Mijn vraag is: krijgen wij ook de compensatie?: Xpeng also gave compensations for new buyers who ordered any of the three models within a year before the price cuts, including to extend vehicle warranties to ten years or the warranty length to 200,000 kilometers, and to offer four-year basic maintenance service for free.
In mijn app staat nu 8 jaar en 160.000 km
groetjes
Sven
Er is in China een nieuwe versie van de G9 uitgebracht. Deze is een stuk goedkoper dan de huidige versie. Ik vind dit een hele slechte ontwikkeling en ook misleidende vanui Xpeng. In feite heb ik nu een verouderde auto. Hoe gaan jullie hiermee om richting klanten?
Antwoord Xpeng NL:
Wij hebben geen gefacelifte auto in Europa. De Chinese versie is bijgewerkt en heeft een aantal opties verwijderd die in China niet populair waren, waaronder het Dynaudio-geluidssysteem. Het is geen facelift,
maar slechts een uitrustingsupdate. In een artikel staat dat we in oktober beginnen met levering in Europa, maar het is de huidige versie (ze zijn al lang geleden geproduceerd en verzonden. Er zijn voorlopig geen plannen voor updates van de auto op de Europese markt.
In mijn ogen een beetje een bullshit antwoord omdat dit niet aansluit met de berichtgeving van Xpeng China. In China zeggen ze dat het een hele nieuwe auto is met grote vooruitgang. In Nederland zeggen ze dat het uitrustingsupdate is..
Ik kan dus wel leven met het antwoord van Xpeng Nederland. Ik hoop zelfs dat wij gewoon de huidige versie houden. De mijne net besteld, en ik hoop dat alles waar ik voor gegaan ben er ook daadwerkelijk op komt.
Ik snap je bezorgdheid, maar in de meeste opzichten is het een downgrade om kosten laag te houden. Ook het "nieuwe platform" klinkt mooi, maar bespaart vooral productiekosten en reduceert bijv. officiële maximale laadsnelheid van 480kw in China naar 320kw. De enige echte upgrade is de draadloze telefoonlader. Die wil ik ook wel.GuidoSteen schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:37:
ik heb de vraag per mail gesteld aan Xpeng Nederland:
Er is in China een nieuwe versie van de G9 uitgebracht. Deze is een stuk goedkoper dan de huidige versie. Ik vind dit een hele slechte ontwikkeling en ook misleidende vanui Xpeng. In feite heb ik nu een verouderde auto. Hoe gaan jullie hiermee om richting klanten?
Antwoord Xpeng NL:
Wij hebben geen gefacelifte auto in Europa. De Chinese versie is bijgewerkt en heeft een aantal opties verwijderd die in China niet populair waren, waaronder het Dynaudio-geluidssysteem. Het is geen facelift,
maar slechts een uitrustingsupdate. In een artikel staat dat we in oktober beginnen met levering in Europa, maar het is de huidige versie (ze zijn al lang geleden geproduceerd en verzonden. Er zijn voorlopig geen plannen voor updates van de auto op de Europese markt.
In mijn ogen een beetje een bullshit antwoord omdat dit niet aansluit met de berichtgeving van Xpeng China. In China zeggen ze dat het een hele nieuwe auto is met grote vooruitgang. In Nederland zeggen ze dat het uitrustingsupdate is..
In NL is de G9 al simpelweg dé elektrische SUV met het meeste waar voor je geld vergeleken met de concurrentie. Weinig reden om de prijs te verlagen dus. Ook makkelijk om de productielijn met het oude platform aan de praat te houden voor onze versie. (en voor volkswagen, die hebben het recht gekocht om dit oude platform te gebruiken voor een eigen auto).
[ Voor 4% gewijzigd door Grotbewoner op 06-10-2023 11:16 ]
Dus het "oude" platform kon het wel aan echter de accu die er standaard in zit niet.
Echter in de praktijk zul je geen verschil merken.
De witte bekleding is wel een optie die ik graag voor Nederland had willen zien.
De gekoeld QI-lader ook alleen moet je wel een vrij recente telefoon hebben die ultrafast draadloos kan opladen voordat deze in de huidige uitvoering ook echt warm wordt. Mijn IPhone 11 werd in elk geval niet te warm tijdens de testrit.
[ Voor 6% gewijzigd door k.monsma op 06-10-2023 12:46 ]
Net als de accu van een auto, moet de accu van een telefoon tussen een bepaald level gehouden worden.
Doe je dat niet, dan zal de degradatie afnemen van de accu in je telefoon.
Wat zou er gebeuren wanneer je de camera afdekt? Gaat het systeem dan zeuren? Anders 3d print ik er straks een kapje voor als dat mogelijk is.limburg schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:40:
-van het systeem welke de alertheid van de chauffeur bewaakt wordt je gek. Even ogen knijpen tegen de zon en het systeem begint al te piepen, kijk je tijdens het rijden naar het middenscherm....piept het systeem. En er blijft erg lang (onnodig lang) een balkje in beeld met waarschuwings tekst.
Mocht z'n 3d kapje werken, dan weet je dat we allemaal dat bij jou gaan bestellen he?foobalicious schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:18:
[...]
Wat zou er gebeuren wanneer je de camera afdekt? Gaat het systeem dan zeuren? Anders 3d print ik er straks een kapje voor als dat mogelijk is.
Maar dit moet telkens opnieuw als je de auto start volgens mijLisa schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:09:
je kan hem uitzetten bij settings begreep ik
Ik heb eerder gelezen dat afplakken / bedekken geen negatieve effecten heeft en dus gewoon mogelijk is.jesse! schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:17:
[...]
Maar dit moet telkens opnieuw als je de auto start volgens mij
Ja klopt volgens mij ook, maar ik reageerde op het uitzetten via settings menu. Dat werkt ook, maar moet je dus elke rit doen : (Robvanh schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:25:
[...]
Ik heb eerder gelezen dat afplakken / bedekken geen negatieve effecten heeft en dus gewoon mogelijk is.
Maar dat komt door europese regelgeving, en is verplicht voor al dat soort opties.
Helaas is europa de auto industrie redelijk aan het verpesten met al die onzinnige regeltjes.
En tegelijkertijd zijn ze innovatie aan het tegenwerken / tegenhouden met betrekking tot volledig zelfrijdende voertuigen.
Je kan het gewoon uitzetten in de opties. Gaat het automatisch weer aan? Nog niet doorgehad. Maar ik hoor wel af en toe "let op de wegsituatie" nu ik er aan denk.foobalicious schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:18:
[...]
Wat zou er gebeuren wanneer je de camera afdekt? Gaat het systeem dan zeuren? Anders 3d print ik er straks een kapje voor als dat mogelijk is.
[ Voor 15% gewijzigd door Grotbewoner op 06-10-2023 17:36 ]
:strip_exif()/f/image/VsuD5fKoRblSOTQLZ72kCcsV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind het toch een mooie wagen; hier een foto van de onze.
[ Voor 3% gewijzigd door Grotbewoner op 06-10-2023 18:22 ]
Kan niet wachten ;-)
Die van mij komt ook de komende weken, maar er is kans dat deze nu al in Nederland is.
Ik zie een aantal forumleden hier al een aantal keer om vragen... maar wat kun je hier eigenlijk mee? In welke situaties heeft zo'n adapter praktisch nut?kosternet schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:30:
Heeft iemand al een V2L adapter?
PaulusPC schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:07:
[...]
Ik zie een aantal forumleden hier al een aantal keer om vragen... maar wat kun je hier eigenlijk mee? In welke situaties heeft zo'n adapter praktisch nut?
Dat dus haha
Op dit moment is Xpeng NL aan het testen met 2 auto’s die zijn voorzien van de nieuwe software voor o.a de autopilot en de cruisecontrole. De uitkomsten zijn zeer positief te noemen. Minder heftige reacties en meer ingespeeld op het Nederlandse verkeersbeeld.
Ik kan niet wachten, ik heb dezelfde besteld en mag hem donderdag ophalenGrotbewoner schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:13:
[Afbeelding]
Hoe zit het met de batterij voorverwarming? Wordt dit ook gedaan bij het selecteren van een oplaadstation?Lisa schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:28:
[Afbeelding]
Oplaadstops:
Bij langere afstanden geeft de navigatie aan het niet te redden. Hij laat dan potentiele oplaadstops zien. Bij tikken op een stop krijg je te zien hoeveel laadpalen er bezet zijn en wat het vermogen van de laadpalen zijn. Je kan dan kiezen voor een supersnel lader of langzamere. Deze wordt dan als tussenstop in de route gezet.
En kan je de preheating ook zelf aanzetten?
Ik kan hier volgens mij in de handleiding niets van terugvinden.
Pagina 33 van de (engelse) handleiding.mlo schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:28:
[...]
Hoe zit het met de batterij voorverwarming? Wordt dit ook gedaan bij het selecteren van een oplaadstation?
En kan je de preheating ook zelf aanzetten?
Ik kan hier volgens mij in de handleiding niets van terugvinden.
"After this function is turned on, when the navigation destination is a fast charging station, the vehicle will control the temperature of the traction battery in the optimal charging range to shorten the charging time."
Alvast dank
Daar ben ik aan het kijken, maar daar zie ik paar verschillende vormen. Wil liefste één die precies past in het Europese type.Surya schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:29:
Kijk bij ali express, daar hebben ze veel accessoires. Zit ook te denken aan een sunroof sunshade voor de zomervakantie naar Spanje.
De Europese G9 is volgens mij exact hetzelfde als de Chinese G9 qua vorm van achterbak. Dus deze zouden moeten passen.kosternet schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:46:
[...]
Daar ben ik aan het kijken, maar daar zie ik paar verschillende vormen. Wil liefste één die precies past in het Europese type.
Die had ik gezien. Maar deze lijkt een net wat andere vorm voor de G9 te hebben:foobalicious schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:46:
[...]
De Europese G9 is volgens mij exact hetzelfde als de Chinese G9 qua vorm van achterbak. Dus deze zouden moeten passen.
https://www.aliexpress.us...sation.0.0.645d3e5fFFoVFb
:-) Ben dus vooral benieuwd hoe het na de wielkasten loopt.
Ah inderdaad. Goeie. Ik moet er ook een hebben zodra ik de auto heb.kosternet schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:02:
[...]
Die had ik gezien. Maar deze lijkt een net wat andere vorm voor de G9 te hebben:
https://www.aliexpress.us...sation.0.0.645d3e5fFFoVFb
:-) Ben dus vooral benieuwd hoe het na de wielkasten loopt.
Ik moet wel zeggen, wij hebben op de allerheetste dag van het jaar proefgereden en de verduistering van het glazen dak was zelfs toen supergoed. Absoluut niet te heet.Surya schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:29:
Kijk bij ali express, daar hebben ze veel accessoires. Zit ook te denken aan een sunroof sunshade voor de zomervakantie naar Spanje.
Iemand info, ik kan iig niks vinden online
Denk ook niet dat dit iets is dat ze achteraf kunnen activeren.
Buiten het feit dat dit in Nederland officieel nog niet mag... Al draait er wel al een pilot project met de Hyundai Ioniq5's ergens in Nederland.
De vraag is ook of je dit wil. De accu wordt dan nog meer extra belast en heeft daardoor ook extra slijtage.
Ik heb de auto momenteel 2 dagen en heb de melding nog niet gehoord of gezien.Grotbewoner schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:34:
[...]
Je kan het gewoon uitzetten in de opties. Gaat het automatisch weer aan? Nog niet doorgehad. Maar ik hoor wel af en toe "let op de wegsituatie" nu ik er aan denk.
Ik vind de boombox optie bij muziek wel hilarisch 🤣
Ik kwam er gister middag een tegen in het centrum van Rotterdam. Viel (mij) erg op in het straatbeeld, positief! Wat een enorm dikke bak!Grotbewoner schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:13:
[Afbeelding]
Wil eigenlijk even passen met de hele familie :-) of mag je even vrij rijden, dan kan ik namelijk gewoon ff langs huis rijden, woon in de buurt.
De proefrit is altijd wel alleen rijden en als jouw thuis niet te ver weg is, dan zou ik dat doen en dan thuis passen.
Maar ga er ook vanuit dat het gezin goed past, de G9 is echt een grote auto met veel ruimte.
Ben benieuwd. Rij nu een 5008, en ben dus wel wat ruimte gewend :-)Mouse5312 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:52:
Auto uitzoeken is met kinderen meestal geen goed idee. Die van mij zijn heel makkelijk, maar toch is het niet even rustig kijken en overleggen. Vooral als ze even zelf op onderzoek willen gaan in de showroom...
De proefrit is altijd wel alleen rijden en als jouw thuis niet te ver weg is, dan zou ik dat doen en dan thuis passen.
Maar ga er ook vanuit dat het gezin goed past, de G9 is echt een grote auto met veel ruimte.
Je mag gewoon vrij rijdenkoentjuh schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:03:
Ik heb donderdag een proefrit, is dat een beetje kinderproef (jongens van 4, 6 & 6) of kan ik beter alleen gaan?
Wil eigenlijk even passen met de hele familie :-) of mag je even vrij rijden, dan kan ik namelijk gewoon ff langs huis rijden, woon in de buurt.
Als je het zelf doet zou ik het niet op je zijruiten doen, daar kan nog wel eens gepiep van komen, duurt enorm lang voordat er weer vanaf is.nbussel schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:30:
Heeft iemand ervaring met een coating (glass of ceramic) op de auto?
Wat is beter? Of beter van niet?
Middagje naar Mall of the Netherlands gaan en daar met je kids naar de XPeng store bezoeken voor de pas- en meetsessie. Vervolgens naar de gamehal en de bioscoop met ze. Werkte hier goed 😉koentjuh schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:03:
Ik heb donderdag een proefrit, is dat een beetje kinderproef (jongens van 4, 6 & 6) of kan ik beter alleen gaan?
[ Voor 6% gewijzigd door Bazzan op 08-10-2023 21:37 ]
Bazzan
[ Voor 5% gewijzigd door jhakrie op 09-10-2023 08:52 ]
En je hebt niet even een fotootje gemaakt voor ons?jhakrie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:50:
Gisteren de eerste G9 P in het wild gespot op de meubelboulevard in Utrecht. Kon m direct vergelijken met de Q8 etron die ernaast stond. Gelijkenissen vielen erg op. (Q8 was mijn 2e keus maar door prijs stiekem toch 3e) ik gaf de voorkeur aan de G, vriendin lief aan de Q. Ik kan in elk geval niet wachten tot begin 2024!
Volgens mij werd een glas coating voor je lak bedoelt.webgangster schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 15:49:
[...]
Als je het zelf doet zou ik het niet op je zijruiten doen, daar kan nog wel eens gepiep van komen, duurt enorm lang voordat er weer vanaf is.
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Ben jij, of is iemand anders, daar al een rubber mattenset tegengekomen? Ik kon tot nu toe alleen maar kunststof exemplaren vinden, maar dat vind ik toch wat goedkoper aanvoelen persoonlijk.Surya schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:29:
https://nl.aliexpress.com/item/1005005950843038.htmlreuzekind schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:12:
[...]
Ben jij, of is iemand anders, daar al een rubber mattenset tegengekomen? Ik kon tot nu toe alleen maar kunststof exemplaren vinden, maar dat vind ik toch wat goedkoper aanvoelen persoonlijk.
Zie 31:58
YouTube: XPENG G9 LAUNCH EVENT
Helaas geen rubber maar TPE, thermoplastische elastomeer.
Dat is alleen maar voor Chinese 1st time buyers volgens mij. We krijgen ook geen sleeping pack noch jaarlijks 1500kWh gratis laden.
Ik heb ook de Kia EV9 bekeken, echter voor mij afgevallen door vele harde plastic in dashboard onderaan. Vergeleken met Kia EV6 is de EV9 echt een stuk minder qua afwerking aan binnenkant.n00bCoder schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:50:
Net een proefrit gemaakt. Fantastische auto. Kom uit een Ipace maar deze doet aan afwerking er niet voor onder. Het wordt dit of een model Y of een EV9… deze staat bovenaan.
Nee, helaas, zat er wel over na te denken maar vond het net een beetje te veel fanboy. Kon natuurlijk niet waar mijn meisje bij was 😅Camelman1976 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:41:
[...]
En je hebt niet even een fotootje gemaakt voor ons?
ik zou dan toch voor zoiets gaan, (de rubberen versie) deze heb ik ook in mijn tesla in de achterbak liggen als ik die eruit haal is ziet de kofferruimte er na 4.5 jaar als nieuw uit.kosternet schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:33:
Even een vraag aan iemand die de G9 Long Range al in bezit heeft; Ik wil voor onze hond mogelijk een aparte mat voor de kofferbak kopen. Zou iemand een foto van de kofferbak (vooral de vorm van de laadvloer) willen maken? Ik zie online een paar verschillende vormen en zou het liefste natuurlijk gelijk de juiste maat hebben.
Alvast dank
Ziet er goed uit. Ben wel benieuwd waar ze de data vandaan hebben. Van Xpeng zelf? Of zelf getest?Brotuck schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:30:
[...]
Ik kan niet anders zeggen dat dat ik onder de indruk ben.
Ik neem aan dat Fastned snel met een "echte" versie gaat komen. Maar tot boven de 90% laden met 100 kW ? wowfoobalicious schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:34:
[...]
Ziet er goed uit. Ben wel benieuwd waar ze de data vandaan hebben. Van Xpeng zelf? Of zelf getest?
Okee het is tot 89%, maar toch
[ Voor 4% gewijzigd door Brotuck op 09-10-2023 21:38 ]
Just here for the fun
Had dat model inderdaad gezien. Is zeker een kandidaat 🙂RonaldS73 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:06:
[...]
ik zou dan toch voor zoiets gaan, (de rubberen versie) deze heb ik ook in mijn tesla in de achterbak liggen als ik die eruit haal is ziet de kofferruimte er na 4.5 jaar als nieuw uit.
Nog even zeker weten of de vorm klopt en dan mag die op een volgende boot 😜
Ja hoor, moet je alleen import kosten gaan betalen in België, wordt een dure grap denk ikblinded schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:17:
Zou je als belg gewoon eentje in NL kunnen kopen?
vrij verkeer van goederen en diensten?S1W schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:33:
[...]
Ja hoor, moet je alleen import kosten gaan betalen in België, wordt een dure grap denk ik
@Pointwood
[ Voor 5% gewijzigd door Grotbewoner op 10-10-2023 10:30 ]
Welke kosten? Import vanuit NL kost je enkel transport (in het ergste geval) en dedouanering van enkele eurocent... Belangrijkste is wel dat er reeds een typegoedkeuring is in BE van het model, anders zit je in een héél moeilijk traject. Liefst ook een CoCS1W schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:33:
[...]
Ja hoor, moet je alleen import kosten gaan betalen in België, wordt een dure grap denk ik
Klopt, maar er is iets mis met hun computersysteem. Er komen onvolledige gegevens door, waardoor het merk G9 ipv Xpeng wordt geregistreerd. En dat geeft nog meer problemen. Ik zou mijn auto daar verzekerd hebben, maar tot op heden geen enkele info of schriftelijke bevestiging van hun ontvangen. Dus ik weet niet eens of mijn auto nu verzekerd is…Volgens mij Is Univé de beste waar geen extea alarm noodzakelijk is. All risk tot €85.000 nieuwwaarde. Je moet misschien wel even bellen.
De Bovemij verzekering vereist een alarm systeem vanaf €70.000. Klasse III
@Stancke Die krijg je er netjes bij van Xpeng.Liefst ook een CoC
ben je WAM verzekerd, onder status voertuig, volgens (ovi.)RDW(.nl)?Lisa schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:58:
[...]
Dus ik weet niet eens of mijn auto nu verzekerd is…
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
volgens de RDW niet, volgens Unive is probleem nog niet opgelost met naamgeving, maar ben ik wel nog een paar weken voorlopig gedekt.ben je WAM verzekerd, onder status voertuig, volgens (ovi.)RDW(.nl)?
Ik heb vanmiddag nog met Unive gebeld en zij vertellen dat er meerdere aanvragen voor een Xpeng zijn die ze binnen twee weken verwachten te verwerken, omdat het een nieuw merk (in NL) is duurt het wat langer. Ik heb een voorlopige dekking gekregen en verwacht dat het de komende weken gewoon goed komt.Lisa schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:58:
[...]
Klopt, maar er is iets mis met hun computersysteem. Er komen onvolledige gegevens door, waardoor het merk G9 ipv Xpeng wordt geregistreerd. En dat geeft nog meer problemen. Ik zou mijn auto daar verzekerd hebben, maar tot op heden geen enkele info of schriftelijke bevestiging van hun ontvangen. Dus ik weet niet eens of mijn auto nu verzekerd is…
De Bovemij verzekering vereist een alarm systeem vanaf €70.000. Klasse III
Ik geloof rond de 210EUR, AllRisk, 4 jaar schade vrij.jesse! schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:55:
Wat betalen jullie voor all risk bij Univé dan als ik vragen mag?
@JR195 @Lisa
Dankjewel!JR195 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:18:
[...]
Ik geloof rond de 210EUR, AllRisk, 4 jaar schade vrij.
Voor de Performance?
https://www.reddit.com/r/..._our_new_xpeng_g9_in_the/
Kan nu helemaal niet meer wachten...
Volgens de verkoper zit er wel een alarm op, maar is deze niet SCM gecertificeerd.PaulusPC schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:09:
Toch bijzonder dat op zo'n rijk uitgeruste auto geen alarm zit.
Dat "probleem" heeft de Mach-e ook, ik begrijp dat dit komt puur vanwege de certificeringskosten.jesse! schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:10:
[...]
Volgens de verkoper zit er wel een alarm op, maar is deze niet SCM gecertificeerd.
Je kan het auto(alarm) wel laten keuren , maar dan draag je die kosten zelf.
Just here for the fun
Ik denk niet dat er een alarm op zit hoor. Kan daar tenminste nergens iets over terug vinden. Niet in de handleiding, niet in de specs.jesse! schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:10:
[...]
Volgens de verkoper zit er wel een alarm op, maar is deze niet SCM gecertificeerd.
Volgens mij ook niet. Wel een tracker via de app, dat is bij sommige verzekeraars ook genoeg.PaulusPC schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:16:
[...]
Ik denk niet dat er een alarm op zit hoor. Kan daar tenminste nergens iets over terug vinden. Niet in de handleiding, niet in de specs.
Wie is de eerste die em op slot doet en flink gaat duwen tegen de voorkant om te kijken of ie gaat blerren?Grotbewoner schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:23:
[...]
Volgens mij ook niet. Wel een tracker via de app, dat is bij sommige verzekeraars ook genoeg.
Er zit een alarm op. Hij herkende mijn bluetoothsleutel niet toen er alleen iemand op de bijrijders stoel zat. Toen ging het autoalarm af. Toeteren en knipperen van de lichten.Ik denk niet dat er een alarm op zit hoor. Kan daar tenminste nergens iets over terug vinden. Niet in de handleiding, niet in de specs.
Hoop geld zeg, ik had lager verwacht. Als ik via Independer wat gevonden kentekens invoer kom ik met 4 schadevrije jaren niet boven de 150 uit.. Speelt leeftijd misschien nog een rol of woonplaats?JR195 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:18:
[...]
Ik geloof rond de 210EUR, AllRisk, 4 jaar schade vrij.
Fijn om te weten. Wel heel raar dat het niet in de handleiding staat. Hoe moet ik nu weten dat mijn alarm afgaat zonder een forum af te struinen?Lisa schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:11:
[...]
Er zit een alarm op. Hij herkende mijn bluetoothsleutel niet toen er alleen iemand op de bijrijders stoel zat. Toen ging het autoalarm af. Toeteren en knipperen van de lichten.
Ik schrok ook van de premie. Heb net ook even Independer bekeken en kom dan veelal onder 100 euro. Ook bij Unive. 20 schadevrije jaren tellen wellicht hard mee...webgangster schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:31:
[...]
Hoop geld zeg, ik had lager verwacht. Als ik via Independer wat gevonden kentekens invoer kom ik met 4 schadevrije jaren niet boven de 150 uit.. Speelt leeftijd misschien nog een rol of woonplaats?
Het lijkt erop dat de XPeng geen geluid maakt het bij het achteruit rijden en/of langzaam rijden. Klopt dat? Of hoor je dat gewoon niet op deze video? Ik dacht dat dat verplicht was in de EU.Lisa schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:33:
[YouTube: Xpeng G9 autopark]
Zo maar op youtube gezet,
@H!LL!E ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet opgelet heb, ik dacht dat als ik zelf rijd hij wel geluid maakt bij lage snelheden. Maar de auto is zo stil dat me dat niet echt opvalt, ik zal een keer het raampje open doen bij het rijden.
Als ik de volgende website mag geloven kost dat certificeren maar €329,-:Brotuck schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:13:
[...]
Dat "probleem" heeft de Mach-e ook, ik begrijp dat dit komt puur vanwege de certificeringskosten.
Je kan het auto(alarm) wel laten keuren , maar dan draag je die kosten zelf.
https://www.klassealarm.n...systeem.html?id=234465417
Als dat een paar euro per maand scheelt bij de verzekering, dan is dit te overwegen...
Ik weet alleen niet precies hoe het zit met het keyless entry systeem bij deze certificering.
[ Voor 11% gewijzigd door Mouse5312 op 11-10-2023 11:29 ]
Ik had hier ook in eerste instantie mee te maken voor mijn Polestar 2, je moet voor Keyless Entry een KE01 laten plaatsen in je sleutel(s). Dan wordt er een klein dun PCBtje tussen de batterij en de eigenlijk PCB van de sleutel geplaatst en wanneer er geen beweging is voor Nn minuten gaat de sleutel uit omdat de batterij wordt losgekoppeld door de KE01. Bij de Polestar 2 was het uiteindelijk niet nodig voor Univé om die verzekerd te krijgen, dus heb ik de afspraak afgezegd.Mouse5312 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:26:
[...]
Als ik de volgende website mag geloven kost dat certificeren maar €329,-:
https://www.klassealarm.n...systeem.html?id=234465417
Als dat een paar euro per maand scheelt bij de verzekering, dan is dit te overwegen...
Ik weet alleen niet precies hoe het zit met het keyless entry systeem bij deze certificering.
Nadeel is wel van veel van de SCM keuringen is dat ze niet eenmalig zijn maar dat ze na de eerste 3 jaar (als ik me goed kan herinneren) jaarlijks moet laten herkeuren.
Ik moet de mijne ieder jaar laten keuren (BMW)mariop schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:51:
[...]
Ik had hier ook in eerste instantie mee te maken voor mijn Polestar 2, je moet voor Keyless Entry een KE01 laten plaatsen in je sleutel(s). Dan wordt er een klein dun PCBtje tussen de batterij en de eigenlijk PCB van de sleutel geplaatst en wanneer er geen beweging is voor Nn minuten gaat de sleutel uit omdat de batterij wordt losgekoppeld door de KE01. Bij de Polestar 2 was het uiteindelijk niet nodig voor Univé om die verzekerd te krijgen, dus heb ik de afspraak afgezegd.
Nadeel is wel van veel van de SCM keuringen is dat ze niet eenmalig zijn maar dat ze na de eerste 3 jaar (als ik me goed kan herinneren) jaarlijks moet laten herkeuren.
Ik heb er tot nu toe nog geen last van gehad, maar goed om te weten dat er nog een hoop extra bij komt kijken.