Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 5 ... 53 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• churchlane
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-08 12:23
Wat betekent "toegewezen"? Iemand?

68 SolarFrontier 11.560Wp pal zuid - 34 SE P300 optimizers - SE 12,5K 3 fase / 52 DMEGC 23.400Wp pal noord - 52 S440 optimizers - SE 10K 3 fase / SE 23kW 48v batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
churchlane schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:01:
Wat betekent "toegewezen"? Iemand?
Dat er een fysieke auto aan jouw bestelling is gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuidoSteen
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik heb mijn auto (G9 LR met alle opties) begin juni besteld via de leasemaatschappij Arval. De status op de website is "in afwachting van productie" en verwachtte levertijd staat eerste helft november.

Ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdegroot
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
:)
Sinds deze ochtend is de status van mijn bestelling weer terug van "toegewezen" naar "contract ondertekend".

Bij meer het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbussel
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-08-2024
Bij mij heeft ie nooit op toegewezen gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 21:45
bdegroot schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:16:
Sinds deze ochtend is de status van mijn bestelling weer terug van "toegewezen" naar "contract ondertekend".

Bij meer het geval?
Hier (gelukkig) niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-09 12:35
Hier ook niet.

In de mail van XPeng vandaag staat dat ze de G9's in alle uitvoeringen in oktober verwachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-AEMzyv1AnUVCYL6nw7OdD28Myk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dvKolbvpZ2ARJuiV1OPqa2xu.png?f=user_large

Ik denk dat dat ook met de software te maken heeft, zoals ik uit de review Autogefuhl begrijp wordt er ook nog aan gewerkt. Ook zegt hij dat Carplay en Android Auto ondersteunt zou gaan worden, hoewel mijn contactpersoon bij XPeng Rotterdam zegt dat hij daar niets van weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaver87
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:26
bdegroot schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:16:

Bij meer het geval?
Even gekeken maar bij bij staat de status nog op toegewezen. (LR + Premium + Trekhaak Artic White)
Ik heb hem via de vestiging van Rotterdam besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

https://carnewschina.com/...rsion-spy-photos-exposed/

De eerste foto's van de nu al weer nieuwe versie van de G9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:35
Op het eerste gezicht dusdanig kleine wijzigingen dat ik me niet heel lullig zou voelen als dit over een half jaar ook in de Europese versie zit. Volgens Xpeng Denemarken en Noorwegen is de facelift alleen voor de Chinese versie, maar dat moeten we natuurlijk nog maar zien.

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Grotbewoner schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:57:
[...]

Op het eerste gezicht dusdanig kleine wijzigingen dat ik me niet heel lullig zou voelen als dit over een half jaar ook in de Europese versie zit. Volgens Xpeng Denemarken en Noorwegen is de facelift alleen voor de Chinese versie, maar dat moeten we natuurlijk nog maar zien.
Ja inderdaad, lijkt van binnen niet zo schokkend. Hoewel dat witte interieur wel aardig is. Ben benieuwd of ze aan de buitenkant nog iets veranderen. Lijkt me raar als er Europese en Chinese versies gaan komen, productietechnisch ook problematisch. Ik snap die reactie wel want de 'oude' versie moet ook verkocht worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

T7D_Sneezy schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:51:
[...]

Voor 3500 krijg je de performance velgen met banden bij Xpeng zelf.
Een aftermarket setje in 21 inch met goede banden eronder gaan ook al snel richting de 3k.
€3595,- heb ik net inderdaad via e-mail doorgekregen. Waarmee het verschil tussen de LR en de Performance nog maar €6400,- is als je toch graag deze velgen wilt hebben.

Ik ga nog even goed rekenen hier welke het wordt, en dan de koop doorhakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAtbjOOfezOc7mqvWtPp5PaUZ1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BJV48tKsnLwIePFgK8nGpc7x.jpg?f=fotoalbum_large

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
reuzekind schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:14:
[...]
... Waarmee het verschil tussen de LR en de Performance nog maar €6400,- is als je toch graag deze velgen wilt hebben....
Ik neem aan dat het niet om een meerprijs op de bestaande velgen gaat maar dat je dan een extra set velgen krijgt? Anders zou het wel gek zijn dat 'vervangen' net zo duur is als helemaal nieuw erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ja, dan krijg je inderdaad een set inclusief winterbanden. De originele velgen met banden zou je dan kunnen verkopen, maar je zal dan nog wel een set zomerbanden erbij moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Zou je de 19 inch wielen ook op een Performance kunnen monteren? Ben benieuwd hoeveel het aan comfort toevoegt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 00:30
Vandaag een proefrit gemaakt in de G9 Performance.

Over het algemeen was ik zeer onder de indruk van de auto. Het comfort en de luxe is op een hoog niveau. Ook de audio installatie (premium pakket) is uitmuntend. Dit heb ik nog eens extra vergeleken met het Canton systeem in mijn huidige auto, waar ik al tevreden over ben. Maar het Dynaudio systeem overtreft het wel hoor. Er zit naar mijn mening meer definitie in het geluid en het is minder vermoeiend dan het Canton systeem. Zeker een optie om aan te vinken.

In mijn korte review wil ik het echter niet hebben over de positieve zaken, want ik denk dat de meeste mensen in dit forum die al kennen. Er waren een aantal dingetjes die minder bevielen, die ik hier even wil aanstippen:
  • Het Adaptive Turning Cruise (ATC) systeem mag van mij wel uit. Het zou ervoor moeten zorgen dat, terwijl je Adaptive Cruise Control en Lane Assist hebt aanstaan, de auto de snelheid mindert in de bochten. Des te scherper de bocht, des te groter de deceleratie. Maar dit gaat te abrupt en te heftig. Dit is vervelend en gevaarlijk in mijn beleving
  • Het parallel inparkeren (zoals al eerder werd opgemerkt) werkt prut. De auto staat zodra ze denkt klaar te zijn, nog voor een groot gedeelte op de straat. Helemaal niet gelijk aan de auto voor ot achter. Ik hoop dat dit met een SW update wordt verholpen. Nu is de functie niet bruikbaar
  • In de demo auto zat een vervelende kraak/rammel aan de linkerzijde. Deze was te horen bij wat steviger optrekken of wat ruwer wegdek. Dit doet wat af aan de, verder uitstekende, kwaliteitsbeleving. Ik ben ook benieuwd hoe men hier in NL mee om zal gaan mocht dit bij productieauto's ook voorkomen. Ook al is de "bang-for-your-buck" heel goed bij XPeng, het blijven toch veel "bucks". Kraakjes en rammels horen hier niet bij naar mijn mening. Zeker niet in een auto die verder heel erg stil is. Interieuronderdelen die met de muziek meeresoneren heb ik trouwens niet gehoord. Ik heb het idee dat de kraakjes/rammeltjes die ik hoorde of door het lichtjes torderen van de carroserie kwamen of dat er twee panelen niet lekker tegen elkaar aan zaten of dat er binnen in wat kabels loshingen. Ik ben hier redelijk allergisch voor ;) Mijn huidge Kodiaq begint steeds meer van dit soort bijgeluiden te produceren trouwens.
  • De linkerspiegel leek redelijk snel aan in zijn uiterste stand te staan (naar buiten draaiend) waardoor ik hem niet optimaal kon instellen. Ik stel 'm meestal zo in dat ik de zijkant van de auto net niet meer zie.
Als laatste wil ik even zeggen dat ik erg te spreken ben over Xpeng Rotterdam. Vriendelijke mensen, niet opdringerig maar wel met kennis van zaken. En nemen de tijd voor je. Ook fijn (zeker omdat ik alle tijd had omdat ik wat uren vrij had genomen). Dat is ook niet zo bij alle autodealers.

Als laatste opmerking nog. Toen ik kwam aanrijden stonden er twee opleggers met een hele batterij aan P7's klaar om afgeleverd te worden. Ben vergeten foto's te maken. Viel me op dat er iig 1 rode bij stond. Dus mocht er hier iemand zijn die een rode P7 verwacht bij de vestiging in R'dam: misschien het is de jouwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
foobalicious schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:11:
Vandaag een proefrit gemaakt in de G9 Performance.

Over het algemeen was ik zeer onder de indruk van de auto. Het comfort en de luxe is op een hoog niveau. Ook de audio installatie (premium pakket) is uitmuntend. Dit heb ik nog eens extra vergeleken met het Canton systeem in mijn huidige auto, waar ik al tevreden over ben. Maar het Dynaudio systeem overtreft het wel hoor. Er zit naar mijn mening meer definitie in het geluid en het is minder vermoeiend dan het Canton systeem. Zeker een optie om aan te vinken.

In mijn korte review wil ik het echter niet hebben over de positieve zaken, want ik denk dat de meeste mensen in dit forum die al kennen. Er waren een aantal dingetjes die minder bevielen, die ik hier even wil aanstippen:
  • Het Adaptive Turning Cruise (ATC) systeem mag van mij wel uit. Het zou ervoor moeten zorgen dat, terwijl je Adaptive Cruise Control en Lane Assist hebt aanstaan, de auto de snelheid mindert in de bochten. Des te scherper de bocht, des te groter de deceleratie. Maar dit gaat te abrupt en te heftig. Dit is vervelend en gevaarlijk in mijn beleving
  • Het parallel inparkeren (zoals al eerder werd opgemerkt) werkt prut. De auto staat zodra ze denkt klaar te zijn, nog voor een groot gedeelte op de straat. Helemaal niet gelijk aan de auto voor ot achter. Ik hoop dat dit met een SW update wordt verholpen. Nu is de functie niet bruikbaar
  • In de demo auto zat een vervelende kraak/rammel aan de linkerzijde. Deze was te horen bij wat steviger optrekken of wat ruwer wegdek. Dit doet wat af aan de, verder uitstekende, kwaliteitsbeleving. Ik ben ook benieuwd hoe men hier in NL mee om zal gaan mocht dit bij productieauto's ook voorkomen. Ook al is de "bang-for-your-buck" heel goed bij XPeng, het blijven toch veel "bucks". Kraakjes en rammels horen hier niet bij naar mijn mening. Zeker niet in een auto die verder heel erg stil is. Interieuronderdelen die met de muziek meeresoneren heb ik trouwens niet gehoord. Ik heb het idee dat de kraakjes/rammeltjes die ik hoorde of door het lichtjes torderen van de carroserie kwamen of dat er twee panelen niet lekker tegen elkaar aan zaten of dat er binnen in wat kabels loshingen. Ik ben hier redelijk allergisch voor ;) Mijn huidge Kodiaq begint steeds meer van dit soort bijgeluiden te produceren trouwens.
  • De linkerspiegel leek redelijk snel aan in zijn uiterste stand te staan (naar buiten draaiend) waardoor ik hem niet optimaal kon instellen. Ik stel 'm meestal zo in dat ik de zijkant van de auto net niet meer zie.
Als laatste wil ik even zeggen dat ik erg te spreken ben over Xpeng Rotterdam. Vriendelijke mensen, niet opdringerig maar wel met kennis van zaken. En nemen de tijd voor je. Ook fijn (zeker omdat ik alle tijd had omdat ik wat uren vrij had genomen). Dat is ook niet zo bij alle autodealers.

Als laatste opmerking nog. Toen ik kwam aanrijden stonden er twee opleggers met een hele batterij aan P7's klaar om afgeleverd te worden. Ben vergeten foto's te maken. Viel me op dat er iig 1 rode bij stond. Dus mocht er hier iemand zijn die een rode P7 verwacht bij de vestiging in R'dam: misschien het is de jouwe :)
Leuk om je ervaring te lezen.

Rood is geen optie voor de P7 (of de G9). Wel is rood/oranje een beetje de showkleur van de in China al verschenen G6 (gemikt als concurrent van de Tesla Model Y). Zou het kunnen dat daar al een testmodel van in Nederland is aangekomen? De verwachting is dat deze in Q2 volgend jaar aangeboden gaat worden voor bestelling van wat ik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online

mlo

foobalicious schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:11:

[list]
Kan je dit nog tunen? Of is het alleen aan/uit? En blijft deze setting ook onthouden of moet je dat elke keer op nieuw doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dhansen
  • Laatst online: 13-12-2023
Gisteren mijn P7 LR Black opgehaald in Rotterdam. Conclusie na één dag: wat een complete en mooi afgewerkte auto. Interface werkt heel intuïtief, materialen zijn van hoge kwaliteit en zelfs de standaardvelgen vind ik in het echt meevallen. Weet iemand of de spraak ook nog in Nederlands komt? Nu is dat alleen nog Engels volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foobalicious
Grotbewoner schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 00:04:
[...]

Rood is geen optie voor de P7 (of de G9). Wel is rood/oranje een beetje de showkleur van de in China al verschenen G6 (gemikt als concurrent van de Tesla Model Y). Zou het kunnen dat daar al een testmodel van in Nederland is aangekomen? De verwachting is dat deze in Q2 volgend jaar aangeboden gaat worden voor bestelling van wat ik hoor.
Ik ging twijfelen aan wat ik had gezien na het lezen van je post. Dus even gebeld. Wat blijkt: de rode was een auto chinees demo model die werd opgehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
mlo schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 08:35:
[...]

Kan je dit nog tunen? Of is het alleen aan/uit? En blijft deze setting ook onthouden of moet je dat elke keer op nieuw doen?
Nee, je kunt het (op dit moment) niet tunen. De verkoper vertelde me dat men dit soort zaken wel nog anders zal gaan afstellen. Testauto had SW versie 2.nogwat en versie 4.nogwat was al uit. Mogelijk dat die versie het al beter doet.

Je kunt ATC ook niet los uitzetten. Het gaat aan wanneer je Adaptive Cruise Control gebruikt. Dus als je dat niet gebruikt dan zal de auto ook niet in bochten afremmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neubaut
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22-12-2023
Grotbewoner schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 00:04:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ro4Dmvcoc2Z-bPRwehg0tHYA37A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N9fFJHhBTKhDMzSXEjuoo5I7.jpg?f=fotoalbum_large
Toevallig stond een rode P7 in Badhoevedorp toen ik mijn P7 LR afgelopen donderdag ophaalde (die binnen achter de open deuren staat) Helaas geen duidelijkere foto dan deze.

[ Voor 9% gewijzigd door neubaut op 03-09-2023 01:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Het lijkt erop dat Xpeng met de G6 grote plannen heeft. Vandaag de aankondiging dat Xpeng komend jaar uit wil breiden naar Duitsland, Frankrijk (met P7, G6 en G9) en het Verenigd Koninkrijk (alleen met de G6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Volgens de berichten op Twitter is de facelift van de G9 in de showrooms belandt in China. Op een andere kleur interieur, lijken het vooral kleine wijzigingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4_3obu2_RM9sKGl4DOSYMiip2w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/agiQdoGshYbVt1m41EDAuplj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbD3w3XWu8Aeyzs9OrbHWZ5EjBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvPv2dvGklFYaoV3t5kSDghn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jR86N4sEYmxzIJDHPQ8tnLlBuO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SDH2p4cPRdQEYkXAzvrWzwrf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27Z6waT8OYouKQfbz8Bb1XKzrL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S0tWUgyW0nUNWdHoqhDIaxjK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rHW8SJ3OfbR3_4d0tljQSs-GyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v72FJk67RAeFwRVgM3DtOJDl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crastenk
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-01-2024
Er komt ook een MPV aan van XPENG binnenkort. Zijn wat foto’s beschikbaar.

https://carnewschina.com/...-spy-shots-leaked-online/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cat_18
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 21:34
Zeer interessante auto. Ga zelf binnenkort ook een proefrit maken.

Wat ik mis is de discussie over de consequenties van het bestellen van een Chinese auto. Naast de vele negatieve reacties die je kan verwachten - en naast je neer kan leggen als deze niet onderbouwd zijn - is het bekend waar de auto’s worden geproduceerd en wat de werkcondities zijn? Kunnen we de werkkampen voor de Oeigoeren hierin uitsluiten…?

Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
https://en.m.wikipedia.or...20its%20first%20offering.
De 2 fabrieken staan in de provincie Guangdong, ver weg van Xinjiang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisa
Nu op IAA mobility 2023 brian Gu (vice chairman) in panel over het belang van de software.
Afbeeldingslocatie: https://www.youtube.com/watch?v=0FqfFLyj3qU
Vanaf ca 10 min 20.

Korte samenvatting
40% van medewerkers in R&D, de helft daarvan in software ontwikkeling!
99% van de eigenaren in Beijing gebruikt ADAS in de stad. Gebruikers vragen er om en het al dan niet aanwezig zijn van een geavanceerd ADAS systeem beïnvloedt de keuze van kopers.
Uiteindelijk doel autonoom rijden en robottaxis.
Na de elektrificatie igolf s de volgende stap de smarticatie.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foobalicious
cat_18 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:12:
Zeer interessante auto. Ga zelf binnenkort ook een proefrit maken.

Wat ik mis is de discussie over de consequenties van het bestellen van een Chinese auto. Naast de vele negatieve reacties die je kan verwachten - en naast je neer kan leggen als deze niet onderbouwd zijn - is het bekend waar de auto’s worden geproduceerd en wat de werkcondities zijn? Kunnen we de werkkampen voor de Oeigoeren hierin uitsluiten…?
Ik heb wel wat reacties gehad als "China is toch niet zo'n prettig land. Mensenrechten en zo". En ja, ik heb daar zelf ook over gedacht. En toen keek ik naar mijn Iphone, mijn 3D printer etc etc. Waarom die producten wel kopen en een Chinese auto niet? Dat zou hypocriet zijn naar mijn mening.
Ook de mensen die zeggen dat je geen Chinese auto moet kopen vanwege de mensenrechten hebben hun huis vol staan met Chinese producten. Het Westen heeft China in 2001 toegelaten tot de WTO en sindsdien is China veel meer gaan exporteren. Daar hebben we met zijn allen (als consumenten) van geprofiteerd.
En nu zijn de auto's aan de beurt om de markt hier te beïnvloeden. Er worden ook veel westerse auto's in China gebouwd volgens mij (iig Tesla's). Toch kopen mensen deze ook.

Btw, als een Europees merk net zo'n goede deal heeft dan ben ik wel geneigd om daarvoor te kiezen. Maar ik heb 'm nog niet gezien.

Btw2 een Xpeng gemaakt door Oeigoerse dwangarbeiders zou voor mij ook een brug te ver zijn trouwens. Maar ik ga er (erg naief wellicht) van uit dat zo'n feit vroeg of laat in de media zou verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:19
foobalicious schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:18:
[...]

Ik heb wel wat reacties gehad als "China is toch niet zo'n prettig land. Mensenrechten en zo". En ja, ik heb daar zelf ook over gedacht. En toen keek ik naar mijn Iphone, mijn 3D printer etc etc. Waarom die producten wel kopen en een Chinese auto niet? Dat zou hypocriet zijn naar mijn mening.
Ook de mensen die zeggen dat je geen Chinese auto moet kopen vanwege de mensenrechten hebben hun huis vol staan met Chinese producten. Het Westen heeft China in 2001 toegelaten tot de WTO en sindsdien is China veel meer gaan exporteren. Daar hebben we met zijn allen (als consumenten) van geprofiteerd.
En nu zijn de auto's aan de beurt om de markt hier te beïnvloeden. Er worden ook veel westerse auto's in China gebouwd volgens mij (iig Tesla's). Toch kopen mensen deze ook.

Btw, als een Europees merk net zo'n goede deal heeft dan ben ik wel geneigd om daarvoor te kiezen. Maar ik heb 'm nog niet gezien.

Btw2 een Xpeng gemaakt door Oeigoerse dwangarbeiders zou voor mij ook een brug te ver zijn trouwens. Maar ik ga er (erg naief wellicht) van uit dat zo'n feit vroeg of laat in de media zou verschijnen.
Nou omgekeerd is de Chinese overheid wel tesla wagens aan het verbieden bij overheidsgebouwen. Tenminste die berichtgeving kwam voorbij. Ik heb het niet gecontroleerd.
nieuws: 'Tesla's mogen twee maanden Chinees district niet in vanwege overheid...

En dan is het spreekwoord toch: zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

Overigens zou het mij niet tegenhouden om een Xpeng te gaan rijden, maar het geeft wel te denken hoever men kan gaan in dit soort dingen. Huawei is ook stuk gemaakt door de Amerikaanse paranoia.

[ Voor 14% gewijzigd door Brotuck op 05-09-2023 22:11 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdegroot
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
Brotuck schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:02:
[...]

in dat kader:
https://www.deccanherald....acial-images-1061030.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Brotuck schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:02:
[...]

Nou omgekeerd is de Chinese overheid wel tesla wagens aan het verbieden bij overheidsgebouwen. Tenminste die berichtgeving kwam voorbij. Ik heb het niet gecontroleerd.
nieuws: 'Tesla's mogen twee maanden Chinees district niet in vanwege overheid...

Overigens zou het mij niet tegenhouden om een Xpeng te gaan rijden, maar het geeft wel te denken hoever men kan gaan in dit soort dingen. Huawei is ook stuk gemaakt door de Amerikaanse paranoia.
Ik heb besloten dat mijn G9 wel op mijn wifi mag, maar dan wel een geheel gescheiden wifi-netwerkje wat geen toegang heeft tot de rest van mijn systemen hier ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:19
kosternet schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:38:
[...]

Ik heb besloten dat mijn G9 wel op mijn wifi mag, maar dan wel een geheel gescheiden wifi-netwerkje wat geen toegang heeft tot de rest van mijn systemen hier ;-)
Het zal uiteindelijk meer gaan om een verborgen phone home functie.
Gebaseerd op wat de auto registreert qua spraak in de cabine, of wat jouw rijgedrag is of wat de camera's registreren.

Overigens is TikTok ook al aangepakt omdat die data niet Europa uit mag.

Persoonlijk denk ik niet dat ze dit zelf zullen doen, want dit zal echt wel uitlekken en dan is het echt exit in Europa.

Just here for the fun

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Omoe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-07 09:03
Zag een hele rits G9 staan, bij Xpeng Rotterdam. =)
Het loopt nog door, achter het gebouw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYc-oHNNjtih6cpfUOPjXcVbtac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q5PSMZUWaqjiO8yxx3ZjZviV.jpg?f=fotoalbum_large
Zwart ziet er erg stoer uit, eindelijk in het echt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Zag gisterenmiddag ook m`n eerste P7 in het wild.
Een zwarte op de A50 tussen Arnhem en Nijmegen.
Ik herkende `m al meteen in de binnenspiegel door het lichtpatroon vd koplampen.
Het is een mooie verschijning en geen 13 in een dozijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Omoe schreef op woensdag 6 september 2023 @ 01:51:
[Afbeelding]
Toevallig ook een Silver frost ertussen zien staan? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parsec
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-05 22:49
Omoe schreef op woensdag 6 september 2023 @ 01:51:
[Afbeelding]
Hopelijk staat die van mij er al tussen haha.

kreeg vanuit de dealer door. rond 16 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
Helaas dealer zegt dat die van mij er nog niet bij staat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Parsec schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:04:
[...]

Hopelijk staat die van mij er al tussen haha.

kreeg vanuit de dealer door. rond 16 oktober.
Wanneer heb je besteld? Ik heb half juli pas definitief besteld geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parsec
Tooooony schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:08:
[...]

Wanneer heb je besteld? Ik heb half juli pas definitief besteld geloof ik
De bevestiging van bestellen kwam op 12 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 16:34
Iemand ervaring met het plannen van een proefritje?
Heb contact formulier ingevuld voor Utrecht (Breukelen) en had gisteren gemiste oproep van ze en een mailtje dat ze opnieuw terug zouden bellen of dat ik zelf kon bellen.
Maar op geen enkel nummer krijg ik iemand aan de lijn, niet echt een fijn gevoel eerlijk gezegd.

Edit: Toevallig net gebeld en proefrit is gepland. Hopelijk hebben ze performance model beschikbaar :)

[ Voor 14% gewijzigd door jesse! op 06-09-2023 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:46
Timmy_T schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:11:

Dat was het. Grootste minpunt is xpilot. Maar alles bij elkaar een fijne auto!
Is de xpilot nog steeds gestolen software van Tesla?

Ik zit al een jaar te twijfelen om het aandeel van Xpeng te kopen, XPEV. Wat voor mij lastig is dat sommige ex-Tesla werknemers die nu bij Xpeng werken allerlei data van Tesla hebben gestolen. Dit vind ik niet ethisch en maakt mij ook twijfelen over de capaciteiten van het bedrijf.

Daarnaast maakt het bedrijf nu ook veel financieel verlies, maar misschien is dat tijdelijk vanwege de uitbreiding?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCJng3mzo5YBEKIjuNinzNfb6g0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DwHc8vyCi8vxmAMulT7AFEwX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Harm_H op 06-09-2023 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Harm_H schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:18:
[...]

Ik zit al een jaar te twijfelen om het aandeel van Xpeng te kopen, XPEV. Wat voor mij lastig is dat sommige ex-Tesla werknemers die nu bij Xpeng werken allerlei data van Tesla hebben gestolen. Dit vind ik niet ethisch en maakt mij ook twijfelen over de capaciteiten van het bedrijf.

Daarnaast maakt het bedrijf nu ook veel financieel verlies, maar misschien is dat vanwege de uitbreiding?

[Afbeelding]
Er is een rechtzaak geweest tussen Tesla en Xpeng. Hierin is de autopilot code van Xpeng naar een door de rechter aangewezen derde partij voor analyse gegaan om te kijken of het wel of niet van Tesla gekopieerd was. (Omdat een werknemer inderdaad een eigen kopie van de Tesla-code had gemaakt voordat deze bij Tesla wegging).

Het officiële oordeel was dat dit niet het geval was en Xpeng dus niet de code van Tesla had gekopieerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Grotbewoner op 06-09-2023 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Harm_H schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:18:
[...]

Daarnaast maakt het bedrijf nu ook veel financieel verlies, maar misschien is dat vanwege de uitbreiding?
Ik heb wel wat aandeeltjes gekocht. Niet zo lang nadat ik overtuigd was geraakt van de auto. Nu rendement van meer dan 30%... Zeker de aankondiging van VW deed het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
jesse! schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:50:
Iemand ervaring met het plannen van een proefritje?
Heb contact formulier ingevuld voor Utrecht (Breukelen) en had gisteren gemiste oproep van ze en een mailtje dat ze opnieuw terug zouden bellen of dat ik zelf kon bellen.
Maar op geen enkel nummer krijg ik iemand aan de lijn, niet echt een fijn gevoel eerlijk gezegd.

Edit: Toevallig net gebeld en proefrit is gepland. Hopelijk hebben ze performance model beschikbaar :)
Volgens mij hebben ze in Breukelen alleen een performance beschikbaar voor proefritten. Dus dat zit wel snor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
foobalicious schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:10:
[...]

Volgens mij hebben ze in Breukelen alleen een performance beschikbaar voor proefritten. Dus dat zit wel snor :-)
Yes, had mail gekregen dat het inderdaad om performance model gaat. Top. Ben heel erg benieuwd.

Had eigenlijk een BMW iX op het oog, maar dit ziet er ook wel netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
jesse! schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:11:
[...]

Yes, had mail gekregen dat het inderdaad om performance model gaat. Top. Ben heel erg benieuwd.

Bij mij was de communicatie in het begin ook een beetje matig, tot ik een mailtje naar de manager van de vestiging in Rotterdam had gestuurd. Die heeft het allemaal goed opgepakt en ons verder keurig geholpen. Ik kan me voorstellen dat het nog wat rommelig is bij die nieuwe vestiging.

Bij BMW liep het contact misschien wat soepeler en stond de airco wat harder aan in de vestiging, maar daar was wel de luchtvering van de IX zelfs als optie wegbezuinigd (xDrive50) ;) . Volgens mij is dat nog steeds het geval. En de versie daarna, de M60, begint bij €137K... Tja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
Grotbewoner schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:17:
[...]

Bij mij was de communicatie in het begin ook een beetje matig, tot ik een mailtje naar de manager van de vestiging in Rotterdam had gestuurd. Die heeft het allemaal goed opgepakt en ons verder keurig geholpen. Ik kan me voorstellen dat het nog wat rommelig is bij die nieuwe vestiging.

Bij BMW liep het contact misschien wat soepeler en stond de airco wat harder aan in de vestiging, maar daar was wel de luchtvering van de IX zelfs als optie wegbezuinigd (xDrive50) ;) . Volgens mij is dat nog steeds het geval. En de versie daarna, de M60, begint bij €137K... Tja.
Luchtvering op de iX is nu vanaf de 40 weer beschikbaar.
Maar veel premium selection modellen hebben het er dus niet op zitten. Voor de iX50 bij sommige wel, de iX40 eigenlijk bijna niet. Alleen die nu nieuw besteld worden.

Was probleem met levering van de onderdelen.

Ik ben ook wel benieuwd naar luchtvering op de G9, ik ben luchtvering van de BMW 7 serie gewend. En de iX50 met luchtvering viel wel tegen. En in een review zeiden ze al dat de luchtvering niet heel comfortabel afgesteld was (voor luchtvering begrippen dan)

Iemand hier die zijn of haar G9 al heeft met luchtvering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
jesse! schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:22:
[...]

Luchtvering op de iX is nu vanaf de 40 weer beschikbaar.
Maar veel premium selection modellen hebben het er dus niet op zitten. Voor de iX50 bij sommige wel, de iX40 eigenlijk bijna niet. Alleen die nu nieuw besteld worden.

Was probleem met levering van de onderdelen.

Ik ben ook wel benieuwd naar luchtvering op de G9, ik ben luchtvering van de BMW 7 serie gewend. En de iX50 met luchtvering viel wel tegen. En in een review zeiden ze al dat de luchtvering niet heel comfortabel afgesteld was (voor luchtvering begrippen dan)

Iemand hier die zijn of haar G9 al heeft met luchtvering?
De eerste G9's zijn nog niet geleverd. Misschien volgende maand, met een beetje mazzel. Je moet dus even een proefritje maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omoe
Tooooony schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:02:
[...]

Toevallig ook een Silver frost ertussen zien staan? _/-\o_
Jip, autos waren vies 😬, maar handig om de verschillende kleuren naast elkaar te zien.
Dacht dat ik 1 zilveren zag, naast een grijze. Kon goed het contrast zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulusPC
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-12-2023
Hi all, ik heb vandaag proefgereden in de G9 AWD. Fijne auto. Wat me wel opviel was de lawaaige airco ventilatoren. Het aanpassen van de uitstroomopeningen zorgde voor iets minder geluid, maar dat is natuurlijk niet de ideale oplossing. De ingestelde temperatuur was overigens niet extreem met 22, dus het was ook niet zo dat het systeem mega hard hoefde te werken. Is dit anderen ook opgevallen? Of wellicht iets typisch voor dit pre-prod model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulusPC
Andere vraag: zijn winterbanden aan te bevelen in NL op de AWD G9? Of eigenlijk niet nodig? Het is toch weer een flink bedrag om afzonderlijke winterwielen/banden te kopen (wil graag dezelfde 21 inch velgen voor de winterset. Wat zijn jullie ideeen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
PaulusPC schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:20:
Hi all, ik heb vandaag proefgereden in de G9 AWD. Fijne auto. Wat me wel opviel was de lawaaige airco ventilatoren. Het aanpassen van de uitstroomopeningen zorgde voor iets minder geluid, maar dat is natuurlijk niet de ideale oplossing. De ingestelde temperatuur was overigens niet extreem met 22, dus het was ook niet zo dat het systeem mega hard hoefde te werken. Is dit anderen ook opgevallen? Of wellicht iets typisch voor dit pre-prod model?
Tijdens mijn proefrit stond de airco op 18.5 en ik voelde geen kou…

• mariop
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-07 12:14
https://cnevpost.com/2023/09/06/xpeng-unveils-g9-facelift/

Andere groen voor buiten bij de aankomende facelift.

• Lisa
Zoals het er nu uit ziet dus gelukkig geen grote wijzigingen tov het door mij bestelde model....
G9 Performance Graphite Gray

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhansen
Tooooony schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:02:
Zag gisterenmiddag ook m`n eerste P7 in het wild.
Een zwarte op de A50 tussen Arnhem en Nijmegen.
Ik herkende `m al meteen in de binnenspiegel door het lichtpatroon vd koplampen.
Het is een mooie verschijning en geen 13 in een dozijn!
He, dat was ik haha! Enige nadeel is dus dat je herkend wordt 😉.

• mariop
@Lisa Ja blijft een beetje raar terwijl je een model introduceert in NL om dan gelijk een nieuwe generatie te introduceren. Zover ik op de spy-shots heb kunnen zien zijn de enige grote wijzigingen tot nu toe het witte interieur, niet echt mijn smaak, en de dubbele Qi chargers inclusief airco uitlaten om de telefoons te koelen tijdens laden.

Geen idee of onderhuids de Orin's zijn aangepast want dat zijn redelijk courante Nvidia modellen.

[ Voor 3% gewijzigd door mariop op 07-09-2023 08:55 . Reden: grammatica ]

• mariop
https://cnevpost.com/2023...interior-of-refreshed-g9/

https://weibo.com/u/5710264970

En binnenkant updates gelukkig nog zwart/bruin/wit als opties. 5D sound cockpit gaat er waarschijnlijk wel uit, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat überhaupt op de huidige EU versie zit.

• jesse!
Is het bekend wanneer facelift versie in NL geleverd wordt? Wil vanaf December / begin volgend jaar een auto gaan bestellen en mogelijk de G9. Zou het waard zijn om te wachten tot facelift model?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Parsec
jesse! schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:20:
Is het bekend wanneer facelift versie in NL geleverd wordt? Wil vanaf December / begin volgend jaar een auto gaan bestellen en mogelijk de G9. Zou het waard zijn om te wachten tot facelift model?
Ben benieuwd of de facelift uberhaubt naar NL komt. wellicht is deze versie alleen voor Asie. En zoals aan gegeven is er geen groot verschil.

• Tooooony
Dhansen schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:51:
[...]

He, dat was ik haha! Enige nadeel is dus dat je herkend wordt 😉.
Haha, ik hoopte al dat het Tweaker was..... Gebruikte je in de "semi-file" de adaptieve cruisecontrol? Je zat in de middelste baan en reed goed door terwijl de binnenste en buitente baan ongeveer stil stonden, vandaar de vraag....

• Grotbewoner
mariop schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:53:
@Lisa Ja blijft een beetje raar terwijl je een model introduceert in NL om dan gelijk een nieuwe generatie te introduceren. Zover ik op de spy-shots heb kunnen zien zijn de enige grote wijzigingen tot nu toe het witte interieur, niet echt mijn smaak, en de dubbele Qi chargers inclusief airco uitlaten om de telefoons te koelen tijdens laden.

Geen idee of onderhuids de Orin's zijn aangepast want dat zijn redelijk courante Nvidia modellen.
Aan de andere kant ook weer logisch: de Europese variant heeft nieuwe kleuren toegespitst op onze voorkeur, die kleuren kunnen ze dan evengoed ook aanbieden in China.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotbewoner
jesse! schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:20:
De Deense en Noorse Xpeng hebben gezegd dat de facelift slechts voor het chinese model is (op Facebook). Maarja, blijft dat ook zo in de toekomst?

Vooralsnog lijken de veranderingen minimaal te zijn, vooral Europese kleuren die mogelijk worden om te bestellen in China. Maar we weten ook nog weinig over de interne veranderingen.

Mijn inschatting is dat onze bestelling gewoon kan blijven staan. Maar ik heb ook geen zin om lang te wachten :).

[ Voor 3% gewijzigd door Grotbewoner op 07-09-2023 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• limburg
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
jesse! schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:11:
[...]

Ik had na 9 jaar Tesla dezelfde overweging BMW IX, maar wat is daar de gril toch lelijk van, verder is de BMW in vergelijkbare configuratie 130k, dus 50k duurder dan de Xpeng, Heb dus begin juni de G9 Performance met premium pakket besteld. week 40-42 is het zover. De auto is toegewezen, chassis nummer is bekend, Auto staat in de haven op parkeerterrein te wachten op type-goedkeuring van RDW

• jesse!
limburg schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:08:
[...]

Ik had na 9 jaar Tesla dezelfde overweging BMW IX, maar wat is daar de gril toch lelijk van, verder is de BMW in vergelijkbare configuratie 130k, dus 50k duurder dan de Xpeng, Heb dus begin juni de G9 Performance met premium pakket besteld. week 40-42 is het zover. De auto is toegewezen, chassis nummer is bekend, Auto staat in de haven op parkeerterrein te wachten op type-goedkeuring van RDW
Ja, alleen hoef ik niet persé een gloed nieuwe auto. Als ik voor iX zou gaan, zijn er leuke auto's beschikbaar vanuit premium selection van BMW. Dan rij je een iX40 al vanaf 70k

Nadeel is wel dat het zo lang duurt om een XPENG te bestellen, ik moet eerst nog wachten op mijn proefritje en dan nog een keuze maken. Ben bang dat ik toch maanden lang moet wachten tot ik een model heb.
Jammer dat ze niet gewoon een aantal modellen gewoon vanuit voorraad kunnen leveren zoals bij grote fabrikanten toch wel vaak het geval is.

Vooral aangezien er zo weinig opties mogelijk zijn, lijkt het mij juist makkelijk om een voorraad te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
jesse! schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:10:
[...]

Ja, alleen hoef ik niet persé een gloed nieuwe auto. Als ik voor iX zou gaan, zijn er leuke auto's beschikbaar vanuit premium selection van BMW. Dan rij je een iX40 al vanaf 70k

Nadeel is wel dat het zo lang duurt om een XPENG te bestellen, ik moet eerst nog wachten op mijn proefritje en dan nog een keuze maken. Ben bang dat ik toch maanden lang moet wachten tot ik een model heb.
Jammer dat ze niet gewoon een aantal modellen gewoon vanuit voorraad kunnen leveren zoals bij grote fabrikanten toch wel vaak het geval is.

Vooral aangezien er zo weinig opties mogelijk zijn, lijkt het mij juist makkelijk om een voorraad te hebben.
Ik denk dat het niet zo heel lang gaat duren als je na een proefrit zou bestellen. Ik zou zeggen eind van het jaar of begin volgend jaar als ik zie wat mensen op Facebook zeggen die net besteld hebben (in andere Europese landen). Xpeng heeft iig productiecapaciteit over op het moment, ondanks goede verkopen in Europa.

Vooral: ik denk dat de wachttijden nu nog veel en veel lager zijn dan bij een nieuwe EV bij Duitsers. Maar misschien heb ik ook nog het onderdelentekort in m'n hoofd. Vooral even zelf vragen dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Grotbewoner op 07-09-2023 16:00 ]

• J. Goedhart
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik begreep dat de eerste zending(en) uit China "blind" zijn ingepland. Dat betekent dat je geluk kunt hebben met je bestelling, omdat jouw specificatie er tussen zit. Andersom kan ook, iets langer wachten, tot einde jaar om aan specifieke orders te voldoen. Bestelmoment is derhalve niet helemaal zaligmakend voor volgorde van levering..

• Lisa
Klopt de eerste zending zijn preconfigured modellen. Daar kon je ook uit kiezen. heb ik ook gedaan, maar helaas zit hij er toch niet bij deze zending…

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

itons schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:24:
[...]

Tijdens mijn proefrit stond de airco op 18.5 en ik voelde geen kou…
Als in: de airco werkte niet (goed)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
reuzekind schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:03:
[...]

Als in: de airco werkte niet (goed)?
Die indruk had ik, maar niet heel uitgebreid mee bezig geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
itons schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:29:
[...]

Die indruk had ik, maar niet heel uitgebreid mee bezig geweest.
Het kan zijn dat alleen de ventilatie heeft gedraaid en de AC uit stond.
Als ik hem op 18 zet met AC aan dan is het echt bibberen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omoe
Ik meen me te herinneren in meerdere G9 reviews, engelse reviews in china, dat ze zeiden dat de airco wat minder is. Channel Xpeng Uncovered heeft in de winter test het duidelijk uitgelegd, hoewel dat wel onder extreme omstandigheden is.
Ik kan de andere reviews even niet vinden. Kwam erop neer dat de verwarming heel traag werkt, duurt lang voordat de auto warm wordt. Vb eerst op 28 graden zetten om echt te stoken en daarna omlaag.
En andersom met de airco, beter extreem koelen en daarna op de gewenste temp zetten, anders duurt het lang.

Vraag me af of de P7/G9 ook dashcam mode heeft, zoals Tesla dat later heeft toegevoegd. Heeft een P7 eigenaar zon functie kunnen vinden?
Sentry mode is ook leuk, in het begin had ik het vaak aan, maar tegenwoordig zelden nog….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulusPC
Ik vond de airco prima werken maar wel veel lawaai maken tijdens de proefrit. Ook dat kan met de instellingen te maken hebben. Ik had geen tijd om me daar in te verdiepen, maar het viel me wel op in een verder bijzonder stille auto (G9). Iemand anders dezelfde ervaring? Of misschien de oplossing gevonden in de uitgebreide instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Omoe schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 16:41:
Ik meen me te herinneren in meerdere G9 reviews, engelse reviews in china, dat ze zeiden dat de airco wat minder is. Channel Xpeng Uncovered heeft in de winter test het duidelijk uitgelegd, hoewel dat wel onder extreme omstandigheden is.
Ik kan de andere reviews even niet vinden. Kwam erop neer dat de verwarming heel traag werkt, duurt lang voordat de auto warm wordt. Vb eerst op 28 graden zetten om echt te stoken en daarna omlaag.
En andersom met de airco, beter extreem koelen en daarna op de gewenste temp zetten, anders duurt het lang.

Vraag me af of de P7/G9 ook dashcam mode heeft, zoals Tesla dat later heeft toegevoegd. Heeft een P7 eigenaar zon functie kunnen vinden?
Sentry mode is ook leuk, in het begin had ik het vaak aan, maar tegenwoordig zelden nog….
Je kan met de camera app wel foto’s of video’s maken, maar dat moet je echt via de app doen en dat gebeurt dus niet standaard. Je slaat dan op op de ingebouwde HDD.
Volgens mij is er wel een voice command in de laatste x-tijd aan video op te slaan.

Ook zit er een usb poort in de spiegel zodat je daar een dashcam zou kunnen aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
T7D_Sneezy schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:15:
[...]

Ook zit er een usb poort in de spiegel zodat je daar een dashcam zou kunnen aansluiten.
Kijk, dat is nou eens slim. Geen gedoe met kabels wegwerken of zo'n USB poort of 12v aansluiting bezet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
jesse! schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:24:
[...]

Kijk, dat is nou eens slim. Geen gedoe met kabels wegwerken of zo'n USB poort of 12v aansluiting bezet houden.
Ik gebruik die poort zelf om mijn Flitsmeister Two op te laden die ik naast de spiegel heb gemonteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
https://www.autoweek.nl/a...-sommige-europese-merken/
Leuke review door autodesigner Niels van Roij in autoweek.

[ Voor 3% gewijzigd door Lisa op 10-09-2023 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Ik moet altijd lachen om de comments bij deze rubriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
Grotbewoner schreef op zondag 10 september 2023 @ 01:24:
[...]

Ik moet altijd lachen om de comments bij deze rubriek.
Laat staan bij andere artikelen over elektrische auto's. Laat nog meer staan bij andere artikelen over Chinese auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuidoSteen
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzaleO6_Z3YnYw_OIYfSQFVPMN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BQkuBhmR6T1LyluBrItvQ5hx.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kwam deze foto tegen van de gefacelifte G9 met chrome sierlijsten. Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Grotbewoner schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:30:
[...]

Een hoop marketing-geblaat, maar wat betekent dit nu precies?
Misschien iemand al iets gehoord over de twine4car service? Dient een eigenaar zelf een abo te nemen op de service en wat kost het?

[ Voor 6% gewijzigd door Tooooony op 11-09-2023 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filex
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-12-2023
ACCESS Twine4Car is pre-integrated software and we are just software providers and not responsible for business offerings or after sales. For any queries, please revert to Xpeng directly.
We wish you a great experience with Xpeng G9 and a great choice indeed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
GuidoSteen schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:58:
[Afbeelding]

Ik kwam deze foto tegen van de gefacelifte G9 met chrome sierlijsten. Ziet er goed uit!
De facelift (eigenlijk meer een modeljaar update) is alleen voor China en de EU blijft gewoon voorlopig de G9 krijgen zoals we hem kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhansen
Tooooony schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:47:
[...]

Haha, ik hoopte al dat het Tweaker was..... Gebruikte je in de "semi-file" de adaptieve cruisecontrol? Je zat in de middelste baan en reed goed door terwijl de binnenste en buitente baan ongeveer stil stonden, vandaar de vraag....
Nee, ik reed op dat moment zelf. Vind de adaptive cruise control nog vrij hard afremmen en langzaam optrekken, dus maak daar bij drukkere wegomstandigheden geen gebruik van.

Voor de rest nog steeds eea positiviteit! Gisteren naar Zeeland op en neer gereden (ruim 320KM) met een volle accu en bij thuiskomst nog 280KM over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
Dhansen schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:39:
[...]

Voor de rest nog steeds eea positiviteit! Gisteren naar Zeeland op en neer gereden (ruim 320KM) met een volle accu en bij thuiskomst nog 280KM over.
Goed om te horen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesse!
Net een proefritje gemaakt in de G9 performance.
Hele fijne auto, maar was toch wel een beetje teleurgesteld over de lane assist en adaptive cruise control.

De ACC trekt erg langzaam op, waardoor ik mij af vroeg of hij nu wel aan stond of niet of wat er aan de hand was.
Was niemand voor mij en hij bleef rond de 80 rijden terwijl hij op 105 stond.
En van rijstrook wisselen werkte ook aantal keer niet goed, dan kreeg je te horen dat LCC gepauzeerd werd.

Verder wel een comfortabele auto, luchtvering is niet te vergelijken met die van een 7 serie maar dat had ik ook niet persé verwacht. Het is vooral met in en uit stappen en laden (achterbak) een handige feature. Maar volgens mij geen must.

Veel opties, goede stoelen en prima massage functies. :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrDwazo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 15:25
Ook hier de keuze gemaakt om na de Tesla Model 3 AWD (2019) de gok te wagen naar XPeng.
In een zoektocht naar een enigszins te betalen grotere (SUV) EV zijn er eigenlijk weinig opties.

Keuze gevallen op een G9 - RWD Long Range - Graphite Gray
Inclusief Premium Comfort (zwart) - Trekhaak

Besteld op 20/4/2023 via Leaseplan, en vandaag het bericht dat hij klaar staat bij de dealer :-)

Nu nog even onderhandelen over leverdatum, de volgende uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
jesse! schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:27:
Hele fijne auto, maar was toch wel een beetje teleurgesteld over de lane assist en adaptive cruise control.

De ACC trekt erg langzaam op, waardoor ik mij af vroeg of hij nu wel aan stond of niet of wat er aan de hand was.
En van rijstrook wisselen werkte ook aantal keer niet goed, dan kreeg je te horen dat LCC gepauzeerd werd.

Verder wel een comfortabele auto, luchtvering is niet te vergelijken met die van een 7 serie maar dat had ik ook niet persé verwacht. Het is vooral met in en uit stappen en laden (achterbak) een handige feature. Maar volgens mij geen must.

Ik hoop dat dit soort zaken worden gefixed in SW updates.

Ik kreeg in R'dam te horen dat de performance waar ik de proefrit maakte nog niet was uitgerust met de laatste udpate. Had versie 2.nogwat en de auto in de showroom (of P7, weet ik niet meer zeker) had versie 4.nogwat. In ieder geval nieuwer.

Geen idee wat voor wijzigingen die nieuwe versie omvatte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masoud85
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 01:01
foobalicious schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:06:
[...]

Ik hoop dat dit soort zaken worden gefixed in SW updates.

Ik kreeg in R'dam te horen dat de performance waar ik de proefrit maakte nog niet was uitgerust met de laatste udpate. Had versie 2.nogwat en de auto in de showroom (of P7, weet ik niet meer zeker) had versie 4.nogwat. In ieder geval nieuwer.

Geen idee wat voor wijzigingen die nieuwe versie omvatte.
De P7 heeft inderdaad versie 4 van xpilot.
De G9 in Breukelen had versie 0.9.3 en update naar 2.1.3 stond gereed voor installatie.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-7lLRXCU1yiXd4OnSGR_isu23Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XMglXoiwM8lzPTSwx6O8fjdS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_410YsS6SNfaGqDBKgVuEGFcWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GY4KzkTmG3scz5nf36NjEkiE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Masoud85 op 11-09-2023 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 01:01
jesse! schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:27:

Lane assist was inderdaad niet van het niveau van Tesla. Bleef moeilijk binnen de lijnen en hij ging ook paar keer op pauze. Hopelijk dat er snel een update komt voor zoiets basis als ACC, maar ik begreep dat xpilot versie per model kan verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Ja al die apps zaten niet op de G9 in Breukelen.
Zei de verkoper ook, dat die op de P7 al wel zaten maar dat die voor de G9 nog met een update komen.

Ik hoop dat Netflix ook komt, zou top zijn.
Geweldig als bijrijder tijdens een rit gewoon series of films kan kijken. Top voor lange ritten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Sturen jullie ook feedback terug naar de dealer (of Xpeng, geen idee hoe)?

Ik zou ook de ACC willen proberen zonder dat systeem waardoor de auto remt in de bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Grotbewoner schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:09:
Sturen jullie ook feedback terug naar de dealer (of Xpeng, geen idee hoe)?

Ik zou ook de ACC willen proberen zonder dat systeem waardoor de auto remt in de bochten.
Ik heb mijn feedback met de verkoper gedeeld, hij herkende zich er volgens mij ook wel in.
Hopelijk wordt dit ooit met een software update verbeterd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
Masoud85 schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:40:
[...]

De P7 heeft inderdaad versie 4 van xpilot.
De G9 in Breukelen had versie 0.9.3 en update naar 2.1.3 stond gereed voor installatie.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dan zal dat het zijn geweest:

P7 op 4 en de G9 nog niet eens op een major release.

Wel vreemd dat er zoveel verschil in versies zit tussen de G9 en P7. Ik had verwacht dat ze wel dichter bij elkaar zouden liggen. Het zijn dan wel verschillende voertuigen maar onderhuids lijkt me dat ze veel delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
foobalicious schreef op maandag 11 september 2023 @ 23:06:
[...]

Dan zal dat het zijn geweest:

P7 op 4 en de G9 nog niet eens op een major release.

Wel vreemd dat er zoveel verschil in versies zit tussen de G9 en P7. Ik had verwacht dat ze wel dichter bij elkaar zouden liggen. Het zijn dan wel verschillende voertuigen maar onderhuids lijkt me dat ze veel delen.
De meeste G9's zijn nog pre-productie auto's. Misschien dat die nog iets missen waardoor nieuwe software niet werkt. Of ze hebben ze gewoon niet geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerrD
  • Laatst online: 05-12-2023
Eind maart G9 performance besteld, dacht dat levering sept/okt zou zijn. Net bevestigd dat het helaas pas eind november begin december gaat worden, nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 13:17
Er staan al best veel G9's klaar in Nederland, maar (volgens mij) is er nog iets mis met de G9's en de typegoedkeuring. Dit zorgt ervoor dat de auto nog helemaal niet officieel op kenteken gezet kan worden in Europa (kijk maar eens op: https://voertuig.net/zoek/merk/xpeng).

Die van mij staat ook al klaar in Nederland, maar het is nog wachten op de RDW. Hopelijk is het "probleem" snel opgelost en kunnen ze eindelijk op kenteken en uitgeleverd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Mouse5312 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:28:
Er staan al best veel G9's klaar in Nederland, maar (volgens mij) is er nog iets mis met de G9's en de typegoedkeuring. Dit zorgt ervoor dat de auto nog helemaal niet officieel op kenteken gezet kan worden in Europa (kijk maar eens op: https://voertuig.net/zoek/merk/xpeng).

Die van mij staat ook al klaar in Nederland, maar het is nog wachten op de RDW. Hopelijk is het "probleem" snel opgelost en kunnen ze eindelijk op kenteken en uitgeleverd worden!
Hee, deze site kende ik nog niet :) Vanaf nu mijn opstartpagina denk ik (zal wel tot eind November zijn dan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online

mlo

De data komt van RDW af, die kan je ook rechtstreeks bekijken:
https://opendata.rdw.nl/V...rtuigen/m9d7-ebf2/explore
en dan bij MERK filteren op "XPENG" en zo zijn er nog vele andere data sets toegankelijk oa ook voor typegoedkeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerrD
  • Laatst online: 05-12-2023
Is het niet vreemd dat de RDW type goedkeuring voor de G9 nog niet aanwezig is? Xpeng is in februari al begonnen met de verkoop en sinds mei kon je al een proefrit maken in Nederland.
Pagina: 1 ... 5 ... 53 Laatste