Het grote Xpeng-topic

Pagina: 1 ... 3 ... 53 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-01 14:18
Vandaag in Rotterdam proef gereden met de G9 Long Range zonder comfort pakket.
Prima gereden geen bijzonderheden.

gelijk even gevraagd mbt die software updates maar ze hebben updates voor Azie en Europa , gewoon verschillend en onze auto’s zullen dus geen 3.0 of 4.0 krijgen maar gewoon een eigen update.

Ben er nog niet over uit of ik hem gaat bestellen, vrouw lief vind hem te groot, te vierkant en de passagier stoel zat minder dan de bestuurders stoel. Zij heeft liever de Tesla Mode Y maarja dat vind ik weer zo kaal van binnen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foobalicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 00:30
Schil1 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:59:

gelijk even gevraagd mbt die software updates maar ze hebben updates voor Azie en Europa , gewoon verschillend en onze auto’s zullen dus geen 3.0 of 4.0 krijgen maar gewoon een eigen update.
Dank je voor die info. Hieronder wat customer service van XPeng me vertelde:

“ Basically the law in China allows the upgraded system of Xpilot bu in Europe, a few functions

are not allowed due to the laws we have in place.

Therefore, unless the law changes, the Xpilot will not be able to be upgraded in Europe.
In terms of the automatic parking, in China, the law allows drivers to exit the vehicle and the car to park itself.
However, this is against the law in Europe. In Europe, the driver must remain in the car for the automatic parking

to work.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
totestbeta schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:11:
[...]

Is memory parking hetzelfde als de self parking functionaliteit? Deze zat wel op de g9 versie waarin ik proefgereden heb een maandje geleden.
Nee, mbv memory parking onthoudt de auto de laatste 150m of zo van je rit t/m het parkeren. Een volgende keer dat je aan komt rijden zal de auto de omgeving herkennen en vragen of je de auto automatisch wil laten parkeren. Je moet wel nog in de auto zitten. Zo werkt het bij VW iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
foobalicious schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:59:
[...]

Nee, mbv memory parking onthoudt de auto de laatste 150m of zo van je rit t/m het parkeren. Een volgende keer dat je aan komt rijden zal de auto de omgeving herkennen en vragen of je de auto automatisch wil laten parkeren. Je moet wel nog in de auto zitten. Zo werkt het bij VW iig.
Bij XPeng gaat het nog wat verder

YouTube: Xpeng memory parking feature: remote parking within the last 50 meters

YouTube: XPeng Automated Parking - Valet Parking Assist LiDAR (VPAL)|AutoPark...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuidoSteen
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21-09-2024
Lijkt me eerlijk gezegd een functie die je nooit gebruikt. Mijn laatste paar auto’s konden automatisch inparkeren en ondanks dat de functie goed werkte gebruikte ik het nooit. Het duurde mij altijd te lang..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauritsvtl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-04 17:17
Naar je toe komen rijden, zoals Kitt, zou dan weer wel erg fijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foobalicious
GuidoSteen schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:04:
Lijkt me eerlijk gezegd een functie die je nooit gebruikt. Mijn laatste paar auto’s konden automatisch inparkeren en ondanks dat de functie goed werkte gebruikte ik het nooit. Het duurde mij altijd te lang..
Mijn vrouw zou de functie graag hebben. Laatst is ze met mijn auto naar Parijs geweest en de parkeergarage vh hotel had erg krappe plekjes en de auto is vrij fors. Kostte wat zweetdruppels zei ze :).
En zelf ben ik geen fileparkeerheld moet ik toegeven :)

Plus vind ik gadgets ook gewoon leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schil1
alle nieuwe bestellingen voor de G9 zijn nu trouwens voor Q1 2024, Q4 is uitverkocht vertelde ze in Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12:49
foobalicious schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:53:
[...]

Dank je voor die info. Hieronder wat customer service van XPeng me vertelde:

“ Basically the law in China allows the upgraded system of Xpilot bu in Europe, a few functions

are not allowed due to the laws we have in place.

Therefore, unless the law changes, the Xpilot will not be able to be upgraded in Europe.
In terms of the automatic parking, in China, the law allows drivers to exit the vehicle and the car to park itself.
However, this is against the law in Europe. In Europe, the driver must remain in the car for the automatic parking

to work.”
Apart dat Xpeng aangeeft dat de bestuurder in de auto moet blijven, want mijn Hyundai Ioniq 5 heeft twee opties qua zelf inparkeren.
Eentje moet je in de auto blijven zitten en de ander kan ik buiten de auto gaan staan en met een knop op de sleutel de auto laten inparkeren.
Deze optie hebben Hyundai/Kia op meerdere modellen.
Voorbeeld van buiten de auto parkeren YouTube: Hyundai IONIQ 5 remote parking: is it any good?
Of zouden er andere regels gelden voor fabrikanten uit China?

Gaat ontzettend traag en heb het zelf een keer geprobeerd in het begin. Staat zo stom als je ergens gaat parkeren en dan even uitstapt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dh1968
  • Laatst online: 05-03-2024
Weet iemand hoe de dataverbinding die nodig is voor oa de verkeersinformatie geregeld is bij de G9? Is er een SIM hiervoor ingebouwd en is er een standaard periode waarvoor deze geactiveerd is? Of moet je zelf nog iets ondernemen?
Heb het eigenlijk vergeten te vragen bij de proefrit die ik vorige maand maakte.

Ter info, ik heb een G9 Performance met Comfort pakket en trekhaak besteld via Xpeng Lease. Kijk enorm uit naar deze auto als opvolger van mijn huidige iPace.

Top forum trouwens ! Heel informatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-09 11:43
dh1968 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:03:
Weet iemand hoe de dataverbinding die nodig is voor oa de verkeersinformatie geregeld is bij de G9? Is er een SIM hiervoor ingebouwd en is er een standaard periode waarvoor deze geactiveerd is? Of moet je zelf nog iets ondernemen?
Heb het eigenlijk vergeten te vragen bij de proefrit die ik vorige maand maakte.

Ter info, ik heb een G9 Performance met Comfort pakket en trekhaak besteld via Xpeng Lease. Kijk enorm uit naar deze auto als opvolger van mijn huidige iPace.

Top forum trouwens ! Heel informatief
Ik weet dat er een ingebouwde SIM-kaart in zit. Nog geen idee hoe lang die werkt. Ik verwacht wel in ieder geval de eerste jaren.

Mocht je liever een eigen SIM gebruiken dan kun je het voorbeeld van een handige harry volgen : YouTube: Установка SIM карты на XPENG G9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 22:16
Stephan_haarlem schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:31:
[...]

Apart dat Xpeng aangeeft dat de bestuurder in de auto moet blijven, want mijn Hyundai Ioniq 5 heeft twee opties qua zelf inparkeren.
Eentje moet je in de auto blijven zitten en de ander kan ik buiten de auto gaan staan en met een knop op de sleutel de auto laten inparkeren.
Deze optie hebben Hyundai/Kia op meerdere modellen.
Voorbeeld van buiten de auto parkeren YouTube: Hyundai IONIQ 5 remote parking: is it any good?
Of zouden er andere regels gelden voor fabrikanten uit China?

Gaat ontzettend traag en heb het zelf een keer geprobeerd in het begin. Staat zo stom als je ergens gaat parkeren en dan even uitstapt :-)
Hij kan wel via de app vooruit en achteruit rijden (stapvoets) maar geen bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelmanJ
  • Registratie: April 2020
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:21:
[...]

Hij kan wel via de app vooruit en achteruit rijden (stapvoets) maar geen bochten.
Bij Tesla kan je in Europa ook gebruik maken 'summon' als je niet in de auto zit. Via de app kan je de auto vooruit en achteruit rijden, maar ook naar een bepaalde plaats sturen. Je moet alleen wel heel dicht bij de auto blijven staan. Ik gebruik het niet vaak, maar heel soms, bijv in een parkeergarage met hele krappe plaatsen of om thuis even snel de auto een halve meter naar achteren te rijden, is het wel handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kosternet
MelmanJ schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:15:
[...]

Bij Tesla kan je in Europa ook gebruik maken 'summon' als je niet in de auto zit. Via de app kan je de auto vooruit en achteruit rijden, maar ook naar een bepaalde plaats sturen. Je moet alleen wel heel dicht bij de auto blijven staan. Ik gebruik het niet vaak, maar heel soms, bijv in een parkeergarage met hele krappe plaatsen of om thuis even snel de auto een halve meter naar achteren te rijden, is het wel handig.
Hopelijk heeft de persoon naast je op de krappe parkeerplaats ook 'summon'. Anders klapt die alsnog zijn deur tegen die van jouw auto aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki53221
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 10:34
Heeft iemand een video omtrent verschil tussen extra comfort pakket en zonder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foobalicious
DRaver87 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:28:
Ben ook zeer benieuwd naar de handleiding. Maar die zal ik hier vanzelf wel zien verschijnen heb ik zo'n vermoeden.
De XPeng customer service vertelde me dat de handleiding in Q4 zal verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
foobalicious schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:29:
[...]

De XPeng customer service vertelde me dat de handleiding in Q4 zal verschijnen
De manual van de P7 global edition is al online te vinden. De software komt grotendeels overeen met de G9 uiteraard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ribas123
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-07-2023
ecofin schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:15:
Degenen die de G9 hebben besteld/proefrit hebben gemaakt, hebben jullie de NIO EL7 ook bekeken en zo ja, hoe was de vergelijking? Heb de G9 gezien in Rotterdam en vond het een prachtige SUV, kon er alleen nog geen proefrit mee maken net als de NIO.
Heb beide goed getest en ben onder de indruk van beide auto's.
Xpeng stoelen zitten echt heerlijk!
Geluid is beter. Absoluut geen wind noise.
Stoelen achter zijn abnormaal lekker + massage functie.

Nio EL7 ook erg fijn maar vind het geluid niet goed genoeg (ik zeg bewust niet slecht omdat het niet slecht is)
Stoelen zijn fijn maar vind de stoelen in mijn Model 3 fijner.
De touchscreen vind ik soms wat laggy reageren. Het is niet zo smooth als op de Tesla of de Xpeng.
Ik denk wel dat NIO iets verder dan Xpeng qua merk en branding.
Ook heeft Xpeng geen NCAP en als laatste, GOD KNOWS, wanneer de leveringen beginnen. Ik geloof niet dat ze er in oktober zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
ribas123 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:13:
[...]

Heb beide goed getest en ben onder de indruk van beide auto's.
Xpeng stoelen zitten echt heerlijk!
Geluid is beter. Absoluut geen wind noise.
Stoelen achter zijn abnormaal lekker + massage functie.

Nio EL7 ook erg fijn maar vind het geluid niet goed genoeg (ik zeg bewust niet slecht omdat het niet slecht is)
Stoelen zijn fijn maar vind de stoelen in mijn Model 3 fijner.
De touchscreen vind ik soms wat laggy reageren. Het is niet zo smooth als op de Tesla of de Xpeng.
Ik denk wel dat NIO iets verder dan Xpeng qua merk en branding.
Ook heeft Xpeng geen NCAP en als laatste, GOD KNOWS, wanneer de leveringen beginnen. Ik geloof niet dat ze er in oktober zullen zijn.
De leveringen beginnen deze maand voor de P7. Ik krijg de mijne ook over een paar weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki53221
Alphabet nog geen optie voor Xpeng.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:08

mlo

loki53221 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:54:
Alphabet nog geen optie voor Xpeng.... 8)7
enig idee wanneer dat wel het geval is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki53221
mlo schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:54:
[...]

enig idee wanneer dat wel het geval is?
Na enige telefoontjes met alphabet en Xpeng.

Begreep ik hieruit dat Xpeng een proposal heeft gestuurd naar Alphabet, Xpeng wacht nog op antwoord van Alphabet waarbij prognose was voor Aug definitieve antwoord maar dit is verschoven naar September.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• crastenk
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-01-2024
https://www.instagram.com.../?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

De eerste auto's zijn blijkbaar onderweg! 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomerkoning
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 13:53
Voor degene die de p7 global manual willen lezen:

https://xp-dragon-base-pr...619edc6b0ec49b051bb48ea1e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:53
Welke scheepsnerd kan uitvogelen om welk schip het gaat? 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki53221
Grotbewoner schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:16:
[...]

Ergens in de video zeiden ze Hey Denmark here we will come. Dus denkt dat dit voor Nordics is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
Grotbewoner schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:16:
[...]

Deductie; Ik denk dat het de Fremantle Highway niet is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mlo

mlo

loki53221 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:05:
[...]
Ergens in de video zeiden ze Hey Denmark here we will come. Dus denkt dat dit voor Nordics is.
Hoi Nederland kwam ook voorbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewestein
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-09 15:43
mlo schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:12:
[...]

Hoi Nederland kwam ook voorbij ;)
Dat zou heel gaaf zijn! Ik heb begin juli een G9 Performance besteld en kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaver87
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:55
Ik ben benieuwd of er iemand dan een update in zijn/haar app heeft gekregen over de status. Mijn app geeft nog steeds aan 'Contract getekend'. (op 14 juli de long range besteld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewestein
DRaver87 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:36:
Ik ben benieuwd of er iemand dan een update in zijn/haar app heeft gekregen over de status. Mijn app geeft nog steeds aan 'Contract getekend'. (op 14 juli de long range besteld)
Bij mij ook nog steeds status 'Contract ondertekend' in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schil1
Wij krijgen dit helaas niet in Europa maar ziet er wel goed uit dat Lidar :

https://twitter.com/tansu...&t=SRa-7NWDZWmuncGG6w0BWA

Sorry weet de code even niet meer om gelijk het filmpje te laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosternet
DRaver87 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:36:
Eind april besteld, ook nog contract ondertekend :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zomerkoning
Heb even het filmpje van twitter bekeken..

Tenzij ze wat stock video hebben gebruikt is het schip de CONSTANTINOS P II (IMO: 9461623, MMSI: 636092158) voormalig de bodo schulte (wat nog op control deck staat).

Je kan hem tracken met de bekende ship tracking sites. Heb niet het idee dat dit het schip is waar we naar zoeken :)

Zelf nog geen G9 besteld. Testrit gedaan met de performance, wil ook nog de LR rijden, maar vond de software op dit moment te beperkt en te buggy (ben verwend met Tesla)... Dus afgesproken dat ik in Oktober nog een keer langskom om te kijken wat de status dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
zomerkoning schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:59:

Zelf nog geen G9 besteld. Testrit gedaan met de performance, wil ook nog de LR rijden, maar vond de software op dit moment te beperkt en te buggy (ben verwend met Tesla)... Dus afgesproken dat ik in Oktober nog een keer langskom om te kijken wat de status dan is.
Ben benieuwd wat voor bugs je tegenkwam. Viel bij jou ook het systeem uit? Of waren het andere bugs ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zomerkoning
foobalicious schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:17:
[...]

Ben benieuwd wat voor bugs je tegenkwam. Viel bij jou ook het systeem uit? Of waren het andere bugs ?
Meerdere. Systeem inderdaad elke keer uit, navigatie kon nog niet een route berekenen met charging stops, spotify was buggy en nog wat andere minor things.

Was op benieuwd hoe ze de YouTube / Netflix implementatie gingen doen. Wat bijvoorbeeld niet duidelijk was, was of je dat alleenmaar op scherm 3 (passagier) zou kunnen doen.

In totaal vooral op software vlak best wat onduidelijkheden. Het voordeel is dat dat het makkelijkst te fixen is met een OTA update.

Daarom ook gezegd, wanneer de update er is kom ik weer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
  • Laatst online: 27-08 12:50
zomerkoning schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 23:40:
[...]

Meerdere. Systeem inderdaad elke keer uit, navigatie kon nog niet een route berekenen met charging stops, spotify was buggy en nog wat andere minor things.

Was op benieuwd hoe ze de YouTube / Netflix implementatie gingen doen. Wat bijvoorbeeld niet duidelijk was, was of je dat alleenmaar op scherm 3 (passagier) zou kunnen doen.

In totaal vooral op software vlak best wat onduidelijkheden. Het voordeel is dat dat het makkelijkst te fixen is met een OTA update.

Daarom ook gezegd, wanneer de update er is kom ik weer kijken.
Was it in the car in Amsterdam showroom? Because i faced the similar issues as you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsvtl
Hi Nish9493, can i ask you where you're from?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zomerkoning
nish9493 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:13:
[...]

Was it in the car in Amsterdam showroom? Because i faced the similar issues as you
Badhoevedorp, yeah. But as I said, it's software and that's a lot easier to fix that a bad product.

So I'll see when they come with a new software version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nish9493
mauritsvtl schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:41:
Hi Nish9493, can i ask you where you're from?
you mean where I'm from in Netherlands or the country I'm from?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsvtl
I meant your country

[ Voor 5% gewijzigd door mauritsvtl op 04-08-2023 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nish9493
I'm from India

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsvtl
Good to see you on this forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauritsvtl
Xpeng expects to bring its EVs to dozens of countries next year, CEO says

"I don't want to build a China-only company, I want to build a global company," Xpeng CEO said.

After restarting its international expansion earlier this year, Xpeng (NYSE: XPEV) plans to significantly ramp up the effort next year. "We expect to enter dozens of countries next year, mostly developed countries," Xpeng chairman and CEO He Xiaopeng said in an interview with CGTN, according to a video yesterday.

Xpeng has already launched the P7 and G9 in several European countries and is entering Israel, Mr. He said, adding that the second half of 2023 is version 2.0 of the company's efforts to expand into overseas markets. In 2024, in addition to its flagship sedan, the P7, and flagship SUV, the G9, Xpeng will also bring its new SUV, the G6, to overseas markets, Mr. He said. "I expect to bring the best self-driving experience in China to the global market by 2025, two years from now," Mr. He said, adding, " I don't want to build a China-only company, I want to build a global company." He added that Xpeng does not want to rely on efficiency and cost to win when expanding into overseas markets, but wants to show customers in other countries a different kind of tech product.

"I think China is one of the best countries in the world to combine high-quality hardware with software," Mr. He said.

On July 26, German auto giant Volkswagen announced plans to invest $700 million in Xpeng and co-develop EVs.

Mr. He said in the interview that he expects the partnership with Volkswagen to help Xpeng expand internationally and move faster and better in the process.

Xpeng placed a lot of emphasis on the European market early last year and made a series of moves there, including allowing local consumers to pre-order the P5 sedan on March 10, 2022 in Denmark, the Netherlands, Norway, and Sweden.After that, there was no more news about Xpeng's moves in Europe until earlier this year. On February 3, Xpeng introduced the P7 and G9 to the European market, marking the resumption of its efforts to expand in Europe. On July 10, Xpeng announced that it had entered into a strategic partnership with one of Israel's largest car dealer groups, Freesbe, previously known as Carasso Motors, which will develop Xpeng's sales and service network in the Middle Eastern country.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorg Edelbloedt
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-06-2024
Grotbewoner schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:15:
[...]

Hier is trouwens een leuke video over de geschiedenis en de financiën van het bedrijf.

[ Voor 14% gewijzigd door Jorg Edelbloedt op 05-08-2023 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorg Edelbloedt
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-06-2024
Volgens insiders in Rotterdam zou de G6 in Q2 2024 leverbaar worden voor prijzen tussen de 40K en 45K.

Zou best een interessante opvolger kunnen worden voor mijn huidige EV.

Ik hoop dat Xpeng van de partij zal zijn op het EV experience in Zandvoort, of the fullscreen charged show in de rai in november?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
Jorg Edelbloedt schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:21:
Volgens insiders in Rotterdam zou de G6 in Q2 2024 leverbaar worden voor prijzen tussen de 40K en 45K.

Zou best een interessante opvolger kunnen worden voor mijn huidige EV.

Ik hoop dat Xpeng van de partij zal zijn op het EV experience in Zandvoort, of the fullscreen charged show in de rai in november?
Volgens de site van EV experience zijn ze aanwezig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aizRSqGGaZGoS-NhOvvEjePm_go=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4iZu4ZHtkW1ZFPSULIrY9DMN.png?f=user_large

Er staat niet bij welke auto's ze zullen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
foobalicious schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:01:
[...]

Volgens de site van EV experience zijn ze aanwezig:

[Afbeelding]

Er staat niet bij welke auto's ze zullen laten zien.
G9 en P7.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob Aerdts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 20-08-2023
Hey Tweakers Xpeng Community.

Xpeng is ook van de partij op het EV experience evenement op Zandvoort.
Ik ben uitgenodigd vandaar dat ik er van weet.

Ik heb reeds in Februari mijn Xpeng P7 besteld.
Voor mij is het is de standaard versie long range geworden.
na wat schuiven met de leverdatum (tweede week Juni en vervolgens >17 Juli )is het nu 15 Augustus geworden.
De allereerste wordt 14 Augustus geleverd die van mij dus 15 Augustus.
Ik heb afgelopen maandag het kenteken gekregen.
dit is nu echt aftellen

VW heeft idd een aandeel genomen in Xpeng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
Rob Aerdts schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:31:

na wat schuiven met de leverdatum (tweede week Juni en vervolgens >17 Juli )is het nu 15 Augustus geworden.
dit is nu echt aftellen

Vast gefeliciteerd. Welke kleur heb je gekozen?

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Met name mbt het infotainmentsysteem en de ADAS functies. Die zijn grotendeels hetzelfde als die van de G9 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vini_fc
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-08-2024
Wij hebben op 20 Feb 22 in Rotterdam de G9 Performance met alle opties besteld.

Dit is gebeurd als particulier dus niet via een lease maatschappij.

Ook bij ons staat de status alleen als getekend. Zodra hier verandering in komt zal ik het wel melden.

Voor de mensen die meer technische gegevens willen weten. Je kan op de site van heyxpeng.com wel meer vinden. Kies dan niet voor de 🌎 versie maar voor de Chinese.

Heeft iemand toevallig al iets gevonden van de crashtest van de G9. Heb zelf gezocht onder de c-ncap. Kan er helaas weinig van vinden. Behalve de p5

Gr Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
vini_fc schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:31:
Wij hebben op 20 Feb 22 in Rotterdam de G9 Performance met alle opties besteld.

Dit is gebeurd als particulier dus niet via een lease maatschappij.

Ook bij ons staat de status alleen als getekend. Zodra hier verandering in komt zal ik het wel melden.

Voor de mensen die meer technische gegevens willen weten. Je kan op de site van heyxpeng.com wel meer vinden. Kies dan niet voor de 🌎 versie maar voor de Chinese.

Heeft iemand toevallig al iets gevonden van de crashtest van de G9. Heb zelf gezocht onder de c-ncap. Kan er helaas weinig van vinden. Behalve de p5

Gr Vincent
Onderstaand bericht spreekt over 5 sterren in de C-NCAP voor de P7.

De google-drive link in het artikel bevat ook een hoop XPENG foto's en filmpjes btw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Rob Aerdts schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:31:

dit is nu echt aftellen

Mijn kenteken is ook binnen! het aftellen is begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsvtl
Gaaf mannen! Spannend hoor (en stiekem een beetje jaloers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 10:13
Ik hoop vooral dat er wat meer content komt over de auto's als ze uitgeleverd gaan worden. Tot nu toe is de informatie niet super actueel of in het chinees/ Deens/ Noors. De Nederlandse en Engels reviews heb ik allemaal wel gezien maar die geven vrij oppervlakkige informatie.

Bjorn Nyland vind ik altijd interessant, die heeft met het vorige model van de P7 best wel wat getest maar alleen maar een kleine update over de nieuwe update van Xpeng.

Ik wens jullie allemaal veel veilige kilometers toe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
daantjuh68 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:35:
Ik hoop vooral dat er wat meer content komt over de auto's als ze uitgeleverd gaan worden. Tot nu toe is de informatie niet super actueel of in het chinees/ Deens/ Noors. De Nederlandse en Engels reviews heb ik allemaal wel gezien maar die geven vrij oppervlakkige informatie.

Bjorn Nyland vind ik altijd interessant, die heeft met het vorige model van de P7 best wel wat getest maar alleen maar een kleine update over de nieuwe update van Xpeng.

Ik wens jullie allemaal veel veilige kilometers toe!
Ik vond deze beide erg informatief:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo

mlo

foobalicious schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:44:
[...]

Onderstaand bericht spreekt over 5 sterren in de C-NCAP voor de P7.

De google-drive link in het artikel bevat ook een hoop XPENG foto's en filmpjes btw
Welk bericht?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grotbewoner
In de app ging onze bestelling vandaag van "contract ondertekend" naar "toegewezen". 3 februari besteld. Ik denk dat de G9 dus op de eerste boot hier naartoe staat 🙂.

[ Voor 11% gewijzigd door Grotbewoner op 07-08-2023 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Grotbewoner schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:41:
In de app ging onze bestelling vandaag van "contract ondertekend" naar "toegewezen". 3 februari besteld. Ik denk dat de G9 dus op de eerste boot hier naartoe staat 🙂.
Spannend! :*) Je loopt 2 maanden op me voor dus hou me aanbevolen op leuke wetenswaardigheden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JR195
  • Laatst online: 27-12-2023
Bij mij vandaag ook van "contract ondertekend" naar "toegewezen" :) Begreep ook dat de auto's per container schip komen en ze daarom ook wat eerder verwacht worden. Ik heb begin april een G9 besteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zomerkoning
Van de week eens langs gedropt bij Xpeng in Breukelen..

Officieel nog niet open, maar aangezien ze er toch waren hadden ze het maar op Google Maps gezet (goede instelling van het personeel!).

Even gekletst met een van de verkopers en die wist me te vertellen dat de NL auto's tussen de 3 en 4 weken van nu worden verwacht.

Heb gelijk maar even afspraak gemaakt dat wanneer ze binnen zijn dat ik gelijk de LR en performance kan rijden en zien hoe het met de software staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vini_fc
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-08-2024
Ook bij mij is eergister de status veranderd naar toegewezen.

Ik weet alleen niet helemaal wat dat betekent. Ik verwacht dat status "verzonden" dat hij op de boot staat.

Blijft spannend hoe het zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvh1989
  • Laatst online: 06-12-2023
In juli heb ik een G9 besteld in mat groene kleur. Echter gaven zowel de verkoper in Rotterdam alsmede de verkoper in Badhoevedorp op eigen initiatief aan dat de mat groene kleur een stuk kwetsbaarder is en eigenlijk niet door een simpele wasstraat kan (alleen wasstraten met voorwasprogramma)... Hoewel de matte kleur mij heel gaaf lijkt, ben ik nu hierdoor toch aan het twijfelen geslagen om de auto naar de zwarte kleur over te zetten. (Ik weet immers van mijzelf dat ik niet zo'n autopoetser ben)... iemand met dezelfde vraag en ideëen hierover?

Daarbij heb ik nog nergens een foto van de g9 gezien met zwarte lak... Heeft iemand daar een foto van oid of is deze ergens te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR195
nvh1989 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:39:
In juli heb ik een G9 besteld in mat groene kleur. Echter gaven zowel de verkoper in Rotterdam alsmede de verkoper in Badhoevedorp op eigen initiatief aan dat de mat groene kleur een stuk kwetsbaarder is en eigenlijk niet door een simpele wasstraat kan (alleen wasstraten met voorwasprogramma)... Hoewel de matte kleur mij heel gaaf lijkt, ben ik nu hierdoor toch aan het twijfelen geslagen om de auto naar de zwarte kleur over te zetten. (Ik weet immers van mijzelf dat ik niet zo'n autopoetser ben)... iemand met dezelfde vraag en ideëen hierover?

Daarbij heb ik nog nergens een foto van de g9 gezien met zwarte lak... Heeft iemand daar een foto van oid of is deze ergens te bekijken?
Er staan foto’s van een zwarte G9 op dit forum, denk ergens halverwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Even tussendoor voor degenen die nog wat leuke functionaliteiten willen zien.

YouTube: Xpeng G9 Review | an SUV that you can chat with

Let op! Is Chinese versie. Die kunnen mogelijk dingen anders / meer. Zo heeft het Europese model minder self-driving en ook geen aromatherapie geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
nvh1989 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:39:

Ik vind de matgroene kleur heel mooi maar met matte verf mag je niet eens door de wasstraat vanwege de kwetsbaarheid. Dat betekent ook dat elk steentje veel sneller een kras oplevert en zelfs dingen als vogelpoep etc snel (met de hand dus) eraf gewassen moet worden. Een garage is dan ook heel handig en de zin om elke week met de hand je auto te doen. Dat lijkt mij veel te veel gezeik. Daarnaast is herstel veel moeilijker omdat traditionele manieren om krasjes te herstellen niet werken bij matte verf.

De hele trend van matte verf lijkt mij een recept voor ellende voor kopers die alleen kijken naar de kleur en er niet goed bij stilstaan.

Wij zijn dus maar voor standaard wit gegaan en zitten zelf te kijken naar een wrap voor wat kleur. Erg jammer wel, want de groene niet-matte kleur die je bij een P7 kan bestellen is erg mooi maar die optie is er dus niet bij de G9. Zwart of grijs is ook best tof imo.

Foto's van een fabriekszwarte G9 zijn er nog niet, behalve van wraps uit China (want het is een optie puur voor de Europese markt). Toch heb ik wel vertrouwen dat die kleur mooi staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Grotbewoner op 09-08-2023 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki53221
Zijn er mensen die hem in het zwart hebben besteld en binnenkort levering verwachten? Misschien een idee voor een overzicht met leden die hebben besteld en welke ze hebben besteld? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
Voor wie dat willen, copy paste de informatie van mijn bestelling en voeg je eigen bestelling er aan toe dan krijgen we vanzelf een overzicht.

Xpeng P7 RWD Long Range - kaitoke green - premium seats & audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
loki53221 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:15:
Zijn er mensen die hem in het zwart hebben besteld en binnenkort levering verwachten? Misschien een idee voor een overzicht met leden die hebben besteld en welke ze hebben besteld? :P
Via Athlon, een NR G9 met premium pakket en trekhaak in Silver Frost
Verwachte levering in november (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totestbeta
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:38
daantjuh68 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:24:
Voor wie dat willen, copy paste de informatie van mijn bestelling en voeg je eigen bestelling er aan toe dan krijgen we vanzelf een overzicht.

Xpeng P7 RWD Long Range - kaitoke green - premium seats & audio
Xpeng G9 RWD Long Range - Artic White - geen opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
G9 RWD LR, premium en trekhaak graphite gray nappa met zwarte hemel

[ Voor 20% gewijzigd door kosternet op 11-08-2023 10:48 . Reden: interieur erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsvtl
Xpeng G9 RWD Long Range - Artic White - geen opties.. Lease via Arval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dh1968
  • Laatst online: 05-03-2024
Xpeng G9 AWD Performance - Midnight Black - Premium Comfort & audio - bruin nappa met donkere hemel - elektronische trekhaak.
Lease via Xpeng Lease (ALD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR195
Xpeng G9 AWD performance, artic white, black interior premium comfort + premium audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
kosternet schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:47:
G9 RWD LR, premium en trekhaak graphite gray nappa met zwarte hemel
Kon je die zwarte hemel ergens configureren of alleen via de dealert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Tooooony schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:12:
[...]

Wordt waarschijnlijk achteraf gedaan door een lederinbouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
Tooooony schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:12:
[...]

Krijg je wanneer je lichtbruin nappaleer kiest 😁👍

Kijk maar in de configurator bij het kiezen van het interieur

[ Voor 11% gewijzigd door kosternet op 12-08-2023 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tooooony
kosternet schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:46:
[...]

Krijg je wanneer je lichtbruin nappaleer kiest 😁👍

Kijk maar in de configurator bij het kiezen van het interieur
Ah ja, ik zie het! Was me niet opgevallen toen ik m samenstelde. 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Aerdts
  • Laatst online: 20-08-2023
foobalicious schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:31:
[...]

Vast gefeliciteerd. Welke kleur heb je gekozen?

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Met name mbt het infotainmentsysteem en de ADAS functies. Die zijn grotendeels hetzelfde als die van de G9 denk ik.
Heb hem in Kaitoke green besteld
15 Augustus kan ik hem gaan ophalen.
Het komt nu dus heel dichtbij
Ik zal zeker een korte revieuw plaatsen nadat ik er vertrouwd mee ben geraakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
Rob Aerdts schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 22:32:
[...]

Heb hem in Kaitoke green besteld
15 Augustus kan ik hem gaan ophalen.
Het komt nu dus heel dichtbij
Ik zal zeker een korte revieuw plaatsen nadat ik er vertrouwd mee ben geraakt
Ik hou me ook aanbevolen voor fotos als je daar voor open staat, ben benieuwd naar de kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Zaterdag 26 augustus mag ik ook naar Rotterdam voor een proefrit ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewestein
G9 AWD Performance, Graphite Gray, Lichtbruin nappaleer, Permium Comfort & Audio, Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelmanJ
G9 RWD LR White, Premium comfort & audio, lichtbruin met zwarte hemel en trekhaak.
Levering week 48.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:32

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Lijstjes op een dergelijk, ongestructrueerde manier zijn niet echt van toegevoegde waarde in well topic dan ook.

Beter is een lijst in de TS aan te maken (@Grotbewoner ), welke geïnventariseerd wordt middels DM. Mocht de huidige TS dat niet kunnen of willen, dan kunnen we iemand mede-auteur maken

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Notna schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:36:
[modbreak]Lijstjes op een dergelijk, ongestructrueerde manier zijn niet echt van toegevoegde waarde in well topic dan ook.

Beter is een lijst in de TS aan te maken (@Grotbewoner ), welke geïnventariseerd wordt middels DM. Mocht de huidige TS dat niet kunnen of willen, dan kunnen we iemand mede-auteur maken[/]
Graag, beetje zonde van het topic op deze manier. Ik ben zo vrij geweest om iedereen die tot nu toe zijn bestelling gedeeld heeft hier te verzamelen: https://anotepad.com/notes/bmby7ywh.

Iedereen is vrij om zijn bestelling daar toe te voegen en als de TS wil kan hij in de topic start opgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
itons schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:35:
[...]

Graag, beetje zonde van het topic op deze manier. Ik ben zo vrij geweest om iedereen die tot nu toe zijn bestelling gedeeld heeft hier te verzamelen: https://anotepad.com/notes/bmby7ywh.

Iedereen is vrij om zijn bestelling daar toe te voegen en als de TS wil kan hij in de topic start opgenomen worden.
Ik heb geen zin om zelf een lijst bij te houden. Dit lijkt me prima, gebruik lekker deze link. Als ik iemand anders de OP kan laten wijzigen die hier wel in heeft, laat maar weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foobalicious
Ik heb eens zitten rekenen aan de batterij en verbruikgegevens die XPeng op de website opgeeft en ik begrijp het niet helemaal. Misschien dat iemand hier het wel begrijpt:

Hieronder mijn berekeningen. De gegevens van de laatste 3 kolomen zijn van een Noorse test die deze zomer is gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMxAn6ziDlAR3rgC5eSe_i31Zw8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UuDTSr5NICuyqNF2uwhvaWPh.png?f=fotoalbum_large

Wat ik vreemd vind is bijv. wanneer ik de opgegeven netto batterijcapaciteit en opgegeven WLTP range gebruik om het verbruik per km te berekenen ik op een heel andere waarde uitkom dan Xpeng zelf opgeeft.

Of, wanneer ik de opgegeven WLTP range en het opgegeven verbruik gebruik om de batterijcapaciteit te berekenen, ik veel hoger uitkom dan XPeng zelf opgeeft.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Of zijn mijn berekeningen fout? Kan ook natuurlijk :)

[ Voor 33% gewijzigd door foobalicious op 14-08-2023 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvanh
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-09-2024
foobalicious schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:13:
Ik heb eens zitten rekenen aan de batterij en verbruikgegevens die XPeng op de website opgeeft en ik begrijp het niet helemaal. Misschien dat iemand hier het wel begrijpt:

Hieronder mijn berekeningen. De gegevens van de laatste 3 kolomen zijn van een Noorse test die deze zomer is gedaan.

[Afbeelding]

Wat ik vreemd vind is bijv. wanneer ik de opgegeven netto batterijcapaciteit en opgegeven WLTP range gebruik om het verbruik per km te berekenen ik op een heel andere waarde uitkom dan Xpeng zelf opgeeft.

Of, wanneer ik de opgegeven WLTP range en het opgegeven verbruik gebruik om de batterijcapaciteit te berekenen, ik veel hoger uitkom dan XPeng zelf opgeeft.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Of zijn mijn berekeningen fout? Kan ook natuurlijk :)
Vreemd inderdaad! Het verbruik zou 15.9 kWh / 100 km moeten zijn. Ik vermoed dat gewoon de hele 98KW beschikbaar geweest zijn, waardoor het verbruik op 16.6 kWh / 100 km komt, conform opgave.

[ Voor 10% gewijzigd door Robvanh op 15-08-2023 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuidoSteen
  • Laatst online: 21-09-2024
Weet iemand hoe de velgen van de G9 long range er precies uitzien? Op internet zie ik steeds twee verschillende velgen op deze versie. Beide velgen zijn, in mijn ogen, lelijk maar vraag me af welke er op de Europese/NL versie zitten. Ben zelf van plan zelf nieuwe velgen/banden aan te schaffen.

Heeft iemand ervaring met de "Hankook iON evo X IK01A XL SoundAbsorber". In de testen komen deze er heel goed uit en zijn een stuk goedkoper van de Michelin pilot sport banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
foobalicious schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:13:

[Afbeelding]

noorse bergroutes.. je regenereert heel wat, maar of dit 17% meer moet zijn? heb ik wel mn bedenkingen.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:14
Weet niet of het interessant nieuws is, maar ik zag vanmorgen een trailer vol met Xpeng P7's vanuit het zuiden richting Utrecht rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
GuidoSteen schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:17:
Weet iemand hoe de velgen van de G9 long range er precies uitzien? Op internet zie ik steeds twee verschillende velgen op deze versie. Beide velgen zijn, in mijn ogen, lelijk maar vraag me af welke er op de Europese/NL versie zitten. Ben zelf van plan zelf nieuwe velgen/banden aan te schaffen.

Heeft iemand ervaring met de "Hankook iON evo X IK01A XL SoundAbsorber". In de testen komen deze er heel goed uit en zijn een stuk goedkoper van de Michelin pilot sport banden.
De Nederlandse configurator klopt gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nbussel
  • Laatst online: 21-08-2024
Vreemd dat sommigen in de app status ‘toegewezen’ hebben…

Ik heb de G9 eind maart besteld in Rotterdam maar in de app staat nog steeds ‘contract ondertekend’ .

Ik heb Rotterdam gemaild op 3-8 en ik kreeg de volgende reactie:

De G9's zijn inderdaad onderweg het klopt dat het transport niet word vertaald naar de app.
Het moment dat de auto binnenkomt in Nederland zal de status worden aangepast naar ''allocated''

Voor nu staat de levering van de auto gepland op Q4-2023

Zijn er mensen waarbij de status is aangepast naar ‘toegewezen’ en die in Rotterdam besteld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosternet
nbussel schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:08:
Vreemd dat sommigen in de app status ‘toegewezen’ hebben…

Ik heb de G9 eind maart besteld in Rotterdam maar in de app staat nog steeds ‘contract ondertekend’ .

Ik heb Rotterdam gemaild op 3-8 en ik kreeg de volgende reactie:

De G9's zijn inderdaad onderweg het klopt dat het transport niet word vertaald naar de app.
Het moment dat de auto binnenkomt in Nederland zal de status worden aangepast naar ''allocated''

Voor nu staat de levering van de auto gepland op Q4-2023

Zijn er mensen waarbij de status is aangepast naar ‘toegewezen’ en die in Rotterdam besteld hebben?
Ik heb XPENG hierover ook al even gemaild. Ik kreeg de volgende tekst terug:
U zou rond eind november de levering van uw auto moeten ontvangen, zodra een ophaaldatum is vastgesteld, wordt er contact met u opgenomen om alles te ondertekenen dat moet worden ondertekend en te betalen wat verschuldigd is, zodat u de auto kunt ophalen. Zodra dat is gebeurd, wordt de app live en is aan alle status voldaan. De status volgt verschillende formaten, afhankelijk van het land, dus ik zou me te veel zorgen maken over het aanvinken van alle vakjes, omdat sommige statusprincipes het Nederlandse leveringssysteem niet volgen, Het statussysteem is gebaseerd op een algemeen systeem van de oorspronkelijke oorsprong van het voertuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelmanJ
Is er iemand die iets meer weet over V2L? Ik kan terugvinden dat dit via de laadpoort beschikbaar is met 3,3 KW. Betekent dit dat je een adapter nodig hebt om bijv. je fiets op te laden? En wordt deze meegeleverd? En hoeveel volt en ampere is dit, maw kan je echt elk apparaat hiermee opladen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foobalicious
MelmanJ schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:27:
Is er iemand die iets meer weet over V2L? Ik kan terugvinden dat dit via de laadpoort beschikbaar is met 3,3 KW. Betekent dit dat je een adapter nodig hebt om bijv. je fiets op te laden? En wordt deze meegeleverd? En hoeveel volt en ampere is dit, maw kan je echt elk apparaat hiermee opladen dan?
Op de website van Xpeng staat bij de specs van de G9 het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I27JHLV3t3SEBiwisCp5c8AyuLI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YgS2gkLrnpE8lFibaZbauf6l.png?f=user_large

Daar zou je uit kunnen afleiden dat de laadpoort een 230V poort heeft. Maar die is niet te vinden achter het klepje. Dus je hebt er waarschijnlijk wel een adapter voor nodig.

Bij een spanning van 230V en een vermogen van 3,3kW zou de auto dus theoretisch een amperage van +/- 14A moeten kunnen leveren.

Btw. in de handleiding van de P7 zag ik zo gauw niks over V2L, laat staan hoe je het moet gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door foobalicious op 16-08-2023 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvh1989
  • Laatst online: 06-12-2023
foobalicious schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:19:
[...]

Op de website van Xpeng staat bij de specs van de G9 het volgende:

[Afbeelding]

Daar zou je uit kunnen afleiden dat de laadpoort een 230V poort heeft. Maar die is niet te vinden achter het klepje. Dus je hebt er waarschijnlijk wel een adapter voor nodig.

Bij een spanning van 230V en een vermogen van 3,3kW zou de auto dus theoretisch een amperage van +/- 14A moeten kunnen leveren.

Btw. in de handleiding van de P7 zag ik zo gauw niks over V2L, laat staan hoe je het moet gebruiken.
Ik vond het al raar in het volgende filmpje (minuut 8:30) een 230v stekker "in de adapter" moest ipv dat er een contrastekker op aangesloten werd, maar bovenstaande discussie maakt e.e.a. wel duidelijk denk ik:
YouTube: Xpeng G9 - En första provkörning av en rejäl suv | Guiden om elbil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvanh
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-09-2024
GuidoSteen schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:17:
Ja, deze. Heeeel lelijk idd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wo8P3X6tmq6k5NpOu1H-_YBTmUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oyF0ezQMg3wjW1XXLZfLzxWE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jyH-p46JPHC8aZketDRC64RPkaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PA8rpmshgopqn90Akh5SJSRu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otDclZGlAQP5Mjor8vqcicDQsFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1r25Syt0bxRP3UVlDRh0atJ.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 3 ... 53 Laatste