Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 11 ... 55 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoSchijf
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07-01-2024
Vreemd hoor er staat niets over een alarm in de handleiding en zo te horen ook niet in het menu in de auto. Dennis van Xpen in Badhoevedorp schrijft:
Als de verzekeraar akkoord gaat met de Alarmklasse 4, kunnen wij deze ook aanbieden. Het is veel beter. Het punt is dat je bij een Alarmklasse 3 een extra ‘sleutel’ krijgt om het alarm te activeren elke keer dat je de auto sluit. De Alarmklasse 4 is een volgsysteem op een GPS-signaal waarbij u geen extra “sleutel” nodig heeft. U moet wel een omschrijving geven voor Alarmklasse 4, kosten € 25,- excl. BTW. BTW activatiekosten en € 19,- excl. BTW BTW abonnementskosten per maand. Het gaat om een abonnement voor minimaal een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.monsma
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-08 18:50
Dus volgens mij is voorlopig UNIVE de gouden greep voor alle Xpeng G9 bezitters. Geen extra kosten doordat alarm niet vereist is tot € 85.000,- Klopt toch of vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR195
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 27-12-2023
k.monsma schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:00:
Dus volgens mij is voorlopig UNIVE de gouden greep voor alle Xpeng G9 bezitters. Geen extra kosten doordat alarm niet vereist is tot € 85.000,- Klopt toch of vergis ik me?
Ja volgens mij klopt dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-10 08:22
Ja dat klopt inderdaad, maar hun systeem is nog niet goed op orde om het ook echt af te sluiten. Ik heb een voorlopige dekking, maar nog niets verder gehad, geen mail , geen polis, nog niets, ze waren er nog mee bezig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-10 14:56
Dat geldt voor de Performance. Volgens mij zijn er meer verzekeringen die auto's tot 70.000 euro accepteren zonder alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 17:38
Helaas wil onze leasemaatschappij nog niet aan deze auto. Dat is wel even een tegenvaller, komende week maar eens achterhalen waar het probleem zit.

Anders toch maar verder kijken naar wat bekendere merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-10 15:30
koentjuh schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:52:
Helaas wil onze leasemaatschappij nog niet aan deze auto. Dat is wel even een tegenvaller, komende week maar eens achterhalen waar het probleem zit.

Anders toch maar verder kijken naar wat bekendere merken.
Andere leasemaatschappij?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoSchijf
S_Chief schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:17:
[...]

Dan ben ik benieuwd of er wel een sensor voor interieurdetectie aanwezig is, want dat heb je (o.a.) nodig voor (minstens) een klasse 2 alarm.
Naast een alarm is er ook een sensor mode. Die kun je aan en uit zetten. Dat kost wat stroom maar dan schijnen er opnames gemaakt worden. Weet iemand al hoe dat werkt? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKN_
  • Laatst online: 25-10-2024
Leaseplan is geen enkel probleem en ALD levert zelfs private lease voor de XPeng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoSchijf
TheoSchijf schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:27:
[...]

Naast een alarm is er ook een sensor mode. Die kun je aan en uit zetten. Dat kost wat stroom maar dan schijnen er opnames gemaakt worden. Weet iemand al hoe dat werkt? Ik ben benieuwd.
Ik bedoelde te zeggen sentry mode.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerrD
  • Laatst online: 05-12-2023
Centraal Beheer eist geen alarm tot €75.000, trekhaak en premium comfort en audio pakket (accessoires) worden niet meegerekend in deze prijs. Dus alle G9 versies kun je zonder alarm verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
@TheoSchijf sentry mode staat inderdaad in de handleiding genoemd, maar is helaas nog niet actief in de huidige software versie. Maar goede hoop dat dat dus wel komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lisa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-V_R3us5jLJ7P_RiyLKjW4a6yfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rfuYrOKWgvVtN1XlFQgvKfLK.jpg?f=fotoalbum_large
Ter info laadsnelheid thuis met tesla wall charger. Wel met loadbalancer en overdag, dus thuis stond wel war aan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nbussel
  • Laatst online: 21-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:36
Oh nice, nog meer te doen tijdens het laden :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 10:00
https://abrp.upvoty.com/b...ogin=YWJycC51cHZvdHkuY29t

Iedereen moet even stemmen om de G9 op ABRP te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulusPC
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-12-2023
Je kunt ook stemmen op de G9 Performance: https://abrp.upvoty.com/b...cle/xpeng-g9-performance/

Zullen we beiden links van een stem voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulusPC
De G9-software heeft blijkbaar nog verbeterpotentieel. Hoe kunnen we Xpeng hierbij helpen door onze feedback met hen te delen? Is hier bijvoorbeeld een centraal mailadres voor o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.monsma
Verbeterpunten schijn je via deze link te kunnen geven:

https://www.heyxpeng.com/nl/contact-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
  • Laatst online: 05-01 19:58

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 21:37
Ik heb hetzelfde gevraagd aan de Chinese customer service. Die schreven dat je het altijd kan doorgeven en dat zij het dan aan de developers doorgeven.

Ik zat ook te denken aan het maken van een lijst die G9 en P7 bezitters kunnen invullen zodat niet alles versnipperd binnenkomt bij Xpeng.

Zo'n lijst kan dan voor bugs bijv. ook reproductiescenarios bevatten. Dat is fijner voor developers. :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• foobalicious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariop
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-07 12:14
foobalicious schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:45:
[...]

Ik heb hetzelfde gevraagd aan de Chinese customer service. Die schreven dat je het altijd kan doorgeven en dat zij het dan aan de developers doorgeven.

Ik zat ook te denken aan het maken van een lijst die G9 en P7 bezitters kunnen invullen zodat niet alles versnipperd binnenkomt bij Xpeng.

Zo'n lijst kan dan voor bugs bijv. ook reproductiescenarios bevatten. Dat is fijner voor developers. :-)
Mischien een Trello board, is nog een beetje te behappen voor meeste gebruikers ipv Jira. Kan ook in een online sheet maar is wat minder georganiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
Is er iemand mee bekend of er een “wasstraatfunctie” op de G9 aanwezig is.
Bij activeren sluit hij automatisch alle ramen, zijspiegels klappen automatisch in en parkeersensoren worden uitgeschakeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisa
Eindelijk verzekerd, maar nog steeds als onbekend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJVq882g8UVMnucYQ5ae0PS8SdQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JgxG68vkkFjAaaAXmX0OZJPf.png?f=user_large
Unive

[ Voor 131% gewijzigd door Lisa op 18-10-2023 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
Ik heb even bij ZLM Verzekeringen geïnformeerd naar de verzekering van de G9 Performance en schrok me rot.
Kreeg een maandbedrag op van € 223,= bij 8 schadevrije jaren.
Iemand ervaring met andere maatschappijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.monsma
Pointwood schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:14:
Ik heb even bij ZLM Verzekeringen geïnformeerd naar de verzekering van de G9 Performance en schrok me rot.
Kreeg een maandbedrag op van € 223,= bij 8 schadevrije jaren.
Iemand ervaring met andere maatschappijen?
Even met Unive bellen. Accepteren je G9 Performance ook zonder alarm-eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
ook niet goed koop unive.170 euro per maand
18 schade vrije jaren, wel zakelijjk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neubaut
  • Laatst online: 22-12-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRkF2-PkUzLGpPJpPq6XkTaUEvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nONfr1gxlXaAAN9cHlzBBlVO.jpg?f=fotoalbum_large
Zodat je altijd met de Xpeng kunt spelen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulusPC
Hi all. Heeft iemand ervaring met het wrappen van interieurdelen? Ik overweeg de piano-lak delen van het middenconsole en de armsteunen in de deuren te laten voorzien van een zwarte carbonfiber look.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jesse!
Er zijn recent flink wat kentekens geregistreerd.
https://opendata.rdw.nl/n...0LAST/page/column_manager

Vanmiddag waren er nog 44 op kenteken, nu 79 stuks :)

Edit: Zijn allemaal gisteren geregistreerd, maar is wat delay in de data van RDW

[ Voor 4% gewijzigd door jesse! op 18-10-2023 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surya
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-09-2024
PaulusPC schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:04:
Hi all. Heeft iemand ervaring met het wrappen van interieurdelen? Ik overweeg de piano-lak delen van het middenconsole en de armsteunen in de deuren te laten voorzien van een zwarte carbonfiber look.
Ik zit hier aan te denken:
https://a.aliexpress.com/_mNpcVBw

Of dit makkelijk is aan te brengen dat durf ik niet te beantwoorden. Maar voor dit bedrag kan het een keer verkeerd gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
jesse! schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:24:
Er zijn recent flink wat kentekens geregistreerd.
https://opendata.rdw.nl/n...0LAST/page/column_manager

Vanmiddag waren er nog 44 op kenteken, nu 79 stuks :)

Edit: Zijn allemaal gisteren geregistreerd, maar is wat delay in de data van RDW
Volgens mij is dit de tweede lichting (dus de eerste lichting met gepersonaliseerde voertuigen). Als ik e.e.a. zo op een rijtje zet kan ik misschien wel bijna bepalen welk kenteken ik zou hebben ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheoSchijf
Voor wie op iOS 17 draait op iPhone. Er is een nieuwe Xpeng app, begin deze week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robvanh
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-09-2024
Surya schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:01:
[...]

Ik zit hier aan te denken:
https://a.aliexpress.com/_mNpcVBw

Of dit makkelijk is aan te brengen dat durf ik niet te beantwoorden. Maar voor dit bedrag kan het een keer verkeerd gaan
Deze ook prima!

https://a.aliexpress.com/_EHAESv1

Ben wel benieuwd of het na een aantal jaar wel nog makkelijk te verwijderen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
kosternet schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:16:
[...]

Volgens mij is dit de tweede lichting (dus de eerste lichting met gepersonaliseerde voertuigen). Als ik e.e.a. zo op een rijtje zet kan ik misschien wel bijna bepalen welk kenteken ik zou hebben ;-)
Mijn uitvoering was volgens mij redelijk standaard (alles erop en eraan met groene kleur)
Daar zijn er nu in één keer 9 van op kenteken gezet, voorheen was dat 0

Edit: Daarnaast is er vorige maand al gezegd dat mijn auto in Nederland was. Dus denk niet dat dit allemaal van de tweede lading komt.
Verkoper in Utrecht vertelde mij wel dat tegen het einde van de maand mijn auto verwacht werd in Utrecht. Dus mogelijk dat er nu een aantal vrachtwagens van de haven (of waar ze anders stonden te wachten?) naar Utrecht zijn gebracht en daar op kenteken zijn gezet.

Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat deze allemaal in Rotterdam aangekomen zijn bijvoorbeeld. Al las ik in dit topic aantal 1-2 weken geleden dat er al een aantal vrachtwagens vol G9's aangekomen waren in Rotterdam.
Zal gissen blijven (tenzij we het vragen maarja)
Als het mee zit heb ik deze maand, of eerste week November mijn auto :D

[ Voor 43% gewijzigd door jesse! op 19-10-2023 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 09:00
Xplay staat bij mij nu in het menu. Je moet wel een abo afsluiten van 6 euro per maand zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Benieuwd wat x-play precies gaat zijn:
https://www.heyxpeng.com/intelligent/xmartos?parentId=4#play
Hier zie je een groot projector scherm en een beamer.
The car in the future is no longer just a means
of transportation, but a mobile and intelligent
third space, to satisfy more different needs of
users. Based on the user-centred scenario, we
have developed X-sleep (smart sleep system),
X-play (movie-watching, games, singing, etc.),
X-life (office and life) and other modes and
corresponding product packages, which provides
better user experience.
https://ir.xiaopeng.com/s...-Governance-Report_EN.pdf
Pagina 27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 16:05
Heeft xpeng head up displays ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Nope, helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvanh
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-09-2024
Heeft iemand al een plek gevonden waar de sleeping kit te bestellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surya
Robvanh schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:22:
Heeft iemand al een plek gevonden waar de sleeping kit te bestellen is?
Kan rechtstreeks bij xpeng. Sleep package kost € 799 en de cinema package kost € 999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 20:20

mlo

Ik kan hierover op de website niets vinden, klopt dat? maw deze info heb je vanuit Xpeng zelf ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surya
mlo schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:06:
Ik kan hierover op de website niets vinden, klopt dat? maw deze info heb je vanuit Xpeng zelf ontvangen?
Ja, klopt. Ontvangen van xpeng Breukelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 16:06
Vrijwel alle filmpjes die je online ziet rijden ze de performance en hebben ze het over de fijne luchtvering. Iemand ervaring met de long range? Hoe is de vering daarvan en het geluidsysteem? Buiten de extra pk's zijn dat toch de grootste verschillen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-10 21:00
Mirved schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:58:
Vrijwel alle filmpjes die je online ziet rijden ze de performance en hebben ze het over de fijne luchtvering. Iemand ervaring met de long range? Hoe is de vering daarvan en het geluidsysteem? Buiten de extra pk's zijn dat toch de grootste verschillen geloof ik.
Vergeet niet het verschil tussen RWD en AWD. G9 performance heeft naast luchtvering, ook een 2de motor en grotere velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
Xplay is online games en beetje offline games.
Je kan met betaald abonnement hier gebruik van maken.
https://www.xplay.accesstwine.com/login

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Lisa schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:08:
Xplay is online games en beetje offline games.
Je kan met betaald abonnement hier gebruik van maken.
https://www.xplay.accesstwine.com/login
Met welk account moet je inloggen of waar kan je je aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Masoud85 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:04:
[...]

Vergeet niet het verschil tussen RWD en AWD. G9 performance heeft naast luchtvering, ook een 2de motor en grotere velgen.
Die velgen zijn idd wel een stuk mooier. Persoonlijk vind ik zaken zoals AWD of PK's (2de motor) niet zo interessant bij het rijden in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo

mlo

Ik vind de vering van de LR heel erg prettig
geluidssysteem is naar mijn weten niet anders tussen LR en Performance. Alleen als je de comfort&audio pakket neemt, die je zowel op SR/LR/Performance kan nemen.
Deze heb ik ook en het audio vind ik zelf heel erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Mirved schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:13:
[...]

Die velgen zijn idd wel een stuk mooier. Persoonlijk vind ik zaken zoals AWD of PK's (2de motor) niet zo interessant bij het rijden in NL.
Ik heb ook gekozen voor de 'gewone' Long Range. Zal het extra vermogen niet gebruiken en vind de extra kilometers die je (theoretisch) kunt rijden interessanter.
Wel jammer dat ik geen luchtvering heb, maar dat overleef ik wel ;-) En de velgen? Sja.. zal in het begin even wennen zijn denk ik. Maar ik hoop vooral IN de auto te zitten en er zo min mogelijk naar te kijken.

P.S. Wel met comfortpakket en trekhaak

[ Voor 3% gewijzigd door kosternet op 19-10-2023 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
mlo schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:23:
[...]

Ik vind de vering van de LR heel erg prettig
geluidssysteem is naar mijn weten niet anders tussen LR en Performance. Alleen als je de comfort&audio pakket neemt, die je zowel op SR/LR/Performance kan nemen.
Deze heb ik ook en het audio vind ik zelf heel erg goed
Betreffende het geluidsysteem ga ik er vanuit dat die speakertjes die zo omhoog komen het extra pakket zijn en die zie je idd in alle review filmpjes. Ben wel benieuwd naar de gewone audio vs dit extra pakket. Ben aan het kijken voor LR kaal zonder extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omoe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-07 09:03
Ik had de kans om de LR te testen en meteen daarna de Performance (daarvoor had ik al een keer de Performance)
De LR had niet de comfort pakket en dat voelde ik initieel niet aan de stoelen. Die zijn standaard al heel goed.
De extras zaten er natuurlijk niet in.
Vering van de LR was ook gewoon heel goed en comfortabel. De luchtvering vind ik iets stiller en fijner, maar het is zeker geen must.

Misschien niet relevant, maar ik denk dat de comfort pakket een merkbaar grotere upgrade is dan de Performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Surya schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:43:
[...]

Kan rechtstreeks bij xpeng. Sleep package kost € 799 en de cinema package kost € 999
Wat zit er in het cinema package?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
@jesse! een nieuw account maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surya
Grotbewoner schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:07:
[...]

Wat zit er in het cinema package?
Beamer, te bevestigen op de middelste hoofdsteun achter plus een scherm te bevestigen aan de voorzijde van de auto. Verder weet ik zo niet wat er meer bij zit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• foobalicious
Mirved schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:35:
[...]

Betreffende het geluidsysteem ga ik er vanuit dat die speakertjes die zo omhoog komen het extra pakket zijn en die zie je idd in alle review filmpjes. Ben wel benieuwd naar de gewone audio vs dit extra pakket. Ben aan het kijken voor LR kaal zonder extra's.
Ik heb in R'dam in de showroom de 'standaard' audio van een P7 geprobeerd en dat was mwah. Als je een echte muziekliefhebber bent ga je daar niet heel blij van worden denk ik. Hoe deze te vergelijken is met de standaard audio in de G9 weet ik niet.

Ik heb het audio pakket geprefereerd boven de extra range en dus een SR besteld. Mijn redenering: de extra range gebruik ik hoogst waarschijnlijk alleen tijdens de zomervakantie en de audio het hele jaar. Goede audio maakt voor mij persoonlijk het autorijden veel meer plezierig. In twee leaseauto's geleden had ik de standaard audio en dat klonk alsof men gebaksdozen als speakers had gebruikt. Het Canton systeem in mijn huidige leaseauto is al zoveel beter. Daar geniet ik echt van tijdens het rijden.

De audio upgrade in de G9 is nog een stap beter dan het Canton systeem vond ik.

Ga vooral beide beluisteren zou ik zeggen. Het is en blijft veel extra geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!LL!E
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
foobalicious schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:33:
[...]

Ik heb in R'dam in de showroom de 'standaard' audio van een P7 geprobeerd en dat was mwah. Als je een echte muziekliefhebber bent ga je daar niet heel blij van worden denk ik. Hoe deze te vergelijken is met de standaard audio in de G9 weet ik niet.

Ik heb het audio pakket geprefereerd boven de extra range en dus een SR besteld. Mijn redenering: de extra range gebruik ik hoogst waarschijnlijk alleen tijdens de zomervakantie en de audio het hele jaar. Goede audio maakt voor mij persoonlijk het autorijden veel meer plezierig. In twee leaseauto's geleden had ik de standaard audio en dat klonk alsof men gebaksdozen als speakers had gebruikt. Het Canton systeem in mijn huidige leaseauto is al zoveel beter. Daar geniet ik echt van tijdens het rijden.

Klopt inderdaad. Het standaard audio systeem in de G9 is echt ver onder de maat als je het vergelijkt met de rest van de auto. Ook de instelbaarheid vond ik tegenvallen, maar dat kan mogelijk/hopelijk in de software nog opgelost worden. Ik vond de 4000 euro extra echter te heftig in de bijtelling en eigen bijdrage....dus toch maar niet voor gekozen. Het rundleer (nog los van de dierendiscussie) heeft m.i. niet veel toegevoegde waarde. De kwaliteit van het kunstleer is echt top.

ps. Ik had in mijn Kodiaq ook een Canton systeem, dat vond ik eigenlijk ook niet super (op de speakers voorin na). Het dynaudio systeem in de G9 is echt wel van topklasse, maar net ietsie te duur. Jammer dat ze het niet als losse, goedkopere, optie aanbieden....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grotbewoner
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hgab4pksqb15Ji-ZULAAMzF8zlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLKR4XV6bZCcj5GLxT9kNK7G.jpg?f=fotoalbum_large

De 300 kW voorbij! Voor een seconde 😉.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzb1QSDISGBHYMQQARMHFNdaWq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4zjGjfvVX35ZnApyAok5VXb.jpg?f=fotoalbum_large

En de hele charge curve. Dit was overig zonder voorverwarmen van de batterij (denk ik?) met 10 graden en regen buiten. Aan een 375kW paal van Ionity.

[ Voor 38% gewijzigd door Grotbewoner op 19-10-2023 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 11:23
foobalicious schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:33:
[...]

En de massagestoelen niet te vergeten! Wat zijn de ervaringen daarmee? Dat was voor mij het laatste duwtje in de rug om het extra pakket te kiezen.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
H!LL!E schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:23:
[...]

Klopt inderdaad. Het standaard audio systeem in de G9 is echt ver onder de maat als je het vergelijkt met de rest van de auto. Ook de instelbaarheid vond ik tegenvallen, maar dat kan mogelijk/hopelijk in de software nog opgelost worden. Ik vond de 4000 euro extra echter te heftig in de bijtelling en eigen bijdrage....dus toch maar niet voor gekozen. Het rundleer (nog los van de dierendiscussie) heeft m.i. niet veel toegevoegde waarde. De kwaliteit van het kunstleer is echt top.

ps. Ik had in mijn Kodiaq ook een Canton systeem, dat vond ik eigenlijk ook niet super (op de speakers voorin na). Het dynaudio systeem in de G9 is echt wel van topklasse, maar net ietsie te duur. Jammer dat ze het niet als losse, goedkopere, optie aanbieden....
De stoelen vind ik ook geen toegevoegde waarde hebben. Maar misschien verandert mijn mening hierover wanneer ik gewend ben aan de massage.

Wat betreft het Canton systeem in mijn huidige Kodiaq: kun je nagaan hoe de standaard audio in de voorgaande Octavia klonk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
Grotbewoner schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:40:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En de hele charge curve. Dit was overig zonder voorverwarmen van de batterij (denk ik?) met 10 graden en regen buiten. Aan een 375kW paal van Ionity.
Had je een route naar de laadpaal ingesteld? Volgens mij verwarmd hij alleen dan de batterij voor. (Maar ik kan me vergissen)

[ Voor 0% gewijzigd door foobalicious op 19-10-2023 18:47 . Reden: extra leesteken :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
foobalicious schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:47:
[...]

Had je een route naar de laadpaal ingesteld? Volgens mij verwarmd hij alleen dan de batterij voor. (Maar ik kan me vergissen)
We hadden de laadpaal handmatig ingevoerd als stop via adres. Denk het niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-10 10:06
Ik heb vandaag de m'n eerste G9 in het wild gezien bij de voormalige mini dealer en nu email frey in Veenendaal. Is dat iemand van hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Waar kan ik dat doen? Op https://www.xplay.accesstwine.com/ kan ik alleen inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
Zou het niet je Xpeng account kunnen zijn? Ik lees in de algemene voorwaarden dat je in Xplay kunt kiezen om een betaald abbo te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
foobalicious schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:07:
[...]

Zou het niet je Xpeng account kunnen zijn? Ik lees in de algemene voorwaarden dat je in Xplay kunt kiezen om een betaald abbo te nemen
Geen idee, maar ik ben een beetje huiverig om daar mijn gegevens (+password) te dumpen.
Dan zouden ze liever een oAuth achtige koppeling maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 21:17
? Gewoon een random pwd via een pwd manager doen :) overal hetzelfde pwd is sowieso niet heel slim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-09 16:56
Vanmiddag van de leasemaatschappij bericht ontvangen. Auto wordt binnenkort uitgeleverd en is op naam geregistreerd. Kenteken bekend. Verzekeringspapieren erbij. Kentekenbewijs komt over 2 dagen.

Geen datum voor ophaalafspraak. Morgen maar eens bellen met Xpeng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
n00bCoder schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:33:
? Gewoon een random pwd via een pwd manager doen :) overal hetzelfde pwd is sowieso niet heel slim.
Dat heb ik, overal eigen password voor uiteraard.
Maar wat ik bedoel, is dat ik liever niet mijn xpeng wachtwoord aan hun geef. Daarmee kunnen ze straks veel functies van mijn auto bedienen. En gegevens inzien waaronder mijn locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
DikkeGoudvis schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:55:
Vanmiddag van de leasemaatschappij bericht ontvangen. Auto wordt binnenkort uitgeleverd en is op naam geregistreerd. Kenteken bekend. Verzekeringspapieren erbij. Kentekenbewijs komt over 2 dagen.

Welke verkoop locatie van xpeng?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lisa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZmrlTROjQQgOjt92yb_mq5gdPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZieS6a40SyWjmVpZhSwt6k3u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1G1jdMF1SW3JZQlhUbfRqpyX0PQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M7hFkq0z14lDPFhGrebwVTjf.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste update beschikbaar voor de G9.

[ Voor 19% gewijzigd door Lisa op 20-10-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Vraagje aan de berijders die de auto al even hebben kunnen proberen
Wat vinden jullie van de range? Hoeveel wijkt deze (momenteel) af van de opgegeven WLTP.

Voornamelijk benieuwd naar de G9 Performance versie.
Begint wat kouder te worden al, wat kan je nu rijden met 80% accu? (Standaard laden is tot 80% volgens mij toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
jesse! schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:03:
[...]

Welke verkoop locatie van xpeng?
Badhoevedorp

Besteld begin augustus

G9 performance - gray - geen interieur pretpakket - wel trekhaak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesse!
DikkeGoudvis schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:30:
[...]

Badhoevedorp

Besteld begin augustus

G9 performance - gray - geen interieur pretpakket - wel trekhaak
Ah nice, ik heb hem mid september besteld, verwacht hem eind deze maand op te kunnen halen. Ook de G9 performance. Maar dan groen en het pretpakket :) (ook trekhaak)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lisa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gAve_8RWjYbNiKGBfRcOsY5rvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVq9xau9rPZQXCb32KrDKytQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VW93NjE-c5_vORoJ0-wpnsZYXOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CU72ncmrCYVta84uZJJaNMfl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jyiZgpEShuSUNIZE3oPxHxK0iCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YiaZWvlQSn4rjveUJyMJBAbX.jpg?f=fotoalbum_large
Xplay schermen. Nog geen tijd gehad om echt te proberen. De meeste games worden gestreamed. Enkele kleine games (8 stuks tot nu toe) kun je ook downloaden. Bijv solitaire maar ook een versie van Cut the Rope.
Moet nog uitzoeken of een controller kan worden aangesloten…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vini_fc
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-08-2024
jesse! schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:28:
Vraagje aan de berijders die de auto al even hebben kunnen proberen
Wat vinden jullie van de range? Hoeveel wijkt deze (momenteel) af van de opgegeven WLTP.

Voornamelijk benieuwd naar de G9 Performance versie.
Begint wat kouder te worden al, wat kan je nu rijden met 80% accu? (Standaard laden is tot 80% volgens mij toch?)
Wij rijden in een Performance met audio en leather pakket. De auto wordt standaard 90% geladen. (Instelling gedaan door xpeng Rotterdam denk ik)

Je kan kiezen bij de instellingen of je wltp range in beeld wil zien of dynamic. Zelf gekozen voor het laatste hier kan je de werkelijke km halen met de huidige omstandigheden. Denk aan temperatuur zowel in als buiten de auto. Ook wat je aan hebt staan aan energie verbruikers. Bij een lading van 90% geeft de auto bij mij 430 km tot nu klopt het ook aardig denk ik.

De range wordt wel beperkt wanneer de auto zwaarder beladen en het buiten een stuk kouder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

Grotbewoner schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:40:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

heb je die top van 300kw echt nodig: misschien niet, maar aan een snellader met gemak doorladen tot 90% rond de 100kw is heel prettig op vakanties 🚀. Dan heb je 90-15 = 75% batterij van laadstop naar laadstop zonder al teveel tijd te verliezen. Korter laden is sneller, maar in de drukke vakantietijden bij snelladers stop ik liever een keer minder en langer.

Alleen dus niet meer bij Tesla 🥲 laden.

Bazzan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
Lisa schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 00:32:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Xplay schermen. Nog geen tijd gehad om echt te proberen. De meeste games worden gestreamed. Enkele kleine games (8 stuks tot nu toe) kun je ook downloaden. Bijv solitaire maar ook een versie van Cut the Rope.
Moet nog uitzoeken of een controller kan worden aangesloten…
Net als in de F1 kun je vast het stuur losklikken. Even zoeken naar de ronde connector achter in het dashboardkastje. Heb je dat al geprobeerd? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mlo

mlo

De stuur en stoel posities gingen vanochtend automatisch naar de juiste posities. Ook heb ik het idee dat de adaptive cruise control sneller optrekt en een kortere afstand ingesteld kan worden. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
mlo schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:28:
[...]

De stuur en stoel posities gingen vanochtend automatisch naar de juiste posities. Ook heb ik het idee dat de adaptive cruise control sneller optrekt en een kortere afstand ingesteld kan worden. (y)
Nice, vanmiddag ook maar even testen. Geeft vertrouwen dat ze ook zo snel kleinere updates uitbrengen.

Ik zou nog wel een gecentraliseerde plek voor feedback willen. Met stemmen oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:53
VIN is te zien op een foto, weet niet of je het erg vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Arn0uDz schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:47:
[...]

Met dank aan ChatGPT :

Het kennen van het Vehicle Identification Number (VIN) van een voertuig op zichzelf is over het algemeen niet gevaarlijk. Het VIN is een unieke identificatiecode die aan elk voertuig wordt toegewezen en wordt gebruikt om informatie over het voertuig bij te houden, zoals de fabrikant, het model, het jaar van fabricage, de motor specificaties, en meer. Het VIN wordt vaak gebruikt voor legitieme doeleinden, zoals het controleren van de geschiedenis van een voertuig bij de aankoop, het verkrijgen van verzekeringen, het bijhouden van onderhoudsgegevens en het oplossen van diefstallen.

Echter, het is belangrijk om voorzichtig te zijn met het delen van persoonlijke informatie, inclusief het VIN, met onbekenden of op onveilige plaatsen op internet. In sommige gevallen kan het delen van het VIN met kwaadwillende individuen leiden tot identiteitsdiefstal of fraude, vooral als het wordt gebruikt in combinatie met andere persoonlijke informatie.

Het is ook belangrijk op te merken dat het VIN zelf geen gevoelige persoonlijke informatie bevat, zoals naam, adres of financiële gegevens van de eigenaar van het voertuig. Het is voornamelijk een technische identificatiecode voor het voertuig.

Kortom, het delen van het VIN van een voertuig is meestal niet gevaarlijk, maar u moet altijd voorzichtig zijn bij het delen van persoonlijke informatie en ervoor zorgen dat u dit doet op veilige en vertrouwde plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
Arn0uDz schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:47:
[...]

Geen idee wat mensen er mee kunnen, toch masr verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
Lisa schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:23:
[...]

Geen idee wat mensen er mee kunnen, toch masr verwijderd
Volgens mij had ik bij mijn BMW het VIN nummer nodig om de auto te koppelen aan mijn account in de app.
Maar dan was er denk ik ook nog bevestiging vanuit de auto nodig.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Grotbewoner
Gisteravond een trip met de G9 naar Denemarken afgerond. Zo'n 2400km in totaal.

Laden
  • Eerst geprobeerd te laden bij een heel drukke Tesla v3 supercharger. Dat lukte niet. Laden ging aan en dan vrijwel meteen weer uit. Ook irritant dan de laadpoort aan de verkeerd kant zit. De kabel is zo kort bij Tesla dat je dan dus twee laders blokkeert. Het was zo druk dat we naar een ionity gereden zijn.
  • Daar een ionity abonnement afgesloten voor een maand voor 50ct/kWh snelladen wat zo'n 5x hebben gedaan bij ionity in de vakantie. Daarnaast in Denemarken bij Circle K snelladers. Na het onvermijdelijke gekloot met apps de eerste keer ging het prima, slechts één circle K lader kapot.
Hier wat laadcurves waar ik een foto van heb gemaakt. Dit was op de terugweg in de kou, zonder bewust voorverwarmen van de batterij, bij Ionity 375kW laders. Denk dat het nog sneller kan bij andere laders maar dit was prima. Tot 80% blijft hij boven de 175 kW. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDOJMOmunpH3xwRePPVojMJ_w7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EljNQLTgqoOz7UcITnILrg5C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzb1QSDISGBHYMQQARMHFNdaWq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4zjGjfvVX35ZnApyAok5VXb.jpg?f=fotoalbum_large

Bij snelwegrijden met 120-130 km/h, vooral op X-Pilot en laden van zo'n 12%-90% leverde dit in de kou j5-7 graden + regen de volgende range op: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QNo9RetL6VznU-CJXR0cF-WBq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PzUigFJiR5QwsxQHKufx1WEa.jpg?f=fotoalbum_large
  • Maar je kan dus beter stoppen bij 80% voor maximale laadsnelheid. Irritant vind ik dat je nergens een precies batterijpercantage kan vinden, behalve dus bij die charge curve tijdens het laden.
  • Op de heenweg in warmer weer van zo'n 13-15 graden deden we zo'n 19-21 kW per 100km op de snelweg. We reden dan 110-130.
  • Op de terugweg in kou van 5-10 graden en regen 22-23,3 kW per 100 km. 120-130km/u snelheid en airco op 22, stoelverwarming aan, bijrijder die youtube kijkt op het scherm.
  • X-Pilot (versie 4.2.0, na terugkomst was er een update naar 4.2.1)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Rkkfpwqt7L7zTO6Agf4OHXR1-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t0pYWA0FkliChWV38ujsSUW1.jpg?f=fotoalbum_large
Hier de halve terugweg. Geeft een goede indicatie van verbruik bij vrij koud weer.

Ik heb 80% van de snelwegen met X-Pilot LCC gereden en met veel X-Pilot semi-automatische lane changes. Dit viel me op:
  • Kan alleen goed bij goede belijning
  • Gaat tot maximaal 130km/u op de cruise control, bij handmatig bijgassen krijg je een waarschuwing en gaat het daarna vrij snel uit. Ik vond dit prima, maar kan me voorstellen dat mensen liever 140 als maximum hebben. In Denemarken is de maximumsnelheid 130 de hele dag.
  • Bij uitschakeling omdat het systeem het niet meer snapt krijg je een duidelijke auditieve waarschuwing en wordt aan de gordel getrokken.
  • Werkte niet goed in scherpere bochten.
  • Werd ook soms nerveus van brede vrachtwagens, dan ging hij bij het inhalen ineens op de rem. Daar moet je dus op anticiperen met een beetje bijgassen.
  • Lane changing vereist een heel voorzichtig duwtje aan het stuur. Het is makkelijk om dit duwtje te groot te maken, dan wordt Xpilot gepauzeerd tot je weer in een duidelijke rijbaan zit.
  • Lane changing werkt alleen bij nog duidelijkere belijning.
  • Lane changing gaat wat langzamer dan je zelf zou doen, maar wel soepel als het eenmaal begint. Niet geschikt voor drukke snelwegen in de huidige vorm.
  • Lane changing wil soms niet beginnen omdat hij de lijnen niet duidelijk genoeg vindt of te veel regen vindt.
  • Lane changing werkt niet bij ruitenwissers handmatig op maximale snelheid.
  • Ik heb twee keer gehad in 2000km dat de lane change halverwege niet meer door wilde. Makkelijk zelf af te maken.
  • Als lane changing eenmaal begint maakt hij het dus vrijwel altijd soepel af. Gaf mij vertrouwen.
  • Lane changing speelt een geluid af bij inzetten en bij voltooien.
  • De geluiden van X-Pilot zijn (nog) niet in volume aan te passen. Mijn vrouw vond het irritant en was blij met haar noise canceling koptelefoon. Zij vond de geluiden zo irritant dat ze zelf alleen X-Pilot zonder lane centering of lane changing gebruikte, dus niet helemaal autopilot). Verbeterpunt!
  • Ik vond X-pilot met LCC wel heel fijn voor de lange, minder drukke stukken of gewoon rustig rechts rijden. Als je eenmaal snapt waar het systeem nerveus van wordt kan je vrij soepel rijden en hoef je bijna niks te doen. Het wordt ook een beetje een spelletje om X-Pilot de lane changes te laten doen.
  • Vrijwel alles gereden met minimale afstandsinstelling tov de auto voor me. Dit mag dus wat strakker, maar ik lees net dat dit wellicht al aangepast is in de eerste update van gisteren.
  • 2x van volle snelheid in file belandt. X-Pilot remde goed als je een auto voor je had.
  • File rijden met goede belijning was nog nooit zo fijn. Het rustige optrekken X-Pilot zorgt ook voor minder horten en stoten.
  • Je kan X-Pilot met LCC (2 keer de rechtersteel omlaag trekken ook activeren onder 30 km/u! Heel handig in de file, maar moeilijker met werkzaamheden.
  • Bij bochtige, langzamere wegen is het systeem te nerveus met te vaak remspurten vanwege auto's of fietsers langs de weg o.i.d.
  • Bij rechtere langzame wegen werkt het vaak prima.
Helaas en gelukkig is dit lijstje misschien al meteen gedateerd; gisteravond na terugkomst de eerste update geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7dzD6h9F224sheMxv1mhgC3BMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TLo5oqb9viVYKuXPIqShwz1.jpg?f=fotoalbum_large

Algemeen
  • Nog nooit zo comfortabel op autovakantie geweest (het is ook onze eerste EV).
  • Geen laadstress gehad. Was ook leuk om de dure elektrische SUVs van Audi en Mercedes eruit te laden in Duitsland met onze Chinees 😉.
  • De auto voelde zeer betrouwbaar. Geen gekke dingen gezien, geen crashes van de software of uitvallen van het laden (behalve dus bij Tesla).
  • Het muzieksysteem (comfort package) is echt heel goed.
  • De media apps zoals youtube en Apple TV werken prima. Alleen soms problemen als de auto slechte internetverbinding heeft (Duitsland). Bij Apple TV moet je wel elke keer even bovenin zeggen dat je in Nederland woont, anders doet hij het niet.
  • Het oerwoud aan laadapps is onvermijdelijk als je niet te veel wil betalen voor stroom. Per land is het anders. Voor oma of mijn ouders is dit niet geschikt. Die zouden helemaal gek worden.
    Als je de juiste apps eenmaal hebt werkte het oké. Circle K voor snelladers en Clever voor langzame laders waren prima in Denemarken qua prijs, ook zonder abonnement.
  • Tesla V3 chargers doen het volgens mij dus nog niet bij de G9. Alleen bij Tesla dus problemen gehad. Had de Tesla laders overigens niet nodig voor deze trip.
  • Snel maar de Freshmile kaart bestellen, die zou heel aantrekkelijk kunnen zijn met de hoge laadsnelheid van de G9.
  • Handmatig uitzetten van de lampen gaat via het rij-instellingen submenu of via lief vragen aan mevrouw Xpeng. Beetje omslachtig, maar de voice commands werken wel goed. Gebruiken we ook veel.
  • Ik mis zoeken naar muziek met voice command. Je kan alleen spotify aan of uit zetten op dit moment (als ik het goed heb).
  • Ik mis nummerradio op Spotify. Weet iemand of dit wel kan? Nu ben ik aangewezen op playlists.
  • De ruitenwissers mochten soms iets agressiever (met sensitiviteit op hoog). In het donker bij flinke regen bleven ze soms iets te lang stilstaan.
  • Ik wil ook de "let op de wegomstandigheden-waarschuwing uit kunnen zetten met één druk op de knop.
  • De navigatie maakte 1 fout in 2400km.
  • De navigatie vindt niet alle laadstations langs de route, heb nog niet uit kunnen vogelen of ik kan filteren op alleen snellaadstations. En het liefst ook per aanbieder. Toch maar chargemap en de ionity app ernaast gehouden.
  • De navigatie vindt de meeste plekken wel zonder adres.
  • De navigatie kan niet goed gewoon "naar een dorp" navigeren. Dan moet er een adres of plek in dat dorp opgegeven worden. Beetje irritant.
  • Niet veel file gehad, moeilijk te zeggen of de navigatie ons ook goed om zou leiden. De volgende keer maar eens Waze ernaast houden en kijken hoe of ze op andere routes uitkomen.
Kosten:

Net even zitten rekenen met laadkosten. Daarmee kwamen we ongeveer op 12 cent per kilometer aan stroom. Denk dat dit met Freshmile nog aardig omlaag zou kunnen.

Dat waren ongeveer dezelfde kosten als onze vorige (plof)wagen, een "subcompact crossover SUV" met zo'n 150 pk. Best prima dus, voor zo'n grote wagen met 550 pk 🙂.

[ Voor 5% gewijzigd door Grotbewoner op 20-10-2023 12:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kosternet
Grotbewoner schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:35:
Gisteravond een trip met de G9 naar Denemarken afgerond. Zo'n 2400km in totaal.

...
Dank voor de uitgebreide review en terugkoppeling. Is dit ook al naar XPENG gestuurd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotbewoner
kosternet schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:52:
[...]

Dank voor de uitgebreide review en terugkoppeling. Is dit ook al naar XPENG gestuurd?
Nee, dat zal ik zo even doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k.monsma
Kunnen de Xpeng's die in Europa geleverd worden dit ook (al):

https://www.youtube.com/watch?v=Rf6D-qg6Ls4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo

mlo

k.monsma schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:09:

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
k.monsma schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:09:

Nee, grotendeels wordt dat via Lidar gedaan en dat zit niet op de global modellen (die wij in Europa hebben)
Voor kosten besparing en omdat veel zelfrijdende dingen in het westen toch niet mag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
DikkeGoudvis schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:55:

Net gebeld met Xpeng. De auto staat bij de douane in Zeebrugge (2e boot aangekomen?). Deze wordt volgende week naar Utrecht gebracht. Daarna krijg ik een telefoontje voor een afspraak om de auto op te halen. Parallel wordt de auto afleverklaar gemaakt. Bijna bijna bijna :*)

Performance G9 - gray- geen pretpakket interieur - wel trekhaak

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• foobalicious
mariop schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:56:
[...]

Mischien een Trello board, is nog een beetje te behappen voor meeste gebruikers ipv Jira. Kan ook in een online sheet maar is wat minder georganiseerd.
Ik heb een Trello board aangemaakt. Zie screenshots hier beneden. Ik heb drie kaartsjabloons aangemaakt:

Bug:
echte problemen met de auto die moeten worden opgelost. Voor bugs moet een probleembeschrijving en een reproductiescenario worden ingevuld. Bijv. wanneer treedt het op. Is het op de een of andere manier te triggeren etc.

Feature Request:
Welke nieuwe zaken zouden we graag in de auto willen zien. Welke ideeen zouden de auto nog beter kunnen maken? Ook hier twee dingen om te vermelden. Een rationale. Wat zou het toevoegen? Ik bedoel een verzoek om de Xpeng assistant te vervangen door Pino voegt wellicht niet voor iedereen heel veel toe.

En ook een goede beschrijving van het verzoek.

Change Request:
Voor zaken die al aanwezig zijn maar net ff anders zouden moeten werken. Dus niks nieuws, maar ook geen bug.

Mijn idee is nu om alles periodiek te verzamelen en naar Xpeng te sturen. Maar ik hoor graag of iemand hier andere ideeen over heeft. (Leukste zou zijn wanneer Xpeng developers actief deelnemen aan het board en we kunnen zien of en wanneer dingen worden opgepakt. Maar dat zal niet gaan gebeuren denk ik)

Alle ideeen om het verzamelen van user feedback vorm te geven zijn welkom.

Om deelnemers toegang te geven tot het board moet ik via email uitnodigingen versturen. Dus mocht je mee willen doen: stuur me een PB met je mailadres en ik voeg je toe.

Ik heb zelf al een Feature Request toegevoegd als voorbeeld. Iets wat ik handig vindt in mijn huidige auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0ZZzxzoLGiPqnUyT8tOSAJH2yY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7dTgRBXxF935R3Jz0WW4bAYJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0iebD5Hvj1s49gs120bW7Uqs_c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iZG9ikewgVil92KeO4WJEk6w.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Th8-BDj1btHbHaPVUuclmqQb3w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/E6e0xsXtDlFsaHbsucn4XSZA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtTbB9rEVefEnLFkYkGBN_ze2K4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QbbOhxHQs1oAtqAZDi5g6Ksn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkamonster
  • Laatst online: 02-09 10:08
Gisteren hebben we in Rotterdam een proefrit gemaakt in een G9LR. Erg fijn om te rijden. Wat ons opviel waren de zachte stoelen en achterbank (geen premium pakket). Weet iemand of de stoelen wat harder zijn met het premium pakket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mariop
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-07 12:14
foobalicious schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:56:
[...]

Ik heb een Trello board aangemaakt. Zie screenshots hier beneden. Ik heb drie kaartsjabloons aangemaakt:

Bug:
echte problemen met de auto die moeten worden opgelost. Voor bugs moet een probleembeschrijving en een reproductiescenario worden ingevuld. Bijv. wanneer treedt het op. Is het op de een of andere manier te triggeren etc.

Feature Request:
Welke nieuwe zaken zouden we graag in de auto willen zien. Welke ideeen zouden de auto nog beter kunnen maken? Ook hier twee dingen om te vermelden. Een rationale. Wat zou het toevoegen? Ik bedoel een verzoek om de Xpeng assistant te vervangen door Pino voegt wellicht niet voor iedereen heel veel toe.

En ook een goede beschrijving van het verzoek.

Change Request:
Voor zaken die al aanwezig zijn maar net ff anders zouden moeten werken. Dus niks nieuws, maar ook geen bug.

Mijn idee is nu om alles periodiek te verzamelen en naar Xpeng te sturen. Maar ik hoor graag of iemand hier andere ideeen over heeft. (Leukste zou zijn wanneer Xpeng developers actief deelnemen aan het board en we kunnen zien of en wanneer dingen worden opgepakt. Maar dat zal niet gaan gebeuren denk ik)

Alle ideeen om het verzamelen van user feedback vorm te geven zijn welkom.

Om deelnemers toegang te geven tot het board moet ik via email uitnodigingen versturen. Dus mocht je mee willen doen: stuur me een PB met je mailadres en ik voeg je toe.

Ik heb zelf al een Feature Request toegevoegd als voorbeeld. Iets wat ik handig vindt in mijn huidige auto.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@foobalicious Helemaal top dat je dit hebt opgezet. (y)

Je had dit zelf al gedaan maar ik denk wel dat het wijs is dat de bugs/features/CR altijd in het Engels worden getikt, dit om de developers te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbussel
  • Laatst online: 21-08-2024
Wat is de URL van het Trello board?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Grotbewoner schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:35:

• Ik wil ook de "let op de wegomstandigheden-waarschuwing uit kunnen zetten met één druk op de knop.
Prachtige ervaring en mooi neergeschreven!

Tip: druk op het icoontje van de passagiers airbag op het hoofscherm, dan kan je meteen de bestuurdersmonitor uitzetten.
Niet 1 klik, maar 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unst0pable
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 19:08
Ik gok: "vast niet", maar zou mooi meegenomen zijn... :-)

Worden, indien via leasemaatschappij en winterbandenpakket, de wagens nu met/op winterbanden afgeleverd? Of moet je dit separaat en ergens anders in gaan plannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Unst0pable schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:03:
Ik gok: "vast niet", maar zou mooi meegenomen zijn... :-)

Worden, indien via leasemaatschappij en winterbandenpakket, de wagens nu met/op winterbanden afgeleverd? Of moet je dit separaat en ergens anders in gaan plannen?
Verschilt per LM.
De meesten hebben afspraken met een bandenfitter en dan mag de dealer het niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
https://www.xplay.accesstwine.com/
Dit is de homepage, maar je kan er niets mee tot dat je een account neemt.

Vandaag even geprobeerd, downloadable game zoals cut the rope werkt uitstekend op het scherm.
Andere streaming games werken niet voldoende zonder WiFi. Koppelen van ps4 controller nog niet gelukt. Op zich kan je in game een controller tyoe kiezen (oa xbox en ps4). En een com poort, maar geen idee welke, had hem bedraad aangesloten, maar kreeg het niet aan de praat…
Meeste spellen zijn zonder controller ondersteuning niet te spelen. Je hebt een overlay met on screen controls maar handig is het niet op een scherm wat je niet kan vasthouden en eigenljjk is het scherm net wat te ver weg voor actie games…
Pagina: 1 ... 11 ... 55 Laatste