Die stand zit er ook op!Grotbewoner schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:57:
[...]
Het is volgens mij ook een beetje een onzin functie maar het idee is meer dat je airco ontsmet wordt. Ietsje logischer.
/f/image/HQ125T8vJRb4JzZAWdicUy4b.png?f=fotoalbum_large)
Die stand zit er ook op!Grotbewoner schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:57:
[...]
Het is volgens mij ook een beetje een onzin functie maar het idee is meer dat je airco ontsmet wordt. Ietsje logischer.
sterilisatieT7D_Sneezy schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:07:
[...]
Die stand zit er ook op!
[Afbeelding]
Dan wordt de stoelverwarming op 70 graden gezet en je gordel 10 minuten gelocked zodat je er niet uit kan....mariop schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:24:
[...]
sterilisatie
Wel handig als je liever niet meer kinderen wil hebben
(sorry kon het niet laten)
Ik heb al een week een e-mail uitstaan waar niet op gereageerd wordt, nogal irritant. Dus schijnbaar is het antwoord ja.Unst0pable schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:36:
Is het de standaard werkwijze dat Xpeng klanten verrast met een belletje en "uw auto staat morgen klaar"?
Want dat is best onhandig en onpraktisch bij het regelen/afhandelen van huidige (lease)auto. Of zijn er mensen die bijvoorbeeld 2 weken op voorhand al een soort van vooraankondiging gekregen hebben?
Wij kregen een dag van tevoren te horen "uw auto komt waarschijnlijk van de boot in week 41. Dan not twee weken voorbereiding." Eens dag later werden we gebeld dat we hem deze vrijdag op konden halen.mariop schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:37:
[...]
Ik heb al een week een e-mail uitstaan waar niet op gereageerd wordt, nogal irritant. Dus schijnbaar is het antwoord ja.
Ja, ze worden sinds gisteren uitgeleverd.Mouse5312 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:05:
Zijn de eerste G9's al in ontvangst genomen?
Das een goeie, we gaan nu laden, ik zal eens kijken.jesse! schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:16:
@Grotbewoner hele mooie (positieve) review, dank daarvoor![]()
Vraagje, heb je ook een v2l adapter meegekregen? Waarmee je dus een stopcontact hebt vanuit de laadpoort?
En zo niet, of we die los kunnen kopen..
Ik kreeg paar weken terug te horen dat ik waarschijnlijk in November aan de beurt was (Breukelen)
Ik zal begin volgende week eens bellen en vragen naar de status.. Liefst zo snel mogelijk natuurlijk
Geen V2L-adapter! Dat is wel jammer.jesse! schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:16:
@Grotbewoner hele mooie (positieve) review, dank daarvoor![]()
Vraagje, heb je ook een v2l adapter meegekregen? Waarmee je dus een stopcontact hebt vanuit de laadpoort?
En zo niet, of we die los kunnen kopen..
Ik kreeg paar weken terug te horen dat ik waarschijnlijk in November aan de beurt was (Breukelen)
Ik zal begin volgende week eens bellen en vragen naar de status.. Liefst zo snel mogelijk natuurlijk
[ Voor 6% gewijzigd door Grotbewoner op 29-09-2023 17:03 ]
Air suspension op max zetten ben je nog groterGrotbewoner schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:55:
[...]
Geen V2L-adapter! Dat is wel jammer.
Alles wat je krijgt is een laadkabel, een gevarendriehoek en een bandenplakset. Weet jij een goeie adapter?
Was trouwens wel onder de indruk van de frunk. Ik meen me te herinneren dat bij het testmodel er een afzonderlijke plastic kap op de frunk zat, onder de motorkap. Maar de motorkap bij dit productiemodel heeft echt goede waterwerende stukken rubber en geen kap op de frunk zelf (behalve de motorkap); je kan dus meteen erbij nadat je hem opent.
Het is wel echt een enorme bak. We gingen laden naast een elektrische Ford Mustang (dat vond ik altijd best een lompe auto) en dan steekt de onze er toch 20+cm bij uit.
Ook leuk is de animatie van de lichten bij het laden. Laat je maar weer zien dat je een sjieke auto hebt.
Ze hebben er juist heel veel gekregen bij Rotterdam (zo veel dat het logistiek lastig werd om de parkeerplaats en de showroom niet propvol te zetten, van wat ik zag). Er zit niks anders op dan wachten. Wij kregen begin deze week te horen "nog een maand", de volgende dag werden we gebeld.nbussel schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 20:58:
Vandaag maar weer een keer gebeld met Xpeng Rotterdam of ze inmiddels wat meer info hebben.
Ik heb de G9 eind maart besteld en nu zeggen ze in Rotterdam dat de auto op 8oktober in Zeebrugge (Belgie) aankomt. Dan moet ie nog door de molen (inklaren, kenteken zetten en rijklaar maken). Dus nog eens 4-6 weken wachten.
Ik weet niet wat ze aan het doen zijn bij Xpeng maar ik vind het heel vreemd. En zeker als er dan ook nog voorraad auto’s zijn. Mensen die al gekocht hebben krijgen dus geen voorrang.
Mogelijk zijn er maar heel weinig exemplaren aangekomen in Rotterdam vorige maand?
Zou kunnen. Wij hebben geen trekhaak. We waren een beetje bang dat dat een late levering zou veroorzaken, maar niet dus.Lisa schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:27:
Ik begreep dat de eerste batch vooral pregeconfigureerde auto’s zijn. Dus als die van jou daar aan voldoet dan krijg je hem snel. 2e batch zou meer de configuraties zijn die anders zijn.
In ieder geval dus in de eerste batch: performance modellen met alles er op en er in in bepaalde kleurcombinaties…
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Kan ik hieruit opmaken dat je in een Tesla regelmatig last had van Ghost braking? Ik bedoel, een rit van 1 1/2 uur is nog niet zo heel lang. Als je in een Tesla dan al last zou hebben gehad van Ghost braking dan is het erger gesteld met Tesla dan ik dacht.Lisa schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:59:
Eerste indruk van anderhalf uur rijden.
- wat is hij groot (tov model s), althans zo voelt het. Moet echt wennen aan het formaat.
- X pilot is zoveel beter dan autopilot/full self driving.:
- geen enkele ghost brake gehad
Met vrouw en kinderen heb ik mezelf aangeleerd om geen autopilot aan te zetten. Al moet ik zeggen dat ghost brakes laatste tijd steeds minder vaak voorkomt.crastenk schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:04:
Ik heb na 5 jaar Tesla rijden een soort ingebakken reflex gekregen om snel het gaspedaal in te trappen als er hard geremd wordt 🙈. Levensgevaarlijk, hopelijk is dat snel af te leren in de Xpeng straks!
Draaiwieltje links op het stuurLisa schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:59:
En ik ben er nog niet achter hoe ik de snelheid van xpilot kan aanpassen.
Dat hoop ik ook voor je.crastenk schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:04:
Ik heb na 5 jaar Tesla rijden een soort ingebakken reflex gekregen om snel het gaspedaal in te trappen als er hard geremd wordt 🙈. Levensgevaarlijk, hopelijk is dat snel af te leren in de Xpeng straks!
[ Voor 62% gewijzigd door foobalicious op 30-09-2023 20:20 ]
Heel vreemd, het viel mij ook al op. Kentekens die ik op foto heb gezien met een trotse eigenaar die in de database nog geen datum hebben.PaulusPC schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:07:
Is het niet vreemd dat reeds uitgeleverde G9's in de RWD data geen 'datum eerste tenaamstelling' hebben? Er zijn voor 33 G9's een kenteken uitgegeven maar slechts drie auto's hebben een eerste tenaamstelling datum.
Ik denk dat de database van RDW geen real time informatie geeft en data vertraagd vrijgegeven wordt.mlo schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:38:
[...]
Heel vreemd, het viel mij ook al op. Kentekens die ik op foto heb gezien met een trotse eigenaar die in de database nog geen datum hebben.
Denk het ook, want via http://ovi.rdw.nl kan je die kentekens van de foto's wel vinden als geregistreerd.Masoud85 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:26:
[...]
Ik denk dat de database van RDW geen real time informatie geeft en data vertraagd vrijgegeven wordt.
Inderdaad, met Tesla echt levensgevaarlijke situaties meegemaakt, en dat bijna elke lange rit wel.Kan ik hieruit opmaken dat je in een Tesla regelmatig last had van Ghost braking? Ik bedoel, een rit van 1 1/2 uur is nog niet zo heel lang. Als je in een Tesla dan al last zou hebben gehad van Ghost braking dan is het erger gesteld met Tesla dan ik dacht.
Inderdaad ook gevonden in de handleiding, dat werkt wel goed.Draaiwieltje links op het stuur
Hallo Lisa, ik vind met helemaal in jouw eerste reactie. Ook ik stap over vanuit 2 x Tesla Model S.Lisa schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:59:
Eerste indruk van anderhalf uur rijden.
- wat is hij groot (tov model s), althans zo voelt het. Moet echt wennen aan het formaat.
- X pilot is zoveel beter dan autopilot/full self driving.:
- geen enkele ghost brake gehad
- niet op de remtrappen als auto rechts van je van de oprit komt.
- niet oo de remtrappen als je links wordt ingehaald en de auto denkt dat hij aan het invoegen is.
- als je lane change wilt doen is dat of subtiel draaitje aan stuur. Dan doet hij het zelf. Of iets hardere beweging dat stop x pilot tijdelijk, maar nadat jezelf van baan bent gewisseld neemt hij het weer over.
Minpuntje is dat optrekken na stop of afremmen xpilot hij langzaam optrekt.
En ik ben er nog niet achter hoe ik de snelheid van xpilot kan aanpassen.
Snelheidsbord herkenning gaat best goed.
doe bij de RDW even de kenteken check en je ziet dat onze auto's wel geregistreed zijn.mariop schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:33:
[...]
Denk het ook, want via http://ovi.rdw.nl kan je die kentekens van de foto's wel vinden als geregistreerd.
[ Voor 25% gewijzigd door Lisa op 01-10-2023 12:31 ]
Met tesla heb je 2 profielen, je eigen profiel en de easy entry. Heeft g9 ook user profielen? Zo ja, je zou een aparte profiel kunnen maken voor in en uit stappen en 1 voor rijden.Lisa schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:26:
Is er dan niets om over te klagen? Ja helaas wel.
- hij onthoud de stand van het stuur niet. Bij in en uitstappen maakt het stuur ruimte voor je, maar keert niet terug naar mijn persoonlijke instelling.
- ook de stoel ben ik nog mee aan het stoeien. Bij in en uitstappen maakt ook die ruimte, maar keert niet goed terug naar mijn persoonlijke instelling
Superleuk om je ervaringen te lezen. Draagt flink bij aan de voorpret.Lisa schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:26:
Autopark op afstand.
Je hebt 2 functies
[Afbeelding]
In en uitstappen is de auto recht vooruit of recht achteruit zetten, net als de summon in de Tesla. Echter bij de Tesla werkte dit bijna nooit.
Hier bij de G9 foutloos.
Parkeren op afstand is super. Als je al rijdend een oarkeerplaats hebt gevonden. Druk je op de autopark functie in de auto. Als hij dan ook zegt dat hij een parkeerplek gevonden heeft kun je uitstappen en dan met de app op de knop parkeren op afstand drukken en dan maakt hij verbinding. Dan op knop onder aan het scherm en hij parkeert de auto helemaal zelf in.
Heb wel een filmpje, maar weet niet hoe ik die hier kan toevoegen….
Ben echt onder de indruk van de mogelijkheden.
Is er dan niets om over te klagen? Ja helaas wel.
- hij onthoud de stand van het stuur niet. Bij in en uitstappen maakt het stuur ruimte voor je, maar keert niet terug naar mijn persoonlijke instelling.
- ook de stoel ben ik nog mee aan het stoeien. Bij in en uitstappen maakt ook die ruimte, maar keert niet goed terug naar mijn persoonlijke instelling
- bij een scherpe bocht in Xpilot, geeft Xpilot het op het allerlaatste moment op! Met alert en rukjes aan je stoelriem dat je het moet overnemen, gisteren bijna in de vangrail beland.
- intune denkt dat we in de VS zijn. Maar niets doet het
- DAB werkt soms m, maar we zitten in een grensregio.
Erg leuk om te zien ! (En leuk om niet te horenLisa schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:33:
[YouTube: Xpeng G9 autopark]
Zo maar op youtube gezet,
Toch wel het beste kenteken wat je kan krijgen, zoveel gelukLisa schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:33:
Zeker weten beste kenteken!mariop schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:57:
[...]
Toch wel het beste kenteken wat je kan krijgen, zoveel geluk
[ Voor 6% gewijzigd door Grotbewoner op 01-10-2023 18:54 ]
Durf je het aan om uit te vinden wat er gebeurt als je deze instructie niet opvolgt?Grotbewoner schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:51:
...En de instructie om "hardop mijn dank voor deze mooie dag uit te spreken". Dat heb ik dan ook maar gedaan.
Ja op het plaatje zie je 3 van de 6 beschikbaar denk ik of bezet.Mbt die laadstops , ziet hij dan ook of ze bezet zijn of niet ?
Volgens deze filmpje, blijven de voorstoelen gewoon rechtop: https://www.elbil24.no/ny...godt-inn-i-norge/79055223DikkeGoudvis schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:24:
Momenteel rijd ik een Skoda Kodiaq. Deze heeft voldoende ruimte om met 2 personen in te kunnen slapen. Daarvoor hebben we 5 jaar gelden een eigen campingkit gebouwd.
Ook met mijn nieuw bestelde G9 (levering november) is het de bedoeling dat we er mee gaan kamperen.
Ik heb een paar gekeken naar de video van de sleeping kit met de opblaasmatras, maar waar vouwen de rugleuningen van de voorstoelen naar toe?! Ik zie op internet verschillende foto's. Blijven de voorstoelen gewoon rechtop staan of klappen ze volledig weg?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er zijn twee modi waar je uit kan kiezen. Eentje met de voorstoelen overeind een een tweede met de voorstoelen plat. Je moet dan wel de hoofdsteunen (handmatig) verwijderen.DikkeGoudvis schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:24:
Momenteel rijd ik een Skoda Kodiaq. Deze heeft voldoende ruimte om met 2 personen in te kunnen slapen. Daarvoor hebben we 5 jaar gelden een eigen campingkit gebouwd.
Ook met mijn nieuw bestelde G9 (levering november) is het de bedoeling dat we er mee gaan kamperen.
Ik heb een paar gekeken naar de video van de sleeping kit met de opblaasmatras, maar waar vouwen de rugleuningen van de voorstoelen naar toe?! Ik zie op internet verschillende foto's. Blijven de voorstoelen gewoon rechtop staan of klappen ze volledig weg?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zitten de 2 luidsprekers niet in de hoofdsteun van de bestuurder?Grotbewoner schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:34:
[...]
Je moet dan wel de hoofdsteunen (handmatig) verwijderen.
Ik dacht dat deze meer bij de schouders zittenMasoud85 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:37:
[...]
Zitten de 2 luidsprekers niet in de hoofdsteun van de bestuurder?
Geen idee eigenlijk, ik heb alleen de hoofdsteun van de bijrijder eraf gehaald tot nu toe. Zal eens kijken.Masoud85 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:37:
[...]
Zitten de 2 luidsprekers niet in de hoofdsteun van de bestuurder?
Dank,Superleuk om jullie eerste ervaringen te lezen. Lisa: Je schrijft: zoveel beter dan Autopilot van Tesla, kun je aangeven waarom je dat vindt?
[ Voor 9% gewijzigd door Grotbewoner op 02-10-2023 11:30 ]
Denk deels. Soms denkt hij dat ik 70 mag rijden in de stad…. Er is geen verkeersbord 70…De snelheidslimieten die de auto meeneemt zijn volgens mij vrijwel 100% door verkeersbordherkenning (of verkeersbordherkenning wordt altijd in prioriteit boven kaartdata geplaatst).
[ Voor 15% gewijzigd door Lisa op 02-10-2023 13:16 ]
Alvast bedankt voor het doorgeven van de eerste 'verbeterpunten' :-)Lisa schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:15:
[...]
Denk deels. Soms denkt hij dat ik 70 mag rijden in de stad…. Er is geen verkeersbord 70…
Heb alle punten ook nog naar via de verkoper aan Xpeng laten doorspelen….
Kijk uit naar een update.
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Geen LIDAR.reuzekind schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:32:
Bevatten de G9 modellen die nu uitgeleverd worden nu trouwens wel of geen LIDAR?
This aged well.... ;-)Lisa schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:43:
Klopt de eerste zending zijn preconfigured modellen. Daar kon je ook uit kiezen. heb ik ook gedaan, maar helaas zit hij er toch niet bij deze zending…
[ Voor 5% gewijzigd door kosternet op 03-10-2023 08:30 . Reden: Dank bijgevoegd ]
Gaaf!Lisa schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:33:
Beide hangen af van de kwaliteit en de applicatie. Het is, mits goed gedaan, wel echt de moeite waard!nbussel schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:30:
Heeft iemand ervaring met een coating (glass of ceramic) op de auto?
Wat is beter? Of beter van niet?
[ Voor 15% gewijzigd door T7D_Sneezy op 03-10-2023 09:19 ]
ik vraag me altijd af waarom fabrikanten dit niet standaard zouden aanbrengen als het allemaal zo goed zou zijn...nbussel schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:30:
Heeft iemand ervaring met een coating (glass of ceramic) op de auto?
Wat is beter? Of beter van niet?
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
[ Voor 3% gewijzigd door blinded op 03-10-2023 15:13 ]
Momenteel nog niet, zijn ze wel mee bezig. Maar volgens mij nog onbekend wanneer.blinded schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:12:
Kan je dit in België kopen ?
Oh een beetje jammer tegen dan zijn er misschien interessantere modellen aan het tempo dat het nu gaat.jesse! schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:30:
[...]
Momenteel nog niet, zijn ze wel mee bezig. Maar volgens mij nog onbekend wanneer.
Meest concrete waar ze mee bezig zijn is Duitsland en Israël in 2024.
Italië, UK en België zijn niet de eerst volgende landen dus, maar staat wel op hun radar. Dus misschien eind 2024? Of 2025? Ik heb geen idee.
Eens. Rij inmiddels een maand in een P7. En naar tevredenheid! Maar nog geen andere Xpeng in het wild tegengekomen....Simply1337 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:49:
hoeveelheid afbeeldingen in dit topic is wel ondermaats.
Ja dan wel! Krijg dan gewoon nederlandse reclame….Wat betreft streaming apps en locatie, het zou kunnen dat alle verkeer via een proxy loopt. Als je met je eigen hotspot werkt, dan krijg je wel juiste regio content?
Nee, nog niet. What you see is what you get qua apps op dit moment.ewestein schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:13:
Is naast Spotify ook een app voor Tidal beschikbaar?
Enkele weken gevraagd via Xpeng NL en dit was het antwoord:blinded schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:12:
Kan je dit in België kopen ?
Het zou leuk zijn om ook een garantie deal te krijgenArnoutvanbosch schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:24:
[...]
Enkele weken gevraagd via Xpeng NL en dit was het antwoord:
"We zijn wel bezig om op de Belgische markt te komen hopelijk eind dit jaar, kwartaal vier. Momenteel zijn we bezig met het inrichten van onze showrooms en verkooppunten in België."
Dat is idd jammer. Had dat ook graag gezien. Heb zelf geen Spotify maar Tidal.ewestein schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:13:
Is naast Spotify ook een app voor Tidal beschikbaar?
[ Voor 39% gewijzigd door foobalicious op 04-10-2023 19:46 . Reden: aanvulling op eerdere post ]
Bij een review van de P7 werd dit ook aangegeven:limburg schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:40:
Zijn er ook negatieve punten en verbeterpunten??? JA:
-ik kan nergens in de menu's (of op dashboard) de kilometerteller en/of dagteller vinden. Alleen in de app bij instellingen-voertuiginformatie staat onder het VINnummer de actuele kilometerstand.
[ Voor 30% gewijzigd door Masoud85 op 04-10-2023 23:17 ]
nee hoor TuneIn Radio vereist een account, deze is gratis te maken. maar kun je het beste even op je mobiel of laptop maken. En dan geen premium nemen.-Tuneln Radio is niet gratis maar behoeft een abonnement. (bij Tesla wel gratis)
Ik ben er achter wat er mis gaat, het heeft te maken met de in/uit stap stand, en dan hersteld hij niet altijd naar de positie van de gebruiker, als ik dan even van gebruiker switch op het scherm (als is het maar een korte tik op het scherm) en dan terug naar mijn profiel, dan werkt het goed.@limburg Ik las eerder dat je ook een issue had met de stand van de stuur (dit gaf @Lisa ook aan). Werkt dat nu wel naar behoren of moet je telkens bij instappen de stuur positie instellen?
@hallom Nog niets van gemerkt.ik heb bij de demo auto wel gemerkt dat de touch screen erg heet kan worden. Wat is jouw ervaring hierin ?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq