Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07 10:06
Ja echt irritant. Heb er godver een F1tv abo voor genomen grrr

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yzord
Ok, simply wow. Ik heb net even (kon niet slapen) Bladerunner af zitten kijken op de AVP. Toen deze klaar was snel even langs de immersive corner van Apple TV gekeken of er wat nieuws bij zat. Nou, niet bepaald, alleen een immersive intimate set van RAYE.

Ik dacht, nou, ff kijken en als ik dat doe dan is het voornamelijk om me te vergapen aan de techniek welke men gebruikt om deze video's te maken. Dus ik 'zit' daar in een studio en deze zangeres RAYE, serieus nooit van gehoord, begint te zingen wat totaaaaaaal niet mijn genre is. Maar nu dus wel lol. Ik had echt serieus het gevoel dat ze voor me stond te zingen. Ik ging er totaal mja, ongeinteresseerd in zeg maar, maar aan het einde heb ik gewoon zitten klappen. Dit is echt vet en ook zeker voor herhaling vatbaar. En dat zeg ik niet snel, want ik kijk nooit films of iets dergelijks twee keer. Ja Apple, you nailed it. En ik ben fan van RAYE.

TLDR: gewoon kijken RAYE initmate set

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
https://9to5mac.com/2024/...n-pro-5g-cellular-modems/

Mobiel internet voor de AVP. Mooie vooruitgang, maar zolang ik een iphone in de buurt heb met hotspot is dit weer een salespoint en niet meer dan dat.
Yzord schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 07:14:
Ok, simply wow. Ik heb net even (kon niet slapen) Bladerunner af zitten kijken op de AVP. Toen deze klaar was snel even langs de immersive corner van Apple TV gekeken of er wat nieuws bij zat. Nou, niet bepaald, alleen een immersive intimate set van RAYE.

Ik dacht, nou, ff kijken en als ik dat doe dan is het voornamelijk om me te vergapen aan de techniek welke men gebruikt om deze video's te maken. Dus ik 'zit' daar in een studio en deze zangeres RAYE, serieus nooit van gehoord, begint te zingen wat totaaaaaaal niet mijn genre is. Maar nu dus wel lol. Ik had echt serieus het gevoel dat ze voor me stond te zingen. Ik ging er totaal mja, ongeinteresseerd in zeg maar, maar aan het einde heb ik gewoon zitten klappen. Dit is echt vet en ook zeker voor herhaling vatbaar. En dat zeg ik niet snel, want ik kijk nooit films of iets dergelijks twee keer. Ja Apple, you nailed it. En ik ben fan van RAYE.

TLDR: gewoon kijken RAYE initmate set
Ik heb inmiddels ook gekeken, want jij zei dat het moest enz, maar vond deze juist weer wat minder.
Het is lichtjaren toffer dan een normale concert registratie kijken alleen ben zelf meer opzoek naar een immersive ervaring. Dat vond ik hier niet, je stond vaak op 1plek en raye stond dan te zingen.

Zaken als de Basketbal, duikboot of weekend immersive experience vond ik veel indrukwekkender.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Donstil schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:21:
[...]

Ik heb inmiddels ook gekeken, want jij zei dat het moest enz, maar vond deze juist weer wat minder.
Het is lichtjaren toffer dan een normale concert registratie kijken alleen ben zelf meer opzoek naar een immersive ervaring. Dat vond ik hier niet, je stond vaak op 1plek en raye stond dan te zingen.

Zaken als de Basketbal, duikboot of weekend immersive experience vond ik veel indrukwekkender.
Dan denk ik dat het komt door de achtergrond (dit geval zijkant) zangeres :)

Maar het was mijn genre niet dus het viel mij op dat ik er wel degelijk van genoten heb toen het was afgelopen. En ja, duikboot is natuurlijk helemaal het einde. Helemaal omdat ik lekker op het droge stond lol

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Yzord schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:24:
[...]

Dan denk ik dat het komt door de achtergrond (dit geval zijkant) zangeres :)

Maar het was mijn genre niet dus het viel mij op dat ik er wel degelijk van genoten heb toen het was afgelopen. En ja, duikboot is natuurlijk helemaal het einde. Helemaal omdat ik lekker op het droge stond lol
Voor de echte beleving kijk je Submerged natuurlijk met je voeten in een tijltje met water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
nieuws: Google kondigt Android XR-besturingssysteem aan, Samsung een XR-headset

Complete ripoff van de AVP. Software als de Samsung hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De voorkant lijkt natuurlijk op een AVP, maar ook met verschillen. Maar hoe is het verder een 'complete ripoff' van de AVP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:57
Zat er dik in natuurlijk. Maar echt een complete rip-off is het ook weer niet, toch? Apple heeft niet het alleenrecht op een AR/VR-bril. Vooral jammer voor Vision Pro gebruikers dat Google zich actief in de markt gaat bemoeien.

Alle Google-apps komen (uiteraard) naar deze headset, maar Apple laten ze strategisch links liggen. Laat ze die hardware maar lekker ontwikkelen en zo.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:13:
[...]

Zat er dik in natuurlijk. Maar echt een complete rip-off is het ook weer niet, toch? Apple heeft niet het alleenrecht op een AR/VR-bril. Vooral jammer voor Vision Pro gebruikers dat Google zich actief in de markt gaat bemoeien.

Alle Google-apps komen (uiteraard) naar deze headset, maar Apple laten ze strategisch links liggen. Laat ze die hardware maar lekker ontwikkelen en zo.
Ik denk dat onder de streep het positief is vooral alle VR/AR gebruikers als er meer gebruikers komen van zulk soort devices.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:13:
[...]

Dat doen ze al dus ik verwacht geen grote veranderingen voor Vision Pro eigenaren op dat vlak.

Ik vind een nieuwe grote speler zoals Google verder wel interessant. Dat betekend misschien dat er meer developers komen die dan 1 app maken en die poorten naar alle platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit er ook een beetje concurrerende hardware in?
Want Samsung heeft geen eigen chips natuurlijk en voor minder dan de Vision Pro zou ik het persoonlijk niet doen, zeker niet op het gebied van schermen (resolutie maar zeker ook kleur echtheid etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vrijdag weer een nieuwe Immersive Experience zie ik, een onderwater "free diver" ding dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Ah ben benieuwd. Altijd leuk om weer iemand in nood te zien terwijl ik op de bank lig te hangen. Tenminste, ik ga er vanuit dat er adembenemende shots tussen zitten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YOLO: visionOS 2.3 beta 1 now available

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 16-12-2024 19:31 ]

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-07 16:57
Lukt het jullie iphone mirroring te doen?
Dat lukt mij wel met mn AVP en iPhone maar lees op de frontpage dat dit niet is in Europa.
Ik gebruik dat gewoon met mijn NL account en Franse AVP.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• Yzord
Ik heb me er nog niet in verdiept hoe dat moet omdat ik dacht dat het toch niet ging lukken. Zal er straks eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:16
Ik overweeg om een AVP aan te schaffen, nu lees ik vrij omslachtige verhalen omdat je de Appstore niet kunt gebruiken in NL. Echter kon ik via mijn iPad vanochtend gewoon een VisionOS app kopen in de Nederlandse store met mijn eigen NL account. Kon dit altijd al? Of kan ik hem ondanks aanschaf niet gebruiken op een AVP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
19JM81 schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:38:
Ik overweeg om een AVP aan te schaffen, nu lees ik vrij omslachtige verhalen omdat je de Appstore niet kunt gebruiken in NL. Echter kon ik via mijn iPad vanochtend gewoon een VisionOS app kopen in de Nederlandse store met mijn eigen NL account. Kon dit altijd al? Of kan ik hem ondanks aanschaf niet gebruiken op een AVP?
Dat kan sinds het begin al, gaf mij voor release hoop dat kopen op de iPad en gebruiken op de VP zou werken maar dit was helaas niet zo.

Een Apple ID van een land waar de VP beschikbaar is heb je tot op heden nog steeds nodig om de store te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
Ah dat is wel zonde zeg, thanks voor je reactie, neem ik mee in mijn overweging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nils7
19JM81 schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:25:
Ah dat is wel zonde zeg, thanks voor je reactie, neem ik mee in mijn overweging.
Ik log meestal 1x per week even in op mijn Amerikaans Apple Account (die aanmaken heeft me wel een paar dagen gekost, hij wilde gewoon niet op 1 of andere manier) en update dan de apps.
iTunes giftcards kun je via amazon gewoon kopen want een NL credit card eraan hangen gaat niet, maar amazon is betrouwbaar en binnen 10 minuten krijg een link in de email. Als je die opent op je Apple Vision Pro zet ie het bedrag er automatisch bij.

Het inloggen is niet alleen de store maar voor heel je apple vision pro. Waardoor je dus uit moet loggen en in moet loggen.
Niet ideaal als je even snel wil switchen.

Wat echt gewoon kut is dat ik het gevoel heb dat heel veel developers Apple Vision Pro gebruikers zien als een pinautomaat waar geld uit rolt.
Dus heel veel apps hebben in-app purchases of is een maandelijks/jaarlijks abonnement.
Dat zit dus aan je apple account gekoppeld.
Dus als je weer terug switched naar je NL account is die app opeens niet of minder bruikbaar :-(
Goed je leert er van maar heel veel apps moet je daardoor links laten liggen.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb permanent een Us account ingelogd voor alleen de store. Rest doe ik met NL account. Gaat wel prima moet ik zeggen. Heb er $100,- op gezet aan het begin en is nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
Dus heel veel apps hebben in-app purchases of is een maandelijks/jaarlijks abonnement.
Dat is helaas steeds meer het geval, ergens logisch. Hoe is de kwaliteit van de apps? Ik zie ook veel apps die wat basic lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:01
Donstil schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:51:
Ik heb permanent een Us account ingelogd voor alleen de store. Rest doe ik met NL account. Gaat wel prima moet ik zeggen. Heb er $100,- op gezet aan het begin en is nog niet op.
Welke apps zijn echt musthaves om te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Donstil schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:51:
Hoe heb jij een ander account voor de store in kunnen stellen?
19JM81 schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:16:
[...]

Dat is helaas steeds meer het geval, ergens logisch. Hoe is de kwaliteit van de apps? Ik zie ook veel apps die wat basic lijken.
Ken je de begin tijd van de iPad nog?
Dat niveau.

[ Voor 30% gewijzigd door nils7 op 31-12-2024 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ashwani schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:26:
[...]

Welke apps zijn echt musthaves om te kopen?
Mm vind ik lastig omdat het voor mij vooral veel content apps zijn, maar er komen toch wel wat Apps omhoog die ik met plezier gebruik of zou aanraden.

- Infuse (heeft een native app)
- Yuno (maar die kan je niet meer kopen helaas)
- Gucci (is een fijne ervaring)
- MoonPlayer (voor al je vakantie films)
- Disney+ (fijne immersive omgevingen)
- Apple immersive video’s.
- Preshow (voor alle nieuwe film trailers)
- What If… (als immersive game ervaring)
- Microsoft Teams (maakt thuiswerken net iets “leuker”)
nils7 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:00:
[...]

Hoe heb jij een ander account voor de store in kunnen stellen?
Uitloggen op alleen het store onderdeel, dat kan in de instellingen.
nils7 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:00:
Ken je de begin tijd van de iPad nog?
Dat niveau.
Nah daar ben ik het niet mee eens.
Je moet misschien wat langer zoeken naar goeie apps en dat is jammer maar het is wel aanzienlijk beter dan begin iPad tijdperk. Er zitten best een hoop getalenteerde developers bij.

Ik kan de VisonPro reddit aanraden, daar komen regelmatig apps en app ideeën voorbij.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 31-12-2024 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
Donstil schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:30:
[...]

Mm vind ik lastig omdat het voor mij vooral veel content apps zijn, maar er komen toch wel wat Apps omhoog die ik met plezier gebruik of zou aanraden.

- Infuse (heeft een native app)
- Yuno (maar die kan je niet meer kopen helaas)
- Gucci (is een fijne ervaring)
- MoonPlayer (voor al je vakantie films)
- Disney+ (fijne immersive omgevingen)
- Apple immersive video’s.
- Preshow (voor alle nieuwe film trailers)
- What If… (als immersive game ervaring)
- Microsoft Teams (maakt thuiswerken net iets “leuker”)

[...]

Uitloggen op alleen het store onderdeel, dat kan in de instellingen.

[...]

Nah daar ben ik het niet mee eens.
Je moet misschien wat langer zoeken naar goeie apps en dat is jammer maar het is wel aanzienlijk beter dan begin iPad tijdperk. Er zitten best een hoop getalenteerde developers bij.

Ik kan de VisonPro reddit aanraden, daar komen regelmatig apps en app ideeën voorbij.
Oh dat ga ik eens proberen.

[edit]
Ah dat werkt, alleen alle media is nu wel op een US account dus apple music werkt niet :(, klein minpuntje maar dat gebruikte ik toch al weinig.

Overigens die Subreddit is een goede maar ik ben ook geabonneerd op deze nieuwsbrief:
https://lastweekinavp.sub...-working&utm_medium=email
"last week in apple vision pro"

[ Voor 5% gewijzigd door nils7 op 31-12-2024 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nils7 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:24:
[...]

Oh dat ga ik eens proberen.

[edit]
Ah dat werkt, alleen alle media is nu wel op een US account dus apple music werkt niet :(, klein minpuntje maar dat gebruikte ik toch al weinig.

Overigens die Subreddit is een goede maar ik ben ook geabonneerd op deze nieuwsbrief:
https://lastweekinavp.sub...-working&utm_medium=email
"last week in apple vision pro"
Ja ik ben ook geabonneerd, leuke tip idd.
Meestal heb ik het nieuws al wel meegekregen maar desalniettemin een leuke update van de week.

Apple music is wel een goeie inderdaad, ik heb een abonnement op music met mijn US account vanwege AI op de iPhone dus merk het zelf niet maar wel iets om in het achterhoofd te houden.

Al kan je natuurlijk ook alleen ff van store wisselen om zaken te downloaden. Scheelt allicht een hoop met hele Id van de bril wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Artikel op iculture dat de vp waarschijnlijk niet meer in NL gereleased zal worden.

https://www.iculture.nl/nieuws/vision-pro-productie-stopt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
Tja geruchten, veel van de partijen die iets zeggen zitten er ook vaak naast. Ik hem denk ik toch wel halen maar ga waarschijnlijk even naar Düsseldorf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ashwani schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 23:32:
Artikel op iculture dat de vp waarschijnlijk niet meer in NL gereleased zal worden.

https://www.iculture.nl/nieuws/vision-pro-productie-stopt/
Klok en klepel iculture wederhoor bericht weer.

Nederlandse release en taal vind ik allemaal niet zo spannend maar het zou wel balen zijn voor de Nederlandse Appstore ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Kan er eerlijk gezegd niet mee zitten. Zo blijft ie lekker exclusief. Zit er zelfs aan te denken er nog eentje aan te schaffen, want ik doe er steeds meer mee en ben als de dood dat ie er een keer mee ophoudt haha.

Mja, first world problems, but who cares, woke is toch uit de mode 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:32
Zitten er ook nadelen aan als je de vp in Duitsland koopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Drials schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:07:
Ja, je moet Duits praten want de meeste praten geen Engels.

Voor de rest zal je een Apple account uit een van de landen moeten hebben waar de AVP te koop is en dan adviseer ik je om er eentje uit de US aan te maken aangezien meeste content daar aanwezig is (is mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drials schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:07:
Niet anders dan in de andere landen.
Oftewel: Nederlands ID is op de bril te gebruiken voor alles behalve de Appstore, zoals @Yzord al aangeeft kan je daar het beste een us account voor gebruiken aangezien die store het langste open is en daardoor de meeste apps heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Vind wel jammer dat je de apple tv + app niet kan gebruiken veel 3D films daar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Ik heb gewoon Apple TV+ en Arcade voor 150usd annual gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Ik gebruik hem nu dagelijks maar loop wel tegen de twee uur batterij limiet aan hahaha.
Heb hem nu vaak ingeplugd.

Kleine minpuntjes is wel als je online gaat lezen in een app (reddit bijvoorbeeld) hij stukken lijkt te "selecteren". Waardoor die stukken lijken te flikkeren als je naar kijkt en hij denkt dat je weer naar iets anders kijkt.
En soms dingen targeten met je ogen werkt niet altijd goed waardoor je na 6 pogingen best gefrustreerd raakt.

[ Voor 7% gewijzigd door nils7 op 03-01-2025 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Hij laadt bij mij de Notre Dame app niet, iemand daar ook last van?
Hij gaat tot drie kwart, zo iets. En stopt dan.
Als ik hem opnieuw aan zet gaat hij ook helemaal overnieuw beginnen.

Het is natuurlijk bijna 4GB. Maar vond het wel zonde want kijk er wel naar uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Yzord schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 02:04:
Ik heb gewoon Apple TV+ en Arcade voor 150usd annual gekocht
Kan je ook bijvoorbeeld films huren zoals wicked of gladiator en gewoon bekijken zonder vpn? Deze films zijn hier nog niet te huur en ook niet in 3D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ashwani schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:07:
[...]

Kan je ook bijvoorbeeld films huren zoals wicked of gladiator en gewoon bekijken zonder vpn? Deze films zijn hier nog niet te huur en ook niet in 3D
Je hebt geen VPN nodig, de controle is op Apple ID login, niet op ip locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Donstil schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:17:
[...]

Je hebt geen VPN nodig, de controle is op Apple ID login, niet op ip locatie.
Oke thx dan moet ik zo weer ergens iTunes te goed opwaarderen voor me us account. Hoe doe jij dit normaal? Heb je een goede site?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ashwani schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:23:
[...]

Oke thx dan moet ik zo weer ergens iTunes te goed opwaarderen voor me us account. Hoe doe jij dit normaal? Heb je een goede site?
Ik koop meestal US iTunes tegoed op Eneba

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGGNobDmjGs5KJDSbVmgMVHtWDA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0883gHFPBjiaZ4TnNLNWkO8m.png?f=fotoalbum_large

Haha de CES is weer bezit. Gast loopt met Vision Pro en Android Fold rond, echt ingeplugd in de Matrix ben je dan hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashwani
Donstil schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:26:
[...]

Ik koop meestal US iTunes tegoed op Eneba
Ik heb zojuist gewoon op Apple.com gekocht is wat goedkoper. Hopelijk krijg ik geen foutmelding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Ik koop altijd op apple.com (niet nl dus) en dit heb ik al 6 keer gedaan ofzo. Nooit problemen mee. Gewoon gift card tegoed kopen en naar je mail
laten sturen. Kan soms wat uurtjes tussen zitten maar altijd goed gegaan. Let wel op dat je dus je US account opwaardeert haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Yzord schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 03:44:
Ik koop altijd op apple.com (niet nl dus) en dit heb ik al 6 keer gedaan ofzo. Nooit problemen mee. Gewoon gift card tegoed kopen en naar je mail
laten sturen. Kan soms wat uurtjes tussen zitten maar altijd goed gegaan. Let wel op dat je dus je US account opwaardeert haha.
Ik heb nu 3 maanden Apple TV gratis via us account merk wel dat het echt perfect is voor de VP. Dus heb me nl account opgezegd. Is Apple Arcade het waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ashwani schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:44:
[...]

Ik heb nu 3 maanden Apple TV gratis via us account merk wel dat het echt perfect is voor de VP. Dus heb me nl account opgezegd. Is Apple Arcade het waard?
Staan wel wat grappige games op Apple Arcade, Deze is bijvoorbeeld wel mooi voor de VP
https://apps.apple.com/nl...ties-diorama/id6479300014

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Ashwani schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:44:
[...]

Ik heb ook na drie maanden Arcade en TV gekocht voor resp. 50usd en 100usd per jaar. Gewoon tegoed op je account zetten en klaar. Bij ATV heb ik inmiddels
al een paar 3D films gescoord via zon discount app (weet zo 123 even de naam niet). En Arcade is soms gewoon fun te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Yzord schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:37:
[...]

Ik heb ook na drie maanden Arcade en TV gekocht voor resp. 50usd en 100usd per jaar. Gewoon tegoed op je account zetten en klaar. Bij ATV heb ik inmiddels
al een paar 3D films gescoord via zon discount app (weet zo 123 even de naam niet). En Arcade is soms gewoon fun te spelen
Apple Music blijft lastig in combinatie met twee Apple-accounts. Ik zou eigenlijk op elk apparaat moeten kiezen wat ik wil gebruiken: Arcade en Apple TV of Music. Misschien moet ik Apple Music ook via mijn Amerikaanse account nemen. Hoe doen jullie dit? Of gebruiken jullie spotify ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ashwani schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:32:
[...]

Apple Music blijft lastig in combinatie met twee Apple-accounts. Ik zou eigenlijk op elk apparaat moeten kiezen wat ik wil gebruiken: Arcade en Apple TV of Music. Misschien moet ik Apple Music ook via mijn Amerikaanse account nemen. Hoe doen jullie dit? Of gebruiken jullie spotify ?
Ik heb Apple Music op mijn Amerikaanse ID, niet dat ik in de bril veel muziek luister maar had het nodig omdat ik mijn iPhone icm AI wil gebruiken maar daar wel muziek op luister.

Wat ik gedaan heb is mijn Amerikaanse ID lid gemaakt van mijn Nederlandse Playlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Donstil schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:50:
[...]

Ik heb Apple Music op mijn Amerikaanse ID, niet dat ik in de bril veel muziek luister maar had het nodig omdat ik mijn iPhone icm AI wil gebruiken maar daar wel muziek op luister.

Wat ik gedaan heb is mijn Amerikaanse ID lid gemaakt van mijn Nederlandse Playlist.
Is het makkelijk om playlist om te zetten? En is het dan niet handig om Apple bundel te nemen? Dan is Apple Arcade gratis toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ashwani schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:56:
[...]

Is het makkelijk om playlist om te zetten? En is het dan niet handig om Apple bundel te nemen? Dan is Apple Arcade gratis toch?
Nee niet omzetten, gewoon vanuit je US account je Nederlandse Playlist volgen.

Ik heb mijn Apple One Family op mijn Nederlandse account en dat blijft ook wel zo, daar maakt mijn vrouw gebruik van, zitten alle foto’s en storage in, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Donstil schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:00:
[...]

Nee niet omzetten, gewoon vanuit je US account je Nederlandse Playlist volgen.

Ik heb mijn Apple One Family op mijn Nederlandse account en dat blijft ook wel zo, daar maakt mijn vrouw gebruik van, zitten alle foto’s en storage in, etc.
Ja ik ben nog een beetje aan het nadenken wat hierin het handigst is. Op zich alleen Apple TV en Arcade op Vision Pro is te doen. Muziek is daar niet zo belangrijk maar ja blijft lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ashwani schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:09:
[...]

Ja ik ben nog een beetje aan het nadenken wat hierin het handigst is. Op zich alleen Apple TV en Arcade op Vision Pro is te doen. Muziek is daar niet zo belangrijk maar ja blijft lastig
Ja ik had eigenlijk wel verwacht dat de store na (bijna) een jaar wel beschikbaar zou zijn in Nederland 8)7

Ik kijk mijn series via Infuse dus heb niet perse Tv+ nodig op de bril maar zou wel lekker naadloos zijn als het allemaal gewoon zou werken zonder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Donstil schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:14:
[...]

Ja ik had eigenlijk wel verwacht dat de store na (bijna) een jaar wel beschikbaar zou zijn in Nederland 8)7

Ik kijk mijn series via Infuse dus heb niet perse Tv+ nodig op de bril maar zou wel lekker naadloos zijn als het allemaal gewoon zou werken zonder gedoe.
Ja precies dit dacht ik dus ook. Maar inmiddels heb ik het wel een beetje opgegeven. Twijfel of het überhaupt nog wel wordt gereleased in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nms2003
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-07 07:11
Ashwani schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:46:
[...]

Ja precies dit dacht ik dus ook. Maar inmiddels heb ik het wel een beetje opgegeven. Twijfel of het überhaupt nog wel wordt gereleased in NL.
Ik verwacht dat de beschikbaarheid van de hardware leidend is voor het beschikbaar komen van de lokale Apple ID’s, stores. Daarbij is het de vraag of de Vision Pro hier komt of dat pas een volgende iteratie hier komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Gebruiken jullie de 30-watt lader of liever een snellere van 65 watt? Ik gebruikte zelf de 65-watt lader, maar merk wat spanning aan de randen van het frame. Bij de 30-watt lader heb ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ashwani schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:30:
Gebruiken jullie de 30-watt lader of liever een snellere van 65 watt? Ik gebruikte zelf de 65-watt lader, maar merk wat spanning aan de randen van het frame. Bij de 30-watt lader heb ik dit niet.
Ik gebruik de lader die erbij zat, maar begreep dat de accu zelf met 65 watt geladen kan worden.

Welk frame hebben we het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Ik gebruik de Anker Prime 250w en heb hier geen last van. Ik gebruik eigenlijk nooit de meegeleverde adapter aangezien ik de Prime de ideale opladert vind thuis en op reis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Donstil schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:39:
[...]

Ik gebruik de lader die erbij zat, maar begreep dat de accu zelf met 65 watt geladen kan worden.

Welk frame hebben we het over?
Eigenlijk de hele aluminium behuizing van de bril wanneer deze snel oplaad. Hij doet het verder perfect alleen ik voel de spanning wel trillen op me vingers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Yzord schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:21:
Ik gebruik de Anker Prime 250w en heb hier geen last van. Ik gebruik eigenlijk nooit de meegeleverde adapter aangezien ik de Prime de ideale opladert vind thuis en op reis
Ja ik heb anker 120 watt lader zal kijken of hij daarmee beter oplaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ashwani schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 18:54:
[...]

Eigenlijk de hele aluminium behuizing van de bril wanneer deze snel oplaad. Hij doet het verder perfect alleen ik voel de spanning wel trillen op me vingers
Ooh echt, dat zal ik ook eens checken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ashwani schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:17:
[...]

Ik heb zojuist gewoon op Apple.com gekocht is wat goedkoper. Hopelijk krijg ik geen foutmelding
Duurde dat bij jou ook zo lang? Ik heb een code gekocht maar status blijft staan op “Arrives within 1 hour by email, alleen dat uur is al een paar keer voorbij 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashwani
Donstil schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:41:
[...]

Duurde dat bij jou ook zo lang? Ik heb een code gekocht maar status blijft staan op “Arrives within 1 hour by email, alleen dat uur is al een paar keer voorbij 8)7
Duurt wel even de eerste keer daarna wordt het wel sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ashwani schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:22:
[...]

Duurt wel even de eerste keer daarna wordt het wel sneller
Mm oké, volgende keer weer eneba dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Hebben jullie een manier
Om SkyShowtime werkend te krijgen op de Vision Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Ashwani schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:22:
Hebben jullie een manier
Nog niet geprobeerd maar doet die het niet via Safari?
De app moet natuurlijk wel in de appstore staan en ik vrees dat die alleen in Nederland en Belgie beschikbaar is dus in geen app store in een AVP markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ashwani schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:22:
Hebben jullie een manier
Als in, met je Nederlandse login werkt de SkyShowtime app niet, of is er überhaupt geen app?

Ik heb infuse erop dus gebruik de streaming apps niet meer 🤫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
In de us store hebben ze paramount+ en hier hebben ze SkyShowtime. Via safari vraagt die om de app te downloaden maar ja die is er niet voor de IPad / Vision Pro staan wel echt leuke dingen op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord

Vooral age 100 is mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Wat vonden jullie van de man vs beast movie? Niet echt spectaculair toch? En wat me ook een beetje begint te storen is dat het beeld iets wat geanimeerd lijkt elke keer. Hoe zou dat komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yzord schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:32:
Wat vonden jullie van de man vs beast movie? Niet echt spectaculair toch? En wat me ook een beetje begint te storen is dat het beeld iets wat geanimeerd lijkt elke keer. Hoe zou dat komen?
Ooh goed dat je het zegt. Die moet ik nog kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb onze kleine (6) hem op gedaan van de week. Doorheen kijken vond ze al helemaal mooi, uiteindelijk heb ik na wat moeite de code ingevuld gekregen en kon ze een beetje rondkijken in een immersive omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:32:
Ik vond deze wel weer gaaf eigenlijk, die mini documentaires zijn wat minder spectaculair als de duikboot of de weekend clip maar verder wel de moeite waard.

Dat het geanimeerd leek heb ik niet ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Donstil schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:35:
[...]

Dat het geanimeerd leek heb ik niet ervaren.
Vindt je niet dat de kwaliteit van het beeld niet iets wat geanimeerd lijkt? ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar er zit een soort laag/filter over het beeld alsof het lijkt dat het geanimeerd is.

En heeft iemand IPYV werkend op de APV? Ik probeer mijn iptv accountje en hij laadt wel alle kanalen, maar speelt niks af. Iemand een tip voor een goede iptv client op de AVP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op zondag 2 februari 2025 @ 15:27:
[...]

Vindt je niet dat de kwaliteit van het beeld niet iets wat geanimeerd lijkt? ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar er zit een soort laag/filter over het beeld alsof het lijkt dat het geanimeerd is.
Nee dat had ik niet. Misschien dat ze wat meer post processing hebben moeten doen vanwege de shots in het donker ofz, dat je dat ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Ja leuk gesprek met het wel eens ermee. Voorscherm kan idd weg is ook onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Nog even een andere vraagje stel je gaat vliegen. En je neemt een usb a naar usb c mee. Kan je dan de batterij duur reken naar 4/4,5 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Ashwani schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 00:05:
Nog even een andere vraagje stel je gaat vliegen. En je neemt een usb a naar usb c mee. Kan je dan de batterij duur reken naar 4/4,5 uur?
Ik snap hem niet denk ik. Maar als je business vliegt dan kan je opladen via A en C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:29
Yzord schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:10:
[...]

Ja, je moet Duits praten want de meeste praten geen Engels.

Voor de rest zal je een Apple account uit een van de landen moeten hebben waar de AVP te koop is en dan adviseer ik je om er eentje uit de US aan te maken aangezien meeste content daar aanwezig is (is mijn mening).
Heb nooit problemen gehad met Engels in DE Apfel stores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Yzord schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 01:42:
[...]

Ik snap hem niet denk ik. Maar als je business vliegt dan kan je opladen via A en C.
De meeste vliegtuigstoelen hebben helaas nog USB-A, en ik heb geen zin om een zware powerbank mee te nemen. Als ik de batterijduur van de Vision Pro kan verlengen door hem aangesloten te houden, zou dat ideaal zijn. Misschien is het een goed idee om dit thuis te testen met een USB-lader van 5 of 10 watt om te zien hoe lang hij het volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Anker 737 is wat mij bij lange vluchten het volhoudt. Ja, is zwaar, maar het is niet topzwaar ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 08:49:
Anker 737 is wat mij bij lange vluchten het volhoudt. Ja, is zwaar, maar het is niet topzwaar ofzo
Hoelang doet een Anker 737 en de standaard accu samen het in uren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Yzord schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 08:49:
Hoe lang hou je het vol met de anker 737

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 3 februari 2025 @ 23:19:
[...]

Leuk gesprek, eigenlijk wel met alles eens.
Met nog wel een paar leuke besprekingen van apps:
https://basicappleguy.com...e-vision-pro-1-year-later

[ Voor 9% gewijzigd door RoRoNL op 04-02-2025 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:57
Geïnspireerd door jouw post @Yzord:

Afgelopen week de Waveform podcast van MKBHD geluisterd over de Vision Pro. Ze zijn in gesprek gegaan met een tweetal developers die apps maken voor het apparaat. Was wel informatief. :)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ppff 45 minuten joh, zoveel tijd heb ik toch helemaal niet :P , is het de moeite waard als je dat ding toch al bezit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:58:
[...]

Ppff 45 minuten joh, zoveel tijd heb ik toch helemaal niet :P , is het de moeite waard als je dat ding toch al bezit?
Geheel *niet* de moeite waard; meneer heeft een HDR opname van zijn pratende hoofd en een paar minuten familieleden geüpload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
RoRoNL schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:49:
[...]

Geheel *niet* de moeite waard; meneer heeft een HDR opname van zijn pratende hoofd en een paar minuten familieleden geüpload.
Zijn solo band is wel echt vies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-07 17:38

ScreamGT

joejoe

Ik zie in de pricewatch de MQL83LL/A staan voor bijna 6k. Er staat wel US version bij, wat houdt dit precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScreamGT schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:57:
Ik zie in de pricewatch de MQL83LL/A staan voor bijna 6k. Er staat wel US version bij, wat houdt dit precies in?
Dat houd in dat iemand zijn import probeert terug te verdienen 8)7

De MQL83LL/A is niets meer dan de versie die je voor €3999,- in Duitsland koopt of voor €2500 van marktplaats trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Maar je hebt geluk, paar weken terug was ie 10K, dus waar wacht je op?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
https://www.macrumors.com...iphone-se-4-by-next-week/
Interestingly, Gurman now says that Apple has a few other imminent announcements up its sleeve, including a "smaller announcement" planned for tomorrow. Apple's PR representatives for Vision Pro are also "reaching out to press about an announcement to come."

New iPhone SE is still imminent and should be announced by next week, when the company is holding product briefings. Tomorrow there's a smaller announcement. For Friday, Apple Vision Pro reps are reaching out to press about an announcement to come. M4 MacBook Air within weeks.
En vanavond om 11 uur houdt Sony ook een kleine evenement. Hopelijk wordt de AVP ook besproken en komen er controllers van Sony voor de AVP wat hopelijk vrijdag dan weer bevestigd wordt. Maar goed, is speculeren, maar ik hoop dat ze met een leuke update komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:39:
https://www.macrumors.com...iphone-se-4-by-next-week/

En vanavond om 11 uur houdt Sony ook een kleine evenement. Hopelijk wordt de AVP ook besproken en komen er controllers van Sony voor de AVP wat hopelijk vrijdag dan weer bevestigd wordt. Maar goed, is speculeren, maar ik hoop dat ze met een leuke update komen.
Van die “serieuze” games op de Vision Pro zou best wel fet zijn.

Edit: mm het is waarschijnlijk alleen maar dat de VP via retailers verkocht gaat worden en daarmee niet meer exclusief via de store.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 12-02-2025 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Donstil schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:43:
[...]

Van die “serieuze” games op de Vision Pro zou best wel fet zijn.
Ik denk dat ze de AVP SteamVR compatible gaan maken. Want er zijn maar weinig game developers voor de AVP en een wereldwijde uitrol ervan wordt niet meer verwacht. En met SteamVR heb je meteen toegang tot honderden VR games. Punt is alleen dat Apple er niks op verdiend, dus ze zullen wel met een work around komen via hun app store ofzo.

En zo niet, dan zullen ze Persona wel scherper hebben gemaakt :+

Edit: via retailers gaat toch geen zoden aan de dijk zetten zolang de prijs niet toegankelijk is voor velen.

[ Voor 8% gewijzigd door Yzord op 12-02-2025 18:48 ]

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste