Ik heb vorige week eenm proefrit gemaakt in een Enyaq (80). Ik moet zeggen dat ik hem prima vond rijden. Stiller dan ik had gedacht en comfortabel. De DCC vond ik niet bijster veel toevoegen maar ik heb 'm niet heel vaak gebruikt.
Qua luxe-gevoel haalt de Enyaq het echter niet bij de XPeng. Toch redelijk wat hardplastic dat kraakt bij aanraking. Erg irritant. Al is het natuurlijk niet zo dat je de hele tijd aan je dashboard of de deurbekleding aan het voelen bent.
Ik rijd nu een Kodiaq en mijn allergrootste ergernis daar is het gekraag van de deurhendels (binnenkant) als je ze vastpakt of iemand er met een knie of zo tegenaansteunt. En het gekraak in het dashboard als er een temperatuurschommeling is. Airco aan of zo.Klinkt erg goedkoop
Dat gevoel had ik in de Enyaq ook, maar in mindere mate.
Verder een hele prima auto volgens mij. En goedkoper.
En als de Adaptive cruise control en Lane Centering assist net zo goed werken als in mijn Kodiaq dan is dat ook helemaal prima.
Wat betreft de nieuwe Enyaq. Ik weet dat deze ook de nieuwe motoren van de ID7 en ID4 krijgt.Meer koppel en vermogen. Ik weet alleen niet of hij ook veel zuiniger zal zijn en dus dat de auto, i.c.m. de ietsjes groter batterij, substantieel meer range heeft.
Zijn er nog andere verschillen met de huidige Enyaq dat jij weet?
Ik heb toch gekozen om de Xpeng te gaan bestellen, ook al scheelt de Enyaq zo'n 70 euro netto per maand. Voor die 70 krijg je denk ik uiteindelijk wel meer auto en snufjes.
[
Voor 5% gewijzigd door
foobalicious op 14-09-2023 21:55
]