Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 15 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 15:13
Dag allen,

ik heb de feedback verzameld via het Trello board afgelopen weekend naar Xpeng Customer Service (China) verstuurd. Ik kreeg zojuist een reply dat men de feedback heeft doorgestuurd naar Senior Management. Geen idee wat dit betekent en wat men er verder nog mee gaat doen. Maar mocht ik meer horen, dan zal ik dit hier delen.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:03
foobalicious schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:41:
Dag allen,

ik heb de feedback verzameld via het Trello board afgelopen weekend naar Xpeng Customer Service (China) verstuurd. Ik kreeg zojuist een reply dat men de feedback heeft doorgestuurd naar Senior Management. Geen idee wat dit betekent en wat men er verder nog mee gaat doen. Maar mocht ik meer horen, dan zal ik dit hier delen.

Groeten
> Geen idee wat dit betekent en wat men er verder nog mee gaat doen

Doorsturen aan senior management is bureaucratisch voor komende maanden hoor je er niets van, misschien zelfs nooit. :9

Geintje natuurlijk (unless..) thanks voor je inzet! Hopelijk wordt het serieus genomen en blijven we goede (software-)updates krijgen :)

[ Voor 4% gewijzigd door jesse! op 07-11-2023 16:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-05 14:13
foobalicious schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:41:
Dag allen,

Groeten
Top! Ik heb een aantal punten die ook op Trello staan ook nog direct zelf gemeld onder het mom 'hoe meer gemeld wordt, hoe groter de kans dat het opgepakt wordt'.

In ieder geval goed bezig! Ik zal dingen die ik tegenkom zeker ook op Trello blijven melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulusPC
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-12-2023
YouTube: Your next-gen smart cockpit

Ziet er fijn uit. Wat denken jullie... ook voor ons? Of alleen China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
PaulusPC schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:08:

Ik denk ook voor ons. Bekijk en beluister onderstaande.

https://youtu.be/Whi_dNiEWKc?t=1580

https://youtu.be/Whi_dNiEWKc?t=1697

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
PaulusPC schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:08:

Denk alleen China.. Op het main scherm navigatie en video afspelen tijdens rijden mag bijv niet in EU.
Maar misschien dat alleen dat soort dingen geblokt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
jesse! schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:01:
[...]

Denk alleen China.. Op het main scherm navigatie en video afspelen tijdens rijden mag bijv niet in EU.
Maar misschien dat alleen dat soort dingen geblokt worden
Er zullen zeker functies zijn die niet in Europa beschikbaar zullen zijn vanwege wetgeving. Maar in de Tech prsentaie werd duidelijk gezegd dat men 1 SW architectuur wil gebruiken voor alle modellen en markten. En ook de nieuwe OS versie zal via OTA naar oudere modellen (G6, G9 en P7i) worden gebracht.

De reden van mergen van de SW vand de verschillende markten en types zal zeker ook een kostenplaatje zijn. Het is efficienter om 1 code base te hebben waarbij je feature mbv configuratie aan en uit kan zetten.

Hopelijk doen ze het wel op een slimme manier. Want je hele code base vol met #ifdefs is een recept voor code- maintenance-hell :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkamonster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 14:40
foobalicious schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:41:
Het is efficienter om 1 code base te hebben waarbij je feature mbv configuratie aan en uit kan zetten.

Hopelijk doen ze het wel op een slimme manier. Want je hele code base vol met #ifdefs is een recept voor code- maintenance-hell :-)
Ja een verborgen configuratieschermpje, waar een hacker bij weet te komen kan heel nuttig zijn ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariop
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-05 16:57
foobalicious schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:41:
[...]

Er zullen zeker functies zijn die niet in Europa beschikbaar zullen zijn vanwege wetgeving. Maar in de Tech prsentaie werd duidelijk gezegd dat men 1 SW architectuur wil gebruiken voor alle modellen en markten. En ook de nieuwe OS versie zal via OTA naar oudere modellen (G6, G9 en P7i) worden gebracht.

De reden van mergen van de SW vand de verschillende markten en types zal zeker ook een kostenplaatje zijn. Het is efficienter om 1 code base te hebben waarbij je feature mbv configuratie aan en uit kan zetten.

Zal me niks verbazen als er gewoon ergens een config inkomt via een bitwise operator om functies aan en uit te zetten. Lekker old-skool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
mariop schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:01:
[...]

Zal me niks verbazen als er gewoon ergens een config inkomt via een bitwise operator om functies aan en uit te zetten. Lekker old-skool.
Is bij vrij veel merken toch, via OBD poort kan je gewoon configuratie wijzigen en wat bitjes flippen voor nieuwe config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariop
Zal alleen weinig te doen zijn via OBD verwacht ik, het infotainment systeem en het drive systeem zal gescheiden zijn in afzonderlijke systemen; wel zo fijn. Maar met een beetje geluk blijft de ADB exploit leven in de nieuwe 5.x versie dan kan je misschien meer. Hoewel ik niet verwacht dat je EU gereguleerde systemen zal kunnen aanpakken via die route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
mariop schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:54:
Zal alleen weinig te doen zijn via OBD verwacht ik, het infotainment systeem en het drive systeem zal gescheiden zijn in afzonderlijke systemen; wel zo fijn. Maar met een beetje geluk blijft de ADB exploit leven in de nieuwe 5.x versie dan kan je misschien meer. Hoewel ik niet verwacht dat je EU gereguleerde systemen zal kunnen aanpakken via die route.
> het infotainment systeem en het drive systeem zal gescheiden zijn in afzonderlijke systemen
Dit is afaik verplicht, dus dit is bij alle modellen. Je kan nog steeds beide configureren via OBD, ligt eraan wat de fabrikant qua opties erin zet

[ Voor 0% gewijzigd door jesse! op 08-11-2023 17:12 . Reden: obd ipv odb ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansham
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Hallo mensen,

vraag: als ik een lange rit ga maken naar oostenrijk of zwitserland moet ik laadpalen plannen.
Heeft Xpeng daar een service voor of moet ik zoiets als een algemene EV routeplanner gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:01
hansham schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:15:
Hallo mensen,

vraag: als ik een lange rit ga maken naar oostenrijk of zwitserland moet ik laadpalen plannen.
Heeft Xpeng daar een service voor of moet ik zoiets als een algemene EV routeplanner gebruiken?
Gebruik ABRP (download de app en kies je Xpeng om de route te plannen). Deze kan je daarna in de auto-navi inpluggen)

Xpeng navi geeft wel laadstops maar kan nog niet filteren naar capaciteit dus dat is soms een heel gedoe. Daarnaast kan je duur uitkomen. Een andere handige app is Go-Charge waarmee je ook meteen de tarieven kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-03 15:51
Grotbewoner schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:26:
[...]

Gebruik ABRP (download de app en kies je Xpeng om de route te plannen). Deze kan je daarna in de auto-navi inpluggen)
Wat bedoel je met "inpluggen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasanova
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 06-03-2024
--> Zo te zien bestellen de meeste mensen een witte :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasanova
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 06-03-2024
Iemand inmiddels al bij leasemaatschappij de kapjes er af laten halen?

En iemand dan oplossing voor het 'vullen' van de schroefgaten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w54TEkRrVMj2p1Z-QFRDnserLuc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nLMx4DvMod9ULYluh219m1Ly.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariop
jesse! schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:44:
[...]

> het infotainment systeem en het drive systeem zal gescheiden zijn in afzonderlijke systemen
Dit is afaik verplicht, dus dit is bij alle modellen. Je kan nog steeds beide configureren via ODB, ligt eraan wat de fabrikant qua opties erin zet
In mijn ervaring kan je het infotainment systeem niet bereiken via OBD, is ook niet echt waar OBD voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-04 21:57
Thomasanova schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:24:

[Afbeelding]
Check ff bij Hornbach
DRESSELHAUS Afdekdop voor ronde buis
Kleurvaste zwarte doppen die je in verschillende diameters kan krijgen en je gemakkelijk in de schroefgaten kan duwen. Wellicht niet de eindoplossing maar je kan in ieder geval met een kleine ingreep de gaten laten verdwijnen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grotbewoner
Er is net een update van de Xpeng app geweest. Je kan nu ook een bestemming kiezen vanuit de app. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bu3OhCjI1GLp8Ey9Pynk4a2yoT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/noG9Bpw6ChEVsimTpklh66yE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 13:29

mlo

Grotbewoner schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:46:
Er is net een update van de Xpeng app geweest. Je kan nu ook een bestemming kiezen vanuit de app. [Afbeelding]
Ik kan een bestemming zoeken maar that's it. Ik zie dan de lokatie maar kan er verder niets mee. Jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo

mlo

De weergegeven afstanden bij het zoeken klopt ook niet >500 of >5000 voor huidige lokatie of andere lokatie op kleiner dan 20km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surya
  • Laatst online: 11-09-2024
Grotbewoner schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:46:
Er is net een update van de Xpeng app geweest. Je kan nu ook een bestemming kiezen vanuit de app. [Afbeelding]
Ik zie ook nog geen toegevoegde waarde van deze functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 27-05 20:16
Nee maar er wordt gelukkig actief aan de app gewerkt. Ik hoop dat we bij een volgende update wel een bestemming naar de auto kunnen sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo

mlo

dat is zeker waar, afgelopen 3 weken al meerdere updates gehad van de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox_nl72
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 30-09-2024
Thomasanova schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:24:

[Afbeelding]
Dopjes lijken me niet de mooiste oplossing. Dan zie je nog steeds die puisten. Moet toch mogelijk zijn om een mooi gevormd plat plaatje te fabriceren (3D printen) die over beide gaten heen valt? Heb zelf helaas niet die skills.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koobnobbe
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-01-2024
fox_nl72 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:36:
[...]

Dopjes lijken me niet de mooiste oplossing. Dan zie je nog steeds die puisten. Moet toch mogelijk zijn om een mooi gevormd plat plaatje te fabriceren (3D printen) die over beide gaten heen valt? Heb zelf helaas niet die skills.
Ik kan 3d printen en zal iets ontwerpen, maar ik ben nog in afwachting van mijn G9 LR. Op het moment als het klaar is zal ik het delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelmanJ
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-05 21:43
https://eu-evs.com/bestSellers/NL/Brands/Month/2023/10

Zo te zien doet Xpeng het beter dan sommige Europese merken en zijn er in oktober net zoveel Xpengs op kenteken gezet als de ID5. Je kan bovenin naar een maand vooruit of achteruit gaan, of meerdere landen selecteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
88 stuks Xpeng G9 verkocht in NL tot aan november:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJh2GCIwEI7jE-q9aKStfHK9wXI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZtMktwm3u2q6XqlpUMy2y8Lh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mauritsvtl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-04 17:17
Ik heb mijn Xpeng G9 long range (basis versie) nu een week in mijn bezit. Ik heb hem gelijk goed kunnen testen, met 1.200 kilometer op de teller na 7 dagen. Ik heb mijn bevinden onderstaand even op een rij gezet, mogelijk dat iemand hier gebruik van kan maken.

Zitpositie
De laatste jaren heb ik veel last van mijn rug. Lange autoritten of autoritten na het sporten leverden steevast een pijnlijke rug of een enorm vastzittende rug op. Ik heb in de afgelopen week geen centje pijn gehad, ondanks de vele kilometers. De stoel zit heerlijk, is op allerlei wijzen in te stellen en je zit lekker hoog. Ook mijn vrouw en zoon zijn erg enthousiast over de stoelen en de ruimte die in de auto beschikbaar is.

entertainment systeem
Ik ben geen groot kenner van geluidsinstallaties, maar ik ben erg tevreden over het geluid. Het is fijn dat de telefoon snel en goed verbindt met de auto en het is fijn dat de radio, spotify en DAB makkelijk in te stellen zijn. Ik mis de shuffle functie bij Spotify wel.
De routeplanner is anders dan ik gewend ben (Waze) maar voldoet zeer. Ik heb nog geen moment behoefte gehad om Waze aan te zetten. De mondelinge waarschuwingen voor afslagen zijn wel rijkelijk laat, het loont om het scherm wel in de gaten te houden als je de juiste afslag wil hebben.
Mijn zoontje heeft al driftig gebruik gemaakt van Youtube en Disney. Dat werkt prima en snel. Het viel me wel op hoe goed zichtbaar het derde scherm nog is voor mij als rijder. Ik had verwacht dat het echt helemaal donker zou zijn.

Xpilot
Ik ben gewend aan een domme cruise control, dus ik moet nog wel even wennen aan Xpilot. Om te beginnen werkt het erg fijn als je alleen op een snelweg rijdt. Geen centje pijn en heerlijk relaxed. Als het wat drukker op de weg wordt, wordt het al iets ingewikkelder. Hij is nauwelijk qua snelheid volledig gefocused op de eerst volgende auto voor je. Hij wil daar een bepaalde afstand toe hebben en remt dus als die te dicht bij is. Dat gaat vaak goed, maar ik had hier ook wel iets meer intelligentie verwacht.
- Als er auto voor je invoegt resulteert dat nu altijd in een rem omdat hij binnen de afstandsmarge komt te rijden, ongeacht hoe hard die auto rijdt.
- Als de auto voor je de auto voor hem gaat inhalen, versnelt mijn auto (omdat hij ineens meer ruimte heeft) om daarna weer te moeten remmen omdat de auto daarvoor dus langzaam rijdt.
- Op een smallere weg ziet hij wel de nodige gevaren. Geparkeerde auto's zijn geen favoriet van hem, net als een lange rij vrachtauto's op de baan naast je.
- Gapen levert direct een waarschuwing op.
- De LCC heb ik nog niet aan de praat gekregen, maar ik zou gezien de andere ervaringen ook niet zo goed weten wanneer ik die goed kan gebruiken.

Overig
- Mijn telefoon laad goed op, maar wordt ook te warm na een tijdje. Het opladen stopt dan vanzelf en gaat na een tijdje weer verder.
- De kofferbak is mooi groot
- Hé Xpeng is een geinige tool, maar heb het nog niet veel gebruikt.
- Het opbergvak tussen de twee voorstoelen in is erg groot
- De stoelverwarming is heerlijk
- de usb oplaadoptie achterin is wel een erg fijn plusje

Kortom, ik ben enorm blij met deze auto en verheug me op nog vele km's (en enkele updates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkamonster
mauritsvtl schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:32:
Zitpositie
De laatste jaren heb ik veel last van mijn rug. Lange autoritten of autoritten na het sporten leverden steevast een pijnlijke rug of een enorm vastzittende rug op. Ik heb in de afgelopen week geen centje pijn gehad, ondanks de vele kilometers. De stoel zit heerlijk, is op allerlei wijzen in te stellen en je zit lekker hoog. Ook mijn vrouw en zoon zijn erg enthousiast over de stoelen en de ruimte die in de auto beschikbaar is.
Bedankt voor jouw ervaringen. Ik heb zelf ook snel last van mijn rug bij autoritten. Ik heb een proefrit gemaakt in de LR met standaard stoelen en vond deze nogal zacht. Over een maand (eerder paste niet in de agenda) heb ik nog een proefrit met de premium stoelen. Hoop dat deze iets minder zacht zijn. Vind jij ze niet te zacht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kosternet
Ik heb mijn Xpeng G9 long range (basis versie) nu een week in mijn bezit. Ik heb hem gelijk goed kunnen testen, met 1.200 kilometer op de teller na 7 dagen. Ik heb mijn bevinden onderstaand even op een rij gezet, mogelijk dat iemand hier gebruik van kan maken.

Zitpositie

entertainment systeem
Ik ben geen groot kenner van geluidsinstallaties, maar ik ben erg tevreden over het geluid. Het is fijn dat de telefoon snel en goed verbindt met de auto en het is fijn dat de radio, spotify en DAB makkelijk in te stellen zijn. Ik mis de shuffle functie bij Spotify wel.
De routeplanner is anders dan ik gewend ben (Waze) maar voldoet zeer. Ik heb nog geen moment behoefte gehad om Waze aan te zetten. De mondelinge waarschuwingen voor afslagen zijn wel rijkelijk laat, het loont om het scherm wel in de gaten te houden als je de juiste afslag wil hebben.
Mijn zoontje heeft al driftig gebruik gemaakt van Youtube en Disney. Dat werkt prima en snel. Het viel me wel op hoe goed zichtbaar het derde scherm nog is voor mij als rijder. Ik had verwacht dat het echt helemaal donker zou zijn.

Xpilot
Ik ben gewend aan een domme cruise control, dus ik moet nog wel even wennen aan Xpilot. Om te beginnen werkt het erg fijn als je alleen op een snelweg rijdt. Geen centje pijn en heerlijk relaxed. Als het wat drukker op de weg wordt, wordt het al iets ingewikkelder. Hij is nauwelijk qua snelheid volledig gefocused op de eerst volgende auto voor je. Hij wil daar een bepaalde afstand toe hebben en remt dus als die te dicht bij is. Dat gaat vaak goed, maar ik had hier ook wel iets meer intelligentie verwacht.
- Als er auto voor je invoegt resulteert dat nu altijd in een rem omdat hij binnen de afstandsmarge komt te rijden, ongeacht hoe hard die auto rijdt.
- Als de auto voor je de auto voor hem gaat inhalen, versnelt mijn auto (omdat hij ineens meer ruimte heeft) om daarna weer te moeten remmen omdat de auto daarvoor dus langzaam rijdt.
- Op een smallere weg ziet hij wel de nodige gevaren. Geparkeerde auto's zijn geen favoriet van hem, net als een lange rij vrachtauto's op de baan naast je.
- De LCC heb ik nog niet aan de praat gekregen, maar ik zou gezien de andere ervaringen ook niet zo goed weten wanneer ik die goed kan gebruiken.

Overig
- Mijn telefoon laad goed op, maar wordt ook te warm na een tijdje. Het opladen stopt dan vanzelf en gaat na een tijdje weer verder.

Kortom, ik ben enorm blij met deze auto en verheug me op nog vele km's (en enkele updates).
Ik heb de auto een weekje langer, maar heel wat kilometers minder ;)

Wel kan ik je de volgende tips nog geven:
Over de LCC: Je moet echt 'licht' met het stuur omgaan. Ik was in het begin erg geneigd om de auto meer naar het midden van de baan te sturen in plaats van de plek meer rechts op de weg. Dan corrigeerde ik, en ging de LCC gelijk weer uit. Kijk maar eens of je de LCC wel aan de gang krijgt wanneer je de auto zelf (gevoelsmatig te veel naar) rechts laat rijden. Dit werkt voor mij overigens niet goed wanneer ik op de linker baan rijdt omdat ik vind dat je te dicht langs andere auto's gaat.
Ook het automatisch wisselen van rijstrook vereist een hele lichte hand. Daar ging ik vaak ook te grof in waarna de LCC vanzelf uitschakelde.

De Hey XPENG-optie gebruik ik vooral met het commando 'Hey Xpeng, can you switch on low beam' om de koplampen in te schakelen wanneer ik 's ochtens bij het half schemer onder bomen door rijdt. Dan schakelt de auto naar mijn zin veel te vaak de verlichting in en uit. Lijkt dan net of ik aan het seinen ben met mijn lampen :D

Veel prettige kilometers toegewenst en dank voor jouw terugkoppeling. Als je nog dingen heb die je echt storen zou ik het vooral via het contactformulier doorsturen aan XPENG, of (wellicht net zo goed) melden op trello.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mauritsvtl
mkamonster schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:59:
[...]

Bedankt voor jouw ervaringen. Ik heb zelf ook snel last van mijn rug bij autoritten. Ik heb een proefrit gemaakt in de LR met standaard stoelen en vond deze nogal zacht. Over een maand (eerder paste niet in de agenda) heb ik nog een proefrit met de premium stoelen. Hoop dat deze iets minder zacht zijn. Vind jij ze niet te zacht?
Nee hoor, ik ben er erg blij mee. Mijn zithouding is ook veel beter dan in mijn vorige auto. Dat scheelt alleen al de wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 00:01

entertainment systeem
. Ik mis de shuffle functie bij Spotify wel.
Shuffle zit erin als je op de albumcover drukt (linksonder op het hoofdscherm als spotify open staan). Dan is, volgens mij, de tweede button in de rij de shuffle knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jhakrie
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-12-2023
koobnobbe schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:50:
[...]

Ik kan 3d printen en zal iets ontwerpen, maar ik ben nog in afwachting van mijn G9 LR. Op het moment als het klaar is zal ik het delen.
Super! Ik ben ook geïnteresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner

Zitpositie

entertainment systeem

Xpilot

Overig

Je zet Xpilot + LCC aan met twee keer snel aan de rechterhendel trekken. Probeer maar eens.

Veel plezier 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mlo

mlo

T7D_Sneezy schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:10:
[...]

Shuffle zit erin als je op de albumcover drukt (linksonder op het hoofdscherm als spotify open staan). Dan is, volgens mij, de tweede button in de rij de shuffle knop.
Das toevalig, zojuist ook achter gekomen dat daar nog functionaliteit zit (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderSn
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-01-2024
jhakrie schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:08:
[...]

Super! Ik ben ook geïnteresseerd!
Hier ook geïnteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderSn
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-01-2024
[...]

Top zeer geïnteresseerd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PaulusPC
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-12-2023
Performance and noise test by Bjorn Nyland: YouTube: Xpeng G9 Performance acceleration and noise test

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DikkeGoudvis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!LL!E
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
[...]

Super, laat maar weten! Standaard kunststof/rubberen dopjes in de juiste diameter doen de job ook wel verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbussel
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-08-2024
Vanaf je iphone of ipad kun je nu ook zaken versturen naar de XPeng appAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvELDIpPD0OfY37WWkwVvBuk-50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3yk48gPdLutKwTjFHrLb6gDO.jpg?f=fotoalbum_large

Denk ik…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mariop
nbussel schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 20:01:
Vanaf je iphone of ipad kun je nu ook zaken versturen naar de XPeng app[Afbeelding]

Denk ik…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XK69zgxJUAiTjsWtR_o5JnYhQuI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rhXELccxWGEnw1vVyNdWCYpm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
Inderdaad komt door je NIO app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Vandaag stopte het laden aan de 11kW paal plotseling, midden in de nacht terwijl de auto maar halfvol was. Heeft iemand ook zo'n ervaring?

Zou het de auto of de paal zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haverme
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik rij momenteel nog een Ipace en ik laad uitsluitend via publieke laadpalen rondom mijn woning gelegen. Ik heb het helaas ook al een aantal keren voor gehad. Enige wat ik kan bedenken is dat de paal zelf 'slim' is en stopt met laden als hij te weinig vermogen kan leveren. Irritant is wel dat deze dan niet opnieuw start met laden als er weer voldoende vermogen is (zó slim is die dan toch niet). Als ik je kan geruststellen is het dat het probleem (althans bij mijn Ipace) niet aan de auto zelf ligt. Een probleem dat we hoogstwaarschijnlijk vaker gaan meemaken gezien de toename in elektrische wagens en het achterblijven van de benodigde infrastructuur. Daarmee bedoel ik niet het aantal laadpalen maar het stroomnet dat deze (piek)belasting niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:35

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Een oplossing is vaak om de stroom te beperken in de instellingen van de auto. Meestal heb je de volle 11kW niet nodig om in een nacht vol genoeg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 12:26
Grotbewoner schreef op zondag 12 november 2023 @ 11:32:
Vandaag stopte het laden aan de 11kW paal plotseling, midden in de nacht terwijl de auto maar halfvol was. Heeft iemand ook zo'n ervaring?

Zou het de auto of de paal zijn?
Ook een paar keer gehad, ik vermoed de palen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 12:26
Afgelopen week twee leuke dingen meegemaakt.
Met m'n collega (in zijn auto) kwamen we terug uit Heerenveen reden richting Apeldoorn en kwamen een grijze P7 tegen. Ik helemaal enthousiast, baalde dat we niet met mijn P7 waren. Dat zou wat mij betreft misschien wel eens de eerste keer zijn dat 2 Xpeng P7 elkaar ontmoeten in het wild.

Vrijdag naar Duitsland gereden naar de FMB beurs, mijn ervaringen:
- van een aantal medeweggebruikers duimpjes omhoog voor de auto, dat is leuk!
- Auto is een geweldige lange afstand cruiser.
- Xpilot LCC is heerlijk voor een rustige snelweg zonder al te veel bochten etc.
- automatisch lane change werkt goed, iets tegendruk geven met het stuur werkt goed.
- piepje van automatische lane-change is vervelend bij goed rechts houden/ regelmatig van baan wisselen.
- auto lane change niet betrouwbaar genoeg als er een auto achter je zit die er langs wil. Je moet echt de auto rechts van je goed voorbij zijn.
- Xpilot ACC houd snel in als een snellere auto strak voor je invoegd, terwijl LCC dat minder doet.
- met slecht weer stopt ACC en LCC er snel mee. Erg jammer
- boven 130 geen ACC of LCC, ook jammer in Duitsland en in Nederland als je bijvoorbeeld 135+/- op gps wil rijden
- alle piepjes van ACC en LCC zijn wel vervelend op zo'n lange rit.
- snelladers in Duitsland zijn mega onbetrouwbaar met 90km range gaan zoeken naar een laadpaal bij een MC Donalds naast de snelweg, 2x een kapotte of afgeplakte laadpaal
- Fastned is wel erg goed geregeld!
- samen met m'n collega zitten werken /meeting in de auto gedaan, dat werkt ook heel fijn.

Tegen beter weten in vraag ik het toch, zit er op de auto een 'domme' cruise control? Ik heb daar in slecht weer, hoge snelheden en druk verkeer serieus behoefte voor.

[ Voor 3% gewijzigd door daantjuh68 op 12-11-2023 13:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kosternet
Heb vanmorgen een Trello aangemaakt (en berichtje gestuurd naar XPENG) over het feit dat de auto na stoppen door load-balancing niet opnieuw start met laden.
Gisterenavond de auto aan de lader gezet, en na een half uurtje is deze gestopt, waarschijnlijk omdat we met de kookplaat veel stroom gebruikten. Daarna is de auto niet opnieuw gestart. Best irritant :-)

Gelukkig nog ruim voldoende kilometers om vandaag rond te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-05 08:38
Wat denken jullie zou de prijs van een G9 omhoog gaan volgend jaar of juist omlaag.

Vaak heb je een hoge introductie prijs en naarmate een model wat langer in de showroom staat gaan de prijzen omlaag.

Nu lijkt het mij dat de G9 al best goedkoop in de markt gezet is dus kan ook dat ze de prijs juist verhogen per 1 januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k.monsma
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:22
Mirved schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:33:
Wat denken jullie zou de prijs van een G9 omhoog gaan volgend jaar of juist omlaag.

Vaak heb je een hoge introductie prijs en naarmate een model wat langer in de showroom staat gaan de prijzen omlaag.

Nu lijkt het mij dat de G9 al best goedkoop in de markt gezet is dus kan ook dat ze de prijs juist verhogen per 1 januari.
Ik denk dat mocht de prijs omhoog moeten (bv door inflatie hier in Nederland) men eerder de huidige Chinese versie (maar dan zonder Lidar) gaat aanbieden in Europa. Deze versie is een iets uitgeklede versie maar nog steeds prima voor de Europese markt die toch qua opladen achter loopt op China.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 16:39
Mirved schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:33:

Ik denk dat niemand in zijn glazenbol kan kijken om dit te zeggen. Met dit merk en met deze auto kan het alle kanten op gaan.
Het kan goedkoper worden, want in China zelf hebben ze dat ook. Of een minder luxe/kaler model. Of inderdaad voorraad. Of agressievere prijs in de markt.

Maar het kan ook een stuk duurder worden. Denk aan stijgende productie- en transportkosten. Eventuele EU heffing op Chinese auto's. Chip tekorten, etc.

Niemand kan melden wat er gaat gebeuren. Het enige dat nu gemeld kan worden is dat de auto op dit moment een hele goede value for money heeft. En als je dit jaar nog besteld, dan krijg je een langere garantie.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tcchan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-05 15:40
Jaja, Joined the club! Met Sint-Maarten mezelf getrakteerd :9 en de G9 besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof2006
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik rij nu een 2e hands 2015 BMW 530D met heerlijk veel vermogen. Maar wil graag overstappen op een EV en ben erg geïnteresseerd in Xpeng. Maar wil graag niet (teveel) inleveren op vermogen.
Echter, is het redelijk om Kw's, PK's en Koppel 1:1 met elkaar te kunnen vergelijken? Diesel vs Electrisch?
M.a.w. kan bijv. het koppel bij een EV een stuk lager zijn en toch eenzelfde prestatie leveren als een Diesel met hoger koppel? Of is dit meer de wensdenken...? :) Ik blijf liever weg van de Performance versies ivm de kosten.
Alvast dank voor enig input.

BMW 530D (2015)
190 kW
259 pk
560 Nm koppel

Xpeng P7:
Long range / P7 Performance
203 kW / 348 kW
276 PK / 473 pk
440 Nm / 757 Nm

Xpeng G9:
Standard en Long Range / Performance
230 kW / 405 kW
313 pK / 551 pk
430 Nm / 717 Nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
tcchan schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:18:
Jaja, Joined the club! Met Sint-Maarten mezelf getrakteerd :9 en de G9 besteld!
Van harte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.monsma
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:22
olof2006 schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:03:
Ik rij nu een 2e hands 2015 BMW 530D met heerlijk veel vermogen. Maar wil graag overstappen op een EV en ben erg geïnteresseerd in Xpeng. Maar wil graag niet (teveel) inleveren op vermogen.
Echter, is het redelijk om Kw's, PK's en Koppel 1:1 met elkaar te kunnen vergelijken? Diesel vs Electrisch?
M.a.w. kan bijv. het koppel bij een EV een stuk lager zijn en toch eenzelfde prestatie leveren als een Diesel met hoger koppel? Of is dit meer de wensdenken...? :) Ik blijf liever weg van de Performance versies ivm de kosten.
Alvast dank voor enig input.

BMW 530D (2015)
190 kW
259 pk
560 Nm koppel

Xpeng P7:
Long range / P7 Performance
203 kW / 348 kW
276 PK / 473 pk
440 Nm / 757 Nm

Xpeng G9:
Standard en Long Range / Performance
230 kW / 405 kW
313 pK / 551 pk
430 Nm / 717 Nm
Hallo Olof2006, ik zou zeggen plan een proefrit om het gevoel (bevestigd) te krijgen.
Ik had een Volvo T8 die qua koppel in de buurt van de G9 Performance kwam maar in de praktijk is de G9 Performance echt een beest en van een andere categorie. Niet te vergelijken met de Volvo T8 die ook al bloedsnel en supersterk was. Het koppel van de XPENG is er direct en de electro motoren zijn zo soepel en zo sterk!!
Dus ik denk zelf dat een LR P7 of SR/LP G9 (beide met 1 motor) sneller, soepeler en krachtiger zullen zijn dan je BMW 530D. En vergeet ook niet veel en veel stiller. Maar overtuig jezelf door een testrit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Iemand een idee hoe lang de laadkabel is die ze standaard bij de G9 leveren (5m / 6m / 10m)?

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Mirabis schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:10:
Iemand een idee hoe lang de laadkabel is die ze standaard bij de G9 leveren (5m / 6m / 10m)?
6m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
https://www.youtube.com/watch?v=U5S9kAEefZY

Ik kan geen noors, maar in deze video wordt de sleepmode en matras getoond, en de V2L om een kookplaat van stroom te voorzien!

[ Voor 3% gewijzigd door Lisa op 14-11-2023 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox_nl72
  • Laatst online: 30-09-2024
olof2006 schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:03:
Koppel is koppel, wat mij betreft is het grootste verschil dat het volledige koppel bij een EV direct en vanaf 0 toeren beschikbaar is. Ook zijn er geen schakelmomenten meer dus soepeler en vloeiender dan in een EV ga je het niet krijgen.

En zoals het mij altijd is verteld zijn PK's alleen goed voor de topsnelheid.

Een proefrit in iedere EV zal dat verschil snel genoeg duidelijk maken.

[ Voor 9% gewijzigd door fox_nl72 op 14-11-2023 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
daantjuh68 schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:58:
- boven 130 geen ACC of LCC, ook jammer in Duitsland en in Nederland als je bijvoorbeeld 135+/- op gps wil rijden
Mag hopen dat ze dit gaan aanpassen. Was al niet enthousiast over X-Pilot, maar voor mij is dit echt een dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesse!
S_Chief schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:59:
[...]

Mag hopen dat ze dit gaan aanpassen. Was al niet enthousiast over X-Pilot, maar voor mij is dit echt een dealbreaker.
Inderdaad, dit is wel erg belachelijk.. Zal een van de eerste dingen zijn waar ik over zal klagen.
Een niet functionerend cruise control systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKN_
  • Laatst online: 25-10-2024
Hi all,

Vraagje rondom de ICM (scherm achter stuur). Volgens handleiding kan je deze aanpassen met knoppen op stuur (draaiknop en plus/min), echter stel ik daarmee de temperatuur (links) of spotify/geluid (rechts) mee in. Iemand wel een suggestie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotbewoner
MKN_ schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:07:
Hi all,

Vraagje rondom de ICM (scherm achter stuur). Volgens handleiding kan je deze aanpassen met knoppen op stuur (draaiknop en plus/min), echter stel ik daarmee de temperatuur (links) of spotify/geluid (rechts) mee in. Iemand wel een suggestie?
Je kan de draaiknoppen ook indrukken. Als je ze ingedrukt houdt dan verschijnen er opties.

Ook de pijl knoppen links kunnen met lange druk (zonder cruise control aan) de intensiteit van de airco aanpassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcchan
was een beetje aan het zoeken naar een wrapping/PPF mogelijkheden en kwam toevallig deze IG foto tegen van Wrap_Works.nl. Kleur van zwart naar mat sandstorn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yu3bLJVozstq7etwibYUoNgJUHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skMKDFsGN5lUEUuBRnVWzx1E.jpg?f=fotoalbum_large

is deze G9 van iemand in deze forum?

[ Voor 49% gewijzigd door tcchan op 15-11-2023 00:15 . Reden: foto was niet toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-05 08:38
tcchan schreef op woensdag 15 november 2023 @ 00:14:
was een beetje aan het zoeken naar een wrapping/PPF mogelijkheden en kwam toevallig deze IG foto tegen van Wrap_Works.nl. Kleur van zwart naar mat sandstorn.

[Afbeelding]

is deze G9 van iemand in deze forum?
Zou voor het wrappen het nog uitmaken welke kleur de auto oorspronkelijk is? Oftewel was dit in het wit net zo er uit gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcchan
Mirved schreef op woensdag 15 november 2023 @ 07:45:
[...]

Zou voor het wrappen het nog uitmaken welke kleur de auto oorspronkelijk is? Oftewel was dit in het wit net zo er uit gekomen?
Originele kleur maakt niet uit. De wrap is volledig dekkend. Bij een full car wrap zijn er wel opties, inclusief of exclusief de binnenkant van de deuren/ stijlen, wat natuurklijk kosten gedreven is. Ik heb mijn huiidge e-Niro ook volledige gewrapped, maar dan zonder de binnenkant. Van zwart metalic naar mat spacegrey en chroom delete. De 'two tone' is dan nog mooier :) .

Ik heb nu een witte G9 besteld en will de 'bovenkant' inclusief dak zwart wrappen. en dan de rest van de auto PPF'en of keramische coaten.

[ Voor 10% gewijzigd door tcchan op 15-11-2023 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
tcchan schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:51:
[...]

Originele kleur maakt niet uit. De wrap is volledig dekkend. Bij een full car wrap zijn er wel opties, inclusief of exclusief de binnenkant van de deuren/ stijlen, wat natuurklijk kosten gedreven is. Ik heb mijn huiidge e-Niro ook volledige gewrapped, maar dan zonder de binnenkant. Van zwart metalic naar mat spacegrey en chroom delete. De 'two tone' is dan nog mooier :) .

Ik heb nu een witte G9 besteld en will de 'bovenkant' inclusief dak zwart wrappen. en dan de rest van de auto PPF'en of keramische coaten.
Ik dacht altijd dat het gemakkelijker was een zwarte auto te wrappen, maar fijn om te horen. Als je een "matte" wrap laat plaatsen, gelden dan dezelfde additionele wasinstructies als bij matte lak (bijv. geen wasstraat)?

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcchan
Mirabis schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:01:
[...]

Ik dacht altijd dat het gemakkelijker was een zwarte auto te wrappen, maar fijn om te horen. Als je een "matte" wrap laat plaatsen, gelden dan dezelfde additionele wasinstructies als bij matte lak (bijv. geen wasstraat)?
zwart is niet makkelijker, maar wel minder storend als er minder secure afgewerkt wordt door de wrapper.

en m.b.t. wassen. Geen problemen met de wasstraat, dus dat is ook een voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
Wat een slagschip is de Xpeng X9!!!

Check deze video van het interieur. In het begin van de video is de ondertiteling in het Engels later Chinees. Geen idee waar deze beste man het over heeft maar dit is wel duidelijk: aan ruimte en luxe geen gebrek in deze 7-zitter.

YouTube: The latest Chinese electric multi-functional commercial vehicle Xpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Laatst online: 27-04 21:57
Met zo’n x9 krijg je er wel een probleem bij. Wie gaat rijden aangezien iedereen luxe achterin wil zitten😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03
Ik kan niet vinden hoeveel kWh er geladen wordt aan DC chargers die 400v zijn.

Wat zijn de cijfers? Heeft iemand dit getest of weet iemand dit?

Dit omdat nog niet alle snelladers 800v zijn. Ionity en fastned zijn de enige die ik ken die dat wel zijn. Shell recharge is 400v dacht ik.

De e-tron gt (800v architectuur) presteert waardeloos bij 400v stations
Maar de Ioniq 5 ook 800v presteert weer goed bij 400v stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof2006
k.monsma schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:50:
[...]

Hallo Olof2006, ik zou zeggen plan een proefrit om het gevoel (bevestigd) te krijgen.
Ik had een Volvo T8 die qua koppel in de buurt van de G9 Performance kwam maar in de praktijk is de G9 Performance echt een beest en van een andere categorie. Niet te vergelijken met de Volvo T8 die ook al bloedsnel en supersterk was. Het koppel van de XPENG is er direct en de electro motoren zijn zo soepel en zo sterk!!
Dus ik denk zelf dat een LR P7 of SR/LP G9 (beide met 1 motor) sneller, soepeler en krachtiger zullen zijn dan je BMW 530D. En vergeet ook niet veel en veel stiller. Maar overtuig jezelf door een testrit te maken.
Dank, heldere informatie! Ik ga een proefrit reserveren, zal wel druk zijn bij ze. Badhoevedorp of Breukelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof2006
fox_nl72 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:04:
[...]

Koppel is koppel, wat mij betreft is het grootste verschil dat het volledige koppel bij een EV direct en vanaf 0 toeren beschikbaar is. Ook zijn er geen schakelmomenten meer dus soepeler en vloeiender dan in een EV ga je het niet krijgen.

En zoals het mij altijd is verteld zijn PK's alleen goed voor de topsnelheid.

Een proefrit in iedere EV zal dat verschil snel genoeg duidelijk maken.
Dank, de enige manier om erachter te komen (qua gevoel) of de koppel voldoende is neem ik een proefrit met een LR versie.

• Twiek-San

Twiek-San

Wellicht ten overvloede: op de site van Xpeng staan nu ook de voorraadauto’s.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-05 11:43
DikkeGoudvis schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:46:
Wat een slagschip is de Xpeng X9!!!

Check deze video van het interieur. In het begin van de video is de ondertiteling in het Engels later Chinees. Geen idee waar deze beste man het over heeft maar dit is wel duidelijk: aan ruimte en luxe geen gebrek in deze 7-zitter.

YouTube: The latest Chinese electric multi-functional commercial vehicle Xpen...
Wat een lelijk ding..! Lijkt wel een (luxe) bestelbus 8)7

• mkamonster
Twiek-San schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:30:
Wellicht ten overvloede: op de site van Xpeng staan nu ook de voorraadauto’s.
Voelt als best wel veel voorraad. Zaterdag was ik in Rotterdam en daar stond één G9 Performance op voorraad omdat de koper er vanaf heeft gezien, maar dit is hoop ik een uitzondering. Zijn er nu bijna 20 G9s op voorraad.

• jesse!
mkamonster schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:41:
[...]

Voelt als best wel veel voorraad. Zaterdag was ik in Rotterdam en daar stond één G9 Performance op voorraad omdat de koper er vanaf heeft gezien, maar dit is hoop ik een uitzondering. Zijn er nu bijna 20 G9s op voorraad.
Paar weken terug waren er meerdere mensen in dit topic die van hun groene kleur afzagen na bestelling omdat ze dachten dat er snel schade te zien zal zijn.

Maar er staat ook nergens een levertijd bij de voorraad modellen, dus kan ook zomaar zijn dat dit nog weken zal duren. Kan ook zijn dat de auto's nog in Zeebrugge staan bijvoorbeeld. En daarom niet te zien zijn in de showrooms zoals je aangaf in Rotterdam dat er maar één stond.

• Twiek-San

Twiek-San

@jesse! Levertijd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-_4Tsa_UYPc4D54_v8Ik0iKeZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfvlUrOeUwjjOpwbZFgp2FkA.jpg?f=fotoalbum_large

• jesse!
Oh super, overheen gekeken.
Nu maar hopen dat ik de mijne ook binnen 6 weken krijg.. Zal wel :)

• hansham
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
fgarbe schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:37:
Heeft iemand al de verschillen getest tussen de standaard bestuurdersstoel en de stoel die je krijgt bij het Premium Comfort & Audio pakket?
Kun je bij de standaard stoel de hellingshoek instellen en is het zitvlak lang genoeg?
Vind 4.000 namelijk veel geld voor nappaleer en meer speakers, vraag of ik het de moeite waard vind.
Gr. Floris
Ik heb de witte (=metallic wit) met luxe lichtgrijze stoelen en audio en ik vind het helemaal geweldig.
Nappa leer is wel gevoelig, dus pas op met scherpe voorwerpen zoals sleutelbossen.

Dan heb je ook stuur verwarming en softclose. Softclose is grappig maar niet echt belangrijk.

Software zitten hele kleine bugs in, yuotube bestookt mij met Zweedse reclames..??
In mijn YouTube password zat een + teken en dat ging niet in de P7, dus dat veranderd via mijn mobiel en toen lukte het wel.

Ik ben mij nu aan het oriënteren op een speciaal voor Xpeng geïntegreerde dashcam via AliExpress.
Wat mij tegen valt is dat je 10 camera's hebt, maar je kan ze niet laten opnemen, wat de duurdere Tesla's doen.

• mauritsvtl
Welke camera heb je op het oog dan?

• mkamonster
Hoe werkt het eigenlijk met de data/internet verbinding van de auto. Is dat afgekocht door XPENG? Hoe werkt dat in het buitenland?

• jesse!
hansham schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:21:
[...]

Ik heb de witte (=metallic wit) met luxe lichtgrijze stoelen en audio en ik vind het helemaal geweldig.
Nappa leer is wel gevoelig, dus pas op met scherpe voorwerpen zoals sleutelbossen.

Dan heb je ook stuur verwarming en softclose. Softclose is grappig maar niet echt belangrijk.

Software zitten hele kleine bugs in, yuotube bestookt mij met Zweedse reclames..??
In mijn YouTube password zat een + teken en dat ging niet in de P7, dus dat veranderd via mijn mobiel en toen lukte het wel.

Ik ben mij nu aan het oriënteren op een speciaal voor Xpeng geïntegreerde dashcam via AliExpress.
Wat mij tegen valt is dat je 10 camera's hebt, maar je kan ze niet laten opnemen, wat de duurdere Tesla's doen.
> Softclose is grappig maar niet echt belangrijk.

Tot je het gewend bent, heb het op mijn BMW zitten en als ik in een andere auto rij dan gooi ik de deur te zachtjes dicht waardoor ik 'm open en weer harder dicht moet doen.

• Haverme
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-03-2024
Frameloze deuren met soft-close is standaard op alle versies. Daar hoef je geen extra optiepakket voor aan te schaffen

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 00:01
Haverme schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:52:
Frameloze deuren met soft-close is standaard op alle versies. Daar hoef je geen extra optiepakket voor aan te schaffen
Op de G9 standaard, op de P7 onderdeel van premium pakket.
mkamonster schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:05:
Hoe werkt het eigenlijk met de data/internet verbinding van de auto. Is dat afgekocht door XPENG? Hoe werkt dat in het buitenland?
Bij werkte het gewoon in Duitsland en Belgie. Ik denk dat er een Zweedse Sim in zit gezien alle reclames op youtube in het zweeds.

[ Voor 39% gewijzigd door T7D_Sneezy op 16-11-2023 19:04 ]

• Twiek-San

Twiek-San

tcchan schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:51:
[...]
Als je daar tzt een paar foto’s van hebt: graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKN_
mkamonster schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:05:
Voor nu is het inclusief voor wat ik heb begrepen, inclusief Europa. Wellicht dat in toekomst het 10 euro per maand gaat kosten, maar nog niets officieels vernomen hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MKN_
jesse! schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:21:
[...]

Paar weken terug waren er meerdere mensen in dit topic die van hun groene kleur afzagen na bestelling omdat ze dachten dat er snel schade te zien zal zijn.
Deze week mijn mat groene G9 performance ontvangen en verwacht niet dat heel snel hier schade te zien is. Uiteraard als je een kras of deuk rijdt ga je dat zien, maar dat heb ik ook met metallic lak.

Tot zover heel blij met de gekozen kleur, deze is toch anders dan andere standaard kleuren. In combinatie met de 21 inch velgen ziet het er bruut uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
MKN_ schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 00:01:
[...]

Voor nu is het inclusief voor wat ik heb begrepen, inclusief Europa. Wellicht dat in toekomst het 10 euro per maand gaat kosten, maar nog niets officieels vernomen hierover.
Bij mijn aankoop staat dit in het contract:
Dit voertuig is uitgerust met ten minste één jaar gratis connectiviteitspakket vanaf de leveringsdatum. Na afloop van de gratis periode kunt u een abonnement nemen op ons connectiviteitspakket of een externe hotspot voor uw mobiele telefoon of mobiele wifi gebruiken om toegang te krijgen tot digitale diensten waarvoor een dataverbinding nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkamonster
Mirabis schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:00:
[...]

Bij mijn aankoop staat dit in het contract:

[...]
Dankjewel. En eigenlijk niet zo heel gek ook. Hotspot werkt overigens ook best wel prima lijkt me. Doen mijn kinderen nu ook vaak op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03
Lisa schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:48:
https://www.youtube.com/watch?v=U5S9kAEefZY

Ik kan geen noors, maar in deze video wordt de sleepmode en matras getoond, en de V2L om een kookplaat van stroom te voorzien!
Lisa even een andere topic.

Zou je een keer bij een 400v snellader willen opladen en delen wat daar de snelheid van is?

Er is hier nauwelijks wat over te vinden.

Björn benoemt het 1x in een video dat hij niet hoger dan 100 kWh kwam. Maar hij ging niet in detail of uitgebreid testen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Unst0pable
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_08-DiXxT1F4rMYtVvi9oJvcIEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eWhX0wfreymYPuQXuLHcozi0.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende lading a16 richting r'dam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jhakrie
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-12-2023
Daar zal vast de mijne niet tussen zitten aangezien mijn witte lr staat gepland voor de boot van half dec 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
@peak ik heb nog nergens anders geladen dan thuis. Ik was van plan dit weekend mij nieuwe freshmile pas te proberen bij een ionity lader. Om te kijken hoe snel dat gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foobalicious
peak schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:18:
[...]

Lisa even een andere topic.

Zou je een keer bij een 400v snellader willen opladen en delen wat daar de snelheid van is?

Er is hier nauwelijks wat over te vinden.

Björn benoemt het 1x in een video dat hij niet hoger dan 100 kWh kwam. Maar hij ging niet in detail of uitgebreid testen.
Ik kan straks wel even proberen. Ben nu thuis aan het laden maar dan stop ik die wel.

Hoe kan ik zien of een lader 400V is?

edit:

Ik heb even wat gezocht maar het is niet makkelijk om uit te vinden welke laadpalen 400V gebruiken. Daarnaast zijn veel 400V plekken die er zijn gelimiteerd tot 50kW. Dus het maakt daar niks uit of je 400V of 800V architectuur in je auto hebt zitten.

Dus ik denk dat ik het thuisladen weer even aanzet. En dan probeer ik het een keer wanneer ik een 400V laadplek ken die meer dan 100 kW kan leveren. Anders heeft de test geen zin.

[ Voor 30% gewijzigd door foobalicious op 17-11-2023 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcchan
foobalicious schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:07:
[...]

Ik kan straks wel even proberen. Ben nu thuis aan het laden maar dan stop ik die wel.

Hoe kan ik zien of een lader 400V is?

edit:

Ik heb even wat gezocht maar het is niet makkelijk om uit te vinden welke laadpalen 400V gebruiken. Daarnaast zijn veel 400V plekken die er zijn gelimiteerd tot 50kW. Dus het maakt daar niks uit of je 400V of 800V architectuur in je auto hebt zitten.

Dus ik denk dat ik het thuisladen weer even aanzet. En dan probeer ik het een keer wanneer ik een 400V laadplek ken die meer dan 100 kW kan leveren. Anders heeft de test geen zin.

400kW laders zijn nog redelijk schaars. FastNed heeft 'enkelen', maar je kan het niet maken vinden met de App. Eind dec '22 was er een nieuwsbericht LINK, => De Watering, langs de A8-snelweg bij Oostzaan. Er zijn meerdere locaties, maar je kan het alleen niet eruit filteren in fastned app. die gaat nog maar to 300kW :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-05 09:51
tcchan schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:30:
[...]

400kW laders zijn nog redelijk schaars. FastNed heeft 'enkelen', maar je kan het niet maken vinden met de App. Eind dec '22 was er een nieuwsbericht LINK, => De Watering, langs de A8-snelweg bij Oostzaan. Er zijn meerdere locaties, maar je kan het alleen niet eruit filteren in fastned app. die gaat nog maar to 300kW :(.
400V is wat anders als 400kW.
Pagina: 1 ... 15 ... 48 Laatste