Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 8 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 14:29
Grotbewoner schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:57:
[...]

Het is volgens mij ook een beetje een onzin functie maar het idee is meer dat je airco ontsmet wordt. Ietsje logischer.
Die stand zit er ook op!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99zD8w_FTTcjdIrfJN20dbJdvRk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HQ125T8vJRb4JzZAWdicUy4b.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mariop
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-05 20:22
sterilisatie

Wel handig als je liever niet meer kinderen wil hebben ;)

(sorry kon het niet laten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKN_
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 25-10-2024
Kreeg net de melding dat mijn auto bij de dealer is, alleen heb ik geplande switch van huidige lease auto in Januari. Weet iemand of de auto’s netjes binnen staan, of nu buiten wachten voordat ze worden opgehaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09:01
Ze staan buiten, had een foto gekregen van de dealer, en ik denk dat ze bij ophalen binnen worden gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 15:13
mariop schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:24:
[...]

sterilisatie

Wel handig als je liever niet meer kinderen wil hebben ;)

(sorry kon het niet laten)
Dan wordt de stoelverwarming op 70 graden gezet en je gordel 10 minuten gelocked zodat je er niet uit kan.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unst0pable
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 20:41
Is het de standaard werkwijze dat Xpeng klanten verrast met een belletje en "uw auto staat morgen klaar"?

Want dat is best onhandig en onpraktisch bij het regelen/afhandelen van huidige (lease)auto. Of zijn er mensen die bijvoorbeeld 2 weken op voorhand al een soort van vooraankondiging gekregen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariop
Unst0pable schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:36:
Is het de standaard werkwijze dat Xpeng klanten verrast met een belletje en "uw auto staat morgen klaar"?

Want dat is best onhandig en onpraktisch bij het regelen/afhandelen van huidige (lease)auto. Of zijn er mensen die bijvoorbeeld 2 weken op voorhand al een soort van vooraankondiging gekregen hebben?
Ik heb al een week een e-mail uitstaan waar niet op gereageerd wordt, nogal irritant. Dus schijnbaar is het antwoord ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
Ik werd ook overvallen, maar kwam voor mij goed uit, verder heb ik uitstekend contact met Xpeng Rotterdam via whatsapp, al mijn vragen worden netjes en tijdig beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:40
mariop schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:37:
[...]

Ik heb al een week een e-mail uitstaan waar niet op gereageerd wordt, nogal irritant. Dus schijnbaar is het antwoord ja.
Wij kregen een dag van tevoren te horen "uw auto komt waarschijnlijk van de boot in week 41. Dan not twee weken voorbereiding." Eens dag later werden we gebeld dat we hem deze vrijdag op konden halen.

Snap dat het lastig plannen is met aflopende leases maar volgens mij gaat het bijna altijd zo, ook bij andere merken. Je moet nooit geloven wat een dealer zegt qua levertijd tot je de daadwerkelijke leverafspraak hebt gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 14:40
Als het goed is zit die van mij ook bij de eerste lading. Hopelijk krijg ik ook snel het belletje van XPeng.

Ik ben nu alvast een voor studie aan het doen in de handleiding van de G9. Ik vraag me af of de Sentry-modus er al gelijk op zit en goed werkt...

Zijn de eerste G9's al in ontvangst genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-06 06:54

mlo

Mouse5312 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:05:
Zijn de eerste G9's al in ontvangst genomen?
Ja, ze worden sinds gisteren uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
Volgens mij zitten die dan niet hier, anders jammer dat ze nog niets gemeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo

mlo

ik heb het gezien via de facebook groep van XPENG Nederland:

https://www.facebook.com/groups/369978731902281

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagroep
  • Laatst online: 19:51
Hoe is de vergelijking met de zeekr 001?
Technisch lijkt de Zeekr meer te bieden voor wel een hogere prijs. Een beetje kort door de bocht misschien maar zijn er redenen buiten de prijs om te kiezen voor de Xpeng tov de Zeekr?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lisa
Ik kom van een Tesla Model S, morgen de G9 performance ophalen en ik zal wel verslag doen van mijn ervaring dit weekend.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Grotbewoner
Wij hebben onze G9 Performance net opgehaald in Rotterdam :-). Heel tevreden na de eerste rit, alsof je op een wolk rijdt. Heerlijk stil en rustig qua vering. Gewoon in het wit, vinden we toch de beste kleur.

Als je de auto opent en sluit dan hoor je ook extern een geluidje. Wel grappig, iedereen gaat weten dat je een sjieke auto hebt, misschien niet erg subtiel.

Hier een eerste indruk.

Besturingssysteem
Het besturingssysteem in het Nederlands zag er goed uit en was ook goed vertaald (in tegenstelling tot handleiding!). Ook de navigatie is in het Nederlands (met de standaard Nederlandse google navigatiestem, eigenlijk helemaal prima. De navigatie-informatie krijg je via de speakers in je hoofdsteun. Dat is soms wat dof qua toon, maar ook wel lekker dat je muziek niet onderbroken wordt waardoor je dus wel de waarschuwingen aan kan laten staan. Verkeerswaarschuwingen waren prima en je hebt zo'n balkje aan de rechterkant bij je navigatie die de voortgang op de totale rit laat zien (dat mis ik bij google maps). Ik ga android auto qua navigatie niet zo snel missen, is de indruk.

Spotify
Spotify aangesloten, werkt prima. Wel overduidelijk een soort van web interface dus sommige functies zijn wat anders/beperkter dan bij de app op je telefoon. Kon wel de streamkwaliteit aanpassen gelukkig en nummerradio begint automatisch als je een nummer kiest. Maar dus meer geschikt voor playlists etc. Interactie via de stemassistent met Spotify kan helaas niet (al snapt de auto wel dat je dat probeert). Misschien dus wat bewerkelijker als je geen bijrijder hebt.

Muzieksysteem
Het muzieksysteem werkt prima (wij hebben het optionele comfortpakket met dikker audiosysteem). Klinkt beter dan alles wat wij in ons huis hebben staan! Je kan ook spelen met een equalizer en een paar profielen, waaronder ook "origineel" dus geen wijzigingen.

UI
Een scherm zoals Spotify van het middelste scherm naar het passagiersscherm krijgen werkt heel soepel. Het "thuisscherm" van het middelste scherm is de navigatie. Die werkt prima. De navigatie schat ook in met hoeveel lading je bij je bestemming aankomt (en je kan kiezen tussen inschatting op basis van WLTP of dynamisch, op basis van je rijgedrag dus).

Media voor de bijrijder
Youtube werkt op het passagiersscherm heel goed, ook in fullscreen met volle controle over resolutie (misschien het voordeel van een web-interface!). Je kan onafhankelijk een bluetooth koptelefoon koppelen zodat de bijrijder iets kan kijken zonder dat de rest meeluistert. Verder heb je geen netflix, wel Amazon Prime video, Apple TV, Disney+, Youtube, Audible (allemaal nog niet getest). En je kan ook gewoon via bluetooth en je telefoon zaken afspelen (misschien handig voor podcast-apps).

Bijrijderscherm
Snel uittesten van Youtube gaf mij het idee dat het scherm van goede kwaliteit is met diep zwart en rijke kleuren. Edit: wel vingerafdrukgevoelig, een brillendoek bij de hand houden is aan te raden.

Je kan ook de gebruikershandleiding lezen via een app bij de bijrijder. Dat werkt beter dan met een PDF op je telefoon en is geordend naar functies (ook wat minder slecht vertaald, voelde het).

Ik mis nog wel een browser; ik wil ook gewoon de krant kunnen lezen!

X-Pilot cruise control
We hebben goed de X-pilot gebruikt op weg naar huis (met lane centering uit, moet ik nog testen). Daar waren we heel tevreden over. Je kan hem aanzetten boven 30 km/u. Maar hij kan ook aanblijven onder de 30 km/u, helemaal tot stilstand. Voor filerijden is dat prima (maar beetje onhandig dat je hem dus aan moet laten staan). Je wordt er wel wat nerveus van de eerste keer dat je een stilstaande auto nadert, maar hij deed het prima. In de stad met veel stilstaand verkeer heb je er wat minder aan; dan trekt de X-pilot niet snel genoeg op en is hij nogal voorzichtig met fietsers en afslaande auto's (logisch ook). Al met al een eerste indruk die vertrouwen geeft. Op de snelweg ook weinig last van afremmen in bochten gehad (maarja, het was niet een heel spannende rit). Het regende soms vrij hard; toch kon X-Pilot de auto's ver voor ons goed onderscheiden, dat voelt dus goed. De detectie van de maximumsnelheid klopte niet overal (een bepaald stuk snelweg had 120? De rest dan weer netjes 100). X-pilot vindt het geen probleem als je daar overheen gaat. Ik zag in de handleiding dat X-Pilot misschien alleen tot 130 km/u werkt, dat zou onhandig zijn 's avonds, moet ik nog testen.

(Geen) piepjes
Geen irritante piepjes na uitzetten van intelligent speed assist (moet van de EU elke keer weer aan), lane centering en driver monitoring (bestuurder in de gaten houden via de camera). Dat werd ook geadviseerd door de verkoper bij de eerste rit. Je hoeft dus geen sticker te plakken op de interne camera, fijn. Of dit elke keer weer uitgezet moet worden moet ik nog zien. Ook de lange zin die uitgesproken werd tijdens de testrit bij het aanzetten van X-pilot was weg. De auto maakte dus een stille en afgewerkte indruk. Eigenlijk was er zo geen enkel vreemd piepje op de weg naar huis.

Profielen
De auto leek goed de profielen qua instellen van stuur, stoel en spiegels te onthouden en bij het openen van de deur gaat de stoel netjes naar beneden.

Comfort
Het niveau van comfort is natuurlijk zeer hoog. Ik zat op een gegeven moment in de bijrijdersstoel met de kuitsteunen omhoog, massage aan, stoelleuning naar achteren, muziek hard. Tja, zoiets heb ik eigenlijk nog in geen enkele auto meegemaakt :-). Voelde heerlijk ontspannen en nogal decadent.

de app
De telefoon-app ziet er ook beter dan verwacht uit; prima interface, snelle reactie van de auto, genoeg functies. Je kan 5 mensen toegang geven tot de auto zonder sleutel. Zal straks wel even een foto'tje maken.

4G-verbinding
Ik had nog gevraagd of we ooit voor de 4G-verbinding moeten gaan betalen. Kreeg het antwoord dat ze daar nog niks over hadden gehoord dus dat wij als vroege vogel wellicht mazzel hebben en niet na een jaar hoeven te betalen o.i.d. (we gaan het zien).

Ben ik tevreden?
Al met al een eerste indruk die vertrouwen geeft en ook veel meer afgewerkt is dan de auto van onze proefrit. Het cliché beeld van Chinese hardware met veel features maar brakke software straalt er naar mijn mening absoluut niet vanaf. De software maakte echt een goede indruk.

Heb ik nog wat te zeiken?
Ik zit nu te denken of ik nog wat te zeiken heb... Nouja, ik mis dus een browser en de web-interface van Spotify is vast niet zo soepel als dat hij zou zijn via Android auto. En die speakers in de hoofdsteun zijn wat dof en lastig te verstaan, vooral bij harde muziek. (Maar je hebt dan wel het voordeel dat de muziek gewoon doorgaat, netto winst imo).

Bijgeleverde kabels
We kregen ook geen granny-charger bij de auto (weet niet of dat normaal is, vaak wel een optie om die meteen te kopen geloof ik). Die konden we niet bij Xpeng kopen, moesten we zelf doen. Een gewone laadkabel zat er wel bij. Verder nog niks negatiefs.

Voorlopige efficiëntie
Nadat je de auto in P zet krijg je efficiëntie-statistieken te zien. Wij zaten na een rit van 100 km op ongeveer 18,9 kwh/100km. Wel met een stuk file- en stadsrijden erbij. Lijkt op het eerste gezicht ook prima. Edit: de standaard geadviseerde maximumlading is 90% bij de performance en long range en ik geloof 100% bij de standard range. Er is ook een grappige animatie van ledstrip aan de voorkant tijdens het laden (wel een beetje opzichtig).

We zijn verder netjes geholpen. De manager vertelde me dat ze deze week vooral de kopers afhandelen en volgende week de leases want ze hadden 3 trailers aan auto's gekregen. Het stond helemaal vol en er moest tempo gemaakt worden om de auto's te overhandigen om weer ruimte te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-06 22:54
@Grotbewoner hele mooie (positieve) review, dank daarvoor :D

Vraagje, heb je ook een v2l adapter meegekregen? Waarmee je dus een stopcontact hebt vanuit de laadpoort?
En zo niet, of we die los kunnen kopen..
Ik kreeg paar weken terug te horen dat ik waarschijnlijk in November aan de beurt was (Breukelen)
Ik zal begin volgende week eens bellen en vragen naar de status.. Liefst zo snel mogelijk natuurlijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
jesse! schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:16:

Vraagje, heb je ook een v2l adapter meegekregen? Waarmee je dus een stopcontact hebt vanuit de laadpoort?
Ik kreeg paar weken terug te horen dat ik waarschijnlijk in November aan de beurt was (Breukelen)
Ik zal begin volgende week eens bellen en vragen naar de status.. Liefst zo snel mogelijk natuurlijk :*)
Das een goeie, we gaan nu laden, ik zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariop
Toegewezen is niet echt toegewezen kom ik net achter, de "mijne" die in de showroom staat/stond is ook al aan iemand anders toegewezen. Nu weer 3 weken extra wachten is de verwachting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
jesse! schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:16:

Geen V2L-adapter! Dat is wel jammer.

Alles wat je krijgt is een laadkabel, een gevarendriehoek en een bandenplakset. Weet jij een goeie adapter?

Was trouwens wel onder de indruk van de frunk. Ik meen me te herinneren dat bij het testmodel er een afzonderlijke plastic kap op de frunk zat, onder de motorkap. Maar de motorkap bij dit productiemodel heeft echt goede waterwerende stukken rubber en geen kap op de frunk zelf (behalve de motorkap); je kan dus meteen erbij nadat je hem opent.

Het is wel echt een enorme bak. We gingen laden naast een elektrische Ford Mustang (dat vond ik altijd best een lompe auto) en dan steekt de onze er toch 20+cm bij uit.

Ook leuk is de animatie van de lichten bij het laden. Laat je maar weer zien dat je een sjieke auto hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Grotbewoner op 29-09-2023 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mariop
Grotbewoner schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:55:
[...]

Geen V2L-adapter! Dat is wel jammer.

Alles wat je krijgt is een laadkabel, een gevarendriehoek en een bandenplakset. Weet jij een goeie adapter?

Was trouwens wel onder de indruk van de frunk. Ik meen me te herinneren dat bij het testmodel er een afzonderlijke plastic kap op de frunk zat, onder de motorkap. Maar de motorkap bij dit productiemodel heeft echt goede waterwerende stukken rubber en geen kap op de frunk zelf (behalve de motorkap); je kan dus meteen erbij nadat je hem opent.

Het is wel echt een enorme bak. We gingen laden naast een elektrische Ford Mustang (dat vond ik altijd best een lompe auto) en dan steekt de onze er toch 20+cm bij uit.

Ook leuk is de animatie van de lichten bij het laden. Laat je maar weer zien dat je een sjieke auto hebt.
Air suspension op max zetten ben je nog groter :)

Gefeliciteerd man, veel rij-plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
Leuk om de eerste reactie van de koper te lezen! Veel rij plezier.

Vreemd dat ze die V2L-adapter er niet bij doen. Ik meen ooit een filmpje van de P7 gezien te hebben die deze adapter erbij had (https://www.youtube.com/watch?v=VVbdYdC1Pxs)
En een "granny-lader" zou inderdaad ook wel handig zijn.

Ik hoop dat ze eerst de kopers doen, want daar zit ik zelf ook bij. En ze hoeven de auto van mij niet binnen te zetten of zo. Ik neem hem zo wel mee, geen probleem.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grotbewoner
Hier wat foto's van de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ku0_h9RaCwCb8rGMxbqono2R9ds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6jblh7V78hX0q0BAyzIy9Hxp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Xu9awqltzALzmw6DtxxeJ_v6_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jQhwHmV3HYrPGSXESChLboY.jpg?f=fotoalbum_large

De functies spreken voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo

mlo

Heel gaaf om te lezen en te zien, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbussel
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-08-2024
Vandaag maar weer een keer gebeld met Xpeng Rotterdam of ze inmiddels wat meer info hebben.
Ik heb de G9 eind maart besteld en nu zeggen ze in Rotterdam dat de auto op 8oktober in Zeebrugge (Belgie) aankomt. Dan moet ie nog door de molen (inklaren, kenteken zetten en rijklaar maken). Dus nog eens 4-6 weken wachten.

Ik weet niet wat ze aan het doen zijn bij Xpeng maar ik vind het heel vreemd. En zeker als er dan ook nog voorraad auto’s zijn. Mensen die al gekocht hebben krijgen dus geen voorrang.
Mogelijk zijn er maar heel weinig exemplaren aangekomen in Rotterdam vorige maand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
nbussel schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 20:58:
Vandaag maar weer een keer gebeld met Xpeng Rotterdam of ze inmiddels wat meer info hebben.
Ik heb de G9 eind maart besteld en nu zeggen ze in Rotterdam dat de auto op 8oktober in Zeebrugge (Belgie) aankomt. Dan moet ie nog door de molen (inklaren, kenteken zetten en rijklaar maken). Dus nog eens 4-6 weken wachten.

Ik weet niet wat ze aan het doen zijn bij Xpeng maar ik vind het heel vreemd. En zeker als er dan ook nog voorraad auto’s zijn. Mensen die al gekocht hebben krijgen dus geen voorrang.
Mogelijk zijn er maar heel weinig exemplaren aangekomen in Rotterdam vorige maand?
Ze hebben er juist heel veel gekregen bij Rotterdam (zo veel dat het logistiek lastig werd om de parkeerplaats en de showroom niet propvol te zetten, van wat ik zag). Er zit niks anders op dan wachten. Wij kregen begin deze week te horen "nog een maand", de volgende dag werden we gebeld.

Ze kunnen gewoon niet echt een goede indicatie geven. Wij hadden vroeg besteld en hebben hem ook als één van de eersten gekregen, dus de volgorde klopt wel. Begin februari besteld, dus ik denk dat je zo aan de beurt bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
Ik begreep dat de eerste batch vooral pregeconfigureerde auto’s zijn. Dus als die van jou daar aan voldoet dan krijg je hem snel. 2e batch zou meer de configuraties zijn die anders zijn.
In ieder geval dus in de eerste batch: performance modellen met alles er op en er in in bepaalde kleurcombinaties…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotbewoner
Lisa schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:27:
Ik begreep dat de eerste batch vooral pregeconfigureerde auto’s zijn. Dus als die van jou daar aan voldoet dan krijg je hem snel. 2e batch zou meer de configuraties zijn die anders zijn.
In ieder geval dus in de eerste batch: performance modellen met alles er op en er in in bepaalde kleurcombinaties…
Zou kunnen. Wij hebben geen trekhaak. We waren een beetje bang dat dat een late levering zou veroorzaken, maar niet dus.

Net even op een lege weg van 0 naar 100 geboost. Echt gevaarlijk gewoon, je voelt het bloed naar je achterhoofd stromen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• limburg
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnqVMe0hUE0QXc-8WFoTm76-17I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZA9nCel6ME3d3WcRkrCg2SI9.jpg?f=fotoalbum_large Vrijdag middag was het zover.De G9 performance gaan ophalen en mee naar zuid limburg gereden.
Morgen nog een toer maken en dan zal ik een uitgebreide review schrijven. Wat vandaag opviel:
-hij rijdt zeer soepel, glijd over de weg en is bijzonder stil. Beter dan mijn voorgande Tesla Model S
-stuur gaat telkens naar een irritante hoge positie, dus daar kloppen de instellingen nog niet van.
-hele kermis aan knipperende lampen en geluid buiten bij openen en sluiten van auto moet morgen ook ff uitgezet worden.
-auto is werkelijk perfect, geen krasje, lakoneffenheid, afstand naden overal gelijk en interieur prima.
-zachtste volume stand bij DAB radio is nog best hard
-navigatie zeer snel en adaptief. Laadpalen nog niet in navigatie ontdekt.

• temvdb
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04-06 23:09
Enig idee of Apple CarPlay ooit naar deze wagen komt?

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 10:09

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik acht die kans niet heel groot. Door sommige verkopers is wel gesuggereerd dat het mogelijk in de toekomst komt, en dat het de signalen van (potentiële) kopers over het ontbreken van Apple CarPlay door heeft gegeven aan het hoofdkantoor, maar het lijkt er op dat ze vol in zetten op hun eigen software.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masoud85
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 01:01
Misschien als ze een browser toevoegen, dan zou je een soortgelijke apparaat als bij tesla kunnen inzetten om CarPlay via browser te gebruiken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Parsec
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-05 22:49
Net bericht gehad. 6 oktober de g9 ophalen in Rotterdam 😁 lang moeten wachten, maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lisa
Eerste indruk van anderhalf uur rijden.
- wat is hij groot (tov model s), althans zo voelt het. Moet echt wennen aan het formaat.
- X pilot is zoveel beter dan autopilot/full self driving.:
- geen enkele ghost brake gehad
- niet op de remtrappen als auto rechts van je van de oprit komt.
- niet oo de remtrappen als je links wordt ingehaald en de auto denkt dat hij aan het invoegen is.
- als je lane change wilt doen is dat of subtiel draaitje aan stuur. Dan doet hij het zelf. Of iets hardere beweging dat stop x pilot tijdelijk, maar nadat jezelf van baan bent gewisseld neemt hij het weer over.

Minpuntje is dat optrekken na stop of afremmen xpilot hij langzaam optrekt.
En ik ben er nog niet achter hoe ik de snelheid van xpilot kan aanpassen.

Snelheidsbord herkenning gaat best goed.

• foobalicious
Lisa schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:59:
- wat is hij groot (tov model s), althans zo voelt het. Moet echt wennen aan het formaat.
Kan ik hieruit opmaken dat je in een Tesla regelmatig last had van Ghost braking? Ik bedoel, een rit van 1 1/2 uur is nog niet zo heel lang. Als je in een Tesla dan al last zou hebben gehad van Ghost braking dan is het erger gesteld met Tesla dan ik dacht.

Ghost braking is een van de redenen waarom ik niet voor een Tesla kies. Had op verschillende fora gelezen dat de Tesla daar last van had.

Dus je bevindingen sterken mijn gevoel dat ik de juiste keuze ga maken :)

Veel rijplezier !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crastenk
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik heb na 5 jaar Tesla rijden een soort ingebakken reflex gekregen om snel het gaspedaal in te trappen als er hard geremd wordt 🙈. Levensgevaarlijk, hopelijk is dat snel af te leren in de Xpeng straks!

• Masoud85
crastenk schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:04:
Ik heb na 5 jaar Tesla rijden een soort ingebakken reflex gekregen om snel het gaspedaal in te trappen als er hard geremd wordt 🙈. Levensgevaarlijk, hopelijk is dat snel af te leren in de Xpeng straks!
Met vrouw en kinderen heb ik mezelf aangeleerd om geen autopilot aan te zetten. Al moet ik zeggen dat ghost brakes laatste tijd steeds minder vaak voorkomt.

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Draaiwieltje links op het stuur

• PaulusPC
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-12-2023
Is het niet vreemd dat reeds uitgeleverde G9's in de RWD data geen 'datum eerste tenaamstelling' hebben? Er zijn voor 33 G9's een kenteken uitgegeven maar slechts drie auto's hebben een eerste tenaamstelling datum.

• foobalicious
crastenk schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:04:
Dat hoop ik ook voor je.

Ik hoop zelf dat hij beter kan omgaan met voorliggers die uitvoegen. Mijn huidige kodiaq blijft dan remmen, ook al rijdt de voorligger al lang en breed op de uitvoegstrook. Mijn ingebakken reflex is dat ik het gaspedaal zachtjes indruk wanneer iemand voor me de weg wil verlaten.

[ Voor 62% gewijzigd door foobalicious op 30-09-2023 20:20 ]

• mlo

mlo

PaulusPC schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:07:
Is het niet vreemd dat reeds uitgeleverde G9's in de RWD data geen 'datum eerste tenaamstelling' hebben? Er zijn voor 33 G9's een kenteken uitgegeven maar slechts drie auto's hebben een eerste tenaamstelling datum.
Heel vreemd, het viel mij ook al op. Kentekens die ik op foto heb gezien met een trotse eigenaar die in de database nog geen datum hebben.

• Masoud85
mlo schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:38:
[...]

Heel vreemd, het viel mij ook al op. Kentekens die ik op foto heb gezien met een trotse eigenaar die in de database nog geen datum hebben.
Ik denk dat de database van RDW geen real time informatie geeft en data vertraagd vrijgegeven wordt.

• mariop
Masoud85 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:26:
[...]

Ik denk dat de database van RDW geen real time informatie geeft en data vertraagd vrijgegeven wordt.
Denk het ook, want via http://ovi.rdw.nl kan je die kentekens van de foto's wel vinden als geregistreerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lisa
Kan ik hieruit opmaken dat je in een Tesla regelmatig last had van Ghost braking? Ik bedoel, een rit van 1 1/2 uur is nog niet zo heel lang. Als je in een Tesla dan al last zou hebben gehad van Ghost braking dan is het erger gesteld met Tesla dan ik dacht.
Inderdaad, met Tesla echt levensgevaarlijke situaties meegemaakt, en dat bijna elke lange rit wel.
Vandaag 300 km met de G9 gereden en geen enkele onverwachte ingreep.

Wel is autolane change wel lastig, het rukje aan het stuur moet heel zacht, maar te zacht dan doet hij niets, en te hard dan schakelt hij de LCC uit, tot dat je zelf in de andere baan bent,
Draaiwieltje links op het stuur
Inderdaad ook gevonden in de handleiding, dat werkt wel goed.

Uitstekende uitleg en tijd gekregen van de verkoper in Rotterdam bij de aflevering,

We kregen nog een Xpeng goodie bag met :
- zonnebril
- glazen drinkfles
- paraplu
- powerbank

allemaal voorzien met Xpeng logo.

Verzekering was nog wel lastig, heb hem nu via Xpeng afgesloten, maar ondanks dat Bovemij zegt dat er geen apart alarmsysteem nodig is, staat er in hun papieren dat er een klasse III alarmsysteem nodig is, maandag maar eens bellen.

Spotify werkt heel goed, youtube, Amazon Prime en Disney plus ook, maar....
Het lijkt alsof ze van een soort VPN gebruik maken, want Youtube denkt dat we in Frankrijk zijn, want alle reclame is in het Frans en Disney Plus denkt dat we in Zweden zijn, want taal instellingen zijn Zweeds en Engels. Bij Prime kreeg ik de melding, het lijkt alsof u op reis bent, het aanbod kan verschllen per land....

Voice assistent pas deze avond geprobeerd en die werkt niet, connection error, terwijl 4G 3 strepen had en spotify op de achter grond door werkt.

• Lisa
Sentry modus nog niet gezien in het systeem en ook niet in de app.
Heb begrepen dat dat in een latere update komt.

• PaulusPC
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-12-2023
Bedankt voor het delen van de eerste real life ervaringen. Er valt dus nog wel het e.e.a. te verbeteren door XPENG. Ik ben ben benieuwd naar de snelheid waarmee ze de OTA software-updates (met verbeteringen en bug fixes) kunnen maken. Heeft iemand wellicht goed ingelichte bronnen hierover bij XPENG?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
Ik zal eens navragen bij onze verkoper of het mogelijk is ergens bugs en verbeteringen te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limburg
- niet op de remtrappen als auto rechts van je van de oprit komt.
- niet oo de remtrappen als je links wordt ingehaald en de auto denkt dat hij aan het invoegen is.
- als je lane change wilt doen is dat of subtiel draaitje aan stuur. Dan doet hij het zelf. Of iets hardere beweging dat stop x pilot tijdelijk, maar nadat jezelf van baan bent gewisseld neemt hij het weer over.

Minpuntje is dat optrekken na stop of afremmen xpilot hij langzaam optrekt.

Snelheidsbord herkenning gaat best goed.
Hallo Lisa, ik vind met helemaal in jouw eerste reactie. Ook ik stap over vanuit 2 x Tesla Model S.
De snelheid van Xpolot stel je in met het linker scrol-wieltje in het stuur. Daar draai je hem eenvoudig om hoog, Langzaam draaien = per km, snet draaien = per 5 km omhoog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• limburg
mariop schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:33:
[...]

Denk het ook, want via http://ovi.rdw.nl kan je die kentekens van de foto's wel vinden als geregistreerd.
doe bij de RDW even de kenteken check en je ziet dat onze auto's wel geregistreed zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xHP6i-AdO0yJDQgZd8yIhZcVJw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sE93V5QWISNZ4VWJJFyQVcqz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lisa
Autopark op afstand.
Je hebt 2 functies
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DuxH_EWOTJ9xqEWoJAWrMAjdxp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6kGvzneSSBVoBl9Byg4kKL2.jpg?f=fotoalbum_large

In en uitstappen is de auto recht vooruit of recht achteruit zetten, net als de summon in de Tesla. Echter bij de Tesla werkte dit bijna nooit.
Hier bij de G9 foutloos.

Parkeren op afstand is super. Als je al rijdend een oarkeerplaats hebt gevonden. Druk je op de autopark functie in de auto. Als hij dan ook zegt dat hij een parkeerplek gevonden heeft kun je uitstappen en dan met de app op de knop parkeren op afstand drukken en dan maakt hij verbinding. Dan op knop onder aan het scherm en hij parkeert de auto helemaal zelf in.
Heb wel een filmpje, maar weet niet hoe ik die hier kan toevoegen….

Ben echt onder de indruk van de mogelijkheden.

Is er dan niets om over te klagen? Ja helaas wel.
- hij onthoud de stand van het stuur niet. Bij in en uitstappen maakt het stuur ruimte voor je, maar keert niet terug naar mijn persoonlijke instelling.
- ook de stoel ben ik nog mee aan het stoeien. Bij in en uitstappen maakt ook die ruimte, maar keert niet goed terug naar mijn persoonlijke instelling
- bij een scherpe bocht in Xpilot, geeft Xpilot het op het allerlaatste moment op! Met alert en rukjes aan je stoelriem dat je het moet overnemen, gisteren bijna in de vangrail beland.
- intune denkt dat we in de VS zijn. Maar niets doet het
- DAB werkt soms m, maar we zitten in een grensregio.

[ Voor 25% gewijzigd door Lisa op 01-10-2023 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
Lisa schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:26:

- hij onthoud de stand van het stuur niet. Bij in en uitstappen maakt het stuur ruimte voor je, maar keert niet terug naar mijn persoonlijke instelling.
- ook de stoel ben ik nog mee aan het stoeien. Bij in en uitstappen maakt ook die ruimte, maar keert niet goed terug naar mijn persoonlijke instelling
Met tesla heb je 2 profielen, je eigen profiel en de easy entry. Heeft g9 ook user profielen? Zo ja, je zou een aparte profiel kunnen maken voor in en uit stappen en 1 voor rijden.

Wat betreft streaming apps en locatie, het zou kunnen dat alle verkeer via een proxy loopt. Als je met je eigen hotspot werkt, dan krijg je wel juiste regio content?

Ik zat te denken om een goedkope mifi router te kopen en dat gebruiken in de auto met een 5g verbinding ipv 4g. Ik zou dan ook een aparte dashcam plaatsen en aansluiten op de usb poort naast de spiegel als sentry mode nog niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
Lisa schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:26:
Autopark op afstand.
Je hebt 2 functies
[Afbeelding]

In en uitstappen is de auto recht vooruit of recht achteruit zetten, net als de summon in de Tesla. Echter bij de Tesla werkte dit bijna nooit.
Hier bij de G9 foutloos.

Parkeren op afstand is super. Als je al rijdend een oarkeerplaats hebt gevonden. Druk je op de autopark functie in de auto. Als hij dan ook zegt dat hij een parkeerplek gevonden heeft kun je uitstappen en dan met de app op de knop parkeren op afstand drukken en dan maakt hij verbinding. Dan op knop onder aan het scherm en hij parkeert de auto helemaal zelf in.
Heb wel een filmpje, maar weet niet hoe ik die hier kan toevoegen….

Ben echt onder de indruk van de mogelijkheden.

- bij een scherpe bocht in Xpilot, geeft Xpilot het op het allerlaatste moment op! Met alert en rukjes aan je stoelriem dat je het moet overnemen, gisteren bijna in de vangrail beland.
- intune denkt dat we in de VS zijn. Maar niets doet het
- DAB werkt soms m, maar we zitten in een grensregio.
Superleuk om je ervaringen te lezen. Draagt flink bij aan de voorpret.

Heb je ook al eens automatisch filelparkeren geprobeerd? De pre-productiewagen waarmee ik de testrit deed bakte er helaas niks van. Het parkeren in een loodrecht parkeervak daarentegen ging prima.

Het opgeven van de lanekeeping assist in scherpe bochten ken ik van mijn huidige auto. Je moet ook eigenlijk je handen aan het stuur houden ;) Er is volgens mij in Europa een wettelijke max stuuruitslag die zo'n systeem zonder handen aan het stuur mag maken.
Als test heb ik in mijn Kodiaq de handleiding van de auto eens tussen het stuur gestoken. De auto "denkt" dan dat je je handen aan het stuur hebt en stuurt dan probleemloos door de scherpe bochten.

Het vergeten van de stuurpositie lijkt me wel vreselijk irritant. Zeker omdat het verstellen via de knopjes bewerkelijker is dan met een ouderwetse hendel.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Lisa

Zo maar op youtube gezet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
Erg leuk om te zien ! (En leuk om niet te horen :*) Blijft magisch, zo'n gevaarte zien bewegen zonder gepruttel van een motor)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mariop
Toch wel het beste kenteken wat je kan krijgen, zoveel geluk ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lisa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EohAm1vYrr-Joq12w5vflOvUKWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ib4TuPnitjlKTlunzsfeqT3F.jpg?f=fotoalbum_large

Oplaadstops:
Bij langere afstanden geeft de navigatie aan het niet te redden. Hij laat dan potentiele oplaadstops zien. Bij tikken op een stop krijg je te zien hoeveel laadpalen er bezet zijn en wat het vermogen van de laadpalen zijn. Je kan dan kiezen voor een supersnel lader of langzamere. Deze wordt dan als tussenstop in de route gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
mariop schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:57:
[...]

Toch wel het beste kenteken wat je kan krijgen, zoveel geluk ;)
Zeker weten beste kenteken!
Het viel me al op bij rdw database. 😄

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grotbewoner
Leuk om de ervaringen van Lisa te lezen en te zien :-). Hier ook wat meer kilometers in de G9 nu. Ik begin X-Pilot een beetje onder de knie te krijgen.

De truc is vooral om handmatig meer gas te geven op momenten waarop je denkt/weet dat X-Pilot te voorzichtig gaat zijn en zal gaan remmen.

Wat vindt X-Pilot eng?
Denk dan aan auto's die van jouw rijbaan afslaan, fietsers op de rijbaan of een ietwat scherpe bocht met geparkeerde auto's naast de weg (dit laatste is het meest onverwacht qua ghost breaking). Ook als een auto zich invoegt op jouw rijbaan heeft X-Pilot de neiging om af te remmen als hij die auto volledig horizontaal midden op de weg ziet staan. X-Pilot houdt niet van horizontaal beeld van een stilstaande auto waar je dan op af rijdt.

Beetje bijgassen
Met een beetje bijgassen kan je dat soort situaties soepel laten verlopen zonder dat X-Pilot afslaat. Werkt ook goed bij het wegrijden vanuit stilstand, daar is X-Pilot zelf te langzaam. Ik heb tot nu toe wel gereden met X-Pilot zonder lane keeping.

Het meest zenuwachtige blijft om vanuit een snelle weg (80 km/u) op een stoplicht te komen met wachtende auto's. X-Pilot begint dan te laat met remmen waardoor hij hard remt. Je voelt hem ook de rem gebruiken (de rem wordt dan fysiek ingedrukt). Als hij de rem dan loslaat en jij zit er met je voet net boven dan slaat X-Pilot af. Heb nog geen goede manier gevonden om dit te voorkomen zonder X-Pilot af te laten slaan. Ik denk dat je door met het scrollwiel de richtsnelheid te verminderen je geleidelijker vaart zou kunnen minderen.

Bij een 50 km/u weg gaat het remmen voor het stoplicht soepel (maar er moet dan wel een auto voor je staan). Met een beetje bijgassen bij het wegrijden vanuit stilstand hoef je X-Pilot dan niet uit te zetten. En X-Pilot kan alleen ingeschakeld worden boven 30 km/u.

Bonustips:
Als je echt wil lachen dan moet je de mindfulness-modus eens uitproberen als bijrijder. Een soort guided meditation met stoel op lounge-stand, muziek, begeleidende beelden en massage. En de instructie om "hardop mijn dank voor deze mooie dag uit te spreken". Dat heb ik dan ook maar gedaan.

Ook leuk is de ondersteuning van een sleeping kit. Je moet dan een speciaal X-Peng luchtmatras bijkopen en installeren achter de achterbank, maar met een druk op de knop vouwen de stoelen zich in de juiste positie en dan wordt het luchtmatras automatisch opgeblazen en uitgerold. Ik had het even uitgeprobeerd zonder luchtmatras (nog niet in NL te krijgen, had het bij de dealer gevraagd) en na het einde van de cyclus wordt er zelfs een slaapliedje afgespeeld.

Hier een video:

Verder blijft het natuurlijk waanzinnig om vanuit lage snelheid, in sportmodus, naar 100 te trekken. Daarmee krijg je iedereen wel enthousiast voor zo'n auto.

Dat parkeren van buitenaf ziet er ook tof uit, dat gaan wij eens proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Grotbewoner op 01-10-2023 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 14:18
Mbt die laadstops , ziet hij dan ook of ze bezet zijn of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
Grotbewoner schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:51:

...En de instructie om "hardop mijn dank voor deze mooie dag uit te spreken". Dat heb ik dan ook maar gedaan.
Durf je het aan om uit te vinden wat er gebeurt als je deze instructie niet opvolgt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
Mbt die laadstops , ziet hij dan ook of ze bezet zijn of niet ?
Ja op het plaatje zie je 3 van de 6 beschikbaar denk ik of bezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-03 15:51
Momenteel rijd ik een Skoda Kodiaq. Deze heeft voldoende ruimte om met 2 personen in te kunnen slapen. Daarvoor hebben we 5 jaar gelden een eigen campingkit gebouwd.
Ook met mijn nieuw bestelde G9 (levering november) is het de bedoeling dat we er mee gaan kamperen.
Ik heb een paar gekeken naar de video van de sleeping kit met de opblaasmatras, maar waar vouwen de rugleuningen van de voorstoelen naar toe?! Ik zie op internet verschillende foto's. Blijven de voorstoelen gewoon rechtop staan of klappen ze volledig weg?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6gxwg1LpM_HAJn4vfTfbd-G4oY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svN5ekQL6TQhCcGqsR0p1Blh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cN6QlUqT6JjN6hRWqINoJJIp6do=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B5Q4FkipeBTvjMDBb3NLtM8m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
DikkeGoudvis schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:24:
Momenteel rijd ik een Skoda Kodiaq. Deze heeft voldoende ruimte om met 2 personen in te kunnen slapen. Daarvoor hebben we 5 jaar gelden een eigen campingkit gebouwd.
Ook met mijn nieuw bestelde G9 (levering november) is het de bedoeling dat we er mee gaan kamperen.
Ik heb een paar gekeken naar de video van de sleeping kit met de opblaasmatras, maar waar vouwen de rugleuningen van de voorstoelen naar toe?! Ik zie op internet verschillende foto's. Blijven de voorstoelen gewoon rechtop staan of klappen ze volledig weg?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens deze filmpje, blijven de voorstoelen gewoon rechtop: https://www.elbil24.no/ny...godt-inn-i-norge/79055223

Dit in tegenstelling tot de marketing filmpje, waarop het lijkt alsof de voorstoelen helemaal naar achteren gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grotbewoner
DikkeGoudvis schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:24:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er zijn twee modi waar je uit kan kiezen. Eentje met de voorstoelen overeind een een tweede met de voorstoelen plat. Je moet dan wel de hoofdsteunen (handmatig) verwijderen.

Zonder hoofdsteun voor de bijrijder kan je bijvoorbeeld ook op de achterbank zitten met de bijrijdersstoel naar beneden als voeten/benensteun zodat je je benen helemaal kan strekken. Dan is het ook handig dat je die knopjes hebt op de schouder van de bijrijdersstoel voor iemand op de achterbank om de bijrijdersstoel te manipuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
Grotbewoner schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:34:
[...]

Je moet dan wel de hoofdsteunen (handmatig) verwijderen.
Zitten de 2 luidsprekers niet in de hoofdsteun van de bestuurder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Masoud85 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:37:
[...]

Ik dacht dat deze meer bij de schouders zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Masoud85 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:37:
[...]

Geen idee eigenlijk, ik heb alleen de hoofdsteun van de bijrijder eraf gehaald tot nu toe. Zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 166441wb25
  • Laatst online: 12-11-2024
Superleuk om jullie eerste ervaringen te lezen. Lisa: Je schrijft: zoveel beter dan Autopilot van Tesla, kun je aangeven waarom je dat vindt? Ik zou ook overstappen van model 3 (2019) naar XPeng en ervaar op dit moment ook veel ghost braking, vooral in tunnels en soms viaducten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lisa
Superleuk om jullie eerste ervaringen te lezen. Lisa: Je schrijft: zoveel beter dan Autopilot van Tesla, kun je aangeven waarom je dat vindt?
Dank,
- geen ghostbrakes
- geen schokken bij actief van baan wisselen, bij de tesla gebeurd het nogal eens dat er een timeout van de baan wissel optreed, wil je dan toch van baanwisselen, druk je het stuur er doorheen en dat geeft een schok en voor bijrijders en kids is dat steeds weer schrikken, mn als ze liggen te slapen. En dan is te autopilot er vanaf.
Bij de G9 druk je her er doorheen zonder schokken (alleen wat weerstand) LCC stopt dan tijdelijk totdat je in de andere baan zit en dan neemt hij het weer automatisch over.

Ook bij invoegers van rechts, trapt de G9 niet op eens op de rem (behalve als het moet), Mijn model S (iemand trouwens interesse) trapt op de rem bij invoegers van rechts, terwijl ik al naast de invoeger rijd, of er al gedeeltelijk aan voorbij ben.

Wat ik nog mis, dat is de stoplicht herkenning, dat werkte bij Tesla redelijk goed, maar heeft de G9 nog? niet.
en de snelheidslimieten van de navigatie zijn niet altijd correct.

Gelukkig trapt de G9 ook niet zelf op de rem als de snelheidslimiet verlaagt wordt, je krijgt netjes een alarm te horen en dan kan je zelf verlagen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grotbewoner
Stoplichtherkenning mis ik inderdaad ook, want stoppen met X-Pilot aan werkt prima als er een auto voor je stil gaat staan.

De snelheidslimieten die de auto meeneemt zijn volgens mij vrijwel 100% door verkeersbordherkenning (of verkeersbordherkenning wordt altijd in prioriteit boven kaartdata geplaatst). Gelukkig trekt X-Pilot hier niks van aan.

Dat betekent dat door werkzaamheden hier de auto vindt dat ik maar 30 mag rijden ook al ben ik inmiddels 4km verder. Er staat wel netjes een bord met "alle snelheidsbeperkingen opgeheven" na de werkzaamheden maar dat is te ingewikkeld voor de auto. En dat betekent dus ook dat intelligent speed assist (ISA) vrijwel compleet waardeloos is (ook door het feit dat dit gaat piepen als je 1 km/u boven de snelheidslimiet rijdt).

Je kan ISA trouwens makkelijk uitzetten door door naar beneden te swipen voor het snelle menu (net als een telefoon) en dan "snelheidswaarschuwing" (of iets dergelijks) weg te vinken. Dat moet je dus elke keer na een nieuwe start doen, want dat moet van EU-regels iedere keer weer aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Grotbewoner op 02-10-2023 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
De snelheidslimieten die de auto meeneemt zijn volgens mij vrijwel 100% door verkeersbordherkenning (of verkeersbordherkenning wordt altijd in prioriteit boven kaartdata geplaatst).
Denk deels. Soms denkt hij dat ik 70 mag rijden in de stad…. Er is geen verkeersbord 70…

Heb alle punten ook nog naar via de verkoper aan Xpeng laten doorspelen….
Kijk uit naar een update.

[ Voor 15% gewijzigd door Lisa op 02-10-2023 13:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:46
Lisa schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:15:
[...]

Denk deels. Soms denkt hij dat ik 70 mag rijden in de stad…. Er is geen verkeersbord 70…

Heb alle punten ook nog naar via de verkoper aan Xpeng laten doorspelen….
Kijk uit naar een update.
Alvast bedankt voor het doorgeven van de eerste 'verbeterpunten' :-)
Mijn auto schijnt op dit moment op de boot te staan. Ik hoop er in een week of 3 mee te kunnen rijden.

Bedankt voor jullie updates. Ik vind het erg leuk om erover te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 10:09

reuzekind

Ik geloof in GoT

Bevatten de G9 modellen die nu uitgeleverd worden nu trouwens wel of geen LIDAR?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotbewoner
reuzekind schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:32:
Bevatten de G9 modellen die nu uitgeleverd worden nu trouwens wel of geen LIDAR?
Geen LIDAR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
De plek war de lidar zit in China is afgedekt met een niet doorschijnend plastic plaatje. ik neem aan dat daar geen Lidar onderzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbussel
  • Laatst online: 21-08-2024
Heeft iemand ervaring met een coating (glass of ceramic) op de auto?
Wat is beter? Of beter van niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:46
Lisa schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:43:
Klopt de eerste zending zijn preconfigured modellen. Daar kon je ook uit kiezen. heb ik ook gedaan, maar helaas zit hij er toch niet bij deze zending…
This aged well.... ;-)

P.S. Dank voor jouw reviews :D

[ Voor 5% gewijzigd door kosternet op 03-10-2023 08:30 . Reden: Dank bijgevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 14:29
Gaaf!

Ik ging laatst autopark proberen bij een rustig gedeelte van het parkeerterrein van de supermarkt. Lege vakken om mijn geselecteerde vlak heen. De auto maakt de eerste steek naar achteren en rijdt dan een klein beetje naar voren om weer uit te lijnen.

Op dat moment komt er een bejaarde in een Suzuki alto en knijpt tussen mijn auto (die aan het manoeuvreren was) en en geparkeerde auto door. Gelukkig zag de Xpeng het en remde tot stilstand.
Wel een grappige feature maar weinig praktisch nut.

Het naar voren en naar achteren rijden gebruik ik wel regelmatig; mijn wing edition heeft best wat ruimte nodig om de deur te openen en in krappe plekken gaat dat nauwelijks.
nbussel schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:30:
Beide hangen af van de kwaliteit en de applicatie. Het is, mits goed gedaan, wel echt de moeite waard!

[ Voor 15% gewijzigd door T7D_Sneezy op 03-10-2023 09:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 17:30

S1W

nbussel schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:30:
ik vraag me altijd af waarom fabrikanten dit niet standaard zouden aanbrengen als het allemaal zo goed zou zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
hoeveelheid afbeeldingen in dit topic is wel ondermaats.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• k.monsma
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:47
Misschien en leuk idee voor de mensen die een G9 hebben besteld en hem iets willen pimpen. Op de foto een G9 waarbij ze de bovenkant in de zwarte folie hebben gezet. het dak is al bijna helemaal zwart dus hoeft er maar weinig gefolied te worden. Dan lijkt de G9 op een Range Rover.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbpBObCcKrOsQy184USDhCm_F_Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mtwf3iWRfnJwwo2pX0p53p4H.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06 15:08
Kan je dit in België kopen ?

[ Voor 3% gewijzigd door blinded op 03-10-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Momenteel nog niet, zijn ze wel mee bezig. Maar volgens mij nog onbekend wanneer.
Meest concrete waar ze mee bezig zijn is Duitsland en Israël in 2024.
Italië, UK en België zijn niet de eerst volgende landen dus, maar staat wel op hun radar. Dus misschien eind 2024? Of 2025? Ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
jesse! schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:30:
[...]

Momenteel nog niet, zijn ze wel mee bezig. Maar volgens mij nog onbekend wanneer.
Meest concrete waar ze mee bezig zijn is Duitsland en Israël in 2024.
Italië, UK en België zijn niet de eerst volgende landen dus, maar staat wel op hun radar. Dus misschien eind 2024? Of 2025? Ik heb geen idee.
Oh een beetje jammer tegen dan zijn er misschien interessantere modellen aan het tempo dat het nu gaat.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• neubaut
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22-12-2023
Simply1337 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:49:
hoeveelheid afbeeldingen in dit topic is wel ondermaats.
Eens. Rij inmiddels een maand in een P7. En naar tevredenheid! Maar nog geen andere Xpeng in het wild tegengekomen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCxQZjHvxVCYzdmATTMzXOv5ct0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5lT8S0IugTNQcqNjHKEJAEFZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisa
Wat betreft streaming apps en locatie, het zou kunnen dat alle verkeer via een proxy loopt. Als je met je eigen hotspot werkt, dan krijg je wel juiste regio content?
Ja dan wel! Krijg dan gewoon nederlandse reclame….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewestein
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-06 18:03
Is naast Spotify ook een app voor Tidal beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
ewestein schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:13:
Nee, nog niet. What you see is what you get qua apps op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnoutvanbosch
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-01-2024
Enkele weken gevraagd via Xpeng NL en dit was het antwoord:

"We zijn wel bezig om op de Belgische markt te komen hopelijk eind dit jaar, kwartaal vier. Momenteel zijn we bezig met het inrichten van onze showrooms en verkooppunten in België."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Arnoutvanbosch schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:24:
[...]

Enkele weken gevraagd via Xpeng NL en dit was het antwoord:

"We zijn wel bezig om op de Belgische markt te komen hopelijk eind dit jaar, kwartaal vier. Momenteel zijn we bezig met het inrichten van onze showrooms en verkooppunten in België."
Het zou leuk zijn om ook een garantie deal te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vini_fc
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-08-2024
ewestein schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:13:
Dat is idd jammer. Had dat ook graag gezien. Heb zelf geen Spotify maar Tidal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• foobalicious
Leuke video voor de mensen die het audio-pakket in de G9 hebben aangevinkt (of dit nog willen doen):

https://www.youtube.com/watch?v=o0f_qBAscM0

PS (goede) hoofdtelefoon gebruiken om het goed te kunnen beoordelen
PS2 ondertiteling aanzetten om aan het einde het commentaar te kunnen begrijpen. Tenzij je de Chinese taal al machtig bent natuurlijk.

[ Voor 39% gewijzigd door foobalicious op 04-10-2023 19:46 . Reden: aanvulling op eerdere post ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• limburg
De eerste 1000 km met mijn G9 zitten er op. Tijd voor een revieuw:
-Auto maakt zijn verwachting meer dan waar, hij rijdt zalig.
-Heerlijk rustig, veel stiller dan mijn voorgaande Tesla Model S
-gemiddelde verbruik tot nu toe, 189Wh/km. Ondanks de diverse demo's die ik gegeven heb in de sportstand.
-de Eco stand is heerlijk om te cruissen.. de standaard stand is al sportief en vlot. De auto reageert dan alert op gaspedaal en komt vlot van de plek.
-de sportstand van mijn G9 perfomance, is misselijkmakend. Eigenlijk alleen voor demo's goed of als je alleen in de auto zit. Een mede passagier krijg je beslist snel misselijk.
-snelladen gaat overal bijzonder goed, start snel en blijft redelijk constant aan een hoge laadcurve door laden.
-de auto pilot doet het veel beter dan Tesla, maar de positie op de rijbaan kan verbeterd worden, bij bochten gaat de auto naar de buitenlijn van de bocht, dat voelt alsof hij de bocht niet gaat halen.. Mij lijkt beter als hij meer de binnenbocht neemt zoals Tesla dat ook doet.
-Interieur voelt veel meer premium aan als Tesla, helaas is de dashbord bekleding duidelijk nep leer, hetgeen je voelt maar ook ziet.
-de massagefunctie in de stoelen zijn bij iedereen favoriet!!!

Zijn er ook negatieve punten en verbeterpunten??? JA:
-ik kan nergens in de menu's (of op dashboard) de kilometerteller en/of dagteller vinden. Alleen in de app bij instellingen-voertuiginformatie staat onder het VINnummer de actuele kilometerstand.
-de naviogatie stopt met navigeren als je onderweg even stopt en de auto verlaat (om bv even een sanitaire stop te doen) dan moet je bij terugkomt opnieuw de route invoeren/starten
-Tuneln Radio is niet gratis maar behoeft een abonnement. (bij Tesla wel gratis)
-van het systeem welke de alertheid van de chauffeur bewaakt wordt je gek. Even ogen knijpen tegen de zon en het systeem begint al te piepen, kijk je tijdens het rijden naar het middenscherm....piept het systeem. En er blijft erg lang (onnodig lang) een balkje in beeld met waarschuwings tekst.

tot de volgens 1000k revieuw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
@limburg Ik las eerder dat je ook een issue had met de stand van de stuur (dit gaf @Lisa ook aan). Werkt dat nu wel naar behoren of moet je telkens bij instappen de stuur positie instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
limburg schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:40:

Zijn er ook negatieve punten en verbeterpunten??? JA:
-ik kan nergens in de menu's (of op dashboard) de kilometerteller en/of dagteller vinden. Alleen in de app bij instellingen-voertuiginformatie staat onder het VINnummer de actuele kilometerstand.
Bij een review van de P7 werd dit ook aangegeven:
YouTube: Xpeng P7 vs. Tesla Model 3 - Dubbeltest
vanaf 8:50 min

Update: kijk eens op pagina 209 van de Engelse handleiding. Volgens mij kun je met de scrollwiel de mileage informatie zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVR0ydpLuaATL_LuVMrBWItnoAE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OaT73TjrkMQC8CNYyO1QemLN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Masoud85 op 04-10-2023 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
@limburg
-Tuneln Radio is niet gratis maar behoeft een abonnement. (bij Tesla wel gratis)
nee hoor TuneIn Radio vereist een account, deze is gratis te maken. maar kun je het beste even op je mobiel of laptop maken. En dan geen premium nemen.
Echter denkt TuneIn dat ik in de VS zit, krijg als lokale radio Radio Kansas, en amerikaanse reclame, en de meeste nederlandse zenders doen het daar niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lisa
@limburg Ik las eerder dat je ook een issue had met de stand van de stuur (dit gaf @Lisa ook aan). Werkt dat nu wel naar behoren of moet je telkens bij instappen de stuur positie instellen?
Ik ben er achter wat er mis gaat, het heeft te maken met de in/uit stap stand, en dan hersteld hij niet altijd naar de positie van de gebruiker, als ik dan even van gebruiker switch op het scherm (als is het maar een korte tik op het scherm) en dan terug naar mijn profiel, dan werkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
Interessante video van het systeem dat alleen in China te krijgen is: XNGP.

https://www.youtube.com/watch?v=81Pn7MIefqw

(ik denk dat ik voorlopig genoeg heb aan adaptive cruisecontrol + lane centering assist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
@limburg ik heb bij de demo auto wel gemerkt dat de touch screen erg heet kan worden. Wat is jouw ervaring hierin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
ik heb bij de demo auto wel gemerkt dat de touch screen erg heet kan worden. Wat is jouw ervaring hierin ?
@hallom Nog niets van gemerkt.
Pagina: 1 ... 8 ... 48 Laatste