Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Yzord schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:30:
[...]

Klopt, ik heb namelijk helemaal niks met FB/Meta. Alles wat ze maken kijk ik met een schuin oog tegen aan. Is er in gegroeid.
Ik zal nooit een Meta product kopen. Dus daar sta ik hetzelfde als jij in.

Ik plaatste de video niet met het idee van "kijk Meta eens voorlopen of Apple achterlopen", ik vond het alleen een interessant kijkje achter de schermen. Apple werkt ongetwijfeld aan 10 prototypes tegelijk en het zal me verbazen als zij de Vision Pro niet in een veel kleiner pakketje hebben. De tech is nog niet klaar voor massaproductie. En het is een heel ander compromis tussen rekenkracht, beeldkwaliteit, draagbaarheid etc.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:15
Yzord schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:50:
[...]

Huh, en de AVP dan? Die ligt toch echt wel in de winkel en ondanks dat het een niche product is, is het wel iets nieuws en werkbaar.
Ik zeg toch R&D department?

Hij zei: "Apple laat alleen producten zien die ook daadwerkelijk beschikbaar komen binnen afzienbare tijd."
Misschien heb ik wat gemist. Maar volgens mij laat Apple nooit dingen zien die ze niet uitbrengen?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:30:
[...]

Klopt, ik heb namelijk helemaal niks met FB/Meta. Alles wat ze maken kijk ik met een schuin oog tegen aan. Is er in gegroeid.
Nou ik eigenlijk ook niet, nooit Facebook gehad, Instagram op een wegwerp adres, enz.

Maar ik heb begin dit jaar die nieuwe Ray-ban Meta gekocht en dat is wel echt een fijn product, zo fijn dat ik onlangs op vakantie een tweede gekocht heb.

De AI daarin is best wel goed ook al.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:57:
[...]

Ik zeg toch R&D department?

Hij zei: "Apple laat alleen producten zien die ook daadwerkelijk beschikbaar komen binnen afzienbare tijd."
Misschien heb ik wat gemist. Maar volgens mij laat Apple nooit dingen zien die ze niet uitbrengen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfuRahoslQQPNPELrKL5OZ5J0c4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DshLu9jPg3WDbqkilQcbMDja.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ja OK, waarschijnlijk dachten ze toen ze zo'n chargepadje al niet voor elkaar kregen: "laten we al die Apple Vision Ray-Ban's maar achter slot en grendel houden" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Donstil schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:56:
[...]

Natuurlijk is het wel een wedstrijd, technologie bedrijven die tegen elkaar concurreren is de space race van de moderne tijd.
Voor ons als gebruikers niet, bedoel ik.
Wat maakt het uit of meta nu iets laat zien dat nog niet klaar is om gereleased te worden.
Het punt is dat ze laten zien dat eraan gewerkt wordt en wat er in de toekomst mogelijk gaat zijn. Het maakt mij niet uit wie het ontwikkelt, als het maar ontwikkeld wordt (want uiteindelijk maken ze het dan allemaal wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Kuo: 2025 Apple Vision Pro to Get M5 Chip and Apple Intelligence

Kuo claims the most significant change in the new model will be the inclusion of Apple's M5 chip, a substantial upgrade from the M2 chip found in the current Vision Pro. The processor boost is expected to significantly improve device's computing power, with a particular emphasis on integrated Apple Intelligence features.

Despite the upgraded internals, Kuo reports that other hardware specifications and the overall design of the Vision Pro will remain largely unchanged. This approach could help Apple manage production costs, although the price point is expected to stay close to the current $3,499 starting price of the first-generation model.

Kuo emphasized that if this new version creates compelling use cases, it could push Apple's spatial computing platform closer to mainstream adoption. He also speculates on the potential integration of advanced AI models, such as text-to-video capabilities similar to OpenAI's Sora, which could dramatically enhance the Vision Pro experience.

Bloomberg's Mark Gurman reports that Apple plans to introduce Apple Intelligence features to the Vision Pro headset in the future. While the device is capable of running on-device AI functions such as writing tools, notification summaries, and an upgraded Siri, these features are not expected to arrive in 2024. Instead, Apple may be reserving the Apple Intelligence integration for visionOS 3, potentially launching in 2025.
Bron: MacRumors

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Laatste wat de VisionPro nodig heeft is meer power wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:09
Donstil schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:17:
[...]

Dat dus. Laat ze komen met immersive sport evenementen of live events.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:20:
[...]

Dat dus. Laat ze komen met immersive sport evenementen of live events.
Ja er is nog zoveel te bedenken voor we op de “meer hardware” trein zouden moeten springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:17:
[...]

Ik zie (maar heb geen AVP) een combinatie tussen Vision Pro en Apple Intelligence veel toevoegen. Niet vandaag, maar laat zeggen over 2 a 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:44:
[...]

Ik zie (maar heb geen AVP) een combinatie tussen Vision Pro en Apple Intelligence veel toevoegen. Niet vandaag, maar laat zeggen over 2 a 3 jaar.
Zeker maar dat kan met de M2 ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Had even gemist dat Moon Player zoveel updates gehad had, dat private Cinema werkt dus best wel goed :)

Ik keek nu nog met de Plex iPad app maar dit is wel een mooie stap vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yzord schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 00:39:
Dit is gewoon een mockup. Want waarom gooien ze het niet op de markt dan?
Omdat het te duur is? Nog teveel work in progress is? Er teveel kinderziektes nog in zitten? De betrouwbaarheid er nog niet is?

Zat redenen, maar claimen dat het een mockup is, omdat het van een ander bedrijf komt dan je favoriete multinational, is toch niet nodig?

• Yzord
Sissors schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 18:01:
[...]
Zat redenen, maar claimen dat het een mockup is, omdat het van een ander bedrijf komt dan je favoriete multinational, is toch niet nodig?
Waarom niet? Waarom mag ik geen mening hebben? Is dat niet waar vrijheid van meningsuiting om gaat?
Yzord schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 18:13:
[...]

Waarom niet? Waarom mag ik geen mening hebben? Is dat niet waar vrijheid van meningsuiting om gaat?
Even los ervan dat ik een mening heb over fanboyen over een multinational, maar ja ik vind het ook wel een beetje jammer als we echt op GoT naar feiten vrij lullen onder het noemer van vrijheid van meningsuiting.

Ik ga toch ook niet hier lopen verkondigen dat een Quest betere kleuren en contrast heeft als een AVP, onder het noemer van vrijheid van meningsuiting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yzord schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 18:13:
[...]

Pas nou op, straks wordt de Fanboy kaart weer getrokken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:26

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja die bedoelde ik in een bericht eerder. Dat ziet er wel goed uit allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
De Juno app is uit de appstore verwijderd :(

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

nils7 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:57:
Dat viel te verwachten. Selig is een goede developer. Maar maakt API-afhankelijke apps. Dat is risicovol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:59
Mog schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:00:
[...]

Dat viel te verwachten. Selig is een goede developer. Maar maakt API-afhankelijke apps. Dat is risicovol.
Volgens het nieuwsbericht op Tweakers was dat dit keer niet het geval, toch?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nils7 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:57:
Ja balen inderdaad, ik heb hem er gelukkig nog op staan dus hoop maar dat dit voorlopig blijft werken.
Youtube via de browser vind ik net niet lekker en al helemaal niet op de Vision Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:14:
[...]

Volgens het nieuwsbericht op Tweakers was dat dit keer niet het geval, toch?
Hij zegt zelf geen API's te mis/gebruiken inderdaad. Volgens hem was het een app die via CSS de web interface ombouwde naar een Vision Pro geschikte interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord
Ben heel benieuwd. Ik vind de korte films voor de avp op TV+ ook zeer gaaf, vooral de 3min compilatie die erop staat van al hun immersive filmpjes. Die is echt indrukwekkend, waar bijvoorbeeld een neushoorn even je kant op komt...je schrikt toch wel even haha. Of een basketbal die tegen je gezicht aan lijkt te vliegen. Behoorlijk pakkend en veel meer immersive dan 3D.

Deze Submerged ga ik dan ook zeker kijken. Kan 3 maanden gratis TV+ krijgen (gekregen bij aanschaf device), dus heb er nu een goed doel voor. Hoor net dat Submerged voor iedereen gratis te bekijken is.

Ook deze wil ik jullie niet onthouden. Vrij leuke games voor de avp. Maar meeste is helaas wel via Arcade.

[ Voor 8% gewijzigd door Yzord op 07-10-2024 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die short film komt donderdag al overigens. Ben benieuwd of hij in tv+ komt of “gratis” voor vision pro eigenaren.
Daar lijkt nog niet echt een lijn in te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yzord schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:46:
vooral de 3min compilatie die erop staat van al hun immersive filmpjes. Die is echt indrukwekkend, waar bijvoorbeeld een neushoorn even je kant op komt...je schrikt toch wel even haha. Of een basketbal die tegen je gezicht aan lijkt te vliegen. Behoorlijk pakkend en veel meer immersive dan 3D.
Oei die had ik nog niet eens gezien, ik was niet echt onboard bij “Immersive video” merkte ik, onderwerpen van de eerste afleveringen spraken mij niet zo aan. Maar deze demo is wel echt heel gaaf zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:33
Donstil schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:39:
[...]

Oei die had ik nog niet eens gezien, ik was niet echt onboard bij “Immersive video” merkte ik, onderwerpen van de eerste afleveringen spraken mij niet zo aan. Maar deze demo is wel echt heel gaaf zeg.
Jij had je AVP verkocht toch?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
carpebios schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:47:
[...]

Jij had je AVP verkocht toch?
I’m Back.

Paar weken geleden eentje kunnen kopen voor een leuke prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Donstil schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:28:
[...]

I’m Back.

Paar weken geleden eentje kunnen kopen voor een leuke prijs :)
Ik zou de VR filmpjes ook niet kunnen missen ;)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +5 Henk 'm!
carpebios schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:52:
[...]

Ik zou de VR filmpjes ook niet kunnen missen ;)
Nou ik zal je zeggen hoe dat gegaan is.

Ik had er eentje geïmporteerd, koste ongeveer 4100,- inclusief alles (BTW, UPS, Etc), dat was met visionOS 1.0. Dan wil je er van alles op doen, wat niet altijd lekker ging (en soms nog steeds niet) maar heb je wel steeds het idee "Ik moet hem gebruiken, want hij was duur", daarom na een paar weekjes, toen er nog flinke schaarste was, op Marktplaats aan een enthousiasteling verkocht en wat winst gemaakt, je weet hoe dat gaat enz.

Daarna kreeg ik toch spijt, de Tweaker gecontacteerd welke een route had via NYC en zo weer eentje kunnen kopen. Daarna weer een beetje bovenstaande ervaring dus weer verkocht (zonder winst dit keer, want aan een tweaker).

Paar weken terug een 512 GB kunnen kopen voor 2000,- inclusief doos, case en stand. Kunnen testen, zag er als nieuw uit etc. Dat vind ik, ondanks dat het een heel bedrag is, een prijs waarmee ik niet steeds het idee heb dat ik hem "moet" gebruiken omdat hij duur is.

Nu ligt hij lekker in die case, pak ik hem vooral als ik alleen ben en "geniet" ik er veel meer van doordat de druk van het moeten gebruiken weg is.

Al met al prima zo, als content consumeer device geweldig, beetje browsen lukt ook nog wel maar veel verder ga ik er nog niet mee. Dan pak je toch sneller de iPad Pro of macOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik wacht nog steeds om die Light Seal eens te testen in een store, want ik heb er twee, maar geen van beide zit lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
carpebios schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:49:
Ik wacht nog steeds om die Light Seal eens te testen in een store, want ik heb er twee, maar geen van beide zit lekker!
De lightseal is vanaf dag1 bij mij eraf gehaald en nooit meer naar om gekeken. Ik vind dat veel fijner dan een benauwde kijkbox om mijn ogen die ook nog eens een verminderde fov geeft. Ik kan gewoon filmen kijken in een environment en toch weten wat er om me heen gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:45:
[...]

De lightseal is vanaf dag1 bij mij eraf gehaald en nooit meer naar om gekeken. Ik vind dat veel fijner dan een benauwde kijkbox om mijn ogen die ook nog eens een verminderde fov geeft. Ik kan gewoon filmen kijken in een environment en toch weten wat er om me heen gebeurd.
Ik heb dat nou een aantal keer geprobeerd maar kan daar niet aan wennen, het brievenbus effect van een VR bril met lightseal zie ik na een paar minuten niet meer maar de nadelen van het weglaten van de lightseal blijven juist wel hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Donstil schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:28:
[...]

Ik heb dat nou een aantal keer geprobeerd maar kan daar niet aan wennen, het brievenbus effect van een VR bril met lightseal zie ik na een paar minuten niet meer maar de nadelen van het weglaten van de lightseal blijven juist wel hangen.
Welke nadelen zijn dat eigenlijk bij jou? Enige nadeel wat ik mij zou kunnen bedenken is dat je dus niet volledig afgeschermd bent van je omgeving, maar dat vind ik juist prettig. Het feit dat mijn ogen dichter op de schermen zitten geeft een grotere fov en ik heb het idee dat eyetracking ook wat secuurder is, maar daar heb ik niet veel vergelijkingsmateriaal voor want de lightseal heb ik maar 1 keer gedragen.

En ik kan gewoon fatsoenlijk mijn iphone bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 03:36:
[...]

Welke nadelen zijn dat eigenlijk bij jou? Enige nadeel wat ik mij zou kunnen bedenken is dat je dus niet volledig afgeschermd bent van je omgeving, maar dat vind ik juist prettig. Het feit dat mijn ogen dichter op de schermen zitten geeft een grotere fov en ik heb het idee dat eyetracking ook wat secuurder is, maar daar heb ik niet veel vergelijkingsmateriaal voor want de lightseal heb ik maar 1 keer gedragen.

En ik kan gewoon fatsoenlijk mijn iphone bedienen.
Ja dat volledig afgeschermd is er eentje inderdaad, nu vind ik "niet volledig In mijn eigen wereld" zitten niet perse erg ik vind het vervelend dat ik om het scherm heen licht zie etc. Het is veel minder immersive en dat vind ik nou juist tof aan het gebruik.

POV is fijn maar ik vind het dan weer niet fijn dat je de randen van de ervaring kunt zien. Beetje lastig uitleggen maar als je de lightseal op hebt dan zie je altijd 100% beeld binnen je beperktere POV en wil je meer zien dan moet je de nek draaien, zonder Lightseal had ik dat niet.

Eye-tracking voordelen heb ik niet gemerkt maar kan mij voorstellen dat dit wel een voordeel kan zijn. Eye-tracking is toch een beetje een 95% oplossing bij mij. Het werkt het merendeel van de tijd prima en dan ineens werkt het niet lekker meer en moet ik opnieuw mijn ogen inleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Submerged is uitgekomen. En de recensies zijn zeer lovend. Zo maar er eens voor gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:14:
Submerged is uitgekomen. En de recensies zijn zeer lovend. Zo maar er eens voor gaan zitten.
Cool, die wil ik vanavond ook wel even zien.
Kan je hem kijken zonder abonnement? Ik heb mijn 3 maanden graties al verbruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Laat ik zo even weten. Ik heb het ook nog niet geredeemed die 3 maanden, dus eerst zien of het gratis is voor iedere avp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Hij is gratis en 17min lang. Ga er nu aan beginnen 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:31:
Hij is gratis en 17min lang. Ga er nu aan beginnen 👍🏻
Cool, dan ga ik hem vanavond ook even kijken :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Ok, dit is echt dikke poep. Echt megavet hoe je in het verhaal wordt meegezogen. Films als deze is zoals je een verhaal moet beleven.

Ik kijk nooit een film voor een tweede keer maar dat ga ik met deze opzeker wel doen. Je hebt echt het gevoel aanwezig te zijn in die onderzeeër. En je je hoofd kan draaien en dan nog steeds het gevoel hebt dat je er middenin zit is gewoon mega indrukwekkend.

Bestand is 13GB voor 17min.

[ Voor 3% gewijzigd door Yzord op 10-10-2024 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Man man wat een ervaring, het openingsshot alleen al, ik zat helemaal met een beklemmend gevoel op de bank.

Wel wat kort helaas maar verder echt onwijs de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik heb geen VP, maar een Quest 3 die ook spacial video van iphone 15/16 ondersteunt.

Hoe is het om spacial videos. terug te kijken in je VP of Quest 3? Lijkt me een reden om mijn iphone te upgraden? Lees wel goede verhalen of valt het tegen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yzord
Nou, ik heb laatst mijn oude foto’s van mijn overleden hondjes (staffords, anders is dit bericht niet stoer genoeg) in spatialmode mogen bekijken, maar ik heb even een traantje gelaten. Het is heel apart. In a split second lijkt het alsof ze er weer ff waren. Had ik maar spatial filmpjes van ze 😢

[ Voor 5% gewijzigd door Yzord op 11-10-2024 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:30:
Ik heb geen VP, maar een Quest 3 die ook spacial video van iphone 15/16 ondersteunt.

Hoe is het om spacial videos. terug te kijken in je VP of Quest 3? Lijkt me een reden om mijn iphone te upgraden? Lees wel goede verhalen of valt het tegen?
Ik heb geen ervaring met het bekijken van die bestanden op de Q3 maar vind het op de VP best wel gaaf, als je ze rechtstreeks met de bril opneemt is het diepte effect wat beter maar met de 15pro/16pro werkt het ook wel erg goed.

Ik zou er persoonlijk alleen niet mijn iPhone voor upgraden, is je iPhone ouder en toch al een upgrade waard dan is dat natuurlijk anders maar als je bijvoorbeeld een 14 Pro hebt zou ik er geen 15Pro/16Pro voor kopen.

En nu we het toch over dit onderwerp hebben, de “spacial photos” mode die gekomen is met VisionOs2.0 en van platte fotos spacial photos kan maken is ook wel erg tof, werkt echt heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
ik kom van de 13 pro, dus mag wel weer eens upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Yzord schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:55:
Nou, ik heb laatst mijn oude foto’s van mijn overleden hondjes (staffords, anders is dit bericht niet stoer genoeg) in spatialmode mogen bekijken, maar ik heb even een traantje gelaten. Het is heel apart. In a split second lijkt het alsof ze er weer ff waren. Had ik maar spatial filmpjes van ze 😢
klinkt bizar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord
Het waren geen foto's dat ze opgebaard lagen ofzo haha. Gewoon oude foto's waar ze op staan en die kan je nu spatial maken en dan krijg je even een flashback als de conversie van de foto afgerond is. Het is best maf, maar voor een paar secondes leek het alsof ze er weer waren. Ja, ik vind het vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Ik zat net een yt filmpje te kijken over spacial videos opnemen, die kerel gebruikte een stand, is dat echt nodig? Hoop dat je gewoon uit je hand spacial videos kan opnemen? Of trilt dat teveel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nms2003
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-09 20:54
@TweakerVincent De tijd gaat het mij leren, ik heb geen Vision Pro, maar inmiddels wel 197 spatial opnames. Ik wissel het opnemen tussen de native camera en dus op 1080p en de app Spatialify waarmee het op 4K kan. En ik heb er een tijd over gedacht hoe nu 4K via een app wel kan?? Het verschil zit in de correctie op trilling; Spatiallify is 4K, maar je ziet sneller trillingen. Vaste hand is dan wel prettig zeg maar. Native heb je minder ‘last’ van trillingen.
Nu heb ik de spatial beelden (native en 4k) al wel teruggekeken dmv de Spatialify app icm een Google cardboard (jay). Zo kan ik het effect enigszins al zien. De bewegingscorrectie lijkt wel iets prettiger, maar niet mega storend als die ontbreekt. Wat wél storend is is als je snel heen en weer kijkt met de camera of een rit in een auto die alle kanten op stuurt. Je wordt daar echt misselijk van, je hoofd staat namelijk stil. Dat kan natuurlijk ook de reden van het statief zijn. Overigens is het diepte effect het grootst als je op objecten/personen op relatief korte afstand filmt. Verder heb ik gehoord dat gebruikers van de Vision Pro het kwaliteitsverschil tussen native 1080p en 4K spatialify niet kunnen zien. Echter is dat wellicht te verklaren doordat daar niet de bronbestanden getoond worden, maar wat Apple teruggeeft uit iCloud. Daar zit namelijk ook op je normale iPhone een groot verschil tussen; zoom maar eens in op een 4K video die je net hebt opgenomen en een die je terugkijkt vanuit de cloud. Ik zie iig wel een groot verschil in kwaliteit tussen 4K en 1080p spatial als ik een screenshot neem.

[ Voor 7% gewijzigd door nms2003 op 13-10-2024 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 23:33:
Ik zat net een yt filmpje te kijken over spacial videos opnemen, die kerel gebruikte een stand, is dat echt nodig? Hoop dat je gewoon uit je hand spacial videos kan opnemen? Of trilt dat teveel?
Nee hoor dat kan prima, gewoon hetzelfde als met normaal filmen.
Al is het voor in de vision wel beter om een stille compositie te kiezen, dus je zit ergens en de kleine doet iets voor de lens, niet “je gebruikt hem in Max & Moritz“ want ik merkte dat het dan niet fijn werkt. Het effect is veel minder.

Met de bril opnemen is nog beter, dan is het wel meer vierkant maar diepte effect is veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nms2003 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:17:
@TweakerVincent De tijd gaat het mij leren, ik heb geen Vision Pro, maar inmiddels wel 197 spatial opnames. Ik wissel het opnemen tussen de native camera en dus op 1080p en de app Spatialify waarmee het op 4K kan. En ik heb er een tijd over gedacht hoe nu 4K via een app wel kan?? Het verschil zit in de correctie op trilling; Spatiallify is 4K, maar je ziet sneller trillingen. Vaste hand is dan wel prettig zeg maar. Native heb je minder ‘last’ van trillingen.
Nu heb ik de spatial beelden (native en 4k) al wel teruggekeken dmv de Spatialify app icm een Google cardboard (jay). Zo kan ik het effect enigszins al zien. De bewegingscorrectie lijkt wel iets prettiger, maar niet mega storend als die ontbreekt. Wat wél storend is is als je snel heen en weer kijkt met de camera of een rit in een auto die alle kanten op stuurt. Je hoofd staat namelijk stil. Dat kan natuurlijk ook de reden van het statief zijn. Overigens is het diepte effect het grootst als je op objecten/personen op relatief korte afstand filmt. Verder heb ik gehoord dat gebruikers van de Vision Pro het kwaliteitsverschil tussen native 1080p en 4K spatialify niet kunnen zien. Echter is dat wellicht te verklaren doordat daar niet de bronbestanden getoond worden, maar wat Apple teruggeeft uit iCloud. Daar zit namelijk ook op je normale iPhone een groot verschil tussen; zoom maar eens in op een 4K video die je net hebt opgenomen en een die je terugkijkt vanuit de cloud. Ik zie iig wel een groot verschil in kwaliteit tussen 4K en 1080p spatial als ik een screenshot neem.
Op de Vision Pro vind ik de beelden gemaakt met de native camera veel beter dan die met Spatialify, ondanks de (geclaimde) hogere resolutie. Nu film ik niet zo heel veel in spatial meer maar als ik het doe dan dus gewoon met de native camera app om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
@Donstil Ja dat is dus best logisch; ze trillen wel meer maar je krijgt niet de volledige 4K beelden teruggestreamd vanuit iCloud. Dat is overigens ook zo als je op je telefoon, iPad, AppleTV beelden uit iCloud photos bekijkt. Echter als ik opnames inzoom op mijn iPhone voor ze geupload worden naar iCloud en dan inzoom zie ik in bv haren, structuren weldegelijk veel meer detail met de 4K opnames.

[ Voor 13% gewijzigd door nms2003 op 13-10-2024 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Hoe is Submerged mensen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 20:56:
Man man wat een ervaring, het openingsshot alleen al, ik zat helemaal met een beklemmend gevoel op de bank.

Wel wat kort helaas maar verder echt onwijs de moeite waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord
Yzord schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:55:
Ok, dit is echt dikke poep. Echt megavet hoe je in het verhaal wordt meegezogen. Films als deze is zoals je een verhaal moet beleven.

Ik kijk nooit een film voor een tweede keer maar dat ga ik met deze opzeker wel doen. Je hebt echt het gevoel aanwezig te zijn in die onderzeeër. En je je hoofd kan draaien en dan nog steeds het gevoel hebt dat je er middenin zit is gewoon mega indrukwekkend.

Bestand is 13GB voor 17min.
En dit is reden voor mij om hier toch wel even wat van te vinden :) want ik gebruik dat ding steeds meer. Vooral om film te kijken of voetbal terwijl ik toch op de bank zit naast mijn vrouwtje en zij naar TLC zit te kijken.

Je moet er een eigen draai aan geven voor het gebruik ervan. Zo zit ik op de bank via virtual display toch op mijn computer te werken die normaal op een plek staat waar ik minder gezellig aanwezig ben.

Maar Submerged is voor mij het voorbeeld van dat Apple toch iets aan het brouwen is voor de AVP en de toekomst. Deze film MOET` je gezien hebben als je een AVP hebt, want het is werkelijk waar schitterend om het te mogen beleven. De manier hoe er met camera's is gewerkt is al een filmprijs waard. Je waant je echt tussen de sub crew en de manier hoe de camera's daar mee omgaan is echt prachtig. Het moment van impact is er eentje die je door je hele lichaam voelt en ik durf wel te beweren dat het heel dicht in de buurt kwam als hoe zo'n crew dat ervaart als dat op 50m diepte in de oceaan gebeurd. Alleen zat ik nog veilig op de bank, maar de impact voel je tot diep in je darmen. Je voelt op dat moment zo mee met 'je crew' dat je geneigd bent om te willen helpen.

Dus nee, de AVP hoef ik zeker niet af te stoffen. Het geeft mij een bepaalde nieuw samen zijn met mijn gezin. Normaal zit ik achter de computer om mijn ding te doen, want ik ben gewoon een computerfreak en de computer naast de bank zetten doe je niet snel (en ja, ik weet dat er laptops bestaan). Maar ik heb mijn eigen mancave waar ik voetbal kijk en helemaal mijn eigen wereldje heb en dat heb ik nu ook als ik bij mijn vrouwtje op de bank zit en zij mijn handje kan vasthouden want ze vindt het gezellig als ik er 'weer' ben, terwijl ik gewoon nog steeds voetbal kijk of film. Hence, zelfs 180gr porno zou tot de mogelijkheden behoren en ze zou het niet eens merken, maar daar doe ik niet aan O-)

Dus ja, ik ben het er mee eens dat men heel erg geneigd is om te zeggen dat de AVP maar een gadget is die uiteindelijk in de kast belandt. Maar als je er eentje hebt en je creeert er je wereld mee zoals Apple dat eigenlijk bedoelt, dan is het een zeer overpriced, maar geweldige tool voor computerfreaks. En vraag maar aan @Donstil die hem elke keer weer verkoopt en hem toch weer opnieuw aanschaft. En Submerged is hetgeen waarbij Apple ons toch wilt laten zien dat de AVP bestaansrecht kan hebben.
Reactie op FP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Pfff. Hou op. Nu wil ik er ook een. Ik wou dat er een service bestond waar je de AVP voor 250 euro een weekje kan huren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik raak ook enthousiast als ik dat soort berichten lees :)
Hoe zit het met misselijkheid? Bij normaal gebruik is dat geen issue, maar in zo'n film zit neem ik aan beweging van de camera. Of filmen ze per scene vooral vanaf een vast standpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tom schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 11:22:
Ik raak ook enthousiast als ik dat soort berichten lees :)
Hoe zit het met misselijkheid? Bij normaal gebruik is dat geen issue, maar in zo'n film zit neem ik aan beweging van de camera. Of filmen ze per scene vooral vanaf een vast standpunt?
Ik heb nooit echt last van die misselijkheid maar ook andere die inmiddels bij mij de video gekeken hebben hadden het niet.

Het voordeel van Submerged is dat de Vision Pro ook tijdens het filmen veel gebruikt is. De director kon zo direct/live zien of shots werkte en hoe ze er ongeveer uit zouden zij.

Ik schat zo in dat dit de video extra indrukwekkend maakt. Andere submerged video is “gewoon” met een black magic 3D camera geschoten en later bewerkt naar immersive content. Dat is nog steeds wel indrukwekkend maar wel minder dan Submerged welke ook daadwerkelijk met de VP gemaakt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Infuse video player updated with new design and Vision Pro app

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3J9vy0R3zNKyLRlPBxBpAhYdZFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6vqrIGwbn2DbE3OTZZwFrtBR.webp?f=fotoalbum_large

De TestFlight versie werkte bij mij al best prima, goed om te zien dat hij nu uit beta is en daarmee een zeer populaire player beschikbaar komt voor VisionOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

https://www.kickstarter.c...-apple-vision-pro/rewards

Voor wie deze kickstarter gemist hebben. De campaign is over, maar volgens de update van vandaag is er een later pledge aanwezig voor degene die het gemist hebben.

EDIT: Blade Runner 2049 is 3D/4K and currently on sale for $4.99 >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Yzord op 21-10-2024 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmJan1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-09 10:29
Mog schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:59:
Pfff. Hou op. Nu wil ik er ook een. Ik wou dat er een service bestond waar je de AVP voor 250 euro een weekje kan huren ofzo.
Ik zoek dit eigenlijk ook, weet iemand van zo'n service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWolfram
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 20:51
Voor wie deze kickstarter gemist hebben. De campaign is over, maar volgens de update van vandaag is er een later pledge aanwezig voor degene die het gemist hebben.
280 euro voor enkel een set controllers vind ik toch wel een stevige prijs. Ik snap dat ze op dit moment de enige zijn die dit aanbieden en qua prijs concurreren met bv de Valve Index controllers, maar zeker gezien dit hun eerste product op Kickstarter is en de naamsbekendheid niet groot is, zijn er voor mij net teveel risico's aan verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Het is niet echt een enkele set. Je kunt ze voor elke bril gebruiken. Ik heb hier ook de Bigscreen Beyond en de PSVR2 liggen en ik vind de Index controllers met hun lighthouses niet lekker werken.

En 250 dollar op een device van 4000 euro vind ik nog wel kunnen. Ben het er mee eens dat het link kan zijn omdat KS, maar de laatste jaren geen scammers meer tegen gekomen. Maar goed, dat zegt niks natuurlijk. Ik nam daarom maar de gok en we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit nou in Borra borra met mijn Vision Pro en neem mijn Mac display over maar hoe zorg ik er nou voor dat het keyboard zichtbaar wordt in mijn Envoirement? Of is dat een feature die later pas beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Nee dat zou gewoon al erin moeten zitten. Want op Reddit klagen ze allemaal dat als je beide handen erboven houdt de keyboard dan weer vervaagd en uiteindelijk verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:17:
Nee dat zou gewoon al erin moeten zitten. Want op Reddit klagen ze allemaal dat als je beide handen erboven houdt de keyboard dan weer vervaagd en uiteindelijk verdwijnt.
Ooh vaag, dan werkt het hier niet.

Ik heb 2.1 RC erop gezet. Dat is allemaal wel lekker snappy overigens. Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Mog schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:59:
Dan nog krijg je niet de beste ervaring aangezien het een heel persoonlijk device is, zoals je iPhone bijvoorbeeld.
Jouw apps, jouw instellingen etc.

Ja dat is inderdaad op een iPhone ook zo maar heb echt het gevoel dat de AVP heel erg persoonlijk is en daarop op gebouwd wordt.
Als je de ervaring wil beleven is de demo in een apple store voldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Wow, ik heb net die submerged bekeken. Dat ziet er goed uit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

nils7 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:28:
[...]

Dan nog krijg je niet de beste ervaring aangezien het een heel persoonlijk device is, zoals je iPhone bijvoorbeeld.
Jouw apps, jouw instellingen etc.
Daarom een weekend huren. Zodat je juist met je eigen gegevens kunt inloggen.
Ashwani schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:30:
[...]

Ja valt me wel echt tegen van apple
Inmiddels ben ik zover dat ik deze “Series 0” van de Apple Vision Pro niet meer wil. Ik wacht op de iteratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ashwani schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:30:
[...]

Ja valt me wel echt tegen van apple
Het hier kopen boeit mij als bezitter uiteraard niet meer maar het zou wel fijn zijn als ik gewoon 1 account voor alles kan gebruiken op dat ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashwani
Donstil schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:10:
[...]

Het hier kopen boeit mij als bezitter uiteraard niet meer maar het zou wel fijn zijn als ik gewoon 1 account voor alles kan gebruiken op dat ding.
Ja ik wil het gewoon Nederlands talig kunnen gebruiken met Apple TV etc. Ik gebruik het echt voor films en series. Dus wanneer ze het officieel hier uitbrengen ben ik al blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
Ashwani schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 02:26:
[...]

Ja ik wil het gewoon Nederlands talig kunnen gebruiken met Apple TV etc. Ik gebruik het echt voor films en series. Dus wanneer ze het officieel hier uitbrengen ben ik al blij.
Dat is ook de reden dat ik me in hou met apps kopen etc.
Nadeel is ook dat veel met subscription of in app unlock is. En zodra je dan apple account switched the apps weer gelocked zijn -O-

Overigens deze Behance pagina geeft precies aan wat er mis is met de APV: https://www.behance.net/g...enge-for-Apple-Vision-Pro
Hij kan het allemaal, technisch zijn deze apps mogelijk. Maar ze zijn er niet, ook vanuit Apple niet :(

[ Voor 9% gewijzigd door nils7 op 01-11-2024 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
https://www.tuaw.com/2024...t-support-for-vision-pro/

Ok, zeer benieuwd waar dit naar toe gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nms2003
nils7 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:00:
[...]
Overigens deze Behance pagina geeft precies aan wat er mis is met de APV: https://www.behance.net/g...enge-for-Apple-Vision-Pro
Hij kan het allemaal, technisch zijn deze apps mogelijk. Maar ze zijn er niet, ook vanuit Apple niet :(
Dit is precies de reden dat de Vision Pro is gelanceerd. Op dat ontwikkelaars en UX designers kunnen denken over wat er allemaal mogelijk is/wordt. Dán volgt development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice, Misscien toch maar ff beta draaien

https://9to5mac.com/2024/...-for-mac-virtual-display/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:59
Oef, dat is een mooie toevoeging! Precies wat je wil als je de Vision Pro gebruikt voor zakelijke doeleinden. Overal een groot scherm met genoeg ruimte. Benieuwd naar je ervaringen!

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Zal hem ook eens installeren. Voornamelijk benieuwd naar de verbeterde resolutie.

Onthou dat developer beta 15.2 MacOS ook nodig is.

[ Voor 25% gewijzigd door Yzord op 04-11-2024 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Ultra wide screen geef wel een wow momentje echt fantastisch hoe apple dit toch weet neer te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:40:
Zal hem ook eens installeren. Voornamelijk benieuwd naar de verbeterde resolutie.

Onthou dat developer beta 15.2 MacOS ook nodig is.
Ah dat lees ik nog even net op tijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ultrawide is wat ik wil!

[ Voor 31% gewijzigd door Mog op 05-11-2024 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:47
Wat zijn de beste opties voor brildragers in Nederland als je een AVP wil gebruiken? iemand tips? zit te denken er een te kopen op MP maar ben bij- en verziend dus heb correctie nodig helaas. Ooglaseren is de beste optie natuurlijk maar dat vind ik nog te spannend

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Poeh ik ben doorgaans geen luisteraar van The Weekend maar die immersive experience is wel echt de moeite waard weer.

De derde fijne experience in relatief korte tijd, hopelijk pakken ze nu door bij Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Hmm ben er ook geen fan van maar ga zeker wel even een kijkje nemen haha. Thanks

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vandaag macOS 15.2 en visionOS 2.2 Beta geïnstalleerd dus even met Mac virtual Display zitten spelen.
Maar man je Mac in Ultra-wide op de grootste stand is wel echt ff een partijtje indrukwekkend he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Ja en eindelijk geluid over de AVP. Dat is ook een hele verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashwani
Ik was gisteravond met de Djay-app aan het spelen, en dat is echt leuk. Wat grappig is, is dat als je je handpalm over je oor houdt, de app dit ziet als een koptelefoon. Zo kun je beide decks tegelijkertijd horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
nils7 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:27:
[...]

Ik heb vernomen dat FLY dat kan, is wel prijzig zag ik.
[edit]
Althans niet echt flight sim maar wel vliegen: https://apps.apple.com/us...re-the-earth/id6501962358
Ik heb deze gisteren maar gekocht, omdat het laden van FS2024 niet te doen was.

Het is wel heel gaaf dat FLY, ja je kan die ook in Google Earth doen maar je zit in een soort van drone en op sommige moment had ik toch wel hoogte vrees.
Het is natuurlijk google maps dus de 3D gebouwen zijn niet helemaal geweldig, zeker als je dichtbij zit.
Maar het was zeker iets om me even mee te vermaken.
De controls was ook even wennen, zeker omdat je niet makkelijk om draait.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ashwani
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WdUBA_oSksaO2pfoJcal9wq3jVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DK2BsMq5kRLppNLEBj086b55.jpg?f=fotoalbum_large

Weet niet of het waar is maar zou wel echt tof zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
kom maar op. Net zoals ik nu van F1 geniet met deze bril, mag dit er ook wel bij. En zo krijgt de avp langzaam een plekje in mijn hobbies en wordt het haast onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Yzord schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:48:
kom maar op. Net zoals ik nu van F1 geniet met deze bril, mag dit er ook wel bij. En zo krijgt de avp langzaam een plekje in mijn hobbies en wordt het haast onmisbaar.
Welke app gebruik je voor F1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
nils7 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:53:
[...]

Welke app gebruik je voor F1?
Lapz.io

Maar zie nu ineens dat F1 het heeft laten sluiten :(

[ Voor 12% gewijzigd door Yzord op 27-11-2024 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Yzord schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:45:
[...]

Lapz.io

Ik had er twee, geen idee meer welke. Beide in Beta maar had ze nooit tijdens een race getest.
Wel de terug kijk functie maar vond beiden nog niet heel geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:45:
[...]

Lapz.io

Viezen boeven partij is het. Alles voor het geld en hier verdienen ze niets extra’s aan dus moet het weg.

Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste