Ik heb einde van de middag gebeld met Rotterdam. Daar zeggen ze dat de boot die op 8 oktober in Zeebrugge zou aankomen nog onderweg is. Ze hebben geen idee wanneer die aankomt, zeggen ze…DikkeGoudvis schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:40:
[...]
Net gebeld met Xpeng. De auto staat bij de douane in Zeebrugge (2e boot aangekomen?). Deze wordt volgende week naar Utrecht gebracht. Daarna krijg ik een telefoontje voor een afspraak om de auto op te halen. Parallel wordt de auto afleverklaar gemaakt. Bijna bijna bijna![]()
Performance G9 - gray- geen pretpakket interieur - wel trekhaak
Ik heb een excel document gezien waarin staat: ETA 10.24 too ZEE port
Dus dan zou de tweede boot verwacht worden en dan duurt het nog een aantal weken om de auto's door de douane en alles te kijgen, aldus XPeng Rotterdam.
Dus dan zou de tweede boot verwacht worden en dan duurt het nog een aantal weken om de auto's door de douane en alles te kijgen, aldus XPeng Rotterdam.
:strip_exif()/f/image/aljunMbrmm1onoMmdkxMwJpV.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet iemand wat er bij stap 1 bedoelt wordt in de Android app?
Dit gaat over het instellen van automatisch openen en sluiten in de buurt van de auto. Dit werkt voor mij bij installeren maar na een tijdje stopt het ermee. Als ik dan ook opnieuw wil kalibreren dan lukt dat niet meer. Laatste keer heb ik de app opnieuw geïnstalleerd en toen werkte het weer, tot vandaag.
Bij deze eerste stap in het scherm hierboven kom ik wel voorbij door er een keer op te klikken en verder niets te doen, dan werkt alles ook.
Wellicht is dit de oorzaak van mijn probleem, misschien ook niet... Ik weet echter niet wat hier bedoeld wordt om aan te passen.
Weet iemand hoe je de laadpoort opent van buitenaf zonder fysieke sleutel, maar met de app? Ik zie deze optie niet terug in de handleiding - kan het wel?
/f/image/mR0XyfwKoTCenx38q2Au3zZA.png?f=fotoalbum_large)
Voor de G9
In de handleiding zie ik überhaupt heel weinig over de app
[ Voor 8% gewijzigd door mlo op 21-10-2023 08:07 ]
Verwijderd
In voorjaar wordt de Xpeng P7 Kaitoke Green geleverd met standaard velgen. Alhoewel ongetwijfeld goed voor bereik ben ik benieuwd naar ervaringen met andere velgen. Voor de leasemaatschappij zou het geen probleem moeten zijn.
De velgen van Oxxo vind ik meest passend voor de uitstraling. Andere mensen met ervaringen?
https://www.givawheels.nl...ear=&rim_has_wide_rear_d=
:strip_exif()/f/image/MOKWxmH2BxPWVY21zqzDEodf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XA6sqy7nf7UOVoeLrQfAMe84.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X5wu4Ta64rIwZChQmkKx1Tcb.jpg?f=fotoalbum_large)
De velgen van Oxxo vind ik meest passend voor de uitstraling. Andere mensen met ervaringen?
https://www.givawheels.nl...ear=&rim_has_wide_rear_d=
:strip_exif()/f/image/MOKWxmH2BxPWVY21zqzDEodf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XA6sqy7nf7UOVoeLrQfAMe84.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X5wu4Ta64rIwZChQmkKx1Tcb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sEvZ3O74H3radOgN5UYohQ4M.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2023 10:06 ]
Je kunt ook de standaard velgen houden en dan de kunststof inzetten hoogglans zwart laten wrappen. Dan wordt het een hele andere uitstraling Geloof dat Xpeng dit evt tegen een vergoeding ook voor je kan doen.
Het probleem is volgens mij juist dat de buitenste rand van de velg donker is, waardoor de velg optisch lelijk overloopt in de band.k.monsma schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:54:
Je kunt ook de standaard velgen houden en dan de kunststof inzetten hoogglans zwart laten wrappen. Dan wordt het een hele andere uitstraling Geloof dat Xpeng dit evt tegen een vergoeding ook voor je kan doen.
Zie vooral het verschil links en rechts.
:fill(white):strip_exif()/f/image/zHfMy41B30Ejioo0yzEmSTmt.png?f=user_large)
Voor 695 worden ze gewrappedk.monsma schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:54:
:strip_exif()/f/image/JSaS7UsYgmlanJbX5aMREbxw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yR2g8AiKckaOh18HkMQkDVd2.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat rappen kan je dat eventueel later nog laten doen? Ziet er goed uit!
Dinsdag een foto als de velgen onder de auto zitten!MrDwazo schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:30:
Dat rappen kan je dat eventueel later nog laten doen? Ziet er goed uit!
Wij hebben een aantal weken geleden onze G9 opgehaald hij bevalt heel erg goed alleen heb ik wat problemen met bellen in de auto. Het geluid komt uit de hoofdsteun en vooral als ik op de snelweg rij of het regent kan ik het slecht verstaan. Ook ben ik soms slecht verstaanbaar. Zijn er mensen met dezelfde problemen of doe ik misschien wat verkeerd?
@JR195 Helaas zelfde probleem. Het helpt voor in de auto om het geluid niet op private te zetten. Maar dat doet niets aan de handsfree microfoon.
Al gemeld bij Xpeng, maar lijkt mee een hardware ding
Al gemeld bij Xpeng, maar lijkt mee een hardware ding
Klopt het dat je in je Xpeng app (net als bij Tesla) altijd kunt zien waar de auto zich bevindt? Heb je een voorbeeld plaatje?
Ja dat kan, in mijn post hierboven met een screenshot van de app zie je onder de auto afbeelding een vergrootglas met zoek bestemmingen en laadstations. Als je daar op klikt dan zie je je auto staan.
ik ben nu thuis, dus dat post ik liever niet ;-)
Zoeken naar bestemmingen en laadstations lukt dan helaas nog niet....
ik ben nu thuis, dus dat post ik liever niet ;-)
Zoeken naar bestemmingen en laadstations lukt dan helaas nog niet....
Bij deze mijn ervaringen van mijn eerste week in de G9:
Goede punten:
Verbeterpunten:
• Stoel en Stuur instellingen:
- Als de auto langer dan 1 uur (tijd weet ik niet exact) stil heeft gestaan dan gaat daarna bij het openen en plaatsnemen achter het stuur de instellingen van de stoel en stuur niet naar de ingestelde posities. Deze blijven in de uitstap stand staan.
○ Workaround: portier een keer open en weer dicht doen verhelpt dit.
UPDATE: Bovenstaande is met software update 4.2.1 opgelost
• Android App:
- Notificaties zijn altijd zichtbaar, kunnen niet weggeswiped worden
- Notificatie Logo van de app in de boven balk is een wit vierkant ipv het xpeng logo
- Logo van de app in de notificatie is een wit vierkant ipv het xpeng logo. Alleen het Logo in het always on screen is wel het xpeng logo.
- Bluetooth sleutel werkt niet altijd
○ Automatisch open en sluiten werkt dan niet --> kan nog wel met de App de auto openen
○ Kan de auto niet starten --> fysieke sleutel is nodig. Ik weet nog niet waar dit aan ligt: de app, telefoon of auto??
○ Ook het kalibreren van bluetooth in de app werkt dan niet. Geeft aan dat er te veel interferentie is, maar ik sta in het buitengebied met haast niets om mij heen...
- Er staat dat je kan zoeken naar bestemmingen en laadstations, maar als je daar op drukt zie je alleen een kaart met waar je auto nu staat, zoeken naar bestemmingen en laadstations lukt nog niet.
• Navigatie:
- Op snelwegen en wegen met meerdere rijbanen, dan is de navigatie te laat met aangeven om af te slaan. Bijvoorbeeld op de snelweg dan komt de melding pas halverwege de uitvoegstrook van de afrit, mocht je het zelf niet gezien hebben dan is er geen mogelijkheid meer om de afrit te pakken.
- Geldende limieten zijn niet accuraat
- Op wegen waar overdag 100 en 's avonds 120 gereden mag worden, daar pikt de camera op dat je 120 mag rijden, terwijl dat overdag niet mag
- Filteren op laadstations op basis van vermogen of stekker lukt (nog) niet
• ACC
- Overschrijding van rijbaan is heel gevoelig, als ACC aanstaat (dus zonder LCC) dan krijg je continue meldingen dat je te dicht bij de rijbaan belijning komt, terwijl er nog meer dan 30 CM tussen zit --> heel irritant, voornamelijk als de weg net niet helemaal recht is. --> ik heb de gevoeligheid nu wat lager gezet, dat maakt het al iets beter maar nog steeds niet altijd fijn
- Afstand op de snelweg is, op de kortste afstand (1), nog steeds te groot waardoor er bij enige drukte andere voor je invoegen waardoor je nog verder terug valt in snelheid
○ Is met software update 4.2.1 al wel beter geworden maar nog steeds te grote afstand in druk verkeer op snelweg boven 80km
- Acceleren gaat heel traag nadat de voorganger weg is gegaan of is gaan versnellen dan volgt de Xpeng heel traag
○ Is met software update 4.2.1 al wel beter geworden, niet volledig weg, ene keer beter dan de andere keer
• LCC
- Werkt goed op een lange rechte weg, bij bochtige snelwegen werkt het minder
- Elke keer een bliepje bij activeren en deactiveren
○ zeker bij wegen die niet helemaal recht zijn heel irritant. Xpilot reageert in bochtige wegen wat trager of in ieder geval anders dan ik zou doen waardoor ik corrigeer en x-pilot continue aan en uit gaat.
- in bochten neemt de auto de buitenbocht binnen de rijbaan dit voelt heel onnatuurlijk. Ikzelf zit meer richting de binnenkant en mijn vorige auto hielt in bochten keurig het midden aan, dat voelt veel fijner en geeft meer vertrouwen
- Automatic lane change assist
○ Gebeurt soms niets na het uitzetten van de richting aanwijzer
○ Valt vaak zelf uit doordat je het stuur te hard zelf beweegt
○ Als het werkt werkt het wel goed! Maar het werkt vaker niet dan wel
- In bochten wordt de snelheid te veel afgeremd, niet logisch voor ander verkeer achter je
- Lane Center: ik heb de indruk dat de auto redelijk rechts van de rijbaan aanhoud, bij inhalen van vrachtwagens het gevoel dat de auto naar rechts trekt
- Ook na het automatisch wisselen van rijbaan het gevoel eerst wat rechts van de weg te zitten om daarna wat meer naar het midden terug te gaan.
- Kortere afstand, snelheid aanhouden en sturen in bochten werkte in mijn vorige auto (Kia Ceed sportswagon uit 2019) echt veel beter. Wat mij betreft zijn er nog wel wat ontwikkelingen nodig in X-Pilot om er een vertrouwder gevoel bij te krijgen.
• Telefoneren
- Soms klachten van de ander dat ik moeilijk en in de verte te horen ben
○ Zeker als geluid over de speaker in de bestuurderstoel gaat dan vindt de ander mij moeilijk te horen/ te verstaan.
○ Maar ook als het geluid centraal komt krijg ik dit nog wel eens te horen, wel geven ze aan dat het dan iets beter is
• Lichten
- De automatische stand zet vaak de lichten aan en weer uit
○ Kleine schaduw of onder op de snelweg onder een viaduct doorrijden zet licht direct aan en daarna omdat je er alweer voorbij bent weer uit
• Ruitenwissers:
- In automatische stand niet altijd snel genoeg de ramen schoonmaken
- 's ochtend met veel dauw op het raam gebeurt er vaak niets, dan moet je echt even handmatig de ruitenwisser laten gaan. Bij het rijden komt de waas dan nog meerdere keren terug vanwege het temperatuur verschil en dauwpunt ook dan moet je handmatig de ruitenwisser op en neer laten gaan
• Airconditioning:
- De automatische stand blaast veel te hard, wat mij betreft niet werkbaar en veel te luidruchtig
○ In voorgaande auto's had ik 1 temperatuur en altijd op stand automatisch, ik hoefde bijna nooit aanpassingen te doen. Dat is niet de indruk die ik nu bij de Xpeng heb
○ Heb het nu maar op handmatig ingesteld
• DAB Radio:
- zenders gaan soms verloren, geeft dan aan dat de opgeslagen/favoriete zender niet beschikbaar is in de huidige regio. Een paar keer verversen (laten zoeken naar beschikbaar zenders) lost het probleem weer voor even op.
- Volume van DAB is hard
○ laagste stand is hard
○ De stappen in volume zijn heel groot
○ Overschakelen van spotify of andere audio bron naar DAB zorgt voor een heel harde volume op DAB radio
• Bestuurder camera:
- Van andere begrepen dat deze vaak ingrijpt, dit herken ik niet, nu 2x gehad bij gapen. Wat me dan wel opvalt is dat de melding op het display heel lang blijft staan/niet meer weg gaat.
• Fysieke sleutel:
- Je moet fysiek op de knoppen drukken om te openen of af te sluiten. In de buurt zijn van de sleutel is niet voldoende. Je kan 'm dus niet in je broek laten zitten
- Fysieke sleutel bevat geen nood sleutel. Ik ben van andere auto's gewend dat je deze er uit kan klikken.
Bij XPeng is de nood sleutel echt een andere/2e sleutel
• Frunk kan alleen met een fysieke hendel geopend worden, niet electrisch via de app of het scherm in de auto
• Sensor gebaseerde kofferbak: ik heb de truc met het openen van de kofferbak doormiddel van je voet nog niet door. Bij mij werkt het vaak niet.
- Detectie zit links, tenen omhoog en dan snel terug trekken zou het moeten zijn maar bij mij blijft het vaak stil…
• Apps:
- Voor mij nog weinig nuttige apps wel AppleTv+, Disney+, AmazonPrime, maar geen Netflix, Videoland of NPO+
- Xplay is net gereleased, maar daar kan je niets mee als je niet ook een abonnement van 6 euro per maand afsluit
- Om het geluid te testen zit er een app met surround sound in. En in AppleTv kan je de trailers bekijken. Dat geeft wel een goede indruk van de geluidsmogelijkheden --> heel gaaf :-)
Feature Requests:
- Synchronisatie mobiele telefoon
- alleen de nummers worden gesynchroniseerd, niet de adres gegevens. Hierdoor is het niet mogelijk om te navigeren naar contacten.
- het kunnen verzenden van een route naar de auto vanuit je mobiel/google maps zou heel fijn zijn
- Ik wil graag geluid navigatie op de bestuurderstoel en het geluid van de telefoon over alle speakers. Dit is niet mogelijk, alleen beide op de speaker in de bestuurderstoel OF beide op alle speakers in de auto.
- Het uitkunnen zetten van alle bliepjes mbt ACC en LCC, een melding kan ik me voorstellen maar die bliepjes zijn om gek van te worden, vooral ook voor de andere passagier in de auto die niet weten wat er aan de hand is.
- Volume kunnen aanpassen van de X-pilot bliepjes
- Het kunnen configureren dat de Xpilot bliepjes alleen uit de bestuurderstoel speaker komen, nu wordt de hele auto er lastig mee gevallen
Het is een hele lijst geworden, neemt niet weg dat ik nog steeds positief ben over de auto. Het rijdt echt heel fijn en comfortabel met enorm veel ruimte.
Goede punten:
- Het is een hele mooie auto
- De auto is echt heel groot
- De auto is heel stil
- De vering (LR, dus geen luchtvering) is heel comfortabel
- Stoelen zitten lekker en massage functie is heel goed
- Geluid van het dynaudio systeem is echt heel goed.
- Schermen werken heel vlot
- Al heel veel positieve reacties gehad op de auto :-)
Verbeterpunten:
• Stoel en Stuur instellingen:
- Als de auto langer dan 1 uur (tijd weet ik niet exact) stil heeft gestaan dan gaat daarna bij het openen en plaatsnemen achter het stuur de instellingen van de stoel en stuur niet naar de ingestelde posities. Deze blijven in de uitstap stand staan.
○ Workaround: portier een keer open en weer dicht doen verhelpt dit.
UPDATE: Bovenstaande is met software update 4.2.1 opgelost
• Android App:
- Notificaties zijn altijd zichtbaar, kunnen niet weggeswiped worden
- Notificatie Logo van de app in de boven balk is een wit vierkant ipv het xpeng logo
- Logo van de app in de notificatie is een wit vierkant ipv het xpeng logo. Alleen het Logo in het always on screen is wel het xpeng logo.
- Bluetooth sleutel werkt niet altijd
○ Automatisch open en sluiten werkt dan niet --> kan nog wel met de App de auto openen
○ Kan de auto niet starten --> fysieke sleutel is nodig. Ik weet nog niet waar dit aan ligt: de app, telefoon of auto??
○ Ook het kalibreren van bluetooth in de app werkt dan niet. Geeft aan dat er te veel interferentie is, maar ik sta in het buitengebied met haast niets om mij heen...
- Er staat dat je kan zoeken naar bestemmingen en laadstations, maar als je daar op drukt zie je alleen een kaart met waar je auto nu staat, zoeken naar bestemmingen en laadstations lukt nog niet.
• Navigatie:
- Op snelwegen en wegen met meerdere rijbanen, dan is de navigatie te laat met aangeven om af te slaan. Bijvoorbeeld op de snelweg dan komt de melding pas halverwege de uitvoegstrook van de afrit, mocht je het zelf niet gezien hebben dan is er geen mogelijkheid meer om de afrit te pakken.
- Geldende limieten zijn niet accuraat
- Op wegen waar overdag 100 en 's avonds 120 gereden mag worden, daar pikt de camera op dat je 120 mag rijden, terwijl dat overdag niet mag
- Filteren op laadstations op basis van vermogen of stekker lukt (nog) niet
• ACC
- Overschrijding van rijbaan is heel gevoelig, als ACC aanstaat (dus zonder LCC) dan krijg je continue meldingen dat je te dicht bij de rijbaan belijning komt, terwijl er nog meer dan 30 CM tussen zit --> heel irritant, voornamelijk als de weg net niet helemaal recht is. --> ik heb de gevoeligheid nu wat lager gezet, dat maakt het al iets beter maar nog steeds niet altijd fijn
- Afstand op de snelweg is, op de kortste afstand (1), nog steeds te groot waardoor er bij enige drukte andere voor je invoegen waardoor je nog verder terug valt in snelheid
○ Is met software update 4.2.1 al wel beter geworden maar nog steeds te grote afstand in druk verkeer op snelweg boven 80km
- Acceleren gaat heel traag nadat de voorganger weg is gegaan of is gaan versnellen dan volgt de Xpeng heel traag
○ Is met software update 4.2.1 al wel beter geworden, niet volledig weg, ene keer beter dan de andere keer
• LCC
- Werkt goed op een lange rechte weg, bij bochtige snelwegen werkt het minder
- Elke keer een bliepje bij activeren en deactiveren
○ zeker bij wegen die niet helemaal recht zijn heel irritant. Xpilot reageert in bochtige wegen wat trager of in ieder geval anders dan ik zou doen waardoor ik corrigeer en x-pilot continue aan en uit gaat.
- in bochten neemt de auto de buitenbocht binnen de rijbaan dit voelt heel onnatuurlijk. Ikzelf zit meer richting de binnenkant en mijn vorige auto hielt in bochten keurig het midden aan, dat voelt veel fijner en geeft meer vertrouwen
- Automatic lane change assist
○ Gebeurt soms niets na het uitzetten van de richting aanwijzer
○ Valt vaak zelf uit doordat je het stuur te hard zelf beweegt
○ Als het werkt werkt het wel goed! Maar het werkt vaker niet dan wel
- In bochten wordt de snelheid te veel afgeremd, niet logisch voor ander verkeer achter je
- Lane Center: ik heb de indruk dat de auto redelijk rechts van de rijbaan aanhoud, bij inhalen van vrachtwagens het gevoel dat de auto naar rechts trekt
- Ook na het automatisch wisselen van rijbaan het gevoel eerst wat rechts van de weg te zitten om daarna wat meer naar het midden terug te gaan.
- Kortere afstand, snelheid aanhouden en sturen in bochten werkte in mijn vorige auto (Kia Ceed sportswagon uit 2019) echt veel beter. Wat mij betreft zijn er nog wel wat ontwikkelingen nodig in X-Pilot om er een vertrouwder gevoel bij te krijgen.
• Telefoneren
- Soms klachten van de ander dat ik moeilijk en in de verte te horen ben
○ Zeker als geluid over de speaker in de bestuurderstoel gaat dan vindt de ander mij moeilijk te horen/ te verstaan.
○ Maar ook als het geluid centraal komt krijg ik dit nog wel eens te horen, wel geven ze aan dat het dan iets beter is
• Lichten
- De automatische stand zet vaak de lichten aan en weer uit
○ Kleine schaduw of onder op de snelweg onder een viaduct doorrijden zet licht direct aan en daarna omdat je er alweer voorbij bent weer uit
• Ruitenwissers:
- In automatische stand niet altijd snel genoeg de ramen schoonmaken
- 's ochtend met veel dauw op het raam gebeurt er vaak niets, dan moet je echt even handmatig de ruitenwisser laten gaan. Bij het rijden komt de waas dan nog meerdere keren terug vanwege het temperatuur verschil en dauwpunt ook dan moet je handmatig de ruitenwisser op en neer laten gaan
• Airconditioning:
- De automatische stand blaast veel te hard, wat mij betreft niet werkbaar en veel te luidruchtig
○ In voorgaande auto's had ik 1 temperatuur en altijd op stand automatisch, ik hoefde bijna nooit aanpassingen te doen. Dat is niet de indruk die ik nu bij de Xpeng heb
○ Heb het nu maar op handmatig ingesteld
• DAB Radio:
- zenders gaan soms verloren, geeft dan aan dat de opgeslagen/favoriete zender niet beschikbaar is in de huidige regio. Een paar keer verversen (laten zoeken naar beschikbaar zenders) lost het probleem weer voor even op.
- Volume van DAB is hard
○ laagste stand is hard
○ De stappen in volume zijn heel groot
○ Overschakelen van spotify of andere audio bron naar DAB zorgt voor een heel harde volume op DAB radio
• Bestuurder camera:
- Van andere begrepen dat deze vaak ingrijpt, dit herken ik niet, nu 2x gehad bij gapen. Wat me dan wel opvalt is dat de melding op het display heel lang blijft staan/niet meer weg gaat.
• Fysieke sleutel:
- Je moet fysiek op de knoppen drukken om te openen of af te sluiten. In de buurt zijn van de sleutel is niet voldoende. Je kan 'm dus niet in je broek laten zitten
- Fysieke sleutel bevat geen nood sleutel. Ik ben van andere auto's gewend dat je deze er uit kan klikken.
Bij XPeng is de nood sleutel echt een andere/2e sleutel
• Frunk kan alleen met een fysieke hendel geopend worden, niet electrisch via de app of het scherm in de auto
• Sensor gebaseerde kofferbak: ik heb de truc met het openen van de kofferbak doormiddel van je voet nog niet door. Bij mij werkt het vaak niet.
- Detectie zit links, tenen omhoog en dan snel terug trekken zou het moeten zijn maar bij mij blijft het vaak stil…
• Apps:
- Voor mij nog weinig nuttige apps wel AppleTv+, Disney+, AmazonPrime, maar geen Netflix, Videoland of NPO+
- Xplay is net gereleased, maar daar kan je niets mee als je niet ook een abonnement van 6 euro per maand afsluit
- Om het geluid te testen zit er een app met surround sound in. En in AppleTv kan je de trailers bekijken. Dat geeft wel een goede indruk van de geluidsmogelijkheden --> heel gaaf :-)
Feature Requests:
- Synchronisatie mobiele telefoon
- alleen de nummers worden gesynchroniseerd, niet de adres gegevens. Hierdoor is het niet mogelijk om te navigeren naar contacten.
- het kunnen verzenden van een route naar de auto vanuit je mobiel/google maps zou heel fijn zijn
- Ik wil graag geluid navigatie op de bestuurderstoel en het geluid van de telefoon over alle speakers. Dit is niet mogelijk, alleen beide op de speaker in de bestuurderstoel OF beide op alle speakers in de auto.
- Het uitkunnen zetten van alle bliepjes mbt ACC en LCC, een melding kan ik me voorstellen maar die bliepjes zijn om gek van te worden, vooral ook voor de andere passagier in de auto die niet weten wat er aan de hand is.
- Volume kunnen aanpassen van de X-pilot bliepjes
- Het kunnen configureren dat de Xpilot bliepjes alleen uit de bestuurderstoel speaker komen, nu wordt de hele auto er lastig mee gevallen
Het is een hele lijst geworden, neemt niet weg dat ik nog steeds positief ben over de auto. Het rijdt echt heel fijn en comfortabel met enorm veel ruimte.
Mark (MLO) geef je feedback aub ook aan Xpeng door. Als ze een succes van Xpeng willen maken moeten ze heel snel de software Europa geschikt maken. Zag gisteren deze duitse recentie die lovend is over de auto/hardware maar gehakt maakt van de software.
https://youtu.be/OlHirSlUgQw?si=pwHMsTAnw_7paSP4
https://youtu.be/OlHirSlUgQw?si=pwHMsTAnw_7paSP4
https://youtu.be/fit0WzbURr4
Ok iets meer tijd gehad om te spelen met Xplay.
Zoals eerder gezegd is het vooral streaming games. En werkt dat eigenlijk onvoldoende over de 4G verbinding. Dus maar thuis met wifi geprobeerd. Ook dat gaat redelijk haperig. Vrally is niet te spelen doordat er veel te veel lag is en het beeld ook niet goed meekomt. Zelfs de introvideo gaat haperig.
https://youtu.be/WMZujSURx5E
Kao the Kangaroo gaat wat beter.
Minder grafisch intensief.
Je kunt trouwens een bluetooth controller aansluiten vian het bluetoothmenu van de auto (dus buiten Xplay). Op dezelfde plek als je je mobiele telefoon koppelt. Hij herkend hem dan als controller. En Xplay vervolgens ook.
Ik heb een PS4 controller aangesloten, maar blijkbaar gaan de meeste spellen uit van een Xbox 360 controller…. Die heb ik niet.
Ok iets meer tijd gehad om te spelen met Xplay.
Zoals eerder gezegd is het vooral streaming games. En werkt dat eigenlijk onvoldoende over de 4G verbinding. Dus maar thuis met wifi geprobeerd. Ook dat gaat redelijk haperig. Vrally is niet te spelen doordat er veel te veel lag is en het beeld ook niet goed meekomt. Zelfs de introvideo gaat haperig.
https://youtu.be/WMZujSURx5E
Kao the Kangaroo gaat wat beter.
Minder grafisch intensief.
Je kunt trouwens een bluetooth controller aansluiten vian het bluetoothmenu van de auto (dus buiten Xplay). Op dezelfde plek als je je mobiele telefoon koppelt. Hij herkend hem dan als controller. En Xplay vervolgens ook.
Ik heb een PS4 controller aangesloten, maar blijkbaar gaan de meeste spellen uit van een Xbox 360 controller…. Die heb ik niet.
Dit heb je helaas ook 5 jaar lang gehad op de PC. Het interesseerde Sony weinig.Lisa schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:14:
https://youtu.be/fit0WzbURr4
Je video's staan trouwens op privé.
[ Voor 5% gewijzigd door Grotbewoner op 22-10-2023 12:17 ]
@mlo Sensor kofferbak werkt uitstekend, maar alleen met de fysieke sleutel op zak. Al bij Xpeng gemeld.
Ik heb wat kaartjes toegevoegd aan de Trello voor feedback richting Xpeng. Kijk zelf even, stem omhoog wat je belangrijk vindt en voeg zelf zaken toe.
Je kan @foobalicious een bericht sturen voor een toegangslink.
Super ! Ik zag idd een hele mooie lijst aan kaartjes.Grotbewoner schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:17:
Ik heb wat kaartjes toegevoegd aan de Trello voor feedback richting Xpeng. Kijk zelf even, stem omhoog wat je belangrijk vindt en voeg zelf zaken toe.
Ik heb echter bij sommige kaartjes wel wat vragen. Tenminste, als ik developer bij XPeng zou zijn zou ik misschien niet meteen weten wat er precies bedoeld werd. Omdat er geen directe communicatie is met het development team is het misschien een idee dat ik wat vragen aan sommige kaartjes toevoeg om iets meer details in de requests te krijgen.
Kaartjes die (naar mijn menig...dus erg subjectief :-) )dat nodig hebben zal ik in een aparte "lane" parkeren. Ik zal dan in de kaartjes mijn vragen zetten.
Alles met het doel om onze verzoeken zo S.M.A.R.T. mogelijk naar Xpeng te krijgen en de kans dat ze er ook iets mee doen zo groot mogelijk te maken.
Helemaal prima en goed ook om het zo te cureren. Zet de kaartjes waar meer detail op moet maar opzij. Dan zal ik ze later nog updaten.foobalicious schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:33:
[...]
Super ! Ik zag idd een hele mooie lijst aan kaartjes.
Ik heb echter bij sommige kaartjes wel wat vragen. Tenminste, als ik developer bij XPeng zou zijn zou ik misschien niet meteen weten wat er precies bedoeld werd. Omdat er geen directe communicatie is met het development team is het misschien een idee dat ik wat vragen aan sommige kaartjes toevoeg om iets meer details in de requests te krijgen.
Kaartjes die (naar mijn menig...dus erg subjectief :-) )dat nodig hebben zal ik in een aparte "lane" parkeren. Ik zal dan in de kaartjes mijn vragen zetten.
Alles met het doel om onze verzoeken zo S.M.A.R.T. mogelijk naar Xpeng te krijgen en de kans dat ze er ook iets mee doen zo groot mogelijk te maken.
[@k.monsma]
Mark (MLO) geef je feedback aub ook aan Xpeng door. Als ze een succes van Xpeng willen maken moeten ze heel snel de software Europa geschikt maken. Zag gisteren deze duitse recentie die lovend is over de auto/hardware maar gehakt maakt van de software.
YouTube: XPENG G9: Wie kann man ein SO GUTES Elektroauto so VERSAUEN?
Inderdaad hij is lovend over de auto en zijn laadsnelheid maar ik schrik inderdaad ook over de kritiek op de software!! Die is niet mals.
Deze kritiek zou XPENG toch ter harte moeten nemen.
YouTube: XPENG G9: Wie kann man ein SO GUTES Elektroauto so VERSAUEN?
Inderdaad hij is lovend over de auto en zijn laadsnelheid maar ik schrik inderdaad ook over de kritiek op de software!! Die is niet mals.
Deze kritiek zou XPENG toch ter harte moeten nemen.
Geloof dat ik me nog geen zorgen maak over zijn terugkoppeling 🙃
Natuurlijk, onnodig remmen is irritant en daar mogen ze wat aan doen, maar het resetten van mij verbruik heb ik de afgelopen 5 jaar dat ik elektrisch rijdt nog niet echt gebruikt.. 🙃
Benieuwd wat XPENG komende maanden met de terugkoppeling gaat doen, maar heb er vertrouwen in dat dat goed gaat komen 🙂👍
Natuurlijk, onnodig remmen is irritant en daar mogen ze wat aan doen, maar het resetten van mij verbruik heb ik de afgelopen 5 jaar dat ik elektrisch rijdt nog niet echt gebruikt.. 🙃
Benieuwd wat XPENG komende maanden met de terugkoppeling gaat doen, maar heb er vertrouwen in dat dat goed gaat komen 🙂👍
ja hij remt inderdaad wat makkelijk bij bochten bijv, maar dat kun je uitschakelen, bij Xpilot instellingen.
Maar het remmen is allemaal heel mild, wat irritant, maar mild en ongevaarlijk.
Tesla daarentegen trapt gewoon keihard op de rem zonder duidelijke oorzaak (ghostbraking), zo erg en zo gevaarlijk dat de meeste Teslarijders (ikzelf ook) daarom de voet op het gaspedaal houden om direct gas te geven.om te corrigeren.
Ghostbraking is potentieel levensgevaarlijk, het remmen van de Xpeng is vervelend en kan beter, maar ghostbraking is in de 5 jaar dat ik mijn Model S had nooit definitief opgelost.
Maar het remmen is allemaal heel mild, wat irritant, maar mild en ongevaarlijk.
Tesla daarentegen trapt gewoon keihard op de rem zonder duidelijke oorzaak (ghostbraking), zo erg en zo gevaarlijk dat de meeste Teslarijders (ikzelf ook) daarom de voet op het gaspedaal houden om direct gas te geven.om te corrigeren.
Ghostbraking is potentieel levensgevaarlijk, het remmen van de Xpeng is vervelend en kan beter, maar ghostbraking is in de 5 jaar dat ik mijn Model S had nooit definitief opgelost.
Heeft er al iemand contact gehad met Xpenv NL om af te stemmen op welke wijze we als community input kunnen verzamelen en doorzetten naar de Xpeng devs? Het Trello board is een top initiatief, maar als die info niet bij de juiste mensen komt is het jammer van de moeite.
Tot nu toe slechts gelezen op facebook dat ze feedback graag via het contactformulier op hun website ontvangen en dat ze internet wel een systeem hebben om vaak genoemde issues omhoog te krijgen.PaulusPC schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:52:
Heeft er al iemand contact gehad met Xpenv NL om af te stemmen op welke wijze we als community input kunnen verzamelen en doorzetten naar de Xpeng devs? Het Trello board is een top initiatief, maar als die info niet bij de juiste mensen komt is het jammer van de moeite.
Niet echt ideaal, je moet maar hopen dat iemand al die mailtjes tussen de andere mails leest, verzamelt en verwerkt. Het beste zou zijn een eigen Europees ticketsysteem waarop je kan stemmen.
Ik heb contact gehad met de customer service van Xpeng. Kreeg dit van hen terug:PaulusPC schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:52:
"Good Afternoon Roel
Thank you for contacting XPENG Customer Service Team.
Of course you can share your thoughts - if they seems to be realistic then we can pass them on to the development department.
Thank you again for contacting XPENG Customer Service Team.
Carl "
Dus ik ga de Trello feedback bundelen en naar hen sturen. Maar misschien dan ook via het contactformulier en Xpeng Nederland.
Of is het niet slim om alle kanalen tegelijk van dezelfde feedback te voorzien? Wat is wijsheid?
Contact opnemen en vragen om één contactpersoon waar je mee kan communiceren. Via meerdere kanalen is denk ik ook lastig, je weet nooit of ze op het board kijken en de updates zien.foobalicious schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:49:
[...]
Ik heb contact gehad met de customer service van Xpeng. Kreeg dit van hen terug:
"Good Afternoon Roel
Of course you can share your thoughts - if they seems to be realistic then we can pass them on to the development department.
Carl "
Dus ik ga de Trello feedback bundelen en naar hen sturen. Maar misschien dan ook via het contactformulier en Xpeng Nederland.
Of is het niet slim om alle kanalen tegelijk van dezelfde feedback te voorzien? Wat is wijsheid?
Als er gewoon één contactpersoon is dan is er kans dat je kan afspreken dat die persoon ook feedback geeft vanuit (development) team bijvoorbeeld.
We kunnen de bundel die je maakt ook allemaal individueel opsturen. Als ze die 20x binnenkrijgen gaat er misschien een lampje branden.foobalicious schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:49:
[...]
Ik heb contact gehad met de customer service van Xpeng. Kreeg dit van hen terug:
"Good Afternoon Roel
Carl "
Vandaag proef gereden. Dhb radio was slecht. Navigatie ging 2x mis. Standaard audio vond ik prima. Rijden was heerlijk!
O ja leveren van een nieuw bestelde is zeker 5 maanden.
[ Voor 19% gewijzigd door Mirved op 23-10-2023 18:55 ]
vraag: kan ik externe usb stick aansluiten met muziek/video?
Wellicht hebben ze nog voorraadauto's ?Mirved schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:14:
Vandaag proef gereden. Dhb radio was slecht. Navigatie ging 2x mis. Standaard audio vond ik prima. Rijden was heerlijk!
@Sven1900 helaas nog niet. Geprobeerd maar werkt niet
Oeps, de mijne 4 weken LR white, alle optiesMirved schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:14:
Hier wilde ik graag een LR met trekhaak. Besteld in April en krijg hem deze week geleverd. Ongeveer een half jaar dus. Is best nog netjes als ik dat vergelijk met andere merkenMirved schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:14:
Het verbaast mij eigenlijk. De Europese leveringen begonnen eind september/begin oktober. Dus dat er toen een halfjaar wachttijd was is best logisch maar dat er nu al genoeg bestellingen zijn tot aan maart had ik niet verwacht.kosternet schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 06:02:
[...]
Hier wilde ik graag een LR met trekhaak. Besteld in April en krijg hem deze week geleverd. Ongeveer een half jaar dus. Is best nog netjes als ik dat vergelijk met andere merken
Iemand de zakelijke lease ergens goedkoper gevonden dan Xpeng zelf?
[ Voor 6% gewijzigd door Mirved op 24-10-2023 16:57 ]
Heeft iemand toevallig al geinformeerd of die boot in Zeebrugge aangekomen is vandaag?
https://electrek.co/2023/...lying-cars-bipedal-robot/
https://cnevpost.com/2023/10/24/xpeng-1024-tech-day-2023/
Veel nieuws op Xpeng tech day vandaag. Oa navigation guided pilot voor Europa.
Hoe verschilt xngp van ngp?Lisa schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:07:
Ik ga morgen de EV9 bekijken, ik ben geinteresseerd in hun 6 zits als alternatief voor de G9. Zal jullie laten weten wat ik er van vind
@Grotbewoner ben ik ook benieuwd naar, maar het verschil zit hem in Lidar en europese restricties op autonoom rijden…
Dit is een artikel uit 2021 toen xngp er nog niet was:
https://www.cnbc.com/2021/01/18/chinese-electric-carmaker-xpeng-releases-driverless-features-to-rival-tesla-.html
XNGP is volgens mij de variant waarbij HD-kaarten worden gebruikt voor steden zodat je autonoom kunt rijden in steden. Hiervoor is de LIDAR nodig.
NGP is, voor zover ik het begrijp, de voorganger, bedoelt voor snelwegen. Hij gebruikt je navigatie om je naar je bestemming te leiden, waarbij op snelwegen de auto zelf inhaalt en afslagen neemt. Eenmaal van de snelweg af moet je het weer zelf doen.
Mooi, dat zou wel heel tof zijn. Ben dan wel benieuwd hoe dat werkt zonder LIDAR (en of we ooit nog LIDAR in kunnen laten bouwen, de ruimte in de auto is er al, lijkt me...).foobalicious schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:26:
[...]
Dit is een artikel uit 2021 toen xngp er nog niet was:
https://www.cnbc.com/2021/01/18/chinese-electric-carmaker-xpeng-releases-driverless-features-to-rival-tesla-.html
XNGP is volgens mij de variant waarbij HD-kaarten worden gebruikt voor steden zodat je autonoom kunt rijden in steden. Hiervoor is de LIDAR nodig.
NGP is, voor zover ik het begrijp, de voorganger, bedoelt voor snelwegen. Hij gebruikt je navigatie om je naar je bestemming te leiden, waarbij op snelwegen de auto zelf inhaalt en afslagen neemt. Eenmaal van de snelweg af moet je het weer zelf doen.
Voor de duidelijkheid, volgens het artikel dat Lisa linkte zou NGP voor het einde van 2024 uitgerold moeten zijn in Europa.
[ Voor 5% gewijzigd door Grotbewoner op 25-10-2023 10:29 ]
Je bent me net voor. Wou hem ook al posten.
Dan ga ik er vanuit dat de G9 ook wel prima zal zijn.
Kan hem morgen ophalenDikkeGoudvis schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:40:
[...]
Net gebeld met Xpeng. De auto staat bij de douane in Zeebrugge (2e boot aangekomen?). Deze wordt volgende week naar Utrecht gebracht. Daarna krijg ik een telefoontje voor een afspraak om de auto op te halen. Parallel wordt de auto afleverklaar gemaakt. Bijna bijna bijna![]()
Performance G9 - gray- geen pretpakket interieur - wel trekhaak
Ik meende dat in het entertainment gedeelte apps zoals disney+, youtube zat. Maar ik zie ze nergens. Iemand een idee?
Gevonden, update naar 4..2.1 had niet plaatsgevonden. Had dit wel bij een net geleverde auto verwacht.Surya schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:15:
Ik meende dat in het entertainment gedeelte apps zoals disney+, youtube zat. Maar ik zie ze nergens. Iemand een idee?
Hoi allemaal,
ik wil na het weekend proberen om de eerste lichting feedback te bundelen en naar Xpeng te sturen. Ik heb nu bij een aantal items nog wat vragen omdat de originele vraag mij niet geheel duidelijk is. Vraag aan de leden van het Trello bord: check even of er een item van jou in de kolom "Request not clear or additional questions" staat en probeer deze iets te verduidelijken.
Ik ga alle dan na het weekend voor alle kaarten proberen een zo duidelijk mogelijk verhaal naar Xpeng te schrijven. Dit wil ik jullie dan nog even laten reviewen en dan zal ik het versturen.
En dan maar zien wat er van komt :-)
Groeten,
Roel
PS. het bord blijft bestaan. Dus ook nieuwe feedback kan worden gegeven.
ik wil na het weekend proberen om de eerste lichting feedback te bundelen en naar Xpeng te sturen. Ik heb nu bij een aantal items nog wat vragen omdat de originele vraag mij niet geheel duidelijk is. Vraag aan de leden van het Trello bord: check even of er een item van jou in de kolom "Request not clear or additional questions" staat en probeer deze iets te verduidelijken.
Ik ga alle dan na het weekend voor alle kaarten proberen een zo duidelijk mogelijk verhaal naar Xpeng te schrijven. Dit wil ik jullie dan nog even laten reviewen en dan zal ik het versturen.
En dan maar zien wat er van komt :-)
Groeten,
Roel
PS. het bord blijft bestaan. Dus ook nieuwe feedback kan worden gegeven.
[ Voor 5% gewijzigd door foobalicious op 25-10-2023 19:06 ]
Het is ook leuk om de hele tech day video te kijken:Lisa schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:07:
https://www.youtube.com/watch?v=Whi_dNiEWKc
Meeste is vooral voor China interessant maar wat ik wel oppikte is dat men wil streven naar 1 code-base voor China en de rest van de Wereld. Chinezen kunnen dan de Engelse versie gebruiken en de rest van de wereld de Chinese versie (Mocht je Duo Lingo uigespeeld hebben).
Over NGP voor Europa zei de Xpeng baas dat delen van Europa zullen worden gedekt door NGP om gebruikers buiten China te laten kennis maken met China's "leading SMART-driving technology".
ik maak daaruit op dat ze ook in Europa gebruik gaan maken van kaarten om nog meer autonoom rijden mogelijk te maken.
Er komt ook een nieuwe versie van XOS waarbij onder andere:
- Splitscreen functionaliteit wordt toegevoegd zodat bestuurder en bijrijder onafhankelijk van elkaar dingen kunnen doen
- XDock wordt toevoegd. Een soort van taakbalk die je zelf kunt indelen.
- Daarnaast wordt de "Surrounding Reality" display verbeterd Dit het scherm waarbij je alle auto's om je heen ziet rijden. Ik begreep alleen niet goed wat er nu precies gaat veranderen
- De spraakassistent wortd gekoppeld met hun XGPT AI systeem om zo de responses van de assistent te verbeteren en hij zou zelfs proactief moeten kunnen reageren (ik hoop dat je dat ook uit kan zetten
)
Je vrouw thuis laten is de beste optie om proactief reageren uit te zetten.foobalicious schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:52:
hij zou zelfs proactief moeten kunnen reageren (ik hoop dat je dat ook uit kan zetten)
Ik zit ook de video te kijken. Hier wat verder relevant is voor ons:foobalicious schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:52:
[...]
Het is ook leuk om de hele tech day video te kijken:
https://www.youtube.com/watch?v=Whi_dNiEWKc
Meeste is vooral voor China interessant maar wat ik wel oppikte is dat men wil streven naar 1 code-base voor China en de rest van de Wereld. Chinezen kunnen dan de Engelse versie gebruiken en de rest van de wereld de Chinese versie (Mocht je Duo Lingo uigespeeld hebben).
Over NGP voor Europa zei de Xpeng baas dat delen van Europa zullen worden gedekt door NGP om gebruikers buiten China te laten kennis maken met China's "leading SMART-driving technology".
ik maak daaruit op dat ze ook in Europa gebruik gaan maken van kaarten om nog meer autonoom rijden mogelijk te maken.
Er komt ook een nieuwe versie van XOS waarbij onder andere:
- Splitscreen functionaliteit wordt toegevoegd zodat bestuurder en bijrijder onafhankelijk van elkaar dingen kunnen doen
- XDock wordt toevoegd. Een soort van taakbalk die je zelf kunt indelen.
- Daarnaast wordt de "Surrounding Reality" display verbeterd Dit het scherm waarbij je alle auto's om je heen ziet rijden. Ik begreep alleen niet goed wat er nu precies gaat veranderen
- De spraakassistent wortd gekoppeld met hun XGPT AI systeem om zo de responses van de assistent te verbeteren en hij zou zelfs proactief moeten kunnen reageren (ik hoop dat je dat ook uit kan zetten
)
- Er is echt een focus om 1 globale software te hebben, wat goed nieuws is voor ons.
- De P7 en de G9 worden gradueel geüpdatet naar X-OS (al krijgt de X9 hem als eerste). Dat is wel heel tof, dat betekent dat wij dus niet meer hoeven te bidden voor Chinese features (in theorie).
- De P7 en G9 krijgen dus ook NGP. Aan het eind van 2024 is de planning.
- Daarnaast benadrukt Xpeng dat ze met hun nieuwe self-driving software minder hoeven te vertrouwen op "radar", en dat ze dus ook twee forward-facing radars uit de X9 hebben gehaald voor goedkopere productie. Ik weet niet zeker of ze hiermee ook LIDAR bedoelen, maar als dat wel zo is dan is dat dus ook goed nieuws voor onze versie van de G9. want die heeft geen LIDAR. (En goed nieuws voor Xpeng, want LIDAR units zijn duur en waren een bottleneck voor productie)
[ Voor 4% gewijzigd door Grotbewoner op 25-10-2023 21:13 ]
Vandaag een ritje naar Antwerpen gemaakt. Heerlijk gereden, LCC werkte goed. Navigatie gaf traject controle op E19 aan EN hield tijdens de traject controle de gemiddelde snelheid gedurende de traject controle bij. Had deze functionaliteit nog niet eerder gezien of van gehoord, maar leuke Feature
Hi @Surya toevallig al een fotootje gemaakt?Surya schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:33:
[...]
Dinsdag een foto als de velgen onder de auto zitten!
Nee sorry, zaten er nog niet op. Dus ik kon hetzelf ook nog niet bekijkengerbenterhorst schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:52:
[...]
Hi @Surya toevallig al een fotootje gemaakt?
@Surya ik heb het al gemeld bij Xpeng dat hun VPN per applicatie een vreemde lokatie laat zien:
- youtube frans
- Disney + zweeds
- Prime (ergens maar niet NL)
- Intune VS
- youtube frans
- Disney + zweeds
- Prime (ergens maar niet NL)
- Intune VS
Goedemiddag gelukkige (aankomende) bezitters van de Xpeng. Ik vroeg mij af of je de auto ook kan inruilen bij aankoop en wat jullie ervaringen daarin zijn en hoe dat in zijn werk gaat. Ben erg benieuwd!
Hier is eerder in het forum een discussie/gesprek over geweest. Wat ik me daarvan nog kan herinneren is dat men bij Xpeng NL niet aan inruilen doet.ZGaro schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:22:
Goedemiddag gelukkige (aankomende) bezitters van de Xpeng. Ik vroeg mij af of je de auto ook kan inruilen bij aankoop en wat jullie ervaringen daarin zijn en hoe dat in zijn werk gaat. Ben erg benieuwd!
Ik heb via Xpeng wel degelijk een inruilbod gekregen. Ze gebruiken meen ik een veilingsite als "wij kopen auto's". Mijn G9 is nog niet klaar voor levering dus verdere afhandeling is nog ongewis.foobalicious schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:31:
[...]
Hier is eerder in het forum een discussie/gesprek over geweest. Wat ik me daarvan nog kan herinneren is dat men bij Xpeng NL niet aan inruilen doet.
Heb onlangs alle pagina's doorgelezen en er zijn inderdaad mensen die hier berichten hebben geplaatst over inruilwaardes die door Xpeng waren aangeboden en idd dat ze die prijzen van online veilingsites haalde.
Voor mijn bevindingen op de KIA EV9 zie het EV9 topic; ik ben positief verrast. De 6 zits is super en de outfit vd GT is heel goed. Ik vind de materialen van de xpeng wel net iets mooier denk ik
Zou je er 10K meer voor betalen?166441wb25 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:51:
Voor mijn bevindingen op de KIA EV9 zie het EV9 topic; ik ben positief verrast. De 6 zits is super en de outfit vd GT is heel goed. Ik vind de materialen van de xpeng wel net iets mooier denk ik
Ja zeker, comfort met 3 tienerkids is echt heel veel groter
Ik ben naar Rotterdam geweest. Robbert Jan Thepass heeft me een aanbod gedaan. Vandaag mijn auto ingeruild en de G9 opgehaald.ZGaro schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:22:
Hiervoor werkt XPENG samen met Emil Frey. Die kopen de auto in. Inruilvoorwaarde volgde op een online taxatie.
Nu nog even wachten tot e.e.a. volledig administratief is afgehandeld. Tot die tijd kan ik de auto alleen bedienen met de sleutel. Daarna kan ik ook de app gebruiken.
Al met al een passende inruilprijs gekregen. Natuurlijk de auto even netjes schoongemaakt ;-) Hoorde dat dat helaas niet standaard is...
Vanmiddag de eerste kilometers gemaakt met de G9.. Wat een wereld-wagen :-)
Als er Apple CarPlay was zou ik mijn pre order op de Eletre laten vallen en direct deze bestellen …
Heeft hier iemand ervoor gekozen om de niet performance velgen te laten wrappen? Of toevallig iemand al geprobeerd om het zelf te doen?
Is het mogelijk om acc te reactiveren of moet deze elke keer opnieuw ingesteld worden. Ik heb het nog niet ontdekt en mis dit enorm.
Een verkoper in Badhoevedorp zei eergister dat de problemen met Tesla verholpen zouden moeten zijn met de eerste softwareupdate van Tesla.Surya schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:05:
En een tesla V3 laadpaal krijg ik niet aan de praat. Echt zonde gezien de dekking en prijs. Iemand wel gelukt?
Denk wel categorie eerst zien dan geloven.
Bazzan
Nee, werkt helaas nog niet. Vergeet niet te zeiken bij de contactlink maar Xpeng. Dit moeten ze fixen.Surya schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:05:
En een tesla V3 laadpaal krijg ik niet aan de praat. Echt zonde gezien de dekking en prijs. Iemand wel gelukt?
Pro tip: neem een Freshmile pas met laag kwh-tarief maar hoog minutentarief. Omdat de G9 ongeveer de snelst ladende auto is is dit op aardig wat plekken goedkoper dan Tesla. Werkt ook op veel plekken in het buitenland. Vereist helaas wel wat zoeken.
[ Voor 6% gewijzigd door Grotbewoner op 26-10-2023 22:12 ]
Volgens mij op pagina 43 in NL handleiding , hendel weer omlaag om de ACC te herstellen.Surya schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:02:
Is het mogelijk om acc te reactiveren of moet deze elke keer opnieuw ingesteld worden. Ik heb het nog niet ontdekt en mis dit enorm.
"ACC uitschakelen en herstellen
U kunt het kruisen verlaten en het voertuig
overnemen door het rempedaal in te trappen.
Om de cruisecontrol opnieuw in te schakelen,
beweegt u nadat u de cruisecontrol hebt
uitgeschakeld de schakelhendel omlaag indien
voldaan is aan de activeringsvoorwaarden voor ACC"
Ik denk om de sensoren aan de achterkant van de auto uit te schakelen?kosternet schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:57:
Korte vraag; ik zie dat ik de trekhaak kan inschakelen bij de instellingen van de auto. Onder de 'schakelaar' om de trekhaak uit te draaien zit een 'schakelaar' met 'trailer-mode'. Het is me niet echt duidelijk wat dit inhoudt. Is er iemand die me daar meer over kan vertellen?
Bij het ophalen van mijn G9 vertelde de medewerker dat bij trailer-mode de auto rekening houdt met een langere eigen lengte. Bij een fietsdrager dus geen trailer-mode kiezen.kosternet schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:57:
Korte vraag; ik zie dat ik de trekhaak kan inschakelen bij de instellingen van de auto. Onder de 'schakelaar' om de trekhaak uit te draaien zit een 'schakelaar' met 'trailer-mode'. Het is me niet echt duidelijk wat dit inhoudt. Is er iemand die me daar meer over kan vertellen?
In de praktijk merk ik alleen dat het opnieuw instellen is ipv herstellen van de eerdere settingkosternet schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:54:
[...]
Volgens mij op pagina 43 in NL handleiding , hendel weer omlaag om de ACC te herstellen.
"ACC uitschakelen en herstellen
U kunt het kruisen verlaten en het voertuig
overnemen door het rempedaal in te trappen.
Om de cruisecontrol opnieuw in te schakelen,
beweegt u nadat u de cruisecontrol hebt
uitgeschakeld de schakelhendel omlaag indien
voldaan is aan de activeringsvoorwaarden voor ACC"
jhakrie schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:14:
Heeft hier iemand ervoor gekozen om de niet performance velgen te laten wrappen? Of toevallig iemand al geprobeerd om het zelf te doen?
:strip_exif()/f/image/WQ2MuUnObjJsUbu8HLaOaBRR.jpg?f=fotoalbum_large)
Vind dit nog wel chic!
Begreep trouwens dat vanaf januari de 19” velgen worden afgeleverd met Michelins.
Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)
Had een vraag gesteld bij de proefrit of zij ook het wrappen van de velg konden regelen maar dat deden ze niet.
.
[ Voor 107% gewijzigd door Surya op 27-10-2023 11:43 ]
@Surya bij wisselen van baan druk je hem door de lcc heen en dan neemt hij hem in de nieuwe rijstrook weer automatisch over
Volgens mij wel heel erg voorzichtig, anders denkt hij dat je helemaal over wilt nemen en dan schakelt hij tijdelijk uit... (lijkt het..)Lisa schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:19:
@Surya bij wisselen van baan druk je hem door de lcc heen en dan neemt hij hem in de nieuwe rijstrook weer automatisch over
Is inderdaad heel gevoelig, vandaag geprobeerd om knipperlicht in plaats van lichtjes aan te zetten(automatisch 3x knipperen en weer uit) volledig aan te zetten. Ik heb het idee dat het automatisch wisselen dan iig wel succesvoller is waardoor je ook minder stuurt om het automatisch wisselen te laten starten. Wat er dan vaak voor zorgt dat de auto denk dat je het wilt overnemen en het helemaal wordt onderbroken. Na het succesvol automatisch wisselen wordt het knipperlicht ook automatisch uitgezet.
En al foto’s :-)Surya schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:33:
[...]
Dinsdag een foto als de velgen onder de auto zitten!
Bij Xpeng Breukelen kunnen ze dit wel voor je regelen.Mirved schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:30:
Had een vraag gesteld bij de proefrit of zij ook het wrappen van de velg konden regelen maar dat deden ze niet.
Nog een paar vragen die ik niet helemaal ben tegengekomen;
1. Bij mij schakelt de auto steeds vanzelf naar 'IHC' (automatisch regelen van grootlicht) nadat ik de auto opnieuw gestart heb. Hierdoor gaat het grootlicht steeds automatisch aan. Dit los ik dan op door in het menu 'Lichts' de verlichting te schakelen naar Dimlicht (zie pag 217-218 in de gebruikershandleiding 27-10-2023). Kan dit ook automatisch zo blijven staan? Moet ik nog ergens de instellingen opslaan?
2. Ik heb ook het probleem dat de instelling om Speed Assist Limit alleen te laten 'displayen' (zie pagina 51 van de NL handleiding 27-10-2023) vanzelf weer schakelt naar Alarm. Is dit niet ook vast in te stellen of moet ik dat steeds opnieuw aanpassen?
3.Ik heb ingesteld dat de auto bij het van het slot halen een geluid laat horen aan de buitenkant. Weet iemand of daar het volume van ingesteld kan worden?
1. Bij mij schakelt de auto steeds vanzelf naar 'IHC' (automatisch regelen van grootlicht) nadat ik de auto opnieuw gestart heb. Hierdoor gaat het grootlicht steeds automatisch aan. Dit los ik dan op door in het menu 'Lichts' de verlichting te schakelen naar Dimlicht (zie pag 217-218 in de gebruikershandleiding 27-10-2023). Kan dit ook automatisch zo blijven staan? Moet ik nog ergens de instellingen opslaan?
2. Ik heb ook het probleem dat de instelling om Speed Assist Limit alleen te laten 'displayen' (zie pagina 51 van de NL handleiding 27-10-2023) vanzelf weer schakelt naar Alarm. Is dit niet ook vast in te stellen of moet ik dat steeds opnieuw aanpassen?
3.Ik heb ingesteld dat de auto bij het van het slot halen een geluid laat horen aan de buitenkant. Weet iemand of daar het volume van ingesteld kan worden?
1. Ipv de setting die je nu doet moet je automatisch groot licht uitzetten. Dit kan, middels 1 knop, op het hoofdscherm (boven in, lampje met de tekst "auto" eronder). Deze setting blijft bewaard. Zie pagina 84/85 van de handleiding, daar zie je ook een plaatje van het knopje welke ik bedoel.
2. Nee helaas, dit moet elke keer opnieuw. Kan wel handig via een snelkoppeling door in het hoofdscherm menu van boven naar beneden te trekken, en dan rechts onder in zit hier een knop voor
3. Naar mijn weten kan je dit niet aanpassen
2. Nee helaas, dit moet elke keer opnieuw. Kan wel handig via een snelkoppeling door in het hoofdscherm menu van boven naar beneden te trekken, en dan rechts onder in zit hier een knop voor
3. Naar mijn weten kan je dit niet aanpassen
[ Voor 16% gewijzigd door mlo op 28-10-2023 09:41 ]
Twee maanden geleden heb ik hem getest in Rotterdam met mijn vouwwagen. Op het moment dat de aanhanger aansloot, schakelde trailer mode zich automatisch in en de acc en rijbaan assistent automatisch uit. Ze waren ook niet meer handmatig in te schakelen.DikkeGoudvis schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 00:08:
[...]
Bij het ophalen van mijn G9 vertelde de medewerker dat bij trailer-mode de auto rekening houdt met een langere eigen lengte. Bij een fietsdrager dus geen trailer-mode kiezen.
Dat vind ik heel jammer. Hopelijk doen ze hier iets aan. Tesla heeft die nare eigenschap ook. De Volkswagengroep (MQB), weer niet.
Zijn de apps (youtube) ook met spraak te bedienen?
Vergelijkbaar met:
"Hey google speel xyz filmpjes af op youtube"
"Hey Xpeng......"
(Vind het niet wenselijk om dat tijdens de rit via aanraakscherm te doen (als entertainment voor de kinderen))
Vergelijkbaar met:
"Hey google speel xyz filmpjes af op youtube"
"Hey Xpeng......"
(Vind het niet wenselijk om dat tijdens de rit via aanraakscherm te doen (als entertainment voor de kinderen))
Ik heb een vraag over stand-klimatisering.
Dus voorverwarmenkoelen van het interieur bv in de winter/zomer. Ik zie wel iets in de app maar volgens mij kun je maar 1 starttijd instellen die dan elke dag wordt aangehouden. Ik was gewend dit per dag en ook op verschillende tijden op een dag in te kunnen stellen in mijn Volvo. Kan de Xpeng dit ook?
Dus voorverwarmenkoelen van het interieur bv in de winter/zomer. Ik zie wel iets in de app maar volgens mij kun je maar 1 starttijd instellen die dan elke dag wordt aangehouden. Ik was gewend dit per dag en ook op verschillende tijden op een dag in te kunnen stellen in mijn Volvo. Kan de Xpeng dit ook?
Heeft er iemand al aftermarket velgen op zijn G9 gezet? Enkel de Performance heeft schappelijke velgen, de standaard 19’ doppen zien er niet uit..
Ik ben zelf ook op zoek naar aftermarket velgen. Op de website givawheels.nl hebben ze een groot aanbod geschikt voor de G9.
/f/image/ytJFX6kMUhkXClO4Tm1Lxhkg.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 57% gewijzigd door GuidoSteen op 29-10-2023 09:32 ]
Dit zijn de getrapte, de niet gewrapte zijn grijs.cat_18 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:33:
[...]
[Afbeelding]
Vind dit nog wel chic!
Begreep trouwens dat vanaf januari de 19” velgen worden afgeleverd met Michelins.
In Breukelen bieden ze het wrappen idd aan voor 595 euro.
Ik zag veel g9's staan waar de plastic kappen vanaf zijn. Dan zien de velgen er, naar mijn mening, beter uit. Je zit dan alleen met de schroefgaten van de kappen.
Voor degenen die benieuw zijn naar de V2L functionaliteit;
Ik heb via een zeker Chinese website een V2L kabel met contactdoos besteld. Gisteren geprobeerd, maar helaas geeft deze geen spanning. Op de webshop van de leverancier (EVSUN) stond dat deze voor alle Chinese auto's zou moeten werken. Na contact te hebben gehad en aangegeven te hebben dat deze voor een XPENG G9 is, heeft hij de adapter verstuurd.
Ik heb een bericht gestuurd aan XPENG en weer aan EVSUN en hoop dat het opgelost gaat worden.
Heb overigens in de handleiding eigenlijk nog niets gelezen over de V2L functionaliteit. Staat wel op de website wanneer je de auto koopt. Benieuwd wanneer het opgelost gaat zijn. Ik houd jullie op de hoogte.
Ik heb via een zeker Chinese website een V2L kabel met contactdoos besteld. Gisteren geprobeerd, maar helaas geeft deze geen spanning. Op de webshop van de leverancier (EVSUN) stond dat deze voor alle Chinese auto's zou moeten werken. Na contact te hebben gehad en aangegeven te hebben dat deze voor een XPENG G9 is, heeft hij de adapter verstuurd.
Ik heb een bericht gestuurd aan XPENG en weer aan EVSUN en hoop dat het opgelost gaat worden.
Heb overigens in de handleiding eigenlijk nog niets gelezen over de V2L functionaliteit. Staat wel op de website wanneer je de auto koopt. Benieuwd wanneer het opgelost gaat zijn. Ik houd jullie op de hoogte.
Op pagina 35 staat het. Het staat er een beetje krom omdat het ook AC-opladen wordt genoemd, maar ze bedoelen hier wel V2Lkosternet schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:31:
Heb overigens in de handleiding eigenlijk nog niets gelezen over de V2L functionaliteit.