Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 10 ... 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR195
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 27-12-2023
webgangster schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:31:
[...]

Hoop geld zeg, ik had lager verwacht. Als ik via Independer wat gevonden kentekens invoer kom ik met 4 schadevrije jaren niet boven de 150 uit.. Speelt leeftijd misschien nog een rol of woonplaats?
Ik denk dat het er mee te maken heeft dat ik in Amsterdam woon en dat de auto zakelijk verzekerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:53
Mijn leasemaatschappij eist ook een lowjack bij auto’s boven de 75k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:26

mlo

In de handleiding staat weinig info over de navigatie.
Ondersteunt xpeng ook het delen van een route naar je auto zoals bij tesla?
En werkt het navigeren naar een contact(als je bij je contacten adressen hebt ingevuld)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-06 11:56
@H!LL!E even gecheckt. Ik hoorde geen geluid met raam open, maar ik meen toch wel soms geluid te hebben gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
@mlo nog geen delen van bestemming zoals bij Tesla.
Ik heb nog niet getest of het werkt vanuit contacten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbussel
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik zie dat er weer 4 G9-ens op kenteken zijn gezet?
We zitten nu op X-kentekens.
Zijn dit misschien de eerste van de boot die in Belgie is aangekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
@H!LL!E vanochtend nog een keer opgelet, en hij maakt wel een soort scifi achtig geluid bij lage snelheden, gisteren reed ik in een drukke parkeergarage, misschien dat ik het daarom niet hoorde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bCoder
Krijg net te horen dat de mijne uit voorraad leverbaar is!:) krijg hem aansluitend op mijn huidige lease in december.

De importeur geeft aan dat je met een mat groene niet door de wasstraat mag… geen idee waarom dat is. Iemand ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.monsma
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-06 19:05
n00bCoder schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:47:
Krijg net te horen dat de mijne uit voorraad leverbaar is!:) krijg hem aansluitend op mijn huidige lease in december.

De importeur geeft aan dat je met een mat groene niet door de wasstraat mag… geen idee waarom dat is. Iemand ideen?
Welke uitvoering (en kleur) betreft het n00bCoder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:50

Matte verf is een onderhoudsnachtmerrie van wat ik lees. Zou die kleur niet doen zonder precies te weten waar je aan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:50

Bij mij gaf de verkoper aan dat het wel gewoon zou mogen / kunnen. Als je elke maand een keertje door de wasstraat gaat dat het niet zoveel uit zal maken. Hooguit zal de lak minder matte worden en meer gaan glanzen na wat jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo

mlo

nbussel schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:31:
Ik zie dat er weer 4 G9-ens op kenteken zijn gezet?
We zitten nu op X-kentekens.
Zijn dit misschien de eerste van de boot die in Belgie is aangekomen?
één zeker niet, die komt nog van de eerste lichting en ga ik morgen ophalen.

edit: ik zie nu dat de mijne er nog niet tussen staat, die heeft een nog nieuwer kenteken dan deze 4 X kentekens. Dus kan er niets over zeggen.

[ Voor 17% gewijzigd door mlo op 12-10-2023 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-01 19:58
Bij mij gaf de verkoper aan dat het wel gewoon zou mogen / kunnen. Als je elke maand een keertje door de wasstraat gaat dat het niet zoveel uit zal maken. Hooguit zal de lak minder matte worden en meer gaan glanzen na wat jaren.

Het is niet alleen dat de lak gaat glanzen maar door dat in de wasstraat nooit alles even zo goed door de borstels wordt geraakt krijg je dus ook een gevlekte auto.
Daarnaast moeten vogelpoep en ongedierte zo snel als mogelijk worden verwijderd omdat er vlekken ontstaan die je niet meer kunt weg poetsen.
Ook heb je problemen met beschadigingen (krassen, deukjes enz.) die zijn zeer moeilijk bij te werken waardoor je daar dan ook weer een probleem er bij hebt (kleurverschil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Pointwood schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:47:

Het is niet alleen dat de lak gaat glanzen maar door dat in de wasstraat nooit alles even zo goed door de borstels wordt geraakt krijg je dus ook een gevlekte auto.
Daarnaast moeten vogelpoep en ongedierte zo snel als mogelijk worden verwijderd omdat er vlekken ontstaan die je niet meer kunt weg poetsen.
Ook heb je problemen met beschadigingen (krassen, deukjes enz.) die zijn zeer moeilijk bij te werken waardoor je daar dan ook weer een probleem er bij hebt (kleurverschil).
Vogelpoep etc verwijderen is voor elke lak. Ook boomhars etc.. Is plakkerig / zuur spul dat gaat hechten aan de lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
Maar voor matte lak is dat een ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Pointwood schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:49:
Maar voor matte lak is dat een ramp
Een ramp is een groot woord .
Ik heb de groene versie gekocht, ga 'm waarschijnlijk ook niet laten wrappen met transparante bescherm folie.
Ik ga er ook niet vanuit dat het 100% echt matte is, gezien de auto nog steeds wel een beetje glimmend is.
Zal eerder zijn zoals ook BMW en Mercedes het doen, en daarmee kan je gewoon door de wasstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
De oppervlakte van matte lak moet je meer zien, als je die uitvergroot, als grof schuurpapier waardoor vuil, hars en vogelpoep etc. in de oneffenheden gaan zitten en dus veel moeilijker te verwijderen zijn.
Glans lak heeft dat probleem niet.
Daarnaast hebben de matte lakken van zowel BMW als Mercedes dit probleem ook wel degelijk.
Ik vond de mat groene ook het mooist, maar door alle informatie die ik ondertussen vergaard heb en ook na overleg met mensen van XPENG, die dit probleem met de matte uitvoering ook onderkennen, heb ik een switch gemaakt naar de Graphite Gray.
Die staat op het punt om uitgeleverd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
k.monsma schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Welke uitvoering (en kleur) betreft het n00bCoder
De artic mat green die alleen op de performance editie zit. Heb die besteld - full option.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
n00bCoder schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:38:
[...]

De artic mat green die alleen op de performance editie zit. Heb die besteld - full option.
Nice, ik heb dezelfde.
Ik hoop hem begin November te kunnen rijden.
In Breukelen zeiden ze dat ze eind deze maand mijn auto daar verwachten, en dan bellen ze mij op om een afspraak te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crastenk
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik ook dezelfde uitvoering besteld, met zwart interieur. Kreeg te horen dat hij 8-11 in Zeebrugge aankomt en dat hij daarna zsm uitgeleverd wordt.

Heb via mijn tussenpersoon nog een offerte gekregen voor een verzekering die (in mijn geval) ong 20% onder Univé zat. Kreeg alleen de volgende eis mee:

“ Klasse 1 goedgekeurd beveiligingssysteem of gelijkwaardig af-fabriek (Startonderbreker) “

Het lijkt mij dat we wel kunnen voldoen aan de gelijkwaardigheidseis toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Wij gaan volgende week een eerste trip maken.

Heeft er al iemand geladen bij Tesla superchargers? Dat lijkt mij zo snel gezien de goedkoopste optie, niet? Werkt dat ook goed met de G9?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKgS1eepLZTh220y1RSYK0A8guY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ssENxco2LllppDng98GySka9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Grotbewoner op 12-10-2023 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-06 20:24
Grotbewoner schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:55:

Heeft er al iemand geladen bij Tesla superchargers? Dat lijkt mij zo snel gezien de goedkoopste optie, niet? Werkt dat ook goed met de G9?

[Afbeelding]
Ik toevallig (met een Tesla) een paar dagen naar Disneyland Parijs geweest. Ben best onder de indruk van het gemak (en de laadsnelheid) van deze plaatsen.
Overweeg om ook af en toe bij Tesla te laden, maar heb thuis een laadpaal waar ik vooral zal laden. Dus denk dat ik geen abonnement neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
kosternet schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:10:
[...]

Ik toevallig (met een Tesla) een paar dagen naar Disneyland Parijs geweest. Ben best onder de indruk van het gemak (en de laadsnelheid) van deze plaatsen.
Overweeg om ook af en toe bij Tesla te laden, maar heb thuis een laadpaal waar ik vooral zal laden. Dus denk dat ik geen abonnement neem.
Met een G9? Was de laadsnelheid op niveau?

Ik lees dat de 800v architectuur wellicht nog niet goed werkt met de Tesla v3 lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
Grotbewoner schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:29:
[...]

Ik lees dat de 800v architectuur wellicht nog niet goed werkt met de Tesla v3 lader.
Sorry, was niet duidelijk... Mijn G9 komt ergens komende weken. We waren met de Tesla 3 van mijn partner. Die laadde op 250Kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
@mlo helaas geen navigeer naar contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surya
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-09-2024
Grotbewoner schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:29:
[...]

waar lees je dat? En hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo

mlo

Lisa schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:49:
@mlo helaas geen navigeer naar contact.
Dat is jammer, hopelijk komt dat nog bij een latere update. Of nog beter het delen van een adres/route via je telefoon (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Surya schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:59:
[...]

waar lees je dat? En hoe komt dat?
Tesla maakt tot nu toe alleen auto's op 400v architectuur. En dus ook laders daarop gericht. Dat maakt dat een 800v auto hardware bij moet hebben om 400v om te zetten naar 800v. Bij sommige auto's zoals de Kia ev6 zorgt dit voor een beperkte laadsnelheid. Hangt van die hardware af, geen idee wat Xpeng aan boord heeft.

De v4 charger doet het wel gewoon op 800v, want die is ook ontworpen voor een opgesteld netwerk. Maar die heb je nog niet zo veel.

Daarnaast vereist het ook een beetje software om 400v goed te herkennen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit nog niet goed werkte op het preproductiemodel maar dat Xpeng dit inmiddels gefixed heeft.

Laden blijft een avontuur.

[ Voor 8% gewijzigd door Grotbewoner op 12-10-2023 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulusPC
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-12-2023
crastenk schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:54:
Ik ook dezelfde uitvoering besteld, met zwart interieur. Kreeg te horen dat hij 8-11 in Zeebrugge aankomt en dat hij daarna zsm uitgeleverd wordt.

Heb via mijn tussenpersoon nog een offerte gekregen voor een verzekering die (in mijn geval) ong 20% onder Univé zat. Kreeg alleen de volgende eis mee:

“ Klasse 1 goedgekeurd beveiligingssysteem of gelijkwaardig af-fabriek (Startonderbreker) “

Het lijkt mij dat we wel kunnen voldoen aan de gelijkwaardigheidseis toch?
Hi, met welke verzekeraar heeft je tussenpersoon je gelinkt? Dan kan ik daar ook eens gaan shoppen.

M.b.t. de gelijkwaardigheidseis, die vraag kun je wellicht het best voorleggen aan de verzekeraar om verrassingen te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerrD
  • Laatst online: 05-12-2023
Centraal Beheer heeft geen beveiligings eisen voor auto’s onder €75.000 accessoires worden niet meegerekend. Alle Xpeng G9 zijn goedkoper dan €75.000 ex accessoires. Morgen mag ik mijn witte G9 performance met premium comfort & audiopack ophalen. Centraal Beheer premie met 32 schadevrije jaren, wonend in de Achterhoek en 10% ANWB korting is €74/maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crastenk
  • Laatst online: 04-01-2024
Dat zijn jaloersmakende bedragen haha. Ik ga een veelvoud betalen in Amsterdam.

@PaulusPC de vraag staat uit. Dit is de voorgestelde verzekering: https://verzekeringskaart...elektrische-auto-wa-casco

Prima voorwaarden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vini_fc
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-08-2024
jesse! schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:55:
Wat betalen jullie voor all risk bij Univé dan als ik vragen mag?
@JR195 @Lisa
Unive 10 Jr schade vrij. 88 euro performance met trekhaak en luxe bekleding en Audio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:27
Grotbewoner schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:55:

[Afbeelding]
Kijk ook even naar Freshmile. Die betaal je per kWh en per minuut. Zeker bij 300-400 kW laders heb je daar plezier van. Weet niet zeker of Fastned ermee werkt

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vini_fc
GerrD schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:05:
Centraal Beheer heeft geen beveiligings eisen voor auto’s onder €75.000 accessoires worden niet meegerekend. Alle Xpeng G9 zijn goedkoper dan €75.000 ex accessoires. Morgen mag ik mijn witte G9 performance met premium comfort & audiopack ophalen. Centraal Beheer premie met 32 schadevrije jaren, wonend in de Achterhoek en 10% ANWB korting is €74/maand
Grappig dan zijn er straks 2 in de Achterhoek. Wij rijden al rond in Doetinchem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Brotuck schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:37:
[...]

Kijk ook even naar Freshmile. Die betaal je per kWh en per minuut. Zeker bij 300-400 kW laders heb je daar plezier van. Weet niet zeker of Fastned ermee werkt
Bedankt voor de tip, werkt dat ook in het buitenland? (Vooral Denemarken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:27
Grotbewoner schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:59:
[...]

Bedankt voor de tip, werkt dat ook in het buitenland? (Vooral Denemarken).
Download de app en je kan de kaart bekijken, zie te zien wel. Je kan ook een pas bestellen, maar ik weet niet of die op tijd is. De app is van een bedrijf uit frankrijk

Just here for the fun

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kosternet
vini_fc schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:46:
[...]

Grappig dan zijn er straks 2 in de Achterhoek. Wij rijden al rond in Doetinchem.
De wijzen komen uit het oosten... Hier nog iemand uit de Achterhoek die binnenkort in zijn G9 rondtourt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Surya
kosternet schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:08:
[...]

De wijzen komen uit het oosten... Hier nog iemand uit de Achterhoek die binnenkort in zijn G9 rondtourt ;)
Haha en hier een oud achterhoeker!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gerbenterhorst
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-10-2023
Plus 1, ook (oorspronkelijk) uit het oooosten, achterhoek united 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:47
Deze oud-Achterhoeker vraagt zich af waar jullie willen gaan snelladen?

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerrD
  • Laatst online: 05-12-2023
technopeuter schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:33:
Kan bij Tesla, van der Valk Deventer, maar meestal gewoon gratis thuis laden met zonnepanelen. Had een Tesla met gratis superchargen, de afgelopen 10 jaar bijna nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
technopeuter schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:33:
Ik rijd nu bijna 5 jaar elektrisch en laad voornamelijk thuis. In de afgelopen 5 jaar denk ik max 15-20 keer bij een snellader geweest. Dat was dan op dagen dat ik veel kilometers moest maken, dus vaak ook juist ver van huis.

Overigens thuisladen met mijn e-Niro 4,5kW en 'snelladen' was max 50kW. Van 20% naar 80% laden standaard. Denk dat ik de afgelopen jaren één of twee keer heb gehad dat ik was vergeten te laden voordat ik de volgende dag een lange afstand moest rijden. Dat is dan wel irritant omdat je nergens op gerekend had en je met 50kW toch al snel even een half uurtje aan de paal moet om een stuk bij te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven1900
  • Laatst online: 07-11-2023
Kan ik trouwens de Xpeng G9 opladen met mijn Tesla thuislader? die hangt er nog nu ik mijn oude model S heb verkocht een paar maanden geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
@Sven1900 jazeker. Werkt uitstekend, maar ik mis de werking van de knop op de lader. Was wel erg handig bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omoe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-03 18:17
Erg leuk om jullie ervaringen te lezen!! Helaas nog geen G9 in het wild tegen gekomen.

Zijn de eigenaren nog gekke dingen tegengekomen? Vb interieur nat door harde regen, model 3 had dat met de achterkrep.
Hebben jullie een lange laadkabel erbij gekregen? Zo een van 5m, die de hele lengte van de auto dekt.
Valt de range/verbruik mee tot nu toe? Volgens mij vooral ervaren EV rijders die de G9 hebben aangeschaft, ben ook wel benieuwd naar de P7 :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotbewoner
Omoe schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:58:
Erg leuk om jullie ervaringen te lezen!! Helaas nog geen G9 in het wild tegen gekomen.

Zijn de eigenaren nog gekke dingen tegengekomen? Vb interieur nat door harde regen, model 3 had dat met de achterkrep.
Hebben jullie een lange laadkabel erbij gekregen? Zo een van 5m, die de hele lengte van de auto dekt.
Valt de range/verbruik mee tot nu toe? Volgens mij vooral ervaren EV rijders die de G9 hebben aangeschaft, ben ook wel benieuwd naar de P7 :D
Gek ding: je kan de auto niet handmatig uitzetten. Soms een beetje raar als je uitstapt en de ruitenwissers zijn nog bezig e.d. Nadat je de auto op P hebt gezet en je loopt weg dan gaat hij vanzelf uit. Maar dus gewoon even chillen in je auto kan dus niet zo makkelijk. Je kan wel aan Xpeng vragen of hij de schermen uit wil doen. Aan de andere kant is er bij een EV natuurlijk weinig reden om de auto ook volledig uit te zetten; je kan beter de dikke accu gebruiken ipv de 12v en herrie maakt hij niet.

Laadkabel is volgens mij lang genoeg, 5m haalt hij wel geloof ik.

Range/verbruik is tot nu toe prima voor zo'n grote auto, beetje rond de 18,5 kwh/100km bij rustig gebruik. We gaan een road trip maken komende week, dan gaan we zien wat het is voor lange afstanden. Misschien hou ik het verbruik wel even bij. Ik ga in ieder geval ook even Tesla testen. Ben benieuwd of we meer dan 50kW halen op een V3 charger.

[ Voor 6% gewijzigd door Grotbewoner op 13-10-2023 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
De afwerking bij Tesla laat nog wel eens te wensen over, tot nu toe geen rare lekkages gehad.
Enige waar ik af en toe mee stoei is de bluetoothsleutel, deze wordt soms wel, soms niet herkend, terwijl ik wel handsfree kan bellen, maar dan kan ik niet wegrijden. en gaat de auto automatisch op slot, omdat hij denkt dat er geen sleutel aanwezig is, en dan uiteindelijk gaat het alarm af....
Dit heb ik aan Xpeng doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surya
Grotbewoner schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:02:
[...]

Ik ga in ieder geval ook even Tesla testen. Ben benieuwd of we meer dan 50kW halen op een V3 charger.
Hou ons op de hoogte. Zelf ben ik aangewezen op publieke opladers. In een stad geen mogelijkheid om prive op te laden. Lekker (kort) filmpje kijken bij een Tesla oplader is goedkoper en sneller voor mij. Dus ook de beste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 01:01
Lisa schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:51:
De afwerking bij Tesla laat nog wel eens te wensen over, tot nu toe geen rare lekkages gehad.
Enige waar ik af en toe mee stoei is de bluetoothsleutel, deze wordt soms wel, soms niet herkend, terwijl ik wel handsfree kan bellen, maar dan kan ik niet wegrijden. en gaat de auto automatisch op slot, omdat hij denkt dat er geen sleutel aanwezig is, en dan uiteindelijk gaat het alarm af....
Dit heb ik aan Xpeng doorgegeven.
Stond er niet in de handleiding dat de xpeng app altijd op achtegrond moet draaien?
Android toestellen hebben de neiging om achtergrond apps te killen, misschien kun je daar eens naar kijken?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSAZjm6kZ6PAjXzbTse7fvAohSw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fCUkdNHuNmkkFH9avSLrwhMu.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Masoud85 op 13-10-2023 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:43
Nu de eerste productie auto's rondrijden ben ik wel benieuwd naar een uitgebreide westerse review van een bekende auto reviewer. Op wat korte rij filmpjes op Youtube na ben ik nog niks tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Masoud85 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:55:
[...]

Stond er niet in de handleiding dat de xpeng app altijd op achtegrond moet draaien?
Android toestellen hebben de neiging om achtergrond apps te killen, misschien kun je daar eens naar kijken?[Afbeelding]
Wij hebben vooral de sleutel gebruikt tot nu toe. Elke keer als ik de app aanzette deed hij het meteen gewoon. Ik heb een Huawei telefoon die agressief apps uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Mirved schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:08:
Nu de eerste productie auto's rondrijden ben ik wel benieuwd naar een uitgebreide westerse review van een bekende auto reviewer. Op wat korte rij filmpjes op Youtube na ben ik nog niks tegen gekomen.
Bekijk die can Autogefühl, die is vrij uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neiltvs
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-06 11:57
Even een vraagje, welke kabels krijg je meegeleverd bij de g9? Alleen een laadpaalkabel en / of een granny loader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
neiltvs schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:32:
Even een vraagje, welke kabels krijg je meegeleverd bij de g9? Alleen een laadpaalkabel en / of een granny loader?
Alleen laadkabel.

Granny charger heb ik zelf hier besteld (kan ook 5 meter). Deze is relatief goedkoop, heeft een stevige kabel, een hogere waterdichtheid dan de rest en kan op verschillende vermogens laden (handig bij een twijfelachtig stopcontact op vakantie). Werkt tot dusverre prima bij ons.

[ Voor 4% gewijzigd door Grotbewoner op 13-10-2023 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
@Masoud85 de app stond open op IOS.
Maar helaas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!LL!E
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
Grotbewoner schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:16:
[...]

Wij hebben vooral de sleutel gebruikt tot nu toe. Elke keer als ik de app aanzette deed hij het meteen gewoon. Ik heb een Huawei telefoon die agressief apps uit zet.
Als je met de sleutel werkt, kan je die dan wel in je zak houden (keyless entry)? M.a.w. gaat de auto automatisch open of moet je altijd op de knop drukken? En hoe gaat dat met de bluetooth sleutel? Klappen de deurhendels uit als je dicht in de buurt komt?

[ Voor 11% gewijzigd door H!LL!E op 13-10-2023 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:19
neubaut schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:25:
[...]

Eens. Rij inmiddels een maand in een P7. En naar tevredenheid! Maar nog geen andere Xpeng in het wild tegengekomen....

[Afbeelding]
Mooie wagen! Hoeveel ruimte/inhoud heeft de achterbak?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lisa
@H!LL!E dat is instelbaar.
Je kan de autohendels automatisch laten presenteren.
Met de app kan je min of meer een afstand aangeven waarop ze openklappen van 1 meter tot 6 meter.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aKt4lb49eoy-IBJdGNR95-42ixg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yEMJ7e8yICAHwrjJdDqStliW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!LL!E
@Lisa Thanks! Geldt dit ook voor de normale sleutel? Zoals dit bij conventionele auto’s met keyless entry gebeurt of gaat dit alleen met je mobiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mlo

mlo

Gisteren ook mijn G9 opgehaald wat een gigantische gave bak. Rijd lekker, vandaag echter ook nog veel dingen uitzoeken.

Is het andere bezitters al wel gelukt om de stoel en stuur instellingen te herstellen? Of werkt dat alleen met de workaround door de welkom/instap stand uit te zetten voor de bestuurder?

Verder gisteren ook last dat bij de 2e rit de DAB zenders pas na lange tijd hoorbaar waren, vandaag nog eens goed naar kijken.
Maken andere gebruikers gebruik van hotspot van telefoon of alleen de standaard 4G van de auto?

Tips zijn welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisa
@H!LL!E dat werkt ook met de gewone sleutel. Alleen heb ik daar geen afstandsinstelling voor gevonden.

@mlo DAB+ is bijna onbruikbaar door dat hij pas heel laat connectie maakt of helemaal niet. Ik maak gewoon van de 4G van de auto gebruik, werkt verder goed.

Wat de stoelen betreft. Ja herstel van instellingen is niet consequent. Even tussen user switchen. Als is het maar op de knoppen drukken is voldoende. Of inderdaad de workaround met uitzetten in/uitstap stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 14:18
via FB (Bron:Reddit) lees ik dat er een verhaal is mbt payload, als je met 4 volwassenen zit zou je geen bagage mee kunnen nemen..

Weet iemand die al een G9 in bezit heeft hier meer van ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Schil1 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:02:
via FB (Bron:Reddit) lees ik dat er een verhaal is mbt payload, als je met 4 volwassenen zit zou je geen bagage mee kunnen nemen..

Kijk maar eens naar een willekeurige G9:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6VnGy49j60GxaYj_V24qRZeK9M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UeUjOv4hIXY1Q8zd3NrUiBm3.png?f=fotoalbum_large

Je kan dus 485kg laden (inclusief passagiers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Schil1 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:02:

Van wat ik lees is het maximaal toegestane gewicht inderdaad vrij laag (net boven een model X).

In Nederland mag je het maximale gewicht met 10% overschrijden voor je een boete krijgt. Je krijgt dus nog ongeveer 200-250kg "ruimte" erbij. Hierdoor zit je in Nederland de facto veilig, ook met 5 man in de auto. In Duitsland is het 5%.

Is er ooit iemand gewogen in Nederland? Ik heb er nog nooit van gehoord en realiseer me nu dat ik in mijn studententijd met een klein wagentje vol met bier de regels regelmatig overtrad :P.

Hier een artikel over marges in andere landen voor caravans, volgens mij is dat vaak hetzelfde als die voor auto's; daar kan ik geen goed specifiek overzicht van vinden. TLDR: Scandinavië en VK is strenger

Als je naar Scandinavië gaat met een zwaar beladen auto kan het een probleem opleveren, daar lijken ze wat strenger te zijn (maar ik vraag me wel af of ze ook random, niet overduidelijk overladen auto's van de straat halen om te wegen. Een elektrische SUV is van zichzelf al heel zwaar dus ik denk dat een beperkte vakantie-overbelading niet zo duidelijk is als bij een Opel corsa met 20 kratten bier).

Ook Frankrijk en het VK zijn streng qua marge. Daar zou het ook een probleem op kunnen leveren. Maar zou dit niet ook zo zijn met andere EVs zoals de Model X? Ik kan nergens een verhaal vinden van iemand die een boete heeft gekregen (behalve campers en mensen die echt 600kg overbelasting hadden). Ik snap wel dat de G9 weer een maatje groter is dus dat de verleiding ook is om hem voller te stoppen.

[ Voor 28% gewijzigd door Grotbewoner op 14-10-2023 13:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-03 15:51
Even tussendoor ... hulde voor de praktische informatie in dit forum 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo

mlo

Lisa schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:46:
@H!LL!E dat werkt ook met de gewone sleutel. Alleen heb ik daar geen afstandsinstelling voor gevonden.
Hmm zo nog eens goed naar kijken, kreeg ik net niet voor elkaar om de auto te open door alleen de fysieke sleutel bij me te hebben…
Of werkt dat alleen aan bestuurder kant, had net de passagiers kant getest…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Grotbewoner schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:17:
[...]

Van wat ik lees is het maximaal toegestane gewicht inderdaad vrij laag (net boven een model X).

In Nederland mag je het maximale gewicht met 10% overschrijden voor je een boete krijgt. Je krijgt dus nog ongeveer 200-250kg "ruimte" erbij. Hierdoor zit je in Nederland de facto veilig, ook met 5 man in de auto. In Duitsland is het 5%.

Is er ooit iemand gewogen in Nederland? Ik heb er nog nooit van gehoord en realiseer me nu dat ik in mijn studententijd met een klein wagentje vol met bier de regels regelmatig overtrad :P.

Hier een artikel over marges in andere landen voor caravans, volgens mij is dat vaak hetzelfde als die voor auto's; daar kan ik geen goed specifiek overzicht van vinden. TLDR: Scandinavië en VK is strenger

Als je naar Scandinavië gaat met een zwaar beladen auto kan het een probleem opleveren, daar lijken ze wat strenger te zijn (maar ik vraag me wel af of ze ook random, niet overduidelijk overladen auto's van de straat halen om te wegen. Een elektrische SUV is van zichzelf al heel zwaar dus ik denk dat een beperkte vakantie-overbelading niet zo duidelijk is als bij een Opel corsa met 20 kratten bier).

Ook Frankrijk en het VK zijn streng qua marge. Daar zou het ook een probleem op kunnen leveren. Maar zou dit niet ook zo zijn met andere EVs zoals de Model X? Ik kan nergens een verhaal vinden van iemand die een boete heeft gekregen (behalve campers en mensen die echt 600kg overbelasting hadden). Ik snap wel dat de G9 weer een maatje groter is dus dat de verleiding ook is om hem voller te stoppen.
Hier trouwens een vertaalde Facebookpost van Xpeng Denemarken met precieze gewichten:
- RWD Standard Range: 445 kg without tow / 425 kg with tow
- RWD Long Range: 470 kg without tow / 450 kg with tow
- AWD Performance: 460 kg without tow / 440 kg with tow
Subtract your own weight as a driver from the number above and you'll have the remaining weight
Best beperkt dus. In Nederland geen probleem met 10% van het totaalgewicht aan overschrijding (220-250 kg er bovenop), in het buitenland met lagere marges potentieel wel.

Dan is nog wel de vraag of er ook echt op gecontroleerd wordt. Volgens mij zijn er meer elektrische/hybride SUV's met beperkte payload die toch vol gezinnen en bepakking worden gestouwd voor de vakantie zonder er over na te denken.

[ Voor 3% gewijzigd door Grotbewoner op 14-10-2023 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_18
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-06 21:06
Heeft iemand al de Standard of Long Range met zwart gewrapte kapjes op de velgen? Ben wel benieuwd hoe ie er dan uitziet. Foto’s zijn welkom!

Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neubaut
  • Laatst online: 22-12-2023
FJP84 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:58:
[...]

Mooie wagen! Hoeveel ruimte/inhoud heeft de achterbak?
Volgens de opgave 440L. Errug diep iig. Opening is als een kofferbak; duidelijk een sport-sedan, geen hatchback.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKQTJ1V9EAjTQA-KS52lw84ULx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHZSjIA7hs8jwJwr4atYgIJY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door neubaut op 14-10-2023 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo

mlo

mlo schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:55:
[...]
Hmm zo nog eens goed naar kijken, kreeg ik net niet voor elkaar om de auto te open door alleen de fysieke sleutel bij me te hebben…
Of werkt dat alleen aan bestuurder kant, had net de passagiers kant getest…
Met de gewone sleutel krijg ik de auto niet Keynes open. Alleen als ik de knopjes druk. Wel de achterbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
neubaut schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:49:
[...]

Volgens de opgave 440L. Errug diep iig. Opening is als een kofferbak; duidelijk een sport-sedan, geen hatchback.
[Afbeelding]
Is is het niet 660L?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
mlo schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:59:
[...]

Met de gewone sleutel krijg ik de auto niet Keynes open. Alleen als ik de knopjes druk. Wel de achterbak
Hmm dat is wel jammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H!LL!E
mlo schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:59:
[...]

Dat is balen inderdaad. Zeker als de telefoonsleutel via IOS niet heel stabiel lijkt te werken. Hopelijk gaan ze daar nog iets aan veranderen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 15:13
De G9 wel. De P7 (foto) heeft 440L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
foobalicious schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 19:51:
[...]

De G9 wel. De P7 (foto) heeft 440L.
Oops dacht dat het over g9 ging!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• neubaut
  • Laatst online: 22-12-2023
Mirved schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:41:
[...]

Oops dacht dat het over g9 ging!
Soms gaat het over een P7 ;-) ook mooi!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWFUAfEas4s1WzUlAgDSpLfCbf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AH3XYG5EBKi992uVfLIKcRSt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

Grotbewoner schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:09:
[...]

Tesla maakt tot nu toe alleen auto's op 400v architectuur. En dus ook laders daarop gericht. Dat maakt dat een 800v auto hardware bij moet hebben om 400v om te zetten naar 800v. Bij sommige auto's zoals de Kia ev6 zorgt dit voor een beperkte laadsnelheid. Hangt van die hardware af, geen idee wat Xpeng aan boord heeft.

De v4 charger doet het wel gewoon op 800v, want die is ook ontworpen voor een opgesteld netwerk. Maar die heb je nog niet zo veel.

Daarnaast vereist het ook een beetje software om 400v goed te herkennen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit nog niet goed werkte op het preproductiemodel maar dat Xpeng dit inmiddels gefixed heeft.

Laden blijft een avontuur.
Kan iemand al bevestigen hoe het met Tesla in de praktijk werkt? Ik rijd op vakanties voor 90% op Tesla superchargers en dat heeft de vakantieritten een stuk stressarmer gemaakt sinds dat mogelijk is als niet Tesla rijder. En ook qua kosten scheelt het soms bijna de helft (41 cent als het niet druk is / minder populair station).

Ik verbaasde me afgelopen zomer al waarom een Kia EV6 zo lang stond te laden bij een Tesla station, normaal gesproken prikken die in en hoppa ze zijn weer op 80% (bij normale snelladers).

Bazzan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• foobalicious
Als het goed is de G9 nu in China getest. Echter, ik denk dat het nog een maand of 3 duurt voordat men de resultaten publiceert.

De testmelding van de Nissan Ariya is van 14 juli maa de testresultaten zijn pas op 12 oktober op de site gezet.

https://www.c-ncap.org.cn...710528942068318210?type=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8MP6MGgLdn4QGooJuS9gIsEZWg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/juHozYs4TBxslb2eLOXr1hZI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grotbewoner
Bazzan schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:19:
[...]

Kan iemand al bevestigen hoe het met Tesla in de praktijk werkt? Ik rijd op vakanties voor 90% op Tesla superchargers en dat heeft de vakantieritten een stuk stressarmer gemaakt sinds dat mogelijk is als niet Tesla rijder. En ook qua kosten scheelt het soms bijna de helft (41 cent als het niet druk is / minder populair station).

Ik verbaasde me afgelopen zomer al waarom een Kia EV6 zo lang stond te laden bij een Tesla station, normaal gesproken prikken die in en hoppa ze zijn weer op 80% (bij normale snelladers).
Wij zijn begonnen met onze road trip naar Denemarken. We begonnen bij een Tesla v3 charger.

Probleem 1: de laadpoort zit aan de verkeerde kant (rechts ipv links zoals bij Tesla's). Bij dit laadstation moest je achteruit inparkeren en dus de laadkabel van het station rechts van je gebruiken terwijl je een supercharger links van je voor Tesla's blokkeert. Zo houden we dus twee superchargers in beslag. Het was druk en dit is dus heel vervelend voor anderen.

Probleem 2: de app. We hadden netjes vantevoren onze betaalgegevens en adres ingevuld. Toen we laden wilden starten vroeg de app ineens met een hoop horten en stoten om een factuuradres.

Probleem 3: laden begint, ging bijna meteen uit, begint weer etc. Voordat we echt tijd hadden om hier mee te kloten tot het werkte wparkeerde een tesla naast ons waarvan wij dus de supercharger blokkeerden. A11/12 waren bezet, dus we zijn toen maar naar een ionity gereden om geen Teslarijders te irriteren. Ik weet niet of ik mijn vrouw nog kan overtuigen om dit nog een keer te proberen. Drukke superchargers met achteruit inparkeren zou ik dus vermijden.

Bij Ionity werkt het relatief probleemloos: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwHu4cIZb3WkrVErpM5S-k3QHxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6dUUkX5hx2BXvMLXsqImNza.jpg?f=fotoalbum_large

De laadsnelheid blijft lang hoog. Pas rond de 90% gaat hij onder de 100 kW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzSQFA3sWVatuBDxt0M-Xxxqcug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3CdGG41vK1IswA3f6ij2iF5z.jpg?f=fotoalbum_large

Even gewisseld en de reis gaat in comfort verder 😊.

[ Voor 12% gewijzigd door Grotbewoner op 15-10-2023 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Android16
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-06 01:03
Grotbewoner schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:57:
[...]

[Afbeelding]

Oei, liggend en zonder gordel. Nu nog comfortabel misschien maar stel dat er iets gebeurt. Een ongeluk zit in een klein hoekje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotbewoner
Android16 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:04:
[...]

Oei, liggend en zonder gordel. Nu nog comfortabel misschien maar stel dat er iets gebeurt. Een ongeluk zit in een klein hoekje...
De gordel is gewoon om hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android16
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-06 01:03
Ohh gelukkig maar! Gewoon even uit interesse, is dat dan de gordel van de achterbank? Zit je dan goed en veilig vast? Dat maakt die lounge functie nog interessanter haha 😆

Leuk dat jullie ervaringen delen! Sowieso een hele goede reis toegewenst!

De G9 heeft ook wel mijn interesse, mogelijk dat ik hem later zakelijk ga rijden.

Vraagje, heeft het 2e scherm (dus voor de passagier) ook Netflix? Ik zie Disney+ en AppleTV wel staan.

Reageren de schermen een beetje vlot en is de vertaling naar NL een beetje fatsoenlijk? Of zit er veel Chinglish in? Wat vind je van de interface in het algemeen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grotbewoner
Android16 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:13:
Ohh gelukkig maar! Gewoon even uit interesse, is dat dan de gordel van de achterbank? Zit je dan goed en veilig vast? Dat maakt die lounge functie nog interessanter haha 😆

Leuk dat jullie ervaringen delen! Sowieso een hele goede reis toegewenst!

De G9 heeft ook wel mijn interesse, mogelijk dat ik hem later zakelijk ga rijden.

Vraagje, heeft het 2e scherm (dus voor de passagier) ook Netflix? Ik zie Disney+ en AppleTV wel staan.

Reageren de schermen een beetje vlot en is de vertaling naar NL een beetje fatsoenlijk? Of zit er veel Chinglish in? Wat vind je van de interface in het algemeen?
Ik heb de hoofdsteun van de voorstoel af gehaald en hem dan neergeklapt (heb je ook speciale knopjes voor die je kan bedienen van op de achterbank). Dan sluit het precies aan op de achterstoel en maak je een soort ligstoel. Die achterbankstoel kan ook een beetje achterover hangen maar je zit in elke positie nog goed vast met de gordel en je kan zo dus niet helemaal plat. Je kan wel lekker je benen strekken.

2e scherm heeft geen netflix op dit moment. Wel youtube, Disney, appletv en Amazon video. Ook nog geen browser helaas. De schermen reageren zo vlot als op een smartphone, hier heb ik niks over te klagen.

De vertaling van vrijwel alle knoppen en functies die je veel gebruikt is goed. Behalve als je diep in de digitale handleiding gaat graven, daar kom je nog chinglish/chinederlands tegen. Maar in het dagelijkse gebruik stoor ik me er niet aan (terwijl ik hier wel gevoelig voor ben, was er ook bang voor toen ik de handleiding online zag verschijnen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mlo

mlo

Lisa schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:46:
@mlo
Wat de stoelen betreft. Ja herstel van instellingen is niet consequent. Even tussen user switchen. Als is het maar op de knoppen drukken is voldoende. Of inderdaad de workaround met uitzetten in/uitstap stand.
de deur een keer open en dicht doen als je er in zit helpt ook. Ik heb er nu nog maar 1 user (mijzelf) in staan dan kan je niet switchen tussen profielen. Drukken op mijn profiel helpt niet. Maar ik kwam er achter dat bij het nogmaals open en dicht doen van de deur het wel werkt.

Lijkt er op dat als de auto echt uit slaap stand komt (lang stil/uit) dat het dan niet lukt om de stoel/stuur settings te herstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
mlo schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:06:
[...]

de deur een keer open en dicht doen als je er in zit helpt ook. Ik heb er nu nog maar 1 user (mijzelf) in staan dan kan je niet switchen tussen profielen. Drukken op mijn profiel helpt niet. Maar ik kwam er achter dat bij het nogmaals open en dicht doen van de deur het wel werkt.

Lijkt er op dat als de auto echt uit slaap stand komt (lang stil/uit) dat het dan niet lukt om de stoel/stuur settings te herstellen
Lijkt me iets dat ze SW matig makkelijk zouden moeten kunnen fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewestein
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-06 10:24
Wellicht is mijn toestel het probleem, maar even als waarschuwing voor de Android gebruikers: na de update naar Android 14 op mijn Pixel 7 Pro doet de Xpeng app het niet meer. Toont Splash screen met Xpeng logo an crashed daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoSchijf
  • Laatst online: 07-01-2024
Voor de eerste berijders, klopt het dat de G9 helemaal geen alarm heeft? Er staat geen woord over in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
TheoSchijf schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:25:
Voor de eerste berijders, klopt het dat de G9 helemaal geen alarm heeft? Er staat geen woord over in de handleiding.
Paar paginas terug claimt iemand dat ie wel degelijk een alarm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Mirved schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:32:
[...]

Paar paginas terug claimt iemand dat ie wel degelijk een alarm heeft.
Volgens mij in ieder geval geen gecertificeerd alarm, dus niet voldoende voor een verzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
Ik heb Xpeng Rotterdam geadviseerd om het alarm te certificeren. Maar ook zij waren verbaasd dat er een alarm op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldS73
  • Laatst online: 27-02-2024
[...]

Wij zijn begonnen met onze road trip naar Denemarken. We begonnen bij een Tesla v3 charger.

Probleem 1: de laadpoort zit aan de verkeerde kant (rechts ipv links zoals bij Tesla's). Bij dit laadstation moest je achteruit inparkeren en dus de laadkabel van het station rechts van je gebruiken terwijl je een supercharger links van je voor Tesla's blokkeert. Zo houden we dus twee superchargers in beslag. Het was druk en dit is dus heel vervelend voor anderen.

Probleem 2: de app. We hadden netjes vantevoren onze betaalgegevens en adres ingevuld. Toen we laden wilden starten vroeg de app ineens met een hoop horten en stoten om een factuuradres.

Probleem 3: laden begint, ging bijna meteen uit, begint weer etc. Voordat we echt tijd hadden om hier mee te kloten tot het werkte wparkeerde een tesla naast ons waarvan wij dus de supercharger blokkeerden. A11/12 waren bezet, dus we zijn toen maar naar een ionity gereden om geen Teslarijders te irriteren. Ik weet niet of ik mijn vrouw nog kan overtuigen om dit nog een keer te proberen. Drukke superchargers met achteruit inparkeren zou ik dus vermijden.

Bij Ionity werkt het relatief probleemloos: [Afbeelding]

De laadsnelheid blijft lang hoog. Pas rond de 90% gaat hij onder de 100 kW.

[Afbeelding]

Zou aan het blokkeren van laadplekken niet te zwaar tillen, ik laad al 4.5 jaar wekelijks in Badhoevedorp daar staan de taxi busjes schots en scheef geparkeerd met aansluiting aan verkeerde kant om te laden, tesla heeft het vrij gegeven en hebben dit probleem met de V4 superchargers opgelost, jij kan er verder ook niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldS73
Lisa schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 21:57:
Ik heb Xpeng Rotterdam geadviseerd om het alarm te certificeren. Maar ook zij waren verbaasd dat er een alarm op zat.
Wel bijzonder dat ze en in Rotterdam en in Badhoevedorp waar ik er naar gevraagd heb en ze zeiden nadat er geen Alarm op zit maar deze wel konden inbouwen voor 1200 euro, niet weten dat er blijkbaar wel degelijk een alarm opzit 🤷🏻‍♂️.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldS73
Heeft iemand al uitgezocht of je een pincode voor rijden kan instellen op de G9? Toen er opeens Tesla’s gestolen werden hebben ze deze optie toegevoegd heb het altijd gebruikt gevoel dat niet iedereen er zomaar mee weg kan rijden gaf toch op een of andere manier rust.

[ Voor 30% gewijzigd door RonaldS73 op 16-10-2023 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
Pincode optie zit er niet op. Ik heb dat al aan Xpeng Rotterdam gevraagd om in te laten bouwen in de software, hopelijk doen ze dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Laatst online: 29-11-2024
[...]

Als je ook kan proberen bij een tesla v2 lader [heeft 2 kabels / max. 150kw station] en begint wel met laden, maar op een laag tempo [40-60 kw] dan heeft xpeng dus hetzelfde probleem als de E-GMP platform. Met v3 klapt het eruit en v2 laad het traag. Beetje het probleem van 800v systemen en tesla sucs.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lisa
https://youtu.be/5VvTWP0jlCE?si=HbcVt6A4xwnXjdZ9
Bewijs dat er echt een alarm in zir.

Maar met duwen tegen de auto gebeurd er niets… de auto is zo zwaar….
Als je er in zit ook niet. Als de auto van buiten vergrendeld is dan kun je eigenlijk niets bedienen. Alle schermen blijven zwart en geen van de knoppen op en aan het stuur doen het. Ik kan er in springen en alarm gaat niet af.
Maar als je de deur probeert te openen dan krijg je dus dat het alarm af gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vini_fc
ewestein schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:44:
Wellicht is mijn toestel het probleem, maar even als waarschuwing voor de Android gebruikers: na de update naar Android 14 op mijn Pixel 7 Pro doet de Xpeng app het niet meer. Toont Splash screen met Xpeng logo an crashed daarna.
Helaas te laat gezien. Ik heb gisteren de telefoon. Pixel 7ro naar Android 14 gedaan. Nu is idd onmogelijk om de xpeng app te openen. Wij moeten nu een oude telefoon pakken om alles te blijven gebruiken. Er word maar 1 sleutel bij geleverd. Normaal geen probleem als de app werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldS73
Lisa schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:05:

Als je er in zit ook niet. Als de auto van buiten vergrendeld is dan kun je eigenlijk niets bedienen. Alle schermen blijven zwart en geen van de knoppen op en aan het stuur doen het. Ik kan er in springen en alarm gaat niet af.
Is voor mij genoeg, word me nog steeds niet in dank afgenomen de eerste keer met mijn model S dat ik terug in huis liep omdat ik mijn telefoon was vergeten, ik kon muziek in huis horen en dacht nog wie heeft radio zo hard aan staan, kindertjes allemaal in paniek 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Lisa schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:05:

Dan ben ik benieuwd of er wel een sensor voor interieurdetectie aanwezig is, want dat heb je (o.a.) nodig voor (minstens) een klasse 2 alarm.
Pagina: 1 ... 10 ... 49 Laatste