Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
Ik heb van een hoop Apple en andere apparaten de v1 gehad, dus dat bijdehand doen is nergens voor nodig.

Anders lees je even wat ik zeg?
Dat is namelijk precies hetzelfde als je zelf (nu) zegt:
"Denk even een paar hardware/software iteraties vooruit."'

Jij bent schijnbaar wat eerder mind-blown dan ik :>

[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 03-04-2024 13:30 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

matthijst schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:28:
Ik heb van een hoop Apple apparaten de v1 gehad, dus dat bijdehand doen is nergens voor nodig.

Anders lees je even wat ik zeg?
Dat is namelijk precies hetzelfde als je zelf (nu) zegt:
"Denk even een paar hardware/software iteraties vooruit."'
Ik vat je even samen:
  • Ik vind de AVP stom
  • Dat is logisch, want het is een v0.1
  • v0.1 van iPhone was toffer dan v0.1 van AVP
  • Ik had de AVP v0.1 wel tof gevonden als ie €1.500 was
Dus...

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mog schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:32:
[...]

Ik vat je even samen:
  • Ik vind de AVP stom
  • Dat is logisch, want het is een v0.1
  • v0.1 van iPhone was toffer dan v0.1 van AVP
  • Ik had de AVP v0.1 wel tof gevonden als ie €1.500 was
Dus...
Lezen is niet je sterkste kant. kan de AVP je daarmee helpen?

- Ik vind de AVP niet stom, ik zei: "Ik vind de techniek cool, en Apple heeft er weer wat moois van gemaakt"
- Het is inderdaad een beta-device, dat zeg ik niet alleen, zie de ladingen reviews
- Klopt, vind ik wel. En ik denk dat de meeste gebruikers van de AVP ook hun iPhone 1, iPad 1 meer gebruikten en nuttiger vonden dan de AVP 1. Maar goed, da's een aanname, oa. gebaseerd op posts van @Donstil in dit topic.
- Nee, ik had de AVP v0.1 net zo "tof" gevonden als nu, als hij 1500 euro had gekost. Alleen voor 1500 euro had ik hem wellicht wel geimporteerd. Dan had hij nog steeds na een maand op de plank gelegen, maar ik schat zo in dat je makkelijker een gebruikte headset, zonder garantie in Nederland, slijt voor 1000 euro, dan voor 3000 euro.
Lijkt me niet heel vergezocht.

Eens kijken, wat zei Mog daar zelf over? :*)
Mog schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:41:
Mijn enthousiasme is toch een stukje getemperd na het lezen van deze hands-ons. Een stuk minder positief dan die na de WWDC. Het is nog steeds prototype, en dat voor $3500 pre-tax.

[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 03-04-2024 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

matthijst schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:39:
[...]

- Ik vind de AVP niet stom, ik zei: "Ik vind de techniek cool, en Apple heeft er weer wat moois van gemaakt"
- Het is inderdaad een beta-device, dat zeg ik niet alleen, zie de ladingen reviews
- Klopt, vind ik wel. En ik denk dat de meeste gebruikers van de AVP ook hun iPhone 1, iPad 1 meer gebruikten en nuttiger vonden dan de AVP 1. Maar goed, da's een aanname, oa. gebaseerd op posts van @Donstil in dit topic.
- Nee, ik had de AVP v0.1 net zo "tof" gevonden als nu, als hij 1500 euro had gekost. Alleen voor 1500 euro had ik hem wellicht wel geimporteerd. Dan had hij nog steeds na een maand op de plank gelegen, maar ik schat zo in dat je makkelijker een gebruikte headset, zonder garantie in Nederland, slijt voor 1000 euro, dan voor 3000 euro.
Waarom gedraag je je als iemand die op zijn tenen in getrapt? Ik probeer je alleen te begrijpen. Ik kan je niet helpen mind blown te voelen. Als jij niet onder de indruk bent dan is dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:46
[...]

Ik vond hem nog veel beter voor 300 euro! 8)7
Probeer hem eens uit zou ik zeggen. Daarnaast kan je natuurlijk ons verblijden met je inzichten en wat jouw mening is!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Eens kijken, wat zei Mog daar zelf over? :*)
Lekker selectief quoten. Mijn mening is meerdere keren gewijzigd.

Kijk deze video. Die legt perfect uit wat ik bedoel met potentie. Als je dan nog geen kriebels krijgt is de Apple Vision Pro (nog) niet voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
carpebios schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:42:
Ik vond hem nog veel beter voor 300 euro! 8)7
Grappig hoor.
Met letterlijk alles wat je koopt is er toch een prijs die jij acceptabel vindt voor wat je ervan denkt te verwachten? Voor mij zou dat voor de AVP rond de 1500 euro liggen :)
Is nog hoog, vergeleken met:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AV-v5wvGYC6rtY0IKBYxnUjRMRs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BkDoQmK08SlaAdbOqP6uCW7R.jpg?f=user_large
Probeer hem eens uit zou ik zeggen. Daarnaast kan je natuurlijk ons verblijden met je inzichten en wat jouw mening is!
Helaas te ver vliegen voor een demo :)
En ik verwacht niet dat die ervaring veel gaat doen met mijn mening erover :)
Het is niet de eerste VR-headset :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ja, een Tesla is ook een auto waar er al vele van zijn, maar ik was toch wel positief verrast toen ik daar een jaar of 8 geleden een proefrit in maakte. Jouw mening is jouw mening, maar ik heb daar ook een mening over. Net als mensen die een mening hebben over mijn auto, maar er zelf nog nooit ingezeten hebben.

Maar nu terug naar de Vision Pro?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mog schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:47:
Kijk deze video. Die legt perfect uit wat ik bedoel met potentie. Als je dan nog geen kriebels krijgt is de Apple Vision Pro (nog) niet voor jou.
[YouTube: Literally the ONLY Apple Vision Pro video you need.]
Oh, maar ik zie de potentie wel, alleen niet in de huidige versie/firmware/prijs (maar ik snap ook wel dat ik nu niet de doelgroep van Apple ben). En als je dan het gerucht leest dat een AVP2 op z'n vroegst in 2027 komt, dan moet ik waarschijnlijk nog wat geduld hebben.
carpebios schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:54:
Jouw mening is jouw mening, maar ik heb daar ook een mening over. Net als mensen die een mening hebben over mijn auto, maar er zelf nog nooit ingezeten hebben.
Prima, da's jouw mening ;)
Maar nu terug naar de Vision Pro lijkt me goed d:)b

[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 03-04-2024 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBen11
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 13:54
nms2003 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:33:
4K spatial video opnemen op iPhone 15 Pro!

Een tip voor de Apple Vision bezitters én niet bezitters. Met de Spatiallify app voor iPhone 15 Pro kun je nu ipv 1080p60fps óók 4K30fps spatial video opnemen.
Geweldig in mijn ogen; Apple zal je naar nieuwe hardware dwingen voor 4K spatial video.
Dus doe er je voordeel mee en uiteraard ben ik zeer benieuwd hoe groot het verschil in kwaliteit/beleving is als je deze videos bekijkt in de Vision Pro!
En voor de niet bezitters; als je een Google Cardboard o.i.d. hebt kan deze app de spatial videos weergeven in stereo video en dat werkt vrij overtuigend / geeft denk ik al een redelijk beeld van wat je later kunt ervaren als je ooit wel een Vision Pro hebt.
Ik gebruikte deze app al voor spatial foto's. Ik heb even de videos geprobeerd maar ik kan geen verschil ontdekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-09 20:54
BigBen11 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:43:
[...]

Ik gebruikte deze app al voor spatial foto's. Ik heb even de videos geprobeerd maar ik kan geen verschil ontdekken...
Geen verschil in scherpte tov 1080p? Je moet voor 4K30 wel zelf de instelling daartoe aanpassen overigens. Ik zou verwachten dat je veel scherpere opnames krijgt aangezien de videos daadwerkelijk in 4K ipv 1080p worden opgeslagen.

P.s. is een manier om de spatial videos je volledige zicht te laten overnemen, zoals ik nu doe met de spatiallify app icm een cardboard? Dat lijkt mij namelijk veel vetter dan hoe ze standaard in AVP in een kadertje worden getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:16
Ben benieuwd krijg de mijne volgende week binnen. Gebruiken jullie de travelcase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ashwani schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:19:
Ben benieuwd krijg de mijne volgende week binnen. Gebruiken jullie de travelcase?
Oké Nice! Waar besteld?

Ik wil die Spigen case eigenlijk, die travelcase nog niet in het echt gezien maar dat schijnt nog al een ding te zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashwani
Donstil schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:23:
[...]

Oké Nice! Waar besteld?

Ik wil die Spigen case eigenlijk, die travelcase nog niet in het echt gezien maar dat schijnt nog al een ding te zijn.
Kennis meegenomen uit de VS ja snap niet waarom het weer 199 moet zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Donstil schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:23:
[...]

Oké Nice! Waar besteld?

Ik heb die van spigen besteld thx voor de tip

https://amzn.eu/d/c3KtDjK

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ashwani schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:04:
[...]

Ik heb die van spigen besteld thx voor de tip

https://amzn.eu/d/c3KtDjK
Ooh lekkere prijs ook, hij was eerst veel duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Dank, heb hem ook besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29
Travelcase is perfect, als je hem hebt. Ik heb hem ook en ik vind hem wel leuk. Maar er zijn vele goedkopere op de markt. Ik ben helaas weer een Apple fanaat en moest natuurlijk weer die van hun hebben. Dus ik doe alsof ik er blij mee ben 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigBen11
nms2003 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:53:
[...]

Geen verschil in scherpte tov 1080p? Je moet voor 4K30 wel zelf de instelling daartoe aanpassen overigens. Ik zou verwachten dat je veel scherpere opnames krijgt aangezien de videos daadwerkelijk in 4K ipv 1080p worden opgeslagen.

P.s. is een manier om de spatial videos je volledige zicht te laten overnemen, zoals ik nu doe met de spatiallify app icm een cardboard? Dat lijkt mij namelijk veel vetter dan hoe ze standaard in AVP in een kadertje worden getoond.
Ik had ook verschil verwacht maar ik zie het echt niet, kan natuurlijk ook aan mijn ogen liggen. In de AVP kan je ook kiezen voor een immersive view ipv een kader, het lijkt een beetje op de Apple immersive videos maar dan wel een stuk minder natuurlijk, de randen van die video vervagen maar je waart je wel in de scene. Is wat mij betreft beter dan het viewmaster effect van een video in een kader

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigBen11
Ik heb de apple travel case maar heb op amazon voor een paar tientjes een veel kleinere versie gekocht waar ook alles in past. (https://www.amazon.com/dp...n_dp_Q608R6DDBFZZBV8F0Q4G

[ Voor 14% gewijzigd door BigBen11 op 05-04-2024 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBen11
Ik ben ook bezig met allemaal 3d printed add-ons die het dragen comfortabeler zouden moeten maken. Ik denk echt dat een AVP zonder de light seal de toekomst is. Ja er is meer glare (in sommige situaties) maar de grote FOV en het langs je bril kunnen kijken maken het wat mij betreft nog meer sci-fi. Het is niet moeilijk voor te stellen dat iedereen dit gebruikt als de tech uiteindelijk in een gewone bril past.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hoeveel VP eigenaren zitten hier nu eigenlijk?

Want anders moeten we met de komst van 1.2 eens een digitale meetup doen:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Donstil schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:43:

[Video: explore Spatial Personas on the Vision Pro]
Ik moet mijn persona nog afmaken lol. Ben er niet zo happig op om mijn volledige kop prijs te geven aan apple 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yzord schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:55:
[...]

Ik moet mijn persona nog afmaken lol. Ben er niet zo happig op om mijn volledige kop prijs te geven aan apple 😬
Dan mag jij niet mee doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
@BigBen11 Dank voor je reactie. Het viel me overigens op dat de 4K Spatiallify opnames in 16:9 zijn en de standaard spatial opnames in1080 3:4. Ik had alleen een verschil in fps verwacht. Merk je daar nog iets (negatiefs) van tijdens het weergeven in AVP? Ik zou balen als ik nu 4K spatial opneem in 16:9 en er door de kijkervaring in Vision door Apple specifiek is gekozen voor 4:3…

[ Voor 15% gewijzigd door nms2003 op 06-04-2024 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gj.denhertog
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 08:47
Donstil schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:43:

[Video: explore Spatial Personas on the Vision Pro]
Ik heb een Vision Pro en ken persoonlijk niemand anders die hem heeft. Het lijkt me leuk om eens een digitale meetup met andere eigenaren te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:47:
[...]

Lekker selectief quoten. Mijn mening is meerdere keren gewijzigd.

[YouTube: Literally the ONLY Apple Vision Pro video you need.]
Ik had deze video aan mijn watchlist toegevoegd maar eigenlijk niet meer gekeken, nu alsnog gedaan en deze review is precies het gevoel wat ik er ook mee heb/had.

Ja er zijn technische beperkingen en ja het had nog toffer geweest als die er niet geweest waren maar de rest eromheen is zo magisch dat ik hem toch wil blijven gebruiken en nu ik los gelaten heb dat hij dagelijks (voor alles) gebruikt moet worden ben ik er eigenlijk gewoon blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nms2003 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 10:25:
@BigBen11 Dank voor je reactie. Het viel me overigens op dat de 4K Spatiallify opnames in 16:9 zijn en de standaard spatial opnames in1080 3:4. Ik had alleen een verschil in fps verwacht. Merk je daar nog iets (negatiefs) van tijdens het weergeven in AVP? Ik zou balen als ik nu 4K spatial opneem in 16:9 en er door de kijkervaring in Vision door Apple specifiek is gekozen voor 4:3…
Ik heb ook even met de app geprobeerd maar zie nauwelijks verschil. De resolutie is ietsje hoger maar ziet er in de bril absoluut niet uit als 4K. De kleuren zijn met de app wel wat fletser dan met de native camera.

Het is overigens niet zo dat de beelden opgenomen met de iPhone in 3:4 zijn. Deze zijn in 16:9 maar doordat de bril er een soort waas omheen zet lijkt de verhouding anders.

Opgenomen met de bril is wel een vierkante verhouding (2200x2200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Begrijp ik het goed dat je de Apple Vision Pro gewoon kunt configureren met je Nederlandse Apple ID, bijvoorbeeld met een iPhone, om vervolgens uit te loggen bij de App Store, in te loggen met een Amerikaans ID om de gewenste apps te downloaden, en daarna weer in te loggen met je Nederlandse ID?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ashwani schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:07:
Begrijp ik het goed dat je de Apple Vision Pro gewoon kunt configureren met je Nederlandse Apple ID, bijvoorbeeld met een iPhone, om vervolgens uit te loggen bij de App Store, in te loggen met een Amerikaans ID om de gewenste apps te downloaden, en daarna weer in te loggen met je Nederlandse ID?
Yup dat klopt. Al hou ik zelf de Appstore wel ingelogd op het US account, uitloggen bied op muziek na niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Donstil schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:33:
[...]

Yup dat klopt. Al hou ik zelf de Appstore wel ingelogd op het US account, uitloggen bied op muziek na niets.
Oke dan doe ik dat ook thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWolfram
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 20:51
Inmiddels ook een trotse bezitter van een Vision Pro, wat een tof apparaat!
Weet iemand echter welke route je kan bewandelen om betaalde apps te downloaden? Ik heb geprobeerd om een gift card aan mijn US Apple ID te koppelen, maar zelfs daarmee wordt er verwacht dat je een geldige payment method aan je account hebt hangen.

Mijn huidige creditcard of paypal account pakt hij niet, aangezien hier geen US adres aan hangt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
SWolfram schreef op woensdag 10 april 2024 @ 06:22:
Inmiddels ook een trotse bezitter van een Vision Pro, wat een tof apparaat!
Weet iemand echter welke route je kan bewandelen om betaalde apps te downloaden? Ik heb geprobeerd om een gift card aan mijn US Apple ID te koppelen, maar zelfs daarmee wordt er verwacht dat je een geldige payment method aan je account hebt hangen.

Mijn huidige creditcard of paypal account pakt hij niet, aangezien hier geen US adres aan hangt..
Wat je eens kan proberen is eerst een gratis app (zonder in app inkopen) te downloaden uit se appstore. Dan krijg je de melding dat er nog nooit een app os gekocht met dit account en moet je je de account reviewen. Als je daar voor kiest (je moet wel) dan krijgt je een extra betalingsoptie erbij en dat is “None”. Selecteer deze (waarschijnlijk is hij al aangevinkt) en vul je adres gegevens in en dan zou het goed gaan.

Zou, want ik heb problemen met mijn India account. Zodra ik de state wil invullen gaat het hele scherm ineens weg en moet ik overnieuw beginnen. En dat blijft zich herhalen elke keer grrr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWolfram
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 20:51
Ik heb al gratis apps weten te downloaden, maar heb hiervoor niet mijn account hoeven te reviewen. Na een beetje langer proberen is het echter wel gelukt!

Ik was op de Vision Pro ingelogd met mijn US account. Als ik daarop inlog met mijn NL account, maar enkel op de app store met mijn US account inlog, gaat hij wel door. Het likt me nu om met gift card saldo op mijn US account betaalde apps aan te schaffen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
Airdraw sucks, je hebt er helemaal niks aan.
Bombaroom: leuk voor kinderen. Maarja, hebben kinderen een bril van 4K?
Explore POV: Ja mooi, maar je hebt er weer geen reet aan.
Kung Fu Panda: die kwam net op het goede moment na de irritatie van de vorige drie apps
Masters 2024: Is natuurlijk leuk dat je vier schermen kan kijken, maar dit kan je ook maken voor de pc ofzo iets. De 3D map van schots is wel cool, maar dat kan dus niet live, terwijl dat bij F1 wel kan.
Mahou: Leuk met een tripje of paddo's op. Other then that, useless.
VincentRoom: deze kan ik wel waarderen. Om zijn schilderen op je gemak te bekijken. Of misschien word ik wel oud.
SpacePinball: echt een ongelofelijke kut game. Pinball zonder flippers. Wie verzint zoiets? geef mij de Adams Family kast maar. Dagen achter gestaan voor een paar piek lol.
Wisp World: ik denk dat jullie mijn antwoord wel kunnen raden na mijn vorige antwoorden of niet? 8)7

Kijk, dit klinkt misschien zeikerig, maar we zijn nu 2 maanden verder en schijnbaar hebben de devs ook geen clue wat ze met die bril aan moeten. De Kung Fu panda is leuk en enigszins educatief, maar de rest zijn gewoon een soort van poepscheet apps die we in de beginjaren kregen met de iphone. Op Vroom na wat echt iets toevoegt aan F1 (ok, voor golf fans zal Masters 2024 dat ook doen) en eventueel Tripp vind ik niet echt iets wat me echt aan de bril kluistert. De spatial computing is er gewoon weg nog niet en Apple laat ons daar best in de steek.

https://www.reddit.com/r/...an_immersive_environment/ van dit soort apps kan ik wel blij worden. Het voegt iets toe aan wat Apple failt te leveren. Wie verzint nu zoiets dat je je pc kan overnemen, maar je niks aan hand gestures hebt en alsnog je keyboard en muis moet gebruiken? En als kers op de taart laten ze die verdwijnen |:(

Afijn, zeikmodus off. Ik ga maar even Kung Fu Panda checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nms2003
Kijk, dit klinkt misschien zeikerig, maar we zijn nu 2 maanden verder en schijnbaar hebben de devs ook geen clue wat ze met die bril aan moeten.
@Yzord Nou nou 2 hele maanden wel… Het klinkt inderdaad zeikerig en meer dan dat is je reactie ook niet. Devs zijn VisionOS net aan het ontdekken. De UX van Airdraw is overigens erg nice gedaan; draai je handpalm richting je gezicht en er verschijnt een menu naast, mooi bedacht. Ik vind het veel interessanter te zien hoe geëxperimenteerd wordt en hoe je op verschillende vlakken UX concepten voorbij ziet komen die wérken. De basis voor het UX paradigma van Spatial computing wordt hier voor onze ogen uitgevouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:47:
[...]

Kung Fu Panda: die kwam net op het goede moment na de irritatie van de vorige drie apps
Masters 2024: Is natuurlijk leuk dat je vier schermen kan kijken, maar dit kan je ook maken voor de pc ofzo iets. De 3D map van schots is wel cool, maar dat kan dus niet live, terwijl dat bij F1 wel kan.
VincentRoom: deze kan ik wel waarderen. Om zijn schilderen op je gemak te bekijken. Of misschien word ik wel oud.
SpacePinball: echt een ongelofelijke kut game. Pinball zonder flippers. Wie verzint zoiets? geef mij de Adams Family kast maar. Dagen achter gestaan voor een paar piek lol.
Wisp World: ik denk dat jullie mijn antwoord wel kunnen raden na mijn vorige antwoorden of niet? 8)7

Kijk, dit klinkt misschien zeikerig, maar we zijn nu 2 maanden verder en schijnbaar hebben de devs ook geen clue wat ze met die bril aan moeten. De Kung Fu panda is leuk en enigszins educatief, maar de rest zijn gewoon een soort van poepscheet apps die we in de beginjaren kregen met de iphone. Op Vroom na wat echt iets toevoegt aan F1 (ok, voor golf fans zal Masters 2024 dat ook doen) en eventueel Tripp vind ik niet echt iets wat me echt aan de bril kluistert. De spatial computing is er gewoon weg nog niet en Apple laat ons daar best in de steek.

https://www.reddit.com/r/...an_immersive_environment/ van dit soort apps kan ik wel blij worden. Het voegt iets toe aan wat Apple failt te leveren. Wie verzint nu zoiets dat je je pc kan overnemen, maar je niks aan hand gestures hebt en alsnog je keyboard en muis moet gebruiken? En als kers op de taart laten ze die verdwijnen |:(

Ah ja niet alles zal voor iedereen zijn dat blijf je altijd houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hedset
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-03 16:19
Las net op macrumors over de Gucci AVP app.
Ook al heb je niks met fashion. Gewoon heel gaaf om deze te bekijken en mee te maken wat er allemaal mogelijk is met de AVP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hedset schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:41:
Las net op macrumors over de Gucci AVP app.
Ook al heb je niks met fashion. Gewoon heel gaaf om deze te bekijken en mee te maken wat er allemaal mogelijk is met de AVP.
Whow dit had ik even niet verwacht zeg, ik ben niet direct iemand die zich voor de fashion wereld interesseert dus ging met dat in het achterhoofd kijken maar dit is echt heel tof zeg.

Zo wil ik ook wel series en films kijken, stiekem vind ik het veel toffer dan de immersive zaken die we tot nu toe zelf van Apple kregen.

Fijne tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Donstil schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:06:
[...]

Whow dit had ik even niet verwacht zeg, ik ben niet direct iemand die zich voor de fashion wereld interesseert dus ging met dat in het achterhoofd kijken maar dit is echt heel tof zeg.

Zo wil ik ook wel series en films kijken, stiekem vind ik het veel toffer dan de immersive zaken die we tot nu toe zelf van Apple kregen.

Fijne tip!
Donstil met Gucci tas binnenkort? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yzord schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:23:
[...]

Donstil met Gucci tas binnenkort? :P
Haha nou dat sla ik even over maar mijn betere helft is wel van de tassen. Sommige daarvan zijn echt van fantastische kwaliteit en materialen, ik snap volledig dat ze daar helemaal wild op gaat en de prijs van een Vision Pro er soms bij verbleekt.

Maar los van dat vond ik deze mini docu echt een fijne ervaring, heb hem in 1 ruk uitgekeken. Nu was hij ook goed snel gemonteerd enz maar vond het “vision pro” gedeelte echt overtuigen.

Deze gaat zeker mee in het rijtje van “dit moet je echt ff proberen” als andere de bril opzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 18-04-2024 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Hmm ik zal hem ook eens bekijken. ben niet zo van de gucci maar nu raak ik wel nieuwsgierig

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Oké onder de noemer “Nieuwe ervaringen” heb ik de Vision Pro vandaag eindelijk voor het eerst in de publieke ruimte gebruikt, mijn kleine zit op zwemles en dan moet je in een soort veredelde kantine wachten tot ze weer klaar is en dat is de plek geworden. Het was echt fantastisch, je zit heerlijk in je eigen bubbel zonder dat andere op het scherm van je iPad/iPhone kunnen kijken. Het is echt magisch om dan op 150” een serie te kijken.

Had wel wat meer verwacht dat mensen mij als aapje aan zouden staten maar dat viel heel erg mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wiRx9GewOeCFVadUGE8MFASEdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvdXpoSeaWLxEqRJKrFTDlYl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Donstil schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:40:
Oké onder de noemer “Nieuwe ervaringen” heb ik de Vision Pro vandaag eindelijk voor het eerst in de publieke ruimte gebruikt, mijn kleine zit op zwemles en dan moet je in een soort veredelde kantine wachten tot ze weer klaar is en dat is de plek geworden. Het was echt fantastisch, je zit heerlijk in je eigen bubbel zonder dat andere op het scherm van je iPad/iPhone kunnen kijken. Het is echt magisch om dan op 150” een serie te kijken.

Had wel wat meer verwacht dat mensen mij als aapje aan zouden staten maar dat viel heel erg mee.

[Afbeelding]
Nam je ook een power bank mee of alleen een oplader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ashwani schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 23:29:
[...]

Nam je ook een power bank mee of alleen een oplader?
Ik zat er een uurtje dus de normale accu was voldoende.
Ik heb wel een powerbank waar ik de Accu een aantal keer mee kan opladen mocht het nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gj.denhertog
Ik heb hem inmiddels ook al een aantal keer in openbare ruimtes gebruikt, vreemde blikken zijn er wel maar beperkt. In het openbaar gebruik ik hem vooral tijdens bloedplaatjes donaties (duurt vaak tussen 60 en 120 minuten), trein en vliegreizen. Vooral bij de bloedbank zorgt de combinatie oog + hand ervoor dat je meer kunt doen dan met een laptop/smartphone. Na de eerste donatie met AVP wel gelijk uitgevonden dat je de hand-tracking voor de arm waar de naald in zit moet deactiveren anders zorgt het regelmatig knijpen voor ongewenste selecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:38
Is er een comfortabele positie waarin je de AVP theoretisch onbeperkt kan gebruiken? Of, wat is jullie meest comfortabele houding voor gebruik?
Misschien is onderscheid tussen media consumptie en "actief" gebruiken (met gebaren)?

Ik ben aan het nadenken voor de inrichting van mijn nieuwe appartement. Misschien zonder tv / bureau als ik de AVP op eoa manier comfortabel kan gebruiken. Denk tiny house / minimalistisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Hoeveel opslag hebben jullie genomen? Is 256gb voldoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deleon78 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:01:
Is er een comfortabele positie waarin je de AVP theoretisch onbeperkt kan gebruiken? Of, wat is jullie meest comfortabele houding voor gebruik?
Misschien is onderscheid tussen media consumptie en "actief" gebruiken (met gebaren)?
Op de bank zittend en dan later naar liggend verplaatsen kan ik hem wel een hele avond ophebben inmiddels.
Doe het niet zo veel omdat er ook nog een gezin rond loopt maar als ik alleen ben dan vaak wel. Dan gebruik ik de VP i.p.v. de tv.

Wel vind ik het jammer dat audio dan een stuk minder is, ik heb een hele fijne audio set-up bij mijn tv en die zou ik graag ook gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ashwani schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:03:
256 GB en wat mij betreft wel. Heb ongeveer 40 GB in gebruik zag ik en dan staat er ook nog wel een verdwaalde tv serie op schat ik zo in.

Dat houd in dat ik nog bijna 200 GB over heb voor off-line media tijdens een vliegreis oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gj.denhertog
Deleon78 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:01:

Ik ben aan het nadenken voor de inrichting van mijn nieuwe appartement. Misschien zonder tv / bureau als ik de AVP op eoa manier comfortabel kan gebruiken. Denk tiny house / minimalistisch :)
Hangt helemaal van het type gebruik af. Media consumptie doe ik voornamelijk zittend op de bank/in bed. Werken afwisselend staand achter mijn bureau of zittend maar niet achter mijn bureau.
Ashwani schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:03:
256 GB, ik heb een kleine 80 GB in gebruik wat voornamelijk door media downloads komt. Ik had verwacht meer ruimte nodig te hebben voor werk toepassingen, maar daarvoor gebruik ik toch opvallend vaak gewoon mijn Mac in de virtuele omgeving van de AVP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Yzord schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:47:
[...]

Tja. Apple staat niet bepaald bekend als gaming platform, dus daarmee valt natuurlijk al heel veel weg.

Daarnaast lopen ze inmiddels al redelijk achter als het gaan om VR/AR in de medische (en niet alleen de medische) wereld.

Dus nogal logisch dat de usecase voorlopig nog erg beperkt zal zijn. Ik verwacht dan ook dat een nieuwe iteratie lang op zich zal laten wachten. Men zal eerst aan de usecase moeten werken, en natuurlijk de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:41:
Daarnaast lopen ze inmiddels al redelijk achter als het gaan om VR/AR in de medische (en niet alleen de medische) wereld.
Over de medische wereld gesproken: Apple Vision Pro used to assist doctor during shoulder arthroscopy surgery in Brazil

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRf1SYaE4zOwaAilYEfMp-fAYg0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rEjMmKoTm2MTh1ESSe2h2uVZ.webp?f=fotoalbum_large

Vision Pro helps surgeons plan and visualize operations carried out with a surgical robot

Nu zit ik niet zo diep in die medische wereld, dus misschien loopt iedereen daar al met een ander AR/VR product dat weet ik niet maar Vision Pro lijkt ook wel wat usecases te hebben/krijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 20-04-2024 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:41: Ik verwacht dan ook dat een nieuwe iteratie lang op zich zal laten wachten. Men zal eerst aan de usecase moeten werken, en natuurlijk de prijs.
Volgens de geruchten komt er geen nieuwe variant van de Vision Pro voor 2027, ik geloof er echter helemaal niet in dat ze echt aan die prijs gaan werken, misschien dat er ooit een “air” model komt zoals met de MacBook Air maar de Vision Pro lijn gaat echt niet goedkoper worden. Net zoals we dat zien met de iPad Pro, MacBook Pro etc die worden ook vernieuwd maar niet goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Donstil schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:45:
[...]

Over de medische wereld gesproken: Apple Vision Pro used to assist doctor during shoulder arthroscopy surgery in Brazil

[Afbeelding]

Vision Pro helps surgeons plan and visualize operations carried out with a surgical robot

Nu zit ik niet zo diep in die medische wereld, dus misschien loopt iedereen daar al met een ander AR/VR product dat weet ik niet maar Vision Pro lijkt ook wel wat usecases te hebben/krijgen.
Vooralsnog is het vooral HoloLens wat gebruikt wordt, en binnen de psychiatrie/psychologie kom je vooral Quests tegen.

Overigens verwacht ik inderdaad dat er t.z.t. wel meer usecases zullen ontstaan, mits Apple hun support voor m.n. ontwikkelaars én professionele gebruikers op orde heeft (geen idee of dat nu al zo is, ik denk van niet omdat de Vision pas net uit is, en enkel in de VS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Donstil schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:57:
[...]

Volgens de geruchten komt er geen nieuwe variant van de Vision Pro voor 2027, ik geloof er echter helemaal niet in dat ze echt aan die prijs gaan werken, misschien dat er ooit een “air” model komt zoals met de MacBook Air maar de Vision Pro lijn gaat echt niet goedkoper worden. Net zoals we dat zien met de iPad Pro, MacBook Pro etc die worden ook vernieuwd maar niet goedkoper.
Als Apple zich enkel richt op professioneel gebruik niet inderdaad, maar dat vermoeden heb ik niet omdat ik denk dat dan de introductie en positionering anders waren geweest. :) we merken het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:57:
[...]

Vooralsnog is het vooral HoloLens wat gebruikt wordt, en binnen de psychiatrie/psychologie kom je vooral Quests tegen.

Overigens verwacht ik inderdaad dat er t.z.t. wel meer usecases zullen ontstaan, mits Apple hun support voor m.n. ontwikkelaars én professionele gebruikers op orde heeft (geen idee of dat nu al zo is, ik denk van niet omdat de Vision pas net uit is, en enkel in de VS).
Ooh echt, maar de HoloLens is een aflopende zaak toch? Los van de technische beperkingen.
Een Meta product binnen de psychiatrie/psychologie joh?

Zover ik weet is de support voor ontwikkelaars prima in de v.s. Maar dan moet je als developer wel net daar zitten natuurlijk. Buiten de v.s. Is dat logischerwijs beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:00:
[...]

Als Apple zich enkel richt op professioneel gebruik niet inderdaad, maar dat vermoeden heb ik niet omdat ik denk dat dan de introductie en positionering anders waren geweest. :) we merken het vanzelf.
Pro betekend echter niet dat je hem ook “professioneel” moet gebruiken. Dat staat al jaren voor “het beste” wat er op dat moment aangeboden wordt.

Zat gebruikers die een MacBook Pro, iPad Pro, AirPods Pro, iPhone Pro, Vision Pro totaal niet “professioneel” gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Donstil schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:08:
[...]

Ooh echt, maar de HoloLens is een aflopende zaak toch? Los van de technische beperkingen.
Een Meta product binnen de psychiatrie/psychologie joh?

Zover ik weet is de support voor ontwikkelaars prima in de v.s. Maar dan moet je als developer wel net daar zitten natuurlijk. Buiten de v.s. Is dat logischerwijs beperkt.
Dat is wat ik hoor als ik het vraag, maar het zal echt niet standaard zijn dat het HoloLens moet zijn lijkt me. Zal afhankelijk zijn van de toepassing, het bestuur van de zorginstelling en de artsen die ermee willen werken, en de specialisatie van die artsen.

Ik weet verder niks van HoloLens overigens, dus ook niet of het een aflopende zaak is (ik gok even van niet).

En ja, ik snap dat “Pro” slechts een benaming (marketing) betreft maar dat bedoelde ik uiteraard niet. Ik zie AR, ongeacht merk, vooral als iets wat voor bepaalde professionals toegevoegde waarde kan hebben. :)

Oculus/Quest is al regelmatig op tv geweest in items over traumaverwerking bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door dawg op 20-04-2024 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:10:
[...]

Dat is wat ik hoor als ik het vraag, maar het zal echt niet standaard zijn dat het HoloLens moet zijn lijkt me. Zal afhankelijk zijn van de toepassing, het bestuur van de zorginstelling en de artsen die ermee willen werken, en de specialisatie van die artsen.

Ik weet verder niks van HoloLens overigens, dus ook niet of het een aflopende zaak is (ik gok even van niet).

En ja, ik snap dat “Pro” slechts een benaming (marketing) betreft maar dst bedoelde ik uiteraard niet. Ik zie voor AR, ongeacht merk, vooral als iets wat voor bepaalde professionals toegevoegde waarde kan hebben. :)

Oculus/Quest is al regelmatig op tv geweest in items over traumaverwerking bijvoorbeeld.
Hololens wordt niet meer verder ontwikkeld zover ik weet. HoloLens 3 komt er bijvoorbeeld niet.

Ze hebben in 2022 de plannen in de ijskast gezet en ergens in 2023 aangegeven dat ze stoppen met mixed reality in Windows. Vandaar dat het een aflopende zaak is.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 20-04-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Donstil schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:13:
[...]

Hololens wordt niet meer verder ontwikkeld zover ik weet. HoloLens 3 komt er bijvoorbeeld niet.

Ze hebben in 2022 de plannen in de ijskast gezet en ergens in 2023 aangegeven dat ze stoppen met mixed reality in Windows. Vandaar dat het een aflopende zaak is.
Ik mag aannemen dat zorginstellingen gewoon service contracten hebben afgesloten met Microsoft.

Als ik even snel zoek zie ik dat er afgelopen februari nog een instelling is gestart met HoloLens. En dat is alleen nog maar NL.

Wellicht dat men bij MS de HL2 gewoon verder ontwikkelt. :)

Anyway, genoeg offtopic! Excuus.

[ Voor 4% gewijzigd door dawg op 20-04-2024 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:20:
[...]

Ik mag aannemen dat zorginstellingen gewoon service contracten hebben afgesloten met Microsoft.

Als ik even snel zoek zie ik dat er afgelopen februari nog een instelling is gestart met HoloLens. En dat is alleen nog maar NL.

Wellicht dat men bij MS de HL2 gewoon verder ontwikkelt. :)

Anyway, genoeg offtopic! Excuus.
Ja security/service support zal er wel blijven inderdaad alleen nieuwe features is wel uitgesloten hiermee en dat is toch jammer voor een platform wat nog zo in de kinderschoenen stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Zorg is vaak maatwerk, vooral voor dat soort toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
@Donstil Het feit de Vision allereerst als Pro werd gelanceerd zegt genoeg over de beoogde prijsstrategie. Wellicht dat de Pro ooit iets goedkoper wordt, maar de prijs zal voornamelijk gedrukt moeten worden door diversificatie in het product portfolio. Zoals bij MacBook, MacBook Air, MacBook Pro of iPhone, iPhone Pro, iPhone SE. Het verschil in prijs gaat van 100% voor de standaard uitvoering tot 150% voor Pro en 55% voor een SE. Dat biedt ruimte voor een $ 3500 Vision Pro, naast een $ 2300 Vision, naast een $ 1500 Vision SE etc. De Pro zal het neusje van de zalm blijven en last years model zal de normale Vision worden en na enkele jaren een afgeleide daarvan met concessies de SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:40
nms2003 schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:22:
@Donstil Het feit de Vision allereerst als Pro werd gelanceerd zegt genoeg over de beoogde prijsstrategie. Wellicht dat de Pro ooit iets goedkoper wordt, maar de prijs zal voornamelijk gedrukt moeten worden door diversificatie in het product portfolio. Zoals bij MacBook, MacBook Air, MacBook Pro of iPhone, iPhone Pro, iPhone SE. Het verschil in prijs gaat van 100% voor de standaard uitvoering tot 150% voor Pro en 55% voor een SE. Dat biedt ruimte voor een $ 3500 Vision Pro, naast een $ 2300 Vision, naast een $ 1500 Vision SE etc. De Pro zal het neusje van de zalm blijven en last years model zal de normale Vision worden en na enkele jaren een afgeleide daarvan met concessies de SE.
Prima hoor, blijft toch koffiedik kijken.. ze moeten sowieso met 'iets' komen dat goedkoper is dan de huidige prijs. Als dit de instapprijs blijft dan zal de massa er nooit eentje oppikken.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nms2003 schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:22:
Ja dat lijkt mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:26
Durven jullie dat ding op in het openbaar?
Ben je dan niet bang dat er iemand voor je staat met een mes en hem vraagt af te geven.

Ik snap dat apple devices goed beveiligd zijn tegenwoordig, heb het nooit mee gemaakt maar toch worden nog steeds iPhones etc gestolen of beroofd.

Wat kan iemand met een AVP als ze deze van je stelen?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gj.denhertog
nils7 schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:27:
Ben je dan niet bang dat er iemand voor je staat met een mes en hem vraagt af te geven.

Ik snap dat apple devices goed beveiligd zijn tegenwoordig, heb het nooit mee gemaakt maar toch worden nog steeds iPhones etc gestolen of beroofd.

Ik heb nog geen onveilig gevoel gehad terwijl ik hem droeg in het openbaar. Ik denk dat de gemiddelde voorbijganger nog geen idee heeft wat het voor een apparaat is. Daarnaast gebruik ik hem eigenlijk altijd stationair, daardoor denk ik ook wat lastiger om snel afhandig te maken. Om er gebruik van te kunnen maken zul je eerst de toegangscode moeten hebben, deze kun je in dit apparaat gelukkig niet afkijken. Ik heb geen idee hoe je hem zonder toegangscode kunt resetten tenzij de developer strap ($299) je daar mogelijkheden voor geeft. Daarnaast bevat de AVP ook alle "find my" functionaliteit "Activation Lock".

Edit: foutieve vermelding van "find my", met dank voor correctie aan @Donstil

[ Voor 4% gewijzigd door gj.denhertog op 22-04-2024 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb het dus pas 1x gedaan (Zie boven) maar ben niet zo snel bang voor zulke zaken. Ik woon wel in een stad in de randstad maar niet in de Bronx o.i.d.

Er zit geen Find My op de VisionPro maar wel een iCloud lock, dus hij is wel goed onbruikbaar als ze hem toch weten te stelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 22-04-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
...
Ik durf gelukkig ook op de openbare weg mijn mooie auto te parkeren en uit te stappen. Over het algemeen ben ik niet bang dat er iemand hem dan van mij af neemt en er mee vandoor gaat. ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door RoRoNL op 22-04-2024 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RoRoNL schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:57:
[...]

Ik durf gelukkig ook op de openbare weg mijn mooie auto te parkeren en uit te stappen. Over het algemeen ben ik niet bang dat er iemand hem dan van mij af neemt en er mee vandoor gaat. ;-)
Maar zegt dat dan wat over je auto of over de plek waar je die parkeert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:19
RoRoNL schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:57:
[...]

Ik zou door de beperkte FOV eerder bang zijn dat iemand m’n portemonnee of andere spullen rolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lexuzu schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:05:
[...]

Ik zou door de beperkte FOV eerder bang zijn dat iemand m’n portemonnee of andere spullen rolt.
Het meerendeel van de zakkenrol pogingen vind juist plaatst buiten de “FOV”, dat is hoe het werkt. Dat je met een VR bril dan beperkter bent gaat dat echt niet extra In de kaart spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:38
lexuzu schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:05:
[...]

FUD in het oog van iets nieuws? Goh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:19
Donstil schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:22:
[...]

Het meerendeel van de zakkenrol pogingen vind juist plaatst buiten de “FOV”, dat is hoe het werkt. Dat je met een VR bril dan beperkter bent gaat dat echt niet extra In de kaart spelen.
Het geeft wel de kapitaalkracht van de drager aan. Dus al wil je z'n bril niet jatten, misschien is de portemonnee wel extra goed gevuld. En zit je een filmpje te kijken heb je een FOV van 0.

[ Voor 5% gewijzigd door lexuzu op 22-04-2024 18:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
lexuzu schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:40:
[...]

Het geeft wel de kapitaalkracht van de drager aan. Dus al wil je z'n bril niet jatten, misschien is de portemonnee wel extra goed gevuld. En zit je een filmpje te kijken heb je een FOV van 0.
Ach ja dat zeggen ze ook van duurdere kleuren, bepaalde horloges, schoenen, enz.

In Nederland gaat dat allemaal zo vaart niet lopen, het is niet alsof we al film kijkend door Barcelona lopen met een open kontzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat in het openbaar (en dus niet over straat) gebruiken is wel lekker hoor. Ik zit nu te wachten voor een bandenwissel en heb de Vision Pro op in de wachtruimte.

Los van dat de ervaring veel gaver is in goeie belichting is het ook wel echt cool om je schermen tussen de auto’s in de showroom te plaatsen.

Hier wel wat vreemde blikken, mensen hebben niet door dat je er doorheen kunt kijken merk ik, dus extra leuk als je dan wat terug zegt 🙃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:58
Donstil schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:45:
[...]

[Afbeelding]

Ik weet dat in de medische wereld AR steeds meer gebruikt is, echter dan wel met een echte bril waar je 'echt' alles ziet en niet door een scherm kijkt.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Apple has dropped the number of Vision Pro units that it plans to ship in 2024, going from an expected 700 to 800k units to just 400k to 450k units, according to Apple analyst Ming-Chi Kuo.
https://www.macrumors.com...uts-vision-pro-shipments/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
meer mensen die de Netflix serie 3 Body Problem hebben gezien? Daar komt meerdere keren een soort van VR bril/headset voorbij die veel weg heeft van de Vision Pro.

Plus het feit dat er in meerdere afleveringen duidelijk Macs in beeld komen, heb ik sterk het idee dat Apple deze serie heeft mee gefinancieërd om wellicht de Vision Pro iets van onder de aandacht te brengen

Of zal ik mijn alu petje afdoen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah daar is Ming weer. Er was toch al het gerucht dat er maar 1.000.000 schermpjes gemaakt konden worden? Dat zou betekenen dat er niet meer dan 500.000 brillen te maken zijn.

De 700.000 of zelfs 800.000 cijfers zijn volgens mij nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:58:
meer mensen die de Netflix serie 3 Body Problem hebben gezien? Daar komt meerdere keren een soort van VR bril/headset voorbij die veel weg heeft van de Vision Pro.

Plus het feit dat er in meerdere afleveringen duidelijk Macs in beeld komen, heb ik sterk het idee dat Apple deze serie heeft mee gefinancieërd om wellicht de Vision Pro iets van onder de aandacht te brengen

Zet je Alu petje maar af :P

Nee zonder gekheid Apple heeft niet geïnvesteerd in deze serie of studio maar los daarvan vind ik de VR bril ook niet op de Vision Pro lijken eigenlijk.

Serie vond ik wel oké overigens, misschien lagen de verwachtingen wat hoger door de makers maar al met al wel een leuke start. Seizoen 2 is alleen nog niet bevestigd en dat belooft een paar weken na release niet veel goeds voor een Netflix productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:36:
...
Hier wel wat vreemde blikken, mensen hebben niet door dat je er doorheen kunt kijken merk ik, dus extra leuk als je dan wat terug zegt 🙃
Ik begrijp dat in goed verlichte locaties die weergave van jouw ogen om duidelijk te maken dat je om je heen kunt kijken, dus echt niet goed te zien is? (Of begrijpen mensen gewoon niet wat die kunstmatige ogen betekenen?)

[ Voor 9% gewijzigd door RoRoNL op 23-04-2024 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RoRoNL schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:07:
[...]

Ik begrijp dat in goed verlichte locaties die weergave van jouw ogen om duidelijk te maken dat je om je heen kunt kijken, dus echt niet goed te zien is? (Of begrijpen mensen gewoon niet wat die kunstmatige ogen betekenen?)
Nou even los van of ze zichtbaar zijn of niet. Voor ons is het allemaal heel logisch maar kan mij goed voorstellen dat andere, zeker ls je de bril niet kent, geen flauw idee hebben wat die ogen betekenen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik zie nu dat ondanks dat ik alleen Juno open had mijn ogen toch niet zichtbaar zijn.
Het moment waar ik over sprak hierboven had ik nog geen apps open dus zou dat anders kunnen/moeten zijn.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_hPs77-3meEZVYQoYw3Mj-ksdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RuBfaNdFfeCEk2roefi6F0vG.jpg?f=fotoalbum_large
Disclaimer: Deze spoiler kan als schokkend worden ervaren

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 23-04-2024 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:26

Kijk eens Ready Player One ;)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
Hoe is het om de Vision Pro te dragen met het warme weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:13

Ik moest er ook meteen aan denken hoor :) Maar het boek is alweer 20 jaar oud en las ergens een verhaal dat de serie is gefinancierd door een rijke Aziaat die het gewoon een tof boek vond en later pas verkocht kreeg aan flix. Ik denk wel dat er bij Apple lui hebben gedacht: hier hadden we op mee kunnen liften! Dan was het wel ietsje anders geworden, volgens mij doet Apple er alles aan om de term en het idee van VR te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
Heeft iemand hier ervaring met een aankoop via pachtr. Ze hebben hier ook Vision Pro’s te koop

https://www.pachtr.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ashwani schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:12:
Heeft iemand hier ervaring met een aankoop via pachtr. Ze hebben hier ook Vision Pro’s te koop

https://www.pachtr.com/
Mm mij zegt dat niets en de site geeft ook niet direct veel vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashwani
Donstil schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:23:
[...]

Mm mij zegt dat niets en de site geeft ook niet direct veel vertrouwen.
Ik heb contact met ze gehad. Alleen wordt er op whatsapp heel erg traag gereageerd. En 2 keer heb ik een termijn betaling wel teruggestort gekregen omdat ze niet hebben kunnen leveren volgens hun belofte.

Nu wordt er aangegeven dat het product op voorraad is en dat ik morgen een afspraak kan maken om het op te komen halen. Dus Ik ga ze morgen bellen en kijken of ze hun beloftes nu wel waar kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
Ik heb er anders ook nog een in seal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:30
In Dubai worden ze inmiddels voor €2600 verkocht. Misschien interessant voor mensen die 1 willen en hier op vakantie naar toe gaan :p. Dat is een stuk goedkoper dan wat je in de VS ervoor betaalt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik wacht eerst af of ie überhaupt nog naar Europa komt. Apple is heel stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geruchten hebben altijd gesproken over release 2024, kleine groep (Canada, China) daarna in de loop van 2024, de rest in 2025.

Voor alsnog is het nog lang geen 2025 dus nog maanden zat om dat plan te veranderen.

Op de WWDC zal de second wave wel aangekondigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:39:
Geruchten hebben altijd gesproken over release 2024, kleine groep (Canada, China) daarna in de loop van 2024, de rest in 2025.

Voor alsnog is het nog lang geen 2025 dus nog maanden zat om dat plan te veranderen.

Op de WWDC zal de second wave wel aangekondigd worden.
Geruchten blijven geruchten natuurlijk, maar:
Apple analyst Ming-Chi Kuo today reiterated his belief that the Apple Vision Pro will launch in additional countries before Apple's annual developers conference WWDC in June. The headset first launched in the U.S. earlier this month.

Apple will likely expand the Vision Pro to more English-speaking countries, such as Australia, Canada, New Zealand, and the U.K., but it has also been localizing visionOS in preparation to launch the headset in countries like France, Germany, Italy, and Spain.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:17:
[...]

Geruchten blijven geruchten natuurlijk, maar:

[...]
Ming-Chi Kuo is als schieten met hagel, als je het vaak genoeg doet raak je altijd wel iets.

Los daarvan zit ik er ook wel op te wachten, 1. Omdat mijn Apple care hier dan geldig wordt en 2. Zodat de store gewoon netjes op mijn NL account gaat werken :)

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste