Schuey schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:54:
Wat een geïnformeerde startpost, dit had ik niet verwacht naar aanleiding van de wat generieke topic titel, hulde!
Wij kunnen elkaar de hand schudden denk ik, ben hier ook al vele jaren over aan het nadenken, puur uit interesse in het onbekende, denk ik.
Ik zal proberen mijn gedachten hierover neer te zetten en een beetje vragen/stellingen uit de startpost en topic te gaan behandelen. Zal wel een lange post worden vermoed ik.
[...]
Dit is in principe mijn eerste 'echte' link met dit onderwep. Natuurlijk keek ik hiervoor SciFi channel en dergelijke maar omstreeks September 2001 kwam een onbekende, bonkige man, die claimde dokter te zijn met een livestream, voor disclosure te gaan zorgen. Dit was georganiseerd door, je noemde hem al, dr. Steven Greer, in de national press club in geloof ik in New York. Destijds letterlijk live gestreamed gezien een stukje. Hooggeplaatste overheids mensen, leger, marine, you name it. Allen lazen een verklaring, onder ede, over hetgeen ze meegemaakt hebben.
Wrang genoeg, 2(?) dagen later was het de bewuste 9/11 en is die persconferentie overschaduwd. Disclosure? Was er niet, kwam niet en is er niet. Steven zegt nu geloof ik dat het 'gaande' is. Hij heeft geleerd dat het geen vast punt in de tijd is, maar een proces van bewustwording. Later meer over Steven Greer.
Leuk dat je ook, niet heel duidelijk, het Bentwaters/Rendlesham forest incident noemt. Dit vind ik 1 van de meest fascinerende zaken uit de historie als ik eerlijk ben. Waarom?
- Veel getuigen
- Activiteit verspreid over meerdere dagen
- Daadwerkelijke geluidsopname van Kol. Halt van de 2e dag geloof ik toen hij zelf polshoogte ging nemen (
YouTube: The Rendlesham Forest Incident: The Halt Tape) +
brief
- Afgelopen jaren heeft er iemand schadevergoeding toegekend gekregen voor opgelopen kanker door het incident. Hoe ze dit hebben kunnen hard maken, is voor mij onvoorstelbaar, maar goed. Opvallend vind ik het wel.
Probleem blijft echter, geloofwaardigheid. En dan kom je bij een beetje een ding, in dit hele spul. En dit is een beetje een paradox moet ik toegeven. Als je je inleest in het Bentwaters incident kom je, net als in veel meer met militaire en piloten doorspekte anekdotes de termen 'credible witness' of 'trained observer' tegen. En dat frustreert mij, enorm. Alsof deze mensen geen fouten kunnen maken of zaken verkeerd zien. Sterker nog, er bestaan piloten die denken dat de aarde plat is... Ook kun je geregeld op allerlei politie- en misdaad programma's zien dat er weinig zo onbetrouwbaar als onze herinnering van een evenement. Vooral vanwege dat laatste vind ik de opname van kolonel Halt waanzinnig. Dit is live op een memo recorder opgenomen, daar zit geen woord Spaans bij.
Kortom, veel bewijs is anekdotisch. Goede opnames zijn er zelden. En wat als je daar dan vragen over stelt? Dan krijg je antwoorden zoals Bob Lazar ze geeft; 'Waarom zou ik liegen?', 'Ik win helemaal NIKS met dit verhaal'*, 'Prima als je me niet geloofd, ik was er', 'Je moet me maar geloven'.
*Bob verkocht in de 80's al videobanden met slechte opnames van (neppe) sightings
Wat ook de community roeleert is sterke confirmation bias. Als je bijvoorbeeld van Bob Lazer zijn informatie gaat opzoeken kun je hem schijnbaar moeilijk vinden. Sterker nog. Tijdens een rechtzaak voor het runnen van een bordeel door Bob (je verzint het niet) kon zelfs de rechterlijke macht bepaalde informatie van Bob niet vinden. De meeste mensen zullen dan meteen met geheven vinger opspringen en brullen 'ZIE JE WEL!!!11' maar ja, wat koop je er voor? In dezelfde adem verwijst Bob naar bepaalde leraren op MiT die hij zou kennen daar, die daar nooit hebben lesgegeven, maar die Bob toevallig op de middelbare school had gehad voor wiskunde ofzo... Maar je moet hem wel geloven over zijn werk op S4. Want waarom zou hij liegen nietwaar?
Het liegen blijft een beetje een rode draad. We weten nu natuurlijk dat Area 51 een ding is. Het was tot ze publieke grond wilde kopen om uit te breiden namelijk de norm om het bestaan te ontkennen. Mensen zaten in de heuvels te picknicken of vliegtuigen te spotten, maar het bestond niet...
Dit liegen of de waarheid verdraaien was overigens regel. Prof. Allen Hynek was bijvoorbeel betrokken bij meerdere, in opdracht, onderzoeken naar UFO zaken. Het was hij die de vaak belachelijk gemaakte zin 'Het was vast moeras gas' neerpende als conclusie op een zaak. Het vertroebelen van de wateren was 1 van de tactieken die gebruikt werden, naast ridiculisering tot aan opzettelijke mis-informatie aan toe. Kijk maar naar Roswell waar, zo lijkt het, echt debris vervangen werd door een vlieger of weerballon. Ook dit, is weer lastig te bewijzen.
Misinformatie wordt makkelijker te bewijzen als iemand hier heel open over is. Richard Doty was zo iemand, wie door mis-informatie een specifiek lid van de UFO community en zakenman, Paul Benowitz voor moest houden dat hij geheime informatie op het spoor was. Dit om hem af te leiden van echt gevoelige informatie. Dit is ZO ver gegaan dat ze op een geveven moment een crash-site nagemaakt hebben en meneer Benowitz hier overheen hebben laten vliegen. Jaren later zit Benowitz in een psychiatrische inrichting en verkoopt Doty zijn boekjes op UFO congressen.
Dit laatste is ook een patroon van de laatste tijd. Mensen die hun boekje op congressen aanprijzen vertouw ik bijna al standaard niet. Want ze hebben, in mijn beleving, een overduidelijk financieel motief. In het geval van Hynek en Doty lijkt toevallig allebei het motief te zijn, maar is er meer aan de hand en een link tussen deze heren. Ze hebben namelijk allebei in opdracht van, moeten liegen en bedriegen. Later zijn ze beiden onderdeel van de community geworden als voorstanders van openheid van informatie of, disclosure, om de populaire term te gebruiken. Dus toch!
[...]
Je hoeft niet verder te kijken dan de liefde tussen David Wilcock en Corey Goode. Die laatste beweert van kinds af aan als super soldaat te zijn voorbereid voor militaire dienst op ik geloof Mars. De verhalen die hij verteld lusten de honden geen brood van. Bewijs? 'Je moet me geloven, waarom zou ik liegen, ik riskeer alles door hiermee naar buiten te komen!'. Wilcock knikt enthousiast. Eerder noemden we Steven Greer, hij heeft zelf een 'protocol' voor contact bedacht, CSETI. Door meditatie en groepsbidden/mantra's kun je UFO's laten manifesteren en contact met ze maken. Mochten ze niet aan je verschijnen, 'Geloof je er niet genoeg in', alsdus Greer.
Vanwege dit soort kornuiten, leugens en misleiding vanuit de overheden, heb ik er weinig vertrouwen in dat we Disclosure via officiele bronnen gaan verkrijgen.
Als er een UAP in iemand zijn achter tuin land en dit gelivestreamed wordt, dan spreken we verder