Waarom heb je niet direct bij XPENG de v2l adapter besteld?kosternet schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:31:
Voor degenen die benieuw zijn naar de V2L functionaliteit;
Ik heb via een zeker Chinese website een V2L kabel met contactdoos besteld. Gisteren geprobeerd, maar helaas geeft deze geen spanning. Op de webshop van de leverancier (EVSUN) stond dat deze voor alle Chinese auto's zou moeten werken. Na contact te hebben gehad en aangegeven te hebben dat deze voor een XPENG G9 is, heeft hij de adapter verstuurd.
Ik heb een bericht gestuurd aan XPENG en weer aan EVSUN en hoop dat het opgelost gaat worden.
Heb overigens in de handleiding eigenlijk nog niets gelezen over de V2L functionaliteit. Staat wel op de website wanneer je de auto koopt. Benieuwd wanneer het opgelost gaat zijn. Ik houd jullie op de hoogte.
Ik wil het liefste een stekker met een kabel en aan het einde een contactdoos eraan. Helaas lijkt het erop dat deze niet werkt. Vraag me af of men dat nog kan aanpassen vanuit EVSUN. In de handleiding inderdaad dankzij @mlo gevonden waar het staat. Ik krijg alleen nergens een melding 'start laden' te zien.jesse! schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:31:
[...]
Waarom heb je niet direct bij XPENG de v2l adapter besteld?
Ik zou dan eerder voor de XPENG adapter gaan, waarvan je zeker weet dat je goed zit.kosternet schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:36:
[...]
Ik wil het liefste een stekker met een kabel en aan het einde een contactdoos eraan. Helaas lijkt het erop dat deze niet werkt. Vraag me af of men dat nog kan aanpassen vanuit EVSUN. In de handleiding inderdaad dankzij @mlo gevonden waar het staat. Ik krijg alleen nergens een melding 'start laden' te zien.
En dan een verdeeldoos eraan (kabel + meerdere contacten)
Waar koop je deze?jesse! schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:44:
[...]
Ik zou dan eerder voor de XPENG adapter gaan, waarvan je zeker weet dat je goed zit.
En dan een verdeeldoos eraan (kabel + meerdere contacten)
Gewoon bij een XPENG center (Breukelen, Rotterdam, Badhoevendorp)
En voor de geïnstereerde, de "sleeping kit" komt er ook aan en zal binnenkort (geen idee wanneer) ook te bestellen zijn bij de XPENG locaties in NL. Over de "cinema kit" hebben ze nog geen bericht gekregen.
Nog een pro tip die ik nog niet wist: als de pijltjes aan de linker kant van het stuur lang ingedrukt houdt kan je ook de kracht van de airco bedienen.
En als je de scrollwielen ingedrukt houdt kan je andere elementen kiezen voor op het bestuurdersdashboard zoals energieverbruik etc.
Dan nog de knop met de ster; standaard opent dat de kofferbak. Bij lang ingedrukt houden kan je een paar andere functies kiezen zoals activeren van 360 camera of parkeerassistent.
En als je de scrollwielen ingedrukt houdt kan je andere elementen kiezen voor op het bestuurdersdashboard zoals energieverbruik etc.
Dan nog de knop met de ster; standaard opent dat de kofferbak. Bij lang ingedrukt houden kan je een paar andere functies kiezen zoals activeren van 360 camera of parkeerassistent.
[ Voor 24% gewijzigd door Grotbewoner op 29-10-2023 14:12 ]
Is er meer mensen opgevallen dat de ETA tijd niet meer klopt. Kwam vanmiddag een uur eerder dan verwacht thuis, tot schrik van mijn vrouw 😂😂
[ Voor 140% gewijzigd door JR195 op 29-10-2023 14:38 ]
Ja ligt aan de wintertijd, volgens mij kan je iets resetten en dan werkt het weer goedJR195 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:16:
Is er meer mensen opgevallen dat de ETA tijd niet meer klopt. Kwam vanmiddag een uur eerder dan verwacht thuis 😂😂
Dan verwacht ik dat het gaat over pagina 114 van de handleiding:jesse! schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:17:
[...]
Ja ligt aan de wintertijd, volgens mij kan je iets resetten en dan werkt het weer goed
Houd tegelijkertijd de spraakknop en dempknop ingedrukt om de ICM en CID opnieuw te starten.
Yes, correctmlo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:49:
[...]
Dan verwacht ik dat het gaat over pagina 114 van de handleiding:
Houd tegelijkertijd de spraakknop en dempknop ingedrukt om de ICM en CID opnieuw te starten.
Dit is weer nieuw, ik heb het ook gevraagd en toen gaven ze aan dat deze gewoon via internet te bestellen zijn.jesse! schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:51:
[...]
Gewoon bij een XPENG center (Breukelen, Rotterdam, Badhoevendorp)
En voor de geïnstereerde, de "sleeping kit" komt er ook aan en zal binnenkort (geen idee wanneer) ook te bestellen zijn bij de XPENG locaties in NL. Over de "cinema kit" hebben ze nog geen bericht gekregen.
Wat kosten deze adapters nu via Xpeng?
Voglens mij rond de 90 euro, maar heb dit denk ik telefonisch gevraagd, zie niets in mijn mail er over terug.Surya schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:08:
[...]
Dit is weer nieuw, ik heb het ook gevraagd en toen gaven ze aan dat deze gewoon via internet te bestellen zijn.
Wat kosten deze adapters nu via Xpeng?
Dag allemaal,
mbv onderstaande link kun je de eerste versie van het XPENG user feedback document downloaden.
Ik heb sommige items samengevoegd tot 1 item, sommige items ietwat herschreven en sommige items wat vrijelijk geinterpreteerd omdat de one-liner in het item niet beschrijvend genoeg was naar mijn menig.
Ook zijn er nog een paar items op het bord die wat meer toelichting nodig hebben of waarvan ik denk dat het geen bug is. Zodra ik deze week mijn eigen auto ontvang check ik deze even. Als ik ongelijk heb voeg ik het als nog toe.
Mijn vraag aan jullie:
Check het document even en geef aub feedback. Ik wil de lijst einde van de week opsturen.
Let wel: dit is een experiment. Geen garantie dat XPENG hier iets mee gaat doen of dat de manier waarop de feedback wordt gegeven de juiste is.
https://foobalicious.stackstorage.com/s/N9LHC00LqVPzaz9U
Groeten en fijne zondag !
Roel
mbv onderstaande link kun je de eerste versie van het XPENG user feedback document downloaden.
Ik heb sommige items samengevoegd tot 1 item, sommige items ietwat herschreven en sommige items wat vrijelijk geinterpreteerd omdat de one-liner in het item niet beschrijvend genoeg was naar mijn menig.
Ook zijn er nog een paar items op het bord die wat meer toelichting nodig hebben of waarvan ik denk dat het geen bug is. Zodra ik deze week mijn eigen auto ontvang check ik deze even. Als ik ongelijk heb voeg ik het als nog toe.
Mijn vraag aan jullie:
Check het document even en geef aub feedback. Ik wil de lijst einde van de week opsturen.
Let wel: dit is een experiment. Geen garantie dat XPENG hier iets mee gaat doen of dat de manier waarop de feedback wordt gegeven de juiste is.
Roel
Ziet er goed uit 👍foobalicious schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:54:
Dag allemaal,
Mijn vraag aan jullie:
Roel
Ha Roel,foobalicious schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:54:
...
...
...
Goed bezig!! Hier nog wat terugkoppeling;
Laatste punt van 3.1, hier staat sisitivy. Mogelijk bedoeld je sensitivity?
Gisteren wat langere afstanden gereden met de G9. Hierbij viel me op dat de ACC probeert een minimale afstand tot een auto ervoor te krijgen. In mijn e-Niro was dit ook zo, maar daar hadden ze iets slims gedaan. De situatie is bijvoorbeeld als volgt;
Ik rijd op de rechterbaan en nader langzaam een vrachtwagen die ik in wil halen. Op de linkerbaan komt nog een auto aan die mij nog makkelijk eerst kan passeren. Ik wacht dus met naar links gaan. De ACC heeft nog geen problemen met de vrachtwagen dus remt NIET af.
Wanneer de auto op de linker baan gepasseerd is, wil ik ook naar links omdat anders de ACC vind dat ik te dicht bij de vrachtwagen kom. In de e-Niro ben ik gewend dat ik vrij dicht achter de inhalende auto naar links kan omdat de ACC ziet dat de auto voor me sneller rijdt. Hoewel de afstand kleiner is dan volgens de ACC normaal toegestaan, remt de auto NIET af omdat de afstand met de auto al toeneemt.
Mij is opgevallen dat de G9 zenuwachtig wordt en begint met afremmen wanneer ik achter een auto invoeg, ook wanneer deze sneller rijdt dan mijn G9. Dat afremmen houdt hij vol tot de (stevige) afstand naar de auto ervoor gehaald is. Deze aanpassing zou de ACC mijn inziens enorm veel vriendelijker maken.
Kun je hier wat mee?
Ja daar kan ik wel wat mee. Mijn huidige Kodiaq reageert vergelijkbaar met de Niro. Dat werkt heel prettig inderdaad. Ik voeg het als item toekosternet schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:43:
[...]
Ha Roel,
Gisteren wat langere afstanden gereden met de G9. Hierbij viel me op dat de ACC probeert een minimale afstand tot een auto ervoor te krijgen. In mijn e-Niro was dit ook zo, maar daar hadden ze iets slims gedaan. De situatie is bijvoorbeeld als volgt;
Ik rijd op de rechterbaan en nader langzaam een vrachtwagen die ik in wil halen. Op de linkerbaan komt nog een auto aan die mij nog makkelijk eerst kan passeren. Ik wacht dus met naar links gaan. De ACC heeft nog geen problemen met de vrachtwagen dus remt NIET af.
Wanneer de auto op de linker baan gepasseerd is, wil ik ook naar links omdat anders de ACC vind dat ik te dicht bij de vrachtwagen kom. In de e-Niro ben ik gewend dat ik vrij dicht achter de inhalende auto naar links kan omdat de ACC ziet dat de auto voor me sneller rijdt. Hoewel de afstand kleiner is dan volgens de ACC normaal toegestaan, remt de auto NIET af omdat de afstand met de auto al toeneemt.
Mij is opgevallen dat de G9 zenuwachtig wordt en begint met afremmen wanneer ik achter een auto invoeg, ook wanneer deze sneller rijdt dan mijn G9. Dat afremmen houdt hij vol tot de (stevige) afstand naar de auto ervoor gehaald is. Deze aanpassing zou de ACC mijn inziens enorm veel vriendelijker maken.
Kun je hier wat mee?
Wat hij ook doet (en ik weet niet of de G9 dat ook doet) is accelereren wanneer ik ACC aan heb staan, achter een andere auto rijdt (en de auto dus afstand houdt) en ik het knipperlicht aanzet. Is dit iets dat de G9 ook doet of zou dat ook een niwue verzoek zijn?
Ik had een beetje moeite om het in woorden uit te leggen. Dus ik heb een poging gedaan om er een tekening bij te maken. Komt dit een beetje overeen met wat je bedoelt?kosternet schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:43:
[...]
Ha Roel,
Kun je hier wat mee?
Plaatje 1 is de huidige situatie en 2 wat er gewenst wordt.
/f/image/e8m4SIM9jUaEtWssfmAOTMiX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8NvWxDXfUiBi66uUMQvhAFtm.png?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat je misschien in de plaatjes de snelheid van de auto in km/h kunt zetten. Dan kun je zien dat de XPENG in plaatje 3 eerst helemaal afremt, om daarna weer de eigen snelheid aan te nemen. Is dat een idee?
Goed idee. Pas ik aankosternet schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:55:
Ik denk dat je misschien in de plaatjes de snelheid van de auto in km/h kunt zetten. Dan kun je zien dat de XPENG in plaatje 3 eerst helemaal afremt, om daarna weer de eigen snelheid aan te nemen. Is dat een idee?
Leuke nieuwe G9 video's:
https://www.youtube.com/watch?v=EdpYHXxma4g
https://www.youtube.com/watch?v=YKAn9Tilqrg
https://www.youtube.com/watch?v=EdpYHXxma4g
https://www.youtube.com/watch?v=YKAn9Tilqrg
Inderdaad....had ongeveer hetzelfde gemaaktkosternet schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:01:
[Afbeelding]
Zoiets... Je merkt dat de auto gelijk afremt... Zou mooi zijn als overal 70 zou blijven staan.
/f/image/gtMoGbs7jtsFyF0W3yuZvxC1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KQksk7YWYWRjrr5sF84ZCAne.png?f=fotoalbum_large)
Moet het plaatje rechtsboven niet iets als 90km//u moeten zijn, omdat je versnelt om de auto in te halen?
Bij mij is het vaak als ik net wat harder rijd dan vrachtwagens. Dus in dit plaatje bijvoorbeeld 90 km/hmauritsvtl schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:16:
Moet het plaatje rechtsboven niet iets als 90km//u moeten zijn, omdat je versnelt om de auto in te halen?
Het idee was dat je op ACC dezelfde snelheid aanhoudt als je voorligger, dus in deze situatie 80km/h.mauritsvtl schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:16:
Als de tweede auto je dan voorbij is en je gaat redelijk snel naar rechts, de XPENG de afstand tussen jou en de voorligger te kort vindt en flink op de rem gaat.
Vandaar dat de remlichten aan zijn en de snelheid zakt naar 75km/h. Om afstand te creeeren.
Maar misschien heb ik kosternet verkeerd begrepen
Naar links, mocht je de tekst ook gebruiken richting xpeng.foobalicious schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:01:
[...]
... en je gaat redelijk snel naar rechts
Volgens mij heb je het goed begrepen
De rem lichten in het 2e plaatje bij nr 2(rechts boven) zijn in de gewenste situatie ook niet nodig toch?
De ACC houdt een vaste snelheid aan en remt eventueel af wanneer er een voorganger is. In het voorbeeld wat ik gaf heb ik bijvoorbeeld de snelheid vaststaan op 107 (dat is 102 in het echt). Dan rijdt ik op een vrachtwagen af en wil ik naar links om deze in te halen. Wanneer er dan echter een auto aankomt met een hogere snelheid, dan wil ik die voorlaten dus wacht ik nog even met naar links gaan. Om te zorgen dat de auto niet gaat remmen voor de vrachtwagen moet ik dan soms wel direct achter de 'snellere' auto naar links. Bij de Kia ging dat goed want die zag dat die auto toch sneller ging dus die hield de ACC-snelheid aan. De XPENG kijkt niet naar de snelheid van de andere auto waar je achter zit, maar kijkt puur naar de afstand dus die remt dan af. Vind ik net irritantfoobalicious schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:01:
[...]
Het idee was dat je op ACC dezelfde snelheid aanhoudt als je voorligger, dus in deze situatie 80km/h.
Als de tweede auto je dan voorbij is en je gaat redelijk snel naar rechts, de XPENG de afstand tussen jou en de voorligger te kort vindt en flink op de rem gaat.
Vandaar dat de remlichten aan zijn en de snelheid zakt naar 75km/h. Om afstand te creeeren.
Maar misschien heb ik kosternet verkeerd begrepen
Ja en nee :-)mlo schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 06:33:
[...]
Naar links, mocht je de tekst ook gebruiken richting xpeng.
Volgens mij heb je het goed begrepen
De rem lichten in het 2e plaatje bij nr 2(rechts boven) zijn in de gewenste situatie ook niet nodig toch?
Dat hangt er vanaf hoe vlak achter de voorbijgaande auto je naar links gaat. Als je dat te snel doet zal de auto toch moeten afremmen. Ik probeerde te laten zien dat de auto toch nog actief de afstand zal aanpassen. Maar misschien is het idd verwarrend.
Bij de e-Niro zal de acc nooit remmen als hij ziet dat de auto waar hij achter rijdt sneller gaat dan hij zelf. Ook niet als je er direct achter kleeft.
Wat mij betreft is dat een fijne instelling. De kans op een botsing is immers minimaal omdat de ander toch al sneller rijdt.
Wat mij betreft is dat een fijne instelling. De kans op een botsing is immers minimaal omdat de ander toch al sneller rijdt.
Heb niet alles gelezen, maar denk dat ik het wel begrijp.
Bij BMW is het zo dat als je naar links gaat en daar rijdt al iemand, die rijdt over het algemeen dan harder dan jij rijdt op dat moment (jij zat rechts achter een langzamere auto) dan detecteert ACC dat en ziet hij dat de auto voor je uitloopt op jou, en dan gaat hij niet remmen ondanks dat je te dicht er op zit.
Bij BMW is het zo dat als je naar links gaat en daar rijdt al iemand, die rijdt over het algemeen dan harder dan jij rijdt op dat moment (jij zat rechts achter een langzamere auto) dan detecteert ACC dat en ziet hij dat de auto voor je uitloopt op jou, en dan gaat hij niet remmen ondanks dat je te dicht er op zit.
Hoi,
snel even een "lunch-update" van het feedback document:
https://foobalicious.stackstorage.com/s/6G6WEUb3jT82tkc6
Note @kosternet : Ik moet je opmerking incl. tekening nog toevoegen. Komt vanavond als ik meer tijd heb.
snel even een "lunch-update" van het feedback document:
https://foobalicious.stackstorage.com/s/6G6WEUb3jT82tkc6
Note @kosternet : Ik moet je opmerking incl. tekening nog toevoegen. Komt vanavond als ik meer tijd heb.
Klopt het dat je alleen kunt kiezen tussen WLTP of dynamic range? Waar kan ik de acculading in percentage zien (in de auto en in de app)?
Als dat niet kan, wellicht toevoegen in het document.
Klopt het dat de accu's van de standard range een ander soort cellen bevatten die wel 100% opgeladen kunnen worden zonder degradatie? Dat zou betekenen dat als je longrange het beste maar 80% mag opladen en de standard 100% dat er eigenlijk geen verschil zit in range in normaal dagelijks gebruik?
Ja de standaard range heeft de LFP batterij en de LR en Performance hebben de meer brandgevaarlijke NMC batterij.Mirved schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:19:
Klopt het dat de accu's van de standard range een ander soort cellen bevatten die wel 100% opgeladen kunnen worden zonder degradatie? Dat zou betekenen dat als je longrange het beste maar 80% mag opladen en de standard 100% dat er eigenlijk geen verschil zit in range in normaal dagelijks gebruik?
Mij is verteld dat opladen naar de 90% geen nadelen heeftMirved schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:19:
In de auto op het hoofscherm op de batterij klikken en dan kan je ook kiezen uit range of %.DikkeGoudvis schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:07:
Klopt het dat je alleen kunt kiezen tussen WLTP of dynamic range? Waar kan ik de acculading in percentage zien (in de auto en in de app)?
:fill(white):strip_exif()/f/image/LBepmB29S48zuUBwWKoET5OK.png?f=user_large)
A Better Route Planner in progress voor de G9
update: ter verduidelijking, dit is puur het toevoegen van de profiel(en) voor de XPG9 aan ABRP, niet een app die in ontwikkeling is voor de XPeng.
[ Voor 24% gewijzigd door mariop op 02-11-2023 09:36 ]
AWD Long Range...aparte benamingmariop schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:24:
[Afbeelding]
ik zou "G9 Long Range" of "G9 AWD Performance" verwachten, eventueel nog "G9 RWD Long Range" als ze graag RWD of AWD willen vermelden. En daarnaast is er nog de G9 Standard Range
[ Voor 45% gewijzigd door mlo op 30-10-2023 15:59 ]
Ik vind het juist wel duidelijk.. Je hebt een standard range met één motor (RWD) en je hebt een long range met dual motor (AWD) en dan nog een AWD performance versiemlo schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:51:
AWD Long Range...aparte benaming
ik zou "G9 Long Range" of "G9 AWD Performance" verwachten, eventueel nog "G9 RWD Long Range" als ze graag RWD of AWD willen vermelden. En daarnaast is er nog de G9 Standard Range
huh dit klopt niet, de long range heeft geen dual motor.jesse! schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:52:
[...]
Ik vind het juist wel duidelijk.. Je hebt een standard range met één motor (RWD) en je hebt een long range met dual motor (AWD) en dan nog een AWD performance versie
dit zijn de 3 configuraties:
G9 RWD Standard Range
G9 RWD Long Range
G9 AWD Performance
alleen de laatste heeft dual motor
zie ook:
:strip_exif()/f/image/SCwu5dEII0Un8IMn0Wd2knRl.png?f=user_large)
[ Voor 16% gewijzigd door mlo op 30-10-2023 15:57 ]
Je hebt helemaal gelijkmlo schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:55:
[...]
huh dit klopt niet, de long range heeft geen dual motor.
dit zijn de 3 configuraties:
G9 RWD Standard Range
G9 RWD Long Range
G9 AWD Performance
alleen de laatste heeft dual motor

Ik was in de war van jouw bericht, dat weer van a better routeplanner komt..
Nu snap ik ook jouw verwarring. Ik dacht dat het ging om de XPENG modellen zelf, niet om de benaming van a better routeplanner.
Dat klopt inderdaad niet bij hun
Edit: Was voor mij dus niet direct duidelijk dat jouw reactie op je bericht erboven was. Zonder quote dacht ik even dat het een nieuwe post was
[ Voor 11% gewijzigd door jesse! op 30-10-2023 15:58 ]
Er klopt iets niet aan het verhaal:Mirved schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:33:
https://www.autovisie.nl/...dius-xpeng-p7-long-range/
Test van de accus p7 door Autovisie
Men gebruikt het gemeten verbruik om de theoretische range (dat is helemaal leegrijden) te berekenen.
Want:
Range = 82,8kWh / 16,4kW/100km * 100 = 504km
Echter, als je ditzelfde doet voor het gegeven gemiddelde WLTP-verbruik dan krijg je een range van:
Range = 82,8kWh / 16,8kW/100km * 100 = 493km
Dat komt niet overeen met de opgegeven WLTP range van 576km.
Iemand enige idee waar het verschil vandaan komt?
Gaat men alle versies toevoegen? Of moet je dit aanvragen? Ik ben meer geinteresseerd in de SR nl :-)mariop schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:24:
[Afbeelding]
Welke waarschuwing heb je het over?DikkeGoudvis schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:48:
Heeft iemand al een dashcam gemonteerd m.b.v. de USB-aansluiting in de console achter de achteruitkijkspiegel?
Ik vraag me af of deze poort überhaupt te gebruiken als X-peng deze waarschuwingen geeft.
[Afbeelding]
Zal raar zijn als ze een USB poort plaatsen voor dashcams en dat je vervolgens de USB poort niet mag gebruiken
Lijkt me ook gek, maar "When the vehicle is powered on or off, disconnect the charging device with the USB power port" of "Do not use USB the power port when there is nobody in the vehicle." is vrij duidelijk.jesse! schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:00:
[...]
Welke waarschuwing heb je het over?
Zal raar zijn als ze een USB poort plaatsen voor dashcams en dat je vervolgens de USB poort niet mag gebruiken
Edit:
Ik heb er één besteld. Ik ga het uitvinden.
[ Voor 5% gewijzigd door DikkeGoudvis op 30-10-2023 17:19 ]
Klantvriendelijkheid is ook een vak
Vandaag weer een nieuw dieptepunt meegemaakt op het blak van klantvriendelijkheid en professionaliteit. Aantal weken geleden langsgeweest in de vesting Rotterdam waar we vriendelijk werden ontvangen. We werden professioneel geholpen door de aanwezige medewerker(s) en op vragen waar niet direct antwoord op gegeven kon worden zijn we netjes over teruggebeld op een later tijdstip.
Tot zover top👍
Ook met de medewerker de mogelijkheid besproken om een wat langere proefrit te maken ipv de max duur van 1 uur op een zaterdag. Dit bleek mogelijk te zijn en de afspraak is gemaakt om op een maandag van 13:00-17:00 de beschikking te krijgen over een G9 om eens echt te ervaren of dit de juiste keuze is. Wederom top👍
De vrijdag ervoor nog netjes gebeld door de medewerker om te bevestigen dat de proefrit nog doorgang zou vinden. Hier bevestigend op geantwoord en mij werd verzekert dat om 13:00 de auto volgeladen klaar zou staan. 3x top👍 dus dat zou goed moeten komen (denk je)….
Dag van de proefrit => Netjes mij gemeld op de afgesproken tijd maar geen medewerker (waarmee de afspraak was gemaakt) te vinden. Door zijn collega werd mij verteld dat de desbetreffende auto momenteel aan de lader stond omdat na het gebruik in het weekend men was vergeten deze op te laden en er slechts nog 140km mee gereden kon worden. Je zou zeggen: ‘kan gebeuren en who cares 30 min. aan de snellader en vol zit de accu’.
Na ruim een 1/2 uur wachten was het dan zover. De auto stond klaar en na een korte uitleg konden we met onze proefrit beginnen met de boodschap ‘we zien jullie rond 17:00uur wel en veel plezier’.
Echter zagen we na 4 bochten en een oplettende blik op het scherm bleek dat de range op economisch verbruik slechts 160km was. Ik heb niet veel ervaring met elektrische auto’s maar volgens mij ga je niet ver komen als je 4 uur rijtijd hebt en slechts een range van 160km. Dus direct maar even gebeld met de vestiging. Vriendelijke te woord gestaan met de vraag kunt u hem zelf dan niet even opladen? Ik zou zelfs de druppel/ pas van de medewerker mogen gebruiken. Oplossingsgericht zijn ze wel maar de insteek was om te genieten van een rijervaring en niet van een laadervaring.
Dus maar rechtsomkeert gemaakt en de auto maar teruggebracht.
De reactie van een van de medewerkers op mijn (terechte) opmerking dat deze ervaring zeer teleurstellend was wegens het niet op orde hebben van (de dagelijkse) zaken was als volgt: ‘onbegrijpelijk dat u geen begrip kan hebben voor de ontstane situatie, dit ligt volledig buiten onze macht’.
Kijk er kan altijd iets misgaan in de voorbereidingen. Echter om er dan vervolgens op deze wijze mee om te gaan lijkt mij niet de kwaliteit te vertegenwoordigen die het merk wil uitstralen.
Ik wens de vestiging Rotterdam veel sterkte en wijsheid toe in de toekomst met zulke medewerkers maar mij zien ze daar niet meer terug.
Vandaag weer een nieuw dieptepunt meegemaakt op het blak van klantvriendelijkheid en professionaliteit. Aantal weken geleden langsgeweest in de vesting Rotterdam waar we vriendelijk werden ontvangen. We werden professioneel geholpen door de aanwezige medewerker(s) en op vragen waar niet direct antwoord op gegeven kon worden zijn we netjes over teruggebeld op een later tijdstip.
Tot zover top👍
Ook met de medewerker de mogelijkheid besproken om een wat langere proefrit te maken ipv de max duur van 1 uur op een zaterdag. Dit bleek mogelijk te zijn en de afspraak is gemaakt om op een maandag van 13:00-17:00 de beschikking te krijgen over een G9 om eens echt te ervaren of dit de juiste keuze is. Wederom top👍
De vrijdag ervoor nog netjes gebeld door de medewerker om te bevestigen dat de proefrit nog doorgang zou vinden. Hier bevestigend op geantwoord en mij werd verzekert dat om 13:00 de auto volgeladen klaar zou staan. 3x top👍 dus dat zou goed moeten komen (denk je)….
Dag van de proefrit => Netjes mij gemeld op de afgesproken tijd maar geen medewerker (waarmee de afspraak was gemaakt) te vinden. Door zijn collega werd mij verteld dat de desbetreffende auto momenteel aan de lader stond omdat na het gebruik in het weekend men was vergeten deze op te laden en er slechts nog 140km mee gereden kon worden. Je zou zeggen: ‘kan gebeuren en who cares 30 min. aan de snellader en vol zit de accu’.
Na ruim een 1/2 uur wachten was het dan zover. De auto stond klaar en na een korte uitleg konden we met onze proefrit beginnen met de boodschap ‘we zien jullie rond 17:00uur wel en veel plezier’.
Echter zagen we na 4 bochten en een oplettende blik op het scherm bleek dat de range op economisch verbruik slechts 160km was. Ik heb niet veel ervaring met elektrische auto’s maar volgens mij ga je niet ver komen als je 4 uur rijtijd hebt en slechts een range van 160km. Dus direct maar even gebeld met de vestiging. Vriendelijke te woord gestaan met de vraag kunt u hem zelf dan niet even opladen? Ik zou zelfs de druppel/ pas van de medewerker mogen gebruiken. Oplossingsgericht zijn ze wel maar de insteek was om te genieten van een rijervaring en niet van een laadervaring.
De reactie van een van de medewerkers op mijn (terechte) opmerking dat deze ervaring zeer teleurstellend was wegens het niet op orde hebben van (de dagelijkse) zaken was als volgt: ‘onbegrijpelijk dat u geen begrip kan hebben voor de ontstane situatie, dit ligt volledig buiten onze macht’.
Kijk er kan altijd iets misgaan in de voorbereidingen. Echter om er dan vervolgens op deze wijze mee om te gaan lijkt mij niet de kwaliteit te vertegenwoordigen die het merk wil uitstralen.
Ik wens de vestiging Rotterdam veel sterkte en wijsheid toe in de toekomst met zulke medewerkers maar mij zien ze daar niet meer terug.
Standaard indekken.DikkeGoudvis schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:14:
[...]
Lijkt me ook gek, maar "When the vehicle is powered on or off, disconnect the charging device with the USB power port" of "Do not use USB the power port when there is nobody in the vehicle." is vrij duidelijk.
Edit:
Ik heb er één besteld. Ik ga het uitvinden.
Niet alle devices zijn geschikt om continue aan en het gezet te worden dmv stroom.
Dashcams zullen dit prima kunnen.
Vergelijk het met een computer die je elke keer uit zet dmv de stekker eruit te trekken ipv netjes af te sluiten.
> Do not use USB the power port when there is nobody in the vehicle.
Waarschijnlijk ook gewoon indekken tegen apparaten die in brand kunnen vliegen. Zal niet zo snel gebeuren, denk zelfde kans (als niet minder) dan je telefoon opladen of je TV op standby laten staan
Ach kan gebeuren toch.. Misschien niet zo'n fijne ervaring, maar kan gebeuren dat iemand vergeten is op te laden.aim-creativity schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:34:
Tot zover top👍
Netjes dat je hun druppel mocht gebruiken om even ergens te fast chargen. Zou dat top vinden, dan kan je dat ook direct ervaren. Meestal is dit niet het geval namelijk
Ik heb je verhaal 2x gelezen om nu te ontdekken wat er nu zo klantonvriendelijk was..aim-creativity schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:34:
Tot zover top👍
"Oplossingsgericht zijn ze wel maar de insteek was om te genieten van een rijervaring en niet van een laadervaring." Die laadervaring hoort toch ook bij de totale ervaring? Persoonlijk vind ik de reactie wat overtrokken
Wellicht heb je er overheen gelezen dus bij deze:EvolutionX schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:59:
[...]
Ik heb je verhaal 2x gelezen om nu te ontdekken wat er nu zo klantonvriendelijk was..
"Oplossingsgericht zijn ze wel maar de insteek was om te genieten van een rijervaring en niet van een laadervaring." Die laadervaring hoort toch ook bij de totale ervaring? Persoonlijk vind ik de reactie wat overtrokken
Het zorgdragen dat de auto volgeladen is wel degelijk iets waar zij voor verantwoordelijk zijn. Om dan vervolgens dit af te schuiven richting de klant dat deze hier maar begrip voor moet hebben is te kort door de bocht. Dan lopen ze wel heel makkelijk om het feit heen dat de klant ook moeite heeft gedaan om zijn agenda vrij te maken om de proefrit te kunnen maken.
Ik begrijp dat sommige mensen het geweldig vinden om bij een laadpaal te staan wachten om hun auto gebruiksklaar te maken, maar dat zie ik toch echt anders 🤗
Ik kan me wel voorstellen dat je flink teleurgesteld kunt zijn wanneer dingen heel anders uitpakken dan verwacht.EvolutionX schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:59:
[...]
Ik heb je verhaal 2x gelezen om nu te ontdekken wat er nu zo klantonvriendelijk was..
Ik was er niet bij dus kan de toon van de aanwezige medewerker niet inschatten, ik snap wel dat er een situatie is die helaas op dat moment niet opgelost kan worden anders dan wat men heeft aangegeven. Met een druppel van een medewerker is dan op zich netjes.
Ik hoop dat de teleurstelling snel wat wegtrekt. Wellicht lukt het om dan nog een keertje een afspraak te maken maar deze keer met een volle accu.
Ik ga er even vanuit dat de mensen in Rotterdam er zelf ook van balen en ze hiervan leren.
Ik stuur dit berichtje overigens vanuit mijn net nieuwe G9. De bijrijdersstoel zit ook heerlijk
> dit ligt volledig buiten onze machtaim-creativity schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:26:
[...]
Wellicht heb je er overheen gelezen dus bij deze:
Het zorgdragen dat de auto volgeladen is wel degelijk iets waar zij voor verantwoordelijk zijn. Om dan vervolgens dit af te schuiven richting de klant dat deze hier maar begrip voor moet hebben is te kort door de bocht. Dan lopen ze wel heel makkelijk om het feit heen dat de klant ook moeite heeft gedaan om zijn agenda vrij te maken om de proefrit te kunnen maken.
Ik begrijp dat sommige mensen het geweldig vinden om bij een laadpaal te staan wachten om hun auto gebruiksklaar te maken, maar dat zie ik toch echt anders 🤗
Oneens over dit, het ligt wel degelijk binnen hun macht (al weet je nooit wat er écht gebeurd is, dus ik ga niet te hard oordelen) maar dat ze het vergeten zijn of iets niet goed gegaan is.. Kan gebeuren
> onbegrijpelijk dat u geen begrip kan hebben voor de ontstane situatie
Ik was er niet bij, dus ik kan niet de toon inschatten van zowel jou als de XPENG medewerker.
Maar het is je goed recht om niet tevreden te zijn natuurlijk.
Ik herken dit voor de G9 niet en kan het ook niet vinden. Waar jij aangeeft het te kunnen vinden kan ik alleen wltp of dynamisch kiezen. De max laad capaciteit voor laden is het enige wat in %, standaard 90%T7D_Sneezy schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:27:
[...]
In de auto op het hoofscherm op de batterij klikken en dan kan je ook kiezen uit range of %.
Hoop dat je (begrijpelijke) teleurstelling snel wat weg ebt. Denk dat Robbert Jan Thepass dit niet snel weer laat gebeuren. Voor hun ook vrij nieuw denk ik.kosternet schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:27:
[...]
Ik kan me wel voorstellen dat je flink teleurgesteld kunt zijn wanneer dingen heel anders uitpakken dan verwacht.
Ik was er niet bij dus kan de toon van de aanwezige medewerker niet inschatten, ik snap wel dat er een situatie is die helaas op dat moment niet opgelost kan worden anders dan wat men heeft aangegeven. Met een druppel van een medewerker is dan op zich netjes.
Ik hoop dat de teleurstelling snel wat wegtrekt. Wellicht lukt het om dan nog een keertje een afspraak te maken maar deze keer met een volle accu.
Ik ga er even vanuit dat de mensen in Rotterdam er zelf ook van balen en ze hiervan leren.
Ik stuur dit berichtje overigens vanuit mijn net nieuwe G9. De bijrijdersstoel zit ook heerlijk
Leuke anekdote; heb zelf ook al eens gehad dat ik de auto was vergeten in re pluggen ‘s avonds. Heel irritant dat ik in dat geval alleen mezelf maar de schuld kon geven. Helemaal omdat dat een e-Niro was met maximale laadsnelheid van 50kW :-/
Heeft me toch bijna drie kwartier gekost (grrr)
Hopelijk wel veel fijne kilometers toegewenst. Wellicht zelfs in een XPENG 👍
Wat is nu precies feit/fabel mbt charging en fast charging?
https://www.notateslaapp....010%25%20of%20the%20time.
Fast charging an sich maakt niet uit lijkt. De xpeng heeft ook al marge door niet Max batterij ter beschikking te stellen. Regelmatig toch tot 100% laden zal dan toch niet heel veel slechts meer doe ?
Fast charging an sich maakt niet uit lijkt. De xpeng heeft ook al marge door niet Max batterij ter beschikking te stellen. Regelmatig toch tot 100% laden zal dan toch niet heel veel slechts meer doe ?
Voor dagelijks gebruik is 100% niet aan te raden, maar kan weinig kwaad als je dit eens of paar keer per maand doet lijkt mij.n00bCoder schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:40:
Wat is nu precies feit/fabel mbt charging en fast charging?
Is maar net hoe lang je je accu goed wil houden. Maar denk dat als je 2x per maand tot 100% vol laad dat het geen probleem moet geven.
Zelfs niet als je in één week tijd elke dag tot 100% laad en daarna gewoon weer tot 90%
100% laden zal je vrij weinig nodig hebben denk ik, alleen voor hele lange ritten. Maar als je bijvoorbeeld 3u moet rijden is het toch wel aan te raden om even een kwartiertje te pauzeren. Kan je prima fast chargen van 20-80% in die tijd
Bij mij staat het zo:mlo schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:35:
[...]
Ik herken dit voor de G9 niet en kan het ook niet vinden. Waar jij aangeeft het te kunnen vinden kan ik alleen wltp of dynamisch kiezen. De max laad capaciteit voor laden is het enige wat in %, standaard 90%
:strip_exif()/f/image/ZLJDN8IhV1iCi6QhktYcwUMq.jpg?f=fotoalbum_large)
Werkt Xpilot toch eigenlijk wel goed !kosternet schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:27:
[...]
(of was er toch iemand anders aan het rijden ?
Björn Nyland is de G9 aan het testen. De eerste video staat online m.b.t. de verlichting:
YouTube: Xpeng G9 headlights test
Zonder af te doen aan je vervelende ervaring heb ik toch een (mogelijk rethorische)vraag: waarom ben je niet toch blijven rijden? Persoonlijk vind ik 160km (of met wat marge 130km) nog steeds behoorlijk ruim voor een proefrit. Laat staan als je wel 4 uur had kunnen rijden.aim-creativity schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:26:
[...]
Wellicht heb je er overheen gelezen dus bij deze:
Mijn proefritten (en ik heb er behoorlijk wat gedaan. Kan moeilijk kiezen tussen auto's
Bij Tesla moest ik in 30 minuten alweer terug zijn. Dat was wel kort.
Maar over het algemeen heb ik na een uur wel een gevoel van hoe de auto rijdt.
Ik schrok wel van zijn commentaar op de software. "Worst ever..." (Zie eerdere range test van hem)DikkeGoudvis schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:55:
Björn Nyland is de G9 aan het testen. De eerste video staat online m.b.t. de verlichting:
waar kan ik de afstand tot voorligger inschakelen op de G9 in geval van Autopilot, bijv bij file rijden?
Bedoel je inschakelen of instellen?Sven1900 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:30:
waar kan ik de afstand tot voorligger inschakelen op de G9 in geval van Autopilot, bijv bij file rijden?
Inschakelen is acc aanzetten: rechter pookje naar beneden
Instellen van afstand is met de pijltjes links op het stuur. Rechts is korter, links is grotere afstand
[ Voor 5% gewijzigd door mlo op 30-10-2023 21:51 ]
Ik laad al 5 jaar lang bijna dagelijks tot 100% en heb echt he-le-maal niks gemerkt van enige vorm van degradatie. Geen idee of ik de uitzondering op de regel ben..?jesse! schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:43:
[...]
Voor dagelijks gebruik is 100% niet aan te raden, maar kan weinig kwaad als je dit eens of paar keer per maand doet lijkt mij.
Is maar net hoe lang je je accu goed wil houden. Maar denk dat als je 2x per maand tot 100% vol laad dat het geen probleem moet geven.
Zelfs niet als je in één week tijd elke dag tot 100% laad en daarna gewoon weer tot 90%
100% laden zal je vrij weinig nodig hebben denk ik, alleen voor hele lange ritten. Maar als je bijvoorbeeld 3u moet rijden is het toch wel aan te raden om even een kwartiertje te pauzeren. Kan je prima fast chargen van 20-80% in die tijd
ik nu al 2,5 jaar en eigenlijk ook geen problemen. Ik denk dat het ook erg ligt aan je BMS. 100% is nooit echt 100% in mijn auto. Hooguit 90 als je met een OBD adapter kijkt.Robvanh schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:37:
[...]
Ik laad al 5 jaar lang bijna dagelijks tot 100% en heb echt he-le-maal niks gemerkt van enige vorm van degradatie. Geen idee of ik de uitzondering op de regel ben..?
Just here for the fun
Weet iemand of het mogelijk is om de koplampen aan te passen voor rijden in Engeland?
Nog niet genoeg vertrouwen om de xpilot alleen te laten rijden 😁foobalicious schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:50:
[...]
Werkt Xpilot toch eigenlijk wel goed !
(of was er toch iemand anders aan het rijden ?)
Mijn partner durf ik wel te laten rijden 👍
Ik meen te hebben gelezen dat de auto dit zelf doet op basis van GPS.PaulusPC schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:18:
Weet iemand of het mogelijk is om de koplampen aan te passen voor rijden in Engeland?
Echter weet ik niet meer waar….
Helaas hier ook het zelfde . Heb hem ook uit de prive modus gehaald. Zo kan ik anderen wel beter verstaan.JR195 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:11:
Wij hebben een aantal weken geleden onze G9 opgehaald hij bevalt heel erg goed alleen heb ik wat problemen met bellen in de auto. Het geluid komt uit de hoofdsteun en vooral als ik op de snelweg rij of het regent kan ik het slecht verstaan. Ook ben ik soms slecht verstaanbaar. Zijn er mensen met dezelfde problemen of doe ik misschien wat verkeerd?
De geluidskwaliteit van de speakers dynaudio is top. Echter de speakers in de hoofdsteun zijn gewoon slecht tot matig. Nadeel van uit prive modus is dat alle geluiden dan via alle speakers gaan ipv alleen de hoofdsteun.
Zojuist is mijn orderstatus gewijzigd naar "verzonden". Ook het geval voor anderen op dit forum? Geen idee hoe lang het nog duurt nu overigens. Dat is ook nog wel een tip voor Xpeng: verwachtingen actief managen door het leverproces wat meer toe te lichten. Duiding van wat er wanneer gebeurt en hoe veel tijd er mee is gemoeid. Anyway, fingers crossed dat het nu vlot gaat.
Volgens mij heb ik je gespot bij het kantoor waar ik vanmorgen ook ben :-) Is dat dan de eerste 'achterhoek'-meeting?vini_fc schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:46:
[...]
Grappig dan zijn er straks 2 in de Achterhoek. Wij rijden al rond in Doetinchem.
Wat ik op de G9 mis de wasstraat modus.
Ideaal voor in de wasstraat.
Misschien iets voor de wensenlijst?
Ideaal voor in de wasstraat.
Misschien iets voor de wensenlijst?
iemand al door de wasstraat gereden met de Xpeng? gaan alle alarmbellen af? kan je de parkeersensoren en de kofferbak sensor onder de bumper makkelijk uitzetten om issues te voorkomen?
Nee, nog niet maar ik ben bang dat alle toeters en bellen afgaan als we de G7 of G9 door de wasstraat halen.
Alleen al alle handelingen die gedaan moeten worden om alle alarmsystemen en overige zaken te moeten uitzetten.
Alleen al alle handelingen die gedaan moeten worden om alle alarmsystemen en overige zaken te moeten uitzetten.
De wasstraat modus op mijn Mercedes was ideaal.
Geen gedoe, modus activeren en klaar voor de wasstraat.
Geen gedoe, modus activeren en klaar voor de wasstraat.
Ik heb een stukje van Bjorn Nyland's 1000km livestream teruggekeken (YouTube: Xpeng G9 Performance 1000 km challenge part 1) en inderdaad: "Hollymacaroni, X-pilot is the worst auto-pilot ever! It is scary, clumsy and annoying." En als hij dat zegt, dan zegt dat wat. Hij gaat een aparte video maken om te laten zien hoe slecht de software is.foobalicious schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:58:
[...]
Ik schrok wel van zijn commentaar op de software. "Worst ever..." (Zie eerdere range test van hem)
Gezien de status en volgers van Bjorn gaat dit negatieve publiciteit opleveren. Als X-peng inderdaad een succes wil zijn in Europa, zullen ze dit op korte termijn moeten aanpakken. Hopelijk zijn ze daar gevoelig voor. Omdat het software is, kunnen de huidige/toekomstige X-peng eigenaren daar voordeel van hebben.
Nu had ik alwel in dit forum ergens gelezen dat X-peng bezig is om de auto Europa-vriendelijker te maken.
Wat mij betreft fantastisch dat hij zo lekker er op los gaat en media aandacht krijgt. Daarmee heeft xpeng feedback en ook een doelstelling om het te fixen. Regelmatig heeft hij een follow-up sessie met een auto omdat de leverancier iets gefixt heeft. Ik bedoel maar te zeggen, via Bjorn komt er wel een podium om veranderingen in gang te zetten.DikkeGoudvis schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:29:
[...]
Ik heb een stukje van Bjorn Nyland's 1000km livestream teruggekeken (YouTube: Xpeng G9 Performance 1000 km challenge part 1) en inderdaad: "Hollymacaroni, X-pilot is the worst auto-pilot ever! It is scary, clumsy and annoying." En als hij dat zegt, dan zegt dat wat. Hij gaat een aparte video maken om te laten zien hoe slecht de software is.
Gezien de status en volgers van Bjorn gaat dit negatieve publiciteit opleveren. Als X-peng inderdaad een succes wil zijn in Europa, zullen ze dit op korte termijn moeten aanpakken. Hopelijk zijn ze daar gevoelig voor. Omdat het software is, kunnen de huidige/toekomstige X-peng eigenaren daar voordeel van hebben.
Nu had ik alwel in dit forum ergens gelezen dat X-peng bezig is om de auto Europa-vriendelijker te maken.
Hier een interessante video over de laatste ontwikkeling m.b.t. samenwerking tussen Xpeng en VW: YouTube: VW & Xpeng EV development "moving at full speed like a startup"
VW wil het 'oudere' platform (Europese G9 en P7) gebruiken voor de lancering eigen modellen.
Let op: de vlogger Electric Viking is geen journalist
VW wil het 'oudere' platform (Europese G9 en P7) gebruiken voor de lancering eigen modellen.
Let op: de vlogger Electric Viking is geen journalist
Bjorn zijn conclusies over de X-pilot kan ik wel plaatsen. Tijdens de proefrit vond ik het systeem ook teleurstellend. Ging vaak richting de rechterzijde van de strook (leuk met een vrachtwagen naast je), vaak zoeken naar het midden en de manier waarop afstand werd gehouden tot de voorligger was niet te begrijpen, zeker na het wisselen van rijstrook. Eerst belachelijk ver, om na een tijd gas bij te geven en weer dichtbij te gaan rijden. Ook werd wel erg vaak gevraagd om aan het stuur te wiebelen. Ik was de laatste paar keer te laat en dan kan je helemaal geen gebruik meer maken van X-pilot tot de volgende rit, wat nogal flauw is (heeft Tesla ook volgens mij).
Hoop dat ze dit kunnen fixen, want voor de rest maakt de G9 een zeer goede eerste indruk.
Hoop dat ze dit kunnen fixen, want voor de rest maakt de G9 een zeer goede eerste indruk.
Gezien de issues met Xpilot meer met de software te maken heeft en Xpilot verder erg vooruitstrevend is in China, heb ik er wel vertrouwen in. Alleen misschien niet op korte termijn. In een interview (dacht met autogefuhl) zeiden ze dat de boel haast helemaal opnieuw moesten herschrijven om te voldoen aan EU eisen. Op hun tech presentatie gaven ze ergens 2024 (q3/q4) aan.
De intentie is er in ieder geval 😬
Heeft iemand hier al de achterkant “de-badged”?
Vooral de volle XPENG aan de achterkant vind ik een beetje overdreven.
De intentie is er in ieder geval 😬
Heeft iemand hier al de achterkant “de-badged”?
Vooral de volle XPENG aan de achterkant vind ik een beetje overdreven.
Volgens mij werkt Xpilot een stuk beter op de Nederlandse snelweg omdat wij altijd belijning hebben, ook bij afslagen. En zonder stippellijn gaat Xpilot in het midden rijden. Dit viel me ook op in Denemarken waar je hetzelfde ziet.DikkeGoudvis schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:29:
[...]
Ik heb een stukje van Bjorn Nyland's 1000km livestream teruggekeken (YouTube: Xpeng G9 Performance 1000 km challenge part 1) en inderdaad: "Hollymacaroni, X-pilot is the worst auto-pilot ever! It is scary, clumsy and annoying." En als hij dat zegt, dan zegt dat wat. Hij gaat een aparte video maken om te laten zien hoe slecht de software is.
Daarnaast zijn onze bochten (op de snelweg) minder scherp.
Goed nieuws vanaf de Veluwe: ik mag mijn G9 gaan afhalen. Mega-veel zin in.
Gaaf! Veel veilige kilometers ermeemauritsvtl schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:30:
Ik ga de mijne ook ophalen komende vrijdag, ben heel benieuwd!
Ik wek in de buurt van het Hanze pand Doetinchemkosternet schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:55:
[...]
Volgens mij heb ik je gespot bij het kantoor waar ik vanmorgen ook ben :-) Is dat dan de eerste 'achterhoek'-meeting?
Dan is de witte performance van jou ;-)vini_fc schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:05:
[...]
Ik wek in de buurt van het Hanze pand Doetinchem
Klopt. Ik heb je niet gezien. Kom je daar vaker in de buurt?
Ik ga vandaag! Regio Veenendaal, ik mag de P7 ophalen.mauritsvtl schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:30:
Ben toch nog erg benieuwd naar wat foto’s van de G9 standard/long range met gewrapte velgkappen. Iemand…?
Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)
Ik krijg de G9 Performance, wit, incl comfort pack en trekhaak begin januari.foobalicious schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:54:
Dag allemaal,
Mijn vraag aan jullie:
Roel
Is het inmiddels al mogelijk om ritten administratie te downloaden per opgegeven periode (bijv maand)?
Zou een hele fijne optie zijn
Zie al eea qua navigatie langskomen. Mij viel het destijds ook op dat een lange rit naar bijvoorbeeld Italië met gekke (trage) laadstops komt.
Ik heb destijds bij de dealer aangegeven dat het makkelijk zou zijn om aan te geven wat je gewenste minimale laadsnelheid is. Helemaal fraai als je ook nog voorkeurs aanbieder kan aangeven of een aanbieder kan uitsluiten.
Ik zal de rittenadmin ook toevoegen aan de lijst van Feature requests.ivor72 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:29:
[...]
Ik krijg de G9 Performance, wit, incl comfort pack en trekhaak begin januari.
Is het inmiddels al mogelijk om ritten administratie te downloaden per opgegeven periode (bijv maand)?
Zou een hele fijne optie zijn
Zie al eea qua navigatie langskomen. Mij viel het destijds ook op dat een lange rit naar bijvoorbeeld Italië met gekke (trage) laadstops komt.
Ik heb destijds bij de dealer aangegeven dat het makkelijk zou zijn om aan te geven wat je gewenste minimale laadsnelheid is. Helemaal fraai als je ook nog voorkeurs aanbieder kan aangeven of een aanbieder kan uitsluiten.
Wat betreft laadpalen staat er al een verzoek in de lijst om te kunnen filteren op laadvermogen van laadstops. Ik kan daar aan toevoegen om bij de ritplanning rekening te houden met de filter. En met aanbieders. Ik maak daar wel een apart item van.