Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 9 ... 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-03 15:51
Volgens RDW worden er ongeveer 2 a 3 G9's per dag op naam gezet. Er rijden er nu zo'n 20 stuks op Nederlands wegen.

Ja ... wachten duurt lang 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwzOSfvmWScEGtF_qTKkh0eQ2S0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fas1teom1NXGPoxIAtPXOo5P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crastenk
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-01-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven1900
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-11-2023
beste Xpeng G9 kopers, ik heb even een vraag, net zoals jullie heb ik in 2023, dit jaar een Xpeng G9 besteld (koop), deze word over 2 weken geleverd. Auto staat nu in Belgie in de haven.

Mijn vraag is: krijgen wij ook de compensatie?: Xpeng also gave compensations for new buyers who ordered any of the three models within a year before the price cuts, including to extend vehicle warranties to ten years or the warranty length to 200,000 kilometers, and to offer four-year basic maintenance service for free.

In mijn app staat nu 8 jaar en 160.000 km
groetjes

Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-06 11:56
@Sven1900 helaas niets over gehoord, de prijsverlaging is trouwens niet in europa doorgevoerd, alleen in China voor het iets gestripte 2024 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuidoSteen
  • Laatst online: 21-09-2024
ik heb de vraag per mail gesteld aan Xpeng Nederland:

Er is in China een nieuwe versie van de G9 uitgebracht. Deze is een stuk goedkoper dan de huidige versie. Ik vind dit een hele slechte ontwikkeling en ook misleidende vanui Xpeng. In feite heb ik nu een verouderde auto. Hoe gaan jullie hiermee om richting klanten?

Antwoord Xpeng NL:

Wij hebben geen gefacelifte auto in Europa. De Chinese versie is bijgewerkt en heeft een aantal opties verwijderd die in China niet populair waren, waaronder het Dynaudio-geluidssysteem. Het is geen facelift,
maar slechts een uitrustingsupdate. In een artikel staat dat we in oktober beginnen met levering in Europa, maar het is de huidige versie (ze zijn al lang geleden geproduceerd en verzonden. Er zijn voorlopig geen plannen voor updates van de auto op de Europese markt.

In mijn ogen een beetje een bullshit antwoord omdat dit niet aansluit met de berichtgeving van Xpeng China. In China zeggen ze dat het een hele nieuwe auto is met grote vooruitgang. In Nederland zeggen ze dat het uitrustingsupdate is..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Camelman1976
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-09-2024
Guido, misschien goed om even dit forum terug te lezen. Het is duidelijk dat de "update" in China niets anders is dan een downgrade in uitrustingsniveau. Enkel andere kleur inrichting, gekoelde telefoonlader zijn plus, de rest is allemaal minder.

Ik kan dus wel leven met het antwoord van Xpeng Nederland. Ik hoop zelfs dat wij gewoon de huidige versie houden. De mijne net besteld, en ik hoop dat alles waar ik voor gegaan ben er ook daadwerkelijk op komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-06 08:08
GuidoSteen schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:37:
ik heb de vraag per mail gesteld aan Xpeng Nederland:

Er is in China een nieuwe versie van de G9 uitgebracht. Deze is een stuk goedkoper dan de huidige versie. Ik vind dit een hele slechte ontwikkeling en ook misleidende vanui Xpeng. In feite heb ik nu een verouderde auto. Hoe gaan jullie hiermee om richting klanten?

Antwoord Xpeng NL:

Wij hebben geen gefacelifte auto in Europa. De Chinese versie is bijgewerkt en heeft een aantal opties verwijderd die in China niet populair waren, waaronder het Dynaudio-geluidssysteem. Het is geen facelift,
maar slechts een uitrustingsupdate. In een artikel staat dat we in oktober beginnen met levering in Europa, maar het is de huidige versie (ze zijn al lang geleden geproduceerd en verzonden. Er zijn voorlopig geen plannen voor updates van de auto op de Europese markt.

In mijn ogen een beetje een bullshit antwoord omdat dit niet aansluit met de berichtgeving van Xpeng China. In China zeggen ze dat het een hele nieuwe auto is met grote vooruitgang. In Nederland zeggen ze dat het uitrustingsupdate is..
Ik snap je bezorgdheid, maar in de meeste opzichten is het een downgrade om kosten laag te houden. Ook het "nieuwe platform" klinkt mooi, maar bespaart vooral productiekosten en reduceert bijv. officiële maximale laadsnelheid van 480kw in China naar 320kw. De enige echte upgrade is de draadloze telefoonlader. Die wil ik ook wel.

In NL is de G9 al simpelweg dé elektrische SUV met het meeste waar voor je geld vergeleken met de concurrentie. Weinig reden om de prijs te verlagen dus. Ook makkelijk om de productielijn met het oude platform aan de praat te houden voor onze versie. (en voor volkswagen, die hebben het recht gekocht om dit oude platform te gebruiken voor een eigen auto).

[ Voor 4% gewijzigd door Grotbewoner op 06-10-2023 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k.monsma
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19:05
Ik heb gelezen dat voor 480KW laden je sowieso een andere duurder 4C accu nodig hebt die enkele duizenden Euro's (10.000 Yuan) duurder zou zijn dan de 3C die nu standaard ingebouwd wordt bij de Long Range en performance modellen (ook in China).
Dus het "oude" platform kon het wel aan echter de accu die er standaard in zit niet.
Echter in de praktijk zul je geen verschil merken.

De witte bekleding is wel een optie die ik graag voor Nederland had willen zien.

De gekoeld QI-lader ook alleen moet je wel een vrij recente telefoon hebben die ultrafast draadloos kan opladen voordat deze in de huidige uitvoering ook echt warm wordt. Mijn IPhone 11 werd in elk geval niet te warm tijdens de testrit.

[ Voor 6% gewijzigd door k.monsma op 06-10-2023 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-06 21:15
Dat draadloos laden zou ik uitschakelen, mits hij echt leeg is.
Net als de accu van een auto, moet de accu van een telefoon tussen een bepaald level gehouden worden.
Doe je dat niet, dan zal de degradatie afnemen van de accu in je telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 15:13
limburg schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:40:

-van het systeem welke de alertheid van de chauffeur bewaakt wordt je gek. Even ogen knijpen tegen de zon en het systeem begint al te piepen, kijk je tijdens het rijden naar het middenscherm....piept het systeem. En er blijft erg lang (onnodig lang) een balkje in beeld met waarschuwings tekst.
Wat zou er gebeuren wanneer je de camera afdekt? Gaat het systeem dan zeuren? Anders 3d print ik er straks een kapje voor als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 01:01
foobalicious schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:18:
[...]

Wat zou er gebeuren wanneer je de camera afdekt? Gaat het systeem dan zeuren? Anders 3d print ik er straks een kapje voor als dat mogelijk is.
Mocht z'n 3d kapje werken, dan weet je dat we allemaal dat bij jou gaan bestellen he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
je kan hem uitzetten bij settings begreep ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:57
Lisa schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:09:
je kan hem uitzetten bij settings begreep ik
Maar dit moet telkens opnieuw als je de auto start volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvanh
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-09-2024
jesse! schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:17:
[...]

Maar dit moet telkens opnieuw als je de auto start volgens mij
Ik heb eerder gelezen dat afplakken / bedekken geen negatieve effecten heeft en dus gewoon mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Robvanh schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:25:
[...]

Ik heb eerder gelezen dat afplakken / bedekken geen negatieve effecten heeft en dus gewoon mogelijk is.
Ja klopt volgens mij ook, maar ik reageerde op het uitzetten via settings menu. Dat werkt ook, maar moet je dus elke rit doen : (
Maar dat komt door europese regelgeving, en is verplicht voor al dat soort opties.

Helaas is europa de auto industrie redelijk aan het verpesten met al die onzinnige regeltjes.
En tegelijkertijd zijn ze innovatie aan het tegenwerken / tegenhouden met betrekking tot volledig zelfrijdende voertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
foobalicious schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:18:
[...]

Je kan het gewoon uitzetten in de opties. Gaat het automatisch weer aan? Nog niet doorgehad. Maar ik hoor wel af en toe "let op de wegsituatie" nu ik er aan denk.

[ Voor 15% gewijzigd door Grotbewoner op 06-10-2023 17:36 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Grotbewoner
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsSroVOmvp1BrUgu4yMB5PwlZbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VsuD5fKoRblSOTQLZ72kCcsV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind het toch een mooie wagen; hier een foto van de onze.

[ Voor 3% gewijzigd door Grotbewoner op 06-10-2023 18:22 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-06 20:24
Bericht gehad dat die van mij er ook aan zit te komen. Verwachting is mogelijk zelfs deze maand nog rijden. Ik heb de Long Range met trekhaak en comfortpakket in graphite gray.

Kan niet wachten ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 15:55
Ze verwachten op 24 oktober weer een boot in België. En dan moeten de auto vanaf daar naar de verschillende plaatsen en dan nog op kenteken zetten en klaar gemaakt worden.

Die van mij komt ook de komende weken, maar er is kans dat deze nu al in Nederland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Heeft iemand al een V2L adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulusPC
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-12-2023
kosternet schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:30:
Heeft iemand al een V2L adapter?
Ik zie een aantal forumleden hier al een aantal keer om vragen... maar wat kun je hier eigenlijk mee? In welke situaties heeft zo'n adapter praktisch nut?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grotbewoner
PaulusPC schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:07:
[...]

Ik zie een aantal forumleden hier al een aantal keer om vragen... maar wat kun je hier eigenlijk mee? In welke situaties heeft zo'n adapter praktisch nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulusPC
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Dat dus haha :) Of andere situaties dat ik stroom nodig heb op een plek zonder vaste elektra. De G9 schijnt dat ook te ondersteunen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grotbewoner
Van de Xpeng Nederland Facebook:
Op dit moment is Xpeng NL aan het testen met 2 auto’s die zijn voorzien van de nieuwe software voor o.a de autopilot en de cruisecontrole. De uitkomsten zijn zeer positief te noemen. Minder heftige reacties en meer ingespeeld op het Nederlandse verkeersbeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JR195
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 27-12-2023
Grotbewoner schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:13:
[Afbeelding]

Ik kan niet wachten, ik heb dezelfde besteld en mag hem donderdag ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:09

mlo

Lisa schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:28:
[Afbeelding]

Oplaadstops:
Bij langere afstanden geeft de navigatie aan het niet te redden. Hij laat dan potentiele oplaadstops zien. Bij tikken op een stop krijg je te zien hoeveel laadpalen er bezet zijn en wat het vermogen van de laadpalen zijn. Je kan dan kiezen voor een supersnel lader of langzamere. Deze wordt dan als tussenstop in de route gezet.
Hoe zit het met de batterij voorverwarming? Wordt dit ook gedaan bij het selecteren van een oplaadstation?
En kan je de preheating ook zelf aanzetten?
Ik kan hier volgens mij in de handleiding niets van terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mariop
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-06 12:12
mlo schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:28:
[...]

Hoe zit het met de batterij voorverwarming? Wordt dit ook gedaan bij het selecteren van een oplaadstation?
En kan je de preheating ook zelf aanzetten?
Ik kan hier volgens mij in de handleiding niets van terugvinden.
Pagina 33 van de (engelse) handleiding.

"After this function is turned on, when the navigation destination is a fast charging station, the vehicle will control the temperature of the traction battery in the optimal charging range to shorten the charging time."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:09

mlo

ok niet goed gekeken, in de NL op pagina 32 inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Even een vraag aan iemand die de G9 Long Range al in bezit heeft; Ik wil voor onze hond mogelijk een aparte mat voor de kofferbak kopen. Zou iemand een foto van de kofferbak (vooral de vorm van de laadvloer) willen maken? Ik zie online een paar verschillende vormen en zou het liefste natuurlijk gelijk de juiste maat hebben.

Alvast dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surya
  • Laatst online: 11-09-2024
Kijk bij ali express, daar hebben ze veel accessoires. Zit ook te denken aan een sunroof sunshade voor de zomervakantie naar Spanje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
Surya schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:29:
Kijk bij ali express, daar hebben ze veel accessoires. Zit ook te denken aan een sunroof sunshade voor de zomervakantie naar Spanje.
Daar ben ik aan het kijken, maar daar zie ik paar verschillende vormen. Wil liefste één die precies past in het Europese type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
kosternet schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:46:
[...]

Daar ben ik aan het kijken, maar daar zie ik paar verschillende vormen. Wil liefste één die precies past in het Europese type.
De Europese G9 is volgens mij exact hetzelfde als de Chinese G9 qua vorm van achterbak. Dus deze zouden moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
foobalicious schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:46:
[...]

De Europese G9 is volgens mij exact hetzelfde als de Chinese G9 qua vorm van achterbak. Dus deze zouden moeten passen.
Die had ik gezien. Maar deze lijkt een net wat andere vorm voor de G9 te hebben:
https://www.aliexpress.us...sation.0.0.645d3e5fFFoVFb

:-) Ben dus vooral benieuwd hoe het na de wielkasten loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foobalicious
kosternet schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:02:
[...]

Die had ik gezien. Maar deze lijkt een net wat andere vorm voor de G9 te hebben:
https://www.aliexpress.us...sation.0.0.645d3e5fFFoVFb

:-) Ben dus vooral benieuwd hoe het na de wielkasten loopt.
Ah inderdaad. Goeie. Ik moet er ook een hebben zodra ik de auto heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotbewoner
Ik moet wel zeggen, wij hebben op de allerheetste dag van het jaar proefgereden en de verduistering van het glazen dak was zelfs toen supergoed. Absoluut niet te heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjanvries
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik heb ook interesse in de G9. Maar met het oog op de toekomst ben ik ook benieuwd of xpeng bidirectioneel kan laden. Dat zou echt een plus zijn. Ik verwacht dat tesla dat wel gaat brengen rond 2025.

Iemand info, ik kan iig niks vinden online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
De G9 kan wel V2L, maar niet V2G.
Denk ook niet dat dit iets is dat ze achteraf kunnen activeren.
Buiten het feit dat dit in Nederland officieel nog niet mag... Al draait er wel al een pilot project met de Hyundai Ioniq5's ergens in Nederland.

De vraag is ook of je dit wil. De accu wordt dan nog meer extra belast en heeft daardoor ook extra slijtage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parsec
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-05 22:49
Grotbewoner schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:34:
[...]

Je kan het gewoon uitzetten in de opties. Gaat het automatisch weer aan? Nog niet doorgehad. Maar ik hoor wel af en toe "let op de wegsituatie" nu ik er aan denk.
Ik heb de auto momenteel 2 dagen en heb de melding nog niet gehoord of gezien.

Ik vind de boombox optie bij muziek wel hilarisch 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:30
Grotbewoner schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:13:
[Afbeelding]

Ik kwam er gister middag een tegen in het centrum van Rotterdam. Viel (mij) erg op in het straatbeeld, positief! Wat een enorm dikke bak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik heb donderdag een proefrit, is dat een beetje kinderproef (jongens van 4, 6 & 6) of kan ik beter alleen gaan?

Wil eigenlijk even passen met de hele familie :-) of mag je even vrij rijden, dan kan ik namelijk gewoon ff langs huis rijden, woon in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
Auto uitzoeken is met kinderen meestal geen goed idee. Die van mij zijn heel makkelijk, maar toch is het niet even rustig kijken en overleggen. Vooral als ze even zelf op onderzoek willen gaan in de showroom...

De proefrit is altijd wel alleen rijden en als jouw thuis niet te ver weg is, dan zou ik dat doen en dan thuis passen.
Maar ga er ook vanuit dat het gezin goed past, de G9 is echt een grote auto met veel ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Mouse5312 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:52:
Auto uitzoeken is met kinderen meestal geen goed idee. Die van mij zijn heel makkelijk, maar toch is het niet even rustig kijken en overleggen. Vooral als ze even zelf op onderzoek willen gaan in de showroom...

De proefrit is altijd wel alleen rijden en als jouw thuis niet te ver weg is, dan zou ik dat doen en dan thuis passen.
Maar ga er ook vanuit dat het gezin goed past, de G9 is echt een grote auto met veel ruimte.
Ben benieuwd. Rij nu een 5008, en ben dus wel wat ruimte gewend :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
koentjuh schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:03:
Ik heb donderdag een proefrit, is dat een beetje kinderproef (jongens van 4, 6 & 6) of kan ik beter alleen gaan?

Wil eigenlijk even passen met de hele familie :-) of mag je even vrij rijden, dan kan ik namelijk gewoon ff langs huis rijden, woon in de buurt.
Je mag gewoon vrij rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
nbussel schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:30:
Heeft iemand ervaring met een coating (glass of ceramic) op de auto?
Wat is beter? Of beter van niet?
Als je het zelf doet zou ik het niet op je zijruiten doen, daar kan nog wel eens gepiep van komen, duurt enorm lang voordat er weer vanaf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

koentjuh schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:03:

Middagje naar Mall of the Netherlands gaan en daar met je kids naar de XPeng store bezoeken voor de pas- en meetsessie. Vervolgens naar de gamehal en de bioscoop met ze. Werkte hier goed 😉

[ Voor 6% gewijzigd door Bazzan op 08-10-2023 21:37 ]

Bazzan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jhakrie
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-12-2023
Gisteren de eerste G9 P in het wild gespot op de meubelboulevard in Utrecht. Kon m direct vergelijken met de Q8 etron die ernaast stond. Gelijkenissen vielen erg op. (Q8 was mijn 2e keus maar door prijs stiekem toch 3e) ik gaf de voorkeur aan de G, vriendin lief aan de Q. Ik kan in elk geval niet wachten tot begin 2024!

[ Voor 5% gewijzigd door jhakrie op 09-10-2023 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camelman1976
  • Laatst online: 20-09-2024
jhakrie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:50:
Gisteren de eerste G9 P in het wild gespot op de meubelboulevard in Utrecht. Kon m direct vergelijken met de Q8 etron die ernaast stond. Gelijkenissen vielen erg op. (Q8 was mijn 2e keus maar door prijs stiekem toch 3e) ik gaf de voorkeur aan de G, vriendin lief aan de Q. Ik kan in elk geval niet wachten tot begin 2024!
En je hebt niet even een fotootje gemaakt voor ons? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 10:09

reuzekind

Ik geloof in GoT

webgangster schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:49:
[...]

Als je het zelf doet zou ik het niet op je zijruiten doen, daar kan nog wel eens gepiep van komen, duurt enorm lang voordat er weer vanaf is.
Volgens mij werd een glas coating voor je lak bedoelt.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ben jij, of is iemand anders, daar al een rubber mattenset tegengekomen? Ik kon tot nu toe alleen maar kunststof exemplaren vinden, maar dat vind ik toch wat goedkoper aanvoelen persoonlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:15
Net een proefrit gemaakt. Fantastische auto. Kom uit een Ipace maar deze doet aan afwerking er niet voor onder. Het wordt dit of een model Y of een EV9… deze staat bovenaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surya
reuzekind schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:12:
[...]

Ben jij, of is iemand anders, daar al een rubber mattenset tegengekomen? Ik kon tot nu toe alleen maar kunststof exemplaren vinden, maar dat vind ik toch wat goedkoper aanvoelen persoonlijk.
https://nl.aliexpress.com/item/1005005950843038.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surya
Ik zag op een filmpje van xpeng dat ze ook een sunshade erbij leveren. Klopt dat?

Zie 31:58
YouTube: XPENG G9 LAUNCH EVENT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Helaas geen rubber maar TPE, thermoplastische elastomeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
Dat is alleen maar voor Chinese 1st time buyers volgens mij. We krijgen ook geen sleeping pack noch jaarlijks 1500kWh gratis laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKN_
  • Laatst online: 25-10-2024
n00bCoder schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:50:
Net een proefrit gemaakt. Fantastische auto. Kom uit een Ipace maar deze doet aan afwerking er niet voor onder. Het wordt dit of een model Y of een EV9… deze staat bovenaan.
Ik heb ook de Kia EV9 bekeken, echter voor mij afgevallen door vele harde plastic in dashboard onderaan. Vergeleken met Kia EV6 is de EV9 echt een stuk minder qua afwerking aan binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhakrie
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-12-2023
Camelman1976 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:41:
[...]

En je hebt niet even een fotootje gemaakt voor ons? :*)
Nee, helaas, zat er wel over na te denken maar vond het net een beetje te veel fanboy. Kon natuurlijk niet waar mijn meisje bij was 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:00
Is er al een echte laadcurve bekend van de Europese g9 ?

Just here for the fun

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DikkeGoudvis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldS73
  • Laatst online: 27-02-2024
kosternet schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:33:
Even een vraag aan iemand die de G9 Long Range al in bezit heeft; Ik wil voor onze hond mogelijk een aparte mat voor de kofferbak kopen. Zou iemand een foto van de kofferbak (vooral de vorm van de laadvloer) willen maken? Ik zie online een paar verschillende vormen en zou het liefste natuurlijk gelijk de juiste maat hebben.

Alvast dank :)
ik zou dan toch voor zoiets gaan, (de rubberen versie) deze heb ik ook in mijn tesla in de achterbak liggen als ik die eruit haal is ziet de kofferruimte er na 4.5 jaar als nieuw uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Ik kan niet anders zeggen dat dat ik onder de indruk ben.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
Brotuck schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:30:
[...]

Ik kan niet anders zeggen dat dat ik onder de indruk ben.
Ziet er goed uit. Ben wel benieuwd waar ze de data vandaan hebben. Van Xpeng zelf? Of zelf getest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
foobalicious schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:34:
[...]

Ziet er goed uit. Ben wel benieuwd waar ze de data vandaan hebben. Van Xpeng zelf? Of zelf getest?
Ik neem aan dat Fastned snel met een "echte" versie gaat komen. Maar tot boven de 90% laden met 100 kW ? wow

Okee het is tot 89%, maar toch

[ Voor 4% gewijzigd door Brotuck op 09-10-2023 21:38 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
RonaldS73 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:06:
[...]

ik zou dan toch voor zoiets gaan, (de rubberen versie) deze heb ik ook in mijn tesla in de achterbak liggen als ik die eruit haal is ziet de kofferruimte er na 4.5 jaar als nieuw uit.
Had dat model inderdaad gezien. Is zeker een kandidaat 🙂

Nog even zeker weten of de vorm klopt en dan mag die op een volgende boot 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:34
Zou je als belg gewoon eentje in NL kunnen kopen :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 17:30

S1W

blinded schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:17:
Zou je als belg gewoon eentje in NL kunnen kopen :p ?
Ja hoor, moet je alleen import kosten gaan betalen in België, wordt een dure grap denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:34
S1W schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:33:
[...]

Ja hoor, moet je alleen import kosten gaan betalen in België, wordt een dure grap denk ik ;)
vrij verkeer van goederen en diensten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
  • Laatst online: 05-01 19:58
Iemand al ervaring met de verzekering i.v.m. de alarm eisen betreffende de G9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Volgens mij Is Univé de beste waar geen extea alarm noodzakelijk is. All risk tot €85.000 nieuwwaarde. Je moet misschien wel even bellen.

@Pointwood

[ Voor 5% gewijzigd door Grotbewoner op 10-10-2023 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
  • Laatst online: 05-01 19:58
Bedankt, ga zeker contact opnemen met Univé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06 15:17
S1W schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:33:
[...]

Welke kosten? Import vanuit NL kost je enkel transport (in het ergste geval) en dedouanering van enkele eurocent... Belangrijkste is wel dat er reeds een typegoedkeuring is in BE van het model, anders zit je in een héél moeilijk traject. Liefst ook een CoC :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
Volgens mij Is Univé de beste waar geen extea alarm noodzakelijk is. All risk tot €85.000 nieuwwaarde. Je moet misschien wel even bellen.
Klopt, maar er is iets mis met hun computersysteem. Er komen onvolledige gegevens door, waardoor het merk G9 ipv Xpeng wordt geregistreerd. En dat geeft nog meer problemen. Ik zou mijn auto daar verzekerd hebben, maar tot op heden geen enkele info of schriftelijke bevestiging van hun ontvangen. Dus ik weet niet eens of mijn auto nu verzekerd is…

De Bovemij verzekering vereist een alarm systeem vanaf €70.000. Klasse III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
Liefst ook een CoC
@Stancke Die krijg je er netjes bij van Xpeng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Lisa schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:58:
[...]

Dus ik weet niet eens of mijn auto nu verzekerd is…
ben je WAM verzekerd, onder status voertuig, volgens (ovi.)RDW(.nl)?

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
ben je WAM verzekerd, onder status voertuig, volgens (ovi.)RDW(.nl)?
volgens de RDW niet, volgens Unive is probleem nog niet opgelost met naamgeving, maar ben ik wel nog een paar weken voorlopig gedekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JR195
Lisa schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:58:
[...]

Klopt, maar er is iets mis met hun computersysteem. Er komen onvolledige gegevens door, waardoor het merk G9 ipv Xpeng wordt geregistreerd. En dat geeft nog meer problemen. Ik zou mijn auto daar verzekerd hebben, maar tot op heden geen enkele info of schriftelijke bevestiging van hun ontvangen. Dus ik weet niet eens of mijn auto nu verzekerd is…

De Bovemij verzekering vereist een alarm systeem vanaf €70.000. Klasse III
Ik heb vanmiddag nog met Unive gebeld en zij vertellen dat er meerdere aanvragen voor een Xpeng zijn die ze binnen twee weken verwachten te verwerken, omdat het een nieuw merk (in NL) is duurt het wat langer. Ik heb een voorlopige dekking gekregen en verwacht dat het de komende weken gewoon goed komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesse!
Wat betalen jullie voor all risk bij Univé dan als ik vragen mag?
@JR195 @Lisa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkeGoudvis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Ik zit met een aantal verzekeringen bij Promovendum. Dacht daar te zien dat je de gewone en Long Range wel kunt verzekeren maar de performance niet omdat die te veel vermogen zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR195
jesse! schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:55:
Wat betalen jullie voor all risk bij Univé dan als ik vragen mag?
@JR195 @Lisa
Ik geloof rond de 210EUR, AllRisk, 4 jaar schade vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
JR195 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:18:
[...]

Dankjewel!
Voor de Performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR195
jesse! schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:21:
[...]

Dankjewel!
Voor de Performance?
Ja dat is voor een Performance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelmanJ
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-06 13:41
Mooie recensie:

https://www.reddit.com/r/..._our_new_xpeng_g9_in_the/

Kan nu helemaal niet meer wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulusPC
Toch bijzonder dat op zo'n rijk uitgeruste auto geen alarm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
PaulusPC schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:09:
Toch bijzonder dat op zo'n rijk uitgeruste auto geen alarm zit.
Volgens de verkoper zit er wel een alarm op, maar is deze niet SCM gecertificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
jesse! schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:10:
[...]

Volgens de verkoper zit er wel een alarm op, maar is deze niet SCM gecertificeerd.
Dat "probleem" heeft de Mach-e ook, ik begrijp dat dit komt puur vanwege de certificeringskosten.
Je kan het auto(alarm) wel laten keuren , maar dan draag je die kosten zelf.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulusPC
jesse! schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:10:
[...]

Ik denk niet dat er een alarm op zit hoor. Kan daar tenminste nergens iets over terug vinden. Niet in de handleiding, niet in de specs. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
PaulusPC schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:16:
[...]

Ik denk niet dat er een alarm op zit hoor. Kan daar tenminste nergens iets over terug vinden. Niet in de handleiding, niet in de specs. :(
Volgens mij ook niet. Wel een tracker via de app, dat is bij sommige verzekeraars ook genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mariop
Grotbewoner schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:23:
[...]

Volgens mij ook niet. Wel een tracker via de app, dat is bij sommige verzekeraars ook genoeg.
Wie is de eerste die em op slot doet en flink gaat duwen tegen de voorkant om te kijken of ie gaat blerren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
Er zit een alarm op. Hij herkende mijn bluetoothsleutel niet toen er alleen iemand op de bijrijders stoel zat. Toen ging het autoalarm af. Toeteren en knipperen van de lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
@jesse! ik denk zo ongeveer €180/maand 18 jaar schade vrij performance en full options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
JR195 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:18:
[...]

Hoop geld zeg, ik had lager verwacht. Als ik via Independer wat gevonden kentekens invoer kom ik met 4 schadevrije jaren niet boven de 150 uit.. Speelt leeftijd misschien nog een rol of woonplaats?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Lisa schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:11:
[...]

Er zit een alarm op. Hij herkende mijn bluetoothsleutel niet toen er alleen iemand op de bijrijders stoel zat. Toen ging het autoalarm af. Toeteren en knipperen van de lichten.
Fijn om te weten. Wel heel raar dat het niet in de handleiding staat. Hoe moet ik nu weten dat mijn alarm afgaat zonder een forum af te struinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J. Goedhart
  • Laatst online: 28-04-2024
webgangster schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:31:
[...]

Hoop geld zeg, ik had lager verwacht. Als ik via Independer wat gevonden kentekens invoer kom ik met 4 schadevrije jaren niet boven de 150 uit.. Speelt leeftijd misschien nog een rol of woonplaats?
Ik schrok ook van de premie. Heb net ook even Independer bekeken en kom dan veelal onder 100 euro. Ook bij Unive. 20 schadevrije jaren tellen wellicht hard mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!LL!E
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
Het lijkt erop dat de XPeng geen geluid maakt het bij het achteruit rijden en/of langzaam rijden. Klopt dat? Of hoor je dat gewoon niet op deze video? Ik dacht dat dat verplicht was in de EU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
Ik vind de premie ook erg hoog, met een klasse III alarm systeem is het wel goedkoper, maakt misschien ook uit of je de auto zakelijk rijdt.

@H!LL!E ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet opgelet heb, ik dacht dat als ik zelf rijd hij wel geluid maakt bij lage snelheden. Maar de auto is zo stil dat me dat niet echt opvalt, ik zal een keer het raampje open doen bij het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
Brotuck schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:13:
[...]

Dat "probleem" heeft de Mach-e ook, ik begrijp dat dit komt puur vanwege de certificeringskosten.
Je kan het auto(alarm) wel laten keuren , maar dan draag je die kosten zelf.
Als ik de volgende website mag geloven kost dat certificeren maar €329,-:
https://www.klassealarm.n...systeem.html?id=234465417

Als dat een paar euro per maand scheelt bij de verzekering, dan is dit te overwegen...
Ik weet alleen niet precies hoe het zit met het keyless entry systeem bij deze certificering.

[ Voor 11% gewijzigd door Mouse5312 op 11-10-2023 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariop
Mouse5312 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

Als ik de volgende website mag geloven kost dat certificeren maar €329,-:
https://www.klassealarm.n...systeem.html?id=234465417

Als dat een paar euro per maand scheelt bij de verzekering, dan is dit te overwegen...
Ik weet alleen niet precies hoe het zit met het keyless entry systeem bij deze certificering.
Ik had hier ook in eerste instantie mee te maken voor mijn Polestar 2, je moet voor Keyless Entry een KE01 laten plaatsen in je sleutel(s). Dan wordt er een klein dun PCBtje tussen de batterij en de eigenlijk PCB van de sleutel geplaatst en wanneer er geen beweging is voor Nn minuten gaat de sleutel uit omdat de batterij wordt losgekoppeld door de KE01. Bij de Polestar 2 was het uiteindelijk niet nodig voor Univé om die verzekerd te krijgen, dus heb ik de afspraak afgezegd.

Nadeel is wel van veel van de SCM keuringen is dat ze niet eenmalig zijn maar dat ze na de eerste 3 jaar (als ik me goed kan herinneren) jaarlijks moet laten herkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
mariop schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:51:
[...]

Ik had hier ook in eerste instantie mee te maken voor mijn Polestar 2, je moet voor Keyless Entry een KE01 laten plaatsen in je sleutel(s). Dan wordt er een klein dun PCBtje tussen de batterij en de eigenlijk PCB van de sleutel geplaatst en wanneer er geen beweging is voor Nn minuten gaat de sleutel uit omdat de batterij wordt losgekoppeld door de KE01. Bij de Polestar 2 was het uiteindelijk niet nodig voor Univé om die verzekerd te krijgen, dus heb ik de afspraak afgezegd.

Nadeel is wel van veel van de SCM keuringen is dat ze niet eenmalig zijn maar dat ze na de eerste 3 jaar (als ik me goed kan herinneren) jaarlijks moet laten herkeuren.
Ik moet de mijne ieder jaar laten keuren (BMW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
Bedankt voor de informatie hierover!
Ik heb er tot nu toe nog geen last van gehad, maar goed om te weten dat er nog een hoop extra bij komt kijken.
Pagina: 1 ... 9 ... 49 Laatste