Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 16 ... 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 10:09

reuzekind

Ik geloof in GoT

De vraag van @peak ging in dit geval om 400 V niet om 400kW.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcchan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-05 15:40
reuzekind schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:36:
De vraag van @peak ging in dit geval om 400 V niet om 400kW.
ohh verkeerd gelezen... 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dh1968
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 05-03-2024
Denk dat die zwarte performance voor mij is, want werd net gebeld door R'dam voor het maken van de afleverafspraak. Looking forward. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel99
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 13-01-2024
Ik ben ook in blije afwachting op mijn zwarte g9 LR. Hoe hebben jullie het geregeld kwam verzekering? Of is er een klasse 3 alarm ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:52
foobalicious schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:07:
[...]

Ik kan straks wel even proberen. Ben nu thuis aan het laden maar dan stop ik die wel.

Hoe kan ik zien of een lader 400V is?

edit:

Ik heb even wat gezocht maar het is niet makkelijk om uit te vinden welke laadpalen 400V gebruiken. Daarnaast zijn veel 400V plekken die er zijn gelimiteerd tot 50kW. Dus het maakt daar niks uit of je 400V of 800V architectuur in je auto hebt zitten.

Dus ik denk dat ik het thuisladen weer even aanzet. En dan probeer ik het een keer wanneer ik een 400V laadplek ken die meer dan 100 kW kan leveren. Anders heeft de test geen zin.

Top!

Alle Shell recharge die 175kW doen zijn 400v

Wellicht is Total energies ook 400v maar dat weet ik niet zeker.

Shell weet ik zeker. Als je bij hun 175kw paal met 175 kunt laden dan is dat mooi. Is het veel lager ja dan weten we wat de max is bij een 400v paal

Tesla superchargers zijn ook 400v begreep ik.

Waar ik heen wil met dit is hoe snel kunnen we laden bij andere stations die geen 800v ondersteunen. Is een omweg naar fastned of ionity het waard of werkt de rest ook rap genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
dh1968 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:08:
[...]

Denk dat die zwarte performance voor mij is, want werd net gebeld door R'dam voor het maken van de afleverafspraak. Looking forward. d:)b
Twijfelde jij tussen de lr en performance?

Zo ja waarom toch de performance?

Was de luchtvering doorslaggevend? Of ging het je om de awd en power?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J. Goedhart
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 28-04-2024
peak schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:56:
[...]

Bij mij speelde de velgen ook nog mee. AWD, luchtvering en vermogen was aantrekkelijk maar als de longrange de knappe performance velgen had gehad was dat mijn keuze geworden. Uiteindelijk toch voor performance gegaan (zwart) omdat ik het prijsverschil acceptabel vond als je evt kosten van alternatieve velgen en banden meeweegt. Hebben ze slim gedaan 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansham
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
fgarbe schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:37:
Heeft iemand al de verschillen getest tussen de standaard bestuurdersstoel en de stoel die je krijgt bij het Premium Comfort & Audio pakket?
Kun je bij de standaard stoel de hellingshoek instellen en is het zitvlak lang genoeg?
Vind 4.000 namelijk veel geld voor nappaleer en meer speakers, vraag of ik het de moeite waard vind.
Gr. Floris
Ik heb gekozen voor de premium stoelen en geen spijt. Voor mij is een goede geluidsinstallatie ook belangrijk en ik vind een lichtgrijs interieur met zwart dak super mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansham
Ddpai heeft op basis van de mini 5 een custom versie gemaakt voor de P7Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkIStMdV6PsAwijutN6EvWoWQ3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRytff9kXHGqqPwHWZndKoJO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansham
T7D_Sneezy schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:03:
[...

Bij werkte het gewoon in Duitsland en Belgie. Ik denk dat er een Zweedse Sim in zit gezien alle reclames op youtube in het zweeds.
Aha! Nu snap ik waarom die reclames in het Zweeds zijn 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansham
Je bedoelt 400KW??
Mijn thuislader is 400v, 11kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dh1968
  • Laatst online: 05-03-2024
peak schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:56:
[...]

Ik kom uit een Jaguar iPace HSE en ben gewend aan AWD, luchtvering en hoog vermogen. Ik ben geen ultra lange afstanden rijder en waardeer de fun en luxe van vermogen, AWD en luchtvering heel erg. Daarbij zijn de 21inch velgen optisch voor mij ook een dikke plus.
Vandaar mijn keuze voor de G9 Performance. Heb geen seconde over een andere versie nagedacht. En de range (dankzij betere efficiëntie) en laadsnelheid van de Xpeng wordt sowieso weer een flinke sprong vooruit voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:45
Marcel99 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:26:
Ik ben ook in blije afwachting op mijn zwarte g9 LR. Hoe hebben jullie het geregeld kwam verzekering? Of is er een klasse 3 alarm ingebouwd?
Ik heb de verzekering via Univé laten lopen. Promovendum deed er niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
J. Goedhart schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 23:28:
[...]

Bij mij speelde de velgen ook nog mee. AWD, luchtvering en vermogen was aantrekkelijk maar als de longrange de knappe performance velgen had gehad was dat mijn keuze geworden. Uiteindelijk toch voor performance gegaan (zwart) omdat ik het prijsverschil acceptabel vond als je evt kosten van alternatieve velgen en banden meeweegt. Hebben ze slim gedaan 😎
Hier exact dezelfde gedacht.

Lr met mooiere velgen en dan is het prijsverschil nog maar 6k…. Idd slim gedaan van ze.

Ik maak binnenkort proefrit in de lr om met de performance te kunnen vergelijken.

Ik ben wel van mening dat de lr een minder harde afschrijving gaat zien dan de performance versie.

Wat ik mij afvroeg is het verschil in bereik met lr en awd. Dit komt ongetwijfeld door de 2e motor en iets meer gewicht?
Maar als ze nou een eco mode maken voor de awd versie waarbij 1 motor uitgeschakeld wordt en daarmee het bereik verhogen.

Ik denk dat de awd met z’n luchtvering dan zuiniger kan zijn dan de lr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temvdb
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04-06 23:09
peak schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:49:
[...]

Top!

Alle Shell recharge die 175kW doen zijn 400v

Wellicht is Total energies ook 400v maar dat weet ik niet zeker.

Shell weet ik zeker. Als je bij hun 175kw paal met 175 kunt laden dan is dat mooi. Is het veel lager ja dan weten we wat de max is bij een 400v paal

Tesla superchargers zijn ook 400v begreep ik.

Waar ik heen wil met dit is hoe snel kunnen we laden bij andere stations die geen 800v ondersteunen. Is een omweg naar fastned of ionity het waard of werkt de rest ook rap genoeg.
De TotalEnergies 175kw zijn 800v heb een Eletre zien laden aan 150kw en die heeft maar een 80kw 400v converter … (wel in Frankrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Weet iemand of je kunt instellen hoe snel je wilt laden bij een snellaadpaal in het kader van batterijbehoud?

Ik kan mij voorstellen dat als je een geplande pauze doet waar je rustig wat gaat eten geen noodzaak hebt om met 320 kW te laden.

Batterij slijt sneller dan.

Kan je dit begrenzen tot een X waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-04 21:57
hansham schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 23:29:
[...]

Ik heb gekozen voor de premium stoelen en geen spijt. Voor mij is een goede geluidsinstallatie ook belangrijk en ik vind een lichtgrijs interieur met zwart dak super mooi.
Je bedoeld zwart interieur met licht dak toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 10:09

reuzekind

Ik geloof in GoT

De P7 kan je met een lichtgrijs interieur bestellen.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansham
aim-creativity schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:32:
[...]

Je bedoeld zwart interieur met licht dak toch?
Nee!! Lichtgrijs (offwhite) nappa leer met zwart dak, het dak ik getint glas, dus ik bedoel de frame delen alles boven de schouder is zwart.

Als je voor lichtgrijs nappa kiest, is het dak automatisch zwart, darr kan je zelf niet in kiezen (zie de configurator op de website)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmiFX3s0x3pqZBqRdTkCGeA3uiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fLgGRY3OHZLHlTZZ2AhEE9K1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TqwkepWnbuMfwtJ5yVBzjA3f-nI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpC5YmaXtHVjQilxacY9ou6T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansham
Vraag: ik wil, als er iets gebeurt wat ik op video wil vastleggen, snel een recording kunnen maken in 2D view.
Ik kan 360⁰ view opslaan onder de programmeerbare * knop op het stuur, maar dan kom je op 360⁰ view en van daar kan je niet naar 2D view.

Ik wil met de * knop naar 2D view, maar dat kan niet, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:18
gerucht dat Apple Carplay en Android Auto in 2024 komt

https://mobilsiden.dk/nyh...id-auto-og-apple-carplay/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Laatst online: 27-04 21:57
hansham schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:28:
[...]

Nee!! Lichtgrijs (offwhite) nappa leer met zwart dak, het dak ik getint glas, dus ik bedoel de frame delen alles boven de schouder is zwart.

Als je voor lichtgrijs nappa kiest, is het dak automatisch zwart, darr kan je zelf niet in kiezen (zie de configurator op de website)[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thnx voor de toelichting. Idd mooi 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvanh
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik heb het idee dat mijn G9 iets naar rechts trekt en dat ik dus constant licht tegen moet sturen. Hebben anderen dit ook gemerkt en / of al op laten lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Robvanh schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:06:
Ik heb het idee dat mijn G9 iets naar rechts trekt en dat ik dus constant licht tegen moet sturen. Hebben anderen dit ook gemerkt en / of al op laten lossen?
Heb ik niet gemerkt. Klinkt als uitlijnen. Ik heb wel een zoem van rond de 200Hz wanneer ik 108-110 km/u rijdt. Heeft iemand anders dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansham
kosternet schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:46:
[...]

Heb ik niet gemerkt. Klinkt als uitlijnen. Ik heb wel een zoem van rond de 200Hz wanneer ik 108-110 km/u rijdt. Heeft iemand anders dat?
Naar links trekken lijkt idd op uitlijnen of bandenspanning.
Zoem is misschien een vibratie, dus ook iets met banden?

In alle gevallen kan je in de app een service afspraak maken.
Ik heb trillingen vanwege niet goed balanceren en condens in de camera unit achter de voorruit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-rp53RXTqIPdcPCgD9_gsqR9KI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJP133duFpxgkPR1lUxQ0mGQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-06 18:49
Geen zoem, trekt niet naar rechts, geen vocht bij de camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07:51

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Cool! Ik hoop dat dat via een update ook op de nu al rijdende auto’s komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pointwood
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-01 19:58
Hieronder de vertaling vanuit het Deens.

Dit geeft aan dat Xpeng naar de klanten heeft geluisterd, want zowel Android Auto als Apple CarPlay komen naar de G9, P7 en toekomstige elektrische auto’s van het merk, leert Mobilsiden.dk.

De elektrische auto's van Xpeng krijgen Android Auto en Apple CarPlay
De Xpeng G9 is buitengewoon goed ontvangen in Denemarken, wat ook indruk maakt in onze tests. Een van de nadelen is echter het ontbreken van Android Auto en Apple CarPlay, wat veel Denen waarderen.

Het zou er echter op kunnen wijzen dat Xpeng heeft geluisterd naar de vele verzoeken om Android Auto en Apple CarPlay. mobilsiden.dk leert dat Xpeng beide platforms in hun elektrische auto's zal integreren.

Zie ook: Stem op de elektrische auto van het jaar 2024

Xpeng G9 en P7 krijgen Apple CarPlay en Android Auto
Tesla, Nio, Lucid, Xpeng en verschillende autofabrikanten hebben bewezen ervoor te kiezen om Apple CarPlay en Android Auto niet in hun auto’s aan te bieden. Meestal is de verklaring dat ze met volledige controle over de software op het scherm de beste, snelste, meest gebruiksvriendelijke en naadloze ervaring kunnen bieden.

Zowel Apple CarPlay als Android Auto staan ​​echter hoog op het verlanglijstje van consumenten bij het zoeken naar een nieuwe auto. Bij Xpeng hebben ze blijkbaar geluisterd naar de vele verzoeken van klanten naar de softwareoplossingen van Google en Apple voor auto's en hadden ze nu moeten besluiten dat ze in de toekomst zowel Apple CarPlay als Android Auto in hun elektrische auto's zullen aanbieden, vertelt een anonieme bron aan mobilsiden.dk .

Zowel Android Auto als Apple CarPlay zijn onderweg naar de elektrische auto's van Xpeng. Dit is wat Mobilsiden.dk leert
Met Apple CarPlay en Android Auto aan boord van de auto krijg je een vertrouwde en eenvoudige ervaring met alle apps en diensten die consumenten gewend zijn te gebruiken op hun smartphones.

We verwachten dat Apple CarPlay en Android Auto zowel met kabel als draadloos mogelijk zullen zijn in de elektrische auto's van Xpeng.

Xpeng zelf heeft hier nog niets over bekendgemaakt, maar we verwachten binnenkort een officiële aankondiging.

Zie ook: Bekijk alle elektrische auto's van Xpeng

Wanneer komen Android Auto en Apple CarPlay naar Xpeng?
Heeft u al een Xpeng P7 of een G9 of overweegt u er een? Dan wil je waarschijnlijk weten wanneer Android Auto en Apple CarPlay naar Xpeng G9 en P7 komen.

Helaas weten we hier nog niet veel van, maar het gerucht gaat dat dit begin 2024 zal zijn.

Het zullen uiteraard zowel nieuwe als oude elektrische auto’s van Xpeng zijn die beide platforms ondersteunen. Ook is niet bekend of een werkplaatsbezoek noodzakelijk is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 2000usa
  • Laatst online: 06-06-2024
Afgelopen zaterdag in Badhoevedorp: Wit zonder aerocaps, helemaal niet gek. Ik hoop op zwart evenzo. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPoMoLOGMXYQ4UPT8bL3QuOSeVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJBU8PxBeiFJ7SBNL6cf89dg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-06 23:44
Dat ziet er fantastisch uit zeg, zonder aerocaps. Is dit 'gewoon' een Long Range G9 waar dan de 'wieldoppen' vanaf zijn gehaald? Een beetje soortgelijk idee als bij een Tesla Model 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Zitten hier zwarte dopjes in de schroefgaten of (zo lijkt het een beetje) zijn ze gespoten met een zwarte lak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2000usa
  • Laatst online: 06-06-2024
Zover ik het kon beoordelen was dit gewoon zonder verdere aanpassing/aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhakrie
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-12-2023
Toevallig iemand er al achter of je die er makkelijk af kan halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peak
Ik weet niet of men het realiseert maar er wordt veel getest met de performance versie en die wordt vergeleken met de e-tron en Mercedes eq series met opmerkingen zoals voor 30k minder heb je een xpeng g9 maar daarmee bedoelen ze veelal de performance variant.

Vergeet niet dat de g9 standard versie dezelfde luxe uitvoering heeft als de duurdere modellen excl luchtvering en awd maar dat is niet het prijsverschil waard.

De standard kan al met 260kw laden en heeft ook 400+ km bereik. Met zulke laadsnelheden is je reistijd rap genoeg.

Ik hoop dat er meer reviews van de standard versie komen waarmee aangetoond wordt dat juist de standard versie erg veel value for money is.

Ik zie het als vliegen. Mensen die business vliegen betalen mee aan de ticket van de economy reizigers. Idem met de performance versie versus de standard.

Mocht je dit topic met interesse volgen maar de prijs van long range of performance te duur vinden. Overweeg de standard versie.

Awd, luchtvering en velgen zijn de problemen van mensen die geld over hebben haha no offense voor de performance kopers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 15:13
peak schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:35:
Ik weet niet of men het realiseert maar er wordt veel getest met de performance versie en die wordt vergeleken met de e-tron en Mercedes eq series met opmerkingen zoals voor 30k minder heb je een xpeng g9 maar daarmee bedoelen ze veelal de performance variant.

Vergeet niet dat de g9 standard versie dezelfde luxe uitvoering heeft als de duurdere modellen excl luchtvering en awd maar dat is niet het prijsverschil waard.

De standard kan al met 260kw laden en heeft ook 400+ km bereik. Met zulke laadsnelheden is je reistijd rap genoeg.

Ik hoop dat er meer reviews van de standard versie komen waarmee aangetoond wordt dat juist de standard versie erg veel value for money is.

Ik zie het als vliegen. Mensen die business vliegen betalen mee aan de ticket van de economy reizigers. Idem met de performance versie versus de standard.

Mocht je dit topic met interesse volgen maar de prijs van long range of performance te duur vinden. Overweeg de standard versie.

Awd, luchtvering en velgen zijn de problemen van mensen die geld over hebben haha no offense voor de performance kopers.
Ik "heb" (lease) sinds kort de Standard Range versie en ik mis niks aan "performance". De auto is meer dan snel genoeg. Ik heb nooit in de performance gereden maar wel in een Tesla model Y performance en persoonlijk vond ik de acceleratie onbruikbaar snel. Zeker in Nederland met zijn veel stoplichten en snelheidslimiet op de snelweg.

Luchtvering mis ik, denk ik, ook niet. De auto is heerlijk comfortabel. Beter dan de Kodiaq die ik voorheen reed. Ik heb ook nog geen momenten meegemaakt waarbij ik behoefte had aan een stugger onderstel.
Snufjes-wise lijkt me het omhoog en omlaag bewegen van de auto wel gaaf. Beetje Citroen-vibes :-)

De velgen van de performance vind ik wel bloedmooi moet ik eerlijk zeggen. Maar het is me het extra mandbedrag niet waard.

Qua range mis ik tot nu toe nog niks. Het laden gaat supersnel en icm het 's nachts thuisladen heb ik altijd genoeg lading voor het dagelijkse gebruik.
Maar misschien piep ik straks in de zomer naar Italie wel anders. Maar daar zou een LR denk ik niet veel aan veranderen want de Kodiaq schopte het 700+ km ver op 1 tank.

Maarrrr....je opmerking mbt de Performance versie is voor mensen die geld over hebben.....Tsja, ik denk dat mensen die bijv. voor een Hyundai Kona gaan hetzelfde zeggen over de G9 SR. Een Kona is budgettechnisch denk ik een beter keuze. Tsja, wat langer laden maar evenveel range. Iiets minder ruimte. Wat minder luxe. Maar vele malen goedkoper.En hij brengt je ook op je bestemming.

Maar voor de mensen die voor de performance versie kiezen gelden mijn beweegredenen om voor de SR te kiezen waarschijnlijk niet. Het is volkomen subjectief. Wat voor de een het geld waar is is het voor de ander niet.

Moge iedereen maximaal van zijn Xpeng genieten ! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelmanJ
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-06 16:03
Nog een schreeuw om een update. Toch wel zorgelijk, want dit is wel op te lossen allemaal, maar gaat ook wel een paar updates kosten.

https://www.autoweek.nl/r...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhakrie
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-12-2023
Nu al een paar keer een zwarte g9 gespot op de a2 richting het zuiden van af utrecht. Kenteken met 713 erin. Leuk om de toch wel al in het wild te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 16:49
MelmanJ schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:03:
Nog een schreeuw om een update. Toch wel zorgelijk, want dit is wel op te lossen allemaal, maar gaat ook wel een paar updates kosten.

https://www.autoweek.nl/r...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F
Een deel hiervan is gewoon wet- en regelgeving dus dat valt niet weg te halen.
Veel mensen die uit een oudere auto komen weten niet dat dit straks op elke nieuwe auto zit.

Mijn routine van elke keer instappen en even via het snelmenu de snelheidwaarschuwing uitzetten en vervolgens via de airbag knop de status monitor uitzetten werkt prima.
De lane assist heb ik gewoon op "laat" staan en dat geeft eigenlijk geen last.
foobalicious schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:31:
[...]

Ik "heb" (lease) sinds kort de Standard Range versie en ik mis niks aan "performance". De auto is meer dan snel genoeg. Ik heb nooit in de performance gereden maar wel in een Tesla model Y performance en persoonlijk vond ik de acceleratie onbruikbaar snel. Zeker in Nederland met zijn veel stoplichten en snelheidslimiet op de snelweg.

Luchtvering mis ik, denk ik, ook niet. De auto is heerlijk comfortabel. Beter dan de Kodiaq die ik voorheen reed. Ik heb ook nog geen momenten meegemaakt waarbij ik behoefte had aan een stugger onderstel.
Snufjes-wise lijkt me het omhoog en omlaag bewegen van de auto wel gaaf. Beetje Citroen-vibes :-)

De velgen van de performance vind ik wel bloedmooi moet ik eerlijk zeggen. Maar het is me het extra mandbedrag niet waard.

Qua range mis ik tot nu toe nog niks. Het laden gaat supersnel en icm het 's nachts thuisladen heb ik altijd genoeg lading voor het dagelijkse gebruik.
Maar misschien piep ik straks in de zomer naar Italie wel anders. Maar daar zou een LR denk ik niet veel aan veranderen want de Kodiaq schopte het 700+ km ver op 1 tank.

Maarrrr....je opmerking mbt de Performance versie is voor mensen die geld over hebben.....Tsja, ik denk dat mensen die bijv. voor een Hyundai Kona gaan hetzelfde zeggen over de G9 SR. Een Kona is budgettechnisch denk ik een beter keuze. Tsja, wat langer laden maar evenveel range. Iiets minder ruimte. Wat minder luxe. Maar vele malen goedkoper.En hij brengt je ook op je bestemming.

Maar voor de mensen die voor de performance versie kiezen gelden mijn beweegredenen om voor de SR te kiezen waarschijnlijk niet. Het is volkomen subjectief. Wat voor de een het geld waar is is het voor de ander niet.

Moge iedereen maximaal van zijn Xpeng genieten ! :-)
Het voordeel van de Standard range is ook dat deze gewoon altijd tot 100% te laden is zonder extra stress op de accu. Dus eigenlijk is het dagdagelijkse verschil tussen Standard en Long Range erg klein.

460 KM WLTP versus 513 KM WLTP (90% van 570)

[ Voor 57% gewijzigd door T7D_Sneezy op 22-11-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
T7D_Sneezy schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:38:
[...]

Veel mensen die uit een oudere auto komen weten niet dat dit straks op elke nieuwe auto zit.

Mijn routine van elke keer instappen en even via het snelmenu de snelheidwaarschuwing uitzetten en vervolgens via de airbag knop de status monitor uitzetten werkt prima.

[...]

Het voordeel van de Standard range is ook dat deze gewoon altijd tot 100% te laden is zonder extra stress op de accu. Dus eigenlijk is het dagdagelijkse verschil tussen Standard en Long Range erg klein.

Ik heb laden weer op 80% gezet. Dat is voor mij met woon-werk van 15-20 km. ruim voldoende. Ik mis alleen nog steeds wel de mogelijkheid om de resterende duur in procenten in plaats van kilometers te zien op de G9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
[...]

[...]

In hoeverre kan je met het huidige OS meerdere van die feature's in één keer uitschakelen middels een (zelfopgezette) shortcut? Bijv. 5 van die meldingen uitschakelen door gebruik van de extra knop bij de deur (welk zelf in te stellen is)?

Daarnaast, wat betreft het niet tot 100% laden hmm... ben gewend mijn e-Niro 64kWh gewoon altijd tot 100% te laden. Gekozen voor de AWD Performance (privé) maar dat doet me wel denken.

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Mirabis schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:18:
[...]

In hoeverre kan je met het huidige OS meerdere van die feature's in één keer uitschakelen middels een (zelfopgezette) shortcut? Bijv. 5 van die meldingen uitschakelen door gebruik van de extra knop bij de deur (welk zelf in te stellen is)?

Daarnaast, wat betreft het niet tot 100% laden hmm... ben gewend mijn e-Niro 64kWh gewoon altijd tot 100% te laden. Gekozen voor de AWD Performance (privé) maar dat doet me wel denken.
1: Niet op dit moment. Je kan nu zelf geen shortcuts maken maar volgens mij komt dit in de volgende versie van het OS.

2: Je kan hem ook gewoon elke keer tot 100% opladen, het wordt alleen afgeraden om te doen als het niet nodig is. De performance is wel degelijk echt een upgrade over de LR vind ik. De 4WD en luchtvering voegen echt wat toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peak
De G9 heeft maar 5% als buffer bovenin aangehouden.

Voor xpeng is dan ook het advies tot 90% te laden. Dan heb je 15% buffer.

Je kan prima altijd tot 100% laden. Op de lange termijn is de degradatie “verwaarloosbaar” tot enkele procenten tussen 90% laden en 100% laden.

Degradatie impact van snelladen is hoger dan thuisladen.

Xpeng heeft er zelf baat bij dat je tot 90% gaat. Behoud van batterij dus minder kans dat er garantie wordt geclaimd op de batterij.

Niet teveel van wakker liggen. Wil je tot 100%. Gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dpmkeizer
  • Laatst online: 19-03-2024
Ai, die software is wel een dingetje, hierbij weer een review waarin het ronduit als gevaarlijk wordt omschreven https://fdm.dk/motor/bilt...v-med-farlige-assistenter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisa
En toch hij rijdt in NL heerlijk met xpilot aan. Ik doe niet anders.
Autopilot met zijn phantom brakes is pas levensgevaarlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-06 11:50
Ik gebruik X-Pilot met LCC ook veel, bijna alleen op de snelweg of op rechte en goed belijnde autowegen. Bij alle lange ritten zo'n 70-80%, schat ik in. De Nederlandse snelwegen zijn er ook ideaal voor. Weinig scherpe bochten, duidelijke belijning, lange invoegstroken. In Scandinavië is dat veel minder het geval.

Je moet wel anticiperen op de zwaktes van het systeem. Soms even uit bij het inhalen van een vrachtwagen of als het wat ingewikkelder wordt. En zonder duidelijke lijnen op de weg of bij een fietspad op de weg uit.

Ik heb geen ervaring met andere auto's met zo'n systeem, maar ik ben er wel tevreden mee, zelfs met de huidige irritaties in bochten en bij inhalen van vrachtwagens etc. Ik kijk wel uit naar verbeteringen en naar NGP wat volgend jaar zou moeten komen.

[ Voor 36% gewijzigd door Grotbewoner op 22-11-2023 17:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
[...]

[...]

Ik zou deze gewoon leasen dan hoef je geen rekening te houden met de batterij en gewoon 100% laden. Dan is het verschil met de SR toch een aanzienlijke 110km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
  • Laatst online: 11-03 15:51
Eerste echte probleem. Sta nu met mijn G9 performance in Frankrijk naast de tolweg in de buurt van Dijon. Word zo afgesleept door Franse wegenwacht.

Range veranderde ineens van 120km naar 1km met de melding: gevaarlijk lage accustand, rij voorzichtig. 3 km verderop kunnen parkeren op parkeerplaats (zonder laadvoorzieningen). Uitgestapt en auto geheel uitgezet. Dit leverde geen verandering in range. Nog geprobeerd te rijden, maar de auto wil geen vermogen meer geven. Ik durf dus de snelweg niet op te rijden.

Xpeng service gebeld. Zij verbinden door met de wegenwacht. Deze weer met de Franse afsleepdienst die het contract heeft op dit stuk tolweg.

Iemand ervaring met dit probleem? Tips voor wanneer ik ben afgesleept naar een garage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
@DikkeGoudvis ja helaas, afgelopen vrijdag. Gelukkig bijna thuis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANOh3QByYVSgCsRiOurgQFgfbng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/753n4AhN6bEiyuNfxCBz9cMR.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk met moeite wel bij onze laadpaal gekregen. Kon gewoon laden.
Gisteren Bij Xpeng geweest. Ze weten het nog niet. Data is uitgelezen. In ieder geval was er een communicatiefout in de auto. En zat een contact van de accu (12V?) los en is vastgemaakt. Data wordt nu door Xpeng geanalyseerd. De accu zelf was goed. Als ik meer weet laat ik het weten.

Ik kan gewoon rondrijden, was ook zelf naar xpeng rotterdam gereden. Heb nog niet onder de 120 km bereik durven rijden. Ga het de komende dagen vlak bij huis wel proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Lisa op 22-11-2023 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
Lisa schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:28:
@DikkeGoudvis ja helaas, afgelopen vrijdag. Gelukkig bijna thuis.

[Afbeelding]

Uiteindelijk met moeite wel bij onze laadpaal gekregen. Kon gewoon laden.
Gisteren Bij Xpeng geweest. Ze weten het nog niet. Data is uitgelezen. In ieder geval was er een communicatiefout in de auto. En zat een contact van de accu (12V?) los en is vastgemaakt. Data wordt nu door Xpeng geanalyseerd. De accu zelf was goed. Als ik meer weet laat ik het weten.

Ik kan gewoon rondrijden, was ook zelf naar xpeng rotterdam gereden. Heb nog niet onder de 120 km bereik durven rijden. Ga het de komende dagen vlak bij huis wel proberen.
Auto staat bij een kleine garage: "that is a funny car." Vanuit Xpeng ook de tip gekregen om de massa aansluiting van de accessoire accu te controleren. Weet niet of dat gaat helpen, want de verlichting, airco en alle schermen werken gewoon normaal.

@Lisa :
Had jouw G9 ook geen vermogen meer (in safety modus)?
Weet je nog wat de lader aangaf bij het starten van het laadproces vwb de laad percentage van de accu? Oftewel was de accu echt leeg?

Als ik dezelfde storing heb, zit ik eraan te denken om de auto morgen naar een laadpaal te rijden en op te laden. En dan met veel kleine laadbeurten naar huis te rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oi3JA2SOVLD_NaNeC1TZl6JJzIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NnxFiJbuFp1YxSQTWtulTjtV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xIRemZECb4INt_n9jv_Afqyo-JA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8MfNXiu6SGAEhv9PDcLObeTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
Mijn laadpaal (thuislader) laat niet zien of hij leeg is.
Hij was in schildpad stand. Kon nog heel kort ongeveer 30 km/h rijden. Maar ik zou nog 120 km bereik moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
Lisa schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:20:
Mijn laadpaal (thuislader) laat niet zien of hij leeg is.
Hij was in schildpad stand. Kon nog heel kort ongeveer 30 km/h rijden. Maar ik zou nog 120 km bereik moeten hebben.
Na het laden kon je wel normaal rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
Ja ben gewoon overal naar toe gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
@Lisa @DikkeGoudvis

Welke software versie hebben jullie en kan iemand anders die nog op een oudere versie zit doorgeven welke versie zij hebben?

Ik vermoed een bug geïntroduceerd door een versie. Ik heb zo veel YouTube video’s gezien waarbij o.a. door Björn veel km werd gereden.

En zouden jullie je ervaring omtrent de service willen blijven delen? Ik denk dat als de service bewezen goed is dat dat anderen over de brug helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
Versie 4.2.1

Xpeng alarmnummer verbind met algemene anwb alarmcentrale door. Die het dan netjes oppakken. Maar eigenlijk niets kunnen.
Xpeng Rotterdam heeft overlegd met Xpeng Badhoevedorp. En samen besloten de auto in Rotterdam te zien. Ik kreeg netjes leenauto mee. En er werd hardware matig en software matig gekeken.
Logboeken worden nog geanalyseerd. Xpeng Rotterdam werkplaats was heel netjes en correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Lisa schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:35:
Versie 4.2.1

Xpeng alarmnummer verbind met algemene anwb alarmcentrale door. Die het dan netjes oppakken. Maar eigenlijk niets kunnen.
Xpeng Rotterdam heeft overlegd met Xpeng Badhoevedorp. En samen besloten de auto in Rotterdam te zien. Ik kreeg netjes leenauto mee. En er werd hardware matig en software matig gekeken.
Logboeken worden nog geanalyseerd. Xpeng Rotterdam werkplaats was heel netjes en correct.
Ik zag op jouw foto rechtsbovenin je accu icoon.

Als ik jullie verhalen goed begrijp gebeurt het dus als de 12v accu slecht contact maakt.

Blijft mij verbazen waarom er nog steeds een aparte 12v accu nodig is en niet een converter die de hoofdaccu gebruikt maar goed.

@Lisa kan je voor de grap je auto aanzetten en dan de zwarte kabel van je 12v accu loshalen.

Je zou dan dezelfde melding moeten krijgen.
Als dat het zou zijn dan is het top want dan kunnen de andere tweakers daar naar kijken als ze de melding krijgen haha.

Wegslepen zit niemand op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa
@peak ehh de accu ontkoppelen kan iemand anders ook….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa

• DikkeGoudvis
Wat me opviel voor de storing.

Algemeen:
Ik meen ook versie 4.2.1 te hebben. Ik check het morgen.
KM-stand: 3115km
Ik heb zowel thuis als op het werk een lader. Daardoor wordt de accu alleen bij langere ritten dieper ontladen. Ik schat dat de accu 3 keer lager is geweest dan 120km dynamische range. Niet eerder een probleem gehad.

Vandaag:
Lange rit vandaag gepland. Van NL naar Lyon. De eerste keer dat ik echt de Xpeng navigatie (in combinatie met A Better Routeplanner) gebruik.
360km in 2 etappes gereden met één snellaadbeurt en een kop koffie. Niets opmerkelijks, behalve dat ik merk dat het navigatiebereik niet synchroon loopt met het dynamisch bereik. Het dynamisch bereik komt tot dan toe niet onder de 120km.

Met het risico dat ik niet terzake doende aspecten meeneem in de analyse het volgende:

Na een 2e snellaadbeurt (90%) en een 2e kop koffie zoek ik de volgende snellader op 260km te rijden km. Dynamisch geeft Xpeng aan dat ik 375km bereik heb. Dit zal de auto gebaseerd hebben op de eerder gereden kilometers. Ik rijdt rustig. De hele ochtend en middag een cruisesnelheid (LCC) aangehouden van tussen de 110 en 120km/h.

De te rijden afstand is dus 260km, de accu zit inmiddels weer vol (90%) maar de navigatie geeft aan dat ik de snellader niet ga bereiken (?).

Ik zoek een snellader dichterbij (160km) en beslis daar wel wat ik ga doen. De navigatie geeft aan dat ik bij aankomst 60km over zal houden.
Echter al rijdend groeit het navigatiebereik. In het begin rustig, maar in de laatste km's vlak voor aankomst groeit dit getal snel naar 180km. Dit komt op dat moment redelijk overeen met het dynamisch bereik van nog 200km.

Aangezien de mijn oorspronkelijke snellaadpaal 100km verderop ligt, besluit ik door te rijden.

Een nieuwe route ingegeven en de navigatie geeft opnieuw aan dat ik het, ondanks de beschikbare dynamische range, niet red. Ik besluit toch te rijden. Ik kan als het spannend wordt altijd een station eerder nemen.

Spannend wordt het niet. Na 5km begint opnieuw het navigatiebereik op te lopen. Na 75 kilometer (nog 25 te gaan) geeft de navigatie aan ongeveer nog 45 kilometer range te hebben na aankomst. Dynanisch heb ik 120km op de teller.

Op dat moment geeft Xpeng vanuit het niets aan dat ik dynamisch nog maar 1km bereik heb. Ook de navigatie geeft aan dat ik het niet meer red.

Voor de rest is me niets opgevallen.

Dus:
Het dynamisch bereik houdt redelijk tret met de gereden kilometers. Dat doet het navigatiebereik niet. Lopen bij jullie het navigatiebereik en het dynamisch bereik ook niet synchroon? Zo ja, dan vermoed ik dat bovenstaande niets met deze storing te maken heeft :|
Hoe worden deze beide getallen berekend? Iemand een idee?

12V accu:
Bij mij staat niet vast of de connectoren van de 12V accu er iets mee te maken hebben. Xpeng support wist me te vertellen dat er nog een Xpeng was met een vergelijkbaar probleem (@Lisa ). Vandaar dat men me de tip gaf de accuconnectoren te controleren. Dat heb ik (nog) niet kunnen doen, aangezien de Franse garage, waar mijn auto naar toe is gesleept, bij aankomst al gesloten was.

Verder over de service:
Ik heb de auto in de lease bij Xpenglease.
Het 24/7 support nummer van Xpenglease (drivercare) is niet 24/7. Ik heb inmiddels 4x gebeld. Geen gehoor.
Het technisch support van Xpeng (via de app) neemt wel op. Het kerngetal van dit telefoonnummer verwijst naar Assen. Wanneer ze horen dat ik in Frankrijk zit verbinden ze me gelijk met de ANWB alarmcentrale. Echter de alarmcentrale kan (nog) niets voor mij doen omdat de ANWB-medewerker niet bekend is met de polisvoorwaarden van de pechsupport van Xpeng(lease). Daar moet ik dus morgen achteraan. Ik denk dat ik de afsleepkosten en de eventuele reparatiekosten voor zal moeten schieten.

Ik hoop dat ik de auto net als @Lisa met een laadbeurt weer aan de praat krijg. Ik zie echter op de app dat het bereik van 1km veranderd is in 0km. Dichtsbijzijnde laadpaal (22kw) is 3km verderop. Hopen dat er nog wat energie in zit.

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-05 17:35
Iemand hier in de wijk heeft zn tesla m3 ingeruild of een p7. Van een afstandje dachten we dat het een Porsche was, mooie achterkant, mindere voorkant.

Wat zou een hoofdrede zijn om voor deze te kiezen ipv een Model 3? Longrange voor een langere prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
Dynamisch bereik wisselt met het daadwerkelijk verbruik. Ik heb niet echt opglet op een mismatch tussen navigatie afstand en dynsmisch bereik, maar door dat dat steeds herberekend wordt kan ik met wel voorstellen dat dit verschillen kan verooraken.
Bij ons (voor de fout) was ik nog niet onder de 120 km bereik gekomen, en is het bereik uiteindelijk op 119 km gekomen en er toen mee gestopt (schildpad, batterij error).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robvanh
Niet erg geruststellend dit - ik vertrek eind december een aantal maanden naar het buitenland met de auto en dan zijn dit precies niet de berichten die je wil zien. Hopelijk kan het opgelost worden met update of een andere snelle fix.

• MKN_
  • Laatst online: 25-10-2024
Lisa schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:38:
Dynamisch bereik wisselt met het daadwerkelijk verbruik. Ik heb niet echt opglet op een mismatch tussen navigatie afstand en dynsmisch bereik, maar door dat dat steeds herberekend wordt kan ik met wel voorstellen dat dit verschillen kan verooraken.
Bij ons (voor de fout) was ik nog niet onder de 120 km bereik gekomen, en is het bereik uiteindelijk op 119 km gekomen en er toen mee gestopt (schildpad, batterij error).
Bereik bij mij loopt vrij goed met de navigatie. Ik rijd dagelijks 100km heen en 100km terug naar kantoor, ik heb nog niet de batterij lager gebracht dan 200km. Ik zal aankomende week eens testen wat er gebeurd als ik naar de 100km bereik grens ga.

Inmiddels de auto ruim een week en 1500 km gereden. Over algemeen heel tevreden, alleen het is bloed irritant om de ‘Emergency Lane Keeping’ setting elke keer uit te zetten. Heel panisch probeert de auto (zelfs bij rijden zonder ACC of Xpilot) mij in een baan te duwen. Voelt bijna alsof ik opnieuw rijles krijg en constant wordt gecorrigeerd. Iemand hier tips voor?

Toevoeging, nog een ergenis: de carkit. Mijn stem klinkt tijdens rijden heel zacht hoor ik van anderen die mij bellen. Zou prima software matig opgelost kunnen worden. Iemand enig idee hoe dit te doen, of zetten we deze op het Trello board?

[ Voor 9% gewijzigd door MKN_ op 23-11-2023 10:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfqNNCiD1XZBBDnaXzYZXZenv08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f3ujnOzpLtep7eK7uTYvXC4R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjfH77Vpug9LUfjJbj1OZtMCUww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCrIyPj5CGDwuSXii28Bt7Kq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kx50dvF1FaKqQdr3KkuXRwHURo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HwvEcqzcA8yZAoWOhOAQBTSP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QbjsEktYmMElZm0q1xuYGJ0JQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KZIk7LnL9sHc62bBZN2JPNHc.jpg?f=fotoalbum_large

De officiële Vehicle to Load adapter van Xpeng. Ga hem dit weekend even testen.

• MKN_
Inmiddels een ruime week de G9 Performance ontvangen en 1500km ermee gereden. Hieronder een korte evaluatie en suggesties. Conclusie is dat ik heel erg tevreden ben over de auto, maar kleine aanpassingen kunnen het nog beter maken.

Interieur/geluid/carkit
Ik kom vanuit een Skoda Kodiaq. De ruimte in de kofferbak is iets smaller ivm batterij, maar valt niet tegen. De zit ruimte is prettig. De stoelen zitten goed, stoelverwarming is prettig, massage stoelen wel geprobeerd, maar nog niet een groot fan. Vergeleken met de Skoda zijn de stoelen een verbetering, echter ze redden het niet bij de BMW sportstoelen. De kinderen willen graag liefst voorin zitten ivm het extra scherm en YouTube. Soundsysteem is top, muziek klinkt goed en Spotify werkt heel goed via de auto. Ik merk wel dat de streamingsdiensten via een soort proxy gaan, want ik kan niet alle shows kijken die we bijvoorbeeld thuis wel zien. Klaagpuntje is wel de carkit. Ik ben slecht hoorbaar voor mensen die ik spreek. Ik heb geprobeerd via de 'private mode' via de stoel en tevens over de gehele auto, dit maakt geen verschil. Hopelijk kan dit wel aangepast worden, aangezien ik veel in de auto zit en veel bel.

Cruisecontrol/Xpilot/LCC
De cruise control vind ik op dit moment nog niet top. Ghost braking vindt veel plaats, vergeleken met de Skoda Kodiaq. Ik rijd veel op de A2 richting Amsterdam en ik moet veel corrigeren. Ik heb zelfs de Xpilot daar nog niet gebruikt. Xpilot op een lange tweebaansweg is heerlijk overigens! Ondanks de kortste afstand instelling, vind ik dat de auto nog heel ver achter de voorligger rijdt. Hierdoor krijg ik constant invoegers en ga ik flink terug in snelheid. De Xpilot is vrij voorzichtig met flauwe bochten, maar dat is nog niet hinderlijk. Wat ik wel gevaarlijk vind, is ghost braking in tunnels. Laatst reed ik door de Westerschelde tunnel en hij remde zonder verkeer vrij aggressief. Lane Change (LCC) is nog een kunst, ik heb tot op heden 1 keer succesvol kunnen overgaan, dit vereist wat soupplesse denk ik. Waar ik absoluut niet happy over ben is de constante correctie van de ECC. Panisch probeert de auto binnen de lijnen te rijden, terwijl dat soms niet nodig is. Ik zet hem nu elke keer uit, naast de snelheidsalarmering. Dit kost elke keer wel tijd en zou ik liever in een sneltoets willen.

G9 performance/lak
Bewust heb ik gekozen voor de G9 Performance editie. Ik vind de luchtvering heerlijk, maar ik betwijfel of de LR of SR editie zonder luchtvering echt veel verschil maakt. De velgen op de performance zijn mooi groot, hij rijdt rustig op de weg en merk niet veel van beperkte demping van de grote velgen. Ik las ook eerder over de mat groene lak, dat mensen dit niet aandurven. Na ruim een week geen spijt. De auto ziet er fantastisch uit en met dank aan XPeng Breukelen ook alle logo's en letters laten debadgen. De lijnen komen mooi uit met deze lak en geeft een nog chiquer gevoel. Ik word meermalig aangesproken op parkeerplaatsen omdat mensen de auto niet kunnen plaatsen. XPeng heeft een hele mooie auto gemaakt en mensen zijn onder de indruk van de auto.

Overall heel erg tevreden over de auto, maar moet de auto nog verder ontdekken. Kleine dingen waar ik nu tegen aan loop, maar dit is vooral software matig en dus op te lossen als we XPeng voorzien van feedback.

[ Voor 0% gewijzigd door MKN_ op 23-11-2023 10:00 . Reden: kleine toevoeging ]

• Mirabis
  • Niet online
MKN_ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:58:
Inmiddels een ruime week de G9 Performance ontvangen en 1500km ermee gereden. Hieronder een korte evaluatie en suggesties. Conclusie is dat ik heel erg tevreden ben over de auto, maar kleine aanpassingen kunnen het nog beter maken.

Interieur/geluid/carkit
Ik kom vanuit een Skoda Kodiaq. De ruimte in de kofferbak is iets smaller ivm batterij, maar valt niet tegen. De zit ruimte is prettig. De stoelen zitten goed, stoelverwarming is prettig, massage stoelen wel geprobeerd, maar nog niet een groot fan. Vergeleken met de Skoda zijn de stoelen een verbetering, echter ze redden het niet bij de BMW sportstoelen. De kinderen willen graag liefst voorin zitten ivm het extra scherm en YouTube. Soundsysteem is top, muziek klinkt goed en Spotify werkt heel goed via de auto. Ik merk wel dat de streamingsdiensten via een soort proxy gaan, want ik kan niet alle shows kijken die we bijvoorbeeld thuis wel zien. Klaagpuntje is wel de carkit. Ik ben slecht hoorbaar voor mensen die ik spreek. Ik heb geprobeerd via de 'private mode' via de stoel en tevens over de gehele auto, dit maakt geen verschil. Hopelijk kan dit wel aangepast worden, aangezien ik veel in de auto zit en veel bel.

Cruisecontrol/Xpilot/LCC
De cruise control vind ik op dit moment nog niet top. Ghost braking vindt veel plaats, vergeleken met de Skoda Kodiaq. Ik rijd veel op de A2 richting Amsterdam en ik moet veel corrigeren. Ik heb zelfs de Xpilot daar nog niet gebruikt. Xpilot op een lange tweebaansweg is heerlijk overigens! Ondanks de kortste afstand instelling, vind ik dat de auto nog heel ver achter de voorligger rijdt. Hierdoor krijg ik constant invoegers en ga ik flink terug in snelheid. De Xpilot is vrij voorzichtig met flauwe bochten, maar dat is nog niet hinderlijk. Wat ik wel gevaarlijk vind, is ghost braking in tunnels. Laatst reed ik door de Westerschelde tunnel en hij remde zonder verkeer vrij aggressief. Lane Change (LCC) is nog een kunst, ik heb tot op heden 1 keer succesvol kunnen overgaan, dit vereist wat soupplesse denk ik. Waar ik absoluut niet happy over ben is de constante correctie van de ECC. Panisch probeert de auto binnen de lijnen te rijden, terwijl dat soms niet nodig is. Ik zet hem nu elke keer uit, naast de snelheidsalarmering. Dit kost elke keer wel tijd en zou ik liever in een sneltoets willen.

G9 performance/lak
Bewust heb ik gekozen voor de G9 Performance editie. Ik vind de luchtvering heerlijk, maar ik betwijfel of de LR of SR editie zonder luchtvering echt veel verschil maakt. De velgen op de performance zijn mooi groot, hij rijdt rustig op de weg en merk niet veel van beperkte demping van de grote velgen. Ik las ook eerder over de mat groene lak, dat mensen dit niet aandurven. Na ruim een week geen spijt. De auto ziet er fantastisch uit en met dank aan XPeng Breukelen ook alle logo's en letters laten debadgen. De lijnen komen mooi uit met deze lak en geeft een nog chiquer gevoel. Ik word meermalig aangesproken op parkeerplaatsen omdat mensen de auto niet kunnen plaatsen. XPeng heeft een hele mooie auto gemaakt en mensen zijn onder de indruk van de auto.

Overall heel erg tevreden over de auto, maar moet de auto nog verder ontdekken. Kleine dingen waar ik nu tegen aan loop, maar dit is vooral software matig en dus op te lossen als we XPeng voorzien van feedback.
Zaten er kosten verbonden aan het door XPeng laten debadgen (en zo ja, hoeveel)?

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MKN_
Mirabis schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:08:
[...]

Zaten er kosten verbonden aan het door XPeng laten debadgen (en zo ja, hoeveel)?
Ik had gesproken met Tammo, verkoper in Breukelen, en geen kosten in rekening gebracht. Hij stuurde mij vooraf nog foto's hoe het eruit zou komen te zien, hele goede service en erg tevreden.

Mochten jullie willen zien hoe het eruit ziet, kan ik wel foto plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door MKN_ op 23-11-2023 10:17 ]

• Masoud85
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 01:01
MKN_ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:16:
[...]

Ik had gesproken met Tammo, verkoper in Breukelen, en geen kosten in rekening gebracht. Hij stuurde mij vooraf nog foto's hoe het eruit zou komen te zien, hele goede service en erg tevreden.

Mochten jullie willen zien hoe het eruit ziet, kan ik wel foto plaatsen.
Heb je toevallig ook wat fotos hiervan? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MKN_
Masoud85 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:20:
[...]

Heb je toevallig ook wat fotos hiervan? :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKatDhY_iSLxqos4HrbwK8gNSiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TqW3wvDfbB542sfIuIIvJLRh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik werd afgelopen weekend in Knokke nog gevraagd of dit een nieuwe Porsche was, de lijnen komen heel mooi uit.

[ Voor 9% gewijzigd door MKN_ op 23-11-2023 10:22 ]

• Masoud85
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 01:01
MKN_ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:21:
[...]

[Afbeelding]

Ik werd afgelopen weekend in Knokke nog gevraagd of dit een nieuwe Porsche was, de lijnen komen heel mooi uit.
Ziet er heel goed uit. Ik zou alleen nog de kentekenplaathouder vervangen ;)

• kosternet
Lisa schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:21:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waar heb je die besteld? Ik via contactformulier nagevraagd maar nog geen reactie gekregen...

• MKN_
Masoud85 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:55:
[...]

Ziet er heel goed uit. Ik zou alleen nog de kentekenplaathouder vervangen ;)
Helemaal mee eens, ik heb nu met permanent marker het zwart gemaakt en ik ga op termijn deze nog vervangen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa
@kosternet gewoon gevraagd toen ik bij de werkplaats in Rotterdam was, kreeg hem direct mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:08
Badname2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:39:
Iemand hier in de wijk heeft zn tesla m3 ingeruild of een p7. Van een afstandje dachten we dat het een Porsche was, mooie achterkant, mindere voorkant.

Wat zou een hoofdrede zijn om voor deze te kiezen ipv een Model 3? Longrange voor een langere prijs?
Ik heb geen M3 ingeruild maar wel hevig vergeleken, dit waren mijn overwegingen (onwillekeurige volgorde).
1. Iedereen heeft al een M3
2. Interieur is een stuk mooier/luxer. o.a. op basis van Bjorn Nyland feedback die aangeeft dat de stoelen van Tesla snel zweterig worden, daar heb ik persoonlijk snel last van. Plus in de Xpeng is er stoelkoeling.
3. Mooiere auto, ik heb daar geld voor over. als ik wegloop van m'n auto wil ik achterom kijken en denken, "wat een bak!"
4. Ten tijde dat ik m'n leaseauto ging bestellen was de nieuwe versie van de M3 nog niet uit, ik wil gewoon niet 5 jaar in een 'oud' model rijden.

Nadelen van P7 t.o.v. M3
- P7 is groter maar minder bagageruimte (zit in passagiersruimte) dan M3
- P7 Grote neus van de auto maar geen frunk
- Tesla is een software bedrijf dat auto's maakt en al 12 jaar aan de software werkt. Die is gewoon overall beter.
- Tesla is sneller, en meer range en zuiniger.

technisch gezien vind ik de M3 een betere auto, de p7 word ik gelukkiger van :D

• peak
MKN_ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:21:
[...]

[Afbeelding]

Wat was je reden voor het verwijderen?
En heb je ook de X op de motorkap laten weghalen?

[ Voor 4% gewijzigd door peak op 23-11-2023 12:40 ]

• T7D_Sneezy
peak schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:39:
[...]

Op de motorkap gaat het volgens mij niet aangezien die met een soort pootjes in de lak kap zit.,

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:05
Als je er op zit te wachten, mss een nudge geven:
We hebben inmiddels contact gehad met Xpeng. De afgelopen week is er onverkochte voorraad vanuit Europa naar Nederland gestuurd omdat het model hier beter verkoopt.

Er is inmiddels een nieuwe voorraad auto aan uw bestelling gekoppeld. Deze wordt begin december binnen verwacht waardoor de auto de 2e helft van December kan worden afgeleverd.

Aldus mijn lease maatschappij.

[ Voor 4% gewijzigd door n00bCoder op 23-11-2023 16:05 ]

• MKN_
peak schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:39:
[...]

Persoonlijk heb ik nooit badges of logo’s op de achterkant van een auto. De lijnen komen al mooi uit, dus dat is mijn persoonlijke voorkeur. Aan de voorkant vind ik het logo wel mooi passen, dus zo gelaten.

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-06 22:26
n00bCoder schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:05:
Als je er op zit te wachten, mss een nudge geven:
We hebben inmiddels contact gehad met Xpeng. De afgelopen week is er onverkochte voorraad vanuit Europa naar Nederland gestuurd omdat het model hier beter verkoopt.

Er is inmiddels een nieuwe voorraad auto aan uw bestelling gekoppeld. Deze wordt begin december binnen verwacht waardoor de auto de 2e helft van December kan worden afgeleverd.

Aldus mijn lease maatschappij.
Ik heb 0 vertrouwen meer in die beloftes van levertijden.
Ze lijken zomaar wat te zeggen en geen enkel idee te hebben wat de echte levertijden zijn en waar bepaalde auto's zijn.
Communicatie is echt ruk hierover. Erg zonde

Ik wacht maar gewoon af, en hoop dat ik snel gebeld wordt.

• Mirabis
  • Niet online
jesse! schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:35:
[...]

Ik heb 0 vertrouwen meer in die beloftes van levertijden.
Ze lijken zomaar wat te zeggen en geen enkel idee te hebben wat de echte levertijden zijn en waar bepaalde auto's zijn.
Communicatie is echt ruk hierover. Erg zonde

Ik wacht maar gewoon af, en hoop dat ik snel gebeld wordt.
(Zakelijke) Lease of particulier? Ik heb (als 2e) namelijk ervoor gekozen om juist uit te stellen tot 1e week januari' 24 maar 2e week december had ook al gekund. Maar goed, dat is wat ze communiceren en inplannen - of het ze ook daadwerkelijk lukt is de vraag. Jammer om te horen dat de communicatie naar jou toe niet goed verloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse!
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-06 22:26
Mirabis schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:59:
[...]

(Zakelijke) Lease of particulier? Ik heb (als 2e) namelijk ervoor gekozen om juist uit te stellen tot 1e week januari' 24 maar 2e week december had ook al gekund. Maar goed, dat is wat ze communiceren en inplannen - of het ze ook daadwerkelijk lukt is de vraag. Jammer om te horen dat de communicatie naar jou toe niet goed verloopt.
Zakelijk gekocht.
Werd eerst gezegd eind oktober, toen 1e week november. Toen 3e week november.
Nu weten ze het helemaal niet.
Ze weten ook niet waar de auto staat. In september zeiden ze dat mijn auto in Nederland stond. En paar weken geleden zeiden ze dat hij waarschijnlijk in Zeebrugge staat. Maar ook dat wisten ze niet zeker. En ook niet wanneer de auto nu naar Breukelen zou komen.

Maarja, als zij het zelf ook niet weten dan kan ik niet verwachten dat ze het mij wel goed kunnen vertellen.
Maar dan verwacht ik eerlijkheid, dat ze gewoon zeggen joh kan ook Q1 worden, we doen ons best.
Maar steeds een datum geven waarvan ze toen al wisten (denk ik) dat ze het niet konden waarmaken vind ik wel jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
jesse! schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:04:
[...]

Zakelijk gekocht.
Werd eerst gezegd eind oktober, toen 1e week november. Toen 3e week november.
Nu weten ze het helemaal niet.
Ze weten ook niet waar de auto staat. In september zeiden ze dat mijn auto in Nederland stond. En paar weken geleden zeiden ze dat hij waarschijnlijk in Zeebrugge staat. Maar ook dat wisten ze niet zeker. En ook niet wanneer de auto nu naar Breukelen zou komen.

Maarja, als zij het zelf ook niet weten dan kan ik niet verwachten dat ze het mij wel goed kunnen vertellen.
Maar dan verwacht ik eerlijkheid, dat ze gewoon zeggen joh kan ook Q1 worden, we doen ons best.
Maar steeds een datum geven waarvan ze toen al wisten (denk ik) dat ze het niet konden waarmaken vind ik wel jammer.
Was vanmiddag even in Breukelen en daar gaven ze aan dat ze deze week een trailer met auto's verwachten. Mogelijk zit die van jou erbij. Ik hoop het van harte voor je!

Geert

• Surya
  • Laatst online: 11-09-2024
Lisa schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:21:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben benieuwd, die van mij ziet er bijna hetzelfde uit, maar doet het niet

• k.monsma
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-06 19:05
Surya schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:54:
[...]

Ben benieuwd, die van mij ziet er bijna hetzelfde uit, maar doet het niet
Er zit een weerstandje in en de waarde bepaald of ie wel of niet op de XPENG werkt.
Is eigenlijk maar heel erg simpel.
Voor de KIA's is deze weerstand 62 Ohm. Weet niet wat ie voor de XPENG moet zijn.
Heb je dus een gekocht van Aliexpress en werkt ie niet moet je alleen de weerstand vervangen door een met de juiste waarde. Misschien dat iemand kan meten hoeveel weerstand een adapter heeft die op de XPENG werkt???Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfHGGrOAzMXRT2hl-PSgEDTdH1A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VIRJS9IKhlvlH0IqIHb8kXTN.webp?f=fotoalbum_large

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 15:13
k.monsma schreef op donderdag 23 november 2023 @ 18:50:
[...]

Er zit een weerstandje in en de waarde bepaald of ie wel of niet op de XPENG werkt.
Voor de KIA's is deze weerstand 62 Ohm. Weet niet wat ie voor de XPENG moet zijn.
Heb je dus een gekocht van Aliexpress en werkt ie niet moet je alleen de weerstand vervangen door een met de juiste waarde. Misschien dat iemand kan meten hoeveel weerstand een adapter heeft die op de XPENG werkt???[Afbeelding]
Moet je op de plug van de meegeleverde kabel meten?

Als ik daar meet tussen PP en PE, dan meet ik 217 Ohm

• Surya
  • Laatst online: 11-09-2024
k.monsma schreef op donderdag 23 november 2023 @ 18:50:
[...]

Heb je dus een gekocht van Aliexpress en werkt ie niet moet je alleen de weerstand vervangen door een met de juiste waarde. Misschien dat iemand kan meten hoeveel weerstand een adapter heeft die op de XPENG werkt???[Afbeelding]
Verkoper geeft aan 2000 ohms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeGoudvis
DikkeGoudvis schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:19:
Wat me opviel voor de storing.

Algemeen:
Ik meen ook versie 4.2.1 te hebben. Ik check het morgen.
KM-stand: 3115km
Ik heb zowel thuis als op het werk een lader. Daardoor wordt de accu alleen bij langere ritten dieper ontladen. Ik schat dat de accu 3 keer lager is geweest dan 120km dynamische range. Niet eerder een probleem gehad.

Vandaag:
Lange rit vandaag gepland. Van NL naar Lyon. De eerste keer dat ik echt de Xpeng navigatie (in combinatie met A Better Routeplanner) gebruik.
360km in 2 etappes gereden met één snellaadbeurt en een kop koffie. Niets opmerkelijks, behalve dat ik merk dat het navigatiebereik niet synchroon loopt met het dynamisch bereik. Het dynamisch bereik komt tot dan toe niet onder de 120km.

Met het risico dat ik niet terzake doende aspecten meeneem in de analyse het volgende:

Na een 2e snellaadbeurt (90%) en een 2e kop koffie zoek ik de volgende snellader op 260km te rijden km. Dynamisch geeft Xpeng aan dat ik 375km bereik heb. Dit zal de auto gebaseerd hebben op de eerder gereden kilometers. Ik rijdt rustig. De hele ochtend en middag een cruisesnelheid (LCC) aangehouden van tussen de 110 en 120km/h.

De te rijden afstand is dus 260km, de accu zit inmiddels weer vol (90%) maar de navigatie geeft aan dat ik de snellader niet ga bereiken (?).

Ik zoek een snellader dichterbij (160km) en beslis daar wel wat ik ga doen. De navigatie geeft aan dat ik bij aankomst 60km over zal houden.
Echter al rijdend groeit het navigatiebereik. In het begin rustig, maar in de laatste km's vlak voor aankomst groeit dit getal snel naar 180km. Dit komt op dat moment redelijk overeen met het dynamisch bereik van nog 200km.

Aangezien de mijn oorspronkelijke snellaadpaal 100km verderop ligt, besluit ik door te rijden.

Een nieuwe route ingegeven en de navigatie geeft opnieuw aan dat ik het, ondanks de beschikbare dynamische range, niet red. Ik besluit toch te rijden. Ik kan als het spannend wordt altijd een station eerder nemen.

Spannend wordt het niet. Na 5km begint opnieuw het navigatiebereik op te lopen. Na 75 kilometer (nog 25 te gaan) geeft de navigatie aan ongeveer nog 45 kilometer range te hebben na aankomst. Dynanisch heb ik 120km op de teller.

Op dat moment geeft Xpeng vanuit het niets aan dat ik dynamisch nog maar 1km bereik heb. Ook de navigatie geeft aan dat ik het niet meer red.

Voor de rest is me niets opgevallen.

Dus:
Het dynamisch bereik houdt redelijk tret met de gereden kilometers. Dat doet het navigatiebereik niet. Lopen bij jullie het navigatiebereik en het dynamisch bereik ook niet synchroon? Zo ja, dan vermoed ik dat bovenstaande niets met deze storing te maken heeft :|
Hoe worden deze beide getallen berekend? Iemand een idee?

12V accu:
Bij mij staat niet vast of de connectoren van de 12V accu er iets mee te maken hebben. Xpeng support wist me te vertellen dat er nog een Xpeng was met een vergelijkbaar probleem (@Lisa ). Vandaar dat men me de tip gaf de accuconnectoren te controleren. Dat heb ik (nog) niet kunnen doen, aangezien de Franse garage, waar mijn auto naar toe is gesleept, bij aankomst al gesloten was.

Verder over de service:
Ik heb de auto in de lease bij Xpenglease.
Het 24/7 support nummer van Xpenglease (drivercare) is niet 24/7. Ik heb inmiddels 4x gebeld. Geen gehoor.
Het technisch support van Xpeng (via de app) neemt wel op. Het kerngetal van dit telefoonnummer verwijst naar Assen. Wanneer ze horen dat ik in Frankrijk zit verbinden ze me gelijk met de ANWB alarmcentrale. Echter de alarmcentrale kan (nog) niets voor mij doen omdat de ANWB-medewerker niet bekend is met de polisvoorwaarden van de pechsupport van Xpeng(lease). Daar moet ik dus morgen achteraan. Ik denk dat ik de afsleepkosten en de eventuele reparatiekosten voor zal moeten schieten.

Ik hoop dat ik de auto net als @Lisa met een laadbeurt weer aan de praat krijg. Ik zie echter op de app dat het bereik van 1km veranderd is in 0km. Dichtsbijzijnde laadpaal (22kw) is 3km verderop. Hopen dat er nog wat energie in zit.
Update:

Vanmorgen vroeg naar een kleine lader in schildpadgang gekropen. Accu was echt helemaal leeg. Net voldoende geladen om bij een snellader te komen.

Ben nu op weg terug naar NL. Xpeng adviseert mij (for the time being) het dynamisch bereik niet onder de 150km te laten komen. Ze weten ook niet wat er aan de hand is. Heb dus extra laadstops ingepland.

Morgen een afspraak in Breukelen.

Edit: ik heb inderdaad software versie 4.2.1

• peak
DikkeGoudvis schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:20:
[...]

Update:

Vanmorgen vroeg naar een kleine lader in schildpadgang gekropen. Accu was echt helemaal leeg. Net voldoende geladen om bij een snellader te komen.

Ben nu op weg terug naar NL. Xpeng adviseert mij (for the time being) het dynamisch bereik niet onder de 150km te laten komen. Ze weten ook niet wat er aan de hand is. Heb dus extra laadstops ingepland.

Vervelend dit.

Vraag me af of een odb dezelfde percentage aangeeft als de auto.

Als dat zo is dan kan je te maken hebben met defecte cellen.

Als dat niet zo is dan lijkt het op software. Ik hoop software want de software zorgt er ook voor dat je in turtle mode gaat en zichzelf afsluit om te zorgen dat je niet de hele batterij leeg rijdt.

Het “nadeel” van xpeng is dat er nog weinig te vinden is over “problemen”. En dat heeft vast te maken met dat de auto buiten China nog niet veel gereden wordt en de problemen minder snel op internet te vinden zijn.

Nu maar hopen dat ze snel de oorzaak weten en het kunnen fixen.

Tot dusver 2 forum leden met hetzelfde euvel.

• hansham
MKN_ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:58:

Hoe voorzie jij Xpeng van feedback?

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-06 11:50
[...]

Update:

Balen! Wel fijn dat je in ieder geval nog naar huis kan komen.

Bedankt voor de updates, ook fijn om te horen over wat er mis kan gaan.

• hansham
Ik heb met mijn P7, één week oud ineens een probleem met GPS.
De cursor van de naviagtie blijft stilstaan. Toevallig heb ik vrijdag de 24e al een afspraak bij de service center in. Badhoevedorp omdat er een trilling zat in mijn banden en condens in de camera unit.
Auto uit en aan of stroom uitzetten hielp niet.

• DikkeGoudvis
Ik vraag me af of het automatisch luikje voor de laadaansluiting knelgevaar oplevert voor je vingers. Na het lostrekken van een DC snellader probeerde ik de DC-plug terug te steken. Was aan het klooien omdat ik de kabel ook nog in handen had. Ging ineens automatisch het klepje dicht. Kon mijn vingers net op tijd terugtrekken.

Hoevaak hebben jullie rondgereden met de DCplug aan de buitenkant van de auto? 😁

Ook nog een ander puntje. De auto staat hier onder een grote eik. Het blad en ander organisch materiaal dat op de vooruit valt komt onder de motorkap in de frunk terecht waar het zich verzamelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:46

mlo

[...]

Update:

Ik hoor graag wat de analyse van xpeng bij jou is, begin van de avond zelfde probleem gehad. Stil langs de snelweg. 266km gereden na laatste volledige lading(90% limiet) gaf aan dat ik nog 124 km kon rijden. Melding in het scherm dat stroon zo uitvalt en de auto aan de kant moet zetten. Snelheid werd ook steeds minder tot 0. Kon daarna niets meer. Auto wilde ook niet meer in drive. Na 10 minuten gaf de accu ook nog maar 1km aan. Auto kon toen wel weer in drive. Afgesleept naar snellader. Opgeladen en ik kan weer rijden. 266 range voor een LR. Klopt niet. En heb ook al vaker meer gereden.

Morgen ook maar xpeng bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvanh
mlo schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:02:
[...]

Ik hoor graag wat de analyse van xpeng bij jou is, begin van de avond zelfde probleem gehad. Stil langs de snelweg. 266km gereden na laatste volledige lading(90% limiet) gaf aan dat ik nog 124 km kon rijden. Melding in het scherm dat stroon zo uitvalt en de auto aan de kant moet zetten. Snelheid werd ook steeds minder tot 0. Kon daarna niets meer. Auto wilde ook niet meer in drive. Na 10 minuten gaf de accu ook nog maar 1km aan. Auto kon toen wel weer in drive. Afgesleept naar snellader. Opgeladen en ik kan weer rijden. 266 range voor een LR. Klopt niet. En heb ook al vaker meer gereden.

Balen zeg.
Gebruiken jullie alle 3 de ‘dynamische’ range instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKN_
hansham schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:46:
[...]

Hoe voorzie jij Xpeng van feedback?
Ik heb een kaartje gekregen voor after sales vanuit XPeng Breukelen, maar volgens mij heeft ook een van de leden van dit forum een Trello board gestart. Die laatste ga ik hiervoor gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MKN_
mlo schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:02:
[...]

Zoals gisteren al gestuurd, heb ik bewust de auto niet geladen. Zojuist aangekomen op kantoor met 157km te gaan en rijdt vanavond 108km terug als een test. Ik ga afwachten of ik vanavond ook gesleept moet gaan worden. Keep you updated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKN_
Robvanh schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 06:46:
[...]

Balen zeg.
Gebruiken jullie alle 3 de ‘dynamische’ range instellingen?
Is hier een optie voor, of staat deze standaard aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
3 mensen met hetzelfde probleem op zo een kleine groep. Verontrustend. Gek ook dat bij alle 3 dit iets is dat rond dezelfde periode op is getreden.

[ Voor 35% gewijzigd door Mirved op 24-11-2023 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robvanh
MKN_ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:45:
[...]

Zoals gisteren al gestuurd, heb ik bewust de auto niet geladen. Zojuist aangekomen op kantoor met 157km te gaan en rijdt vanavond 108km terug als een test. Ik ga afwachten of ik vanavond ook gesleept moet gaan worden. Keep you updated.
Ik heb vorige week nog doorgereden tot 33km range (maar wel op de wltp-weergave). Ben heel benieuwd waar dit probleem vandaan komt en of het soft- of hardwarematig is.

Je kunt in het ‘batterijscherm’ wisselen tussen wltp of dynamische weergave van het rijbereik.

[ Voor 8% gewijzigd door Robvanh op 24-11-2023 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
MKN_ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:45:
[...]

Welke software versie heb je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MKN_
peak schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:14:
[...]

Welke software versie heb je.
2.4.1 en ik rijd op WLTP, niet dynamisch
Pagina: 1 ... 16 ... 49 Laatste