@J. Goedhart Ja was voor mij de keuze trekhaak en "nu" hebben of wachten tot April. Ik sta natuurlijk zoals veel mannen bekend om ons enorme geduld
Hoe hebben jullie de verzekering geregeld? En wat zijn de eisen aan het alarm?
Moet het nog bekijken maar naar aller waarschijnlijkheid sluit ik em weer af via Univé. Daar heb ik ok mijn PS2 verzekerd en waren er geen extra eisen en zover ik kan zien is dat met de XPG9 ook niet. Kan het pas echt goed checken met een kenteken.PaulusPC schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:10:
Hoe hebben jullie de verzekering geregeld? En wat zijn de eisen aan het alarm?
Ik zit bij promovendum. Daar gaven ze aan voor deze prijsklasse minimaal klasse 3 alarm te moeten hebben. Met kenteken weet ik of daar nog wat aparts voor nodig is. Hopelijk geen bijzonderheden want anders moet ik mogelijk ergens anders heen..mariop schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:25:
[...]
Moet het nog bekijken maar naar aller waarschijnlijkheid sluit ik em weer af via Univé. Daar heb ik ok mijn PS2 verzekerd en waren er geen extra eisen en zover ik kan zien is dat met de XPG9 ook niet. Kan het pas echt goed checken met een kenteken.
Dit is wat er bij Univé er op de site staat en waar ik vorige keer met de PS2 ook onder de klasse3/4 uitkwam. Kijken of het nu ook weer lukt.kosternet schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:11:
[...]
Ik zit bij promovendum. Daar gaven ze aan voor deze prijsklasse minimaal klasse 3 alarm te moeten hebben. Met kenteken weet ik of daar nog wat aparts voor nodig is. Hopelijk geen bijzonderheden want anders moet ik mogelijk ergens anders heen..
Bij Univé geldt voor dure auto’s van meer dan € 85.000 en auto’s die jonger zijn dan 5 jaar met een consumentenprijs vanaf € 85.000, inclusief accessoires, een alarmeis.
Leuke video van G9’s in het wild in deze X post.
https://x.com/ccl2k30/sta...&t=dlL2hyqNDRXVK1Tu4O_ysw
https://x.com/ccl2k30/sta...&t=dlL2hyqNDRXVK1Tu4O_ysw
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
De eerste kentekens voor de G9 zijn uitgetrokken: https://voertuig.net/zoek/merk/xpeng/model/g9
[ Voor 8% gewijzigd door mlo op 24-09-2023 13:20 ]
Als er nu G9s op kenteken staan, dan zou je toch verwachten dat de handleiding ook wel klaar is en online gezet kan worden. Maar nog steeds alleen de P7 handleiding op de Xpeng website ...mlo schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:20:
De eerste kentekens voor de G9 zijn uitgetrokken: https://voertuig.net/zoek/merk/xpeng/model/g9
Dit is een versie van eind maart. Volgens mij is er ook een nieuwere versie voor g9 beschikbaar de 4.3.0 volgens deze bron: https://www.techgoing.com...ration-of-high-speed-ngp/PaulusPC schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:05:
Ik zat gisteren in een G9 (Breukelen) met de xmart os-update 4.2.0. Deze had de G9-handleiding in het Nederlands als één van de apps op het scherm staan. Het kan dus niet lang meer duren voordat deze ook online staat.[Afbeelding]
Ik kan niet wachten totdat mijn G9 geleverd is. Het is lang geleden dat ik met zoveel enthousiasme naar een nieuwe auto heb uitgekeken.
Ik vermoed dat we hier niet naar kunnen kijken aangezien de Chinese versies anders zijn (bijv. geen lidar en andere regelgeving) dan de Global versies die wij krijgen. De G9 in Breukelen waar ik de software versie 4.2.0 op aantrof is een definitief productiemodel en het systeem gaf niet aan dat er nieuwere software beschikbaar is (zie afbeelding).Masoud85 schreef op zondag 24 september 2023 @ 18:07:
[...]
Dit is een versie van eind maart. Volgens mij is er ook een nieuwere versie voor g9 beschikbaar de 4.3.0 volgens deze bron: https://www.techgoing.com...ration-of-high-speed-ngp/
:strip_exif()/f/image/RkknWt080EvXNAxOGpn5Rigv.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zou fijn zijn om een betrouwbare bron te hebben waar we de meest recente software versies kunnen checken voor de G9-versie die in NL beschikbaar is incl. de daarin opgenomen aanpassingen en verbeteringen. Heeft iemand dit al gevonden?
Heb je eerder ook de pre productie mode gezien of gereden? Zo ja, was er een merkbaar verschil tussen de pre-productie en deze?PaulusPC schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:37:
[...]
Ik vermoed dat we hier niet naar kunnen kijken aangezien de Chinese versies anders zijn (bijv. geen lidar en andere regelgeving) dan de Global versies die wij krijgen. De G9 in Breukelen waar ik de software versie 4.2.0 op aantrof is een definitief productiemodel en het systeem gaf niet aan dat er nieuwere software beschikbaar is (zie afbeelding). [Afbeelding]
Het zou fijn zijn om een betrouwbare bron te hebben waar we de meest recente software versies kunnen checken voor de G9-versie die in NL beschikbaar is incl. de daarin opgenomen aanpassingen en verbeteringen. Heeft iemand dit al gevonden?
Ik heb alleen de pre-prod versie gereden (met software versie 2.nogwat). Kan dus geen vergelijking maken qua rijden. Fysiek is er slechts een klein deel van het dashboard aangepast in de productieversie t.o.v. de pre-productieversie volgens de experts in Breukelen (betreft een stukje dashboard links onder/naast het stuurwiel. Ik heb het gezien,... gaan we niets aan missen hoor).Masoud85 schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:23:
[...]
Heb je eerder ook de pre productie mode gezien of gereden? Zo ja, was er een merkbaar verschil tussen de pre-productie en deze?
Het gaat best hard met de kentekenuitgifte. Vanmiddag stond de teller nog op 16, nu al op 28. Waarvan 18 AWD Performance (8 witte, 6 grijze, 2 groene, 2 zwarte) en 10 Long Range (3 witte, 3 grijze, 4 zwarte). Ben benieuwd naar de aantallen komende week.
Ben benieuwd. In juli g9 performance mat groen besteld met alle opties (Incl trekhaak ;-)), hopelijk komt die snel nu.
Toevoeging: heeft een van jullie al gekeken naar het verwijderen van alle plaatjes op achterkant (Performance AWD, Xpeng uitgeschreven). Persoonlijk vind ik dat niet mooi en was benieuwd naar jullie ervaringen om dit te verwijderen, danwel zelf of laten doen.
Toevoeging: heeft een van jullie al gekeken naar het verwijderen van alle plaatjes op achterkant (Performance AWD, Xpeng uitgeschreven). Persoonlijk vind ik dat niet mooi en was benieuwd naar jullie ervaringen om dit te verwijderen, danwel zelf of laten doen.
[ Voor 53% gewijzigd door MKN_ op 25-09-2023 07:37 ]
Als het goed is kan je dat redelijk makkelijk doen met een fohn / heatgun. Wel voorzichtig doen natuurlijk, goed warm maken zodat de lijm los laat en dan kan je het eraf halen.MKN_ schreef op maandag 25 september 2023 @ 07:32:
Moet je eronder misschien nog wel een beetje polijsten.
Hoe doen jullie het qua verzekering? De auto is nog zo nieuw dat het met kenteken nog slecht werkt. Bij Univé bieden ze na handmatig invullen alleen WA-verzekering aan.
Heeft iemand al een verzekeraar met all risk gevonden? Ik rijd liever niet onverzekerd naar huis.
Heeft iemand al een verzekeraar met all risk gevonden? Ik rijd liever niet onverzekerd naar huis.
Ben ook benieuwd. Ik begreep dat XPeng ook evt verzekering kan aanbieden via Bovenmij? Stond eerder genoemd in deze thread.
Klopt! Bovemij doet datLisa schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:05:
Ben ook benieuwd. Ik begreep dat XPeng ook evt verzekering kan aanbieden via Bovenmij? Stond eerder genoemd in deze thread.
Ik heb aan de dealer gevraagd om het g9 logo te verwijderen voor aflevering. Ook heb ik gevraagd om luxe kentekenplaten een een blanco kentekenplaathouder zonder reclame van automerk of leasemaatschappij. Ze gaan het dan regelen voor je!jesse! schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:57:
[...]
Als het goed is kan je dat redelijk makkelijk doen met een fohn / heatgun. Wel voorzichtig doen natuurlijk, goed warm maken zodat de lijm los laat en dan kan je het eraf halen.
Moet je eronder misschien nog wel een beetje polijsten.
Interessant, in Badhoevedorp vroegen ze hier 400 euro voor, zal ze toch nog even bellen.H!LL!E schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:04:
[...]
Ik heb aan de dealer gevraagd om het g9 logo te verwijderen voor aflevering. Ook heb ik gevraagd om luxe kentekenplaten een een blanco kentekenplaathouder zonder reclame van automerk of leasemaatschappij. Ze gaan het dan regelen voor je!
Hoera! De status van mijn bestelling - G9 AWD, black, comfort & audio pack brown-is net naar "toegewezen" gewijzigd.
Mooie impuls voor de voorpret. Ben benieuwd wanneer ik meer hoor.
Mooie impuls voor de voorpret. Ben benieuwd wanneer ik meer hoor.
Voor degene die op een P7 aan het wachten zijn. Xpeng verwacht een volgende 'batch' voor week 42 (16-okt.) in Nederland, uitleveren dan kort daarna. (Ik heb die van mij 31 juli besteld - via Athlon)
Ik ben benieuwd hoeveel P7 en G9 er tot nu toe besteld zijn.
https://voertuig.net/zoek/merk/xpeng/model/g9,p7Pointwood schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:24:
Ik ben benieuwd hoeveel P7 en G9 er tot nu toe besteld zijn.
Ik heb mijn G9 performance in mat groen compleet met de twee opties op 13 mei besteld.
Maar omdat ik later hoorde dat een matte kleur heel kwetsbaar is gevraagd of ik de configuratie kon aanpassen naar Graphite Gray.
Geen probleem zeiden ze bij Xpeng in China.
Auto komt mee met de zending van eind september en kan hij medio oktober uitgeleverd worden.
Maar omdat ik later hoorde dat een matte kleur heel kwetsbaar is gevraagd of ik de configuratie kon aanpassen naar Graphite Gray.
Auto komt mee met de zending van eind september en kan hij medio oktober uitgeleverd worden.
Misschien heb ik jouw "oude" auto dan wel.. Ik heb ook G9 performance in mat groen compleet met de optiesPointwood schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:19:
Ik heb mijn G9 performance in mat groen compleet met de twee opties op 13 mei besteld.
Vind die groene echt heel vet. Ik heb mid september besteld en mijn auto staat al in NL.
Maar kan ook zijn dat ik gewoon een vrije slot toegewezen heb gekregen van een vooruit bestelde auto.
Vond groen ook heel vet maar omdat ik de auto koop en omdat de matte lak met de hand gewassen moet worden en vogelpoep en insecten meteen verwijderd moeten worden vond ik dat een te groot risico.
Ik heb de auto namelijk gekocht.
Waarschijnlijk hebben ze de mij toegewezen auto aan dan aan jou toegewezen.
Ik heb de auto ook gekocht. Ga denk ik even navragen wat de garantie voorwaarden zijn van de lak garantie.
Of ik wel door de wasstraat mag, zoja dan boeit het mij niet. Zit 5 (of 8?) jaar lak garantie op ofzo.
En anders, oh well.. Liever een auto met een mooie kleur dan een auto waar ik minder blij mee ben maar wel door de wasstraat kan zonder "problemen"
Of ik wel door de wasstraat mag, zoja dan boeit het mij niet. Zit 5 (of 8?) jaar lak garantie op ofzo.
En anders, oh well.. Liever een auto met een mooie kleur dan een auto waar ik minder blij mee ben maar wel door de wasstraat kan zonder "problemen"
Ik ben bang dat je niet door de wasstraat mag met matte verf. Een (kleurloze) wrap is misschien ook een optie als je niet wil afzeggen.jesse! schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:37:
Ik heb de auto ook gekocht. Ga denk ik even navragen wat de garantie voorwaarden zijn van de lak garantie.
Lakgarantie is 3 jaar, maar geldt niet als je je niet aan de voorwaarde houdt wat de behandeling betreft voor de matte lak.
Er wordt aangenomen dat je op de hoogte bent hoe de lak te behandelen.
Weet je toevallig ook of ze ergens aangeven "hoe de lak te behandelen"?Pointwood schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:21:
Lakgarantie is 3 jaar, maar geldt niet als je je niet aan de voorwaarde houdt wat de behandeling betreft voor de matte lak.
Anders zal ik daar binnenkort eens naar informeren.
Reinig grondig het lakoppervlak van vet, resten van insecten, vingerafdrukken, etc, matte uitstraling blijft behouden. Op Matte lakken mag je geen gebruikelijke polijstmiddelen, waxen, insectreinigers of insect sponzen gebruiken (lak zal gaan glanzen). Matte lakken vereisen speciale zorg producten.
Bron swissvax.nl?Pointwood schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:32:
Reinig grondig het lakoppervlak van vet, resten van insecten, vingerafdrukken, etc, matte uitstraling blijft behouden. Op Matte lakken mag je geen gebruikelijke polijstmiddelen, waxen, insectreinigers of insect sponzen gebruiken (lak zal gaan glanzen). Matte lakken vereisen speciale zorg producten.
Ik bedoel meer vanuit XPENG zelf, niet eerste beste Google hit. Dat heeft waarschijnlijk weinig relevantie bij de garantie voorwaarden.
JAAAA... zojuist het fijne telefoontje gehad... as vrijdag 15:00 uur staat mijn G9 in Badhoeve dorp gereed voor aflevering. kenteken en vin nummer ontvangen, dus verzekering kan tijdig geregeld worden.
Vet! Congrats.limburg schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:33:
JAAAA... zojuist het fijne telefoontje gehad... as vrijdag 15:00 uur staat mijn G9 in Badhoeve dorp gereed voor aflevering. kenteken en vin nummer ontvangen, dus verzekering kan tijdig geregeld worden.
Hopen dat er velen mogen volgen de komende weken.
Benieuwd hoe rap het gaat.
Ik bedoel meer vanuit XPENG zelf, niet eerste beste Google hit. Dat heeft waarschijnlijk weinig relevantie bij de garantie voorwaarden.
Ja ook bij XPENG kreeg ik de reactie wat betreft het onderhoud van de matte lak
Ja ook bij XPENG kreeg ik de reactie wat betreft het onderhoud van de matte lak
Heel cool! Ben ook heel benieuwd naar hoe de eerste gelukkigen de verzekering gaan regelen. Zonder kenteken kom je nergens en sommige verzekeraars lijken er niet aan te willen nog..limburg schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:33:
Wij hebben begin februari besteld; heel vroeg dus. We kregen ook vroeg een toewijzing in de app.
Maandag nog even gebeld hoe het ermee stond en toen kregen we het antwoord "week 41 in de haven + 2 weken autopreparatie". We hadden wat eerder gehoopt, maarja nog prima binnen de oorspronkelijke levertijd van Q4 dit jaar.
Vandaag toch een telefoontje dat hij klaar stond; vrijdag ophalen :-). We kregen ook een melding in de app om een leverdatum af te spreken en voor hulp bij verzekering. Die leverdatum uiteindelijk gewoon telefonisch afgehandeld.
In de app bood Xpeng ook een wegrijverzekering aan die je bij hen kan afsluiten om in ieder geval je auto thuis te krijgen, dus dat is een fijne optie. Wij gaan toch proberen om een all-risk af te sluiten bij onze vorige verzekeraar; telefonisch waren zij best behulpzaam. Morgen even bellen met het kenteken en kijken of onze oude verzekeraar snel kan schakelen.
Veel zin in!
Volgens mij hebben ze ook echt al veel auto's in Europa verkocht. De medewerker van Xpeng vroeg ons z.s.m. de auto op te komen halen (alsof ze parkeerruimte tekort komen!). Op die EV experience was Xpeng ook duidelijk het meest populair voor testritten.
Maandag nog even gebeld hoe het ermee stond en toen kregen we het antwoord "week 41 in de haven + 2 weken autopreparatie". We hadden wat eerder gehoopt, maarja nog prima binnen de oorspronkelijke levertijd van Q4 dit jaar.
Vandaag toch een telefoontje dat hij klaar stond; vrijdag ophalen :-). We kregen ook een melding in de app om een leverdatum af te spreken en voor hulp bij verzekering. Die leverdatum uiteindelijk gewoon telefonisch afgehandeld.
In de app bood Xpeng ook een wegrijverzekering aan die je bij hen kan afsluiten om in ieder geval je auto thuis te krijgen, dus dat is een fijne optie. Wij gaan toch proberen om een all-risk af te sluiten bij onze vorige verzekeraar; telefonisch waren zij best behulpzaam. Morgen even bellen met het kenteken en kijken of onze oude verzekeraar snel kan schakelen.
Veel zin in!
Volgens mij hebben ze ook echt al veel auto's in Europa verkocht. De medewerker van Xpeng vroeg ons z.s.m. de auto op te komen halen (alsof ze parkeerruimte tekort komen!). Op die EV experience was Xpeng ook duidelijk het meest populair voor testritten.
[ Voor 4% gewijzigd door Grotbewoner op 26-09-2023 20:23 ]
Ik heb vanzelfsprekend het kenteken en meldcode ter beschikking gekregen. Mijn verzekeringsagent heeft een allrisk verzekering afgesloten bij XL insurance company SE. Vanmiddag de groene kaart ontvangen.J. Goedhart schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:45:
[...]
Heel cool! Ben ook heel benieuwd naar hoe de eerste gelukkigen de verzekering gaan regelen. Zonder kenteken kom je nergens en sommige verzekeraars lijken er niet aan te willen nog..
Hallo,
Ik overweeg een P7 Performance (met premium pakket) of een 2e hands Tesla Model S 100D te kopen. Die Tesla is dan waarschijnlijk uit 2018/2019 met ca 90-100K op de teller, zodat de bedragen min/meer gelijkwaardig zijn.
Ik zie voor-/nadelen voor beide opties, ik kom er niet uit.
Mocht iemand enige wijsheid hierover hebben, hoor ik het graag.
Dank alvast
Ik overweeg een P7 Performance (met premium pakket) of een 2e hands Tesla Model S 100D te kopen. Die Tesla is dan waarschijnlijk uit 2018/2019 met ca 90-100K op de teller, zodat de bedragen min/meer gelijkwaardig zijn.
Dank alvast
Privé of zakelijk?olof2006 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:43:
Hallo,
Dank alvast
Ik zou allereerst beide eens proefrijden en vanuit daar kijken of je niet al een van de twee kunt afstrepen omdat het niet fijn rijdt.
Ik heb op dit moment een Tesla model S uit eind 2018 en ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom je een model S zou willen kopen? uiterlijk?olof2006 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:43:
Hallo,
Dank alvast
Dank voor de reactie. De Tesla is oa wat groter, en heeft meer ruimte in de kofferbak. En idd uiterlijk is wat mooier maar dat is persoonlijk. Maar ja, is wel 4-5 jaar oude (EV) techniek.Masoud85 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:46:
[...]
Ik heb op dit moment een Tesla model S uit eind 2018 en ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom je een model S zou willen kopen? uiterlijk?
Je lijkt wat uitgekeken op de Tesla, mag ik vragen waarom?
Als je nog tijd hebt om te wachten is een Xpeng G6 een optie begin volgend jaar. Wat goedkoper, een vijfde deur dus meer kofferbakruimte. Beetje de tegenhanger van de Model Y maar dan iets goedkoper en beter. Prijsindicatie van de dealer was €40-45k.olof2006 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:51:
[...]
Dank voor de reactie. De Tesla is oa wat groter, en heeft meer ruimte in de kofferbak. En idd uiterlijk is wat mooier maar dat is persoonlijk. Maar ja, is wel 4-5 jaar oude (EV) techniek.
Ik zou persoonlijk (als je een tesla wilt) voor model 3 (2023 model) of model y gaan.olof2006 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:51:
[...]
Dank voor de reactie. De Tesla is oa wat groter, en heeft meer ruimte in de kofferbak. En idd uiterlijk is wat mooier maar dat is persoonlijk. Maar ja, is wel 4-5 jaar oude (EV) techniek.
Techniek is echt veel veranderd.
Paar nadelen van een oude Model S:
- Oude 2.5 HW versie (infotainment gedeelte is echt stuk langzamer geworden in de afgelopen half jaar). Switchen tussen source (spotify naar radio of andersom, duurt pakweg 10 seconden).
- Marginale software updates. Meeste updates zijn voor model y en model 3 en de nieuwe Model S en x
- DC laadsnelheid met CCS retrofit (max 140 kwh, maar in praktijk rond 120k)
- DC laadsnelheid zonder CCS retrofit max 72 kwh)
- Oudere modellen hebben de neiging om "yellow borders" te krijgen op de 17 inch scherm. Dit was mij ook het geval.
- Koplampen gaan in verhouding tot andere merken niet zo lang mee. In de afgelopen 4 jaar zijn beide koplampen (a 1700 euro per stuk) vervangen omdat de led strips deels uit vielen.
Wanneer heb je dat gevraagd? Ik wil misschien ook nog switchen van kleur, maar zou binnenkort geleverd moeten krijgen al.Pointwood schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:19:
Ik ben inderdaad ook om deze reden van mat groen naar zwart gegaan (full option met trekhaak). Zou ook zomaar eens kunnen dat je mijn reservering (juli) gekregen hebt @jesse!.Pointwood schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:19:
Goed punt, ik ging er vanuit als Leaserijder dat dit niet zo’n probleem ging zijn, maar nu twijfel ik… kwetsbare lak is voor niemand handig, ik betaal ook bij schadesPointwood schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:29:
Vond groen ook heel vet maar omdat ik de auto koop en omdat de matte lak met de hand gewassen moet worden en vogelpoep en insecten meteen verwijderd moeten worden vond ik dat een te groot risico.
Ik ben van de mat groen naar grijs geswitched in juli
Ik zie ook uit naar de levering van mijn bestelde G9 (verwachting okt/nov)! Ik ben vooral heel benieuwd naar de software verbeteringen waarmee de auto's worden uitgeleverd.
Ik hoop op:
Ik hoop op:
- vlekkeloze werking van de voice control in het Nederlands
- een verbeterde verwerking van wat er in de omgeving van de auto gebeurt (tijdens de testritten was de waarneming van de sensoren duidelijk niet goed en klopte de positie op de beeldschermen niet met de werkelijkheid)
- het zou fijn zijn om meer gevoel in het stuur te hebben (is dit een software ding?)
- goede werking koppeling rijdersprofielen met vastgelegde voorkeuren zoals stoelinstellingen, rijmodi en uitschakeling bliepjes/piepjes.
- puike werking van de navi
Kentekens [33st] zijn uitgegeven
T-###-X# beginnen ze.
https://opendata.rdw.nl/V...rtuigen/m9d7-ebf2/explore
zoeken op Xpeng en dan filteren op G9
T-###-X# beginnen ze.
https://opendata.rdw.nl/V...rtuigen/m9d7-ebf2/explore
zoeken op Xpeng en dan filteren op G9
[ Voor 60% gewijzigd door Simply1337 op 27-09-2023 16:09 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Er staan sinds gisteren 3 G9's op naam, en 33 op kenteken.
Mijn auto staat helaas nog niet op kenteken
Mijn auto staat helaas nog niet op kenteken
De meeste zijn performance uitvoeringen. En de rest Longe Range. Geen Standard Range nog gezien
Ha, recent pas deze topic gevonden. Paar maanden geleden een witte long range besteld met premium pakket. Ik join de club dus waarschijnlijk ergens in Q1 van 2024. Lees ondertussen graag mee met de ervaringen!
Wellicht is dit een fijne link om de RDW-data een beetje overzichtelijk te maken:
https://opendata.rdw.nl/n...20NULL%20LAST/page/filter
Handleiding G9 staat inmiddels op de website van Xpeng
Catalogusprijs erbij zou nice zijn, daardoor weet ik of het om eenzelfde model als ik heb kan gaanPaulusPC schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:47:
Wellicht is dit een fijne link om de RDW-data een beetje overzichtelijk te maken:
Ik denk AWS Performance en Long range.. Standard range zal er ook zijn, maar is volgens mij nog niet op kenteken gezetMasoud85 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:51:
Iemand die weet wat verschil is tussen E2L en E1L ?
[Afbeelding]
Heb je misschien een link? ik kan het helaas niet zo snel vinden.Camelman1976 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:47:
Handleiding G9 staat inmiddels op de website van Xpeng
https://www.heyxpeng.com/nl/user-manualMasoud85 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:54:
[...]
Heb je misschien een link? ik kan het helaas niet zo snel vinden.
Dankjewel!
Zo te zien hebben ze Google Translate gebruikt
In de handleiding (NL) pagina 126:
"Make-upspiegel van een koningin"
"Als de make-upspiegel van de koningin wordt geopend"
Vond ik wel grappig.
Kan helaas geen screenshot maken en in Tweakers plakken (waarom eigenlijk niet? Beetje ouderwets)
"Make-upspiegel van een koningin"
"Als de make-upspiegel van de koningin wordt geopend"
Vond ik wel grappig.
Kan helaas geen screenshot maken en in Tweakers plakken (waarom eigenlijk niet? Beetje ouderwets)
[ Voor 14% gewijzigd door jesse! op 28-09-2023 12:26 ]
Hier met catalogusprijs en of hij een aanhanger mag trekkenPaulusPC schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:47:
https://opendata.rdw.nl/n...0LAST/page/column_manager
Is dit via een leasemaatschappij?reuzekind schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:02:
De laatste vinkjes op m’n werk zijn ook gehaald, en m’n G9 wordt besteld!
[Afbeelding]
Ik heb een app waarin het overzicht zegt dat de auto gereed staat maar zojuist met de klantenservice gesproken. De auto staat helemaal niet klaar.
Ik heb wel m'n bestelnummer gekregen van de klantenservice, weet iemand of ik daarmee de status kan traceren vanuit XPENG?
Ja, betreft een auto van m’n werk die bij Leaseplan geleasd wordt.
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Kleine update ivm met verzekeren van de auto, heb net via de e-mail van Univé vernomen dat;
Voor dit voertuig is er geen alarmeis van toepassing.
Ik zie in de handleiding niets vermeld over de v2l feature. Ik hoop dat dit wel in Nederland beschikbaar is, en dat de adapter ook beschikbaar is. Aangezien dat wel op de website staat
E2L = PerformanceMasoud85 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:51:
Iemand die weet wat verschil is tussen E2L en E1L ?
[Afbeelding]
E1L = Long Range
Klopt, kan niet open of bewegen.mlo schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:43:
Panoramisch schuifdak
Aldus de manual, ik dacht het een panoramisch dak was, geen schuifdak...toch?
Kloppen wel meerdere dingen niet in de handleiding. Veel is slecht vertaald, zo af en toe missen er ook letters van een woord, wat raar is bij een automatische vertaling (waar het op lijkt)
Het magnetronraam bevindt zich op de voorruit. P282
We kunnen de bami en nasi opwarmen :-)
Nice toch Sentry mode, ik had eerder begrepen dat dit er niet op zou zitten...
Toch nog wel wat verrassingen uit de handleiding die ik zo lees.
We kunnen de bami en nasi opwarmen :-)
Nice toch Sentry mode, ik had eerder begrepen dat dit er niet op zou zitten...
Toch nog wel wat verrassingen uit de handleiding die ik zo lees.
[ Voor 44% gewijzigd door mlo op 28-09-2023 14:49 ]
Top informatie, dank Masoud85!Masoud85 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:06:
[...]
Ik zou persoonlijk (als je een tesla wilt) voor model 3 (2023 model) of model y gaan.
Techniek is echt veel veranderd. Paar nadelen van een oude Model S:
Ik krijg de indruk dat ik EV's meer als computer moet gaan zien dan als mechanische auto's. Dus dat het algehele 'verval' veel sneller is (en zal zijn) dan bij normale auto's. Tja, dan is een nieuwe P7 natuurlijk interessanter, ondanks de stevige afschrijving van een nieuwe auto in de eerste drie jaar.
Nogmaals dank, zeer nuttige info.
Dank voor je reactie. Privé vs zakelijk, ik ben eigen baas dus beide opties kan. Als ik mijn accountant moet geloven maakt het eigenlijk weinig meer uit. Maar moet ik zelf nog uitzoeken.jesse! schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:45:
[...]
Privé of zakelijk?
Ik zou allereerst beide eens proefrijden en vanuit daar kijken of je niet al een van de twee kunt afstrepen omdat het niet fijn rijdt.
Gezien de ervaring van Masoud85 lijkt me een oudere Model S niet zo wenselijk meer. Ik ga proefrijden met de P7
Dank voor je reactie. Persoonlijk vind ik de vormgeving van auto's zoals Y of G6 niet zo fraai, maar dat is persoonlijk. Ik ben tot nu toe een stationwagen gebruiker en dat heeft Xpeng helaas (nog?) niet. Ik vind het een mooi merk en uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding, voor zover ik dat kan beoordelen.Grotbewoner schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:57:
[...]
Als je nog tijd hebt om te wachten is een Xpeng G6 een optie begin volgend jaar. Wat goedkoper, een vijfde deur dus meer kofferbakruimte. Beetje de tegenhanger van de Model Y maar dan iets goedkoper en beter. Prijsindicatie van de dealer was €40-45k.
Op blz. 35 staat: De elektriciteit van de tractie-accu kan gebruikt worden door andere elektrische apparaten via ontladingsapparatuur. De ontlaadspanning is 230V en het maximale vermogen is 3,3 kW. Dat lijkt over V2L te gaan. Even door de brakke vertaling heenkijken en met een beetje fantasie kan je hier de instructie voor V2L uit halen.jesse! schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:12:
Ik zie in de handleiding niets vermeld over de v2l feature. Ik hoop dat dit wel in Nederland beschikbaar is, en dat de adapter ook beschikbaar is. Aangezien dat wel op de website staat
Is de parfum/geurtjes-optie gesneuveld?
Ja, dat was een van de eerste aanpassingen aan Europa. Vind ik zelf ook wel jammer, leuke gimmick.fox_nl72 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:53:
Is de parfum/geurtjes-optie gesneuveld?
Welke catalogusprijs heeft de jouwe?mariop schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:52:
Kleine update ivm met verzekeren van de auto, heb net via de e-mail van Univé vernomen dat;
Als je een stationwagen zoekt zou ook een Nio ET5 Touring kunnen. Mooie auto ook, al vind ike het concept van Nio niet heel toekomstproof (zo hebben ze net een telefoon uitgebracht).olof2006 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:07:
[...]
Dank voor je reactie. Persoonlijk vind ik de vormgeving van auto's zoals Y of G6 niet zo fraai, maar dat is persoonlijk. Ik ben tot nu toe een stationwagen gebruiker en dat heeft Xpeng helaas (nog?) niet. Ik vind het een mooi merk en uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding, voor zover ik dat kan beoordelen.
Bijna full options/duurste config (alleen matte groen nog 1 stapje hoger) 78.270 EU in BTWGrotbewoner schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:00:
[...]
Welke catalogusprijs heeft de jouwe?
leuk kreeg net te horen dat iemand zijn G9 Performance donker grijs heeft geannulleerd....
Kan hem zaterdag ophalen :-)
Kan hem zaterdag ophalen :-)
In de handleiding vind ik niks over het (op geplande tijdstippen) voor verwarmen van het interieur van de auto. Enkel over de voorverwarming van de batterij.
Zie ik nu iets over het hoofd? Dit is toch een redelijke basic functie bij EVs.
Iemand meer info hierover?
Zie ik nu iets over het hoofd? Dit is toch een redelijke basic functie bij EVs.
Iemand meer info hierover?
in Rotterdam vertelde ze mij dat dit gewoon via de app kan
Weet iemand waar de 'camera's voor hoge waarneming' voor worden gebruikt? De surround view camera's begrijp ik wel (parkeren en zo). Maar die andere camera's ? Adaptive cruise control gebeurd vermoedelijk vooral met de frontcamera en front radar. Maar de zij en achtercamera's voor hoge waarneming?
"U kunt de XPENG-app gebruiken om het voertuig te
besturen en het parkeren te voltooien, waardoor u
de auto gemakkelijk kunt parkeren in krappe ruimtes
waar het moeilijk is om in en uit te stappen."
WIst ook niet dat dit mogelijk zou zijn....leuk !
Dit is gewoon de summon functie zoals bij tesla.foobalicious schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:26:
"U kunt de XPENG-app gebruiken om het voertuig te
De verkoper had aangegeven dat je hiermee vooruit en achteruit kunt rijden terwijl je zelf dichtbij de auto staat.
Dan kun je de auto tussen andere auto’s zetten zonder summon. Maakt het voor de anderen in ieder geval uitdagend om in hun auto te komen 🤣Masoud85 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:46:
[...]
Dit is gewoon de summon functie zoals bij tesla.
De verkoper had aangegeven dat je hiermee vooruit en achteruit kunt rijden terwijl je zelf dichtbij de auto staat.
Wel jammer dat ze het waarschijnlijk toch proberen met alle mogelijke deukjes tot gevolg 🤨
Nergens lees ik in de handleiding niets over de standverwarming?
Ik dacht dat die erin zou zitten.
Er wordt ook niet automatisch 112 gebeld na een aanrijding?
Nee, in de handleiding maakt men onderscheid tussen het parkeren van de auto terwijl je buiten de auto staat en het voor/achteruit rijden van de auto. Beide functies zijn aanwezig.Masoud85 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:46:
[...]
Dit is gewoon de summon functie zoals bij tesla.
Is dit niet verplicht in Europa tegenwoordig?nbussel schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:07:
In een parkeergarage met aan een kant een pilaar kan het wel handig zijn. Of krappe garage thuis.kosternet schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:53:
[...]
Dan kun je de auto tussen andere auto’s zetten zonder summon. Maakt het voor de anderen in ieder geval uitdagend om in hun auto te komen 🤣
Wel jammer dat ze het waarschijnlijk toch proberen met alle mogelijke deukjes tot gevolg 🤨
Je kan klimatiseren via de app.nbussel schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:07:
Nergens lees ik in de handleiding niets over de standverwarming?
Zelfs stuurverwarming, stoelverwarming en stoelventilatie is via de app aan te zetten.
Ook zit er een ontsmettingstand in de app waarmee het interieur een uur lang naar hoge temperatuur wordt gestookt om alle bacteriën te doden.
Dan zou de kachel het interieur 70 graden of hoger moeten stoken... lijkt me stug..T7D_Sneezy schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:03:
[...]
Ook zit er een ontsmettingstand in de app waarmee het interieur een uur lang naar hoge temperatuur wordt gestookt om alle bacteriën te doden.
Het is volgens mij ook een beetje een onzin functie maar het idee is meer dat je airco ontsmet wordt. Ietsje logischer.MisterX schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:20:
[...]
Dan zou de kachel het interieur 70 graden of hoger moeten stoken... lijkt me stug..En dan nog krijg je never nooit alle bacteriën dood