Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 6 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 18:45
GerrD schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:34:
Is het niet vreemd dat de RDW type goedkeuring voor de G9 nog niet aanwezig is? Xpeng is in februari al begonnen met de verkoop en sinds mei kon je al een proefrit maken in Nederland.
Ik vond het ook al heel erg vreemd, maar ik weet de rede ook nog niet.
Misschien dat er iets op zit wat niet mag (Lidar sensoren voor op de auto bijvoorbeeld. Die niet bij de opties staan, maar die wel een typenummer teruggeven bij het uitlezen van de auto...) of dat de software nog iets kan doen dat niet toegestaan is. Kunnen nog best veel mogelijkheden zijn, maar dit viel mij op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:22
GerrD schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:34:
Is het niet vreemd dat de RDW type goedkeuring voor de G9 nog niet aanwezig is? Xpeng is in februari al begonnen met de verkoop en sinds mei kon je al een proefrit maken in Nederland.
Ik denk dat ze gewacht hebben met de typegoedkeuring tot de "echte" Europese G9's er zijn.
De testrit auto's zijn nog pre-productie. De bij P7 ging dit precies zo.

[ Voor 3% gewijzigd door T7D_Sneezy op 12-09-2023 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-06 12:58
Mouse5312 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:41:
[...]
Misschien dat er iets op zit wat niet mag (Lidar sensoren voor op de auto bijvoorbeeld....
Jij hoop er stiekem ook op dat die toch ingebouwd zitten? Ik ben bang dat deze vanwege de kosten voor Europa toch verwijderd zijn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
kosternet schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:20:
[...]

Jij hoop er stiekem ook op dat die toch ingebouwd zitten? Ik ben bang dat deze vanwege de kosten voor Europa toch verwijderd zijn :|
Ja, ik hoop er wel stiekem op. Maar voor zover dat ik begreep zijn ze weggelaten omdat ze (nog) niet gebruikt mogen worden voor autonoom rijden. Een hoog level autonoom rijden mag nog niet in Nederland/Europa |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 17:30

S1W

Mouse5312 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:00:
[...]

Ja, ik hoop er wel stiekem op. Maar voor zover dat ik begreep zijn ze weggelaten omdat ze (nog) niet gebruikt mogen worden voor autonoom rijden. Een hoog level autonoom rijden mag nog niet in Nederland/Europa |:(
Ben er ook bang voor, terwijl er zat auto's rondrijden met meerdere LIDARs, zal idd een kostenverhaal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:34
S1W schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:14:
[...]

Ben er ook bang voor, terwijl er zat auto's rondrijden met meerdere LIDARs, zal idd een kostenverhaal zijn.
Xpeng had ook een bottleneck op levering van lidar units voor productie van in iedere geval de G6. Dus dat zal ook wel meegespeeld hebben.

Maarja, je kan een Nio kopen maar dan ben je duurder uit. Verder is er geen alternatief in dezelfde prijsklasse.

[ Voor 13% gewijzigd door Grotbewoner op 12-09-2023 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 166441wb25
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
MrDwazo schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:52:
Ook hier de keuze gemaakt om na de Tesla Model 3 AWD (2019) de gok te wagen naar XPeng.
In een zoektocht naar een enigszins te betalen grotere (SUV) EV zijn er eigenlijk weinig opties.

Keuze gevallen op een G9 - RWD Long Range - Graphite Gray
Inclusief Premium Comfort (zwart) - Trekhaak

Besteld op 20/4/2023 via Leaseplan, en vandaag het bericht dat hij klaar staat bij de dealer :-)

Nu nog even onderhandelen over leverdatum, de volgende uitdaging
Ben echt heel erg benieuwd naar je ervaringen met de autopilot in vergelijking met de Model 3, voor mij is dat echt een beslissende factor

• PaulusPC
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-12-2023
Wat verwachten jullie aan jaarlijkse kosten voor onderhoud en vervanging banden per jaar (bij 35.000km)? (Xpeng G9, AWD Performance, geen winterbanden)

[ Voor 18% gewijzigd door PaulusPC op 13-09-2023 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:54
PaulusPC schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:33:
Wat verwachten jullie aan jaarlijkse kosten voor onderhoud en vervanging banden per jaar (bij 35.000km)? (Xpeng G9, AWD Performance, geen winterbanden)
Dit had ik toevallig recent gevraagd aan XPENG:
Onderhoud is inderdaad 1 keer per jaar of 20.000 km, welke het eerste komt. De grootste reden hiervan is om een garantie van 7 jaar aan te bieden het belangrijk dat de auto minimaal 1 keer per jaar een controle krijgt, daardoor kunnen we ook gratis pechhulp garanderen met Europese dekking. De kosten van een jaarlijkse beurt zijn geschat op gemiddeld €300 á €350. De eerste twee jaar is het de bedoeling dat we een kosteloze haal- en brengservice aanbieden met een leenauto zonder meerprijs. Dingen die bijvoorbeeld bij een onderhoudsbeurt worden gedaan zijn het verversen van remvloeistof, schoonmaken of vervangen van interieurfilters, verversen of controleren van koelvloeistof van de accu’s, ruitenwisservloeistof bijvullen, accupakket uitlezen, slijtagepunten controleren, airco reiniging, indien nodig updates uitvoeren, bandenwissels etc, the usual. Zo houden we de auto’s in topconditie.
Qua banden weet ik het niet, maar zal wel snel gaan omdat het een zware auto is.
Zelf verwacht ik als je 35k per jaar rijdt dat je wel zo'n beetje elk jaar 4 nieuwe banden nodig gaat hebben. Maar dat ligt er ook aan hoe je rijdt natuurlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesse!
Dus ga uit van 1000 euro onderhoud per jaar, en dan 4 nieuwe banden per jaar.
Volgens mij liggen er 255/45 R21 106 onder van Michelin.
Bij Profile heb je die voor zo'n 400 per stuk, is 1200 euro + nog 200 euro aan montage denk ik?
Zit je op 1400 voor banden, en 1000 euro voor onderhoud. Pak 'm beet 2,5k per jaar aan onderhouds kosten.

[ Voor 62% gewijzigd door jesse! op 13-09-2023 16:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nvh1989
  • Laatst online: 06-12-2023
166441wb25 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:27:
[...]

Ben echt heel erg benieuwd naar je ervaringen met de autopilot in vergelijking met de Model 3, voor mij is dat echt een beslissende factor
Als de autopilot echt een dealbreaker voor je is zou ik persoonlijk niet gaan voor Xpeng, maar veilig voor een Tesla o.i.d. gaan waar dit al verder is uitgewerkt voor de Europese markt.

Ik verwacht dat dit echt wel beter wordt bij Xpeng, maar zeker in het begin zal het echt nog wel wat hickups hebben. Daar staat wel tegenover dat je een hele gave bak krijgt voor "relatief weinig" centjes.

Persoonlijk vind ik het bijvoorbeeld heel erg vet dat er iedere week weer nieuws is over deze auto's en dat er a.d.h.v. feedback snel geupdate wordt. Ik heb echt het idee dat dit merk cutting edge de nieuwste snufjes bezit en dat ook snel wilt releasen, maar ieder heeft natuurlijk zijn/haar eigen beweegreden.

• jesse!
nvh1989 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:50:
[...]

Als de autopilot echt een dealbreaker voor je is zou ik persoonlijk niet gaan voor Xpeng, maar veilig voor een Tesla o.i.d. gaan waar dit al verder is uitgewerkt voor de Europese markt.

Ik verwacht dat dit echt wel beter wordt bij Xpeng, maar zeker in het begin zal het echt nog wel wat hickups hebben. Daar staat wel tegenover dat je een hele gave bak krijgt voor "relatief weinig" centjes.

Persoonlijk vind ik het bijvoorbeeld heel erg vet dat er iedere week weer nieuws is over deze auto's en dat er a.d.h.v. feedback snel geupdate wordt. Ik heb echt het idee dat dit merk cutting edge de nieuwste snufjes bezit en dat ook snel wilt releasen, maar ieder heeft natuurlijk zijn/haar eigen beweegreden.
Ja snap ik, en eens.
Waar vind jij het laatste nieuws over deze xpeng modellen, of gewoon meerdere sources?
Ik ga denk ik morgen bestellen, en hopelijk kan ik 'm dan januari of februari in onvangst nemen.

Maar ik las ook eerder in dit topic dat ze auto nog niet eens goedgekeurd is door RDW? Nu ben ik er van overtuigd dat dit wel goed gaat komen hoor, maar wel benieuwd waar ik dit soort updates het beste kan volgen.

Tesla.. Mwah, niet zo'n fan van. Qua connectivity en efficienty zijn zij wel voorloper. Maar qua auto gevoel enzo heb ik liever mijn vertrouwde BMW merk bijvoorbeeld.
Maar ik voelde mij wel redelijk thuis in de G9 tijdens mijn proefrit, dus ik ben al om :)

En dat autopilot dingen dan nog minder goed werken zal maar zo zijn. Hopen dat dit snel beter wordt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 15:13
Voor degene die wellicht een zwarte G9 willen bestellen:

https://www.youtube.com/watch?v=6nqRTUY9z5U

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesse!
Net bestelling geplaatst voor de G9 performance model in de groene kleur met alle (ja alle 2) opties, en
Zadelbruin nappaleer interieur :)

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07:26
Heeft iemand al een EV inruil gedaan bij Xpeng ? Is dat de moeite ?

Just here for the fun

• jesse!
Brotuck schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:45:
Ik had gevraagd wat ze qua inruil aanbieden (geen EV van mij) en verkoper zei dat ze zo'n dienst als wijkopenautos gebruiken. En dat het voor hun gewoon een extra service is die ze bieden. Heeft geen voordeel en geen nadeel voor hun om te doen.

• kosternet
Brotuck schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:45:
Ik heb een e-Niro uit 2019 voor de inruil. Via Rotterdam. Prijs is passend.

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07:26
jesse! schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:46:
[...]

Ik had gevraagd wat ze qua inruil aanbieden (geen EV van mij) en verkoper zei dat ze zo'n dienst als wijkopenautos gebruiken. En dat het voor hun gewoon een extra service is die ze bieden. Heeft geen voordeel en geen nadeel voor hun om te doen.
Veel dealers zetten een inruil auto op een aanbodlijst, dan schrijven geïnteresseerde partijen erop in. Ik vroeg het omdat Xpeng een nieuwe partij is in NL en men vaak dan iets extra's wil doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Brotuck op 13-09-2023 22:18 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camelman1976
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-09-2024
Was vandaag bij Xpeng Breukelen, daar staat sinds vandaag een hele mooie zwarte G9.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KgMxOlHW2-2DxyFndpCIGCMRV-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sTSJm5dkosbtsFaaap635qQ6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8GppjQ9pIwT2qZqgSdOZ9aQg1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7YfKfCZLCEob1yk8ed8Ju6v.jpg?f=fotoalbum_large

• J. Goedhart
  • Laatst online: 28-04-2024
Ben heeeel benieuwd wanneer de eerste uitgeleverd gaan worden. Sowieso leuk om de zwarte nu te zien via bovengenoemde YouTube video en in Breukelen aangezien ik die besteld heb 😎

• PaulusPC
Weet iemand of het bruin leren interieur van de G9 al ergens in NL live te bewonderen is?

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik heb in Rotterdam proefgereden in een witte met bruin leer.....

Iemand misschien al informatie of en wanneer de Eindhovense vestiging geopend gaat worden? Daar hadden ze het in Rotterdam over toen ik 3 maanden geleden daar was. Is straks wel handig voor onderhoud en zo

[ Voor 10% gewijzigd door Tooooony op 14-09-2023 10:34 ]

• jesse!
Tooooony schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:33:
Ik heb in Rotterdam proefgereden in een witte met bruin leer.....

Iemand misschien al informatie of en wanneer de Eindhovense vestiging geopend gaat worden? Daar hadden ze het in Rotterdam over toen ik 3 maanden geleden daar was. Is straks wel handig voor onderhoud en zo
"Is straks wel handig voor onderhoud en zo"

Volgens mij is het plan om eerste twee jaar gratis een haal- en brengservice aan te bieden met een leenauto (ook kosteloos)
Dus hoewel ik snap dat het fijn is om een locatie in de buurt te hebben, voor onderhoud komen ze 'm zelf halen dus zal dat niet het grootste probleem zijn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J. Goedhart
PaulusPC schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:30:
Weet iemand of het bruin leren interieur van de G9 al ergens in NL live te bewonderen is?
In Badhoevedorp staat een groene met bruin leer.

• GerrD
  • Laatst online: 05-12-2023
Vandaag gebeld door Xpeng Rotterdam, mijn G9 Performance staat toch al in Nederland (besteld eind maart). Het wachten is op de type goedkeuring door de RDW. Xpeng weet niet precies hoelang dit duurt. Als de goedkeuring er is dan kan men vrij snel uitleveren. Uitlevering gaat op volgorde van besteldatum. Als het goed is dan duurt het dus niet zo lang meer, in iedergeval niet tot december zoals eerder door Xpeng via de App werd aangegeven. Persoonlijk contact met de verkoper werkt beter en is duidelijker dan via de Xpeng App.

• jesse!
GerrD schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:14:
Vandaag gebeld door Xpeng Rotterdam, mijn G9 Performance staat toch al in Nederland (besteld eind maart). Het wachten is op de type goedkeuring door de RDW. Xpeng weet niet precies hoelang dit duurt. Als de goedkeuring er is dan kan men vrij snel uitleveren. Uitlevering gaat op volgorde van besteldatum. Als het goed is dan duurt het dus niet zo lang meer, in iedergeval niet tot december zoals eerder door Xpeng via de App werd aangegeven. Persoonlijk contact met de verkoper werkt beter en is duidelijker dan via de Xpeng App.
Ik ben heel benieuwd, ik heb gisteren besteld en ik kreeg net bericht dat er een voertuig toegekend is.
Zou dat betekenen dat de mijne ook al in Nederland aanwezig is? De verkoper zei wel dat er een aantal autos naar Nederland kwamen waar nog geen eigenaar aan gekoppeld was.
Maar ik ga er vanuit dat mijne nog naar NL moet komen en ik pas in januari mijn auto krijg op zn vroegst

• fox_nl72
  • Laatst online: 30-09-2024
Hier een G9 Long Range in het zwart met Premium (Black Nappa) Package en trekhaak besteld :) via leasemaatschappij. Kreeg vorige week bevestiging dat de auto besteld was maar heb tot op heden nog geen indicatie van leverdatum. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door fox_nl72 op 14-09-2023 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerrD
Toegekend betekent dat er een geproduceerde auto met VIN nr aan jouw bestelling gekoppeld is, of deze al in Nederland staat zou je aan de verkoper van Xpeng moeten vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauritsvtl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-04 17:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AqdEPFQ6TOraKSkJXjk8iDa1lM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fNt1nLvRuvnU2sJw4JuEjtGP.webp?f=user_large

Is het mogelijk om het derde scherm te koppelen aan een koptelefoon? Of houdt het in dat als de bijrijder Disney aan het kijken is dat de rest dit ook hoort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
mauritsvtl schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:30:
[Afbeelding]

Is het mogelijk om het derde scherm te koppelen aan een koptelefoon? Of houdt het in dat als de bijrijder Disney aan het kijken is dat de rest dit ook hoort?
Ik zag ergens op YouTube in een review op het scherm voorbij komen dat er iets stond met "Bluetooth headset" dat hij daarmee verbonden was.
Ik vroeg mij toen namelijk nog af of het niet zo was dat je Disney+ bijv alleen kan kijken met een headset zodat het niet afleidend is voor de bestuurder. Maar denk dat beide mogelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cat_18
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-06 07:50
Vandaag proefrit met de G9 Long Range zonder Premium pakket (Rotterdam). Mijn indruk van de auto:

Erg ruim en prettige, hoge zit, erg fijne stoelen. De motor maakt een prima geluid, niet zo’n gekke zoem als mijn E-Niro.

Met m’n 1.93 ging de linker buitenspiegel l by far niet ver genoeg naar buiten, zeer vervelend. De helft van m’n zicht was de zijkant van de auto. Ook de camera (bij activeren knipperlicht) vult de blinde vlek niet op omdat deze naar voren gericht is (?) Mijn stoel stond nog niet in de verste stand, dus lijkt me een ontwerpfout. De verkoper had het over een mogelijke productiefout, niet heel erg overtuigend.

Eenmaal op pad viel me direct op dat de terugkoppeling van het wegdek bij korte oneffenheden met een bepaalde bonk terugkomt in de koets. Het voelde een beetje alsof de banden op 5 bar druk stonden. Daarentegen, klinkerwegen en drempels pakt ie best mooi m.i.

Kleine ergernis: het gedans van de geanimeerde auto’s voor m’n snufferd, dit zijn geparkeerde auto’s die volgens het systeem op de snelweg rijden. Maar dat kon je geloof ik wel uitschakelen.

Ventilatie was prima. Bij maximale koeling (speciale stand), incl. stoelventilatie kwam alles mooi en zonder veel kabaal in werking. Het was buiten een graad of 20, maar vermoed dat dit bij hogere temperaturen ook prima werkt.

Heel kort heb ik de ACC aangezet, was niet ontevreden maar heb geen bochten gehad dus het euvel met afremmen in bochten niet kunnen ervaren.

De spraakgestuurde functies werkte best goed, zou ik in de praktijk misschien nog wel gaan gebruiken.

Het stuurgedrag kan ik alleen maar omschrijven als lijzig. Licht en weinig gevoel. Maar tegelijkertijd niet vervelend. Denk dat je na een paar dagen niet beter weet. Stuur voelde prima aan, niet moeders mooiste, maar ach.

Bij terugkomst nog eens goed rondom de auto gelopen en toen viel me op dat er zeer goedkope banden onder zitten. Dit is gelijk mijn verdachte voor het bonkige geluid. Een setje nette banden komt het weggedrag en comfort ten goede verwacht ik.

Dan mijn persoonlijke irritatie: de velgen. Niet te doen! Gaf bij de verkoper aan dat er voor een schappelijke prijs genoeg after market velgen te krijgen zijn. De verkoper gaf aan dat dit niet zomaar kon ivm de regeneratie. Hij kon het me niet verder uitleggen. Ik kan hier niet zoveel mee, iemand die weet wat hij bedoelde?

M’n leasemaatschappij gaat nu een aanbieding maken met een ander setje velgen en banden die geen 4K kosten. Mag best 19 of 20” zijn.

Omdat er ook een verbeterde Enyaq aankomt (85), wacht ik nog even totdat hier meer over bekend is. Moet überhaupt nog een Enyaq rijden, dus misschien valt ie wel direct af.

Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-06 17:40
mauritsvtl schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:30:
[Afbeelding]

Ja je kan een aparte bluetooth koptelefoon koppelen voor de bijrijder.

• foobalicious
cat_18 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:43:

Omdat er ook een verbeterde Enyaq aankomt (85), wacht ik nog even totdat hier meer over bekend is. Moet überhaupt nog een Enyaq rijden, dus misschien valt ie wel direct af.
Ik heb vorige week eenm proefrit gemaakt in een Enyaq (80). Ik moet zeggen dat ik hem prima vond rijden. Stiller dan ik had gedacht en comfortabel. De DCC vond ik niet bijster veel toevoegen maar ik heb 'm niet heel vaak gebruikt.

Qua luxe-gevoel haalt de Enyaq het echter niet bij de XPeng. Toch redelijk wat hardplastic dat kraakt bij aanraking. Erg irritant. Al is het natuurlijk niet zo dat je de hele tijd aan je dashboard of de deurbekleding aan het voelen bent.
Ik rijd nu een Kodiaq en mijn allergrootste ergernis daar is het gekraag van de deurhendels (binnenkant) als je ze vastpakt of iemand er met een knie of zo tegenaansteunt. En het gekraak in het dashboard als er een temperatuurschommeling is. Airco aan of zo.Klinkt erg goedkoop

Dat gevoel had ik in de Enyaq ook, maar in mindere mate.

Verder een hele prima auto volgens mij. En goedkoper.

En als de Adaptive cruise control en Lane Centering assist net zo goed werken als in mijn Kodiaq dan is dat ook helemaal prima.

Wat betreft de nieuwe Enyaq. Ik weet dat deze ook de nieuwe motoren van de ID7 en ID4 krijgt.Meer koppel en vermogen. Ik weet alleen niet of hij ook veel zuiniger zal zijn en dus dat de auto, i.c.m. de ietsjes groter batterij, substantieel meer range heeft.

Zijn er nog andere verschillen met de huidige Enyaq dat jij weet?

Ik heb toch gekozen om de Xpeng te gaan bestellen, ook al scheelt de Enyaq zo'n 70 euro netto per maand. Voor die 70 krijg je denk ik uiteindelijk wel meer auto en snufjes.

[ Voor 5% gewijzigd door foobalicious op 14-09-2023 21:55 ]

• Masoud85
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 01:01

Dan mijn persoonlijke irritatie: de velgen. Niet te doen! Gaf bij de verkoper aan dat er voor een schappelijke prijs genoeg after market velgen te krijgen zijn. De verkoper gaf aan dat dit niet zomaar kon ivm de regeneratie. Hij kon het me niet verder uitleggen. Ik kan hier niet zoveel mee, iemand die weet wat hij bedoelde?

M’n leasemaatschappij gaat nu een aanbieding maken met een ander setje velgen en banden die geen 4K kosten. Mag best 19 of 20” zijn.
Vandaag toevallig gebeld met Xpeng Breukelen en de verkoper gaf aan dat ze de grijze kapjes op de 19inch velgen willen zwart laten spuiten. Misschien wel een goedkope oplossing?

• cat_18
foobalicious schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:54:
[...]

Ik heb vorige week eenm proefrit gemaakt in een Enyaq (80). Ik moet zeggen dat ik hem prima vond rijden. Stiller dan ik had gedacht en comfortabel. De DCC vond ik niet bijster veel toevoegen maar ik heb 'm niet heel vaak gebruikt.

Qua luxe-gevoel haalt de Enyaq het echter niet bij de XPeng. Toch redelijk wat hardplastic dat kraakt bij aanraking. Erg irritant. Al is het natuurlijk niet zo dat je de hele tijd aan je dashboard of de deurbekleding aan het voelen bent.
Ik rijd nu een Kodiaq en mijn allergrootste ergernis daar is het gekraag van de deurhendels (binnenkant) als je ze vastpakt of iemand er met een knie of zo tegenaansteunt. En het gekraak in het dashboard als er een temperatuurschommeling is. Airco aan of zo.Klinkt erg goedkoop

Dat gevoel had ik in de Enyaq ook, maar in mindere mate.

Verder een hele prima auto volgens mij. En goedkoper.

En als de Adaptive cruise control en Lane Centering assist net zo goed werken als in mijn Kodiaq dan is dat ook helemaal prima.

Wat betreft de nieuwe Enyaq. Ik weet dat deze ook de nieuwe motoren van de ID7 en ID4 krijgt.Meer koppel en vermogen. Ik weet alleen niet of hij ook veel zuiniger zal zijn en dus dat de auto, i.c.m. de ietsjes groter batterij, substantieel meer range heeft.

Zijn er nog andere verschillen met de huidige Enyaq dat jij weet?

Ik heb toch gekozen om de Xpeng te gaan bestellen, ook al scheelt de Enyaq zo'n 70 euro netto per maand. Voor die 70 krijg je denk ik uiteindelijk wel meer auto en snufjes.
De dealer in Veenendaal vertelde mij dat de Enyaq naar 170kWh laadvermogen gaat, range van 570km en idd het iets hogere vermogen, zou met 6.7s op de 100 zitten.

Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cat_18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEosQFyVi35ZxPE1UmVnLi8elJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a1I63ATGF2qKwasyxMglHCra.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had de 19” velgen nog niet icm witte lak gevonden op het net, vandaag in Rotterdam stonden er een paar klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door cat_18 op 15-09-2023 07:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Vlagen mogen uit. RDW heeft de Europese goedkeuring van de G9 binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-6rcKIv88HTrlyQR8pxPyXRpyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iS4huFQxVx4l9kIFM1yOKda8.png?f=fotoalbum_large

zit al tijdje te kijken (ook naar andere merken), deze was er vanochtend nog niet

Edit: goedgekeurd door zweedse instantie

[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 15-09-2023 19:51 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
Ik ben benieuwd. Vanmorgen wisten ze bij XPeng Nederland nog niets.
Kan zijn dat die witte op de foto die voor mij is...

Zodra de goedkeuring er is kunnen de kentekens aangevraagd worden. En dan kan XPeng Nederland beginnen met voorbereiding op het uitleveren. Dus iedere auto opladen en voorzien van de laatste updates en controleren. Is per auto ook nog een paar uur werk. Ik ben benieuwd hoe snel ze daarmee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Toch al een tijdje terug. Ik zie op de Zweedse Facebook nog niemand met een geleverde auto (of hetzelfde verhaal). Nog even wacht maar.

• kosternet
Volgens mij is de typegoedkeuringsdatum van de huidige status (AT) op de 14e ingegaan. Allemaal nog vrij vers geloof ik ;-)

Benieuwd.. Hoop dat die van mij ook al in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
weet iemand iets over crash testen van de G9? Op de NCAP site staat Xpeng helemaal niet, maar ook op de chinese site C-NCAP kan ik geen info vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
Lisa schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:30:
weet iemand iets over crash testen van de G9? Op de NCAP site staat Xpeng helemaal niet, maar ook op de chinese site C-NCAP kan ik geen info vinden....
Ik denk dat hij ook in China nog niet getest is. Op sites waar de c-ncap en e-ncap wordt genoemd mbt de G9 staat:

"The G9 is purposefully built with an international perspective, compliant with the C-NCAP and E-NCAP 5-star safety design standards, and the stringent EU WVTA vehicle certification standards."

Dat betekend niet dat ze er aan voldoen maar dat ze ontworpen zijn om er aan te voldoen. Of dat zo is moet nog bnlijken uit de tests.

Btw. ik vind het ueberhaupt lastig om welke c-ncap testresultaten te vinden. Hebben zij ook een site zoals de e-ncap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
foobalicious schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:56:
[...]
Btw. ik vind het ueberhaupt lastig om welke c-ncap testresultaten te vinden. Hebben zij ook een site zoals de e-ncap?
Ja zeker, https://www.c-ncap.org.cn/, wel even google translate gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crastenk
  • Laatst online: 04-01-2024
Vandaag contact gehad met Badhoevedorp. Mijn configuratie (mat groen performance met zwart interieur en premium pakket) was in ieder geval nog niet in Europa. Besteld half juni. Verwachting voor de volgende batch is nu half november/begin december. Nog even geduld dus 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
Lisa schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:10:
[...]

Ja zeker, https://www.c-ncap.org.cn/, wel even google translate gebruiken ;)
Dank je ! Inderdaad alleen resultaten van de P7:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Jj-leMALdSlgXnke1vRw9PK3gc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oZoLPO6cfeWUV7fSyGAHhluz.png?f=fotoalbum_large

maarrrrrr....de G9 zal nog worden getest. De site heeft nl ook een sectie aankondigingen. En de G9 staat er ook bij. Dus het is wel vreemd dat ze adverteren met 5 sterren maar dat de test nog plaats moet vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBTTf4-LSQ24G6rRZGtl_9VGgHs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UcTi89KXlu0MqOWK871N4YzL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door foobalicious op 18-09-2023 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Hier de link

https://www.c-ncap.org.cn...98f724b1bba3c84619a9b6e23

(hoop dat hij niet verandert, anders heb je er niets aan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
foobalicious schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:35:
[...]

Dank je ! Inderdaad alleen resultaten van de P7:

[Afbeelding]

maarrrrrr....de G9 zal nog worden getest. De site heeft nl ook een sectie aankondigingen. En de G9 staat er ook bij. Dus het is wel vreemd dat ze adverteren met 5 sterren maar dat de test nog plaats moet vinden.

[Afbeelding]
Ze adveteren met "5—star safety DESIGN" ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
Grotbewoner schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:18:
[...]

Ze adveteren met "5—star safety DESIGN" ;-).
Precies :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fox_nl72
  • Laatst online: 30-09-2024
Voor wat het waard is voor mensen die ook zitten te wachten: Anderhalve week geleden besteld. Kreeg vandaag indicatie van leverdatum tweede/derde week december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H!LL!E
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
cat_18 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:29:
[Afbeelding]

Ik had de 19” velgen nog niet icm witte lak gevonden op het net, vandaag in Rotterdam stonden er een paar klaar.
Nice! Heel blij dat ik een witte heb besteld. De mooie zwarte elementen van de auto komen zo veel veel beter naar voren vind ik dan bij de donkere kleuren. Ook de aero-wielen vind ik zo al wat minder storend, ook al ga wel kijken wat ik hieraan ga aanpassen. Ik reed gisteren over de Brienenoord, toen zag ik een grote vrachtwagen vol G9-tjes staan. Gaat niet lang meer duren voordat we ze op de weg gaan zien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
fox_nl72 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:59:
Voor wat het waard is voor mensen die ook zitten te wachten: Anderhalve week geleden besteld. Kreeg vandaag indicatie van leverdatum tweede/derde week december.
Oh super, ik heb vorige week besteld. Dus hoop dat ik 'm ook in December al mag ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Zonet gebeld met Rotterdam. G9 besteld op 24 april, maar hij is nog niet in Nederland aangekomen.
Verwachting is dat het November zou kunnen worden. Ik wacht nog maar even geduldig af :)

Overigens hoorde ik dat mensen die nu bestellen moeten rekenen op februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerrD
Eind maart besteld levering week 41

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Volgens mij heeft de leasemaatschappij de neiging te optimistisch te zijn over de leverdatum dus pas op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Iemand toevallig al nagevraagd welk type dakdragers op de G9 gaan passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H!LL!E
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
Tooooony schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:27:
Iemand toevallig al nagevraagd welk type dakdragers op de G9 gaan passen?
Hier kan je de G9 invullen en zie je de passende dakdragers: https://www.thule.com/nl-nl/roof-rack/car-roof-racks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camelman1976
"Nieuwe" G9 zojuist gepresenteerd in China. Wordt goedkoper. Verder kleine aanpassingen in interieur en meer kleuren beschikbaar.

https://carnewschina.com/...e-2024-xpeng-g9-launched/

https://cnevpost.com/2023/09/19/xpeng-launches-new-g9/

[ Voor 12% gewijzigd door Camelman1976 op 19-09-2023 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
Camelman1976 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:18:
"Nieuwe" G9 zojuist gepresenteerd in China. Wordt goedkoper. Verder kleine aanpassingen in interieur en meer kleuren beschikbaar.

https://carnewschina.com/...e-2024-xpeng-g9-launched/

https://cnevpost.com/2023/09/19/xpeng-launches-new-g9/
Het lijkt er ook op dat de nieuwe G9 op basis van de SEPA 2.0 platform gebouwd wordt, net zoals de recent geïntroduceerde G6.

Ik kon alleen weinig echte (geen marketing) informatie vinden over de verschillen en voordelen van de sepa 2.0 tegenover de e/e Edward platform waarop de huidige G9 gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camelman1976
Nee, weer marketing taal; ze geven het volgende aan;
"De nieuwe G9 beschikt standaard over de kernmogelijkheden van Xpeng's SEPA-architectuur"

De kernmogelijkheden, maar dus niet het gehele SEPA platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulusPC
Zou toch wel lekker zijn als wij ook my2024 krijgen met de nieuwste snufjes:

The G9 2024 model year is underpinned by the new Smart Electric Platform Architecture (SEPA) platform. The previous version of G9 (de versie die naar NL komt?) was based on the E/E platform.

The 2024 Xpeng G9 will also introduce a new exclusive AI assistant, Xiao P, supporting features like continuous dialogue, rear interaction, and real-time online connectivity. The vehicle also boasts an intelligent multi-scenario cockpit, boasting over 350 customizable functions catering to various travel scenarios.

Furthermore, the new model includes an ultra-high-definition smart dual screen and eliminates the piano paint on the lower half of the dashboard, reducing the chances of fingerprint and dust accumulation. The wireless charging panel has been upgraded to dual 50W air-cooled fast charging, providing fast charging for two mobile devices.

Zal ook wel wat marketingtaal inzitten, en ik weet ook niet wat het allemaal precies is... maar het klinkt aantrekkelijk. Heeft iemand contacten bij Xpeng die weten of wij automatisch het nieuw gepresenteerde my2024 krijgen? In China starten ze deze week met uitleveren van het vernieuwde model, loopt redelijk gelijk met de eerste leveringen hier toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikfr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-09-2024
Hoi,
Ik zie vergelijk van aantal hier in lease om keuze te maken tussen bijv model y en deze g9. De lease is veel hoger dan andere auto's met dezelfde fiscale waarde van de g9. Afdekken van risico's door de leasemaatschappij misschien mbt restwaarde of...?
Model y 58k 1050 lease en g9 61k en 1350 lease als voorbeeld.
Iemand een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door erikfr op 19-09-2023 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
PaulusPC schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:15:

The G9 2024 model year is underpinned by the new Smart Electric Platform Architecture (SEPA) platform. The previous version of G9 (de versie die naar NL komt?) was based on the E/E platform.

The 2024 Xpeng G9 will also introduce a new exclusive AI assistant, Xiao P, supporting features like continuous dialogue, rear interaction, and real-time online connectivity. The vehicle also boasts an intelligent multi-scenario cockpit, boasting over 350 customizable functions catering to various travel scenarios.

Furthermore, the new model includes an ultra-high-definition smart dual screen and eliminates the piano paint on the lower half of the dashboard, reducing the chances of fingerprint and dust accumulation. The wireless charging panel has been upgraded to dual 50W air-cooled fast charging, providing fast charging for two mobile devices.

Zal ook wel wat marketingtaal inzitten, en ik weet ook niet wat het allemaal precies is... maar het klinkt aantrekkelijk. Heeft iemand contacten bij Xpeng die weten of wij automatisch het nieuw gepresenteerde my2024 krijgen? In China starten ze deze week met uitleveren van het vernieuwde model, loopt redelijk gelijk met de eerste leveringen hier toch?
Dat SEPA platform is leuk, maar vooral om kosten te besparen. Dat zou natuurlijk heel mooi zijn.

Die AI Assistant is niet snel naar het Engels of Nederlands over te zetten. Dus dat kan je vergeten.

Dan blijft er over een heel goede draadloze lader. Dat is wel leuk, maar niet geweldig.

Voor de rest is het marketing blabla en volgens leidt gebruik van SEPA ook naar een downgrade qua laadsnelheid om kosten te besparen (van 480kw naar 315 kW in China).

[ Voor 4% gewijzigd door Grotbewoner op 19-09-2023 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelmanJ
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 31-05 12:37
PaulusPC schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:15:

Er verdwijnen ook een aantal zaken om kosten te besparen:

- Dynaudio speakers
- Massage op de achterbank
- "Ritme" op de voorstoelen
- Kofferbakdeksel
- Verstellen dijbeen op achterbank
- Openen kofferbak met voet
- Welkomst licht op de vloer.

Ik ben blij dat ik de versie met deze opties heb besteld.

• PaulusPC
Ah, zo had ik het nog niet bekeken. Ik dacht alle huidige leuke dingen PLUS alle nieuwe snufjes in het kader van #meerisaltijdbeter :P Maar bij nader inzien ben ik uiterst tevreden met de vesrie die we nu zullen krijgen. ;)

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-06 20:03
erikfr schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:24:
Hoi,
Ik zie vergelijk van aantal hier in lease om keuze te maken tussen bijv model y en deze g9. De lease is veel hoger dan andere auto's met dezelfde fiscale waarde van de g9. Afdekken van risico's door de leasemaatschappij misschien mbt restwaarde of...?
Model y 58k 1050 lease en g9 61k en 1350 lease als voorbeeld.
Iemand een idee?
Ik denk dat je goed zit met je inschatting. Ik sprak met leasemaatschappij dutchlease en zij gaven in het gesprek toe dat zij wat pessimistischer inschatten. LeasePlan was weer wat meer optimistisch met de restwaarde wat ook weer flink scheelde voor mijn lease budget.

[ Voor 10% gewijzigd door daantjuh68 op 20-09-2023 08:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerrD
Ik begin te twijfelen of ik de door mij bestelde G9 wel af ga nemen. De G9 heeft tot mijn verbazing nog geen NCAP crashtest ondergaan, je koopt dus een nieuwe auto zonder te weten hoe veilig die is. Op 19 september 2023 is in China met een wervelende presentatie de nieuwe G9 aangekondigd op een nieuw platform waar ook de G6 op gebouwd wordt. Xpeng Nederland kan mij niet vertellen wat de verschillen zijn tussen het oude en het nieuwe platform, ook heeft men geen idee wanneer de NCAP crashtest gaat plaatsvinden. Xpeng China gaat kopers van de oude G9 compenseren met extra garantie van 10 jaar, gratis internet for life en financiële compensatie, dit betekent toch dat het nieuwe platform beter is anders gaat men niet compenseren. Xpeng Nederland zegt dat het nieuwe platform niet naar Nederland komt, dit betwijfel ik aangezien het mij sterk lijkt dat Xpeng de G9 op 2 verschillende platformen gaat bouwen. De prijs van de G9 op het nieuwe platform gaat in China behoorlijk naar beneden. Het probleem voor vroege kopers van de G9 in Nederland is dat je een auto koopt die nu al verouderd is en die straks mogelijk behoorlijk goedkoper wordt en waarvan de veiligheid nog niet getest is. Mijn auto is bevestigd voor week 41, echter zonder duidelijke antwoorden van Xpeng Nederland ga ik helaas mijn G9 niet afnemen, wel erg jammer want ik vind het nog steeds een prachtige auto. Wat is het wijsheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daantjuh68
GerrD schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:58:
Ik begin te twijfelen of ik de door mij bestelde G9 wel af ga nemen. De G9 heeft tot mijn verbazing nog geen NCAP crashtest ondergaan, je koopt dus een nieuwe auto zonder te weten hoe veilig die is. Op 19 september 2023 is in China met een wervelende presentatie de nieuwe G9 aangekondigd op een nieuw platform waar ook de G6 op gebouwd wordt. Xpeng Nederland kan mij niet vertellen wat de verschillen zijn tussen het oude en het nieuwe platform, ook heeft men geen idee wanneer de NCAP crashtest gaat plaatsvinden. Xpeng China gaat kopers van de oude G9 compenseren met extra garantie van 10 jaar, gratis internet for life en financiële compensatie, dit betekent toch dat het nieuwe platform beter is anders gaat men niet compenseren. Xpeng Nederland zegt dat het nieuwe platform niet naar Nederland komt, dit betwijfel ik aangezien het mij sterk lijkt dat Xpeng de G9 op 2 verschillende platformen gaat bouwen. De prijs van de G9 op het nieuwe platform gaat in China behoorlijk naar beneden. Het probleem voor vroege kopers van de G9 in Nederland is dat je een auto koopt die nu al verouderd is en die straks mogelijk behoorlijk goedkoper wordt en waarvan de veiligheid nog niet getest is. Mijn auto is bevestigd voor week 41, echter zonder duidelijke antwoorden van Xpeng Nederland ga ik helaas mijn G9 niet afnemen, wel erg jammer want ik vind het nog steeds een prachtige auto. Wat is het wijsheid?
Wat mij betreft heb je op veiligheid een sterk punt, daarop kan je serieus overwegen om de auto niet af te nemen. Ik nam aan (altijd fout om dingen aan te nemen) dat auto's die in Europa / Nederland worden verkocht verplicht aan een test moeten hebben deelgenomen en ook een score moeten hebben. Maar blijkbaar is dat niet zo?

Op technisch gebied vind ik je punt wat zwak, op technologie heb je altijd nieuw nieuwer nieuwst. Je kunt dan denk ik beter je vergelijk beperken tot wat krijg ik voor m'n geld in week 41 en wat is er nog meer te koop/wat wordt er nog meer uitgeleverd? We leven nu op dit moment in een wereld waar we uit Europa niet perse de nieuwste innovaties kunnen verwachten en daarmee staan we automatisch ook niet vooraan in de rij van mensen die deze innovaties krijgen. Je kunt dat uiteraard wel vervelend vinden ;)

Als je kijkt naar het compenseren wat ze nu doen in China moet je wel heel goed de randvoorwaarden kennen denk ik zo, bijvoorbeeld wie komen in aanmerking voor de compensatie, wat is de scope van de compensatie, is het regelgeving of iets anders, misschien heeft Xpeng in China wel een belofte gemaakt die ze hier uberhaupt niet maken, ik zou dit deel met een korrel zout nemen!

Misschien kun je uit de voeten met deze nuance, vooral je eigen gevoel over de veiligheid e.d. moet je op waarde schatten en daarmee je keuze maken.

• Grotbewoner
Ik snap je kritiek en onzekerheid. Ieder moet er natuurlijk een afweging in maken en een auto van zo'n nieuw merk kent gewoon wat extra onzekerheid.

Mijn overweging is de volgende:
  • Naast een upgrade op sommige punten (vooral prijs door de nieuwe architectuur, telefoonlader en het verdwijnen van gloss plastic) is de nieuwe Chinese versie ook deels een downgrade. De laadsnelheid gaat bijvoorbeeld van 480kW daar naar 315 kW. Het Deense audiosysteem wordt vervangen door een no-name Chinees systeem. Dit alles om de prijs te drukken.
  • De G9 ervaart in Europa op dit moment nog minder concurrentie omdat de druk uit China ontbreekt. De G9 verslaat de Duitse luxe SUVs qua prijs-kwaliteit makkelijk. En de Model Y gaat beconcurreerd worden met de G6 begin volgend jaar. Er is dus minder reden om de prijs te laten zakken (is natuurlijk maar mijn gok). Ook de aankomende Audi Q6, die echt in het segment van de G9 lijkt te liggen heeft een indicatieve basisprijs die boven de meest luxe versie van de G9 ligt.
  • Volkswagen heeft een deal om het oudere platform (Edward) te gebruiken voor een eigen auto. Het lijkt me dat de productie dus wel doorgaat en dat het zou kunnen dat de globale versie hier nog gewoon gebruik van maakt.
  • Over de NCAP test maak ik me niet zo veel zorgen. De P7 heeft in China 5 sterren gehaald dus ik vind het moeilijk voor te stellen dat de G9 ineens een stuk onveiliger zou zijn. Maar je kan natuurlijk altijd wachten als je toch liever zekerheid hebt. Xpeng had dit eigenlijk gewoon klaar moeten hebben.
  • Daarnaast heb ik ook geen zin om nog langer te wachten op een speculatieve versie van de auto. Al helemaal niet als ze het beter audiosysteem straks niet meer aanbieden. Dat is natuurlijk een persoonlijke reden. We moeten wel even wennen dat de beste autotechniek niet meer automatisch uit het westen komt. Ik had ook liever de LIDAR-versie gehad en alle self-driving features uit China, maar helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door Grotbewoner op 20-09-2023 16:38 ]

• Simply1337
  • Laatst online: 29-11-2024
De G9 heeft tot mijn verbazing nog geen NCAP crashtest ondergaan
EuroNCAP koopt anoniem 4 autos van de dealer [zelfde of 4 willekeurige dealers]. Dan pas melden ze bij de fabrikant de betreffende VIN's en de vraag of de betreffende autos de laatste versie heeft mbt veiligheidopties. zo niet, retrofit

zolang er geen enkel geleverd is door een dealer is het ook lastig om ze te testen. toch?

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J. Goedhart
Mijn inschatting is dat Xpeng in de Chinese markt agressiever moet zijn met met de prijsstelling en daar de 2024 versie op heeft ingericht. Vergeet niet dat de G9 niet storm loopt in China. De Europese klant heeft een ander budget en andere eisen, zoals betere audio.. Nieuw is niet per definitie beter. Het is ook een herpositionering volgens mij, waarbij ze de PR managen door bestaande kopers te compenseren en een rel te voorkomen. En zoals ook anderen aanhaalden, technologie blijft zich ontwikkelen. Over 5 jaar zijn er wellicht solid state batterijen.. Moet je dan daar maar op wachten? Over 10 reizen we door de lucht.. 😉

• foobalicious
Grotbewoner schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:33:
[...]
  • ...
  • Over de NCAP test maak ik me niet zo veel zorgen. De P7 heeft in China 5 sterren gehaald dus ik vind het moeilijk voor te stellen dat de G9 ineens een stuk onveiliger zou zijn. Maar je kan natuurlijk altijd wachten als je toch liever zekerheid hebt. Xpeng had dit eigenlijk gewoon klaar moeten hebben.
Ik denk dat je de C-NCAP resultaten niet kan vergelijken met de resultaten uit een Euro-NCAP test (mocht die er komen). De wetgeving op het gebied van veiligheid is in Europa niet gelijk aan die van China. Of dit de C-NCAP resultaten slecht maakt weet ik niet, want ik ken de wetgeving niet. Alleen zijn er wel verschillen.

Echter, ik denk niet dat men een auto naar Europa brengt als men er niet van overtuigd is dat hij 5 sterren haalt. Want dan kunnen ze het verder wel vergeten hier. Op de early birds hier na :-)

Lees dit eens: https://www.test-aankoop....veilig-volgens-crashtests

Ik denk dat men heeft geleerd van de belabberde resultaten van de eerste Chinese auto's op europese bodem jaren geleden.

• Mouse5312
MelmanJ schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:40:
[...]

Er verdwijnen ook een aantal zaken om kosten te besparen:

- Dynaudio speakers
- Massage op de achterbank
- "Ritme" op de voorstoelen
- Kofferbakdeksel
- Verstellen dijbeen op achterbank
- Openen kofferbak met voet
- Welkomst licht op de vloer.

Ik ben blij dat ik de versie met deze opties heb besteld.
Verder geeft deze post ook aan wat er allemaal veranderd in de nieuwe versie. En daar staan toch wel een paar dingen in waarvan ik blij ben dat ik nu besteld heb.
Veiligheid is een ander ding, maar met de huidige opties koop je voor dit geld geen verkeerde wagen.
Ze zijn ook pas net bezig met Europa, dus ik gok dat de huidige versie nog wel even geleverd gaat blijven hier.
En als Volkswagen ook nog eens hetzelfde platform gaat gebruiken van de huidige, dan worden onderdelen van deze versie ook nog eens goedkoper/beter beschikbaar dan die van het nieuwste platform...

• nbussel
  • Laatst online: 21-08-2024
Als we het over veiligheid hebben, dan kan je beter een elektrische auto met een LFP (de standaard G9 versie) nemen in plaats van de NMC batterij (Long Range & Performance G9).

Ik lees dat LFP veel veiliger is en je mag die blijkbaar tot 100% laden waardoor de range, als je de Standaard vergelijkt met de Long Range, niet veel verschil maakt.

Ook iets om over na te denken?

• foobalicious
nbussel schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:43:
Als we het over veiligheid hebben, dan kan je beter een elektrische auto met een LFP (de standaard G9 versie) nemen in plaats van de NMC batterij (Long Range & Performance G9).

Ik lees dat LFP veel veiliger is en je mag die blijkbaar tot 100% laden waardoor de range, als je de Standaard vergelijkt met de Long Range, niet veel verschil maakt.

Is voor mij, los van de prijs, ook een reden om voor de SR te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foobalicious

Hier meer info over de verbeterde Enyaq: https://www.autoweek.nl/a...rker-en-groter-rijbereik/

• GerrD
Bedankt voor jullie overwegingen om toch de huidige versie te kopen, zitten veel goede argumenten bij. Het ontbreken van aantal leuke zaken in de nieuwe versie vind ik jammer, doel zal inderdaad kostenbesparing zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat Xpeng een auto naar Europa brengt die niet aan de 5 sterren NCAP voldoet, wel jammer dat de test nog niet gedaan is. Als VW hetzelfde platform gaat gebruiken dan moet het toch goed zijn zou je denken. NCAP bepaalt dus zelf wanneer ze een nieuw auto testen en fabrikanten kunnen er dus niet om vragen?
Wil wel graag weten wat de technische verschillen tussen beide platforms zijn, Xpeng Nederland gaat het uitzoeken en belt mij binnen een week terug. Ik beslis dan of ik de G9 ga ophalen in week 41.

• kosternet
Het zou mij niet verbazen als men in Europa doelt op een andere doelgroep. Hier wil men volgens mij concurreren met het luxe segment. De nieuwe g9 in China is een stuk goedkoper waardoor ik het gevoel heb dat men daar ook met een goedkopere groep wil concurreren.

Toen ik in 2002 een Kia Sorento bestelde was het net zo’n soort onzekerheid. Kia was geen serieus merk en was alleen bekend van kleine goedkope wagentjes. Experiment geslaagd.

Nu hetzelfde met Xpeng. Ik ga me nog niet druk maken over wat een NCAP zou kunnen doen. Mocht deze uitkomen als de Landwind (ja, die hele slechte Chinese wagen) dan heb ik op dat moment wel een gesprek met Xpeng.

Uiteraard kan ik me ook voorstellen dat je de onzekerheid niet wilt en je toch kiest om nog even af te wachten. Succes en wijsheid gewenst 👍

• kosternet
nbussel schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:43:

Ik zou sowieso overwegen om de accu bij te laden bij 15-20% en dan op te laden tot 80-90%. En niet te vaak snelladen als je bijvoorbeeld de luxe hebt om thuis te kunnen laden.

Zou beter zijn voor de accu. Overigens schijnen accu’s naar verwachting veel langer meegaan dan men eerder dacht.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GerrD
Antwoord van Xpeng gekregen. De G9 in Nederland blijft op het huidige platform, het nieuwe Sepa 2.0 platform is alleen voor de Chinese G9. Tevens bevestigd men dat het Sepa 2.0 platform niet wezenlijk anders is dan het huidige platform. Xpeng verwacht de volle 5 sterren EuroNCAP te gaan scoren, mocht dat onverwacht niet zo zijn dan komt er in overleg met de 1e kopers een oplossing. Dat is voldoende voor mij, dus na 10 jaar Tesla model S, in week 41 mijn G9 ophalen in Rotterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masoud85
GerrD schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:03:
Antwoord van Xpeng gekregen. De G9 in Nederland blijft op het huidige platform, het nieuwe Sepa 2.0 platform is alleen voor de Chinese G9. Tevens bevestigd men dat het Sepa 2.0 platform niet wezenlijk anders is dan het huidige platform. Xpeng verwacht de volle 5 sterren EuroNCAP te gaan scoren, mocht dat onverwacht niet zo zijn dan komt er in overleg met de 1e kopers een oplossing. Dat is voldoende voor mij, dus na 10 jaar Tesla model S, in week 41 mijn G9 ophalen in Rotterdam.
We kunnen in week 41 een review verwachten dus ;)

• erikfr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-09-2024
daantjuh68 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:01:
[...]

Ik denk dat je goed zit met je inschatting. Ik sprak met leasemaatschappij dutchlease en zij gaven in het gesprek toe dat zij wat pessimistischer inschatten. LeasePlan was weer wat meer optimistisch met de restwaarde wat ook weer flink scheelde voor mijn lease budget.
Ah thanks. Jammer is een mooie auto en groter dan de Y of andere type d auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 13:31

reuzekind

Ik geloof in GoT

GerrD schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:49:
Het ontbreken van aantal leuke zaken in de nieuwe versie vind ik jammer, doel zal inderdaad kostenbesparing zijn.
Maar dat is toch voor de Europese markt geen issue? De facelift komt vooralsnog alleen op de Chinese markt hebben ze mij verteld in Rotterdam.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
Masoud85 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:02:
[...]

We kunnen in week 41 een review verwachten dus ;)
Begrepen dat mijn auto ergens half oktober op een boot in de haven aan zou komen. Zal wel niet de enige zijn dus verwacht in November nog meer reviews ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Ik heb op 13 september besteld, en de dag erna kreeg ik al een "voertuig toegewezen"
Volgens de verkoper staat mijn auto al in Nederland en is de levering waarschijnlijk in November.

Staat levering vanaf Oktober op de website, maar November zal ook geen ramp zijn. Ik had eerst verwacht pas vanaf Januari aan de hand van andere berichten in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
jesse! schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:34:
Ik heb op 13 september besteld, en de dag erna kreeg ik al een "voertuig toegewezen"
Volgens de verkoper staat mijn auto al in Nederland en is de levering waarschijnlijk in November.

Staat levering vanaf Oktober op de website, maar November zal ook geen ramp zijn. Ik had eerst verwacht pas vanaf Januari aan de hand van andere berichten in dit topic.
Ik denk dat jij dan een model hebt gekozen wat in de 'standaard voorraad' zit. Er zijn blijkbaar een aantal auto's in veel voorkomende configuraties opgestuurd. Ik heb begin dit jaar een bestelling gedaan en kreeg pas een aantal maanden later te zien dat deze was 'toegewezen'.

Hopelijk kun je ook snel met jouw eigen mobiel op pad! Ik kan niet wachten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
Ik had mijn auto half augustus besteld, inderdaad een standaard configuratie, uit de modellen die ze nog als beschikbaar hadden staan. Direct na de bestelling stond hij op toegewezen, maar Rotterdam kon mij gisteren nog niet verteld wanneer hij zou worden geleverd. Alleen ergens in Q4....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.monsma
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-06 21:21
Hier een interessant interview van Autogefuhl met XPENG:

https://www.youtube.com/watch?v=V2PrLN2csYY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
Lisa schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:03:
Ik had mijn auto half augustus besteld, inderdaad een standaard configuratie, uit de modellen die ze nog als beschikbaar hadden staan. Direct na de bestelling stond hij op toegewezen, maar Rotterdam kon mij gisteren nog niet verteld wanneer hij zou worden geleverd. Alleen ergens in Q4....
Hier het zelfde, de leasemaatschappij webpagina zegt dat de auto klaar staat bij de dealer. Ik vanmorgen natuurlijk een mini vreugdedansje gemaakt maar na een belletje met Xpeng konden ze hem niet vinden. Hij vertelde wel dat ze bij Xpeng een aantal auto's en configuraties hebben, hij dacht dat de leasemaatschappij dan een soort claim had gedaan op zo'n voorraad auto maar dat kon hij verder niet hardmaken. Ik heb de leasemaatschappij gevraagd waar zij hun informatie vandaan halen.

Lijkt me raar dat de auto's nu ergens al klaar staan maar dat ze wachten tot eind november om ze uit te leveren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
De truc blijft om gewoon te wachten tot alle administratie is afgehandeld. En pas echt te handelen alsof je een leverdatum hebt als je de sleutel in je handen krijgt gedrukt :-) (vooral met opzeggen oude leaseauto's etc).

Iedereen wil je graag een leverdatum geven, maar niemand weet het echt zeker.

[ Voor 15% gewijzigd door Grotbewoner op 22-09-2023 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
daantjuh68 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:07:
[...]

Lijkt me raar dat de auto's nu ergens al klaar staan maar dat ze wachten tot eind november om ze uit te leveren...
Zou het niet kunnen dat ze de G9's nog niet kunnen/willen uitleveren omdat ze nog een SW update verwachten? En dat XPeng heeft gezegd dat die er op moet staan voordat ze mogen worden uitgeleverd? Is de enige reden die ik kan bedenken....

[edit] zou ook verklaren waarom de handleiding pas in Q4 beschikbaar komt. Als er nog veel dingen wijzigen

[ Voor 10% gewijzigd door foobalicious op 22-09-2023 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
foobalicious schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:36:
[...]

Zou het niet kunnen dat ze de G9's nog niet kunnen/willen uitleveren omdat ze nog een SW update verwachten? En dat XPeng heeft gezegd dat die er op moet staan voordat ze mogen worden uitgeleverd? Is de enige reden die ik kan bedenken....

[edit] zou ook verklaren waarom de handleiding pas in Q4 beschikbaar komt. Als er nog veel dingen wijzigen
Mogelijk, gaat in mijn geval om een P7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 13:31

reuzekind

Ik geloof in GoT

Vandaag de knoop doorgehakt en een G9 Performance in graphite gray met optiepakket en zwart nappa leder interieur besteld bij Leaseplan. Levering zal pas in april zijn als m’n huidige leasecontract afloopt. Kan niet wachten!

[ Voor 19% gewijzigd door reuzekind op 22-09-2023 16:04 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rutgeros
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-06 20:23
Ik ben zojuist gebeld door Xpeng zelf met het bericht dat mijn Xpeng G9 klaarstaat en volgende week opgehaald kan worden! Gaat om een G9 Performance in het wit met Premium package en zadelbruin leer.

Degene aan de telefoon gaf aan dat de eerste 5 in deze configuratie nu klaarstaan, en ze mij een van deze 5 kunnen aanbieden. Nu met enige druk mijn Model 3 Long Range zien te verkopen. Iemand interesse? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
rutgeros schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:51:
Ik ben zojuist gebeld door Xpeng zelf met het bericht dat mijn Xpeng G9 klaarstaat en volgende week opgehaald kan worden! Gaat om een G9 Performance in het wit met Premium package en zadelbruin leer.

Degene aan de telefoon gaf aan dat de eerste 5 in deze configuratie nu klaarstaan, en ze mij een van deze 5 kunnen aanbieden. Nu met enige druk mijn Model 3 Long Range zien te verkopen. Iemand interesse? :P
Leuk! Weet je ook welke vestiging? Wij hebben er precies zo een in de bestelling, zonder trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerrD
Wij ook een witte G9 Performance met Premium comfort&audio pack, bruin leer zonder trekhaak. Besteld eind maart, uitlevering volgens Xpeng week 41 in Rotterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulusPC
Wat we tot nu toe gezien en gereden hebben waren de pre-productie modellen van de G9 toch? Die waren blijkbaar nog niet perfect. Ook in diverse reviews wordt steeds nadrukkelijk gezegd dat het om een pre-productie gaat. Ben dan ook nieuwsgierig welke verschillen, aanpassingen en verbeteringen, in positieve zin, ons gaan opvallen in de definitieve versies die binnenkort geleverd gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mariop
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-05 20:22
Afgelopen donderdag naar het service center in Badhoevedorp gegaan om de knoop door te hakken kwa kleur, zat te twijfelen tussen donker grijs en zwart. Is uiteindelijk zwart geworden, gaf de auto een meer agressief uiterlijk.

Goeie nieuws is dat ik niet lang hoef te wachten, zelfde dag besteld, volgende dag contract plus toegewezen VIN en wordt binnen 2 weken geleverd. Stond een voorraadmodel wat nog niet geclaimed was (nu wel).

Full options, bruin leer en zwarte lak.

Nu begint het "lange" wachten, tijd is altijd relatief ;)

• J. Goedhart
mariop schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:17:
Afgelopen donderdag naar het service center in Badhoevedorp gegaan om de knoop door te hakken kwa kleur, zat te twijfelen tussen donker grijs en zwart. Is uiteindelijk zwart geworden, gaf de auto een meer agressief uiterlijk.

Goeie nieuws is dat ik niet lang hoef te wachten, zelfde dag besteld, volgende dag contract plus toegewezen VIN en wordt binnen 2 weken geleverd. Stond een voorraadmodel wat nog niet geclaimed was (nu wel).

Full options, bruin leer en zwarte lak.

Nu begint het "lange" wachten, tijd is altijd relatief ;)
Performance versie toevallig? Die heb ik namelijk ook besteld, maar nog niets gehoord.

• mariop
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-05 20:22
@J. Goedhart

Balen man dat je nog niks gehoord hebt, kan het zijn dat je geen trekhaak in je config had staan. Alle voorraadmodellen hadden een trekhaak erop namelijk.

Exacte config van wat ik gekocht heb:

- AWD Performance
- Premium Comfort & Audio Pack
- Elektronisch uitklapbare trekhaak
- Midnight Black
- Zadelbruin Nappaleer
- 21" 16-spaaks zwarte en gepolijste velgen

• J. Goedhart
mariop schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:45:
@J. Goedhart

Balen man dat je nog niks gehoord hebt, kan het zijn dat je geen trekhaak in je config had staan. Alle voorraadmodellen hadden een trekhaak erop namelijk.

Exacte config van wat ik gekocht heb:

- AWD Performance
- Premium Comfort & Audio Pack
- Elektronisch uitklapbare trekhaak
- Midnight Black
- Zadelbruin Nappaleer
- 21" 16-spaaks zwarte en gepolijste velgen
Haha, het is idd de trekhaak. Die heb ik er niet bij. Dat is suf zeg.
Pagina: 1 ... 6 ... 48 Laatste