afgelopen woensdag van @Donstil zijn AVP overgenomen. Wat een pracht ding! Ik ga hem met name gebruiken voor films en series. Daarvoor gebruikte ik tot nu de Quest 3, wat ook prima geschikt voor is, maar met beperkingen qua resolutie en met bepaalde softwarematige onhandigheden.

Ik kan zoveel meer genieten van een film of serie in VR. Veel meer immersie en veel minder afleiding. Ik heb nog niks gekeken op de APV, maar wel even wat dingen gestart in Disney+ en de kwaliteit is ongekend. Ook de spatial foto’s zijn aardig bizar. Dank @Donstil! Zodra ik er wat meer mee heb gespeeld zal ik mijn ervaringen hier delen.
Veel plezier ermee nog eens! Hou ons op de hoogte :)

Live, Laugh, Toaster bath.


  • StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:56
Ik merk bij mij dat de Vision Pro als device niet zichtbaar is in de Find My app op andere devices. Mis ik iets? Of heeft dit te maken met het feit dat ‘ie officieel bij ons nog niet verkrijgbaar is? Zoals reeds eerder gemeld heb ik ‘em gelinkt aan mijn main Belgische Apple ID. Enkel voor de app store switch ik zo nu en dan naar mijn Amerikaans ID, maar dat is uiteraard tijdelijk.

  • Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-06 19:48
MennoE schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 13:31:
Deze gelukkige tweaker heeft afgelopen woensdag van @Donstil zijn AVP overgenomen. Wat een pracht ding! Ik ga hem met name gebruiken voor films en series. Daarvoor gebruikte ik tot nu de Quest 3, wat ook prima geschikt voor is, maar met beperkingen qua resolutie en met bepaalde softwarematige onhandigheden.

Ik kan zoveel meer genieten van een film of serie in VR. Veel meer immersie en veel minder afleiding. Ik heb nog niks gekeken op de APV, maar wel even wat dingen gestart in Disney+ en de kwaliteit is ongekend. Ook de spatial foto’s zijn aardig bizar. Dank @Donstil! Zodra ik er wat meer mee heb gespeeld zal ik mijn ervaringen hier delen.
Ik had die van mij ook overgenomen van @Donstil toevallig. Geniet ervan !

  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09
Every week I compile a week's worth of interesting news, reviews, findings in a page that is visually pleasing and easy to digest without clicking all over. Full page with photos/videos/commentaries located here (free with no ads).

Last Week in AVP #102: Tabletop Experience for NBA Games in AVP, Virtual Arcade Machines Coming to your AVP, Red Bull Racing Launches 2026 F1 Car Using Apple Vision Pro Headsets and more!

Tabletop experience for NBA games

Virtual arcade machines inside your home with Vision Pro

Apple’s Open-Source On-Device AI Instantly Turns Images Into Volumetric Scenes

The Vision Pro Slam Dunk

Red Bull Racing Launches 2026 F1 Car Using Apple Vision Pro Headsets

CORTIS Debuts ‘GO!’ on Apple Vision Pro

Civilization 7 coming to visionOS along with Mac, iPad and iPhone via Apple Arcade

Tubular Pro 2.0 is now in TestFlight

Exploring long-form immersive films on Vision Pro - what we’re building this year

Today we launched Primary: News in Depth

Beyond Face ID, Apple Pursues FMCW Lidar for Ultra‑Secure, Spoof‑Resistant Eye Identification

Demo of watching movies and tv shows in their dedicated immersive environments

Apple: You (Still) Don’t Understand the Vision Pro

Muse support is ready in the Coloring Book app

Early-2000s translucent-style Apple Vision Pro concept

Metroid Prime 4 Beyond + Apple Vision Pro

Hope you liked the list! Until next week 👋

If you are an app developer and wishes to share your app with readers, feel free to DM me.
Ik plak het in dit topic zodat men een beetje up to date blijft aangaande de avp. Mocht dat niet op prijs worden gesteld dan geef me ff een seintje, dan hou ik er mee op. Het is voornamelijk voor nieuwkomers interessant om te weten wat er gebeurd rondom de avp mocht men willen besluiten er eentje aan te schaffen.

  • MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:26
Ik heb de Apple Vision Pro nu iets meer dan een week en ik gebruik hem eigenlijk elke avond. Het blijft me verrassen hoe goed het geheel in elkaar zit. Wat er voor mij het meest uitspringt, is de beeldkwaliteit. Die is niet alleen veel scherper dan wat ik gewend was, maar ook echt rustiger voor je ogen dan de Quest 3. Dat merk je vooral als je wat langer kijkt.

Ik heb bijvoorbeeld de nieuwe Tron-film op Disney Plus gezien. Het verhaal is niet geweldig, maar het beeld is echt ongelooflijk mooi. De kleuren en de scherpte zijn zo goed dat ik dit nog nooit eerder zo heb gezien. Dat voelt soms bijna bizar. Ook de app Prima viel me op. Daarmee kun je muziekvideo’s kijken van A.G. Lee en die zijn echt ongekend scherp. Zelfs scherper dan de immersive video’s van Apple zelf. In VR heb ik dit niveau van scherpte nog niet meegemaakt.

Wat daarnaast opvalt, is hoe goed de headset zelf werkt. Ik heb hem met die nieuwe hoofdband en die zit echt perfect. Ik had online veel gelezen dat hij zwaar zou zijn, maar daar merk ik eerlijk gezegd weinig van. Ik kan hem zonder moeite een paar uur achter elkaar dragen. Hij zit comfortabel en stabiel, en duidelijk fijner dan de Quest 3 die ik hiervoor had.

De gebruikservaring is ook gewoon veel beter. De handherkenning bij de Quest 3 werkte bij mij niet altijd goed; soms vlogen je handen ineens door de lucht of werd een beweging niet goed opgepikt. Bij de Apple Vision Pro werkt dat echt ontzettend goed. Hij herkent je handen altijd. Wat me ook verraste, is hoe subtiel je dingen kunt bedienen. Tijdens een film kun je bijvoorbeeld heel precies vooruit- of terugspoelen door te knijpen en je hand een klein beetje opzij te bewegen. Dat voelt heel natuurlijk en werkt gewoon perfect.

Ook de speciale fotomodus heeft me verrast. Ik dacht eerst dat het vooral een gimmick zou zijn, maar het werkt echt heel goed. Foto’s van mijn kinderen van vroeger voelen ineens heel levendig, bijna alsof ze echt voor je staan. Ik heb al best wat tijd besteed aan het op die manier bekijken van foto’s. Hetzelfde geldt voor foto’s van mijn overleden moeder, die opeens weer een beetje dichtbij voelt. Dat is een vreemde ervaring om te zien, maar wel bijzonder.

Tot slot nog iets kleins dat me opviel. Omdat de headset nog geen Nederlands ondersteunt, spreek ik vaak teksten in voor ChatGPT, die het vervolgens uitschrijft. Ik praat niet hard en soms wat binnensmonds, maar die microfoons pikken alles echt perfect op.

Al met al ben ik gewoon een heel tevreden gebruiker. Binnenkort zal ik nog een uitgebreidere update delen van mijn ervaringen.

  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09
Er begint wat binnen te druppelen

https://x.com/jdunrrp/status/2017346324421550482?s=46

  • absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:40
Eiindelijk de Youtube app gelanceerd

https://forums.macrumors....st=34427537#post-34427537

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaring met de 180° videos en 360° videos

Afbeeldingslocatie: https://images.macrumors.com/article-new/2026/02/YouTube-App-Apple-Vision-Pro-visionOS.jpeg

  • StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:56
absrnd schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:36:
Eiindelijk de Youtube app gelanceerd
Geïnstalleerd hier en al wat mee zitten spelen. Eerste puntje van kritiek: ik ben iemand die op YouTube heel vaak gebruik maakt van (Engelse) ondertiteling; zowel beschikbare als automatically generated. Op de Vision Pro merk ik dat de ondertitels met wat vertraging komen. Terwijl ze op andere omgevingen (bv native YouTube app op Apple TV) zo goed als synchroon met de gesproken tekst volgen. Nog iemand die dit ervaart?
Tof, ben nog niet echt overtuigd dat het beter is dan Juno wat ik al twee jaar had, maar het is wel fijn om te zien dat Google/Youtube de VisionPro iets serieuzer neemt en toch de native app uitbrengt.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:26
Ik kende alleen YouTube via Safari. Dan is deze app zeker een enorme vooruitgang. Prachtig zijn de video’s. De AVP blijft als magie voelen elke keer als ik hem opzet.

  • StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:56
@Donstil Ik was net te laat om Juno nog te kunnen downloaden, maar had er inderdaad goeie kritieken over gehoord. Van dezelfde developer gebruik ik overigens ook SuperCut als Netflix alternatief en da's een hele goeie. Dus ik kan best geloven dat Juno ook een goed alternatief was/is voor YouTube.

@MennoE Zelf gebruikte ik als alternatief voor YouTube - dus voor de native app er was - de Tubular app. Geen problemen mee en ook een volwaardig alternatief (en met Tubular heb ik dus niet dat ondertitelprobleem waar ik het eerder over had).
StevenRSCA schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 09:52:
@Donstil Ik was net te laat om Juno nog te kunnen downloaden, maar had er inderdaad goeie kritieken over gehoord. Van dezelfde developer gebruik ik overigens ook SuperCut als Netflix alternatief en da's een hele goeie. Dus ik kan best geloven dat Juno ook een goed alternatief was/is voor YouTube.
Nou helaas was, sinds een update van de YouTube back-end toont Juno een overlay van de volgende video’s over je huidige video. Niet altijd maar wel vaak, daardoor helaas niet meer zo fijn.

YouTube app komt dus alsnog wel als geroepen.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • suheri
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-06 08:50
Wellicht dat er meer mensen issues hebben/hadden met de nieuwe YouTube app voor de Vision Pro waar de video een zwart scherm weergeeft en niets afspeelt. Shorts werken wel.
Er was al een workaround met screen mirroring, maar helaas was dit per video.

Fix tot Google de app update —>

Settings —> Apps —> YouTube —> Siri —> Off

Herinstalleer de YouTube app en normale video’s werken (weer)

[ Voor 3% gewijzigd door suheri op 25-02-2026 22:41 . Reden: Typo’s & Auto-correct ]


  • nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:01
Ik ga binnenkort richting duitsland en heb het idee om de dual knit band te kopen. Niet omdat ik een AVP bezit, maar ik heb online verschillende verhalen gelezen dat de hoofdband enorm comfortabel is voor een quest3 (die ik dan weer wel heb)

Nou ben ik benieuwd, kan ik gewoon een willekeurige apple winkel binnenlopen en daar de dual knit band kopen? Ik kan online niet zo gauw voorraad status zien.

Ik heb een iphone met faceid waardoor ik de maat thuis al even zou kunnen scannen. Of raden jullie alsnog aan om dat in de winkel te laten doen ivm nauwkeurigheid

  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09
Nou, ik ben positief verrast haha. Was al een jaar op zoek naar een F1 TV account zonder die Viaplee, maar elke keer kwam het er niet van. Maar sinds vandaag kijk ik GRATIS F1 op mijn AVP via Apple TV, en toch ook weer niet. Ik zal het even uitleggen.

Op Reddit las ik dat je F1 live kan kijken als je een US Apple TV abo hebt. Nou, laat ik die toevallig net hebben :) dus ik de AVP opgezet, Apple TV opgestart en inderdaad, er is een sectie Formula 1 bij gekomen.
Ik klikte op een bepaalde stream en toen werd er ineens om mijn F1TV inloggegevens gevraagd. Ik dacht kut, die heb ik wel, maar niet betaald. Afijn, toch ingelogd ermee want als ik dan moest betalen, so be it. Staat er ineens: gefeliciteerd met uw F1 TV Premium abonnement!!! (ofzoiets, ging me allemaal te snel ineens). Dus ik klik op ok en ik zie ineens allerlei streams die ik aan klikken. Dus hieperdepieper erop klikken natuurlijk, kreeg ik helaas een error. Deze stream is niet beschikbaar in uw regio. Wel nondeju!!??!! Proton VPN geprobeerd, maar het lukt me niet om te kijken op de een of andere manier.

Maar wat wel lukt is met Vroom. Want als je daarop inlogt met je F1 account (die Premium is, maar ik er geen cent voor heb betaald) kan je vrolijk de races zien en nog veel meer (stats, meerijden met je favo rijder etc. ) Ik dacht, ik zeg niks, zal wel een bug zijn ofzo. Maar nee hoor, krijg ik een mailtje van F1 dat ik dus een Premium account heb omdat ik een Apple TV subscription heb. Gewoon gratis. En dat in deze tijden dat alles duurder wordt roflmao.

Dus doe er je voordeel mee haha

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9QLd1XRV/IMG-0218.jpg

En ze adviseren me ook om mijn oude abo op te zeggen

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fRytzcyZ/IMG-0219.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Yzord op 08-03-2026 07:58 ]


  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09
Voor de geintereseerden

  • RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

Valve's Steam Link App Is Coming to Apple Vision Pro

https://www.macrumors.com/2026/04/13/valve-steam-link-apple-vision-pro/

  • Joostjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-06 22:57
Heeft iemand een tip hoe ik (veilig) een betaalbare tweedehands Vision Pro kan bemachtigen? :)

  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09
Gewoon via MP en dan persoonlijk ophalen?

  • RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Joostjah schreef op woensdag 29 april 2026 @ 20:23:
Heeft iemand een tip hoe ik (veilig) een betaalbare tweedehands Vision Pro kan bemachtigen? :)
Tweakers Vraag & Aanbod is wel iets saver dan Marktplaats zou ik in dit geval zeggen.

  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09
RoRoNL schreef op woensdag 29 april 2026 @ 23:31:
[...]

Tweakers Vraag & Aanbod is wel iets saver dan Marktplaats zou ik in dit geval zeggen.
Als je via MP gewoon het product zelf ophaalt heb ik nog nooit issues ondervonden. Terwijl ik hier op T.net al wel wat akward momentjes heb mogen ondervinden. Zo werd ik laatst gebeld door de politie over een artikel die ik hier had gekocht welke uit een bedrijfsdiefstal kwam. Dus ja, zeg het maar

  • Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:24
MacRumors reports that Apple has effectively paused work on Vision Pro after the M5 refresh failed to revive demand.
https://apple.slashdot.or...pro-after-m5-refresh-flop

Dat zou jammer zijn!

  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09

  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

De Vision Pro is wellicht niet de form factor. Maar ruimtelijk gebruik van een computer komt er gewoon aan.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL


  • Kuif
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-06 23:18
Vroom werkt voor mij niet meer, “Beta has ended” en kan ‘m niet meer vinden in TestFlight. Hebben jullie problemen?

  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09
Kuif schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 18:43:
[...]


Vroom werkt voor mij niet meer, “Beta has ended” en kan ‘m niet meer vinden in TestFlight. Hebben jullie problemen?
Yup, zelfde hier, was me ook al rot aan het zoeken naar een oplossing. Apple heeft de boel offline gehaald :(

Denk dat ik mijn AI coder maar eens afstof en zelf zo'n app ga vibecoden, want ik ben er wel een beetje klaar mee dat dat soort apps gewoon offline gehaald worden, terwijl men zelf niet zoiets uitbrengt. Want dit is gewoon de plezier van je gebruikers vergallen.

[ Voor 27% gewijzigd door Yzord op 01-05-2026 19:41 ]

Is dat wel Apple die dit gedaan heeft? De developer is toch al jaren terug op zijn vingers getikt door de organisatie van de F1 en heeft toen besloten niet verder te ontwikkelen?

Die bèta’s verlopen en dat lijkt nu gebeurt.

Maar verder eens, neem een maandje Claude code Max en je hebt dit zo bij elkaar geschreven.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Kuif
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-06 23:18
Vroom is terug in TestFlight. Helaas crashes de app bij de livestream

Update: nieuwe versie is gereleased en alles lijkt te werken

[ Voor 31% gewijzigd door Kuif op 02-05-2026 22:28 ]


  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09
Kuif schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 17:34:
Vroom is terug in TestFlight. Helaas crashes de app bij de livestream
Hier hetzelfde idd. Beetje jammer, maar hij is dus niet van het toneel af.

  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Wel echt heel &$!#% voor de mensen die zoveel geld hebben uitgegeven.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL


  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09
Ben best pissig

  • Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:09

Aiii

何これ

Met alle respect, maar dit heeft iedereen toch aan zien komen?

Koop nooit een product op verwachtingen voor de toekomst, koop ze voor wat ze nu kunnen. Als dat niet voldoende is, dan wacht je tot het product het niveau bereikt dat het het geld waard wordt.

  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Normaal wel. Maar Apple doet dit normaal gesproken niet. De brengen geen productlijn uit om het na 1 model te cancelen.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL


  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Zolang ze er aan blijven werken is er toch niet zo veel aan de hand?

Have you tried turning it off and on again?


  • nms2003
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-06 23:15
Even een vraag. Met het oog op wat het product nu kan en ik op basis daarvan gewoon overweeg een 2ehands Vision Pro te kopen. Is het mogelijk om films die je met je Nederlandse AppleID hebt gekocht, inmiddels bijna 200, te kijken op je Vision Pro? Dat is namelijk wel een van de dingen die ik van toegevoegde waarde zou vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door nms2003 op 06-06-2026 13:13 ]


  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09
nms2003 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 13:12:
Even een vraag. Met het oog op wat het product nu kan en ik op basis daarvan gewoon overweeg een 2ehands Vision Pro te kopen. Is het mogelijk om films die je met je Nederlandse AppleID hebt gekocht, inmiddels bijna 200, te kijken op je Vision Pro? Dat is namelijk wel een van de dingen die ik van toegevoegde waarde zou vinden.
Moet gewoon mogelijk zijn. Ik heb alleen voor aankopen een US account, maar ben gewoon ingelogd met mijn NL account.

  • nms2003
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-06 23:15
Yzord schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 13:27:
[...]


Moet gewoon mogelijk zijn. Ik heb alleen voor aankopen een US account, maar ben gewoon ingelogd met mijn NL account.
Ja dat is dus de vraag. Ik lees overal dat je een extra US account kunt toevoegen voor media & apps aankopen, wat nodig is voor de Appstore. Maar ik lees ook dat bepaalde functionaliteiten rondom content voorbehouden zijn aan een AppleID die gekoppeld is aan een land waarin de Vision Pro officieel beschikbaar is. Vandaar ik graag van iemand die er ervaring mee heeft zou horen of ze hun op NL AppleID gekochte films kunnen zien.
Ik heb toevallig 1 film op Apple gekocht ooit. En die is beschikbaar in de tv app als ik voor aankopen ook ingelogd ben met een Nederlands account.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • nms2003
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-06 23:15
Dank @Donstil Dat geeft hoop. Hoe kijken jullie aan tegen het nieuws dat het Vision ontwikkelteam een andere focus krijgt? Is de Pro los van mogelijk minder doorontwikkeling nog de moeite waard om te kopen?

  • Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vind het echt heel jammer. Ik had gehoopt dat de ontwikkeling ook vooral op content gefocust zou zijn. Immersive F1 of voetbalwedstrijden kijken zou voor mij een reden zijn om er 1 te kopen, daar wachtte ik eigenlijk op.

Dat betekent, stam + t .


  • gj.denhertog
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06 18:43
Ik wacht volgende week af voordat ik een mening over de geruchten ga vormen. Als er op de WWDC weinig tot geen aankondigingen over VisionOS gedaan worden, ga ik me wel zorgen maken. Maar ook al is er geen verdere investering vanuit Apple, blijft het apparaat voor mij meerwaarde hebben. Zeker voor het consumeren van media is het ongeëvenaard. Daarnaast is het gebruiken van je Mac via Virtual desktop zo eenvoudig en robuust dat het daarvoor nuttig blijft.

  • StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:56
nms2003 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 13:42:
[...]

Ja dat is dus de vraag. Ik lees overal dat je een extra US account kunt toevoegen voor media & apps aankopen, wat nodig is voor de Appstore. Maar ik lees ook dat bepaalde functionaliteiten rondom content voorbehouden zijn aan een AppleID die gekoppeld is aan een land waarin de Vision Pro officieel beschikbaar is. Vandaar ik graag van iemand die er ervaring mee heeft zou horen of ze hun op NL AppleID gekochte films kunnen zien.
Yep, ik kan dit ook confirmeren! Voor apps heb ik een US Apple account, maar voor het merendeel van de tijd ben ik altijd ingelogd met mijn Belgische account en eerder gekochte films via de iTunes store kan ik dan met mijn Belgische account perfect bekijken.

Apple Music is op deze wijze ook bereikbaar met de Vision Pro. Een abonnement op Apple TV met de Belgische account lukt dan weeral niet. Jammer dat ze dit nooit in orde hebben gekregen; ik heb nooit begrepen waarom Apple TV niet mogelijk was en Apple Music dan weer wel.

  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09
Ik denk dat ze gewoon doorgaan met de content, maar dat ze hun focus qua hardware meer richting draagbare brillen gaan zetten. Alleen de AVP zelf zal niet meer doorontwikkelt worden in zijn huidige vorm. Te zwaar, te log en eigenlijk niet bruikbaar in de openbare omgeving. In het vliegtuig vlieg ik business class, maar ik weet niet of ik wel zo makkelijk de AVP zou gebruiken als ik economy zou vliegen.

  • nms2003
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-06 23:15
Nog een vraag. Als ik een US model (M2) koop maakt het dan nog uit / heeft het voordeel om een US vs UK account eraan te koppelen?

  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09
Bij mij wel. Ik betaal 150usd voor een jaar Arcade en Apple TV+ en zo nu en dan koop ik 3D films voor 5 dollar ofzo.

[ Voor 51% gewijzigd door Yzord op 07-06-2026 11:57 ]


  • gj.denhertog
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06 18:43
nms2003 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 08:41:
Nog een vraag. Als ik een US model (M2) koop maakt het dan nog uit / heeft het voordeel om een US vs UK account eraan te koppelen?
Als je de keuze hebt, zou ik denk ik eerder voor US gaan. Daar heb je vaak meer voordeel van dan enig ander land. Zoals momenteel bijvoorbeeld Formule 1 inbegrepen bij Apple TV.
nms2003 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 08:41:
Nog een vraag. Als ik een US model (M2) koop maakt het dan nog uit / heeft het voordeel om een US vs UK account eraan te koppelen?
Je bent nog steeds het beste af met een account uit de VS, daar zitten de meeste apps in de store etc.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • nms2003
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-06 23:15
Dank @gj.denhertog en @Donstil

  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Ik ben benieuwd in hoeverre visionOS als platform behandeld gaat worden op de komende WWDC. Als visionOS 27 komt met allerlei nieuwe features hoeven we ons niet echt zorgen te maken denk ik.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL


  • nms2003
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-06 23:15
Gezien de recente geruchten zou het mij verbazen als ze geen interessante VisonOS 27 update hebben; daar wordt inmiddels al een jaar aan gewerkt namelijk. Als daar nu de resultaten niet van worden gepresenteerd hebben de keuzes die schijnbaar achter de schermen zijn gemaakt qua doorontwikkeling Vision Pro wel extreem verstrekkende gevolgen voor wat al in ontwikkeling was. Zou niet best zijn. Ik ben heel benieuwd wat we morgen te zien krijgen.

  • Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ze hebben toch genoeg geld in kas… als Apple nu de stekker eruit trekt mag het hele concept in de prullenbak.

Ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf als Apple dit niet aan ziet komen. Een te duur product en nieuw besturingssysteem is een project dat een lange adem vereist. Of gaan ze Microsoft achterna met Windows Phone?

Have you tried turning it off and on again?

Nah er zal wel een update voor visionOS komen morgen maar ik denk niet dat dit wat zegt over de toekomst op de lange termijn.

Als er inderdaad geen nieuwe hardware komt dan gaat de ontwikkeling van nieuwe features in het os logischerwijs ook op een lager pitje, worden de updates daarna alleen nog maar bug fixes en vervolgens schalen ze het volledig af.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Ik gok dat visionOS waarschijnlijk blijft bestaan als basis voor de AR brillen van 2029.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL


  • ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:44
Ik neem eigenlijk aan dat de ontwikkeling van visionOS gewoon doorgaat want het wordt vast gebruikt op de ar/vr bril straks?

Dus wat hierboven wordt gezegd.

[ Voor 12% gewijzigd door ChrisM op 07-06-2026 13:45 ]

Die AR bril in 2027/2028/2029 gaat echt geen VisionOS nodig hebben, dat is veel te vroeg.

De bril die volgend jaar uit komt wordt gewoon Type RayBan Meta maar dan met Siri erin.

Heel visionOS in een dergelijke bril is nog veel te ver weg, dat gaat in 3 jaar echt niet lukken.

Edit: Wat voor mij overigens prima zou zijn.
Ik heb meerdere RayBan meta’s (Gen1 en Gen2) en heb de RayBan Display gehad, voor wat het doet is het al best prima maar als dat gecombineerd wordt met naadloze integratie in het eco systeem dan is het helemaal top.

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 07-06-2026 13:57 ]

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09
Nou, de visionOS is gewoon nog een kindje van Apple, dus het zal allemaal wel loslopen

  • StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:56
Uit de kleine lettertjes van visionOS 27 leer ik dat Apple Intelligence voor alle Vision Pro's zal blijven ondersteund worden. Maar Siri AI gaat enkel naar de laatste M5 Vision Pro en niet naar de eerste generatie M2 Vision Pro. De EU beperkingen voor Siri AI gelden enkel voor iOS en iPadOS dus op de M5 Vision Pro kunnen we daar wel mee werken.

  • nms2003
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-06 23:15
@StevenRSCA

We gaan het meemaken. Op onderstaande URL tref ik dan juist:

Apple Intelligence en Siri AI in iOS 27, iPadOS 27, macOS 27, watchOS 27 en visionOS 27 werken op iPhone 16-modellen of nieuwer, iPhone 15 Pro, iPhone 15 Pro Max, iPad mini (A17 Pro), MacBook Neo (A18 Pro), iPad-modellen met M1 of nieuwer, Mac met M1 of nieuwer, Apple Vision Pro, Apple Watch Series 9 of nieuwer, Apple Watch Ultra 2 of nieuwer en Apple Watch SE 3, gekoppeld met een iPhone in de buurt waarop Apple Intelligence is ingeschakeld.

https://www.apple.com/nl/newsroom/2026/06/apple-introduces-siri-ai-a-profoundly-more-capable-and-personal-assistant/

Vanaf M1 hardware dus. Of maken ze in dit artikel bewust nog niet het onderscheid tussen Apple Intelligence en Siri AI?

  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Sommige AI dingen zoals een aanpasbare Siri stem kunnen alleen op de iPhone 17 Pro en andere hele nieuwe hardware. Wellicht is dat exclusief voor de M5 Vision Pro?

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL


  • nms2003
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-06 23:15
Sinds afgelopen woensdag ook de, toch wel trotse, eigenaar van een Vision Pro. Mede dankzij de reacties die jullie hebben gegeven op mijn vragen de stap gezet. Wat een geniale ervaring biedt dit zeg. Spatial video's zijn echt indrukwekkend en ook het ruimtelijk maken van bestaande foto's is soms erg indrukwekkend.
Verder is dit echt mijn Holodeck om eigen Gaussian Splatting creaties mee te beleven via Airvis. En dat is echt bizar; alsof ergens weer helemaal bent; mijn inziens nog indrukwekkender dan de 'environments'.
Daarnaast ook het bekijken van modellen van beautifulthings.xyz erg vet. Ook het werken op een Macbook met Ultrawide monitor... ideaal in plaats van te kloten met allerlei schermpjes achter elkaar; wat me normaal toch steeds gebeurt ondanks ik gebruik maak van verschillende bureaubladen.
En films kijken... wow. 3D filmes, wow. Panorama's wow.
Na alle commentaar over het gewicht valt me dát ook reuze mee met de Dual Loop en ik hoor dat de nieuwe band nog beter is. Dus. Ik ben er erg content mee.

[ Voor 35% gewijzigd door nms2003 op 12-06-2026 12:29 ]


  • nms2003
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-06 23:15
@Mog Volgens mij geeft dit artikel nogmaals weer waar het onderscheid wordt gebruikt qua functionaliteit op "oudere" devices.

https://www.tomsguide.com/ai/apple-intelligence/some-ai-features-arent-available-on-older-iphones-but-are-you-actually-missing-that-much

En aangezien Siri AI nog niet in het Nederlands is én de Nederlandse taal nog niet support wordt als taal voor de Vision Pro vraag ik me in hoeverre dit überhaupt een verschil maakt voor Nederlandse Vision Pro eigenaren. Hopelijk blijft er wel een ontwikkeling gaande qua beschikbaarheid van Vision OS in lokale taal, idem Appstore en Media.

Het daadwerkelijk lanceren van Vision Pro in andere landen betekent echter ook een investering in retail en daarvan vraag ik me af of ze daar NU de waarde van inzien. En als de investering in retail niet gedaan wordt is de kans op regionale impuls verkoop klein, waardoor de incentive er ook niet perse is om alles achter de schermen te regelen voor uitrol in een nieuw land. Beetje een kip en ei situatie.

[ Voor 50% gewijzigd door nms2003 op 12-06-2026 12:29 ]


  • JanSneeuw
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-06 13:46
nms2003 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 11:01:
Sinds afgelopen woensdag ook de, toch wel trotse, eigenaar van een Vision Pro. Mede dankzij de reacties die jullie hebben gegeven op mijn vragen de stap gezet. Wat een geniale ervaring biedt dit zeg. Spatial video's zijn echt indrukwekkend en ook het ruimtelijk maken van bestaande foto's is soms erg indrukwekkend.
Verder is dit echt mijn Holodeck om eigen Gaussian Splatting creaties mee te beleven via Airvis. En dat is echt bizar; alsof ergens weer helemaal bent; mijn inziens nog indrukwekkender dan de 'environments'.
Daarnaast ook het bekijken van modellen van beautifulthings.xyz erg vet. Ook het werken op een Macbook met Ultrawide monitor... ideaal in plaats van te kloten met allerlei schermpjes achter elkaar; wat me normaal toch steeds gebeurt ondanks ik gebruik maak van verschillende bureaubladen.
En films kijken... wow. 3D filmes, wow. Panorama's wow.
Na alle commentaar over het gewicht valt me dát ook reuze mee met de Dual Loop en ik hoor dat de nieuwe band nog beter is. Dus. Ik ben er erg content mee.
Gefeliciteerd! Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? En voor hoe veel? :)

  • nms2003
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-06 23:15
JanSneeuw schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 14:51:
[...]

Gefeliciteerd! Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? En voor hoe veel? :)
Dankjewel! Via Marktplaats heb ik iemand gevonden die er, los van een enkele inlog, een had die nieuw was. € 1500,-. Leek mij een goede deal.

  • JanSneeuw
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-06 13:46
nms2003 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 00:20:
[...]

Dankjewel! Via Marktplaats heb ik iemand gevonden die er, los van een enkele inlog, een had die nieuw was. € 1500,-. Leek mij een goede deal.
Damn dat is een goede deal inderdaad. Ik kom alleen maar advertenties tegen die er meer dan 3000 euro voor vragen. Heb je misschien tips hoe je dit voor elkaar hebt gekregen? :)

  • nms2003
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-06 23:15
@JanSneeuw

Ik heb al maanden telkens gekeken wat het aanbod was. Minder dan €2000 was mijn aim. Vorig weekend heb ik een bericht gestuurd naar een advertentie waarop geboden kon worden. Op basis van de actueel beschikbare reservering dacht ik, als ik €1500 biedt dan doe ik het sowieso. Dat kan ik zonder moeite verantwoorden binnen mijn financiële logica en de prijs waarvoor ik denk dat dit product aan zou kunnen slaan.

dus 1 bericht:

Hallo …,

Ik ben op zoek naar een Vision Pro. Mijn budget is €1500,-. Eventueel kan ik hem dit weekend ophalen.

Daar zitten 2 belangrijke elementen in.

- Budget: het is dus niet een bod om over te onderhandelen, maar dit is wat ik kan missen.

- Op korte termijn ophalen: je bent een serieuze koper waardoor de verkoper weet dat hij snel z’n geld heeft (+ niet hoeft te verzenden.)

- Bonus: verkoper weet dat je actief op zoek bent en dat je zodra een ander het accepteert niet meer beschikbaar bent als koper.

Vervolgens is het een kwestie van geluk hebben. De verkoper die ik trof was iemand die hem nooit voor hemzelf had gekocht en die denk ik niet wakker ligt van een paar honderd meer of minder, maar vooral z’n tijd liever anders besteed dan aan geëmmer op Marktplaats.

P.s. meer dan 3000 is heel straf. Voor een paar honderd meer haal je een nieuwe in Duitsland.

[ Voor 3% gewijzigd door nms2003 op 14-06-2026 10:27 ]


  • JanSneeuw
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-06 13:46
nms2003 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:13:
@JanSneeuw

Ik heb al maanden telkens gekeken wat het aanbod was. Minder dan €2000 was mijn aim. Vorig weekend heb ik een bericht gestuurd naar een advertentie waarop geboden kon worden. Op basis van de actueel beschikbare reservering dacht ik, als ik €1500 biedt dan doe ik het sowieso. Dat kan ik zonder moeite verantwoorden binnen mijn financiële logica en de prijs waarvoor ik denk dat dit product aan zou kunnen slaan.

dus 1 bericht:

Hallo …,

Ik ben op zoek naar een Vision Pro. Mijn budget is €1500,-. Eventueel kan ik hem dit weekend ophalen.

Daar zitten 2 belangrijke elementen in.

- Budget: het is dus niet een bod om over te onderhandelen, maar dit is wat ik kan missen.

- Op korte termijn ophalen: je bent een serieuze koper waardoor de verkoper weet dat hij snel z’n geld heeft (+ niet hoeft te verzenden.)

- Bonus: verkoper weet dat je actief op zoek bent en dat je zodra een ander het accepteert niet meer beschikbaar bent als koper.

Vervolgens is het een kwestie van geluk hebben. De verkoper die ik trof was iemand die hem nooit voor hemzelf had gekocht en die denk ik niet wakker ligt van een paar honderd meer of minder, maar vooral z’n tijd liever anders besteed dan aan geëmmer op Marktplaats.

P.s. meer dan 3000 is heel straf. Voor een paar honderd meer haal je een nieuwe in Duitsland.
Kijk dat is nog eens een advies, dankjewel voor het toelichten! Hier kan ik mee vooruit. Hopelijk lukt het mij ook onder de 2k. 3000 euro is echt heel absurd voor een product wat 3500 euro nieuw is…
JanSneeuw schreef op zondag 14 juni 2026 @ 16:04:
[...]

Kijk dat is nog eens een advies, dankjewel voor het toelichten! Hier kan ik mee vooruit. Hopelijk lukt het mij ook onder de 2k. 3000 euro is echt heel absurd voor een product wat 3500 euro nieuw is…
€3700,- nieuw, maar dan nog. Logisch dat mensen er het maximale uit willen halen maar de marktwaarde van een M2 variant ligt idd ergens tussen de €1500 en €1800 voor een 256 GB model. Rond de €2000,- voor een 512/1024GB.

Ebay is ook nog wel een aardige tip. Staan regelmatig Duitse exemplaren op die voor €2000,- worden aangeboden maar de optie “doe voorstel” aan hebben staan. Ik heb er laatst een benaderd en die zakte zonder moeite naar €1650

Live, Laugh, Toaster bath.


  • JanSneeuw
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-06 13:46
Donstil schreef op zondag 14 juni 2026 @ 17:21:
[...]


€3700,- nieuw, maar dan nog. Logisch dat mensen er het maximale uit willen halen maar de marktwaarde van een M2 variant ligt idd ergens tussen de €1500 en €1800 voor een 256 GB model. Rond de €2000,- voor een 512/1024GB.

Ebay is ook nog wel een aardige tip. Staan regelmatig Duitse exemplaren op die voor €2000,- worden aangeboden maar de optie “doe voorstel” aan hebben staan. Ik heb er laatst een benaderd en die zakte zonder moeite naar €1650
Goede tip! Ben je toen naar Duitsland gereden om hem te testen? Verzenden lijkt me nogal een risico namelijk bij dit soort bedragen.
JanSneeuw schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:47:
[...]

Goede tip! Ben je toen naar Duitsland gereden om hem te testen? Verzenden lijkt me nogal een risico namelijk bij dit soort bedragen.
Ooh nee dat niet, gewoon afgegaan op eBay reviews en betaald met CreditCard :P

Live, Laugh, Toaster bath.


  • nms2003
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-06 23:15
Deze week heb ik een dag thuisgewerkt met de Apple Vision Pro i.c.m. MacBook. Dat was ook een vette ervaring. Heerlijk om een ultrawide scherm te gebruiken en dan daarboven een overzicht van je Teams chats te hebben of ernaast een videocall en een immens Freeform whiteboard. Geniaal wel.

  • Joostjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-06 22:57
Donstil schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:53:
[...]


Ooh nee dat niet, gewoon afgegaan op eBay reviews en betaald met CreditCard :P
Word je dan beschermd door je creditcardmaatschappij bij fraude of defect?
Joostjah schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:18:
[...]

Word je dan beschermd door je creditcardmaatschappij bij fraude of defect?
Ligt aan je creditcard wel, maar mocht het pakket niet aankomen dan dekt je kaart dat wel, mocht het ding defect zijn of er is fraude dan dekt de kopersbescherming van Ebay dat ook weer.

Als je van een ebayer koopt met een zwikte goeie reviews en goeie foto's van het product dan zie ik eigenlijk geen reden om het niet te doen.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 13:09
Donstil schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:20:
[...]


Ligt aan je creditcard wel, maar mocht het pakket niet aankomen dan dekt je kaart dat wel, mocht het ding defect zijn of er is fraude dan dekt de kopersbescherming van Ebay dat ook weer.

Als je van een ebayer koopt met een zwikte goeie reviews en goeie foto's van het product dan zie ik eigenlijk geen reden om het niet te doen.
Heb serieus in die 25 jaar dat ik op Ebay koop nog nooit iemand gehad die mij wilde scammen zeg maar. Alles is altijd aangekomen en als er wat was dan werd het gewoon netjes opgelost door de persoon of Ebay/Paypal. Ik zou eerder iets kopen op Ebay dan op Marktplaats.
Yzord schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:08:
[...]


Heb serieus in die 25 jaar dat ik op Ebay koop nog nooit iemand gehad die mij wilde scammen zeg maar. Alles is altijd aangekomen en als er wat was dan werd het gewoon netjes opgelost door de persoon of Ebay/Paypal. Ik zou eerder iets kopen op Ebay dan op Marktplaats.
Ja absoluut boven marktplaats, ik heb ook erg veel fijne ervaringen op eBay.

Live, Laugh, Toaster bath.


  • StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:56
nms2003 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:54:
Deze week heb ik een dag thuisgewerkt met de Apple Vision Pro i.c.m. MacBook. Dat was ook een vette ervaring. Heerlijk om een ultrawide scherm te gebruiken en dan daarboven een overzicht van je Teams chats te hebben of ernaast een videocall en een immens Freeform whiteboard. Geniaal wel.
Bij mij was het wennen, maar tegenwoordig ben ik ook fan van de Vision Pro als extern scherm van de MacBook. Ik heb indertijd specifiek de 16inch MacBook Pro genomen bij mijn werkgever omdat ik graag van grote schermen hou terwijl dat ding voor mijn dagelijkse workflow eigenlijk overkill is. Op deze manier zie ik er geen graten in om de volgende keer terug een 13, 14 of 15inch model te nemen.

Wat ik nog graag zou willen (maar allicht technisch onmogelijk, alhoewel, met de mensen in Cupertino weet je uiteraard nooit): de mogelijkheid om verschillende apps uit je extern display (en uit de dock van je MB dus) te slepen als zouden het native Vision OS apps zijn. Een powerpointje uit je MacBook ergens aan de linkerkant naast een Excel, een Teams sessie aan de rechterkant, schuin achter je een Outlook sessie, ... Ik zie het al helemaal voor mij :)

Ik weet dat Powerpoint en Teams etc tegenwoordig ook al als Vision OS native apps te downloaden en te gebruiken zijn, maar dan moeten onze IT jongens mijn Vision Pro als een BYOD work device registeren en zover zijn we nog niet >:)

  • nms2003
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-06 23:15
@StevenRSCA Geniaal idee zeg. Nu heb ik de mazzel dat ik gewoon wél man inloggen op MS365 apps op zowel mijn Mac als op de Vision Pro dmv 2FA met de authenticator app. Zodoende kan ik al wel verschillende MS365 apps gebruiken naast het Ultrawide scherm. Overigens ook nice dat je straks in VisionOS een widget in je ruimte kan plaatsen om het Mac Virtual Display te starten ook als je MacBook niet voor je staat.

[ Voor 23% gewijzigd door nms2003 op 22-06-2026 19:52 ]

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste