Afgelopen week twee leuke dingen meegemaakt.
Met m'n collega (in zijn auto) kwamen we terug uit Heerenveen reden richting Apeldoorn en kwamen een grijze P7 tegen. Ik helemaal enthousiast, baalde dat we niet met mijn P7 waren. Dat zou wat mij betreft misschien wel eens de eerste keer zijn dat 2 Xpeng P7 elkaar ontmoeten in het wild.
Vrijdag naar Duitsland gereden naar de FMB beurs, mijn ervaringen:
- van een aantal medeweggebruikers duimpjes omhoog voor de auto, dat is leuk!
- Auto is een geweldige lange afstand cruiser.
- Xpilot LCC is heerlijk voor een rustige snelweg zonder al te veel bochten etc.
- automatisch lane change werkt goed, iets tegendruk geven met het stuur werkt goed.
- piepje van automatische lane-change is vervelend bij goed rechts houden/ regelmatig van baan wisselen.
- auto lane change niet betrouwbaar genoeg als er een auto achter je zit die er langs wil. Je moet echt de auto rechts van je goed voorbij zijn.
- Xpilot ACC houd snel in als een snellere auto strak voor je invoegd, terwijl LCC dat minder doet.
- met slecht weer stopt ACC en LCC er snel mee. Erg jammer
- boven 130 geen ACC of LCC, ook jammer in Duitsland en in Nederland als je bijvoorbeeld 135+/- op gps wil rijden
- alle piepjes van ACC en LCC zijn wel vervelend op zo'n lange rit.
- snelladers in Duitsland zijn mega onbetrouwbaar met 90km range gaan zoeken naar een laadpaal bij een MC Donalds naast de snelweg, 2x een kapotte of afgeplakte laadpaal
- Fastned is wel erg goed geregeld!
- samen met m'n collega zitten werken /meeting in de auto gedaan, dat werkt ook heel fijn.
Tegen beter weten in vraag ik het toch, zit er op de auto een 'domme' cruise control? Ik heb daar in slecht weer, hoge snelheden en druk verkeer serieus behoefte voor.
[
Voor 3% gewijzigd door
daantjuh68 op 12-11-2023 13:01
]