Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mog schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:18:
Vandaag een afspraak in een Amerikaanse Apple Store voor een 30 minuten demo. Ik ben heel benieuwd.
Ik heb de demo gehad. Ben half weggeblazen, half licht teleurgesteld.

Weggeblazen
De 3D-content: immersive video's, panoramafoto's, 3D-films en vooral de immersive sportvideo's (net boven het doel bij voetbal) waren echt mindblowing. Ik ga vanaf nu mijn kinderen alleen nog in immersive video filmen :D

Oog- en handtracking, passthrough van mijn handen en Apple Watch waren ook fenomenaal. Die micro-animaties bij icoontjes als je ernaar kijkt, sweet.

Licht teleurgesteld
Ik had te hoge verwachtingen van het scherm. Hoewel vele malen beter dan de oudere Quests die ik weleens geprobeerd heb, zie ik overduidelijk een scherm voor mijn ogen.

Normale apps zoals Safari voelden achterhaald aan. Ik weet niet hoe ik dat beter moet uitleggen, maar het zijn apps die zijn uitgevonden in een 2D-omgeving en nu 1:1 zijn omgezet naar spatial computing. Het voelde een beetje alsof ik een iPhone-app op mijn iPad bekeek. Het was duidelijk niet voor de Vision Pro ontworpen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:56
Zondag 14 Juli een demo sessie in mijn lokale Apple Store, kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:22
Weet niet helemaal zeker of het al bekend was, maar in Duitsland is de prijs 3999 voor de instapper. Dat zal dan ook wel de prijs voor NL worden denk ik…. In Duitsland kan je hem ook op afbetaling kopen, 36 maanden 117 euro. https://www.apple.com/de/shop/buy-vision/apple-vision-pro

[ Voor 33% gewijzigd door Dennisdn op 28-06-2024 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29
Ik heb er nog steeds eentje te koop voor 3799.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik kan niet geloven dat Apple de Vision Pro in de steek zal laten, maar dat het geen home run is, is duidelijk. De updates voor visionOS 2 vielen ook tegen. Al waren er op de WWDC wel genoeg talks over spatial computing. Erg interessant om dit te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-09 20:54
Mog schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 16:34:
Ik kan niet geloven dat Apple de Vision Pro in de steek zal laten, maar dat het geen home run is, is duidelijk. De updates voor visionOS 2 vielen ook tegen. Al waren er op de WWDC wel genoeg talks over spatial computing. Erg interessant om dit te volgen.
De Vision Pro is ooit ontworpen om een “homerun” te zijn. Het is een apparaat puur voor de pioniers, nog voor early adopters dus. Dit is als de eerste Macs in de jaren ‘80. Kijk er niet raar vanop als dit pas mainstream gaat richting het eind van het decennium. Ik ben blij dan ze de aandacht verschuiven van de Vision Pro 2 naar een normale Apple Vision met hopelijk een prijs tot € 1999,-. Dat zal de potentie van het platform (groei in aantal gebruikers) verder helpen dan een nieuwe Pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord
Nou eindelijk de AVP verkocht die ik te koop had staan. Ik wist wel dat ik even op de nieuwe hypegolf moest wachten om er vanaf te komen. Had dat ding sinds eind februari te koop staan en het animo ervoor daalde echt significant na 2 weken. Dus mocht iemand een AVP hebben waar ze eigenlijk niks meer mee doen. Zet hem nu te koop.

Overigens was het een nieuwe. De mijne verkoop ik niet. ik blijf het een fijn apparaat vinden om op 200inch films en games te kunnen bekijken onderuit gezakt op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:26
Ter voorbereiding wil ik een Frans apple account maken.
Maar dat lukt me niet, ik heb uiteraard gegoogled en ben op de apple pagina gekomen om een Frans apple ID te registeren. En daar krijg ik een error dat het niet lukt.

Ik gok dat de methode voor andere landen hetzelfde is.
Ik vul helaas wel een NL nummer in, wat ik al gebruik, geen idee of dat het issue is.
Of moet ik toch proberen wanneer ik in het land zelf ben, enige tips?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nils7 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:08:
Ter voorbereiding wil ik een Frans apple account maken.
Maar dat lukt me niet, ik heb uiteraard gegoogled en ben op de apple pagina gekomen om een Frans apple ID te registeren. En daar krijg ik een error dat het niet lukt.

Ik gok dat de methode voor andere landen hetzelfde is.
Ik vul helaas wel een NL nummer in, wat ik al gebruik, geen idee of dat het issue is.
Of moet ik toch proberen wanneer ik in het land zelf ben, enige tips?
Maar waarom zou je een frans Apple account willen hebben dan?

Tips: gewoon bestellen met je NL account, US account gebruiken voor de store.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 03-07-2024 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Donstil schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:48:
[...]

Maar waarom zou je een frans Apple account willen hebben dan?

Tips: gewoon bestellen met je NL account, US account gebruiken voor de store.
Voor de Franse store. Maar gok dat de het dezelfde manier is voor elk account van een ander land?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Niet alle US apps zullen aanwezig zijn in de FR store vanwege EU beperkingen of regels.

En bij de aanmaak van mijn US account heb ik volledige US gegevens gebruikt. Ook telefoonnummer. Alleen betalingen heb ik met mijn DE creditcard gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nils7 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:40:
[...]

Voor de Franse store. Maar gok dat de het dezelfde manier is voor elk account van een ander land?
Zou ik juist niet doen. Tenzij je echt heel specifieke visionOS apps uit Frankrijk nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Oké maar een Amerikaans account dan?
En dat is enkel voor de App Store toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Ja is alleen voor de apps. Je kan je NL account gebruiken voor de overall use (op Appstore na dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:35
Mog schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 00:50:
[...]

Ik heb de demo gehad. Ben half weggeblazen, half licht teleurgesteld.

Weggeblazen
De 3D-content: immersive video's, panoramafoto's, 3D-films en vooral de immersive sportvideo's (net boven het doel bij voetbal) waren echt mindblowing. Ik ga vanaf nu mijn kinderen alleen nog in immersive video filmen :D

Oog- en handtracking, passthrough van mijn handen en Apple Watch waren ook fenomenaal. Die micro-animaties bij icoontjes als je ernaar kijkt, sweet.

Licht teleurgesteld
Ik had te hoge verwachtingen van het scherm. Hoewel vele malen beter dan de oudere Quests die ik weleens geprobeerd heb, zie ik overduidelijk een scherm voor mijn ogen.

Normale apps zoals Safari voelden achterhaald aan. Ik weet niet hoe ik dat beter moet uitleggen, maar het zijn apps die zijn uitgevonden in een 2D-omgeving en nu 1:1 zijn omgezet naar spatial computing. Het voelde een beetje alsof ik een iPhone-app op mijn iPad bekeek. Het was duidelijk niet voor de Vision Pro ontworpen.
Van het weekend ook een demo gehad bij een Apple store in de VS. Sluit me grotendeels aan bij je ervaringen (zowel onder de indruk als teleurgesteld), maar verschil op een paar punten van mening.

- Ik snap de keuze voor alles met hand gestures, maar vond dat ik te vaak mis klikte/het niet werd geregistreerd - ik had de optie tot een kleine unit in m'n hand voor bepaalde acties wel gewaardeerd. Vond ook dat je (te) vaak alsnog aan die dial op je VP zelf zat te kloten.

- Als je geen fan bent van voice controls dan zijn er een flink aantal dingen die gewoon niet werken, zoals dingen typen langer dan 1 woord.

- Vond het apparaat zelf minder comfortabel dan ik had verwacht op m'n hoofd, waardoor ik het moeilijk voor te stellen vond dat je echt immersive zou gaan tijdens een film kijken o.i.d.

Dat gezegd hebbende was het de beste VR ervaring die ik ooit heb meegemaakt, en kijk ik zeker uit naar waar dit naar toe gaat. Maar de komende generaties zie ik mezelf er weinig mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSVB
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-08 23:27
Als ik er 1 in Duitsland koop komende week, kan ik dan switchen naar de Nederlandse App Store en Nederlandse Apple ID zodra hij hier ook verkrijgbaar is eind dit jaar of volgend jaar? Zodat hij volledig functioneert als ‘Nederlandse’ Vision Pro ter zijner tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RSVB schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:23:
Als ik er 1 in Duitsland koop komende week, kan ik dan switchen naar de Nederlandse App Store en Nederlandse Apple ID zodra hij hier ook verkrijgbaar is eind dit jaar of volgend jaar? Zodat hij volledig functioneert als ‘Nederlandse’ Vision Pro ter zijner tijd?
Niemand weet dat hier nog zeker maar de verwachting is van wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
RSVB schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:23:
Maar natuurlijk. Gewoon je NL account gebruiken en je bent weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Ik ben 10 augustus toch vlakbij een Apple Store in Parijs dus ga er dan voor maar ik probeerde via Apple.fr eens te kijken hoever ik kwam met bestellen.
Het was een dood moment op het werk en via die Windows laptop kwam ik best een eind. Moest een soort van QR scannen met m’n iPhone waardoor die m’n hoofd deed meten en kon daarna verder. Ik kwam tot het betalen en kon kiezen voor verzenden en afhalen en kon zelfs kiezen om de demo in de store nog te plannen voor morgen zelfs nog.
Had dit niet verwacht, wilde een beetje voelen hoe het proces zou gaan en of er voorraad is.
Maar het proces ging smooth en als ik nog voor morgen kon reserveren voor een demo of ophalen lijkt me op release dag er voldoende voorraad te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Don’t worry, de verkopen gaan helemaal niet zo hard

https://www.bright.nl/nie...00-000-niet-passeren.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beetje makkelijk scoren dit:
Verkopen Apple Vision Pro zal de 500.000 niet passeren
Er was vanaf het begin al bekend dat Sony maar 1 miljoen schermpjes kon maken het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JieBeta
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20-08-2024

Apple Vision Pro: Ik heb er een geprobeerd. Immersieve videos zijn mooi om te zien! De rest valt tegen. Het nieuwe gebaar om het dashboard te tonen in VisionOS2, zoals te zien is in mijn video, is makkelijker dan om naar het plafond te staren zoals in VisionOS1, maar verder niet indrukwekkend. De 3D iPhone 15 Pro Max foto's zijn niet zo scherp als de demo foto's, en de diepte voelt te kunstmatig in de foto's voor mijn gevoel.

Passthrough is in vergelijking tot de 4K demo videos te pixel-korrelig en heeft een vreemde kleurtint, waarbij ik zelfs op een ingezoomde Vision Pro screenshot nog niet eens kan lezen wat er op mijn macbook staat op normale tekst grootte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vEKzZP28FpLWHe5qycKFm6VJrZo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DFsvgLcDEt2LNedABPOAtieb.jpg?f=user_large
Ik kan de hele dag achter een computer/laptop zitten zonder vermoeidheid in de ogen, maar bij de Vision Pro moet het scherm heel dicht bij de ogen zitten en dan raken je ogen heel snel al vermoeid!

Nog vragen?

[ Voor 46% gewijzigd door JieBeta op 29-07-2024 15:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nms2003
Heb je bij het nemen van het screenshot wel naar dat deel van het scherm gekeken? Anders rendert daar niet scherp ivm FOVeated rendering. En zat je op een redelijke afstand, zodat het überhaupt leesbaar kàn zijn? Het ziet er ook naar uit dat je in een slecht verlichte ruimte zat. Allen factoren die van grote invloed kunnen zijn.

En hoe heb je 3D foto’s gemaakt met de 15 Pro? Standaard kun je alleen spatial video’s maken namelijk. Of kijk je naar kunstmatig “verspatialde” foto’s zoals mogelijk is in Vision OS 2?

[ Voor 23% gewijzigd door nms2003 op 30-07-2024 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JieBeta
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20-08-2024
nms2003 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 07:22:
Heb je bij het nemen van het screenshot wel naar dat deel van het scherm gekeken?
Ja, gewoon op normale 45cm afstand zoals bij een laptop.
Het ziet er ook naar uit dat je in een slecht verlichte ruimte zat.
Nah, gewoon een typische situatie voor verlichting binnenshuis in de avond.
En hoe heb je 3D foto’s gemaakt met de 15 Pro?
-Eerste frame van de spatial video
-Automatisch “verspatialde” foto’s
-Spatial Foto Apps zoals Spatialify: https://apps.apple.com/us/app/spatialify/id6471922894

[ Voor 58% gewijzigd door JieBeta op 30-07-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
@JieBeta Ik ben benieuwd hoe dit er bij anderen uitziet? Hier kan je praktisch niet mee werken en wekt bij mij de indruk dat het wen onscherpe render is obv FOVeated rendering icm oog focus op een ander onderdeel dan dit venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is een beetje hit or miss als het aankomt op het lezen van schermen door de bril heen. Soms lukt mijn iPhone prima de andere keer weer totaal niet.

Voelt niet als iets waar Passthrough voor bedoelt is, de wereld zien lukt mij met passthrough verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
Ik had het verkeerd gelezeb/begrepen. Nee dat scherm ga je inderdaad niet scherp kunnen zien via passthrough. vandaar ook de mogelijkheid een virtueel scherm boven je MacBook te toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimise
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-09 19:42
Een Apple bril van €3999 samen met Zeiss lenzen van €199 waarmee jij geen tekst van een halve meter afstand kunt lezen is toch om van te huilen?😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
Dat is de stand der techniek @Minimise Beter is vooralsnog niet te krijgen. Neemt niet weg dat er geweldige ervaringen mee mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
@JieBeta Ik snap overigens niet waarom specifiek 3D foto’s aan te halen terwijl de focus toch echt ligt op video wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Ik ben een beetje aan het voorbereiden, de vrouw is er nog steeds ok mee. Dus als dat de komende 8 dagen zo blijft dan scoren we er 1 volgende week zondag.

Het gaat om een buitenlands account voor de App Store. Ik ga m in Parijs kopen dus daar kan ik een Frans account nemen.
Of ga ik voor een Amerikaans account?
Had begrepen dat die een wat meer gevuldere store hebben.

Maar mij gaat het om gemak, kan ik bij beide met een NL credit card of PayPal koppelen aan dat account?
Heb ooit eens een Amerikaans account gehad (op een domein dat ik niet meer heb) om toen de iPad te kunnen kopen in NY. Maar dat moest toen met iTunes giftcards wat niet echt handig is.
Iemand die wat licht op de mogelijkheden kan schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nils7 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:20:
Ik ben een beetje aan het voorbereiden, de vrouw is er nog steeds ok mee. Dus als dat de komende 8 dagen zo blijft dan scoren we er 1 volgende week zondag.

Het gaat om een buitenlands account voor de App Store. Ik ga m in Parijs kopen dus daar kan ik een Frans account nemen.
Of ga ik voor een Amerikaans account?
Had begrepen dat die een wat meer gevuldere store hebben.

Maar mij gaat het om gemak, kan ik bij beide met een NL credit card of PayPal koppelen aan dat account?
Heb ooit eens een Amerikaans account gehad (op een domein dat ik niet meer heb) om toen de iPad te kunnen kopen in NY. Maar dat moest toen met iTunes giftcards wat niet echt handig is.
Iemand die wat licht op de mogelijkheden kan schijnen?
Voor het kopen van dat ding heb je geen account nodig uit het land van aanschaf, Frans account kan je daarom skippen.

Ik zou persoonlijk voor een us account gaan, daar staat in ieder geval alles in wat er nu beschikbaar is.
Je Nederlandse CC of Paypal kan je daar niet aan koppelen, je moet dan inderdaad even van die US iTunes kaarten kopen, als je daar op googled vind je die eigenlijk overal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Donstil schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 16:08:
[...]

Voor het kopen van dat ding heb je geen account nodig uit het land van aanschaf, Frans account kan je daarom skippen.

Ik zou persoonlijk voor een us account gaan, daar staat in ieder geval alles in wat er nu beschikbaar is.
Je Nederlandse CC of Paypal kan je daar niet aan koppelen, je moet dan inderdaad even van die US iTunes kaarten kopen, als je daar op googled vind je die eigenlijk overal wel.
Kwam net de optie “statescard” tegen wat een service is voor een US visa card + adres.
Wel $4 per maand maar wellicht iets.
https://www.statescard.com/app-store

Kan je wel je normale NL account gebruiken voor de rest van de device? En heeft alleen de Appstore dan een ander account of moet ik account van het hele device veranderen als ik van de Appstore iets wil downloaden?

[ Voor 13% gewijzigd door nils7 op 03-08-2024 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nils7 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 17:37:
[...]
Kan je wel je normale NL account gebruiken voor de rest van de device? En heeft alleen de Appstore dan een ander account of moet ik account van het hele device veranderen als ik van de Appstore iets wil downloaden?
Je kunt je Nederlandse account voor alles gebruiken behalve de store en waar een abonnement voor nodig is (tv+ bijvoorbeeld).

Voor de Appstore kan je dan apart inloggen met je VS account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimise
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-09 19:42
nils7 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 17:37:
[...]

Kwam net de optie “statescard” tegen wat een service is voor een US visa card + adres.
Wel $4 per maand maar wellicht iets.
https://www.statescard.com/app-store

Kan je wel je normale NL account gebruiken voor de rest van de device? En heeft alleen de Appstore dan een ander account of moet ik account van het hele device veranderen als ik van de Appstore iets wil downloaden? Of een gratis bank account nemen in het VK bij HSBC!
Wat? Kun je niet beter gewoon gratis en voor niets je adres veranderen naar de VS in Wise als je zoiets wil?

[ Voor 4% gewijzigd door Minimise op 04-08-2024 01:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
Nou, heb m :-)
40 minuten een gevecht met m’n Apple id.
100% zeker dat ik m’n correcte wachtwoord gebruikte en dan codes op je iPhone totaal niet leesbaar. Damn.

Anyway.
We gaan nu Disney in, dus vannacht verder spelen, en eens kijken hoe we een Amerikaanse Apple ID Regelen.
Met een NL 06nummer? Of kan ik dat skippen?

[ Voor 4% gewijzigd door nils7 op 11-08-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siem
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-03 09:35
Ik heb gisteren AVP gekocht in Keulen. Ik heb er geen AppleCare bij, de verkoper zei dat je dat in je eigen land moet doen. Ik heb de factuur naar het email adres van mijn NL Apple Account is laten sturen, de aankoop staat niet bij recente aankopen op de Apple site (ik denk ook dat daar alleen online aankopen staan).

De AVP is nog niet geactiveerd, ik zat erover te denken om een US account te maken voor de AppStore zodat ik alle kanten op kan - maar de apps die ik nodig heb, staan vermoedelijk ook wel in de Duitse store (enige mogelijk exotische is een goede AVP compatible video player), dus dat zou ook goed moeten zijn.

Hoe zou ik dat verder kunnen doen met AppleCare? Hebben jullie enig idee en is het eigenlijk wel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:32
Lees even terug over appleid’s en landenselectie. Is al uitgebreid besproken :)

Verzekeringen gaan over risicobeperking. What is your risk appetite? :)

[ Voor 31% gewijzigd door Deleon78 op 11-08-2024 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Siem schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:40:
Ik heb gisteren AVP gekocht in Keulen. Ik heb er geen AppleCare bij, de verkoper zei dat je dat in je eigen land moet doen. Ik heb de factuur naar het email adres van mijn NL Apple Account is laten sturen, de aankoop staat niet bij recente aankopen op de Apple site (ik denk ook dat daar alleen online aankopen staan).

De AVP is nog niet geactiveerd, ik zat erover te denken om een US account te maken voor de AppStore zodat ik alle kanten op kan - maar de apps die ik nodig heb, staan vermoedelijk ook wel in de Duitse store (enige mogelijk exotische is een goede AVP compatible video player), dus dat zou ook goed moeten zijn.

Hoe zou ik dat verder kunnen doen met AppleCare? Hebben jullie enig idee en is het eigenlijk wel nodig?
Ik heb vanochtend Apple Care erbij gekocht in Frankrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Siem schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:40:

AppleCare in NL kan niet omdat het product hier niet uit is.

Wat je wel kunt doen is afsluiten met een ID uit een land waar het product wel uit is, of dit er direct bij kopen voor het volle bedrag.

Je moet er echter wel rekening mee houden dat je terug naar Duitsland/Frankrijk moet als je AppleCare moet aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Ik krijg het niet voor elkaar een account te maken of te wijzigen naar een ander land.
Ik krijg de melding "betaal informatie kan niet worden bijgewerkt" wanneer ik een bestaand account wil veranderen naar de US.

En een nieuw account geeft hij de melding dat er een fout is bij het maken van het account.
Nu voeg ik wel een NL nummer in bij het nieuwe account maar ik lees overal dat dat niet uit moet maken.
Ik heb een US, en Duits nieuw account proberen aan te maken maar het werkt niet..

Ik word er tureluurs van.

Ik probeerde dit twee weken terug al en toen werkte het niet. Ik heb het geprobeerd op mn macbook als op m'n werk laptop en bij allen hetzelfde.

Iemand die mij kan helpen?
Ik heb ooit eens een US account gehad op een voormalig domein van me en kan me niet herinneren dat het zo moeilijk was.

[ Voor 5% gewijzigd door nils7 op 12-08-2024 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Waarom niet gewoon een US nummer invoeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je moet een gratis app proberen te downloaden, dan krijg je de optie om een account te maken zonder betaal methode.

Als nummer kan je gewoon een usa wegwerp nummer pakken. Er zijn sites waar je van bepaalde nummers de inbox langs ziet komen.

Ik heb er mijn Nederlandse nummer aan (met 2FA ook) maar geen flauw idee meer hoe ik dat gedaan heb, dat account is nog uit de tijd dat de iPhone 3G hier nog niet uit was 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nils7
Donstil schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 01:41:
Je moet een gratis app proberen te downloaden, dan krijg je de optie om een account te maken zonder betaal methode.

Als nummer kan je gewoon een usa wegwerp nummer pakken. Er zijn sites waar je van bepaalde nummers de inbox langs ziet komen.

Ik heb er mijn Nederlandse nummer aan (met 2FA ook) maar geen flauw idee meer hoe ik dat gedaan heb, dat account is nog uit de tijd dat de iPhone 3G hier nog niet uit was 😂
Het is gelukt... via mijn iPad kreeg ik het voor elkaar een nieuw icloud account aan te maken, wat ik wel kon wijzigen naar een US account.
Hij bleeft NLD aangeven maar via de apple account website lukte dat bij dit account wel (anderen niet, geen idee waarom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:03
nils7 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:44:
[...]

Het is gelukt... via mijn iPad kreeg ik het voor elkaar een nieuw icloud account aan te maken, wat ik wel kon wijzigen naar een US account.
Hij bleeft NLD aangeven maar via de apple account website lukte dat bij dit account wel (anderen niet, geen idee waarom).
De aanhouder wint 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Het is half 3 geworden vannacht.
Heb nog geen betaalmethode kunnen invoeren dus dat gaat nog een struggle worden maar desnoods anders iTunes giftcards online kopen wat ik vroeger deed, niet ideaal maar oke.

Weet iemand trouwens een goede VPN ervoor? Ik gebruik express VPN maar hun app (native of iPad) is nog niet beschikbaar ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Gewoon Mullvad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
Eindelijk is die up en running :-)

Switchen tussen accounts en dan op je iPhone die code lezen is niet heel erg tof.
En dan heb je geïnstalleerd wat je wil en kan en dan kijk je er naar en dan denk je “is dit het?”.
Bepaalde apps laten een glimp zien van wat kan, maar het meeste is helaas nog erg “plat”.

Geen enkele Google of Meta apps is wel een gemis.
Ik heb ooit de eerste iPad (en iPhone ook, dus de lijn zet door) gehad en het heeft heel erg dat gevoel.

Het is met niks te vergelijken, althans ik heb geen andere VR headset dus met dat kan ik het ook niet vergelijken. Het is een Apple eco systeem maar toch zo zo zo anders dan je iPad en iPhone (of Mac).

Ik heb toch twee vragen:
- hoe kan ik de demo van de Apple Store er op zetten? Om dit zo aan mensen te laten zien? Ik kan moeilijk uitleggen wat ik daar gezien heb.
- hoe kan ik mijn vrouw de bril laten ervaren? Ik heb guest mode over gelezen maar kan ze dan alles of wat niet? En als ze m’n code weet kan ze dan gewoon wel op mijn profiel inloggen?
En als ze dat doet, hoe kijk ik met haar mee vanaf een iOS device?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyClioRS
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Sinds vandaag ook een AVP. Was er zo nieuwsgierig naar. Eerste impressie, gaaf!

Wat zijn de top apps om te downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
JimmyClioRS schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:20:
Sinds vandaag ook een AVP. Was er zo nieuwsgierig naar. Eerste impressie, gaaf!

Wat zijn de top apps om te downloaden?
Ik vind tripp wel heel vet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nms2003
@JimmyClioRS Polycam lijkt mij een mooie app om eens uit te proberen. ‘Marvel’s What if’ schijnt boeiend te zijn. Disney+ heeft leuke environments.
En de website: https://www.beautifulthings.xyz/
Verder zou ik dit topic eens teruglezen. Er is het eea voorbij gekomen. Wel heb ik de indruk dat het enthousiasme erg getemperd is inmiddels, het app aanbod op zich laat wachten.
Qua spatial video capture (iPhone 15 Pro only) kan ik de app spatialify aanraden; capture spatial video in 4K ipv 1080p, weet alleen niet of iCloud photos reeds het detail van 4K spatial terug kan geven obv synchronisatie via iCloud photo; de kwaliteit van wat je vervolgens terugkrijgt is beduidend lager dan wanneer je de ‘originele kwaliteit’ weer exporteert vanuit Photos op Mac.

[ Voor 94% gewijzigd door nms2003 op 25-08-2024 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Ik heb hem nu twee weken, dus terug brengen kan niet meer.
Hoeft ook niet.

Ik gebruik hem dagelijks met de standaard headband wat me prima af gaat.
Wat ik niet had verwacht.

Maar ik zit wel met iets.
Ik heb al 2 keer mijn oog calibratie moeten doen in die twee weken (op eigen verzoek).
Althans naar beneden kijken ging dan moeilijk. Ik heb een 0 in m’n passcode zitten die hij vaak niet pakte.
Na calibratie weer wel hoor maar dit valt me op.

Iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nils7 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:08:
Ik heb hem nu twee weken, dus terug brengen kan niet meer.
Hoeft ook niet.

Ik gebruik hem dagelijks met de standaard headband wat me prima af gaat.
Wat ik niet had verwacht.

Maar ik zit wel met iets.
Ik heb al 2 keer mijn oog calibratie moeten doen in die twee weken (op eigen verzoek).
Althans naar beneden kijken ging dan moeilijk. Ik heb een 0 in m’n passcode zitten die hij vaak niet pakte.
Na calibratie weer wel hoor maar dit valt me op.

Iemand dit ook?
Ja dat had ik aan het begin ook wel, was wel in de eerdere versies van watchOS maar moest daar zeer regelmatig opnieuw kalibreren.

Inmiddels is het al een tijdje goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:51
Komen weer wat leuke updates aan: https://www.macrumors.com...ent-coming-to-vision-pro/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:36

mv1

Gisteren hier in Singapore even langs de Apple Store gelopen, om een AVP demo te doen.

Hele toffe experience, maar merkte wel al dat het op dit moment voor mij nog te vroeg is om een AVP te kopen.

Merkte bijvoorbeeld dat bij het snel draaien van je hoofd het beeld best wazig werd. Ook werkte de bediening soms niet lekker, waardoor ik niks selecteerde, of juist het verkeerde. Beeld zag er verder top uit, maar zie mezelf niet zo zitten met een AVP op.

Wat wel tof was is dat ze me wat eigen video’s en foto’s lieten uploaden naar de AVP om te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
16 September komt VisionOS2 uit.
Ik draai de Beta expres niet omdat ik op de twee subreddits lees dat mensen soms naar de Apple Store mogen als ie vast is gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Heb totaal geen problemen met de beta's. Maar ik durf het ook wel aan met een dev koord lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
https://lastweekinavp.substack.com/

Dit is toch wel een goede blog om bij te houden voor de avp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyClioRS
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Iemand nog interesse in een AVP 512gb? Ik heb er 1 'over'. Mag weg voor een zeer scherpe prijs!
Moet zeggen dat VisionOS2.0 mij eigenlijk best wel positief verrast.

Het is misschien niet de grote update waar we op voorhand op hoopte maar het is zeker een update welke vol met fixes zit waarvan je met 1.0/1.1/1.2 dacht "Waarom zit dat er nog niet in".

Ook valt op dat de pass through een flink stuk verbeterd is, ik kan nu in een gemiddeld verlichte woonkamer mijn telefoon prima aflezen bijvoorbeeld.

Icoontjes verplaatsen (had er al in moeten zitten natuurlijk) is fijn.
Control center via een handgebaar i.v.m. onhandig omhoog kijken ook fijn.
Diepte aan normale foto's werkt verbluffend goed en is daardoor leuk.
Eye tracking lijkt verbeterd.

Wel is het voor mij nog steeds 95% een apparaat waar ik content op kijk, af en toe een beetje browsen of een korte mail/iMessage beantwoorden maar dat is het dan wel.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

@Donstil Je kan nu toch ook 2 Mac 4K schermen naast elkaar spiegelen?

[ Voor 8% gewijzigd door Mog op 26-09-2024 09:57 ]

Mog schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:57:
Je kan nu toch ook 2 Mac 4K schermen naast elkaar spiegelen?
Ik begreep dat die ultrawide optie er nog niet in zit, of 2x 4K er wel al in zit heb ik eigenlijk niet getest nog.
Probeer ik vanavond even, alleen het enige wat ik aan macOS nog bezit is een MacMini M2 onder de TV maar ik heb geen idee of die machine dat trekt.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 26-09-2024 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Donstil schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:58:
[...]

Ik begreep dat die ultrawide optie er nog niet in zit, of 2x 4K er wel al in zit heb ik eigenlijk niet getest nog.
Probeer ik vanavond even, alleen het enige wat ik aan macOS nog bezit is een MacMini M2 onder de TV maar ik heb geen idee of die machine dat trekt.
Nee zit er nog niet in. Ook niet in de beta's als het goed is.
Yzord schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:44:
[...]

Nee zit er nog niet in. Ook niet in de beta's als het goed is.
Aah oke, vond sowieso weinig informatie over de inhoud van 2.1 beta 2.

• Dennisdn
Donstil schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:53:

Wel is het voor mij nog steeds 95% een apparaat waar ik content op kijk, af en toe een beetje browsen of een korte mail/iMessage beantwoorden maar dat is het dan wel.
Zou je hem met de kennis van nu wéér kopen?

Ik twijfel nog steeds een beetje vanuit de "ik wil gewoon weer iets nieuws en ik wil hem gewoon" maar krijg bijna het idee dat zelfs Apple het alweer aan het loslaten is. Zelfs op de grote Apple-nieuws blogs en sites komt er al tijden niets meer voorbij, Apple zelf hoor ik er niet meer over, ik heb er zelfs nog nooit eentje gezien bij een reseller als Amac ofzo als demo...

Maar misschien is het stilte voor te storm voor de goedkopere die eraan zit te komen. Maarja, dan lees ik alweer geruchten dat die maar de helft van de resolutie heeft en ben bang dan dat de hele "wow"-experiance weg is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
Donstil schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:53:
Moet zeggen dat VisionOS2.0 mij eigenlijk best wel positief verrast.

Het is misschien niet de grote update waar we op voorhand op hoopte maar het is zeker een update welke vol met fixes zit waarvan je met 1.0/1.1/1.2 dacht "Waarom zit dat er nog niet in".

Ook valt op dat de pass through een flink stuk verbeterd is, ik kan nu in een gemiddeld verlichte woonkamer mijn telefoon prima aflezen bijvoorbeeld.

Icoontjes verplaatsen (had er al in moeten zitten natuurlijk) is fijn.
Control center via een handgebaar i.v.m. onhandig omhoog kijken ook fijn.
Diepte aan normale foto's werkt verbluffend goed en is daardoor leuk.
Eye tracking lijkt verbeterd.

Zeker een welkome update.
Ik zou graag zien dat andere apps ook Pass Through kunnen doen en dat je echt twee apps naast elkaar kan draaien. Dat lukt me nu niet, althans er is er altijd 1 actief en de andere lijkt een soort van on hold.
Of ik doe iets verkeerd.

Voor mij is het ook content consumeren voor namelijk.
Dat komt omdat ik op het werk geen Mac gebruik dus er geen productivity integratie is voor mij.
Nu knutsel ik wel graag aan video's zelf maar om die vanaf mijn Insta360 op mijn AVP te krijgen, tjah... hoe? (zonder een Mac).

Ik heb wel, sinds eergisteren, Moonlight en Sunshine op mijn gaming laptop werkend gekregen.
Maar op 1 of andere manier (komt wellicht door m'n Mesh Wifi Netwerk) loopt het niet helemaal lekker.
Mijn ShadowTech loopt smoother en die server staat veel verder van huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord
Dennisdn schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:52:
[...]

Ik ben een tijdje ontevreden en zelfs een beetje boos geweest. Want Apple laat niet echt zijn echte visie zien met die ding. Maar met de kennis van nu zou ik hem nog steeds kopen. Want het is echt wel elke keer speciaal. In het vliegtuig bijvoorbeeld. Of gewoon met de vrouw op de bank zitten (want dat vraagt ze elke keer ipv in de mancave te hangen) en dan alsnog de dingen doen die je in de mancave doet haha. Voetbal kijken terwijl zij weer die k*t TLC zender zit te kijken en toch kan ze mijn handje vast houden ;)

Of paar dagen terug mijn oude foto's converten naar spatial en ik zeg je, dat is toch wel bijzonder. Zo kon ik mijn overleden honden weer anders zien dan zo'n flat foto. En ja, ik ben zo'n stoere vent die nog steeds zijn overleden honden mist, fuck it. Moet mijn hart ergens voor gebruiken.

Films kijken is een genot en games streamen vanaf de ps5 of pc is ook zeer te doen. Nee, ik zou hem zeker nog wel kopen, maar ben wel teleurgesteld in Apple zelf en hun zogenaamde visie.

• Dennisdn
Yzord schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:04:
[...]

Ik ben een tijdje ontevreden en zelfs een beetje boos geweest. Want Apple laat niet echt zijn echte visie zien met die ding. Maar met de kennis van nu zou ik hem nog steeds kopen. Want het is echt wel elke keer speciaal. In het vliegtuig bijvoorbeeld. Of gewoon met de vrouw op de bank zitten (want dat vraagt ze elke keer ipv in de mancave te hangen) en dan alsnog de dingen doen die je in de mancave doet haha. Voetbal kijken terwijl zij weer die k*t TLC zender zit te kijken en toch kan ze mijn handje vast houden ;)

Of paar dagen terug mijn oude foto's converten naar spatial en ik zeg je, dat is toch wel bijzonder. Zo kon ik mijn overleden honden weer anders zien dan zo'n flat foto. En ja, ik ben zo'n stoere vent die nog steeds zijn overleden honden mist, fuck it. Moet mijn hart ergens voor gebruiken.

Films kijken is een genot en games streamen vanaf de ps5 of pc is ook zeer te doen. Nee, ik zou hem zeker nog wel kopen, maar ben wel teleurgesteld in Apple zelf en hun zogenaamde visie.
Daar worstel ik dus mee, al die dingen lijken mij fantastisch.... voor een keer of 2 en ben bang dat ie dan in de la komt te liggen naast de PSVR2 en alle andere impulsmeuk.

Net van Don al het een aanbod gehad eens te komen spelen, misschien moet ik dat of ergens anders maar eens een keer doen... Ik hoop gewoon zo dat Apple wel blijft doorpakken en dat ie niet snel de vintagestatus bereikt :)

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:40
Het ‘1st gen’ gevoel houdt mij ook nog tegen. Straks komt er een v2, goedkopere of whatever en dan zal je zien dat de nieuwe shiney features niet ondersteund worden. :(

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nils7
[...]

Ik twijfel nog steeds een beetje vanuit de "ik wil gewoon weer iets nieuws en ik wil hem gewoon" maar krijg bijna het idee dat zelfs Apple het alweer aan het loslaten is. Zelfs op de grote Apple-nieuws blogs en sites komt er al tijden niets meer voorbij, Apple zelf hoor ik er niet meer over, ik heb er zelfs nog nooit eentje gezien bij een reseller als Amac ofzo als demo...

Maar misschien is het stilte voor te storm voor de goedkopere die eraan zit te komen. Maarja, dan lees ik alweer geruchten dat die maar de helft van de resolutie heeft en ben bang dan dat de hele "wow"-experiance weg is...
Persoonlijk denk ik dat de goedkopere variant de huidige specs van de Pro krijgt en een nieuwe variant een M4 ofzo krijgt die dan Pro genoemd gaat worden.

Twee jaar geleden was er het gerucht dat het "developers-only" zou zijn. Dat gevoel heb ik met dit device wel. Dat het meer voor developers is.

Zou ik hem kopen? Ja want ik heb hem niet terug gebracht na 2 weken.
Daarnaast is het product nooit in NL officieel uitgebracht dus zul je hem ook niet zien bij een A-Mac.
Ook in de landen waar die wel is uitgebracht zie je 'm alleen bij apple zelf. De mijne in frankrijk gekocht en daar zie je 'm niet bij de FNAC of Boulanger.

Ik wilde al jaren een AR bril, heb expres de PlayStation of Oculus of Vive's laten liggen voor de Apple variant.
Prive zit ik helemaal in het apple eco systeem dus dat paste beter. Ik ben geen, ondanks dat ik FB wel gebruik, geen Meta fan. En dan blijft er qua AR weinig over. Misschien een google variant zou ik nog wel overwegen.

Dat gezegd hebbende, je merkt dat dit een Gen1 product is. Als je de iPhone en iPad Gen 1 producten kent dan snap je meteen wat ik bedoel: de Bier glas app op een iphone. Dat niveau is het echt qua apps.
Ik heb nog geen killer-app gezien waarvan ik dacht wauw.
Misschien het marvel spel waar dan iemand echt door je woonkamer heen loopt.
De immersive video's tonen ook aan wat kan....

...maar de content en apps ontbreken nog.
Het ding kan het technisch allemaal wel maar er is weinig voor.
De AVP zou een race game kunnen doen waarbij jij virtueel een stuur vast kan pakken en kan rijden, bijvoorbeeld.
Maar volgens mij is het er niet, alhoewel ik geen Apple Arcade heb op mijn US account dus misschien is het er wel.
Ook qua immersive content er is weinig, de demo van Apple is erg vet en er zijn wat afleveringen maar dat is het :'(

En ja het is heel tof midden in een Bioscoop te zitten bij Disney+, maar f*ck ik wil gewoon virtueel door Disneyland kunnen lopen en rides in kunnen gaan. Het ding zou het aan kunnen.

En dit voelt basherig maar dat is niet zo bedoeld maar m'n frustratie van missende content: video en apps is echt wel aanwezig.
Heb je eindelijk een apparaat dat wat kan ontbreekt de content eigenlijk, dat is jammer.
Misschien komt het ook door de niet NL-appstore want Nu.nl etc. (zelfs de ipad versie) mis ik wel.
En veel apps zijn met in-app purchases of een abo. Zie je iets leuks: wekelijks of maandelijks betalen. Alsof die developers denken "hey daar zit geld want AVP". Ik wil dat niet. Ik wil best eenmalig voor iets betalen maar niet wekelijks. Om nog maar te zwijgen dat als je wel inlogt met je NL account hij dat niet onthoud en de app onbruikbaar is :(

Ik zou hem zo weer kopen overigens en ik gebruik hem dagelijks.
Zelfs de 2 uur batterij voelt limiterend.
Maar het apparaat wordt geremd nu door het ontbreken van premium content.

• Yzord
Dennisdn schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:09:
[...]

Daar worstel ik dus mee, al die dingen lijken mij fantastisch.... voor een keer of 2 en ben bang dat ie dan in de la komt te liggen naast de PSVR2 en alle andere impulsmeuk.

Net van Don al het een aanbod gehad eens te komen spelen, misschien moet ik dat of ergens anders maar eens een keer doen... Ik hoop gewoon zo dat Apple wel blijft doorpakken en dat ie niet snel de vintagestatus bereikt :)
Als je bij Don langs gaat en er mee gaat spelen dan ga je er ook eentje kopen, simpel. Want het is gewoon een bijzondere ervaring elke keer als ik hem op zet. Maar er gaan momenten komen dat je denkt, ok, en nu? Je zult hem zelf in je leven moeten laten integreren. Het heeft zoveel voordelen, maar ook dat heeft allemaal weer zijn nadelen. Gewoon kopen als de centen het toelaten en je eigen maken in je eigen spatial computing wereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Dat vind ik altijd een lastige vraag. Gezien de prijs die we tijdens de import hebben betaald en wat hij nu kost in Duitsland/Frankrijk (ongeveer €4000,-), zou ik zeggen van niet, in ieder geval niet in de huidige softwarevorm.

Als ervaring op zichzelf: absoluut. Ik heb hem bijvoorbeeld nog nooit aan iemand laten zien die niet onder de indruk was.

Voor mij heeft het wel geholpen (al klinkt dat zwaarder dan het is) om hem niet meer te zien als de "next big thing in computing" die je voor alles gebruikt. Een iMessage of e-mail beantwoorden met de Vision Pro op gaat natuurlijk prima, maar het is niet het apparaat dat je daarvoor zou kiezen. Voor veel dingen is de iPad simpelweg handiger.

Zie het als een Porsche 911: je kunt er dagelijks mee rijden en komt overal, maar voor comfort wil je er toch een Panamera naast hebben en pak je de 911 voor de leuke ritjes. Zo is het hier ook; alles wat op een iPad kan, kan ook op een Vision Pro, maar daar heb je al die iPad voor. De Vision Pro is voor de leuke en indrukwekkende dingen daarnaast.

Verder ben ik het wel eens met Yzord: het voelt alsof Apple het ook een beetje laat liggen en dat is jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Yzord schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:25:
[...]

Als je bij Don langs gaat en er mee gaat spelen dan ga je er ook eentje kopen, simpel. .
Daarom ben ik nog niet meteen in de auto gesprongen :P

Maar bijvoorbeeld het vliegtuig wat je aanhaalde, daar zit ik heel wat uurtjes in en lijkt het mij wel heel leuk
Die KLM-media heb ik allemaal al 3x gezien als ik er doorheen blader...

Maarja, ook weer extra gedoe met meenemen waar ik dan weer tegenop kijk. Ze mogen het in de BC wel standaard aanbieden vind ik :9

• Yzord
Dennisdn schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:32:
[...]

Daarom ben ik nog niet meteen in de auto gesprongen :P

Maar bijvoorbeeld het vliegtuig wat je aanhaalde, daar zit ik heel wat uurtjes in en lijkt het mij wel heel leuk
Die KLM-media heb ik allemaal al 3x gezien als ik er doorheen blader...

Maarja, ook weer extra gedoe met meenemen waar ik dan weer tegenop kijk. Ze mogen het in de BC wel standaard aanbieden vind ik :9
Ik heb de case van Apple en ik moet zeggen, die is goed hanteerbaar voor reizen. En als BCer neem ik altijd teveel mee, maar nooit issues gehad bij de dames ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou ik heb die Sigen case erbij en dan is het nog makkelijker meenemen.
In het vliegtuig is het waanzinnig idd.

• Dennisdn
Yzord schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:40:
[...]

Ik heb de case van Apple en ik moet zeggen, die is goed hanteerbaar voor reizen. En als BCer neem ik altijd teveel mee, maar nooit issues gehad bij de dames ;)
Nou, het vervoer en beheer lijkt mij vooral op de bestemmingen wat lastig. Veelal oude industrie, olie, mijnen, jungle en veel zand.. niet echt een omgeving om een device van 4k mee te zeulen. Heb zelfs op veel plaatsen al een oude SE in de zak en mn eigen iPhone in de sok voor als we weer eens overvallen worden op een verlaten weg :+ Aan de andere kant... daar hebben ze geen flauw idee wat een AVP is en kijken ze er vast overheen....
Ik vond die Gucci-docu overigens ook echt de moeite waard. Het is een fantastisch voorbeeld van hoe je content naar een nieuw niveau kunt tillen.

Naar mijn mening moet iedereen met een Vision Pro deze gezien hebben. Het is een geweldige showcase van hoe content zou kunnen evolueren.

nils7 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:17:
[...]

...maar de content en apps ontbreken nog.
Het ding kan het technisch allemaal wel maar er is weinig voor.
De AVP zou een race game kunnen doen waarbij jij virtueel een stuur vast kan pakken en kan rijden, bijvoorbeeld.
Maar volgens mij is het er niet, alhoewel ik geen Apple Arcade heb op mijn US account dus misschien is het er wel.
Ik denk dat een virtueel stuur vastpakken heel snel vooral zere armen zou opleveren. Ik neem aan dat het met juiste software mogelijk is om hem te gebruiken in VR race spellen die op een PC draaien, en waarbij je dus gewoon een fysiek stuurtje hebt op je bureau. En dan zal de AVP waarschijnlijk de mooiste headset qua beelden zijn. Maar ondanks dat die doelgroep een hoop geld aan hun hobby uitgeeft, blijft het een hele hoop extra geld. (En als dat het hoofd gebruik is, kunnen ze ook een willekeurige andere high-end VR headset aan de PC koppelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
Donstil schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:11:
Ik vond die Gucci-docu overigens ook echt de moeite waard. Het is een fantastisch voorbeeld van hoe je content naar een nieuw niveau kunt tillen.

Naar mijn mening moet iedereen met een Vision Pro deze gezien hebben. Het is een geweldige showcase van hoe content zou kunnen evolueren.
Dat is dus het ding, het is op 1 hand te tellen.

Maar goed wellicht kunnen we zelf hier wat aan mee doen door apps die ons opvallen te delen met anderen.
Er komt wekelijkse wat uit maar wellicht missen we iets gaafs.

Meteen dan maar de daad bij het woord voegen:

Play'a VR.
Link naar Appstore
Een VR player die files kan afspelen maar ook VR websites kan bezoeken en laat dan de video's in dezelfde interface zien.
Ik heb verschillende manieren geprobeerd via Safari maar daar krijg ik VR video's niet werkend in (qua XR settings etc.).
Je voegt de website toe in de app en dan kan je kijken.
En ja deze VR player laat je ook websites toevoegen waarvan jij nu jezelf afvraagt ook die :? Ja ook die.
Sissors schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:24:
[...]

Ik denk dat een virtueel stuur vastpakken heel snel vooral zere armen zou opleveren. Ik neem aan dat het met juiste software mogelijk is om hem te gebruiken in VR race spellen die op een PC draaien, en waarbij je dus gewoon een fysiek stuurtje hebt op je bureau. En dan zal de AVP waarschijnlijk de mooiste headset qua beelden zijn. Maar ondanks dat die doelgroep een hoop geld aan hun hobby uitgeeft, blijft het een hele hoop extra geld. (En als dat het hoofd gebruik is, kunnen ze ook een willekeurige andere high-end VR headset aan de PC koppelen).
Ja zere armen wellicht.
Dat heb ik gisteren geprobeerd via Moonlight en Sunshine op mijn gaming laptop en playseat maar het was te schokkerig.
Ik denk dat mn Wifi Mesh het probleem is want geen idee op welke node mn laptop en AVP zitten.
Maar nog een half jaar en dan ga ik verhuizen en dan ga ik het goed aan laten leggen en dan hopelijk kan het wel goed werken :)

[ Voor 30% gewijzigd door nils7 op 26-09-2024 12:27 ]

Ik zag gisteren op Reddit een Flight Simulator met beelden uit Google Maps, dat zag er ook wel goed uit.
Is alleen nog in ontwikkeling.

• nils7
Donstil schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:27:
Ik zag gisteren op Reddit een Flight Simulator met beelden uit Google Maps, dat zag er ook wel goed uit.
Is alleen nog in ontwikkeling.
Ik heb vernomen dat FLY dat kan, is wel prijzig zag ik.
[edit]
Althans niet echt flight sim maar wel vliegen: https://apps.apple.com/us...re-the-earth/id6501962358

[ Voor 16% gewijzigd door nils7 op 26-09-2024 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:11:
Ik vond die sport demo in de Apple Store heel vet. Dat je langs de zijlijn zat bij MLS en NBA. Als je nu zo’n MLS abonnement neemt, kan je dan zo die wedstrijden bekijken?

• nils7
Mog schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:29:
[...]

Ik vond die sport demo in de Apple Store heel vet. Dat je langs de zijlijn zat bij MLS en NBA. Als je nu zo’n MLS abonnement neemt, kan je dan zo die wedstrijden bekijken?
Wat ik begrijp van US mensen helaas niet :(
Terwijl ik wel op tiktok een sports bar tegen kom in een soort van mini "Las Vegas Sphere" van binnen alsof je wel naast het veld zit.
Dus het wordt wel opgenomen :?

Maar niet op de Vision Pro, vooralsnog.
Ik zou dat ook graag willen proberen want dat was wel heel vet.

[...]

Ik vond die sport demo in de Apple Store heel vet. Dat je langs de zijlijn zat bij MLS en NBA.
Ooh die heb ik niet gezien nog, zet ik op de lijst voor vanavond :)

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Nee, want daar zit ik ook op te wachten. Dan koop ik er meteen 1. Ik heb verschillende reddit-topics en andere fora in de gaten gehouden en de verwachting is dat het nog wel een paar jaar kan duren voordat je zo live wedstrijden kan kijken.
Als Apple de rechten koopt om bjivoorbeeld Premier League of La Liga in VR live uit te mogen zenden hebben ze zowel in Europa als in Azie volgens mij echt wel een unique selling point wat voor een boost van de AVP kan zorgen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Ja dat is voor mij ook echt wel hetgeen waar ik over zou flippen in goede zin dan. Alleen wat je ziet in die films zijn shots van verschillende hoeken.. Ik ben nog niet iets tegen gekomen wat lijkt alsof je op de tribune zit en een wedstrijd kan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Hebben jullie de video van The Verge gezien over Meta’s Orion? Voor het eerst dat ik onder de indruk ben van een Meta product. Veelbelovend dat dit nu al in een tech demo kan in een relatief kleine verpakking. Uiteindelijk zal de Vision Pro ook die kant op bewegen gok ik.

• nils7
Mog schreef op donderdag 26 september 2024 @ 22:37:
Hebben jullie de video van The Verge gezien over Meta’s Orion? Voor het eerst dat ik onder de indruk ben van een Meta product. Veelbelovend dat dit nu al in een tech demo kan in een relatief kleine verpakking. Uiteindelijk zal de Vision Pro ook die kant op bewegen gok ik.

[YouTube: Exclusive: We tried Meta's AR glasses with Mark Zuckerberg]
Toch vraag ik me af naar de haalbaarheid er van. Of hoe het daadwerkelijk eruit ziet het is zoals de demo.
Apple is van het design, strak elegant. Dat vaak voorgaat op specs.

En dan dat Apple geen relatief “gewone bril” weg zet.
Ik zet dan enorme vraagtekens bij dit ding, ja zo had de AVP eruit moeten zien maar ik ben toch benieuwd welke enorme trade offs ze hebben moeten kiezen om dit zo te krijgen.
Ik gok dat de specs niet gaan zijn wat je ervan verwacht en de ervaring niet is zoals de demo. Kan me echt niet voorstellen dat Apple de ervaring van de AVP niet in zo’n jasje heeft kunnen krijgen als dat wel kon.
Dus of de ervaring is verre van zo of Meta doet hier iets heel speciaals maar dat laatste zou dan echt voor het eerste zijn.

Ik typ dit wel met een enorme Apple Bril 8) op dus wie weet.

Ik ben wel met @nils7 in deze denk ik, hoewel ik het er voor een tech demo verrassend gaaf uit vind zien vraag ik mij toch ook wel af wat de catch is, matige schermen, matige performance, matige batterij, ergens moet toch nog iets zijn zou je zeggen.

Als kijkje in de toekomst wel gaaf.

nils7 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 22:46:
[...]

Ik typ dit wel met een enorme Apple Bril 8) op dus wie weet.
Heb je dan een keyboard aan VisionOS of neem je een mac over?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord
Dit is gewoon een mockup. Want waarom gooien ze het niet op de markt dan? Dit is gewoon om Apple te sarren en ons lekker te maken, maar als dit gerealiseerd kan worden met de standaarden die de avp bijv. heeft dan hadden ze dat echt wel op de markt gebracht. Zuck was er als eerste bij om de avp te bashen, dus als hij goud in handen had, dan was het echt wel op de markt gebracht. Hij loopt gewoon tof te doen omdat ie miljarden in die metaverse heeft gestopt waar niemand interesse in heeft, dus moet hij wel warm blijven zeg maar, dus hij doet alsof hij al vette brillen kan maken zodat de investeerders niet gaan morren. Maar geloof mij, als hij dit echt kan maken, dan was het allang op de markt gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
Deze bril laten zien en dan als daadwerkelijk product een Quest lanceren. Dat zegt toch alles? Ik verwacht dat deze bril overigens gebaseerd is op het harde werk van ‘Creal’ aan lightfield technologie.
Die zouden 2024 de techniek gereed hebben om te implementeren door 3rd parties.
Ik vind het iig erg toevallig dat zowel Meta als Snap vrijwel tegelijk met “waveguide” brillen komen.

[ Voor 18% gewijzigd door nms2003 op 27-09-2024 07:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
Beetje geïrriteerde reacties omdat een ander bedrijf de boel wel in een kleine package heeft weten te krijgen.
Ze zeggen toch in de video dat het gewoon een demomodel is waar er 1000 van zijn gemaakt om "iets" te laten zien. Dat ze voor nu veel te duur zijn en het niet logisch is om ze voor die prijs op de markt te brengen.
Beeld is duidelijk minder dan de AVP maar op dit moment hebben ze ook een ander doel lijkt me.
Wel cool om te zien dat zoiets in de toekomst mogelijk gaat zijn.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 08:01
Ik overweeg een AVP online te bestellen en af te halen in Duitsland. Kun je dan ook lenzen meebestellen op sterkte via de gegevens in je gezondheidsapp? Deze staan in mijn NL Apple ID.

Edit.
Je moet bij de bestelling zelf de gegevens opgeven aan Zeiss, probleem is wel dat Zeiss vervolgens deze lenzen nastuurt naar een adres in Duitsland...

[ Voor 30% gewijzigd door hansgrave op 27-09-2024 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
matthijst schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 07:56:
Beetje geïrriteerde reacties omdat een ander bedrijf de boel wel in een kleine package heeft weten te krijgen.
Klopt, ik heb namelijk helemaal niks met FB/Meta. Alles wat ze maken kijk ik met een schuin oog tegen aan. Is er in gegroeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
matthijst schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 07:56:
Ze zeggen toch in de video dat het gewoon een demomodel is…
De irritatie komt voort uit precies wat je hier zegt. Velen krijgen hiermee de indruk dat Meta voor zou lopen of iets… Dat is echter totaal niet het geval. Ze laten een glimmertje uit het R&D lab zien om de aandeelhouders te pleasen. Apple laat alleen producten zien die ook daadwerkelijk beschikbaar komen binnen afzienbare tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
Het is geen wedstrijd lijkt me.
En Apple laat helemaal niks zien uit hun R&D department.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
matthijst schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:47:
Huh, en de AVP dan? Die ligt toch echt wel in de winkel en ondanks dat het een niche product is, is het wel iets nieuws en werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:47:
Natuurlijk is het wel een wedstrijd, technologie bedrijven die tegen elkaar concurreren is de space race van de moderne tijd.

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste