Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 14 ... 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.monsma
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10:02
ivor72 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:29:
[...]

Ik krijg de G9 Performance, wit, incl comfort pack en trekhaak begin januari.

Is het inmiddels al mogelijk om ritten administratie te downloaden per opgegeven periode (bijv maand)?
Zou een hele fijne optie zijn

Zie al eea qua navigatie langskomen. Mij viel het destijds ook op dat een lange rit naar bijvoorbeeld Italië met gekke (trage) laadstops komt.

Ik heb destijds bij de dealer aangegeven dat het makkelijk zou zijn om aan te geven wat je gewenste minimale laadsnelheid is. Helemaal fraai als je ook nog voorkeurs aanbieder kan aangeven of een aanbieder kan uitsluiten.
Hallo IVOR72, ik heb precies dezelfde G9 (met bruine bekleding). Ik moet je helaas teleurstellen dat er GEEN ritregistratie in zit. Is ook een van de opties die ik mis. Je kunt via het contactformulier op de XPENG site je wensen doorgeven. Maar denk dat deze optie niet hun hoogste prio heeft momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhakrie
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-12-2023
cat_18 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:52:
Ben toch nog erg benieuwd naar wat foto’s van de G9 standard/long range met gewrapte velgkappen. Iemand…?
Een paar pagina's terug heb je een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_18
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 16:50
Die foto heb ik zelf bewerkt met m’n iPhone. 🫣 zijn vast leukere kiekjes voor een betere indruk.

Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhansen
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 13-12-2023
mlo schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:16:
iemand al door de wasstraat gereden met de Xpeng? gaan alle alarmbellen af? kan je de parkeersensoren en de kofferbak sensor onder de bumper makkelijk uitzetten om issues te voorkomen?
Ja! Het was voor mij een hele ervaring haha. Je dient de auto in 'N' te zetten en uiteraard de automatische ruitenwisser uit te zetten. De N-stand dien je echter te bevestigen door op je rechter knop op het stuur te drukken en dat was even zoeken. Als je dat eenmaal weet, gaat het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 10:09

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik kreeg net een melding dat de G9 ook is toegevoegd aan “A better routeplanner”.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsvtl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-04 17:17
Wat houdt dat in? Waarom is dat goed nieuws? Ik ken deze applicatie/app niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mariop
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-06 12:12
mauritsvtl schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:01:
Wat houdt dat in? Waarom is dat goed nieuws? Ik ken deze applicatie/app niet.
Het is nog niet de gehoopte ABRP app voor de Xpeng maar wel een profile wat deze app gebruikt om voor de route die je kiest je laadstops goed te plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nbussel
  • Laatst online: 21-08-2024
Het is alleen niet duidelijk of het profiel voor de LR of de Performance is, want er staat AWD Long Range?
Of maakt dat niet uit?
Geen idee…

https://abrp.upvoty.com/b...ogin=YWJycC51cHZvdHkuY29t

[ Voor 28% gewijzigd door nbussel op 01-11-2023 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-06 08:08
nbussel schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:52:
Het is alleen niet duidelijk of het profiel voor de LR of de Performance is, want er staat AWD Long Range?
Of maakt dat niet uit?
Geen idee…

https://abrp.upvoty.com/b...ogin=YWJycC51cHZvdHkuY29t
Download de app, de performance zonder verwarrende naam staat er ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-03 15:51
Dhansen schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:13:
[...]

Ja! Het was voor mij een hele ervaring haha. Je dient de auto in 'N' te zetten en uiteraard de automatische ruitenwisser uit te zetten. De N-stand dien je echter te bevestigen door op je rechter knop op het stuur te drukken en dat was even zoeken. Als je dat eenmaal weet, gaat het prima!
Heb je een P7? In de handleiding van de G9 staat het anders omschreven. Ik heb even de auto niet in de buurt anders had ik het zelf even getest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Prd39996ztHIY3BxZvy7qB3pxeE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hS62fCnQnQ2Cj4ZSdYCiYQjm.png?f=user_large

Of had je het over "het inschakelen van N van de ICM"?

[ Voor 3% gewijzigd door DikkeGoudvis op 02-11-2023 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:25

mlo

DikkeGoudvis schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:41:
[...]

Heb je een P7? In de handleiding van de G9 staat het anders omschreven. Ik heb even de auto niet in de buurt anders had ik het zelf even getest.

[Afbeelding]

Of had je het over "het inschakelen van N van de ICM"?
Ik herkende dit ook niet, gisteren nog even getest, en in de G9 is het bevestigen van de neutraal stand op het stuur niet nodig. Alleen, zoals de beschrijving aangeeft, de pook 1 sec omhoog duwen in de N stand (niet te hoog want dan ga je naar R)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 16:04
Na de prijsverlaging van de Model Y is het verschil toch best groot geworden met de G9. Ik vind de G9 er mooier uitzien maar of dat zoveel geld waard is.

Wie kan mij overtuigen waarom toch voor een G9 te gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mariop
Mirved schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:28:
Na de prijsverlaging van de Model Y is het verschil toch best groot geworden met de G9. Ik vind de G9 er mooier uitzien maar of dat zoveel geld waard is.

Zou zeggen ga in beide zitten en rijden dan merk je vanzelf het verschil. Of het je dan waard is dat ligt aan hoeveel je hecht aan je bankrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-06 09:59

Tesla heeft simpele dingen als parkeersensoren niet eens..

G9 is veel betere en meer premium kwaliteit. Stoelen zijn veel comfortabeler.
Afwerking van alles gewoon netjes.

Tesla:
- Connecitivity met de app etc is gewoon goed. Maar als auto persoonlijk vind ik het minder.
- Zuiniger dan meeste andere EV's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cat_18

Zit hier een tijdje met dezelfde overweging. Voor mij zou het de standaard versie van de G9 worden, wel met trekhaak en graphite grey.

Heb de tesla ook geprobeerd maar vond het een zenuwachtige auto vergeleken met de G9 en had zelfs geen warme gevoelens voor de Y tov mijn e-Niro.

Sta nu toch op het punt om voor de G9 te gaan. Ondanks de 19” velgen, wat voor mij grote afbreuk doet aan het ontwerp.

Grootste doorslaggevende factoren voor de G9:
- rijcomfort, vooral de stilte tijdens het rijden
- ruimte, beduidend ruimer dan de Y en ook prettiger voor onze hond achterin.
- laadsnelheid, de Y is ook goed maar alleen als je de LR kiest, dan is het prijsverschil nog “maar” 5k

Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:47
cat_18 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:22:
[...]

Zit hier een tijdje met dezelfde overweging. Voor mij zou het de standaard versie van de G9 worden, wel met trekhaak en graphite grey.

Heb de tesla ook geprobeerd maar vond het een zenuwachtige auto vergeleken met de G9 en had zelfs geen warme gevoelens voor de Y tov mijn e-Niro.

Sta nu toch op het punt om voor de G9 te gaan. Ondanks de 19” velgen, wat voor mij grote afbreuk doet aan het ontwerp.

Grootste doorslaggevende factoren voor de G9:
- rijcomfort, vooral de stilte tijdens het rijden
- ruimte, beduidend ruimer dan de Y en ook prettiger voor onze hond achterin.
- laadsnelheid, de Y is ook goed maar alleen als je de LR kiest, dan is het prijsverschil nog “maar” 5k
Ik rijd sinds een week een G9 na 5 jaar e-Niro te hebben gereden. Wat een wereld van verschil! De auto is veel groter, de hond kan achterin zonder de bank neer te klappen en hij is veel stiller. Ook rijdt hij heel rustig over wat slechter wegdek.

Nog wel een paar dingen die bij de e-Niro wat beter geregeld waren:
- Afstand en reageren van de adaptive cruise control was van e-Niro beter

- Ik hoefde in de e-Niro de snelheidswaarschuwingen niet iedere keer uit te zetten. Deze gebruikte kaartinformatie in plaats van camera's en had dus vaak de juiste snelheid. De G9 mist wel eens borden of gebruikt informatie die niet meer van toepassing is. Daarnaast gaf de e-Niro geen piepje wanneer je te snel reed.

- De e-Niro heeft geen zenuwachtig 'let op de weg'-systeem wat monitort of de bestuurder wel aandacht voor de weg heeft. Die hoefde ik dus ook niet steeds uit te schakelen

- De radio van de e-Niro ging automatisch aan. De G9 moet daar nog wat aan doen. DAB werkt nu pas na een minuutje bij mij, en dan ook pas nadat ik de radiozender heb aangeklikt.

Op Trello nog meer punten, maar dit zijn de dingen die me momenteel het meeste storen. Ik hoop dat ze hier met een softwareupdate nog wat aan gaan doen :)

Overigens wil ik ZEKER niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_18
Verschil tov de Niro snap ik volledig! Welke uitvoering rij je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotbewoner

Wil je relatief goedkoop, degelijk en praktisch dan neem je een Model Y (snel, voor ze ook de knopjes voor de richtingaanwijzers gaan toevoegen en reken niet op parkeersensoren).

Wil je een grote auto met weinig compromissen die zich kan meten met een Mercedes van €100k+ qua luxe, dan neem je een G9.

Als je kan wachten, wacht tot Q1 volgend jaar en vergelijk de G6 met de Model Y.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
cat_18 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:43:
Verschil tov de Niro snap ik volledig! Welke uitvoering rij je?
Ik had de e-Niro Executiveline en rijdt nu de G9 Long Range met trekhaak en comfortpack, graphite gray en zadelbruin nappaleer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Leuke Scandinavische video waarin ze een G9 Performance testen op een circuit.

YouTube: Förnuft & Känsla: Favoriten Xpeng G9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
kosternet schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:33:
[...]

Ik rijd sinds een week een G9 na 5 jaar e-Niro te hebben gereden. Wat een wereld van verschil! De auto is veel groter, de hond kan achterin zonder de bank neer te klappen en hij is veel stiller. Ook rijdt hij heel rustig over wat slechter wegdek.

Nog wel een paar dingen die bij de e-Niro wat beter geregeld waren:
- Afstand en reageren van de adaptive cruise control was van e-Niro beter

- Ik hoefde in de e-Niro de snelheidswaarschuwingen niet iedere keer uit te zetten. Deze gebruikte kaartinformatie in plaats van camera's en had dus vaak de juiste snelheid. De G9 mist wel eens borden of gebruikt informatie die niet meer van toepassing is. Daarnaast gaf de e-Niro geen piepje wanneer je te snel reed.

- De e-Niro heeft geen zenuwachtig 'let op de weg'-systeem wat monitort of de bestuurder wel aandacht voor de weg heeft. Die hoefde ik dus ook niet steeds uit te schakelen

- De radio van de e-Niro ging automatisch aan. De G9 moet daar nog wat aan doen. DAB werkt nu pas na een minuutje bij mij, en dan ook pas nadat ik de radiozender heb aangeklikt.

Op Trello nog meer punten, maar dit zijn de dingen die me momenteel het meeste storen. Ik hoop dat ze hier met een softwareupdate nog wat aan gaan doen :)

Overigens wil ik ZEKER niet meer terug.
De wetgeving voor nieuwe typegoedkeuringen vanaf april 2023 schrijft voor dat de auto's een snelheidswaarschuwing moeten hebben. De nieuwe e-Niro zal dat dus ook hebben.

Voor de bestuurdersmonitor is het zo dat dit nu gebruikt wordt voor de NCAP en daarom alle fabrikanten het nu toepassen, anders haal je geen 5 sterren meer. Ook dit zullen alle nieuwe op de markt komende auto's dus ook weer hebben (vanaf een bepaald segment).

Er wordt ook voorgeschreven dat dit bij elke start van het voertuig weer ingeschakeld moet worden.
Verwacht hier dus geen veranderingen, hooguit (nog) makkelijkere manieren om het uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcchan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-05 15:40
vraagje: kan iemand die zijn G9 al heeft, met trekhaak, een filmpje maken van de trekhaak die in- en uitklapt?
In de optie lijst staat die alleen afgebeeld zoals die uitgeklapt is, maar ik zou graag willen weten hoe die ingeklapt eruit ziet, over beter gezegd, er niet uit ziet. Verdwijnt die helemaal achter de bumper of steekt er toch iets uit?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
tcchan schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:47:
vraagje: kan iemand die zijn G9 al heeft, met trekhaak, een filmpje maken van de trekhaak die in- en uitklapt?
In de optie lijst staat die alleen afgebeeld zoals die uitgeklapt is, maar ik zou graag willen weten hoe die ingeklapt eruit ziet, over beter gezegd, er niet uit ziet. Verdwijnt die helemaal achter de bumper of steekt er toch iets uit?

Alvast bedankt!
Je ziet er helemaal niets van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcchan
jesse! schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:48:
[...]

Je ziet er helemaal niets van :)
Thanks Jesse voor de snelle reactie. Dan wordt het toch misschien met trekhaak, vanwege de mogelijke sneller levering /uit voorraad (volgens de store manager van Breukelen) en toekomstige rest verkoopwaarde...

Jaja, ik denk al de volgende na de G9! >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGq9Xv3XSPzZ6StIFmmUmSEaCnk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxLPfRFYmU56WzdV2QMdMOHS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEdU9SSLM4QMUdlMd0O6aMRlm84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbCdPwgFf9ClAeqtAy1ESpOQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariop
Is dit dat vol automatisch uit EN inklappen of klapt ie uit tot een punt en moet je em met de hand in het "slot" drukken en bij inklappen weer een zwaai geven onder de auto? Dit had ik bij mijn eerdere Passat ook (de semi automatische) en was super irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-06 11:56
Volledig automatisch in en uitklappen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 15:13
tcchan schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:54:
[...]

Thanks Jesse voor de snelle reactie. Dan wordt het toch misschien met trekhaak, vanwege de mogelijke sneller levering /uit voorraad (volgens de store manager van Breukelen) en toekomstige rest verkoopwaarde...

Jaja, ik denk al de volgende na de G9! >:)
Is precies de reden waarom ik ook voor de trekhaak ben gegaan. Heb sinds afgelopen dinsdag een SR, zwart + de twee pakketten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Android16
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-06 01:03
Banana box test van Björn Nyland (TeslaBjorn) op YouTube. Conclusie:
spoiler: Ben je nieuwsgierig?
De G9 is een ruimtewonder!

Xpeng G9 banana box test op YouTube

Er zullen snel meer videos van hem volgen zoals de 1000km test, charging test, driving review en de overige tests die hij altijd uitvoert. Hij is altijd goed kritisch, dus ben benieuwd!

Het valt mij op dat hij tijdens de banana 🍌 box test de kick sensor van de trunk niet lekker vindt werken, hebben huidige eigenaren van de G9 hier ook last van, of is het zoals vaak met dit soort sensors een kwestie van gewenning?

[ Voor 79% gewijzigd door Android16 op 02-11-2023 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvanh
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-09-2024
Android16 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:25:

Er zullen snel meer videos van hem volgen zoals de 1000km test, charging test, driving review en de overige tests die hij altijd uitvoert. Hij is altijd goed kritisch, dus ben benieuwd!

Het valt mij op dat hij tijdens de banana 🍌 box test de kick sensor van de trunk niet lekker vindt werken, hebben huidige eigenaren van de G9 hier ook last van, of is het zoals vaak met dit soort sensors een kwestie van gewenning?
Het is wel een beetje standaard dat Bjorn de kicksensor niet aan de praat krijgt, dus daar maak ik me niet al teveel zorgen om 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
sensor zit links achter en is heel gevoelig, maar werkt alleen met de fysieke sleutel op zak...
was een keer in een parkeergarage de nog nieuwe laadkabel aan het klaarmaken, en die zakte dus deels onder de sensor, kreeg toen de klep op mijn hoofd, en dat gebeurde een paar keer achter elkaar. tot dat ik me realiseerde dat het aan de sensor lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Android16 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:25:

Wat me opvalt bij de results is dat de tesla model Y slechter scoort terwijl als je het opzoekt zou die theoretisch meer ruimte moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unst0pable
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-06 16:14
Zijn hier nog meer mensen in afwachting van de P7?

Ik heb op 13-okt dit bericht ontvangen vanuit vestiging Rotterdam;

Als het goed is dan is je auto gelost in Zeebrugge (B).
Auto wordt nu ingeklaard en dan getransporteerd naar Rotterdam.
Ik hoop dat de auto eind deze maand bij ons binnen is.

Sindsdien geen nieuwe verwachtingen uitgesproken (naar mij). Iemand anders wel nog een update gehad of de 'nieuwe lading' P7's snel uitgeleverd gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Unst0pable schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:39:

Sindsdien geen nieuwe verwachtingen uitgesproken (naar mij). Iemand anders wel nog een update gehad of de 'nieuwe lading' P7's snel uitgeleverd gaan worden?
Het is een beetje een rommeltje qua communicatie, zie ik ook in andere Europese landen. Wij kregen te horen dat het nog een maand zou duren, de volgende dag moesten we de auto al weer ophalen. Maar andersom kan dus ook.

Ik zou dus je oude auto niet wegdoen voor de nieuwe op de oprit staat en gewoon rustig wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:25

mlo

foobalicious schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:09:
[...]

Inderdaad....had ongeveer hetzelfde gemaakt

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hetzelfde is ook van toepassing wanneer je links word ingehaald en deze auto naar rechts komt. Ook dan remt de auto te veel af zelfs wanneer er meer dan genoeg ruimte is tussen de auto's en wanneer de voorligger die net invoegt dus ook veel sneller rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-06 13:15
Robvanh schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 07:34:
[...]

Het is wel een beetje standaard dat Bjorn de kicksensor niet aan de praat krijgt, dus daar maak ik me niet al teveel zorgen om 😀
Op de p7 werkt de sensor fantastisch. Ik heb de auto net een paar dagen en bij elke demonstratie werkt het. Normaal gesproken is dat precies het moment dat het natuurlijk niet werkt dus ik ben tevreden!

Ik heb een p7 via de lease maatschappij, dus ik kreeg al die inhoudelijke updates niet. Ik kreeg midden november te horen en heb hem nu 2 dagen. Miss geeft dat beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.monsma
daantjuh68 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:33:
[...]

Op de p7 werkt de sensor fantastisch. Ik heb de auto net een paar dagen en bij elke demonstratie werkt het. Normaal gesproken is dat precies het moment dat het natuurlijk niet werkt dus ik ben tevreden!

[...]

Ik heb een p7 via de lease maatschappij, dus ik kreeg al die inhoudelijke updates niet. Ik kreeg midden november te horen en heb hem nu 2 dagen. Miss geeft dat beeld
Klopt het dat de kick-sensor alleen werkt als je de sleutel bij je hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nbussel

Ik heb de G9 besteld eind maart in Rotterdam.
Eerst zou deze op de boot van 8 oktober zitten.
Daarna werd het de boot van 24 oktober.
Op 27 oktober werd me verteld dat de auto in NL staat en op 31 oktober naar de dealer zou komen.
Eergisteren werd ik gebeld dat de auto waarschijnlijk volgende week naar de dealer komt en dat ik de week erna kan rijden.

Ik heb er niet veel vertrouwen meer in. Volgens mij weten ze het niet en zeggen ze maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
k.monsma schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:56:
[...]

Klopt het dat de kick-sensor alleen werkt als je de sleutel bij je hebt?
volgens mij is dat wel de beschrijving, ik heb dat nog niet getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masoud85
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 01:01
nbussel schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:45:
[...]

Op 27 oktober werd me verteld dat de auto in NL staat en op 31 oktober naar de dealer zou komen.
Eergisteren werd ik gebeld dat de auto waarschijnlijk volgende week naar de dealer komt en dat ik de week erna kan rijden.

Ik heb er niet veel vertrouwen meer in. Volgens mij weten ze het niet en zeggen ze maar wat.
De meest recente boot is op 12 oktober vanuit guangzhou (haven MCID) vertrokken.
Het komt ergens eind volgende week aan in Zeebrugge. Daarna kan het tussen 2 en 4 weken duren om het af te leveren heb ik begrepen.

Mocht je "live" de boot willen volgen: https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9426374

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcchan
Grotbewoner schreef op woensdag 1 november 2023 @ 23:42:
[...]

Download de app, de performance zonder verwarrende naam staat er ook in.
is het nog steeds nodig om ABRP te gebruiken in de G9 voor 'lange ritten'? Heeft de standard navi deze feature (nog steeds) niet?

Hebben de gelukkige G9 owners al lange ritten gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
[...]

Irritant… hopelijk kun je er alsnog snel van genieten. Ik heb ook lang gewacht maar het is het zeker waard 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
tcchan schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:02:
[...]

is het nog steeds nodig om ABRP te gebruiken in de G9 voor 'lange ritten'? Heeft de standard navi deze feature (nog steeds) niet?

De standaard navi geeft wel laadsuggesties bij lange routes (dat is fijn!) maar die kan je nog niet filteren op vermogen, dus er zitten ook suggesties van 22kW tot 50kW laders bij waarbij je uren zou staan laden (dat is niet fijn).

Het helpt dus om met ABRP de opties te zien en die dan handmatig toe te voegen in de Xpeng-navi (wat dan weer prima gaat, je kan vrij makkelijk laadstations op naam zoeken bij een bestaande route) en je kan ook bepaalde aanbieders filteren bij ABRP (zoals Tesla).

Ik heb zelf 2400km naar Denemarken en terug gereden en toen werkte ABRP nog niet. Meestal heb ik op de bijrijdersstoel even een voordelige snellader uitgekozen met go-charge of de Ionity app en die in de navi aan de route toegevoegd (lader kiezen blijft sowieso een jungle als je op de prijs wil letten).

Pro tip: bestel alvast een Freshmile pas, kost 5 euro eenmalig, maar daarna kan je het supersnelle laden van de G9 gebruiken om goedkoop te laden op sommige plekken. Beste is 21ct per kWh + 7 ct per minuut. Dan kom je een stuk goedkoper uit dan bij Tesla. Zelfs met 30 ct per kWh en 30ct per minuut (dit zie je vaker) kom je goedkoop uit. Laad dan tot 80-90% voor het meeste voordeel, daarna gaat de snelheid flink omlaag.

Wij hadden op onze trip een Ionity abonnement afgesloten voor een maand. 50 cent per kWh snelladen bij Ionity-laders. Was prima in NL en Duitsland, heb je bij twee laadbeurten alweer eruit.

[ Voor 36% gewijzigd door Grotbewoner op 03-11-2023 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
[...]

Er zijn grote personeelstekorten zowel in de havens als bij de autotransporteurs.
Het lossen van de boot en klaarzetten voor distributie loopt tegenwoordig echt veel langzamer dan voorheen.
Daarnaast zitten alle transportbedrijven met a) personeelstekort en b) ontzettend veel transportopdrachten.
Waar je een aantal jaar geleden binnen 3 werkdagen je auto overal heen kon laten brengen duurt het tegenwoordig soms 3 tot 4 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:53:
[...]

Er zijn grote personeelstekorten zowel in de havens als bij de autotransporteurs.
Het lossen van de boot en klaarzetten voor distributie loopt tegenwoordig echt veel langzamer dan voorheen.
Daarnaast zitten alle transportbedrijven met a) personeelstekort en b) ontzettend veel transportopdrachten.
Waar je een aantal jaar geleden binnen 3 werkdagen je auto overal heen kon laten brengen duurt het tegenwoordig soms 3 tot 4 weken.
Laat mij 'm lekker zelf halen dan, net zoals bij Tesla. Of geef mensen in ieder geval de keuze. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
Grotbewoner schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:22:
[...]

Pro tip: bestel alvast een Freshmile pas, kost 5 euro eenmalig, maar daarna kan je het supersnelle laden van de G9 gebruiken om goedkoop te laden op sommige plekken. Beste is 21ct per kWh + 7 ct per minuut. Dan kom je een stuk goedkoper uit dan bij Tesla. Zelfs met 30 ct per kWh en 30ct per minuut (dit zie je vaker) kom je goedkoop uit. Laad dan tot 80-90% voor het meeste voordeel, daarna gaat de snelheid flink omlaag.
Ik was hier naar aan het kijken, maar kan nergens de tarief structuur terug vinden op hun website, ook niet waar ik moet kiezen voor tarief per minuut?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotbewoner
Lisa schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:24:
[...]

Ik was hier naar aan het kijken, maar kan nergens de tarief structuur terug vinden op hun website, ook niet waar ik moet kiezen voor tarief per minuut?
Installeer even de app. Het tarief verschilt per aanbieder (en je kan maar matig filteren) dus het hangt ook een beetje af van hoe veel zin je hebt om ermee te klooien. Maar 30 ct per kWh + 30ct per minuut is vrij gewoon en die 21ct + 7ct kan ik ook hier en daar vinden. Ook in het buitenland.

Dit lijstje had ik uit een ander topic voor Nederland:
Dit zijn alle 53 Shell 175kW (en 300kW Hofplein) laders in Nederland waar je met Freshmile kunt laden voor 21ct/kWh + 7ct/min (€0,2520 bij ±100kW/u)

Provincie Plaats Locatie Shell Station
Drenthe Hoogeveen A28 (Schutstraat) Klok
Flevoland Lelystad A6 Lepelaar
Flevoland Lelystad N309 Larsersdreef
Friesland Leeuwarden N355 (Wismastate) Cammingaburen
Gelderland Apeldoorn Laan van de Mensenrechten LVD Mensenrechten
Gelderland Apeldoorn N344 (Kanaal Noord) Kanaal Noord
Gelderland Arnhem N325 (Westvoortsedijk) Westvoortsedijk
Gelderland Babberich A12 Bergh ZZ
Gelderland Bruchem A2 Zaltbommel
Gelderland Kesteren A15 Varakker
Gelderland Nijmegen S100 (Grootstalselaan) Grootstal
Gelderland Nijmegen S100 (Neerbosscheweg) Neerbosscheweg
Gelderland Radio-Kootwijk A1 Lucasgat
Groningen Groningen A28 (V K Verschuurlaan) De Wijert
Groningen Groningen N370 (Zonnelaan) Paddepoel
Groningen Haren A28 Witte Molen
Limburg Grathem (Ell) A2 Ellerbrug
Limburg Heerlen A76 Tienbaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
@Grotbewoner dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jhakrie
cat_18 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:15:
Die foto heb ik zelf bewerkt met m’n iPhone. 🫣 zijn vast leukere kiekjes voor een betere indruk.
Zag vandaag dat ik toevallig een foto had gemaakt de laatste keer dat ik in Breukelen was. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrNpvDnfkuXI9GctB14MiywiIVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aExrY8bHeLpseM8C78EVeGr0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYVIjRBlJbEx_smzoCu8t4gPCnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GR5bFj9J5orffbT1x6Ad26HV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerrD
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-12-2023
[...]

Ik heb G9 ook eind maart besteld en mocht 13 oktober ophalen in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
Nog een video van Bjørn Nyland

YouTube: Xpeng G9 Geilo test part 1

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• limburg
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
[/quote]

5000 km update.... 1e schade helaas gereden.
Afgelopen dinsdag op de terugweg vanuit Lago Magiorre de 5000 km op de teller voorbij zien komen en dus tijd voor een update over de G9. Met nu ook een ervaring voor lange rit er in.
Nog altijd voor 90% een zeer gelukkige bezitter van de G9. Heerlijke auto en vooral op de lange afstanden een zalige reiswagen, maar daarover later meer. Eerst de 10% van de ervaring die nog aan verbetering toe zijn:
-Navigatie voor lange rit (1000km) geeft alleen aan dat er handmatig laadstops gekozen moeten worden, de zichtbare laders op de route zijn veelal 20kw of 50 kw laders en daarmee ongeschikt als laders voor korte stop. Er wordt niet, zoals ik al 9 jaar bij Tesla gewend was, een route met ideale laadstops voorgesteld. Dat kan en moet echt bij komende software releases verbeterd worden.
-Xpilot is op drukke Duitse autobahn niet geschikt, houdt veel te veel in/remt teveel af, waardoor automatisch inhalen onmogelijk wordt. Ook bij inhalen op de linkerbaan is de positie op de weg teveel naar rechts waardoor je bijna tegen de in te halen auto aankomt. Dat voelt niet fijn. Ook zwalkt de auto enigszins tussen de lijnen. Op de rustige Franse Peage ging het vandaag echter voortreffelijk, veel beter van met Tesla autopilot.
-De waarschuwingsgeluiden die telkens na instappen in de auto weer automatisch ingeschakeld zijn, is erg vervelend. ook het niet altijd automatisch hervatten van de Turneln zender of spotify is irritant. Moet echt verbeterd worden..
-Bij buitentemperatuur van 11 garden is het binnen in de auto koud als de verwarming op 20 graden staat, deze moet je minimaal wel op 22,5 graden zetten om het aangenaam in de auto te krijgen, maar mijn gevoel zegt dat het dan nog niet 20 graden is..
-In de app kun je het maximale laadvolume niet aanpassen, dus als je aan het laden bent en de auto nog op max. 80% staat, moet je naar buiten de auto in om dit aan te passen.
Maar nu de positieve ervaringen:
Om te beginnen het snelladen. Dat is ten opzichte van de Tesla Sén die ik gereden heb echt een enorme verbetering. van 15% naar 90% gaat sneller dan plassen-handen wassen en bekertje koffie kopen. de auto staat dan alweer op je te wachten om de sporen te krijgen. In Eco stand is het echt een heerlijke cruisebak
In de normale stand, rijdt je zeer vlot voor het verkeer uit en in de sportstand heb ik menig BMW M-serie op de autobahn A5 naar Bazel met open mond achter me te laten om vervolgens na enkele km ze voorbij te laten komen en verbaasde blikken te ontvangen of positieve duimpjes.
De pasagiers vonden deze acties minder plezierig, maar hadden verder niet te klagen over de massagestoelen en er zijn enkele docu's op youtube gekeken waarbij de Bose koptelefoon via bluetooth perfect werkte en ik mijn eigen muziek kon blijven luisteren.
De accu is groter dan de etapes die ik rijd, ik wil elke 3 uur echt wel even de benen strekken, waardoor ik ook niet hoefde te letten op snelheid/verbruik. Maar hij is eigenlijk best zuinig. Op de heenweg enkele keren flink hard gereden (200+) maar over het algemeen 120km/h met een gemiddeld verbruik van 20kw/h tot gevolg. Op de terugweg op de Peage overal 130/140 gereden met een gemiddeld verbruik van 23kw/h tot gevolg. Bij een buitentemperatuur van 11 graden en VEEL regen. Al met al, vergelijkbaar met mijn Tesla S en dus zuiniger dan de Tesla X.
De snelladers onderweg waren van Ionity, Total-enery, Tesla waarbij het mij bij Bazel niet gelukt is te laden bij Tesla omdat daar een Tesla rijden heel flauw de laders telkens voor mijn neus in gebruik nam. Daar kwam ik na 4x de auto verplaatsen achter. Eerst stond ik op plek 2b en net op het moment dat ik de stekker instak zag ik in de app dat deze lader niet meer beschikbaar was, toen auto verplaats naar 1A die wel in de app beschikbaar was, net op het moment dat ik de stekker wilde insteken...niet meer beschikbaar en ondertussen 2B wel weer. Als je wilt laden bij tesla met een NON Tesla, moet je de beschikbare lader selecteren, vanaf het moment dat je dit nummer selecteert gaat de lader proberen verbinding met de auto te maken.. ook als er geen auto is ingestoken en is de lader dus 'niet beschikbaar' Er stond een Tesla eigenaar te laden die mij aan zag komen en dit dus tot 4x toe gedaan heeft met de lader waar ik ging staan. Kinderachtig.. maar ik had geen zin in de confrontatie. ben dus 3 km verderop bij een duurdere Ionity lader gaan laden.
Dan kwam vandaag ook nog het goede bericht dat BMW-Ekris sinds vandaag erkend schadehersteller voor Xpeng is (Ekris is eigendom van Emil Feij Groep, die ook importeur van Xpeng zijn. En de schadeherstel heb ik nu nodig. Helaas waren de straatjes in Castelveccana te smal voor de G9 waardoor ik noodlottig in een bocht naar links de onderkanten van de beide linker portieren langs een rots heb geschaafd. De kunststof onderdorpels van beide deuren zijn zoals op fotos (ff inzoomen) toe aan vervanging. Mijn G9 was de 2e in NL afgeleverd, maar waarschijnlijk de 1e met schade. In mijn volgende review kan ik jullie vertellen hoe snel de benodigde reserve onderdelen leverbaar zijn.
Zover mijn review, groeten van een blije en tevreden Xpenger

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• limburg
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3ob1v0ycX20l2hUCOrbEJGXlYc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8XyJwA416tQfYHu9R3lQIhGm.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_msS9Jgxu9BalUNF3j4OLUvdaLg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WHi8D7enYpAPl7f1l70lEZqQ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRSa4QcWr5VV1gIgHgwgnK0qu3A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lC8MIszkZuAhmxRhoKDJbr1R.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!LL!E
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
jhakrie schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:48:
[...]

Zag vandaag dat ik toevallig een foto had gemaakt de laatste keer dat ik in Breukelen was. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks voor de foto’s! Wrappen of spuiten heeft helaas weinig effect dus… Nu weet ik zeker dat ik de kapjes eraf laat halen en dopjes in de schroefgaten ga doen. Veel mooier vind ik 👍🏽

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMWTx-37sknYT3cBqWBtnG86gUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPHF469gxrKQiRKpGlZOhV9u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_18
Toch niet verkeerd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
En deel 2 van Bjørn Nyland:

YouTube: Xpeng G9 Geilo test part 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-06 09:03
@limburg: Voortaan dus bij het oprijden van de Tesla SC je plek dus meteen via de Tesla App reserveren? Wel heel erg kinderachtig zeg, vind het ook wel een raar systeem, dat het zo makkelijk kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcchan
H!LL!E schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 09:16:
[...]

Thanks voor de foto’s! Wrappen of spuiten heeft helaas weinig effect dus… Nu weet ik zeker dat ik de kapjes eraf laat halen en dopjes in de schroefgaten ga doen. Veel mooier vind ik 👍🏽

[Afbeelding]
Heb je een close-up van een wiel?
en hoe heb je de 'plaatjes' eraf gehaald. Moesten de wielen eraf??
Als het makkelijk is dan is poedercoating misschien een makkelijke en goedkope optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00t
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21-12-2023
weet iemand of er een ski-luik zit in de achterbank? volgens mij niet, maar vast iemand die het zeker weet.
dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulusPC
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-12-2023
Hi all, wie heeft er nog goede tips voor het verzekeren van de G9 Performance + audio/comfortpack? Zaken om rekening mee te houden lijken mij geen alarm/startonderbreker/gps-tracker, aantal jaren nieuwwaarde regeling liefst 3 jaar of meer voor het volledige bedrag, hoogte eigen risico en hoogte premie. Ik rij 35k per jaar en heb 15 schadevrije jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
  • Laatst online: 05-01 19:58
BSB en Turien&Co zijn twee verzekeringen die interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
Ik heb zelf BSB die heeft maar 1 jaar nieuwwaarde en heeft een lage maandpremie.
Turken&Co heeft ook 3 en 5 jaar nieuwwaarde verzekering.
Bij beiden is een van af fabriek start onderbreking voldoende in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulusPC
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-12-2023
Pointwood schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:30:
BSB en Turien&Co zijn twee verzekeringen die interessant zijn.
Links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
Ik heb dit via mijn verzekerings tussenpersoon geregeld.
Die zoeken namelijk alles voor je uit.
Ideaal.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Robvanh
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik heb gisteren mijn G9 op mogen halen in Rotterdam. Ik heb de performance velgen besteld, die ook geleverd waren maar helaas zonder wielmoeren, die liggen waarschijnlijk nog in China. Ik moet binnenkort dus nog een keer terug om de juiste wielen eronder te laten monteren - beetje jammer! Het was helaas niet mogelijk om dat uit te laten voeren in Badhoevedorp, wat dichterbij mijn huis is.

De eerste indruk:

Een zeer comfortabel geveerde auto, lekker stil van binnen. De stoelen zitten heerlijk, zijn goed instelbaar (al heb ik de instelling voor de rugleuning / support onderrug nog niet gevonden). Ik ben erg gelukkig met de verschillende rijders profielen en de geheugenfunctie voor de stoelen, dat was altijd een groot gemis in mijn ipace. Een groot aandachtspunt is dat wanneer je een tweede profiel aanmaakt, een aantal veiligheidsfuncties standaard weer uit staan. Denk aan de intelligente park assist (die overigens veel parkeerplaatsen niet ziet), maar ook xpilot functies en zelfs kindersloten! Dat laatste kan echt gevaarlijke situaties opleveren en vind ik onbegrijpelijk.

De navigatie werkte goed en is redelijk overzichtelijk. Op de een of andere manier werkt de progressive search alleen niet bij mij, dus ik moet echt het hele adres intypen. Via een spraakcommando lukte het niet om het juiste adres in de navigatie te zetten, tips?

Ben niet kapot van de ACC en Xpilot, maar heb nooit eerder met die systemen gereden, dus wellicht is het een kwestie van wennen. Het viel me op dat maximumsnelheden vaak verkeerd worden weergegeven in de auto, hetgeen onhandig is tijdens trajectcontroles. De waarschuwing voor flitsers en controles zijn fijn, maar ze komen dusdanig vroeg dat ik me kan voorstellen dat je vervolgens alsnog te hard rijdt als je er eenmaal bent. Ik mis een speedlimiter, die ik in de ipace vaak gebruikte. Dus wel een maximumsnelheid, maar geen cruise control.

Het premium audio pakket is prima, maar niet per se beter dan de audio in mijn Ipace, dus daar had ik meer van verwacht. Wanneer je via bluetooth verbindt met spotify op je telefoon kun je via de auto ook Siri aanroepen om bepaalde nummers te zoeken, wellicht een tip voor de mensen die die functionaliteit missen via de spotify app van de auto. Ik merkte dat mijn iphone 12 misschien te klein is voor de wireless charger in de auto en dus vaak niet oplaadde tijdens de rit, een beetje irritant.

Ik vind het vreemd (en onhandig) dat het volume van de navigatie via de hoofdsteun niet gekoppeld is aan het volume van de radio. Als de muziek hard staat hoor je nu de navigatie niet meer. Ook wordt de muziek niet (volledig) gedempt als je belt. De audiokwaliteit van de microfoon bij bellen is matig.

De wegligging is een stuk minder goed dan die van de ipace. Tijdens de rit naar huis raakte ik bij het nemen van een lange doordraaier in een slip, hetgeen me met de ipace nooit gelukt is. Ongetwijfeld het verschil tussen AWD en RWD.

De afmeting van de auto valt me mee. Ook letterlijk naast de ipace is hij maar een klein stukje groter. Hij stuurt superlicht, zelfs wanneer je de stuursettings op sport zet. Het stuur kan tijdens het instellen niet erg dicht naar je toe, wat voor kleinere bestuurders misschien een uitdaging kan vormen.

Al met al klink ik misschien wat negatief, wat ik niet ben eigenlijk! Ik ben blij met de auto en heb zin om hem verder te ontdekken en te finetunen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgyy3wnoJstq0Q0ZAUz_11n5urA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lvkTZZ0li58oYOEXtlmHw4rO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-S7bTKZBBkr3W_u4e83reQHibk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U8fRTAR7A74wKwQKP6j3xql7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUYbMfVEcwcu0jAEdSU9187a9pI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/isGnJ9koGobvzKZVvni62ndH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATPHnDePww0wVP_1HQjIdgKvTvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S1L1sD1X4idXylzKFQFXWzPk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pQEc_XZtdJwS3td9-pZmiMbvN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JQ60KnvLn1CjiGt1xB9jn39F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!LL!E
tcchan schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:08:
[...]

Heb je een close-up van een wiel?
en hoe heb je de 'plaatjes' eraf gehaald. Moesten de wielen eraf??
Als het makkelijk is dan is poedercoating misschien een makkelijke en goedkope optie.
Nee, die heb ik niet. Ik wacht nog op mijn G9. De foto is van iemand uit de WhatsApp groep. Bij hem waren de plaatjes bij aflevering beschadigd en eraf gehaald door Xpeng (worden nu nageleverd). Ik gok dat de wielen er niet persé af moeten (je moet ze mogelijk wel wat draaien), maar moet ik dus nog ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jhakrie
H!LL!E schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 18:59:
[...]

Nee, die heb ik niet. Ik wacht nog op mijn G9. De foto is van iemand uit de WhatsApp groep. Bij hem waren de plaatjes bij aflevering beschadigd en eraf gehaald door Xpeng (worden nu nageleverd). Ik gok dat de wielen er niet persé af moeten (je moet ze mogelijk wel wat draaien), maar moet ik dus nog ontdekken.
Ik had dus zelf ook dat ze mooier zijn zonder de kappen. Misschien maar eens kijken of er wat kan worden ge-3d print. En anders maar met open schroefgaten rondrijden 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
w00t schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:50:
weet iemand of er een ski-luik zit in de achterbank? volgens mij niet, maar vast iemand die het zeker weet.
dank.
Hoi hoi, ik heb geen ski-luik kunnen ontdekken. De banken gaan wel 60%-40% omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
jhakrie schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 20:39:
[...]

Ik had dus zelf ook dat ze mooier zijn zonder de kappen. Misschien maar eens kijken of er wat kan worden ge-3d print. En anders maar met open schroefgaten rondrijden 😅
Hoeveel km range zou je inleveren zonder die kappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:27
Robvanh schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 13:57:

De wegligging is een stuk minder goed dan die van de ipace. Tijdens de rit naar huis raakte ik bij het nemen van een lange doordraaier in een slip, hetgeen me met de ipace nooit gelukt is. Ongetwijfeld het verschil tussen AWD en RWD.
Als je nu al slipt, hoe moet dat in de winter dan?
Zelf ook een iPace rijder en ben nooit geinteresseerd geweest in awd of rwd, maar als ik jou zo hoor...durf ik niet meer naar een RWD te gaan.
Vind persoonlijk 10k voor rwd/awd (+luchtvering) toch veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
kx22 schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:30:
[...]

Als je nu al slipt, hoe moet dat in de winter dan?
Zelf ook een iPace rijder en ben nooit geinteresseerd geweest in awd of rwd, maar als ik jou zo hoor...durf ik niet meer naar een RWD te gaan.
Vind persoonlijk 10k voor rwd/awd (+luchtvering) toch veel geld.
Ook wel benieuwd hoe je aan het slippen komt ;-) Wat deed je precies met welke snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Op reddit had ook gelezen dat iemand geslipt was tijdens zijn proefrit. Zelf niks gemerkt bij mijn proefrit maar maakt me toch een beetje ongerust. De meeste reviewers hebben alleen de AWD gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tja, met zoveel pk is het makkelijk. Regelmatig in de model 3, awd zelfs, als je op verkeerde moment veel gas geeft…lage zwaartepunt helpt maar er zijn grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Mirved schreef op zondag 5 november 2023 @ 09:46:
Op reddit had ook gelezen dat iemand geslipt was tijdens zijn proefrit. Zelf niks gemerkt bij mijn proefrit maar maakt me toch een beetje ongerust. De meeste reviewers hebben alleen de AWD gereden.
Ik heb de proefrit op 13 mei mogen doen in een G9 LR (het model wat ik nu ook heb) en heb niets gemerkt van slippen. Ik snap wel dat je kunt slippen wanneer je al het vermogen gebruikt op een wat natte weg, maar het is natuurlijk ook een grote zware auto met veel vermogen. Mijn 'oude' Sorento uit 2003 (2,5 tdi) heb ik ook een keer onbedoeld aan het slippen gekregen, maar dat was op een nat wegdek waarbij ik in een bocht te veel gas gaf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haverme
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-03-2024
Misschien best om niet meteen te hard van stapel te lopen vwb het slipvermogen. Toevallig net vandaag artikel in het AD dat gaat over waarom het nét gevaarlijker kan zijn om met nieuwe banden te rijden dan met versleten banden.

Op nieuwe banden moet je juist erg behoedzaam rijden. Het rubber is weliswaar soepel en het profiel - de groeven die het water moeten afvoeren - zijn nog erg diep. Alle ingrediënten voor goed weggedrag zijn dus aanwezig. Toch zijn nieuwe banden vaak spekglad. De oorzaak: op nieuwe banden zit wax. ,,Tot die wax is afgesleten zal een band weinig grip hebben”.

Die wax is geen onverantwoord aardigheidje van de bandenfabrikanten. Het is niet bedoeld om de band er beter uit te laten zien, maar een noodzakelijk kwaad. Banden worden immers gevormd in mallen en de wax is noodzakelijk om de afgewerkte banden weer uit de vorm te krijgen. Zonder dat goedje zouden ze in de vorm blijven plakken. Het maakt dus deel uit van het productieproces. Op de band blijft onvermijdelijk een beetje van dat product achter.

https://www.ad.nl/auto/wa...ersleten-banden~abd1bd98/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
En Bjørn Nyland gaat verder:

YouTube: Xpeng G9 Performance range test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
Zojuist navigatie gebruikt.
Werkt prima, maar het negatieve is dat de stem begeleiding pas op het moment dat je b.v. naar rechts moet afslaan laat horen dat je rechts af moet.
Heb me al een keer moeten corrigeren omdat ik door de late reactie de afslag voorbij reed.
Optimaal zou zijn als de stem begeleiding aangeeft “na 200 meter rechtsaf slaan” en daarna b.v. op 50 meter van de afslag nog een keer aan zou geven “over 50 meter rechtsaf slaan” en op het laatst “nu rechtsaf slaan”
Hopelijk gaan ze dit nog aanpassen.
Verder fantastische auto om te rijden!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pointwood
Met andere woorden navigatiebegeleiding reageert te laat en te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
Bjørn heeft in zijn video een bug ontdekt. Hij noemt het 'the Elon-mode' , waar je minuten lang in X-pilot kunt rijden zonder dat de auto om feedback vraagt. Heb het zelf nog niet meegemaakt. Iemand anders wel?

Edit: ontstaat bug Elon-mode bij X-pilot door camera driver-status en microfoon uit te zetten?

[ Voor 18% gewijzigd door DikkeGoudvis op 05-11-2023 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
YouTube: Xpeng G9 Performance - The things YOU need to know! | Charging, Xpil...
Review: "Xpeng G9 Performance - The things YOU need to know! | Charging, Xpilot, Range" van
It's Only Electric

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k.monsma
DikkeGoudvis schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:28:
Bjørn heeft in zijn video een bug ontdekt. Hij noemt het 'the Elon-mode' , waar je minuten lang in X-pilot kunt rijden zonder dat de auto om feedback vraagt. Heb het zelf nog niet meegemaakt. Iemand anders wel?

Edit: ontstaat bug Elon-mode bij X-pilot door camera driver-status en microfoon uit te zetten?
Ik heb de camera aan en de microfoon ook en ook ik kan op sommige wegen in sommige omstandigheden minuten rijden zonder dat ik het stuur moet aanraken.

Ik vraag me af of dit een bug is omdat de nieuwe BMW 5-serie (tegen betaling) dit ook kan. Daar kun je zelfs een lane-change doen dmv het bewegen van je ogen. Volgens mij is sinds kort toegestaan mits er een camera bewaking is richting bestuurder die in de gaten houdt dat er continue aandacht bij de weg is. En dat doet de XPENG!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
k.monsma schreef op zondag 5 november 2023 @ 21:47:
[...]

Ik heb de camera aan en de microfoon ook en ook ik kan op sommige wegen in sommige omstandigheden minuten rijden zonder dat ik het stuur moet aanraken.

Ik vraag me af of dit een bug is omdat de nieuwe BMW 5-serie (tegen betaling) dit ook kan. Daar kun je zelfs een lane-change doen dmv het bewegen van je ogen. Volgens mij is sinds kort toegestaan mits er een camera bewaking is richting bestuurder die in de gaten houdt dat er continue aandacht bij de weg is. En dat doet de XPENG!!!
Xpeng houd je goed in de gaten idd :-). Maar volgens Bjørn Nyland is het illegaal en mag het niet gebruikt worden op de Europese wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 15:55
Hier nog een paar nieuwe filpmjes over de G9:
https://youtu.be/xPDOKG4fi8k?si=WxrdKRg-pAmtCjZx
https://youtu.be/oBZ8KJVVxn8?si=7DLHcyd6vcWGvc9c

De laatste test best veel aan de auto en meet dat de auto zelfs stiller is dan de Mercedes EQS en de BMW's

Ze zijn allebei heel erg positief over de auto zelf, alleen die software moet nog beter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-06 20:33
Mouse5312 schreef op maandag 6 november 2023 @ 07:56:
Hier nog een paar nieuwe filpmjes over de G9:
https://youtu.be/xPDOKG4fi8k?si=WxrdKRg-pAmtCjZx
https://youtu.be/oBZ8KJVVxn8?si=7DLHcyd6vcWGvc9c

De laatste test best veel aan de auto en meet dat de auto zelfs stiller is dan de Mercedes EQS en de BMW's

Ze zijn allebei heel erg positief over de auto zelf, alleen die software moet nog beter...
Software is het bekende "probleem" bij de Chinese merken of in ieder geval de software qua rijhulp assistenten. Bij de grote reviewers komt dit elke keer naar boven of het nou Xpeng, Zeekr of BYD is.
Lijk wel of Xpeng het wat sneller oppakt qua feedback uit Europa dan bijvoorbeeld BYD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisa
Eerlijk gezegd: ja software kan beter, maar tot nu toe rijd ik heel heel erg prettig in de G9. en heb bijna altijd LCC/Xpilot aan staan, met de laatste update 4.2.1 remt hij al minder af in de bochten.
en ja hij heeft moeite met invoeg/uitvoegstroken met slechte belijning, maar dat had mijn Tesla Model S ook.
en automatic lane changes werkten bij de tesla 50% van de keren niet. Werd dan afgebroken door time out. En bij door de autopilot heen drukken (deactiveren) ging altijd met een schok slinger van de auto, waardoor de andere inzittenden schrokken, dat heeft de G9 niet.
En na een handmatige rijstrookwissel, activeert de G9 zelf de LCC/xpilot weer, en de tesla die blijft gewoon uitstaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grotbewoner
Lisa schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:05:
Eerlijk gezegd: ja software kan beter, maar tot nu toe rijd ik heel heel erg prettig in de G9. en heb bijna altijd LCC/Xpilot aan staan, met de laatste update 4.2.1 remt hij al minder af in de bochten.
en ja hij heeft moeite met invoeg/uitvoegstroken met slechte belijning, maar dat had mijn Tesla Model S ook.
en automatic lane changes werkten bij de tesla 50% van de keren niet. Werd dan afgebroken door time out. En bij door de autopilot heen drukken (deactiveren) ging altijd met een schok slinger van de auto, waardoor de andere inzittenden schrokken, dat heeft de G9 niet.
En na een handmatige rijstrookwissel, activeert de G9 zelf de LCC/xpilot weer, en de tesla die blijft gewoon uitstaan.
De meeste reviewers die nu zo uitvoerig testen komen ook uit Scandinavië.

Nederlandse (en vaak ook noord-west-Duitse) snelwegen zijn minder bochtig (dus minder remmen door X-Pilot) en hebben consistent goede belijning. Dat helpt X-Pilot een hoop. Het lijkt me logisch dat bij het rotsachtige landschap in Scandinavië de snelwegen af en toe scherpere bochten moeten maken waarbij X-Pilot te veel afremt. Dit is wel iets dat te fixen zou moeten zijn, maar wat dus minder problemen oplevert bij onze mooie snelwegen.

Een ander probleem in Scandinavië is dat bij invoegende stroken er geen stippel-belijning is maar gewoon een onderbreking in de belijning. Voor de niet zo snuggere X-Pilot is de rijbaan dan een klein stukje heel breed geworden en dan probeert hij in het midden te rijden. En dan rij je dus zo de lijn over als de rijbaan weer de normale breedte krijgt. Dat leerde ik in Denemarken en ik zie het ook in Björns video in Noorwegen.

Kortom, X-Pilot werkt al vrij goed in Nederland. Alleen jammer dat je die geluiden niet kan dempen of uitzetten. Mijn vrouw weigert X-Pilot met LCC te gebruiken, die gebruikt alleen de cruise control variant. Maar we hadden gisteren een ritje van 4 uur en ik reed bijna de gehele snelweg met X-Pilot + LCC. En mijn vrouw kon lekker slapen (totdat er een plotselinge intensieve regenbui waardoor het zicht daalde en alle bellen afgingen ;-), moet toch nog een beetje beter anticiperen). Ik vond overigens dat X-Pilot het ook goed deed in België bij wat slechtere belijning en heel hobbelig asfalt. Ondanks de hobbels bleef de auto mooi in het midden van de lijn.

Wij zijn dus ook zeer tevreden, zelfs met de vroege versie van X-Pilot en de software. Maar ik wil ook nog wel wat verbeteringen zien.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de Chinese snelweg eruit ziet. Iemand ervaring?

[ Voor 8% gewijzigd door Grotbewoner op 06-11-2023 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
https://youtu.be/xPDOKG4fi8k?feature=shared

It's all electric heeft gisteren een goede review geplaats, met wat genuanceerdere uitspraken over Xpilot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masoud85
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 01:01
Bjorn is in ieder geval niet zo positief over X-Pilot in zijn nieuwste video.
YouTube: Xpeng G9 Performance 1000 km challenge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
naar dat is precies wat It's all electric en grotbewoner zeggen, de belijning in scandinavie laat bij in/uitvoeg stroken te wensen over. Als je daar rekening mee houdt dan rijdt hij de auto zelf heel comfortabel.
en ik verwacht dat er uiteindelijk wel een update voor komt.

Deze zomer was ik met mijn tesla naar Zweden/Noorwegen geweest en ook die slingerde bij in/uitvoeg stroken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daantjuh68
Sinds een aantal dagen rijd ik de P7, wat een auto!
- de range bevalt me heel erg, geen stress dat je iets niet haalt of na een dag werken/op pad s' avonds niet meer weg kunnen.
- spraak assistent, gewoon mega dat je een voorstoel kan verplaatsen terwijl je loopt te klooien met een Maxi-Cosi
- door een fervent enthousiast van duitse auto's/kwaliteit werd de auto als erg goed omschreven, mooi compliment
- lekker snel: ik heb de long range, 6,9 sec naar 100 is nog steeds vlot zat
- lekker geveerd
- heel erg stil
- geluidssysteem geweldig om naar te luisteren, mooi in balans

Minpunten zo ver van de P7:
- de laadruimte is wel heel snel vol, met een wagen voor een baby.
- de piepjes, overal zijn piepjes voor... dat moet echt per melding uitgezet kunnen worden.
- spraak assistent in Engels
- LCC/ACC tot max 130, ik heb nog geen old-scool cruise gevonden.
- Er wordt heel snel gezegd let op de weg, zelfs als ik op een drukke snelweg om me heen aan het kijken ben om bijvoorbeeld op een andere baan te rijden.
- stoel verwarming en koeling enkel bij de billen? Niet op de rug, dat vind ik wel raar, ook is verwarming niet heel warm en traag.
- terug-knopje op het stuur maakt een geluidje
- Volgens mij heb ik geen speakers in de stoel van de bestuurder wat nog wel op de website van Xpeng staat

uitzoeken/ vragen
- bij het laden krijg ik soms de laadkabel niet uit de auto, snap dat nog niet helemaal
- gebruikersprofielen snap ik nog niet helemaal, automatisch wisselen lukt nog niet.
- Op mijn telefoon (s22) lukt het nog niet om de auto te laten ontgrendelen als ik in de buurt ben.

to-be-continued

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
Net door de wasstraat met de G9. Even zoeken naar de N-stand, ruitenwissers uit. En ja ... wasstraatmode is wel een wens. Ze dingdongt er wat vanaf, paniek paniek, denkt dat het remsysteem defect is, enz...

Waarom moeten al die sensoren blijven werken in N-stand? Of zie ik een mogelijkheid in de instellingen over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.monsma
DikkeGoudvis schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:59:
Net door de wasstraat met de G9. Even zoeken naar de N-stand, ruitenwissers uit. En ja ... wasstraatmode is wel een wens. Ze dingdongt er wat vanaf, paniek paniek, denkt dat het remsysteem defect is, enz...

Waarom moeten al die sensoren blijven werken in N-stand? Of zie ik een mogelijkheid in de instellingen over het hoofd?
Hallo Dikkegoudvis,

Eerder al besproken moet er al een wasstraat-modus zijn. Heb het nog niet zelf uitgeprobeerd maar werkt zo:
Je dient de auto in 'N' te zetten en uiteraard de automatische ruitenwisser uit te zetten. De N-stand dien je echter te bevestigen door op je rechter knop op het stuur te drukken. Dan hoort ie in de wasstraat-modus te staan. Heb je dat gedaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
k.monsma schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:05:
[...]

Hallo Dikkegoudvis,

Eerder al besproken moet er al een wasstraat-modus zijn. Heb het nog niet zelf uitgeprobeerd maar werkt zo:
Je dient de auto in 'N' te zetten en uiteraard de automatische ruitenwisser uit te zetten. De N-stand dien je echter te bevestigen door op je rechter knop op het stuur te drukken. Dan hoort ie in de wasstraat-modus te staan. Heb je dat gedaan???
Nee, ik heb de N-stand niet bevestigd. Ik zet hem in de N door de rechter hendel voor een seconde naar boven of naar beneden te drukken (afhankelijk waar deze in staat). De auto vraagt me niet om deze stand te bevestigen.

In de handleiding kan ik er niets over vinden.

Ik zal het straks proberen. Probeer jij het ook?

[ Voor 6% gewijzigd door DikkeGoudvis op 06-11-2023 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k.monsma
DikkeGoudvis schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:13:
[...]

Nee, ik heb de N-stand niet bevestigd. Ik zet hem in de N door de rechter hendel voor een seconde naar boven of naar beneden te drukken (afhankelijk waar deze in staat). De auto vraagt me niet om deze stand te bevestigen.

In de handleiding kan ik er niets over vinden.

Ik zal het straks proberen. Probeer jij het ook?
Ik was de auto altijd met de hand en haal hem in principe niet door de wastraat. We hebben hier ook geen wasstraat waarbij de auto beweegt/rolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
k.monsma schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:32:
[...]

Ik was de auto altijd met de hand en haal hem in principe niet door de wastraat. We hebben hier ook geen wasstraat waarbij de auto beweegt/rolt.
Het is me niet gelukt een soort sensorloze N-stand (car wash mode) te creëren met de knoppen op het stuur. Ik vraag het morgen Xpeng support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OA4qdYhw2renGIp1HY_8D-2kOCc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a98yyWzj0qJ31E5UHtedYEYd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXQEqgD8kaa-AQoIHxYCYHuFDqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxDJ46kIPTYgdjp4nMGzTN2k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• H!LL!E
Vanochtend gespot op de A16 onder Rotterdam! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxY8tsXOQg1b5XOEu2JjSledtCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/acf8gbMiZ03AJA5UsQUx5HfQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpRMCjmlbNkKy0Wymtk01Nt9Ajo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lGSewdg8iBKr5c2YAPAhURL3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointwood
Ja, dat is mijn ingeruilde Mercedes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbussel
Rijden ze ook richting Rotterdam? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_