Dennisdn schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:52:
[...]
Zou je hem met de kennis van nu wéér kopen?
Ik twijfel nog steeds een beetje vanuit de "ik wil gewoon weer iets nieuws en ik wil hem gewoon" maar krijg bijna het idee dat zelfs Apple het alweer aan het loslaten is. Zelfs op de grote Apple-nieuws blogs en sites komt er al tijden niets meer voorbij, Apple zelf hoor ik er niet meer over, ik heb er zelfs nog nooit eentje gezien bij een reseller als Amac ofzo als demo...
Maar misschien is het stilte voor te storm voor de goedkopere die eraan zit te komen. Maarja, dan lees ik alweer geruchten dat die maar de helft van de resolutie heeft en ben bang dan dat de hele "wow"-experiance weg is...
Persoonlijk denk ik dat de goedkopere variant de huidige specs van de Pro krijgt en een nieuwe variant een M4 ofzo krijgt die dan Pro genoemd gaat worden.
Twee jaar geleden was er het gerucht dat het "developers-only" zou zijn. Dat gevoel heb ik met dit device wel. Dat het meer voor developers is.
Zou ik hem kopen? Ja want ik heb hem niet terug gebracht na 2 weken.
Daarnaast is het product nooit in NL officieel uitgebracht dus zul je hem ook niet zien bij een A-Mac.
Ook in de landen waar die wel is uitgebracht zie je 'm alleen bij apple zelf. De mijne in frankrijk gekocht en daar zie je 'm niet bij de FNAC of Boulanger.
Ik wilde al jaren een AR bril, heb expres de PlayStation of Oculus of Vive's laten liggen voor de Apple variant.
Prive zit ik helemaal in het apple eco systeem dus dat paste beter. Ik ben geen, ondanks dat ik FB wel gebruik, geen Meta fan. En dan blijft er qua AR weinig over. Misschien een google variant zou ik nog wel overwegen.
Dat gezegd hebbende, je merkt dat dit een Gen1 product is. Als je de iPhone en iPad Gen 1 producten kent dan snap je meteen wat ik bedoel: de Bier glas app op een iphone. Dat niveau is het echt qua apps.
Ik heb nog geen killer-app gezien waarvan ik dacht wauw.
Misschien het marvel spel waar dan iemand echt door je woonkamer heen loopt.
De immersive video's tonen ook aan wat kan....
...maar de content en apps ontbreken nog.
Het ding kan het technisch allemaal wel maar er is weinig voor.
De AVP zou een race game kunnen doen waarbij jij virtueel een stuur vast kan pakken en kan rijden, bijvoorbeeld.
Maar volgens mij is het er niet, alhoewel ik geen Apple Arcade heb op mijn US account dus misschien is het er wel.
Ook qua immersive content er is weinig, de demo van Apple is erg vet en er zijn wat afleveringen maar dat is het
En ja het is heel tof midden in een Bioscoop te zitten bij Disney+, maar f*ck ik wil gewoon virtueel door Disneyland kunnen lopen en rides in kunnen gaan. Het ding zou het aan kunnen.
En dit voelt basherig maar dat is niet zo bedoeld maar m'n frustratie van missende content: video en apps is echt wel aanwezig.
Heb je eindelijk een apparaat dat wat kan ontbreekt de content eigenlijk, dat is jammer.
Misschien komt het ook door de niet NL-appstore want Nu.nl etc. (zelfs de ipad versie) mis ik wel.
En veel apps zijn met in-app purchases of een abo. Zie je iets leuks: wekelijks of maandelijks betalen. Alsof die developers denken "hey daar zit geld want AVP". Ik wil dat niet. Ik wil best eenmalig voor iets betalen maar niet wekelijks. Om nog maar te zwijgen dat als je wel inlogt met je NL account hij dat niet onthoud en de app onbruikbaar is
Ik zou hem zo weer kopen overigens en ik gebruik hem dagelijks.
Zelfs de 2 uur batterij voelt limiterend.
Maar het apparaat wordt geremd nu door het ontbreken van premium content.